Oh maar ik heb geen spijt van mn huwelijk. We hebben ook hele leuke en goede jaren met elkaar gehad. Maar ik heb de belofte al eens gedaan.. Dat ga ik niet nog eens doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:34 schreef Tally het volgende:
Ik ben wel getrouwd. 7 en half jaar bijna. En zag er ook nooit iets in. Maar hij wilde graag. Nou goed! We hebben er voor gespaard. 20000 euro uitgegeven voor die dag (terwijl we het met 15 euro af hadden kunnen doen) en hebben een geweldige dag en gevoel er aan over gehouden.
En blijk het volgend jaar toch niet te gaan geef ik die 20000 euro weer net zo lief uit aan een scheiding (overdreven ik weet het). Ik had het voor geen goud willen missen. Al had die jurk van mij niet gehoevenMaar hej je wilt mensen tevreden houden
En ze wachten op de dag dat de dood hen scheid.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:37 schreef Ticootje het volgende:
... en ze leefden nog lang en gelukkig....
Dat kan best.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:37 schreef Ticootje het volgende:
... en ze leefden nog lang en gelukkig....
tquote:Op donderdag 1 november 2012 13:38 schreef Joene het volgende:
[..]
En ze wachten op de dag dat de dood hen scheid.
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Trouwen zou hier ook niet iets toevoegen. Hoewel ik me wel aan het verdiepen ben ik het erkennen van een kind en een samenlevingscontract etc, en her en der leken er weer zoveel haken en ogen aan te zitten dat ik me afvroeg of het niet simpeler is om wel te trouwen.
Wij hadden een partnerregistratie toen we samen een huis gingen kopen omdat het makkelijker was dan een samenlevingscontract. En hebben dat om laten zetten in een huwelijk omdat dan wel kinderen erkent werdenquote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Trouwen zou hier ook niet iets toevoegen. Hoewel ik me wel aan het verdiepen ben ik het erkennen van een kind en een samenlevingscontract etc, en her en der leken er weer zoveel haken en ogen aan te zitten dat ik me afvroeg of het niet simpeler is om wel te trouwen.
Dat heb ik ook idd! Een partnerschap zou dan voor ons het alternatief zijn omdat we ook een huis willen kopen, maar dan blijf je met testamenten en erkenningen enzo zitten terwijl als je trouwt alles automatisch wordt geregeld, tot pensioenen aan toe!quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Hebben wij ook nog niet. Moeten we allemaal nog regelen!quote:Op donderdag 1 november 2012 13:40 schreef Hooiwagen het volgende:
Een samenlevingscontract hebben we wel, maar dat moest toen we een huis gingen kopen.
Maar als één van beiden wat overkomt heb je ook geen recht op maar iets van elkaar dan. Geen huis, geen pensioen, geen toegang tot de bankrekening van de ander.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.
Ik las dat dat de vader bar weinig rechten geeft, oid?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.
Dat heb ik idd gedaan bij de eerste. Als alleenstaande moeder leek het me wijs om dat zwart op wit te hebben. Denk dat we dat moeten aanpassen als we twee kinderen hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:42 schreef vencodark het volgende:
Ook zoiets. We moeten ook bedenken wat we met het kind gebeurd als ons allebei iets overkomt ofzo. Voogdijschap etc. Hopelijk nooit nodig maar stel dat het gebeurd, moet er toch wel wat op papier staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |