Succes alvast!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:13 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik dat tentamentje morgen wel eens even uit de mouw ga schudden
Daarom nu maar even dagje in de boeken afpilsen!
Ik denk dat het ervan afhangt hoe en of je de woorden uit elkaar trekt. Jij lijkt de woorden uit elkaar te trekken, terwijl je ze ook kunt lezen als een samenvoeging van twee verschillende woorden om iets nieuws te maken. Concreet: een bakker is een broodonderneming.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja maar dan is het toch gewoon een onderneming? En geen belegging meer.
Dit kwam eens keer tijdens HC voorbij destijds en was het wel met de beste man eens.![]()
Ah op die fiets. Klopt. En die laatste visie is dus ook meteen jouw visie?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat het ervan afhangt hoe en of je de woorden uit elkaar trekt. Jij lijkt de woorden uit elkaar te trekken, terwijl je ze ook kunt lezen als een samenvoeging van twee verschillende woorden om iets nieuws te maken. Concreet: een bakker is een broodonderneming.
Dat is geloof ik wat ermee wordt bedoeld. Maar om eerlijk te zijn zit ik niet goed genoeg in die bepaling (as in: ik heb de wetsgeschiedenis er nog nooit op nageslagen).quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Klopt. En die laatste visie is dus ook meteen jouw visie?
Nouja het klinkt natuurlijk ook vrij logisch wat je zegt. Al vind ik Meussens visie ( waar ik het dan wel weer mee eens was) ook wel aannemelijk. Dat het ongelukkig is geformuleerd en er iets raars staat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is geloof ik wat ermee wordt bedoeld. Maar om eerlijk te zijn zit ik niet goed genoeg in die bepaling (as in: ik heb de wetsgeschiedenis er nog nooit op nageslagen).
Ik begrijp dat opzich wel. Onderneming in de winst/vpb/belastingsfeer heeft een andere lading dan het grammaticale 'onderneming'. Het lijkt erop alsof hier de grammaticale bedoeling van het woord wordt gehanteerd, en Meussens bekijkt het met zijn (wetenschappelijk) belastingtechnische bril. Niet erg raar gezien het wel in een belastingwet staat natuurlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja het klinkt natuurlijk ook vrij logisch wat je zegt. Al vind ik Meussens visie ( waar ik het dan wel weer mee eens was) ook wel aannemelijk. Dat het ongelukkig is geformuleerd en er iets raars staat.
Exact. Daarom dacht ik dus ook wel; 'Hee die man heeft een punt!".quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik begrijp dat opzich wel. Onderneming in de winst/vpb/belastingsfeer heeft een andere lading dan het grammaticale 'onderneming'. Het lijkt erop alsof hier de grammaticale bedoeling van het woord wordt gehanteerd, en Meussens bekijkt het met zijn (wetenschappelijk) belastingtechnische bril. Niet erg raar gezien het wel in een belastingwet staat uiteraard.
Succes ! Welk vak ? Hoeveel punten ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:13 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik dat tentamentje morgen wel eens even uit de mouw ga schudden
Daarom nu maar even dagje in de boeken afpilsen!
Onder andere, ja.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Exact. Daarom dacht ik dus ook wel; 'Hee die man heeft een punt!".
Heb jij trouwens van Bouwman Vpb gehad dan eigenlijk?
Dinsdag en vrijdag voor mij. *slikgeluid*quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:39 schreef eriksd het volgende:
Ik voel de tentamens naderen in dit topic.
Ja, de wegwijs is een prima boek. Hij doet in ieder geval goed z'n best om het begrijpelijk uit te leggen. Vriendelijke man ook, erg kundig, maar wat een warhoofd. Hij moest ook altijd om z'n eigen grapjes lachen. Ik kon in ieder geval altijd wel goed met hem opschieten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wel goed boek uit de Wegwijs serie van hem vond ik.
Succes alvast dan! Sorry wist niet dat je zo snel al had.quote:
Het boek is ook vriendelijk inderdaad. Net als het Wegwijs deel over Successierecht.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, de wegwijs is een prima boek. Hij doet in ieder geval goed z'n best om het begrijpelijk uit te leggen. Vriendelijke man ook, erg kundig, maar wat een warhoofd. Hij moest ook altijd om z'n eigen grapjes lachen. Ik kon in ieder geval altijd wel goed met hem opschieten.
Ik heb wel weer zin in een tentamenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:39 schreef eriksd het volgende:
Memo is gemaakt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb wel weer zin in een tentamen
LOF, ITC, intern, NOB. Kom maar op!
Quote mij over een paar jaar maar weer, dan vervloek ik mezelf vast.
Denk je nou echt dat we niets beters te doen hebben?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb wel weer zin in een tentamen
LOF, ITC, intern, NOB. Kom maar op!
Quote mij over een paar jaar maar weer, dan vervloek ik mezelf vast.
Oh. Niet dus.quote:
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Succes alvast dan! Sorry wist niet dat je zo snel al had.
[..]
Het boek is ook vriendelijk inderdaad. Net als het Wegwijs deel over Successierecht.
Wel leuk dat je goed met 'm overweg kon
Thanks!quote:
Thanks! Privaatrecht en punten zal ik ff opzoeken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Succes ! Welk vak ? Hoeveel punten ?
Over 2,5 week.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:39 schreef eriksd het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |