abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118112481
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

- MEDEDELING - namen gaan opgeschoond worden. :o

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy
GDPP
Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Umm-Qasr
• Cleese
• Nautilus
• DahaKa
• Flashwin
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub

Universiteit van Amsterdam
• Andoire
• VeX-
• Smash-it (tweede master)
• TiMPiN
• Dreamzk
• hemelsblauw
• Ruud_Kawasaki
• Skage101
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Roarzcorp.
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie
• Snax

Rijksuniversiteit Groningen
• xD
• Proud2beDiepfries
• StarGazer
• aaipod (kudtstudent op het moment)
• Cortax
• Dionysius85
• Eilis
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon

Radboud Universiteit
• DonStefano
• Desideriusa
• Sandersson
• Kopstoot
• Retroseksueel
• Morendo
• fulco-
• tostitomaatkaas
• Actaeon
• Boterbartje

Universiteit Leiden
• addictivebeat
• Mieks
• Originele_Naam
• ChRoNiC
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Florian_
• Microtechs
• Fip
• Kimochi
• ArcticBlizzard
• Orbis
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG

Universiteit van Tilburg
• Mr.G
• 1-1-1-1-1
• Morrigun99
• CaptainRedbeard
• bladibladibla
• hmmmz
• aardappel
• EasySilence
• Dr_Strangelove
• kapiteintje
• wimjongil

Vrije Universiteit Amsterdam
• Jorwol
• Ricard0j

Open Universiteit
• DanielSmith
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• MarkzMan_X
• The_Duce
• VoreG
• smvs
• AkeBiAtch
• dr.dunno
• Diederik_Duck (?)
• ScottTracy
• Rainb0ws
• evelien89
• solo020

Universiteit Maastricht
• Law.
• Bartaz
• RockGod---
• Memento-Mori
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meldt het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118112501
De Kluwer _O_
pi_118112518
Hij stond er nog dus die laat ik ook lekker zo staan :)
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118112519
Kluwertabjes _O_
Kutwerk om die eraan te maken _O_
Welterusten allemaal _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_118112557
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 02:02 schreef Boterbartje het volgende:
Kluwertabjes _O_
Kutwerk om die eraan te maken _O_
Welterusten allemaal _O_
Die tabjes zetten zijn eenmalig, daarna lekker alles volplakken met die hema plakkers om die na het tentamen er makkelijk uit te halen.

Trusten Boter.
pi_118112622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 02:03 schreef Keyos het volgende:

[..]

Die tabjes zetten zijn eenmalig, daarna lekker alles volplakken met die hema plakkers om die na het tentamen er makkelijk uit te halen.

Trusten Boter.
Plakkers tijdens tentamen? no go bij ons!
Alleen arceren en jurisprudentie bijschrijven
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_118112844
Bij ons mag je alleen arceren
pi_118112910
Blijft vreemd dat de regels zo verschillend zijn per universiteit. Jurisprudentie bijschrijven vind ik namelijk toch wel aardig wat aangezien je toch wat toevoegd aan het wettenboek in plaats van iets markeren wat erin staat (door highlighten, kleurenplakkertjes etc).

Edit:

Ik heb een muzikale ontdekking gemaakt vannacht, ben nog nooit zo weggeblazen geweest door een artiest na 1 luisterbeurt van een cd : Joe Bonamassa in the Royal Albert Hall.

Ben nieuw in het blues genre, wat een muziek in de oren die cd. Jammer dat zijn concert in de hoofdstad stijf uitverkocht is, maar hopen dat er last-minute tickets aangeboden worden voor reguliere prijzen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Keyos op 18-10-2012 02:49:17 ]
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:26:43 #9
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_118114398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 02:03 schreef Keyos het volgende:

[..]

daarna lekker alles volplakken met die hema plakkers om die na het tentamen er makkelijk uit te halen.
Mag bij ons soms ook niet eens....
En de regels verschillen bij ons zelfs per vak..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_118115565
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 01:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Betaal nu al verdomme 44% grrr :(

krijg gelukkig bijna alles terug, mooi meevallertje is dat altijd 's zomers :)
Als je bijna alles terug krijgt, betaal je ook niet 44%.
pi_118115755
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Scherp.
pi_118116864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 02:20 schreef Keyos het volgende:
Blijft vreemd dat de regels zo verschillend zijn per universiteit. Jurisprudentie bijschrijven vind ik namelijk toch wel aardig wat aangezien je toch wat toevoegd aan het wettenboek in plaats van iets markeren wat erin staat (door highlighten, kleurenplakkertjes etc).

Edit:

Ik heb een muzikale ontdekking gemaakt vannacht, ben nog nooit zo weggeblazen geweest door een artiest na 1 luisterbeurt van een cd : Joe Bonamassa in the Royal Albert Hall.

Ben nieuw in het blues genre, wat een muziek in de oren die cd. Jammer dat zijn concert in de hoofdstad stijf uitverkocht is, maar hopen dat er last-minute tickets aangeboden worden voor reguliere prijzen.
JB is inderdaad erg goed ja!
pi_118118983
Wat gaan die markeerstiften soms toch snel leeg. Nu ben ik momenteel verplicht over te gaan op een andere kleur :'(
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_118119303
quote:
13s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat gaan die markeerstiften soms toch snel leeg. Nu ben ik momenteel verplicht over te gaan op een andere kleur :'(
ga een nieuwe kopen
pi_118119434
Net een rijtje tentamendata vastgelegd. Als het allemaal lukt heb ik eind juni 2013 alle vakken van het eerste jaar afgerond :)
pi_118119610
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

ga een nieuwe kopen
Eind van de middag pas, dan kom ik toch wel langs één of ander boekwinkeltje. Verbaas me alleen dat die krengen zo snel leegraken.
pi_118120279
Of je markeert gewoon heel veel.
pi_118120317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:02 schreef Actaeon het volgende:
Dat dus. heb er nog nooit eentje leeggeschreven, de punt is tegen die tijd al afgebroken.
pi_118120532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:02 schreef Actaeon het volgende:
Ik ben net klaar met het doorworstelen van 900 pagina's jurisprudentie. Tel daarbij ook nog een een boek op, dan kan het snel gaan. Ik heb dat ding twee weken geleden aangeschaft, maar goed dat is relatief :P
pi_118120573
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ik ben net klaar met het doorworstelen van 900 pagina's jurisprudentie. Tel daarbij ook nog een een boek op, dan kan het snel gaan. Ik heb dat ding twee weken geleden aangeschaft, maar goed dat is relatief :P
Tja ik markeer nooit. Ook in jurisprudentie niet :P hoogstens een keer iets onderstrepen. Maar ook dat gebeurd zelden.
pi_118120668
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Tja ik markeer nooit. Ook in jurisprudentie niet :P hoogstens een keer iets onderstrepen. Maar ook dat gebeurd zelden.
Niet markeren in een boek kan ik me voorstellen, maar niet in jurisprudentie? Lijkt mij knap lastig v.w.b. naslagwerk en vooral opzoeken tijdens een tentamen.

Maar goed, ieder zo z'n manier natuurlijk :P
pi_118120702
krijg ik net een bericht dat voor aansprakelijkheidsrecht de hoorcolleges steeds 1 week op bb zullen staan. -O-

en dan de week voor het tentamen weer allemaal. Kinderachtig -O-
pi_118120735
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:14 schreef Yreal het volgende:
krijg ik net een bericht dat voor aansprakelijkheidsrecht de hoorcolleges steeds 1 week op bb zullen staan. -O-

en dan de week voor het tentamen weer allemaal. Kinderachtig -O-
Wat is daar de logica achter? Te weinig opkomst?
pi_118120786
Wie wil er nou eigenlijk niet live aanwezig zijn bij een opvoering van Du Perron? :o
pi_118120913
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Niet markeren in een boek kan ik me voorstellen, maar niet in jurisprudentie? Lijkt mij knap lastig v.w.b. naslagwerk en vooral opzoeken tijdens een tentamen.

Maar goed, ieder zo z'n manier natuurlijk :P
Ja ieder z'n ding...heb het nooit anders gedaan :P
pi_118120946
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wie wil er nou eigenlijk niet live aanwezig zijn bij een opvoering van Du Perron? :o
precies _O_ ik ben er sowieso bij _O_
pi_118121278
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Jawel, heeft te maken met dat ik een paar maanden veel verdien.. en dan rekenen ze voor een heel jaar door en dan verdien ik zoveel 'in een jaar' dat ik in de 44% schijf kom. Maar omdat ik dus geen vol jaar werk krijg ik een groot gedeelte wel terug :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:57:42 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118122188
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Grappig genoeg mis ik altijd zijn gastcolleges tijdens de mastervakken. Om een of andere merkwaardige reden zijn die altijd gepland op dagen dat er iets anders te doen is zoals een studiedag of een trip naar de Raad van State of iets dergelijks.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_118122586
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jawel, heeft te maken met dat ik een paar maanden veel verdien.. en dan rekenen ze voor een heel jaar door en dan verdien ik zoveel 'in een jaar' dat ik in de 44% schijf kom. Maar omdat ik dus geen vol jaar werk krijg ik een groot gedeelte wel terug :)
Dan betaal je dus geen 44%. Zo moeilijk is het allemaal niet. Verder bestaat er geen 44% schijf.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik markeer als een mallte. O, en HD....jammer van die spelfout.
pi_118122727
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dan betaal je dus geen 44%. Zo moeilijk is het allemaal niet. Verder bestaat er geen 44% schijf.

[..]

Oh sorry, 41,95% had het beetje in m'n hoofd zitten die 44 op een of andere manier ;)

Ik markeer trouwens niet zo heeel veel; wel stip ik in een wet soms even de vereisten aan, zodat je er snel langs kan lopen als je de wet ziet

en in het boek belangrijke dingetjes even arceren
pi_118122752
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Sorry. Gebeurt. En gebruik eens m'n nieuwe nick!
Oh en jammer van jouw spelfout ook.
pi_118122767
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Grappig genoeg mis ik altijd zijn gastcolleges tijdens de mastervakken. Om een of andere merkwaardige reden zijn die altijd gepland op dagen dat er iets anders te doen is zoals een studiedag of een trip naar de Raad van State of iets dergelijks.
Hij geeft toch ook zelf nog iets van financieel recht?
pi_118122806
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:15 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Sorry. Gebeurt. En gebruik eens m'n nieuwe nick!
Oh en jammer van jouw spelfout ook.
Ga jij mijn per-ongeluk letter te veel vergelijken met een d/t fout? Schaam je!

quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oh sorry, 41,95% had het beetje in m'n hoofd zitten die 44 op een of andere manier ;)

Ik markeer trouwens niet zo heeel veel; wel stip ik in een wet soms even de vereisten aan, zodat je er snel langs kan lopen als je de wet ziet

en in het boek belangrijke dingetjes even arceren
Snap je al waarom je dus geen 41,95% betaalt? :+
pi_118122842
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het is wel een spelfout. Dat kan je nou niet echt ontkennen. :P
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:18:06 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118122864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hij geeft toch ook zelf nog iets van financieel recht?
Dat kan, ik ken hem alleen van de aansprakelijkheidsvakken en colleges. Ik geloof dat college geven voor hem ook meer een bijzaak is.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_118122898
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:18 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat kan, ik ken hem alleen van de aansprakelijkheidsvakken en colleges. Ik geloof dat college geven voor hem ook meer een bijzaak is.
Dat zijn vaak wel de leukste docenten. Die ook nog iets meer doen dan alleen college geven.

Maar wat doet hij dan nog meer?
pi_118122900
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het is wel een spelfout. Dat kan je nou niet echt ontkennen. :P
Touché.
pi_118122996
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Snap je al waarom je dus geen 41,95% betaalt? :+
Ik betaal het toch maar krijg het uiteindelijk weer terug? :P
Ik snap dat je dat niet al betalen ziet, maar ik ben het wel kwijt en moet eerst aangifte doen etc.
Daarom dacht ik dat ik gewoon betaalde.. maar zou wel van niet dan
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:22:56 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118123040
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:19 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat zijn vaak wel de leukste docenten. Die ook nog iets meer doen dan alleen college geven.

Maar wat doet hij dan nog meer?
Hij is twee jaar terug weer herbenoemd als decaan/uberbaas van de rechtenfaculteit van de UvA. Voorheen was hij voornamelijk docent (en een van de meest populaire van de hele universiteit) nu houdt hij zich ook meer bezig met de organisatie.
--
pi_118123228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hij is twee jaar terug weer herbenoemd als decaan/uberbaas van de rechtenfaculteit van de UvA. Voorheen was hij voornamelijk docent (en een van de meest populaire van de hele universiteit) nu houdt hij zich ook meer bezig met de organisatie.
En daarnaast nog allerlei commissies ed. Vooral hierom moest ik wel lachen, van zijn uva medewerkers pagina

I am a very part-time substitute judge in the Amsterdam Court of Appeals

:D :D
pi_118123576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh oke. :) leuk werk dus.
pi_118124166
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh oke. :) leuk werk dus.
interviews met hem zijn erg mooi altijd :Y
pi_118125473
misschien dat hier iemand het antwoord weet

quote:
Door Natrekking gaat de goederenrechterlijke status van het bestanddeel teniet, dit verdwijnt als ik het goed heb begrepen.
In het voorbeeld van bijvoorbeeld een fiets en een lampje (van verschillende eigenaren) zou dat betekenen dat zodra de lamp aan de fiets wordt verbonden er sprake is van natrekking en nog enkel van 1 (hoofd)zaak : de fiets. Een lampje is natuurlijk gewoon te verwijderen, maar van wie is het lampje dan nu? Met de natrekking is immers het eigendom op het lampje vervallen en na scheiding ontstaat weer een nieuwe zaak.

Krijgt de originele eigenaar nu zijn lampje terug of is hij zijn eigendom definitief kwijt? Is het lampje van de eigenaar van de fiets, omdat het een afscheiding van zijn hoofdzaak is? Kan een ieder het in bezit nemen omdat het een nieuwe zaak is?

En stel dat de eigenaar van de lamp zijn eigendom niet terug krijgt, kan hij dan bijvoorbeeld ongerechtvaardigde verrijking gebruiken?
pi_118126183
Ik denk dat natrekking niet geldt. Het lampje wordt geen onlosmakelijk onderdeel van de fiets; het is niet zo dat de eigenschappen van zowel de fiets als het lampje wezenlijk veranderen bij losmaking.
pi_118126552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik denk dat natrekking niet geldt. Het lampje wordt geen onlosmakelijk onderdeel van de fiets; het is niet zo dat de eigenschappen van zowel de fiets als het lampje wezenlijk veranderen bij losmaking.
5.3 stelt dat een eigenaar eigenaar is van alle bestanddelen, en 3:4 dat iets dat volgens verkeersopvatting onderdeel is, bestanddeel gaat uitmaken. Een lampje hoort volgens verkeersopvatting gewoon bij de fiets, en gaat dus bestandeel uitmaken en de eigenaar van de fiets wordt dus eigenaar van het lampje.

Het schade vereiste is een 2de criteria voor bestanddeel.
pi_118126664
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

5.3 stelt dat een eigenaar eigenaar is van alle bestanddelen, en 3:4 dat iets dat volgens verkeersopvatting onderdeel is, bestanddeel gaat uitmaken. Een lampje hoort volgens verkeersopvatting gewoon bij de fiets, en gaat dus bestandeel uitmaken en de eigenaar van de fiets wordt dus eigenaar van het lampje.

Het schade vereiste is een 2de criteria voor bestanddeel.
Bedankt voor de uitleg.
pi_118126753
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg.
geen dank. Ik hoop dat ik het uberhaupt wel correct zeg :P
pi_118127004
moest wel lachen toen de hoogleraar zei : Krijg van tijd tot tijd boze brieven van portacabin dat ik de naam niet mag gebruiken omdat dat een geregistreerde handelsnaam is. Maar ik doe het gewoon toch, maar wel oppassen. :P
pi_118127125
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen dank. Ik hoop dat ik het uberhaupt wel correct zeg :P
Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben bij elke inhoudelijke post die ik maak, bang dat ik een gruwelijke miskleun maak :)
pi_118127154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben bij elke inhoudelijke post die ik maak, bang dat ik een gruwelijke miskleun maak :)
ik doe het ook daadwerkelijk continue :P
pi_118128816
Niet bang zijn om fouten te maken, van je fouten kun je leren

:P
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:46:15 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118129071
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:40 schreef Boterbartje het volgende:
Niet bang zijn om fouten te maken, van je fouten kun je leren

:P
Inderdaad. En niet geschoten is altijd mis.

Maar juist als je even de moeite neemt om dat soort dingen voor jezelf uit te tikken merk je dat je het zelf ook beter gaat begrijpen. Pas als je het aan iemand anders kan uitleggen weet je dat je de stof echt begrijpt.
--
pi_118129137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Inderdaad. En niet geschoten is altijd mis.
zeker, altijd proberen

quote:
Maar juist als je even de moeite neemt om dat soort dingen voor jezelf uit te tikken merk je dat je het zelf ook beter gaat begrijpen. Pas als je het aan iemand anders kan uitleggen weet je dat je de stof echt begrijpt.
klopt. ben nu bezig met een grote tekening op de muur. En mijn vriendin offert zich altijd wel, als ik het haar uit kan leggen slaag ik altijd :P
pi_118129216
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

zeker, altijd proberen

[..]

klopt. ben nu bezig met een grote tekening op de muur. En mijn vriendin offert zich altijd wel, als ik het haar uit kan leggen slaag ik altijd :P
Vanaf volgende week ga ik onmenselijk veel doen, dus ben ik hier minder te vinden of juist meer (voor inhoudelijke dingen) en dan gaat er gas op. én meer voor de studie en vet veel werken.. heb er wel zin aan eigenlijk!
pi_118129247
Maar weet er iemand het antwoord op mijn vraag? :P

of moet ik wachten tot een docent antwoord op bb?
pi_118129472
Ik denk dat de oude eigenaar nooit meer eigenaar van het lampje wordt als het weer wordt losgemaakt. Zou het dan niet van de omstandigheden afhangen of de oude eigenaar een actie wegens 6:162 dan wel 6:212 (als ik me ongerechtvaardigde verrijking goed herinner) kan instellen?
pi_118129485
Wel leuk trouwens zo'n vraag eens herkauwen :)
pi_118131591
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:51 schreef Yreal het volgende:
Maar weet er iemand het antwoord op mijn vraag? :P

of moet ik wachten tot een docent antwoord op bb?
Ik kan mij erg lastig voorstellen dat de oude eigenaar van rechtswege weer eigenaar wordt bij scheiding van het bestanddeel. Het bestanddeel was immers voorheen geen zelfstandig object van eigendom meer. Dus dan kan denk ik, zonder dat de wet daar een basis voor geeft, niet zomaar de eigendom ( die overigens ook nieuw is aangezien er een nieuw eigendomsrecht ontstaat du moment dat het bestanddeel weer zelfstandig wordt) terugvallen op de oude eigenaar.
De vorderingen ex artt. 6:162 & 6:212 (afhankelijk van de casus kan gekeken worden welke het meest passend is) komen de oude eigenaar dan denk ik ook toe op het moment dat 'zijn' eigendomsrecht verloren gaat door dat het bestanddeel opgaat in de hoofdzaak. Nu is hij dus verarmd en de eigenaar van de hoofdzaak verrijkt. Dat lijkt mij het geschikte moment om een passende compensatie voor de geleden schade te vorderen. Niet zozeer achteraf als het bestanddeel weer zelfstandig wordt.
pi_118131634
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik kan mij erg lastig voorstellen dat de oude eigenaar van rechtswege weer eigenaar wordt bij scheiding van het bestanddeel. Het bestanddeel was immers voorheen geen zelfstandig object van eigendom meer. Dus dan kan denk ik, zonder dat de wet daar een basis voor geeft, niet zomaar de eigendom ( die overigens ook nieuw is aangezien er een nieuw eigendomsrecht ontstaat du moment dat het bestanddeel weer zelfstandig wordt) terugvallen op de oude eigenaar.
De vorderingen ex artt. 6:162 & 6:212 (afhankelijk van de casus kan gekeken worden welke het meest passend is) komen de oude eigenaar dan denk ik ook toe op het moment dat 'zijn' eigendomsrecht verloren gaat door dat het bestanddeel opgaat in de hoofdzaak. Nu is hij dus verarmd en de eigenaar van de hoofdzaak verrijkt. Dat lijkt mij het geschikte moment om een passende compensatie voor de geleden schade te vorderen. Niet zozeer achteraf als het bestanddeel weer zelfstandig wordt.
Het is verdomme een fietslampje, geef die arme man 2 euro :P

Maar je verhaal is wel degelijk interessant, lijkt me geweldig om zo'n mierenneuker te worden die alles precies volgens de wet gaat doen
pi_118131774
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het is verdomme een fietslampje, geef die arme man 2 euro :P

Maar je verhaal is wel degelijk interessant, lijkt me geweldig om zo'n mierenneuker te worden die alles precies volgens de wet gaat doen
Dit was gewoon even theoretisch. Ik had al geabstraheerd van het fietslampje.
In 'real life' had ik de man mogelijk gewoon ¤2,- gegeven ja. :P
pi_118131937
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Even eigenwijs doen hoor, maar weten we niet te weinig om te kunnen oordelen over het tijdstip van de vordering? Ik meen me een arrest te herinneren waar een man een huis bouwde op de grond van de vrouw. Toen de relatie stukliep was het huis door natrekking eigendom van de vrouw geworden. Die natrekking was natuurlijk al eerder ontstaan, maar de noodzaak tot het instellen van de vordering ontstond toen niet tegelijkertijd (de mogelijkheid wellicht al wel).

Of?
pi_118133000
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Even eigenwijs doen hoor, maar weten we niet te weinig om te kunnen oordelen over het tijdstip van de vordering? Ik meen me een arrest te herinneren waar een man een huis bouwde op de grond van de vrouw. Toen de relatie stukliep was het huis door natrekking eigendom van de vrouw geworden. Die natrekking was natuurlijk al eerder ontstaan, maar de noodzaak tot het instellen van de vordering ontstond toen niet tegelijkertijd (de mogelijkheid wellicht al wel).

Of?
Dat is zeker een punt. Ik weet denk ik welk arrest je bedoelt maar ik dacht dat het een schuur ofzo was? Waarschijnlijk kan het ook gewoon wel. Ongetwijfeld is gewoon de standaard verjaringstermijn op die vordering van toepassing. En zeker in echtelijke verhoudingen is het wellicht minder logisch om meteen je wederhelft een vordering ex. 6:212 in het gezicht te duwen. Doch ben ik persoonlijk van mening dat het beter in het systeem (gezien de momenten van eigendomsverlies/verrijking/verarming en/of schade) past als je de vordering instelt du moment dat het eigendomsverlies en dus de verrijking/verarming of schade ontstaat.

Maar dat is gewoon wat ik persoonlijk zou verdedigen en daar kun je van vinden wat je wilt en mag je het best compleet oneens mee zijn. :P
pi_118136670
Hehehe :+

Duidelijk verhaal. Thanks voor de reactie.
pi_118137151
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:21 schreef Yreal het volgende:
misschien dat hier iemand het antwoord weet

[..]

De Goederenrecht-sectie had een prijsvraag, waarvan het antwoord volgens mij hier wel toepasselijk is. De vraag was: wie is eigenaar van een afgesneden taartpunt?

Deel van het antwoord:

quote:
[...[ wat is de goederenrechtelijke status van afgesneden taartpunten? Op deze vraag is geen “juist antwoord” te geven, want de wet bevat op dit punt een lacune: er wordt nergens duidelijk gemaakt wie eigenaar wordt aan een zaak die verzelfstandigd wordt. Het ligt wel voor de hand aan te nemen dat het er eigenlijk niet toe doet of deze verzelfstandigde zaak eerst bestanddeel was of niet, want door de verzelfstandiging houdt die zaak dan in ieder geval op bestanddeel te zijn. Wij vonden de mooiste oplossingen die waarbij werd aangeknoopt bij de regeling van de zaaksvorming. Het afsnijden van een taartpunt wordt dan dus gezien als het creëren van een nieuwe zelfstandige zaak. De Hoge Raad heeft iets dergelijks gedaan in het arrest Gescheurde Orchideeën, zie Pitlo. Het ging hier om een kwekerij waar orchideeën in tweeën werden gedeeld en de helften vervolgens in potten werden gezet om te worden opgekweekt. De HR vond dat deze eenvoudige handeling als zaaksvorming kon worden gezien, waarom zou dat bij het afsnijden van taartpunten dan niet kunnen? De eigenaar van de taart wordt dan eigenaar van de punten [...]
Op basis daarvan concludeer ik dat het eigendom van de lamp vervalt op het moment dat het één zaak wordt met de fiets, en er zaaksvorming plaatsvindt wanneer de lamp weer van de fiets wordt gehaald. Daarmee wordt de eigenaar van de fiets ook eigenaar van de lamp.
pi_118137521
Net op een leuke vacature bij een advocatenkantoor gestuit. Morgen maar even een brief schrijven :)
pi_118138257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

De Goederenrecht-sectie had een prijsvraag, waarvan het antwoord volgens mij hier wel toepasselijk is. De vraag was: wie is eigenaar van een afgesneden taartpunt?

Deel van het antwoord:

[..]

Op basis daarvan concludeer ik dat het eigendom van de lamp vervalt op het moment dat het één zaak wordt met de fiets, en er zaaksvorming plaatsvindt wanneer de lamp weer van de fiets wordt gehaald. Daarmee wordt de eigenaar van de fiets ook eigenaar van de lamp.
heb jij al zin in het tentamen ?
pi_118139080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Net op een leuke vacature bij een advocatenkantoor gestuit. Morgen maar even een brief schrijven :)
^O^

Waar gaat het om?
pi_118139283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

^O^

Waar gaat het om?
Ondersteuning van de advocaten bij voorbereiding zaken, bijwonen zittingen, jurisprudentie-onderzoek etc. Hele pakket eigenlijk. Lijkt me een mooie kans om het werkveld te verkennen en mooi te combineren met mijn master. Kantoor is voornamelijk gespecialiseerd in arbeidsrecht, tevens mijn richting :)
pi_118139299
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ondersteuning van de advocaten bij voorbereiding zaken, bijwonen zittingen, jurisprudentie-onderzoek etc. Hele pakket eigenlijk. Lijkt me een mooie kans om het werkveld te verkennen en mooi te combineren met mijn master. Kantoor is voornamelijk gespecialiseerd in arbeidsrecht, tevens mijn richting :)
Klinkt leuk! Nu een goede brief opmaken ^O^

edit: ah, arbeidsrecht. Ik heb nog wel even een vraagje voor je dan. Ik pm je even. Of je reageert moet je maar even zien.
pi_118139339
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:40 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Klinkt leuk! Nu een goede brief opmaken ^O^
Ja, daar ga ik wel even goed voor zitten :P
pi_118139513
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

heb jij al zin in het tentamen ?
Nee, natuurlijk niet. Het eerste tentamen waar ik zin in heb moet ik nog tegenkomen (hoewel het praktisch examen scheikunde verdomd dicht in de buurt kwam, en zelfs die niet).
pi_118139577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Het eerste tentamen waar ik zin in heb moet ik nog tegenkomen (hoewel het praktisch examen scheikunde verdomd dicht in de buurt kwam, en zelfs die niet).
ben je er al klaar voor? :P
pi_118139664
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

ben je er al klaar voor? :P
Nope. Maar ik ben al wel serieus bezig, en dat kan van mij niet altijd gezegd worden zo lang voor het tentamen :)
pi_118139798
Vandaag ben ik begonnen met Goederenrecht van Pitlo. Dit boek bestaat uit grote letters en kleine letters met (volgens het voorwoord) voorbeelden, dwarsverbanden en verdieping. Het boek bestaat voor ruim de helft uit kleine letters en ik moet zeggen dat die stukken lang niet altijd verhelderend werken.

Mijn vraag: hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben nu geneigd om -zeker nu ik nog niet echt overzicht over het vak heb- me te concentreren op de grote letters en pas de kleine letters te lezen als ik iets niet begrijp / behoefte heb aan een voorbeeld. Schatten jullie in dat dit voldoende is voor een tweedejaars vak? Zelf denk ik van wel, zeker omdat ik vooral de systematiek door probeer te krijgen en dat is niet per se gemakkelijker als je vooral verdieping / dwarsverbanden / uitweidingen aan het lezen bent. Misschien zijn die stukken meer voor de praktijk?

:)
pi_118139922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:50 schreef Valid het volgende:
Vandaag ben ik begonnen met Goederenrecht van Pitlo. Dit boek bestaat uit grote letters en kleine letters met (volgens het voorwoord) voorbeelden, dwarsverbanden en verdieping. Het boek bestaat voor ruim de helft uit kleine letters en ik moet zeggen dat die stukken lang niet altijd verhelderend werken.

Mijn vraag: hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben nu geneigd om -zeker nu ik nog niet echt overzicht over het vak heb- me te concentreren op de grote letters en pas de kleine letters te lezen als ik iets niet begrijp / behoefte heb aan een voorbeeld. Schatten jullie in dat dit voldoende is voor een tweedejaars vak? Zelf denk ik van wel, zeker omdat ik vooral de systematiek door probeer te krijgen en dat is niet per se gemakkelijker als je vooral verdieping / dwarsverbanden / uitweidingen aan het lezen bent. Misschien zijn die stukken meer voor de praktijk?

Zo pak ik het ook aan. Het is wel gevaarlijk, soms staat in de kleine tekst achtergrondinformatie die je absoluut niet hoeft te kennen en soms staan er verbanden in die juist essentieel zijn voor het begrijpen van de stof.
pi_118139937
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:50 schreef Valid het volgende:

ik gebruik voornamelijk hoorcolleges
pi_118140220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zo pak ik het ook aan. Het is wel gevaarlijk, soms staat in de kleine tekst achtergrondinformatie die je absoluut niet hoeft te kennen en soms staan er verbanden in die juist essentieel zijn voor het begrijpen van de stof.
Dat zal best ja. Echter, het scheelt gewoon zó veel inspanning om de kleine letters in principe te skippen en daarnaast denk ik dat die dwarsverbanden bij de uiteindelijke tentamenvoorbereiding alsnog wel naar boven komen door oude tentamens en werk- en hoorcolleges. Ik kan me niet voorstellen dat je dan echt punten misloopt omdat je verdieping mist.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:57:34 #78
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118140235
Ik vind 13aa lid 6 Wet VPB 1969 een intrigerende bepaling.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118140282
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:57 schreef eriksd het volgende:
vertel
pi_118140308
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:57 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat zal best ja. Echter, het scheelt gewoon zó veel inspanning om de kleine letters in principe te skippen en daarnaast denk ik dat die dwarsverbanden bij de uiteindelijke tentamenvoorbereiding alsnog wel naar boven komen door oude tentamens en werk- en hoorcolleges. Ik kan me niet voorstellen dat je dan echt punten misloopt omdat je verdieping mist.
Als je daar zo van overtuigd bent moet je ze vooral niet lezen en het al helemaal niet in een topic vragen :P
pi_118140425
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je daar zo van overtuigd bent moet je ze vooral niet lezen en het al helemaal niet in een topic vragen :P
Haha, ik was/ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen. ;) Dit soort vragen zal iedere student wel eens bezighouden.
pi_118140429
quote:
Is het je alpha-allergie voor formules? :D
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:02:38 #83
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118140506
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is het je alpha-allergie voor formules? :D
Gelukkig heb ik een beta-profiel gedaan met een 8 voor wiskunde B. Nee, erg ingenieus. Bruteren negatieve winst en dan gedeelte van die negatieve voordelen terugpakken om niet tegen te hoog tarief af te trekken. Mooi bedacht.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118140591
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik een beta-profiel gedaan met een 8 voor wiskunde B. Nee, erg ingenieus. Bruteren negatieve winst en dan gedeelte van die negatieve voordelen terugpakken om niet tegen te hoog tarief af te trekken. Mooi bedacht.
Ik snap niets van het tweede gedeelte van je post maar boks voor bčta-profiel bij rechten :D
pi_118140769
quote:
Ik heb altijd de term 'laagbelaste beleggingsonderneming' in 15e VPB intrigerend gevonden.
pi_118140786
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is toch eigenlijk heel logisch.

Besluit je dat je gaat forfaitair gaat bruteren voor (positieve) voordelen, dan moet je dat omgekeerd ook doen voor (negatieve) 'voordelen'.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:10:31 #87
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118140940
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:07 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Is toch eigenlijk heel logisch.

Besluit je dat je gaat bruteren voor (positieve) voordelen, dan moet je dat omgekeerd ook doen voor (negatieve) 'voordelen'.
Uhu, maar vindt maar eens een goede methode om 23c te omzeilen: je raakt gevangen in de wiskunde uitwerking van je eigen tweede limiet. Ik denk dat het gelukt is. Chapeau ervoor dus. De wettechnische uitwerking is dus meer het probleem, systematisch allemaal heel logisch verder.
Bis bis bis
pi_118141158
Is portacabin trouwens een Engels woord? :') Wij hebben bij onze ''presentatie'' het op z'n Nederlands/Frans uitgesproken maar op een werkcollege noemde de docent het op z'n Engels.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 20:15:22 ]
pi_118141189
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Uhu, maar vindt maar eens een goede methode om 23c te omzeilen: je raakt gevangen in de wiskunde uitwerking van je eigen tweede limiet. Ik denk dat het gelukt is. Chapeau ervoor dus. De wettechnische uitwerking is dus meer het probleem, systematisch allemaal heel logisch verder.
Ik ben vandaag moe dus misschien begrijp ik je niet helemaal, maar wat bedoel je met omzeilen van 23c? 23c is juist de uitwerking waar 13aa op is afgesteld. De forfaitaire brutering van (negatieve) voordelen wordt juist forfaitair gedaan om het simpeler te maken, zodat je met 23c 'echt' kunt verrekenen.
pi_118141321
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deel van het antwoord:

[..]

Dat is ook wel een aardig standpunt inderdaad. Persoonlijk zou ik zeggen dat het gewoon een res nullius is zodra het bestanddeel weer zelfstandig is en dan eventueel via occupatio eigendom kan worden van de eigenaar van de hoofdzaak. Maar dat hoeft dan uiteraard niet.

Maar ach smaken verschillen. :P
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:18:55 #91
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118141422
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik ben vandaag moe dus misschien begrijp ik je niet helemaal, maar wat bedoel je met omzeilen van 23c? 23c is juist de uitwerking waar 13aa op is afgesteld. De forfaitaire brutering van (negatieve) voordelen wordt juist forfaitair gedaan om het simpeler te maken, zodat je met 23c 'echt' kunt verrekenen.
Dat klopt, maar 23c bevat de forfaitaire verreken"credit" (ik noem het maar even zo) en een tweede limiet die stelt dat er wel Nederlandse VPB toerekenbaar moet zijn aan de gebruteerde voordelen. Dit is niet het geval wanneer er negatieve voordelen zijn, dan kan je dus "verrekenen" tegen 0 en trek je per saldo verlies af tegen 25% en winst wordt belast tegen 20%. Dan moet je dus de verliesgrondslag weer verkleinen om het recht te trekken en daar ziet dan dat 13aa lid huppelepup op. Alternatief is conserveren en inhalen of bedrag direct bij te betalen belasting optellen en dat is beide niet erg makkelijk.
Bis bis bis
pi_118141437
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:14 schreef Paxcon het volgende:
Is portacabin trouwens een Engels woord? :') Wij hebben bij onze ''presentatie'' het op z'n Nederlands/Frans uitgesproken maar op een werkcollege noemde de docent het op z'n Engels.
Ik denk ook altijd dat het een Engels woord is. Maar ik geloof dat het bedrijf dat die units maakt/levert Portakabin heet. :P En dat klinkt dan weer niet Engels.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:19:37 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118141459
Volgende probleem is dat ik niet weet wat te eten. Patatje maar denk.
Bis bis bis
pi_118141551
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is ook wel een aardig standpunt inderdaad. Persoonlijk zou ik zeggen dat het gewoon een res nullius is zodra het bestanddeel weer zelfstandig is en dan eventueel via occupatio eigendom kan worden van de eigenaar van de hoofdzaak. Maar dat hoeft dan uiteraard niet.

Res Nullius zie ik niet zo gebeuren. Ik heb hierbij altijd aan het 'vuilnis aan de kant van de weg zetten' voorbeeld in m'n hoofd. Je geeft het vuilnis actief op. Met het snijden van de punt 'geef' je de punt niet op.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat klopt, maar 23c bevat de forfaitaire verreken"credit" (ik noem het maar even zo) en een tweede limiet die stelt dat er wel Nederlandse VPB toerekenbaar moet zijn aan de gebruteerde voordelen. Dit is niet het geval wanneer er negatieve voordelen zijn, dan kan je dus "verrekenen" tegen 0 en trek je per saldo verlies af tegen 25% en winst wordt belast tegen 20%. Dan moet je dus de verliesgrondslag weer verkleinen om het recht te trekken en daar ziet dan dat 13aa lid huppelepup op. Alternatief is conserveren en inhalen of bedrag direct bij te betalen belasting optellen en dat is beide niet erg makkelijk.
Nu snap ik je weer :) .
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:23:02 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118141656
De krochten van de VPB. Mooi spul toch allemaal.
Bis bis bis
pi_118141673
quote:
15s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:19 schreef eriksd het volgende:
Volgende probleem is dat ik niet weet wat te eten. Patatje maar denk.
^O^
pi_118141713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:23 schreef eriksd het volgende:
De krochten van de VPB. Mooi spul toch allemaal.
Ik ga er binnenkort ook maar weer eens wat dieper induiken. Ik merk dat ik gewoon veel nuances van bepalingen weer kwijt begin te raken omdat ik er vrijwel niet mee in aanraking kom.
pi_118141736
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:14 schreef Paxcon het volgende:
Het is natuurlijk een samentrekking van 'portable' en 'cabin', dus Engels. Ik snap trouwens niet helemaal wat de Nederlandse uitspraak moet zijn, heel veel anders dan de Engelse kun je die toch niet maken? :P
pi_118141810
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet juist. Res nullius wil zeggen dat er geen eigenaar is, terwijl een taartpunt volgens mij nooit geen eigenaar heeft.
pi_118141819
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een samentrekking van 'portable' en 'cabin', dus Engels. Ik snap trouwens niet helemaal wat de Nederlandse uitspraak moet zijn, heel veel anders dan de Engelse kun je die toch niet maken? :P
Misschien als je 'cabin' als 'cabien' of iets dergelijks uitspreekt. Dat is het enige wat ik mij er bij voor kan stellen.
pi_118141932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet juist. Res nullius wil zeggen dat er geen eigenaar is, terwijl een taartpunt volgens mij nooit geen eigenaar heeft.
Ik denk zelf dat het wel verdedigbaar is. Ik zou zeggen dat het een res nullius is omdat het een zaak betreft die voorheen niet vatbaar was voor een zelfstandig eigendomsrecht en op moment van afscheiding, als ie dus weer zelfstandig wordt, nooit een eigenaar gehad heeft en derhalve vatbaar is voor occupatio.
pi_118141933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:26 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Misschien als je 'cabin' als 'cabien' of iets dergelijks uitspreekt. Dat is het enige wat ik mij er bij voor kan stellen.
Maar dat is weer niet Frans, want in het Frans heeft het een č-klank omdat er geen slot-e inzit zoals in 'cabine' dat wel heeft. Dus Nederlands/Franse uitspraak is nogal raar.
pi_118141989
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar dat is weer niet Frans, want in het Frans heeft het een č-klank omdat er geen slot-e inzit zoals in 'cabine' dat wel heeft. Dus Nederlands/Franse uitspraak is nogal raar.
Oh sorry dacht dat het specifiek over Nederlands ging even.
pi_118141995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:28 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het wel verdedigbaar is. Ik zou zeggen dat het een res nullius is omdat het een zaak betreft die voorheen niet vatbaar was voor een zelfstandig eigendomsrecht en op moment van afscheiding, als ie dus weer zelfstandig wordt, nooit een eigenaar gehad heeft en derhalve vatbaar is voor occupatio.
Impliceert dat dan ook dat een taartpunt door iedereen kan worden toegeëigend, zoals dat met afval langs de weg (klassiek voorbeeld dat Hannibal al noemt) zo is?
pi_118142015
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:26 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dit inderdaad
pi_118142074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Impliceert dat dan ook dat een taartpunt door iedereen kan worden toegeëigend, zoals dat met afval langs de weg (klassiek voorbeeld dat Hannibal al noemt) zo is?
Dat impliceert dat mijns inziens inderdaad.
pi_118142168
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dibs!
pi_118142323
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dibs!
Lol :P

Maar goed je kan er denk ik gewoon verschillend over denken. Wat jij, Maharbal en de studenten die het antwoord op de prijsvraag opgestuurd hebben vinden is denk ik ook prima verdedigbaar. Alleen niet helemaal hoe ik het zie. :P
pi_118142454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer niet met je eens :) Was het niet zo dat een eigenaar naar buiten toe merkbaar afstand moest doen ? Als mijn tas van mijn stuur glijdt is het daarmee toch geen res nullius ?
pi_118142600
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer niet met je eens :) Was het niet zo dat een eigenaar naar buiten toe merkbaar afstand moest doen ? Als mijn tas van mijn stuur glijdt is het daarmee toch geen res nullius ?
Ja om het een res derelicta te laten zijn. Maar ik zou zeggen dat het geen res nullius is omdat het een res derelicta is maar een res nullius is omdat het een zaak is die nimmer een eigenaar gehad heeft aangezien de zaak door afscheiding helemaal zelfstandig wordt.
pi_118142837
Maar Erik, zou jij ook niet denken dat de term 'laagebelaste beleggingsonderneming' nogal....raar is?
Een soort contradictio in terminis.
pi_118142906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ja om het een res derelicta te laten zijn. Maar ik zou zeggen dat het geen res nullius is omdat het een res derelicta is maar een res nullius is omdat het een zaak is die nimmer een eigenaar gehad heeft aangezien de zaak door afscheiding helemaal zelfstandig wordt.
Duidelijk. Ga ik nu nog even lastig worden over die taartpunt. Zou jij dat zaaksvorming noemen ?
pi_118143132
Voor wie het interesseert, de prijsvraag was:

Stel dat je eigenaar bent van een taart, en je snijdt daar punten vanaf om aan je bezoek te geven, hoe zit het dan met de eigendom van die afgesneden gebakjes?
Zijn dit zelfstandige zaken na het afsnijden, of blijven het bestanddelen van de taart? Dat laatste is lastig als de taart helemaal in stukken is gesneden, maar het kan wel dat we de combinatie van gebakjes taart blijven noemen? Als het bestand-delen blijven, dan is het overhandigen van de gebakjes aan het bezoek niet te be-schouwen als eigendomsoverdracht op grond van schenking, maar wat is het dan wel? En indien de gebakjes zelfstandig zijn geworden door het afsnijden, wie is daar dan eigenaar van? Degene die eigenaar is van de taart of degene die de pun-ten afsnijdt (dat hoeft niet dezelfde persoon te zijn)? Met andere woorden: is het afsnijden van de punten te beschouwen als zaaksvorming?

Antwoord in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118143168
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Duidelijk. Ga ik nu nog even lastig worden over die taartpunt. Zou jij dat zaaksvorming noemen ?
Nja ik heb net verdedigd dat de afgesneden taartpunten een res nullius zijn en een nieuwe eigenaar vinden door occupatio. Dus dan kan ik het niet tevens zaaksvorming vinden. :P
pi_118143361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:50 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nja ik heb net verdedigd dat de afgesneden taartpunten een res nullius zijn en een nieuwe eigenaar vinden door occupatio. Dus dan kan ik het niet tevens zaaksvorming vinden. :P
LOL. Je trapt er niet in :+

Ik dacht wel aan zaaksvorming namelijk en dan zou er dus wel een eigenaar zijn geweest. De eigenaar van de taart neem ik aan want als een ander snijdt zijn de kosten te gering.

Leuke discussie :)
pi_118143445
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

LOL. Je trapt er niet in :+

Ik dacht wel aan zaaksvorming namelijk en dan zou er dus wel een eigenaar zijn geweest. De eigenaar van de taart neem ik aan want als een ander snijdt zijn de kosten te gering.

Leuke discussie :)
Had je verwacht van wel dan? :+
pi_118143676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Had je verwacht van wel dan? :+
Nah :+ maar dit is gewoon leuk om te doen. Als je zelf (alleen dus) studeert woon je toch een beetje in je eigen waarheid. Leuk om dan eens te discussiëren.
pi_118143745
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Nah :+ maar dit is gewoon leuk om te doen. Als je zelf studeert woon je toch een beetje in je eigen waarheid. Leuk om dan eens te discussiëren.
Ja inderdaad. Sowieso is dit volgens mij echt een onderwerp waar verschillend over gedacht kan worden en zoals die opdracht zegt niet één bepaald juist antwoord is.

Ik snapte wat je bedoelde^^ :P
pi_118143788
Ik was er ingetrapt :@
pi_118143857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:44 schreef Actaeon het volgende:
Maar Erik, zou jij ook niet denken dat de term 'laagebelaste beleggingsonderneming' nogal....raar is?
Een soort contradictio in terminis.
Waarom?
pi_118144013
Mijn docent vertelde trouwens over een artikel in het wetboek van Strafvordering, 405 uit mijn hoofd, daar stond in dat er geen beroep mogelijk was tegen de feitelijke vaststellingen door een jury _O_
pi_118144033
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je toch iets houdt als belegging of iets is een onderneming. En niet allebei.
pi_118144358
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:05 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Omdat je toch iets houdt als belegging of iets is een onderneming. En niet allebei.
Je kunt prima een onderneming hebben in de vorm van het houden van beleggingen (fondsstructuren bijvoorbeeld. Fondsen voor gemene rekening worden aangemerkt als onderneming, zie ook art. 2, lid 1 sub f jo. lid 2 VPB).

Tevens kun je beleggingen ook 'als onderneming' houden (beleggingen behorende tot het ondernemingsvermogen).
pi_118144426
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je kunt prima een onderneming hebben in de vorm van het houden van beleggingen (fondsstructuren bijvoorbeeld. Fondsen voor gemene rekening worden aangemerkt als onderneming, zie ook art. 2, lid 1 sub f jo. lid 2 VPB).

Tevens kun je beleggingen ook 'als onderneming' houden (beleggingen behorende tot het ondernemingsvermogen).
Ja maar dan is het toch gewoon een onderneming? En geen belegging meer.
Dit kwam eens keer tijdens HC voorbij destijds en was het wel met de beste man eens. :P
pi_118144545
Ik heb het gevoel dat ik dat tentamentje morgen wel eens even uit de mouw ga schudden :D
Daarom nu maar even dagje in de boeken afpilsen!
pi_118144566
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:13 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik dat tentamentje morgen wel eens even uit de mouw ga schudden :D
Succes alvast! :)
pi_118144711
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:11 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ja maar dan is het toch gewoon een onderneming? En geen belegging meer.
Dit kwam eens keer tijdens HC voorbij destijds en was het wel met de beste man eens. :P
Ik denk dat het ervan afhangt hoe en of je de woorden uit elkaar trekt. Jij lijkt de woorden uit elkaar te trekken, terwijl je ze ook kunt lezen als een samenvoeging van twee verschillende woorden om iets nieuws te maken. Concreet: een bakker is een broodonderneming.
pi_118144884
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik denk dat het ervan afhangt hoe en of je de woorden uit elkaar trekt. Jij lijkt de woorden uit elkaar te trekken, terwijl je ze ook kunt lezen als een samenvoeging van twee verschillende woorden om iets nieuws te maken. Concreet: een bakker is een broodonderneming.
Ah op die fiets. Klopt. En die laatste visie is dus ook meteen jouw visie?
pi_118144953
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:18 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ah op die fiets. Klopt. En die laatste visie is dus ook meteen jouw visie?
Dat is geloof ik wat ermee wordt bedoeld. Maar om eerlijk te zijn zit ik niet goed genoeg in die bepaling (as in: ik heb de wetsgeschiedenis er nog nooit op nageslagen).
pi_118145059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is geloof ik wat ermee wordt bedoeld. Maar om eerlijk te zijn zit ik niet goed genoeg in die bepaling (as in: ik heb de wetsgeschiedenis er nog nooit op nageslagen).
Nouja het klinkt natuurlijk ook vrij logisch wat je zegt. Al vind ik Meussens visie ( waar ik het dan wel weer mee eens was) ook wel aannemelijk. Dat het ongelukkig is geformuleerd en er iets raars staat.
pi_118145148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:21 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nouja het klinkt natuurlijk ook vrij logisch wat je zegt. Al vind ik Meussens visie ( waar ik het dan wel weer mee eens was) ook wel aannemelijk. Dat het ongelukkig is geformuleerd en er iets raars staat.
Ik begrijp dat opzich wel. Onderneming in de winst/vpb/belastingsfeer heeft een andere lading dan het grammaticale 'onderneming'. Het lijkt erop alsof hier de grammaticale bedoeling van het woord wordt gehanteerd, en Meussens bekijkt het met zijn (wetenschappelijk) belastingtechnische bril. Niet erg raar gezien het wel in een belastingwet staat natuurlijk.
pi_118145324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik begrijp dat opzich wel. Onderneming in de winst/vpb/belastingsfeer heeft een andere lading dan het grammaticale 'onderneming'. Het lijkt erop alsof hier de grammaticale bedoeling van het woord wordt gehanteerd, en Meussens bekijkt het met zijn (wetenschappelijk) belastingtechnische bril. Niet erg raar gezien het wel in een belastingwet staat uiteraard.
Exact. Daarom dacht ik dus ook wel; 'Hee die man heeft een punt!".

Heb jij trouwens van Bouwman Vpb gehad dan eigenlijk?
pi_118145717
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:13 schreef Boterbartje het volgende:
Succes ! Welk vak ? Hoeveel punten ?
pi_118145972
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:25 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Exact. Daarom dacht ik dus ook wel; 'Hee die man heeft een punt!".

Heb jij trouwens van Bouwman Vpb gehad dan eigenlijk?
Onder andere, ja.
pi_118146025
Ik ben in de war.

Kenmerk van absolute rechten is toch dat deze tegenover iedereen gelden en dat deze een verhouding tussen een mens en een zaak schept?

edit: laat maar, het klopt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 21:37:58 ]
pi_118146100
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Onder andere, ja.
Wel goed boek uit de Wegwijs serie van hem vond ik.
pi_118146159
Absolute rechten heb je op een goed ja. Anders is het een subjectief recht.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:39:53 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118146215
Ik voel de tentamens naderen in dit topic.
Bis bis bis
pi_118146240
Duurt nog heel lang joh.
pi_118146259
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:40 schreef Actaeon het volgende:
Duurt nog heel lang joh.
Maandag al :(
pi_118146263
quote:
6s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:39 schreef eriksd het volgende:
Dinsdag en vrijdag voor mij. *slikgeluid*
pi_118146271
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:37 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wel goed boek uit de Wegwijs serie van hem vond ik.
Ja, de wegwijs is een prima boek. Hij doet in ieder geval goed z'n best om het begrijpelijk uit te leggen. Vriendelijke man ook, erg kundig, maar wat een warhoofd. Hij moest ook altijd om z'n eigen grapjes lachen. Ik kon in ieder geval altijd wel goed met hem opschieten.
pi_118146312
14 november :)
pi_118146451
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:40 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Maandag al :(
Succes alvast dan! Sorry wist niet dat je zo snel al had. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:40 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, de wegwijs is een prima boek. Hij doet in ieder geval goed z'n best om het begrijpelijk uit te leggen. Vriendelijke man ook, erg kundig, maar wat een warhoofd. Hij moest ook altijd om z'n eigen grapjes lachen. Ik kon in ieder geval altijd wel goed met hem opschieten.
Het boek is ook vriendelijk inderdaad. Net als het Wegwijs deel over Successierecht.
Wel leuk dat je goed met 'm overweg kon :)
pi_118146457
quote:
Ik heb wel weer zin in een tentamen :+

LOF, ITC, intern, NOB. Kom maar op!

Quote mij over een paar jaar maar weer, dan vervloek ik mezelf vast.
pi_118146538
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Memo is gemaakt.
pi_118146553
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat we niets beters te doen hebben? :')

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:44 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Memo is gemaakt.
Oh. Niet dus.
pi_118146559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:43 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Succes alvast dan! Sorry wist niet dat je zo snel al had. :P

[..]

Het boek is ook vriendelijk inderdaad. Net als het Wegwijs deel over Successierecht.
Wel leuk dat je goed met 'm overweg kon :)
:P Dankje
pi_118150547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:14 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Succes alvast! :)
Thanks!
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Succes ! Welk vak ? Hoeveel punten ?
Thanks! Privaatrecht en punten zal ik ff opzoeken.

p.s. nu al thuis van pilsjes drinken, maar 2 gehad want komt toch een zware hoofdpijn op.. niet ok! zeker niet met morgen tentamen. Dus ibuprofen en zo maar snel slapen :Y
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:01:21 #150
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118151088
quote:
Over 2,5 week.
pi_118151562
quote:
Morgen eentje voor 1,6667 EC :') (deeltentamen A dat 1/6 telt voor privaat van 10 EC)
2 Nov. Spelling
19 Dec. Inleiding rechtswetenschappen
Januari staatsbestuur
pi_118152637
Ik krijg een samenvatting voor me neus, neem hem voor de gein is door maar ik kan er geen touw aan vastknopen :P Pijltjes van links naar rechts, allemaal woorden die ik niet ken en 'dat vinden ze heus nie zo'. Niet te geloven man :P
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:31:57 #153
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118152648
Ga nou naar bed jongen.
Bis bis bis
pi_118152815
quote:
8s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:31 schreef eriksd het volgende:
Ga nou naar bed jongen.
Ik lig al in bed, alleen laptopje ligt er nog bij en die gaat zo uit! ;)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:35:49 #155
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118152839
Gewoon een heel weekend aan de scriptie :{
Bis bis bis
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:38:55 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118152978
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:35 schreef eriksd het volgende:
Veel plezier daarmee.
pi_118152987
Ik mag volgende week lekker 3 tentamens in een tijdspanne van 28 uur maken
pi_118153361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:35 schreef eriksd het volgende:
Ik zondag denk ik.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:52:35 #159
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118155739
Ik kan over 3 weken aan de bak voor inleiding privaatrecht, eerst maar eens de uitslag van het volgende tentamen afwachten die volgende week komt. Denk dat ik maar even een samenvatting koop van slimstuderen, niet dat het mij een beter cijfer gaat opleveren maar dan heb ik alles netjes op een rijtje.

Hoe kan ik mij trouwens het beste voorbereiden voor die taaltoets die gaat komen, voor zover ik weet is die op alle universiteiten hetzelfde. Ik heb hem volgende week zaterdag namelijk al.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:00:50 #160
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118155967
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 00:52 schreef Keyos het volgende:

Hoe kan ik mij trouwens het beste voorbereiden voor die taaltoets die gaat komen, voor zover ik weet is die op alle universiteiten hetzelfde. Ik heb hem volgende week zaterdag namelijk al.
Een taaltoets op zaterdag? Het moet niet veel gekker worden. Ik zou als eerste gaan oefenen met PrinciPen om te kijken op welke onderdelen je goed scoort en welke onderdelen wat meer aandacht verdienen. Verder staat in PrinciPen als ik mij niet vergis de bronnen van waar ze een aantal oefenvragen vandaan hebben. Ik heb zelf voor mijn herkansing van het onderdeel stijl (een fout te veel) even naar die boeken die als bron vermeld stonden in de bieb gezocht om zo de oefeningen goed te kunnen ontleden.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:03:53 #161
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118156059
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 01:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Een taaltoets op zaterdag? Het moet niet veel gekker worden. Ik zou als eerste gaan oefenen met PrinciPen om te kijken op welke onderdelen je goed scoort en welke onderdelen wat meer aandacht verdienen. Verder staat in PrinciPen als ik mij niet vergis de bronnen van waar ze een aantal oefenvragen vandaan hebben. Ik heb zelf voor mijn herkansing van het onderdeel stijl (een fout te veel) even naar die boeken die als bron vermeld stonden in de bieb gezocht om zo de oefeningen goed te kunnen ontleden.
Ik heb even op de site van PrinciPen gekeken, ziet er goed uit. Ik denk dat ik die cursus dan ga aanschaffen, het is 4 jaar geleden dat ik Nederlandse grammatica heb gehad dus ik heb niet het voordeel die de meeste VWO'ers hebben die naar de Uni gaan. Bedankt voor het advies,

Inderdaad belachelijk dat ze het op een zaterdag doen, voordeel voor mij is echter wel dat ik op zaterdag gewoon met de auto naar de Uni kan , deze gratis kan parkeren op het brainpark en daarna zo weer weg ben. Doordeweeks kan je de auto er amper kwijt. Dit scheelt mij ten opzichte van het OV 1,5 uur reistijd in totaal.

@Boterbartje

Succes met je tentamen. Is dit je eerste tentamen?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:25:23 #162
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118156597
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 01:03 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik heb even op de site van PrinciPen gekeken, ziet er goed uit. Ik denk dat ik die cursus dan ga aanschaffen, het is 4 jaar geleden dat ik Nederlandse grammatica heb gehad dus ik heb niet het voordeel die de meeste VWO'ers hebben die naar de Uni gaan. Bedankt voor het advies,

Inderdaad belachelijk dat ze het op een zaterdag doen, voordeel voor mij is echter wel dat ik op zaterdag gewoon met de auto naar de Uni kan , deze gratis kan parkeren op het brainpark en daarna zo weer weg ben. Doordeweeks kan je de auto er amper kwijt. Dit scheelt mij ten opzichte van het OV 1,5 uur reistijd in totaal.

@Boterbartje

Succes met je tentamen. Is dit je eerste tentamen?
Thanks!
Ja eerste tentamen (tje) want een deeltentamen ;)
Hoop dat het goed gaat en zo nee; weet ik gelijk wat er de volgende keer van me verwacht wordt.

Ik lag trouwens om half 12 in bed en ik kan nog niet slapen, wakker maar ook hoofdpijn joh.
En hoofdpijn van gespannen rug/nek spieren die zegmaar zo naar boven trekt.. fysio zei me al dat ik meer moest gaan sporten met m'n rug :P

verdomme
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:34:53 #163
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118156868
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 01:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Thanks!
Ja eerste tentamen (tje) want een deeltentamen ;)
Hoop dat het goed gaat en zo nee; weet ik gelijk wat er de volgende keer van me verwacht wordt.

Ik lag trouwens om half 12 in bed en ik kan nog niet slapen, wakker maar ook hoofdpijn joh.
En hoofdpijn van gespannen rug/nek spieren die zegmaar zo naar boven trekt.. fysio zei me al dat ik meer moest gaan sporten met m'n rug :P

verdomme
Je kan overwegen om een sportpas te nemen bij je Universiteit. Weet niet of die sporthal een beetje bereikbaar is. Ik zit er zelf aan te denken om in mijn woonplaats te gaan zwemmen binnenkort. Kost niet heel erg veel, het is gezellig en je gebruikt een hoop spieren. Stuk goedkoper dan fitness in ieder geval.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:42:05 #164
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118157049
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 01:34 schreef Keyos het volgende:

[..]

Je kan overwegen om een sportpas te nemen bij je Universiteit. Weet niet of die sporthal een beetje bereikbaar is. Ik zit er zelf aan te denken om in mijn woonplaats te gaan zwemmen binnenkort. Kost niet heel erg veel, het is gezellig en je gebruikt een hoop spieren. Stuk goedkoper dan fitness in ieder geval.
100 euro voor een jaar, geen geld!
En ik kan er lopend naar toe.. maar ik ben nogal druk momenteel met andere dingen zoals werk etc. Hoop dat het me dit jaar niet weer in de rug schiet tijdens topdrukte op het werk, had ik vorig jaar namelijk wel! Erg kut natuurlijk zeker omdat m'n werk wel gedaan moest worden..
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 03:09:58 #165
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118158243
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 01:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

100 euro voor een jaar, geen geld!
En ik kan er lopend naar toe.. maar ik ben nogal druk momenteel met andere dingen zoals werk etc. Hoop dat het me dit jaar niet weer in de rug schiet tijdens topdrukte op het werk, had ik vorig jaar namelijk wel! Erg kut natuurlijk zeker omdat m'n werk wel gedaan moest worden..
Ik was een tijd geleden in het kantoor van Ernst & Young aan de Boompjes in Rotterdam (voor mensen die niet bekend zijn, aan het water bij het centrum met zicht op de Erasmusbrug), die hadden als ik het goed heb een zeer uitgebreide fitnesshal met extra fitnessactiviteiten (volgens mij niet zo heel speciaal tegenwoordig, maar vond het toch gaaf). Dat zou echt perfecto zijn voor later.
pi_118158278
Zijn jullie al in de fitnesszaal geweest? Zo ja, wat staat er allemaal?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 04:01:44 #167
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118158653
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik lig al in bed, alleen laptopje ligt er nog bij en die gaat zo uit! ;)
En nog gewoon om 2 uur 's nachts online hoor ;)
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:57:01 #168
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118159362
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 04:01 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

En nog gewoon om 2 uur 's nachts online hoor ;)
hahahahha ja.

Zei toch dat ik niet kon slapen man?
pi_118160120
Zo, weer een heerlijk dagje studeren O+
pi_118160362
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
pi_118160392
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vanavond weer. Wat wordt er gestudeerd vandaag?
pi_118160482
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Vanavond weer. Wat wordt er gestudeerd vandaag?
European Labour Law en arbeidsovereenkomstenrecht.
pi_118160523
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Dat klinkt interessant :) einde 2013 hoop ik ook arbeidsrecht te kunnen volgen.
pi_118160744
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat klinkt interessant :) einde 2013 hoop ik ook arbeidsrecht te kunnen volgen.
Is het ook :)

Bedoel je de master arbeidsrecht of het bachelorvak?

Ooit het bachelorvak arbeidsrecht gevolgd. Daar krijg je de globale aspecten mee, de ovk, cao-recht en sociaalzekerheidsrecht. Met het vak arbeidsovereenkomstenrecht ga je behoorlijk de diepte in. Ook niet zo heel gek in de master natuurlijk. Alles is dus ook gesplitst, dus een vak collectief arbeidsrecht etc.

European Labour Law borduurt een beetje voort op Europees recht, met name de vrij verkeersregels en vele richtlijnen inzake arbeid. Best interessant!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:37:59 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118160824
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Linkse hobby's.
Bis bis bis
pi_118160858
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Is het ook :)

Bedoel je de master arbeidsrecht of het bachelorvak?

Ooit het bachelorvak arbeidsrecht gevolgd. Daar krijg je de globale aspecten mee, de ovk, cao-recht en sociaalzekerheidsrecht. Met het vak arbeidsovereenkomstenrecht ga je behoorlijk de diepte in. Ook niet zo heel gek in de master natuurlijk. Alles is dus ook gesplitst, dus een vak collectief arbeidsrecht etc.

European Labour Law borduurt een beetje voort op Europees recht, met name de vrij verkeersregels en vele richtlijnen inzake arbeid. Best interessant!
Het bachelorvak inderdaad. Heb me al een beetje ingelezen en het lijkt me zeker de moeite waard.

Als je tijd hebt, zou je dan eens een lijstje kunnen maken met de vakken die je allemaal volgt in je master?
pi_118160868
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:37 schreef eriksd het volgende:

[..]

Linkse hobby's.
Vooroordelen :')
pi_118160908
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Het bachelorvak inderdaad. Heb me al een beetje ingelezen en het lijkt me zeker de moeite waard.

Als je tijd hebt, zou je dan eens een lijstje kunnen maken met de vakken die je allemaal volgt in je master?
Tuurlijk, zal vanavond wel even voor je kijken.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:43:27 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118160964
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Vooroordelen :')
Sarcasme.
Bis bis bis
pi_118161028
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sarcasme.
Dat komt toch heul niet over op schrift man!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:48:40 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118161124
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Dat komt toch heul niet over op schrift man!
Dat is dan weer de schuld van het grootkapitaal.
Bis bis bis
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:26:09 #182
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118166570
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 07:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

hahahahha ja.

Zei toch dat ik niet kon slapen man?
Ja Bartje, vandaar mijn ' ;) ' hč!?
pi_118166647
Naar Nederlands recht kan ik iemand de eifeltoren verkopen. Altijd goed om te weten. :P
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:36:21 #184
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_118166854
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:28 schreef Yreal het volgende:
Naar Nederlands recht kan ik iemand de eifeltoren verkopen. Altijd goed om te weten. :P
Kan je hem ook overdragen?

:')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:42:12 #185
124676 RobertoCarlos
pi_118167070
Gaat eerder om beschikkingsbevoegdheid lijkt me
pi_118167203
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:28 schreef Yreal het volgende:
Kun je in de voetsporen van Victor Lustig gaan treden!
pi_118167407
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:36 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Kan je hem ook overdragen?

nop :P
pi_118167530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Kun je in de voetsporen van Victor Lustig gaan treden!
:Y :Y
pi_118167828
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:06 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Welk model heb je?

Ik heb de SE215 icm Fiio E6 versterker. Gouden combi :Y)
Na aanleiding van deze post een E6 gekocht. Better be good! :D
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:02:00 #190
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_118167869
Even een vraagje aan diegene die hun master moesten uitkiezen.

Ik weet dat ik nog iets minder dan een jaar heb om een master uit te kiezen, maar ik heb echt geen flauw idee welke master ik wil gaan doen. Mijn cijfers geven niet bepaald een indicatie en ik vind veel dingen leuk (staatsrecht, strafrecht, arbeidsrecht en privaatrecht).

Mijn vraag is welke factoren jullie hebben laten meewegen bij het uitkiezen van een master. Hebben jullie bijvoorbeeld puur gekeken wat je leuk leek om te doen of hebben jullie factoren zoals baanzekerheid na je studie laten meewegen?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:05:12 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118167980
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zit nu ook te kijken (post gemist) maar ik heb dus ook de SE215. Ziet er tof uit.
Bis bis bis
pi_118168028
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk ook aan welke doppen je daarbij gebruikt he.

Ik gebruik trouwens ook die L9 kabel voor de iphone. Het geluid is dan nog net iets beter dan met die bijgeleverde kabel
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:08:17 #193
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118168102
Maar een versterker hé: ik vind het al behoorlijk hard met ipod op max. Dus heeft het ook invloed op de geluidskwaliteit? Wil ook iets anders dan iPod, zat te kijken naar iAudio.
Bis bis bis
pi_118168124
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:06 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk ook aan welke doppen je daarbij gebruikt he.

Ik gebruik trouwens ook die L9 kabel voor de iphone. Het geluid is dan nog net iets beter dan met die bijgeleverde kabel
Sennheiser CX 270 gebruik ik. Geluid klinkt tot nu toe echt heel goed :D Veel meer bas, veel meer punch. De bas klinkt eigenlijk gewoon zoals die normaal klinkt als je je muziek veel te hard zet, maar nu is het hoog gebalanceerd en klinkt het hele geluid mooi rond :D
pi_118168152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:08 schreef eriksd het volgende:
Maar een versterker hé: ik vind het al behoorlijk hard met ipod op max. Dus heeft het ook invloed op de geluidskwaliteit? Wil ook iets anders dan iPod, zat te kijken naar iAudio.
Júist de geluidskwaliteit. Ik kan nu mijn ipod veel zachter zetten, omdat het geluid veel beter is.
pi_118168163
En dat voor maar 15 euro, score :7
pi_118168213
Limit to Your Love klonk nog nooit zo goed. :@
pi_118168306
Waar heb je hem voor 15euro kunnen krijgen dan?
pi_118168316
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:13 schreef Speedy_T het volgende:
Waar heb je hem voor 15euro kunnen krijgen dan?
Marktplaats :7
pi_118168354
@Erik, het is eigenlijk alleen maar voor de kwaliteit van het geluid want het geluid zonder dat ding is voor mij ook al hard genoeg op 70% volume van de iphone.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:16:44 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118168418
Oke, dan ga ik er ook maar 1 kopen.
Bis bis bis
pi_118168469
Het enige nadeel is dat het een onmetelijk onhandig ding is. En hij voelt heel pauper aan, maar ik heb in reviews gelezen dat hij niet snel stuk gaat en vrij duurzaam is. :D
pi_118168830
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Ik weet dat ik nog iets minder dan een jaar heb om een master uit te kiezen, maar ik heb echt geen flauw idee welke master ik wil gaan doen. Mijn cijfers geven niet bepaald een indicatie en ik vind veel dingen leuk (staatsrecht, strafrecht, arbeidsrecht en privaatrecht).

Mijn vraag is welke factoren jullie hebben laten meewegen bij het uitkiezen van een master. Hebben jullie bijvoorbeeld puur gekeken wat je leuk leek om te doen of hebben jullie factoren zoals baanzekerheid na je studie laten meewegen?
Mijn interesse lag al snel bij privaatrecht en na een beetje oriënteren leek mij arbeidsrecht dan een goede en leuke keuze. Voornamelijk omdat dat een rechtsgebied is waarin veel verandert (ook al lijkt dat voor de buitenwereld lang niet zo te zijn) en ik me dan ook echt specialiseer in één richting. Een master privaatrecht leek me te breed. Daarnaast zijn arbeidsjuristen geen overbodige luxe in het bedrijfsleven, dus dat speelde ook wel mee.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:41:05 #204
124676 RobertoCarlos
pi_118169352
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

nop :P
Kan wel he, cp bijv. Je bent alleen niet BB :s)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:44:39 #205
124676 RobertoCarlos
pi_118169528
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Over die baanzekerheid zou ik me maar niet druk maken: ik hoor dat er bij bijv de overheid ook gewoon mensen aangenomen worden met een totaal andere master dan bestuursrecht.
Ik kies de master op basis van de vakken in de B die ik leuk vind. Dus Strafrecht of Staats- en bestuursrecht
pi_118169562
Overdracht, levering en koop in combinatie met beschikkingsbevoegdheid van houders, eigenaars en bezitters vind ik het lastigste van dit semester. Het is niet lastig te begrijpen, maar wel veel en vrij precies, dat is altijd mijn slechte punt geweest ;(
pi_118170023
He RC, ken jij professor Castermans?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:06:40 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118170220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:45 schreef Tchock het volgende:
Overdracht, levering en koop in combinatie met beschikkingsbevoegdheid van houders, eigenaars en bezitters vind ik het lastigste van dit semester. Het is niet lastig te begrijpen, maar wel veel en vrij precies, dat is altijd mijn slechte punt geweest ;(
Hoe denk je dat je in de praktijk werkzaam gaat zijn dan? Dat is 100x een brief/memo wijzigen, alles dichttimmeren etc.
Bis bis bis
pi_118170251
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe denk je dat je in de praktijk werkzaam gaat zijn dan? Dat is 100x een brief/memo wijzigen, alles dichttimmeren etc.
Vertel? :D
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:23:42 #210
124676 RobertoCarlos
pi_118170814
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
He RC, ken jij professor Castermans?
Nee, niet persoonlijk. En ik heb ook geen college van hem gehad. Hij werkt idd wel aan de UL
pi_118171855
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee, niet persoonlijk. En ik heb ook geen college van hem gehad. Hij werkt idd wel aan de UL
Hij komt een woordje doen op onze jaarlijkste studentendag. Ik was benieuwd :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:59:51 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118172097
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zoals het er staat dus. Echt alles wordt 1000x doorgekeken voordat het de deur uitgaat. Veel sterkte :P
Bis bis bis
pi_118172110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zoals het er staat dus. Echt alles wordt 1000x doorgekeken voordat het de deur uitgaat. Veel sterkte :P
Maar komen de meeste fouten niet voor in stukken waar juist niet over is gedacht? :P
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:20:26 #214
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118172904
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:11 schreef Tchock het volgende:
Limit to Your Love klonk nog nooit zo goed. :@
Mooi nummer dat!

Trouwens; goedemiddag allen! Wat een prachtig weertje zeg.. lekker buiten bij de uni op bankje, genieten van het zonnetje :)
pi_118173101
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Mooi nummer dat!
Origineel of de cover?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:28:07 #216
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118173252
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Origineel of de cover?
van blake dinges
pi_118176231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

naplaatsingsformulier voor blok 2 en 3 online ;)
pi_118176560
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

naplaatsingsformulier voor blok 2 en 3 online ;)
quote:
De formulieren die gepubliceerd zullen worden zijn voor het tweede en derde (!) blok (sem 1) .

De formulieren zullen op dinsdag 23 oktober (12.00 uur) worden geplaatst. De formulieren voor het tweede en derde blok zullen tot vrijdag 2 november beschikbaar zijn.
:?
pi_118176754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

:?
oja, ik dacht dat dit het mailtje was dat ze beschikbaar waren, sorry :P
pi_118176756
Kutstreek trouwens, die dingen worden gepubliceerd tijdens ons tentamen Goederenrecht. Dus er lekker op tijd bij zijn kunnen we ook wel vergeten.
pi_118176788
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:50 schreef Tchock het volgende:
Kutstreek trouwens, die dingen worden gepubliceerd tijdens ons tentamen Goederenrecht. Dus er lekker op tijd bij zijn kunnen we ook wel vergeten.
ik was alleen wel zo snugger om op tijd in te schrijven :+ wil alleen voor fiscaal bestuursrecht naar wg A ipv B :P
pi_118177196
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:45 schreef Tchock het volgende:
Wel onwijs interessant.
pi_118177230
Om nog even terug te komen op mijn vraag van gisteren, hoogleraar antwoorden het volgende

quote:
Het lampje verliest zijn afzonderlijk goederenrechtelijk bestaan zodra het bestanddeel wordt van de fiets. De eigenaar van de fiets ziet zijn eigendom dus aanwassen: het object van zijn eigendomsrecht omvat nu niet alleen een fiets, maar ook een lampje. Zodra de lamp weer wordt verzelfstandigd, zouden wij graag willen weten wat er dan goederenrechtelijk mee gebeurt. Vreemd genoeg wordt dat in de wet niet duidelijk gemaakt; zie ook de discussie over de taartpunten en hetgeen ik schreef over de antwoorden op de prijsvraag. De literatuur neemt aan dat de eigenaar van de fiets na de verzelfstandiging van de lamp ook eigenaar wordt van die lamp, en dat deze dus niet toekomt aan de vroegere eigenaar ervan
pi_118177518
Mensen die op donderdagavond een borrel afzeggen omdat ze volgende week vrijdag (!!!!) een tentamen hebben. Echt.. :')
pi_118177581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:09 schreef Speedy_T het volgende:
Mensen die op donderdagavond een borrel afzeggen omdat ze volgende week vrijdag (!!!!) een tentamen hebben. Echt.. :')
Huh? Die snap ik ook niet nee.
pi_118177594
quote:
Je bedoelt, mensen die zo erg geen zin hebben om iets met je te doen dat ze zelfs niet de moeite doen een goed excuus te verzinnen?
pi_118177609
quote:
Mensen die hun studie niet serieus nemen :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:12:56 #228
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118177658
quote:
Lol wat een bullshit. Inderdaad gewoon een zeer slap excuus om maar niet te hoeven gaan.
pi_118177743
Ik ken de persoon in kwestie niet maar mijn huisgenoot wist me te vertellen dat ze er wel het type voor is.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:15:32 #230
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118177760
quote:
Wut?
Bis bis bis
pi_118177793
Nouja, laat die mensen lekker. Wie hier zat ook alweer anderhalve week voor het tentamen al uren te blokken per dag?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:20:36 #232
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118177973
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:16 schreef Tchock het volgende:
Nouja, laat die mensen lekker. Wie hier zat ook alweer anderhalve week voor het tentamen al uren te blokken per dag?
Ik nam altijd een aanloop van 3 weken. Rustig opbouwen. Maar eigenlijk ging ik alleen de avond voor het tentamen per definitie niets drinken. Meestal.
Bis bis bis
pi_118178118
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik nam altijd een aanloop van 3 weken. Rustig opbouwen. Maar eigenlijk ging ik alleen de avond voor het tentamen per definitie niets drinken. Meestal.
Ik stop niet met drinken in het algemeen, maar ik zou meerdere dagen van tevoren niet meer naar een borrel gaan. Ik ken mezelf, dan ben je een avond kwijt door de borrel en dan nog praktisch een dag er na ook.
pi_118178157
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik stop niet met drinken in het algemeen, maar ik zou meerdere dagen van tevoren niet meer naar een borrel gaan. Ik ken mezelf, dan ben je een avond kwijt door de borrel en dan nog praktisch een dag er na ook.
ik moet wel heel veel drinken wil ik de dag daarna ook niks meer kunnen doen
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:25:19 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118178189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik bedoelde 3 weken vantevoren leren hé.
Bis bis bis
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:26:40 #236
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118178241
quote:
:')___!!!1!
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik moet wel heel veel drinken wil ik de dag daarna ook niks meer kunnen doen
Nouja, een avondje borrelen en de dag erna gewoon brak hoor! :Y
Voor 2/3 liter bier ga ik m'n nest niet uit hoor.. kom nou zeg.. als er gedronken moet worden wordt er gedronken :P
pi_118178281
Boterbartje is zo stoer ik wou dat ik hem was
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:28:20 #238
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118178306
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:27 schreef Tchock het volgende:
Boterbartje is zo stoer ik wou dat ik hem was
Je mag wel een dagje meelopen met mijn leven, gaan we zuipen in de keet zoals een goede twentenaar dat doet
pi_118178342
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Je mag wel een dagje meelopen met mijn leven, gaan we zuipen in de keet zoals een goede twentenaar dat doet
''de keet'' :') Bij ons bedoelen ze gewoon thuis daarmee.
pi_118178349
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

aaah, krijgen we het al :P 3l+, over hoelang praten we dan?
pi_118178360
In zo'n keet wil jij niet wonen hoor
pi_118178371
Tevens boterbartje is een boer :D
pi_118178381
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:29 schreef Yreal het volgende:
Westerlingen :')
pi_118178422
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:29 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Westerlingen :')
boeren :') zuipketen :')
pi_118178432
Die keten :') Heel hip hier in de omgeving ook bij vmbo'ers. 1 krat per persoon en dan zuipen tot je wakker wordt met een soa.
pi_118178448
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

boeren :') zuipketen :')
pi_118178513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:30 schreef Tchock het volgende:
Die keten :') Heel hip hier in de omgeving ook bij vmbo'ers. 1 krat per persoon en dan zuipen tot je wakker wordt met een soa.
kratje moet mij zonder al te veel ellende ook wel lukken als je het een beetje uitsmeert en ook wat water drinkt.

Tussen 21-3 lukt dat wel denk ik :P

Maar goed, ik ben geen 14 jarige vmbo'r en drink niet om het drinken
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:33:48 #248
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118178537
"Keet" , de naam beloofd al niet heel erg veel goeds. Doe maar gewoon een Irish Pub moet goed bier en live muziek.
pi_118178541
oh en
quote:
pi_118178555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

kratje moet mij zonder al te veel ellende ook wel lukken als je het een beetje uitsmeert en ook wat water drinkt.

Tussen 21-3 lukt dat wel denk ik :P

Maar goed, ik ben geen 14 jarige vmbo'r en drink niet om het drinken
Als ik op een avond een heel kratje wegtik kun je me opvegen. En met mij vele mensen die zeggen dat ze het wel kunnen :P
pi_118178563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:33 schreef Keyos het volgende:
"Keet" , de naam beloofd al niet heel erg veel goeds. Doe maar gewoon een Irish Pub moet goed bier en live muziek.
Het is letterlijk een keet. Vaak oude bouwkeet ofzo.
pi_118178572
quote:
Als je wel eens in den haag komt, moet je naar ocaseys gaan en dan de super irish beefburger bestellen :9~ :9~

:9~ :9~
pi_118178629
quote:
baas :D
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:37:27 #254
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118178662
Zo damn, die burger ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd of hij mijn favoriete burger kan overtreffen:

De Wendy's Triple Burger Bacon (Amerikaanse hamburgerketen waar ik nog steeds van hoop dat het ooit eens naar Europa gaat komen):

pi_118178691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je wel eens in den haag komt, moet je naar ocaseys gaan en dan de super irish beefburger bestellen :9~ :9~

[ afbeelding ]

Nu krijg ik honger... Vanavond in ieder geval naar de wok lopend buffet met ochtendpersoneel van m'n supermarkt (helaas door personeel georganiseerd; geen betaling door manager).
pi_118178694
Godver wat zijn jullie een cliché-mannen zeg :')
pi_118178716
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:37 schreef Keyos het volgende:
Zo damn, die burger ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd of hij mijn favoriete burger kan overtreffen:

De Wendy's Triple Burger Bacon:

[ afbeelding ]
Ik waarschuw je, hij is echt heel groot.

moet je op maandag gaan trouwens, kost ie 8 euro en alle pints/flesjes bier 3.50
pi_118178744
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:38 schreef Tchock het volgende:
Godver wat zijn jullie een cliché-mannen zeg :')
Jij drinkt rode wijn en neemt nog een melba toastje met geitenkaas tot je?
pi_118178754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jij drinkt rode wijn en neemt nog een melba toastje met geitenkaas tot je?
Nee, uiteraard niet, maar eerst beweren dat je een kratje prima kan hebben en vervolgens opscheppen over de grootte van je hamburger is wel het andere uiterste.
pi_118178777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, uiteraard niet, maar eerst beweren dat je een kratje prima kan hebben en vervolgens opscheppen over de grootte van je hamburger is wel het andere uiterste.
jij zou niet 6 uur lang een biertje per kwartier kunnen wegtikken? En dit is gewoon mijn favo burger :Y
pi_118178784
Dan moet je sowieso ook de Kobe burger @ burgerbar amsterdam een keer checken.

Kost wel wat maar dan heb je ook een burger waar je nog vaak aan terug zal denken.
pi_118178792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:40 schreef Speedy_T het volgende:

Kost wel wat maar dan heb je ook een burger waar je nog vaak aan terug zal denken.
jaaaa burgerbar _O_ _O_
pi_118178810
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:40 schreef Speedy_T het volgende:

Ik zag 'm staan en had bijna besteld maar nee. Te duur. Wat precies is het?
pi_118178839
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zag 'm staan en had bijna besteld maar nee. Te duur. Wat precies is het?
duurste vlees ter wereld :7 maar ik neem gewoon lekker black angus. Dan bacon, kaas, uitjes, oooooh lekker lekker :9~ :9~ :9~
pi_118178867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik waarschuw je, hij is echt heel groot.

moet je op maandag gaan trouwens, kost ie 8 euro en alle pints/flesjes bier 3.50
8 euro? :')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:42:50 #266
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118178868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

jij zou niet 6 uur lang een biertje per kwartier kunnen wegtikken? En dit is gewoon mijn favo burger :Y
Ik ga mij er niet aan wagen, biertje per kwartier. Ik ben maar 65 kg bij 1,83M , na 8 pilsjes in 2 uur lig ik wel plat. best vervelend als je wat drinkt met mensen die meer kunnen hebben aangezien je het tempo niet kan volgen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:43:46 #267
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118178905
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ziet er goed uit.
Bis bis bis
pi_118178907
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:42 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik ga mij er niet aan wagen, biertje per kwartier. Ik ben maar 65 kg bij 1,83 , na 8 pilsjes in 2 uur lig ik wel plat.
Dit :P Biertje per kwartier is voor de eerste vier geen probleem. De eerste zes misschien wel. Maar daarna wordt het met ieder biertje erger, ik denk niet dat ik de vijftien red :')
pi_118178916
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:42 schreef Paxcon het volgende:

[..]

8 euro? :')
ja, met friet he. En dat ding is Gigantisch, 5 big macs zijn minder in totaal *)
pi_118178933
ik ben dan ook wel 100 kilo bij 2 meter :@ :@
pi_118178948
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:44 schreef Yreal het volgende:
ik ben dan ook wel 100 kilo bij 2 meter :@ :@
Dat scheelt een hoop :D 20 bier voor jou is er 14 voor mij.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:45:23 #272
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118178958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:42 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik ga mij er niet aan wagen, biertje per kwartier. Ik ben maar 65 kg bij 1,83M , na 8 pilsjes in 2 uur lig ik wel plat. best vervelend als je wat drinkt met mensen die meer kunnen hebben aangezien je het tempo niet kan volgen.
65?
Bis bis bis
pi_118178960
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:37 schreef Keyos het volgende:

De Wendy's Triple Burger Bacon (Amerikaanse hamburgerketen waar ik nog steeds van hoop dat het ooit eens naar Europa gaat komen):

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:38 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nu krijg ik honger... Vanavond in ieder geval naar de wok lopend buffet met ochtendpersoneel van m'n supermarkt (helaas door personeel georganiseerd; geen betaling door manager).
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.
Ze zitten naast bea der paleis je op het noordeinde. Tot kroeg, mocht je ooit in den haag ergens willen eten, daar heen gaan _O_
pi_118178962
Ik ook maar 1.87 met 63kg ofzo :')_!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2012 17:45:54 ]
pi_118178978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:45 schreef Paxcon het volgende:
Ik ook maar 1.87 met 63kg ouzo :')_!
Wat :')
pi_118178982
ekto's :N
pi_118178989
haters
pi_118179011
Dat is toch gewoon zwaar ondergewicht?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:47:14 #279
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118179030
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

65?
Yep, kom gewoon niet aan terwijl ik écht niet heel weinig eet (eet ook bijna altijd vet) en al jaren gestopt ben met sporten. Ben benieuwd wanneer deze luxe van alles kunnen eten afgelopen is.
pi_118179048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:46 schreef Speedy_T het volgende:
Dat is toch gewoon zwaar ondergewicht?
63 op 1.87 is het zwaarste ondergewicht.
pi_118179060
http://bmi.hartstichting.nl

Volgens deze site zit ik nét op gezond gewicht.
pi_118179077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:47 schreef Keyos het volgende:

[..]

Yep, kom gewoon niet aan terwijl ik écht niet heel weinig eet (eet ook bijna altijd vet) en al jaren gestopt ben met sporten. Ben benieuwd wanneer deze luxe van alles kunnen eten afgelopen is.
Dat zit het in je vaten. Veel plezier met je hartaanval :P
pi_118179103
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:48 schreef Paxcon het volgende:
http://bmi.hartstichting.nl

Volgens deze site zit ik nét op gezond gewicht.
net bovenin groen
pi_118179121
Oftewel: jullie hebben overgewicht als je dat van mij ''zwaar ondergewicht'' noemt :P

(a contrario redenering jwz)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2012 17:50:32 ]
pi_118179162
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:49 schreef Paxcon het volgende:
Oftewel: jullie hebben overgewicht als je dat van mij ''zwaar ondergewicht'' noemt :P
ik heb gezond gewicht :{w jij hebt anorexia
pi_118179203
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb gezond gewicht :{w jij hebt anorexia
Ik let totaal niet op wat ik eet, dus nee. :)
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:51:56 #287
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118179212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:47 schreef Keyos het volgende:

[..]

Had ik ook. Op een gegeven moment gaat het mis.
Bis bis bis
pi_118179224
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:51 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik let totaal niet op wat ik eet, dus nee. :)
Ga dan gewoon eens wat pushups en sittups doen
pi_118179228
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Had ik ook. Op een gegeven moment gaat het mis.
fattie :D
pi_118179237
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ga dan gewoon eens wat pushups en sittups doen
Nee man... geen zin in
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:52:48 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118179245
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Boh :D lekker man!
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:29 schreef Yreal het volgende:
Niet iedereen is een agrariër in het oosten des land :P

quote:
Krat per persoon wil wel lukken.. eerst gingen er 15 krat per week door, maar dan kwamen er soms ook nog wat mensen gezellig langs en deden we 2 avonden in de week.. nu het winter is doen we gewoon met de kameraden dus maar 8-10 man, en dan 3 a 4 kratjes op een avond. filmpje erop.. beetje darten

en niet wakker worden met een soa :P

Wij zijn ook van die lompe boeren die op appelhof toen we 15 waren zo'n muur hadden :P
pi_118179261
Hebben we het nou over elkaars gewicht?

Stelletje wijven :')
pi_118179313
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Hebben we het nou over elkaars gewicht?

Stelletje wijven :')
Maar alleen in samenhang met bier, tieten en steak.
pi_118179352
Burgerbar in Amsterdam is ook baas trouwens

pi_118179360
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar alleen in samenhang met bier, tieten en steak.
Straks even een biefstuk klaarmaken :9~
pi_118179371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:55 schreef Yreal het volgende:
Burgerbar in Amsterdam is ook baas trouwens

[ afbeelding ]
Nu heb ik honger ;(
pi_118179380
Ik krijg echt fucking honger hiervan...
pi_118179383
Foto's van eten word ik altijd een beetje onpasselijk van. Het ziet er nooit lekker uit.
pi_118179397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:56 schreef Tchock het volgende:
Foto's van eten word ik altijd een beetje onpasselijk van. Het ziet er nooit lekker uit.
:') :') :')

En dat gezicht maakte ik letterlijk
pi_118179424
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

:') :') :')

En dat gezicht maakte ik letterlijk
Kom op man, die eerste burger van jou lijkt een verongelukte koe. Hoewel het in het echt waarschijnlijk heerlijk is.
pi_118179431
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')