Kinderen geeft je inderdaad meer binding dan een papiertje bij het gemeentehuis ooit kan doen... Een papiertje wat overigens weinig waard is, want leg 1500 eu neer en ga 2x naar een advocaat en binnen een maand is je scheiding uitgesproken...quote:Op donderdag 1 november 2012 13:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Binnenkort hebben we twee kinderen, hij komt toch al nooit meer van me af.
Aww.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
J is ook stiekem een onwijze lieve man... Hij heeft alleen een hele grote mond online, maar ondertussen zit er een heel klein hartje in...
Grappig. Je zou denken dat elke echo een beetje hetzelfde is maar deze is heel anders dan die van ons.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik wil nog even 2 plaatjes van mijn kind![]()
![]()
laten zien. Ze zijn helaas niet heel scherp maar wat maakt het uit. Een kindje, 9 weken en 5 dagen
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven staat zelfs 10 w en 1 dg...quote:Op donderdag 1 november 2012 13:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik wil nog even 2 plaatjes van mijn kind![]()
![]()
laten zien. Ze zijn helaas niet heel scherp maar wat maakt het uit. Een kindje, 9 weken en 5 dagen
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat dacht je dan, als je m niet slikt dan werkt-ie niet! Dat kan al opgaan wanneer je je pil 1x vergeet.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:18 schreef vencodark het volgende:
Ik had 13 jaar de pil geslikt, had 3 weken even geen nieuwe gehaald (was op) en poef, ik raakte zwanger.Geweldig, maar gevaarlijk tegelijk.
Het is ook een 3D echo, weet niet of jullie dat ook hadden. De echo's die in mijn eigen ziekenhuis gemaakt worden lijken hier helemaal niet op.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Grappig. Je zou denken dat elke echo een beetje hetzelfde is maar deze is heel anders dan die van ons.
Jaquote:Op donderdag 1 november 2012 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Weet je wat dat kost om er vanaf te komen?!?!
Klopt, dat is de termijn als er wordt uitgegaan van mijn laatste menstruatiedag. Maar de meting kwam uit op 9w5d. En dat komt dan weer ongeveer overeen met mijn eisprong.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Boven staat zelfs 10 w en 1 dg...
Wat lijkt dat al ver terug.. Van misvormde aardappel, naar straks je volgende echo een compleet minimens.
Trouwen is overrated... Kijk maar eens hoeveel huwelijken in een scheiding eindigen... Waarom zou je het nog doen. Het geeft je diepe ellende als je weer uit elkaar wilt.quote:
Blijven ze bij jou niet tellen vanaf die menstruatie?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:24 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Klopt, dat is de termijn als er wordt uitgegaan van mijn laatste menstruatiedag. Maar de meting kwam uit op 9w5d. En dat komt dan weer ongeveer overeen met mijn eisprong.
De enige reden waarom ik nu twijfel is dat ik voor mijn gevoel niet "voor altijd" kan beloven, omdat ik dat dus al een keer heb beloofd en toch ben gescheiden. Dingen veranderen, mensen ook en wie weet hoe we er over 10 jaar in staan. Echter, ik vind een huwelijk toch wel een heel mooi iets, gevoelsmatig, om een kind in groot te brengen. Het voelt hechter.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Trouwen is overrated... Kijk maar eens hoeveel huwelijken in een scheiding eindigen... Waarom zou je het nog doen. Het geeft je diepe ellende als je weer uit elkaar wilt.
Bij het Erasmus (predict studie) blijven ze volgens mij uitgaan van de datum van mijn laatste menstruatie, in mijn geval was dat een miskraam dus dat lijkt me sowieso niet accuraat.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijven ze bij jou niet tellen vanaf die menstruatie?
Bij mij was de eisprong ook later, maar ze houden gewoon de datum van menstuatie aan en niet die 4 dagen later die toen werden gemeten..
Precies dat... Voor altijd heb ik al eens beloofd en blijkbaar kan je zoiets niet beloven... Een kind kan prima opgroeien bij papa en mama die niet getrouwd zijn maar wel die speciale band met elkaar voelen. Daar is geen bewijsje van nodig bij de burgerlijke stand.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik nu twijfel is dat ik voor mijn gevoel niet "voor altijd" kan beloven, omdat ik dat dus al een keer heb beloofd en toch ben gescheiden. Dingen veranderen, mensen ook en wie weet hoe we er over 10 jaar in staan. Echter, ik vind een huwelijk toch wel een heel mooi iets, gevoelsmatig, om een kind in groot te brengen. Het voelt hechter.
Dat weet ik wel maar hoeveel vrouwen zijn er niet die er maanden of jaren over doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
wat dacht je dan, als je m niet slikt dan werkt-ie niet! Dat kan al opgaan wanneer je je pil 1x vergeet.
Zo is het. Ik ben dan wel getrouwd maar het geeft geen enkele garantie. Mijn zus was getrouwd toen ze een dochtertje kreeg en amper 3 jaar later gingen ze scheiden. En nog nooit was er zoveel rust bij haar en haar dochtertje als toen ze gescheiden van haar man was. Ouders moeten gewoon heel gek op elkaar zijn, dat papiertje voegt er weinig aan toe naar mijn mening.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies dat... Voor altijd heb ik al eens beloofd en blijkbaar kan je zoiets niet beloven... Een kind kan prima opgroeien bij papa en mama die niet getrouwd zijn maar wel die speciale band met elkaar voelen. Daar is geen bewijsje van nodig bij de burgerlijke stand.
Het voegt ook niet letterlijk iets toe natuurlijk, maar het is een gevoelskwestie bij mij. Ik zou dolgraag trouwen met vriend, MITS ik niet "tot de dood ons scheidt" uit hoef te sprekenquote:Op donderdag 1 november 2012 13:30 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Zo is het. Ik ben dan wel getrouwd maar het geeft geen enkele garantie. Mijn zus was getrouwd toen ze een dochtertje kreeg en amper 3 jaar later gingen ze scheiden. En nog nooit was er zoveel rust bij haar en haar dochtertje als toen ze gescheiden van haar man was. Ouders moeten gewoon heel gek op elkaar zijn, dat papiertje voegt er weinig aan toe naar mijn mening.
Voor altijd kan je niet beloven. Maar voor dat moment (en de komende periode - hoelang ook) wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik nu twijfel is dat ik voor mijn gevoel niet "voor altijd" kan beloven, omdat ik dat dus al een keer heb beloofd en toch ben gescheiden. Dingen veranderen, mensen ook en wie weet hoe we er over 10 jaar in staan. Echter, ik vind een huwelijk toch wel een heel mooi iets, gevoelsmatig, om een kind in groot te brengen. Het voelt hechter.
Oh maar ik heb geen spijt van mn huwelijk. We hebben ook hele leuke en goede jaren met elkaar gehad. Maar ik heb de belofte al eens gedaan.. Dat ga ik niet nog eens doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:34 schreef Tally het volgende:
Ik ben wel getrouwd. 7 en half jaar bijna. En zag er ook nooit iets in. Maar hij wilde graag. Nou goed! We hebben er voor gespaard. 20000 euro uitgegeven voor die dag (terwijl we het met 15 euro af hadden kunnen doen) en hebben een geweldige dag en gevoel er aan over gehouden.
En blijk het volgend jaar toch niet te gaan geef ik die 20000 euro weer net zo lief uit aan een scheiding (overdreven ik weet het). Ik had het voor geen goud willen missen. Al had die jurk van mij niet gehoevenMaar hej je wilt mensen tevreden houden
En ze wachten op de dag dat de dood hen scheid.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:37 schreef Ticootje het volgende:
... en ze leefden nog lang en gelukkig....
Dat kan best.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:37 schreef Ticootje het volgende:
... en ze leefden nog lang en gelukkig....
tquote:Op donderdag 1 november 2012 13:38 schreef Joene het volgende:
[..]
En ze wachten op de dag dat de dood hen scheid.
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Trouwen zou hier ook niet iets toevoegen. Hoewel ik me wel aan het verdiepen ben ik het erkennen van een kind en een samenlevingscontract etc, en her en der leken er weer zoveel haken en ogen aan te zitten dat ik me afvroeg of het niet simpeler is om wel te trouwen.
Wij hadden een partnerregistratie toen we samen een huis gingen kopen omdat het makkelijker was dan een samenlevingscontract. En hebben dat om laten zetten in een huwelijk omdat dan wel kinderen erkent werdenquote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Trouwen zou hier ook niet iets toevoegen. Hoewel ik me wel aan het verdiepen ben ik het erkennen van een kind en een samenlevingscontract etc, en her en der leken er weer zoveel haken en ogen aan te zitten dat ik me afvroeg of het niet simpeler is om wel te trouwen.
Dat heb ik ook idd! Een partnerschap zou dan voor ons het alternatief zijn omdat we ook een huis willen kopen, maar dan blijf je met testamenten en erkenningen enzo zitten terwijl als je trouwt alles automatisch wordt geregeld, tot pensioenen aan toe!quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef L-E het volgende:
Hebben wij ook nog niet. Moeten we allemaal nog regelen!quote:Op donderdag 1 november 2012 13:40 schreef Hooiwagen het volgende:
Een samenlevingscontract hebben we wel, maar dat moest toen we een huis gingen kopen.
Maar als één van beiden wat overkomt heb je ook geen recht op maar iets van elkaar dan. Geen huis, geen pensioen, geen toegang tot de bankrekening van de ander.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.
Ik las dat dat de vader bar weinig rechten geeft, oid?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon de erkenning geregeld... Verder zijn we niets van elkaar.
Dat heb ik idd gedaan bij de eerste. Als alleenstaande moeder leek het me wijs om dat zwart op wit te hebben. Denk dat we dat moeten aanpassen als we twee kinderen hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:42 schreef vencodark het volgende:
Ook zoiets. We moeten ook bedenken wat we met het kind gebeurd als ons allebei iets overkomt ofzo. Voogdijschap etc. Hopelijk nooit nodig maar stel dat het gebeurd, moet er toch wel wat op papier staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |