Ik weet niet, werkt dit?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Kan iemand op Google Maps vinden hoe ver de boerderij ligt die aan die weg ligt? Mij lukt het niet. Wel het kaartje, maar geen afbeeldingen.
Ja, dank je! De straat heet dus Keningswei?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet, werkt dit?
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,359.25,,0,6.33
Vind ik ook nog wel een aardige, aangeschoten onderweg naar huis na Koninginnenacht en heel nodig moeten plassen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:25 schreef Bayswater het volgende:
Je gaat er met mijn theorie van dinsdag mee vandoor.
Ja dat is het, waar de boswal een bochtje maakt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dank je! De straat heet dus Keningswei?
Yep. Hier nog een overzichtsplaatje dat ik ergens tegenkwam.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dank je! De straat heet dus Keningswei?
Dat wist ik niet, of was ik vergeten, dat duidt inderdaad behoorlijk op verkrachting. Maar het is dan misschien waarschijnlijk dat de verkrachter misschien meer 'verwachtingen' had van hun ontmoeting dan Marianne zelf, misschien wilde ze hem niet stoppen met zien maar wilde hij simpelweg seks op een gegeven moment en zij niet, werd ze bang, en dreigde hem te verraden, bij z'n vrouw bijvoorbeeld, aan de andere kant, dan had hij haar waarschijnlijk eerst gedood.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:20 schreef Nies het volgende:
[..]
Haar bh is kapot gesneden, haar handen zijn geboeid geweest en ze is fiks anaal genomen.... Geen idee hoe je tegenwerkt op zo'n moment, maar vrijwillig zal het niet zijn geweest.
Overigens heb ik ook ergens gelezen dat er kleine puntjes op haar handen/armen zijn gevonden als zijnde van zo'n stroomstootding. Dat zou op zich ook verklaren waarom er geen sprake van een al te grote worsteling is geweest.
Dat gehurkt plassen heeft wellicht zijn hormonen op hol doen slaan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:27 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Vind ik ook nog wel een aardige, aangeschoten onderweg naar huis na Koninginnenacht en heel nodig moeten plassen.
Ik kan dat hek dan niet vinden bij die boswal. En de weg lijkt ook recht te zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:27 schreef alors het volgende:
[..]
Ja dat is het, waar de boswal een bochtje maakt.
Echt waar? Heb ik blijkbaar gemist. Ik vind het een zeer aannemelijk scenario inderdaad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:25 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Je gaat er met mijn theorie van dinsdag mee vandoor.behoudens dan dat gelijk meelopen.
Dat hek staat bij de weg, de boswal loopt het land in, daar waar hij een bochtje maakt is het gebeurt. De boederijen, iig de huizen daarvan staan hemelbreed op ruim 150 meter.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik kan dat hek dan niet vinden bij die boswal. En de weg lijkt ook recht te zijn.
Ik probeer te zoeken hoe ver de naastgelegen boerderij lag namelijk.
Ja, ik heb het nu gevonden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef alors het volgende:
[..]
Dat hek staat bij de weg, de boswal loopt het land in, daar waar hij een bochtje maakt is het gebeurt. De boederijen, iig de huizen daarvan staan hemelbreed op ruim 150 meter.
Je kunt met streetview toch over die weg 'lopen'? Boerderij ligt best een eindje weg van de vindplaats. En ligt ook niet direct aan de weg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik kan dat hek dan niet vinden bij die boswal. En de weg lijkt ook recht te zijn.
Ik probeer te zoeken hoe ver de naastgelegen boerderij lag namelijk.
Je hebt gelijk. Ik heb haast hier, moet straks wegquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Je kunt met streetview toch over die weg 'lopen'? Boerderij ligt best een eindje weg van de vindplaats. En ligt ook niet direct aan de weg.
Dus kan het goed zijn dat daarom niemand iets gehoord heeft.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Je kunt met streetview toch over die weg 'lopen'? Boerderij ligt best een eindje weg van de vindplaats. En ligt ook niet direct aan de weg.
Ik vraag me soms nog wel af hoe we dat in godsnaam deden!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
Ook voor de mobiele telefoons breed in zwang raakten, kon je afspraakjes maken hoor.
Aannemelijker dan in een donker weiland te gaan zitten en een sigaretje te gaan roken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:30 schreef Injetta het volgende:
[..]
Echt waar? Heb ik blijkbaar gemist. Ik vind het een zeer aannemelijk scenario inderdaad.
Misschien wilde ze wel wraak nemen op die jongens door het aan te leggen met een oudere man en de volgende dag te beweren dat ze verkracht is, en dat hun schuld is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele goeie.
Dat alleen willen terugfietsen, is dat nou wel zo? Die getuigenverklaringen van de jongens zijn ook niet helemaal jofel gebleken en MV zou zelf gezegd hebben: "Als mij iets overkomt, is het jullie schuld."
Hoe ze er is gekomen weet ik niet, maar de oorspronkelijke bedoeling was dat de jongens een taxi zouden bellen voor haar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe was Marianne zonder fiets in die kroeg gekomen? Eerder die dag door haar vader afgezet bij haar werk wat daar vlakbij is en dan zou ze na het stappen door haar vriendje thuis worden gebracht?
Inderdaad. Vind ik ook.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:35 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Aannemelijker dan in een donker weiland te gaan zitten en een sigaretje te gaan roken.
Een taxi krijgen op koninginnedag laat is vaak niet echt eenvoudig.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:38 schreef alors het volgende:
[..]
Hoe ze er is gekomen weet ik niet, maar de oorspronkelijke bedoeling was dat de jongens een taxi zouden bellen voor haar.
Zeker als je een fiets wilt jatten is op zulke plekken het station wel de enige plek waar veel fietsen onbewaakt buiten staan. In zulke dorpjes staan echt geen fietsen buiten hoor, zoals in de stad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:38 schreef ShadyLane het volgende:
Door dat overzichtskaartje dat Jane postte vind ik de 'onwaarschijnlijke fietsroute' waarover je her en der leest niet meer zo onwaarschijnlijk. Zo gigantisch om is het nu ook weer niet via het station en in een aangeschoten nacht maak je hap-snap beslissingen, zo kun je best wat omzwervingen maken.
Obv, waar wil je heen met deze opmerking?quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Een taxi krijgen op koninginnedag laat is vaak niet echt eenvoudig.
Maar lopend door die wei kom je niet bij het huis van Jasper S. Tenzij hij toen ergens anders woonde. Als je zoekt op routenet naar de route van de Keningswei naar de Allemawei, dan is dat 3,6 Km.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk de voetsporen...en het feit dat de fietsen keurig in die greppel waren geplaatst.
Ik lees net hier best een aardig theorietje over hoe het zou kunnen zijn gelopen die nacht.
Dat ze misschien die optie weggewuifd hebben, wellicht in combinatie met de prijs. Je hebt geen zin om een uur op een taxi te wachten en dan nog 30 gulden kwijt te zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Obv, waar wil je heen met deze opmerking?
En een taxi is vooral duur, dus een fiets jatten levert geld op
Zij hoeft niet geweten te hebben dat hij niet exact daar woonde. Maar goed, het is maar een theorietje, en die van het 'nodig plassen' zou ook best kunnen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:45 schreef Gia het volgende:
Maar lopend door die wei kom je niet bij het huis van Jasper S. Tenzij hij toen ergens anders woonde. Als je zoekt op routenet naar de route van de Keningswei naar de Allemawei, dan is dat 3,6 Km.
Ja, dat dacht ik dus ook, maar nee, ze kunnen niet binnendoor zijn/willen gaan. Er loopt daar een enorme trekvaart die ze alleen vanaf de Leeuwarderweg of de Hustenoard(?) kunnen zijn overgestoken, allebei vrij 'grote' doorgaande wegen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk de voetsporen...en het feit dat de fietsen keurig in die greppel waren geplaatst.
Ik lees net hier best een aardig theorietje over hoe het zou kunnen zijn gelopen die nacht.
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat hij dat gebruikte om haar mee te krijgen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef Nies het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook, maar nee, ze kunnen niet binnendoor zijn/willen gaan. Er loopt daar een enorme trekvaart die ze alleen vanaf de Leeuwarderweg of de Hustenoard(?) kunnen zijn overgestoken, allebei vrij 'grote' doorgaande wegen.
Daar trapt alleen een stadsmeid in.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef computergirl het volgende:
'een van mijn kalfjes ligt verderop in de sloot, kan je me helpen'
is in het boerenland ook een optie.
Als we nou toch dingen aan het verzinnen zijn.....
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar trapt alleen een stadsmeid in.
Misschien is ze gaan fietsen omdat ze dacht dan eerder thuis te zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:39 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Een taxi krijgen op koninginnedag laat is vaak niet echt eenvoudig.
Marianne was daar niet op vakantie, he? Ik neem aan dat ze de buurt daar goed genoeg kende om te weten waar de boerderijen langs die weg stonden. Misschien wist ze van elke boerderij zelfs wel welke familie er woonde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:00 schreef alors het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat hij dat gebruikte om haar mee te krijgen.
Ik kreeg vroeger geld mee van mijn ouders voor een taxi en dat stak ik dan in mijn eigen zak en fietste de 8 km naar huis. Alleen, midden van de nacht, door boerenland en door een bosjequote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misschien is ze gaan fietsen omdat ze dacht dan eerder thuis te zijn.
Dat laatste maakt het wel de geschikte plek om even te gaan plassen. Of vozen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef Jane het volgende:
Zoals ik al eerder zei, ik kan geen enkele smoes bedenken waarmee je zo'n meisje dat daar uit de buurt komt in het pikkedonker een weiland in kunt lokken. Nota bene een weiland met zo'n handig bochtje in de bomenrij waarachter je je kunt verbergen.
Maar dat konden ze dan toch gewoon zien aan het feit dat je fiets 's ochtends thuis stond?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger geld mee van mijn ouders voor een taxi en dat stak ik dan in mijn eigen zak en fietste de 8 km naar huis. Alleen, midden van de nacht, door boerenland en door een bosjeMaar goed, ik was ook helemaal niet bang in het donker en heb nooit gedacht dat mij iets zou kunnen overkomen.
Zo vlak bij huis was het nou ook niet, als ik hier 5km hemelsbreed (ja zover is dat vanaf haar huis ongeveer) een boerderij uitzoek weet ik ook niet wie daar woont, en ik ben ook goed bekend in de omgeving.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Marianne was daar niet op vakantie, he? Ik neem aan dat ze de buurt daar goed genoeg kende om te weten waar de boerderijen langs die weg stonden. Misschien wist ze van elke boerderij zelfs wel welke familie er woonde.
Zoals ik al eerder zei, ik kan geen enkele smoes bedenken waarmee je zo'n meisje dat daar uit de buurt komt in het pikkedonker een weiland in kunt lokken. Nota bene een weiland met zo'n handig bochtje in de bomenrij waarachter je je kunt verbergen.
Route is ook niet om. Een hele normale route om vanuit buitenpost naar de westereen te fietsen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:38 schreef ShadyLane het volgende:
Door dat overzichtskaartje dat Jane postte vind ik de 'onwaarschijnlijke fietsroute' waarover je her en der leest niet meer zo onwaarschijnlijk. Zo gigantisch om is het nu ook weer niet via het station en in een aangeschoten nacht maak je hap-snap beslissingen, zo kun je best wat omzwervingen maken.
Die verlichting is er niet altijd geweest. Ik denk zelfs dat die na die tijd geplaatst is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:26 schreef Nies het volgende:
Als je de weg bekijkt is ie netjes en behoorlijk verlicht. Volledig afgelegen is het ook niet, toch nog aardig wat boerderijen aan die weg.
Klopt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:39 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Die verlichting is er niet altijd geweest. Ik denk zelfs dat die na die tijd geplaatst is.
Als je veel gedronken hebt, is plassen niet zo onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Stratotanker het volgende:
Vozen in een weiland op 1 mei? Als ik even de temperatuurgeschiedenis induik was het 's nachts 7 graden Celsius. Plassen lijkt mij dan iets dat je alleen in uiterste nood doet als meisje, laat staan vozen.
Het is midden in de nacht, er komt geen hond voorbij. Dan klim je toch niet over een hek om 100 meter verderop te gaan plassen? Bosjes genoeg daar bij de weg.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Zij hoeft niet geweten te hebben dat hij niet exact daar woonde. Maar goed, het is maar een theorietje, en die van het 'nodig plassen' zou ook best kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |