Maar het blijft een kansberekening, dus ook al is de kans relatief klein, je kunt alsnog een kindje met het down syndroom krijgen... Daarnaast halen ze niet alle gevallen van down eruit als je onder de 35 bent, dus ze kunnen je ook een vals positief gevoel geven. Of juist een vals negatief... En als de kans wel verhoogd is, en je doet een punctie, dan heb je weer kans op miskraam...quote:Op donderdag 1 november 2012 16:47 schreef Suikertante het volgende:
Ooooh ik snapte het ook verkeerd. Spannend Hooiwagen!
Maar als je de beslissing goed hebt overwogen en eenmaal besloten hebt het te doen, is het óók een extra echo en als de uitslag goed is is het erg fijn.
Nou, die 2 jaar gaat voor ons niet op iigquote:Op donderdag 1 november 2012 16:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niet als dat tijdelijk is omdat je last hebt van je hormonen / zwanger / dingen...
Als je een jaar of 2 geen sex met elkaar hebt, dan zeg ik gewoon eerlijk, ja dan zit er iets niet helemaal goed nee.
Volgens mij doen jullie dan iets niet goed. Als jij je vriendquote:Op donderdag 1 november 2012 16:50 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Nou, die 2 jaar gaat voor ons niet op iigMaar om nou te zeggen..Joepie! Sex..Neuh..
![]()
daarentegen.....
Nee hoor wij hebben vorige week de uitslag binnen gehadquote:Op donderdag 1 november 2012 16:48 schreef Hooiwagen het volgende:
Ben toch niet de enige hier die die test heeft laten doen / laat doen?
Ik wilde de kans verkleinen dat een happy zwangerschap zou eindigen met een dood kind of een kind dat zijn eerste verjaardag niet meemaakt. Dat de kans op down ook wordt berekend was eigenlijk bijzaak. Hoewel het me wel handig leek om in te kunnen spelen op eventuele lichamelijke afwijkingen.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:49 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar het blijft een kansberekening, dus ook al is de kans relatief klein, je kunt alsnog een kindje met het down syndroom krijgen... Daarnaast halen ze niet alle gevallen van down eruit als je onder de 35 bent, dus ze kunnen je ook een vals positief gevoel geven. Of juist een vals negatief... En als de kans wel verhoogd is, en je doet een punctie, dan heb je weer kans op miskraam...
Ik vond het allemaal zo'n gokwerk dat ik ervan af heb gezien.
Maar dat kan nog steeds. En de 2 andere chromosoomafwijkingen zien ze ook bij de 20 weken echo. Als je zekerheid wilt en je valt in de risicogroep, zou je meteen een punctie moeten laten doen. Dan ben je van dat hele gokwerk af.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:53 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik wilde de kans verkleinen dat een happy zwangerschap zou eindigen met een dood kind of een kind dat zijn eerste verjaardag niet meemaakt. Dat de kans op down ook wordt berekend was eigenlijk bijzaak. Hoewel het me wel handig leek om in te kunnen spelen op eventuele lichamelijke afwijkingen.
De kans is nu inderdaad niet 100 % dat alles oke is, maar ik vond het toch echt leuk nieuws dat de berekening positief uitviel!
Wij vooral omdat we al een kleine hebben rondlopen. En uiteraard voor de andere syndromen die getest werden.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:54 schreef L-E het volgende:
Wij laten de test ook doen. Vooral vanwege de syndromen naast Down die niet met het leven verenigbaar zijn.
Dan ben je al wat ouder blijkbaar.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:56 schreef Hooiwagen het volgende:
Wij gaan alleen door met een punctie als de kans echt HEEL erg verhoogd is. Hij noemde aantallen van 1 op 10 en zelfs 1 op 3. En we weten dat het dan nog stééds kan dat het alsnog niet goed is.
Maar ieder moet het voor zich weten. Voor ons speelt ook mee dat wat ik al schreef, n.a.w. maar 1 kind.
32. Valt mee (hoop ik)quote:Op donderdag 1 november 2012 16:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dan ben je al wat ouder blijkbaar.
Je breekt sowieso niet af voor een punctie en die uitslag krijg je ook pas bij 16 weken ofzo. Het is dan sowieso een drama waar niemand aan wil denken, maar voor mij betekent het wel doorgaand genieten van mn zwangerschap zonder 6 weken lang in enorme onzekerheid te zitten.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:57 schreef Suikertante het volgende:
Dat je de andere chromosoomafwijkingen ook bij 20 weken kan zien hebben ze mij niet verteld Spirit, maar met twintig weken is het afbreken van je zwangerschap wel even iets anders.
Ik val niet in de risicogroep en ik zei ook niet dat ik zekerheid wilde.. je klinkt zo stellig! Reden voor?
Ow ik wist helemaal niet dat ze kans op die leeftijd al zo hoog konden zetten joh. Ik dacht dat dat pas vanaf 35+ was. Weer wat nieuws geleerdquote:
Dat zei hij ook niet expliciet, maar hij gaf aan dat hij dat soort uitslagen wel meemaakte. Hij vond mij nog 'hartstikke jong'quote:Op donderdag 1 november 2012 16:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ow ik wist helemaal niet dat ze kans op die leeftijd al zo hoog konden zetten joh. Ik dacht dat dat pas vanaf 35+ was. Weer wat nieuws geleerd
Laat je door mij niet overhalen hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 17:01 schreef Hooiwagen het volgende:
[..]
Dat zei hij ook niet expliciet, maar hij gaf aan dat hij dat soort uitslagen wel meemaakte. Hij vond mij nog 'hartstikke jong'en er zijn eigenlijk verder geen risicofactoren. Mijn vriend wil de test ook graag, dat speelt ook mee. Maar het bloed is nog niet geprikt, de afspraak nog niet gemaakt, dus we kunnen het nog even laten bezinken
.
Dat was absoluut niet mn bedoelingquote:Op donderdag 1 november 2012 17:03 schreef Suikertante het volgende:
Ik bedoel natuurlijk dat als je bij 20 weken ziet dat het kind niet levensvatbaar is, het afbreken heftiger is dan als de uitslag van de punctie bij 16 weken negatief is, als is het maar omdat je baby 10 cm groter is.
En volgens mij is het vrij normaal dat je blijer bent als je hoort dat de kans kleiner is dan 1 op 5.000, dan als het 1 op 5 is.
Ach, het is inderdaad iedereens eigen keuze. Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar kreeg het gevoel dat je me op mijn keuze aanviel. Nu ik terug lees een wat overdreven gevoel (zoals wel vaker these days)
quote:GELDIG op Vrijdag 2 EN 3 NOVEMBER
Hahaha, ik had de eerste 10 weken echt een enorme pukkelexplosie. Nu is alles gelukkig weer weggetrokkenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:08 schreef Suikertante het volgende:
Oke, dan lag het aan mij![]()
Misschien omdat ik zo naar buiten moet en het lijkt wel of er elke minuut een pukkel bij komt
Jij durft gewoon niet meer omdat je bang bent dat je nergens meer in pastquote:Op donderdag 1 november 2012 17:09 schreef Estrys het volgende:
Ik ga geen kleding meer kopen. Ik ga nog twee weken doen met 3 jurkjes en daarna ga ik in mijn huiskloffie wonen.
Vooral het feit dat we al een kind hebben idd. Bij de eerste heb ik het niet gedaan.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:55 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij vooral omdat we al een kleine hebben rondlopen. En uiteraard voor de andere syndromen die getest werden.
Dat doe ik idd ookquote:Op donderdag 1 november 2012 17:09 schreef Estrys het volgende:
Ik ga geen kleding meer kopen. Ik ga nog twee weken doen met 3 jurkjes en daarna ga ik in mijn huiskloffie wonen.
Die is hier in de stad al twee jaar dicht joh.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:09 schreef Hooiwagen het volgende:
Wow! Zal wel ver weg zijn, zo'n winkel in een andere tijdswereld
En je zal maar in Meppel (of directe omgeving) wonen...
http://www.nu.nl/gezondhe(...)ekenhuis-meppel.html
Volgens mij is dat dus niet het geval. Hooguit bepaalde afwijkingen die kunnen komen door.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar dat kan nog steeds. En de 2 andere chromosoomafwijkingen zien ze ook bij de 20 weken echo. Als je zekerheid wilt en je valt in de risicogroep, zou je meteen een punctie moeten laten doen. Dan ben je van dat hele gokwerk af.
Dat pas ik ook nietquote:Op donderdag 1 november 2012 17:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jij durft gewoon niet meer omdat je bang bent dat je nergens meer in past
Zwangerschapsleggings? Broeken zitten bij mij ook niet lekker meer, dan zit ik nog de hele tijd die band omhoog te sjorren en de broek drukt op mijn blaas.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat pas ik ook nietIk heb geen zwangerschapsbroeken omdat er geen eentje goed past.
Volgens mijn echografiste kunnen ze dat bij de echo zien... dat heeft voor ons ook meegewogen bij het feit geen combitest te doenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dus niet het geval. Hooguit bepaalde afwijkingen die kunnen komen door.
euhm, oh jee....quote:Op donderdag 1 november 2012 17:12 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Volgens mijn echografiste kunnen ze dat bij de echo zien... dat heeft voor ons ook meegewogen bij het feit geen combitest te doenGa nou alsjeblieft niet zeggen dat jouw echografist/vk heeft gezegd dat ze dat niet kunnen zien...
Hier is dat ook hoor bij ons in de buurt zijn er aardig wat dorpjes/steden waar je gewoon aardig moet rijden.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:09 schreef Hooiwagen het volgende:
Wow! Zal wel ver weg zijn, zo'n winkel in een andere tijdswereld
En je zal maar in Meppel (of directe omgeving) wonen...
http://www.nu.nl/gezondhe(...)ekenhuis-meppel.html
Ik haat het als mensen me moedertje, of moeke of zwangere huismus noemenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef Estrys het volgende:
En laatste had ik een heel leuk jurkje van espirit aan. Die ik dus al jaren in de kast heb hangen, niet echt zwangerschap maar wel wijd vanaf onder de borsten zeg maar. Reactie op mijn werk: "nu zie je er echt uit als een moedertje"Dat is toch geen compliment of wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Een jong jochie van 7jr die zijn broertje bewerkt met strijkijzers en probeert te wurgen, en hulpverleners (of schoolquote:Op donderdag 1 november 2012 17:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb geen tv! Wat is erop? /nieuwsgierig!!
quote:Op donderdag 1 november 2012 17:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat was en ik quote: 'hmpfg' of iets dergelijks
Ergh...quote:Op donderdag 1 november 2012 17:38 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Een jong jochie van 7jr die zijn broertje bewerkt met strijkijzers en probeert te wurgen, en hulpverleners (of school) die tegen de moeder zeiden dat dit normaal was op die leeftijd. Er is nu ook een baby van 2mnd in huis en nu heeft ze dus DrPhil aangeschreven en wordt voor het eerst volgens mij serieus genomen... Behoorlijk heftige beelden ook net van homevideo.
quote:Op donderdag 1 november 2012 17:21 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik haat het als mensen me moedertje, of moeke of zwangere huismus noemenDie mensen moeten allemaal dood!!
Helemaal goed. Sorry, had niet in de gaten dat je keuze al lang gemaakt had. Dacht dat het een van de overwegingen was. En ik weet het ook niet zeker heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hou je mondquote:Op donderdag 1 november 2012 17:59 schreef Logician78 het volgende:
![]()
ps: de koetjes repen zijn in de aanbieding bij de c1000
![]()
![]()
dat is nou net iets waar ik de laatste tijd veel over na zit te denken. kan ik iemand als voogd benoemen voor mocht er iets met mij gebeuren? ik dacht namelijk zelf van welquote:Op donderdag 1 november 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Na de geboorte regel je gewoon het gezag, en dat gaat hier inderdaad zsm, dat vind ik inderdaad heel belangrijk.
Stel ik vouw me om een boom, dan moet J gewoon zonder gezeik zn kind kunnen opvoeden en bij zich houden.
Ja je mag iemand de voogdij geven als er iets met jou en eventueel andere voogd (meestal de vaderquote:Op donderdag 1 november 2012 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is nou net iets waar ik de laatste tijd veel over na zit te denken. kan ik iemand als voogd benoemen voor mocht er iets met mij gebeuren? ik dacht namelijk zelf van wel
Of bij de notaris? Daar moet je dat toch vastleggen? Als jullie beide iets overkomt.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:22 schreef ohnee het volgende:
[..]
Ja je mag iemand de voogdij geven als er iets met jou en eventueel andere voogd (meestal de vader) iets overkomt. Deze mag het trouwens wel weigeren als hij/zij het niet wil op dat moment geloof ik. Dus als je bv je zus aansteld als 'reservevoogd" maar zij kan er op het moment dat het nodig is niet voor zorgen of het niet meer willen, dan kan het zijn dat er wordt bepaald dat het kind alsnog naar een tehuis of weet ik wat moet.. Heb er ooit een folder over gelezen maar weet niet meer exact hoe het nou zat. Misschien kan je een folder opvragen bij het gemeentehuis?
Ik heb dat via de notaris gedaan.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is nou net iets waar ik de laatste tijd veel over na zit te denken. kan ik iemand als voogd benoemen voor mocht er iets met mij gebeuren? ik dacht namelijk zelf van wel
ik heb als enige de voogdij.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:22 schreef ohnee het volgende:
[..]
Ja je mag iemand de voogdij geven als er iets met jou en eventueel andere voogd (meestal de vader) iets overkomt. Deze mag het trouwens wel weigeren als hij/zij het niet wil op dat moment geloof ik. Dus als je bv je zus aansteld als 'reservevoogd" maar zij kan er op het moment dat het nodig is niet voor zorgen of het niet meer willen, dan kan het zijn dat er wordt bepaald dat het kind alsnog naar een tehuis of weet ik wat moet.. Heb er ooit een folder over gelezen maar weet niet meer exact hoe het nou zat. Misschien kan je een folder opvragen bij het gemeentehuis?
Oh god Koetjesrepen.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:59 schreef Logician78 het volgende:
![]()
ps: de koetjes repen zijn in de aanbieding bij de c1000
![]()
![]()
Mijn hele cursusgroep zat te kwijlen boven mijn tas vanmorgenquote:Op donderdag 1 november 2012 20:44 schreef Ticootje het volgende:
Koetjesrepennepchocola
Ik moet chocoletters!!! Van die pure!
En daarna naar mijquote:Op donderdag 1 november 2012 16:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je stuurt ze daarna door naar zoetermeer toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Zaten zij daar?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:00 schreef Logician78 het volgende:
Geheel offtopic maar ben zo pissig
Spen was met de middelste naar fctwente met de kidsclubkaart, gooien een aantal denbosch supporters gewoon tot 2 maal toe van die grote vuurwerkbommen in het ouder kind vak..
Ja, en die stewards deden helemaal niets behalve daar gaan staan..quote:Op donderdag 1 november 2012 23:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Zaten zij daar?ik was er ook, maar zat daar gelukkig niet. Het vak was ook meteen leeg
echt belachelijk en de politie deed niks!
Eeh?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:08 schreef RockabeIIa het volgende:
![]()
Dan had jij je ogen dicht, of niet?
Klopt.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:14 schreef Hooiwagen het volgende:
De gyn zei bij mij wel net dat ze die afwijkingen op die 20-weken echo niet zien idd... Ik moest de 20-weken echo en de combitest écht los van elkaar zien.
Ja, maar dat kan door de andere gezaghebbende ouder aangevochten worden bij de rechterquote:Op donderdag 1 november 2012 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
Ik maak het me even gemakkelijk en sluit me hierbij aanquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:25 schreef bellelena het volgende:
Ophelia, je geduld is beloond! Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje
![]()
13 weken voor Shandaly!
24 weken voor Fieder!
24 weken voor Logician
36 weken voor Kaatjejannie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |