abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:24:09 #101
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_121131192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze heeft tijdens de HISWA de uitgever laten weten dat het boek er nog lang niet was.. Dat is wel lekker op tijd. En nu verwijt ze die firma dat zij zelf coupons heeft staan verkopen?
En waarom zou een uitgever steeds 'nepdatems' verzinnen?
Wat een kinderlijk toontje ook, en wat ontzettend uit de hoogte.
En wat wereldvreemd. Een uitgever loopt echt geen data te fantaseren Verder wordt een manuscript, voor zover ik weet, altijd in overleg met de schrijver geredigeerd. Dus waarom die irritatie over de titel?
En waarom wordt de uitgever opeens afgezeken? Even fijntjes vermelden dat het een kleine uitgever is, die naast alle dingen die ze fout doen, niet eens in staat is het boek in het Engels te laten verschijnen..
Het lijkt me toe dat ze zelf wel een rol zal hebben gespeeld in die onjuiste data, zoals het niet nakomen van toezeggingen ed. Daar is ze goed in, zich niet aan afspraken houden en dan de ander de schuld geven.
Wat een mormel is het toch ook.. Als ze dingen nou normaal zou aanpakken, zou ik bewondering voor haar kunnen hebben, maar ze lijkt alles wat ze bereikt weer door haar maniertjes omlaag te halen.
Ik denk dat ze gewoon af wil van deze uitgever, omdat ze een grotere uitgever wil of zelfs al heeft. En dat ze bij die ander meer geld zou kunnen vangen (dit is overigens niet iets wat puur voor Laura geldt, contractbreuk plegen om elders meer geld te vangen gebeurd maar al te vaak).

Want de kritiek op de uitgever vind ik ook nogal vreemd. Voor de uitgever is het namelijk net zo slecht om verkeerde data door te geven. Bovendien heeft ze zoals jij en anderen al zeggen, zelf ook die coupons verkocht. Het is dus nogal vreemd om dat de uitgever te verwijten dat ze dat niet goed doen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_121133498
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:24 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon af wil van deze uitgever, omdat ze een grotere uitgever wil of zelfs al heeft. En dat ze bij die ander meer geld zou kunnen vangen (dit is overigens niet iets wat puur voor Laura geldt, contractbreuk plegen om elders meer geld te vangen gebeurd maar al te vaak).

Want de kritiek op de uitgever vind ik ook nogal vreemd. Voor de uitgever is het namelijk net zo slecht om verkeerde data door te geven. Bovendien heeft ze zoals jij en anderen al zeggen, zelf ook die coupons verkocht. Het is dus nogal vreemd om dat de uitgever te verwijten dat ze dat niet goed doen.
Dat de uitgever klein is en wellicht niet in staat is stante pede het boek in het Engels te vertalen bv, wist ze ook van te voren.
pi_121133527
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Bijna niemand. De meeste meisjes van 15 vallen onder de leerplichtwet en moeten gewoon naar school. Maar, eerlijk is eerlijk, de meesten meisjes van die leeftijd zijn misschien ook niet zo gewiekst om anderhalf jaar lang volledig gesponsord op vakantie te gaan. Dat verdient respect! :Y
maarja, meeste meisjes van 15 zijn al vierkant uitgewoond, zij niet :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:23:51 #104
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_121133568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat de uitgever klein is en wellicht niet in staat is stante pede het boek in het Engels te vertalen bv, wist ze ook van te voren.
Uiteraard wist ze dat van te voren. Maar ik denk dat ze toen al blij was dat er een uitgever geïnteresseerd was in het boek. En daarom met ze akkoord is gegaan. Later zal ze gedacht hebben, dat een andere uitgever misschien interessanter zou zijn geweest. En dan probeert ze er dus op deze manier onderuit te komen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:41:27 #105
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_121143193
Ik vermoed dat ze zich inmiddels al wel heeft gerealiseerd dat er in Nederland niet zo heel veel interesse bestaat in haar belevenissen. Zeker als het boek als mosterd na de maaltijd komt, kun je helemaal vergeten dat er veel belangstelling is voor haar schrijfsels.

Hetzelfde geldt voor het buitenland: zeilen is geen massasport, Zeilmeisje imiteert alleen haar voorgangers en doet dit dan ook nog met een heleboel tussenstops en reisjes tussendoor naar huis, komt niet in het Guinness Book of Records, gaat slecht om met de media en is verder lang niet zo mediageniek als bijvoorbeeld Jessica Watson.

Daar staat weer tegenover dat de Engelstalige markt oneindig veel groter is dan de Nederlandstalige: als je een tiende promille van de bevolking bereid vindt om het boek te kopen (lijkt me al een mooi resultaat) is een tiende promille van 500 miljoen mensen nog steeds meer dan hetzelfde percentage van 16 miljoen.

Tegelijkertijd zijn de kosten van een wereldwijde boeklancering heel veel hoger dan de kosten van een Nederlandse campagne, zodat het best eens zo zou kunnen zijn dat ook het Engelstalige scenario geen beste business case biedt.

In de visie van Zeilmeisje ligt dat dan natuurlijk niet aan het boek zelf, maar aan die slechte uitgever die nu moet bloeden. Externe locus, noemen ze dat bij persoonlijkheidstesten.
  † In Memoriam † zondag 13 januari 2013 @ 13:24:13 #106
137949 Disana
pi_121501002
Als ik het goed begrijp, is ze alweer gestopt met haar baantje in het museum. Ze heeft nu een baan op het platteland.

'Like always, I didn't stay long in Auckland. I'm not really magnetic to big cities and after the busy month of traveling and having people around me all the time, I decided to go out to the countryside for a bit to work on a farm somewhere between Auckland and Whangarei.'

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=5019&Lid=13&Lit=VIEW
  zondag 13 januari 2013 @ 16:21:14 #107
340258 MrFoureyes
pi_121507211
Ik begreep dat de ligplaats haar was gegeven door het museum in ruil voor rondleidingen.

Klassiek patroon dus: de buit is binnen, en dan hoeft de tegenprestatie niet meer te worden geleverd.

Waarom zou je ook?
pi_121509420
Ze heeft gewoon geld nodig. De gratis ligplaats in Auckland (dat zal niet goedkoop zijn voor normale mensen) is de enige inkomsten uit haar baan van het Voyager Museum. Actief meisje hoor. Hier zit iedereen op zijn luie reed zijn hand op te houden voor studiefinanciering.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 17:37:58 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121510713
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze heeft gewoon geld nodig. De gratis ligplaats in Auckland (dat zal niet goedkoop zijn voor normale mensen) is de enige inkomsten uit haar baan van het Voyager Museum. Actief meisje hoor. Hier zit iedereen op zijn luie reed zijn hand op te houden voor studiefinanciering.
nou op 16/17 moest ik gewoon werken voor mijn geld heur, naast naar school gaan want van die 90 gulden studiefinanciering kon ik mijn school niet betalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:24:52 #110
340258 MrFoureyes
pi_121512713
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Ze heeft gewoon geld nodig. De gratis ligplaats in Auckland (dat zal niet goedkoop zijn voor normale mensen) is de enige inkomsten uit haar baan van het Voyager Museum.
Zou ze dat ook zo aan het Voyager Museum hebben gemeld? "Bedankt voor de gratis ligplaats, maar de rondleidingen gaan niet door omdat ik ergens anders geld kan verdienen"?

Als in "bedankt voor het voorschot, maar ik heb geen tijd om een boek te schrijven"?

Of "bedankt voor het sponsorgeld, maar ik vind stickers op mijn boot lelijk"?

Of "bedankt voor het contract, maar ik zet de camera's toch maar weer uit"?

Of "bedankt voor de uitspraak dat mijn ouders moeten beslissen, maar ik stop toch maar met die Wereldschool"?

Zal allemaal wel zuur en jaloers zijn van mij, maar ik zie toch wel een patroon...
pi_121562213
@ MrFoureyes

idd is die reactie zuur en jaloers! ..... vooral het herhalen van al lang achterhaalde leuzen stoort.

- Die rondleidingen in dat museum zijn natuurlijk geen 9-5 job. Het is bekend dat ze, als de schoolvacanties voorbij zijn, dit baantje ook gaat combineren met haar verdere opleiding. Reken er ook maar op dat er in die overeenkomst met dat museum er ruimte is voor regelmatige zeilondernemingen en wereldreizen die een gevolg zijn van haar record.
Overigens is Guppy een "tentoonstellings object" naast de andere bekende record boten die daar voor anker liggen en in het museum te zien zijn. Een goedkope aanwinst voor de collectie.

- Heb je er bewijs van dat ze een voorschot voor dat boek heeft gekregen en dat er een contract bestaat waarin een verschijningsdatum is vastgelegt? Ik heb op het ogenblik eerder het vermoeden dat deze uitgeverij problemen veroorzaakt.

- Je doelt op deze Jongert reclame op de boot. Reken eens na vanaf de dag dat Guppy werd uitgerust tot de datum dat de stickers weg waren. Het zou ook nog wel eens een sponsorcontract voor een jaar geweest kunnen zijn. In iedergeval lopen ook sponsorcontracten na een bepaalde tijd af. Overigens heb ik uit nog geen enkele betrouwbare bron gehoord dat sponsors bezwaar hebben gemaakt!

- Er is nooit een ondertekend contract met een nederlandse mediaonderneming geweest. Die camera's werden aan boord geplaatst toen de onderhandelingen nog aan de gang waren. Toen bleek dat er geen overeenkomst kwam zijn die camera's natuurlijk uitgezet.

- De Dekkers, Laura en haar ouders, hebben waarschijnlijk op zijn laatst in Darwin samen besloten (voor of na de opstand in de nederlandse pers) dat het meer zin had te leren voor een internationaal highschool diploma dan voor een puur nederlands havo- papiertje via de Wereldschool. Dat Laura niet stil heeft gezeten blijkt wel uit het feit dat ze ondertussen de noodzakelijke Nieuw Zeelandse diploma's heeft gehaald om verder te kunnen studeren.
pi_121566652
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef svetan het volgende:
@ MrFoureyes

idd is die reactie zuur en jaloers! ..... vooral het herhalen van al lang achterhaalde leuzen stoort.

- Die rondleidingen in dat museum zijn natuurlijk geen 9-5 job. Het is bekend dat ze, als de schoolvacanties voorbij zijn, dit baantje ook gaat combineren met haar verdere opleiding. Reken er ook maar op dat er in die overeenkomst met dat museum er ruimte is voor regelmatige zeilondernemingen en wereldreizen die een gevolg zijn van haar record.
Overigens is Guppy een "tentoonstellings object" naast de andere bekende record boten die daar voor anker liggen en in het museum te zien zijn. Een goedkope aanwinst voor de collectie.

- Heb je er bewijs van dat ze een voorschot voor dat boek heeft gekregen en dat er een contract bestaat waarin een verschijningsdatum is vastgelegt? Ik heb op het ogenblik eerder het vermoeden dat deze uitgeverij problemen veroorzaakt.

- Je doelt op deze Jongert reclame op de boot. Reken eens na vanaf de dag dat Guppy werd uitgerust tot de datum dat de stickers weg waren. Het zou ook nog wel eens een sponsorcontract voor een jaar geweest kunnen zijn. In iedergeval lopen ook sponsorcontracten na een bepaalde tijd af. Overigens heb ik uit nog geen enkele betrouwbare bron gehoord dat sponsors bezwaar hebben gemaakt!

- Er is nooit een ondertekend contract met een nederlandse mediaonderneming geweest. Die camera's werden aan boord geplaatst toen de onderhandelingen nog aan de gang waren. Toen bleek dat er geen overeenkomst kwam zijn die camera's natuurlijk uitgezet.

- De Dekkers, Laura en haar ouders, hebben waarschijnlijk op zijn laatst in Darwin samen besloten (voor of na de opstand in de nederlandse pers) dat het meer zin had te leren voor een internationaal highschool diploma dan voor een puur nederlands havo- papiertje via de Wereldschool. Dat Laura niet stil heeft gezeten blijkt wel uit het feit dat ze ondertussen de noodzakelijke Nieuw Zeelandse diploma's heeft gehaald om verder te kunnen studeren.
Nee hoor, die reactie is niet zuur. Het is gewoon de waarheid. Ook al gaat ze, noodgedwongen misschien, iets verstandiger doen, het doet niets af aan de streken die ze geflikt heeft en het feit dat zij in haar pappie met van alles en iedereen in aanvarng kwamen, zonder dat ze zelfs maar op een boot hoefden te zitten.
pi_121566935
Het blijft een herhaling van postings. We halen deel 100 wel.
Laura heeft geen mediatraining gehad, dat was misschien handig geweest, maar ik hou juist van dat koppige, ietwat kinderlijke karakter van haar.
pi_121567050
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Het blijft een herhaling van postings. We halen deel 100 wel.
Laura heeft geen mediatraining gehad, dat was misschien handig geweest, maar ik hou juist van dat koppige, ietwat kinderlijke karakter van haar.
Alsof het om een mediatraining gaat..

Nou ja, ze is geen mediapoppetje.Dat moet ik haar idd. nageven.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:53:40 #115
340258 MrFoureyes
pi_121599073
Van: "xxx" <xxx.xxx@alk.nl>
Onderwerp: boek Laura Dekker
Datum: Di, 8 januari, 2013 09:57
Aan: xxx@xs4all.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer xxx

Dank u voor uw vraag die u via onze site heeft gesteld.

We wachten nog op het manuscript. De opbrengt van de coupons die Laura indertijd op de Hiswa verkocht, is haar reeds ter beschikking gesteld om haar verdere reis mogelijk te maken; We hebben toen ook afspraken gemaakt over deadlines met betrekking tot het leveren van tekst- en beeldmateriaal. Deze deadlines zijn inmiddels verstreken zonder dat het materiaal in ons bezit is gekomen.

Wij hebben kennis genomen van de uitlatingen aan ons adres op de site van Laura.

Wanneer u interesse heeft in een andere titel van Uitgeverij De Alk, kunt
u natuurlijk de coupon hiervoor gebruiken. Wanneer u daar de voorkeur aan
geeft, kunt u de coupon ook aan ons retourneren onder vermelding van uw
rekeningnummer. U ontvangt dan het aankoopbedrag retour.

Met vriendelijke groet
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 11:50:10 #116
137949 Disana
pi_121629117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Van: "xxx" <xxx.xxx@alk.nl>
Onderwerp: boek Laura Dekker
Datum: Di, 8 januari, 2013 09:57
Aan: xxx@xs4all.nl

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer xxx

Dank u voor uw vraag die u via onze site heeft gesteld.

We wachten nog op het manuscript. De opbrengt van de coupons die Laura indertijd op de Hiswa verkocht, is haar reeds ter beschikking gesteld om haar verdere reis mogelijk te maken; We hebben toen ook afspraken gemaakt over deadlines met betrekking tot het leveren van tekst- en beeldmateriaal. Deze deadlines zijn inmiddels verstreken zonder dat het materiaal in ons bezit is gekomen.

Wij hebben kennis genomen van de uitlatingen aan ons adres op de site van Laura.

Wanneer u interesse heeft in een andere titel van Uitgeverij De Alk, kunt
u natuurlijk de coupon hiervoor gebruiken. Wanneer u daar de voorkeur aan
geeft, kunt u de coupon ook aan ons retourneren onder vermelding van uw
rekeningnummer. U ontvangt dan het aankoopbedrag retour.

Met vriendelijke groet
Dekker heeft ze dus gewoon bedonderd. Een ander woord kan ik er niet voor vinden. Het siert ze dat ze er zo netjes over blijven.
pi_121667328
@Disana

Je hebt Laura alweer veroordeeld zonder dat je de achtergronden kent! Ik ken ze ook niet maar ik heb zo mijn vermoedens.

Mooie mail van De Alk...... maar als je kritisch leest zit ook aan dat verhaal een luchtje: Ten minste het textmateriaal moeten ze in het bezit hebben want anders zou er geen duitse vertaling zijn en er geen problemen bij de engelse vertaling.

Dat ze zo snel die coupon willen verzilveren duid er wel op dat ze van het contract met de Dekkers afwillen. Dit omdat het boek, door de vertalingen in diverse talen, toch wel een nummer te groot is voor zo'n kleine uitgeverij. Voor de oplage en het (nederlandse) doelgebied van het boek dat oma Dekker heeft geschreven waren ze perfect geschikt.
Ik denk echter niet dat deze kleine uitgeverij in staat is bv ook japanse en koreaanse (en nog andere talen) vertalingen uit te brengen en een internationale distributie te verzorgen. Uit de TV shows met Laura in genoemde (zeevarende) aziatische landen blijkt er daar ook veel belangstelling voor Laura's reis te bestaat.

Ik vermoed dat er achter de schermen wel onderhandelingen aan de gang zijn om de rechten van het boek aan een grote, internationale uitgeverij te verkopen. Daarbij denk ik nu niet dat we veel medelijden met De Alk hoeven te hebben vanwege de reeds betaalde voorschotten. De opbrengst van de verkoop van de internationale rechten op dit boek zal waarschijnlijk wezelijk meer opbrengen als dat ze het boek zelf zouden uitgeven. Laura zou echter, door de internationale distributie en vertalingen, duidelijk hogere inkomsten hebben. Dit zou dus voor beide partijen een win-win situatie zijn.
Zo zou bv de Pearson PLC/ Penguin group met zijn vele internationale imprints een goede keuze als uitgever zijn. Veel van deze imprints zijn ook op het gebied van reizen en sport actief en waarschijnlijk graag bereid de internationale uitgaven te verzorgen.

Ik denk dat zowel de uitlatingen van Laura als van De Alk deel van een pokerspelletje zijn zoals dat wel vaker in het zakenleven voorkomt.
pi_121679543
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 02:27 schreef svetan het volgende:
@Disana

Je hebt Laura alweer veroordeeld zonder dat je de achtergronden kent! Ik ken ze ook niet maar ik heb zo mijn vermoedens.

Mooie mail van De Alk...... maar als je kritisch leest zit ook aan dat verhaal een luchtje: Ten minste het textmateriaal moeten ze in het bezit hebben want anders zou er geen duitse vertaling zijn en er geen problemen bij de engelse vertaling.

Dat ze zo snel die coupon willen verzilveren duid er wel op dat ze van het contract met de Dekkers afwillen. Dit omdat het boek, door de vertalingen in diverse talen, toch wel een nummer te groot is voor zo'n kleine uitgeverij. Voor de oplage en het (nederlandse) doelgebied van het boek dat oma Dekker heeft geschreven waren ze perfect geschikt.
Ik denk echter niet dat deze kleine uitgeverij in staat is bv ook japanse en koreaanse (en nog andere talen) vertalingen uit te brengen en een internationale distributie te verzorgen. Uit de TV shows met Laura in genoemde (zeevarende) aziatische landen blijkt er daar ook veel belangstelling voor Laura's reis te bestaat.

Ik vermoed dat er achter de schermen wel onderhandelingen aan de gang zijn om de rechten van het boek aan een grote, internationale uitgeverij te verkopen. Daarbij denk ik nu niet dat we veel medelijden met De Alk hoeven te hebben vanwege de reeds betaalde voorschotten. De opbrengst van de verkoop van de internationale rechten op dit boek zal waarschijnlijk wezelijk meer opbrengen als dat ze het boek zelf zouden uitgeven. Laura zou echter, door de internationale distributie en vertalingen, duidelijk hogere inkomsten hebben. Dit zou dus voor beide partijen een win-win situatie zijn.
Zo zou bv de Pearson PLC/ Penguin group met zijn vele internationale imprints een goede keuze als uitgever zijn. Veel van deze imprints zijn ook op het gebied van reizen en sport actief en waarschijnlijk graag bereid de internationale uitgaven te verzorgen.

Ik denk dat zowel de uitlatingen van Laura als van De Alk deel van een pokerspelletje zijn zoals dat wel vaker in het zakenleven voorkomt.
Man lul niet, ze schrijven toch dat ze het manuscript niet hebben? Net als dat ze schrijven dat er deadlines waren en zij zo stom zijn geweest om haar het geld van die coupons voor te schieten.
Dit is pure oplichterij. Je speculaties over wat er achter de schermen allemaal aan de hand zou zijn, geloof ik inmiddels wel.
Als er al iets achter de schermen speelt is het een aangifte wegens oplichting en een procedure om de schade te verhaln. Ik zou ze geen ongelijk geven.
  † In Memoriam † vrijdag 18 januari 2013 @ 10:42:26 #119
137949 Disana
pi_121713511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 02:27 schreef svetan het volgende:
@Disana

Je hebt Laura alweer veroordeeld zonder dat je de achtergronden kent!
Het lijkt me glashelder dat mevrouwtje het geld van die coupons in haar zak heeft gestoken zonder er iets voor te leveren. Dat zou je ook niet moeten verbazen, want zolang als ze van huis is profiteert ze al van de goedgeefsheid van vreemden. Ze weet niet beter dan dat het haar toe komt.
  maandag 21 januari 2013 @ 09:40:22 #120
340258 MrFoureyes
pi_121834010
Willem houdt nog steeds van Laura, al is ze dan een jokkenbrokje:

"Willem 19-01-2013

You look very adorable and you are getting more attractive all the time. You have always been pretty and now you have grown to be a woman whom very few men could resist. You are a real head turner and Edwin should consider hmself blessed to be able to spend time in your company."

www.lauradekker.nl/gastenboek
  maandag 21 januari 2013 @ 11:45:40 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121837718
Lekker fappen met Willem

Misschien eens een nieuw plaatje voor de OP maken gezien ze nu secondaire geslachtskenmerken heeft en het out of date is, wie heeft bruikbare foto's?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2013 @ 14:24:09 #122
137949 Disana
pi_121843917
Alweer een andere plek, en alweer een ander baantje.

After a week on the farm, poor Guppy wanted to see me again. [..] I gave some presentations at the Maritime Museum for groups of kids visiting the museum. [..] So I decided to sail to Tutukaka [..] Guppy got a nice berth in Tutukaka Marina where I'm working on the dive boats. [..]

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=5019&Lid=13&Lit=VIEW
  maandag 21 januari 2013 @ 15:43:16 #123
340258 MrFoureyes
pi_121847822
Wel jammer voor het maritiem museum, dat ze uiteindelijk maar eenmaal een rondleiding kon geven tussen al dat boekenschrijven door. Maar voor degenen die hem hebben meegemaakt was het zeker een lifechanging experience.

Die school is toch ook in Auckland? Grote, drukke stad, niets voor Zeilmeisje, vind ze zelf. Kun je niet kapitein worden via de Wereldschool? Haar inschrijvingsformulieren hebben ze al.
pi_121906109
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:
Wel jammer voor het maritiem museum, dat ze uiteindelijk maar eenmaal een rondleiding kon geven tussen al dat boekenschrijven door. Maar voor degenen die hem hebben meegemaakt was het zeker een lifechanging experience.

Die school is toch ook in Auckland? Grote, drukke stad, niets voor Zeilmeisje, vind ze zelf. Kun je niet kapitein worden via de Wereldschool? Haar inschrijvingsformulieren hebben ze al.
Het ligt natuurlijk niet alleen aan Laura. Guppy voelt zich ook niet prettig in de haven van een grote stad.
;)
pi_121953829
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef MrFoureyes het volgende:

Ik wou net zeggen.. Ze ging toch een kapiteinsopleiding doen? Wanneer begint ze daarmee?
pi_121959408
@ Enneacanthus_Obesus

Het is zomervacantie in NZ
pi_121974238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:57 schreef svetan het volgende:
@ Enneacanthus_Obesus

Het is zomervacantie in NZ
Dus... wanneer begint ze ermee?
pi_122003267
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus... wanneer begint ze ermee?
De meeste opleidingen beginnen hier in maart.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_122003458
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:03 schreef Logical het volgende:

[..]

De meeste opleidingen beginnen hier in maart.
Nou, ik ben benieuwd :)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 09:22:51 #130
340258 MrFoureyes
pi_122019851
Zou er nog een oproep komen om te doneren voor lesgeld en schoolboeken, of is ht voorschot van De Alk nog niet op?
pi_122039671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:22 schreef MrFoureyes het volgende:
Zou er nog een oproep komen om te doneren voor lesgeld en schoolboeken, of is ht voorschot van De Alk nog niet op?
Dat heeft ze niet gedaan? Dat betekent wrs. dat ze niet gaat studeren.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 22:39:19 #132
340258 MrFoureyes
pi_122052032
Hoeft geen reden te zijn om niet om donaties te vragen. Lijkt een beetje op een voorschot voor een boek dat je niet schrijft.
pi_122073408
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Hoeft geen reden te zijn om niet om donaties te vragen. Lijkt een beetje op een voorschot voor een boek dat je niet schrijft.
Als Laura er niet eens aan denkt om mensen op die manier te tillen, dan is ze vast helemaal niet met die opleiding bezig,
Misschien maar goed ook, als passagier op een schip met een kapitein met haar verleden, zou ik me niet erg prettig voelen. Zeker niet in geval van een calamiteit.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:15:57 #134
340258 MrFoureyes
pi_122157174
Misschien moeten we even vragen in het gastenboek? Zoiets als

"wat fantastisch dat je hebt gekozen voor het Nieuwzeelandse onderwijs, iemand met jouw talenten hoort niet in een bedompt Nederlands schoollokaal met een leraar die je vertelt wat je moet doen en een leerplichtambtenaar die controleert of je wel gehoorzaamt! Natuurlijk dragen we graag bij aan de vervulling van je droom: mogen we nog doneren voor schoolboeken en lesgeld? Het zou geweldig zijn als we je op die manier mogen bedanken voor alles wat je voor de mensheid hebt gedaan".

Zoiets?
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 13:39:44 #135
137949 Disana
pi_122295177
Oké, wie van jullie zit hier te slijmen?

quote:
Hi dear and brave Laura! Congratulations to your first car! Enjoy it with intelligence, don´t massacre the other Kiwis and minimize the pollution of the air. The car must be the compliment to Guppy, not the inverse. - What a fantastic photo of you on Gastbook 16.1 - the young strong girl at the helm steering out the ship without all anxiety in night and darkness and roaring seas. If all people, boys, girls, men and women could be of this calibre! I feel the spirit of the old vikings and conquistadores - but now without violence, not more murder, rape and slavetaking but only friendly curiosity of and joy to know other cultures and people with we shall share our wonderful planet as you, Laura, ha expressed it. As before, I cheer for you, Laura and your companions, as pioneers for a united mankind!!! Now, my eyes are going wet again, you make them wet of joy! God bless you and all yours companions! Sten Danielson, Stockholm, Sweden.
En MrFoureyes, waar blijft jouw entry? Of is ie geweigerd, zou me niet verbazen want je noemt het verboden woord 'school' :D
pi_122309187
_O_ Laura rijdt auto
Wat geweldig! Misschien nieuwe kansen, meteen op voor haar instructeursdiploma en rijlessen geven aan kinderen.
pi_122323621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:39 schreef Disana het volgende:
Oké, wie van jullie zit hier te slijmen?

[..]

En MrFoureyes, waar blijft jouw entry? Of is ie geweigerd, zou me niet verbazen want je noemt het verboden woord 'school' :D
Oh mijn god! Wat een sarcasme :P
Oh ja, dat is waar. Haar gastenboek was een tijdlang gecensureerd. Ook bepaalde woorden zoals 'school' mochten niet. Hilarisch! :D
pi_122323679
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:02 schreef BabeWatcher het volgende:
_O_ Laura rijdt auto
Wat geweldig! Misschien nieuwe kansen, meteen op voor haar instructeursdiploma en rijlessen geven aan kinderen.
Goed idee! Laura reed al auto voordat ze een rijbewijs had, dus heeft ze die instructeursopleiding helemaal niet nodig.
  † In Memoriam † vrijdag 1 februari 2013 @ 18:36:32 #139
137949 Disana
pi_122351105
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 23:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Goed idee! Laura reed al auto voordat ze een rijbewijs had, dus heeft ze die instructeursopleiding helemaal niet nodig.
Misschien kan ze zich voor de Dakar rally laten sponsoren met tussenstopjes voor gratis bandelwissels en inheemse maaltijden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:16:32 #140
340258 MrFoureyes
pi_122352290
Die van mij is inderdaad niet geplaatst - en die Sten Danielson is echt, heeft een hele serie van postings. Is een bejaarde marco-bioot uit Stockholm, schrijft ook veel ingezonden brieven (ook te vinden op internet) over de kosmos en over UFO's.

Geen sarcasme, dus.
  † In Memoriam † vrijdag 1 februari 2013 @ 19:19:05 #141
137949 Disana
pi_122352369
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:16 schreef MrFoureyes het volgende:
Die van mij is inderdaad niet geplaatst - en die Sten Danielson is echt, heeft een hele serie van postings. Is een bejaarde marco-bioot uit Stockholm, schrijft ook veel ingezonden brieven (ook te vinden op internet) over de kosmos en over UFO's.

Geen sarcasme, dus.
Typisch toch dat Dekker zoveel rare oude mannen aantrekt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:23:25 #142
340258 MrFoureyes
pi_122352539
Hij noemt haar toch ook regelmatig "My granddaughter"?
pi_122352574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Misschien kan ze zich voor de Dakar rally laten sponsoren met tussenstopjes voor gratis bandelwissels en inheemse maaltijden.
Het is wel een record dat ze voor zichzelf doet. Dus regels gelden niet voor haar, behalve als ze ze zelf verzint. En hoe je het ook wendt of keert: misschien is ze wel de jongste deelnemer ooit. Dat is ook echt een aspect dat heel veel inspanning en een bijzondere vaardigheid vereist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 02-02-2013 20:41:41 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:57:50 #144
340258 MrFoureyes
pi_122497093
STEN DANIELSON 04-02-2013

Hi again, dear and brave Laura! I have got new pretty photus, and among them a young lady at the wheel in the car; a lady with an extrem beauty on the surface and an inner side of a ´yet more beautiful radiation. Best wishies and God bless you! Sten DanielsoN, Stockholm,Sweden

www.lauradekker.nl/gastenboek

Ja, Sten is een liefhebber!
pi_122520988
Is Sten echt iemand uit Zweden, of is het gewoon iemand van FOK!?
Er staan weer een paar mooie foto's op de site, Laura weet ook helemaal niet dat ze interessant voor mannen begint te worden O-)
  † In Memoriam † dinsdag 5 februari 2013 @ 19:46:44 #146
137949 Disana
pi_122521473
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Er staan weer een paar mooie foto's op de site, Laura weet ook helemaal niet dat ze interessant voor mannen begint te worden O-)
Ze weet in elk geval hoe ze de donaties moet laten blijven komen.
pi_122586775
Het Boek 'Een Meisje, Een Droom'

07-02-2013

Wegens vertraging veroorzaakt door de uitgever Alk & Heijnen zal het boek voorlopig niet worden uitgegeven.

http://www.lauradekker.nl/Journaal.html
pi_122600655
@Hammondorgel

Dat zinnetje laat aan duidelijkheid niets te wensen over en het ziet er naar uit dat het door een jurist geschreven is.

Het bevestigd mijn indruk, zoals ik hier al eerder heb geschreven, van een kleine nederlandse uitgever die te veel hooi op zijn vork heeft genomen.
Indien de oorzaak bij de Alk ligt, is dat het einde van deze uitgever want dan kunnen ze aangeklaagt worden wegens derving van inkomsten hetgeen in dit geval (internationale versies!) wel eens in de honderdduizende zou kunnen lopen.
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 16:59:41 #149
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_122601383
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef svetan het volgende:
Dat zinnetje laat aan duidelijkheid niets te wensen over en het ziet er naar uit dat het door een jurist geschreven is.
Het staat wel op de site van Laura zelf en niet op de site van de uitgever, he?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 17:04:28 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122601582
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel

Het bevestigd mijn indruk, zoals ik hier al eerder heb geschreven, van een kleine nederlandse uitgever die te veel hooi op zijn vork heeft genomen.
Indien de oorzaak bij de Alk ligt, is dat het einde van deze uitgever want dan kunnen ze aangeklaagt worden wegens derving van inkomsten hetgeen in dit geval (internationale versies!) wel eens in de honderdduizende zou kunnen lopen.
waaaaaaahahaaaaaaaaaaaaa _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')