Striktere regels? Daadwerkelijk er iets aan doen als er aan de bel wordt getrokken door clubs in plaats van het pas serieus nemen als er iemand de pijp uit gaat?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Men kan er niet zoveel aan voorkomen of aan doen.
Ik las ergens dat een levenslange schorsing al weer van de baan was, want "dat was ook weer niet nodig". Dat helpt natuurlijk zeker niet om het te voorkomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Men kan er niet zoveel aan voorkomen of aan doen.
Het fanatisme en de onsportiviteit is bij geen enkele sport zo aanwezig als bij voetbal. Dus ja. Het is een veredelde stammenstrijd voor de lagere sociale klassen. Dat zie je ook aan jouw gedrag in het ADO stadion.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus de kern van voetbal is volgens jou verrot?
Symboolpolitiek is soms nodig om een signaal af te geven. En het afgeven van dat signaal sluit niet uit dat er verder gerichte actie wordt ondernomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Symboolpolitiek van de knvb in plaats van er echt wat aan te doen (zoals gewoonlijk). Hoeft van mij niet zo nodig, breng je die man ook niet mee terug.
Tja. Het probleem is al lang bekend, de clubs die structureel de scheef over gaan zijn nml bij iedereen al jaren en jaren bekend. Die moeten er gewoon uitgetrapt worden, maar dat gebeurt dus niet. KNVB is bang betalende leden te verliezen en zijn status als 1 vd grootste voetbalbonden ter wereld te verliezen geloof ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het alleen al bijdraagt over dat er over gepraat wordt bij voetbalclubs en men een strikter beleid omtrent agressie opstelt is het dat toch al waard?
Dat moeten we dus ook niet willen. Met z'n allen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Er zijn noeg genoeg landen waar deze taferelen de normaalste zaak zijn.
Succes daarmeequote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En nu nog een beetje realiteitszin kweken.
Een signaal dat je mensen niet dood moet slaan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Symboolpolitiek is soms nodig om een signaal af te geven. En het afgeven van dat signaal sluit niet uit dat er verder gerichte actie wordt ondernomen.
Kortom: het één sluit het ander niet uit.
En wat zit er dik in wat clubs gaan doen a.d.h.v. dit signaal?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:34 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Striktere regels? Daadwerkelijk er iets aan doen als er aan de bel wordt getrokken door clubs in plaats van het pas serieus nemen als er iemand de pijp uit gaat?
Niets, hebben ze de krachten niet voor en de steun van de KNVB niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat zit er dik in wat clubs gaan doen a.d.h.v. dit signaal?
Dat nu toevallig iemand om het leven komt door een schop maakt nog niet dat mishandelaars eropuit zijn iemand te vermoorden. Het gaat om geweld binnen en rondom voetbal, dat lijkt doodnormaal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een signaal dat je mensen niet dood moet slaan?
Nou, dat wisten de meeste nog niet en de mensen die het van plan waren zullen zich nu wel bedenken.
Tja, er zal ongetwijfeld meer aan de hand zijn, maar met die instelling gaat er nooit wat veranderen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja. Het probleem is al lang bekend, de clubs die structureel de scheef over gaan zijn nml bij iedereen al jaren en jaren bekend. Die moeten er gewoon uitgetrapt worden, maar dat gebeurt dus niet. KNVB is bang betalende leden te verliezen en zijn status als 1 vd grootste voetbalbonden ter wereld te verliezen geloof ik.
Ik denk dat je teveel naar criminologen luistert en niet goed genoeg naar ze luistert, want hun werkelijke wetenschappelijke conclusies zijn doorgaans een stuk minder verstrekkend dan de boodschap die ze feitelijk brengen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als diegene in vier jaar heropgevoed kan worden vind ik het goed. Zoals ik eerder al zei: als je deze jongen veertig jaar wegstopt schiet hij daar zelf niets mee op - maar veel belangrijker: ook de samenleving, overheid en uiteindelijk de nabestaanden ook niet.
Ik zie bij iedere sport fanatisme en onsportiviteit, tja, in welk opzicht precies? Want ik zie ook genoeg geschreeuw, geduw en getrek bij om het even welke contactspoort.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het fanatisme en de onsportiviteit is bij geen enkele sport zo aanwezig als bij voetbal. Dus ja. Het is een veredelde stammenstrijd voor de lagere sociale klassen.
quote:Dat zie je ook aan jouw gedrag in het ADO stadion.
Dat snap ik dus ook echt TOTAAL niet? Wie heeft dat bedacht? Waarom zou je mensen die zich zwaar misdragen NIET voor altijd mogen verbannen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:34 schreef Re het volgende:
wat zullen ze balen dat ze net de regel hebben ingesteld dat jeugdspelers maar 3 jaar geschorst mogen worden... zit je daar 40 jaar in de gevangenis maar mag je wel voetballen
Ja maar iedereen weet tegen welke clubs het gezeik is. Je ziet het seizoensprogamma en hop: oh kut die gasten weer. En dat weten de spelers, het bestuur, iedereen. Toch gebeurt er geen moer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, er zal ongetwijfeld meer aan de hand zijn, maar met die instelling gaat er nooit wat veranderen natuurlijk.
Danku, mooie verduidelijkingquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat je teveel naar criminologen luistert en niet goed genoeg naar ze luistert, want hun werkelijke wetenschappelijke conclusies zijn doorgaans een stuk minder verstrekkend dan de boodschap die ze feitelijk brengen.
Als ze na een, wat vooringenomen, onderzoek concluderen dat gevangenisstraf of een strenge straf geen positief effect op de dader heeft tov een taakstraf of een lichte straf, dan is dat heel wat anders dan de conclusie dat streng straffen geen zin heeft, dat is minstens twee stappen verder.
Het centrale aspect van straf is nl. vergelding, leedtoevoeging dus. Jij doet iemand kwaad, dus wij doen jou kwaad. Dat staat nog los van afschrikking en heropvoeding, dat is een doel op zichzelf. Dat is dus op zich al nuttig als je het idee van straf in zijn algemeenheid ondersteunt.
Daarnaast kijken criminologen doorgaans met oogkleppen op naar de individuele dader. De interactie met anderen en de samenleving als geheel komt slechts in beeld wat betreft de invloed van anderen en de samenleving op dat individu. Dat het gedrag van individuen ook weer invloed heeft op anderen en de samenleving en eventueel straf ook is niet in beeld.
Wat betreft het tegen het hoofd schoppen van iemand die op de grond ligt heerst al vele decennia onder grote grote groepen jongeren niet het gevoel van 'dat doe je niet!'. Die norm is er niet, niet onder autochtone plattelandsjeugd en ook niet onder randstedelijke allochtonen, niet rond het voetbal en niet in het voetbal. Dat die norm er niet is zou misschien best wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat OM en de rechterlijke macht de afgelopen decennia wat dat betreft helemaal niets aan normbevestiging hebben gedaan.
Nee, natuurlijk niet. Het gaat om gedrag op en rond het voetbalveld in algemene zin. Het gaat (bijvoorbeeld) om de manier waarop scheids- en grensrechters worden belaagd en uitgescholden. En ook over über-fanatieke ouders die staan te schreeuwen langs de zijlijn en de boel ophitsen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een signaal dat je mensen niet dood moet slaan?
Nou, dat wisten de meeste nog niet en de mensen die het van plan waren zullen zich nu wel bedenken.
Misschien omdat mensen soms veranderen en leren. :pquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook echt TOTAAL niet? Wie heeft dat bedacht? Waarom zou je mensen die zich zwaar misdragen NIET voor altijd mogen verbannen?
Ja, Jahaaquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat je teveel naar criminologen luistert en niet goed genoeg naar ze luistert, want hun werkelijke wetenschappelijke conclusies zijn doorgaans een stuk minder verstrekkend dan de boodschap die ze feitelijk brengen.
Als ze na een, wat vooringenomen, onderzoek concluderen dat gevangenisstraf of een strenge straf geen positief effect op de dader heeft tov een taakstraf of een lichte straf, dan is dat heel wat anders dan de conclusie dat streng straffen geen zin heeft, dat is minstens twee stappen verder.
Het centrale aspect van straf is nl. vergelding, leedtoevoeging dus. Jij doet iemand kwaad, dus wij doen jou kwaad. Dat staat nog los van afschrikking en heropvoeding, dat is een doel op zichzelf. Dat is dus op zich al nuttig als je het idee van straf in zijn algemeenheid ondersteunt.
Daarnaast kijken criminologen doorgaans met oogkleppen op naar de individuele dader. De interactie met anderen en de samenleving als geheel komt slechts in beeld wat betreft de invloed van anderen en de samenleving op dat individu. Dat het gedrag van individuen ook weer invloed heeft op anderen en de samenleving en eventueel straf ook is niet in beeld.
Wat betreft het tegen het hoofd schoppen van iemand die op de grond ligt heerst al vele decennia onder grote grote groepen jongeren niet het gevoel van 'dat doe je niet!'. Die norm is er niet, niet onder autochtone plattelandsjeugd en ook niet onder randstedelijke allochtonen, niet rond het voetbal en niet in het voetbal. Dat die norm er niet is zou misschien best wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat OM en de rechterlijke macht de afgelopen decennia wat dat betreft helemaal niets aan normbevestiging hebben gedaan.
Eens. Het doel daarvan ontgaat mij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:47 schreef byah het volgende:
kansloos dat alle wedstrijden afgelast worden overigens,
Ik vind het niet meer dan logisch.quote:
Als je als 15 jarige al zoiets doet zal je nooit veranderen. En daarbij, met zo'n actie heb je elk recht op een tweede kans compleet vergooid. Geen enkel medelijden met die criminelen, zo zwaar mogelijk straffen. Op elk vlak.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Misschien omdat mensen soms veranderen en leren. :p
Het is een zwaktebod van de altijd zwakke KNVB. Een teken van onmacht.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan logisch.
Dan pak je hem opnieuw op en sluit hem nog een keer 40 jaar op.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met als gevolg dat zo iemand na die 40 jaar niet meer terug de maatschappij in kan of gegarandeerd weer de fout in gaat. Dan maar meteen een spuitje.
De KNVB en de club hadden het kunnen voorkomen als ze dit team na eerder wangedrag al uit de competitie hadden genomen.quote:
Ik denk dat je juist op zo'n leeftijd wel kan veranderen. Maargoed, sowieso geen medelijden en inderdaad zwaar straffen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Als je als 15 jarige al zoiets doet zal je nooit veranderen. En daarbij, met zo'n actie heb je elk recht op een tweede kans compleet vergooid. Geen enkel medelijden met die criminelen, zo zwaar mogelijk straffen. Op elk vlak.
Ik zie de logica niet. Een stel tokkies mishandelen een grensrechter met de dood als gevolg, te erg voor woorden, maar waarom wordt heel amateurvoetbal dan afgelast? Het had voorkomen moeten worden. Dit zegt imo niets.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het mag wel, daar kiezen ze alleen niet voor. Blijft een eigen keuze.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook echt TOTAAL niet? Wie heeft dat bedacht? Waarom zou je mensen die zich zwaar misdragen NIET voor altijd mogen verbannen?
Een hele rare keuze.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Het mag wel, daar kiezen ze alleen niet voor. Blijft een eigen keuze.
Criminologie is samen met sociologie ook de studie die ik het minst respecteer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg vluchtig over mijn (toegegeven, lange) tekst heengelezen, want ik zeg juist niét "alleen maar" dat strenger straffen niet helpt. Ik trek het breder. En die genoegdoening noem ik zelfs nog expliciet: dat is een valide argument. Als iemand jou of je gezin iets vreselijks heeft aangedaan en daarvoor niet of nauwelijks wordt gestraft, dan ga je het recht in eigen hand nemen. Fijne geweldsspiraal zal dat op gaan leveren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Jian het volgende:
Prachtig, maar weer dat éénzijdige verhaal dat strenger straffen niet helpt. Nee het helpt in bepaalde gevallen niet de onderhavige misdaadcijfers naar beneden te krijgen, het is ook geen totale oplossing voor het onderwerp criminaliteitsbestrijding, maar het kan bij bepaalde criminaliteit wel zeker preventief werken! Om en daar gaan we weer, nog maar te zwijgen van het concept genoegdoening bij slachtoffers, nabestaanden en de burgerij.
zoals altijd moeten de goeden onder de slechten lijdenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maak me eerder zorgen over het feit dat we het hebben over een kleine groep mensen die voetbalt, waarvan er nog minder geweld pleegt. Er is een ziekte in het voetbal geslopen waardoor het een agressieve vechtsport is geworden, zowel op als naast het veld. Daar kan de sport niets aan doen, maar ligt aan de mensen. Las een betoog van een scheids om samen met FIFA en KNVB van topvoetbal tot de F'jes zero tolerance te gaan hanteren. Net als bij ijshockey schijnbaar, 1 onvertogen woord of gebaar naar de scheids is geel, ren je op een scheids af of ga je een kaart bietsen - rood. Wegwezen, ga je schamen. Maar nee, het is oorlog, alles is geoorloofd en in dit geval een vrijwilliger sterft een pijnlijke dood op jonge leeftijd. Dus geen einde voetbal, maar einde van ruimte voor elke vorm van (verbaal) geweld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik maak me zorgen om de verdeeldheid in dit land. Sommige vinden dit zwakte, sommige vinden dit goed. Sommige willen de daders dood hebben, sommige willen ze goed begeleiden en z.s.m. terug hebben in de samenleving.
Overal geeft ieder zijn mening waar ik ook aan mee doe. Maar nergens zie ik een "echte" oplossing voor dit soort dingen. Dat baart me toch zorgen.
Er lijkt dus gewoon oplossing voor dit probleem te zijn heb ik het idee. De mens is een ziek wezen, dit gedrag zit toch in de genen van een mens? Nee, eigenlijk zijn we ook beesten op het einde van het verhaal. Hoe graag we het ook anders willen zien....
De illusie van vrede op aarde zal er nooit komen helaas.
niet dat het verder hier mee te maken heeft maar een heel groot deel van de criminaliteit wordt gedaan door recidivisten dus als je die verwijderd uit de maatschappij krijg je al een stuk helderder voor ogen waar er winst te halen valtquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg vluchtig over mijn (toegegeven, lange) tekst heengelezen, want ik zeg juist niét "alleen maar" dat strenger straffen niet helpt. Ik trek het breder. En die genoegdoening noem ik zelfs nog expliciet: dat is een valide argument. Als iemand jou of je gezin iets vreselijks heeft aangedaan en daarvoor niet of nauwelijks wordt gestraft, dan ga je het recht in eigen hand nemen. Fijne geweldsspiraal zal dat op gaan leveren.
Maar we willen meer dan alleen maar genoegdoening, hoop ik. We willen criminaliteit ook terugdringen. En dat bereik je niet door mensen langer op te bergen, dat is uit en te na onderzocht.
Zit niet zo te zeuren, dit is een klein gebaar naar iets wat gebeurd is in de eigen organisatie. Niet meer dan logisch dus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:01 schreef byah het volgende:
[..]
zoals altijd moeten de goeden onder de slechten lijden
Dus eigenlijk is Rinus verantwoordelijk voor deze meneer zijn dood wilde je zeggen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maak me eerder zorgen over het feit dat we het hebben over een kleine groep mensen die voetbalt, waarvan er nog minder geweld pleegt. Er is een ziekte in het voetbal geslopen waardoor het een agressieve vechtsport is geworden, zowel op als naast het veld. Daar kan de sport niets aan doen, maar ligt aan de mensen. Las een betoog van een scheids om samen met FIFA en KNVB van topvoetbal tot de F'jes zero tolerance te gaan hanteren. Net als bij ijshockey schijnbaar, 1 onvertogen woord of gebaar naar de scheids is geel, ren je op een scheids af of ga je een kaart bietsen - rood. Wegwezen, ga je schamen. Maar nee, het is oorlog, alles is geoorloofd en in dit geval een vrijwilliger sterft een pijnlijke dood op jonge leeftijd. Dus geen einde voetbal, maar einde van ruimte voor elke vorm van (verbaal) geweld.
?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:04 schreef Re het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is Rinus verantwoordelijk voor deze meneer zijn dood wilde je zeggen?
Ik heb het, alhoewel lang, wel degelijk gelezen en ik ga het voor jou nog eens zeggen. "het (langer straffen) kan bij bepaalde criminaliteit wel degelijk preventief werken" Ik heb het hier eerder al aangehaald een scootertje jatten, gepakt worden en 3 uur later, na eventuele preek, weer buiten staan (de draaideur crimineel) is iets heel anders dan scootertje jatten, gepakt worden en drie jaar naar een werkkamp op de Veluwe gestuurd worden. De beslissing om het scootertje te jatten wordt dan toch een andere. Binnen de georganiseerde misdaad daarentegen zal het verschil tussen een straf van 10 en 20 jaar geen enkele uitwerking hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg vluchtig over mijn (toegegeven, lange) tekst heengelezen, want ik zeg juist niét "alleen maar" dat strenger straffen niet helpt. Ik trek het breder. En die genoegdoening noem ik zelfs nog expliciet: dat is een valide argument. Als iemand jou of je gezin iets vreselijks heeft aangedaan en daarvoor niet of nauwelijks wordt gestraft, dan ga je het recht in eigen hand nemen. Fijne geweldsspiraal zal dat op gaan leveren.
Maar we willen meer dan alleen maar genoegdoening, hoop ik. We willen criminaliteit ook terugdringen. En dat bereik je niet door mensen langer op te bergen, dat is uit en te na onderzocht.
Wat ik bedoel is dat we allemaal wat roepen, niet alleen hier op FOK!, maar in de samenleving, in de politiek. Het is nu toevallig op een voetbal veld gebeurt, maar dit soort dingen gebeuren helaas dagelijks in Nederland tot treuren aan toe.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maak me eerder zorgen over het feit dat we het hebben over een kleine groep mensen die voetbalt, waarvan er nog minder geweld pleegt. Er is een ziekte in het voetbal geslopen waardoor het een agressieve vechtsport is geworden, zowel op als naast het veld. Daar kan de sport niets aan doen, maar ligt aan de mensen. Las een betoog van een scheids om samen met FIFA en KNVB van topvoetbal tot de F'jes zero tolerance te gaan hanteren. Net als bij ijshockey schijnbaar, 1 onvertogen woord of gebaar naar de scheids is geel, ren je op een scheids af of ga je een kaart bietsen - rood. Wegwezen, ga je schamen. Maar nee, het is oorlog, alles is geoorloofd en in dit geval een vrijwilliger sterft een pijnlijke dood op jonge leeftijd. Dus geen einde voetbal, maar einde van ruimte voor elke vorm van (verbaal) geweld.
Er is een verschil tussen schorsen en royeren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bedoelt: iedereen die recidive pleegt, levenslang opsluiten (of een spuitje geven)?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:03 schreef Re het volgende:
[..]
niet dat het verder hier mee te maken heeft maar een heel groot deel van de criminaliteit wordt gedaan door recidivisten dus als je die verwijderd uit de maatschappij krijg je al een stuk helderder voor ogen waar er winst te halen valt
We gaan als land al wel weer heel de wereld over... Zuid Afrika, Belgie, DasBildt, Sky... etc etc..twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 16:18:31Three young footballers charged in connection with death of assistant referee in the Netherlands are expected to appear in court on Thursday reageer retweet
nah, direct langer straffen dus voor een langere periode uit de samenleving en daarmee aardig wat recidive criminaliteit voorkomen plus dat het wat meer als voorbeeldfunctie zou kunnen leiden. Niet gezegd dat het de oplossing is want een neveneffect is dat de criminaliteit waarschijnlijk harder wordt. Nu hoeft dat nog niet aangezien de pakkans 2% is en de straffen minimaalquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Je bedoelt: iedereen die recidive pleegt, levenslang opsluiten (of een spuitje geven)?
En geldt dat dan alleen voor moord en doodslag? Of ook voor roof, inbraak, drugsdelicten etc.
Mijn voorkeur heeft het dan om te gaan voorkomen dat veroordeelden zo vaak recidive plegen na het uitzitten van hun straf.
En een stap verder is: voorkomen dat die eerste veroordeling plaatsvindt. En ja ik weet het: de maatschappij is maar beperkt maakbaar. Uitbannen ga je crimialiteit nooit. Maar ik ben voorstander van een fundamenteel andere aanpak, op breed terrein. Moeilijk, en minder verkoopbaar aan de kiezer dan "keihard aanpakken dat tuig", maar het huidige systeem houdt zichzelf in stand en zorgt alleen maar voor meer ellende.
Begrijp me goed, ik pleit er dus niet voor om geweldplegers heel snel weer op straat rond te laten lopen. Maar 10 of 15 jaar opbergen en dan weer op straat schoppen werkt ook niet.
Ik ben het helemaal met je eens, ik wil ook dat er weinig tot helemaal geen criminaliteit meer is en dat we "iets" moeten bedenken waardoor dat gerealiseerd kan worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Je bedoelt: iedereen die recidive pleegt, levenslang opsluiten (of een spuitje geven)?
En geldt dat dan alleen voor moord en doodslag? Of ook voor roof, inbraak, drugsdelicten etc.
Mijn voorkeur heeft het dan om te gaan voorkomen dat veroordeelden zo vaak recidive plegen na het uitzitten van hun straf.
En een stap verder is: voorkomen dat die eerste veroordeling plaatsvindt. En ja ik weet het: de maatschappij is maar beperkt maakbaar. Uitbannen ga je crimialiteit nooit. Maar ik ben voorstander van een fundamenteel andere aanpak, op breed terrein. Moeilijk, en minder verkoopbaar aan de kiezer dan "keihard aanpakken dat tuig", maar het huidige systeem houdt zichzelf in stand en zorgt alleen maar voor meer ellende.
Begrijp me goed, ik pleit er dus niet voor om geweldplegers heel snel weer op straat rond te laten lopen. Maar 10 of 15 jaar opbergen en dan weer op straat schoppen werkt ook niet.
Wat lul je nou weer?? Ik racist? Je weet niet wat je zegt. Dat ik een hekel heb aan puberige kankergezwellen met een bontkraag is wat anders. Met oudere marokanen heb ik geen probleem, het zijn alleen die opgeschoten, niet opgevoede teringlijertjes waar ik een hekel aan heb.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dat zegt de man die het topic binnenkwam door toe te geven dat hij een racist is.
[..]
quote:Opstelten: deze jongens hard aanpakken
De jongens die grensrechter Richard Nieuwenhuizen zo hebben geschopt dat hij later kwam te overlijden, moeten hard worden aangepakt. Daarmee moet een voorbeeld worden gesteld om de agressie in het amateurvoetbal in te tomen. Dat zei minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dinsdag.
Volgens de VVD-minister moeten de voetbalbond KNVB en de voetbalclubs scherper optreden tegen agressie. De dood van de grensrechter mogen ze van Opstelten „niet wegredeneren en niet als een incident zien. Daarvoor is dit te ernstig. Dat staat niet op zichzelf, er is meer aan de hand.”
Zo goeiedag hey... is er ergens een wekker afgegaan of kent hij het slachtoffer??? Wij (de niet knuffelaars op fok) roepen al tijden dat het niet om incidenten gaat. Slechts enkelen gooien het op een incident of op racisme. Niet de meest slimme mensen maar dat geeft niet.quote:
Wat is dasbildt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:26 schreef Frutsel het volgende:
We gaan als land al wel weer heel de wereld over... Zuid Afrika, Belgie, DasBildt, Sky... etc etc..twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 16:18:31Three young footballers charged in connection with death of assistant referee in the Netherlands are expected to appear in court on Thursday reageer retweet
Al had ik dat liever met positieve nieuws gezien
Toch zonde dat de plaatselijk F jeugd gestraft wordt voor wat drie gezwellen hebben veroorzaakt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:35 schreef Frutsel het volgende:
Betaald voetbal wedstrijden beginnen allemaal met één minuut stilte
Ja dat kan je ze best vertellen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:37 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Toch zonde dat de plaatselijk F jeugd gestraft wordt voor wat drie gezwellen hebben veroorzaakt.
Leg het ze maar eens uit dat er drie krullebollen waren die ruzie hadden met een grensrechter, hem hebben vermoord en dat ze daarom niet mogen voetballen. Zullen ze vast begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |