Om mij heen is het de standaard om het wel te willen weten. En als ik hier lees hoe veel zwangeren nog voor de seo een geslachtsbepaling laten doen, denk ik men in het algemeen wel erg graag het geslacht weet. En dat had ik bij de eerste ook, maar nu niet, gek genoeg.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is een heel persoonlijk iets denk ik. Ik hoor van mensen om ons heen net zo vaak dat men het wel wilt weten als dat men het niet wilt weten. 50/50 denk ik.
Oh, dat heb ik echt nooit gedaan. Ik heb wel stukjes geschreven aan J. sinds hij uit mijn buik is, maar niet tijdens de zwangerschap eigenlijk. Zou niet weten wat te zeggen. Ik maak ook niks mee ofzoquote:Op donderdag 1 november 2012 12:30 schreef Spirit82 het volgende:
Houden jullie eigenlijk ook een zwangerschapsdagboek bij? Je hebt wel van die kant en klare boekjes in de winkel waar je op gezette tijden iets in moet schrijven, maar dat vind ik dan weer een beetje suf en gemaakt.
Ik heb zelf gewoon een word file aangemaakt waar ik ongeveer iedere week iets in schrijf. Wat we hebben meegemaakt, wat we nu denken en hoe ik me nu voel. Net weer een stukje aan mn kruimel geschreven en ik word er helemaalvan
Mijn moeder heeft vroeger een geschreven boek bijgehouden met o.a. artikeltjes uit blaadjes etc.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:30 schreef Spirit82 het volgende:
Houden jullie eigenlijk ook een zwangerschapsdagboek bij? Je hebt wel van die kant en klare boekjes in de winkel waar je op gezette tijden iets in moet schrijven, maar dat vind ik dan weer een beetje suf en gemaakt.
Ik heb zelf gewoon een word file aangemaakt waar ik ongeveer iedere week iets in schrijf. Wat we hebben meegemaakt, wat we nu denken en hoe ik me nu voel. Net weer een stukje aan mn kruimel geschreven en ik word er helemaalvan
Haha ja, dat heb ik dus ook. Mama is wéér om 19 uur in slaap gedonderd terwijl papa voetbal keek. En het regent weer.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:37 schreef Hooiwagen het volgende:
Ik zou niet weten wat ik op zou moeten schrijven. "Mama heeft vandaag weer een dag gewerkt en was 's avonds best moe". Lijkt me niet zo boeiend.
Het geslacht willen weten is bij ons meer iets uit praktisch oogpunt voor inkopen e.d. Maar zou het niet per se hoeven weten. Hoor het wel bij de 20-weken echo.
Ik had zo'n standaard invul-boek, daar staan dingen in als: op wie denk je dat hij/zij gaat lijken, wat zijn dingen waar je tegenop ziet, wat vind je op dit moment lekker om te eten, hoe groot is je buik nu, etc. Ga ik bij de volgende zeker weer doenquote:Op donderdag 1 november 2012 12:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik echt nooit gedaan. Ik heb wel stukjes geschreven aan J. sinds hij uit mijn buik is, maar niet tijdens de zwangerschap eigenlijk. Zou niet weten wat te zeggen. Ik maak ook niks mee ofzo
Mijn beide ouders leven niet meer, maar ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd hoe zij de zwangerschap hebben beleefd, oid. Dat maakt misschien ook dat ik nu niet de behoefte voel van alles na te laten.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb eergisteren een 9 maanden dagboek van mijn zus gekregen, die ga ik wel invullen. Mijn moeder is overleden toen ik 15 jaar was en ik hoop van harte dat mijn kinderen mij veel langer mee mogen maken maar juist hierdoor besef ik me hoe weinig ik eigenlijk weet van mijn moeders zwangerschap en van mijn jeugd. Vragen lukt niet meer en ze heeft ook weinig geschreven in boeken, dat wat ik heb is dan ook heel dierbaar. Dus ik neem me voor om zo veel mogelijk in te vullen over de zwangerschap en het leven van ons kindje.
Wij willen het geslacht wel weten trouwens. Maar dat is gewoon omdat ik veel te nieuwsgierig ben om nog maanden te moeten wachten
Ja, dat soort dingen wil ik er ook inzetten maar ik vind dat op papier gewoon leuker staan dan bijvoorbeeld getikt. Terwijl ik mij er eerder toe zal zetten om te tikken dan om te schrijven.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:40 schreef Spirit82 het volgende:
Ik schrijf ook niet alles erin iedere dag hoor, gewoon iedere week of twee weken een pagina met daarin hoe groot hij/zij nu is en hoe ik me voel en bijvoorbeeld hoe we het aan de opa's en oma's hebben verteld, hoe de echo's in zijn werk gingen met foto van de echo, dat we op zoek zijn naar een nieuw huisje en vandaag bijvoorbeeld dat ik dacht hem/haar gevoeld te hebben voor het eerst een paar dagen terug en hoe dat dan voelde enzo.
Heb ik ook niet hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 12:43 schreef Hooiwagen het volgende:
Misschien moet je daarvoor iets meer dat roze wolk-gevoel hebben? Dat heb ik namelijk niet, misschien ligt het daaraan. Ik ben gewoon te lomp voor dat soort lievigheden vrees ik
.
Dat heb ik dus ook... Omdat het de derde keer is ofzo. Ik ben niet lyrisch of euforisch,het is voor mij noodzakelijk dragen,ik wil uitpakken en gaanquote:Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind mijn zwangerschap ook niet Heel Bijzonder ofzo, mag ik dat hier zeggen? Ik ben er heeeeeeel blij mee, echt dolgelukkig, maar Het Grote Wonder, neen. Dat voel ik niet zo.
Is dat niet normaal bij een tweede? Je weet inmiddels al dat je het kan en wat je te wachten staat. Ik vind het nog steeds wel heel bijzonder dat vriend en ik gewoon een kind hebben kunnen fabriceren, dat alles gewoon werkt enzo... maar ik gok dat dat bij een eventuele tweede ook niet meer zo heul bijzonder is...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind mijn zwangerschap ook niet Heel Bijzonder ofzo, mag ik dat hier zeggen? Ik ben er heeeeeeel blij mee, echt dolgelukkig, maar Het Grote Wonder, neen. Dat voel ik niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |