Dat zegt ze niet:quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.
Volgens mij vaart ze de boot terug nadat anderen de Sydney Hobart hebben voltooid.quote:I will sail at the end of December from Hobart, Australia back to New Zealand after they have done the Sydney - Hobart race
Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef MrFoureyes het volgende:
Piet 07-11-2012
This is indeed exciting news for everyone! The whole world is watching you full of admiration and fascination. You are truly an example to mankind!
Ik moest even kijken of hetzelfde moderatorbeleid nog steeds gold. Dat blijkt dus zo te zijn.
Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?
Uiteraard. En wanneer het naar buiten komt, weten alleen bepaalde in de wereld hoog aangeschreven fokkers.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:01 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.
Het gaat vooral om dingen die haar niet zo sieren.. Zoals het niet nakomen van afspraken met sponsors, verhalen de wereld insturen die niet waar bleken te zijn, mensen vooraf laten betalen voor een boek dat er bij mijn weten nog steeds niet is, het dubieuze recordverhaal, het afgeven op de Nederlandse autoriteiten terwijl die best coulant zijn geweest, het rad dat Pa Dekker de rechtbank voor ogen heeft gedraaid om zijn zin te krijgen en dat opeens wel legitiem vindt. het in de wereld sturen van een mythe dat ze aan boord geboren zou zijn en daarmee automatisch een zeilwonder zou zijn.. de idiote claim dat ze de oceaan sneller overstak dan Mike Perham terwijl ze dagenlang de motor heeft gebruikt en dat later ook nog zelf zei, hoe ze soms schoffeert en mensen afdankt die ze niet meer nodig heeft... En vast nog veel meer dat ik niet meer paraat heb.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:44 schreef Ziba het volgende:
Zo, hele topic doorgelezen. Is dat negatieve gezeik op haar serieus? Is het jaloezie of gewoon fijn om op een minderjarige te zeuren en interessant om haar leven te volgen en 't vervolgens af te kraken?
Ik heb na de aankomst op St Maarten gemaild met die vage woordvoerder alias cabaretier (ben de naam even kwijt) met de vraag of er nu ook nog een feestelijke afdracht aan Sea Shepherd zou plaatsvinden. Dat leek hem een goed idee.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:42 schreef svetan het volgende:
@ MrFoureyes
Is er een recente verklaring van Sea Shepherd dat ze nog niets van Laura ontvangen hebben? Graag details!
Kind is gestoordquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:
En de laatste update: Sea Shepherd krijgt helemaal niets meer.
Nu staat er op haar site:
HELP LAURA
Bank: ABN Amro
Donatie op bankrekening xxx
IBANnr.:xxx
Bicnr.: xxx
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven
Wilt u Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.
Bank: ABN Amro Tiel (NL): 44 09 38 643
SWIFT: ABNANL2A
IBAN: NL30ABNA0440938643
t.n.v. Sea-Shepherd
Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
Ben bang dat je je dan nog voorzichtig uitdruktquote:
quote:Op maandag 12 november 2012 04:38 schreef Logical het volgende:
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10846732
Nee, ze wordt rondleidster voor kinderen en geeft elke derde Zondag een presentatie.quote:Op maandag 12 november 2012 20:13 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]![]()
Laura wordt zeillerares aan het Voyager Maritime Museum.
Ze doet het in ruil voor een aanlegplaats. We weten hoe ze met deals omgaat en het is nog niet rond. Ze moeten nog wat details doornemen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik kan het me toch niet zo goed voorstellen, Zeilmeisje die vol geduld steeds dezelfde vragen beantwoordt: mis je je ouders niet? / was je niet bang op zee? / hoe deed je het met douchen onderweg?
En dan nog maar hopen dat niemand vraagt: hoeveel heb je nu eigenlijk opgehaald voor Sea Shepherd?
http://podcast.radionz.co(...)laura_dekker-048.mp3quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:
En de laatste update: Sea Shepherd krijgt helemaal niets meer.
Nu staat er op haar site:
HELP LAURA
Bank: ABN Amro
Donatie op bankrekening xxx
IBANnr.:xxx
Bicnr.: xxx
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven
Wilt u Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.
Bank: ABN Amro Tiel (NL): 44 09 38 643
SWIFT: ABNANL2A
IBAN: NL30ABNA0440938643
t.n.v. Sea-Shepherd
Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
Ze heeft meer tijd doorgebracht aan land met al haar nieuwe vrienden, dan dat ze op zee was, vaak met behulp van de motor.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:54 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, als je altijd maar aan het zeilen bent leer je natuurlijk geen Engels.
De woordenschat is inderdaad nogal beperkt. Dat hoor je met name terug in het overdadig en verkeerd gebruiken van To Go. Haar uitspraak vind ik overigens wel best acceptabel. Al klinkt het wel wat als wannabe mix van Amerikaanse en Australisch, maar goed.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef Tayu het volgende:
Ik vind haar beheersing van de Engelse taal na al deze tijd echt belabberd slecht. Ze heeft totaal geen woordenschat, en volgens mij draagt dat voor een groot deel ook bij aan de uiterst debiele antwoorden die ze geeft.
De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura en interviews is geen goede combinatie. Soms lijkt ze vragen niet te begrijpen. Alleen met ja/yes antwoorden is onvoldoende. Een interview moet gemaakt worden door de gast, niet door de host. Als je al twee keer een vervolgvraag krijgt moet je toch weten dat je iets vollediger moet zijn bij de volgende vraag. Echt slecht is haar Engels niet, je kan wel horen dat ze gewend is om Engels te praten.
Volgens mij geeft BW de interviewer de schuld nietquote:Op donderdag 15 november 2012 20:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.
Dat zei babewatcher dus ookquote:Op donderdag 15 november 2012 20:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.
Dan zou BW de schuld aan Laura geven en hem kennende geloof ik dat nietquote:Op donderdag 15 november 2012 20:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij geeft BW de interviewer de schuld niet
Ik was dan ook verbaasdquote:Op donderdag 15 november 2012 20:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan zou BW de schuld aan Laura geven en hem kennende geloof ik dat niet
Welke leesbril heb jij vandaag opgezet?quote:Op donderdag 15 november 2012 20:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan zou BW de schuld aan Laura geven en hem kennende geloof ik dat niet
Dat hij al over Laura zei dat ze niet goed in interviews is, had ik al gelezen. Maar om dan dubbel minder positief te zijn over Laura, zou ik een wonder vindenquote:Op donderdag 15 november 2012 20:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Welke leesbril heb jij vandaag opgezet?
Het is wel even wennenquote:Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat hij al over Laura zei dat ze niet goed in interviews is, had ik al gelezen. Maar om dan dubbel minder positief te zijn over Laura, zou ik een wonder vinden
Ik ben in shockquote:
En hoe reageert de gemiddelde 17 jarige persoon als die geïnterviewd wordt? Ik vrees dat veel mensen haar onterecht als mentaal volgroeid beschouwen. Met haar prestaties (solo zeilen is echt niet niets) en gevorderd lichaam kan je haar gemakkelijk met volwassen verwarren, maar dat is ze natuurlijk nog niet hè.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura en interviews is geen goede combinatie. Soms lijkt ze vragen niet te begrijpen. Alleen met ja/yes antwoorden is onvoldoende. Een interview moet gemaakt worden door de gast, niet door de host. Als je al twee keer een vervolgvraag krijgt moet je toch weten dat je iets vollediger moet zijn bij de volgende vraag. Echt slecht is haar Engels niet, je kan wel horen dat ze gewend is om Engels te praten.
Ze wil een kapiteinsopleiding gaan volgen..quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:46 schreef Injetta het volgende:
Ze heeft gedaan wat ze wilde en wat ze moest bevechten, nu is dat klaar.
Waarom gaat ze nu niet gewoon als 17 jarige naar school en daarna een goede opleiding. Gewoon starten met een leven op te bouwen zeg maar. Ondertussen kan ze gewoon blijven zeilen.
Het lijkt wel alsof ze nu in een soort van 'ik ben bijzonder' en 'ga alles anders blijven doen' modus blijft.
Ze lijkt me niet echt bijzonder met hele aparte gaven. Ze zal niet haar hele leven kunnen teren op een vakantiereisje met een boot toen ze 15 was.
Moet ze dan niet eerst een middelare school diploma hebben?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze wil een kapiteinsopleiding gaan volgen..
Je zou denken van wel he? Maar zoiets zei ze in dat interview..quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:51 schreef Injetta het volgende:
[..]
Moet ze dan niet eerst een middelare school diploma hebben?
Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technologyquote:She has applied to start university next year, where she hopes to take foundation studies at Unitec before beginning a course at the NZ Maritime School.
Geweldig toch?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Ockham het volgende:
[..]
Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technology
Hier zal ze dus een opleidingsniveau moeten halen dat voldoende is om aan de kapiteinsopleiding te beginnen. Ze heeft haar HAVO natuurlijk al voor een deel maar daar is geen bewijs van, het gaat de Maritime School natuurlijk vooral om bewijzen. Deze kan ze kennelijk daar via de Unitec halen.
De kapiteinsopleiding is een HBO opleiding als ze voor de grote vaart gaat.
In NL duurt deze opleiding 4 jaar aan de hogere zeevaartschool. Dat zal in NZ niet anders zijn want er zijn internationale standaarden voor.
Ze droomt er natuurlijk van om op zeilschepen als Clipper Stad Amsterdam te varen.
Het nieuwe studiejaar in NZ begint ergens omtrent maart, de zomervakantie daar is dan ten einde. Maar dat is misschien wel goed want ze heeft tijd om het voor te bereiden.
Unitec is zeg maar MBO.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Ockham het volgende:
Unitec is de universiteit van Auckland
Bezoek eens het museum Speelklok in Utrecht, of het Spoorwegmuseum. Beiden richten zich op een toegankelijke wijze op een jong publiek, een beetje als het Voyager Maritime Museum. Bij beiden worden rondleidingen verzorgd door studenten, soms als vrijwilligerswerk, soms tegen (bescheiden) betaling.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Geweldig toch?
Vrijdagmiddag *
Laura: Wat ga jij dit weekend doen?
Klasgenoot: Ik heb een weekendbaantje bij AH
Laura: Ik heb een weekendbaantje bij Voyager Maritime Museum
Klasgenoot: tot maandag dan maar weer
Van 3Havo naar een academische opleiding lijkt me toch nogal een stap. Maar voor Zeilmeisje zal dat allicht anders liggen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Ockham het volgende:
[..]
Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technology
Hier zal ze dus een opleidingsniveau moeten halen dat voldoende is om aan de kapiteinsopleiding te beginnen. Ze heeft haar HAVO natuurlijk al voor een deel maar daar is geen bewijs van, het gaat de Maritime School natuurlijk vooral om bewijzen. Deze kan ze kennelijk daar via de Unitec halen.
De kapiteinsopleiding is een HBO opleiding als ze voor de grote vaart gaat.
In NL duurt deze opleiding 4 jaar aan de hogere zeevaartschool. Dat zal in NZ niet anders zijn want er zijn internationale standaarden voor.
Ze droomt er natuurlijk van om op zeilschepen als Clipper Stad Amsterdam te varen.
Het nieuwe studiejaar in NZ begint ergens omtrent maart, de zomervakantie daar is dan ten einde. Maar dat is misschien wel goed want ze heeft tijd om het voor te bereiden.
Drie nieuwe Laura's, over een paar jaar is Laura niet meer de jongste solozeilster ooit. Leuk dat Laura ook op die oude boten mag varen.quote:26-11-2012
Living on Guppy in the Maritime Museum has been great. It can be a bit rolly at times with the passing ferries, and noisy on the weekends from the bars we're surrounded by, but most of the time it is just lovely. Living in a big city and not having plans to go on a big sailing trip anytime soon still feels really weird though. I've already started missing the islands in the Pacific where everyone lives off the simple things on the island and thinks about the easy and good things in life. Back in society, you can't survive without keeping up with the flow. I am really busy settling in and getting things sorted and I'm starting to love having a place like this to call home. With the summer coming fast, I'm able to escape every now and then from busy Auckland. In between all the organizing, I am still sailing a lot. I've been sailing on Akatea a couple more times, and sailed around Waiheke Island with a friend on a very slow 8-meter boat. A few days later I sailed around Waiheke again on an open 40 which was definitely a lot faster and great fun. An American family lives on the boat, with two kids and a third one on the way. The four year old girl on the boat has sailed her whole life with her two adventurous parents, just like me. They are here now until the baby comes and then they will continue sailing around the world. It's been great talking and sailing with them. It's still such an awesome way to live life. Yesterday, we went racing on Waitangi, on an old classic boat that's also based in the Maritime Museum. I skippered the whole race which was really awesome. Meanwhile, Guppy has enjoyed having a rest while I do some maintenance on her, like stitching up the suncover, greasing the winches, and many other small things to keep her in good condition.
Laura
Een terugblik, wat is daar nieuwswaardig aan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:29 schreef svetan het volgende:
Kijktip:
Sonntag, 9.12., 20:15 Uhr:
"2012! Menschen, Bilder, Emotionen". Der große RTL-Jahresrückblick mit Günther Jauch
Laura is als gast in een van de meest bekeken "prime time shows" op de Duitse RTL1.
Niets.. Er is toch geen hond in Nederland die de Duitse RTL bekijkt (op een paar op sterven na dode bejaarden na misschien)quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Een terugblik, wat is daar nieuwswaardig aan?
Ik weet niet eens of ie hier wel in het zenderpakket zitquote:Op zaterdag 8 december 2012 15:51 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Niets.. Er is toch geen hond in Nederland die de Duitse RTL bekijkt (op een paar op sterven na dode bejaarden na misschien)
Er zijn hier mensen die er een compleet zenderpakket voor aan zouden schaffenquote:Op zaterdag 8 december 2012 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ie hier wel in het zenderpakket zit
Dank, maar ik heb geen tijd om een avondvullend programma te gaan kijken. Ik zal later wel op zoek gaan naar het betreffende fragment.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:09 schreef svetan het volgende:
@ BabeWatcher
Je kunt proberen de duitse RTL over het iternet te bekijken...... als je dat tenminste in Nederland mag - veel internationale TV zenders zijn geblokkeerd omdat de kabelboeren er geld mee willen verdienen.
Hier een paar links naat sites met de duitse publieke en commerciele tv zenders:
http://www.tv-kino.net/
http://tv-stream.to/
Dat is dan ook de reden dat mensen hun tv uit schakelenquote:Op zaterdag 8 december 2012 16:34 schreef svetan het volgende:
@OpperTokkie
In Nederland niet.... maar wel 30-40 Miljoen mensen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland en in de grenzgebieden an genoemde landen.
Nederland denkt in zenderpaketten..... daarom mogen wij hier in Duitsland ook geen gecodeerde Nederlandse programma's zien. Alle Duitse programma's (40+) zijn, evenals de Engelse zijn ongecodeerd via de satelliet in heel Europa te ontvangen zo dat ze in veel andere landen worden bekeken.
Video Japan:
GUPPY is rood, Svetan...quote:Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef svetan het volgende:
Op het toneel was een opengewerkt Guppy model opgebouwd waarin het intervieuw werd afgenomen door Günter Jauch.
hoax, toen de Maya's het voorspelden was Nieuw-Zeeland nog niet ontdekt...Laura is safe and soundquote:Op zondag 16 december 2012 17:05 schreef OpperTokkie het volgende:
Nog een paar dagen mensen! Op 21-12-2012 vergaat Laura Dekker met man en muis! De maya's hebben ut voorspeld!
quote:Op zondag 16 december 2012 07:50 schreef Nielsch het volgende:
Och als ze straks 18 jaar oud wordt verliest user Babewatcher toch zijn seksuele interesse in dit meisje. Dan is het ook wel klaar met de reeks.
Stop dreaming, Svetan!quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:02 schreef svetan het volgende:
Ik vind het leuk om te zien hoe het met haar verder gaat....... hoe ze zo langzaam al dat gezeur uit nederland leugenstraft en meer wordt dan een zeil"meisje".
Je kunt zeggen wat je wilt, maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien. Ik denk wel dat we in de komende jaren wat meer op sportief gebied van haar zullen horen. Haar opleiding zal ook wel in orde komen want tot nu toe heeft ze al haar zelfgestelde doelen bereikt.
Bijna niemand. De meeste meisjes van 15 vallen onder de leerplichtwet en moeten gewoon naar school. Maar, eerlijk is eerlijk, de meesten meisjes van die leeftijd zijn misschien ook niet zo gewiekst om anderhalf jaar lang volledig gesponsord op vakantie te gaan. Dat verdient respect!quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:02 schreef svetan het volgende:
...maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien...
Al vergeten?quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:21 schreef Ockham het volgende:
Tijdens haar reis heeft ze de zelfdiscipline gehad om haar middelbare school studie af te maken.
Wat heerlijk, lekker aan de andere kant van de wereld ver weg van de koude. Ik vraag me alleen af waar ze haar opleiding van gaat betalen. Lijkt mij lastig om op je 17e je levensonderhoud te bekostigen uit een weekendbaantje bij het Voyager Maritime Museum.quote:21-12-2012
I've spent more than fifty hours on airplanes over the last few weeks, not even including time in airports. It feels great to finally be back on the right side of the world, even though I'm not exactly home yet. After Tokyo, I flew to Holland to see my family which was really great even though it was only for a few days. From there, I took a short trip to Germany to be on a great TV show. While I'm usually not a fan of the cold weather, it was fun to have some snow and experience the great Christmas spirit up there in Germany. My latest trip was back to the warm side of the world in Sydney, Australia. Here in Sydney, the sun is shining and the Christmas season looks pretty different from Europe. I will be here for a few days until the start of the Sydney to Hobart race on the 26th. Then I will be off to Hobart, by plane unfortunately, because I am too young to actually do the race. But I am in the delivery crew that will take Akatea back to New Zealand from Hobart. Sydney is awesome so far and I am happy to be back in much better temperatures than Europe. I've already met up with some good friends from yachts I met along my journey and I've explored a lot around town, as I am determined to get over my jet lag. Well, I have pretty much had jet lag for the past few weeks straight. When I finally got used to Tokyo time, then it was off to Europe, and then as soon as that felt normal, I was off again. Well, now that I'm right next door to New Zealand, it can only get better from here. Hopefully I will be back in New Zealand by the beginning of January. I'm looking forward to continuing to organize my life there. After I passed my school exams, I got accepted to Maritime School which will start after the summer holidays. It's really exciting but I still have a lot to arrange and prepare for it. It will be a great opportunity, as I will be studying for a few years toward my goal of becoming a captain on the big mega-yachts.
Laura
Het boek komt wel een beetje erg laat. Zelfs voor onder de kerstboom is het al te laat. De reis is nu een jaar afgerond en helaas uit het gemeenschappelijk Nederlands geheugen verdwenen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:41 schreef Hammondorgel het volgende:
"Het Boek 'Een Meisje, Een Droom'
Het tweede boek 'Een meisje een droom' komt er aan. Het is echt enorm veel werk en ik ben nu eenmaal geen schrijver.
Ze heeft tijdens de HISWA de uitgever laten weten dat het boek er nog lang niet was.. Dat is wel lekker op tijd. En nu verwijt ze die firma dat zij zelf coupons heeft staan verkopen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Niets nieuws onder de zon: wie zaken doet met de Dekkers, komt van een koude kermis thuis. Of je nu sponor bent, woordvoerder, filmproducent, donateur of uitgever: als de buit binnen is, geeft Zeilmeisje niet meer thuis
De coupons op de Hiwa werden overigens ook door Zeilmeisje verkocht en ter plekke van haar handtekening voorzien. Lijkt toch niet of die gemene uitgever achter haar rug om aan het incasseren is geslagen.
Ik denk dat ze gewoon af wil van deze uitgever, omdat ze een grotere uitgever wil of zelfs al heeft. En dat ze bij die ander meer geld zou kunnen vangen (dit is overigens niet iets wat puur voor Laura geldt, contractbreuk plegen om elders meer geld te vangen gebeurd maar al te vaak).quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze heeft tijdens de HISWA de uitgever laten weten dat het boek er nog lang niet was.. Dat is wel lekker op tijd. En nu verwijt ze die firma dat zij zelf coupons heeft staan verkopen?
En waarom zou een uitgever steeds 'nepdatems' verzinnen?
Wat een kinderlijk toontje ook, en wat ontzettend uit de hoogte.
En wat wereldvreemd. Een uitgever loopt echt geen data te fantaseren Verder wordt een manuscript, voor zover ik weet, altijd in overleg met de schrijver geredigeerd. Dus waarom die irritatie over de titel?
En waarom wordt de uitgever opeens afgezeken? Even fijntjes vermelden dat het een kleine uitgever is, die naast alle dingen die ze fout doen, niet eens in staat is het boek in het Engels te laten verschijnen..
Het lijkt me toe dat ze zelf wel een rol zal hebben gespeeld in die onjuiste data, zoals het niet nakomen van toezeggingen ed. Daar is ze goed in, zich niet aan afspraken houden en dan de ander de schuld geven.
Wat een mormel is het toch ook.. Als ze dingen nou normaal zou aanpakken, zou ik bewondering voor haar kunnen hebben, maar ze lijkt alles wat ze bereikt weer door haar maniertjes omlaag te halen.
Dat de uitgever klein is en wellicht niet in staat is stante pede het boek in het Engels te vertalen bv, wist ze ook van te voren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon af wil van deze uitgever, omdat ze een grotere uitgever wil of zelfs al heeft. En dat ze bij die ander meer geld zou kunnen vangen (dit is overigens niet iets wat puur voor Laura geldt, contractbreuk plegen om elders meer geld te vangen gebeurd maar al te vaak).
Want de kritiek op de uitgever vind ik ook nogal vreemd. Voor de uitgever is het namelijk net zo slecht om verkeerde data door te geven. Bovendien heeft ze zoals jij en anderen al zeggen, zelf ook die coupons verkocht. Het is dus nogal vreemd om dat de uitgever te verwijten dat ze dat niet goed doen.
maarja, meeste meisjes van 15 zijn al vierkant uitgewoond, zij nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Bijna niemand. De meeste meisjes van 15 vallen onder de leerplichtwet en moeten gewoon naar school. Maar, eerlijk is eerlijk, de meesten meisjes van die leeftijd zijn misschien ook niet zo gewiekst om anderhalf jaar lang volledig gesponsord op vakantie te gaan. Dat verdient respect!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard wist ze dat van te voren. Maar ik denk dat ze toen al blij was dat er een uitgever geïnteresseerd was in het boek. En daarom met ze akkoord is gegaan. Later zal ze gedacht hebben, dat een andere uitgever misschien interessanter zou zijn geweest. En dan probeert ze er dus op deze manier onderuit te komen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat de uitgever klein is en wellicht niet in staat is stante pede het boek in het Engels te vertalen bv, wist ze ook van te voren.
nou op 16/17 moest ik gewoon werken voor mijn geld heur, naast naar school gaan want van die 90 gulden studiefinanciering kon ik mijn school niet betalenquote:Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze heeft gewoon geld nodig. De gratis ligplaats in Auckland (dat zal niet goedkoop zijn voor normale mensen) is de enige inkomsten uit haar baan van het Voyager Museum. Actief meisje hoor. Hier zit iedereen op zijn luie reed zijn hand op te houden voor studiefinanciering.
Zou ze dat ook zo aan het Voyager Museum hebben gemeld? "Bedankt voor de gratis ligplaats, maar de rondleidingen gaan niet door omdat ik ergens anders geld kan verdienen"?quote:Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze heeft gewoon geld nodig. De gratis ligplaats in Auckland (dat zal niet goedkoop zijn voor normale mensen) is de enige inkomsten uit haar baan van het Voyager Museum.
Nee hoor, die reactie is niet zuur. Het is gewoon de waarheid. Ook al gaat ze, noodgedwongen misschien, iets verstandiger doen, het doet niets af aan de streken die ze geflikt heeft en het feit dat zij in haar pappie met van alles en iedereen in aanvarng kwamen, zonder dat ze zelfs maar op een boot hoefden te zitten.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef svetan het volgende:
@ MrFoureyes
idd is die reactie zuur en jaloers! ..... vooral het herhalen van al lang achterhaalde leuzen stoort.
- Die rondleidingen in dat museum zijn natuurlijk geen 9-5 job. Het is bekend dat ze, als de schoolvacanties voorbij zijn, dit baantje ook gaat combineren met haar verdere opleiding. Reken er ook maar op dat er in die overeenkomst met dat museum er ruimte is voor regelmatige zeilondernemingen en wereldreizen die een gevolg zijn van haar record.
Overigens is Guppy een "tentoonstellings object" naast de andere bekende record boten die daar voor anker liggen en in het museum te zien zijn. Een goedkope aanwinst voor de collectie.
- Heb je er bewijs van dat ze een voorschot voor dat boek heeft gekregen en dat er een contract bestaat waarin een verschijningsdatum is vastgelegt? Ik heb op het ogenblik eerder het vermoeden dat deze uitgeverij problemen veroorzaakt.
- Je doelt op deze Jongert reclame op de boot. Reken eens na vanaf de dag dat Guppy werd uitgerust tot de datum dat de stickers weg waren. Het zou ook nog wel eens een sponsorcontract voor een jaar geweest kunnen zijn. In iedergeval lopen ook sponsorcontracten na een bepaalde tijd af. Overigens heb ik uit nog geen enkele betrouwbare bron gehoord dat sponsors bezwaar hebben gemaakt!
- Er is nooit een ondertekend contract met een nederlandse mediaonderneming geweest. Die camera's werden aan boord geplaatst toen de onderhandelingen nog aan de gang waren. Toen bleek dat er geen overeenkomst kwam zijn die camera's natuurlijk uitgezet.
- De Dekkers, Laura en haar ouders, hebben waarschijnlijk op zijn laatst in Darwin samen besloten (voor of na de opstand in de nederlandse pers) dat het meer zin had te leren voor een internationaal highschool diploma dan voor een puur nederlands havo- papiertje via de Wereldschool. Dat Laura niet stil heeft gezeten blijkt wel uit het feit dat ze ondertussen de noodzakelijke Nieuw Zeelandse diploma's heeft gehaald om verder te kunnen studeren.
Alsof het om een mediatraining gaat..quote:Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Het blijft een herhaling van postings. We halen deel 100 wel.
Laura heeft geen mediatraining gehad, dat was misschien handig geweest, maar ik hou juist van dat koppige, ietwat kinderlijke karakter van haar.
Dekker heeft ze dus gewoon bedonderd. Een ander woord kan ik er niet voor vinden. Het siert ze dat ze er zo netjes over blijven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Van: "xxx" <xxx.xxx@alk.nl>
Onderwerp: boek Laura Dekker
Datum: Di, 8 januari, 2013 09:57
Aan: xxx@xs4all.nl
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer xxx
Dank u voor uw vraag die u via onze site heeft gesteld.
We wachten nog op het manuscript. De opbrengt van de coupons die Laura indertijd op de Hiswa verkocht, is haar reeds ter beschikking gesteld om haar verdere reis mogelijk te maken; We hebben toen ook afspraken gemaakt over deadlines met betrekking tot het leveren van tekst- en beeldmateriaal. Deze deadlines zijn inmiddels verstreken zonder dat het materiaal in ons bezit is gekomen.
Wij hebben kennis genomen van de uitlatingen aan ons adres op de site van Laura.
Wanneer u interesse heeft in een andere titel van Uitgeverij De Alk, kunt
u natuurlijk de coupon hiervoor gebruiken. Wanneer u daar de voorkeur aan
geeft, kunt u de coupon ook aan ons retourneren onder vermelding van uw
rekeningnummer. U ontvangt dan het aankoopbedrag retour.
Met vriendelijke groet
Man lul niet, ze schrijven toch dat ze het manuscript niet hebben? Net als dat ze schrijven dat er deadlines waren en zij zo stom zijn geweest om haar het geld van die coupons voor te schieten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 02:27 schreef svetan het volgende:
@Disana
Je hebt Laura alweer veroordeeld zonder dat je de achtergronden kent! Ik ken ze ook niet maar ik heb zo mijn vermoedens.
Mooie mail van De Alk...... maar als je kritisch leest zit ook aan dat verhaal een luchtje: Ten minste het textmateriaal moeten ze in het bezit hebben want anders zou er geen duitse vertaling zijn en er geen problemen bij de engelse vertaling.
Dat ze zo snel die coupon willen verzilveren duid er wel op dat ze van het contract met de Dekkers afwillen. Dit omdat het boek, door de vertalingen in diverse talen, toch wel een nummer te groot is voor zo'n kleine uitgeverij. Voor de oplage en het (nederlandse) doelgebied van het boek dat oma Dekker heeft geschreven waren ze perfect geschikt.
Ik denk echter niet dat deze kleine uitgeverij in staat is bv ook japanse en koreaanse (en nog andere talen) vertalingen uit te brengen en een internationale distributie te verzorgen. Uit de TV shows met Laura in genoemde (zeevarende) aziatische landen blijkt er daar ook veel belangstelling voor Laura's reis te bestaat.
Ik vermoed dat er achter de schermen wel onderhandelingen aan de gang zijn om de rechten van het boek aan een grote, internationale uitgeverij te verkopen. Daarbij denk ik nu niet dat we veel medelijden met De Alk hoeven te hebben vanwege de reeds betaalde voorschotten. De opbrengst van de verkoop van de internationale rechten op dit boek zal waarschijnlijk wezelijk meer opbrengen als dat ze het boek zelf zouden uitgeven. Laura zou echter, door de internationale distributie en vertalingen, duidelijk hogere inkomsten hebben. Dit zou dus voor beide partijen een win-win situatie zijn.
Zo zou bv de Pearson PLC/ Penguin group met zijn vele internationale imprints een goede keuze als uitgever zijn. Veel van deze imprints zijn ook op het gebied van reizen en sport actief en waarschijnlijk graag bereid de internationale uitgaven te verzorgen.
Ik denk dat zowel de uitlatingen van Laura als van De Alk deel van een pokerspelletje zijn zoals dat wel vaker in het zakenleven voorkomt.
Het lijkt me glashelder dat mevrouwtje het geld van die coupons in haar zak heeft gestoken zonder er iets voor te leveren. Dat zou je ook niet moeten verbazen, want zolang als ze van huis is profiteert ze al van de goedgeefsheid van vreemden. Ze weet niet beter dan dat het haar toe komt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 02:27 schreef svetan het volgende:
@Disana
Je hebt Laura alweer veroordeeld zonder dat je de achtergronden kent!
Het ligt natuurlijk niet alleen aan Laura. Guppy voelt zich ook niet prettig in de haven van een grote stad.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:
Wel jammer voor het maritiem museum, dat ze uiteindelijk maar eenmaal een rondleiding kon geven tussen al dat boekenschrijven door. Maar voor degenen die hem hebben meegemaakt was het zeker een lifechanging experience.
Die school is toch ook in Auckland? Grote, drukke stad, niets voor Zeilmeisje, vind ze zelf. Kun je niet kapitein worden via de Wereldschool? Haar inschrijvingsformulieren hebben ze al.
Ik wou net zeggen.. Ze ging toch een kapiteinsopleiding doen? Wanneer begint ze daarmee?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:
Wel jammer voor het maritiem museum, dat ze uiteindelijk maar eenmaal een rondleiding kon geven tussen al dat boekenschrijven door. Maar voor degenen die hem hebben meegemaakt was het zeker een lifechanging experience.
Die school is toch ook in Auckland? Grote, drukke stad, niets voor Zeilmeisje, vind ze zelf. Kun je niet kapitein worden via de Wereldschool? Haar inschrijvingsformulieren hebben ze al.
Dus... wanneer begint ze ermee?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:57 schreef svetan het volgende:
@ Enneacanthus_Obesus
Het is zomervacantie in NZ
De meeste opleidingen beginnen hier in maart.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus... wanneer begint ze ermee?
Nou, ik ben benieuwdquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:03 schreef Logical het volgende:
[..]
De meeste opleidingen beginnen hier in maart.
Dat heeft ze niet gedaan? Dat betekent wrs. dat ze niet gaat studeren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Zou er nog een oproep komen om te doneren voor lesgeld en schoolboeken, of is ht voorschot van De Alk nog niet op?
Als Laura er niet eens aan denkt om mensen op die manier te tillen, dan is ze vast helemaal niet met die opleiding bezig,quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Hoeft geen reden te zijn om niet om donaties te vragen. Lijkt een beetje op een voorschot voor een boek dat je niet schrijft.
En MrFoureyes, waar blijft jouw entry? Of is ie geweigerd, zou me niet verbazen want je noemt het verboden woord 'school'quote:Hi dear and brave Laura! Congratulations to your first car! Enjoy it with intelligence, don´t massacre the other Kiwis and minimize the pollution of the air. The car must be the compliment to Guppy, not the inverse. - What a fantastic photo of you on Gastbook 16.1 - the young strong girl at the helm steering out the ship without all anxiety in night and darkness and roaring seas. If all people, boys, girls, men and women could be of this calibre! I feel the spirit of the old vikings and conquistadores - but now without violence, not more murder, rape and slavetaking but only friendly curiosity of and joy to know other cultures and people with we shall share our wonderful planet as you, Laura, ha expressed it. As before, I cheer for you, Laura and your companions, as pioneers for a united mankind!!! Now, my eyes are going wet again, you make them wet of joy! God bless you and all yours companions! Sten Danielson, Stockholm, Sweden.
Oh mijn god! Wat een sarcasmequote:Op donderdag 31 januari 2013 13:39 schreef Disana het volgende:
Oké, wie van jullie zit hier te slijmen?
[..]
En MrFoureyes, waar blijft jouw entry? Of is ie geweigerd, zou me niet verbazen want je noemt het verboden woord 'school'
Goed idee! Laura reed al auto voordat ze een rijbewijs had, dus heeft ze die instructeursopleiding helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:02 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura rijdt auto
Wat geweldig! Misschien nieuwe kansen, meteen op voor haar instructeursdiploma en rijlessen geven aan kinderen.
Misschien kan ze zich voor de Dakar rally laten sponsoren met tussenstopjes voor gratis bandelwissels en inheemse maaltijden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Goed idee! Laura reed al auto voordat ze een rijbewijs had, dus heeft ze die instructeursopleiding helemaal niet nodig.
Typisch toch dat Dekker zoveel rare oude mannen aantrekt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:16 schreef MrFoureyes het volgende:
Die van mij is inderdaad niet geplaatst - en die Sten Danielson is echt, heeft een hele serie van postings. Is een bejaarde marco-bioot uit Stockholm, schrijft ook veel ingezonden brieven (ook te vinden op internet) over de kosmos en over UFO's.
Geen sarcasme, dus.
Het is wel een record dat ze voor zichzelf doet. Dus regels gelden niet voor haar, behalve als ze ze zelf verzint. En hoe je het ook wendt of keert: misschien is ze wel de jongste deelnemer ooit. Dat is ook echt een aspect dat heel veel inspanning en een bijzondere vaardigheid vereist.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien kan ze zich voor de Dakar rally laten sponsoren met tussenstopjes voor gratis bandelwissels en inheemse maaltijden.
Ze weet in elk geval hoe ze de donaties moet laten blijven komen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Er staan weer een paar mooie foto's op de site, Laura weet ook helemaal niet dat ze interessant voor mannen begint te worden
Het staat wel op de site van Laura zelf en niet op de site van de uitgever, he?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef svetan het volgende:
Dat zinnetje laat aan duidelijkheid niets te wensen over en het ziet er naar uit dat het door een jurist geschreven is.
waaaaaaahahaaaaaaaaaaaaaquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Dat zinnetje laat aan duidelijkheid niets te wensen over en het ziet er naar uit dat het door een jurist geschreven is.
Het bevestigd mijn indruk, zoals ik hier al eerder heb geschreven, van een kleine nederlandse uitgever die te veel hooi op zijn vork heeft genomen.
Indien de oorzaak bij de Alk ligt, is dat het einde van deze uitgever want dan kunnen ze aangeklaagt worden wegens derving van inkomsten hetgeen in dit geval (internationale versies!) wel eens in de honderdduizende zou kunnen lopen.
Hoezo teveel hooi op zijn vork genomen?? Het gaat om één boek, man!quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Het bevestigd mijn indruk, zoals ik hier al eerder heb geschreven, van een kleine nederlandse uitgever die te veel hooi op zijn vork heeft genomen.
Indien de oorzaak bij de Alk ligt, is dat het einde van deze uitgever want dan kunnen ze aangeklaagt worden wegens derving van inkomsten hetgeen in dit geval (internationale versies!) wel eens in de honderdduizende zou kunnen lopen.
Ze zijn twee komma's vergeten in die zin. Rechtenopleidingen zijn ook niet meer wat ze geweest zijnquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:13 schreef MrFoureyes het volgende:
"Wegens vertraging veroorzaakt door de uitgever Alk & Heijnen zal het boek voorlopig niet worden uitgegeven"
Ja, zo'n scherpe formulering verraadt inderdaad jaren van juridische scholing en proceservaring tot aan de Hoge Raad. De faillisementsaanvraag is nu ieder moment wel te verwachten.
De man van De Alk wist meteen het webadres te vinden, deed hoorbaar zijn best om netjes te blijven maar het was wel duidelijk dat ze de buik vol hebben van dit Zeilmeisje.
Zou ze net zo eindigen als haar vader? In armoede, wantrouwig, aan de rand van de samenleving? Het gevoel dat ze altijd tekort wordt gedaan is er al, en naarmate ze ouder wordt en minder schattig, zal het moeilijker worden om donaties los te trekken. Vader zit/zat jaren in de bijstand, en op een gegeven moment werd ook die bijstandsuitkering nog gekort (zie het boek van Oma).
Mooi toekomstperspectief.
Die zin had door een jurist geschreven kunnen zijn. Heb je rechten gestudeerd?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:24 schreef MrFoureyes het volgende:
Waarschijnlijk rechten gestudeerd bij de Wereldschool en met evenveel inzet gestudeerd als Zeilmeisje.
Net als dat Duitse tijdschrif, dat durfde te beweren dat Laura een persoonlijkheidsstoornis had. Daar blijkt helemaal niets van. Allemaal jaloerse mensen en een mediacomplot om dit hoogbegaafde kind dat op haar 13e allang volwassen was, klein te houden.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Zolang de zaak onder de rechter is, geef ik geen commentaar. Maar een ding is zeker: De Alk zal bloeden.
Dan kan ze snel wegvaren als tientallen kinderen hun rijlessen betaald hebben...quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:02 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura rijdt auto
Wat geweldig! Misschien nieuwe kansen, meteen op voor haar instructeursdiploma en rijlessen geven aan kinderen.
Die bewonderaars schijnen zich maar niet te kunnen realiseren dat het nogal makkelijk is om op kosten van anderen 'je eigen pad te kiezen'.quote:Ha Laura, Nederland is te klein van geest voor jou. Klasse van je dat je je eigen pad kiest. Ben nog steeds diep onder de indruk van je moed en doorzettingsvermogen. Je laat de zogenaamde grote mensen zien dat zij zich door angsten laten leiden. Geniet van het leven daar in NZ! Ik ben op zoek naar een jeanneau ginn fiz, heb je nog tips waar ik op moet letten? Dankzij anders denkenden zoals jij blijft de wereld wakker. Groetjes vanuit de sneeuw in NL Koert
Laura is gewoon een slimme ondernemer die niet haar hele leven aan hetzelfde buro zal doorbrengen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Die bewonderaars schijnen zich maar niet te kunnen realiseren dat het nogal makkelijk is om op kosten van anderen 'je eigen pad te kiezen'.
Ik betwijfel of ze nog lang op dezelfde voet door kan leven.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura is gewoon een slimme ondernemer die niet haar hele leven aan hetzelfde buro zal doorbrengen.
Dan kan ze altijd nog zwanger terugkeren naar Nederland en hier een uitkering aanvragen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze nog lang op dezelfde voet door kan leven.
Het land dat ze verafschuwt? Laat haar maar wegblijven, ze zoekt maar een rijke ouwe vent. Zitten er genoeg op haar gastenboekquote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan kan ze altijd nog zwanger terugkeren naar Nederland en hier een uitkering aanvragen.
Wat noem je eigenlijk 'slim ondernemerschap'?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan kan ze altijd nog zwanger terugkeren naar Nederland en hier een uitkering aanvragen.
Ze is eigenaar van een groothandel in loze beloften en dat doet ze heel aardig, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura is gewoon een slimme ondernemer die niet haar hele leven aan hetzelfde buro zal doorbrengen.
Nog wel... Ze leeft op een windbuil. Dat is een keer afgelopen.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:09 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Ze is eigenaar van een groothandel in loze beloften en dat doet ze heel aardig, inderdaad.
Was haar eerste boek al uitgekomen dan? Oh, wacht, die stomme uitgever. Echt Nederland weer hoor... Eerst de leerplichtambtenaar en toen Jeurgdzorg en nu weer een uitgever..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:32 schreef MrFoureyes het volgende:
"Mijn tweede boek over de reis zelf, komt zeker niet voor april 2013 uit."
www.lauradekker.nl
Nieuwe nepdatems!
Ach jee, lachen dit, ze heeft natuurlijk niet de vereiste vooropleiding om die studie te doen......quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Disana het volgende:
Alweer een nieuw baantje:
'I have a nice job here at Dive Tutukaka, a diving company that goes out to the Poor Knights every day.'
En zo voorspelbaar:
'By now, Maritime School back in Auckland has started. I decided not to attend school after all. Living in a big city like Auckland and doing the same thing in the same place every day didn't seem very exciting.'
Oh en ja hoor:
'I am in love with New Zealand but I don't think I've reached the point yet where I could imagine settling in forever.'
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=5019&Lid=13&Lit=VIEW
Ach, ze moet haar naam natuurlijk waarmaken. Van jongsafaan is haar verteld dat ze een zeilmeisje is, en daar gelooft ze zelf ook in. Ze is een bijzonder meisje, nietwaar.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:12 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Gek dat zo'n massa water...zonder afleiding...geen kip te zien...zo boeiend is.
Nog even en ze haalt mijn record in. Toen ik 18 was had ik al een CV van 3 A4'tjes.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Disana het volgende:
Alweer een nieuw baantje:
'I have a nice job here at Dive Tutukaka, a diving company that goes out to the Poor Knights every day.'
En zo voorspelbaar:
'By now, Maritime School back in Auckland has started. I decided not to attend school after all. Living in a big city like Auckland and doing the same thing in the same place every day didn't seem very exciting.'
Oh en ja hoor:
'I am in love with New Zealand but I don't think I've reached the point yet where I could imagine settling in forever.'
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=5019&Lid=13&Lit=VIEW
Toch niet zo, hoop ik:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Nog even en ze haalt mijn record in. Toen ik 18 was had ik al een CV van 3 A4'tjes.
http://www.encyclo.nl/beg(...)dertien%20ongelukkenquote:wordt gezegd van ‘personen, die telkens een nieuw middel van bestaan zoeken, maar er altijd slecht afkomen’.
Aan de ene kant zou je denken dat God haar begeleid heeft de oceanen over, aan de andere kant staat er geschreven "Gij zult God niet verzoeken", Jezus weigerde van het dak te springen om te bewijzen dat hij werkelijk gezonden was.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:00 schreef MrFoureyes het volgende:
"Laura seems to stand under protection of a yet mightier power, Almighty God himself"
www.gastenboek.nl
Heeft Jezus een zusje? Zou Zeilmeisje naar de aarde zijn gezonden met een boodschap voor de mensheid? En hoe luidt die boodschap dan?
Nee, nee, ze is begeleid door 2 dieselmotoren, halve waarheden, makkelijke routes, feesten in afwachting van mooi weer en vast nog veel meer maar niet door God.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Aan de ene kant zou je denken dat God haar begeleid heeft de oceanen over, aan de andere kant staat er geschreven "Gij zult God niet verzoeken", Jezus weigerde van het dak te springen om te bewijzen dat hij werkelijk gezonden was.
Haar CV is veel dikker. Ze verkoopt ze ook, alleen de uitgever heeft problemen met de drukkerij ofzo..quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Nog even en ze haalt mijn record in. Toen ik 18 was had ik al een CV van 3 A4'tjes.
Wat Laura ook doet, het is altijd goed.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:32 schreef MrFoureyes het volgende:
De fans leggen het nog een keer uit:
"once learned she moves on. what holds laura back is age. this is where are schools of the world mess up. and laura is saying i will learn on my own."
"But with your experience and goals you really don't need the big license. I'm sure you would never want to work on a big container ship as it is sort of boring. I really don't think You want to work on the really big yachts either as they very impersonal and very structured. So I agree with you that you don't need the formal maritime education"
"trouble is there no real school for laura to go to. and she has to jump around from school to school to find what she wants"
www.gastenboek.nl
Kan Svetan ons werkelijk niets meer vertellen over het grote opleidings-masterplan dat Zeilmeisje in overleg met haar ouders en adviseurs heeft ontwikkeld? We komen nu niet verder dan dat ze helemaal geen opleiding nodig heeft - is dat werkelijk de inhoud van het masterplan?
Deze heeft wel iets Hollands:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:15 schreef Cynix ® het volgende:
Maar ze krijgt het niet zo gedraaid dat het schuld van Nederland is? Gemiste kans.
Svetan heeft vast nog wel een plekje over. Dan kan ze les gaan geven op de zeilclub en kunnen al die grote zakenlui die hij kent dat geld direct aan haar geven. Goed idee Babewatcher, Laura bij svetan blijquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:55 schreef BabeWatcher het volgende:
Nieuw-Zeeland is toch ook niet zo'n prettig land. Misschien moet Laura maar vluchten naar Duitsland.
maar wat schiet ik ermee opquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Svetan heeft vast nog wel een plekje over. Dan kan ze les gaan geven op de zeilclub en kunnen al die grote zakenlui die hij kent dat geld direct aan haar geven. Goed idee Babewatcher, Laura bij svetan blij
Duitsland is een stuk dichterbij voor je dan Nieuw-Zeelandquote:
Als marketingstunt gaat de club van Svetan opblaaslaura's op de markt brengen, voor in het zwembad natuurlijk.quote:
http://www.tubantia.nl/al(...)-zeiltocht-1.3693556quote:Laura Dekker denkt aan nieuwe grote zeiltocht
Laura Dekker denkt aan een nieuwe grote solozeiltocht. Het zeilmeisje dat een record brak door als jongste vrouw ooit (16) in haar eentje de wereld rond te varen, wil de poolgebieden bij Alaska en Chili verkennen.
"Alleen nog even sparen", zegt ze in een vraaggesprek via internet. "Het gaat er zeker een keer van komen. Vraag me alleen nog niet wanneer. Guppy is er ook nog niet klaar voor. Nu moet ik eerst geld verdienen om het schip weer helemaal in orde te maken. Ik spaar voor nieuwe zeilen, er moet geschilderd worden en eigenlijk moet ik alles weer even goed laten nakijken. Misschien maak ik die poolreis wel met een stalen schip, want staal is nu eenmaal meer geschikt voor koude gebieden. Maar ik moet eerst sparen voor ik er ook maar over kan nadenken."
Lees het hele verhaal van Jan Vriend zaterdag in de krant of via de iPad app.
De opbrengsten van het boek valen toch een beetje tegen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:50 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/al(...)-zeiltocht-1.3693556
Het leest als een groot bedelfeest.
Dat komt De Alk steeds verkeerde datemsquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De opbrengsten van het boek valen toch een beetje tegen.
En de fillem dan? Wanneer komt die uit? Maiden Trip is inmiddels ruim een jaar geleden..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat komt De Alk steeds verkeerde datemsopgeeft voor het boek.
Het enige wat je van tijd tot tijd van die film ziet zijn wat promofoto's van de titel.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En de fillem dan? Wanneer komt die uit? Maiden Trip is inmiddels ruim een jaar geleden..
Hollywood saboteert Lauraquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En de fillem dan? Wanneer komt die uit? Maiden Trip is inmiddels ruim een jaar geleden..
http://schedule.sxsw.com/2013/events/event_FS13783quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, want een meisje van 17 kan zo'n toch natuurlijk zelf betalenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:50 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/al(...)-zeiltocht-1.3693556
Het leest als een groot bedelfeest.
Dat kan ze toch ook ronduit vragen i.p.v. zo'n ronkend verhaal over alweer een woest plan de wereld in te sturen? 'Stuur me geld!' en niet 'Goh, mijn zeil is aan vervanging toe.' Wel zo eerlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:38 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ja, want een meisje van 17 kan zo'n toch natuurlijk zelf betalen
Ze doet het natuurlijk ook om deze topicreeks nieuw leven in te blazen. Hier zitten haar grootste fans.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat kan ze toch ook ronduit vragen i.p.v. zo'n ronkend verhaal over alweer een woest plan de wereld in te sturen? 'Stuur me geld!' en niet 'Goh, mijn zeil is aan vervanging toe.' Wel zo eerlijk.
Waar staat wanneer ie uitkomt dan?quote:
Zij mag zich de uitvindster van een nieuw fenomeen noemen: de anti-fans.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:57 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ze doet het natuurlijk ook om deze topicreeks nieuw leven in te blazen. Hier zitten haar grootste fans.
Staat dat niet rechts van de foto?quote:Op zondag 3 maart 2013 08:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar staat wanneer ie uitkomt dan?
Dat leek me meer te slaan op het event daaronder in de rechterkolom. Daar staan verschillende dingen met tijden erbij. Ik heb ook nog nooit gezien dat er bij een releasedatemquote:Op zondag 3 maart 2013 12:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Staat dat niet rechts van de foto?
Sunday, March 10
1:45PM - 3:07PM
Dat haar in haar mond is volgens mij trouwens gephotoshopt.
Maar als je die hele kolom bekijkt, staat er verderop toch wel 'director Jill Schlesinger'. En die tijden kunnen toch van de première zijn?quote:Op zondag 3 maart 2013 12:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat leek me meer te slaan op het event daaronder in de rechterkolom. Daar staan verschillende dingen met tijden erbij. Ik heb ook nog nooit gezien dat er bij een releasedatemeen eindtijd wordt vermeld.
Je hebt gelijk.. Het staat er idd. Jemig. Hoe is Jillian er in geslaagd géén ruzie met haar te krijgen?quote:Op zondag 3 maart 2013 12:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar als je die hele kolom bekijkt, staat er verderop toch wel 'director Jill Schlesinger'. En die tijden kunnen toch van de première zijn?
Snoepreisje naar New York, toch?quote:Op zondag 3 maart 2013 12:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.. Het staat er idd. Jemig. Hoe is Jillian er in geslaagd géén ruzie met haar te krijgen?
Oh ja, toen was Jilian haar grote vriendin. Dan zal ze volgende week wel naar Austin gaan..quote:
Nou ja, als het onderwerp van je film op een rondvaartbootje gaat werken i.p.v. met jou samen aan de film te werken zoals afgesproken, dan schiet het natuurlijk niet op. Het was net zoals met dat museum en wie weet wat nog meer: zodra de buit binnen is, gaat madam haar eigen gang.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja, toen was Jilian haar grote vriendin. Dan zal ze volgende week wel naar Austin gaan..
Ik geloofde niet meer dat die film ooit zou verschijnen. Heb je echt meer dan een jaar nodig om een docu van nog geen anderhalf uur te maken, terwijl hij tijdens de 'recordpoging' ook al in de maak was? Dat is 3 jaar, bij elkaar.
Dus eigenlijk zou Jillian de docu zelf later hebben afgemaakt? Kan heel goed. Het zal niet hebben meegevallen zonder haar medewerking.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, als het onderwerp van je film op een rondvaartbootje gaat werken i.p.v. met jou samen aan de film te werken zoals afgesproken, dan schiet het natuurlijk niet op. Het was net zoals met dat museum en wie weet wat nog meer: zodra de buit binnen is, gaat madam haar eigen gang.
Eigenlijk moet iemand van ons zich opofferen om er anderhalf uur lang naar te kijken om te zien of het iets is geworden. Ik zeg maar vast dat ik me niet beschikbaar stelquote:Op zondag 3 maart 2013 13:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou Jillian de docu zelf later hebben afgemaakt? Kan heel goed. Het zal niet hebben meegevallen zonder haar medewerking.
Ik ook niet. Ik zie al teveel mislukte films voor mijn werk, dus dan hoef ik dit vermoedelijke drama niet te zien.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Eigenlijk moet iemand van ons zich opofferen om er anderhalf uur lang naar te kijken om te zien of het iets is geworden. Ik zeg maar vast dat ik me niet beschikbaar stel
Die 'exclusieve clip' pleit toch voor een zeer veelbelovende docu omtrent dit wonderkind.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zie al teveel mislukte films voor mijn werk, dus dan hoef ik dit vermoedelijke drama niet te zien.
Mislukte films kijken klinkt als een bijzonder beroepquote:Op zondag 3 maart 2013 18:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zie al teveel mislukte films voor mijn werk, dus dan hoef ik dit vermoedelijke drama niet te zien.
Hahaquote:Op zondag 3 maart 2013 19:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Mislukte films kijken klinkt als een bijzonder beroep
Beste mensen, mag ik even jullie aandacht?quote:Op zondag 3 maart 2013 19:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
Loopt dit nog steeds joh?
Sommige mensen hebben echt geen leven.
Het zal ook vaak een kwestie van geld zijn.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
HahaNee, ik kijk en beoordeel heel veel films (filmselectie voor een film festival). En daar zitten genoeg goede films tussen, ook veel bagger, maar vooral veel films met een goed idee dat heel matig is uitgewerkt of andersom.
Deze film zal waarschijnlijk tot de grauwe middelmaat van weinig bijzondere films gaan behoren, waarvan het merendeel van dergelijke films toe behoort.
Mss. geeft de film wel wat inzicht in hoe Laura werkelijk is.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zal ook vaak een kwestie van geld zijn.
Ik vraag me af met hoeveel enthousiasme deze film gemaakt is. Ik gok met zeer weinig na al die tijd.
Als er al een 'werkelijke' Laura is.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mss. geeft de film wel wat inzicht in hoe Laura werkelijk is.
Nou, het lijkt mij dat er twee Laura-spelen zijn: eentje die doet wat papa haar heeft ingegeven (oh ik hou zo van zeilen) en eentje om mensen om haar vingers te winden (zien jullie dat mijn zeil kapot is). Maar een fris spontaan meisje met normale wensen en gedragingen heb ik nooit gezien.quote:
Het lijkt een wat verknipt typje dat bij haar vader met issues tav de maatschappij woonde, ja.. Ze had dan ook de neiging zich af te zonderen en juist daarmee iegenlijk ook aandacht te vragen.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, het lijkt mij dat er twee Laura-spelen zijn: eentje die doet wat papa haar heeft ingegeven (oh ik hou zo van zeilen) en eentje om mensen om haar vingers te winden (zien jullie dat mijn zeil kapot is). Maar een fris spontaan meisje met normale wensen en gedragingen heb ik nooit gezien.
Mwah, filmmaken is een kunst, weinig mensen die dat echt goed kunnen. Maar voor een goede documentaire heb je niet altijd geld nodig.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zal ook vaak een kwestie van geld zijn.
Ik vraag me af met hoeveel enthousiasme deze film gemaakt is. Ik gok met zeer weinig na al die tijd.
Even dat stukje gekeken en dan bevestigd des te meer wat ik al dachtquote:Op zondag 3 maart 2013 18:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die 'exclusieve clip' pleit toch voor een zeer veelbelovende docu omtrent dit wonderkind.
http://blogs.indiewire.co(...)il-around-the-world#
Dat einde van die trailer ook... luhluhluh.. Hihi....quote:Op zondag 3 maart 2013 20:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Even dat stukje gekeken en dan bevestigd des te meer wat ik al dachtDat Laura zelf zo'n filmpje op haar site zou plaatsen a la. Maar dit laat je toch niet zien als preview voor je film
![]()
Een ding is wel zeker, geld gaat Laura er iig niet mee verdienen.
Zoals jullie al opmerkten, doet het previewfilmpje het ergste vermoeden. Ach, ik neem dat Laura ook niet kwalijk, die heeft die aanleg niet. Maar voor zo'n Jillian is het wel sneu, die had vast op boeiender materiaal gerekend.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah, filmmaken is een kunst, weinig mensen die dat echt goed kunnen. Maar voor een goede documentaire heb je niet altijd geld nodig.
Het probleem is dat Laura totaal niet mediageniek is. Waardoor dus het thema zelf krachtig genoeg moet zijn. En het thema van de film is juist te weinig bijzonder.
Ik hoop dat dat filmpje over een tijdje te zien is op Youtube, ofzo. Ik ben wel benieuwd wat Jillian er alsnog van gemaakt heeft.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Zoals jullie al opmerkten, doet het previewfilmpje het ergste vermoeden. Ach, ik neem dat Laura ook niet kwalijk, die heeft die aanleg niet. Maar voor zo'n Jillian is het wel sneu, die had vast op boeiender materiaal gerekend.
Jij biedt je dus aan als vrijwillige kijker. Ben benieuwd naar je oordeelquote:Op maandag 4 maart 2013 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat filmpje over een tijdje te zien is op Youtube, ofzo. Ik ben wel benieuwd wat Jillian er alsnog van gemaakt heeft.
Ik ga er niet voor naar Austin hoor... maar als ie op het internet verschijnt wil ik me wel even opofferen. Als ie echt zo slecht is als de trailer plaats ik een lyrisch bericht met link in haar gastenboekquote:Op maandag 4 maart 2013 20:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij biedt je dus aan als vrijwillige kijker. Ben benieuwd naar je oordeel
Nee klopt, je had het over YouTube. Ik durf nu al wel te wedden dat ie minimaal net zo slecht is als de trailer. Maar ik zie je recensie met interesse tegemoetquote:Op maandag 4 maart 2013 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ga er niet voor naar Austin hoor... maar als ie op het internet verschijnt wil ik me wel even opofferen. Als ie echt zo slecht is als de trailer plaats ik een lyrisch bericht met link in haar gastenboek
[Svetanmodus]quote:Op maandag 4 maart 2013 20:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee klopt, je had het over YouTube. Ik durf nu al wel te wedden dat ie minimaal net zo slecht is als de trailer. Maar ik zie je recensie met interesse tegemoet
Ach jee, je kon erop wachten. Naar NY uitgenodigd worden om aan de film te werken, doodleuk iets anders gaan doen als je er bent, en dan natuurlijk weer commentaar hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:32 schreef Hammondorgel het volgende:
"7-3-2013
I am not going to say much about the film Maidentrip, but I won't be representing it as I am not fully standing behind it."
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
for this time we see her spelling mistake through the fingersquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:09 schreef Redefine het volgende:
Not standing behind itJa ja Laura is zo perfect in Engels dat ze er maar even een letterlijke vertaling vanuit het Nederlands tegenaan gooit.
Verder geen verrassing dat ze niks meer met de film te maken wil hebben. Iedereen waar ze mee samenwerkt wordt afgedankt door haar. Sneu voor Jillian.
Hoe is het eigenlijk met Kiwi?quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:29 schreef livelink het volgende:
Ach ja, het begint voorspelbaar te worden, maar ik hoef de film nog steeds niet te zien.
En her good friend Jillian heeft er in ieder geval een katje aan overgehouden
Zeker een geweldig leven! Gewoon doen wat je zelf wilt, zonder verantwoordelijkheid. En als je er geen zin meer in hebt, dan stop je er gewoon mee. Lekker geld vangen zonder er iets voor te hoeven doen. Contracten en afspraken alleen aanhouden zolang je er zin in hebt.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
for this time we see her spelling mistake through the fingers
[..]
Hoe is het eigenlijk met Kiwi?
Toch blijft het allemaal heel leuk om Laura's dagboek te lezen. Wat een actief meisje. Wat een geweldig leven heeft zij.
Maar waarom staat Laura niet achter de film, dan? Het schetst toch aardig hoe ze is.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:26 schreef MrFoureyes het volgende:
Tja
Ze is op een boot geboren (false)
Haar vader wilde dat ze de reis ging maken (true)
De Amerikaanse overheid zou nooit toestemming hebben gegeven voor een dergelijk avontuur (true)
Ze is een voorbeeld voor jongeren (hopelijk niet)
Weinig nieuws dus.
Een Nederlands verslag staat opquote:LAURA DEKKER: Dissing Her Own Movie
Laura Dekker, current holder of the unofficial "youngest solo circumnavigator" record, who thumbed her nose at Dutch authorities and insisted on doing it her way, has announced in her own typically cryptic fashion that she doesn't think much of a film about her that has just been released to quite positive reviews. Maidentrip (you can see a short clip up top), an independent documentary film by Jillian Schlesinger, debuted last week at the prestigious South by Southwest (SXSW) media festival in Austin, Texas, and immediately won itself an Audience Award. Dekker's own review of the film consisted of a single line posted on the homepage of her website: I am not going to say much about the film Maidentrip, but I won't be representing it as I am not fully standing behind it.
Laura's father, Dick Dekker, who supported Laura in her battle against the Dutch government (and initially her mom) as she fought to get permission to sail around the world on her Jeanneau ketch Guppy, has elaborated on Laura's statement in a comment he posted today on the Dutch marine website Nauticlink. A translation from Dutch to English has appeared in the comments to a post on Laura's Facebook page:
As Laura's father I pretty much understand why she does not support that movie. Only a few minutes from all the pictures Laura took [during her voyage] was used for that movie of 90 minutes playtime! Except for a few minutes that were taken during a lull in the wind, there are no pictures that show the sailing. In contrast, a ten minutes lasting dispute between Laura and a reporter – they were arguing because Laura did not want to be in the news - is shown in that movie (that scene was shot by Jillian [Schlesinger, the filmmaker]). Moreover, there are many scenes that create a very strange impression of her journey. Laura does not recognize herself in that movie. It's a big disappointment for the sailing enthusiasts since the movie is about all and everything except for the journey and Laura's passion for sailing.
I'd like to say a few words about the recent positive critics on that movie. Since we [the family] have seen the movie we are pretty sure that all those reviews were written by people who only talked to the filmmakers. It's impossible that they have seen the movie since their description of Maidentrip does not apply to the movie at all! Jillian, the filmmaker, always promised to Laura that she will make a documentary about the journey. After having watched the movie for the first time in New York several months ago, Laura was very disappointed and asked Jillian for several changes since the film did not show the truth. Jillian had promised to go over it once again, however, in the end she made it even worse (more lurid). Due to all those issues Laura has finally decided to refrain from that movie.
It's very sad since she was very excited that Jillian would make something nice from all the great pictures that Laura took during her trip. Laura truly is deeply disappointed.
Indeed, Laura and her family had and still have very much trouble with all sorts of media attention.
As Dick's post suggests, Laura did participate willingly in the creation of the film, shooting footage of herself and meeting several times with Jillian Schlesinger as she made her way about the globe. But, as Dick also states, she has always been uncomfortable dealing with the dogs of publicity. Her voyage started with her sneaking out of Gibraltar so as to avoid press attention, but she did ultimately hire a publicist to help stoke the fire of her notoriety while she was at sea. And since finishing her voyage last January she (or a publicist) has worked steadily to keep her name alive in the memory of the sailing public.
According to an article published last week on Outside Online (it's ostensibly about the film, but really it's more about the voyage), Laura, who is now 17 and lives in New Zealand and works at a dive shop, is hoping to launch another big voyage soon. My guess is (like anyone) she really wants to have it both ways: some publicity to help her do what she wants, but without the hassle of having to actually deal with media people and their version of the events that make up her life.
As for whether the film is any good or not, I can't tell you, as I haven't seen it. I'm in the middle of pestering the filmmaker about remedying that, so please stand by.
Waarom kan Laura dat zelf niet zeggen?quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Dick Dekker heeft geschreven:
Als Vader van Laura kan ik heel goed begrijpen waarom Laura niet achter de film staat. Van al het filmmateriaal van Laura is slechts enkele minuten in de hele film van anderhalf uur gebruikt! Er zijn geen zeilbeelden op een paar minuten windstilte scenes na. Maar er is bijvoorbeeld wel een (door Jillian gefilmde) 10 minuten durende strijd tussen een reporter en Laura in de film te zien omdat Laura geen nieuws wil zijn. Verder zijn er veel beelden verdraaid waardoor er een heel raar beeld ontstaan is van haar reis. Laura herkent zichzelf niet meer terug in deze film.
Voor de zeilfans is het helemaal een teleurstelling daar de film over alles behalve de reis en zeker niet over haar passie, het zeilen gaat.
Over de goede commentaren tot nu over de film wil ik nog even dit zeggen. Daar wij de film kennen weten we dat deze reviews door mensen is geschreven die alleen met de makers van de film hebben gesproken. Ze kunnen onmogelijk de film gezien hebben daar de beschrijving die ze van Maidentrip geven totaal niet klopt met de film!. Jillian (de maker) heeft altijd beloofd aan Laura een Docu te maken van haar reis. Toen Laura enkele maanden geleden in New York de film zelf voor het eerst zag was ze erg teleurgesteld en vroeg jillian een en ander te veranderen daar het niet klopt met de werkelijkheid. Jillian heeft beloofd er naar te kijken maar het ondertussen alleen maar erger (sensationeler) gemaakt. Al deze dingen heeft Laura doen besluiten afstand te nemen van deze film.
Heel erg jammer want ze zag er enorm naar uit dat Jillian van alle prachtige beelden onderweg iets moois zou maken.
Laura is echt heel erg teleurgesteld
En inderdaad Laura en haar familie hadden en hebben veel moeite met welke media belangstelling dan ook.
Dick Dekker (vader)
bron: http://www.nauticlink.com(...)domzeiling-te-staan/
maandag maart 18, 2013 om 13:33
Zo ongeveer zegt die Charles Doane het ook:quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus papa Dekker is boos omdat de film goede kritieken kreeg? Hij had liever gehad dat de film de grond in was geschreven?
Ik dacht trouwens dat de film maar ruim een uur duurde.
Maar goed, Laura - die bij sommigen de indruk heeft gewekt integer te zijn omdat ze zegt niet van publiciteit te houden, maar deze wel steeds zoekt ivm de sponsoring - is nu weer boos omdat er te weinig beeldmateriaal van haar gebruikt wordt en de film niet voldoende over haar gaat. Bij sommige mensen kun je het ook nooit goed doen.
En zo kennen we haar ook met baantjes en sponsoring: wel de lusten maar niet de lasten.quote:My guess is (like anyone) she really wants to have it both ways: some publicity to help her do what she wants, but without the hassle of having to actually deal with media people and their version of the events that make up her life.
Dan is een film wel handig... mensen adoreren je op het witte doek zodat je ze zelf niet te woord hoeft te staan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo ongeveer zegt die Charles Doane het ook:
[..]
En zo kennen we haar ook met baantjes en sponsoring: wel de lusten maar niet de lasten.
Maar kennelijk vindt Dekker zelf dat ze niet goed uit de verf komt in de film. Ze had vast meer stoere zeilbeelden willen zien en vooral niets over hoe ze met mensen omgaat. Ik ben nu wel benieuwd naar de film geworden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan is een film wel handig... mensen adoreren je op het witte doek zodat je ze zelf niet te woord hoeft te staan.
Ik ook!quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar kennelijk vindt Dekker zelf dat ze niet goed uit de verf komt in de film. Ze had vast meer stoere zeilbeelden willen zien en vooral niets over hoe ze met mensen omgaat. Ik ben nu wel benieuwd naar de film geworden.
Dick Dekker heeft gelijk. Dit is een rechtse propagandafilm die het falende beleid van Jeugdzorg probeert goed te praten. De wereldreis is niet samen te vatten in een filmpje van een uur, dat zou een 50-delige dvdbox moeten zijn.quote:
Ah vijftig keer iets waar geen hond naar zal kijken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dick Dekker heeft gelijk. Dit is een rechtse propagandafilm die het falende beleid van Jeugdzorg probeert goed te praten. De wereldreis is niet samen te vatten in een filmpje van een uur, dat zou een 50-delige dvdbox moeten zijn.
Als je het nog een keer leest wordt het nog gekker: wat de film beschrijft klopt niet met Laura en de goede kritieken kloppen niet met de film, dus vindt hij dat de recensenten de film niet gezien zouden hebben. Volgens Dick, dan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dick Dekker heeft gelijk. Dit is een rechtse propagandafilm die het falende beleid van Jeugdzorg probeert goed te praten. De wereldreis is niet samen te vatten in een filmpje van een uur, dat zou een 50-delige dvdbox moeten zijn.
lolquote:Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?
Heel interessant idd. En het bevestigt ook mijn eerdere vermoeden: ik heb altijd al gezegd dat er tweespalt was tussen vader en dochter. Hij leek steeds er een slaatje uit te willen slaan, terwijl dochterlief de boel saboteerde.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:02 schreef MrFoureyes het volgende:
"According to Mercer, Laura's father Dick was absolutely convinced that the Dutch government had sent an agent to rape Laura, that they were following her, were trying to get her to kill herself, and were out to sink her boat.
"Yes, there is still a great danger from Nederland!" wrote Dick Dekker in one e-mail to Mercer. "We really think the government will send somebody to break the boat or let Laura disappear somehow. We have some proof of it!"
"When I was dealing with them," Mercer told me, "Jillian was everything. Laura loved Jillian. I got the impression that the only person she trusted was Jillian. Dealing with the Dekkers was bizarre, he pronounced during our conversation. "It was like living in a parallel universe. Laura couldn't stand the media, and of course the sailing community cheered that on and thought it was great. But behind the scenes Dick Dekker was saying we want the publicity. We need the sponsorship. We need this. We need that."
Prachtig artikel - bevestigt duidelijk: Dick is gek.
http://www.wavetrain.net/(...)preting-laura-dekker
Er waren zoveel acties niet slim van de Dekkers. Als door een wonder zijn ze er altijd mee weggekomen. Sponsors en een uitgever oplichten, gelijk de camera's op zwart gooien nadat je ze wel vrolijk in de boot hebt laten monteren en een overeenkomst bent aangegaan. Eigenlijk kwamen ze nooit afspraken na. Nu doen ze moeilijk over een op zich - kennelijk - heel integere film.en mensen gaan zich afvragen waarom, tja.quote:Op maandag 1 april 2013 22:32 schreef livelink het volgende:
Eigenlijk wel grappig. Al die tijd heeft iedereen zijn mond gehouden en niet uit de school geklapt, maar nu Laura en haar vader de film zo openlijk veroordelen komt ook de kritiek. Dat was achteraf geen slimme actie van de Dekkers.
Dat geeft idd te denken, maar wat zegt dat volgens jou? Het is mij nog niet duidelijk, nl.quote:Op dinsdag 2 april 2013 06:39 schreef livelink het volgende:
Ja, maar dit is dus voor een aantal mensen de druppel geweest. Het feit dat Pa Dekker ook met een aanvullende verklaring moest komen, sprak al boekdelen. Toch opvallend.
Dat is niets nieuws.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:12 schreef livelink het volgende:
Nu komt er ineens voorzichtige kritiek uit de zeilwereld en ook van Lyall Mercer.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:54 schreef MrFoureyes het volgende:
20 January 2012 Media Release
Laura Dekker publicist says she didn’t need school books
The former manager and publicist of Dutch teenage sailor Laura Dekker has criticised Dutch authorities for putting too much emphasis on her schoolwork. Lyall Mercer worked with Dekker until voluntarily resigning recently so that a family friend based in the Dutch Caribbean – where Dekker will soon complete her voyage – could coordinate her publicity locally. He is still in contact with Dekker.
He said that the education Dekker experienced on her world voyage far outweighed school books. “I thought it was ridiculous that the Dutch Government was focusing on books while a young girl was experiencing different cultures, meeting people from across the world and learning more than anyone would ever learn in a classroom,” he said. “I never got the impression that Laura had any intention of doing school work while away, and neither should she.”
Mercer labelled Dekker “mature beyond her years”. “In some ways she was too mature, battle-hardened by such traumatic experiences with the Dutch Government.” Mercer said the media were very supportive of Dekker “except in the Netherlands and Germany”. “Sadly the media in her home country could be nasty but across the rest of the world everyone was cheering her on.”
He said he holds great affection and respect for both Dekker and her father Dick, but explained they had a complete mistrust of the media. “Laura did very few interviews. She doesn’t really trust anyone and you can’t blame her.”
He revealed that Dick Dekker believed the Dutch Government was chasing her around the world.
“I wouldn’t have ever spoken of this, but her father and lawyer have been very open in the media recently about their attitude towards the Netherlands so I feel it’s alright to speak. Dick Dekker was convinced the Dutch Secret Service was trying to sink her boat – and her with it - right up to the end. It was all very bizarre,” he said.
Mercer said Dekker always said she’d live in New Zealand and the Australian-based publicist hopes to link up with her again if she travels “down under”.
Hij gebruikt een excuus om te zeggen dat Dekker paranoide is. Dat is zeker een heel andere toon.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:59 schreef livelink het volgende:
Tja, het zal wel een subtiel verschil zijn, maar ik vind de toon van Lyall Mercer toch wel heel anders nu. Toen verpakte hij zijn boodschap in een lading aan complimenten aan Laura en haar vader en nu zegt hij hetzelfde, maar dan in verbazing over de kritiek op de film. Ik vind het heel anders overkomen in ieder geval.
OMG moeite met mediabelangstellingquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Dick Dekker heeft geschreven:
Bla bla bla ik ben een aandachtshoer bla bla bla
Laura is echt heel erg teleurgesteld
En inderdaad Laura en haar familie hadden en hebben veel moeite met welke media belangstelling dan ook.
Dick Dekker (vader)
bron: http://www.nauticlink.com(...)domzeiling-te-staan/
maandag maart 18, 2013 om 13:33
Tja, Dick was toch juist degene die het meest happig was op sponsors, deals met grote spelers en geld vangen? Oma Dekker kwam zowat klaar als ze wat voor de radio of tv mocht zeggen.. Ze hebben het echt over zichzelf afgeroepen hoor.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:54 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
OMG moeite met mediabelangstellingTja je dochter heeft er gewoon een negatieve puinhoop van gemaakt. Dan zou ik ook niet met me kop op tv willen
Kan iemand nu alsjeblieft Laura Dekker in een gesticht voor gestoorde en ontspoorde tieners duwen??
Ik heb het voorspeld! Laura als de nieuwe Messiasquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:39 schreef MrFoureyes het volgende:
STEN DANIELSON 21-05-2013
... Enjoy like so many holy men and women the deep silence and the magnifique starry firmament thereover... And Laura, I can´t escape the impression that you stand near these holy people.
www.lauradekker.nl/gastenboek
Eerst uitgeroepen tot de tweede Anne Frank en nu heilig verklaard - Sint Laura!
Het schijnt trouwens dat we haar binnenkort op TV kunnen bewonderen in een of andere realityshow die wordt gefilmd in Marokko. Toch bewonderenswaardig hoe iemand die zo'n moeite heeft met media-aandacht zich toch steeds weer opoffert om in het nieuws te komen.
Ze zal vast een dagtaak hebben aan het verwijderen van de camera's.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb het voorspeld! Laura als de nieuwe Messias
Dat laatste is ook onbegrijpelijk. Wat als ze het niet eens is met het beeld dat de realityshow van haar schetst?
Ze moet wel weer wat PR hebben, ja. Als je een paar jaar na het beëindigen van je recordpoging nog met een boek over je 'droom' aan komt kakken..quote:Op zondag 26 mei 2013 12:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze zal vast een dagtaak hebben aan het verwijderen van de camera's.
Ach ja, dat boek verkoopt zichzelf niet, zal pa Dekker gedacht hebben.
Ik vermoed dat oma de klus weer geklaard heeft.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze moet wel weer wat PR hebben, ja. Als je een paar jaar na het beëindigen van je recordpoging nog met een boek over je 'droom' aan komt kakken..
Maar de uitgever heeft dus kennelijk een manuscript gekregen, finalemente. Ik vraag me alleen af wie het dan geschreven heeft.
Oh, nu staat er dat Laura haar droom al op 8-jarige leeftijd had. Op andere momenten is er beweerd dat ze die pas op haar 10-de kreeg. Toen ging het erover dat haar reis niet goed voorbereid was maar dat de Dekkers beweerden dat ze er al 3 jaar mee bezig was. Er is toen van gemaakt dat het idee op haar 10-e geboren was.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vermoed dat oma de klus weer geklaard heeft.
quote:Op maandag 27 mei 2013 02:57 schreef Logical het volgende:
Dus nu opeens is Nederland wel goed genoeg voor haar...
Ze is al in Marokko!quote:Op maandag 27 mei 2013 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ben trouwens benieuwd of ze daadwerkelijk gaat meedoen. Die show is er pas over een paar maanden en wrs is ze dan alweer met iets anders bezig.
[..]
Wat staat ze er weer dwars bij met die armen voor haar lijfquote:Op maandag 27 mei 2013 15:44 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Ze is al in Marokko!![]()
https://www.facebook.com/AVROAtlas
Dan heeft ze dringend geld nodig, of aandacht, die ze normaal gesproken door te doen alsof ze geen aandacht wil.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:44 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Ze is al in Marokko!![]()
https://www.facebook.com/AVROAtlas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |