Misschien rare vraag, maar zit er, behalve ws. de strafmaat, nog veel verschil tussen? Mij lijkt het als leek, hoe je het dan ook noemt, even erg ..quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:59 schreef Nielsch het volgende:
Nogmaals, dit wordt waarschijnlijk: zware mishandeling met de dood ten gevolge...
ah, nevermind; doodslag dus...
???quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:56 schreef Henk-B het volgende:
Hier nog een linkje : http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-aan-McDonalds.dhtml
Bij zware mishandeling, de dood tot gevolg hebbend was de intentie niet iemand te doden. Bij doodslag was dat a) wel zo of b) de kans er op zo groot dat het onder a gaat vallen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:04 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Misschien rare vraag, maar zit er, behalve ws. de strafmaat, nog veel verschil tussen? Mij lijkt het als leek, hoe je het dan ook noemt, even erg ..
, maar goed. Je moet wel heel dom zijn om te denken dat kans op overlijden klein is wanneer je met drie man op iemands hoofd gaat in trappen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij zware mishandeling, de dood tot gevolg hebbend was de intentie niet iemand te vermoorden. Bij doodslag was dat a) wel zo of b) de kans er op zo groot dat het onder a gaat vallen.
Dat kan helemaal niet. Alleen de 16-jarige komt er voor in aanmerking.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:08 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
, maar goed. Je moet wel heel dom zijn om te denken dat kans op overlijden klein is wanneer je met drie man op iemands hoofd gaat in trappen.
Ik ben zelf Marokkaans en hoop dat ze gewoon via het volwassen strafrecht vervolgt worden.
En zelfs dat lijkt me nog aan de hoge kant gezien recentelijk uitgedeelde straffen...quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:03 schreef Tchock het volgende:
Ah, en er zijn er dus twee 15 jaar oud. Die krijgen in elk geval niet meer dan twee jaar jeugddetentie.
EENS! Ik heb echt helemaal NIETS met voetbal en wordt er doodziek van hoe dat door je strot geduwd wordt. Wat dat betreft ben ik heel blij dat Fox die rechten heeft gekregen. Nou nog die samenvattingen weg bij de nos en dan kan van dat budget tenminste iets fatsoenlijks op de buis gebracht worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:30 schreef WRH het volgende:
verademing dat zoiets hier wel gezegd kan worden, op een ander topic elders ben ik de afwijking bij het aangeven dat dit vooral bij voetbal gebeurt en krijg ik te horen dat er nu eenmaal heel veel mensen voetballen dus dat de kans groter is dat er iets gebeurt.
persoonlijk vind ik het totaal geschift dat geweld / agressie uberhaupt in 1 zin genoemd kan worden met sport / kinderen / vrijetijdsbesteding.
Wat een gelul weer en volledig offtopic. Je wilt het topic gewoon laten ontsporen zodat de aandacht niet meer bij die drie criminelen ligt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij bent dus net zo schuldig als die jongens
ah sahbi wat praat jij wat is jou probleem kom dan hier ecto homooquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:11 schreef mossad_agent het volgende:
at een gelul weer en volledig offtopic. Je wilt het topic gewoon laten ontsporen zodat de aandacht niet meer bij die drie criminelen ligt.
Familie van je wellicht
Toch zul je nooit zulke incidenten bij de budosport (geen kickboxen, da's geen budosport) tegenkomen. De discipline in die sporten is gewoon veel groter. De sensei pikt het gewoon niet, laat staan de vereniging.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kanttekening: je hoeft geen genie te zijn om te bedenken dat judo ook meer in het nieuws zou komen als er 1.200.000 geregistreerde judoka's waren in Nederland
Wat? Onderbouw dat eens....quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij bent dus net zo schuldig als die jongens
Er bestaat voor dit soort gestoorde sicko's ook nog zoiets als jeugd-TBS, en het zou me zeer verbazen als het OM dit niet gaat eisen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:03 schreef Tchock het volgende:
Ah, en er zijn er dus twee 15 jaar oud. Die krijgen in elk geval niet meer dan twee jaar jeugddetentie.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:10 schreef Schunckelstar het volgende:
De uiteindelijke straf zal goch wel weer tegenvallen, dus ik hoop dat de maatschappij ze een goede straf zal geven.
Hopelijk worden ze de rest van hun leven met de nek aangekeken, zijn ze niet meer in staat een goede baan te vinden, laten hun vrienden ze vallen en willen vrouwen ook niks meer van ze weten.
Held is wat overdreven he. Hij deed goed (vrijwilligers)werk, maar dat maakt hem nog geen held.quote:
Klopt... daarmee wachten ze tot ze op straat (of op de voetbalvereniging) zijn. Maar idd nooit waar de sensei oid bij isquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Toch zul je nooit zulke incidenten bij de budosport (geen kickboxen, da's geen budosport) tegenkomen. De discipline in die sporten is gewoon veel groter. De sensei pikt het gewoon niet, laat staan de vereniging.
Mee eens. Ongelooflijk hoe zo'n k*tsport continu gehyped wordt, hoe er tonnen belastinggeld aan worden verspild (gratis stadion van de gemeente, toe maar... nog een blik ME'ers opentrekken?), terwijl er zat sporten zijn waar zowel de sporters als het publiek zich grotendeels wel weten te gedragen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:10 schreef stopnaald het volgende:
[..]
EENS! Ik heb echt helemaal NIETS met voetbal en wordt er doodziek van hoe dat door je strot geduwd wordt. Wat dat betreft ben ik heel blij dat Fox die rechten heeft gekregen. Nou nog die samenvattingen weg bij de nos en dan kan van dat budget tenminste iets fatsoenlijks op de buis gebracht worden.
Vooral bij voetbal zou weer vooral duidelijk moeten worden dat het een spelletje is. Geen overfanatieke mensen op en naast het veld, en weg met de commerciële uitbuiting van sport. Een sportvereniging hoort geen BV te zijn en al helemaal geen tonnen/miljoenen aan subsidie te krijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mee eens. Ongelooflijk hoe zo'n k*tsport continu gehyped wordt, hoe er tonnen belastinggeld aan worden verspild (gratis stadion van de gemeente, toe maar... nog een blik ME'ers opentrekken?), terwijl er zat sporten zijn waar zowel de sporters als het publiek zich grotendeels wel weten te gedragen.
Nee ik was bloedserieus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:17 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al. Wilde het even controleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |