Ik ben ook alleen naar twee groeiecho's gegaan. Geen enkel probleem.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:07 schreef Estrys het volgende:
Vandaag groeiecho trouwens. Moet helaas alleen naar die afspraak omdat ik vergeten ben mijn man te vertellen dat deze afspraak bij de vlos met echo is. Dus toen ik daar donderdag achter kwam had hij al allerlei afspraken die hij niet af kan zeggen. Zal toch niet zo erg zijn dat ik alleen kom?
Allebei toch? Dus én blijven, én ingrijpen na 72 uur?quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:51 schreef Ticootje het volgende:
Free hoe gaat het nu verder? Blijf je tot de bevalling begint, of geven ze je nu 72 uur en gaan ze dan ingrijpen?
Ik heb een hoop gemist denk ik, dus daarom vraag ik het maar... Je kan ook langer blijven liggen dan 72 uur met gebroken vliezen...quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Allebei toch? Dus én blijven, én ingrijpen na 72 uur?
dat is niet bepaald een mooizoquote:Op maandag 22 oktober 2012 08:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hoi skoap!
Free, mooi zo! Nog geen weeën. Blijft de kleine man hopelijk nog even lekker zitten
Ze laten je hier normaal max 24, heel soms 48 rondlopen met gebroken vliezen, maar ze wachten wel op de 37 wekenquote:Op maandag 22 oktober 2012 08:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb een hoop gemist denk ik, dus daarom vraag ik het maar... Je kan ook langer blijven liggen dan 72 uur met gebroken vliezen...
Maar wat als je vliezen met zeg 34 weken al breken? Er zal toch een grens aan zitten i.v.m. infectiegevaar lijkt me?quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:56 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze laten je hier normaal max 24, heel soms 48 rondlopen met gebroken vliezen, maar ze wachten wel op de 37 weken
Bij mijn tante braken de vliezen bij een week of 26 of 28... Die hebben ze volgens mij nog wel een tijd geremd, langer in elk geval dan die 72 uur.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar wat als je vliezen met zeg 34 weken al breken? Er zal toch een grens aan zitten i.v.m. infectiegevaar lijkt me?
dan nemen ze je op, houden ontzettend goed je temp in de gaten en wachten ook tot 37. Wel dik kans dat je dan ergens aan de ab moet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar wat als je vliezen met zeg 34 weken al breken? Er zal toch een grens aan zitten i.v.m. infectiegevaar lijkt me?
Niet voor de geboortequote:Op maandag 22 oktober 2012 09:02 schreef Spirit82 het volgende:
Ow ik heb trouwens echt een, voor mijn gevoel, heel domme vraag... maar kan ik mn kind pletten als ik op mn buik ga liggen?
Als ik op mn buik ga liggen dan krijg ik mega protest...quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:02 schreef Spirit82 het volgende:
Ow ik heb trouwens echt een, voor mijn gevoel, heel domme vraag... maar kan ik mn kind pletten als ik op mn buik ga liggen?
Het is idd echt bizar hoe echt die dromen aan kunnen voelen. Misschien goed idee voor een apart topicquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:02 schreef Logician78 het volgende:
Oei wakker van maagzuur heb ik gelukkig nog niet gehad (afkloppen).
Wakker van de wc, plassen weer gaan liggen met een mini die intussen wakker is geworden des te vakerEn 2 dgn achter elkaar stomme dromen gehad dat Spen vreemdging en ik huilend wakker werd
zo echt idd dat je niet meer kan slapen. Zal er wel bijhoren?
Free nog steeds geen weeen dus?
Twink en Es succes bij de echo vandaag!
ps: nieren voelen wel wat beter, nog steeds telkens lichte kramp maar ben er inmiddels aan gewend, dat scheelt.
Oh echt? Ik dacht dat ik gisteren las dat 'ie van jou nog wel een tijdje mocht blijven zitten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:53 schreef freecell het volgende:
[..]
dat is niet bepaald een mooizoze gaan morgenochtend anders sowieso inleiden en zij (en ik!) Zien liever een natuurlijke bevalling dan een ingeleide.
Daarbij zijn langdurig gebroken vliezen geen goed idee, ze hadden eigenlijk het liefst gisteren actie gezienbeeb is wrs rond de 5 pond, dus dat is prima.
En ik ben echt nog niet zat van het zwanger zijn, thuis had he echt nog wel een paar weken mogen duren van mij, maar nu is bevallen wel ff de beste optie
Heb jij soms Spangas gekeken afgelopen week ?:Pquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:05 schreef Spirit82 het volgende:
. Maar ik hoorde niks, want het was silent disco ivm de buren..
Ja dat heb ik dus ook. Krijg ik spontaan een snoeiharde buik en pijn in mn banden, daarom was ik dus ook ineens bang dat ik mn baby misschien aan het pletten wasquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik op mn buik ga liggen dan krijg ik mega protest...
Dat vruchtwater beschermt je kind echt wel, baarmoeder wordt op zijn hoogst wat platter. De rest komt wel in de knel en dus ligt het meestal op een gegeven moment niet lekker meer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:06 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook. Krijg ik spontaan een snoeiharde buik en pijn in mn banden, daarom was ik dus ook ineens bang dat ik mn baby misschien aan het pletten wasDat je dan een echo krijgt en een geplet kind ziet, maar toen bedacht ik me dat je dan wel overal waarschuwingen had gekregen dat je niet op je buik mag gaan liggen en dat had niemand gezegd...
+1quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Dus tis linker- of rechterzij. Denk dat ik echt ga genieten van weer op mijn buik kunnen liggen straks
Draaien? Wat is dat?quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:11 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nou inderdaad.
En voordat ik van links naar rechts gedraaid ben
Ja, het ligt gewoon niet meer lekker, op dat punt kom je vanzelf wel en doe je het niet meer..quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat vruchtwater beschermt je kind echt wel, baarmoeder wordt op zijn hoogst wat platter. De rest komt wel in de knel en dus ligt het meestal op een gegeven moment niet lekker meer.
Neequote:
Zij liggen is ook hier geen optie, teveel pijn inderdaad.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:32 schreef pessie het volgende:
Ik lig nu ook half op mn buik/half op mn zij. En anders op mn rug. Ik heb nog geen geklaag van manlief aangehoord over snurken, dus dat zal wel meevallen :p. Op mn zij liggen is pijnlijk, dan voelt het net alsof mn bekken in elkaar geduwd wordt.
Free, ik ga voor actie!
Yayquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:43 schreef Suikertante het volgende:
Even egopost, vandaag 12+1 en voor 't eerst een hartje gehoord! Baarmoeder was al flink gegroeid en alles lijkt in orde!
Zolang ben je toch nog niet zwanger? Bij mij kwam het pas na een week of 20... Maar ik was dan ook nog niet gestopt met borstvoeding toen ik zwanger werd, misschien dat het daardoor ook wel wat langer duurde...quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:40 schreef Hooiwagen het volgende:
Ik lig nog zoals ik wil
Succes vandaag freecell!
Trouwens. Zwanger zijn = enorme boobs toch, TOCH? Waar blijven ze dan?Ik lees in mn app dat ik onderhand al twee maten groter moet hebben en ik had me wel verheugd om ein-de-lijk eens big boobies te hebben, maar 't is nog steeds niet meer dan een handjevol
.
De deceptie
Fijn!quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:43 schreef Suikertante het volgende:
Even egopost, vandaag 12+1 en voor 't eerst een hartje gehoord! Baarmoeder was al flink gegroeid en alles lijkt in orde!
Ik ben nu 37w4d en ik wacht nog steedsquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zolang ben je toch nog niet zwanger? Bij mij kwam het pas na een week of 20... Maar ik was dan ook nog niet gestopt met borstvoeding toen ik zwanger werd, misschien dat het daardoor ook wel wat langer duurde...
Inmiddels 70F...
Bestaat er ook maat 70G?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:43 schreef Suikertante het volgende:
75 is een beetje een ding... Ik zit er denk net tussen ofzo. Bij een nieuwe bh zit 70 een weekje wat krap, maar daarna echt goed... 75 zit in de winkel meteen goed, maar na een week kruipt het naar boven..quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:51 schreef Logician78 het volgende:
Suiker
Tico jep..
Ik zit nu op 75H en moet binnenkort weer upgraden....
Dat enorme valt echt heel erg mee... Mijn borsten zijn niet groter dan die van een vrouw met 85 C. Misschien zelfs wel kleiner...quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:04 schreef Spirit82 het volgende:
Krijgen jullie geen last van je nek/rug met die enorme borsten?!
Jij ging geen borstvoeding geven he? Zorg dan inderdaad voor een lekkere stevige bh bij de stuwing, en dat fabeltje van die koolbladeren bij stuwing, dat werkt echt!quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja die app die ik heb komt ook niet helemaal overeen met de lengte/gewicht die in het ziekenhuis geschat wordt.. Meestal zit draakje eronder terwijl ze volgens het zkh exact op het gemiddelde ligt iedere keer.
Jeetje Logi, jij alweer upgraden?
Mijn boobs zijn in de laatste week ook weer gegroeid (en ze produceren VEEL melk op het moment![]()
) .. Gelukkig stevige sportbh''s op de groei gekocht en alles past er nog netjes in. Geen idee of dat dadelijk nog zo is met de stuwing enzo, denk dat ik dat geheid mee mag maken gezien het feit dat ze nu al zo reageren en draakje nog niet eens geboren is..
Suiker fijn dat alles in orde is!![]()
Hooiwagen, die boobs komen heus wel! Tot 20 weken zag je amper aan me dat ik zwanger was .. Maar de tijd erna! Mijn goeie god .. Pamela Andersom is er niks bij terwijl ik eerst een bescheiden cupje had.
Nee dat heb je inderdaad goed onthouden! Haha en die tip kreeg ik inderdaad al!quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij ging geen borstvoeding geven he? Zorg dan inderdaad voor een lekkere stevige bh bij de stuwing, en dat fabeltje van die koolbladeren bij stuwing, dat werkt echt!
AAUUWWWquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee dat heb je inderdaad goed onthouden! Haha en die tip kreeg ik inderdaad al!
En appelstroop in diepvrieszakjes en dat dan in de diepvries? Kan jij daar meer over zeggen? Ben bang dat die dingen zich vast vriezen aan mijn tepels (net als dat je als het gevroren heeft niet met je tong over een lantaarnpaal moet gaan .. dat effect)
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord nee... Maar koolbladeren is wel een hele vaak gebruikte... Als je echt last hebt mag je gewoon paracetamol (mits je dat normaal ook mag he?) als het zeer doet. Koeling werkt ook goed als het pijnlijk is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee dat heb je inderdaad goed onthouden! Haha en die tip kreeg ik inderdaad al!
En appelstroop in diepvrieszakjes en dat dan in de diepvries? Kan jij daar meer over zeggen? Ben bang dat die dingen zich vast vriezen aan mijn tepels (net als dat je als het gevroren heeft niet met je tong over een lantaarnpaal moet gaan .. dat effect)
Het komt bij de hema vandaan, return to sender project... Dus je steunt er ook nog wel iets van een goed doel mee.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:11 schreef Suikertante het volgende:
Dank voor jullie medejompels!
En wat een ultiem fijne slinger Tico!
Ik heb wel een nieuwe beha gekocht, iets meer dan een cupmaat gegroeid nu. Spirit, ik lijk 's avonds zwanger, maar 's morgens is het een beetje een sneu buikje nogDarmen dus, lijkt me!
Ik heb ook geen bv gegeven, mijn kraam deed kraamverband in stukken knippen en dat vochtig maken en in de vriezer in een zakje, eenmaal bevroren deed ik als ik last had dat zakje in een hydrofiel washandje en dat kon ik dan een beetje buigen en schoof ik zo in mijn megastrakke beha en dat was toch fijnquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja kan het maar beter even vragen aan de ervaringsdeskundigen voordat ik dadelijk de wizzkid uit ga hangen en jullie me moeten redden![]()
Lijkt me ook superleuk om zelf dingetjes uit te zoeken en te kopenquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het komt bij de hema vandaan, return to sender project... Dus je steunt er ook nog wel iets van een goed doel mee.
Ik vond m zo leuk en mn gok dat het precies de goede lengte was klopte ook.. En mooie felle kleuren, misschien dat baby daardoor de slinger vrij snel wel wazig ziet...
Vervelend is dat ja...quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:17 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Lijkt me ook superleuk om zelf dingetjes uit te zoeken en te kopen![]()
Ik ben een beetje bang dat wij overladen gaan worden met troep en ons dan verplicht voelen het te gaan gebruiken... Zo hebben we zaterdag van vrienden een mobile gekregen. Superlief hoor, maar wat een lelijk ding en wat een snertgeluid komt eruit. Ik wil die troep helemaal niet
Dat kan ik haar toch niet aan doen? Sowieso is het de vriendin die laatst een miskraam heeft gehad, dus heb het gevoel alsof ik voorzichtig met haar moet zijn. Wat moeilijk is, want soms voelt het een beetje alsof ze mijn zwangerschap kaaptquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vervelend is dat ja...
Kan het niet geruild worden? Dat klinkt misschien een soort bot, maar misschien heeft ze het bonnetje nog en kun je er 1 uitkiezen die je wel leuk vind?
Bewaak je eigen grenzen daarin ja... Misschien is het in dit geval niet zo handig nee...quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat kan ik haar toch niet aan doen? Sowieso is het de vriendin die laatst een miskraam heeft gehad, dus heb het gevoel alsof ik voorzichtig met haar moet zijn. Wat moeilijk is, want soms voelt het een beetje alsof ze mijn zwangerschap kaapt
Ik had al bedacht dat ik spontaan van mn ouders ook een mobile zou krijgen (die ik dan natuurlijk zelf heb uitgezocht/gekocht) en dan misschien die mobile van hun alleen als ze langskomen (als ik daaraan denkquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bewaak je eigen grenzen daarin ja... Misschien is het in dit geval niet zo handig nee...
Ik zou gewoon aan haar vragen of het nog geruild kan worden.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat kan ik haar toch niet aan doen? Sowieso is het de vriendin die laatst een miskraam heeft gehad, dus heb het gevoel alsof ik voorzichtig met haar moet zijn. Wat moeilijk is, want soms voelt het een beetje alsof ze mijn zwangerschap kaapt
Kun je geen twee mobiles gebruiken? Wij hebben zelf boven en onder een box staan. De minst leuke mobile hang ik bovenquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En je hebt wel gelijk dat ze niet van porselein is... maar toch kan ik het gewoon niet over mn hart verkrijgen om iets waar zij van heeft genoten (lijkt me moeilijk en fijn tegelijk om babydingen uit te zoeken voor anderen) af te kraken. Alsof het niet goed genoeg voor me is, terwijl ik het gebaar echt enorm waardeer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:28 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik zou gewoon aan haar vragen of het nog geruild kan worden.
Na een miskraam ben je verdrietig, niet van porselein.
Ja <3quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:25 schreef Estrys het volgende:
Heb je het wiegje al klaar staan Tico![]()
De babykamer is hier nog steeds rommelhok, kreeg er vannacht ineens stress over
Ik vind eigenlijk altijd alles leukquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik had al bedacht dat ik spontaan van mn ouders ook een mobile zou krijgen (die ik dan natuurlijk zelf heb uitgezocht/gekocht) en dan misschien die mobile van hun alleen als ze langskomen (als ik daaraan denk)
Maar hebben jullie daar geen tactieken voor, om te voorkomen dat mensen jullie overspoelen met allemaal lief/goedbedoelde kadootjes waar je echt helemaal niks mee wilt/kunt? Wij wonen nu op 60m2 en we hebben simpelweg geen plek voor 50 rompertjes of bergen speelgoed of wat dan ook...
We wonen in een tweekamer appartement, dus kruimel heeft niet eens een eigen slaapkamerquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Kun je geen twee mobiles gebruiken? Wij hebben zelf boven en onder een box staan. De minst leuke mobile hang ik boven
Hoe bedoel je trouwens kapen van de zwangerschap? Geen aandacht ervoor of zich nu botvieren op jouw zwangerschap, zeg maar?
Oh, ja, dan wordt het een beetje lastig qua ruimte iddquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:33 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
We wonen in een tweekamer appartement, dus kruimel heeft niet eens een eigen slaapkamer![]()
En ze botviert zich juist op mn zwangerschap. Ze wil alles weten en zien, stuurt om de dag berichtjes over hoe het met me is. Zegt dat ze vanalles voor me gaat doen en organiseren. Lief zat zit ook op te vreten toen ze zei dat ze een fles martini en een broodje filet american voor me mee zou nemen als ik bevallen was (moet er niet aan denken). Hij helemaal jaloers: "IK hoor voor jou te zorgen!!"Het komt een beetje beklemmend over.
Maar dat beklemmende zou ik wel zeggen... Maar dan subtiel... Dat je het echt heel leuk vindt dat ze zo begaan is met je, maar dat het je niet helemaal lekker zit...quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:33 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
We wonen in een tweekamer appartement, dus kruimel heeft niet eens een eigen slaapkamer![]()
En ze botviert zich juist op mn zwangerschap. Ze wil alles weten en zien, stuurt om de dag berichtjes over hoe het met me is. Zegt dat ze vanalles voor me gaat doen en organiseren. Lief zat zit ook op te vreten toen ze zei dat ze een fles martini en een broodje filet american voor me mee zou nemen als ik bevallen was (moet er niet aan denken). Hij helemaal jaloers: "IK hoor voor jou te zorgen!!"Het komt een beetje beklemmend over.
keischattigquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:07 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik had gister een hele leuke slinger voor in het wiegje gekocht...
[ afbeelding ]
Ik moest m even delen met jullie.
Ik had al spijt dat ik manlief gevraagd had om mee te gaan, 't kon allemaal niet snel genoeg gaan bij de gyn, we hebben amper zelf iets kunnen zien op de echo, was snel hoofd meten, buik meten, dat is dan 2700 gram, bedankt en tot binnen 5 weken...quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:07 schreef Estrys het volgende:
Vandaag groeiecho trouwens. Moet helaas alleen naar die afspraak omdat ik vergeten ben mijn man te vertellen dat deze afspraak bij de vlos met echo is. Dus toen ik daar donderdag achter kwam had hij al allerlei afspraken die hij niet af kan zeggen. Zal toch niet zo erg zijn dat ik alleen kom?
damnquote:Op maandag 22 oktober 2012 08:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Word zelf ieder 1,5u wakker om te plassen. Soms, als ik geluk heb, wel eens 2 uur. Maar 't wijkt vaker af naar onder (1 uurtje slapen en weer plassen) dan naar boven
Ben blij dat ik vrij snel weer in slaap val, anders sliep ik dus praktisch niks
Whoopiequote:Op maandag 22 oktober 2012 09:43 schreef Suikertante het volgende:
Wij dit weekend ook grote baby-voorbereidingen gedaan: park staat klaar, bedje op onze kamer en dat in babykamer geïnstalleerd. Geeft me rustquote:
Oh, het valt wel mee hoorquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:43 schreef OooLizaooO het volgende:
damn, dat zou ik echt niet trekken...
Gelukkig daar dan weer geen last van. En gelukkig dat jij wel kan doorslapen erna coco!
idemquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:49 schreef Suikertante het volgende:
Jaaa wat leuk Liza, ik ga woensdag voor het eerst iets maken op de naaimachine, hopelijk een maxicozy-compatible omslagdoek waarvan ik het patroon hier ergens op het forum tegenkwam
Gelukkig is je verlof al begonnen, dan kan je inderdaad gewoon lekker wat langer blijven liggen!quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, het valt wel mee hoorIs vooral erger geworden tijdens mijn verlof. Dus ik hoef niet per se vroeg op te staan (al probeer ik het meestal wel, anders is het zo zonde van de dag
).
En wat je al zegt, ik val vrij snel weer in slaap, denk dat dat enorm scheelt!
Misschien is dit het inderdaad wel. Mijn moeder heeft daar ook een handje van: steeds aan mn buik zitten en glunderen dat ze weer oma wordt. Ook heel lief, maar soms voel ik me net een broedmachine. Shit, ik ben gewoon jaloers op mn eigen kindquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:49 schreef L-E het volgende:
Spirit, ik heb zo'n zus. Tenminste, bij de eerste was ze zo. Maar zij had/heeft een grote kinderwens, dat is ondanks de mmm nooit gelukt, dus ik heb haar op momenten op haar manier laten 'mee genieten'. Maar ik had toen geen man die me steunde, dus ik vond het soms wel fijn. Soms niet, maar dan zei ik dat. Het is allemaal goedbedoeld, denk ik maar, maar ik zou het wel bespreekbaar maken als ik jou was. Sowieso kan ik persoonlijk niet zo goed tegen mensen die me alleen nog als zwanger zien en niet meer als mezelf, ofzo.
M'n moeder is erg lief, maar meer geïnteresseerd in het praktische. TEgen haar moet ik soms wel eens zeggen: voel nu toch eens de kleine schoptquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien is dit het inderdaad wel. Mijn moeder heeft daar ook een handje van: steeds aan mn buik zitten en glunderen dat ze weer oma wordt. Ook heel lief, maar soms voel ik me net een broedmachine. Shit, ik ben gewoon jaloers op mn eigen kind
Dat vind ik dan altijd weer heel liefquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien is dit het inderdaad wel. Mijn moeder heeft daar ook een handje van: steeds aan mn buik zitten en glunderen dat ze weer oma wordt. Ook heel lief, maar soms voel ik me net een broedmachine. Shit, ik ben gewoon jaloers op mn eigen kind
quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jaaa, Vriendje heeft er een handje van. 'Nee, laat mij dat toiletpapier maar tillen hoor lief!' Wtf?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat vind ik dan altijd weer heel lief
Wat ik wel soms een beetje irritant kan vinden, is als mijn moeder nog de allerlichtste zakjes uit mijn handen trek, want "jij moet niet tillen!". Niet alleen mijn moeder overigens, maar iedereen die me behandelt alsof ik ineens gehandicapt ben ipv zwanger
Wat tegelijk ook juist weer ontzettend lief is
Ja!! Ook heeeeel herkenbaar!! Van lief mocht ik laatst niet eens mn handtas meer dragen. Kom op heyquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat ik wel soms een beetje irritant kan vinden, is als mijn moeder nog de allerlichtste zakjes uit mijn handen trek, want "jij moet niet tillen!". Niet alleen mijn moeder overigens, maar iedereen die me behandelt alsof ik ineens gehandicapt ben ipv zwanger
Wij gaan aardig gelijk op, geloof ik. Hoe ver ben jij nu?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:57 schreef Hooiwagen het volgende:
Ik geloof dat ik nog maar ff wacht met vertellen aan de ouders. Neig nu om het toch pas te vertellen als voorbij de 12 weken ben. Dat is ergens eind november.
Dat mensen ook zeggen: je hebt nu belangrijkere dingen om aan te denken. Ik word daar altijd erg opstandig van. Alsof het verdomme niet genoeg is dat ik geen koffie meer drink, geen rauw vlees meer eet, geen alcohol meer... geen normale nieuwe kleren meer, geen leuke setjes lingerie meer, zelfs geen teennagels meer lakken of haar vervenquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Zwanger zijn is heel leuk en bijzonder, maar als álle aandacht daarnaar uitgaat raakt je sprankelende persoonlijkheideen beetje onderbelicht he? Er is zoveel meer in de wereld, soms vergeten mensen om je heen dat.
Van wie mag jij je teennagels niet meer lakken?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat mensen ook zeggen: je hebt nu belangrijkere dingen om aan te denken. Ik word daar altijd erg opstandig van. Alsof het verdomme niet genoeg is dat ik geen koffie meer drink, geen rauw vlees meer eet, geen alcohol meer... geen normale nieuwe kleren meer, geen leuke setjes lingerie meer, zelfs geen teennagels meer lakken of haar vervenstom internet
In nagellak kan spul zitten dat dan ook weer niet goed is.. ofzo. Uit voorzorg doe ik het gewoon allemaal nietquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Van wie mag jij je teennagels niet meer lakken?
Ik ben vandaag 7 weken (geloof ik)quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:01 schreef Hooiwagen het volgende:
Exact 8 weken vandaag volgens de app. De echo lag 1 dagje voor, maar ik houd laatste menstruatiedatum aan als leidraad. Die ene dag.
Dit doen mensen al bij mij vanaf week 10quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Huh???quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat mensen ook zeggen: je hebt nu belangrijkere dingen om aan te denken. Ik word daar altijd erg opstandig van. Alsof het verdomme niet genoeg is dat ik geen koffie meer drink, geen rauw vlees meer eet, geen alcohol meer... geen normale nieuwe kleren meer, geen leuke setjes lingerie meer, zelfs geen teennagels meer lakken of haar vervenstom internet
Misschien trekt die vermoeidheid ook wel weer even weg he? Dan kun je best nog ff lekker biosje doen, en wat is er mis met de film van 7 uur?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:01 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
In nagellak kan spul zitten dat dan ook weer niet goed is.. ofzo. Uit voorzorg doe ik het gewoon allemaal niet
En niet meer stappen, niet meer zoveel met vrienden afspreken, niet meer lekker uit eten of naar de bios, zelfs de leuke kant van mn werk kan niet meer omdat ik zo verdomde moe ben
AAAAAAAHHHVandaag is niet zo mijn dag denk ik
Dat zijn de normale controles hier, die zijn inderdaad niet bijster spannend, maar voor een groeiecho wordt hier in het ziekenhuis toch wel een kwartier uitgetrokken om goed te kijken met uitleg en ruimte voor vragen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:43 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Ik had al spijt dat ik manlief gevraagd had om mee te gaan, 't kon allemaal niet snel genoeg gaan bij de gyn, we hebben amper zelf iets kunnen zien op de echo, was snel hoofd meten, buik meten, dat is dan 2700 gram, bedankt en tot binnen 5 weken...
Dus hij gaat niet veel missen
Nu het nog kanquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:06 schreef Spirit82 het volgende:
Laat me met rust. Ik zwelg in zelfmedelijden
En ik ga NU mijn teennagels lakken
Haar verven enzo doe ik idd ook nog gewoonquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Huh???
Serieus?
Ik koop zat leuke nieuwe kleding, koop mooie goede lingerie... Ik gooi gewoon kleurspoeling door mn haartjes en als ik me gelukkig zou voelen van mn teennagels lakken zou ik ook dat zeker niet laten, ware het niet dat ik er nu wat moeilijk bij kom..
Dat je geen alcohol drinkt en rauw vlees eet, dat kan inderdaad echt kwaad.. Maar ontzeg jezelf niet teveel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik roep al maanden heel consequent dat ik geen lepra hebquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Haar verven enzo doe ik idd ook nog gewoonTeennagels lakken zou ik ook niet meer kunnen, geloof ik
Gisteren het oerwoud dat mijn bikinilijn was, gesnoeid. Ik kan het alleen zelf echt niet meer zienDus M. heeft me een spiegel voor gehouden terwijl ik onder de douche stond te kappen. Een van de meest onsexy momenten tot nu toe
![]()
En het resultaat laat nog steeds te wensen overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
[..]
Haar verven enzo doe ik idd ook nog gewoonTeennagels lakken zou ik ook niet meer kunnen, geloof ik
Gisteren het oerwoud dat mijn bikinilijn was, gesnoeid. Ik kan het alleen zelf echt niet meer zienDus M. heeft me een spiegel voor gehouden terwijl ik onder de douche stond te kappen. Een van de meest onsexy momenten tot nu toe
![]()
En het resultaat laat nog steeds te wensen overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
[..]
![]()
En het resultaat laat nog steeds te wensen overdat laat ik mooi aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.over
die kan dat veeeeeel mooier als ik op het moment![]()
[..]
![]()
En het resultaat laat nog steeds te wensen overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Heerlijk. Ik deed het idd maar op gevoel (ben toch blind zonder lenzen dus ik zag het normaal ook al niet onder de douche) en dan vroeg ik idd aan manlief; en, nog een beetje netjes? Hij: joah, best aardig.
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Dat durft M. niet. Bang dat hij me snijdt/verminktquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:09 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
dat laat ik mooi aanover
die kan dat veeeeeel mooier als ik op het moment
[..]
![]()
En het resultaat laat nog steeds te wensen overHm... Ik heb gelukkig iemand die daar zo enorm niet druk om maakt... Ik kan er erg mee zitten dat ik er niet goed bij kan, beetje op de tast en dat ik lang geen zin heb om het nu bij te houden.. En dan voel ik me zo ongelovelijk onsexy...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan heerlijk de opmerking dat het hem in elk geval geen reet interesseert... Dan denk ik ook weer, waar maak ik me nou zo druk om...I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Ik scheer me niet voor hem, maar voor mijn eigen gevoel idd. Dus fijn dat hij het niet erg vindt, maar dat maakt niet dat ik me ineens wél sexy voel als het woest en wild de pan uit groeitquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hm... Ik heb gelukkig iemand die daar zo enorm niet druk om maakt... Ik kan er erg mee zitten dat ik er niet goed bij kan, beetje op de tast en dat ik lang geen zin heb om het nu bij te houden.. En dan voel ik me zo ongelovelijk onsexy...
En dan heerlijk de opmerking dat het hem in elk geval geen reet interesseert... Dan denk ik ook weer, waar maak ik me nou zo druk om...
Dat ik niet terminaal ben en niets aan mn handen mankeer... Maar wat wel tot gevolg heeft dat ik gewoon teveel doe, en daardoor toch ook van de vk hoor dat ik rustiger moet doen, want harde buiken wil toch wel zeggen dat ik teveel bezig ben.. (Ja duh, ik heb er nog 2 he?)quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik roep al maanden heel consequent dat ik geen lepra heb
Ik hou het nu even bij elektrisch, zo'n tondeuse standje zeg maar. Gewoon kort genoeg om niet vervelend te zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hm... Ik heb gelukkig iemand die daar zo enorm niet druk om maakt... Ik kan er erg mee zitten dat ik er niet goed bij kan, beetje op de tast en dat ik lang geen zin heb om het nu bij te houden.. En dan voel ik me zo ongelovelijk onsexy...
En dan heerlijk de opmerking dat het hem in elk geval geen reet interesseert... Dan denk ik ook weer, waar maak ik me nou zo druk om...
Ik voel me sowieso vreselijk onsexy met die stomme buik... Mn muts kan er ook nog wel bij...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik scheer me niet voor hem, maar voor mijn eigen gevoel idd. Dus fijn dat hij het niet erg vindt, maar dat maakt niet dat ik me ineens wél sexy voel als het woest en wild de pan uit groeit
Ik kan overigens erg goed op de tast scheren. Een talent dat van pas gaat komen!
Ja ik zou me net voelen als nu met mn grijze haren en mn ongelakte teennagels als ik met zo'n ontplofte mol zou rondlopen...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik scheer me niet voor hem, maar voor mijn eigen gevoel idd. Dus fijn dat hij het niet erg vindt, maar dat maakt niet dat ik me ineens wél sexy voel als het woest en wild de pan uit groeit
Ik kan overigens erg goed op de tast scheren. Een talent dat van pas gaat komen!
Oh, zo is hij ookquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik lakte ook gewoon mijn teen nagels en verfde mijn haar!quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
![]()
Bij mij ook voor m'n eigen gevoel, maar zo'n scheve landingsbaan,quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Dan wordt er terecht iemand boosquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat ik niet terminaal ben en niets aan mn handen mankeer... Maar wat wel tot gevolg heeft dat ik gewoon teveel doe, en daardoor toch ook van de vk hoor dat ik rustiger moet doen, want harde buiken wil toch wel zeggen dat ik teveel bezig ben.. (Ja duh, ik heb er nog 2 he?)
Maar ook dat als ik het hele huishouden op vrijdag weer heb gedaan dat ik in de avond wel kan janken hoeveel pijn ik heb en me werkelijk geen positie meer kan aanmeten die geen zeer doet...
Dan wordt er wel iemand boos hier...
Ik voel het ook pas als het te laat is. Doe ik overdag lekker verder, opmerkingen negerend. En dan 's avonds niet meer kunnen bewegen zonder pijn. Krijg ik ook zo'n blik van: ja, told you so...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat ik niet terminaal ben en niets aan mn handen mankeer... Maar wat wel tot gevolg heeft dat ik gewoon teveel doe, en daardoor toch ook van de vk hoor dat ik rustiger moet doen, want harde buiken wil toch wel zeggen dat ik teveel bezig ben.. (Ja duh, ik heb er nog 2 he?)
Maar ook dat als ik het hele huishouden op vrijdag weer heb gedaan dat ik in de avond wel kan janken hoeveel pijn ik heb en me werkelijk geen positie meer kan aanmeten die geen zeer doet...
Dan wordt er wel iemand boos hier...
Ik wil het niet weten *waarisdevingersinorensmiley*quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:14 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik lakte ook gewoon mijn teen nagels en verfde mijn haar!
Op het eind van de zwangerschap ging ik juist nog ff naar de pedicure en liet ik haar mijn teennagels doen, ideaal.
En over onsexy gesproken...
Ik had laatst de slappe lach met mijn man, eerst moest hij me in en uit bed helpen, daarna bij de w.c. en daarna helpen met kolven. Ik zei al tegen hem "dit komt nooit meer goed tussen ons he?"![]()
Haha, maar weet je, als je dát overleeft en elkaar nog leuk vindt, dan red je het tot in de eeuwigheid samenquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:14 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik lakte ook gewoon mijn teen nagels en verfde mijn haar!
Op het eind van de zwangerschap ging ik juist nog ff naar de pedicure en liet ik haar mijn teennagels doen, ideaal.
En over onsexy gesproken...
Ik had laatst de slappe lach met mijn man, eerst moest hij me in en uit bed helpen, daarna bij de w.c. en daarna helpen met kolven. Ik zei al tegen hem "dit komt nooit meer goed tussen ons he?"![]()
Ja, nu gaat er een 3e oog groeien!quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb weer mooie paarse teennageltjes![]()
Ik moest er helemaal van janken zo fijn
En als mn kind misvormd is, is het jullie schuld
Niet eens half roze/half blauw?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
Knippen.... Hmz, dat stel ik al een week uit ofzo.. En mn schoenen beginnen zeer te doenquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahaha .. gelukkig kapt vent hier de bushbush want ik zie het niet meer![]()
Oww en teennagels lakken, daar kom ik echt niet meer bij hoor. Zit er wel over te denken om een dezer dagen nog even langs de pedicure te gaan want knippen kan ik ook niet meer. En dat durf ik dan weer niet aan vent over te laten uit angst dat ie in het leven knipt![]()
Woow Suiker moet jij echt zo vaak naar het toilet snachts ja.. Das echt wel veul! Dat heb ik gelukkig niet.
Dan mag ie fijn met mijn misvormde kind spelen!quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
Woow nu al 20 weken?quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:12 schreef Kyara het volgende:
ik las ergens een goede echo
Ik zeul de hele dag met 10 kg kind rond. Hoezo niet tillen?hoewel ik het op zich ook wel prettig zou vinden als er wat meer uit handen werd genomen
Nog even een jompel voor mezelf: 20 weken vandaag!![]()
en woensdag de seo en ik begin het weer heeeeel spannend te vinden.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef .Sparkling. het volgende:
Even ego: net weer een echo gehad en het zag er perfect uit volgens de gyn
8 weken en 2 dagen, 1,8 cm. Ik ben verliefd!
Ooh helemaal vergeten...quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:40 schreef freecell het volgende:
Whahaheerlijk topic dit!
Qua snoeien... Ik heb bijna geen haargroei op benen en oksels tijdens de zwangerschap, was er vanuit gegaan dat dat ook voor de rest gold.
Dus ik vorige weeek: ziet het er nof een beetje uit?
H:ij neeeee![]()
Ow
Hier alles kalmik hoop dat de gyn nig ergens komt, even morgen doorspreken en vragen stellen.
Bij onze AH XL heb je parkeerplakken vlak bij de ingang, voor 'gezinnen met kinderen'. Hoe erg de kinderhaters dat ook vinden, ik vind het best tof.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:50 schreef Spirit82 het volgende:
Ik wil eigenlijk ook gewoon op zo'n extra grote plek recht voor de deur van winkels enzo kunnen parkeren: als mensen me behandelen als invalide, vind ik dat ik daar ook recht op heb.
In Belgie heb je trouwens ook dat soort vakken speciaal voor vrouwen. Ik vind het geniaalSoms is er niks mis met wat discriminatie
Die snap ik dan weer niet helemaal... kinderen kunnen toch lopen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Bij onze AH XL heb je parkeerplakken vlak bij de ingang, voor 'gezinnen met kinderen'. Hoe erg de kinderhaters dat ook vinden, ik vind het best tof.
Niet als ze zonder benen worden geboren. Dat zijn de kinderen van moeders die hun teennagels lakken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Die snap ik dan weer niet helemaal... kinderen kunnen toch lopen?
Ow cool. Weer een parkeermogelijkheid extraquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef L-E het volgende:
[..]
Niet als ze zonder benen worden geboren. Dat zijn de kinderen van moeders die hun teennagels lakken.
Vandaag ben ik ook 12 weken en 1 dag! Dus suikertante en ik lopen gelijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:04 schreef Omentielvo het volgende:
Suiktertante,voor het horen van het hartje (heb je dat nog opgenomen. Zo’n mooi geluid) en voor de 12 weken + 1 dag
Vencodark,voor de 12 weken
Ik heb nog geen fotoquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:05 schreef L0t.. het volgende:
Spirit, doe es een foto plaatsen in het buikentopic![]()
Telefoon, internetberbinding, facebook.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen fotoen ik weet niet hoe dat moet
Ik wil em niet op facebook zetten...quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Telefoon, internetberbinding, facebook.
Je kan foto's verbergen van je timeline... Gewoon op alleen ik zetten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik wil em niet op facebook zetten...
Dat kan, ik doe dat altijd zo.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:17 schreef Spirit82 het volgende:
Heb em nu op fb staan onder "only me"... nu even zien of ik het dan kan uploaden als het afgeschermd is.
Muwahahahaquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:40 schreef Estrys het volgende:
Wij liepen zaterdag op het station. Even kijken of er plek is op een bankje, zegt mijn man tegen onze peuter: 'ja en anders gaat mama even haar act opvoeren"
En aangezien dit HET topic is van Ophelia .. ik weet niet hoeveel posts er in 1 topic passen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:08 schreef becky27 het volgende:
jezus wat gaat het hier snel!! Hoe moet ik dat nou bijhouden zeg.
Is haar man zo'n kleintje ja?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:26 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Muwahahaha![]()
Heerlijk he, die eerlijkheid van die kleintjes altijd
Ja dat herken ik ook wel, ben elke ochtend onder de douche nog verbaasd dat het niet weer verdwenen is maar juist groter gewordenquote:
Bel even?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Dames ik heb toch een beetje een vraagje waar ik mee zit .. Weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ik moet om 15.45 voor controle naar zkh. Vent is rond 14.45 thuis van het werk.
Echter kamp ik sinds gisteravond met vervelende hoofdpijn. Hoofdpijn is mij sowieso niet echt bekend, en gedurende de zwangerschap hier ook eigenlijk geen last van gehad. Sinds ongeveer 2 uur heb ik het idee dat mijn zicht er ook minder door wordt. Verder voel ik mij prima overigens! Maar dan schiet een eventuele vergiftiging wel door mijn hoofd ...
Ik vind het erg moeilijk om eventueel gevaar te bepalen. Het voelt erg vervelend, dat wel. Maar aan de andere kant denk ik: ik moet er zo toch heen .. dat ene uurtje kan dan toch nog wel wachten? Wat zal ik doen?
Goed dat je hebt gebeld Twinkle. Waarschijnlijk is het niks, maar better safe than sorry. Succes zometeen en laat maar snel weten dat alles goed is!quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Yo .. MOETEN nu al komen![]()
![]()
Dus vent net gebeld .. die komt als de brandweer naar huis want ja, hij heeft de auto mee. En beter rijd ik nu niet zelf.
Het zal wel niks zijn maar toch .. Better safe than sorry
kijk dat is mooiquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
N.a.v. de discussie laatst.
Ook de man van Twinkle heeft recht op bijzonder verlof voor tijdens de bevalling en daarna nog kraamverlof van twee dagen.
De CAO wijkt in dit geval niet af van de wet dus angst om in het weekend te bevallen en je verlof kwijt te zijn hoeft er dus niet te zijn.
Succes...quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Yo .. MOETEN nu al komen![]()
![]()
Dus vent net gebeld .. die komt als de brandweer naar huis want ja, hij heeft de auto mee. En beter rijd ik nu niet zelf.
Het zal wel niks zijn maar toch .. Better safe than sorry
1 meter 70, dus zo groot is hij inderdaad nietquote:
Mooi dat de echo goed was!quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:37 schreef nytar het volgende:
Ik ben ook net terug van de 2e groei echo. Het ventje is nog steeds heerlijk gemiddeld de wordt geschat op 7 pond bij 40 weken.
Echo's zijn met deze termijn niet fraai meeraf de toe een voet, maar daar was ook alles mee gezegd!
Het wordt beter...quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:40 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mooi dat de echo goed was!
Mijn echo's zijn tot nu toe ook niet fraai geweest. De eerste echo was het een onherkenbaar blobje, de tweede met 12 weken een lelijke kleine alienIk hoopte dat het met de tijd beter zou worden!
Nou die van mij kan nog wel wat finetuning gebruiken. :,) /smeltende kaarsvetbaby!quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het wordt beter...
Ik had bij 7 weken een gekke coconachtige prop... En bij 12 weken leek het al iets meer menselijke vormen aan te nemen. En bij 20 weken zie je opeens een kant en klaar minimensje.
3D Echo?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:49 schreef Gulara het volgende:
[..]
Nou die van mij kan nog wel wat finetuning gebruiken. :,) /smeltende kaarsvetbaby!
Ik vond het idd ook al behoorlijk compleet, duidelijk een mensje met al een zichtbaar neusje, vingertjes en teentjes enzoquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:00 schreef pessie het volgende:
Ik vond de baby bij 12 weken echt al op een minimensje lijken. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de pretecho! Als ik jullie zo hoor moet dat er echt af uitzien.
Dat zijn ook smeltende kaars beelden.... Of aliens...quote:
Daar heb ik ook nogal moeite mee ja. Wat een verschil met het wachten op topicquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:08 schreef becky27 het volgende:
jezus wat gaat het hier snel!! Hoe moet ik dat nou bijhouden zeg.
Spannend!! Je moet 3 dagen rust houden toch? Lijkt me een flinke opgaaf als je je nu al zo verveeldquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:31 schreef Ereshkigal het volgende:
Zo kom even binnenstrompelen
Vanochtend de vruchtwaterpunctie gehad
Moe zeggen dat het me erg mee viel
Kleine doet het erg goed gynaecoloog verwacht dat ik de kleine snel zal voelen omdat tie zo bewegelijk is! Nou ik hoop het!
Maar ze zag nu ineens ook een vleesboom zitten maar t kon geen kwaad
Lig me nu stierlijk te vervelen in bed
Kreeg net van vriendlief op me kop dat ik wat drinken kwam halen dus blijf maar braaf liggen
dat stijve na een dagje is idd heel herkenbaar. Dit weekend naar CP en over 4 weken een midweekje naar Disney en daarna ga ik echt niet meer van dit soort dingen plannen (zeg ik nu).quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:00 schreef pessie het volgende:
Gulara, eerste trimester at ik echt veel. Ik was zo misselijk en het enige wat hielp was vreten. Is nu gelukkig veel minder.
KJ, heerlijk weekend gehad dus! Zo jammer dat je dat dan op maandag moet bekopen met pijn![]()
Ik probeer steeds een balans te vinden tussen bewegen en liggen, en dat gaat nog steeds best goed. Donderdag iets minder vanwege dagje dierentuin, ben er de afgelopen dagen echt flink stijf van geweest. Gaat nu gelukkig weer beter.
Free, nog niets dus. Ik hoop dat de gyn je vragen kan beantwoorden. Hebben ze nog gekeken naar ontsluiting of nog steeds niet ivm infectiegevaar?
Ik vond de baby bij 12 weken echt al op een minimensje lijken. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de pretecho! Als ik jullie zo hoor moet dat er echt af uitzien.
As, ik til Nathan zo min mogelijk, maar das toch al gauw 10x per dag idd... scheelt dat ik geen zwaargewichtje heb. Al is Y toch ook behoorlijk gemiddeld?
Dat is ook vies zeg.. Lekker als die kleine er straks is, zit de meteen in de wietlucht..quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:39 schreef Spirit82 het volgende:
Nog even klagen hoor, onderbuurman zit al de hele middag te blowen en gatverdamme wat een stankKan niet eens mn deuren open zetten met dit mooie weer
zak hooi
Heb al klacht na klacht ingediend over geluidsoverlast van zijn hond en daar werd ook niet echt actie op ondernomen. Heb het idee dat onderbuurman goed overweg kan met de klachtenfunctionaris. En hij rookt niet vaak buiten gelukkig, dus om nou over die ene keer per week ofzo een klacht in te dienen vind ik ook weer zo wat. Je woont nu eenmaal in een appartement... helaas hebben wij het slecht getroffen met deze pannenkoek...quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is ook vies zeg.. Lekker als die kleine er straks is, zit de meteen in de wietlucht..
Huurhuis? -> huurbaas
Wat een lieffiequote:Op maandag 22 oktober 2012 15:42 schreef becky27 het volgende:
oh ik vond mijn mini met 12 weken echt heel tof![]()
[ afbeelding ]
Ooh wat zie je dat goed zo!!! Super leukquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:42 schreef becky27 het volgende:
oh ik vond mijn mini met 12 weken echt heel tof![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor alleen als ik me niet goed voel. Op zich gaat het nu redelijk en ik heb alleen echt heel veel werk. En dat ga ik wel even aankaarten, want ik heb veel teveel op het moment voor de nog 4 weken die ik nog moet. Vorige keer had ik dat ook. Heb ik mezelf helemaal over de kop gewerkt en zat ik een week voor mijn verlof met een enorme kaakontsteking (wortelkanaalbehandeling en kaakchirurg met 35 wekenquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:42 schreef Kyara het volgende:
Succes Twinkle! Ze nemen inderdaad geen enkel risico als er het ook maar een klein beetje lijkt op zwangerschapsvergiftiging. En dat is moet goed ook.
Fijn dat de echo's goed waren Estrys en Nytar! En Estrys, fijn dat je vk zo goed reageerde. Ga je je nu ook ziek melden?
Ik niet, maar dat ik vooral omdat ik het echt niet meer kan. Tillen doet me zeer, en dragen ook.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:50 schreef As1981 het volgende:
Die is ook wel heel gaaf Becky!!! Zo duidelijk was hij hier niet hoor.
Ik ga er toch vaak in mee KJ, maar meer omdat ik dat anders ook zo lullig vind (en ik niet altijd zin heb ik de strijd die het oplevert.
Ik heb ook wel eens een mondje vol, maar dat hoeven we niet te weten!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:22 schreef Logician78 het volgende:
Hooi
Becky hoe lief
Es idd goed opletten en voor jezelf en mini zorgen
Coco Parenthood is ook een leuke om te downloadenik liet mij net even te wild op de bank ploffen, heel mondje vol
dát bedoel ik heul niet!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een mondje vol, maar dat hoeven we niet te weten!
Ik ging dweilen namelijkquote:
beeldscherm op zijn kop doet wonderenquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:43 schreef Ticootje het volgende:
Boh!!! Er staan meer mensen onder mij dan boven mij... Stop de tijd eens?!?!
AH!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
beeldscherm op zijn kop doet wonderen
Jij weet tenminste al waar je aan begint!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:50 schreef Logician78 het volgende:
Ik had vanmorgen ineens zo'n schrik moment, omg over 4mnd hebben we gewoon al een baby..
Na 10jr en ineens een dame voelt dat toch best anders/nieuw hoor, maar snap je welquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jij weet tenminste al waar je aan begint!
3...quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:50 schreef Logician78 het volgende:
Ik had vanmorgen ineens zo'n schrik moment, omg over 4mnd hebben we gewoon al een baby..
Snel is dat eigenlijk ...quote:
Het is 1 ding om er zelf op te moeten wachten. Bij mij zit de hele familie er op te wachten. Quote zusje: "Dan kunnen we eindelijk weer babyknuffelen!!!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:58 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nog 3 maanden een baby en daarna moet ik even wachten op 2 nieuwe.
Een oudere buurvrouw hier uit de wijk, heeft zelf na meerdere miskramen nooit kinderen gekregen. Ze is helemaal babyfreak, en die ziet mij momenteel echt als wandelende baarmoeder maar dan wel op een manier die nog leuk/lief is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het is 1 ding om er zelf op te moeten wachten. Bij mij zit de hele familie er op te wachten. Quote zusje: "Dan kunnen we eindelijk weer babyknuffelen!!!"
Als je maar netjes op je beurt wachtquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:57 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Snel is dat eigenlijk ...
En hier eig. ook 3 als ik de gyn mag geloven deze zei dat ze eerder uit ging van rond 25jan. ipv 22febr.
Wij zouden toch voor de datum 2ling gaan mocht de gyn gelijk krijgen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:05 schreef papillion het volgende:
[..]
Als je maar netjes op je beurt wacht
Dat mag, voorschieten mag nietquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:07 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Wij zouden toch voor de datum 2ling gaan mocht de gyn gelijk krijgen?
Checkquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:13 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik wilde na mijn bevalling weer op mijn buik liggen en toen had ik stuwing..
quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:22 schreef Mineola het volgende:
[..]
Checkman, alleen daarom mis je die zwangere buik al!
Ik ga jullie verder zonder bijlezen even de ogen uitsteken: al 8 kg kwijt, platte buik zonder striae en tieten als Lolo.Man weet niet wat ie ziet
baby ook niet meer, die drinkt inmiddels aan de borst!!!
En ik ga een poging doen tot foto van baby uploaden!
Fijn!! Klinkt lekker positiefquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:22 schreef Mineola het volgende:
[..]
Checkman, alleen daarom mis je die zwangere buik al!
Ik ga jullie verder zonder bijlezen even de ogen uitsteken: al 8 kg kwijt, platte buik zonder striae en tieten als Lolo.Man weet niet wat ie ziet
baby ook niet meer, die drinkt inmiddels aan de borst!!!
En ik ga een poging doen tot foto van baby uploaden!
Of gewoon lekker snel en soepel bevalt en daarna snel een update laat doenquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:25 schreef Logician78 het volgende:
Free, wat spannend! Ik stem voor dat je heeeeel stiekem toch af en toe een update laat doen door tara![]()
Goed dus dat je toch even belde, ondanks dat je toch vandaag langs moest...quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Even gauw update
Wellicht vergiftiging. Als dat zo is is er maar een optie: bevallen. Waaaahh
Fijn dat het meeviel! Wat voor instructies heb je mee naar huis gekregen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Inmiddels waren alle waardes binnen en bleek het mee te vallen. Voor nu naar huis met de nodige instructies. Kneep hem straks wel effe.
En ik gister nog met mijn grote mond dat iedereen links en rechts voorkruipt. Zo stoer was ik straks niet meer .. voelde me met de minuut beroerder voelen.
Ze namen het idd bloedserieus daar. Was in goede handen! Weet nu ook beter wat het inhoudt en hoe het ontstaat enzo want dat was wat vaag.
Dus vannacht lekker in mijn eigen bedje :-)
quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef L-E het volgende:
Niet als ze zonder benen worden geboren. Dat zijn de kinderen van moeders die hun teennagels lakken.
Leukquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:44 schreef Fieder het volgende:
Ik zat van de week te lezen dat mini rond deze tijd de hik kan krijgen. Ik helemaal teleurgesteld dat ik dat nog niet gevoeld had... Maar volgens mij was het vandaag zoverOf hij heeft n heeel goed ritmegevoel
quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:22 schreef freecell het volgende:
gezellig hierin het topic weer vandaag!
fokken op een kleine foon is dan niet handig!
Hier saai, wel een boel info gehad over het inleiden. Als er plek is, gaan ze er morgen voordan ben ik dus de hele dag niet online, zodra ik naar verloskamers ga, gooi ik mijn foon uit
en voor jou ook eenquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Inmiddels waren alle waardes binnen en bleek het mee te vallen. Voor nu naar huis met de nodige instructies. Kneep hem straks wel effe.
En ik gister nog met mijn grote mond dat iedereen links en rechts voorkruipt. Zo stoer was ik straks niet meer .. voelde me met de minuut beroerder voelen.
Ze namen het idd bloedserieus daar. Was in goede handen! Weet nu ook beter wat het inhoudt en hoe het ontstaat enzo want dat was wat vaag.
Dus vannacht lekker in mijn eigen bedje :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |