abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119532554
quote:
Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra

Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.

Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.

De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.

Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.html

Link naar dossier Telegraaf zaak Vaatstra
Dossier AD

Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:34:03 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119532560
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Daar zijn toch ook beelden van uitgezonden? Ik kan er geen beeldmateriaal meer van vinden.
quote:
19s.gif Op maandag 19 november 2012 22:35 schreef Guidetti het volgende:
Bij 23 seconden in dit filmpje is volgens twitter boer Jasper zichtbaar. De man vooraan met het witte jack.

http://nos.nl/video/442185-de-zaakvaatstra-een-overzicht.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119532563
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Peter en die heeft het van het 3D team
Ze is waarschijnlijk vrijwillig meegelopen ja, maar de rest niet. Het is niet onwaarschijnlijk dat hij haar voor of tijdens de seks al vermoord heeft. Dan zie je weinig verzet ja en met een mes op je keel waarschijnlijk bedenk je je ook wel twee keer om je te verzetten.
know'm sayin?
word? word.
pi_119532581
quote:
Peter R. de Vries‏@PeterRdeV

Gewerkt aan interessante info rond Jasper S. Leek veelbelovend, maar vanmorgen is tip 'ingestort'. Jammer, maar zo gaat dat...
Als je niets te melden hebt, zeg dan niets. :{w
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:35:47 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119532611
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Als je niets te melden hebt, zeg dan niets. :{w
Hij had toch eerder een oproep geplaatst of degene die een "interessante tip" had gegeven nogmaals contact op kon nemen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119532741
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Dat kun je toch helemaal niet zien? Hij staat zelfs met de rug naar de camera toe. Volgens twitter. :')
pi_119532823
De twee broers en drie zussen van Marianne Vaatstra zijn vrijdagavond te gast in het TV-pogramma Need op Freed van Omrop Fryslân.

De Broers en zussen zijn dertien jaar op de achtergrond gebleven, maar willen voor één keer hun persoonlijk verhaal vertellen. Need op Freed is live te zien om 17:03 uur, de uitzending wordt herhaald om 18:20 uur en is daarna ieder uur op dezelfde tijd te zien. De uitzending kan ook worden bekeken op omropfryslan.nl.
pi_119532856
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat kun je toch helemaal niet zien? Hij staat zelfs met de rug naar de camera toe. Volgens twitter. :')
Als ik de bouw van de man in het filmpje zie en van de man die in dat weiland loopt, lijkt het er niet op..
pi_119533000
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:42 schreef Snoopyfrl het volgende:
De twee broers en drie zussen van Marianne Vaatstra zijn vrijdagavond te gast in het TV-pogramma Need op Freed van Omrop Fryslân.

De Broers en zussen zijn dertien jaar op de achtergrond gebleven, maar willen voor één keer hun persoonlijk verhaal vertellen. Need op Freed is live te zien om 17:03 uur, de uitzending wordt herhaald om 18:20 uur en is daarna ieder uur op dezelfde tijd te zien. De uitzending kan ook worden bekeken op omropfryslan.nl.
Interessant. :)
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:52:01 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119533128
quote:

[..]

Ik reageer alleen maar op die post dat LHO dat flimpje niet meer kan vinden, en had daarvoor gepost dat het verhaal gaat....

Geen flauw idee of een vent van 31 op z'n 45ste misschien wat minder fors is, wel toeval dat dat al gemeld werd voor de eerste herkenbare foto's online verschenen en het wel iemand met rossig haar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119533139
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:43 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Als ik de bouw van de man in het filmpje zie en van de man die in dat weiland loopt, lijkt het er niet op..
Een koeienboer in een spierwit jack?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:53:44 #12
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119533173
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef ChronoVisor het volgende:

[..]

Interessant. :)
jammer dat er waarschijnlijk geen fuck van te verstaan is
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119533323
quote:

[..]

Ik zag ook nog wel ergens beelden waarbij hij ook wel vanaf de zijkant in beeld komt.
know'm sayin?
word? word.
pi_119533331
Hmmm, ik heb eerder verteld over een man, type lokale gek, die al in de eerste uren na de moord werd gespot met de benen van een etalagepop in zijn fietstas, brabbelend over dat Marianne bij ene holle boom was gevonden etc, terwijl dit ipc daderkennis was op dat moment (voor zover ik weet).
Nu zit ik net een filmpje te kijken over de rellerij in de sporthal, en kijk eens wie we daar hebben:

Dát is dus dié man.
Weet iemand wie het is en waar hij woont?
pi_119533339
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef Doodloper het volgende:

[..]

jammer dat er waarschijnlijk geen fuck van te verstaan is
Wordt wel vertaald door onze mede-fokkende-friezen. ^O^
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_119533634
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef alors het volgende:

[..]

Ze is waarschijnlijk vrijwillig meegelopen ja, maar de rest niet. Het is niet onwaarschijnlijk dat hij haar voor of tijdens de seks al vermoord heeft. Dan zie je weinig verzet ja en met een mes op je keel waarschijnlijk bedenk je je ook wel twee keer om je te verzetten.
Dat zat ik me ook te bedenken maar het voelde vreemd. Dus ze lopen met zijn tweeen gemoedelijk het weiland in, misschien bedreigt hij haar vanaf het moment dat ze stilstaan, dan moet zij haar shirt uittrekken en haar bh (?ben vannacht drie keer in slaap gevallen tijdens de uitzending) daarmee bindt hij haar vast en later wurgt hij haar hiermee (geen sporen van een worsteling) en dan snijdt hij haar keel door en snijdt hij haar haar broekje los (weinig sporen van bloed), en dan pas de sex, toch?

Vindt dat vrijwillig meelopen (fiets rustig neerzetten en half verstoppen) en daarna die bh die je niet zomaar losmaakt toch een beetje apart, het klopt niet mi
pi_119533697
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zat ik me ook te bedenken maar het voelde vreemd. Dus ze lopen met zijn tweeen gemoedelijk het weiland in, misschien bedreigt hij haar vanaf het moment dat ze stilstaan, dan moet zij haar shirt uittrekken en haar bh (?ben vannacht drie keer in slaap gevallen tijdens de uitzending) daarmee bindt hij haar vast en later wurgt hij haar hiermee (geen sporen van een worsteling) en dan snijdt hij haar keel door en snijdt hij haar haar broekje los (weinig sporen van bloed), en dan pas de sex, toch?

Vindt dat vrijwillig meelopen (fiets rustig neerzetten en half verstoppen) en daarna die bh die je niet zomaar losmaakt toch een beetje apart, het klopt niet mi
Die bh was ook kapotgesneden hoor, is wel te zien bij de aflevering van Peter R.
know'm sayin?
word? word.
pi_119533926
Ik dacht nog misschien heeft ie wel gezegd dat de politie verderop fietsers aan het controleren was op licht en had ze geen licht, en zei hij dat ze beter dr fiets even uit het zicht kon zetten. Toen samen een peuk gerookt en al rokend en pratend het weiland een stuk ingelopen? En toen sloeg de sfeer opeens om..?
know'm sayin?
word? word.
pi_119534267
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij had toch eerder een oproep geplaatst of degene die een "interessante tip" had gegeven nogmaals contact op kon nemen?
Dat was geen recente tweet toch?
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:32:07 #20
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119534365
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Twee dagen geleden is vrij recent.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_119534378
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:18 schreef alors het volgende:
Ik dacht nog misschien heeft ie wel gezegd dat de politie verderop fietsers aan het controleren was op licht en had ze geen licht, en zei hij dat ze beter dr fiets even uit het zicht kon zetten. Toen samen een peuk gerookt en al rokend en pratend het weiland een stuk ingelopen? En toen sloeg de sfeer opeens om..?
Daar, midden tussen de weilanden, fietscontrole? Heb ik in 25 jaar in Friesland nooit meegemaakt hoor. :D
pi_119534403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:32 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Twee dagen geleden is vrij recent.
Die tweet met het verzoek om opnieuw contact op te nemen. Dat was volgens mij geen recente tweet. Of hij heeft maanden geleden zo'n zelfde tweet geplaatst, na die aflevering, dat kan ook.
pi_119534446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar, midden tussen de weilanden, fietscontrole? Heb ik in 25 jaar in Friesland nooit meegemaakt hoor. :D
Ik wel. En daar bij is het natuurlijk maar een mogelijke smoes om te verklaren waarom die fiets daar zo verdekt werd opgesteld en ze is gestopt voor hem.
know'm sayin?
word? word.
pi_119534520
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:59 schreef ChronoVisor het volgende:

[..]

Wordt wel vertaald door onze mede-fokkende-friezen. ^O^
Ik zal m'n best doen :P
pi_119534676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik reageer alleen maar op die post dat LHO dat flimpje niet meer kan vinden, en had daarvoor gepost dat het verhaal gaat....

Ik reageerde ook niet op jou, maar dus de geruchten op twitter.
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:04:42 #26
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_119535258
Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel erg benieuwd ben geworden naar hoe het zich nu uiteindelijk heeft afgespeeld. Ik vond de argumenten om te denken dat ze waarschijnlijk vrijwillig het weiland is ingelopen met de dader op zich wel vrij sterk (zie uitzending PRDV). Maar het enige scenario dat ik kan bedenken waarin je dat doet, in het pikkedonker, is voor een stevig potje seks met iemand die je al (vrij goed) kent. Een sigaretje roken kan ook op het fietspad. Ik kan eigenlijk niet echt een goeie smoes bedenken waarmee je als (volwassen) man zo'n meisje midden in de nacht vrijwillig een donker weiland in kan lokken. Voor een ziek/gewond dier/mens heeft hij haar hulp niet nodig. En een fietscontrole is misschien wel genoeg om haar te laten afstappen, maar om daarna dan zo ver het weiland in te lopen? :?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:07:30 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119535328
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Van een paar dagen geleden? Gisteren? Eergisteren? iig van deze week en ogenschijnlijk gaand over de Vaatstra zaak.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:14:51 #28
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119535546
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef alors het volgende:

[..]

Ze kan ook onder bedreiging al zijn meegelopen en dat ze de hele tijd onder bedreiging (en doodsbang) heeft meegewerkt.
heitieh
pi_119535552
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:04 schreef Jane het volgende:
Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel erg benieuwd ben geworden naar hoe het zich nu uiteindelijk heeft afgespeeld. Ik vond de argumenten om te denken dat ze waarschijnlijk vrijwillig het weiland is ingelopen met de dader op zich wel vrij sterk (zie uitzending PRDV). Maar het enige scenario dat ik kan bedenken waarin je dat doet, in het pikkedonker, is voor een stevig potje seks met iemand die je al (vrij goed) kent. Een sigaretje roken kan ook op het fietspad. Ik kan eigenlijk niet echt een goeie smoes bedenken waarmee je als (volwassen) man zo'n meisje midden in de nacht vrijwillig een donker weiland in kan lokken. Voor een ziek/gewond dier/mens heeft hij haar hulp niet nodig. En een fietscontrole is misschien wel genoeg om haar te laten afstappen, maar om daarna dan zo ver het weiland in te lopen? :?
Ik kan me alleen maar voorstellen dat ze elkaar stiekem al langer kenden en daar hadden afgesproken. Voor seks dus. Want alleen dan ga je, precies zoals jij zegt, vrijwillig mee een donker stuk weiland in om een leuk seksplekje te zoeken. In geen ander scenario kan ik me daar iets bij voorstellen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:16:49 #30
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119535602
Het feit dat Jasper S nog steeds in beperkingen zit, betekent dat impliciet ook dat hij nog niet heeft bekend? Als hij bekend zou hebben, dan konden de beperkingen er inmiddels wel af, toch?
heitieh
pi_119535656
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:16 schreef Joooo-pi het volgende:
Het feit dat Jasper S nog steeds in beperkingen zit, betekent dat impliciet ook dat hij nog niet heeft bekend? Als hij bekend zou hebben, dan konden de beperkingen er inmiddels wel af, toch?
Als hij bekend heeft lijkt het me dat ze die bekentenis sowieso nog tegen de feiten gaan toetsen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_119535693
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan me alleen maar voorstellen dat ze elkaar stiekem al langer kenden en daar hadden afgesproken. Voor seks dus. Want alleen dan ga je, precies zoals jij zegt, vrijwillig mee een donker stuk weiland in om een leuk seksplekje te zoeken. In geen ander scenario kan ik me daar iets bij voorstellen.
En verklaard waarom ze zo graag alleen wilde fietsen. Misschien die man getroffen en tegen elkaar gezegd "ik zie je bij de fietserstunnel van buitenpost om 1uur". Ze had geen mobiel.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:19:59 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119535709
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:07 schreef Leandra het volgende:

Van een paar dagen geleden? Gisteren? Eergisteren? iig van deze week en ogenschijnlijk gaand over de Vaatstra zaak.
Nee, van 20 juni:

https://twitter.com/PeterRdeV/status/215424150620213248
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_119535729
Stel je toch eens voor dat die man steeds "Ik heb dat niet gedaan, ik weet helemaal van niks, ik was ook woest op die asielzoekers!" en "Ik weet echt niet hoe mijn dna op haar lichaam is gekomen" blijft zeggen. Dat moet toch megafrustrerend voor justitie zijn :o (en voor ons)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119535731
quote:

[..]

Afspraak is niet waarschijnlijk, zij bepaalde niet hoe laat ze wegging bij de discotheek in Kollum en had geen vervoer. En ook geen mobieltje. En leuk seks waarbij al je kleren kapot worden gesneden? :{
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:20:41 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119535736
quote:
Ah, dan is het hier een paar dagen gepost als zijnde vers nieuws.
Thnx.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:20:56 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119535746
quote:

[..]

En zo ondenkbaar vind ik het niet dat een 16-jarige een afspraakje heeft met een 31-jarige man. Toen ik zo oud was vond ik oudere mannen ook spannend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119535767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef alors het volgende:

Afspraak is niet waarschijnlijk, zij bepaalde niet hoe laat ze wegging bij de discotheek in Kollum en had geen vervoer. En ook geen mobieltje. En leuk seks waarbij al je kleren kapot worden gesneden? :{
Het liep wat uit de hand hè :P Vandaar dat dode lichaam.
pi_119535789
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef livelink het volgende:

En zo ondenkbaar vind ik het niet dat een 16-jarige een afspraakje heeft met een 31-jarige man. Toen ik zo oud was vond ik oudere mannen ook spannend.
Ik ook :@ Aandacht van een oudere vent betekende heel wat meer dan aandacht van een stomme puberale leeftijdsgenoot.
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:22:26 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119535794
quote:
Daar zou ik op deze termijn niet vanuitgaan.
Een beperking wordt niet automatisch opgeheven na een bekentenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119535879
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook :@ Aandacht van een oudere vent betekende heel wat meer dan aandacht van een stomme puberale leeftijdsgenoot.
Die oudere vent zag écht alleen maar een strak en sappig kutje. ;)
pi_119535908
Zit zo'n advocaat eigenlijk bij elk verhoor? Lijkt me niet toch? Of wel? Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat (ondanks pa die al 40 jaar bij de politie zit :@ ).
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:26:27 #43
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119535914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar zou ik op deze termijn niet vanuitgaan.
Een beperking wordt niet automatisch opgeheven na een bekentenis.
Automatisch zeg ik ook niet, maar als hij meteen had bekend (zeg op maandag), dan hebben ze nu wel haast genoeg tijd gehad wellicht (?)
heitieh
pi_119535941
Ik neem aan dat wij wel iets gehoord zouden hebben als hij een volledige bekentenis had afgelegd...?
pi_119535961
quote:

[..]

Mijn gedachten.
Daarom ook de fietsen netjes in de greppel, enige moeilijke is, hoe hadden zij afgesproken? Of heeft zij hem snel kunnen oppikken toen zij alleen op de fiets zat?
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:28:09 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119535982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:27 schreef Isegrim het volgende:
Ik neem aan dat wij wel iets gehoord zouden hebben als hij een volledige bekentenis had afgelegd...?
Waarom?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119535987
quote:
Suicidegevaar?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef alors het volgende:
Afspraak is niet waarschijnlijk, zij bepaalde niet hoe laat ze wegging bij de discotheek in Kollum en had geen vervoer.
Heb ik ook gelezen, Marianne zou nog in de kroeg hebben willen blijven maar haar vrienden wilden weg. Als dat waar is heeft ze het tijdstip waarop ze bij het weiland kwam niet in de hand gehad.
pi_119536160
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom?
Het lijkt mij dat zoiets wel naar buiten gebracht wordt. Maar er is juist gezegd dat er nog geen bekentenis was afgelegd.
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:33:42 #49
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119536172
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:28 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Suicidegevaar?

[..]

Wat heeft dat met de beperkingen te maken?
heitieh
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:36:55 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119536271
quote:
Heb ik ook gelezen, Marianne zou nog in de kroeg hebben willen blijven maar haar vrienden wilden weg. Als dat waar is heeft ze het tijdstip waarop ze bij het weiland kwam niet in de hand gehad.
Of wel, je weet niet of ze misschien eerst nog een half uur een sigaretje heeft zitten roken op het hek van het weiland, juist omdat de jongens "te vroeg" weg wilden.
Indien er dus sprake zou zijn van een geheim afspraakje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:37:04 #51
1986 Jane
pi_119536274
quote:

Een geplande afspraak is idd niet erg waarschijnlijk, maar het zou natuurlijk wel kunnen dat ze elkaar wel al stiekem kenden, maar dat de ontmoeting an sich toeval was...?
pi_119536316
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:26 schreef Isegrim het volgende:
Zit zo'n advocaat eigenlijk bij elk verhoor? Lijkt me niet toch? Of wel? Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat (ondanks pa die al 40 jaar bij de politie zit :@ ).
In principe heeft een advocaat dat recht, maar zeker als het om pro deo advocaten gaat moet je daar niet veel van voorstellen, vaak hebben ze na een verklaring wat contact met de verdachte, maar dat is vaak telefonisch. Kan me in dit geval wel voorstellen dat de advocaat vanwege de ruchtbaarheid zich wat meer zal inzetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_119536356
quote:

[..]

Suicidegevaar?

[..]

In dit soort gevallen zitten verdachten meestal op het politiebureau in een "cel" waar je vrijwel geen zelfmoord kunt plegen, en bovendien ook permanent camera toezicht.
pi_119536387
Overigens verwacht ik dat de beperkingen over 2 weken opgeheven zijn, ik schat hem zo in dat hij direct een volledige bekentenis aflegt. Zal me ook niet verbazen als hij TBS opgelegt krijgt, wat in zijn geval waarschijnlijk zal betekenen dat ie nooit meer vrij komt.
pi_119536523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:40 schreef raptorix het volgende:
Overigens verwacht ik dat de beperkingen over 2 weken opgeheven zijn, ik schat hem zo in dat hij direct een volledige bekentenis aflegt. Zal me ook niet verbazen als hij TBS opgelegt krijgt, wat in zijn geval waarschijnlijk zal betekenen dat ie nooit meer vrij komt.
Ik betwijfel of iemand die 13 jaar normaal heeft kunnen leven, en dus wel kan functioneren in de maatschappij, TBS zal krijgen.

Mocht dat het geval zijn, dan zou dat wmb een fout gebruik van TBS zijn.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_119536564
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik betwijfel of iemand die 13 jaar normaal heeft kunnen leven, en dus wel kan functioneren in de maatschappij, TBS zal krijgen.

Mocht dat het geval zijn, dan zou dat wmb een fout gebruik van TBS zijn.
Sommige mensen met een psychische afwijking kunnen prima in een maatschappij leven, zeker als dit een klein dorp is met een hechte gemeenschap.
pi_119537303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sommige mensen met een psychische afwijking kunnen prima in een maatschappij leven, zeker als dit een klein dorp is met een hechte gemeenschap.
Geen idee, maar Wiki zegt:
quote:
Het DSM-IV vermeldt de volgende criteria voor dissociatieve fugue:
Het hoofdkenmerk is het plotseling, onverwacht op reis gaan, weg van huis of werk, en het onvermogen zich het eigen verleden te herinneren.
Verwarring over de persoonlijke identiteit of aanname van een nieuwe identiteit (gedeeltelijk of volledig).
De stoornis is niet uitsluitend onderdeel van de dissociatieve identiteitsstoornis. Ook is de aandoening geen gevolg van directe fysiologische bijwerkingen van een substantie (bijvoorbeeld een drug of geneesmiddel) of een lichamelijke aandoening (bijvoorbeeld epilepsie).
De symptomen veroorzaken ernstig lijden en de patiënt is niet meer in staat om sociaal of anderszins normaal te functioneren.
pi_119537416
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

En verklaard waarom ze zo graag alleen wilde fietsen. Misschien die man getroffen en tegen elkaar gezegd "ik zie je bij de fietserstunnel van buitenpost om 1uur". Ze had geen mobiel.
Er is toch wel bekend hoe laat ze nou uit het cafe weggingen, hoe lang en waar ze langs fietsten en wat het exacte tijdstip van overlijden is? Dan moet er toch een volledig tijdschema zijn?
En zou dus qua tijdsspanne in te vullen moeten zijn of ze hem heeft opgewacht of wellicht volledig is verrast?

Overigens moet JS indien de dader nog een fiks stuk hebben fietsen om weer thuis te komen. Vanwege de vaart tussen de weilanden moest hij over die Leeuwarderweg. Waar 'men' die nacht zeker een twintigduizend verdachte asielzoekers met naam en toenaam heeft gezien, maar hem niet?
pi_119537463
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Geen idee, maar Wiki zegt:

[..]

Mensen met fugue geschokt door associatie met zaak Vaatstra

Gepubliceerd op 23 november 2012, 12:25
Laatst bijgewerkt op 23 november 2012, 12:31

LEEUWARDEN - Het nieuws dat de Vaatstra-verdachte de moord mogelijk onder invloed van een dissociatieve vlucht zou hebben gepleegd is onder mensen met deze stoornis ingeslagen als een bom.
,,We vinden het vreselijk dat onze aandoening hiermee geassocieerd wordt”, zegt 'Angel', die via internet veel lotgenoten kent.
,,Ik ken tientallen mensen bij wie vaststaat dat ze dit hebben en geen van ons is tijdens een vlucht ooit agressief geworden. Je raakt juist in jezelf gekeerd."

(bron: lc.nl)
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:17:35 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119537666
zou het kunnen dat de twee sporen niet tegelijkertijd zijn gelopen. Marianne wil nog niet naar huis, gaat ergens een peuk roken. Dader krijgt er lucht van loopt naar haar toe...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:19:57 #61
1986 Jane
pi_119537779
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:11 schreef Nies het volgende:

Overigens moet JS indien de dader nog een fiks stuk hebben fietsen om weer thuis te komen. Vanwege de vaart tussen de weilanden moest hij over die Leeuwarderweg. Waar 'men' die nacht zeker een twintigduizend verdachte asielzoekers met naam en toenaam heeft gezien, maar hem niet?
Tja, maar dingen die 'normaal' zijn en bij de buurt horen, vallen juist niet op, he? Hier in de buurt woont een oude vrouw met een hondje, die ze constant uit laat. Ik zie haar soms meerdere keren per dag in het voorbijrijden. Maar als je me nu vraagt wanneer ik haar voor het laatst gezien heb, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Kan gisteren geweest zijn, maar ook 4 dagen geleden. Het is niet uitzonderlijk genoeg dat mijn geheugen het nog speciaal registreert.
pi_119537962
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:17 schreef Re het volgende:
zou het kunnen dat de twee sporen niet tegelijkertijd zijn gelopen. Marianne wil nog niet naar huis, gaat ergens een peuk roken. Dader krijgt er lucht van loopt naar haar toe...
Dadder ziet fiets staan, wordt nieuwsgierig, gaat kijken. Beetje net als met die auto waar geen sleuteltjes in zaten op het erf van een buur. "Het trok...".
pi_119537985
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:19 schreef Jane het volgende:

[..]

Tja, maar dingen die 'normaal' zijn en bij de buurt horen, vallen juist niet op, he? Hier in de buurt woont een oude vrouw met een hondje, die ze constant uit laat. Ik zie haar soms meerdere keren per dag in het voorbijrijden. Maar als je me nu vraagt wanneer ik haar voor het laatst gezien heb, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Kan gisteren geweest zijn, maar ook 4 dagen geleden. Het is niet uitzonderlijk genoeg dat mijn geheugen het nog speciaal registreert.
Het is niet voor niets dat getuigenverklaringen notoir onbetrouwbaar zijn.
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:28:12 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119538125
quote:
Het zou zelfs kunnen dat er daar afgesproken is... Als ik je fiets in de greppel zie staan dan weet ik dat je er bent.
Overigens is het bij het afzonderlijk bereiken van de vindplaats wel bijzonder dat de sporen naast elkaar lopen,.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:30:40 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119538218
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zou zelfs kunnen dat er daar afgesproken is... Als ik je fiets in de greppel zie staan dan weet ik dat je er bent.
Overigens is het bij het afzonderlijk bereiken van de vindplaats wel bijzonder dat de sporen naast elkaar lopen,.
met een zaklantaarn kun je aardig spoorzoeken maar goed, het blijft apart hoe het misschien gebeurd zou zijn, het is idd cinematografisch erg "boeiend"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:32:32 #66
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119538274
quote:
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:14 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ze kan ook onder bedreiging al zijn meegelopen en dat ze de hele tijd onder bedreiging (en doodsbang) heeft meegewerkt.
Dat laatste denk ik dus. Ze was bang in het donker. Je gaat daar ook niet zomaar een weiland inlopen.
heitieh
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:34:50 #67
1986 Jane
pi_119538355
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:32 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

[..]
Ze was bang in het donker. Je gaat daar ook niet zomaar een weiland inlopen.
Bovendien was ze op een herenfiets, dus dan heeft de dader ook wel 'mazzel' gehad dat hij geen grote sterke boer in het weiland aantrof. (om het maar even cru te zeggen)

pi_119538375
Heeft de eigenaar zijn fiets ooit teruggekregen eigenlijk? :+
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:42:05 #69
1986 Jane
pi_119538585
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:35 schreef Isegrim het volgende:
Heeft de eigenaar zijn fiets ooit teruggekregen eigenlijk? :+
Ik heb alleen het verhaal van de vrij dubieuze bron waar ik ook dat plaatje van het krantenartikel vandaan heb:

http://www.klokkenluidero(...)e-fiets-van-marianne
pi_119538673
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:42 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik heb alleen het verhaal van de vrij dubieuze bron waar ik ook dat plaatje van het krantenartikel vandaan heb:

http://www.klokkenluidero(...)e-fiets-van-marianne
Ja, dat is een vrij dubieuze bron ja. Dat is weer die Micha Kat. :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:47:50 #71
1986 Jane
pi_119538777
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:11 schreef Nies het volgende:

[..]

Er is toch wel bekend hoe laat ze nou uit het cafe weggingen, hoe lang en waar ze langs fietsten en wat het exacte tijdstip van overlijden is? Dan moet er toch een volledig tijdschema zijn?
En zou dus qua tijdsspanne in te vullen moeten zijn of ze hem heeft opgewacht of wellicht volledig is verrast?

Volgens mij is het tijdstip van overlijden nooit zó exact vast te stellen, tenzij er nog andere aanwijzigen zijn (bijv. telefoons die wel of niet opgenomen zijn), maar daar is hier geen sprake van. Ik denk dat het wat tijd betreft ook best zo kan zijn dat ze hem een eindje verderop pas is tegengekomen en dat ze samen terug zijn gegaan naar het weiland, o.i.d.. De tijdspanne waarin het kan hebben plaatsgevonden zal toch snel een uur of 2 zijn, schat ik. Daarin kan veel gebeuren.
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:49:36 #72
1986 Jane
pi_119538839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, dat is een vrij dubieuze bron ja. Dat is weer die Micha Kat. :')
Ik wil me ook niet associeren met de bron. :P Maar de foto uit het krantenknipsel is gewoon van de opname van Opsporing Verzocht, dus leek me veilig om te posten.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 14:50:59 #73
842 Zorro
Z
pi_119538904
Zal wel zo iets zijn dat ze dit afspraakje vaker hadden, maar dat Marianne nu zei dat ze ermee wilde kappen. Vervolgens gaat hij door het lint met de moord als gevolg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_119539070
Kan dus geen afspraak zijn want geen mobiele telefoon, toch? Bestonden die toen wel?

In ieder geval vreemd dat ze perse alleen wilde fietsen. :')
pi_119539154
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:50 schreef Zorro het volgende:
Zal wel zo iets zijn dat ze dit afspraakje vaker hadden, maar dat Marianne nu zei dat ze ermee wilde kappen. Vervolgens gaat hij door het lint met de moord als gevolg.
Weinig wijst daarop omdat het lijkt alsof de sfeer plotseling omsloeg, eerst liepen ze rustig en er was nauwelijks sprake van een vlucht of worsteling, dat is toch opmerkelijk! Is het zeker dat ze eigenlijk is verkracht in de zin van dat ze niet heeft tegengesputterd bij de seks, ik bedoel, seks met een minderjarige is volgens mij per definitie verkrachting maar ik doel meer op het tegenwerken.
pi_119539155
quote:
De broers en zussen van Marianne Vaatstra vertellen…

LEEUWARDEN – ,,Wij willen het over Marianne hebben en over hoe het voor ons was.”

Voor het eerst zijn de broers en zussen van Marianne Vaatstra er klaar voor om samen hun verhaal te doen. Dat doen zij vanavond in het programma ‘Need op Freed’ van Omrop Fryslân. De uitzending staat geheel in het teken van dat gesprek.

De familie is opgelucht nu er een verdachte met een 100 procent DNA-match is opgepakt. Dertien jaar lang was er onzekerheid. En steeds opnieuw was er nieuws over (de moord op) hun jongste zusje. De broers en zussen waren er niet altijd even blij mee dat de zaak geregeld in het nieuws kwam, maar dat heeft er uiteindelijk wel toe geleid dat er een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek kwam. Met deze uitslag als resultaat.

Nu is het voor de vijf broers en zussen van Marianne tijd om voor een keer samen hun verhaal te vertellen.

De uitzending is vanmiddag, 23 november, om 17:00 uur live en daarna vanaf 18:20 uur ieder uur op Omrop Fryslân Televisie.
http://www.sneekernieuwsb(...)-vaatstra-vertellen/
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:57:10 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119539162
Ook voor de mobiele telefoons breed in zwang raakten, kon je afspraakjes maken hoor.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  FOK!fotograaf vrijdag 23 november 2012 @ 14:58:09 #78
842 Zorro
Z
pi_119539203
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Weinig wijst daarop omdat het lijkt alsof de sfeer plotseling omsloeg, eerst liepen ze rustig en er was nauwelijks sprake van een vlucht of worsteling, dat is toch opmerkelijk! Is het zeker dat ze eigenlijk is verkracht in de zin van dat ze niet heeft tegengesputterd bij de seks, ik bedoel, seks met een minderjarige is volgens mij per definitie verkrachting maar ik doel meer op het tegenwerken.
Dat bedoel ik juist. Alles leuk en aardig, niks wijst op problemen. Vervolgens zegt ze dat ze dit niet meer wil, en de sfeer slaat om want hij kan dat niet accepteren. Kan toch best?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_119539340
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:58 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist. Alles leuk en aardig, niks wijst op problemen. Vervolgens zegt ze dat ze dit niet meer wil, en de sfeer slaat om want hij kan dat niet accepteren. Kan toch best?
Nou niet helemaal want waarom zou ze dat zomaar opeens zeggen, dan slaat de sfeer niet plotseling om, dan was het bij het begin al gespannen en zou ze denk ik toch niet meelopen vermoedelijk.
pi_119539418
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
Ook voor de mobiele telefoons breed in zwang raakten, kon je afspraakjes maken hoor.
Joh! :') Gaat erom dat zij helemaal niet gepland uit die discotheek wegging maar die twee vriendjes van haar wilden gaan, waarop zij wilde blijven maar uiteindelijk tòch toegaf en meeging naar huis. Hoe kan het een afspraak zijn als je van tevoren niet weet hoe laat je daar weggaat en je geen mobiele telefoon hebt om te zeggen dat je weggaat?
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:05:14 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119539456
quote:

[..]

Ja eens.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:06:28 #82
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119539499
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Volgens mij kan dit scenario niet. Zij ging uit die disco weg omdat de jongens weggingen. Zij had willen blijven. Dat klinkt niet als een afspraakje op een bepaald tijdstip.
pi_119539576
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:04 schreef Ziba het volgende:

[..]

Joh! :') Gaat erom dat zij helemaal niet gepland uit die discotheek wegging maar die twee vriendjes van haar wilden gaan, waarop zij wilde blijven maar uiteindelijk tòch toegaf en meeging naar huis. Hoe kan het een afspraak zijn als je van tevoren niet weet hoe laat je daar weggaat en je geen mobiele telefoon hebt om te zeggen dat je weggaat?
Misschien kwam ze die boer wel in dat café (of disco of wat was het) tegen en hebben ze ter plekke afgesproken. Toen ze min of meer werd gedwongen om te vertrekken door haar vrienden, ging ze bv. haar jas even halen of nog even naar de wc, en en passent bracht ze de boer op de hoogte van de wijziging in (tijds)plannen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2012 @ 15:11:24 #84
862 Arcee
Look closer
pi_119539670
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Stel je toch eens voor dat die man steeds "Ik heb dat niet gedaan, ik weet helemaal van niks, ik was ook woest op die asielzoekers!" en "Ik weet echt niet hoe mijn dna op haar lichaam is gekomen" blijft zeggen. Dat moet toch megafrustrerend voor justitie zijn :o (en voor ons)
Vraag maar aan Ernest Louwes hoe dat is. :{

Overigens klinkt "Ik weet echt niet hoe mijn dna op haar lichaam is gekomen" wel iets minder geloofwaardig wanneer dat dna uit sperma afkomstig is. :+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:13:11 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119539727
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:58 schreef Zorro het volgende:

[..]

Zover ik kon zien toen er opnamen gemaakt werden op de plek waar zij gevonden is, stond er een huis/boerderij vlakbij. En toch hebben deze mensen niets gehoord.
pi_119539784
Al met al is het allemaal best vreemd. :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:15:59 #87
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_119539828
Als Marianne een afspraakje had met de verdachte, ligt het dan niet meer voor de hand dat ze al in de disco van Spencer en Wietse afscheid had genomen, of zich ongemerkt uit de disco zou hebben verwijderd? Door met de jongens op pad te gaan stelde ze het probleem uit, want ze zou zich dan toch even later met een rare smoes van hen moeten ontdoen.
Mij lijkt een toevallige ontmoeting met nachtfietser J.S. iets waarschijnlijker, waarbij het natuurlijk wel de vraag blijft waarom ze zo nodig alleen naar huis wilde terugfietsen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_119539829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:14 schreef Ziba het volgende:
Al met al is het allemaal best vreemd. :')
Dat was het al 13 jaar :7
Alleen krijgen we nu een kans de ware toedracht te horen van de dader zelf. Als hij ooit de waarheid vertelt.
pi_119539835
Ik vind dat niks er op wijst dat er sprake was van een afspraakje of dat ze elkaar al langer kenden.
pi_119539921
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind dat niks er op wijst dat er sprake was van een afspraakje of dat ze elkaar al langer kenden.
Klaarblijkelijk de voetsporen...en het feit dat de fietsen keurig in die greppel waren geplaatst.

Ik lees net hier best een aardig theorietje over hoe het zou kunnen zijn gelopen die nacht.
pi_119539977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:15 schreef Gorraay het volgende:
Als Marianne een afspraakje had met de verdachte, ligt het dan niet meer voor de hand dat ze al in de disco van Spencer en Wietse afscheid had genomen, of zich ongemerkt uit de disco zou hebben verwijderd? Door met de jongens op pad te gaan stelde ze het probleem uit, want ze zou zich dan toch even later met een rare smoes van hen moeten ontdoen.
Mij lijkt een toevallige ontmoeting met nachtfietser J.S. iets waarschijnlijker, waarbij het natuurlijk wel de vraag blijft waarom ze zo nodig alleen naar huis wilde terugfietsen.
Ik vraag me af of ze naar huis wilde, ik denk dat ze in Veenklooster de kroeg nog wel even in wilde. Ze ging daar altijd uit he, ze was voor het eerst in Kollum uit.
know'm sayin?
word? word.
pi_119540004
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haar bh is kapot gesneden, haar handen zijn geboeid geweest en ze is fiks anaal genomen.... Geen idee hoe je tegenwerkt op zo'n moment, maar vrijwillig zal het niet zijn geweest.

Overigens heb ik ook ergens gelezen dat er kleine puntjes op haar handen/armen zijn gevonden als zijnde van zo'n stroomstootding. Dat zou op zich ook verklaren waarom er geen sprake van een al te grote worsteling is geweest.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:20:37 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119540017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:15 schreef Gorraay het volgende:
Dit vind ik een hele goeie.

Dat alleen willen terugfietsen, is dat nou wel zo? Die getuigenverklaringen van de jongens zijn ook niet helemaal jofel gebleken en MV zou zelf gezegd hebben: "Als mij iets overkomt, is het jullie schuld."
pi_119540031
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk de voetsporen...en het feit dat de fietsen keurig in die greppel waren geplaatst.

Ik lees net hier best een aardig theorietje over hoe het zou kunnen zijn gelopen die nacht.
Als iemand ineens met een mes op je afkomt kan het zomaar dat je stilletjes precies doet wat diegene zegt.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:22:16 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119540088
Kan iemand op Google Maps vinden hoe ver de boerderij ligt die aan die weg ligt? Mij lukt het niet. Wel het kaartje, maar geen afbeeldingen.
pi_119540121
Shadylane: heb je link gelezen. Zou ook kunnen.
pi_119540143
Was ze aangeschoten? Ik neem aan dat ze weten of ze alcohol in haar bloed had?
Dan is er ook nog een optie. Ze komt wel min of meer toevallig Jasper tegen. Hij houdt haar even staande. Ze kent hem wel en hij knoopt een praatje met haar aan. Dan moet ze heel nodig plassen en hij oppert dat ze een stukje het weiland in loopt zodat niemand haar kan zien. Ze is bang in het donker en hij biedt aan om met haar mee te lopen zodat hij in de gaten kan houden dat er niks gebeurt. Omdat ze wat aangeschoten is. En heel nodig moet, stemt ze ermee in. Als ze eenmaal op de plek aankomen, haalt hij zijn mes tevoorschijn en onder bedreiging begint hij haar aan te randen, snijdt haar kleding en bh los, knevelt haar en daarbij raakt ze bewusteloos en zonder hij het beseft overlijdt ze.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_119540154
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:20 schreef Nies het volgende:

[..]

Haar bh is kapot gesneden, haar handen zijn geboeid geweest en ze is fiks anaal genomen.... Geen idee hoe je tegenwerkt op zo'n moment, maar vrijwillig zal het niet zijn geweest.

Overigens heb ik ook ergens gelezen dat er kleine puntjes op haar handen/armen zijn gevonden als zijnde van zo'n stroomstootding. Dat zou op zich ook verklaren waarom er geen sprake van een al te grote worsteling is geweest.
En ook nog eens in en in triest dat iemand op zo'n mensonterende manier van het leven wordt beroofd.

Je moet wel door een enorme hel gaan als iemand zoiets met je doet en jij niks kan doen. En je weet dat je doodgaat. Wat een bizarre man ook dat hij dat doet. En daarna wss nooit weer gedaan?
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:25:11 #99
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119540191
Weet iemand de straatnaam en plek waar ze is gevonden?
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:25:13 #100
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119540192
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:23 schreef Injetta het volgende:
Was ze aangeschoten? Ik neem aan dat ze weten of ze alcohol in haar bloed had?
Dan is er ook nog een optie. Ze komt wel min of meer toevallig Jasper tegen. Hij houdt haar even staande. Ze kent hem wel en hij knoopt een praatje met haar aan. Dan moet ze heel nodig plassen en hij oppert dat ze een stukje het weiland in loopt zodat niemand haar kan zien. Ze is bang in het donker en hij biedt aan om met haar mee te lopen zodat hij in de gaten kan houden dat er niks gebeurt. Omdat ze wat aangeschoten is. En heel nodig moet, stemt ze ermee in. Als ze eenmaal op de plek aankomen, haalt hij zijn mes tevoorschijn en onder bedreiging begint hij haar aan te randen, snijdt haar kleding en bh los, knevelt haar en daarbij raakt ze bewusteloos en zonder hij het beseft overlijdt ze.
Je gaat er met mijn theorie van dinsdag mee vandoor. :) behoudens dan dat gelijk meelopen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')