abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118900333

21 januari 2012 heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en daarmee haar wereldreis voltooid.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

Update 25 augustus 2012:
Laura is met haar scheepsmaat Bruno op weg naar haar geboorteplaats Whangarei. Zij wil daar haar toekomst inrichten, maar naar verluidt is er vooralsnog helemaal niets voor haar geregeld. Hoe gaat Laura zich hieruit redden?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

Update 6 november 2012:
Laura is op weg naar Auckland om zich daar te vestigen. Laura zal hier een leven opbouwen waarbij ze zeilles gaat geven aan kinderen. Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_118924728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.
Dat zegt ze niet:
quote:
I will sail at the end of December from Hobart, Australia back to New Zealand after they have done the Sydney - Hobart race
Volgens mij vaart ze de boot terug nadat anderen de Sydney Hobart hebben voltooid.
(gebeurt wel vaker op die manier)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  donderdag 8 november 2012 @ 17:36:11 #3
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_118985591
Piet 07-11-2012

This is indeed exciting news for everyone! The whole world is watching you full of admiration and fascination. You are truly an example to mankind!

Ik moest even kijken of hetzelfde moderatorbeleid nog steeds gold. Dat blijkt dus zo te zijn.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:49:00 #4
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_118997222
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef MrFoureyes het volgende:
Piet 07-11-2012

This is indeed exciting news for everyone! The whole world is watching you full of admiration and fascination. You are truly an example to mankind!

Ik moest even kijken of hetzelfde moderatorbeleid nog steeds gold. Dat blijkt dus zo te zijn.
Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:01:09 #5
340258 MrFoureyes
pi_119007467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?
Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:36:48 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119023614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:01 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.
Uiteraard. En wanneer het naar buiten komt, weten alleen bepaalde in de wereld hoog aangeschreven fokkers.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_119024551
Oh wow! Weer eens posten in een Laura-topic. Dat is lang geleden! En dat het nog steeds loopt :P

quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:44 schreef Ziba het volgende:
Zo, hele topic doorgelezen. Is dat negatieve gezeik op haar serieus? Is het jaloezie of gewoon fijn om op een minderjarige te zeuren en interessant om haar leven te volgen en 't vervolgens af te kraken?
Het gaat vooral om dingen die haar niet zo sieren.. Zoals het niet nakomen van afspraken met sponsors, verhalen de wereld insturen die niet waar bleken te zijn, mensen vooraf laten betalen voor een boek dat er bij mijn weten nog steeds niet is, het dubieuze recordverhaal, het afgeven op de Nederlandse autoriteiten terwijl die best coulant zijn geweest, het rad dat Pa Dekker de rechtbank voor ogen heeft gedraaid om zijn zin te krijgen en dat opeens wel legitiem vindt. het in de wereld sturen van een mythe dat ze aan boord geboren zou zijn en daarmee automatisch een zeilwonder zou zijn.. de idiote claim dat ze de oceaan sneller overstak dan Mike Perham terwijl ze dagenlang de motor heeft gebruikt en dat later ook nog zelf zei, hoe ze soms schoffeert en mensen afdankt die ze niet meer nodig heeft... En vast nog veel meer dat ik niet meer paraat heb.
Misschien is het idd. te negatief, maar het is wel onderbouwd. Ze is net zo asociaal als dat ze bijzonder/vrijheidsminnend/eigenzinnig/whatever en dat mag op zich best gezegd worden.
  zaterdag 10 november 2012 @ 00:03:46 #8
340258 MrFoureyes
pi_119042351
Vergeet Sea Shepherd niet! (die wordt nog steeds gebruikt als lokmiddel op de site).

"40 procent van alle donaties gaat naar het goede doel en de opbrengst wordt na afloop bekend gemaakt" (dat was de claim toen ze nog aan land zat)

"10 procent van alle donaties gaat naar het goede doel en de opbrengst wordt na afloop bekend gemaakt" (dat was de claim toen ze op zee zat)

"10 procent van alle donaties gaat naar het goede doel" (dat is de huidige claim)

Maar Sea Shepherd wacht nog steeds - evenals de goedgelovigen die dachten via Zeilmeisje het Goede Doel te steunen.

Zijn maar details.
pi_119056592
@ MrFoureyes

Is er een recente verklaring van Sea Shepherd dat ze nog niets van Laura ontvangen hebben? Graag details!
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:23:56 #10
340258 MrFoureyes
pi_119057993
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:42 schreef svetan het volgende:
@ MrFoureyes

Is er een recente verklaring van Sea Shepherd dat ze nog niets van Laura ontvangen hebben? Graag details!
Ik heb na de aankomst op St Maarten gemaild met die vage woordvoerder alias cabaretier (ben de naam even kwijt) met de vraag of er nu ook nog een feestelijke afdracht aan Sea Shepherd zou plaatsvinden. Dat leek hem een goed idee.

Toen er na twee weken nog niets gebeurd was, heb ik gerappelleerd. Zijn reactie toen was dat Laura het heel druk had met de afronding van alle formaliteiten, maar dat er zeer binnenkort duidelijkheid zou komen. Na twee weken heb ik weer eens gemaild - maar vanaf dat moment bleven de reacties uit. Kort daarna was ook deze woordvoerder weer aan de kant geschoven.

Ik heb toen Sea Shepherd gemaild, die mij antwoordde dat ze erg blij waren met Laura's initiatief en uitzagen naar de donatie, want die konden ze goed gebruiken. Enkele maanden daarna (dus - uit mijn hoofd - zo ergens rond februari) heb ik nog eens gemaild of er al wat binnen was. Ik kreeg toen weer hetzelfde antwoord: ze keken uit naar de donatie; ditmaal met de toevoeging dat ik het beste direct contact kon opnemen met Zeilmeisje als ik meer wilde weten.

Toen wist ik eigenlijk wel genoeg; ik heb het toen niet verder opgevolgd.

Overigens: als team Zeilmeisje de toezeggingen na zou komen, zouden ze op regelmatige basis moeten doneren. Immers; tien procent van alle giften gaan naar het Goede Doel.

Of zou de afdracht ergens heel ver in de toekomst zijn: bijvoorbeeld op het moment dat Zeilmeisje haar school afmaakt?
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:32:58 #11
340258 MrFoureyes
pi_119064546
En de laatste update: Sea Shepherd krijgt helemaal niets meer.

Nu staat er op haar site:

HELP LAURA
Bank: ABN Amro
Donatie op bankrekening xxx
IBANnr.:xxx
Bicnr.: xxx
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven

Wilt u Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.

Bank: ABN Amro Tiel (NL): 44 09 38 643
SWIFT: ABNANL2A
IBAN: NL30ABNA0440938643
t.n.v. Sea-Shepherd

Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
pi_119113482
pi_119113562
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:

HELP LAURA

t.n.v. Sea-Shepherd

Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
Kind is gestoord :')
pi_119113625
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 05:48 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Kind is gestoord :')
Ben bang dat je je dan nog voorzichtig uitdrukt ;)
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_119138774
quote:
_O_
Laura wordt zeillerares aan het Voyager Maritime Museum. Mooie organisatie als opstapje naar iets heel groots.
pi_119152409
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:13 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

_O_
Laura wordt zeillerares aan het Voyager Maritime Museum.
Nee, ze wordt rondleidster voor kinderen en geeft elke derde Zondag een presentatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hammondorgel op 13-11-2012 00:41:07 ]
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:31:19 #17
340258 MrFoureyes
pi_119168649
Ik kan het me toch niet zo goed voorstellen, Zeilmeisje die vol geduld steeds dezelfde vragen beantwoordt: mis je je ouders niet? / was je niet bang op zee? / hoe deed je het met douchen onderweg?

En dan nog maar hopen dat niemand vraagt: hoeveel heb je nu eigenlijk opgehaald voor Sea Shepherd?
pi_119198668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik kan het me toch niet zo goed voorstellen, Zeilmeisje die vol geduld steeds dezelfde vragen beantwoordt: mis je je ouders niet? / was je niet bang op zee? / hoe deed je het met douchen onderweg?

En dan nog maar hopen dat niemand vraagt: hoeveel heb je nu eigenlijk opgehaald voor Sea Shepherd?
Ze doet het in ruil voor een aanlegplaats. We weten hoe ze met deals omgaat en het is nog niet rond. Ze moeten nog wat details doornemen.
Ben benieuwd na hoeveel keer ze niet meer op komt dagen..
pi_119207099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:

HELP LAURA

t.n.v. Sea-Shepherd

http://podcast.radionz.co(...)laura_dekker-048.mp3

[ Bericht 38% gewijzigd door Hammondorgel op 14-11-2012 18:01:30 ]
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 18:13:16 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119207719
tja het blijft geen feest natuurlijk voor die onderwaterhippies

de recordpoging is afgelopen, het record staat in de boeken dus dat is gewoon klaar, het is nu nog ff mediastilte maar strakjes tijdens het mediaoffensief word de uiteindelijke opbrengst bekend gemaakt en persoonlijk aan de organisatie overhandigd :Y

zoals beloofd

echt *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:44:49 #21
340258 MrFoureyes
pi_119217349
Oh, dat stemmetje!

Ze heeft de hele boot terugbetaald aan Dick (van Sea Shepherd donaties?), ze was heel goed op school, altijd hoge cijfers.

Maar het meest fascinerende zit in het midden: You are working a a documentary and a book?

Lange aarzeling - dan kiest ze:

Yes. ehm. well, I hope sometime next year.

Nog maar even afwachten dus.
pi_119217535
Ik vind haar beheersing van de Engelse taal na al deze tijd echt belabberd slecht. Ze heeft totaal geen woordenschat, en volgens mij draagt dat voor een groot deel ook bij aan de uiterst debiele antwoorden die ze geeft.
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2012 @ 21:54:21 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_119217940
Tsja, als je altijd maar aan het zeilen bent leer je natuurlijk geen Engels. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_119218035
quote:
99s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:54 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, als je altijd maar aan het zeilen bent leer je natuurlijk geen Engels. :')
Ze heeft meer tijd doorgebracht aan land met al haar nieuwe vrienden, dan dat ze op zee was, vaak met behulp van de motor.
pi_119218124
morgen maar eens luisteren, daarna mijn analyse
  woensdag 14 november 2012 @ 23:46:57 #26
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119223598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef Tayu het volgende:
Ik vind haar beheersing van de Engelse taal na al deze tijd echt belabberd slecht. Ze heeft totaal geen woordenschat, en volgens mij draagt dat voor een groot deel ook bij aan de uiterst debiele antwoorden die ze geeft.
De woordenschat is inderdaad nogal beperkt. Dat hoor je met name terug in het overdadig en verkeerd gebruiken van To Go. Haar uitspraak vind ik overigens wel best acceptabel. Al klinkt het wel wat als wannabe mix van Amerikaanse en Australisch, maar goed.

En heel vreemd is het ook niet. Weliswaar heeft ze vooral veel Engels gesproken de laatste jaren, maar dat maakt je woordenschat er niet zozeer groter op (wel is het goed voor het beheersen van de taal). Daarvoor moet je toch gaan leren, door boeken te lezen (en dat te gebruiken, niet alleen lezen voor het gemak), film en tv kijken en uiteraard door Engels op een of andere manier te studeren.

@MrFoureyes, Het aarzelen op de vragen over de documentaire vond ik nog wel meevallen. Ik vond het opvallender dat ze er nauwelijks iets over te zeggen had. Terwijl de interviewer er toch uitgebreid naar vroeg en op terugkwam. Waarbij ze zelf totaal geen enthousiasme erover toonde.

Dat laatste ontbreekt sowieso wel bij haar, als ze geïnterviewd wordt. Maar bij sommige andere vragen klonk ze enthousiaster. Ik verwacht dat het boek en die film er wel gaan komen, maar dat ze er geen enkele moeite in steekt/zal steken. En dat het dus niet veel bijzonders wordt. Want anders was er al veel meer over te horen. Ze wilde toch zo graag gaan schrijven.

Wat betreft het enthousiasme, blijft ze toch totaal niet mediageniek. Als je dat niet bent, kan je daar weinig aan doen. Maar gezien het een bron van inkomsten is en haar fanbase actueel houdt, zou wat energie er insteken geen kwaad kunnen. Nu was het voor de interviewer hard werken om überhaupt iets los te krijgen.
pi_119232721
ok, ik heb hem even beluisterd.

Ze is nu weer geboren op een boot?
'falled' in love with the boat.. :')
Ze aarzelde wel lang hoor, nadat haar gevraagd werd of die docu en dat boek er nog komen. Ze klonk ook niet bijster enthousiast. Ze is er wel laat mee trouwens. Om de aandacht van je fans en donateurs vast te houden zou je denken dat deze kort na het behalen van het 'record' zouden verschijnen. Of het is een briljante strategie die helemaal past in het imago van eigenzinnige puber die alles beter weet om deze te laten verschijnen wanneer zíj dat wil.
Ze ontwijkt de vraag over het studeren aan boord en maakt zich ermee vanaf dat ze op school wel goede cijfers haalde en dus wel een goede leerling zal zijn geweest.
Nou ja, mss. wordt ze wat serieuzer, straks en wordt het idd. wat met die opleiding. Iedere puber heeft wel een periode dat ie slecht naar school gaat. Alleen zij is de meeste bekende dwarse puber ter wereld, dus wordt het breed uitgemeten.
pi_119251041
Laura en interviews is geen goede combinatie. Soms lijkt ze vragen niet te begrijpen. Alleen met ja/yes antwoorden is onvoldoende. Een interview moet gemaakt worden door de gast, niet door de host. Als je al twee keer een vervolgvraag krijgt moet je toch weten dat je iets vollediger moet zijn bij de volgende vraag. Echt slecht is haar Engels niet, je kan wel horen dat ze gewend is om Engels te praten.
  donderdag 15 november 2012 @ 20:50:29 #29
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119252883
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura en interviews is geen goede combinatie. Soms lijkt ze vragen niet te begrijpen. Alleen met ja/yes antwoorden is onvoldoende. Een interview moet gemaakt worden door de gast, niet door de host. Als je al twee keer een vervolgvraag krijgt moet je toch weten dat je iets vollediger moet zijn bij de volgende vraag. Echt slecht is haar Engels niet, je kan wel horen dat ze gewend is om Engels te praten.
De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 20:52:30 #30
137949 Disana
pi_119252970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.
Volgens mij geeft BW de interviewer de schuld niet ;)
pi_119252975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat zei babewatcher dus ook ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 20:53:41 #32
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119253020
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Volgens mij geeft BW de interviewer de schuld niet ;)
Dan zou BW de schuld aan Laura geven en hem kennende geloof ik dat niet ;)
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 20:54:06 #33
137949 Disana
pi_119253038
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:53 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik was dan ook verbaasd :D
pi_119253060
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:53 schreef Redefine het volgende:

[..]

Welke leesbril heb jij vandaag opgezet? :D
  donderdag 15 november 2012 @ 20:58:02 #35
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119253217
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:54 schreef Tayu het volgende:

[..]

Welke leesbril heb jij vandaag opgezet? :D
Dat hij al over Laura zei dat ze niet goed in interviews is, had ik al gelezen. Maar om dan dubbel minder positief te zijn over Laura, zou ik een wonder vinden :+
pi_119253272
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat hij al over Laura zei dat ze niet goed in interviews is, had ik al gelezen. Maar om dan dubbel minder positief te zijn over Laura, zou ik een wonder vinden :+
Het is wel even wennen ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 20:59:42 #37
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119253300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Het is wel even wennen ;)
Ik ben in shock :X :P
pi_119254561
Ik ben nog steeds een groot fan van Laura. Helaas is ze nu in het verst mogelijke land hier vandaan. ;(
pi_119269824
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
En hoe reageert de gemiddelde 17 jarige persoon als die geïnterviewd wordt? Ik vrees dat veel mensen haar onterecht als mentaal volgroeid beschouwen. Met haar prestaties (solo zeilen is echt niet niets) en gevorderd lichaam kan je haar gemakkelijk met volwassen verwarren, maar dat is ze natuurlijk nog niet hè.

Om een vraag te kunnen beantwoorden door er een verhaal omheen te vertellen moet je zeg maar het grotere plaatje kunnen bevatten.

En tot slot, ik reken Laura zelf niets aan. Maar wel haar vader! Ik betwijfel ten zeerste of die wel zijn taak heeft gedaan met betrekking tot de opvoeding, het aanleren van sociale omgangsvormen en het laten opgroeien van Laura in emotionele en alle andere aspecten.
pi_119270028
Als je in het centrum werkt kom je d'r niet om heen:

Een belediging voor Steinlager 2?

De echte Steinlager 2 ligt een stukje verderop:

zaterdag 17 november 2012 @ 10:40:40 #41
340258 MrFoureyes
pi_119306270
Gastenboek:

tonnie meyerink 16-11-2012

He ,kanjer DOORGAAN vechten daar ben je GOED in, dat willen we ook zien dan, Heel veel respect voor je mogen veel mensen een VOORBEELD aan nemen, opgeven kennen WE niet , succes LAURA hoop je een keer te ontmoeten, groetjes uit HAAKSBERGEN

Zou er wel eens een fanbijeenkomst zijn? De fans lijken me nog veel interessanter dan Zeilmeisje!
pi_119309010
Ze heeft gedaan wat ze wilde en wat ze moest bevechten, nu is dat klaar.
Waarom gaat ze nu niet gewoon als 17 jarige naar school en daarna een goede opleiding. Gewoon starten met een leven op te bouwen zeg maar. Ondertussen kan ze gewoon blijven zeilen.
Het lijkt wel alsof ze nu in een soort van 'ik ben bijzonder' en 'ga alles anders blijven doen' modus blijft.
Ze lijkt me niet echt bijzonder met hele aparte gaven. Ze zal niet haar hele leven kunnen teren op een vakantiereisje met een boot toen ze 15 was.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_119311101
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 12:46 schreef Injetta het volgende:
Ze heeft gedaan wat ze wilde en wat ze moest bevechten, nu is dat klaar.
Waarom gaat ze nu niet gewoon als 17 jarige naar school en daarna een goede opleiding. Gewoon starten met een leven op te bouwen zeg maar. Ondertussen kan ze gewoon blijven zeilen.
Het lijkt wel alsof ze nu in een soort van 'ik ben bijzonder' en 'ga alles anders blijven doen' modus blijft.
Ze lijkt me niet echt bijzonder met hele aparte gaven. Ze zal niet haar hele leven kunnen teren op een vakantiereisje met een boot toen ze 15 was.
Ze wil een kapiteinsopleiding gaan volgen..
pi_119314043
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze wil een kapiteinsopleiding gaan volgen..
Moet ze dan niet eerst een middelare school diploma hebben?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_119314205
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:51 schreef Injetta het volgende:

[..]

Moet ze dan niet eerst een middelare school diploma hebben?
Je zou denken van wel he? Maar zoiets zei ze in dat interview..
pi_119316902
quote:
She has applied to start university next year, where she hopes to take foundation studies at Unitec before beginning a course at the NZ Maritime School.
Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technology
Hier zal ze dus een opleidingsniveau moeten halen dat voldoende is om aan de kapiteinsopleiding te beginnen. Ze heeft haar HAVO natuurlijk al voor een deel maar daar is geen bewijs van, het gaat de Maritime School natuurlijk vooral om bewijzen. Deze kan ze kennelijk daar via de Unitec halen.

De kapiteinsopleiding is een HBO opleiding als ze voor de grote vaart gaat.
In NL duurt deze opleiding 4 jaar aan de hogere zeevaartschool. Dat zal in NZ niet anders zijn want er zijn internationale standaarden voor.
Ze droomt er natuurlijk van om op zeilschepen als Clipper Stad Amsterdam te varen.

Het nieuwe studiejaar in NZ begint ergens omtrent maart, de zomervakantie daar is dan ten einde. Maar dat is misschien wel goed want ze heeft tijd om het voor te bereiden.
pi_119322169
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Ockham het volgende:

[..]

Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technology
Hier zal ze dus een opleidingsniveau moeten halen dat voldoende is om aan de kapiteinsopleiding te beginnen. Ze heeft haar HAVO natuurlijk al voor een deel maar daar is geen bewijs van, het gaat de Maritime School natuurlijk vooral om bewijzen. Deze kan ze kennelijk daar via de Unitec halen.

In NL duurt deze opleiding 4 jaar aan de hogere zeevaartschool. Dat zal in NZ niet anders zijn want er zijn internationale standaarden voor.
Ze droomt er natuurlijk van om op zeilschepen als Clipper Stad Amsterdam te varen.

Het nieuwe studiejaar in NZ begint ergens omtrent maart, de zomervakantie daar is dan ten einde. Maar dat is misschien wel goed want ze heeft tijd om het voor te bereiden.
Geweldig toch?
Vrijdagmiddag *
Laura: Wat ga jij dit weekend doen?
Klasgenoot: Ik heb een weekendbaantje bij AH :)
Laura: Ik heb een weekendbaantje bij Voyager Maritime Museum 8-)
Klasgenoot: tot maandag dan maar weer ;(
pi_119322462
quote:
Unitec is de universiteit van Auckland
Unitec is zeg maar MBO.
AUT (Auckland University of Technology) is ongeveer HBO en Auckland University is de universiteit
  zondag 18 november 2012 @ 12:39:19 #49
340258 MrFoureyes
pi_119338931
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:16 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Geweldig toch?
Vrijdagmiddag *
Laura: Wat ga jij dit weekend doen?
Klasgenoot: Ik heb een weekendbaantje bij AH :)
Laura: Ik heb een weekendbaantje bij Voyager Maritime Museum 8-)
Klasgenoot: tot maandag dan maar weer ;(
Bezoek eens het museum Speelklok in Utrecht, of het Spoorwegmuseum. Beiden richten zich op een toegankelijke wijze op een jong publiek, een beetje als het Voyager Maritime Museum. Bij beiden worden rondleidingen verzorgd door studenten, soms als vrijwilligerswerk, soms tegen (bescheiden) betaling.

Er wordt alleen niet zoveel ophef over gemaakt.
  zondag 18 november 2012 @ 12:41:01 #50
340258 MrFoureyes
pi_119338977
quote:

[..]

Van 3Havo naar een academische opleiding lijkt me toch nogal een stap. Maar voor Zeilmeisje zal dat allicht anders liggen.
pi_119375945
Bob Lemke alweer...

18-11-2012

Laura, thought you might get a kick out of this, on my forum http://tbuckets.lefora.co(...)icer/page13/#post248 a member from NZ was concerned the night life at your slip would drive you nuts. My reply was this............"My take is she will party a couple of those 4 nights each week, and with the Kiwis being such sailing junkies, Laura will never have to buy herself a drink. What watering hole owner wouldn't love a big spike in business because his place is the one Laura hangs out at? Hell, might even be good for a $fifty each night and we all know how well she put together sponsorship for a solo circumnavigation at the age of 12. She is 17 now, and functioning at a very astute 30-something level. I think instead of bothersome to her, the noise and people, she will do what she has always done and adapt. When she wants some quiet and solitude, just a short sail to a off shore setting."

http://www.lauradekker.nl/Gastenboek.html

8)7
  maandag 19 november 2012 @ 12:55:55 #52
340258 MrFoureyes
pi_119380419
En Bob heeft helemaal gelijk: Laura is een expert in het bewegen van anderen om voor haar te betalen. Interessanter is echter dat de familie Dekker dit helemaal niet ziet als ongewenst gedrag, maar de boodschap juist via de eigen website de wereld inslingert.

Het is een bijzonder meisje - kan ook niet anders met zo'n familie.
pi_119687382
;( jammer dat deze geweldige reeks aan het doodbloeden is.

quote:
26-11-2012

Living on Guppy in the Maritime Museum has been great. It can be a bit rolly at times with the passing ferries, and noisy on the weekends from the bars we're surrounded by, but most of the time it is just lovely. Living in a big city and not having plans to go on a big sailing trip anytime soon still feels really weird though. I've already started missing the islands in the Pacific where everyone lives off the simple things on the island and thinks about the easy and good things in life. Back in society, you can't survive without keeping up with the flow. I am really busy settling in and getting things sorted and I'm starting to love having a place like this to call home. With the summer coming fast, I'm able to escape every now and then from busy Auckland. In between all the organizing, I am still sailing a lot. I've been sailing on Akatea a couple more times, and sailed around Waiheke Island with a friend on a very slow 8-meter boat. A few days later I sailed around Waiheke again on an open 40 which was definitely a lot faster and great fun. An American family lives on the boat, with two kids and a third one on the way. The four year old girl on the boat has sailed her whole life with her two adventurous parents, just like me. They are here now until the baby comes and then they will continue sailing around the world. It's been great talking and sailing with them. It's still such an awesome way to live life. Yesterday, we went racing on Waitangi, on an old classic boat that's also based in the Maritime Museum. I skippered the whole race which was really awesome. Meanwhile, Guppy has enjoyed having a rest while I do some maintenance on her, like stitching up the suncover, greasing the winches, and many other small things to keep her in good condition.

Laura
Drie nieuwe Laura's, over een paar jaar is Laura niet meer de jongste solozeilster ooit. Leuk dat Laura ook op die oude boten mag varen.

pi_120075489
Kijktip:

Sonntag, 9.12., 20:15 Uhr:
"2012! Menschen, Bilder, Emotionen". Der große RTL-Jahresrückblick mit Günther Jauch

Laura is als gast in een van de meest bekeken "prime time shows" op de Duitse RTL1.
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 15:43:56 #55
137949 Disana
pi_120075902
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:29 schreef svetan het volgende:
Kijktip:

Sonntag, 9.12., 20:15 Uhr:
"2012! Menschen, Bilder, Emotionen". Der große RTL-Jahresrückblick mit Günther Jauch

Laura is als gast in een van de meest bekeken "prime time shows" op de Duitse RTL1.
Een terugblik, wat is daar nieuwswaardig aan?
pi_120076146
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Een terugblik, wat is daar nieuwswaardig aan?
Niets.. Er is toch geen hond in Nederland die de Duitse RTL bekijkt (op een paar op sterven na dode bejaarden na misschien)
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 15:56:39 #57
137949 Disana
pi_120076283
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:51 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Niets.. Er is toch geen hond in Nederland die de Duitse RTL bekijkt (op een paar op sterven na dode bejaarden na misschien)
Ik weet niet eens of ie hier wel in het zenderpakket zit :D
pi_120076561
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet niet eens of ie hier wel in het zenderpakket zit :D
Er zijn hier mensen die er een compleet zenderpakket voor aan zouden schaffen _O-
pi_120077315
@OpperTokkie

In Nederland niet.... maar wel 30-40 Miljoen mensen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland en in de grenzgebieden an genoemde landen.

Nederland denkt in zenderpaketten..... daarom mogen wij hier in Duitsland ook geen gecodeerde Nederlandse programma's zien. Alle Duitse programma's (40+) zijn, evenals de Engelse zijn ongecodeerd via de satelliet in heel Europa te ontvangen zo dat ze in veel andere landen worden bekeken.

Video Japan:

[ Bericht 28% gewijzigd door svetan op 08-12-2012 17:15:44 ]
pi_120085766
Helaas heb ik RTL1 niet. Ook geen schotel, dus ik kan het niet zien ;(
Laura, onze talenknobbel op de Duitse televisie *O* hopelijk is het later nog ergens terug te zien.
pi_120086344
@ BabeWatcher

Je kunt proberen de duitse RTL over het iternet te bekijken...... als je dat tenminste in Nederland mag - veel internationale TV zenders zijn geblokkeerd omdat de kabelboeren er geld mee willen verdienen.

Hier een paar links naat sites met de duitse publieke en commerciele tv zenders:

http://www.tv-kino.net/
http://tv-stream.to/
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:11:35 #62
340258 MrFoureyes
pi_120086416
Het zien van Nederlandse zenders in het buitenland heeft niets te maken met zenderpakketten, maar alles met de rechten op beeldmateriaal.

Een producent betaalt voor het aantal mogelijke kijkers en geeft dan aan of het om wereldwijd gebruik gaat (Free to Air) of dat het beeld alleen beschikbaar is voor een bepaalde kijkersgroep. Het beeld wordt dan alleen in Nederland gedistribueerd of is via de satelliet alleen te zien voor kijkers met een Nederlandse smartcard (die dan weer officieel niet in het buitenland te koop is - in de praktijk vaak wel via grijze import door de satellietboer).

Zonder twijfel heeft Svetan wel een andere verklaring, die dan vermoedelijk zal neerkomen op de typisch Nederlandse provinciale mentaliteit, de gierigheid, burgerlijkheid of het lage opleidingsniveau hier ter lande waardoor we het buitenland onze programma's niet gunnen. Bovendien: wie zou zich nu interesseren voor Nederland?

Kom er maar in, Svetan!
pi_120086892
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:09 schreef svetan het volgende:
@ BabeWatcher

Je kunt proberen de duitse RTL over het iternet te bekijken...... als je dat tenminste in Nederland mag - veel internationale TV zenders zijn geblokkeerd omdat de kabelboeren er geld mee willen verdienen.

Hier een paar links naat sites met de duitse publieke en commerciele tv zenders:

http://www.tv-kino.net/
http://tv-stream.to/
Dank, maar ik heb geen tijd om een avondvullend programma te gaan kijken. Ik zal later wel op zoek gaan naar het betreffende fragment.
pi_120087152
@MrFoureyes

Ja je haald me de woorden uit de mond! Waarom kunnen andere landen dan wel vrij toegankelijk uitzenden? Hebben andere landen zoals Engeland en Duitsland dan niets te betalen voor mediarechten?

Een van de gevolgen is wel dat vorig jaar hier de studimogelijkheid voor de Nederlanse taal, die er meer dan 50 jaar waren, en dat je zelfs voor een mondelinge basiscursis aan een volksuniversiteit 200km verderop moet. (pas voor iemand uitgezocht). Nederland is hier ondertussen alleen nog maar een randgebied in Europa zoals Bulgarije of Roemenie waarvandaan je alleen maar wat van hoort als er iets negatiefs gebeurd of er een mooi plaatje met Bea is.

De vrij toegankelijke media zijn ook een visitekaartje van Duitsland in het buitenland. Het brengt veel toeristen en animeert ook mensen de duitse taal te leren wat ook op zakelijk gebied goed voor de export is.
pi_120097099
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:34 schreef svetan het volgende:
@OpperTokkie

In Nederland niet.... maar wel 30-40 Miljoen mensen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland en in de grenzgebieden an genoemde landen.

Nederland denkt in zenderpaketten..... daarom mogen wij hier in Duitsland ook geen gecodeerde Nederlandse programma's zien. Alle Duitse programma's (40+) zijn, evenals de Engelse zijn ongecodeerd via de satelliet in heel Europa te ontvangen zo dat ze in veel andere landen worden bekeken.

Video Japan:
Dat is dan ook de reden dat mensen hun tv uit schakelen
  zondag 9 december 2012 @ 10:39:22 #66
340258 MrFoureyes
pi_120100898
Ik snap hem toch niet helemaal.

Die "Faust Award" wordt uitgereikt door de American Water Works Organisation - een soort koepel van waterleidingbedrijven. Gevestigd in Michigan; maar wat doen ze dan in Tokyo? Wel jammer dat de camera niet de zaal indraaide, ik kreeg wel de indruk dat dit een zeer lokaal gebeuren was.
Je kunt overigens zitting nemen in het comite, er zijn vacatures en alles kan per mail. Misschien doe ik dat wel.

Interessant voor Graaimeisje: er zijn ook beurzen te vergeven. Weliswaar bedoeld voor studenten die willen werken bij een waterleidingbedrijf en de studie moet betrekking hebben op de productie van drinkwater, maar daar is vast wel een draai aan te geven. Je kunt toch van zeewater drinkwater maken? Dat zou Zeilmeisje best eens kunnen gaan studeren. En dan doet ze veel onderzoek op zee, terwijl ze gesponsord van party-eiland naar resort zeilt.

Mijn gok: bedacht door de makers van de nog te produceren film (even Googelen op "water + scholarship" en dan kom je bij Faust) om het image van Zeilmeisje als gelouwerde avonturier te ondersteunen. Dat helpt dan weer om (als die film er ooit komt) je film te slijten aan de media.

Mooi werk, knap gedaan. Stukken beter dan Mercer. En ze had zelfs make up opgedaan. Toch geluisterd.
pi_120130288
Geweldig goed optreden voor een paar duizend mensen bij het duitse RTL1. Op het toneel was een opengewerkt Guppy model opgebouwd waarin het intervieuw werd afgenomen door Günter Jauch.
Dit keer geen stuntelig Duits van Laura maar goede, spontane antwoorden in het Engels. Uit het applaus bleek wel dat ze in Duitsland vele malen populairder is dan in Nederland.
pi_120136665
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef svetan het volgende:
Op het toneel was een opengewerkt Guppy model opgebouwd waarin het intervieuw werd afgenomen door Günter Jauch.
GUPPY is rood, Svetan... _O-
pi_120136717
Hoe is het met Daura Lekker?
pi_120162399

*O* kijken voor het wordt weggehaald
pi_120163123
Laura is heel even in NL geweest en ik heb haar niet gezien ;(
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:49:13 #72
340258 MrFoureyes
pi_120177385
Mooi decor, inderdaad, maar een opengewerkt model van Guppy is het natuurlijk niet - dat is het alleen in Svetan's invulling.

Verder weinig nieuws: ze is op een boot geboren, komt nooit meer terug naar Nederland en heeft elke dag een paar uur aan haar huiswerk gezeten. Tijdens het beantwoorden van een vraag over school kon je weer het bekende "wat had je nou?" gezicht van Zeilmeisje zien.

Toch wel bijzonder dat ze met al die populariteit in Duitsland nog gewoon over de Kerstmarkt kon wandelen zonder dat duizenden Duitse fans haar smeekten om een handtekening of een foto. Tja, daar zijn die Duitsers (en eigenlijk, alle andere nationaliteiten) toch weer veel beter in dan Hollanders: diepe bewondering en dan toch weer zoveel respect voor haar privacy dat ze haar met rust laten als ze dat wil.

En geen enkele kritische vraag: een perfect interview, dar kunnen die gemene Nederlandse media een voorbeeld aan nemen!
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:52:28 #73
340258 MrFoureyes
pi_120346991
Laura's optreden in Japan.

Op 28:26 hoor ik:

"were you born on land or? "..
"I was born in the hospital, yes".

Trekt een gezicht als ze zich realiseert dat dit niet helemaal de officiele versie is, en corrigeert zich:

"the hospital next to the boat, yes".

Nu nog even de website aanpassen, lijkt me. Daar staat nog steeds: "Geboren op een boot in Nieuw-Zeeland / Born at sea on a yacht in New Zealand waters". Boot vervangen door ziekenhuis, water vervangen door land.

Zou het iets zijn als Sinterklaas? Op een gegeven moment moet je de kinderen toch gaan vertellen hoe het echt zit. Zou ze het al lang weten, van dat ziekenhuis?

Verder: filmbeelden met veel dramatische muziek: hier wordt een held gecreeerd. Vermoedelijk afkomstig uit De Film, die waarschijnlijk gelijk uitkomt met Het Boek. Blijft toch knap werk van de documentairemakers, om je film zo te pluggen. Nu maar hopen dat de Japanners net zo gek zijn op Zeilmeisje als de Duitsers (toch, Svetan?).

En dat gezeur over walvissenjacht vergeven ze haar dan wel. Sea Shepherd heeft uiteindelijk niets gekregen, dus waar hebben we het over?
pi_120365182
leeft dat kind nog steeds?
pi_120365287
Dit is toch geen NWS meer man, dit topic kan beter naar SHO.
PWBF
pi_120365292
62 topics, wtf :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_120365302
Och als ze straks 18 jaar oud wordt verliest user Babewatcher toch zijn seksuele interesse in dit meisje. Dan is het ook wel klaar met de reeks.
PWBF
pi_120379125
Nog een paar dagen mensen! Op 21-12-2012 vergaat Laura Dekker met man en muis! De maya's hebben ut voorspeld!
  zondag 16 december 2012 @ 20:30:48 #79
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120388432
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 17:05 schreef OpperTokkie het volgende:
Nog een paar dagen mensen! Op 21-12-2012 vergaat Laura Dekker met man en muis! De maya's hebben ut voorspeld!
hoax, toen de Maya's het voorspelden was Nieuw-Zeeland nog niet ontdekt...Laura is safe and sound
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_120433379
Wow! Een topic over dit kind? Doet die het nog dan?!
pi_120435207
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 07:50 schreef Nielsch het volgende:
Och als ze straks 18 jaar oud wordt verliest user Babewatcher toch zijn seksuele interesse in dit meisje. Dan is het ook wel klaar met de reeks.
:D

Ik heb aan het begin van de reis bijna in mijn eentje dit topic levend gehouden. Leeftijd is slechts een nummer, mijn interesse voor Laura verdwijnt echt niet van de ene op de andere dag.
pi_120447145
Ik vind het leuk om te zien hoe het met haar verder gaat....... hoe ze zo langzaam al dat gezeur uit nederland leugenstraft en meer wordt dan een zeil"meisje".

Je kunt zeggen wat je wilt, maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien. Ik denk wel dat we in de komende jaren wat meer op sportief gebied van haar zullen horen. Haar opleiding zal ook wel in orde komen want tot nu toe heeft ze al haar zelfgestelde doelen bereikt.
pi_120452693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 01:02 schreef svetan het volgende:
Ik vind het leuk om te zien hoe het met haar verder gaat....... hoe ze zo langzaam al dat gezeur uit nederland leugenstraft en meer wordt dan een zeil"meisje".

Je kunt zeggen wat je wilt, maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien. Ik denk wel dat we in de komende jaren wat meer op sportief gebied van haar zullen horen. Haar opleiding zal ook wel in orde komen want tot nu toe heeft ze al haar zelfgestelde doelen bereikt.
Stop dreaming, Svetan!
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 12:51:13 #84
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_120456213
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 01:02 schreef svetan het volgende:
...maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien...
Bijna niemand. De meeste meisjes van 15 vallen onder de leerplichtwet en moeten gewoon naar school. Maar, eerlijk is eerlijk, de meesten meisjes van die leeftijd zijn misschien ook niet zo gewiekst om anderhalf jaar lang volledig gesponsord op vakantie te gaan. Dat verdient respect! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_120599081
Niks stop dreaming, ze heeft vorige maand haar highschool diploma gehaald in NZ om toegelaten te kunnen worden tot de kapiteinsopleiding. Na de zomervakantie daar start ze met deze opleiding aan de Maritime School in Auckland waar ze is toegelaten.

Laura is niet alleen een hobbyist, ze wil een professional worden door een goede opleiding te volgen. Tijdens haar reis heeft ze de zelfdiscipline gehad om haar middelbare school studie af te maken.

Ze wil kapitein op grote zeiljachten worden en ik weet zeker dat het haar lukt, ze is er namelijk slim genoeg voor. Over het talent dat ze heeft zullen we het maar niet hebben.
pi_120599867

[ Bericht 100% gewijzigd door Hammondorgel op 22-12-2012 21:42:42 ]
pi_120599993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:21 schreef Ockham het volgende:
Tijdens haar reis heeft ze de zelfdiscipline gehad om haar middelbare school studie af te maken.
Al vergeten?

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)opt-met-school.dhtml
pi_120600405
Datem :') Had nou maar je school afgemaakt, Laura.
pi_120601727
Laura heeft waarschijnlijk dat gedaan, wat ik al vanaf Darwin vermoede: de nederlandse schoolboeken in de waterdichte kisten gestopt en leermateriaal voor de highschool op de schappen gezet. Als ze tot die maritime studie is toegelaten heeft ze nu dus idd haar middelbare school diploma en zet al die opleidingzeikers mooi in hun hemd!

Hoe lang zal de Alk nog uitgever van het boek zijn? Er zijn genoeg redenen om die uitgeverij de laan uit te sturen en het contract ongeldig te laten verklaren. Ik kan mij voorstellen dat die duitse uitgever een juridische procedure begint omdat hij hierdoor, in het duitstalig gebied waar er veel belangstelling voor is, toch grote schade ondervind. Mijn vermoeden: tenminste voor de engelstalige uitgave komt er een amerikaanse of Nieuw Zeelandse, internationale uitgever. De Alk, als kleine, locale uitgever in Nederland heeft niet de kennis en mogelijkheden voor een globale verspreiding van een engelse uitgave.
pi_120605871

[ Bericht 100% gewijzigd door Hammondorgel op 22-12-2012 21:42:33 ]
pi_120614696
datems :')

ik kijk nu tv, ik ga hier morgen op reageren
pi_120618374
@Hammondorgel

Je beroept je wat betreft Laura's opleiding nog steeds op oudere persberichten (Sept. 2011) die ondertussen toch wel als achterhaald en deels onwaar mogen worden beschouwd! Feit is dat Laura aan haar studie kan beginnen en daarvoor dus de nodige papieren blijkt te bezitten.

Typisch weer die nederlandse, arrogante houding! Het is voor die Duitse uitgever zeer wel mogelijk uit dat contract uit te stappen indien blijkt dat genoemde "levertermijnen" niet op gegevens van de Dekkers berusten.
Voor dit geval is in Duitsland het instappunt §266 StGB (http://www.gesetze-im-internet.de/stgb/__266.html) met onderliggende wetten/ rechtsspraak. Dit is een in het bedrijfsleven veel toegepaste wetgeving om onder contracten uit te komen indien leverbeloften niet worden nagekomen en over levertermijnen gelogen wordt.
Bij een veroordeling van de Alk als firma, of van betrokken medewerkers van deze firma, zijn de contracten ongeldig en kunnen zowel deze uitgever als ook de Dekkers aanspraak maken op schadevergoeding voor de misgelopen inkomsten.
Op grond van mijn kennis van de nederlandse taal zie ik regelmatig dergelijke procedures van de juridische afdeling tegen nederlandse firma's langskomen.

Hmmm... maar Hammondorgel is weer zeker dat hij alles weer beter weet.
pi_120620400

[ Bericht 34% gewijzigd door Hammondorgel op 22-12-2012 21:42:22 ]
pi_120620547

[ Bericht 100% gewijzigd door Hammondorgel op 21-12-2012 23:44:45 ]
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:32:26 #95
340258 MrFoureyes
pi_120636235
Niets nieuws onder de zon: wie zaken doet met de Dekkers, komt van een koude kermis thuis. Of je nu sponor bent, woordvoerder, filmproducent, donateur of uitgever: als de buit binnen is, geeft Zeilmeisje niet meer thuis

De coupons op de Hiwa werden overigens ook door Zeilmeisje verkocht en ter plekke van haar handtekening voorzien. Lijkt toch niet of die gemene uitgever achter haar rug om aan het incasseren is geslagen.
pi_120637048
En dan kom ik er vandaag achter dat ik al een hele tijd RTL op de digitale kabel heb :')

Laura is nu in Sydney
quote:
21-12-2012

I've spent more than fifty hours on airplanes over the last few weeks, not even including time in airports. It feels great to finally be back on the right side of the world, even though I'm not exactly home yet. After Tokyo, I flew to Holland to see my family which was really great even though it was only for a few days. From there, I took a short trip to Germany to be on a great TV show. While I'm usually not a fan of the cold weather, it was fun to have some snow and experience the great Christmas spirit up there in Germany. My latest trip was back to the warm side of the world in Sydney, Australia. Here in Sydney, the sun is shining and the Christmas season looks pretty different from Europe. I will be here for a few days until the start of the Sydney to Hobart race on the 26th. Then I will be off to Hobart, by plane unfortunately, because I am too young to actually do the race. But I am in the delivery crew that will take Akatea back to New Zealand from Hobart. Sydney is awesome so far and I am happy to be back in much better temperatures than Europe. I've already met up with some good friends from yachts I met along my journey and I've explored a lot around town, as I am determined to get over my jet lag. Well, I have pretty much had jet lag for the past few weeks straight. When I finally got used to Tokyo time, then it was off to Europe, and then as soon as that felt normal, I was off again. Well, now that I'm right next door to New Zealand, it can only get better from here. Hopefully I will be back in New Zealand by the beginning of January. I'm looking forward to continuing to organize my life there. After I passed my school exams, I got accepted to Maritime School which will start after the summer holidays. It's really exciting but I still have a lot to arrange and prepare for it. It will be a great opportunity, as I will be studying for a few years toward my goal of becoming a captain on the big mega-yachts.

Laura
Wat heerlijk, lekker aan de andere kant van de wereld ver weg van de koude. Ik vraag me alleen af waar ze haar opleiding van gaat betalen. Lijkt mij lastig om op je 17e je levensonderhoud te bekostigen uit een weekendbaantje bij het Voyager Maritime Museum.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:41 schreef Hammondorgel het volgende:
"Het Boek 'Een Meisje, Een Droom'

Het tweede boek 'Een meisje een droom' komt er aan. Het is echt enorm veel werk en ik ben nu eenmaal geen schrijver.
Het boek komt wel een beetje erg laat. Zelfs voor onder de kerstboom is het al te laat. De reis is nu een jaar afgerond en helaas uit het gemeenschappelijk Nederlands geheugen verdwenen.
  donderdag 27 december 2012 @ 10:47:31 #97
340258 MrFoureyes
pi_120810143
Zeilmeisje vindt de Duitse titel voor haar meesterwerk niet acceptabel, ik vind hem juist heel raak -

Laura Dekker Segelmaedchen: Um die Welt statt in die Schule.

Tegen welk deel van de titel zou ze bezwaar maken? Of is het een juristentruukje om onder de overeenkomst uit te komen? Boek verschijnt overigens 18 maart - tenminste, dat zegt de uitgever, maar Zeilmeisje meldt inmiddels dat het die datum zeker niet wordt.

Misschien een idee voor Svetan om vast een voorbestelling te plaatsen voor al zijn vrienden, die Zeilmeisje natuurlijk enorm bewonderen? Met haar populariteit in Duitsland lijkt het me wel aannemelijk dat het boek op de eerste dag al is uitverkocht.

bron:
http://www.delius-klasing(...)%A4dchen.110978.html
pi_121006725
Ondanks dat ze maar twee jaar op de middelbare school heeft gezeten heeft ze onlangs haar examen gehaald.
Sommige mensen zijn een beetje speciaal.
Vieroog grouwelingen overkomt dat niet, ze dragen nou eenmaal een dikke bult stont met zich mee.
pi_121019213
Bij Laura is het al 2013 *O* Happy New Year
pi_121128934
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Niets nieuws onder de zon: wie zaken doet met de Dekkers, komt van een koude kermis thuis. Of je nu sponor bent, woordvoerder, filmproducent, donateur of uitgever: als de buit binnen is, geeft Zeilmeisje niet meer thuis

De coupons op de Hiwa werden overigens ook door Zeilmeisje verkocht en ter plekke van haar handtekening voorzien. Lijkt toch niet of die gemene uitgever achter haar rug om aan het incasseren is geslagen.
Ze heeft tijdens de HISWA de uitgever laten weten dat het boek er nog lang niet was.. Dat is wel lekker op tijd. En nu verwijt ze die firma dat zij zelf coupons heeft staan verkopen?
En waarom zou een uitgever steeds 'nepdatems' verzinnen?
Wat een kinderlijk toontje ook, en wat ontzettend uit de hoogte.
En wat wereldvreemd. Een uitgever loopt echt geen data te fantaseren Verder wordt een manuscript, voor zover ik weet, altijd in overleg met de schrijver geredigeerd. Dus waarom die irritatie over de titel?
En waarom wordt de uitgever opeens afgezeken? Even fijntjes vermelden dat het een kleine uitgever is, die naast alle dingen die ze fout doen, niet eens in staat is het boek in het Engels te laten verschijnen..
Het lijkt me toe dat ze zelf wel een rol zal hebben gespeeld in die onjuiste data, zoals het niet nakomen van toezeggingen ed. Daar is ze goed in, zich niet aan afspraken houden en dan de ander de schuld geven.
Wat een mormel is het toch ook.. Als ze dingen nou normaal zou aanpakken, zou ik bewondering voor haar kunnen hebben, maar ze lijkt alles wat ze bereikt weer door haar maniertjes omlaag te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')