Hoezo teveel hooi op zijn vork genomen?? Het gaat om één boek, man!quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:43 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Dat zinnetje laat aan duidelijkheid niets te wensen over en het ziet er naar uit dat het door een jurist geschreven is.
Het bevestigd mijn indruk, zoals ik hier al eerder heb geschreven, van een kleine nederlandse uitgever die te veel hooi op zijn vork heeft genomen.
Indien de oorzaak bij de Alk ligt, is dat het einde van deze uitgever want dan kunnen ze aangeklaagt worden wegens derving van inkomsten hetgeen in dit geval (internationale versies!) wel eens in de honderdduizende zou kunnen lopen.
Ze zijn twee komma's vergeten in die zin. Rechtenopleidingen zijn ook niet meer wat ze geweest zijnquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:13 schreef MrFoureyes het volgende:
"Wegens vertraging veroorzaakt door de uitgever Alk & Heijnen zal het boek voorlopig niet worden uitgegeven"
Ja, zo'n scherpe formulering verraadt inderdaad jaren van juridische scholing en proceservaring tot aan de Hoge Raad. De faillisementsaanvraag is nu ieder moment wel te verwachten.
De man van De Alk wist meteen het webadres te vinden, deed hoorbaar zijn best om netjes te blijven maar het was wel duidelijk dat ze de buik vol hebben van dit Zeilmeisje.
Zou ze net zo eindigen als haar vader? In armoede, wantrouwig, aan de rand van de samenleving? Het gevoel dat ze altijd tekort wordt gedaan is er al, en naarmate ze ouder wordt en minder schattig, zal het moeilijker worden om donaties los te trekken. Vader zit/zat jaren in de bijstand, en op een gegeven moment werd ook die bijstandsuitkering nog gekort (zie het boek van Oma).
Mooi toekomstperspectief.
Die zin had door een jurist geschreven kunnen zijn. Heb je rechten gestudeerd?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:24 schreef MrFoureyes het volgende:
Waarschijnlijk rechten gestudeerd bij de Wereldschool en met evenveel inzet gestudeerd als Zeilmeisje.
Net als dat Duitse tijdschrif, dat durfde te beweren dat Laura een persoonlijkheidsstoornis had. Daar blijkt helemaal niets van. Allemaal jaloerse mensen en een mediacomplot om dit hoogbegaafde kind dat op haar 13e allang volwassen was, klein te houden.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:39 schreef MrFoureyes het volgende:
Zolang de zaak onder de rechter is, geef ik geen commentaar. Maar een ding is zeker: De Alk zal bloeden.
Dan kan ze snel wegvaren als tientallen kinderen hun rijlessen betaald hebben...quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:02 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura rijdt auto
Wat geweldig! Misschien nieuwe kansen, meteen op voor haar instructeursdiploma en rijlessen geven aan kinderen.
Die bewonderaars schijnen zich maar niet te kunnen realiseren dat het nogal makkelijk is om op kosten van anderen 'je eigen pad te kiezen'.quote:Ha Laura, Nederland is te klein van geest voor jou. Klasse van je dat je je eigen pad kiest. Ben nog steeds diep onder de indruk van je moed en doorzettingsvermogen. Je laat de zogenaamde grote mensen zien dat zij zich door angsten laten leiden. Geniet van het leven daar in NZ! Ik ben op zoek naar een jeanneau ginn fiz, heb je nog tips waar ik op moet letten? Dankzij anders denkenden zoals jij blijft de wereld wakker. Groetjes vanuit de sneeuw in NL Koert
Laura is gewoon een slimme ondernemer die niet haar hele leven aan hetzelfde buro zal doorbrengen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Die bewonderaars schijnen zich maar niet te kunnen realiseren dat het nogal makkelijk is om op kosten van anderen 'je eigen pad te kiezen'.
Ik betwijfel of ze nog lang op dezelfde voet door kan leven.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura is gewoon een slimme ondernemer die niet haar hele leven aan hetzelfde buro zal doorbrengen.
Dan kan ze altijd nog zwanger terugkeren naar Nederland en hier een uitkering aanvragen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ze nog lang op dezelfde voet door kan leven.
Het land dat ze verafschuwt? Laat haar maar wegblijven, ze zoekt maar een rijke ouwe vent. Zitten er genoeg op haar gastenboekquote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan kan ze altijd nog zwanger terugkeren naar Nederland en hier een uitkering aanvragen.
Wat noem je eigenlijk 'slim ondernemerschap'?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:45 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan kan ze altijd nog zwanger terugkeren naar Nederland en hier een uitkering aanvragen.
Ze is eigenaar van een groothandel in loze beloften en dat doet ze heel aardig, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura is gewoon een slimme ondernemer die niet haar hele leven aan hetzelfde buro zal doorbrengen.
Nog wel... Ze leeft op een windbuil. Dat is een keer afgelopen.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:09 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Ze is eigenaar van een groothandel in loze beloften en dat doet ze heel aardig, inderdaad.
Was haar eerste boek al uitgekomen dan? Oh, wacht, die stomme uitgever. Echt Nederland weer hoor... Eerst de leerplichtambtenaar en toen Jeurgdzorg en nu weer een uitgever..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:32 schreef MrFoureyes het volgende:
"Mijn tweede boek over de reis zelf, komt zeker niet voor april 2013 uit."
www.lauradekker.nl
Nieuwe nepdatems!
Ach jee, lachen dit, ze heeft natuurlijk niet de vereiste vooropleiding om die studie te doen......quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Disana het volgende:
Alweer een nieuw baantje:
'I have a nice job here at Dive Tutukaka, a diving company that goes out to the Poor Knights every day.'
En zo voorspelbaar:
'By now, Maritime School back in Auckland has started. I decided not to attend school after all. Living in a big city like Auckland and doing the same thing in the same place every day didn't seem very exciting.'
Oh en ja hoor:
'I am in love with New Zealand but I don't think I've reached the point yet where I could imagine settling in forever.'
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=5019&Lid=13&Lit=VIEW
Ach, ze moet haar naam natuurlijk waarmaken. Van jongsafaan is haar verteld dat ze een zeilmeisje is, en daar gelooft ze zelf ook in. Ze is een bijzonder meisje, nietwaar.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:12 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Gek dat zo'n massa water...zonder afleiding...geen kip te zien...zo boeiend is.
Nog even en ze haalt mijn record in. Toen ik 18 was had ik al een CV van 3 A4'tjes.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:03 schreef Disana het volgende:
Alweer een nieuw baantje:
'I have a nice job here at Dive Tutukaka, a diving company that goes out to the Poor Knights every day.'
En zo voorspelbaar:
'By now, Maritime School back in Auckland has started. I decided not to attend school after all. Living in a big city like Auckland and doing the same thing in the same place every day didn't seem very exciting.'
Oh en ja hoor:
'I am in love with New Zealand but I don't think I've reached the point yet where I could imagine settling in forever.'
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=5019&Lid=13&Lit=VIEW
Toch niet zo, hoop ik:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Nog even en ze haalt mijn record in. Toen ik 18 was had ik al een CV van 3 A4'tjes.
http://www.encyclo.nl/beg(...)dertien%20ongelukkenquote:wordt gezegd van ‘personen, die telkens een nieuw middel van bestaan zoeken, maar er altijd slecht afkomen’.
Aan de ene kant zou je denken dat God haar begeleid heeft de oceanen over, aan de andere kant staat er geschreven "Gij zult God niet verzoeken", Jezus weigerde van het dak te springen om te bewijzen dat hij werkelijk gezonden was.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:00 schreef MrFoureyes het volgende:
"Laura seems to stand under protection of a yet mightier power, Almighty God himself"
www.gastenboek.nl
Heeft Jezus een zusje? Zou Zeilmeisje naar de aarde zijn gezonden met een boodschap voor de mensheid? En hoe luidt die boodschap dan?
Nee, nee, ze is begeleid door 2 dieselmotoren, halve waarheden, makkelijke routes, feesten in afwachting van mooi weer en vast nog veel meer maar niet door God.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Aan de ene kant zou je denken dat God haar begeleid heeft de oceanen over, aan de andere kant staat er geschreven "Gij zult God niet verzoeken", Jezus weigerde van het dak te springen om te bewijzen dat hij werkelijk gezonden was.
Haar CV is veel dikker. Ze verkoopt ze ook, alleen de uitgever heeft problemen met de drukkerij ofzo..quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Nog even en ze haalt mijn record in. Toen ik 18 was had ik al een CV van 3 A4'tjes.
Wat Laura ook doet, het is altijd goed.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:32 schreef MrFoureyes het volgende:
De fans leggen het nog een keer uit:
"once learned she moves on. what holds laura back is age. this is where are schools of the world mess up. and laura is saying i will learn on my own."
"But with your experience and goals you really don't need the big license. I'm sure you would never want to work on a big container ship as it is sort of boring. I really don't think You want to work on the really big yachts either as they very impersonal and very structured. So I agree with you that you don't need the formal maritime education"
"trouble is there no real school for laura to go to. and she has to jump around from school to school to find what she wants"
www.gastenboek.nl
Kan Svetan ons werkelijk niets meer vertellen over het grote opleidings-masterplan dat Zeilmeisje in overleg met haar ouders en adviseurs heeft ontwikkeld? We komen nu niet verder dan dat ze helemaal geen opleiding nodig heeft - is dat werkelijk de inhoud van het masterplan?
Deze heeft wel iets Hollands:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:15 schreef Cynix ® het volgende:
Maar ze krijgt het niet zo gedraaid dat het schuld van Nederland is? Gemiste kans.
Svetan heeft vast nog wel een plekje over. Dan kan ze les gaan geven op de zeilclub en kunnen al die grote zakenlui die hij kent dat geld direct aan haar geven. Goed idee Babewatcher, Laura bij svetan blijquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:55 schreef BabeWatcher het volgende:
Nieuw-Zeeland is toch ook niet zo'n prettig land. Misschien moet Laura maar vluchten naar Duitsland.
maar wat schiet ik ermee opquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Svetan heeft vast nog wel een plekje over. Dan kan ze les gaan geven op de zeilclub en kunnen al die grote zakenlui die hij kent dat geld direct aan haar geven. Goed idee Babewatcher, Laura bij svetan blij
Duitsland is een stuk dichterbij voor je dan Nieuw-Zeelandquote:
Als marketingstunt gaat de club van Svetan opblaaslaura's op de markt brengen, voor in het zwembad natuurlijk.quote:
http://www.tubantia.nl/al(...)-zeiltocht-1.3693556quote:Laura Dekker denkt aan nieuwe grote zeiltocht
Laura Dekker denkt aan een nieuwe grote solozeiltocht. Het zeilmeisje dat een record brak door als jongste vrouw ooit (16) in haar eentje de wereld rond te varen, wil de poolgebieden bij Alaska en Chili verkennen.
"Alleen nog even sparen", zegt ze in een vraaggesprek via internet. "Het gaat er zeker een keer van komen. Vraag me alleen nog niet wanneer. Guppy is er ook nog niet klaar voor. Nu moet ik eerst geld verdienen om het schip weer helemaal in orde te maken. Ik spaar voor nieuwe zeilen, er moet geschilderd worden en eigenlijk moet ik alles weer even goed laten nakijken. Misschien maak ik die poolreis wel met een stalen schip, want staal is nu eenmaal meer geschikt voor koude gebieden. Maar ik moet eerst sparen voor ik er ook maar over kan nadenken."
Lees het hele verhaal van Jan Vriend zaterdag in de krant of via de iPad app.
De opbrengsten van het boek valen toch een beetje tegen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:50 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/al(...)-zeiltocht-1.3693556
Het leest als een groot bedelfeest.
Dat komt De Alk steeds verkeerde datemsquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De opbrengsten van het boek valen toch een beetje tegen.
En de fillem dan? Wanneer komt die uit? Maiden Trip is inmiddels ruim een jaar geleden..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat komt De Alk steeds verkeerde datemsopgeeft voor het boek.
Het enige wat je van tijd tot tijd van die film ziet zijn wat promofoto's van de titel.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En de fillem dan? Wanneer komt die uit? Maiden Trip is inmiddels ruim een jaar geleden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |