abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118112481
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

- MEDEDELING - namen gaan opgeschoond worden. :o

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy
GDPP
Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Umm-Qasr
• Cleese
• Nautilus
• DahaKa
• Flashwin
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub

Universiteit van Amsterdam
• Andoire
• VeX-
• Smash-it (tweede master)
• TiMPiN
• Dreamzk
• hemelsblauw
• Ruud_Kawasaki
• Skage101
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Roarzcorp.
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie
• Snax

Rijksuniversiteit Groningen
• xD
• Proud2beDiepfries
• StarGazer
• aaipod (kudtstudent op het moment)
• Cortax
• Dionysius85
• Eilis
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon

Radboud Universiteit
• DonStefano
• Desideriusa
• Sandersson
• Kopstoot
• Retroseksueel
• Morendo
• fulco-
• tostitomaatkaas
• Actaeon
• Boterbartje

Universiteit Leiden
• addictivebeat
• Mieks
• Originele_Naam
• ChRoNiC
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Florian_
• Microtechs
• Fip
• Kimochi
• ArcticBlizzard
• Orbis
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG

Universiteit van Tilburg
• Mr.G
• 1-1-1-1-1
• Morrigun99
• CaptainRedbeard
• bladibladibla
• hmmmz
• aardappel
• EasySilence
• Dr_Strangelove
• kapiteintje
• wimjongil

Vrije Universiteit Amsterdam
• Jorwol
• Ricard0j

Open Universiteit
• DanielSmith
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• MarkzMan_X
• The_Duce
• VoreG
• smvs
• AkeBiAtch
• dr.dunno
• Diederik_Duck (?)
• ScottTracy
• Rainb0ws
• evelien89
• solo020

Universiteit Maastricht
• Law.
• Bartaz
• RockGod---
• Memento-Mori
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meldt het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118112501
De Kluwer _O_
pi_118112518
Hij stond er nog dus die laat ik ook lekker zo staan :)
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118112519
Kluwertabjes _O_
Kutwerk om die eraan te maken _O_
Welterusten allemaal _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_118112557
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 02:02 schreef Boterbartje het volgende:
Kluwertabjes _O_
Kutwerk om die eraan te maken _O_
Welterusten allemaal _O_
Die tabjes zetten zijn eenmalig, daarna lekker alles volplakken met die hema plakkers om die na het tentamen er makkelijk uit te halen.

Trusten Boter.
pi_118112622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 02:03 schreef Keyos het volgende:

[..]

Die tabjes zetten zijn eenmalig, daarna lekker alles volplakken met die hema plakkers om die na het tentamen er makkelijk uit te halen.

Trusten Boter.
Plakkers tijdens tentamen? no go bij ons!
Alleen arceren en jurisprudentie bijschrijven
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_118112844
Bij ons mag je alleen arceren
pi_118112910
Blijft vreemd dat de regels zo verschillend zijn per universiteit. Jurisprudentie bijschrijven vind ik namelijk toch wel aardig wat aangezien je toch wat toevoegd aan het wettenboek in plaats van iets markeren wat erin staat (door highlighten, kleurenplakkertjes etc).

Edit:

Ik heb een muzikale ontdekking gemaakt vannacht, ben nog nooit zo weggeblazen geweest door een artiest na 1 luisterbeurt van een cd : Joe Bonamassa in the Royal Albert Hall.

Ben nieuw in het blues genre, wat een muziek in de oren die cd. Jammer dat zijn concert in de hoofdstad stijf uitverkocht is, maar hopen dat er last-minute tickets aangeboden worden voor reguliere prijzen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Keyos op 18-10-2012 02:49:17 ]
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:26:43 #9
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_118114398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 02:03 schreef Keyos het volgende:

[..]

daarna lekker alles volplakken met die hema plakkers om die na het tentamen er makkelijk uit te halen.
Mag bij ons soms ook niet eens....
En de regels verschillen bij ons zelfs per vak..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_118115565
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 01:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Betaal nu al verdomme 44% grrr :(

krijg gelukkig bijna alles terug, mooi meevallertje is dat altijd 's zomers :)
Als je bijna alles terug krijgt, betaal je ook niet 44%.
pi_118115755
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Scherp.
pi_118116864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 02:20 schreef Keyos het volgende:
Blijft vreemd dat de regels zo verschillend zijn per universiteit. Jurisprudentie bijschrijven vind ik namelijk toch wel aardig wat aangezien je toch wat toevoegd aan het wettenboek in plaats van iets markeren wat erin staat (door highlighten, kleurenplakkertjes etc).

Edit:

Ik heb een muzikale ontdekking gemaakt vannacht, ben nog nooit zo weggeblazen geweest door een artiest na 1 luisterbeurt van een cd : Joe Bonamassa in the Royal Albert Hall.

Ben nieuw in het blues genre, wat een muziek in de oren die cd. Jammer dat zijn concert in de hoofdstad stijf uitverkocht is, maar hopen dat er last-minute tickets aangeboden worden voor reguliere prijzen.
JB is inderdaad erg goed ja!
pi_118118983
Wat gaan die markeerstiften soms toch snel leeg. Nu ben ik momenteel verplicht over te gaan op een andere kleur :'(
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_118119303
quote:
13s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat gaan die markeerstiften soms toch snel leeg. Nu ben ik momenteel verplicht over te gaan op een andere kleur :'(
ga een nieuwe kopen
pi_118119434
Net een rijtje tentamendata vastgelegd. Als het allemaal lukt heb ik eind juni 2013 alle vakken van het eerste jaar afgerond :)
pi_118119610
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

ga een nieuwe kopen
Eind van de middag pas, dan kom ik toch wel langs één of ander boekwinkeltje. Verbaas me alleen dat die krengen zo snel leegraken.
pi_118120279
Of je markeert gewoon heel veel.
pi_118120317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:02 schreef Actaeon het volgende:
Dat dus. heb er nog nooit eentje leeggeschreven, de punt is tegen die tijd al afgebroken.
pi_118120532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:02 schreef Actaeon het volgende:
Ik ben net klaar met het doorworstelen van 900 pagina's jurisprudentie. Tel daarbij ook nog een een boek op, dan kan het snel gaan. Ik heb dat ding twee weken geleden aangeschaft, maar goed dat is relatief :P
pi_118120573
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ik ben net klaar met het doorworstelen van 900 pagina's jurisprudentie. Tel daarbij ook nog een een boek op, dan kan het snel gaan. Ik heb dat ding twee weken geleden aangeschaft, maar goed dat is relatief :P
Tja ik markeer nooit. Ook in jurisprudentie niet :P hoogstens een keer iets onderstrepen. Maar ook dat gebeurd zelden.
pi_118120668
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Tja ik markeer nooit. Ook in jurisprudentie niet :P hoogstens een keer iets onderstrepen. Maar ook dat gebeurd zelden.
Niet markeren in een boek kan ik me voorstellen, maar niet in jurisprudentie? Lijkt mij knap lastig v.w.b. naslagwerk en vooral opzoeken tijdens een tentamen.

Maar goed, ieder zo z'n manier natuurlijk :P
pi_118120702
krijg ik net een bericht dat voor aansprakelijkheidsrecht de hoorcolleges steeds 1 week op bb zullen staan. -O-

en dan de week voor het tentamen weer allemaal. Kinderachtig -O-
pi_118120735
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:14 schreef Yreal het volgende:
krijg ik net een bericht dat voor aansprakelijkheidsrecht de hoorcolleges steeds 1 week op bb zullen staan. -O-

en dan de week voor het tentamen weer allemaal. Kinderachtig -O-
Wat is daar de logica achter? Te weinig opkomst?
pi_118120786
Wie wil er nou eigenlijk niet live aanwezig zijn bij een opvoering van Du Perron? :o
pi_118120913
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Niet markeren in een boek kan ik me voorstellen, maar niet in jurisprudentie? Lijkt mij knap lastig v.w.b. naslagwerk en vooral opzoeken tijdens een tentamen.

Maar goed, ieder zo z'n manier natuurlijk :P
Ja ieder z'n ding...heb het nooit anders gedaan :P
pi_118120946
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wie wil er nou eigenlijk niet live aanwezig zijn bij een opvoering van Du Perron? :o
precies _O_ ik ben er sowieso bij _O_
pi_118121278
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Jawel, heeft te maken met dat ik een paar maanden veel verdien.. en dan rekenen ze voor een heel jaar door en dan verdien ik zoveel 'in een jaar' dat ik in de 44% schijf kom. Maar omdat ik dus geen vol jaar werk krijg ik een groot gedeelte wel terug :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:57:42 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118122188
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Grappig genoeg mis ik altijd zijn gastcolleges tijdens de mastervakken. Om een of andere merkwaardige reden zijn die altijd gepland op dagen dat er iets anders te doen is zoals een studiedag of een trip naar de Raad van State of iets dergelijks.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_118122586
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jawel, heeft te maken met dat ik een paar maanden veel verdien.. en dan rekenen ze voor een heel jaar door en dan verdien ik zoveel 'in een jaar' dat ik in de 44% schijf kom. Maar omdat ik dus geen vol jaar werk krijg ik een groot gedeelte wel terug :)
Dan betaal je dus geen 44%. Zo moeilijk is het allemaal niet. Verder bestaat er geen 44% schijf.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik markeer als een mallte. O, en HD....jammer van die spelfout.
pi_118122727
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dan betaal je dus geen 44%. Zo moeilijk is het allemaal niet. Verder bestaat er geen 44% schijf.

[..]

Oh sorry, 41,95% had het beetje in m'n hoofd zitten die 44 op een of andere manier ;)

Ik markeer trouwens niet zo heeel veel; wel stip ik in een wet soms even de vereisten aan, zodat je er snel langs kan lopen als je de wet ziet

en in het boek belangrijke dingetjes even arceren
pi_118122752
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Sorry. Gebeurt. En gebruik eens m'n nieuwe nick!
Oh en jammer van jouw spelfout ook.
pi_118122767
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Grappig genoeg mis ik altijd zijn gastcolleges tijdens de mastervakken. Om een of andere merkwaardige reden zijn die altijd gepland op dagen dat er iets anders te doen is zoals een studiedag of een trip naar de Raad van State of iets dergelijks.
Hij geeft toch ook zelf nog iets van financieel recht?
pi_118122806
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:15 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Sorry. Gebeurt. En gebruik eens m'n nieuwe nick!
Oh en jammer van jouw spelfout ook.
Ga jij mijn per-ongeluk letter te veel vergelijken met een d/t fout? Schaam je!

quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oh sorry, 41,95% had het beetje in m'n hoofd zitten die 44 op een of andere manier ;)

Ik markeer trouwens niet zo heeel veel; wel stip ik in een wet soms even de vereisten aan, zodat je er snel langs kan lopen als je de wet ziet

en in het boek belangrijke dingetjes even arceren
Snap je al waarom je dus geen 41,95% betaalt? :+
pi_118122842
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het is wel een spelfout. Dat kan je nou niet echt ontkennen. :P
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:18:06 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118122864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hij geeft toch ook zelf nog iets van financieel recht?
Dat kan, ik ken hem alleen van de aansprakelijkheidsvakken en colleges. Ik geloof dat college geven voor hem ook meer een bijzaak is.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_118122898
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:18 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat kan, ik ken hem alleen van de aansprakelijkheidsvakken en colleges. Ik geloof dat college geven voor hem ook meer een bijzaak is.
Dat zijn vaak wel de leukste docenten. Die ook nog iets meer doen dan alleen college geven.

Maar wat doet hij dan nog meer?
pi_118122900
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het is wel een spelfout. Dat kan je nou niet echt ontkennen. :P
Touché.
pi_118122996
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Snap je al waarom je dus geen 41,95% betaalt? :+
Ik betaal het toch maar krijg het uiteindelijk weer terug? :P
Ik snap dat je dat niet al betalen ziet, maar ik ben het wel kwijt en moet eerst aangifte doen etc.
Daarom dacht ik dat ik gewoon betaalde.. maar zou wel van niet dan
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:22:56 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118123040
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:19 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat zijn vaak wel de leukste docenten. Die ook nog iets meer doen dan alleen college geven.

Maar wat doet hij dan nog meer?
Hij is twee jaar terug weer herbenoemd als decaan/uberbaas van de rechtenfaculteit van de UvA. Voorheen was hij voornamelijk docent (en een van de meest populaire van de hele universiteit) nu houdt hij zich ook meer bezig met de organisatie.
--
pi_118123228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hij is twee jaar terug weer herbenoemd als decaan/uberbaas van de rechtenfaculteit van de UvA. Voorheen was hij voornamelijk docent (en een van de meest populaire van de hele universiteit) nu houdt hij zich ook meer bezig met de organisatie.
En daarnaast nog allerlei commissies ed. Vooral hierom moest ik wel lachen, van zijn uva medewerkers pagina

I am a very part-time substitute judge in the Amsterdam Court of Appeals

:D :D
pi_118123576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh oke. :) leuk werk dus.
pi_118124166
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh oke. :) leuk werk dus.
interviews met hem zijn erg mooi altijd :Y
pi_118125473
misschien dat hier iemand het antwoord weet

quote:
Door Natrekking gaat de goederenrechterlijke status van het bestanddeel teniet, dit verdwijnt als ik het goed heb begrepen.
In het voorbeeld van bijvoorbeeld een fiets en een lampje (van verschillende eigenaren) zou dat betekenen dat zodra de lamp aan de fiets wordt verbonden er sprake is van natrekking en nog enkel van 1 (hoofd)zaak : de fiets. Een lampje is natuurlijk gewoon te verwijderen, maar van wie is het lampje dan nu? Met de natrekking is immers het eigendom op het lampje vervallen en na scheiding ontstaat weer een nieuwe zaak.

Krijgt de originele eigenaar nu zijn lampje terug of is hij zijn eigendom definitief kwijt? Is het lampje van de eigenaar van de fiets, omdat het een afscheiding van zijn hoofdzaak is? Kan een ieder het in bezit nemen omdat het een nieuwe zaak is?

En stel dat de eigenaar van de lamp zijn eigendom niet terug krijgt, kan hij dan bijvoorbeeld ongerechtvaardigde verrijking gebruiken?
pi_118126183
Ik denk dat natrekking niet geldt. Het lampje wordt geen onlosmakelijk onderdeel van de fiets; het is niet zo dat de eigenschappen van zowel de fiets als het lampje wezenlijk veranderen bij losmaking.
pi_118126552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik denk dat natrekking niet geldt. Het lampje wordt geen onlosmakelijk onderdeel van de fiets; het is niet zo dat de eigenschappen van zowel de fiets als het lampje wezenlijk veranderen bij losmaking.
5.3 stelt dat een eigenaar eigenaar is van alle bestanddelen, en 3:4 dat iets dat volgens verkeersopvatting onderdeel is, bestanddeel gaat uitmaken. Een lampje hoort volgens verkeersopvatting gewoon bij de fiets, en gaat dus bestandeel uitmaken en de eigenaar van de fiets wordt dus eigenaar van het lampje.

Het schade vereiste is een 2de criteria voor bestanddeel.
pi_118126664
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

5.3 stelt dat een eigenaar eigenaar is van alle bestanddelen, en 3:4 dat iets dat volgens verkeersopvatting onderdeel is, bestanddeel gaat uitmaken. Een lampje hoort volgens verkeersopvatting gewoon bij de fiets, en gaat dus bestandeel uitmaken en de eigenaar van de fiets wordt dus eigenaar van het lampje.

Het schade vereiste is een 2de criteria voor bestanddeel.
Bedankt voor de uitleg.
pi_118126753
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg.
geen dank. Ik hoop dat ik het uberhaupt wel correct zeg :P
pi_118127004
moest wel lachen toen de hoogleraar zei : Krijg van tijd tot tijd boze brieven van portacabin dat ik de naam niet mag gebruiken omdat dat een geregistreerde handelsnaam is. Maar ik doe het gewoon toch, maar wel oppassen. :P
pi_118127125
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen dank. Ik hoop dat ik het uberhaupt wel correct zeg :P
Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben bij elke inhoudelijke post die ik maak, bang dat ik een gruwelijke miskleun maak :)
pi_118127154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben bij elke inhoudelijke post die ik maak, bang dat ik een gruwelijke miskleun maak :)
ik doe het ook daadwerkelijk continue :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')