abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119546881
over de doden niets dan goed. ik heb eerlijk gezegd enige twijfel over de braafheid van Marianne, alsof ze nooit iets verkeerd/stout/raar deed.
pi_119546891
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:39 schreef Staal het volgende:

Op deze manier begrijp ik wel dat er oeverloos gewauweld wordt. Ik vroeg of er al sprake was van blaming the victim. Niemand nog gepost dat het meiske het aan zichzelf danken heeft?
Heb ik hier niet gezien. Had je dat graag gehad om bepaalde vooroordelen over fokkers bevestigd te zien?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:46:45 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119546981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Alleskids het volgende:
over de doden niets dan goed. ik heb eerlijk gezegd enige twijfel over de braafheid van Marianne, alsof ze nooit iets verkeerd/stout/raar deed.
Net als iedere andere puber, en dus?
Dat wil niet zeggen dat dat wat haar overkomen is voorkomen had kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119547049
klopt. behalve op een ander tijdstip op een andere plek zijn denk ik
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:49:24 #255
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119547090
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:40 schreef Alleskids het volgende:
nee, ze was een voorbeeldige tiener/puber volgens haar zusen/broers. ze is een onschuldig slachtoffer, want ze kende Jasper immers niet.

(?)
Je begrijpt me niet. Wat ik probeerde te zeggen is dat het topic nogal losgezongen raakt en men bij gebrek aan nieuws niet wil wachten en vanalles gaat verzinnen. Dorpelingen lopen volgens madame harajuku hopeloos achter en die ouders gaven de dochter geen mobieltje en nu is wachten tot iemand zal zeggen dat het eigenlijk de schuld van dat meisje was.

Zo sneu dus.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119547094
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef Alleskids het volgende:
klopt. behalve op een ander tijdstip op een andere plek zijn denk ik
Joh :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119547187
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Staal het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet. Wat ik probeerde te zeggen is dat het topic nogal losgezongen raakt en men bij gebrek aan nieuws niet wil wachten en vanalles gaat verzinnen. Dorpelingen lopen volgens madame harajuku hopeloos achter en die ouders gaven de dochter geen mobieltje en nu is wachten tot iemand zal zeggen dat het eigenlijk de schuld van dat meisje was.

Zo sneu dus.
klopt. als er geen nieuws van justitie komt, moet er door sommigen zelf nieuws verzonnen worden om de tijd te vulen
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:52:17 #258
42366 Staal
pi_119547207
quote:
Isabeau?
Un certain jeune homme
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:53:15 #259
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_119547248
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef Staal het volgende:

[..]

Zo sneu dus.
Je overdrijft, dat heb ik helemaal niet zo gezegd. Schubbekutveen loopt echt niet gelijk op met Amsterdam.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:54:30 #260
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_119547307
quote:
Nou en. Al neukte ze met 30 verschillende jongens tegelijk, maakt toch geen flikker uit.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:56:33 #261
42366 Staal
pi_119547390
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb ik hier niet gezien. Had je dat graag gehad om bepaalde vooroordelen over fokkers bevestigd te zien?
laat even duidelijk zijn dat ik geen vooroordelen heb m.b.t. FOK!kers maar wel betrekking tot hypes en over mensen.
Un certain jeune homme
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:00:50 #262
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119547557
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:56 schreef Staal het volgende:

[..]

laat even duidelijk zijn dat ik geen vooroordelen heb m.b.t. FOK!kers maar wel betrekking tot hypes en over mensen.
Je dacht zeker aan de zaak Holloway?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:01:44 #263
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_119547599
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Je overdrijft, dat heb ik helemaal niet zo gezegd. Schubbekutveen loopt echt niet gelijk op met Amsterdam.
En Amsterdam niet met New York. Je lult maar raak en het raakt allemaal kant nog wal
Wie dit leest is gek
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:03:58 #264
42366 Staal
pi_119547683
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik of je uit een dorp kwam. Je mag je verheven voelen en in die GordonVmbo-humor blijven hangen ik ben geboren en getogen in Amsterdam en meer dan 25 x nationaal en internationaal verhuisd en ik vind die verhevenheid nogal triest van je. En hetgeen je postte klopt ook nog eens niet.
Un certain jeune homme
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:04:17 #265
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_119547695
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:01 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En Amsterdam niet met New York. Je lult maar raak en het raakt allemaal kant nog wal
Hoezo raakt het kant noch wal? Ik durf wel te stellen dat ze n New York inderdaad eerder allemaal een telefoon hadden dan hier in Amsterdam, en in Amsterdam eerder dan in Friesland.

Verder vind ik het nogal een loze discussie :') Ze had geen telefoon en that's that.
pi_119547736
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hoezo raakt het kant noch wal? Ik durf wel te stellen dat ze n New York inderdaad eerder allemaal een telefoon hadden dan hier in Amsterdam, en in Amsterdam eerder dan in Friesland.

Verder vind ik het nogal een loze discussie :') Ze had geen telefoon en that's that.
Misschien had ze wel een buzzer.
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:05:24 #267
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_119547753
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik of je uit een dorp kwam. Je mag je verheven voelen en in die GordonVmbo-humor blijven hangen ik ben geboren en getogen in Amsterdam en meer dan 25 x nationaal en internationaal verhuisd en ik vind die verhevenheid nogal triest van je. En hetgeen je postte klopt ook nog eens niet.
Verhevenheid?! Dan lees je me toch echt verkeerd. Ik kom helemaal niet uit een grote stad en in Amsterdam zullen ze ook allemaal eerder een telefoon hebben gehad dan ik. Geen idee waarom ik me daarover zou moeten opwinden, maar a la.
pi_119547789
Gezeik over die telefoon, die had ze niet, evenmin als de fiets
pi_119547830
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:52 schreef Staal het volgende:

Isabeau?
Ik zie daar geen 'blaming the victim' of misschien ben ik te naïef. Of ze nou een brave meid was of niet (hallo, tieners doen allemaal wel eens domme dingen), dat betekent niet dat het dus allemaal haar eigen schuld was. En ik neem aan dat Alleskids dat ook niet zo bedoelde. Maar zoals ik al zei, misschien ben ik naïef ;)
pi_119547845
Ik heb net naar de herhaling gekeken. Ik vond het een mooi en integer interview. Goed dat deze mensen nu eindelijk eens hun eigen verhaal kunnen doen, zonder mensen die zeggen uit hun mond te spreken (maar waar ze aangeven vaak niet achter die uitlatingen te hebben gestaan).

Hopelijk, nu het eind in zicht is, vinden ze ook de weg weer terug naar elkaar, daar waar iedereen ooit zijn eigen pad moest bewandelen om tot verwerking te kunnen komen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:09:43 #271
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_119547912
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Tegenwoordig heeft iedereen een telefoon en nog wordt er regelmatig een kind gepaald en/of koud gemaakt.
Wie dit leest is gek
pi_119548215
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:42 schreef Bayswater het volgende:
Zo zie je maar weer dat de zelfingenomenheid in combinatie met de ietwat racistische inslag van Friezen in het algemeen het onderzoek niet goed heeft gedaan. Er zitten wel degelijk malloten tussen, niet zo lang geleden nog die vier babymoorden in Ny Beets.
Met zo'n generaliserende opmerking over Friezen ben je zelf geen haar beter dan een racist.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119548250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zie daar geen 'blaming the victim' of misschien ben ik te naïef. Of ze nou een brave meid was of niet (hallo, tieners doen allemaal wel eens domme dingen), dat betekent niet dat het dus allemaal haar eigen schuld was. En ik neem aan dat Alleskids dat ook niet zo bedoelde. Maar zoals ik al zei, misschien ben ik naïef ;)
dat zag je goed. mijn punt was, dat ze vast niet zo braaf is als ze door de familie gebracht werd, maar wat dat te maken heeft met blaming the victum? waarom zouden ze Marianne de schuld geven van wat hun in 1999 overkomen is en wat hun familie al 13 jaar bezig houd? als er iemand de schuld moet krijgen is het Jaspers. Maar ze hebben vooral gedeelde emoties met zijn gezin en familie. zijn bloed kunnen ze uiteraard wel drinken, vooral haar jongste broer, die heeft 13 jaar lang alles weg gedrukt en is een vat vol borrelende emoties
pi_119548362
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:17 schreef Alleskids het volgende:

[..]

dat zag je goed. mijn punt was, dat ze vast niet zo braaf is als ze door de familie gebracht werd, maar wat dat te maken heeft met blaming the victum? waarom zouden ze Marianne de schuld geven van wat hun in 1999 overkomen is en wat hun familie al 13 jaar bezig houd? als er iemand de schuld moet krijgen is het Jaspers. Maar ze hebben vooral gedeelde emoties met zijn gezin en familie. zijn bloed kunnen ze uiteraard wel drinken, vooral haar jongste broer, die heeft 13 jaar lang alles weg gedrukt en is een vat vol borrelende emoties
Voor die jongste broer ligt het hele drama natuurlijk ook extra gevoelig, omdat hij haar heeft afgezet in Kollum, en haar vervolgens 2 keer op het hart heeft gedrukt dat ze hem moest bellen als haar vriendje haar niet thuis zou brengen.

Ze heeft niet gebeld.
pi_119548395
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:20 schreef Tayu het volgende:

Voor die jongste broer ligt het hele drama natuurlijk ook extra gevoelig, omdat hij haar heeft afgezet in Kollum, en haar vervolgens 2 keer op het hart heeft gedrukt dat ze hem moest bellen als haar vriendje haar niet met thuis zou brengen.

Ze heeft niet gebeld.
Dat raak je natuurlijk nooit weer kwijt, blijft malen in je hoofd :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')