Dat zegt ze niet:quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.
Volgens mij vaart ze de boot terug nadat anderen de Sydney Hobart hebben voltooid.quote:I will sail at the end of December from Hobart, Australia back to New Zealand after they have done the Sydney - Hobart race
Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef MrFoureyes het volgende:
Piet 07-11-2012
This is indeed exciting news for everyone! The whole world is watching you full of admiration and fascination. You are truly an example to mankind!
Ik moest even kijken of hetzelfde moderatorbeleid nog steeds gold. Dat blijkt dus zo te zijn.
Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?
Uiteraard. En wanneer het naar buiten komt, weten alleen bepaalde in de wereld hoog aangeschreven fokkers.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:01 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.
Het gaat vooral om dingen die haar niet zo sieren.. Zoals het niet nakomen van afspraken met sponsors, verhalen de wereld insturen die niet waar bleken te zijn, mensen vooraf laten betalen voor een boek dat er bij mijn weten nog steeds niet is, het dubieuze recordverhaal, het afgeven op de Nederlandse autoriteiten terwijl die best coulant zijn geweest, het rad dat Pa Dekker de rechtbank voor ogen heeft gedraaid om zijn zin te krijgen en dat opeens wel legitiem vindt. het in de wereld sturen van een mythe dat ze aan boord geboren zou zijn en daarmee automatisch een zeilwonder zou zijn.. de idiote claim dat ze de oceaan sneller overstak dan Mike Perham terwijl ze dagenlang de motor heeft gebruikt en dat later ook nog zelf zei, hoe ze soms schoffeert en mensen afdankt die ze niet meer nodig heeft... En vast nog veel meer dat ik niet meer paraat heb.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:44 schreef Ziba het volgende:
Zo, hele topic doorgelezen. Is dat negatieve gezeik op haar serieus? Is het jaloezie of gewoon fijn om op een minderjarige te zeuren en interessant om haar leven te volgen en 't vervolgens af te kraken?
Ik heb na de aankomst op St Maarten gemaild met die vage woordvoerder alias cabaretier (ben de naam even kwijt) met de vraag of er nu ook nog een feestelijke afdracht aan Sea Shepherd zou plaatsvinden. Dat leek hem een goed idee.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:42 schreef svetan het volgende:
@ MrFoureyes
Is er een recente verklaring van Sea Shepherd dat ze nog niets van Laura ontvangen hebben? Graag details!
Kind is gestoordquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:
En de laatste update: Sea Shepherd krijgt helemaal niets meer.
Nu staat er op haar site:
HELP LAURA
Bank: ABN Amro
Donatie op bankrekening xxx
IBANnr.:xxx
Bicnr.: xxx
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven
Wilt u Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.
Bank: ABN Amro Tiel (NL): 44 09 38 643
SWIFT: ABNANL2A
IBAN: NL30ABNA0440938643
t.n.v. Sea-Shepherd
Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
Ben bang dat je je dan nog voorzichtig uitdruktquote:
quote:Op maandag 12 november 2012 04:38 schreef Logical het volgende:
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10846732
Nee, ze wordt rondleidster voor kinderen en geeft elke derde Zondag een presentatie.quote:Op maandag 12 november 2012 20:13 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]![]()
Laura wordt zeillerares aan het Voyager Maritime Museum.
Ze doet het in ruil voor een aanlegplaats. We weten hoe ze met deals omgaat en het is nog niet rond. Ze moeten nog wat details doornemen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik kan het me toch niet zo goed voorstellen, Zeilmeisje die vol geduld steeds dezelfde vragen beantwoordt: mis je je ouders niet? / was je niet bang op zee? / hoe deed je het met douchen onderweg?
En dan nog maar hopen dat niemand vraagt: hoeveel heb je nu eigenlijk opgehaald voor Sea Shepherd?
http://podcast.radionz.co(...)laura_dekker-048.mp3quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:
En de laatste update: Sea Shepherd krijgt helemaal niets meer.
Nu staat er op haar site:
HELP LAURA
Bank: ABN Amro
Donatie op bankrekening xxx
IBANnr.:xxx
Bicnr.: xxx
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven
Wilt u Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.
Bank: ABN Amro Tiel (NL): 44 09 38 643
SWIFT: ABNANL2A
IBAN: NL30ABNA0440938643
t.n.v. Sea-Shepherd
Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
Ze heeft meer tijd doorgebracht aan land met al haar nieuwe vrienden, dan dat ze op zee was, vaak met behulp van de motor.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:54 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, als je altijd maar aan het zeilen bent leer je natuurlijk geen Engels.
De woordenschat is inderdaad nogal beperkt. Dat hoor je met name terug in het overdadig en verkeerd gebruiken van To Go. Haar uitspraak vind ik overigens wel best acceptabel. Al klinkt het wel wat als wannabe mix van Amerikaanse en Australisch, maar goed.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:47 schreef Tayu het volgende:
Ik vind haar beheersing van de Engelse taal na al deze tijd echt belabberd slecht. Ze heeft totaal geen woordenschat, en volgens mij draagt dat voor een groot deel ook bij aan de uiterst debiele antwoorden die ze geeft.
De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura en interviews is geen goede combinatie. Soms lijkt ze vragen niet te begrijpen. Alleen met ja/yes antwoorden is onvoldoende. Een interview moet gemaakt worden door de gast, niet door de host. Als je al twee keer een vervolgvraag krijgt moet je toch weten dat je iets vollediger moet zijn bij de volgende vraag. Echt slecht is haar Engels niet, je kan wel horen dat ze gewend is om Engels te praten.
Volgens mij geeft BW de interviewer de schuld nietquote:Op donderdag 15 november 2012 20:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.
Dat zei babewatcher dus ookquote:Op donderdag 15 november 2012 20:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
De vragen van de interviewer waren heel helder en duidelijk geformuleerd. Het is echt onzin om hier de interviewer de schuld te geven. De interviewer probeerde er nog wat van te maken, maar Laura is er gewoon niet goed in.
Dan zou BW de schuld aan Laura geven en hem kennende geloof ik dat nietquote:Op donderdag 15 november 2012 20:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij geeft BW de interviewer de schuld niet
Ik was dan ook verbaasdquote:Op donderdag 15 november 2012 20:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan zou BW de schuld aan Laura geven en hem kennende geloof ik dat niet
Welke leesbril heb jij vandaag opgezet?quote:Op donderdag 15 november 2012 20:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan zou BW de schuld aan Laura geven en hem kennende geloof ik dat niet
Dat hij al over Laura zei dat ze niet goed in interviews is, had ik al gelezen. Maar om dan dubbel minder positief te zijn over Laura, zou ik een wonder vindenquote:Op donderdag 15 november 2012 20:54 schreef Tayu het volgende:
[..]
Welke leesbril heb jij vandaag opgezet?
Het is wel even wennenquote:Op donderdag 15 november 2012 20:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat hij al over Laura zei dat ze niet goed in interviews is, had ik al gelezen. Maar om dan dubbel minder positief te zijn over Laura, zou ik een wonder vinden
Ik ben in shockquote:
En hoe reageert de gemiddelde 17 jarige persoon als die geïnterviewd wordt? Ik vrees dat veel mensen haar onterecht als mentaal volgroeid beschouwen. Met haar prestaties (solo zeilen is echt niet niets) en gevorderd lichaam kan je haar gemakkelijk met volwassen verwarren, maar dat is ze natuurlijk nog niet hè.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura en interviews is geen goede combinatie. Soms lijkt ze vragen niet te begrijpen. Alleen met ja/yes antwoorden is onvoldoende. Een interview moet gemaakt worden door de gast, niet door de host. Als je al twee keer een vervolgvraag krijgt moet je toch weten dat je iets vollediger moet zijn bij de volgende vraag. Echt slecht is haar Engels niet, je kan wel horen dat ze gewend is om Engels te praten.
Ze wil een kapiteinsopleiding gaan volgen..quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:46 schreef Injetta het volgende:
Ze heeft gedaan wat ze wilde en wat ze moest bevechten, nu is dat klaar.
Waarom gaat ze nu niet gewoon als 17 jarige naar school en daarna een goede opleiding. Gewoon starten met een leven op te bouwen zeg maar. Ondertussen kan ze gewoon blijven zeilen.
Het lijkt wel alsof ze nu in een soort van 'ik ben bijzonder' en 'ga alles anders blijven doen' modus blijft.
Ze lijkt me niet echt bijzonder met hele aparte gaven. Ze zal niet haar hele leven kunnen teren op een vakantiereisje met een boot toen ze 15 was.
Moet ze dan niet eerst een middelare school diploma hebben?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze wil een kapiteinsopleiding gaan volgen..
Je zou denken van wel he? Maar zoiets zei ze in dat interview..quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:51 schreef Injetta het volgende:
[..]
Moet ze dan niet eerst een middelare school diploma hebben?
Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technologyquote:She has applied to start university next year, where she hopes to take foundation studies at Unitec before beginning a course at the NZ Maritime School.
Geweldig toch?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Ockham het volgende:
[..]
Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technology
Hier zal ze dus een opleidingsniveau moeten halen dat voldoende is om aan de kapiteinsopleiding te beginnen. Ze heeft haar HAVO natuurlijk al voor een deel maar daar is geen bewijs van, het gaat de Maritime School natuurlijk vooral om bewijzen. Deze kan ze kennelijk daar via de Unitec halen.
De kapiteinsopleiding is een HBO opleiding als ze voor de grote vaart gaat.
In NL duurt deze opleiding 4 jaar aan de hogere zeevaartschool. Dat zal in NZ niet anders zijn want er zijn internationale standaarden voor.
Ze droomt er natuurlijk van om op zeilschepen als Clipper Stad Amsterdam te varen.
Het nieuwe studiejaar in NZ begint ergens omtrent maart, de zomervakantie daar is dan ten einde. Maar dat is misschien wel goed want ze heeft tijd om het voor te bereiden.
Unitec is zeg maar MBO.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Ockham het volgende:
Unitec is de universiteit van Auckland
Bezoek eens het museum Speelklok in Utrecht, of het Spoorwegmuseum. Beiden richten zich op een toegankelijke wijze op een jong publiek, een beetje als het Voyager Maritime Museum. Bij beiden worden rondleidingen verzorgd door studenten, soms als vrijwilligerswerk, soms tegen (bescheiden) betaling.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Geweldig toch?
Vrijdagmiddag *
Laura: Wat ga jij dit weekend doen?
Klasgenoot: Ik heb een weekendbaantje bij AH
Laura: Ik heb een weekendbaantje bij Voyager Maritime Museum
Klasgenoot: tot maandag dan maar weer
Van 3Havo naar een academische opleiding lijkt me toch nogal een stap. Maar voor Zeilmeisje zal dat allicht anders liggen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Ockham het volgende:
[..]
Unitec is de universiteit van Auckland: http://en.wikipedia.org/wiki/Unitec_Institute_of_Technology
Hier zal ze dus een opleidingsniveau moeten halen dat voldoende is om aan de kapiteinsopleiding te beginnen. Ze heeft haar HAVO natuurlijk al voor een deel maar daar is geen bewijs van, het gaat de Maritime School natuurlijk vooral om bewijzen. Deze kan ze kennelijk daar via de Unitec halen.
De kapiteinsopleiding is een HBO opleiding als ze voor de grote vaart gaat.
In NL duurt deze opleiding 4 jaar aan de hogere zeevaartschool. Dat zal in NZ niet anders zijn want er zijn internationale standaarden voor.
Ze droomt er natuurlijk van om op zeilschepen als Clipper Stad Amsterdam te varen.
Het nieuwe studiejaar in NZ begint ergens omtrent maart, de zomervakantie daar is dan ten einde. Maar dat is misschien wel goed want ze heeft tijd om het voor te bereiden.
Drie nieuwe Laura's, over een paar jaar is Laura niet meer de jongste solozeilster ooit. Leuk dat Laura ook op die oude boten mag varen.quote:26-11-2012
Living on Guppy in the Maritime Museum has been great. It can be a bit rolly at times with the passing ferries, and noisy on the weekends from the bars we're surrounded by, but most of the time it is just lovely. Living in a big city and not having plans to go on a big sailing trip anytime soon still feels really weird though. I've already started missing the islands in the Pacific where everyone lives off the simple things on the island and thinks about the easy and good things in life. Back in society, you can't survive without keeping up with the flow. I am really busy settling in and getting things sorted and I'm starting to love having a place like this to call home. With the summer coming fast, I'm able to escape every now and then from busy Auckland. In between all the organizing, I am still sailing a lot. I've been sailing on Akatea a couple more times, and sailed around Waiheke Island with a friend on a very slow 8-meter boat. A few days later I sailed around Waiheke again on an open 40 which was definitely a lot faster and great fun. An American family lives on the boat, with two kids and a third one on the way. The four year old girl on the boat has sailed her whole life with her two adventurous parents, just like me. They are here now until the baby comes and then they will continue sailing around the world. It's been great talking and sailing with them. It's still such an awesome way to live life. Yesterday, we went racing on Waitangi, on an old classic boat that's also based in the Maritime Museum. I skippered the whole race which was really awesome. Meanwhile, Guppy has enjoyed having a rest while I do some maintenance on her, like stitching up the suncover, greasing the winches, and many other small things to keep her in good condition.
Laura
Een terugblik, wat is daar nieuwswaardig aan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:29 schreef svetan het volgende:
Kijktip:
Sonntag, 9.12., 20:15 Uhr:
"2012! Menschen, Bilder, Emotionen". Der große RTL-Jahresrückblick mit Günther Jauch
Laura is als gast in een van de meest bekeken "prime time shows" op de Duitse RTL1.
Niets.. Er is toch geen hond in Nederland die de Duitse RTL bekijkt (op een paar op sterven na dode bejaarden na misschien)quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Een terugblik, wat is daar nieuwswaardig aan?
Ik weet niet eens of ie hier wel in het zenderpakket zitquote:Op zaterdag 8 december 2012 15:51 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Niets.. Er is toch geen hond in Nederland die de Duitse RTL bekijkt (op een paar op sterven na dode bejaarden na misschien)
Er zijn hier mensen die er een compleet zenderpakket voor aan zouden schaffenquote:Op zaterdag 8 december 2012 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ie hier wel in het zenderpakket zit
Dank, maar ik heb geen tijd om een avondvullend programma te gaan kijken. Ik zal later wel op zoek gaan naar het betreffende fragment.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:09 schreef svetan het volgende:
@ BabeWatcher
Je kunt proberen de duitse RTL over het iternet te bekijken...... als je dat tenminste in Nederland mag - veel internationale TV zenders zijn geblokkeerd omdat de kabelboeren er geld mee willen verdienen.
Hier een paar links naat sites met de duitse publieke en commerciele tv zenders:
http://www.tv-kino.net/
http://tv-stream.to/
Dat is dan ook de reden dat mensen hun tv uit schakelenquote:Op zaterdag 8 december 2012 16:34 schreef svetan het volgende:
@OpperTokkie
In Nederland niet.... maar wel 30-40 Miljoen mensen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland en in de grenzgebieden an genoemde landen.
Nederland denkt in zenderpaketten..... daarom mogen wij hier in Duitsland ook geen gecodeerde Nederlandse programma's zien. Alle Duitse programma's (40+) zijn, evenals de Engelse zijn ongecodeerd via de satelliet in heel Europa te ontvangen zo dat ze in veel andere landen worden bekeken.
Video Japan:
GUPPY is rood, Svetan...quote:Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef svetan het volgende:
Op het toneel was een opengewerkt Guppy model opgebouwd waarin het intervieuw werd afgenomen door Günter Jauch.
hoax, toen de Maya's het voorspelden was Nieuw-Zeeland nog niet ontdekt...Laura is safe and soundquote:Op zondag 16 december 2012 17:05 schreef OpperTokkie het volgende:
Nog een paar dagen mensen! Op 21-12-2012 vergaat Laura Dekker met man en muis! De maya's hebben ut voorspeld!
quote:Op zondag 16 december 2012 07:50 schreef Nielsch het volgende:
Och als ze straks 18 jaar oud wordt verliest user Babewatcher toch zijn seksuele interesse in dit meisje. Dan is het ook wel klaar met de reeks.
Stop dreaming, Svetan!quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:02 schreef svetan het volgende:
Ik vind het leuk om te zien hoe het met haar verder gaat....... hoe ze zo langzaam al dat gezeur uit nederland leugenstraft en meer wordt dan een zeil"meisje".
Je kunt zeggen wat je wilt, maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien. Ik denk wel dat we in de komende jaren wat meer op sportief gebied van haar zullen horen. Haar opleiding zal ook wel in orde komen want tot nu toe heeft ze al haar zelfgestelde doelen bereikt.
Bijna niemand. De meeste meisjes van 15 vallen onder de leerplichtwet en moeten gewoon naar school. Maar, eerlijk is eerlijk, de meesten meisjes van die leeftijd zijn misschien ook niet zo gewiekst om anderhalf jaar lang volledig gesponsord op vakantie te gaan. Dat verdient respect!quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:02 schreef svetan het volgende:
...maar welk van haar klasgenootjes van de havo kan zich zo in internationale shows presenteren en heeft zoveel van de wereld gezien...
Al vergeten?quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:21 schreef Ockham het volgende:
Tijdens haar reis heeft ze de zelfdiscipline gehad om haar middelbare school studie af te maken.
Wat heerlijk, lekker aan de andere kant van de wereld ver weg van de koude. Ik vraag me alleen af waar ze haar opleiding van gaat betalen. Lijkt mij lastig om op je 17e je levensonderhoud te bekostigen uit een weekendbaantje bij het Voyager Maritime Museum.quote:21-12-2012
I've spent more than fifty hours on airplanes over the last few weeks, not even including time in airports. It feels great to finally be back on the right side of the world, even though I'm not exactly home yet. After Tokyo, I flew to Holland to see my family which was really great even though it was only for a few days. From there, I took a short trip to Germany to be on a great TV show. While I'm usually not a fan of the cold weather, it was fun to have some snow and experience the great Christmas spirit up there in Germany. My latest trip was back to the warm side of the world in Sydney, Australia. Here in Sydney, the sun is shining and the Christmas season looks pretty different from Europe. I will be here for a few days until the start of the Sydney to Hobart race on the 26th. Then I will be off to Hobart, by plane unfortunately, because I am too young to actually do the race. But I am in the delivery crew that will take Akatea back to New Zealand from Hobart. Sydney is awesome so far and I am happy to be back in much better temperatures than Europe. I've already met up with some good friends from yachts I met along my journey and I've explored a lot around town, as I am determined to get over my jet lag. Well, I have pretty much had jet lag for the past few weeks straight. When I finally got used to Tokyo time, then it was off to Europe, and then as soon as that felt normal, I was off again. Well, now that I'm right next door to New Zealand, it can only get better from here. Hopefully I will be back in New Zealand by the beginning of January. I'm looking forward to continuing to organize my life there. After I passed my school exams, I got accepted to Maritime School which will start after the summer holidays. It's really exciting but I still have a lot to arrange and prepare for it. It will be a great opportunity, as I will be studying for a few years toward my goal of becoming a captain on the big mega-yachts.
Laura
Het boek komt wel een beetje erg laat. Zelfs voor onder de kerstboom is het al te laat. De reis is nu een jaar afgerond en helaas uit het gemeenschappelijk Nederlands geheugen verdwenen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:41 schreef Hammondorgel het volgende:
"Het Boek 'Een Meisje, Een Droom'
Het tweede boek 'Een meisje een droom' komt er aan. Het is echt enorm veel werk en ik ben nu eenmaal geen schrijver.
Ze heeft tijdens de HISWA de uitgever laten weten dat het boek er nog lang niet was.. Dat is wel lekker op tijd. En nu verwijt ze die firma dat zij zelf coupons heeft staan verkopen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Niets nieuws onder de zon: wie zaken doet met de Dekkers, komt van een koude kermis thuis. Of je nu sponor bent, woordvoerder, filmproducent, donateur of uitgever: als de buit binnen is, geeft Zeilmeisje niet meer thuis
De coupons op de Hiwa werden overigens ook door Zeilmeisje verkocht en ter plekke van haar handtekening voorzien. Lijkt toch niet of die gemene uitgever achter haar rug om aan het incasseren is geslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |