Dus de kern van voetbal is volgens jou verrot?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef gnaeus het volgende:
[..]
[..]
Jaarlijks bijna 1000 geweldsdelicten tijdens het amateurvoetbal, je zou bijna zeggen dat er iets in de kern niet deugt.
Wie niet horen wil.....quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Gewoon mensen die een zware misdaad begaan zwaar straffen.
Van mij hoeft iemand die 3 keer iets steelt niet 50 jaar opgesloten te worden.
Dat vind ik voor een stukje ontspanning in het weekend vrij hoog. Denk dat het percentage bij korfbal of darten veel lager ligt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
op 1,2 miljoen leden bij de knvb. valt me wel mee.
Als het alleen al bijdraagt over dat er over gepraat wordt bij voetbalclubs en men een strikter beleid omtrent agressie opstelt is het dat toch al waard?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef waht het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat er weer veel agressie zal zijn. Het gespuis wat zich hier schuldig aan maakt vindt zichzelf immers zelden schuldig. Laat staan dat ze deze gebeurtenis aanhalen voor wat zelfreflectie.
Als jij dat vind prima. Maar ik vind het een achterlijke regel. Ik ben best voor strenger straffen, maar wat mij betreft hoeven wij niet richting de 1% van de bevolking van Nederland in de gevangenis.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie niet horen wil.....
Een ezel in het algemeen....
en met er echt wat aan doen haal je deze man wel terug dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Symboolpolitiek van de knvb in plaats van er echt wat aan te doen (zoals gewoonlijk). Hoeft van mij niet zo nodig, breng je die man ook niet mee terug.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het alleen al bijdraagt over dat er over gepraat wordt bij voetbalclubs en men een strikter beleid omtrent agressie opstelt is het dat toch al waard?
Men kan er niet zoveel aan voorkomen of aan doen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Symboolpolitiek van de knvb in plaats van er echt wat aan te doen (zoals gewoonlijk). Hoeft van mij niet zo nodig, breng je die man ook niet mee terug.
Striktere regels? Daadwerkelijk er iets aan doen als er aan de bel wordt getrokken door clubs in plaats van het pas serieus nemen als er iemand de pijp uit gaat?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Men kan er niet zoveel aan voorkomen of aan doen.
Ik las ergens dat een levenslange schorsing al weer van de baan was, want "dat was ook weer niet nodig". Dat helpt natuurlijk zeker niet om het te voorkomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Men kan er niet zoveel aan voorkomen of aan doen.
Het fanatisme en de onsportiviteit is bij geen enkele sport zo aanwezig als bij voetbal. Dus ja. Het is een veredelde stammenstrijd voor de lagere sociale klassen. Dat zie je ook aan jouw gedrag in het ADO stadion.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus de kern van voetbal is volgens jou verrot?
Symboolpolitiek is soms nodig om een signaal af te geven. En het afgeven van dat signaal sluit niet uit dat er verder gerichte actie wordt ondernomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja. Het probleem is al lang bekend, de clubs die structureel de scheef over gaan zijn nml bij iedereen al jaren en jaren bekend. Die moeten er gewoon uitgetrapt worden, maar dat gebeurt dus niet. KNVB is bang betalende leden te verliezen en zijn status als 1 vd grootste voetbalbonden ter wereld te verliezen geloof ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het alleen al bijdraagt over dat er over gepraat wordt bij voetbalclubs en men een strikter beleid omtrent agressie opstelt is het dat toch al waard?
Dat moeten we dus ook niet willen. Met z'n allen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Er zijn noeg genoeg landen waar deze taferelen de normaalste zaak zijn.
Succes daarmeequote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En nu nog een beetje realiteitszin kweken.
Een signaal dat je mensen niet dood moet slaan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Symboolpolitiek is soms nodig om een signaal af te geven. En het afgeven van dat signaal sluit niet uit dat er verder gerichte actie wordt ondernomen.
Kortom: het één sluit het ander niet uit.
En wat zit er dik in wat clubs gaan doen a.d.h.v. dit signaal?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:34 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Striktere regels? Daadwerkelijk er iets aan doen als er aan de bel wordt getrokken door clubs in plaats van het pas serieus nemen als er iemand de pijp uit gaat?
Niets, hebben ze de krachten niet voor en de steun van de KNVB niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat zit er dik in wat clubs gaan doen a.d.h.v. dit signaal?
Dat nu toevallig iemand om het leven komt door een schop maakt nog niet dat mishandelaars eropuit zijn iemand te vermoorden. Het gaat om geweld binnen en rondom voetbal, dat lijkt doodnormaal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een signaal dat je mensen niet dood moet slaan?
Nou, dat wisten de meeste nog niet en de mensen die het van plan waren zullen zich nu wel bedenken.
Tja, er zal ongetwijfeld meer aan de hand zijn, maar met die instelling gaat er nooit wat veranderen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja. Het probleem is al lang bekend, de clubs die structureel de scheef over gaan zijn nml bij iedereen al jaren en jaren bekend. Die moeten er gewoon uitgetrapt worden, maar dat gebeurt dus niet. KNVB is bang betalende leden te verliezen en zijn status als 1 vd grootste voetbalbonden ter wereld te verliezen geloof ik.
Ik denk dat je teveel naar criminologen luistert en niet goed genoeg naar ze luistert, want hun werkelijke wetenschappelijke conclusies zijn doorgaans een stuk minder verstrekkend dan de boodschap die ze feitelijk brengen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als diegene in vier jaar heropgevoed kan worden vind ik het goed. Zoals ik eerder al zei: als je deze jongen veertig jaar wegstopt schiet hij daar zelf niets mee op - maar veel belangrijker: ook de samenleving, overheid en uiteindelijk de nabestaanden ook niet.
Ik zie bij iedere sport fanatisme en onsportiviteit, tja, in welk opzicht precies? Want ik zie ook genoeg geschreeuw, geduw en getrek bij om het even welke contactspoort.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het fanatisme en de onsportiviteit is bij geen enkele sport zo aanwezig als bij voetbal. Dus ja. Het is een veredelde stammenstrijd voor de lagere sociale klassen.
quote:Dat zie je ook aan jouw gedrag in het ADO stadion.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |