Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.htmlquote:Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra
Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.
Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.
De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.
Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Daar zijn toch ook beelden van uitgezonden? Ik kan er geen beeldmateriaal meer van vinden.
quote:Op maandag 19 november 2012 22:35 schreef Guidetti het volgende:
Bij 23 seconden in dit filmpje is volgens twitter boer Jasper zichtbaar. De man vooraan met het witte jack.
http://nos.nl/video/442185-de-zaakvaatstra-een-overzicht.html
Ze is waarschijnlijk vrijwillig meegelopen ja, maar de rest niet. Het is niet onwaarschijnlijk dat hij haar voor of tijdens de seks al vermoord heeft. Dan zie je weinig verzet ja en met een mes op je keel waarschijnlijk bedenk je je ook wel twee keer om je te verzetten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Peter en die heeft het van het 3D team
Als je niets te melden hebt, zeg dan niets.quote:Peter R. de Vries@PeterRdeV
Gewerkt aan interessante info rond Jasper S. Leek veelbelovend, maar vanmorgen is tip 'ingestort'. Jammer, maar zo gaat dat...
Hij had toch eerder een oproep geplaatst of degene die een "interessante tip" had gegeven nogmaals contact op kon nemen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Als je niets te melden hebt, zeg dan niets.
Dat kun je toch helemaal niet zien? Hij staat zelfs met de rug naar de camera toe. Volgens twitter.quote:
Als ik de bouw van de man in het filmpje zie en van de man die in dat weiland loopt, lijkt het er niet op..quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat kun je toch helemaal niet zien? Hij staat zelfs met de rug naar de camera toe. Volgens twitter.
Interessant.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:42 schreef Snoopyfrl het volgende:
De twee broers en drie zussen van Marianne Vaatstra zijn vrijdagavond te gast in het TV-pogramma Need op Freed van Omrop Fryslân.
De Broers en zussen zijn dertien jaar op de achtergrond gebleven, maar willen voor één keer hun persoonlijk verhaal vertellen. Need op Freed is live te zien om 17:03 uur, de uitzending wordt herhaald om 18:20 uur en is daarna ieder uur op dezelfde tijd te zien. De uitzending kan ook worden bekeken op omropfryslan.nl.
Ik reageer alleen maar op die post dat LHO dat flimpje niet meer kan vinden, en had daarvoor gepost dat het verhaal gaat....quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat kun je toch helemaal niet zien? Hij staat zelfs met de rug naar de camera toe. Volgens twitter.
Een koeienboer in een spierwit jack?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:43 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Als ik de bouw van de man in het filmpje zie en van de man die in dat weiland loopt, lijkt het er niet op..
Ik zag ook nog wel ergens beelden waarbij hij ook wel vanaf de zijkant in beeld komt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wordt wel vertaald door onze mede-fokkende-friezen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef Doodloper het volgende:
[..]
jammer dat er waarschijnlijk geen fuck van te verstaan is
Dat zat ik me ook te bedenken maar het voelde vreemd. Dus ze lopen met zijn tweeen gemoedelijk het weiland in, misschien bedreigt hij haar vanaf het moment dat ze stilstaan, dan moet zij haar shirt uittrekken en haar bh (?ben vannacht drie keer in slaap gevallen tijdens de uitzending) daarmee bindt hij haar vast en later wurgt hij haar hiermee (geen sporen van een worsteling) en dan snijdt hij haar keel door en snijdt hij haar haar broekje los (weinig sporen van bloed), en dan pas de sex, toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef alors het volgende:
[..]
Ze is waarschijnlijk vrijwillig meegelopen ja, maar de rest niet. Het is niet onwaarschijnlijk dat hij haar voor of tijdens de seks al vermoord heeft. Dan zie je weinig verzet ja en met een mes op je keel waarschijnlijk bedenk je je ook wel twee keer om je te verzetten.
Die bh was ook kapotgesneden hoor, is wel te zien bij de aflevering van Peter R.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zat ik me ook te bedenken maar het voelde vreemd. Dus ze lopen met zijn tweeen gemoedelijk het weiland in, misschien bedreigt hij haar vanaf het moment dat ze stilstaan, dan moet zij haar shirt uittrekken en haar bh (?ben vannacht drie keer in slaap gevallen tijdens de uitzending) daarmee bindt hij haar vast en later wurgt hij haar hiermee (geen sporen van een worsteling) en dan snijdt hij haar keel door en snijdt hij haar haar broekje los (weinig sporen van bloed), en dan pas de sex, toch?
Vindt dat vrijwillig meelopen (fiets rustig neerzetten en half verstoppen) en daarna die bh die je niet zomaar losmaakt toch een beetje apart, het klopt niet mi
Dat was geen recente tweet toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij had toch eerder een oproep geplaatst of degene die een "interessante tip" had gegeven nogmaals contact op kon nemen?
Twee dagen geleden is vrij recent.quote:
Daar, midden tussen de weilanden, fietscontrole? Heb ik in 25 jaar in Friesland nooit meegemaakt hoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:18 schreef alors het volgende:
Ik dacht nog misschien heeft ie wel gezegd dat de politie verderop fietsers aan het controleren was op licht en had ze geen licht, en zei hij dat ze beter dr fiets even uit het zicht kon zetten. Toen samen een peuk gerookt en al rokend en pratend het weiland een stuk ingelopen? En toen sloeg de sfeer opeens om..?
Die tweet met het verzoek om opnieuw contact op te nemen. Dat was volgens mij geen recente tweet. Of hij heeft maanden geleden zo'n zelfde tweet geplaatst, na die aflevering, dat kan ook.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Twee dagen geleden is vrij recent.
Ik wel. En daar bij is het natuurlijk maar een mogelijke smoes om te verklaren waarom die fiets daar zo verdekt werd opgesteld en ze is gestopt voor hem.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar, midden tussen de weilanden, fietscontrole? Heb ik in 25 jaar in Friesland nooit meegemaakt hoor.
Ik zal m'n best doenquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:59 schreef ChronoVisor het volgende:
[..]
Wordt wel vertaald door onze mede-fokkende-friezen.
Ik reageerde ook niet op jou, maar dus de geruchten op twitter.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik reageer alleen maar op die post dat LHO dat flimpje niet meer kan vinden, en had daarvoor gepost dat het verhaal gaat....
Van een paar dagen geleden? Gisteren? Eergisteren? iig van deze week en ogenschijnlijk gaand over de Vaatstra zaak.quote:
Ze kan ook onder bedreiging al zijn meegelopen en dat ze de hele tijd onder bedreiging (en doodsbang) heeft meegewerkt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef alors het volgende:
[..]
Ze is waarschijnlijk vrijwillig meegelopen ja, maar de rest niet. Het is niet onwaarschijnlijk dat hij haar voor of tijdens de seks al vermoord heeft. Dan zie je weinig verzet ja en met een mes op je keel waarschijnlijk bedenk je je ook wel twee keer om je te verzetten.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat ze elkaar stiekem al langer kenden en daar hadden afgesproken. Voor seks dus. Want alleen dan ga je, precies zoals jij zegt, vrijwillig mee een donker stuk weiland in om een leuk seksplekje te zoeken. In geen ander scenario kan ik me daar iets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:04 schreef Jane het volgende:
Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel erg benieuwd ben geworden naar hoe het zich nu uiteindelijk heeft afgespeeld. Ik vond de argumenten om te denken dat ze waarschijnlijk vrijwillig het weiland is ingelopen met de dader op zich wel vrij sterk (zie uitzending PRDV). Maar het enige scenario dat ik kan bedenken waarin je dat doet, in het pikkedonker, is voor een stevig potje seks met iemand die je al (vrij goed) kent. Een sigaretje roken kan ook op het fietspad. Ik kan eigenlijk niet echt een goeie smoes bedenken waarmee je als (volwassen) man zo'n meisje midden in de nacht vrijwillig een donker weiland in kan lokken. Voor een ziek/gewond dier/mens heeft hij haar hulp niet nodig. En een fietscontrole is misschien wel genoeg om haar te laten afstappen, maar om daarna dan zo ver het weiland in te lopen?
Als hij bekend heeft lijkt het me dat ze die bekentenis sowieso nog tegen de feiten gaan toetsen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:16 schreef Joooo-pi het volgende:
Het feit dat Jasper S nog steeds in beperkingen zit, betekent dat impliciet ook dat hij nog niet heeft bekend? Als hij bekend zou hebben, dan konden de beperkingen er inmiddels wel af, toch?
En verklaard waarom ze zo graag alleen wilde fietsen. Misschien die man getroffen en tegen elkaar gezegd "ik zie je bij de fietserstunnel van buitenpost om 1uur". Ze had geen mobiel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me alleen maar voorstellen dat ze elkaar stiekem al langer kenden en daar hadden afgesproken. Voor seks dus. Want alleen dan ga je, precies zoals jij zegt, vrijwillig mee een donker stuk weiland in om een leuk seksplekje te zoeken. In geen ander scenario kan ik me daar iets bij voorstellen.
Nee, van 20 juni:quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:07 schreef Leandra het volgende:
Van een paar dagen geleden? Gisteren? Eergisteren? iig van deze week en ogenschijnlijk gaand over de Vaatstra zaak.
Afspraak is niet waarschijnlijk, zij bepaalde niet hoe laat ze wegging bij de discotheek in Kollum en had geen vervoer. En ook geen mobieltje. En leuk seks waarbij al je kleren kapot worden gesneden?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me alleen maar voorstellen dat ze elkaar stiekem al langer kenden en daar hadden afgesproken. Voor seks dus. Want alleen dan ga je, precies zoals jij zegt, vrijwillig mee een donker stuk weiland in om een leuk seksplekje te zoeken. In geen ander scenario kan ik me daar iets bij voorstellen.
Ah, dan is het hier een paar dagen gepost als zijnde vers nieuws.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, van 20 juni:
https://twitter.com/PeterRdeV/status/215424150620213248
En zo ondenkbaar vind ik het niet dat een 16-jarige een afspraakje heeft met een 31-jarige man. Toen ik zo oud was vond ik oudere mannen ook spannend.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het liep wat uit de hand hèquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef alors het volgende:
Afspraak is niet waarschijnlijk, zij bepaalde niet hoe laat ze wegging bij de discotheek in Kollum en had geen vervoer. En ook geen mobieltje. En leuk seks waarbij al je kleren kapot worden gesneden?
Ik ookquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef livelink het volgende:
En zo ondenkbaar vind ik het niet dat een 16-jarige een afspraakje heeft met een 31-jarige man. Toen ik zo oud was vond ik oudere mannen ook spannend.
Daar zou ik op deze termijn niet vanuitgaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:16 schreef Joooo-pi het volgende:
Het feit dat Jasper S nog steeds in beperkingen zit, betekent dat impliciet ook dat hij nog niet heeft bekend? Als hij bekend zou hebben, dan konden de beperkingen er inmiddels wel af, toch?
Die oudere vent zag écht alleen maar een strak en sappig kutje.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ookAandacht van een oudere vent betekende heel wat meer dan aandacht van een stomme puberale leeftijdsgenoot.
Automatisch zeg ik ook niet, maar als hij meteen had bekend (zeg op maandag), dan hebben ze nu wel haast genoeg tijd gehad wellicht (?)quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zou ik op deze termijn niet vanuitgaan.
Een beperking wordt niet automatisch opgeheven na een bekentenis.
Mijn gedachten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Suicidegevaar?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:16 schreef Joooo-pi het volgende:
Heb ik ook gelezen, Marianne zou nog in de kroeg hebben willen blijven maar haar vrienden wilden weg. Als dat waar is heeft ze het tijdstip waarop ze bij het weiland kwam niet in de hand gehad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef alors het volgende:
Afspraak is niet waarschijnlijk, zij bepaalde niet hoe laat ze wegging bij de discotheek in Kollum en had geen vervoer.
Het lijkt mij dat zoiets wel naar buiten gebracht wordt. Maar er is juist gezegd dat er nog geen bekentenis was afgelegd.quote:
Of wel, je weet niet of ze misschien eerst nog een half uur een sigaretje heeft zitten roken op het hek van het weiland, juist omdat de jongens "te vroeg" weg wilden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef ShadyLane het volgende:
Heb ik ook gelezen, Marianne zou nog in de kroeg hebben willen blijven maar haar vrienden wilden weg. Als dat waar is heeft ze het tijdstip waarop ze bij het weiland kwam niet in de hand gehad.
Een geplande afspraak is idd niet erg waarschijnlijk, maar het zou natuurlijk wel kunnen dat ze elkaar wel al stiekem kenden, maar dat de ontmoeting an sich toeval was...?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef ShadyLane het volgende:
Heb ik ook gelezen, Marianne zou nog in de kroeg hebben willen blijven maar haar vrienden wilden weg. Als dat waar is heeft ze het tijdstip waarop ze bij het weiland kwam niet in de hand gehad.
In principe heeft een advocaat dat recht, maar zeker als het om pro deo advocaten gaat moet je daar niet veel van voorstellen, vaak hebben ze na een verklaring wat contact met de verdachte, maar dat is vaak telefonisch. Kan me in dit geval wel voorstellen dat de advocaat vanwege de ruchtbaarheid zich wat meer zal inzetten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:26 schreef Isegrim het volgende:
Zit zo'n advocaat eigenlijk bij elk verhoor? Lijkt me niet toch? Of wel? Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat (ondanks pa die al 40 jaar bij de politie zit).
In dit soort gevallen zitten verdachten meestal op het politiebureau in een "cel" waar je vrijwel geen zelfmoord kunt plegen, en bovendien ook permanent camera toezicht.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Suicidegevaar?
[..]
Ik betwijfel of iemand die 13 jaar normaal heeft kunnen leven, en dus wel kan functioneren in de maatschappij, TBS zal krijgen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:40 schreef raptorix het volgende:
Overigens verwacht ik dat de beperkingen over 2 weken opgeheven zijn, ik schat hem zo in dat hij direct een volledige bekentenis aflegt. Zal me ook niet verbazen als hij TBS opgelegt krijgt, wat in zijn geval waarschijnlijk zal betekenen dat ie nooit meer vrij komt.
Sommige mensen met een psychische afwijking kunnen prima in een maatschappij leven, zeker als dit een klein dorp is met een hechte gemeenschap.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik betwijfel of iemand die 13 jaar normaal heeft kunnen leven, en dus wel kan functioneren in de maatschappij, TBS zal krijgen.
Mocht dat het geval zijn, dan zou dat wmb een fout gebruik van TBS zijn.
Geen idee, maar Wiki zegt:quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sommige mensen met een psychische afwijking kunnen prima in een maatschappij leven, zeker als dit een klein dorp is met een hechte gemeenschap.
quote:Het DSM-IV vermeldt de volgende criteria voor dissociatieve fugue:
Het hoofdkenmerk is het plotseling, onverwacht op reis gaan, weg van huis of werk, en het onvermogen zich het eigen verleden te herinneren.
Verwarring over de persoonlijke identiteit of aanname van een nieuwe identiteit (gedeeltelijk of volledig).
De stoornis is niet uitsluitend onderdeel van de dissociatieve identiteitsstoornis. Ook is de aandoening geen gevolg van directe fysiologische bijwerkingen van een substantie (bijvoorbeeld een drug of geneesmiddel) of een lichamelijke aandoening (bijvoorbeeld epilepsie).
De symptomen veroorzaken ernstig lijden en de patiënt is niet meer in staat om sociaal of anderszins normaal te functioneren.
Er is toch wel bekend hoe laat ze nou uit het cafe weggingen, hoe lang en waar ze langs fietsten en wat het exacte tijdstip van overlijden is? Dan moet er toch een volledig tijdschema zijn?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
En verklaard waarom ze zo graag alleen wilde fietsen. Misschien die man getroffen en tegen elkaar gezegd "ik zie je bij de fietserstunnel van buitenpost om 1uur". Ze had geen mobiel.
Mensen met fugue geschokt door associatie met zaak Vaatstraquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Geen idee, maar Wiki zegt:
[..]
Tja, maar dingen die 'normaal' zijn en bij de buurt horen, vallen juist niet op, he? Hier in de buurt woont een oude vrouw met een hondje, die ze constant uit laat. Ik zie haar soms meerdere keren per dag in het voorbijrijden. Maar als je me nu vraagt wanneer ik haar voor het laatst gezien heb, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Kan gisteren geweest zijn, maar ook 4 dagen geleden. Het is niet uitzonderlijk genoeg dat mijn geheugen het nog speciaal registreert.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:11 schreef Nies het volgende:
Overigens moet JS indien de dader nog een fiks stuk hebben fietsen om weer thuis te komen. Vanwege de vaart tussen de weilanden moest hij over die Leeuwarderweg. Waar 'men' die nacht zeker een twintigduizend verdachte asielzoekers met naam en toenaam heeft gezien, maar hem niet?
Dadder ziet fiets staan, wordt nieuwsgierig, gaat kijken. Beetje net als met die auto waar geen sleuteltjes in zaten op het erf van een buur. "Het trok...".quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef Re het volgende:
zou het kunnen dat de twee sporen niet tegelijkertijd zijn gelopen. Marianne wil nog niet naar huis, gaat ergens een peuk roken. Dader krijgt er lucht van loopt naar haar toe...
Het is niet voor niets dat getuigenverklaringen notoir onbetrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, maar dingen die 'normaal' zijn en bij de buurt horen, vallen juist niet op, he? Hier in de buurt woont een oude vrouw met een hondje, die ze constant uit laat. Ik zie haar soms meerdere keren per dag in het voorbijrijden. Maar als je me nu vraagt wanneer ik haar voor het laatst gezien heb, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Kan gisteren geweest zijn, maar ook 4 dagen geleden. Het is niet uitzonderlijk genoeg dat mijn geheugen het nog speciaal registreert.
Het zou zelfs kunnen dat er daar afgesproken is... Als ik je fiets in de greppel zie staan dan weet ik dat je er bent.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef Re het volgende:
zou het kunnen dat de twee sporen niet tegelijkertijd zijn gelopen. Marianne wil nog niet naar huis, gaat ergens een peuk roken. Dader krijgt er lucht van loopt naar haar toe...
met een zaklantaarn kun je aardig spoorzoeken maar goed, het blijft apart hoe het misschien gebeurd zou zijn, het is idd cinematografisch erg "boeiend"quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou zelfs kunnen dat er daar afgesproken is... Als ik je fiets in de greppel zie staan dan weet ik dat je er bent.
Overigens is het bij het afzonderlijk bereiken van de vindplaats wel bijzonder dat de sporen naast elkaar lopen,.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef Re het volgende:
Dat laatste denk ik dus. Ze was bang in het donker. Je gaat daar ook niet zomaar een weiland inlopen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ze kan ook onder bedreiging al zijn meegelopen en dat ze de hele tijd onder bedreiging (en doodsbang) heeft meegewerkt.
Bovendien was ze op een herenfiets, dus dan heeft de dader ook wel 'mazzel' gehad dat hij geen grote sterke boer in het weiland aantrof. (om het maar even cru te zeggen)quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:32 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
[..]
Ze was bang in het donker. Je gaat daar ook niet zomaar een weiland inlopen.
Ik heb alleen het verhaal van de vrij dubieuze bron waar ik ook dat plaatje van het krantenartikel vandaan heb:quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:35 schreef Isegrim het volgende:
Heeft de eigenaar zijn fiets ooit teruggekregen eigenlijk?
Ja, dat is een vrij dubieuze bron ja. Dat is weer die Micha Kat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb alleen het verhaal van de vrij dubieuze bron waar ik ook dat plaatje van het krantenartikel vandaan heb:
http://www.klokkenluidero(...)e-fiets-van-marianne
Volgens mij is het tijdstip van overlijden nooit zó exact vast te stellen, tenzij er nog andere aanwijzigen zijn (bijv. telefoons die wel of niet opgenomen zijn), maar daar is hier geen sprake van. Ik denk dat het wat tijd betreft ook best zo kan zijn dat ze hem een eindje verderop pas is tegengekomen en dat ze samen terug zijn gegaan naar het weiland, o.i.d.. De tijdspanne waarin het kan hebben plaatsgevonden zal toch snel een uur of 2 zijn, schat ik. Daarin kan veel gebeuren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:11 schreef Nies het volgende:
[..]
Er is toch wel bekend hoe laat ze nou uit het cafe weggingen, hoe lang en waar ze langs fietsten en wat het exacte tijdstip van overlijden is? Dan moet er toch een volledig tijdschema zijn?
En zou dus qua tijdsspanne in te vullen moeten zijn of ze hem heeft opgewacht of wellicht volledig is verrast?
Ik wil me ook niet associeren met de bron.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, dat is een vrij dubieuze bron ja. Dat is weer die Micha Kat.
Weinig wijst daarop omdat het lijkt alsof de sfeer plotseling omsloeg, eerst liepen ze rustig en er was nauwelijks sprake van een vlucht of worsteling, dat is toch opmerkelijk! Is het zeker dat ze eigenlijk is verkracht in de zin van dat ze niet heeft tegengesputterd bij de seks, ik bedoel, seks met een minderjarige is volgens mij per definitie verkrachting maar ik doel meer op het tegenwerken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:50 schreef Zorro het volgende:
Zal wel zo iets zijn dat ze dit afspraakje vaker hadden, maar dat Marianne nu zei dat ze ermee wilde kappen. Vervolgens gaat hij door het lint met de moord als gevolg.
http://www.sneekernieuwsb(...)-vaatstra-vertellen/quote:De broers en zussen van Marianne Vaatstra vertellen…
LEEUWARDEN – ,,Wij willen het over Marianne hebben en over hoe het voor ons was.”
Voor het eerst zijn de broers en zussen van Marianne Vaatstra er klaar voor om samen hun verhaal te doen. Dat doen zij vanavond in het programma ‘Need op Freed’ van Omrop Fryslân. De uitzending staat geheel in het teken van dat gesprek.
De familie is opgelucht nu er een verdachte met een 100 procent DNA-match is opgepakt. Dertien jaar lang was er onzekerheid. En steeds opnieuw was er nieuws over (de moord op) hun jongste zusje. De broers en zussen waren er niet altijd even blij mee dat de zaak geregeld in het nieuws kwam, maar dat heeft er uiteindelijk wel toe geleid dat er een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek kwam. Met deze uitslag als resultaat.
Nu is het voor de vijf broers en zussen van Marianne tijd om voor een keer samen hun verhaal te vertellen.
De uitzending is vanmiddag, 23 november, om 17:00 uur live en daarna vanaf 18:20 uur ieder uur op Omrop Fryslân Televisie.
Dat bedoel ik juist. Alles leuk en aardig, niks wijst op problemen. Vervolgens zegt ze dat ze dit niet meer wil, en de sfeer slaat om want hij kan dat niet accepteren. Kan toch best?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Weinig wijst daarop omdat het lijkt alsof de sfeer plotseling omsloeg, eerst liepen ze rustig en er was nauwelijks sprake van een vlucht of worsteling, dat is toch opmerkelijk! Is het zeker dat ze eigenlijk is verkracht in de zin van dat ze niet heeft tegengesputterd bij de seks, ik bedoel, seks met een minderjarige is volgens mij per definitie verkrachting maar ik doel meer op het tegenwerken.
Nou niet helemaal want waarom zou ze dat zomaar opeens zeggen, dan slaat de sfeer niet plotseling om, dan was het bij het begin al gespannen en zou ze denk ik toch niet meelopen vermoedelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. Alles leuk en aardig, niks wijst op problemen. Vervolgens zegt ze dat ze dit niet meer wil, en de sfeer slaat om want hij kan dat niet accepteren. Kan toch best?
Joh!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
Ook voor de mobiele telefoons breed in zwang raakten, kon je afspraakjes maken hoor.
Ja eens.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij kan dit scenario niet. Zij ging uit die disco weg omdat de jongens weggingen. Zij had willen blijven. Dat klinkt niet als een afspraakje op een bepaald tijdstip.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
En verklaard waarom ze zo graag alleen wilde fietsen. Misschien die man getroffen en tegen elkaar gezegd "ik zie je bij de fietserstunnel van buitenpost om 1uur". Ze had geen mobiel.
Misschien kwam ze die boer wel in dat café (of disco of wat was het) tegen en hebben ze ter plekke afgesproken. Toen ze min of meer werd gedwongen om te vertrekken door haar vrienden, ging ze bv. haar jas even halen of nog even naar de wc, en en passent bracht ze de boer op de hoogte van de wijziging in (tijds)plannen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:04 schreef Ziba het volgende:
[..]
Joh!Gaat erom dat zij helemaal niet gepland uit die discotheek wegging maar die twee vriendjes van haar wilden gaan, waarop zij wilde blijven maar uiteindelijk tòch toegaf en meeging naar huis. Hoe kan het een afspraak zijn als je van tevoren niet weet hoe laat je daar weggaat en je geen mobiele telefoon hebt om te zeggen dat je weggaat?
Vraag maar aan Ernest Louwes hoe dat is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Stel je toch eens voor dat die man steeds "Ik heb dat niet gedaan, ik weet helemaal van niks, ik was ook woest op die asielzoekers!" en "Ik weet echt niet hoe mijn dna op haar lichaam is gekomen" blijft zeggen. Dat moet toch megafrustrerend voor justitie zijn(en voor ons)
Zover ik kon zien toen er opnamen gemaakt werden op de plek waar zij gevonden is, stond er een huis/boerderij vlakbij. En toch hebben deze mensen niets gehoord.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. Alles leuk en aardig, niks wijst op problemen. Vervolgens zegt ze dat ze dit niet meer wil, en de sfeer slaat om want hij kan dat niet accepteren. Kan toch best?
Dat was het al 13 jaarquote:
Klaarblijkelijk de voetsporen...en het feit dat de fietsen keurig in die greppel waren geplaatst.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind dat niks er op wijst dat er sprake was van een afspraakje of dat ze elkaar al langer kenden.
Ik vraag me af of ze naar huis wilde, ik denk dat ze in Veenklooster de kroeg nog wel even in wilde. Ze ging daar altijd uit he, ze was voor het eerst in Kollum uit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:15 schreef Gorraay het volgende:
Als Marianne een afspraakje had met de verdachte, ligt het dan niet meer voor de hand dat ze al in de disco van Spencer en Wietse afscheid had genomen, of zich ongemerkt uit de disco zou hebben verwijderd? Door met de jongens op pad te gaan stelde ze het probleem uit, want ze zou zich dan toch even later met een rare smoes van hen moeten ontdoen.
Mij lijkt een toevallige ontmoeting met nachtfietser J.S. iets waarschijnlijker, waarbij het natuurlijk wel de vraag blijft waarom ze zo nodig alleen naar huis wilde terugfietsen.
Haar bh is kapot gesneden, haar handen zijn geboeid geweest en ze is fiks anaal genomen.... Geen idee hoe je tegenwerkt op zo'n moment, maar vrijwillig zal het niet zijn geweest.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Weinig wijst daarop omdat het lijkt alsof de sfeer plotseling omsloeg, eerst liepen ze rustig en er was nauwelijks sprake van een vlucht of worsteling, dat is toch opmerkelijk! Is het zeker dat ze eigenlijk is verkracht in de zin van dat ze niet heeft tegengesputterd bij de seks, ik bedoel, seks met een minderjarige is volgens mij per definitie verkrachting maar ik doel meer op het tegenwerken.
Dit vind ik een hele goeie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:15 schreef Gorraay het volgende:
Als Marianne een afspraakje had met de verdachte, ligt het dan niet meer voor de hand dat ze al in de disco van Spencer en Wietse afscheid had genomen, of zich ongemerkt uit de disco zou hebben verwijderd? Door met de jongens op pad te gaan stelde ze het probleem uit, want ze zou zich dan toch even later met een rare smoes van hen moeten ontdoen.
Mij lijkt een toevallige ontmoeting met nachtfietser J.S. iets waarschijnlijker, waarbij het natuurlijk wel de vraag blijft waarom ze zo nodig alleen naar huis wilde terugfietsen.
Als iemand ineens met een mes op je afkomt kan het zomaar dat je stilletjes precies doet wat diegene zegt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk de voetsporen...en het feit dat de fietsen keurig in die greppel waren geplaatst.
Ik lees net hier best een aardig theorietje over hoe het zou kunnen zijn gelopen die nacht.
En ook nog eens in en in triest dat iemand op zo'n mensonterende manier van het leven wordt beroofd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:20 schreef Nies het volgende:
[..]
Haar bh is kapot gesneden, haar handen zijn geboeid geweest en ze is fiks anaal genomen.... Geen idee hoe je tegenwerkt op zo'n moment, maar vrijwillig zal het niet zijn geweest.
Overigens heb ik ook ergens gelezen dat er kleine puntjes op haar handen/armen zijn gevonden als zijnde van zo'n stroomstootding. Dat zou op zich ook verklaren waarom er geen sprake van een al te grote worsteling is geweest.
Je gaat er met mijn theorie van dinsdag mee vandoor.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:23 schreef Injetta het volgende:
Was ze aangeschoten? Ik neem aan dat ze weten of ze alcohol in haar bloed had?
Dan is er ook nog een optie. Ze komt wel min of meer toevallig Jasper tegen. Hij houdt haar even staande. Ze kent hem wel en hij knoopt een praatje met haar aan. Dan moet ze heel nodig plassen en hij oppert dat ze een stukje het weiland in loopt zodat niemand haar kan zien. Ze is bang in het donker en hij biedt aan om met haar mee te lopen zodat hij in de gaten kan houden dat er niks gebeurt. Omdat ze wat aangeschoten is. En heel nodig moet, stemt ze ermee in. Als ze eenmaal op de plek aankomen, haalt hij zijn mes tevoorschijn en onder bedreiging begint hij haar aan te randen, snijdt haar kleding en bh los, knevelt haar en daarbij raakt ze bewusteloos en zonder hij het beseft overlijdt ze.
Ik weet niet, werkt dit?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Kan iemand op Google Maps vinden hoe ver de boerderij ligt die aan die weg ligt? Mij lukt het niet. Wel het kaartje, maar geen afbeeldingen.
Ja, dank je! De straat heet dus Keningswei?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet, werkt dit?
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,359.25,,0,6.33
Vind ik ook nog wel een aardige, aangeschoten onderweg naar huis na Koninginnenacht en heel nodig moeten plassen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:25 schreef Bayswater het volgende:
Je gaat er met mijn theorie van dinsdag mee vandoor.
Ja dat is het, waar de boswal een bochtje maakt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dank je! De straat heet dus Keningswei?
Yep. Hier nog een overzichtsplaatje dat ik ergens tegenkwam.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dank je! De straat heet dus Keningswei?
Dat wist ik niet, of was ik vergeten, dat duidt inderdaad behoorlijk op verkrachting. Maar het is dan misschien waarschijnlijk dat de verkrachter misschien meer 'verwachtingen' had van hun ontmoeting dan Marianne zelf, misschien wilde ze hem niet stoppen met zien maar wilde hij simpelweg seks op een gegeven moment en zij niet, werd ze bang, en dreigde hem te verraden, bij z'n vrouw bijvoorbeeld, aan de andere kant, dan had hij haar waarschijnlijk eerst gedood.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:20 schreef Nies het volgende:
[..]
Haar bh is kapot gesneden, haar handen zijn geboeid geweest en ze is fiks anaal genomen.... Geen idee hoe je tegenwerkt op zo'n moment, maar vrijwillig zal het niet zijn geweest.
Overigens heb ik ook ergens gelezen dat er kleine puntjes op haar handen/armen zijn gevonden als zijnde van zo'n stroomstootding. Dat zou op zich ook verklaren waarom er geen sprake van een al te grote worsteling is geweest.
Dat gehurkt plassen heeft wellicht zijn hormonen op hol doen slaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:27 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Vind ik ook nog wel een aardige, aangeschoten onderweg naar huis na Koninginnenacht en heel nodig moeten plassen.
Ik kan dat hek dan niet vinden bij die boswal. En de weg lijkt ook recht te zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:27 schreef alors het volgende:
[..]
Ja dat is het, waar de boswal een bochtje maakt.
Echt waar? Heb ik blijkbaar gemist. Ik vind het een zeer aannemelijk scenario inderdaad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:25 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Je gaat er met mijn theorie van dinsdag mee vandoor.behoudens dan dat gelijk meelopen.
Dat hek staat bij de weg, de boswal loopt het land in, daar waar hij een bochtje maakt is het gebeurt. De boederijen, iig de huizen daarvan staan hemelbreed op ruim 150 meter.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik kan dat hek dan niet vinden bij die boswal. En de weg lijkt ook recht te zijn.
Ik probeer te zoeken hoe ver de naastgelegen boerderij lag namelijk.
Ja, ik heb het nu gevonden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef alors het volgende:
[..]
Dat hek staat bij de weg, de boswal loopt het land in, daar waar hij een bochtje maakt is het gebeurt. De boederijen, iig de huizen daarvan staan hemelbreed op ruim 150 meter.
Je kunt met streetview toch over die weg 'lopen'? Boerderij ligt best een eindje weg van de vindplaats. En ligt ook niet direct aan de weg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik kan dat hek dan niet vinden bij die boswal. En de weg lijkt ook recht te zijn.
Ik probeer te zoeken hoe ver de naastgelegen boerderij lag namelijk.
Je hebt gelijk. Ik heb haast hier, moet straks wegquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Je kunt met streetview toch over die weg 'lopen'? Boerderij ligt best een eindje weg van de vindplaats. En ligt ook niet direct aan de weg.
Dus kan het goed zijn dat daarom niemand iets gehoord heeft.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Je kunt met streetview toch over die weg 'lopen'? Boerderij ligt best een eindje weg van de vindplaats. En ligt ook niet direct aan de weg.
Ik vraag me soms nog wel af hoe we dat in godsnaam deden!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
Ook voor de mobiele telefoons breed in zwang raakten, kon je afspraakjes maken hoor.
Aannemelijker dan in een donker weiland te gaan zitten en een sigaretje te gaan roken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Injetta het volgende:
[..]
Echt waar? Heb ik blijkbaar gemist. Ik vind het een zeer aannemelijk scenario inderdaad.
Misschien wilde ze wel wraak nemen op die jongens door het aan te leggen met een oudere man en de volgende dag te beweren dat ze verkracht is, en dat hun schuld is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele goeie.
Dat alleen willen terugfietsen, is dat nou wel zo? Die getuigenverklaringen van de jongens zijn ook niet helemaal jofel gebleken en MV zou zelf gezegd hebben: "Als mij iets overkomt, is het jullie schuld."
Hoe ze er is gekomen weet ik niet, maar de oorspronkelijke bedoeling was dat de jongens een taxi zouden bellen voor haar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe was Marianne zonder fiets in die kroeg gekomen? Eerder die dag door haar vader afgezet bij haar werk wat daar vlakbij is en dan zou ze na het stappen door haar vriendje thuis worden gebracht?
Inderdaad. Vind ik ook.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:35 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Aannemelijker dan in een donker weiland te gaan zitten en een sigaretje te gaan roken.
Een taxi krijgen op koninginnedag laat is vaak niet echt eenvoudig.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:38 schreef alors het volgende:
[..]
Hoe ze er is gekomen weet ik niet, maar de oorspronkelijke bedoeling was dat de jongens een taxi zouden bellen voor haar.
Zeker als je een fiets wilt jatten is op zulke plekken het station wel de enige plek waar veel fietsen onbewaakt buiten staan. In zulke dorpjes staan echt geen fietsen buiten hoor, zoals in de stad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:38 schreef ShadyLane het volgende:
Door dat overzichtskaartje dat Jane postte vind ik de 'onwaarschijnlijke fietsroute' waarover je her en der leest niet meer zo onwaarschijnlijk. Zo gigantisch om is het nu ook weer niet via het station en in een aangeschoten nacht maak je hap-snap beslissingen, zo kun je best wat omzwervingen maken.
Obv, waar wil je heen met deze opmerking?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Een taxi krijgen op koninginnedag laat is vaak niet echt eenvoudig.
Maar lopend door die wei kom je niet bij het huis van Jasper S. Tenzij hij toen ergens anders woonde. Als je zoekt op routenet naar de route van de Keningswei naar de Allemawei, dan is dat 3,6 Km.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk de voetsporen...en het feit dat de fietsen keurig in die greppel waren geplaatst.
Ik lees net hier best een aardig theorietje over hoe het zou kunnen zijn gelopen die nacht.
Dat ze misschien die optie weggewuifd hebben, wellicht in combinatie met de prijs. Je hebt geen zin om een uur op een taxi te wachten en dan nog 30 gulden kwijt te zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Obv, waar wil je heen met deze opmerking?
En een taxi is vooral duur, dus een fiets jatten levert geld op
Zij hoeft niet geweten te hebben dat hij niet exact daar woonde. Maar goed, het is maar een theorietje, en die van het 'nodig plassen' zou ook best kunnen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef Gia het volgende:
Maar lopend door die wei kom je niet bij het huis van Jasper S. Tenzij hij toen ergens anders woonde. Als je zoekt op routenet naar de route van de Keningswei naar de Allemawei, dan is dat 3,6 Km.
Ja, dat dacht ik dus ook, maar nee, ze kunnen niet binnendoor zijn/willen gaan. Er loopt daar een enorme trekvaart die ze alleen vanaf de Leeuwarderweg of de Hustenoard(?) kunnen zijn overgestoken, allebei vrij 'grote' doorgaande wegen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat hij dat gebruikte om haar mee te krijgen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef Nies het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook, maar nee, ze kunnen niet binnendoor zijn/willen gaan. Er loopt daar een enorme trekvaart die ze alleen vanaf de Leeuwarderweg of de Hustenoard(?) kunnen zijn overgestoken, allebei vrij 'grote' doorgaande wegen.
Daar trapt alleen een stadsmeid in.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef computergirl het volgende:
'een van mijn kalfjes ligt verderop in de sloot, kan je me helpen'
is in het boerenland ook een optie.
Als we nou toch dingen aan het verzinnen zijn.....
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar trapt alleen een stadsmeid in.
Misschien is ze gaan fietsen omdat ze dacht dan eerder thuis te zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Een taxi krijgen op koninginnedag laat is vaak niet echt eenvoudig.
Marianne was daar niet op vakantie, he? Ik neem aan dat ze de buurt daar goed genoeg kende om te weten waar de boerderijen langs die weg stonden. Misschien wist ze van elke boerderij zelfs wel welke familie er woonde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef alors het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat hij dat gebruikte om haar mee te krijgen.
Ik kreeg vroeger geld mee van mijn ouders voor een taxi en dat stak ik dan in mijn eigen zak en fietste de 8 km naar huis. Alleen, midden van de nacht, door boerenland en door een bosjequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misschien is ze gaan fietsen omdat ze dacht dan eerder thuis te zijn.
Dat laatste maakt het wel de geschikte plek om even te gaan plassen. Of vozen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef Jane het volgende:
Zoals ik al eerder zei, ik kan geen enkele smoes bedenken waarmee je zo'n meisje dat daar uit de buurt komt in het pikkedonker een weiland in kunt lokken. Nota bene een weiland met zo'n handig bochtje in de bomenrij waarachter je je kunt verbergen.
Maar dat konden ze dan toch gewoon zien aan het feit dat je fiets 's ochtends thuis stond?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger geld mee van mijn ouders voor een taxi en dat stak ik dan in mijn eigen zak en fietste de 8 km naar huis. Alleen, midden van de nacht, door boerenland en door een bosjeMaar goed, ik was ook helemaal niet bang in het donker en heb nooit gedacht dat mij iets zou kunnen overkomen.
Zo vlak bij huis was het nou ook niet, als ik hier 5km hemelsbreed (ja zover is dat vanaf haar huis ongeveer) een boerderij uitzoek weet ik ook niet wie daar woont, en ik ben ook goed bekend in de omgeving.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Marianne was daar niet op vakantie, he? Ik neem aan dat ze de buurt daar goed genoeg kende om te weten waar de boerderijen langs die weg stonden. Misschien wist ze van elke boerderij zelfs wel welke familie er woonde.
Zoals ik al eerder zei, ik kan geen enkele smoes bedenken waarmee je zo'n meisje dat daar uit de buurt komt in het pikkedonker een weiland in kunt lokken. Nota bene een weiland met zo'n handig bochtje in de bomenrij waarachter je je kunt verbergen.
Route is ook niet om. Een hele normale route om vanuit buitenpost naar de westereen te fietsen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:38 schreef ShadyLane het volgende:
Door dat overzichtskaartje dat Jane postte vind ik de 'onwaarschijnlijke fietsroute' waarover je her en der leest niet meer zo onwaarschijnlijk. Zo gigantisch om is het nu ook weer niet via het station en in een aangeschoten nacht maak je hap-snap beslissingen, zo kun je best wat omzwervingen maken.
Die verlichting is er niet altijd geweest. Ik denk zelfs dat die na die tijd geplaatst is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Nies het volgende:
Als je de weg bekijkt is ie netjes en behoorlijk verlicht. Volledig afgelegen is het ook niet, toch nog aardig wat boerderijen aan die weg.
Klopt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Die verlichting is er niet altijd geweest. Ik denk zelfs dat die na die tijd geplaatst is.
Als je veel gedronken hebt, is plassen niet zo onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Stratotanker het volgende:
Vozen in een weiland op 1 mei? Als ik even de temperatuurgeschiedenis induik was het 's nachts 7 graden Celsius. Plassen lijkt mij dan iets dat je alleen in uiterste nood doet als meisje, laat staan vozen.
Het is midden in de nacht, er komt geen hond voorbij. Dan klim je toch niet over een hek om 100 meter verderop te gaan plassen? Bosjes genoeg daar bij de weg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Zij hoeft niet geweten te hebben dat hij niet exact daar woonde. Maar goed, het is maar een theorietje, en die van het 'nodig plassen' zou ook best kunnen.
Koeprikker, maar daar val je volgens mij niet van flauw hoor. Ken ook niet veel boeren die zo'n dingen als routine gebruiken. En de meeste boeren hebben geen stier (meer) op stal, zeker niet op een melkveebedrijf.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:49 schreef my2cents het volgende:
Wat is dat over die stroomstoten? Veel boeren hebben zo'n ding volgens mij om stieren etc mee te bedwingen. Kan ze dan niet gewoon direct op de fiets aangevallen zijn en nog voor ze kon schreeuwen geshocked zijn? En toen het land ingesleept/getild?
Die zette ik niet thuis neer hèquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef Isegrim het volgende:
Maar dat konden ze dan toch gewoon zien aan het feit dat je fiets 's ochtends thuis stond?
Er was geen hek, en naast JS ga je niet zitten plassen als het fietspad verlicht was. Het was volle maan overigens 30 april 1999 en helder volgens mij, dus heel donker was het ook weer nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is midden in de nacht, er komt geen hond voorbij. Dan klim je toch niet over een hek om 100 meter verderop te gaan plassen? Bosjes genoeg daar bij de weg.
Ja begint zo.quote:
Bomen/bosjes genoeg aan de weg zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:58 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Er was geen hek, en naast JS ga je niet zitten plassen als het fietspad verlicht was.
Ja ik ben ook ingeschakeld.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:01 schreef Miam het volgende:
[..]
Ja begint zo.toch maar even kijken!
wtf, die ene kerel kan praten zonder z'n mond te openenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:04 schreef alors het volgende:
Voor degene die ook willen kijken en geen OF kunnen ontvangen
http://www.omropfryslan.nl/live/omrop-fryslan-tv
hier is het online te zien
Ik versta er niets van. Alleen 'Marianne' herken ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:04 schreef alors het volgende:
Ik ga dat echt niet kijken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:04 schreef alors het volgende:
Als ik erg m'n best doe versta ik het meeste wel, maar ik lees wel een samenvatting van een Friessprekende FOK!ker aan het einde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:15 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik versta er niets van. Alleen 'Marianne' herken ik
Ja, bij die andere mensen gaat dat wel, maar die broer? kan ik niet echt volgenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:19 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Als ik erg m'n best doe versta ik het meeste wel, maar ik lees wel een samenvatting van een Friessprekende FOK!ker aan het einde.
Wel lullig dat ie dan niet op haar begrafenis is gedraaidquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:21 schreef alors het volgende:
Het gaat nu gewoon over hoe ze was, dat ze nakomertje was en een gewoon meisje met vriendinnen een bijbaantje. Dat ze wel eens naar haar broer ging om daar muziek te kunnen draaien omdat haar ouders toch wat ouder waren.
Nu wordt er vertelt dat ze heeft verteld dat ze Brothers In Arms wilde horen op haar begrafenis.. jeetje, tranen schieten mij wel in de ogen hoor![]()
huh dat is wel gek danquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wel lullig dat ie dan niet op haar begrafenis is gedraaid
Ja indd, Marianne zou nu 16 + 13 = 29 ofzo zijn, en die mensen daar zijn allemaal > 40 ofzo?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Om de een of andere reden had ik haar broers en zussen jonger geschat (ik schakel net in), maar zie nu de post van alors, ze zijn blijkbaar gewoon een heel stuk ouder...
Ja ze was een nakomertje, Bauke is nu ook al 74. Haar jongste zus was 12 jaar ouder.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Om de een of andere reden had ik haar broers en zussen jonger geschat (ik schakel net in), maar zie nu de post van alors, ze zijn blijkbaar gewoon een heel stuk ouder...
Volgens mij wisten ze het ten tijde van de begrafenis niet, dat kreeg ik ervan mee iigquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:22 schreef Doodloper het volgende:
[..]
huh dat is wel gek danwaarom niet?
En alors, thanks voor je verslag, is wat makkelijker dan Fries luisteren.
Ze kwamen er pas later achter, het stond in haar agenda. Hij is nog wel gedraaid op een herdenkingsdienst.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:22 schreef Doodloper het volgende:
[..]
huh dat is wel gek danwaarom niet?
En alors, thanks voor je verslag, is wat makkelijker dan Fries luisteren.
Ja, maar da's voor mij nooit zo'n aanwijzing, mijn vader was 44 toen ik (enig kind) werd geborenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:23 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ze was een nakomertje, Bauke is nu ook al 74. Haar jongste zus was 12 jaar ouder.
Heeft de familie het over dader of over verdachte?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:32 schreef alors het volgende:
Ze zeggen ook dat het gezin nu de mokerslag krijgt die zijn 13 jaar geleden hebben gehad. Die ene zus woont daar en heeft de dader zelfs wel eens gesproken
Dader hoofdzakelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:33 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Heeft de familie het over dader of over verdachte?
Lijkt me ook niet zo gek in zulke dorpen. Hebben ook vast wel vaak naar elkaar geknikt in het voorbijgaan enzo.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:32 schreef alors het volgende:
Ze zeggen ook dat het gezin nu de mokerslag krijgt die zijn 13 jaar geleden hebben gehad. Die ene zus woont daar en heeft de dader zelfs wel eens gesproken
En dat ze die details écht willen weten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:36 schreef miss_dynastie het volgende:
De familie wil heel graag alle details weten.
Ik kan alleen maar hopen voor ze dat ze die details van hem te horen krijgen....
Dat denken ze nu. Tot ze het weten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:36 schreef miss_dynastie het volgende:
De familie wil heel graag alle details weten.
of een "sterkte met het verlies van je zusje, wat vreselijk zeg" bij een van de rouw/herdenkingsdienstenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet zo gek in zulke dorpen. Hebben ook vast wel vaak naar elkaar geknikt in het voorbijgaan enzo.
Ja maar toch bizar, wat denkt die gast dan zelf?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet zo gek in zulke dorpen. Hebben ook vast wel vaak naar elkaar geknikt in het voorbijgaan enzo.
Dat zal wel niet zo zijn. Heb je die foto van die gast wel eens gezien? Daar ga je echt niet voor de lol mee afspreken, zeker niet op die leeftijd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
En dat ze die details écht willen weten.
Als blijkt dat ze al een tijdje met hem afspraakjes had en nu ook voor de seks had afgesproken dan kan dat nog een aardige klap voor ze zijn.
Het 'voordeel' is dat je er dan altijd voor kan kiezen om te denken: 'Hij is de man die 13 jaar gezwegen heeft, ik geloof hem niet'.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
En dat ze die details écht willen weten.
Als blijkt dat ze al een tijdje met hem afspraakjes had en nu ook voor de seks had afgesproken dan kan dat nog een aardige klap voor ze zijn.
Ja nou ja, als je een familielid tegenkomt kan je ook moeilijk wegrennen natuurlijkquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:37 schreef alors het volgende:
[..]
Ja maar toch bizar, wat denkt die gast dan zelf?
Die ene broer heeft liever dat ze hem loslaten en dat hij dan door de mensen wel gepakt wordt of het zelf doet
Denk dat in hun hoofd alle scenario's ook de ergste de revue al gepasseerd zijn. En ja, je wilt echt elk detail weten dan, dat is ook zo bij verkeersongelukken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat denken ze nu. Tot ze het weten.
Haar oudste broer, Ook Bauke Vaatstra was erbij.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Begreep ik het nou goed dat er broers en zussen bij waren toen haar lichaam was gevonden?
Ja, die ene broer was zoeken en toen werd hij gebeld dat hij daarheen moest komen, de vader was daar toen ook al... en haar vrienden die haar gevonden hadden...quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Begreep ik het nou goed dat er broers en zussen bij waren toen haar lichaam was gevonden?
Ja, inderdaad zeg. Of meelopen in de stille tocht.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:37 schreef Doodloper het volgende:
[..]
of een "sterkte met het verlies van je zusje, wat vreselijk zeg" bij een van de rouw/herdenkingsdiensten
Ja het werd niet echt uitvoerig verteld maar blijkbaar hebben ze onderling niet heel veel contact en de presentator zei dat dit misschien een opstap was om met Sinterklaas en Kerst weer samen te komen. En toen zei een van hun dat ze het daar inderdaad al over hadden gehad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand die dat laatste stukje even kan vertalen? Iets met Sint en Kerst en bij elkaar komen, want jullie zitten nu ook met zijn allen bij elkaar? Ik begreep dat verhaal niet helemaal
Ik had het verkeerd begrepen, dacht dat ze in detail wilden weten hoe ze om het leven is gebracht.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:39 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zou ook alles willen weten denk ik. En net wat je zegt, ze hebben het ergste toch allemaal al bedacht, zeker omdat ze toch al weten hoe het lijk is gevonden.
Bedankt! Ik dacht dat het misschien met de ouders te maken had, die opmerking... maar de scheiding zal er zeker toe hebben bijgedragen dat het gezin veel minder hecht is....quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:42 schreef alors het volgende:
[..]
Ja het werd niet echt uitvoerig verteld maar blijkbaar hebben ze onderling niet heel veel contact en de presentator zei dat dit misschien een opstap was om met Sinterklaas en Kerst weer samen te komen. En toen zei een van hun dat ze het daar inderdaad al over hadden gehad.
Woarschienliek! (kan geen woord Drents hoorquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:37 schreef Harajuku. het volgende:
Misschien omdat wij ook boeruuhh zijn
Het hele verhaal heeft nogal impact gehad op het gezin; moeder die op een gegeven moment de complotdenkers geloofde, ouders die er door gescheiden zijn, het verbaast me niet als moeder niet de enige was die de complotdenkers geloofde, en dan krijg je binnen zo'n gezin 2 kampen...quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:42 schreef alors het volgende:
[..]
Ja het werd niet echt uitvoerig verteld maar blijkbaar hebben ze onderling niet heel veel contact en de presentator zei dat dit misschien een opstap was om met Sinterklaas en Kerst weer samen te komen. En toen zei een van hun dat ze het daar inderdaad al over hadden gehad.
In dat youtubefilmpje van vanmiddag zei ze dat ze niet meer met hen mocht praten anders raakte ze haar andere kinderen ook kwijt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Is eigenlijk nog aan de orde geweest in hoeverre moeder nog een rol speelt in hun leven?
En diezelfde complotmongolen zullen hier ook wel weer een complot in zien.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:53 schreef Alleskids het volgende:
veel pijn door de complot denkers, want ze konden niet reageren. steeds weer zout in de wond
Huhquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:55 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
In dat youtubefilmpje van vanmiddag zei ze dat ze niet meer met hen mocht praten anders raakte ze haar andere kinderen ook kwijt.
Volgens mij was dat zo'n Kat-gast die haar belde, wat ze hiervan vond met die Jasper S. Ze vond het niet kloppen maar mocht niet meer met hen praten dus ze moesten haar met rust laten.quote:
Die postte ik eerder vandaag ook al en zei toen ook dat ik het diep triest vind om zo'n oude vrouw weer te confronteren met het al die complotbullshit. Ik vind die complottheorieën een soort van middel om maar alles erop te laten wijzen dat het vooral NIET één van hen was.quote:
Klopt, maar toen hadden niet heel veel mensen die. Zelf hadden wij er ook als stel samen 1 vanaf 1998, maar wij waren een van de eersten. Jongeren hadden er nooit een, veel te duur toen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:05 schreef Alleskids het volgende:
er was toendertijd wel sprake van mobile telefoon. oudste broer belde die zaterdag onderweg met mensen
Klopt, wij hadden er ook een, koelkastmodel, alleen voor noodgevallen als we van huis waren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Klopt, maar toen hadden niet heel veel mensen die. Zelf hadden wij er ook als stel samen 1 vanaf 1998, maar wij waren een van de eersten. Jongeren hadden er nooit een, veel te duur toen.
Dat is niet waar. Kende genoeg jongeren die er toen al een hadden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Klopt, maar toen hadden niet heel veel mensen die. Zelf hadden wij er ook als stel samen 1 vanaf 1998, maar wij waren een van de eersten. Jongeren hadden er nooit een, veel te duur toen.
Ligt er aan wat je onder jongeren verstaat. Mensen onder de 20 zeker niet toen. Of misschien had jij hele rijke kakkers als vrienden. Bellen kostte 1 gulden per minuut.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Kende genoeg jongeren die er toen al een hadden.
Zelf had ik in 99 mijn eerste GSM en ik was in mijn vriendengroep een van de laatste. Had er nooit behoefte aan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je onder jongeren verstaat. Mensen onder de 20 zeker niet toen. Of misschien had jij hele rijke kakkers als vrienden.
Ik weet dat eigenlijk nog wel heel precies omdat in ik in 1996 in Italie op vakantie was en je daar iedereen met zo'n ding zag, terwijl dat bij ons nog niemand had, een jaar later kwam dat pas een beetje op gang.
En ze woonde in een dorp, kan me voorstellen dat het daar nog iets later op gang kwamquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zelf had ik in 99 mijn eerste GSM en ik was in mijn vriendengroep een van de laatste. Had er nooit behoefte aan.
Maar je hebt een punt dat er niet veel jongeren onder de 20 zo'n ding hadden toen.
Waarschijnlijk hebben ze daar pas sinds vorige week bereikquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En ze woonde in een dorp, kan me voorstellen dat het daar nog iets later op gang kwam
Jij komt uit een dorp?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En ze woonde in een dorp, kan me voorstellen dat het daar nog iets later op gang kwam
quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze daar pas sinds vorige week bereik
Ach je hebt ook gelijk. Iedereen van 12 liep toen met een mobieltje. Belachelijk dat Marianne Vaatstra er toen geen had....quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben nu 25 en ik had een mobieltje reken maar uit![]()
En ik was nog redelijk laat ook vergeleken met anderen in mijn omgeving
nee, zij krijgen ook niets mee van justitie. maar dat was ook niet te verwachtenquote:
Retorisch, Haka.quote:
Nog geen blaming the victim?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:25 schreef Alleskids het volgende:
[..]
nee, zij krijgen ook niets mee van justitie. maar dat was ook niet te verwachten
het ging om wie Marianne als kind was, hoe zij haar dood ervaren hebben, en nu de eerste afsluiting van een martelnd tijdperk
Jasper is niet bepaald het victim....quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef Alleskids het volgende:
je bedoelt Jasper?
nee, alleen dat hij voor de 2x in 13 jaar een gezin kapot maakt. eerst de familie Vaatstra, nu zijn eigen familie
Ik had 'm een jaartje later op aandringen van vriendinnen die me nooit eens gezellig konden sms'enquote:Zelf had ik in 99 mijn eerste GSM en ik was in mijn vriendengroep een van de laatste. Had er nooit behoefte aan.
Op deze manier begrijp ik wel dat er oeverloos gewauweld wordt. Ik vroeg of er al sprake was van blaming the victim. Niemand nog gepost dat het meiske het aan zichzelf danken heeft?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:34 schreef Alleskids het volgende:
je bedoelt Jasper?
nee, alleen dat hij voor de 2x in 13 jaar een gezin kapot maakt. eerst de familie Vaatstra, nu zijn eigen familie
Ja.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef Alleskids het volgende:
begreep je even verkeerd. jij bedoelt Marianne?
Ze had gewoon moeten luisteren en met de taxi moeten gaan, dan was er NIKS aan de hand geweest.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:39 schreef Staal het volgende:
Niemand nog gepost dat het meiske het aan zichzelf danken heeft?
Heb ik hier niet gezien. Had je dat graag gehad om bepaalde vooroordelen over fokkers bevestigd te zien?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:39 schreef Staal het volgende:
Op deze manier begrijp ik wel dat er oeverloos gewauweld wordt. Ik vroeg of er al sprake was van blaming the victim. Niemand nog gepost dat het meiske het aan zichzelf danken heeft?
Net als iedere andere puber, en dus?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Alleskids het volgende:
over de doden niets dan goed. ik heb eerlijk gezegd enige twijfel over de braafheid van Marianne, alsof ze nooit iets verkeerd/stout/raar deed.
Je begrijpt me niet. Wat ik probeerde te zeggen is dat het topic nogal losgezongen raakt en men bij gebrek aan nieuws niet wil wachten en vanalles gaat verzinnen. Dorpelingen lopen volgens madame harajuku hopeloos achter en die ouders gaven de dochter geen mobieltje en nu is wachten tot iemand zal zeggen dat het eigenlijk de schuld van dat meisje was.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:40 schreef Alleskids het volgende:
nee, ze was een voorbeeldige tiener/puber volgens haar zusen/broers. ze is een onschuldig slachtoffer, want ze kende Jasper immers niet.
(?)
Johquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef Alleskids het volgende:
klopt. behalve op een ander tijdstip op een andere plek zijn denk ik
klopt. als er geen nieuws van justitie komt, moet er door sommigen zelf nieuws verzonnen worden om de tijd te vulenquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet. Wat ik probeerde te zeggen is dat het topic nogal losgezongen raakt en men bij gebrek aan nieuws niet wil wachten en vanalles gaat verzinnen. Dorpelingen lopen volgens madame harajuku hopeloos achter en die ouders gaven de dochter geen mobieltje en nu is wachten tot iemand zal zeggen dat het eigenlijk de schuld van dat meisje was.
Zo sneu dus.
Isabeau?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Alleskids het volgende:
over de doden niets dan goed. ik heb eerlijk gezegd enige twijfel over de braafheid van Marianne, alsof ze nooit iets verkeerd/stout/raar deed.
Je overdrijft, dat heb ik helemaal niet zo gezegd. Schubbekutveen loopt echt niet gelijk op met Amsterdam.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet. Wat ik probeerde te zeggen is dat het topic nogal losgezongen raakt en men bij gebrek aan nieuws niet wil wachten en vanalles gaat verzinnen. Dorpelingen lopen volgens madame harajuku hopeloos achter en die ouders gaven de dochter geen mobieltje en nu is wachten tot iemand zal zeggen dat het eigenlijk de schuld van dat meisje was.
Zo sneu dus.
Nou en. Al neukte ze met 30 verschillende jongens tegelijk, maakt toch geen flikker uit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Alleskids het volgende:
laat even duidelijk zijn dat ik geen vooroordelen heb m.b.t. FOK!kers maar wel betrekking tot hypes en over mensen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik hier niet gezien. Had je dat graag gehad om bepaalde vooroordelen over fokkers bevestigd te zien?
Je dacht zeker aan de zaak Holloway?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:56 schreef Staal het volgende:
[..]
laat even duidelijk zijn dat ik geen vooroordelen heb m.b.t. FOK!kers maar wel betrekking tot hypes en over mensen.
En Amsterdam niet met New York. Je lult maar raak en het raakt allemaal kant nog walquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je overdrijft, dat heb ik helemaal niet zo gezegd. Schubbekutveen loopt echt niet gelijk op met Amsterdam.
Daarom vroeg ik of je uit een dorp kwam. Je mag je verheven voelen en in die GordonVmbo-humor blijven hangen ik ben geboren en getogen in Amsterdam en meer dan 25 x nationaal en internationaal verhuisd en ik vind die verhevenheid nogal triest van je. En hetgeen je postte klopt ook nog eens niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je overdrijft, dat heb ik helemaal niet zo gezegd. Schubbekutveen loopt echt niet gelijk op met Amsterdam.
Hoezo raakt het kant noch wal? Ik durf wel te stellen dat ze n New York inderdaad eerder allemaal een telefoon hadden dan hier in Amsterdam, en in Amsterdam eerder dan in Friesland.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En Amsterdam niet met New York. Je lult maar raak en het raakt allemaal kant nog wal
Misschien had ze wel een buzzer.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoezo raakt het kant noch wal? Ik durf wel te stellen dat ze n New York inderdaad eerder allemaal een telefoon hadden dan hier in Amsterdam, en in Amsterdam eerder dan in Friesland.
Verder vind ik het nogal een loze discussieZe had geen telefoon en that's that.
Verhevenheid?! Dan lees je me toch echt verkeerd. Ik kom helemaal niet uit een grote stad en in Amsterdam zullen ze ook allemaal eerder een telefoon hebben gehad dan ik. Geen idee waarom ik me daarover zou moeten opwinden, maar a la.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik of je uit een dorp kwam. Je mag je verheven voelen en in die GordonVmbo-humor blijven hangen ik ben geboren en getogen in Amsterdam en meer dan 25 x nationaal en internationaal verhuisd en ik vind die verhevenheid nogal triest van je. En hetgeen je postte klopt ook nog eens niet.
Ik zie daar geen 'blaming the victim' of misschien ben ik te naïef. Of ze nou een brave meid was of niet (hallo, tieners doen allemaal wel eens domme dingen), dat betekent niet dat het dus allemaal haar eigen schuld was. En ik neem aan dat Alleskids dat ook niet zo bedoelde. Maar zoals ik al zei, misschien ben ik naïefquote:
Tegenwoordig heeft iedereen een telefoon en nog wordt er regelmatig een kind gepaald en/of koud gemaakt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoezo raakt het kant noch wal? Ik durf wel te stellen dat ze n New York inderdaad eerder allemaal een telefoon hadden dan hier in Amsterdam, en in Amsterdam eerder dan in Friesland.
Verder vind ik het nogal een loze discussieZe had geen telefoon en that's that.
Met zo'n generaliserende opmerking over Friezen ben je zelf geen haar beter dan een racist.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:42 schreef Bayswater het volgende:
Zo zie je maar weer dat de zelfingenomenheid in combinatie met de ietwat racistische inslag van Friezen in het algemeen het onderzoek niet goed heeft gedaan. Er zitten wel degelijk malloten tussen, niet zo lang geleden nog die vier babymoorden in Ny Beets.
dat zag je goed. mijn punt was, dat ze vast niet zo braaf is als ze door de familie gebracht werd, maar wat dat te maken heeft met blaming the victum? waarom zouden ze Marianne de schuld geven van wat hun in 1999 overkomen is en wat hun familie al 13 jaar bezig houd? als er iemand de schuld moet krijgen is het Jaspers. Maar ze hebben vooral gedeelde emoties met zijn gezin en familie. zijn bloed kunnen ze uiteraard wel drinken, vooral haar jongste broer, die heeft 13 jaar lang alles weg gedrukt en is een vat vol borrelende emotiesquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie daar geen 'blaming the victim' of misschien ben ik te naïef. Of ze nou een brave meid was of niet (hallo, tieners doen allemaal wel eens domme dingen), dat betekent niet dat het dus allemaal haar eigen schuld was. En ik neem aan dat Alleskids dat ook niet zo bedoelde. Maar zoals ik al zei, misschien ben ik naïef
Voor die jongste broer ligt het hele drama natuurlijk ook extra gevoelig, omdat hij haar heeft afgezet in Kollum, en haar vervolgens 2 keer op het hart heeft gedrukt dat ze hem moest bellen als haar vriendje haar niet thuis zou brengen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:17 schreef Alleskids het volgende:
[..]
dat zag je goed. mijn punt was, dat ze vast niet zo braaf is als ze door de familie gebracht werd, maar wat dat te maken heeft met blaming the victum? waarom zouden ze Marianne de schuld geven van wat hun in 1999 overkomen is en wat hun familie al 13 jaar bezig houd? als er iemand de schuld moet krijgen is het Jaspers. Maar ze hebben vooral gedeelde emoties met zijn gezin en familie. zijn bloed kunnen ze uiteraard wel drinken, vooral haar jongste broer, die heeft 13 jaar lang alles weg gedrukt en is een vat vol borrelende emoties
Dat raak je natuurlijk nooit weer kwijt, blijft malen in je hoofdquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:20 schreef Tayu het volgende:
Voor die jongste broer ligt het hele drama natuurlijk ook extra gevoelig, omdat hij haar heeft afgezet in Kollum, en haar vervolgens 2 keer op het hart heeft gedrukt dat ze hem moest bellen als haar vriendje haar niet met thuis zou brengen.
Ze heeft niet gebeld.
Daar ga ik wel van uit, dat laat je niet meer los.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat raak je natuurlijk nooit weer kwijt, blijft malen in je hoofd
gegeven de gruwelijke details die naar buiten kwamen, en wat door ale media werd opgepikt ( door gesneden keel), het kwalijke gedrag van asielzoekers ver voor de moord, gegeven de paniek die justie tentoonspreidde in het ten koste van alles beschermen van het AZC, is het dan gek dat de eerste emoties richting het AZC gingen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met zo'n generaliserende opmerking over Friezen ben je zelf geen haar beter dan een racist.
Inderdaad, en daar zijn de complotters gezien de berichten van de laatste dagen nog niet mee gestopt. En ook niet voornemens om mee te stoppen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:25 schreef Patroon het volgende:
Ik wil ook nog even aangeven dat de broers en zussen ook een belangrijk punt maakten over de complot denkers. Zij gingen maar door, zelfs nadat de broers en zussen zelfs duidelijk tegen ze hadden gezegd "hou nou op, je maakt ons gezin kapot". Toch gingen ze door.
Ik heb er een hard hoofd in.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:29 schreef Tayu het volgende:
[..]
Inderdaad, en daar zijn de complotters gezien de berichten van de laatste dagen nog niet mee gestopt. En ook niet voornemens om mee te stoppen.
Hopelijk, nu ze zelf dit heel duidelijk hebben aangegeven, kappen die idioten eens met die onzin.
Hij weet zelf ook wel, dat die dader niet slechts een enkele dag straf zal krijgen. Hij bedoelt daarmee enkel te zeggen, dat hij de dader het liefst persoonlijk zou afstraffen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:30 schreef Joooo-pi het volgende:
Die openlijke bedreiging van die broer, was misschien niet zo handig op tv, maar het kwam wel recht uit zijn hart en is best begrijpelijk.
Eens. En toen ik het kaartje eerder in dit topic zag dacht ik ook: "niet vreemd dat men aan het AZC dacht". Het ligt precies langs de route die ze zou hebben genomen, kort voor de plek waar ze gevonden is. Tegelijkertijd is het ook niet vreemd dat de politie, opmerkende dat de dorpelingen woedend naar het AZC wezen, de bewoners wilde beschermen en de gemoederen tot bedaren probeerde te brengen. Wat op de dorpelingen begrijpelijkerwijs overkwam als een doofpot --> nog meer woede --> nog meer bescherming nodig etc. etc. Ik vind het allemaal niet zo vreemd, van beide kanten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:24 schreef Alleskids het volgende:
nu weten we beter, nu zijn er totaal andere emoties, maar dit gedrag was ook in Zeeland voor gekomen, of Limburg, of Gelderland. als er bij jou in de buurt iemand de keel wordt door gesneden (wat toch als niet westers overkomt, want in het westen steken we elkaar "alleen maar"' overhoop of we slaan elkaar de hersenen in) en de politie begint meteen daarna asielzoekers te beschermen, zou vrijwel ieder van ons exact hetzelfde gedacht en gevoelt hebben.
Ik hoop dat er een strafrechtelijke manier is om dit soort online terrorisme een halt toe te zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:25 schreef Patroon het volgende:
Ik wil ook nog even aangeven dat de broers en zussen ook een belangrijk punt maakten over de complot denkers. Zij gingen maar door, zelfs nadat de broers en zussen zelfs duidelijk tegen ze hadden gezegd "hou nou op, je maakt ons gezin kapot". Toch gingen ze door.
Het is niet enkel een kwestie van enkel on-line. Ze bellen die mensen gewoon op, en staan gewoon ineens voor de deur.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:42 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Ik hoop dat er een strafrechtelijke manier is om dit soort online terrorisme een halt toe te zeggen.
Gister op PowNews ook weer tenenkrommend. Meneer wil wel mensen lastig vallen op een manier die geen grenzen kent, maar als de camera in zijn snufferd staat dan is het opeens niet meer leuk. Walgelijk.
Die mensen zijn gewoon niet goed in hun hoofd, daar kan je weinig aan doen vrees ik. Dat dringt niet door.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is niet enkel een kwestie van enkel on-line. Ze bellen die mensen gewoon op, en staan gewoon ineens voor de deur.
Ja dat is altijd, alles wordt de hele avond herhaald.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:25 schreef Tayu het volgende:
Volgens mij gaat die herhaling van Need in Freed met de broers en zussen Vaatstra de hele avond maar door? Hij begint nu weer, voor de 4e keer op rij.
Ja, het was al bekend dat het ieder uur herhaald zou worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:25 schreef Tayu het volgende:
Volgens mij gaat die herhaling van Need in Freed met de broers en zussen Vaatstra de hele avond maar door? Hij begint nu weer, voor de 4e keer op rij.
Ah vandaar, ik kijk niet dagelijks naar omrop Fryslan. Maar nu wilde ik die uitzending even zien, en staat het kanaal nog steeds openquote:Op vrijdag 23 november 2012 20:26 schreef alors het volgende:
[..]
Ja dat is altijd, alles wordt de hele avond herhaald.
Eens. Hoe onbeschoft is het, ongelofelijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is niet enkel een kwestie van enkel on-line. Ze bellen die mensen gewoon op, en staan gewoon ineens voor de deur.
Nou, stel dat jij fietsend naar huis bent en je komt een man tegen die je van gezicht wel kent (het is een dorp, die kennen elkaar wel van gezicht dan toch?) en hij zegt tegen je 'hé ik zag iets raars daar en daar in 't weiland en bla' dan loop je toch gewoon mee? Tenminste ik wel. Als het een hele vreemde man zou zijn waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef computergirl het volgende:
'een van mijn kalfjes ligt verderop in de sloot, kan je me helpen'
is in het boerenland ook een optie.
Als we nou toch dingen aan het verzinnen zijn.....
Ach, ik ken wel verhalen van mensen die het in de sneeuw hebben gedaan enzo. Zegt allemaal niks.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Stratotanker het volgende:
Vozen in een weiland op 1 mei? Als ik even de temperatuurgeschiedenis induik was het 's nachts 7 graden Celsius. Plassen lijkt mij dan iets dat je alleen in uiterste nood doet als meisje, laat staan vozen.
Maar één van haar zussen woont daar, toen ook al.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:05 schreef Gorraay het volgende:
Nee, iemand uit Zwaagwesteinde kent iemand uit Oudwoude doorgaans niet van gezicht.
Ik zou mij niet tegen laten houden door een beetje kou als ik wilde vozen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Stratotanker het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |