Om mij heen is het de standaard om het wel te willen weten. En als ik hier lees hoe veel zwangeren nog voor de seo een geslachtsbepaling laten doen, denk ik men in het algemeen wel erg graag het geslacht weet. En dat had ik bij de eerste ook, maar nu niet, gek genoeg.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is een heel persoonlijk iets denk ik. Ik hoor van mensen om ons heen net zo vaak dat men het wel wilt weten als dat men het niet wilt weten. 50/50 denk ik.
Oh, dat heb ik echt nooit gedaan. Ik heb wel stukjes geschreven aan J. sinds hij uit mijn buik is, maar niet tijdens de zwangerschap eigenlijk. Zou niet weten wat te zeggen. Ik maak ook niks mee ofzoquote:Op donderdag 1 november 2012 12:30 schreef Spirit82 het volgende:
Houden jullie eigenlijk ook een zwangerschapsdagboek bij? Je hebt wel van die kant en klare boekjes in de winkel waar je op gezette tijden iets in moet schrijven, maar dat vind ik dan weer een beetje suf en gemaakt.
Ik heb zelf gewoon een word file aangemaakt waar ik ongeveer iedere week iets in schrijf. Wat we hebben meegemaakt, wat we nu denken en hoe ik me nu voel. Net weer een stukje aan mn kruimel geschreven en ik word er helemaalvan
Mijn moeder heeft vroeger een geschreven boek bijgehouden met o.a. artikeltjes uit blaadjes etc.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:30 schreef Spirit82 het volgende:
Houden jullie eigenlijk ook een zwangerschapsdagboek bij? Je hebt wel van die kant en klare boekjes in de winkel waar je op gezette tijden iets in moet schrijven, maar dat vind ik dan weer een beetje suf en gemaakt.
Ik heb zelf gewoon een word file aangemaakt waar ik ongeveer iedere week iets in schrijf. Wat we hebben meegemaakt, wat we nu denken en hoe ik me nu voel. Net weer een stukje aan mn kruimel geschreven en ik word er helemaalvan
Haha ja, dat heb ik dus ook. Mama is wéér om 19 uur in slaap gedonderd terwijl papa voetbal keek. En het regent weer.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:37 schreef Hooiwagen het volgende:
Ik zou niet weten wat ik op zou moeten schrijven. "Mama heeft vandaag weer een dag gewerkt en was 's avonds best moe". Lijkt me niet zo boeiend.
Het geslacht willen weten is bij ons meer iets uit praktisch oogpunt voor inkopen e.d. Maar zou het niet per se hoeven weten. Hoor het wel bij de 20-weken echo.
Ik had zo'n standaard invul-boek, daar staan dingen in als: op wie denk je dat hij/zij gaat lijken, wat zijn dingen waar je tegenop ziet, wat vind je op dit moment lekker om te eten, hoe groot is je buik nu, etc. Ga ik bij de volgende zeker weer doenquote:Op donderdag 1 november 2012 12:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik echt nooit gedaan. Ik heb wel stukjes geschreven aan J. sinds hij uit mijn buik is, maar niet tijdens de zwangerschap eigenlijk. Zou niet weten wat te zeggen. Ik maak ook niks mee ofzo
Mijn beide ouders leven niet meer, maar ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd hoe zij de zwangerschap hebben beleefd, oid. Dat maakt misschien ook dat ik nu niet de behoefte voel van alles na te laten.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb eergisteren een 9 maanden dagboek van mijn zus gekregen, die ga ik wel invullen. Mijn moeder is overleden toen ik 15 jaar was en ik hoop van harte dat mijn kinderen mij veel langer mee mogen maken maar juist hierdoor besef ik me hoe weinig ik eigenlijk weet van mijn moeders zwangerschap en van mijn jeugd. Vragen lukt niet meer en ze heeft ook weinig geschreven in boeken, dat wat ik heb is dan ook heel dierbaar. Dus ik neem me voor om zo veel mogelijk in te vullen over de zwangerschap en het leven van ons kindje.
Wij willen het geslacht wel weten trouwens. Maar dat is gewoon omdat ik veel te nieuwsgierig ben om nog maanden te moeten wachten
Ja, dat soort dingen wil ik er ook inzetten maar ik vind dat op papier gewoon leuker staan dan bijvoorbeeld getikt. Terwijl ik mij er eerder toe zal zetten om te tikken dan om te schrijven.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:40 schreef Spirit82 het volgende:
Ik schrijf ook niet alles erin iedere dag hoor, gewoon iedere week of twee weken een pagina met daarin hoe groot hij/zij nu is en hoe ik me voel en bijvoorbeeld hoe we het aan de opa's en oma's hebben verteld, hoe de echo's in zijn werk gingen met foto van de echo, dat we op zoek zijn naar een nieuw huisje en vandaag bijvoorbeeld dat ik dacht hem/haar gevoeld te hebben voor het eerst een paar dagen terug en hoe dat dan voelde enzo.
Heb ik ook niet hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 12:43 schreef Hooiwagen het volgende:
Misschien moet je daarvoor iets meer dat roze wolk-gevoel hebben? Dat heb ik namelijk niet, misschien ligt het daaraan. Ik ben gewoon te lomp voor dat soort lievigheden vrees ik
.
Dat heb ik dus ook... Omdat het de derde keer is ofzo. Ik ben niet lyrisch of euforisch,het is voor mij noodzakelijk dragen,ik wil uitpakken en gaanquote:Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind mijn zwangerschap ook niet Heel Bijzonder ofzo, mag ik dat hier zeggen? Ik ben er heeeeeeel blij mee, echt dolgelukkig, maar Het Grote Wonder, neen. Dat voel ik niet zo.
Is dat niet normaal bij een tweede? Je weet inmiddels al dat je het kan en wat je te wachten staat. Ik vind het nog steeds wel heel bijzonder dat vriend en ik gewoon een kind hebben kunnen fabriceren, dat alles gewoon werkt enzo... maar ik gok dat dat bij een eventuele tweede ook niet meer zo heul bijzonder is...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind mijn zwangerschap ook niet Heel Bijzonder ofzo, mag ik dat hier zeggen? Ik ben er heeeeeeel blij mee, echt dolgelukkig, maar Het Grote Wonder, neen. Dat voel ik niet zo.
quote:
Dan ben je echt achterlijk zeg.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:
SCHIPHOL - Een 19-jarige zwangere Nederlandse vrouw is woensdag op Schiphol aangehouden omdat ze bolletjes vloeibare cocaïne in haar lichaam had. De vrouw is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis, waar ze inmiddels diverse cocaïnebolletjes heeft uitgepoept. De vrouw zou halverwege haar zwangerschap zijn.
Heb ik ook!quote:Op donderdag 1 november 2012 12:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Is dat niet normaal bij een tweede? Je weet inmiddels al dat je het kan en wat je te wachten staat. Ik vind het nog steeds wel heel bijzonder dat vriend en ik gewoon een kind hebben kunnen fabriceren, dat alles gewoon werkt enzo... maar ik gok dat dat bij een eventuele tweede ook niet meer zo heul bijzonder is...
Ik heb echt diep respect voor vrouwen die alleen zwanger zijn...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:54 schreef L-E het volgende:
Misschien is het wel het lot van de niet-eerste-kindjes inderdaad. Niets is meer nieuw he. Ach gos, arm tweede kind, ik raak er bijna emo van
Nee, die zwangerschap, dat geloof ik wel. Maarrr, het is wel de eerste keer dat ik het doe met een man naast me. Dat we het sámen doen. Dat vind ik wel het grote wonder in dit alles.
Je bent echt niet raar hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef Hooiwagen het volgende:
Nouja, het is wel mijn eerste, maar ik heb het écht niet, dat![]()
![]()
gevoel ofzo
. Misschien als je het gaat zien en gaat frutten met een kamertje ofzo. Maar nu vind ik het vooral een periode van onzekerheid en de weken omkijken. Niet dat je dan 100% safe zit, maar gevoelsmatig en statistisch wel meer dan nu.
Ik vond het heerlijk! Niets overleggen, alles zelf beslissen, geen opvoedkundige discussies, ik heb echt enorm genoten van die zwangerschapquote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik heb echt diep respect voor vrouwen die alleen zwanger zijn...Ik zou het echt niet trekken zonder vriend denk ik...
Mijn zus was, toen zij het net van ons wist, heel bezorgd om mij. Ze vroeg zich af of ik het allemaal wel zou trekken. Juist omdat ik nog maar net samenwoon en best moeite had om voor het eerst uit huis te gaan. Ik zei toen nog tegen haar dat ik het nu trek omdat mijn vriend bij me is.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Als Vriendje nu weg zou vallen zou ik ook instorten
Nouja, ik moet zeggen dat ik weinig last heb van de hormonen en de klachten. Ik ben alleen echt Heel Erg Moe. Lig er elke avond rond een uur of 21 al in (en zou het liefst nog eerder willen). Maar voor de rest voel ik me best ok. Soms met vlagen wat misselijk, wat gekokhals bij sterke geuren, maar dat is het dan ook wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Je bent echt niet raar hoorIk denk dat de meeste mensen dit zo ervaren. Het rottige van de eerste weken is veel onzekerheid, veel hormonen en bijbehorende klachten... maar waarvoor?! Je voelt je niet zwanger, je ziet er niet zwanger uit, je voelt je kind nog niet... het is gewoon heel onwerkelijk. Hoef je je echt niet voor te schamen!
Dat laatste heb ik dan wel ja, het is voor ons samen de eerste, dat geeft me wel een enormquote:Op donderdag 1 november 2012 13:06 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind mijn 3e zwangerschap echt niet minder bijzonder dan mn eerste 2.. Ik ben er niet minder zenuwachtig om of alles wel goed zit of gaat enzo.. Behalve dat ik iets meer kennis heb en misschien iets reëler ben..
Maar J vraagt wel eens, vind je het minder bijzonder? En dat is echt niet zo.. Voor J en mij samen is dit net zo goed ons eerste kindje..
Ik vind het heel fijn hoe erg J meeleeft... Dat hij tegen mn buik praat of even uit zichzelf op bed zn handen op mn buik legt om zn kindje te voelen..quote:Op donderdag 1 november 2012 13:12 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dan wel ja, het is voor ons samen de eerste, dat geeft me wel een enorm-gevoel. Maar ik heb bij de eerste ook nooit het o-wat-een-wonder-idee gehad. Had juist het gevoel dat mijn lichaam gewoon doet wat de natuur wil, zoals het bedoeld is. Dat vond ik nooit zo wonderlijk.
Dat is lief jaquote:Op donderdag 1 november 2012 13:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het heel fijn hoe erg J meeleeft... Dat hij tegen mn buik praat of even uit zichzelf op bed zn handen op mn buik legt om zn kindje te voelen..
Ik vind het juist bizar dat mn lichaam ineens de overhand heeft en doet wat de natuur wil! Echt ongelofelijk dat lichaam precies weet wat het allemaal moet doen, terwijl ik echt geen ideeeeee heb waar het mee bezig is. Heel mooi en ook echt ongelofelijk frustrerend somsquote:Op donderdag 1 november 2012 13:12 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dan wel ja, het is voor ons samen de eerste, dat geeft me wel een enorm-gevoel. Maar ik heb bij de eerste ook nooit het o-wat-een-wonder-idee gehad. Had juist het gevoel dat mijn lichaam gewoon doet wat de natuur wil, zoals het bedoeld is. Dat vond ik nooit zo wonderlijk.
Dit is herkenbaar! En het MOE zijn ookquote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef Hooiwagen het volgende:
Nouja, het is wel mijn eerste, maar ik heb het écht niet, dat![]()
![]()
gevoel ofzo
. Misschien als je het gaat zien en gaat frutten met een kamertje ofzo. Maar nu vind ik het vooral een periode van onzekerheid en de weken omkijken. Niet dat je dan 100% safe zit, maar gevoelsmatig en statistisch wel meer dan nu.
Ga je trouwen?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:07 schreef L-E het volgende:
Nou ja, dat gedoe met die kinderen zou ik wel redden. Maar mijn Vriendje is tof, en ik wil m heul graag houden. Voor altijd.
J is ook stiekem een onwijze lieve man... Hij heeft alleen een hele grote mond online, maar ondertussen zit er een heel klein hartje in...quote:Op donderdag 1 november 2012 13:16 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dit is herkenbaar! En het MOE zijn ook![]()
Tico, J. lijkt me echt zo lief voor jou! Hoe ik hoor hoe jullie er samen instaan en hoe bijzonder hij het allemaal vindt
Wat stomquote:Op donderdag 1 november 2012 13:16 schreef L-E het volgende:
[..]
Hij vraagt me niet. Dus ik denk van niet
Weet je wat dat kost om er vanaf te komen?!?!quote:
Kinderen geeft je inderdaad meer binding dan een papiertje bij het gemeentehuis ooit kan doen... Een papiertje wat overigens weinig waard is, want leg 1500 eu neer en ga 2x naar een advocaat en binnen een maand is je scheiding uitgesproken...quote:Op donderdag 1 november 2012 13:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Binnenkort hebben we twee kinderen, hij komt toch al nooit meer van me af.
Aww.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
J is ook stiekem een onwijze lieve man... Hij heeft alleen een hele grote mond online, maar ondertussen zit er een heel klein hartje in...
Grappig. Je zou denken dat elke echo een beetje hetzelfde is maar deze is heel anders dan die van ons.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik wil nog even 2 plaatjes van mijn kind![]()
![]()
laten zien. Ze zijn helaas niet heel scherp maar wat maakt het uit. Een kindje, 9 weken en 5 dagen
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven staat zelfs 10 w en 1 dg...quote:Op donderdag 1 november 2012 13:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik wil nog even 2 plaatjes van mijn kind![]()
![]()
laten zien. Ze zijn helaas niet heel scherp maar wat maakt het uit. Een kindje, 9 weken en 5 dagen
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat dacht je dan, als je m niet slikt dan werkt-ie niet! Dat kan al opgaan wanneer je je pil 1x vergeet.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:18 schreef vencodark het volgende:
Ik had 13 jaar de pil geslikt, had 3 weken even geen nieuwe gehaald (was op) en poef, ik raakte zwanger.Geweldig, maar gevaarlijk tegelijk.
Het is ook een 3D echo, weet niet of jullie dat ook hadden. De echo's die in mijn eigen ziekenhuis gemaakt worden lijken hier helemaal niet op.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Grappig. Je zou denken dat elke echo een beetje hetzelfde is maar deze is heel anders dan die van ons.
Jaquote:Op donderdag 1 november 2012 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Weet je wat dat kost om er vanaf te komen?!?!
Klopt, dat is de termijn als er wordt uitgegaan van mijn laatste menstruatiedag. Maar de meting kwam uit op 9w5d. En dat komt dan weer ongeveer overeen met mijn eisprong.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Boven staat zelfs 10 w en 1 dg...
Wat lijkt dat al ver terug.. Van misvormde aardappel, naar straks je volgende echo een compleet minimens.
Trouwen is overrated... Kijk maar eens hoeveel huwelijken in een scheiding eindigen... Waarom zou je het nog doen. Het geeft je diepe ellende als je weer uit elkaar wilt.quote:
Blijven ze bij jou niet tellen vanaf die menstruatie?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:24 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Klopt, dat is de termijn als er wordt uitgegaan van mijn laatste menstruatiedag. Maar de meting kwam uit op 9w5d. En dat komt dan weer ongeveer overeen met mijn eisprong.
De enige reden waarom ik nu twijfel is dat ik voor mijn gevoel niet "voor altijd" kan beloven, omdat ik dat dus al een keer heb beloofd en toch ben gescheiden. Dingen veranderen, mensen ook en wie weet hoe we er over 10 jaar in staan. Echter, ik vind een huwelijk toch wel een heel mooi iets, gevoelsmatig, om een kind in groot te brengen. Het voelt hechter.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Trouwen is overrated... Kijk maar eens hoeveel huwelijken in een scheiding eindigen... Waarom zou je het nog doen. Het geeft je diepe ellende als je weer uit elkaar wilt.
Bij het Erasmus (predict studie) blijven ze volgens mij uitgaan van de datum van mijn laatste menstruatie, in mijn geval was dat een miskraam dus dat lijkt me sowieso niet accuraat.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijven ze bij jou niet tellen vanaf die menstruatie?
Bij mij was de eisprong ook later, maar ze houden gewoon de datum van menstuatie aan en niet die 4 dagen later die toen werden gemeten..
Precies dat... Voor altijd heb ik al eens beloofd en blijkbaar kan je zoiets niet beloven... Een kind kan prima opgroeien bij papa en mama die niet getrouwd zijn maar wel die speciale band met elkaar voelen. Daar is geen bewijsje van nodig bij de burgerlijke stand.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik nu twijfel is dat ik voor mijn gevoel niet "voor altijd" kan beloven, omdat ik dat dus al een keer heb beloofd en toch ben gescheiden. Dingen veranderen, mensen ook en wie weet hoe we er over 10 jaar in staan. Echter, ik vind een huwelijk toch wel een heel mooi iets, gevoelsmatig, om een kind in groot te brengen. Het voelt hechter.
Dat weet ik wel maar hoeveel vrouwen zijn er niet die er maanden of jaren over doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
wat dacht je dan, als je m niet slikt dan werkt-ie niet! Dat kan al opgaan wanneer je je pil 1x vergeet.
Zo is het. Ik ben dan wel getrouwd maar het geeft geen enkele garantie. Mijn zus was getrouwd toen ze een dochtertje kreeg en amper 3 jaar later gingen ze scheiden. En nog nooit was er zoveel rust bij haar en haar dochtertje als toen ze gescheiden van haar man was. Ouders moeten gewoon heel gek op elkaar zijn, dat papiertje voegt er weinig aan toe naar mijn mening.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies dat... Voor altijd heb ik al eens beloofd en blijkbaar kan je zoiets niet beloven... Een kind kan prima opgroeien bij papa en mama die niet getrouwd zijn maar wel die speciale band met elkaar voelen. Daar is geen bewijsje van nodig bij de burgerlijke stand.
Het voegt ook niet letterlijk iets toe natuurlijk, maar het is een gevoelskwestie bij mij. Ik zou dolgraag trouwen met vriend, MITS ik niet "tot de dood ons scheidt" uit hoef te sprekenquote:Op donderdag 1 november 2012 13:30 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Zo is het. Ik ben dan wel getrouwd maar het geeft geen enkele garantie. Mijn zus was getrouwd toen ze een dochtertje kreeg en amper 3 jaar later gingen ze scheiden. En nog nooit was er zoveel rust bij haar en haar dochtertje als toen ze gescheiden van haar man was. Ouders moeten gewoon heel gek op elkaar zijn, dat papiertje voegt er weinig aan toe naar mijn mening.
Voor altijd kan je niet beloven. Maar voor dat moment (en de komende periode - hoelang ook) wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik nu twijfel is dat ik voor mijn gevoel niet "voor altijd" kan beloven, omdat ik dat dus al een keer heb beloofd en toch ben gescheiden. Dingen veranderen, mensen ook en wie weet hoe we er over 10 jaar in staan. Echter, ik vind een huwelijk toch wel een heel mooi iets, gevoelsmatig, om een kind in groot te brengen. Het voelt hechter.
Oh maar ik heb geen spijt van mn huwelijk. We hebben ook hele leuke en goede jaren met elkaar gehad. Maar ik heb de belofte al eens gedaan.. Dat ga ik niet nog eens doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:34 schreef Tally het volgende:
Ik ben wel getrouwd. 7 en half jaar bijna. En zag er ook nooit iets in. Maar hij wilde graag. Nou goed! We hebben er voor gespaard. 20000 euro uitgegeven voor die dag (terwijl we het met 15 euro af hadden kunnen doen) en hebben een geweldige dag en gevoel er aan over gehouden.
En blijk het volgend jaar toch niet te gaan geef ik die 20000 euro weer net zo lief uit aan een scheiding (overdreven ik weet het). Ik had het voor geen goud willen missen. Al had die jurk van mij niet gehoevenMaar hej je wilt mensen tevreden houden
En ze wachten op de dag dat de dood hen scheid.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:37 schreef Ticootje het volgende:
... en ze leefden nog lang en gelukkig....
Dat kan best.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:37 schreef Ticootje het volgende:
... en ze leefden nog lang en gelukkig....
tquote:Op donderdag 1 november 2012 13:38 schreef Joene het volgende:
[..]
En ze wachten op de dag dat de dood hen scheid.
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Trouwen zou hier ook niet iets toevoegen. Hoewel ik me wel aan het verdiepen ben ik het erkennen van een kind en een samenlevingscontract etc, en her en der leken er weer zoveel haken en ogen aan te zitten dat ik me afvroeg of het niet simpeler is om wel te trouwen.
Wij hadden een partnerregistratie toen we samen een huis gingen kopen omdat het makkelijker was dan een samenlevingscontract. En hebben dat om laten zetten in een huwelijk omdat dan wel kinderen erkent werdenquote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Trouwen zou hier ook niet iets toevoegen. Hoewel ik me wel aan het verdiepen ben ik het erkennen van een kind en een samenlevingscontract etc, en her en der leken er weer zoveel haken en ogen aan te zitten dat ik me afvroeg of het niet simpeler is om wel te trouwen.
Dat heb ik ook idd! Een partnerschap zou dan voor ons het alternatief zijn omdat we ook een huis willen kopen, maar dan blijf je met testamenten en erkenningen enzo zitten terwijl als je trouwt alles automatisch wordt geregeld, tot pensioenen aan toe!quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Hebben wij ook nog niet. Moeten we allemaal nog regelen!quote:Op donderdag 1 november 2012 13:40 schreef Hooiwagen het volgende:
Een samenlevingscontract hebben we wel, maar dat moest toen we een huis gingen kopen.
Maar als één van beiden wat overkomt heb je ook geen recht op maar iets van elkaar dan. Geen huis, geen pensioen, geen toegang tot de bankrekening van de ander.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.
Ik las dat dat de vader bar weinig rechten geeft, oid?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.
Dat heb ik idd gedaan bij de eerste. Als alleenstaande moeder leek het me wijs om dat zwart op wit te hebben. Denk dat we dat moeten aanpassen als we twee kinderen hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:42 schreef vencodark het volgende:
Ook zoiets. We moeten ook bedenken wat we met het kind gebeurd als ons allebei iets overkomt ofzo. Voogdijschap etc. Hopelijk nooit nodig maar stel dat het gebeurd, moet er toch wel wat op papier staan.
We hebben nu ook geen toegang tot elkaars rekening? En we betalen ieder onze eigen ellende. We hebben geen huis op onze naam, slechts een tijdelijke huurwoning. Pensioen, daar valt echt niets te halen..quote:Op donderdag 1 november 2012 13:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar als één van beiden wat overkomt heb je ook geen recht op maar iets van elkaar dan. Geen huis, geen pensioen, geen toegang tot de bankrekening van de ander.
Dat. Dat lijkt me toch knap lastig.. Wij zijn wederzijds aangemeld voor partnerpensioen en ook alle zaken rondom overlijden van een van ons of wij beiden tegelijk, zijn geregeld. Vind ik toch wel plezierig.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar als één van beiden wat overkomt heb je ook geen recht op maar iets van elkaar dan. Geen huis, geen pensioen, geen toegang tot de bankrekening van de ander.
Ook goed , mevrouwquote:
Na de geboorte regel je gewoon het gezag, en dat gaat hier inderdaad zsm, dat vind ik inderdaad heel belangrijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik las dat dat de vader bar weinig rechten geeft, oid?
Maar ik heb geen geheugen sinds ik zwanger ben, dus hoe dat precies zat kan ik niet navertellen
Ja precies. Maar ik ben zo slecht in zulke dingen uitzoeken he. tenminste, ik vind er geen hol aan dus ik stop al snel met lezen. Terwijl het wel goed geregeld moet worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:40 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook idd! Een partnerschap zou dan voor ons het alternatief zijn omdat we ook een huis willen kopen, maar dan blijf je met testamenten en erkenningen enzo zitten terwijl als je trouwt alles automatisch wordt geregeld, tot pensioenen aan toe!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We moeten idd ook nog naar de rechtbank voor ouderlijk gezag.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik las dat dat de vader bar weinig rechten geeft, oid?
Maar ik heb geen geheugen sinds ik zwanger ben, dus hoe dat precies zat kan ik niet navertellen
quote:Op donderdag 1 november 2012 13:46 schreef rebel-angel het volgende:
trouwen begin ik ook niet aan, zonde van m'n geld en het voegt voor mijn gevoel ook niks toe aan m'n relatie.
we hebben wel een geregistreerd partnerschap voor het huis.
en ik heb zijn achternaam genomen omdat die een stuk korter is dan de mijne![]()
en behold foto's van m'n doos
Wat? Waar heb je wat gewonnen ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Omgquote:Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef rebel-angel het volgende:
nee die krijg ik elk jaar van m'n werkgever
Zo lang je alles maar strikt gescheiden houdt is het geen probleem. Maar als jij bijvoorbeeld afhankelijk bent van zijn salaris om dingen te kunnen betalen kan het best lastig zijn om het geld van zijn rekening los te krijgen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
We hebben nu ook geen toegang tot elkaars rekening? En we betalen ieder onze eigen ellende. We hebben geen huis op onze naam, slechts een tijdelijke huurwoning. Pensioen, daar valt echt niets te halen..
Ik ook en daarom is trouwen ook zo handigquote:Op donderdag 1 november 2012 13:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja precies. Maar ik ben zo slecht in zulke dingen uitzoeken he. tenminste, ik vind er geen hol aan dus ik stop al snel met lezen. Terwijl het wel goed geregeld moet worden.
Nee, we houden het expres gescheiden... We hebben elk nog genoeg af te handelen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zo lang je alles maar strikt gescheiden houdt is het geen probleem. Maar als jij bijvoorbeeld afhankelijk bent van zijn salaris om dingen te kunnen betalen kan het best lastig zijn om het geld van zijn rekening los te krijgen.
Als wij het ooit zullen doen, gaan we gratis op maandagochtendquote:Op donderdag 1 november 2012 13:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik ook en daarom is trouwen ook zo handig![]()
Natuurlijk is administratie geen reden om te trouwen, maar het is wel heel fijn dat alles op die manier meteen bij wet geregeld is.
Vriend zou ook willen trouwen, maar hij wil dan alles groooot doen. Been there, done that. Als hij gezegd zou hebben dat hij het ook klein en fijn en voor ons wilde doen, had het ook alweer makkelijker geweest.
Dilemma's
Gratis scheiden moeten ze ook invoeren...quote:Op donderdag 1 november 2012 13:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Als wij het ooit zullen doen, gaan we gratis op maandagochtend
Dat zou ik dus echt helemaal niet erg vinden. En dan gewoon heerlijk de dag samen doorbrengen en genieten van elkaar, das voor mij voldoende.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja precies. Even snel trouwen, en dan heel de dag samen in bed doorbrengen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat zou ik dus echt helemaal niet erg vinden. En dan gewoon heerlijk de dag samen doorbrengen en genieten van elkaar, das voor mij voldoende.
Dat vond mijn man ook wel wat maar ik wou een feest en vooral: een jurkquote:Op donderdag 1 november 2012 13:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja precies. Even snel trouwen, en dan heel de dag samen in bed doorbrengen.
Dat zou ik ook willen, en dan daarna gewoon lekker lunchen of een high tea met een kleine groep lieve mensenquote:Op donderdag 1 november 2012 13:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Wij waren zwanger bij 2 maanden... Ik zeg er verder ook niets van..quote:Op donderdag 1 november 2012 14:42 schreef Suikertante het volgende:
Nouja, wij kochten een huis na drie maanden
Wonen er al bijna zeven jaar
Haha trouwens, jullie lieten er ook geen gras over groeien!![]()
Ah...quote:Op donderdag 1 november 2012 14:45 schreef L-E het volgende:
Nee Tico, wij kennen elkaar nu meer dan twee jaar
In januari 9 jaar samenquote:Op donderdag 1 november 2012 14:46 schreef Suikertante het volgende:
Ik bedoel alleen: lekker impulsieve liefdesnestjes hier
Hij was hier eerder onder een andere naamquote:Op donderdag 1 november 2012 14:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ah...
Ok.
Je partner is namelijk pas 4 maanden actief onder zijn naam, en jullie staan in de lijst als fokbaby, vandaar...
Mijn verwarring wat doen jullie?!?!quote:Op donderdag 1 november 2012 14:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Hij was hier eerder onder een andere naam
We hebben elkaar leren kennen toen hij hier nog onder zijn oude account was..quote:Op donderdag 1 november 2012 14:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ah...
Ok.
Je partner is namelijk pas 4 maanden actief onder zijn naam, en jullie staan in de lijst als fokbaby, vandaar...
Ik word gewoon nieuwsgierig!!! Wat heeft hij te verbergen!!??quote:Op donderdag 1 november 2012 14:57 schreef L-E het volgende:
[..]
We hebben elkaar leren kennen toen hij hier nog onder zijn oude account was..
Mwah, wij dus niet zo hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 14:46 schreef Suikertante het volgende:
Ik bedoel alleen: lekker impulsieve liefdesnestjes hier
Wel ontzettend off topic: maar hoe kan dat? Het gaat super, je trouwt, en een half jaar later gaat het zó slecht dat je gaat scheiden?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:27 schreef Spirit82 het volgende:
Ik was 10 jaar bij mn ex, waarvan een half jaar getrouwd, toen ik besloot dat het echt op was. En nee dat wist ik niet voor we gingen trouwen. En ja, was een geweldige dag met een jurk en heel veel vrienden en familie en ik vind het nog supertofDaarom wil ik het ook niet meer zo, dan ga ik vergelijken en ik wil echt iets van ons twee nu.
Met huidige vriend woonde ik na 2 mnd samen en precies op onze "verjaardag" hebben we kruimel gemaaktWe zijn nu 14 mnd samen. Tijd zegt niks, het gaat om het gevoel
Mah, tis geen oud zeer ofzo, ben de vraag wel gewendquote:Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wel ontzettend off topic: maar hoe kan dat? Het gaat super, je trouwt, en een half jaar later gaat het zó slecht dat je gaat scheiden?
Vrienden van ons zijn na net geen 2 jaar huwelijk gescheiden, maar daarvan hoor je achteraf dat zij eigenlijk al vóór ze ging trouwen, twijfelde. Dus die heeft gewoon (achteraf gezien) (on?)bewust de oogkleppen opgehouden ofzo. Maar binnen zes maanden van heel gelukkig naar heel ongelukkig? Vind het zo moeilijk voor te stellen!
Geen oordeel verder, als het niet meer gaat, gaat het niet. Maar vraag me dat serieus af
Verder: mijn nesteldrang wil graag dat ik verder ga met het huishouden, dus dat ga ik maar eens doen
Ah, ok, op die manier. Boh, blij dat ik dat niet had toen ik met de pil stoptequote:Op donderdag 1 november 2012 15:38 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mah, tis geen oud zeer ofzo, ben de vraag wel gewendIk wijt het aan stoppen met de pil. Vind de discussie bij het streepjestopic ook wel grappig, want ik was letterlijk een heel ander persoon toen ik aan de pil was. We stopten vanwege een kinderwens (voor alle verkeerde redenen dus godzijdank lukte het niet) en ik werd gewoon een ander mens. Alsof ik al die tijd geslapen had en nu ineens wakker werd. Heel bizar
en heel super, want ik werd eindelijk mezelf weer
Wij deden aan het alombekende "voor het zingen de kerk uit"quote:Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ah, ok, op die manier. Boh, blij dat ik dat niet had toen ik met de pil stopte![]()
Wat gebruikte je nu dan? Geen pil neem ik aan
Oh ja, hormonen willen poetsen. *sigh*
Dokter: Nou ik hoef geen anticonceptie uit te schrijven voor je he? Nee meneer dat zit zo wel goed.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:43 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wij deden aan het alombekende "voor het zingen de kerk uit"Nou en dan gaat dat een keer mis en denk je: "OH SHIT! We moeten echt beter oppassen" en de maand erop denk je "Hmm, we moeten nu ECHT beter oppassen" en de maand erop denk je "Ach krijg het heen en weer, we willen sowieso een kind, we houden van elkaar, flikker op met al dat gedoe en als het komt is het welkom"
![]()
En 3 maanden later ben je zwanger
"Life is like a box of choclates, you never know what you're gonna get"quote:Op donderdag 1 november 2012 15:45 schreef Tally het volgende:
[..]
Dokter: Nou ik hoef geen anticonceptie uit te schrijven voor je he? Nee meneer dat zit zo wel goed.
Tegen mijn man: Zullen we ons eens gaan aanmelden bij de gynaecoloog voor IVF nummer 2? Nou ja duurt toch nog wel ff voor we zo ver zijn dat het er ook daadwerkelijk van gaat komen
Uhm... JA!
Inderdaad! En straks maar eens kijken of we aan de anticonceptie gaan en welke het dan gaat wordenquote:Op donderdag 1 november 2012 15:47 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
"Life is like a box of choclates, you never know what you're gonna get"
Ik in chocoladeletter maar daar ga ik zo gigantisch van over mijn nekquote:Op donderdag 1 november 2012 15:47 schreef Spirit82 het volgende:
God nou heb ik me toch een partij trek in bonbons
Mijn mama dacht dat je niet zwanger kon raken zolang je borstvoeding gaf...quote:Op donderdag 1 november 2012 15:48 schreef Tally het volgende:
[..]
Inderdaad! En straks maar eens kijken of we aan de anticonceptie gaan en welke het dan gaat wordenOver een tijdje.... Hele poos dan
Nog steeds?? Jij hoort niet meer over je nek te gaan!quote:Op donderdag 1 november 2012 15:48 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik in chocoladeletter maar daar ga ik zo gigantisch van over mijn nek
Ik stopte met borstvoeding en 3 maanden later was ik zwanger. Kweenie of de borstvoeding er mee te maken had maar vond het wel frappant.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:49 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn mama dacht dat je niet zwanger kon raken zolang je borstvoeding gaf...
Mijn zusje werd een kleine 11 maanden na mij geboren
Volgens mij assistent gynaecoloog kan het tot week 18 nog zo zijn. Inmiddels is het wel minder.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:49 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nog steeds?? Jij hoort niet meer over je nek te gaan!
Vind ik ook best een goede overeenkomst als je echt geen kinderen meer wilt. Jij hebt tenslotte al het dragen en baren gedaan, dan kan hij best ook een klein knipje laten zettenquote:Op donderdag 1 november 2012 15:55 schreef Incantrix het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet meer hoef na te denken over anticonceptie straks, mijn lief gaat asap na mijn bevalling een knoop/knip regelen. Hoef ik geen hormonen meer te slikken, en mag hij degene zijn die de 'lasten draagt'.
Pciesquote:Op donderdag 1 november 2012 15:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vind ik ook best een goede overeenkomst als je echt geen kinderen meer wilt. Jij hebt tenslotte al het dragen en baren gedaan, dan kan hij best ook een klein knipje laten zetten
Wij waren iets langer getrouwd... De medische molen in voor een kindje... Heel je sexleven om zeep. Daar is punt 1... Ik wilde best graag een 2e, meneer stemde in.. Dus weer de molen in... Ik bleek meteen zwanger, meneer bleek niet blij... Hele zwangerschap uit elkaar gegroeid, meneer was vaker van huis dan ooit... Hij wilde niet bij zn chagerijnige vrouw zitten ofzo... (Hoorde ik dan weer vand e buurvrouw.) Kind wordt geboren maar de schade is al gedaan... Er volgt nog een heftige tijd, waar je eigenlijk nog meer uit elkaar groeit en nog voordat ze een jaar was was ik blij dat ik de knoop door durfde te hakken dat het gewoon niet meer ging. Er was geen weg terug naar elkaar.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wel ontzettend off topic: maar hoe kan dat? Het gaat super, je trouwt, en een half jaar later gaat het zó slecht dat je gaat scheiden?
Vrienden van ons zijn na net geen 2 jaar huwelijk gescheiden, maar daarvan hoor je achteraf dat zij eigenlijk al vóór ze ging trouwen, twijfelde. Dus die heeft gewoon (achteraf gezien) (on?)bewust de oogkleppen opgehouden ofzo. Maar binnen zes maanden van heel gelukkig naar heel ongelukkig? Vind het zo moeilijk voor te stellen!
Geen oordeel verder, als het niet meer gaat, gaat het niet. Maar vraag me dat serieus af
Verder: mijn nesteldrang wil graag dat ik verder ga met het huishouden, dus dat ga ik maar eens doen
Geen seksleven is idd struikelblok nr. 1... daardoor groei je alleen maar makkelijker uit elkaar.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij waren iets langer getrouwd... De medische molen in voor een kindje... Heel je sexleven om zeep. Daar is punt 1... Ik wilde best graag een 2e, meneer stemde in.. Dus weer de molen in... Ik bleek meteen zwanger, meneer bleek niet blij... Hele zwangerschap uit elkaar gegroeid, meneer was vaker van huis dan ooit... Hij wilde niet bij zn chagerijnige vrouw zitten ofzo... (Hoorde ik dan weer vand e buurvrouw.) Kind wordt geboren maar de schade is al gedaan... Er volgt nog een heftige tijd, waar je eigenlijk nog meer uit elkaar groeit en nog voordat ze een jaar was was ik blij dat ik de knoop door durfde te hakken dat het gewoon niet meer ging. Er was geen weg terug naar elkaar.
Hou eens op met zoveel moeten van jezelfquote:Op donderdag 1 november 2012 16:12 schreef Kyara het volgende:
Ik kan vandaag alleen maar janken geloof ik. Loop continu achter de feiten aan, wil zoveel doen maar het gaat niet, rust pakken schiet ook niet op en nu wil M. vanmiddag ook niet slapen. Oh, en een telefoontje van mijn man dat hij pas om half 8 thuis is en dat er dus vanavond ook alleen voor sta werkt ook niet echt mee. En morgen een weekendje weg maar ook dat voelt als moeten. /emoklaagpost
Daar heb ik zo onwijs van geleerd! Ik vond sex echt helemaal niet belangrijk... Het boeide me niet zoveel... Maar ik weet nu, het is essentieel onderdeel van een goede relatie... Daarom doen we het voor de zekerheid maar gewoon 3x daags.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Geen seksleven is idd struikelblok nr. 1... daardoor groei je alleen maar makkelijker uit elkaar.
Ja echt he! En wat een verademing ookquote:Op donderdag 1 november 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar heb ik zo onwijs van geleerd! Ik vond sex echt helemaal niet belangrijk... Het boeide me niet zoveel... Maar ik weet nu, het is essentieel onderdeel van een goede relatie... Daarom doen we het voor de zekerheid maar gewoon 3x daags.
quote:Op donderdag 1 november 2012 16:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Geen seksleven is idd struikelblok nr. 1... daardoor groei je alleen maar makkelijker uit elkaar.
Lastig baby's die niet willen slapen!quote:Op donderdag 1 november 2012 16:12 schreef Kyara het volgende:
Ik kan vandaag alleen maar janken geloof ik. Loop continu achter de feiten aan, wil zoveel doen maar het gaat niet, rust pakken schiet ook niet op en nu wil M. vanmiddag ook niet slapen. Oh, en een telefoontje van mijn man dat hij pas om half 8 thuis is en dat er dus vanavond ook alleen voor sta werkt ook niet echt mee. En morgen een weekendje weg maar ook dat voelt als moeten. /emoklaagpost
Niet als dat tijdelijk is omdat je last hebt van je hormonen / zwanger / dingen...quote:Op donderdag 1 november 2012 16:18 schreef PureEvil het volgende:
[..]Oh jee... heb ik nou een probleem?
Bedden verschonen doet mijn man altijd in het weekendquote:Op donderdag 1 november 2012 16:22 schreef Kyara het volgende:
koken is wel het laatste waar ik me druk over maak. Ik probeer al een week de bedden te verschonen en zelfs dat lukt niet. En ik vind een goede stoel (type fauteuil) terug op het dakterras in de stromende regen. Dus stoel recalcitrant binnen gezet en in plaats van dat ik daarvan op mijn kop krijg van mijn man, vindt hij het knap dat het gelukt is.
Bedden verschoon ik altijd op vrijdagochtend. Iedereen bed uit, J met de kinderen tafel dekken, doe ik meteen de bedden.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:27 schreef bitterend het volgende:
[..]
Bedden verschonen doet mijn man altijd in het weekend
jij moet ook niet met stoelen sjouwen
Je stuurt ze daarna door naar zoetermeer toch?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:35 schreef Estrys het volgende:
Mijn moeder heeft de badkamer gepoetst, mijn vader de boven- en benedenverdieping gestofzuigd.![]()
En ik heb de was gestreken. Dus ik ben een heel eind op weg weer.
Ze zijn onderwegquote:Op donderdag 1 november 2012 16:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je stuurt ze daarna door naar zoetermeer toch?
man doet het in het weekend of door de weeks in de avond als ik met R in bad zitquote:Op donderdag 1 november 2012 16:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bedden verschoon ik altijd op vrijdagochtend. Iedereen bed uit, J met de kinderen tafel dekken, doe ik meteen de bedden.
Omdat ik vandaag toch al aan het zeiken ben:quote:Op donderdag 1 november 2012 16:34 schreef Hooiwagen het volgende:
Zo, terug van de gyn. We gaan de combinatietest doen. Was nodig om dan goed de termijn te weten, dus na de echo van zaterdag ga ik ergens volgende week een keer bloedprikken voor de hele reutemeteut. Prima. Zaterdag ook afspraak maken voor de nekplooimeting en dan pas eind nov weer een afspraak bij de gyn. Je bent er maar druk mee, met dat zwanger zijn
.
Niet interessant voor jullie dit, maar wel een handige geheugensteun voor mezelf
Vrienden van ons idd ook. Hebben 7 of 8 jaar een relatie gehad. Denk de laatste twee jaar misschien twee keer seks gehad. Ze zijn nu ook uit elkaar. Een van de grootste problemen binnen hun relatie was idd hun seksleven.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niet als dat tijdelijk is omdat je last hebt van je hormonen / zwanger / dingen...
Als je een jaar of 2 geen sex met elkaar hebt, dan zeg ik gewoon eerlijk, ja dan zit er iets niet helemaal goed nee.
Volgens mij is het andersom. Als je combitest doet, dan moet je je termijn weten. Bloedonderzoek kan maar van zoveel-tot-zoveel weken.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat ik vandaag toch al aan het zeiken ben:
Een combinatietest is niet nodig om een precieze termijn te bepalen... Het is een onderzoek waar ook gewoon negatieve gevolgen aan kunnen zitten. Besef je goed dat niets moet, en dat die test vrijwillig is..
Maagzuur is irritant... Je kan er gewoon wat tegen gebruiken he? Mag gewoon..quote:Op donderdag 1 november 2012 16:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Vrienden van ons idd ook. Hebben 7 of 8 jaar een relatie gehad. Denk de laatste twee jaar misschien twee keer seks gehad. Ze zijn nu ook uit elkaar. Een van de grootste problemen binnen hun relatie was idd hun seksleven.
En zoals jij het omschrijft in je eerdere post, dan kan ik me goed voorstellen dat het dan relatief snel gedaan kan zijn met een huwelijk.
Hooi, vind je het spannend, die test?
Hier al de hele dag last van maagzuur. Normaal interesseert het me niet veel, maar de hele tijd alles moeten wegslikken gaat op een gegeven moment vervelen
Oh ja, ben rennies aan het etenquote:Op donderdag 1 november 2012 16:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maagzuur is irritant... Je kan er gewoon wat tegen gebruiken he? Mag gewoon..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet te veel slepen dames
Oh en huissleutel vergeten als het regent is niet handig
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2012 16:44:33 ]
Ja, dat zei de gynquote:Op donderdag 1 november 2012 16:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij is het andersom. Als je combitest doet, dan moet je je termijn weten. Bloedonderzoek kan maar van zoveel-tot-zoveel weken.
Dat. Je kunt alleen heel lang tegen elkaar blijven zeggen dat dat niet uit maakt omdat je gelukkig bent samen of je kunt te bang zijn om de stap te maken omdat je niet weet wat de toekomst zal brengen, maar pas als je een nieuwe relatie hebt die wel goed zit, dan weet je wat je al die tijd hebt gemist en hoe het voelt om een volledige relatie te hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:42 schreef bitterend het volgende:
Geen sex hebben in 2 jaar...dan is er toch geen aantrekkingskracht? dan is er inderdaad iets mis met de relatie!
Hij kan je termijn ook prima bepalen en geen combitest doen... Zo bedoel ik het.quote:
Nou of dat als je door hebt dat de ander een poging doet en het eerste wat je denkt is shit... Nou, dan is er iets echt echt niet goed hoor....quote:Op donderdag 1 november 2012 16:44 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat. Je kunt alleen heel lang tegen elkaar blijven zeggen dat dat niet uit maakt omdat je gelukkig bent samen of je kunt te bang zijn om de stap te maken omdat je niet weet wat de toekomst zal brengen, maar pas als je een nieuwe relatie hebt die wel goed zit, dan weet je wat je al die tijd hebt gemist en hoe het voelt om een volledige relatie te hebben.
Ze zegt dat ze de termijnbepaling nodig hebben voor de combinatietest geloof ik. Je kunt haar zin op 2 manieren opvatten, lees maar even terugquote:Op donderdag 1 november 2012 16:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hij kan je termijn ook prima bepalen en geen combitest doen... Zo bedoel ik het.
Ja, dat dus. Ze willen voor die test precies je termijn weten. En die weet ik overmorgen.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:45 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ze zegt dat ze de termijnbepaling nodig hebben voor de combinatietest geloof ik. Je kunt haar zin op 2 manieren opvatten, lees maar even terug
Dat iddquote:Op donderdag 1 november 2012 16:47 schreef Suikertante het volgende:
Ooooh ik snapte het ook verkeerd. Spannend Hooiwagen!
Maar als je de beslissing goed hebt overwogen en eenmaal besloten hebt het te doen, is het óók een extra echo en als de uitslag goed is is het erg fijn.
Maar het blijft een kansberekening, dus ook al is de kans relatief klein, je kunt alsnog een kindje met het down syndroom krijgen... Daarnaast halen ze niet alle gevallen van down eruit als je onder de 35 bent, dus ze kunnen je ook een vals positief gevoel geven. Of juist een vals negatief... En als de kans wel verhoogd is, en je doet een punctie, dan heb je weer kans op miskraam...quote:Op donderdag 1 november 2012 16:47 schreef Suikertante het volgende:
Ooooh ik snapte het ook verkeerd. Spannend Hooiwagen!
Maar als je de beslissing goed hebt overwogen en eenmaal besloten hebt het te doen, is het óók een extra echo en als de uitslag goed is is het erg fijn.
Nou, die 2 jaar gaat voor ons niet op iigquote:Op donderdag 1 november 2012 16:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niet als dat tijdelijk is omdat je last hebt van je hormonen / zwanger / dingen...
Als je een jaar of 2 geen sex met elkaar hebt, dan zeg ik gewoon eerlijk, ja dan zit er iets niet helemaal goed nee.
Volgens mij doen jullie dan iets niet goed. Als jij je vriendquote:Op donderdag 1 november 2012 16:50 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Nou, die 2 jaar gaat voor ons niet op iigMaar om nou te zeggen..Joepie! Sex..Neuh..
![]()
daarentegen.....
Nee hoor wij hebben vorige week de uitslag binnen gehadquote:Op donderdag 1 november 2012 16:48 schreef Hooiwagen het volgende:
Ben toch niet de enige hier die die test heeft laten doen / laat doen?
Ik wilde de kans verkleinen dat een happy zwangerschap zou eindigen met een dood kind of een kind dat zijn eerste verjaardag niet meemaakt. Dat de kans op down ook wordt berekend was eigenlijk bijzaak. Hoewel het me wel handig leek om in te kunnen spelen op eventuele lichamelijke afwijkingen.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:49 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar het blijft een kansberekening, dus ook al is de kans relatief klein, je kunt alsnog een kindje met het down syndroom krijgen... Daarnaast halen ze niet alle gevallen van down eruit als je onder de 35 bent, dus ze kunnen je ook een vals positief gevoel geven. Of juist een vals negatief... En als de kans wel verhoogd is, en je doet een punctie, dan heb je weer kans op miskraam...
Ik vond het allemaal zo'n gokwerk dat ik ervan af heb gezien.
Maar dat kan nog steeds. En de 2 andere chromosoomafwijkingen zien ze ook bij de 20 weken echo. Als je zekerheid wilt en je valt in de risicogroep, zou je meteen een punctie moeten laten doen. Dan ben je van dat hele gokwerk af.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:53 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik wilde de kans verkleinen dat een happy zwangerschap zou eindigen met een dood kind of een kind dat zijn eerste verjaardag niet meemaakt. Dat de kans op down ook wordt berekend was eigenlijk bijzaak. Hoewel het me wel handig leek om in te kunnen spelen op eventuele lichamelijke afwijkingen.
De kans is nu inderdaad niet 100 % dat alles oke is, maar ik vond het toch echt leuk nieuws dat de berekening positief uitviel!
Wij vooral omdat we al een kleine hebben rondlopen. En uiteraard voor de andere syndromen die getest werden.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:54 schreef L-E het volgende:
Wij laten de test ook doen. Vooral vanwege de syndromen naast Down die niet met het leven verenigbaar zijn.
Dan ben je al wat ouder blijkbaar.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:56 schreef Hooiwagen het volgende:
Wij gaan alleen door met een punctie als de kans echt HEEL erg verhoogd is. Hij noemde aantallen van 1 op 10 en zelfs 1 op 3. En we weten dat het dan nog stééds kan dat het alsnog niet goed is.
Maar ieder moet het voor zich weten. Voor ons speelt ook mee dat wat ik al schreef, n.a.w. maar 1 kind.
32. Valt mee (hoop ik)quote:Op donderdag 1 november 2012 16:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dan ben je al wat ouder blijkbaar.
Je breekt sowieso niet af voor een punctie en die uitslag krijg je ook pas bij 16 weken ofzo. Het is dan sowieso een drama waar niemand aan wil denken, maar voor mij betekent het wel doorgaand genieten van mn zwangerschap zonder 6 weken lang in enorme onzekerheid te zitten.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:57 schreef Suikertante het volgende:
Dat je de andere chromosoomafwijkingen ook bij 20 weken kan zien hebben ze mij niet verteld Spirit, maar met twintig weken is het afbreken van je zwangerschap wel even iets anders.
Ik val niet in de risicogroep en ik zei ook niet dat ik zekerheid wilde.. je klinkt zo stellig! Reden voor?
Ow ik wist helemaal niet dat ze kans op die leeftijd al zo hoog konden zetten joh. Ik dacht dat dat pas vanaf 35+ was. Weer wat nieuws geleerdquote:
Dat zei hij ook niet expliciet, maar hij gaf aan dat hij dat soort uitslagen wel meemaakte. Hij vond mij nog 'hartstikke jong'quote:Op donderdag 1 november 2012 16:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ow ik wist helemaal niet dat ze kans op die leeftijd al zo hoog konden zetten joh. Ik dacht dat dat pas vanaf 35+ was. Weer wat nieuws geleerd
Laat je door mij niet overhalen hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 17:01 schreef Hooiwagen het volgende:
[..]
Dat zei hij ook niet expliciet, maar hij gaf aan dat hij dat soort uitslagen wel meemaakte. Hij vond mij nog 'hartstikke jong'en er zijn eigenlijk verder geen risicofactoren. Mijn vriend wil de test ook graag, dat speelt ook mee. Maar het bloed is nog niet geprikt, de afspraak nog niet gemaakt, dus we kunnen het nog even laten bezinken
.
Dat was absoluut niet mn bedoelingquote:Op donderdag 1 november 2012 17:03 schreef Suikertante het volgende:
Ik bedoel natuurlijk dat als je bij 20 weken ziet dat het kind niet levensvatbaar is, het afbreken heftiger is dan als de uitslag van de punctie bij 16 weken negatief is, als is het maar omdat je baby 10 cm groter is.
En volgens mij is het vrij normaal dat je blijer bent als je hoort dat de kans kleiner is dan 1 op 5.000, dan als het 1 op 5 is.
Ach, het is inderdaad iedereens eigen keuze. Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar kreeg het gevoel dat je me op mijn keuze aanviel. Nu ik terug lees een wat overdreven gevoel (zoals wel vaker these days)
quote:GELDIG op Vrijdag 2 EN 3 NOVEMBER
Hahaha, ik had de eerste 10 weken echt een enorme pukkelexplosie. Nu is alles gelukkig weer weggetrokkenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:08 schreef Suikertante het volgende:
Oke, dan lag het aan mij![]()
Misschien omdat ik zo naar buiten moet en het lijkt wel of er elke minuut een pukkel bij komt
Jij durft gewoon niet meer omdat je bang bent dat je nergens meer in pastquote:Op donderdag 1 november 2012 17:09 schreef Estrys het volgende:
Ik ga geen kleding meer kopen. Ik ga nog twee weken doen met 3 jurkjes en daarna ga ik in mijn huiskloffie wonen.
Vooral het feit dat we al een kind hebben idd. Bij de eerste heb ik het niet gedaan.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:55 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij vooral omdat we al een kleine hebben rondlopen. En uiteraard voor de andere syndromen die getest werden.
Dat doe ik idd ookquote:Op donderdag 1 november 2012 17:09 schreef Estrys het volgende:
Ik ga geen kleding meer kopen. Ik ga nog twee weken doen met 3 jurkjes en daarna ga ik in mijn huiskloffie wonen.
Die is hier in de stad al twee jaar dicht joh.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:09 schreef Hooiwagen het volgende:
Wow! Zal wel ver weg zijn, zo'n winkel in een andere tijdswereld
En je zal maar in Meppel (of directe omgeving) wonen...
http://www.nu.nl/gezondhe(...)ekenhuis-meppel.html
Volgens mij is dat dus niet het geval. Hooguit bepaalde afwijkingen die kunnen komen door.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar dat kan nog steeds. En de 2 andere chromosoomafwijkingen zien ze ook bij de 20 weken echo. Als je zekerheid wilt en je valt in de risicogroep, zou je meteen een punctie moeten laten doen. Dan ben je van dat hele gokwerk af.
Dat pas ik ook nietquote:Op donderdag 1 november 2012 17:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jij durft gewoon niet meer omdat je bang bent dat je nergens meer in past
Zwangerschapsleggings? Broeken zitten bij mij ook niet lekker meer, dan zit ik nog de hele tijd die band omhoog te sjorren en de broek drukt op mijn blaas.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat pas ik ook nietIk heb geen zwangerschapsbroeken omdat er geen eentje goed past.
Volgens mijn echografiste kunnen ze dat bij de echo zien... dat heeft voor ons ook meegewogen bij het feit geen combitest te doenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dus niet het geval. Hooguit bepaalde afwijkingen die kunnen komen door.
euhm, oh jee....quote:Op donderdag 1 november 2012 17:12 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Volgens mijn echografiste kunnen ze dat bij de echo zien... dat heeft voor ons ook meegewogen bij het feit geen combitest te doenGa nou alsjeblieft niet zeggen dat jouw echografist/vk heeft gezegd dat ze dat niet kunnen zien...
Hier is dat ook hoor bij ons in de buurt zijn er aardig wat dorpjes/steden waar je gewoon aardig moet rijden.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:09 schreef Hooiwagen het volgende:
Wow! Zal wel ver weg zijn, zo'n winkel in een andere tijdswereld
En je zal maar in Meppel (of directe omgeving) wonen...
http://www.nu.nl/gezondhe(...)ekenhuis-meppel.html
Ik haat het als mensen me moedertje, of moeke of zwangere huismus noemenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef Estrys het volgende:
En laatste had ik een heel leuk jurkje van espirit aan. Die ik dus al jaren in de kast heb hangen, niet echt zwangerschap maar wel wijd vanaf onder de borsten zeg maar. Reactie op mijn werk: "nu zie je er echt uit als een moedertje"Dat is toch geen compliment of wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Een jong jochie van 7jr die zijn broertje bewerkt met strijkijzers en probeert te wurgen, en hulpverleners (of schoolquote:Op donderdag 1 november 2012 17:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb geen tv! Wat is erop? /nieuwsgierig!!
quote:Op donderdag 1 november 2012 17:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat was en ik quote: 'hmpfg' of iets dergelijks
Ergh...quote:Op donderdag 1 november 2012 17:38 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Een jong jochie van 7jr die zijn broertje bewerkt met strijkijzers en probeert te wurgen, en hulpverleners (of school) die tegen de moeder zeiden dat dit normaal was op die leeftijd. Er is nu ook een baby van 2mnd in huis en nu heeft ze dus DrPhil aangeschreven en wordt voor het eerst volgens mij serieus genomen... Behoorlijk heftige beelden ook net van homevideo.
quote:Op donderdag 1 november 2012 17:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik haat het als mensen me moedertje, of moeke of zwangere huismus noemenDie mensen moeten allemaal dood!!
Helemaal goed. Sorry, had niet in de gaten dat je keuze al lang gemaakt had. Dacht dat het een van de overwegingen was. En ik weet het ook niet zeker heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hou je mondquote:Op donderdag 1 november 2012 17:59 schreef Logician78 het volgende:
![]()
ps: de koetjes repen zijn in de aanbieding bij de c1000
![]()
![]()
dat is nou net iets waar ik de laatste tijd veel over na zit te denken. kan ik iemand als voogd benoemen voor mocht er iets met mij gebeuren? ik dacht namelijk zelf van welquote:Op donderdag 1 november 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Na de geboorte regel je gewoon het gezag, en dat gaat hier inderdaad zsm, dat vind ik inderdaad heel belangrijk.
Stel ik vouw me om een boom, dan moet J gewoon zonder gezeik zn kind kunnen opvoeden en bij zich houden.
Ja je mag iemand de voogdij geven als er iets met jou en eventueel andere voogd (meestal de vaderquote:Op donderdag 1 november 2012 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is nou net iets waar ik de laatste tijd veel over na zit te denken. kan ik iemand als voogd benoemen voor mocht er iets met mij gebeuren? ik dacht namelijk zelf van wel
Of bij de notaris? Daar moet je dat toch vastleggen? Als jullie beide iets overkomt.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:22 schreef ohnee het volgende:
[..]
Ja je mag iemand de voogdij geven als er iets met jou en eventueel andere voogd (meestal de vader) iets overkomt. Deze mag het trouwens wel weigeren als hij/zij het niet wil op dat moment geloof ik. Dus als je bv je zus aansteld als 'reservevoogd" maar zij kan er op het moment dat het nodig is niet voor zorgen of het niet meer willen, dan kan het zijn dat er wordt bepaald dat het kind alsnog naar een tehuis of weet ik wat moet.. Heb er ooit een folder over gelezen maar weet niet meer exact hoe het nou zat. Misschien kan je een folder opvragen bij het gemeentehuis?
Ik heb dat via de notaris gedaan.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is nou net iets waar ik de laatste tijd veel over na zit te denken. kan ik iemand als voogd benoemen voor mocht er iets met mij gebeuren? ik dacht namelijk zelf van wel
ik heb als enige de voogdij.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:22 schreef ohnee het volgende:
[..]
Ja je mag iemand de voogdij geven als er iets met jou en eventueel andere voogd (meestal de vader) iets overkomt. Deze mag het trouwens wel weigeren als hij/zij het niet wil op dat moment geloof ik. Dus als je bv je zus aansteld als 'reservevoogd" maar zij kan er op het moment dat het nodig is niet voor zorgen of het niet meer willen, dan kan het zijn dat er wordt bepaald dat het kind alsnog naar een tehuis of weet ik wat moet.. Heb er ooit een folder over gelezen maar weet niet meer exact hoe het nou zat. Misschien kan je een folder opvragen bij het gemeentehuis?
Oh god Koetjesrepen.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:59 schreef Logician78 het volgende:
![]()
ps: de koetjes repen zijn in de aanbieding bij de c1000
![]()
![]()
Mijn hele cursusgroep zat te kwijlen boven mijn tas vanmorgenquote:Op donderdag 1 november 2012 20:44 schreef Ticootje het volgende:
Koetjesrepennepchocola
Ik moet chocoletters!!! Van die pure!
En daarna naar mijquote:Op donderdag 1 november 2012 16:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je stuurt ze daarna door naar zoetermeer toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Zaten zij daar?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:00 schreef Logician78 het volgende:
Geheel offtopic maar ben zo pissig
Spen was met de middelste naar fctwente met de kidsclubkaart, gooien een aantal denbosch supporters gewoon tot 2 maal toe van die grote vuurwerkbommen in het ouder kind vak..
Ja, en die stewards deden helemaal niets behalve daar gaan staan..quote:Op donderdag 1 november 2012 23:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Zaten zij daar?ik was er ook, maar zat daar gelukkig niet. Het vak was ook meteen leeg
echt belachelijk en de politie deed niks!
Eeh?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:08 schreef RockabeIIa het volgende:
![]()
Dan had jij je ogen dicht, of niet?
Klopt.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:14 schreef Hooiwagen het volgende:
De gyn zei bij mij wel net dat ze die afwijkingen op die 20-weken echo niet zien idd... Ik moest de 20-weken echo en de combitest écht los van elkaar zien.
Ja, maar dat kan door de andere gezaghebbende ouder aangevochten worden bij de rechterquote:Op donderdag 1 november 2012 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
Ik maak het me even gemakkelijk en sluit me hierbij aanquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:25 schreef bellelena het volgende:
Ophelia, je geduld is beloond! Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje
![]()
13 weken voor Shandaly!
24 weken voor Fieder!
24 weken voor Logician
36 weken voor Kaatjejannie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |