abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118900333

21 januari 2012 heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en daarmee haar wereldreis voltooid.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

Update 25 augustus 2012:
Laura is met haar scheepsmaat Bruno op weg naar haar geboorteplaats Whangarei. Zij wil daar haar toekomst inrichten, maar naar verluidt is er vooralsnog helemaal niets voor haar geregeld. Hoe gaat Laura zich hieruit redden?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

Update 6 november 2012:
Laura is op weg naar Auckland om zich daar te vestigen. Laura zal hier een leven opbouwen waarbij ze zeilles gaat geven aan kinderen. Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_118924728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.
Dat zegt ze niet:
quote:
I will sail at the end of December from Hobart, Australia back to New Zealand after they have done the Sydney - Hobart race
Volgens mij vaart ze de boot terug nadat anderen de Sydney Hobart hebben voltooid.
(gebeurt wel vaker op die manier)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  donderdag 8 november 2012 @ 17:36:11 #3
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_118985591
Piet 07-11-2012

This is indeed exciting news for everyone! The whole world is watching you full of admiration and fascination. You are truly an example to mankind!

Ik moest even kijken of hetzelfde moderatorbeleid nog steeds gold. Dat blijkt dus zo te zijn.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:49:00 #4
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_118997222
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef MrFoureyes het volgende:
Piet 07-11-2012

This is indeed exciting news for everyone! The whole world is watching you full of admiration and fascination. You are truly an example to mankind!

Ik moest even kijken of hetzelfde moderatorbeleid nog steeds gold. Dat blijkt dus zo te zijn.
Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:01:09 #5
340258 MrFoureyes
pi_119007467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:36:48 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119023614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:01 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.
Uiteraard. En wanneer het naar buiten komt, weten alleen bepaalde in de wereld hoog aangeschreven fokkers.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_119024551
Oh wow! Weer eens posten in een Laura-topic. Dat is lang geleden! En dat het nog steeds loopt :P

quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:44 schreef Ziba het volgende:
Zo, hele topic doorgelezen. Is dat negatieve gezeik op haar serieus? Is het jaloezie of gewoon fijn om op een minderjarige te zeuren en interessant om haar leven te volgen en 't vervolgens af te kraken?
Het gaat vooral om dingen die haar niet zo sieren.. Zoals het niet nakomen van afspraken met sponsors, verhalen de wereld insturen die niet waar bleken te zijn, mensen vooraf laten betalen voor een boek dat er bij mijn weten nog steeds niet is, het dubieuze recordverhaal, het afgeven op de Nederlandse autoriteiten terwijl die best coulant zijn geweest, het rad dat Pa Dekker de rechtbank voor ogen heeft gedraaid om zijn zin te krijgen en dat opeens wel legitiem vindt. het in de wereld sturen van een mythe dat ze aan boord geboren zou zijn en daarmee automatisch een zeilwonder zou zijn.. de idiote claim dat ze de oceaan sneller overstak dan Mike Perham terwijl ze dagenlang de motor heeft gebruikt en dat later ook nog zelf zei, hoe ze soms schoffeert en mensen afdankt die ze niet meer nodig heeft... En vast nog veel meer dat ik niet meer paraat heb.
Misschien is het idd. te negatief, maar het is wel onderbouwd. Ze is net zo asociaal als dat ze bijzonder/vrijheidsminnend/eigenzinnig/whatever en dat mag op zich best gezegd worden.
  zaterdag 10 november 2012 @ 00:03:46 #8
340258 MrFoureyes
pi_119042351
Vergeet Sea Shepherd niet! (die wordt nog steeds gebruikt als lokmiddel op de site).

"40 procent van alle donaties gaat naar het goede doel en de opbrengst wordt na afloop bekend gemaakt" (dat was de claim toen ze nog aan land zat)

"10 procent van alle donaties gaat naar het goede doel en de opbrengst wordt na afloop bekend gemaakt" (dat was de claim toen ze op zee zat)

"10 procent van alle donaties gaat naar het goede doel" (dat is de huidige claim)

Maar Sea Shepherd wacht nog steeds - evenals de goedgelovigen die dachten via Zeilmeisje het Goede Doel te steunen.

Zijn maar details.
pi_119056592
@ MrFoureyes

Is er een recente verklaring van Sea Shepherd dat ze nog niets van Laura ontvangen hebben? Graag details!
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:23:56 #10
340258 MrFoureyes
pi_119057993
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:42 schreef svetan het volgende:
@ MrFoureyes

Is er een recente verklaring van Sea Shepherd dat ze nog niets van Laura ontvangen hebben? Graag details!
Ik heb na de aankomst op St Maarten gemaild met die vage woordvoerder alias cabaretier (ben de naam even kwijt) met de vraag of er nu ook nog een feestelijke afdracht aan Sea Shepherd zou plaatsvinden. Dat leek hem een goed idee.

Toen er na twee weken nog niets gebeurd was, heb ik gerappelleerd. Zijn reactie toen was dat Laura het heel druk had met de afronding van alle formaliteiten, maar dat er zeer binnenkort duidelijkheid zou komen. Na twee weken heb ik weer eens gemaild - maar vanaf dat moment bleven de reacties uit. Kort daarna was ook deze woordvoerder weer aan de kant geschoven.

Ik heb toen Sea Shepherd gemaild, die mij antwoordde dat ze erg blij waren met Laura's initiatief en uitzagen naar de donatie, want die konden ze goed gebruiken. Enkele maanden daarna (dus - uit mijn hoofd - zo ergens rond februari) heb ik nog eens gemaild of er al wat binnen was. Ik kreeg toen weer hetzelfde antwoord: ze keken uit naar de donatie; ditmaal met de toevoeging dat ik het beste direct contact kon opnemen met Zeilmeisje als ik meer wilde weten.

Toen wist ik eigenlijk wel genoeg; ik heb het toen niet verder opgevolgd.

Overigens: als team Zeilmeisje de toezeggingen na zou komen, zouden ze op regelmatige basis moeten doneren. Immers; tien procent van alle giften gaan naar het Goede Doel.

Of zou de afdracht ergens heel ver in de toekomst zijn: bijvoorbeeld op het moment dat Zeilmeisje haar school afmaakt?
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:32:58 #11
340258 MrFoureyes
pi_119064546
En de laatste update: Sea Shepherd krijgt helemaal niets meer.

Nu staat er op haar site:

HELP LAURA
Bank: ABN Amro
Donatie op bankrekening xxx
IBANnr.:xxx
Bicnr.: xxx
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven

Wilt u Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.

Bank: ABN Amro Tiel (NL): 44 09 38 643
SWIFT: ABNANL2A
IBAN: NL30ABNA0440938643
t.n.v. Sea-Shepherd

Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
pi_119113482
pi_119113562
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:

HELP LAURA

t.n.v. Sea-Shepherd

Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
Kind is gestoord :')
pi_119113625
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 05:48 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Kind is gestoord :')
Ben bang dat je je dan nog voorzichtig uitdrukt ;)
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_119138774
quote:
_O_
Laura wordt zeillerares aan het Voyager Maritime Museum. Mooie organisatie als opstapje naar iets heel groots.
pi_119152409
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:13 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

_O_
Laura wordt zeillerares aan het Voyager Maritime Museum.
Nee, ze wordt rondleidster voor kinderen en geeft elke derde Zondag een presentatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hammondorgel op 13-11-2012 00:41:07 ]
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:31:19 #17
340258 MrFoureyes
pi_119168649
Ik kan het me toch niet zo goed voorstellen, Zeilmeisje die vol geduld steeds dezelfde vragen beantwoordt: mis je je ouders niet? / was je niet bang op zee? / hoe deed je het met douchen onderweg?

En dan nog maar hopen dat niemand vraagt: hoeveel heb je nu eigenlijk opgehaald voor Sea Shepherd?
pi_119198668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik kan het me toch niet zo goed voorstellen, Zeilmeisje die vol geduld steeds dezelfde vragen beantwoordt: mis je je ouders niet? / was je niet bang op zee? / hoe deed je het met douchen onderweg?

En dan nog maar hopen dat niemand vraagt: hoeveel heb je nu eigenlijk opgehaald voor Sea Shepherd?
Ze doet het in ruil voor een aanlegplaats. We weten hoe ze met deals omgaat en het is nog niet rond. Ze moeten nog wat details doornemen.
Ben benieuwd na hoeveel keer ze niet meer op komt dagen..
pi_119207099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:

HELP LAURA

t.n.v. Sea-Shepherd

http://podcast.radionz.co(...)laura_dekker-048.mp3

[ Bericht 38% gewijzigd door Hammondorgel op 14-11-2012 18:01:30 ]
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 18:13:16 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119207719
tja het blijft geen feest natuurlijk voor die onderwaterhippies

de recordpoging is afgelopen, het record staat in de boeken dus dat is gewoon klaar, het is nu nog ff mediastilte maar strakjes tijdens het mediaoffensief word de uiteindelijke opbrengst bekend gemaakt en persoonlijk aan de organisatie overhandigd :Y

zoals beloofd

echt *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:44:49 #21
340258 MrFoureyes
pi_119217349
Oh, dat stemmetje!

Ze heeft de hele boot terugbetaald aan Dick (van Sea Shepherd donaties?), ze was heel goed op school, altijd hoge cijfers.

Maar het meest fascinerende zit in het midden: You are working a a documentary and a book?

Lange aarzeling - dan kiest ze:

Yes. ehm. well, I hope sometime next year.

Nog maar even afwachten dus.
pi_119217535
Ik vind haar beheersing van de Engelse taal na al deze tijd echt belabberd slecht. Ze heeft totaal geen woordenschat, en volgens mij draagt dat voor een groot deel ook bij aan de uiterst debiele antwoorden die ze geeft.
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2012 @ 21:54:21 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_119217940
Tsja, als je altijd maar aan het zeilen bent leer je natuurlijk geen Engels. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_119218035
quote:
99s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:54 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, als je altijd maar aan het zeilen bent leer je natuurlijk geen Engels. :')
Ze heeft meer tijd doorgebracht aan land met al haar nieuwe vrienden, dan dat ze op zee was, vaak met behulp van de motor.
pi_119218124
morgen maar eens luisteren, daarna mijn analyse
  woensdag 14 november 2012 @ 23:46:57 #26
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119223598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef Tayu het volgende:
Ik vind haar beheersing van de Engelse taal na al deze tijd echt belabberd slecht. Ze heeft totaal geen woordenschat, en volgens mij draagt dat voor een groot deel ook bij aan de uiterst debiele antwoorden die ze geeft.
De woordenschat is inderdaad nogal beperkt. Dat hoor je met name terug in het overdadig en verkeerd gebruiken van To Go. Haar uitspraak vind ik overigens wel best acceptabel. Al klinkt het wel wat als wannabe mix van Amerikaanse en Australisch, maar goed.

En heel vreemd is het ook niet. Weliswaar heeft ze vooral veel Engels gesproken de laatste jaren, maar dat maakt je woordenschat er niet zozeer groter op (wel is het goed voor het beheersen van de taal). Daarvoor moet je toch gaan leren, door boeken te lezen (en dat te gebruiken, niet alleen lezen voor het gemak), film en tv kijken en uiteraard door Engels op een of andere manier te studeren.

@MrFoureyes, Het aarzelen op de vragen over de documentaire vond ik nog wel meevallen. Ik vond het opvallender dat ze er nauwelijks iets over te zeggen had. Terwijl de interviewer er toch uitgebreid naar vroeg en op terugkwam. Waarbij ze zelf totaal geen enthousiasme erover toonde.

Dat laatste ontbreekt sowieso wel bij haar, als ze geïnterviewd wordt. Maar bij sommige andere vragen klonk ze enthousiaster. Ik verwacht dat het boek en die film er wel gaan komen, maar dat ze er geen enkele moeite in steekt/zal steken. En dat het dus niet veel bijzonders wordt. Want anders was er al veel meer over te horen. Ze wilde toch zo graag gaan schrijven.

Wat betreft het enthousiasme, blijft ze toch totaal niet mediageniek. Als je dat niet bent, kan je daar weinig aan doen. Maar gezien het een bron van inkomsten is en haar fanbase actueel houdt, zou wat energie er insteken geen kwaad kunnen. Nu was het voor de interviewer hard werken om überhaupt iets los te krijgen.
pi_119232721
ok, ik heb hem even beluisterd.

Ze is nu weer geboren op een boot?
'falled' in love with the boat.. :')
Ze aarzelde wel lang hoor, nadat haar gevraagd werd of die docu en dat boek er nog komen. Ze klonk ook niet bijster enthousiast. Ze is er wel laat mee trouwens. Om de aandacht van je fans en donateurs vast te houden zou je denken dat deze kort na het behalen van het 'record' zouden verschijnen. Of het is een briljante strategie die helemaal past in het imago van eigenzinnige puber die alles beter weet om deze te laten verschijnen wanneer zíj dat wil.
Ze ontwijkt de vraag over het studeren aan boord en maakt zich ermee vanaf dat ze op school wel goede cijfers haalde en dus wel een goede leerling zal zijn geweest.
Nou ja, mss. wordt ze wat serieuzer, straks en wordt het idd. wat met die opleiding. Iedere puber heeft wel een periode dat ie slecht naar school gaat. Alleen zij is de meeste bekende dwarse puber ter wereld, dus wordt het breed uitgemeten.
pi_119251041
Laura en interviews is geen goede combinatie. Soms lijkt ze vragen niet te begrijpen. Alleen met ja/yes antwoorden is onvoldoende. Een interview moet gemaakt worden door de gast, niet door de host. Als je al twee keer een vervolgvraag krijgt moet je toch weten dat je iets vollediger moet zijn bij de volgende vraag. Echt slecht is haar Engels niet, je kan wel horen dat ze gewend is om Engels te praten.
  donderdag 15 november 2012 @ 20:50:29 #29
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119252883
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura en interviews is geen goede combinatie. Soms lijkt ze vragen niet te begrijpen. Alleen met ja/yes antwoorden is onvoldoende. Een interview moet gemaakt worden door de gast, niet door de host. Als je al twee keer een vervolgvraag krijgt moet je toch weten dat je iets vollediger moet zijn bij de volgende vraag. Echt slecht is haar Engels niet, je kan wel horen dat ze gewend is om Engels te praten.
De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 20:52:30 #30
137949 Disana
pi_119252970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.
Volgens mij geeft BW de interviewer de schuld niet ;)
pi_119252975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat zei babewatcher dus ook ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 20:53:41 #32
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119253020
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Volgens mij geeft BW de interviewer de schuld niet ;)
Dan zou BW de schuld aan Laura geven en hem kennende geloof ik dat niet ;)
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 20:54:06 #33
137949 Disana
pi_119253038
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:53 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik was dan ook verbaasd :D
pi_119253060
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:53 schreef Redefine het volgende:

[..]

Welke leesbril heb jij vandaag opgezet? :D
  donderdag 15 november 2012 @ 20:58:02 #35
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119253217
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:54 schreef Tayu het volgende:

[..]

Welke leesbril heb jij vandaag opgezet? :D
Dat hij al over Laura zei dat ze niet goed in interviews is, had ik al gelezen. Maar om dan dubbel minder positief te zijn over Laura, zou ik een wonder vinden :+
pi_119253272
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat hij al over Laura zei dat ze niet goed in interviews is, had ik al gelezen. Maar om dan dubbel minder positief te zijn over Laura, zou ik een wonder vinden :+
Het is wel even wennen ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 20:59:42 #37
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119253300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Het is wel even wennen ;)
Ik ben in shock :X :P
pi_119254561
Ik ben nog steeds een groot fan van Laura. Helaas is ze nu in het verst mogelijke land hier vandaan. ;(
pi_119269824
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
En hoe reageert de gemiddelde 17 jarige persoon als die geïnterviewd wordt? Ik vrees dat veel mensen haar onterecht als mentaal volgroeid beschouwen. Met haar prestaties (solo zeilen is echt niet niets) en gevorderd lichaam kan je haar gemakkelijk met volwassen verwarren, maar dat is ze natuurlijk nog niet hè.

Om een vraag te kunnen beantwoorden door er een verhaal omheen te vertellen moet je zeg maar het grotere plaatje kunnen bevatten.

En tot slot, ik reken Laura zelf niets aan. Maar wel haar vader! Ik betwijfel ten zeerste of die wel zijn taak heeft gedaan met betrekking tot de opvoeding, het aanleren van sociale omgangsvormen en het laten opgroeien van Laura in emotionele en alle andere aspecten.
pi_119270028
Als je in het centrum werkt kom je d'r niet om heen:

Een belediging voor Steinlager 2?

De echte Steinlager 2 ligt een stukje verderop:

zaterdag 17 november 2012 @ 10:40:40 #41
340258 MrFoureyes
pi_119306270
Gastenboek:

tonnie meyerink 16-11-2012

He ,kanjer DOORGAAN vechten daar ben je GOED in, dat willen we ook zien dan, Heel veel respect voor je mogen veel mensen een VOORBEELD aan nemen, opgeven kennen WE niet , succes LAURA hoop je een keer te ontmoeten, groetjes uit HAAKSBERGEN

Zou er wel eens een fanbijeenkomst zijn? De fans lijken me nog veel interessanter dan Zeilmeisje!
pi_119309010
Ze heeft gedaan wat ze wilde en wat ze moest bevechten, nu is dat klaar.
Waarom gaat ze nu niet gewoon als 17 jarige naar school en daarna een goede opleiding. Gewoon starten met een leven op te bouwen zeg maar. Ondertussen kan ze gewoon blijven zeilen.
Het lijkt wel alsof ze nu in een soort van 'ik ben bijzonder' en 'ga alles anders blijven doen' modus blijft.
Ze lijkt me niet echt bijzonder met hele aparte gaven. Ze zal niet haar hele leven kunnen teren op een vakantiereisje met een boot toen ze 15 was.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_119311101
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:46 schreef Injetta het volgende:
Ze heeft gedaan wat ze wilde en wat ze moest bevechten, nu is dat klaar.
Waarom gaat ze nu niet gewoon als 17 jarige naar school en daarna een goede opleiding. Gewoon starten met een leven op te bouwen zeg maar. Ondertussen kan ze gewoon blijven zeilen.
Het lijkt wel alsof ze nu in een soort van 'ik ben bijzonder' en 'ga alles anders blijven doen' modus blijft.
Ze lijkt me niet echt bijzonder met hele aparte gaven. Ze zal niet haar hele leven kunnen teren op een vakantiereisje met een boot toen ze 15 was.
Ze wil een kapiteinsopleiding gaan volgen..
pi_119314043
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze wil een kapiteinsopleiding gaan volgen..
Moet ze dan niet eerst een middelare school diploma hebben?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_119314205
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:51 schreef Injetta het volgende:

[..]

Moet ze dan niet eerst een middelare school diploma hebben?
Je zou denken van wel he? Maar zoiets zei ze in dat interview..
pi_119316902
quote:
She has applied to start university next year, where she hopes to take foundation studies at Unitec before beginning a course at the NZ Maritime School.
Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technology
Hier zal ze dus een opleidingsniveau moeten halen dat voldoende is om aan de kapiteinsopleiding te beginnen. Ze heeft haar HAVO natuurlijk al voor een deel maar daar is geen bewijs van, het gaat de Maritime School natuurlijk vooral om bewijzen. Deze kan ze kennelijk daar via de Unitec halen.

De kapiteinsopleiding is een HBO opleiding als ze voor de grote vaart gaat.
In NL duurt deze opleiding 4 jaar aan de hogere zeevaartschool. Dat zal in NZ niet anders zijn want er zijn internationale standaarden voor.
Ze droomt er natuurlijk van om op zeilschepen als Clipper Stad Amsterdam te varen.

Het nieuwe studiejaar in NZ begint ergens omtrent maart, de zomervakantie daar is dan ten einde. Maar dat is misschien wel goed want ze heeft tijd om het voor te bereiden.
pi_119322169
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Ockham het volgende:

[..]

Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technology
Hier zal ze dus een opleidingsniveau moeten halen dat voldoende is om aan de kapiteinsopleiding te beginnen. Ze heeft haar HAVO natuurlijk al voor een deel maar daar is geen bewijs van, het gaat de Maritime School natuurlijk vooral om bewijzen. Deze kan ze kennelijk daar via de Unitec halen.

In NL duurt deze opleiding 4 jaar aan de hogere zeevaartschool. Dat zal in NZ niet anders zijn want er zijn internationale standaarden voor.
Ze droomt er natuurlijk van om op zeilschepen als Clipper Stad Amsterdam te varen.

Het nieuwe studiejaar in NZ begint ergens omtrent maart, de zomervakantie daar is dan ten einde. Maar dat is misschien wel goed want ze heeft tijd om het voor te bereiden.
Geweldig toch?
Vrijdagmiddag *
Laura: Wat ga jij dit weekend doen?
Klasgenoot: Ik heb een weekendbaantje bij AH :)
Laura: Ik heb een weekendbaantje bij Voyager Maritime Museum 8-)
Klasgenoot: tot maandag dan maar weer ;(
pi_119322462
quote:
Unitec is de universiteit van Auckland
Unitec is zeg maar MBO.
AUT (Auckland University of Technology) is ongeveer HBO en Auckland University is de universiteit
  zondag 18 november 2012 @ 12:39:19 #49
340258 MrFoureyes
pi_119338931
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:16 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Geweldig toch?
Vrijdagmiddag *
Laura: Wat ga jij dit weekend doen?
Klasgenoot: Ik heb een weekendbaantje bij AH :)
Laura: Ik heb een weekendbaantje bij Voyager Maritime Museum 8-)
Klasgenoot: tot maandag dan maar weer ;(
Bezoek eens het museum Speelklok in Utrecht, of het Spoorwegmuseum. Beiden richten zich op een toegankelijke wijze op een jong publiek, een beetje als het Voyager Maritime Museum. Bij beiden worden rondleidingen verzorgd door studenten, soms als vrijwilligerswerk, soms tegen (bescheiden) betaling.

Er wordt alleen niet zoveel ophef over gemaakt.
  zondag 18 november 2012 @ 12:41:01 #50
340258 MrFoureyes
pi_119338977
quote:

[..]

Van 3Havo naar een academische opleiding lijkt me toch nogal een stap. Maar voor Zeilmeisje zal dat allicht anders liggen.
pi_119375945
Bob Lemke alweer...

18-11-2012

Laura, thought you might get a kick out of this, on my forum http://tbuckets.lefora.co(...)icer/page13/#post248 a member from NZ was concerned the night life at your slip would drive you nuts. My reply was this............"My take is she will party a couple of those 4 nights each week, and with the Kiwis being such sailing junkies, Laura will never have to buy herself a drink. What watering hole owner wouldn't love a big spike in business because his place is the one Laura hangs out at? Hell, might even be good for a $fifty each night and we all know how well she put together sponsorship for a solo circumnavigation at the age of 12. She is 17 now, and functioning at a very astute 30-something level. I think instead of bothersome to her, the noise and people, she will do what she has always done and adapt. When she wants some quiet and solitude, just a short sail to a off shore setting."

http://www.lauradekker.nl/Gastenboek.html

8)7
  maandag 19 november 2012 @ 12:55:55 #52
340258 MrFoureyes
pi_119380419
En Bob heeft helemaal gelijk: Laura is een expert in het bewegen van anderen om voor haar te betalen. Interessanter is echter dat de familie Dekker dit helemaal niet ziet als ongewenst gedrag, maar de boodschap juist via de eigen website de wereld inslingert.

Het is een bijzonder meisje - kan ook niet anders met zo'n familie.
pi_119687382
;( jammer dat deze geweldige reeks aan het doodbloeden is.

quote:
26-11-2012

Living on Guppy in the Maritime Museum has been great. It can be a bit rolly at times with the passing ferries, and noisy on the weekends from the bars we're surrounded by, but most of the time it is just lovely. Living in a big city and not having plans to go on a big sailing trip anytime soon still feels really weird though. I've already started missing the islands in the Pacific where everyone lives off the simple things on the island and thinks about the easy and good things in life. Back in society, you can't survive without keeping up with the flow. I am really busy settling in and getting things sorted and I'm starting to love having a place like this to call home. With the summer coming fast, I'm able to escape every now and then from busy Auckland. In between all the organizing, I am still sailing a lot. I've been sailing on Akatea a couple more times, and sailed around Waiheke Island with a friend on a very slow 8-meter boat. A few days later I sailed around Waiheke again on an open 40 which was definitely a lot faster and great fun. An American family lives on the boat, with two kids and a third one on the way. The four year old girl on the boat has sailed her whole life with her two adventurous parents, just like me. They are here now until the baby comes and then they will continue sailing around the world. It's been great talking and sailing with them. It's still such an awesome way to live life. Yesterday, we went racing on Waitangi, on an old classic boat that's also based in the Maritime Museum. I skippered the whole race which was really awesome. Meanwhile, Guppy has enjoyed having a rest while I do some maintenance on her, like stitching up the suncover, greasing the winches, and many other small things to keep her in good condition.

Laura
Drie nieuwe Laura's, over een paar jaar is Laura niet meer de jongste solozeilster ooit. Leuk dat Laura ook op die oude boten mag varen.

pi_120075489
Kijktip:

Sonntag, 9.12., 20:15 Uhr:
"2012! Menschen, Bilder, Emotionen". Der große RTL-Jahresrückblick mit Günther Jauch

Laura is als gast in een van de meest bekeken "prime time shows" op de Duitse RTL1.
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 15:43:56 #55
137949 Disana
pi_120075902
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:29 schreef svetan het volgende:
Kijktip:

Sonntag, 9.12., 20:15 Uhr:
"2012! Menschen, Bilder, Emotionen". Der große RTL-Jahresrückblick mit Günther Jauch

Laura is als gast in een van de meest bekeken "prime time shows" op de Duitse RTL1.
Een terugblik, wat is daar nieuwswaardig aan?
pi_120076146
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Een terugblik, wat is daar nieuwswaardig aan?
Niets.. Er is toch geen hond in Nederland die de Duitse RTL bekijkt (op een paar op sterven na dode bejaarden na misschien)
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 15:56:39 #57
137949 Disana
pi_120076283
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:51 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Niets.. Er is toch geen hond in Nederland die de Duitse RTL bekijkt (op een paar op sterven na dode bejaarden na misschien)
Ik weet niet eens of ie hier wel in het zenderpakket zit :D
pi_120076561
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet niet eens of ie hier wel in het zenderpakket zit :D
Er zijn hier mensen die er een compleet zenderpakket voor aan zouden schaffen _O-
pi_120077315
@OpperTokkie

In Nederland niet.... maar wel 30-40 Miljoen mensen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland en in de grenzgebieden an genoemde landen.

Nederland denkt in zenderpaketten..... daarom mogen wij hier in Duitsland ook geen gecodeerde Nederlandse programma's zien. Alle Duitse programma's (40+) zijn, evenals de Engelse zijn ongecodeerd via de satelliet in heel Europa te ontvangen zo dat ze in veel andere landen worden bekeken.

Video Japan:

[ Bericht 28% gewijzigd door svetan op 08-12-2012 17:15:44 ]
pi_120085766
Helaas heb ik RTL1 niet. Ook geen schotel, dus ik kan het niet zien ;(
Laura, onze talenknobbel op de Duitse televisie *O* hopelijk is het later nog ergens terug te zien.
pi_120086344
@ BabeWatcher

Je kunt proberen de duitse RTL over het iternet te bekijken...... als je dat tenminste in Nederland mag - veel internationale TV zenders zijn geblokkeerd omdat de kabelboeren er geld mee willen verdienen.

Hier een paar links naat sites met de duitse publieke en commerciele tv zenders:

http://www.tv-kino.net/
http://tv-stream.to/
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:11:35 #62
340258 MrFoureyes
pi_120086416
Het zien van Nederlandse zenders in het buitenland heeft niets te maken met zenderpakketten, maar alles met de rechten op beeldmateriaal.

Een producent betaalt voor het aantal mogelijke kijkers en geeft dan aan of het om wereldwijd gebruik gaat (Free to Air) of dat het beeld alleen beschikbaar is voor een bepaalde kijkersgroep. Het beeld wordt dan alleen in Nederland gedistribueerd of is via de satelliet alleen te zien voor kijkers met een Nederlandse smartcard (die dan weer officieel niet in het buitenland te koop is - in de praktijk vaak wel via grijze import door de satellietboer).

Zonder twijfel heeft Svetan wel een andere verklaring, die dan vermoedelijk zal neerkomen op de typisch Nederlandse provinciale mentaliteit, de gierigheid, burgerlijkheid of het lage opleidingsniveau hier ter lande waardoor we het buitenland onze programma's niet gunnen. Bovendien: wie zou zich nu interesseren voor Nederland?

Kom er maar in, Svetan!
pi_120086892
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:09 schreef svetan het volgende:
@ BabeWatcher

Je kunt proberen de duitse RTL over het iternet te bekijken...... als je dat tenminste in Nederland mag - veel internationale TV zenders zijn geblokkeerd omdat de kabelboeren er geld mee willen verdienen.

Hier een paar links naat sites met de duitse publieke en commerciele tv zenders:

http://www.tv-kino.net/
http://tv-stream.to/
Dank, maar ik heb geen tijd om een avondvullend programma te gaan kijken. Ik zal later wel op zoek gaan naar het betreffende fragment.
pi_120087152
@MrFoureyes

Ja je haald me de woorden uit de mond! Waarom kunnen andere landen dan wel vrij toegankelijk uitzenden? Hebben andere landen zoals Engeland en Duitsland dan niets te betalen voor mediarechten?

Een van de gevolgen is wel dat vorig jaar hier de studimogelijkheid voor de Nederlanse taal, die er meer dan 50 jaar waren, en dat je zelfs voor een mondelinge basiscursis aan een volksuniversiteit 200km verderop moet. (pas voor iemand uitgezocht). Nederland is hier ondertussen alleen nog maar een randgebied in Europa zoals Bulgarije of Roemenie waarvandaan je alleen maar wat van hoort als er iets negatiefs gebeurd of er een mooi plaatje met Bea is.

De vrij toegankelijke media zijn ook een visitekaartje van Duitsland in het buitenland. Het brengt veel toeristen en animeert ook mensen de duitse taal te leren wat ook op zakelijk gebied goed voor de export is.
pi_120097099
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:34 schreef svetan het volgende:
@OpperTokkie

In Nederland niet.... maar wel 30-40 Miljoen mensen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland en in de grenzgebieden an genoemde landen.

Nederland denkt in zenderpaketten..... daarom mogen wij hier in Duitsland ook geen gecodeerde Nederlandse programma's zien. Alle Duitse programma's (40+) zijn, evenals de Engelse zijn ongecodeerd via de satelliet in heel Europa te ontvangen zo dat ze in veel andere landen worden bekeken.

Video Japan:
Dat is dan ook de reden dat mensen hun tv uit schakelen
  zondag 9 december 2012 @ 10:39:22 #66
340258 MrFoureyes
pi_120100898
Ik snap hem toch niet helemaal.

Die "Faust Award" wordt uitgereikt door de American Water Works Organisation - een soort koepel van waterleidingbedrijven. Gevestigd in Michigan; maar wat doen ze dan in Tokyo? Wel jammer dat de camera niet de zaal indraaide, ik kreeg wel de indruk dat dit een zeer lokaal gebeuren was.
Je kunt overigens zitting nemen in het comite, er zijn vacatures en alles kan per mail. Misschien doe ik dat wel.

Interessant voor Graaimeisje: er zijn ook beurzen te vergeven. Weliswaar bedoeld voor studenten die willen werken bij een waterleidingbedrijf en de studie moet betrekking hebben op de productie van drinkwater, maar daar is vast wel een draai aan te geven. Je kunt toch van zeewater drinkwater maken? Dat zou Zeilmeisje best eens kunnen gaan studeren. En dan doet ze veel onderzoek op zee, terwijl ze gesponsord van party-eiland naar resort zeilt.

Mijn gok: bedacht door de makers van de nog te produceren film (even Googelen op "water + scholarship" en dan kom je bij Faust) om het image van Zeilmeisje als gelouwerde avonturier te ondersteunen. Dat helpt dan weer om (als die film er ooit komt) je film te slijten aan de media.

Mooi werk, knap gedaan. Stukken beter dan Mercer. En ze had zelfs make up opgedaan. Toch geluisterd.
pi_120130288
Geweldig goed optreden voor een paar duizend mensen bij het duitse RTL1. Op het toneel was een opengewerkt Guppy model opgebouwd waarin het intervieuw werd afgenomen door Günter Jauch.
Dit keer geen stuntelig Duits van Laura maar goede, spontane antwoorden in het Engels. Uit het applaus bleek wel dat ze in Duitsland vele malen populairder is dan in Nederland.
pi_120136665
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef svetan het volgende:
Op het toneel was een opengewerkt Guppy model opgebouwd waarin het intervieuw werd afgenomen door Günter Jauch.
GUPPY is rood, Svetan... _O-
pi_120136717
Hoe is het met Daura Lekker?
pi_120162399

*O* kijken voor het wordt weggehaald
pi_120163123
Laura is heel even in NL geweest en ik heb haar niet gezien ;(
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:49:13 #72
340258 MrFoureyes
pi_120177385
Mooi decor, inderdaad, maar een opengewerkt model van Guppy is het natuurlijk niet - dat is het alleen in Svetan's invulling.

Verder weinig nieuws: ze is op een boot geboren, komt nooit meer terug naar Nederland en heeft elke dag een paar uur aan haar huiswerk gezeten. Tijdens het beantwoorden van een vraag over school kon je weer het bekende "wat had je nou?" gezicht van Zeilmeisje zien.

Toch wel bijzonder dat ze met al die populariteit in Duitsland nog gewoon over de Kerstmarkt kon wandelen zonder dat duizenden Duitse fans haar smeekten om een handtekening of een foto. Tja, daar zijn die Duitsers (en eigenlijk, alle andere nationaliteiten) toch weer veel beter in dan Hollanders: diepe bewondering en dan toch weer zoveel respect voor haar privacy dat ze haar met rust laten als ze dat wil.

En geen enkele kritische vraag: een perfect interview, dar kunnen die gemene Nederlandse media een voorbeeld aan nemen!
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:52:28 #73
340258 MrFoureyes
pi_120346991
Laura's optreden in Japan.

Op 28:26 hoor ik:

"were you born on land or? "..
"I was born in the hospital, yes".

Trekt een gezicht als ze zich realiseert dat dit niet helemaal de officiele versie is, en corrigeert zich:

"the hospital next to the boat, yes".

Nu nog even de website aanpassen, lijkt me. Daar staat nog steeds: "Geboren op een boot in Nieuw-Zeeland / Born at sea on a yacht in New Zealand waters". Boot vervangen door ziekenhuis, water vervangen door land.

Zou het iets zijn als Sinterklaas? Op een gegeven moment moet je de kinderen toch gaan vertellen hoe het echt zit. Zou ze het al lang weten, van dat ziekenhuis?

Verder: filmbeelden met veel dramatische muziek: hier wordt een held gecreeerd. Vermoedelijk afkomstig uit De Film, die waarschijnlijk gelijk uitkomt met Het Boek. Blijft toch knap werk van de documentairemakers, om je film zo te pluggen. Nu maar hopen dat de Japanners net zo gek zijn op Zeilmeisje als de Duitsers (toch, Svetan?).

En dat gezeur over walvissenjacht vergeven ze haar dan wel. Sea Shepherd heeft uiteindelijk niets gekregen, dus waar hebben we het over?
pi_120365182
leeft dat kind nog steeds?
pi_120365287
Dit is toch geen NWS meer man, dit topic kan beter naar SHO.
PWBF
pi_120365292
62 topics, wtf :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120365302
Och als ze straks 18 jaar oud wordt verliest user Babewatcher toch zijn seksuele interesse in dit meisje. Dan is het ook wel klaar met de reeks.
PWBF
pi_120379125
Nog een paar dagen mensen! Op 21-12-2012 vergaat Laura Dekker met man en muis! De maya's hebben ut voorspeld!
  zondag 16 december 2012 @ 20:30:48 #79
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120388432
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 17:05 schreef OpperTokkie het volgende:
Nog een paar dagen mensen! Op 21-12-2012 vergaat Laura Dekker met man en muis! De maya's hebben ut voorspeld!
hoax, toen de Maya's het voorspelden was Nieuw-Zeeland nog niet ontdekt...Laura is safe and sound
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_120433379
Wow! Een topic over dit kind? Doet die het nog dan?!
pi_120435207
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 07:50 schreef Nielsch het volgende:
Och als ze straks 18 jaar oud wordt verliest user Babewatcher toch zijn seksuele interesse in dit meisje. Dan is het ook wel klaar met de reeks.
:D

Ik heb aan het begin van de reis bijna in mijn eentje dit topic levend gehouden. Leeftijd is slechts een nummer, mijn interesse voor Laura verdwijnt echt niet van de ene op de andere dag.
pi_120447145
Ik vind het leuk om te zien hoe het met haar verder gaat....... hoe ze zo langzaam al dat gezeur uit nederland leugenstraft en meer wordt dan een zeil"meisje".

Je kunt zeggen wat je wilt, maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien. Ik denk wel dat we in de komende jaren wat meer op sportief gebied van haar zullen horen. Haar opleiding zal ook wel in orde komen want tot nu toe heeft ze al haar zelfgestelde doelen bereikt.
pi_120452693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 01:02 schreef svetan het volgende:
Ik vind het leuk om te zien hoe het met haar verder gaat....... hoe ze zo langzaam al dat gezeur uit nederland leugenstraft en meer wordt dan een zeil"meisje".

Je kunt zeggen wat je wilt, maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien. Ik denk wel dat we in de komende jaren wat meer op sportief gebied van haar zullen horen. Haar opleiding zal ook wel in orde komen want tot nu toe heeft ze al haar zelfgestelde doelen bereikt.
Stop dreaming, Svetan!
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 12:51:13 #84
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_120456213
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 01:02 schreef svetan het volgende:
...maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien...
Bijna niemand. De meeste meisjes van 15 vallen onder de leerplichtwet en moeten gewoon naar school. Maar, eerlijk is eerlijk, de meesten meisjes van die leeftijd zijn misschien ook niet zo gewiekst om anderhalf jaar lang volledig gesponsord op vakantie te gaan. Dat verdient respect! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_120599081
Niks stop dreaming, ze heeft vorige maand haar highschool diploma gehaald in NZ om toegelaten te kunnen worden tot de kapiteinsopleiding. Na de zomervakantie daar start ze met deze opleiding aan de Maritime School in Auckland waar ze is toegelaten.

Laura is niet alleen een hobbyist, ze wil een professional worden door een goede opleiding te volgen. Tijdens haar reis heeft ze de zelfdiscipline gehad om haar middelbare school studie af te maken.

Ze wil kapitein op grote zeiljachten worden en ik weet zeker dat het haar lukt, ze is er namelijk slim genoeg voor. Over het talent dat ze heeft zullen we het maar niet hebben.
pi_120599867

[ Bericht 100% gewijzigd door Hammondorgel op 22-12-2012 21:42:42 ]
pi_120599993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:21 schreef Ockham het volgende:
Tijdens haar reis heeft ze de zelfdiscipline gehad om haar middelbare school studie af te maken.
Al vergeten?

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)opt-met-school.dhtml
pi_120600405
Datem :') Had nou maar je school afgemaakt, Laura.
pi_120601727
Laura heeft waarschijnlijk dat gedaan, wat ik al vanaf Darwin vermoede: de nederlandse schoolboeken in de waterdichte kisten gestopt en leermateriaal voor de highschool op de schappen gezet. Als ze tot die maritime studie is toegelaten heeft ze nu dus idd haar middelbare school diploma en zet al die opleidingzeikers mooi in hun hemd!

Hoe lang zal de Alk nog uitgever van het boek zijn? Er zijn genoeg redenen om die uitgeverij de laan uit te sturen en het contract ongeldig te laten verklaren. Ik kan mij voorstellen dat die duitse uitgever een juridische procedure begint omdat hij hierdoor, in het duitstalig gebied waar er veel belangstelling voor is, toch grote schade ondervind. Mijn vermoeden: tenminste voor de engelstalige uitgave komt er een amerikaanse of Nieuw Zeelandse, internationale uitgever. De Alk, als kleine, locale uitgever in Nederland heeft niet de kennis en mogelijkheden voor een globale verspreiding van een engelse uitgave.
pi_120605871

[ Bericht 100% gewijzigd door Hammondorgel op 22-12-2012 21:42:33 ]
pi_120614696
datems :')

ik kijk nu tv, ik ga hier morgen op reageren
pi_120618374
@Hammondorgel

Je beroept je wat betreft Laura's opleiding nog steeds op oudere persberichten (Sept. 2011) die ondertussen toch wel als achterhaald en deels onwaar mogen worden beschouwd! Feit is dat Laura aan haar studie kan beginnen en daarvoor dus de nodige papieren blijkt te bezitten.

Typisch weer die nederlandse, arrogante houding! Het is voor die Duitse uitgever zeer wel mogelijk uit dat contract uit te stappen indien blijkt dat genoemde "levertermijnen" niet op gegevens van de Dekkers berusten.
Voor dit geval is in Duitsland het instappunt §266 StGB (http://www.gesetze-im-internet.de/stgb/__266.html) met onderliggende wetten/ rechtsspraak. Dit is een in het bedrijfsleven veel toegepaste wetgeving om onder contracten uit te komen indien leverbeloften niet worden nagekomen en over levertermijnen gelogen wordt.
Bij een veroordeling van de Alk als firma, of van betrokken medewerkers van deze firma, zijn de contracten ongeldig en kunnen zowel deze uitgever als ook de Dekkers aanspraak maken op schadevergoeding voor de misgelopen inkomsten.
Op grond van mijn kennis van de nederlandse taal zie ik regelmatig dergelijke procedures van de juridische afdeling tegen nederlandse firma's langskomen.

Hmmm... maar Hammondorgel is weer zeker dat hij alles weer beter weet.
pi_120620400

[ Bericht 34% gewijzigd door Hammondorgel op 22-12-2012 21:42:22 ]
pi_120620547

[ Bericht 100% gewijzigd door Hammondorgel op 21-12-2012 23:44:45 ]
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:32:26 #95
340258 MrFoureyes
pi_120636235
Niets nieuws onder de zon: wie zaken doet met de Dekkers, komt van een koude kermis thuis. Of je nu sponor bent, woordvoerder, filmproducent, donateur of uitgever: als de buit binnen is, geeft Zeilmeisje niet meer thuis

De coupons op de Hiwa werden overigens ook door Zeilmeisje verkocht en ter plekke van haar handtekening voorzien. Lijkt toch niet of die gemene uitgever achter haar rug om aan het incasseren is geslagen.
pi_120637048
En dan kom ik er vandaag achter dat ik al een hele tijd RTL op de digitale kabel heb :')

Laura is nu in Sydney
quote:
21-12-2012

I've spent more than fifty hours on airplanes over the last few weeks, not even including time in airports. It feels great to finally be back on the right side of the world, even though I'm not exactly home yet. After Tokyo, I flew to Holland to see my family which was really great even though it was only for a few days. From there, I took a short trip to Germany to be on a great TV show. While I'm usually not a fan of the cold weather, it was fun to have some snow and experience the great Christmas spirit up there in Germany. My latest trip was back to the warm side of the world in Sydney, Australia. Here in Sydney, the sun is shining and the Christmas season looks pretty different from Europe. I will be here for a few days until the start of the Sydney to Hobart race on the 26th. Then I will be off to Hobart, by plane unfortunately, because I am too young to actually do the race. But I am in the delivery crew that will take Akatea back to New Zealand from Hobart. Sydney is awesome so far and I am happy to be back in much better temperatures than Europe. I've already met up with some good friends from yachts I met along my journey and I've explored a lot around town, as I am determined to get over my jet lag. Well, I have pretty much had jet lag for the past few weeks straight. When I finally got used to Tokyo time, then it was off to Europe, and then as soon as that felt normal, I was off again. Well, now that I'm right next door to New Zealand, it can only get better from here. Hopefully I will be back in New Zealand by the beginning of January. I'm looking forward to continuing to organize my life there. After I passed my school exams, I got accepted to Maritime School which will start after the summer holidays. It's really exciting but I still have a lot to arrange and prepare for it. It will be a great opportunity, as I will be studying for a few years toward my goal of becoming a captain on the big mega-yachts.

Laura
Wat heerlijk, lekker aan de andere kant van de wereld ver weg van de koude. Ik vraag me alleen af waar ze haar opleiding van gaat betalen. Lijkt mij lastig om op je 17e je levensonderhoud te bekostigen uit een weekendbaantje bij het Voyager Maritime Museum.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:41 schreef Hammondorgel het volgende:
"Het Boek 'Een Meisje, Een Droom'

Het tweede boek 'Een meisje een droom' komt er aan. Het is echt enorm veel werk en ik ben nu eenmaal geen schrijver.
Het boek komt wel een beetje erg laat. Zelfs voor onder de kerstboom is het al te laat. De reis is nu een jaar afgerond en helaas uit het gemeenschappelijk Nederlands geheugen verdwenen.
  donderdag 27 december 2012 @ 10:47:31 #97
340258 MrFoureyes
pi_120810143
Zeilmeisje vindt de Duitse titel voor haar meesterwerk niet acceptabel, ik vind hem juist heel raak -

Laura Dekker Segelmaedchen: Um die Welt statt in die Schule.

Tegen welk deel van de titel zou ze bezwaar maken? Of is het een juristentruukje om onder de overeenkomst uit te komen? Boek verschijnt overigens 18 maart - tenminste, dat zegt de uitgever, maar Zeilmeisje meldt inmiddels dat het die datum zeker niet wordt.

Misschien een idee voor Svetan om vast een voorbestelling te plaatsen voor al zijn vrienden, die Zeilmeisje natuurlijk enorm bewonderen? Met haar populariteit in Duitsland lijkt het me wel aannemelijk dat het boek op de eerste dag al is uitverkocht.

bron:
http://www.delius-klasing(...)%A4dchen.110978.html
pi_121006725
Ondanks dat ze maar twee jaar op de middelbare school heeft gezeten heeft ze onlangs haar examen gehaald.
Sommige mensen zijn een beetje speciaal.
Vieroog grouwelingen overkomt dat niet, ze dragen nou eenmaal een dikke bult stont met zich mee.
pi_121019213
Bij Laura is het al 2013 *O* Happy New Year
pi_121128934
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Niets nieuws onder de zon: wie zaken doet met de Dekkers, komt van een koude kermis thuis. Of je nu sponor bent, woordvoerder, filmproducent, donateur of uitgever: als de buit binnen is, geeft Zeilmeisje niet meer thuis

De coupons op de Hiwa werden overigens ook door Zeilmeisje verkocht en ter plekke van haar handtekening voorzien. Lijkt toch niet of die gemene uitgever achter haar rug om aan het incasseren is geslagen.
Ze heeft tijdens de HISWA de uitgever laten weten dat het boek er nog lang niet was.. Dat is wel lekker op tijd. En nu verwijt ze die firma dat zij zelf coupons heeft staan verkopen?
En waarom zou een uitgever steeds 'nepdatems' verzinnen?
Wat een kinderlijk toontje ook, en wat ontzettend uit de hoogte.
En wat wereldvreemd. Een uitgever loopt echt geen data te fantaseren Verder wordt een manuscript, voor zover ik weet, altijd in overleg met de schrijver geredigeerd. Dus waarom die irritatie over de titel?
En waarom wordt de uitgever opeens afgezeken? Even fijntjes vermelden dat het een kleine uitgever is, die naast alle dingen die ze fout doen, niet eens in staat is het boek in het Engels te laten verschijnen..
Het lijkt me toe dat ze zelf wel een rol zal hebben gespeeld in die onjuiste data, zoals het niet nakomen van toezeggingen ed. Daar is ze goed in, zich niet aan afspraken houden en dan de ander de schuld geven.
Wat een mormel is het toch ook.. Als ze dingen nou normaal zou aanpakken, zou ik bewondering voor haar kunnen hebben, maar ze lijkt alles wat ze bereikt weer door haar maniertjes omlaag te halen.
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:24:09 #101
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_121131192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze heeft tijdens de HISWA de uitgever laten weten dat het boek er nog lang niet was.. Dat is wel lekker op tijd. En nu verwijt ze die firma dat zij zelf coupons heeft staan verkopen?
En waarom zou een uitgever steeds 'nepdatems' verzinnen?
Wat een kinderlijk toontje ook, en wat ontzettend uit de hoogte.
En wat wereldvreemd. Een uitgever loopt echt geen data te fantaseren Verder wordt een manuscript, voor zover ik weet, altijd in overleg met de schrijver geredigeerd. Dus waarom die irritatie over de titel?
En waarom wordt de uitgever opeens afgezeken? Even fijntjes vermelden dat het een kleine uitgever is, die naast alle dingen die ze fout doen, niet eens in staat is het boek in het Engels te laten verschijnen..
Het lijkt me toe dat ze zelf wel een rol zal hebben gespeeld in die onjuiste data, zoals het niet nakomen van toezeggingen ed. Daar is ze goed in, zich niet aan afspraken houden en dan de ander de schuld geven.
Wat een mormel is het toch ook.. Als ze dingen nou normaal zou aanpakken, zou ik bewondering voor haar kunnen hebben, maar ze lijkt alles wat ze bereikt weer door haar maniertjes omlaag te halen.
Ik denk dat ze gewoon af wil van deze uitgever, omdat ze een grotere uitgever wil of zelfs al heeft. En dat ze bij die ander meer geld zou kunnen vangen (dit is overigens niet iets wat puur voor Laura geldt, contractbreuk plegen om elders meer geld te vangen gebeurd maar al te vaak).

Want de kritiek op de uitgever vind ik ook nogal vreemd. Voor de uitgever is het namelijk net zo slecht om verkeerde data door te geven. Bovendien heeft ze zoals jij en anderen al zeggen, zelf ook die coupons verkocht. Het is dus nogal vreemd om dat de uitgever te verwijten dat ze dat niet goed doen.
pi_121133498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:24 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon af wil van deze uitgever, omdat ze een grotere uitgever wil of zelfs al heeft. En dat ze bij die ander meer geld zou kunnen vangen (dit is overigens niet iets wat puur voor Laura geldt, contractbreuk plegen om elders meer geld te vangen gebeurd maar al te vaak).

Want de kritiek op de uitgever vind ik ook nogal vreemd. Voor de uitgever is het namelijk net zo slecht om verkeerde data door te geven. Bovendien heeft ze zoals jij en anderen al zeggen, zelf ook die coupons verkocht. Het is dus nogal vreemd om dat de uitgever te verwijten dat ze dat niet goed doen.
Dat de uitgever klein is en wellicht niet in staat is stante pede het boek in het Engels te vertalen bv, wist ze ook van te voren.
pi_121133527
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Bijna niemand. De meeste meisjes van 15 vallen onder de leerplichtwet en moeten gewoon naar school. Maar, eerlijk is eerlijk, de meesten meisjes van die leeftijd zijn misschien ook niet zo gewiekst om anderhalf jaar lang volledig gesponsord op vakantie te gaan. Dat verdient respect! :Y
maarja, meeste meisjes van 15 zijn al vierkant uitgewoond, zij niet :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:23:51 #104
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_121133568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat de uitgever klein is en wellicht niet in staat is stante pede het boek in het Engels te vertalen bv, wist ze ook van te voren.
Uiteraard wist ze dat van te voren. Maar ik denk dat ze toen al blij was dat er een uitgever geïnteresseerd was in het boek. En daarom met ze akkoord is gegaan. Later zal ze gedacht hebben, dat een andere uitgever misschien interessanter zou zijn geweest. En dan probeert ze er dus op deze manier onderuit te komen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:41:27 #105
340258 MrFoureyes
pi_121143193
Ik vermoed dat ze zich inmiddels al wel heeft gerealiseerd dat er in Nederland niet zo heel veel interesse bestaat in haar belevenissen. Zeker als het boek als mosterd na de maaltijd komt, kun je helemaal vergeten dat er veel belangstelling is voor haar schrijfsels.

Hetzelfde geldt voor het buitenland: zeilen is geen massasport, Zeilmeisje imiteert alleen haar voorgangers en doet dit dan ook nog met een heleboel tussenstops en reisjes tussendoor naar huis, komt niet in het Guinness Book of Records, gaat slecht om met de media en is verder lang niet zo mediageniek als bijvoorbeeld Jessica Watson.

Daar staat weer tegenover dat de Engelstalige markt oneindig veel groter is dan de Nederlandstalige: als je een tiende promille van de bevolking bereid vindt om het boek te kopen (lijkt me al een mooi resultaat) is een tiende promille van 500 miljoen mensen nog steeds meer dan hetzelfde percentage van 16 miljoen.

Tegelijkertijd zijn de kosten van een wereldwijde boeklancering heel veel hoger dan de kosten van een Nederlandse campagne, zodat het best eens zo zou kunnen zijn dat ook het Engelstalige scenario geen beste business case biedt.

In de visie van Zeilmeisje ligt dat dan natuurlijk niet aan het boek zelf, maar aan die slechte uitgever die nu moet bloeden. Externe locus, noemen ze dat bij persoonlijkheidstesten.
  † In Memoriam † zondag 13 januari 2013 @ 13:24:13 #106
137949 Disana
pi_121501002
Als ik het goed begrijp, is ze alweer gestopt met haar baantje in het museum. Ze heeft nu een baan op het platteland.

'Like always, I didn't stay long in Auckland. I'm not really magnetic to big cities and after the busy month of traveling and having people around me all the time, I decided to go out to the countryside for a bit to work on a farm somewhere between Auckland and Whangarei.'

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=5019&Lid=13&Lit=VIEW
  zondag 13 januari 2013 @ 16:21:14 #107
340258 MrFoureyes
pi_121507211
Ik begreep dat de ligplaats haar was gegeven door het museum in ruil voor rondleidingen.

Klassiek patroon dus: de buit is binnen, en dan hoeft de tegenprestatie niet meer te worden geleverd.

Waarom zou je ook?
pi_121509420
Ze heeft gewoon geld nodig. De gratis ligplaats in Auckland (dat zal niet goedkoop zijn voor normale mensen) is de enige inkomsten uit haar baan van het Voyager Museum. Actief meisje hoor. Hier zit iedereen op zijn luie reed zijn hand op te houden voor studiefinanciering.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 17:37:58 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121510713
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze heeft gewoon geld nodig. De gratis ligplaats in Auckland (dat zal niet goedkoop zijn voor normale mensen) is de enige inkomsten uit haar baan van het Voyager Museum. Actief meisje hoor. Hier zit iedereen op zijn luie reed zijn hand op te houden voor studiefinanciering.
nou op 16/17 moest ik gewoon werken voor mijn geld heur, naast naar school gaan want van die 90 gulden studiefinanciering kon ik mijn school niet betalen
  zondag 13 januari 2013 @ 18:24:52 #110
340258 MrFoureyes
pi_121512713
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze heeft gewoon geld nodig. De gratis ligplaats in Auckland (dat zal niet goedkoop zijn voor normale mensen) is de enige inkomsten uit haar baan van het Voyager Museum.
Zou ze dat ook zo aan het Voyager Museum hebben gemeld? "Bedankt voor de gratis ligplaats, maar de rondleidingen gaan niet door omdat ik ergens anders geld kan verdienen"?

Als in "bedankt voor het voorschot, maar ik heb geen tijd om een boek te schrijven"?

Of "bedankt voor het sponsorgeld, maar ik vind stickers op mijn boot lelijk"?

Of "bedankt voor het contract, maar ik zet de camera's toch maar weer uit"?

Of "bedankt voor de uitspraak dat mijn ouders moeten beslissen, maar ik stop toch maar met die Wereldschool"?

Zal allemaal wel zuur en jaloers zijn van mij, maar ik zie toch wel een patroon...
pi_121562213
@ MrFoureyes

idd is die reactie zuur en jaloers! ..... vooral het herhalen van al lang achterhaalde leuzen stoort.

- Die rondleidingen in dat museum zijn natuurlijk geen 9-5 job. Het is bekend dat ze, als de schoolvacanties voorbij zijn, dit baantje ook gaat combineren met haar verdere opleiding. Reken er ook maar op dat er in die overeenkomst met dat museum er ruimte is voor regelmatige zeilondernemingen en wereldreizen die een gevolg zijn van haar record.
Overigens is Guppy een "tentoonstellings object" naast de andere bekende record boten die daar voor anker liggen en in het museum te zien zijn. Een goedkope aanwinst voor de collectie.

- Heb je er bewijs van dat ze een voorschot voor dat boek heeft gekregen en dat er een contract bestaat waarin een verschijningsdatum is vastgelegt? Ik heb op het ogenblik eerder het vermoeden dat deze uitgeverij problemen veroorzaakt.

- Je doelt op deze Jongert reclame op de boot. Reken eens na vanaf de dag dat Guppy werd uitgerust tot de datum dat de stickers weg waren. Het zou ook nog wel eens een sponsorcontract voor een jaar geweest kunnen zijn. In iedergeval lopen ook sponsorcontracten na een bepaalde tijd af. Overigens heb ik uit nog geen enkele betrouwbare bron gehoord dat sponsors bezwaar hebben gemaakt!

- Er is nooit een ondertekend contract met een nederlandse mediaonderneming geweest. Die camera's werden aan boord geplaatst toen de onderhandelingen nog aan de gang waren. Toen bleek dat er geen overeenkomst kwam zijn die camera's natuurlijk uitgezet.

- De Dekkers, Laura en haar ouders, hebben waarschijnlijk op zijn laatst in Darwin samen besloten (voor of na de opstand in de nederlandse pers) dat het meer zin had te leren voor een internationaal highschool diploma dan voor een puur nederlands havo- papiertje via de Wereldschool. Dat Laura niet stil heeft gezeten blijkt wel uit het feit dat ze ondertussen de noodzakelijke Nieuw Zeelandse diploma's heeft gehaald om verder te kunnen studeren.
pi_121566652
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef svetan het volgende:
@ MrFoureyes

idd is die reactie zuur en jaloers! ..... vooral het herhalen van al lang achterhaalde leuzen stoort.

- Die rondleidingen in dat museum zijn natuurlijk geen 9-5 job. Het is bekend dat ze, als de schoolvacanties voorbij zijn, dit baantje ook gaat combineren met haar verdere opleiding. Reken er ook maar op dat er in die overeenkomst met dat museum er ruimte is voor regelmatige zeilondernemingen en wereldreizen die een gevolg zijn van haar record.
Overigens is Guppy een "tentoonstellings object" naast de andere bekende record boten die daar voor anker liggen en in het museum te zien zijn. Een goedkope aanwinst voor de collectie.

- Heb je er bewijs van dat ze een voorschot voor dat boek heeft gekregen en dat er een contract bestaat waarin een verschijningsdatum is vastgelegt? Ik heb op het ogenblik eerder het vermoeden dat deze uitgeverij problemen veroorzaakt.

- Je doelt op deze Jongert reclame op de boot. Reken eens na vanaf de dag dat Guppy werd uitgerust tot de datum dat de stickers weg waren. Het zou ook nog wel eens een sponsorcontract voor een jaar geweest kunnen zijn. In iedergeval lopen ook sponsorcontracten na een bepaalde tijd af. Overigens heb ik uit nog geen enkele betrouwbare bron gehoord dat sponsors bezwaar hebben gemaakt!

- Er is nooit een ondertekend contract met een nederlandse mediaonderneming geweest. Die camera's werden aan boord geplaatst toen de onderhandelingen nog aan de gang waren. Toen bleek dat er geen overeenkomst kwam zijn die camera's natuurlijk uitgezet.

- De Dekkers, Laura en haar ouders, hebben waarschijnlijk op zijn laatst in Darwin samen besloten (voor of na de opstand in de nederlandse pers) dat het meer zin had te leren voor een internationaal highschool diploma dan voor een puur nederlands havo- papiertje via de Wereldschool. Dat Laura niet stil heeft gezeten blijkt wel uit het feit dat ze ondertussen de noodzakelijke Nieuw Zeelandse diploma's heeft gehaald om verder te kunnen studeren.
Nee hoor, die reactie is niet zuur. Het is gewoon de waarheid. Ook al gaat ze, noodgedwongen misschien, iets verstandiger doen, het doet niets af aan de streken die ze geflikt heeft en het feit dat zij in haar pappie met van alles en iedereen in aanvarng kwamen, zonder dat ze zelfs maar op een boot hoefden te zitten.
pi_121566935
Het blijft een herhaling van postings. We halen deel 100 wel.
Laura heeft geen mediatraining gehad, dat was misschien handig geweest, maar ik hou juist van dat koppige, ietwat kinderlijke karakter van haar.
pi_121567050
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Het blijft een herhaling van postings. We halen deel 100 wel.
Laura heeft geen mediatraining gehad, dat was misschien handig geweest, maar ik hou juist van dat koppige, ietwat kinderlijke karakter van haar.
Alsof het om een mediatraining gaat..

Nou ja, ze is geen mediapoppetje.Dat moet ik haar idd. nageven.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:53:40 #115
340258 MrFoureyes
pi_121599073
Van: "xxx" <xxx.xxx@alk.nl>
Onderwerp: boek Laura Dekker
Datum: Di, 8 januari, 2013 09:57
Aan: xxx@xs4all.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer xxx

Dank u voor uw vraag die u via onze site heeft gesteld.

We wachten nog op het manuscript. De opbrengt van de coupons die Laura indertijd op de Hiswa verkocht, is haar reeds ter beschikking gesteld om haar verdere reis mogelijk te maken; We hebben toen ook afspraken gemaakt over deadlines met betrekking tot het leveren van tekst- en beeldmateriaal. Deze deadlines zijn inmiddels verstreken zonder dat het materiaal in ons bezit is gekomen.

Wij hebben kennis genomen van de uitlatingen aan ons adres op de site van Laura.

Wanneer u interesse heeft in een andere titel van Uitgeverij De Alk, kunt
u natuurlijk de coupon hiervoor gebruiken. Wanneer u daar de voorkeur aan
geeft, kunt u de coupon ook aan ons retourneren onder vermelding van uw
rekeningnummer. U ontvangt dan het aankoopbedrag retour.

Met vriendelijke groet
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 11:50:10 #116
137949 Disana
pi_121629117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Van: "xxx" <xxx.xxx@alk.nl>
Onderwerp: boek Laura Dekker
Datum: Di, 8 januari, 2013 09:57
Aan: xxx@xs4all.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer xxx

Dank u voor uw vraag die u via onze site heeft gesteld.

We wachten nog op het manuscript. De opbrengt van de coupons die Laura indertijd op de Hiswa verkocht, is haar reeds ter beschikking gesteld om haar verdere reis mogelijk te maken; We hebben toen ook afspraken gemaakt over deadlines met betrekking tot het leveren van tekst- en beeldmateriaal. Deze deadlines zijn inmiddels verstreken zonder dat het materiaal in ons bezit is gekomen.

Wij hebben kennis genomen van de uitlatingen aan ons adres op de site van Laura.

Wanneer u interesse heeft in een andere titel van Uitgeverij De Alk, kunt
u natuurlijk de coupon hiervoor gebruiken. Wanneer u daar de voorkeur aan
geeft, kunt u de coupon ook aan ons retourneren onder vermelding van uw
rekeningnummer. U ontvangt dan het aankoopbedrag retour.

Met vriendelijke groet
Dekker heeft ze dus gewoon bedonderd. Een ander woord kan ik er niet voor vinden. Het siert ze dat ze er zo netjes over blijven.
pi_121667328
@Disana

Je hebt Laura alweer veroordeeld zonder dat je de achtergronden kent! Ik ken ze ook niet maar ik heb zo mijn vermoedens.

Mooie mail van De Alk...... maar als je kritisch leest zit ook aan dat verhaal een luchtje: Ten minste het textmateriaal moeten ze in het bezit hebben want anders zou er geen duitse vertaling zijn en er geen problemen bij de engelse vertaling.

Dat ze zo snel die coupon willen verzilveren duid er wel op dat ze van het contract met de Dekkers afwillen. Dit omdat het boek, door de vertalingen in diverse talen, toch wel een nummer te groot is voor zo'n kleine uitgeverij. Voor de oplage en het (nederlandse) doelgebied van het boek dat oma Dekker heeft geschreven waren ze perfect geschikt.
Ik denk echter niet dat deze kleine uitgeverij in staat is bv ook japanse en koreaanse (en nog andere talen) vertalingen uit te brengen en een internationale distributie te verzorgen. Uit de TV shows met Laura in genoemde (zeevarende) aziatische landen blijkt er daar ook veel belangstelling voor Laura's reis te bestaat.

Ik vermoed dat er achter de schermen wel onderhandelingen aan de gang zijn om de rechten van het boek aan een grote, internationale uitgeverij te verkopen. Daarbij denk ik nu niet dat we veel medelijden met De Alk hoeven te hebben vanwege de reeds betaalde voorschotten. De opbrengst van de verkoop van de internationale rechten op dit boek zal waarschijnlijk wezelijk meer opbrengen als dat ze het boek zelf zouden uitgeven. Laura zou echter, door de internationale distributie en vertalingen, duidelijk hogere inkomsten hebben. Dit zou dus voor beide partijen een win-win situatie zijn.
Zo zou bv de Pearson PLC/ Penguin group met zijn vele internationale imprints een goede keuze als uitgever zijn. Veel van deze imprints zijn ook op het gebied van reizen en sport actief en waarschijnlijk graag bereid de internationale uitgaven te verzorgen.

Ik denk dat zowel de uitlatingen van Laura als van De Alk deel van een pokerspelletje zijn zoals dat wel vaker in het zakenleven voorkomt.
pi_121679543
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 02:27 schreef svetan het volgende:
@Disana

Je hebt Laura alweer veroordeeld zonder dat je de achtergronden kent! Ik ken ze ook niet maar ik heb zo mijn vermoedens.

Mooie mail van De Alk...... maar als je kritisch leest zit ook aan dat verhaal een luchtje: Ten minste het textmateriaal moeten ze in het bezit hebben want anders zou er geen duitse vertaling zijn en er geen problemen bij de engelse vertaling.

Dat ze zo snel die coupon willen verzilveren duid er wel op dat ze van het contract met de Dekkers afwillen. Dit omdat het boek, door de vertalingen in diverse talen, toch wel een nummer te groot is voor zo'n kleine uitgeverij. Voor de oplage en het (nederlandse) doelgebied van het boek dat oma Dekker heeft geschreven waren ze perfect geschikt.
Ik denk echter niet dat deze kleine uitgeverij in staat is bv ook japanse en koreaanse (en nog andere talen) vertalingen uit te brengen en een internationale distributie te verzorgen. Uit de TV shows met Laura in genoemde (zeevarende) aziatische landen blijkt er daar ook veel belangstelling voor Laura's reis te bestaat.

Ik vermoed dat er achter de schermen wel onderhandelingen aan de gang zijn om de rechten van het boek aan een grote, internationale uitgeverij te verkopen. Daarbij denk ik nu niet dat we veel medelijden met De Alk hoeven te hebben vanwege de reeds betaalde voorschotten. De opbrengst van de verkoop van de internationale rechten op dit boek zal waarschijnlijk wezelijk meer opbrengen als dat ze het boek zelf zouden uitgeven. Laura zou echter, door de internationale distributie en vertalingen, duidelijk hogere inkomsten hebben. Dit zou dus voor beide partijen een win-win situatie zijn.
Zo zou bv de Pearson PLC/ Penguin group met zijn vele internationale imprints een goede keuze als uitgever zijn. Veel van deze imprints zijn ook op het gebied van reizen en sport actief en waarschijnlijk graag bereid de internationale uitgaven te verzorgen.

Ik denk dat zowel de uitlatingen van Laura als van De Alk deel van een pokerspelletje zijn zoals dat wel vaker in het zakenleven voorkomt.
Man lul niet, ze schrijven toch dat ze het manuscript niet hebben? Net als dat ze schrijven dat er deadlines waren en zij zo stom zijn geweest om haar het geld van die coupons voor te schieten.
Dit is pure oplichterij. Je speculaties over wat er achter de schermen allemaal aan de hand zou zijn, geloof ik inmiddels wel.
Als er al iets achter de schermen speelt is het een aangifte wegens oplichting en een procedure om de schade te verhaln. Ik zou ze geen ongelijk geven.
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2013 @ 10:42:26 #119
137949 Disana
pi_121713511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 02:27 schreef svetan het volgende:
@Disana

Je hebt Laura alweer veroordeeld zonder dat je de achtergronden kent!
Het lijkt me glashelder dat mevrouwtje het geld van die coupons in haar zak heeft gestoken zonder er iets voor te leveren. Dat zou je ook niet moeten verbazen, want zolang als ze van huis is profiteert ze al van de goedgeefsheid van vreemden. Ze weet niet beter dan dat het haar toe komt.
  maandag 21 januari 2013 @ 09:40:22 #120
340258 MrFoureyes
pi_121834010
Willem houdt nog steeds van Laura, al is ze dan een jokkenbrokje:

"Willem 19-01-2013

You look very adorable and you are getting more attractive all the time. You have always been pretty and now you have grown to be a woman whom very few men could resist. You are a real head turner and Edwin should consider hmself blessed to be able to spend time in your company."

www.lauradekker.nl/gastenboek
  maandag 21 januari 2013 @ 11:45:40 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121837718
Lekker fappen met Willem

Misschien eens een nieuw plaatje voor de OP maken gezien ze nu secondaire geslachtskenmerken heeft en het out of date is, wie heeft bruikbare foto's?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2013 @ 14:24:09 #122
137949 Disana
pi_121843917
Alweer een andere plek, en alweer een ander baantje.

After a week on the farm, poor Guppy wanted to see me again. [..] I gave some presentations at the Maritime Museum for groups of kids visiting the museum. [..] So I decided to sail to Tutukaka [..] Guppy got a nice berth in Tutukaka Marina where I'm working on the dive boats. [..]

maandag 21 januari 2013 @ 15:43:16 #123
340258 MrFoureyes
pi_121847822
Wel jammer voor het maritiem museum, dat ze uiteindelijk maar eenmaal een rondleiding kon geven tussen al dat boekenschrijven door. Maar voor degenen die hem hebben meegemaakt was het zeker een lifechanging experience.

Die school is toch ook in Auckland? Grote, drukke stad, niets voor Zeilmeisje, vind ze zelf. Kun je niet kapitein worden via de Wereldschool? Haar inschrijvingsformulieren hebben ze al.
pi_121906109
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:
Wel jammer voor het maritiem museum, dat ze uiteindelijk maar eenmaal een rondleiding kon geven tussen al dat boekenschrijven door. Maar voor degenen die hem hebben meegemaakt was het zeker een lifechanging experience.

Die school is toch ook in Auckland? Grote, drukke stad, niets voor Zeilmeisje, vind ze zelf. Kun je niet kapitein worden via de Wereldschool? Haar inschrijvingsformulieren hebben ze al.
Het ligt natuurlijk niet alleen aan Laura. Guppy voelt zich ook niet prettig in de haven van een grote stad.
;)
pi_121953829
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:

Ik wou net zeggen.. Ze ging toch een kapiteinsopleiding doen? Wanneer begint ze daarmee?
pi_121959408
@ Enneacanthus_Obesus

Het is zomervacantie in NZ
pi_121974238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:57 schreef svetan het volgende:
@ Enneacanthus_Obesus

Het is zomervacantie in NZ
Dus... wanneer begint ze ermee?
pi_122003267
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus... wanneer begint ze ermee?
De meeste opleidingen beginnen hier in maart.
pi_122003458
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:03 schreef Logical het volgende:

[..]

De meeste opleidingen beginnen hier in maart.
Nou, ik ben benieuwd :)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 09:22:51 #130
340258 MrFoureyes
pi_122019851
Zou er nog een oproep komen om te doneren voor lesgeld en schoolboeken, of is ht voorschot van De Alk nog niet op?
pi_122039671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Zou er nog een oproep komen om te doneren voor lesgeld en schoolboeken, of is ht voorschot van De Alk nog niet op?
Dat heeft ze niet gedaan? Dat betekent wrs. dat ze niet gaat studeren.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:39:19 #132
340258 MrFoureyes
pi_122052032
Hoeft geen reden te zijn om niet om donaties te vragen. Lijkt een beetje op een voorschot voor een boek dat je niet schrijft.
pi_122073408
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Hoeft geen reden te zijn om niet om donaties te vragen. Lijkt een beetje op een voorschot voor een boek dat je niet schrijft.
Als Laura er niet eens aan denkt om mensen op die manier te tillen, dan is ze vast helemaal niet met die opleiding bezig,
Misschien maar goed ook, als passagier op een schip met een kapitein met haar verleden, zou ik me niet erg prettig voelen. Zeker niet in geval van een calamiteit.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:15:57 #134
340258 MrFoureyes
pi_122157174
Misschien moeten we even vragen in het gastenboek? Zoiets als

"wat fantastisch dat je hebt gekozen voor het Nieuwzeelandse onderwijs, iemand met jouw talenten hoort niet in een bedompt Nederlands schoollokaal met een leraar die je vertelt wat je moet doen en een leerplichtambtenaar die controleert of je wel gehoorzaamt! Natuurlijk dragen we graag bij aan de vervulling van je droom: mogen we nog doneren voor schoolboeken en lesgeld? Het zou geweldig zijn als we je op die manier mogen bedanken voor alles wat je voor de mensheid hebt gedaan".

Zoiets?
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 13:39:44 #135
137949 Disana
pi_122295177
Oké, wie van jullie zit hier te slijmen?

quote:
Hi dear and brave Laura! Congratulations to your first car! Enjoy it with intelligence, don´t massacre the other Kiwis and minimize the pollution of the air. The car must be the compliment to Guppy, not the inverse. - What a fantastic photo of you on Gastbook 16.1 - the young strong girl at the helm steering out the ship without all anxiety in night and darkness and roaring seas. If all people, boys, girls, men and women could be of this calibre! I feel the spirit of the old vikings and conquistadores - but now without violence, not more murder, rape and slavetaking but only friendly curiosity of and joy to know other cultures and people with we shall share our wonderful planet as you, Laura, ha expressed it. As before, I cheer for you, Laura and your companions, as pioneers for a united mankind!!! Now, my eyes are going wet again, you make them wet of joy! God bless you and all yours companions! Sten Danielson, Stockholm, Sweden.
En MrFoureyes, waar blijft jouw entry? Of is ie geweigerd, zou me niet verbazen want je noemt het verboden woord 'school' :D
pi_122309187
_O_ Laura rijdt auto
Wat geweldig! Misschien nieuwe kansen, meteen op voor haar instructeursdiploma en rijlessen geven aan kinderen.
pi_122323621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:39 schreef Disana het volgende:
Oké, wie van jullie zit hier te slijmen?

[..]

En MrFoureyes, waar blijft jouw entry? Of is ie geweigerd, zou me niet verbazen want je noemt het verboden woord 'school' :D
Oh mijn god! Wat een sarcasme :P
Oh ja, dat is waar. Haar gastenboek was een tijdlang gecensureerd. Ook bepaalde woorden zoals 'school' mochten niet. Hilarisch! :D
pi_122323679
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:02 schreef BabeWatcher het volgende:
_O_ Laura rijdt auto
Wat geweldig! Misschien nieuwe kansen, meteen op voor haar instructeursdiploma en rijlessen geven aan kinderen.
Goed idee! Laura reed al auto voordat ze een rijbewijs had, dus heeft ze die instructeursopleiding helemaal niet nodig.
  † In Memoriam † vrijdag 1 februari 2013 @ 18:36:32 #139
137949 Disana
pi_122351105
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Goed idee! Laura reed al auto voordat ze een rijbewijs had, dus heeft ze die instructeursopleiding helemaal niet nodig.
Misschien kan ze zich voor de Dakar rally laten sponsoren met tussenstopjes voor gratis bandelwissels en inheemse maaltijden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:16:32 #140
340258 MrFoureyes
pi_122352290
Die van mij is inderdaad niet geplaatst - en die Sten Danielson is echt, heeft een hele serie van postings. Is een bejaarde marco-bioot uit Stockholm, schrijft ook veel ingezonden brieven (ook te vinden op internet) over de kosmos en over UFO's.

Geen sarcasme, dus.
  † In Memoriam † vrijdag 1 februari 2013 @ 19:19:05 #141
137949 Disana
pi_122352369
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:16 schreef MrFoureyes het volgende:
Die van mij is inderdaad niet geplaatst - en die Sten Danielson is echt, heeft een hele serie van postings. Is een bejaarde marco-bioot uit Stockholm, schrijft ook veel ingezonden brieven (ook te vinden op internet) over de kosmos en over UFO's.

Geen sarcasme, dus.
Typisch toch dat Dekker zoveel rare oude mannen aantrekt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:23:25 #142
340258 MrFoureyes
pi_122352539
Hij noemt haar toch ook regelmatig "My granddaughter"?
pi_122352574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Misschien kan ze zich voor de Dakar rally laten sponsoren met tussenstopjes voor gratis bandelwissels en inheemse maaltijden.
Het is wel een record dat ze voor zichzelf doet. Dus regels gelden niet voor haar, behalve als ze ze zelf verzint. En hoe je het ook wendt of keert: misschien is ze wel de jongste deelnemer ooit. Dat is ook echt een aspect dat heel veel inspanning en een bijzondere vaardigheid vereist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 02-02-2013 20:41:41 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:57:50 #144
340258 MrFoureyes
pi_122497093
STEN DANIELSON 04-02-2013

Hi again, dear and brave Laura! I have got new pretty photus, and among them a young lady at the wheel in the car; a lady with an extrem beauty on the surface and an inner side of a ´yet more beautiful radiation. Best wishies and God bless you! Sten DanielsoN, Stockholm,Sweden

Ja, Sten is een liefhebber!
pi_122520988
Is Sten echt iemand uit Zweden, of is het gewoon iemand van FOK!?
Er staan weer een paar mooie foto's op de site, Laura weet ook helemaal niet dat ze interessant voor mannen begint te worden O-)
  † In Memoriam † dinsdag 5 februari 2013 @ 19:46:44 #146
137949 Disana
pi_122521473
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Er staan weer een paar mooie foto's op de site, Laura weet ook helemaal niet dat ze interessant voor mannen begint te worden O-)
Ze weet in elk geval hoe ze de donaties moet laten blijven komen.
pi_122586775
Het Boek 'Een Meisje, Een Droom'

07-02-2013

Wegens vertraging veroorzaakt door de uitgever Alk & Heijnen zal het boek voorlopig niet worden uitgegeven.

http://www.lauradekker.nl/Journaal.html
pi_122600655
@Hammondorgel

Dat zinnetje laat aan duidelijkheid niets te wensen over en het ziet er naar uit dat het door een jurist geschreven is.

Het bevestigd mijn indruk, zoals ik hier al eerder heb geschreven, van een kleine nederlandse uitgever die te veel hooi op zijn vork heeft genomen.
Indien de oorzaak bij de Alk ligt, is dat het einde van deze uitgever want dan kunnen ze aangeklaagt worden wegens derving van inkomsten hetgeen in dit geval (internationale versies!) wel eens in de honderdduizende zou kunnen lopen.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 16:59:41 #149
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_122601383
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef svetan het volgende:
Dat zinnetje laat aan duidelijkheid niets te wensen over en het ziet er naar uit dat het door een jurist geschreven is.
Het staat wel op de site van Laura zelf en niet op de site van de uitgever, he?
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 17:04:28 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122601582
quote:
@Hammondorgel

Het bevestigd mijn indruk, zoals ik hier al eerder heb geschreven, van een kleine nederlandse uitgever die te veel hooi op zijn vork heeft genomen.
Indien de oorzaak bij de Alk ligt, is dat het einde van deze uitgever want dan kunnen ze aangeklaagt worden wegens derving van inkomsten hetgeen in dit geval (internationale versies!) wel eens in de honderdduizende zou kunnen lopen.
waaaaaaahahaaaaaaaaaaaaa _O-
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 17:22:07 #151
137949 Disana
pi_122602331
Het lijkt me nog eerder dat De Alk een zaak van smaad zou kunnen maken.

Maar geweldig weer dat ze de buit binnen heeft (voorschot) en dat de gever naar verdere diensten kan fluiten en zelfs nog een publieke trap na krijgt.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:03:11 #152
340258 MrFoureyes
pi_122631362
Kon het toch niet laten om even te bellen met de beoogde uitgever.

"Wat?! Wat staat er op die site? Moment, we gaan even kijken...."

"Nou, we zullen het maar beschouwen als het volgende hoofdstuk. Laat ik zeggen dat er in ieder geval heel andere redenen zijn. We betalen allemaal leergeld, zal ik maar zeggen. Als u uw geld terug wilt, neem dan even contact op met Harri BV, die weten er van. Als het boek dan ooit toch nog een keer komt, kunt u het nog altijd aanschaffen".

Het is duidelijk, dit is het einde van De Alk.
pi_122657036
quote:
@Hammondorgel

Hoezo teveel hooi op zijn vork genomen?? Het gaat om één boek, man!
De hoeveelheid af te drukken exemplaren gaat de zaak echt niet maken, hoor. Als de vraag gelijk werelwijd zo overweldigend zou zijn, kunnen ze het altijd nog uitbesteden aan meerdere drukkerijen.
Ze hebben toch allang gezegd dat ze geen manuscript hebben en dat Laura en met een voorschot vandoor is gegaan? Waar leid je uit af dat dat zinnetje door een jurist geschreven werd?
Je zit weer eens vreselijk dom te lullen, maar ga er vooral mee door, want het is erg grappig.
Er is zelfs een liedje op gemaakt:
Hoe zit het eigenlijk met de sponsoring, oh nee, persoonlijke giften van de managers van je bedrijf? Doen ze dat vaker en geven ze haar nog wel eens wat? :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 08-02-2013 22:05:17 ]
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:13:51 #154
340258 MrFoureyes
pi_122657896
"Wegens vertraging veroorzaakt door de uitgever Alk & Heijnen zal het boek voorlopig niet worden uitgegeven"

Ja, zo'n scherpe formulering verraadt inderdaad jaren van juridische scholing en proceservaring tot aan de Hoge Raad. De faillisementsaanvraag is nu ieder moment wel te verwachten.

De man van De Alk wist meteen het webadres te vinden, deed hoorbaar zijn best om netjes te blijven maar het was wel duidelijk dat ze de buik vol hebben van dit Zeilmeisje.

Zou ze net zo eindigen als haar vader? In armoede, wantrouwig, aan de rand van de samenleving? Het gevoel dat ze altijd tekort wordt gedaan is er al, en naarmate ze ouder wordt en minder schattig, zal het moeilijker worden om donaties los te trekken. Vader zit/zat jaren in de bijstand, en op een gegeven moment werd ook die bijstandsuitkering nog gekort (zie het boek van Oma).

Mooi toekomstperspectief.
pi_122658198
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:13 schreef MrFoureyes het volgende:
"Wegens vertraging veroorzaakt door de uitgever Alk & Heijnen zal het boek voorlopig niet worden uitgegeven"

Ja, zo'n scherpe formulering verraadt inderdaad jaren van juridische scholing en proceservaring tot aan de Hoge Raad. De faillisementsaanvraag is nu ieder moment wel te verwachten.

De man van De Alk wist meteen het webadres te vinden, deed hoorbaar zijn best om netjes te blijven maar het was wel duidelijk dat ze de buik vol hebben van dit Zeilmeisje.

Zou ze net zo eindigen als haar vader? In armoede, wantrouwig, aan de rand van de samenleving? Het gevoel dat ze altijd tekort wordt gedaan is er al, en naarmate ze ouder wordt en minder schattig, zal het moeilijker worden om donaties los te trekken. Vader zit/zat jaren in de bijstand, en op een gegeven moment werd ook die bijstandsuitkering nog gekort (zie het boek van Oma).

Mooi toekomstperspectief.
Ze zijn twee komma's vergeten in die zin. Rechtenopleidingen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn :o
Ik denk ook dat Laura inmiddels wel een reputatie heeft opgebouwd, ja. Ik ben benieuwd of ze die kaptieinsopleiding inderdaad gaat volgen en ook gaat afmaken.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:24:49 #156
340258 MrFoureyes
pi_122658543
Waarschijnlijk rechten gestudeerd bij de Wereldschool en met evenveel inzet gestudeerd als Zeilmeisje.

[ Bericht 4% gewijzigd door MrFoureyes op 08-02-2013 23:08:48 ]
pi_122668053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:24 schreef MrFoureyes het volgende:
Waarschijnlijk rechten gestudeerd bij de Wereldschool en met evenveel inzet gestudeerd als Zeilmeisje.
Die zin had door een jurist geschreven kunnen zijn. Heb je rechten gestudeerd?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 09:39:43 #158
340258 MrFoureyes
pi_122668699
Zolang de zaak onder de rechter is, geef ik geen commentaar. Maar een ding is zeker: De Alk zal bloeden.
pi_122671765
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 09:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Zolang de zaak onder de rechter is, geef ik geen commentaar. Maar een ding is zeker: De Alk zal bloeden.
Net als dat Duitse tijdschrif, dat durfde te beweren dat Laura een persoonlijkheidsstoornis had. Daar blijkt helemaal niets van. Allemaal jaloerse mensen en een mediacomplot om dit hoogbegaafde kind dat op haar 13e allang volwassen was, klein te houden.
pi_122681514
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:02 schreef BabeWatcher het volgende:
_O_ Laura rijdt auto
Dan kan ze snel wegvaren als tientallen kinderen hun rijlessen betaald hebben...
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 20:54:39 #161
137949 Disana
pi_122688413
quote:
Ha Laura, Nederland is te klein van geest voor jou. Klasse van je dat je je eigen pad kiest. Ben nog steeds diep onder de indruk van je moed en doorzettingsvermogen. Je laat de zogenaamde grote mensen zien dat zij zich door angsten laten leiden. Geniet van het leven daar in NZ! Ik ben op zoek naar een jeanneau ginn fiz, heb je nog tips waar ik op moet letten? Dankzij anders denkenden zoals jij blijft de wereld wakker. Groetjes vanuit de sneeuw in NL Koert
Die bewonderaars schijnen zich maar niet te kunnen realiseren dat het nogal makkelijk is om op kosten van anderen 'je eigen pad te kiezen'.
pi_122689790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Die bewonderaars schijnen zich maar niet te kunnen realiseren dat het nogal makkelijk is om op kosten van anderen 'je eigen pad te kiezen'.
Laura is gewoon een slimme ondernemer die niet haar hele leven aan hetzelfde buro zal doorbrengen.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 21:44:32 #163
137949 Disana
pi_122690535
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Laura is gewoon een slimme ondernemer die niet haar hele leven aan hetzelfde buro zal doorbrengen.
Ik betwijfel of ze nog lang op dezelfde voet door kan leven.
pi_122690557
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ze nog lang op dezelfde voet door kan leven.
Dan kan ze altijd nog zwanger terugkeren naar Nederland en hier een uitkering aanvragen.
  † In Memoriam † zaterdag 9 februari 2013 @ 21:47:12 #165
137949 Disana
pi_122690623
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dan kan ze altijd nog zwanger terugkeren naar Nederland en hier een uitkering aanvragen.
Het land dat ze verafschuwt? Laat haar maar wegblijven, ze zoekt maar een rijke ouwe vent. Zitten er genoeg op haar gastenboek :+
pi_122696577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Wat noem je eigenlijk 'slim ondernemerschap'?

En laat haar ajb. niet zwanger worden. Dan krijgen we de volgende legende: het kind van Laura maakte al een zeereis voordat het geboren werd. Dan moet het wel een goed zeiler zijn.
Dat is immers ook zo als je op een boot geboren bent. Oh wacht.. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 10-02-2013 19:56:38 ]
  zondag 10 februari 2013 @ 19:09:34 #167
340258 MrFoureyes
pi_122723320
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ze is eigenaar van een groothandel in loze beloften en dat doet ze heel aardig, inderdaad.
pi_122725417
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:09 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Ze is eigenaar van een groothandel in loze beloften en dat doet ze heel aardig, inderdaad.
Nog wel... Ze leeft op een windbuil. Dat is een keer afgelopen.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:32:25 #169
340258 MrFoureyes
pi_122797504
"Mijn tweede boek over de reis zelf, komt zeker niet voor april 2013 uit."

www.lauradekker.nl

Nieuwe nepdatems!
pi_122805908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:32 schreef MrFoureyes het volgende:
"Mijn tweede boek over de reis zelf, komt zeker niet voor april 2013 uit."

www.lauradekker.nl

Nieuwe nepdatems!
Was haar eerste boek al uitgekomen dan? Oh, wacht, die stomme uitgever. Echt Nederland weer hoor... Eerst de leerplichtambtenaar en toen Jeurgdzorg en nu weer een uitgever..
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 10:03:42 #171
137949 Disana
pi_122905345
Alweer een nieuw baantje:

'I have a nice job here at Dive Tutukaka, a diving company that goes out to the Poor Knights every day.'

En zo voorspelbaar:

'By now, Maritime School back in Auckland has started. I decided not to attend school after all. Living in a big city like Auckland and doing the same thing in the same place every day didn't seem very exciting.'

Oh en ja hoor:

'I am in love with New Zealand but I don't think I've reached the point yet where I could imagine settling in forever.'

pi_122907277
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Disana het volgende:

'I have a nice job here at Dive Tutukaka, a diving company that goes out to the Poor Knights every day.'

En zo voorspelbaar:

'By now, Maritime School back in Auckland has started. I decided not to attend school after all. Living in a big city like Auckland and doing the same thing in the same place every day didn't seem very exciting.'

Oh en ja hoor:

'I am in love with New Zealand but I don't think I've reached the point yet where I could imagine settling in forever.'

Ach jee, lachen dit, ze heeft natuurlijk niet de vereiste vooropleiding om die studie te doen......

En in love met NZ.....maar er toch niet willen blijven. Ja ronselen maar voor wat centen dan, kun je lekker weer weg zeilen.....

Gek dat zo'n massa water...zonder afleiding...geen kip te zien...zo boeiend is.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:08:55 #173
340258 MrFoureyes
pi_122910867
Ik kijk al uit naar het commentaar van Svetan, die ons zo direct gaat uitleggen dat het niet volgen van een opleiding deel uitmaakt van een geniaal masterplan om een fantastische toekomst op te bouwen. Ook het afserveren van Nieuw Zeeland als land waar Zeilmeisje haar bestaan gaat opbouwen, is een meesterzet.

Maar Guppy is een beetje ziek, en heeft een dokter nodig. Kunnen we nog steeds doneren?
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 14:13:25 #174
137949 Disana
pi_122913117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:12 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Gek dat zo'n massa water...zonder afleiding...geen kip te zien...zo boeiend is.
Ach, ze moet haar naam natuurlijk waarmaken. Van jongsafaan is haar verteld dat ze een zeilmeisje is, en daar gelooft ze zelf ook in. Ze is een bijzonder meisje, nietwaar.
pi_122924341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Disana het volgende:

En zo voorspelbaar:

Oh en ja hoor:

Nog even en ze haalt mijn record in. Toen ik 18 was had ik al een CV van 3 A4'tjes.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 19:16:25 #176
137949 Disana
pi_122924535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Nog even en ze haalt mijn record in. Toen ik 18 was had ik al een CV van 3 A4'tjes.
Toch niet zo, hoop ik:

quote:
wordt gezegd van ‘personen, die telkens een nieuw middel van bestaan zoeken, maar er altijd slecht afkomen’.
http://www.encyclo.nl/beg(...)dertien%20ongelukken
  zondag 17 februari 2013 @ 09:00:40 #177
340258 MrFoureyes
pi_122978223
"Laura seems to stand under protection of a yet mightier power, Almighty God himself"

www.gastenboek.nl

Heeft Jezus een zusje? Zou Zeilmeisje naar de aarde zijn gezonden met een boodschap voor de mensheid? En hoe luidt die boodschap dan?
pi_123001443
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 09:00 schreef MrFoureyes het volgende:
"Laura seems to stand under protection of a yet mightier power, Almighty God himself"

www.gastenboek.nl

Heeft Jezus een zusje? Zou Zeilmeisje naar de aarde zijn gezonden met een boodschap voor de mensheid? En hoe luidt die boodschap dan?
Aan de ene kant zou je denken dat God haar begeleid heeft de oceanen over, aan de andere kant staat er geschreven "Gij zult God niet verzoeken", Jezus weigerde van het dak te springen om te bewijzen dat hij werkelijk gezonden was.
pi_123028618
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Aan de ene kant zou je denken dat God haar begeleid heeft de oceanen over, aan de andere kant staat er geschreven "Gij zult God niet verzoeken", Jezus weigerde van het dak te springen om te bewijzen dat hij werkelijk gezonden was.
Nee, nee, ze is begeleid door 2 dieselmotoren, halve waarheden, makkelijke routes, feesten in afwachting van mooi weer en vast nog veel meer maar niet door God.
Ik vind het leuk hoor, dat ze die wereldreis heeft kunnen maken, maar de voorstelling van zaken had wat anders gekund.
pi_123028651
Deel II heet 'How I Partied Al Night Long' :D
pi_123032031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Haar CV is veel dikker. Ze verkoopt ze ook, alleen de uitgever heeft problemen met de drukkerij ofzo..
  zaterdag 23 februari 2013 @ 09:32:37 #182
340258 MrFoureyes
pi_123233451
De fans leggen het nog een keer uit:

"once learned she moves on. what holds laura back is age. this is where are schools of the world mess up. and laura is saying i will learn on my own."

"But with your experience and goals you really don't need the big license. I'm sure you would never want to work on a big container ship as it is sort of boring. I really don't think You want to work on the really big yachts either as they very impersonal and very structured. So I agree with you that you don't need the formal maritime education"

"trouble is there no real school for laura to go to. and she has to jump around from school to school to find what she wants"

www.gastenboek.nl

Kan Svetan ons werkelijk niets meer vertellen over het grote opleidings-masterplan dat Zeilmeisje in overleg met haar ouders en adviseurs heeft ontwikkeld? We komen nu niet verder dan dat ze helemaal geen opleiding nodig heeft - is dat werkelijk de inhoud van het masterplan?
pi_123238597
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:32 schreef MrFoureyes het volgende:
De fans leggen het nog een keer uit:

"once learned she moves on. what holds laura back is age. this is where are schools of the world mess up. and laura is saying i will learn on my own."

"But with your experience and goals you really don't need the big license. I'm sure you would never want to work on a big container ship as it is sort of boring. I really don't think You want to work on the really big yachts either as they very impersonal and very structured. So I agree with you that you don't need the formal maritime education"

"trouble is there no real school for laura to go to. and she has to jump around from school to school to find what she wants"

www.gastenboek.nl

Kan Svetan ons werkelijk niets meer vertellen over het grote opleidings-masterplan dat Zeilmeisje in overleg met haar ouders en adviseurs heeft ontwikkeld? We komen nu niet verder dan dat ze helemaal geen opleiding nodig heeft - is dat werkelijk de inhoud van het masterplan?
Wat Laura ook doet, het is altijd goed.
Dat is het Masterplan.
pi_123256877
Laura favourite song is,

Songwriters: FIELD, WILLIAM BRUCE (BILLY) / PRICE, THOMAS SHELTON

Can't help myself , bad habits
Well i'm running wild, lost control
And it's a shame to think
That a girl like me
Has got so many , bad habits

Well i'm off the rails
My resistence fails tempations got
A hold on me
And i can't refuse
Because i always lose
Can't help myself
Bad habits

Well it just ain't right
That it's something I can't fight
I can't stop going out and having fun
Well I tried to be good,
But i knew i never could
Cause i've got more bad habits than anyone

When i get the urge
I just got to splurge
I'm a slave to all my desires
Well i'm in a mess
Because i can't repress all of these
Bad habits

Can't help myself
Bad Habits
Well i'm running wild
Lost control
And it's a shame to see
That a girl like me
Has so many bad habits

Well it just ain't right
It's something I can't fight
I can't stop going out and having fun
Well i tried to be good
But i knew i never could
Cause i've got more bad habits
Than anyone

When i get the urge
I just got to splurge
I'm a slave to all my desires
Well i'm in a mess
Because i can't repress all of these
Bad habits
kiaora hare mai
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2013 @ 17:44:50 #185
137949 Disana
pi_123374817
Dat verontwaardigde toontje weer (waarom wordt mij dit aangedaan):

'So just because they found a couple of these little things on Guppy's hull I have to pay a fee and I'm not allowed to take Guppy out, dive under the boat or touch the hull until everything is clear. So instead of having a nice quiet day I learned a lot about biosecurity and Fanworms which at the end of the day I started to dislike more and more especially the ones that decided to settle on Guppy's hull.'

† In Memoriam † dinsdag 26 februari 2013 @ 19:15:24 #186
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_123378218
Maar ze krijgt het niet zo gedraaid dat het schuld van Nederland is? Gemiste kans. :')
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2013 @ 19:19:28 #187
137949 Disana
pi_123378421
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:15 schreef Cynix ® het volgende:
Maar ze krijgt het niet zo gedraaid dat het schuld van Nederland is? Gemiste kans. :')
Deze heeft wel iets Hollands:

dinsdag 26 februari 2013 @ 20:18:04 #188
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123381496
Tsja, Laura wil als een volwassene behandeld worden. En dan heb je dus ook de verantwoordelijkheden van een volwassene. Valt het dan even vies tegen dat de regels voor anderen nu ook voor haar gelden.

Natuurlijk wel te verwachten dat ze zich weer benadeeld voelt. Dit gaat ze nog heel vaak meemaken, dus gaat ze het nog zwaar krijgen in haar leven.
pi_123383660
Nieuw-Zeeland is toch ook niet zo'n prettig land. Misschien moet Laura maar vluchten naar Duitsland.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:31:12 #190
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123385743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:55 schreef BabeWatcher het volgende:
Nieuw-Zeeland is toch ook niet zo'n prettig land. Misschien moet Laura maar vluchten naar Duitsland.
Svetan heeft vast nog wel een plekje over. Dan kan ze les gaan geven op de zeilclub en kunnen al die grote zakenlui die hij kent dat geld direct aan haar geven. Goed idee Babewatcher, Laura bij svetan blij ^O^
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:14:36 #191
340258 MrFoureyes
pi_123399337
"How exciting to read about all the things you experience! I am sure you will have no trouble at all getting your private pilot's licence in no time. With all your nautical experience you must have developed a natural flair for the elements of nature. What's next? Your own private airplane to circumnavigate the world? Surprise us - we all love you!"

Kunnen we al doneren voor een vliegtuig?
pi_123412819
Moet dit kind niet naar school of aan de studie? Hoe komt ze aan haar geld? :{ Not that I care.

Lijkt me overigens geen leuk meisje. :N
pi_123421245
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:31 schreef Redefine het volgende:

[..]

Svetan heeft vast nog wel een plekje over. Dan kan ze les gaan geven op de zeilclub en kunnen al die grote zakenlui die hij kent dat geld direct aan haar geven. Goed idee Babewatcher, Laura bij svetan blij ^O^
maar wat schiet ik ermee op ;(
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:37:49 #194
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123426315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:22 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Duitsland is een stuk dichterbij voor je dan Nieuw-Zeeland ;)
pi_123464135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:22 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Als marketingstunt gaat de club van Svetan opblaaslaura's op de markt brengen, voor in het zwembad natuurlijk.
  † In Memoriam † zaterdag 2 maart 2013 @ 12:50:08 #196
137949 Disana
pi_123532580
quote:
Laura Dekker denkt aan nieuwe grote zeiltocht

Laura Dekker denkt aan een nieuwe grote solozeiltocht. Het zeilmeisje dat een record brak door als jongste vrouw ooit (16) in haar eentje de wereld rond te varen, wil de poolgebieden bij Alaska en Chili verkennen.

"Alleen nog even sparen", zegt ze in een vraaggesprek via internet. "Het gaat er zeker een keer van komen. Vraag me alleen nog niet wanneer. Guppy is er ook nog niet klaar voor. Nu moet ik eerst geld verdienen om het schip weer helemaal in orde te maken. Ik spaar voor nieuwe zeilen, er moet geschilderd worden en eigenlijk moet ik alles weer even goed laten nakijken. Misschien maak ik die poolreis wel met een stalen schip, want staal is nu eenmaal meer geschikt voor koude gebieden. Maar ik moet eerst sparen voor ik er ook maar over kan nadenken."

Lees het hele verhaal van Jan Vriend zaterdag in de krant of via de iPad app.
http://www.tubantia.nl/al(...)-zeiltocht-1.3693556

Het leest als een groot bedelfeest.
pi_123545444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 12:50 schreef Disana het volgende:

[..]

De opbrengsten van het boek valen toch een beetje tegen. :O
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:46:47 #198
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123548657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De opbrengsten van het boek valen toch een beetje tegen. :O
Dat komt De Alk steeds verkeerde datems :+ opgeeft voor het boek. :7
pi_123548788
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:46 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat komt De Alk steeds verkeerde datems :+ opgeeft voor het boek. :7
En de fillem dan? Wanneer komt die uit? Maiden Trip is inmiddels ruim een jaar geleden..
  † In Memoriam † zaterdag 2 maart 2013 @ 20:51:06 #200
137949 Disana
pi_123548848
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En de fillem dan? Wanneer komt die uit? Maiden Trip is inmiddels ruim een jaar geleden..
Het enige wat je van tijd tot tijd van die film ziet zijn wat promofoto's van de titel.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:51:52 #201
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123548877
quote:

[..]

Hollywood saboteert Laura :(
pi_123549579
quote:

[..]

http://schedule.sxsw.com/2013/events/event_FS13783

http://www.facebook.com/pages/MAIDENTRIP-Documentary/341173358102
  zaterdag 2 maart 2013 @ 21:38:26 #203
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_123550894
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 12:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, want een meisje van 17 kan zo'n toch natuurlijk zelf betalen :')

Ik zal een donatie doen, beter dan een "goed" doel, waarbij miljoenen in de zakken van de voorzitters van die doelen verdwijnen.

KWF, Rode Kruis, Novib. Zomaar een paar voorbeelden van salarissen ver boven de balkenendenorm.
  † In Memoriam † zaterdag 2 maart 2013 @ 21:56:15 #204
137949 Disana
pi_123551600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:38 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ja, want een meisje van 17 kan zo'n toch natuurlijk zelf betalen :')
Dat kan ze toch ook ronduit vragen i.p.v. zo'n ronkend verhaal over alweer een woest plan de wereld in te sturen? 'Stuur me geld!' en niet 'Goh, mijn zeil is aan vervanging toe.' Wel zo eerlijk.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 21:57:54 #205
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_123551675
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat kan ze toch ook ronduit vragen i.p.v. zo'n ronkend verhaal over alweer een woest plan de wereld in te sturen? 'Stuur me geld!' en niet 'Goh, mijn zeil is aan vervanging toe.' Wel zo eerlijk.
Ze doet het natuurlijk ook om deze topicreeks nieuw leven in te blazen. Hier zitten haar grootste fans.
pi_123563730
quote:
Waar staat wanneer ie uitkomt dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:57 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ze doet het natuurlijk ook om deze topicreeks nieuw leven in te blazen. Hier zitten haar grootste fans.
Zij mag zich de uitvindster van een nieuw fenomeen noemen: de anti-fans.
Mensen die haar gedrag afkeuren en er op de een of andere manier toch door geintrigreerd zijn en er middels dit topic mee bezig blijven. Zoals ikzelf.
Ik kijk altijd reikhalzend uit naar de volgende stunt van dit varende kreng en oplichtster.
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 12:33:39 #207
137949 Disana
pi_123567480
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 08:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Waar staat wanneer ie uitkomt dan?
Staat dat niet rechts van de foto?

Sunday, March 10
1:45PM - 3:07PM

Dat haar in haar mond is volgens mij trouwens gephotoshopt.
pi_123567993
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Staat dat niet rechts van de foto?

Sunday, March 10
1:45PM - 3:07PM

Dat haar in haar mond is volgens mij trouwens gephotoshopt.
Dat leek me meer te slaan op het event daaronder in de rechterkolom. Daar staan verschillende dingen met tijden erbij. Ik heb ook nog nooit gezien dat er bij een releasedatem :P een eindtijd wordt vermeld.
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 12:49:31 #209
137949 Disana
pi_123568087
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat leek me meer te slaan op het event daaronder in de rechterkolom. Daar staan verschillende dingen met tijden erbij. Ik heb ook nog nooit gezien dat er bij een releasedatem :P een eindtijd wordt vermeld.
Maar als je die hele kolom bekijkt, staat er verderop toch wel 'director Jill Schlesinger'. En die tijden kunnen toch van de première zijn?
pi_123568192
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar als je die hele kolom bekijkt, staat er verderop toch wel 'director Jill Schlesinger'. En die tijden kunnen toch van de première zijn?
Je hebt gelijk.. Het staat er idd. Jemig. Hoe is Jillian er in geslaagd géén ruzie met haar te krijgen?
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 12:57:50 #211
137949 Disana
pi_123568423
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.. Het staat er idd. Jemig. Hoe is Jillian er in geslaagd géén ruzie met haar te krijgen?
Snoepreisje naar New York, toch?
pi_123568611
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Snoepreisje naar New York, toch?
Oh ja, toen was Jilian haar grote vriendin. Dan zal ze volgende week wel naar Austin gaan..
Ik geloofde niet meer dat die film ooit zou verschijnen. Heb je echt meer dan een jaar nodig om een docu van nog geen anderhalf uur te maken, terwijl hij tijdens de 'recordpoging' ook al in de maak was? Dat is 3 jaar, bij elkaar.
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 13:05:34 #213
137949 Disana
pi_123568732
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh ja, toen was Jilian haar grote vriendin. Dan zal ze volgende week wel naar Austin gaan..
Ik geloofde niet meer dat die film ooit zou verschijnen. Heb je echt meer dan een jaar nodig om een docu van nog geen anderhalf uur te maken, terwijl hij tijdens de 'recordpoging' ook al in de maak was? Dat is 3 jaar, bij elkaar.
Nou ja, als het onderwerp van je film op een rondvaartbootje gaat werken i.p.v. met jou samen aan de film te werken zoals afgesproken, dan schiet het natuurlijk niet op. Het was net zoals met dat museum en wie weet wat nog meer: zodra de buit binnen is, gaat madam haar eigen gang.
pi_123569693
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou ja, als het onderwerp van je film op een rondvaartbootje gaat werken i.p.v. met jou samen aan de film te werken zoals afgesproken, dan schiet het natuurlijk niet op. Het was net zoals met dat museum en wie weet wat nog meer: zodra de buit binnen is, gaat madam haar eigen gang.
Dus eigenlijk zou Jillian de docu zelf later hebben afgemaakt? Kan heel goed. Het zal niet hebben meegevallen zonder haar medewerking.
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 13:36:45 #215
137949 Disana
pi_123569994
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zou Jillian de docu zelf later hebben afgemaakt? Kan heel goed. Het zal niet hebben meegevallen zonder haar medewerking.
Eigenlijk moet iemand van ons zich opofferen om er anderhalf uur lang naar te kijken om te zien of het iets is geworden. Ik zeg maar vast dat ik me niet beschikbaar stel :D
  zondag 3 maart 2013 @ 14:20:45 #216
40566 Ericr
Livewrong
pi_123571885
Die film zo laat uitbrengen zal vast passen in het masterplan van de Dekkers, het ijzer smeden als het bevroren is of zo.
pi_123572091
Hij duurt maar 1 uur en 20 minuten.. Nog veel te lang en erg kort om de avonturen van onze solozeilster samen te vatten, eigenlijk.
  zondag 3 maart 2013 @ 16:42:26 #218
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_123577722
Misschien is de relatie tussen Laura en Jillian toch niet helemaal ongeschonden gebleven. Ik zie nergens op haar site een verwijzing naar de film staan. Als het echt de premiere is, zou het toch logisch zijn als ze het zelf ook zou vermelden op haar site of er misschien zelfs wel bij aanwezig zou zijn?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 3 maart 2013 @ 18:06:53 #219
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123581581
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Eigenlijk moet iemand van ons zich opofferen om er anderhalf uur lang naar te kijken om te zien of het iets is geworden. Ik zeg maar vast dat ik me niet beschikbaar stel :D
Ik ook niet. Ik zie al teveel mislukte films voor mijn werk, dus dan hoef ik dit vermoedelijke drama niet te zien.
pi_123583590
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:06 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik zie al teveel mislukte films voor mijn werk, dus dan hoef ik dit vermoedelijke drama niet te zien.
Die 'exclusieve clip' pleit toch voor een zeer veelbelovende docu omtrent dit wonderkind.
http://blogs.indiewire.co(...)il-around-the-world#
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 19:00:36 #221
137949 Disana
pi_123583800
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:06 schreef Redefine het volgende:

[..]

Mislukte films kijken klinkt als een bijzonder beroep :D
pi_123584499
Loopt dit nog steeds joh? :')

Sommige mensen hebben echt geen leven.
  zondag 3 maart 2013 @ 19:19:01 #223
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123584603
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Mislukte films kijken klinkt als een bijzonder beroep :D
Haha :D Nee, ik kijk en beoordeel heel veel films (filmselectie voor een film festival). En daar zitten genoeg goede films tussen, ook veel bagger, maar vooral veel films met een goed idee dat heel matig is uitgewerkt of andersom.

Deze film zal waarschijnlijk tot de grauwe middelmaat van weinig bijzondere films gaan behoren, waarvan het merendeel van dergelijke films toe behoort.
pi_123585112
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
Loopt dit nog steeds joh? :')

Sommige mensen hebben echt geen leven.
Beste mensen, mag ik even jullie aandacht? :P
Deze Fokker heeft wèl een leven en dat kwam hij even vertellen.
Dank u!
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 19:31:51 #225
137949 Disana
pi_123585195
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:19 schreef Redefine het volgende:

[..]

Haha :D Nee, ik kijk en beoordeel heel veel films (filmselectie voor een film festival). En daar zitten genoeg goede films tussen, ook veel bagger, maar vooral veel films met een goed idee dat heel matig is uitgewerkt of andersom.

Deze film zal waarschijnlijk tot de grauwe middelmaat van weinig bijzondere films gaan behoren, waarvan het merendeel van dergelijke films toe behoort.
Het zal ook vaak een kwestie van geld zijn.

Ik vraag me af met hoeveel enthousiasme deze film gemaakt is. Ik gok met zeer weinig na al die tijd.
pi_123585376
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vraag me af met hoeveel enthousiasme deze film gemaakt is. Ik gok met zeer weinig na al die tijd.
Mss. geeft de film wel wat inzicht in hoe Laura werkelijk is.
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 19:38:26 #227
137949 Disana
pi_123585522
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Mss. geeft de film wel wat inzicht in hoe Laura werkelijk is.
Als er al een 'werkelijke' Laura is.
pi_123585551
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Als er al een 'werkelijke' Laura is.
Hoe bedoel je dat?
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 19:42:05 #229
137949 Disana
pi_123585695
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Nou, het lijkt mij dat er twee Laura-spelen zijn: eentje die doet wat papa haar heeft ingegeven (oh ik hou zo van zeilen) en eentje om mensen om haar vingers te winden (zien jullie dat mijn zeil kapot is). Maar een fris spontaan meisje met normale wensen en gedragingen heb ik nooit gezien.
pi_123586074
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou, het lijkt mij dat er twee Laura-spelen zijn: eentje die doet wat papa haar heeft ingegeven (oh ik hou zo van zeilen) en eentje om mensen om haar vingers te winden (zien jullie dat mijn zeil kapot is). Maar een fris spontaan meisje met normale wensen en gedragingen heb ik nooit gezien.
Het lijkt een wat verknipt typje dat bij haar vader met issues tav de maatschappij woonde, ja.. Ze had dan ook de neiging zich af te zonderen en juist daarmee iegenlijk ook aandacht te vragen.
Inderdaad had ik ook de indruk dat er 2 waren: eentje die een record ging vestigen engeld en roem moest oogsten voor haar vader en eentje die het werk van haar pappie saboteert door sponsors weg te jagen en plezier te gaan maken en lekker haar eigen ding te doen.
Ik weet er natuurlijk niets van, maar haar gedrag was soms zo tegenstrijdig dat ik een dergelijke machtstrijd vermoedde.
Dat werd ook een beetje bevestigd door het verhaal van Babs, die zei dat hij haar dochter keihard opvoedde en tegelijk zo snel mogelijk zo zelfstandig mogelijk maakte.
Tot zover het gepsychogiseer van de kouwe grond :P
  zondag 3 maart 2013 @ 20:08:59 #231
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123586992
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Mwah, filmmaken is een kunst, weinig mensen die dat echt goed kunnen. Maar voor een goede documentaire heb je niet altijd geld nodig.

Het probleem is dat Laura totaal niet mediageniek is. Waardoor dus het thema zelf krachtig genoeg moet zijn. En het thema van de film is juist te weinig bijzonder.
  zondag 3 maart 2013 @ 20:16:14 #232
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123587348
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die 'exclusieve clip' pleit toch voor een zeer veelbelovende docu omtrent dit wonderkind.
http://blogs.indiewire.co(...)il-around-the-world#
Even dat stukje gekeken en dan bevestigd des te meer wat ik al dacht :D Dat Laura zelf zo'n filmpje op haar site zou plaatsen a la. Maar dit laat je toch niet zien als preview voor je film :')

Een ding is wel zeker, geld gaat Laura er iig niet mee verdienen.
pi_123587492
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:16 schreef Redefine het volgende:

[..]

Even dat stukje gekeken en dan bevestigd des te meer wat ik al dacht :D Dat Laura zelf zo'n filmpje op haar site zou plaatsen a la. Maar dit laat je toch niet zien als preview voor je film :')

Een ding is wel zeker, geld gaat Laura er iig niet mee verdienen.
Dat einde van die trailer ook... luhluhluh.. Hihi....
  † In Memoriam † maandag 4 maart 2013 @ 19:19:12 #234
137949 Disana
pi_123627882
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 20:08 schreef Redefine het volgende:

[..]

Mwah, filmmaken is een kunst, weinig mensen die dat echt goed kunnen. Maar voor een goede documentaire heb je niet altijd geld nodig.

Het probleem is dat Laura totaal niet mediageniek is. Waardoor dus het thema zelf krachtig genoeg moet zijn. En het thema van de film is juist te weinig bijzonder.
Zoals jullie al opmerkten, doet het previewfilmpje het ergste vermoeden. Ach, ik neem dat Laura ook niet kwalijk, die heeft die aanleg niet. Maar voor zo'n Jillian is het wel sneu, die had vast op boeiender materiaal gerekend.
pi_123631216
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Zoals jullie al opmerkten, doet het previewfilmpje het ergste vermoeden. Ach, ik neem dat Laura ook niet kwalijk, die heeft die aanleg niet. Maar voor zo'n Jillian is het wel sneu, die had vast op boeiender materiaal gerekend.
Ik hoop dat dat filmpje over een tijdje te zien is op Youtube, ofzo. Ik ben wel benieuwd wat Jillian er alsnog van gemaakt heeft.
  † In Memoriam † maandag 4 maart 2013 @ 20:17:30 #236
137949 Disana
pi_123631426
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat filmpje over een tijdje te zien is op Youtube, ofzo. Ik ben wel benieuwd wat Jillian er alsnog van gemaakt heeft.
Jij biedt je dus aan als vrijwillige kijker. Ben benieuwd naar je oordeel :+
pi_123631495
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij biedt je dus aan als vrijwillige kijker. Ben benieuwd naar je oordeel :+
Ik ga er niet voor naar Austin hoor... maar als ie op het internet verschijnt wil ik me wel even opofferen. Als ie echt zo slecht is als de trailer plaats ik een lyrisch bericht met link in haar gastenboek :D
  † In Memoriam † maandag 4 maart 2013 @ 20:20:39 #238
137949 Disana
pi_123631640
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ga er niet voor naar Austin hoor... maar als ie op het internet verschijnt wil ik me wel even opofferen. Als ie echt zo slecht is als de trailer plaats ik een lyrisch bericht met link in haar gastenboek :D
Nee klopt, je had het over YouTube. Ik durf nu al wel te wedden dat ie minimaal net zo slecht is als de trailer. Maar ik zie je recensie met interesse tegemoet ;)
pi_123632875
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee klopt, je had het over YouTube. Ik durf nu al wel te wedden dat ie minimaal net zo slecht is als de trailer. Maar ik zie je recensie met interesse tegemoet ;)
[Svetanmodus]
Natuurlijk is dit filmpje met opzet verpest door de jaloerse Jillian. Zij kon als kleine filmmaakster niet aan de verwachtingen van Laura voldoen. Met zo'n kleine naam sleep je niet gelijk een Oscar in de wacht. Nu wacht ze met opzet nog even met de verfilming van haar levensverhaal, in afwachting van haar boek, waarvoor ze bezig is met het vinden van een grote uitgever die het onmiddellijk in 40 talen kan vertalen. Ondertussen laat ze Peter Jackson en Steven Spielberg tegen elkaar opbieden. Het maakt allemaal deel uit van een slim marketingplan. Als ze haar tweede reis begint staat de kade vast vol met pers en minstens 30.000 fans.
Maar ja, dat snappen alleen mensen met de ondernemingszin van Laura. Zo ben ik zelf ook op mijn 14e al flink aan het reizen geweest, alleen naar oorden die anderen gevaarlijk zouden hebben gevonden. Gelukkig waren mijn ouders net zo progressief als die van Laura. En zo was ik de spruitjeslucht en het ingekaderede Nederland al snel ontgroeid en daarom ben ik heel slim en heb ik heel veel bereikt en niet door naar school te gaan en spruitjes te eten, maar door de wereld in te trekken en levenservaring op te doen, wat fantastisch staat op mijn CV.
[/svetanmodus]
  † In Memoriam † maandag 4 maart 2013 @ 20:52:57 #240
137949 Disana
pi_123633663
Bravo. Zeer overtuigend ^O^
pi_123746150
"7-3-2013

I am not going to say much about the film Maidentrip, but I won't be representing it as I am not fully standing behind it."

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

:?
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:09:22 #242
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123747561
Not standing behind it :') Ja ja Laura is zo perfect in Engels dat ze er maar even een letterlijke vertaling vanuit het Nederlands tegenaan gooit.

Verder geen verrassing dat ze niks meer met de film te maken wil hebben. Iedereen waar ze mee samenwerkt wordt afgedankt door haar. Sneu voor Jillian.
  † In Memoriam † donderdag 7 maart 2013 @ 15:09:30 #243
137949 Disana
pi_123747570
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:32 schreef Hammondorgel het volgende:
"7-3-2013

I am not going to say much about the film Maidentrip, but I won't be representing it as I am not fully standing behind it."

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

:?
Ach jee, je kon erop wachten. Naar NY uitgenodigd worden om aan de film te werken, doodleuk iets anders gaan doen als je er bent, en dan natuurlijk weer commentaar hebben.

Maar nu wil ik de film vanzelfsprekend wél zien :+
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:29:17 #244
37150 livelink
pi_123748261
Ach ja, het begint voorspelbaar te worden, maar ik hoef de film nog steeds niet te zien.
En her good friend Jillian heeft er in ieder geval een katje aan overgehouden ;)
pi_123757680
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:09 schreef Redefine het volgende:
Not standing behind it :') Ja ja Laura is zo perfect in Engels dat ze er maar even een letterlijke vertaling vanuit het Nederlands tegenaan gooit.

Verder geen verrassing dat ze niks meer met de film te maken wil hebben. Iedereen waar ze mee samenwerkt wordt afgedankt door haar. Sneu voor Jillian.
for this time we see her spelling mistake through the fingers

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:29 schreef livelink het volgende:
Ach ja, het begint voorspelbaar te worden, maar ik hoef de film nog steeds niet te zien.
En her good friend Jillian heeft er in ieder geval een katje aan overgehouden ;)
Hoe is het eigenlijk met Kiwi?

Toch blijft het allemaal heel leuk om Laura's dagboek te lezen. Wat een actief meisje. Wat een geweldig leven heeft zij.
  donderdag 7 maart 2013 @ 19:32:54 #246
40566 Ericr
Livewrong
pi_123757898
Het leven van een parasiet, maar goed die gedijen ook prima zonder dat ze door hebben dat ze hun gastheer of vrouw tot last zijn.
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:15:36 #247
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_123767924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

for this time we see her spelling mistake through the fingers

[..]

Hoe is het eigenlijk met Kiwi?

Toch blijft het allemaal heel leuk om Laura's dagboek te lezen. Wat een actief meisje. Wat een geweldig leven heeft zij.
Zeker een geweldig leven! Gewoon doen wat je zelf wilt, zonder verantwoordelijkheid. En als je er geen zin meer in hebt, dan stop je er gewoon mee. Lekker geld vangen zonder er iets voor te hoeven doen. Contracten en afspraken alleen aanhouden zolang je er zin in hebt.

Ik wou dat ik dat allemaal kan doen. Maar in het echte leven waar we niet altijd maar ons handje kunnen ophouden en je nu eenmaal verantwoordelijkheid hebt, zijn de dingen die zij doet grotendeels niet mogelijk.

Bovendien duurt het leven zoals zij dat nu leeft niet zo heel lang meer. Na een paar jaar zijn bijna alle mensen wel uitgekeken op iemand die zijn afspraken niet nakomt. Dus gaat er ook steeds minder geld komen om haar te ondersteunen. En ook de laatste faam waar ze wat aan heeft, is over een jaar of vijf weg. En dan moet ze een basis hebben om verder te kunnen.

Zolang ze zo door blijft gaan als ze nu doet, gaat ze die basis nooit krijgen. Nu kan ze nog flierefluitend door het leven gaan, maar er zal een moment komen dat ze het anders zal moeten gaan doen. Dit moment kan bij haar zeker nog komen, niet voor niets is ze nog onvolwassen.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:38:54 #248
340258 MrFoureyes
pi_123781692
Laura Fanworm - wat toepasselijk!
pi_123872708
De revieuw :T van Maiden Trip is toch niet slecht.
http://www.hollywoodrepor(...)p-film-review-427007
pi_124154869
Interview met de makers:

zondag 17 maart 2013 @ 09:26:34 #251
340258 MrFoureyes
pi_124155215
Tja

Ze is op een boot geboren (false)
Haar vader wilde dat ze de reis ging maken (true)
De Amerikaanse overheid zou nooit toestemming hebben gegeven voor een dergelijk avontuur (true)
Ze is een voorbeeld voor jongeren (hopelijk niet)

Weinig nieuws dus.
pi_124155892
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 09:26 schreef MrFoureyes het volgende:
Tja

Ze is op een boot geboren (false)
Haar vader wilde dat ze de reis ging maken (true)
De Amerikaanse overheid zou nooit toestemming hebben gegeven voor een dergelijk avontuur (true)
Ze is een voorbeeld voor jongeren (hopelijk niet)

Weinig nieuws dus.
Maar waarom staat Laura niet achter de film, dan? Het schetst toch aardig hoe ze is.
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:32:56 #253
340258 MrFoureyes
pi_124281761
Dick Dekker heeft geschreven:

Als Vader van Laura kan ik heel goed begrijpen waarom Laura niet achter de film staat. Van al het filmmateriaal van Laura is slechts enkele minuten in de hele film van anderhalf uur gebruikt! Er zijn geen zeilbeelden op een paar minuten windstilte scenes na. Maar er is bijvoorbeeld wel een (door Jillian gefilmde) 10 minuten durende strijd tussen een reporter en Laura in de film te zien omdat Laura geen nieuws wil zijn. Verder zijn er veel beelden verdraaid waardoor er een heel raar beeld ontstaan is van haar reis. Laura herkent zichzelf niet meer terug in deze film.

Voor de zeilfans is het helemaal een teleurstelling daar de film over alles behalve de reis en zeker niet over haar passie, het zeilen gaat.

Over de goede commentaren tot nu over de film wil ik nog even dit zeggen. Daar wij de film kennen weten we dat deze reviews door mensen is geschreven die alleen met de makers van de film hebben gesproken. Ze kunnen onmogelijk de film gezien hebben daar de beschrijving die ze van Maidentrip geven totaal niet klopt met de film!. Jillian (de maker) heeft altijd beloofd aan Laura een Docu te maken van haar reis. Toen Laura enkele maanden geleden in New York de film zelf voor het eerst zag was ze erg teleurgesteld en vroeg jillian een en ander te veranderen daar het niet klopt met de werkelijkheid. Jillian heeft beloofd er naar te kijken maar het ondertussen alleen maar erger (sensationeler) gemaakt. Al deze dingen heeft Laura doen besluiten afstand te nemen van deze film.
Heel erg jammer want ze zag er enorm naar uit dat Jillian van alle prachtige beelden onderweg iets moois zou maken.

Laura is echt heel erg teleurgesteld

En inderdaad Laura en haar familie hadden en hebben veel moeite met welke media belangstelling dan ook.

Dick Dekker (vader)

bron: http://www.nauticlink.com(...)domzeiling-te-staan/

maandag maart 18, 2013 om 13:33
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:01:20 #254
40566 Ericr
Livewrong
pi_124282248
De Dekkers hebben gewoon moeite met zelfreflectie.
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:47:03 #255
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_124283140
Jillian zal er nog iets van een film van hebben maken. De beelden van Laura zelf waren waarschijnlijk niet interessant genoeg, waardoor ze weinig gebruikt zijn. Jillian is nu eenmaal een filmmaakster.
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 13:03:58 #256
137949 Disana
pi_124289295
Via een bericht in het gastenboek kwam ik hier terecht:

http://www.sailfeed.com/laura-dekker-dissing-her-own-movie
quote:
LAURA DEKKER: Dissing Her Own Movie

Laura Dekker, current holder of the unofficial "youngest solo circumnavigator" record, who thumbed her nose at Dutch authorities and insisted on doing it her way, has announced in her own typically cryptic fashion that she doesn't think much of a film about her that has just been released to quite positive reviews. Maidentrip (you can see a short clip up top), an independent documentary film by Jillian Schlesinger, debuted last week at the prestigious South by Southwest (SXSW) media festival in Austin, Texas, and immediately won itself an Audience Award. Dekker's own review of the film consisted of a single line posted on the homepage of her website: I am not going to say much about the film Maidentrip, but I won't be representing it as I am not fully standing behind it.

Laura's father, Dick Dekker, who supported Laura in her battle against the Dutch government (and initially her mom) as she fought to get permission to sail around the world on her Jeanneau ketch Guppy, has elaborated on Laura's statement in a comment he posted today on the Dutch marine website Nauticlink. A translation from Dutch to English has appeared in the comments to a post on Laura's Facebook page:

As Laura's father I pretty much understand why she does not support that movie. Only a few minutes from all the pictures Laura took [during her voyage] was used for that movie of 90 minutes playtime! Except for a few minutes that were taken during a lull in the wind, there are no pictures that show the sailing. In contrast, a ten minutes lasting dispute between Laura and a reporter – they were arguing because Laura did not want to be in the news - is shown in that movie (that scene was shot by Jillian [Schlesinger, the filmmaker]). Moreover, there are many scenes that create a very strange impression of her journey. Laura does not recognize herself in that movie. It's a big disappointment for the sailing enthusiasts since the movie is about all and everything except for the journey and Laura's passion for sailing.

I'd like to say a few words about the recent positive critics on that movie. Since we [the family] have seen the movie we are pretty sure that all those reviews were written by people who only talked to the filmmakers. It's impossible that they have seen the movie since their description of Maidentrip does not apply to the movie at all! Jillian, the filmmaker, always promised to Laura that she will make a documentary about the journey. After having watched the movie for the first time in New York several months ago, Laura was very disappointed and asked Jillian for several changes since the film did not show the truth. Jillian had promised to go over it once again, however, in the end she made it even worse (more lurid). Due to all those issues Laura has finally decided to refrain from that movie.

It's very sad since she was very excited that Jillian would make something nice from all the great pictures that Laura took during her trip. Laura truly is deeply disappointed.

Indeed, Laura and her family had and still have very much trouble with all sorts of media attention.

As Dick's post suggests, Laura did participate willingly in the creation of the film, shooting footage of herself and meeting several times with Jillian Schlesinger as she made her way about the globe. But, as Dick also states, she has always been uncomfortable dealing with the dogs of publicity. Her voyage started with her sneaking out of Gibraltar so as to avoid press attention, but she did ultimately hire a publicist to help stoke the fire of her notoriety while she was at sea. And since finishing her voyage last January she (or a publicist) has worked steadily to keep her name alive in the memory of the sailing public.

According to an article published last week on Outside Online (it's ostensibly about the film, but really it's more about the voyage), Laura, who is now 17 and lives in New Zealand and works at a dive shop, is hoping to launch another big voyage soon. My guess is (like anyone) she really wants to have it both ways: some publicity to help her do what she wants, but without the hassle of having to actually deal with media people and their version of the events that make up her life.

As for whether the film is any good or not, I can't tell you, as I haven't seen it. I'm in the middle of pestering the filmmaker about remedying that, so please stand by.
Een Nederlands verslag staat op
http://www.nauticlink.com(...)domzeiling-te-staan/
pi_124292654
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:32 schreef MrFoureyes het volgende:

Als Vader van Laura kan ik heel goed begrijpen waarom Laura niet achter de film staat. Van al het filmmateriaal van Laura is slechts enkele minuten in de hele film van anderhalf uur gebruikt! Er zijn geen zeilbeelden op een paar minuten windstilte scenes na. Maar er is bijvoorbeeld wel een (door Jillian gefilmde) 10 minuten durende strijd tussen een reporter en Laura in de film te zien omdat Laura geen nieuws wil zijn. Verder zijn er veel beelden verdraaid waardoor er een heel raar beeld ontstaan is van haar reis. Laura herkent zichzelf niet meer terug in deze film.

Voor de zeilfans is het helemaal een teleurstelling daar de film over alles behalve de reis en zeker niet over haar passie, het zeilen gaat.

Over de goede commentaren tot nu over de film wil ik nog even dit zeggen. Daar wij de film kennen weten we dat deze reviews door mensen is geschreven die alleen met de makers van de film hebben gesproken. Ze kunnen onmogelijk de film gezien hebben daar de beschrijving die ze van Maidentrip geven totaal niet klopt met de film!. Jillian (de maker) heeft altijd beloofd aan Laura een Docu te maken van haar reis. Toen Laura enkele maanden geleden in New York de film zelf voor het eerst zag was ze erg teleurgesteld en vroeg jillian een en ander te veranderen daar het niet klopt met de werkelijkheid. Jillian heeft beloofd er naar te kijken maar het ondertussen alleen maar erger (sensationeler) gemaakt. Al deze dingen heeft Laura doen besluiten afstand te nemen van deze film.
Heel erg jammer want ze zag er enorm naar uit dat Jillian van alle prachtige beelden onderweg iets moois zou maken.

En inderdaad Laura en haar familie hadden en hebben veel moeite met welke media belangstelling dan ook.

Dick Dekker (vader)

Waarom kan Laura dat zelf niet zeggen?
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:58:53 #258
340258 MrFoureyes
pi_124298765
Omdat ze te druk is met haar opleiding; werkstukken, reflectieverslagen, groepsopdrachten.

Het is net het Nederlandse onderwijs daar in Nieuw Zeeland - echte kennis vergaar je alleen nog op volle zee.
pi_124299739
Dus papa Dekker is boos omdat de film goede kritieken kreeg? Hij had liever gehad dat de film de grond in was geschreven?
Ik dacht trouwens dat de film maar ruim een uur duurde.
Maar goed, Laura - die bij sommigen de indruk heeft gewekt integer te zijn omdat ze zegt niet van publiciteit te houden, maar deze wel steeds zoekt ivm de sponsoring - is nu weer boos omdat er te weinig beeldmateriaal van haar gebruikt wordt en de film niet voldoende over haar gaat. Bij sommige mensen kun je het ook nooit goed doen. :')
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 19:02:16 #260
137949 Disana
pi_124303594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus papa Dekker is boos omdat de film goede kritieken kreeg? Hij had liever gehad dat de film de grond in was geschreven?
Ik dacht trouwens dat de film maar ruim een uur duurde.
Maar goed, Laura - die bij sommigen de indruk heeft gewekt integer te zijn omdat ze zegt niet van publiciteit te houden, maar deze wel steeds zoekt ivm de sponsoring - is nu weer boos omdat er te weinig beeldmateriaal van haar gebruikt wordt en de film niet voldoende over haar gaat. Bij sommige mensen kun je het ook nooit goed doen. :')
Zo ongeveer zegt die Charles Doane het ook:

quote:
My guess is (like anyone) she really wants to have it both ways: some publicity to help her do what she wants, but without the hassle of having to actually deal with media people and their version of the events that make up her life.
En zo kennen we haar ook met baantjes en sponsoring: wel de lusten maar niet de lasten.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:37:21 #261
340258 MrFoureyes
pi_124305113
Maar ze is wel weer even lekker in het nieuws; er zijn toch plannen voor een nieuwe reis waarvoor ook weer een nieuwe boot nodig is?
pi_124305361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Zo ongeveer zegt die Charles Doane het ook:

[..]

En zo kennen we haar ook met baantjes en sponsoring: wel de lusten maar niet de lasten.
Dan is een film wel handig... mensen adoreren je op het witte doek zodat je ze zelf niet te woord hoeft te staan.
  † In Memoriam † woensdag 20 maart 2013 @ 19:48:56 #263
137949 Disana
pi_124305633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan is een film wel handig... mensen adoreren je op het witte doek zodat je ze zelf niet te woord hoeft te staan.
Maar kennelijk vindt Dekker zelf dat ze niet goed uit de verf komt in de film. Ze had vast meer stoere zeilbeelden willen zien en vooral niets over hoe ze met mensen omgaat. Ik ben nu wel benieuwd naar de film geworden.
pi_124306008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar kennelijk vindt Dekker zelf dat ze niet goed uit de verf komt in de film. Ze had vast meer stoere zeilbeelden willen zien en vooral niets over hoe ze met mensen omgaat. Ik ben nu wel benieuwd naar de film geworden.
Ik ook! :P
pi_124313715
quote:

Dick Dekker heeft gelijk. Dit is een rechtse propagandafilm die het falende beleid van Jeugdzorg probeert goed te praten. De wereldreis is niet samen te vatten in een filmpje van een uur, dat zou een 50-delige dvdbox moeten zijn.
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:34:14 #266
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_124315846
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dick Dekker heeft gelijk. Dit is een rechtse propagandafilm die het falende beleid van Jeugdzorg probeert goed te praten. De wereldreis is niet samen te vatten in een filmpje van een uur, dat zou een 50-delige dvdbox moeten zijn.
Ah vijftig keer iets waar geen hond naar zal kijken.
pi_124323819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Als je het nog een keer leest wordt het nog gekker: wat de film beschrijft klopt niet met Laura en de goede kritieken kloppen niet met de film, dus vindt hij dat de recensenten de film niet gezien zouden hebben. Volgens Dick, dan.
Hoe gek is die man, eigenlijk? Als je echt denkt dat recensenten een film niet hebben gezien omdat je het niet met hun standpunt eens bent, ben je toch gewoon paranoide?

Naar mijn idee heeft hij de film niet gezien, want wat hij erover zegt klopt niet. De film duurt maar 81 minuten.

En waarom zou een 10 minuten durend conflict met een reporter interessanter zijn dan de reis? Daar moet toch een reden voor zijn? Waarom zou een filmmaakster die ook kan kiezen voor prachtige beelden van de reis hiervoor kiezen? En waarom mag niet naar voren komen dat Laura geen nieuws wil zijn? En als ze geen nieuws wil zijn, waarom werkt ze dan mee aan een docu over haarzelf?
Het zou me niet verbazen dat het zo gegaan is omdat Jillian gewoon te weinig beeldmateriaal heeft gekregen, net als dat een uitgever geen manuscript heeft gekregen, maar wel de schuld krijgt van het niet verschijnen van het boek.
En als ze echt geen nieuws wil zijn moet ze ook niet pochen op een onofficieel record en zich ook niet laten sponsoren.
Dan moet je idd. je eigen weg gaan en het in stilte en op eigen kracht doen.

Ook de term 'rechtse propagandafilm' komt paranoide op me over. De politiek heeft niets met Jeugdzorg te maken en die hebben echt geen vinger in de pap gehad bij het maken van een filmpje van een onafhankelijk filmmaakster.
Dat de film goede kritieken kreeg komt wrs. omdat Jillian een talentvolle filmmaakster is en dat Laura beledigd is komt wrs. omdat ze juist goed uit de verf komt.

Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar de film, zo onderhand. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-03-2013 20:17:38 ]
pi_124339074
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

lol :D
  zondag 24 maart 2013 @ 18:53:05 #269
340258 MrFoureyes
pi_124452384
Priscilla - 24-03-2013

OMG - a boyfriend! That's such fantastic news! Who is the lucky guy? It must be such pleasure to spend time with you and go to all these venues, hear you speak, travel with you! And what's nex: a love baby, born on a boat, just like you?

www.lauradekker.nl

Dus binnenkort een Dekker jr.

OMG...
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 18:59:40 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124452645
de eerste Dekker die daadwerkelijk op een boot is geboren ter wereld?

met zo'n titel sluit ik het niet uit

wat een kampioen!!
  zondag 24 maart 2013 @ 19:58:14 #271
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_124455084
What about Bruno?

Misschien blijft deze wat langer, lang genoeg om een klein Laura'tje te maken.
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:02:37 #272
340258 MrFoureyes
pi_124617076
"According to Mercer, Laura's father Dick was absolutely convinced that the Dutch government had sent an agent to rape Laura, that they were following her, were trying to get her to kill herself, and were out to sink her boat.

"Yes, there is still a great danger from Nederland!" wrote Dick Dekker in one e-mail to Mercer. "We really think the government will send somebody to break the boat or let Laura disappear somehow. We have some proof of it!"

"When I was dealing with them," Mercer told me, "Jillian was everything. Laura loved Jillian. I got the impression that the only person she trusted was Jillian. Dealing with the Dekkers was bizarre, he pronounced during our conversation. "It was like living in a parallel universe. Laura couldn't stand the media, and of course the sailing community cheered that on and thought it was great. But behind the scenes Dick Dekker was saying we want the publicity. We need the sponsorship. We need this. We need that."

Prachtig artikel - bevestigt duidelijk: Dick is gek.

http://www.wavetrain.net/(...)preting-laura-dekker
pi_124773147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:02 schreef MrFoureyes het volgende:
"According to Mercer, Laura's father Dick was absolutely convinced that the Dutch government had sent an agent to rape Laura, that they were following her, were trying to get her to kill herself, and were out to sink her boat.

"Yes, there is still a great danger from Nederland!" wrote Dick Dekker in one e-mail to Mercer. "We really think the government will send somebody to break the boat or let Laura disappear somehow. We have some proof of it!"

"When I was dealing with them," Mercer told me, "Jillian was everything. Laura loved Jillian. I got the impression that the only person she trusted was Jillian. Dealing with the Dekkers was bizarre, he pronounced during our conversation. "It was like living in a parallel universe. Laura couldn't stand the media, and of course the sailing community cheered that on and thought it was great. But behind the scenes Dick Dekker was saying we want the publicity. We need the sponsorship. We need this. We need that."

Prachtig artikel - bevestigt duidelijk: Dick is gek.

http://www.wavetrain.net/(...)preting-laura-dekker
Heel interessant idd. En het bevestigt ook mijn eerdere vermoeden: ik heb altijd al gezegd dat er tweespalt was tussen vader en dochter. Hij leek steeds er een slaatje uit te willen slaan, terwijl dochterlief de boel saboteerde.
Toch schijnt ze hem te adoreren, maar ze was wel weer het liefst zo vaak mogelijk van huis .
  maandag 1 april 2013 @ 22:32:18 #274
37150 livelink
pi_124774119
Eigenlijk wel grappig. Al die tijd heeft iedereen zijn mond gehouden en niet uit de school geklapt, maar nu Laura en haar vader de film zo openlijk veroordelen komt ook de kritiek. Dat was achteraf geen slimme actie van de Dekkers.
pi_124782532
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:32 schreef livelink het volgende:
Eigenlijk wel grappig. Al die tijd heeft iedereen zijn mond gehouden en niet uit de school geklapt, maar nu Laura en haar vader de film zo openlijk veroordelen komt ook de kritiek. Dat was achteraf geen slimme actie van de Dekkers.
Er waren zoveel acties niet slim van de Dekkers. Als door een wonder zijn ze er altijd mee weggekomen. Sponsors en een uitgever oplichten, gelijk de camera's op zwart gooien nadat je ze wel vrolijk in de boot hebt laten monteren en een overeenkomst bent aangegaan. Eigenlijk kwamen ze nooit afspraken na. Nu doen ze moeilijk over een op zich - kennelijk - heel integere film.en mensen gaan zich afvragen waarom, tja.
  dinsdag 2 april 2013 @ 06:39:44 #276
37150 livelink
pi_124782630
Ja, maar dit is dus voor een aantal mensen de druppel geweest. Het feit dat Pa Dekker ook met een aanvullende verklaring moest komen, sprak al boekdelen. Toch opvallend.
pi_124783349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 06:39 schreef livelink het volgende:
Ja, maar dit is dus voor een aantal mensen de druppel geweest. Het feit dat Pa Dekker ook met een aanvullende verklaring moest komen, sprak al boekdelen. Toch opvallend.
Dat geeft idd te denken, maar wat zegt dat volgens jou? Het is mij nog niet duidelijk, nl.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:12:52 #278
37150 livelink
pi_124793506
Het betekent dat de mensen hun loyaliteit richting Laura verliezen. Al die sponsors, de uitgever en de verschillende woordvoerders bleven maar hun mond houden, wat Laura en haar vader ook deden en doen om hun te schofferen.

Nu komt er ineens voorzichtige kritiek uit de zeilwereld en ook van Lyall Mercer. Dat kan voor mij twee dingen betekenen. Of Laura heeft één keer kritiek te veel geleverd of het is omdat Laura ouder wordt en men niet meer de drang heeft om een kind tegen zichzelf te beschermen.

Het zal wel een combinatie van beiden zijn, maar dat er één keer kritiek te veel is geleverd, lijkt me ook wel omdat Pa Dekker zich genoodzaakt zag om de woorden van Laura te verduidelijken.
pi_124794622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:12 schreef livelink het volgende:

Nu komt er ineens voorzichtige kritiek uit de zeilwereld en ook van Lyall Mercer.
Dat is niets nieuws.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:54 schreef MrFoureyes het volgende:

20 January 2012 Media Release

Laura Dekker publicist says she didn’t need school books

The former manager and publicist of Dutch teenage sailor Laura Dekker has criticised Dutch authorities for putting too much emphasis on her schoolwork. Lyall Mercer worked with Dekker until voluntarily resigning recently so that a family friend based in the Dutch Caribbean – where Dekker will soon complete her voyage – could coordinate her publicity locally. He is still in contact with Dekker.

He said that the education Dekker experienced on her world voyage far outweighed school books. “I thought it was ridiculous that the Dutch Government was focusing on books while a young girl was experiencing different cultures, meeting people from across the world and learning more than anyone would ever learn in a classroom,” he said. “I never got the impression that Laura had any intention of doing school work while away, and neither should she.”

Mercer labelled Dekker “mature beyond her years”. “In some ways she was too mature, battle-hardened by such traumatic experiences with the Dutch Government.” Mercer said the media were very supportive of Dekker “except in the Netherlands and Germany”. “Sadly the media in her home country could be nasty but across the rest of the world everyone was cheering her on.”

He said he holds great affection and respect for both Dekker and her father Dick, but explained they had a complete mistrust of the media. “Laura did very few interviews. She doesn’t really trust anyone and you can’t blame her.”

He revealed that Dick Dekker believed the Dutch Government was chasing her around the world.
“I wouldn’t have ever spoken of this, but her father and lawyer have been very open in the media recently about their attitude towards the Netherlands so I feel it’s alright to speak. Dick Dekker was convinced the Dutch Secret Service was trying to sink her boat – and her with it - right up to the end. It was all very bizarre,” he said.

Mercer said Dekker always said she’d live in New Zealand and the Australian-based publicist hopes to link up with her again if she travels “down under”.

dinsdag 2 april 2013 @ 15:59:37 #280
37150 livelink
pi_124795360
Tja, het zal wel een subtiel verschil zijn, maar ik vind de toon van Lyall Mercer toch wel heel anders nu. Toen verpakte hij zijn boodschap in een lading aan complimenten aan Laura en haar vader en nu zegt hij hetzelfde, maar dan in verbazing over de kritiek op de film. Ik vind het heel anders overkomen in ieder geval.
pi_124817822
Blijft een mooie meid zeg, ze word steeds knapper.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_124870429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef livelink het volgende:
Tja, het zal wel een subtiel verschil zijn, maar ik vind de toon van Lyall Mercer toch wel heel anders nu. Toen verpakte hij zijn boodschap in een lading aan complimenten aan Laura en haar vader en nu zegt hij hetzelfde, maar dan in verbazing over de kritiek op de film. Ik vind het heel anders overkomen in ieder geval.
Hij gebruikt een excuus om te zeggen dat Dekker paranoide is. Dat is zeker een heel andere toon.
pi_124907877
quote:
Bla bla bla ik ben een aandachtshoer bla bla bla

Dick Dekker (vader)

OMG moeite met mediabelangstelling :|W Tja je dochter heeft er gewoon een negatieve puinhoop van gemaakt. Dan zou ik ook niet met me kop op tv willen :')

Kan iemand nu alsjeblieft Laura Dekker in een gesticht voor gestoorde en ontspoorde tieners duwen??
pi_125343467
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:54 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

OMG moeite met mediabelangstelling :|W Tja je dochter heeft er gewoon een negatieve puinhoop van gemaakt. Dan zou ik ook niet met me kop op tv willen :')

Kan iemand nu alsjeblieft Laura Dekker in een gesticht voor gestoorde en ontspoorde tieners duwen??
Tja, Dick was toch juist degene die het meest happig was op sponsors, deals met grote spelers en geld vangen? Oma Dekker kwam zowat klaar als ze wat voor de radio of tv mocht zeggen.. Ze hebben het echt over zichzelf afgeroepen hoor.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 08:38:49 #285
37150 livelink
pi_126294793
Het lijkt er op dat het boek nu toch uitkomt. Er staat nu dat hij 22 mei 2013 verschijnt.

Iemand hier die hem gaat kopen? Jij had hem toch besteld, MrFoureyes?
pi_126304246
Ik las op haar site dat ze lekker door Nieuw Zeeland aan het toeren was geweest. Wel steeds in de auto geslapen dus kennelijk heeft ze niet veel geld. Eten ook weer bij elkaar gebietst bij mensen die ze tijden haar reis had ontmoet.

Dus waar ze de luxe vandaan haalt om het boek niet uit te brengen en haar eigen film af te kraken.....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 22 mei 2013 @ 08:39:11 #287
340258 MrFoureyes
pi_126844944
STEN DANIELSON 21-05-2013

... Enjoy like so many holy men and women the deep silence and the magnifique starry firmament thereover... And Laura, I can´t escape the impression that you stand near these holy people.

Eerst uitgeroepen tot de tweede Anne Frank en nu heilig verklaard - Sint Laura!

Het schijnt trouwens dat we haar binnenkort op TV kunnen bewonderen in een of andere realityshow die wordt gefilmd in Marokko. Toch bewonderenswaardig hoe iemand die zo'n moeite heeft met media-aandacht zich toch steeds weer opoffert om in het nieuws te komen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:08:16 #288
37150 livelink
pi_126866513
Echt waar? Ik vind het heel moeilijk te geloven dat ze daar aan mee zou doen. Had jij haar boek nou eigenlijk besteld?
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:54:39 #289
340258 MrFoureyes
pi_126868345
http://www.bndestem.nl/al(...)amma-atlas-1.3820868

Nee, het boek heb ik niet besteld. Ik heb alleen contact gehad met de uitgever over de vraag "wat er moet gebeuren met de coupons die Zeilmeisje had verkocht". Financiële ondersteuning van de Dekkers lijkt mij geen juiste besteding van mijn geld.

Ben wel benieuwd hoe Zeilmeisje zich handhaaft in een groep, zeker als ze niet steeds de regels kan bepalen en wijzigen en als er echt van druk op staat. Anderzijds: het is wel TV. Echte honger lijd je nooit, en in echt gevaar kom je ook niet. Het moet wel zo lijken, maar alle BN-ers moeten natuurlijk weer zonder schrammen veilig thuiskomen.

Wat krijgt Zeilmeisje voor haar deelname? Voor niets vindt Dick vast niet goed.
pi_127015309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:39 schreef MrFoureyes het volgende:
STEN DANIELSON 21-05-2013

... Enjoy like so many holy men and women the deep silence and the magnifique starry firmament thereover... And Laura, I can´t escape the impression that you stand near these holy people.

Eerst uitgeroepen tot de tweede Anne Frank en nu heilig verklaard - Sint Laura!

Het schijnt trouwens dat we haar binnenkort op TV kunnen bewonderen in een of andere realityshow die wordt gefilmd in Marokko. Toch bewonderenswaardig hoe iemand die zo'n moeite heeft met media-aandacht zich toch steeds weer opoffert om in het nieuws te komen.
Ik heb het voorspeld! Laura als de nieuwe Messias :D
Dat laatste is ook onbegrijpelijk. Wat als ze het niet eens is met het beeld dat de realityshow van haar schetst?
pi_127015991
Ze leid wel een bijzonder leven zeg, als ik al die foto's op haar blog zie. Alleen maar natuur en reizen. Dat is volgens mij niet weggelegd voor veel Nederlandse meisjes van die leeftijd. Ze krijgt alles betaald door van baantje naar baantje trekken?
ADHD-C
  zondag 26 mei 2013 @ 12:07:27 #292
37150 livelink
pi_127017439
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 10:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb het voorspeld! Laura als de nieuwe Messias :D
Dat laatste is ook onbegrijpelijk. Wat als ze het niet eens is met het beeld dat de realityshow van haar schetst?
Ze zal vast een dagtaak hebben aan het verwijderen van de camera's.
Ach ja, dat boek verkoopt zichzelf niet, zal pa Dekker gedacht hebben.
pi_127017636
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Ze zal vast een dagtaak hebben aan het verwijderen van de camera's.
Ach ja, dat boek verkoopt zichzelf niet, zal pa Dekker gedacht hebben.
Ze moet wel weer wat PR hebben, ja. Als je een paar jaar na het beëindigen van je recordpoging nog met een boek over je 'droom' aan komt kakken..
Maar de uitgever heeft dus kennelijk een manuscript gekregen, finalemente. Ik vraag me alleen af wie het dan geschreven heeft.
  zondag 26 mei 2013 @ 12:18:03 #294
37150 livelink
pi_127017739
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze moet wel weer wat PR hebben, ja. Als je een paar jaar na het beëindigen van je recordpoging nog met een boek over je 'droom' aan komt kakken..
Maar de uitgever heeft dus kennelijk een manuscript gekregen, finalemente. Ik vraag me alleen af wie het dan geschreven heeft.
Ik vermoed dat oma de klus weer geklaard heeft.
pi_127018177
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:18 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vermoed dat oma de klus weer geklaard heeft.
Oh, nu staat er dat Laura haar droom al op 8-jarige leeftijd had. Op andere momenten is er beweerd dat ze die pas op haar 10-de kreeg. Toen ging het erover dat haar reis niet goed voorbereid was maar dat de Dekkers beweerden dat ze er al 3 jaar mee bezig was. Er is toen van gemaakt dat het idee op haar 10-e geboren was.
pi_127054888
Dus nu opeens is Nederland wel goed genoeg voor haar...
pi_127062214
Ze schijt op NL, maar we moeten haar wel geld geven.. Dus wel hier haar boekjes verloren en hier op de buis..
Ben trouwens benieuwd of ze daadwerkelijk gaat meedoen. Die show is er pas over een paar maanden en wrs is ze dan alweer met iets anders bezig.
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 02:57 schreef Logical het volgende:
Dus nu opeens is Nederland wel goed genoeg voor haar...
pi_127068316
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ben trouwens benieuwd of ze daadwerkelijk gaat meedoen. Die show is er pas over een paar maanden en wrs is ze dan alweer met iets anders bezig.

[..]

Ze is al in Marokko! :Y

https://www.facebook.com/AVROAtlas
  † In Memoriam † maandag 27 mei 2013 @ 19:16:50 #299
137949 Disana
pi_127076193
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:44 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Wat staat ze er weer dwars bij met die armen voor haar lijf :D
pi_127076676
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:44 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Dan heeft ze dringend geld nodig, of aandacht, die ze normaal gesproken door te doen alsof ze geen aandacht wil.
pi_130485689
De dag die je wist die zou komen is eindelijk hier

Vanavond begint Atlas op NPO3 om 20:30

TV / Atlas - maandag 20.30 uur NED. 3

Topic vol, maar ik maak geen nieuw deel meer aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')