Wat betrapte je toen je iemand erop deed?quote:
Nee. Rechten of Medicijnen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:05 schreef MichaelScott het volgende:
Je ziet het ook bij de studiekeuze, vaak kiezen ze voor een beroep als accountant, advocaat of iets dergelijks
Niks, maar als je 10 keer iemand betrapt op het dragen van nep kleding, en ziet dat het vrijwel altijd een Turk of een Marokkaan is dan krijg je wel een bepaald beeld van die mensen.quote:
Rijdt lekker.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:03 schreef BalotelliFan het volgende:
Klassieke turkse auto [ afbeelding ]
Maar dat doen ze ook gewoon hoor. Het is echt niet allemaal nep wat ze dragen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:12 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat het vooral komt omdat ze veel van die kleding gewoon veel tegenkomen wanneer ze op vakantie in Marokko of Turkije zijn, en het heel goedkoop kunnen inslaan.
Daarnaast is de kwaliteit van de kleding gewoon prima, dus waarom niet!?
Ik denk dus dat het minder te maken heeft met het 'patserige', maar voornamelijk gewoon met wat daar normaal is in het straatbeeld, namelijk mensen die 'nep' kopen omdat het goed en goedkoop is, en dus veelgedragen en geaccepteerd.
Ik vind het eerlijk gezegd een heel stuk zieliger wanneer mensen dit soort producten 'echt' kopen, voor 10x zoveel geld.
Dat betreft vooral de oudere generatie. De tweedegeneratie allochtonen hebben meestal een koophuis en die zijn meestal heel mooi ingericht.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:15 schreef daymian het volgende:
Het is zo dat ze de duurste merkkleding hebben, maar dat het in hun huis vaak armoedig is.
Ze geven vaak al hun geld uit aan hun uiterlijk, geen idee waarom.
Zijn vader heeft mij dat ook eens verteld, maar wanneer heb je status? Een BMW of Mercedes van 5K kan een doorsnee persoon in Nederland ook wel kopen, daar heb je geen vermogen voor nodig. Vaak wanneer ik iemand zie rijden in zo'n oude auto heb echt niet zo iets van "Goh, die moet vast rijk zijn!", ik vind het gewoon triest wanneer ze proberen op te scheppen met hun auto terwijl ze waarschijnlijk net zoveel verdienen met werken als Nederlanders. Als ze in Turkije of Marokko zullen pronken met hun Nederlandse bezittingen krijgen ze wel de status die ze willen gezien de standaard daar erg laag ligt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
Heeft te maken met status. In bepaalde culturen - niet alleen in de Turkse en Marokkaanse - is status gewoon belangrijk en daarom worden er ook producten gekocht die een zekere luxestatus hebben.
Nah, lang niet allemaal. Hard werken is ook een optie om makkelijk honderdduizend euro opzij te zetten. Vooral de oudere generatie was dat gewend en kocht in het land van herkomst een huis voor dat bedrag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:15 schreef OmgevallenFlat het volgende:
hun willen laten zien dat ze dikke criminelen zijn
waar betalen ze het anders van?
Ja dat is waar maar tegenwoordig zie ik steeds meer buitelanders die de criminele tijd ingaanquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nah, lang niet allemaal. Hard werken is ook een optie om makkelijk honderdduizend euro opzij te zetten. Vooral de oudere generatie was dat gewend en kocht in het land van herkomst een huis voor dat bedrag.
Ja, die zijn er ook genoeg. Helaas.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Ja dat is waar maar tegenwoordig zie ik steeds meer buitelanders die de criminele tijd ingaan
heb het voornamelijk over kinderen die dure kleren hebben enz
Criminele tijd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Ja dat is waar maar tegenwoordig zie ik steeds meer buitelanders die de criminele tijd ingaan
Jong geleerd is oud gedaan. Ik had een paar maanden geleden een Mercedes trapauto op Marktplaats staan, en daar heb ik 9 reacties op gehad. Allemaal Turken en Marokkanen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:00 schreef RuckTape het volgende:
Beide bevolkings groepen zie je vrijwel altijd in een oude Mercedes, BMW of Audi rijden. Wanneer ze een andere auto kopen dan maakt het bijna niet uit wat voor kleur de auto heeft of hoe oud, zolang het maar een Duitse wagen is. Vaak doen deze mensen niet eens een poging om naar een ander merk te kijken.
De zware jongens zijn vaak autochtonen, terwijl Mocro's oude vrouwtjes lastig vallen en nauwelijks er wat aan verdienen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vaak betreft het gewoon nep kleding.
Antwoord jij dan even jongenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:11 schreef zarGon het volgende:
Duitse auto's zijn gewoon top.
[..]
Rijdt lekker.
Sorry maar vond het grappig.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:22 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
ja ik weet het maar ja
criminaliteit
Wat een status hoor, ouders hebben een uitkering in een verpauperd flatje in A'dam West, maar hey, ze hebben wel een dure Woolrich jas en een MBO niveau 2 diplomaquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
de illusie van materialisme = status.
Wat is daar moeilijk aan te begrijpen? Duitse auto's staan gewoon voor kwalitatief goede auto's en hebben een goede naam. Rijden lekker en that's it.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Antwoord jij dan even jongen.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat is daar moeilijk aan te begrijpen? Duitse auto's staan gewoon voor kwalitatief goede auto's en hebben een goede naam. Rijden lekker en that's it.
Wanneer je nep producten koopt en importeert mag je maar maximaal 3 nep producten meenemen naar Nederland, heb je meer als drie dan wordt het hele zooitje ingenomen. Mocht je een redelijke kledingkast vullen moet je toch echt wel 10x naar Turkije vliegen. De kwaliteit is altijd om te janken, wil je echt goede nepkleding dan betaal je meer als bijvoorbeeld een tientje, ik ken genoeg mensen die een poosje in die handel hebben gezeten. Er is een groot kwaliteitsverschil tussen nep producten, wat je daar in die landen op de markt/steegjes kunt kopen is echt dikke troep. Na een paar wasbeurten zijn nep producten waak heel erg lelijk geworden en stug.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:12 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat het vooral komt omdat ze veel van die kleding gewoon veel tegenkomen wanneer ze op vakantie in Marokko of Turkije zijn, en het heel goedkoop kunnen inslaan.
Daarnaast is de kwaliteit van de kleding gewoon prima, dus waarom niet!?
Ik denk dus dat het minder te maken heeft met het 'patserige', maar voornamelijk gewoon met wat daar normaal is in het straatbeeld, namelijk mensen die 'nep' kopen omdat het goed en goedkoop is, en dus veelgedragen en geaccepteerd.
Ik vind het eerlijk gezegd een heel stuk zieliger wanneer mensen dit soort producten 'echt' kopen, voor 10x zoveel geld.
Misschien moet je wat duidelijker zijn als je zulke vragen stelt. Dat soort dingen ruiken mensen niet, helaas.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:30 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]?
Ik vraag of hij de TT kan beantwoorden in plaats van alleen over die auto's.
Het gaat dan ook om de status binnen eigen kringen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat een status hoor, ouders hebben een uitkering in een verpauperd flatje in A'dam West, maar hey, ze hebben wel een dure Woolrich jas en een MBO niveau 2 diploma. Zij genieten echt zo een status
!
Kunnen ze opscheppen dat ze hun outfits maar één keer dragenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:31 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Na een paar wasbeurten zijn nep producten waak heel erg lelijk geworden en stug.
Ik denk dat hij zelf wel begrijpt wat ik bedoel, maar toch bedankt hè.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Misschien moet je wat duidelijker zijn als je zulke vragen stelt. Dat soort dingen ruiken mensen niet, helaas.
Dan ligt de lat wel heel laagquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:32 schreef Piye het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de status binnen eigen kringen.
Ikzelf ben niet zo'n Turk en vermijd contact met de omschreven groep mensen zoveel mogelijk. Geen ervaring mee dus, ik kan hooguit meegissen met de rest. De mogelijke redenen zijn al genoemd in het topic lijkt me.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Antwoord jij dan even jongen.
Ik vind Duitse auto's ook geweldig, al zou ik dit soort auto's niet kopen met de intentie om mij rijk voor te doen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:27 schreef Piye het volgende:
Ik snap trouwens niet wat er mis is met die auto's. Zien er beter uit dan de meeste auto's in het Nederlandse straatbeeld.
[..]
Sorry maar vond het grappig.
Ah, ok. Duidelijk.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ikzelf ben niet zo'n Turk en vermijd contact met de omschreven groep mensen zoveel mogelijk. Geen ervaring mee dus, ik kan hooguit meegissen met de rest. De mogelijke redenen zijn al genoemd in het topic lijkt me.
Tsja zo zal iemand die opgegroeid is met veel geld ook denken wanneer jij denkt mooie nieuwe kleding te hebben gekocht.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dan ligt de lat wel heel laag.
Nou ja rijk voordoen zou ik het ook niet noemen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:36 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Ik vind Duitse auto's ook geweldig, al zou ik dit soort auto's niet kopen met de intentie om mij rijk voor te doen.
Nou, ook dat klopt niet helemaal. Veel Marokkanen/Turken vinden bijvoorbeeld Duitse gezinsauto's gewoon lekker rijden en ruim. Uiterlijk is dan heel mooi meegenomen. Franse gezinsauto's hebben al bijvoorbeeld een mindere naam qua kwaliteit en duurzaamheid. Duitsland staat gewoon voor kwaliteit. Leuk voor een dagje uit en lekker shoppen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:36 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Ik vind Duitse auto's ook geweldig, al zou ik dit soort auto's niet kopen met de intentie om mij rijk voor te doen.
A8 of een Q7?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:45 schreef Jellereppe het volgende:
Ken ook een Turk met een vader die een eigen bedrijf had. Hele vermogende Turken. Die zijn voor een Audi gegaan in de prijscategorie ¤ 100.000. Weet de serie niet uit mijn hoofd, maar die zwommen in het geld.
Volgens mij hebben sommigen hier echt een beeld dat Turken en Marokkanen allemaal scheepsladingen kleding meenemen wanneer ze op vakantie zijn geweest.quote:
Echt geen idee. Was een joch die moest van zijn vader voor zijn eigen geld werken en terecht. Zijn vader dwong hem om aan de slag te gaan als vakkenvuller zodat hij de waarde van geld leerde kennen. Topvader.quote:
Daar zijn Nederlanders net zo goed in overigens.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:46 schreef Piye het volgende:
[..]
Volgens mij hebben sommigen hier echt een beeld dat Turken en Marokkanen allemaal scheepsladingen kleding meenemen wanneer ze op vakantie zijn geweest.Dat ze wat makkelijker zijn met nepmerken betekent niet dat al die shit die ze dragen nep is.
Nu ik er over nadenk, had hij het inderdaad over iets met een Q.quote:
Dat ook inderdaad overal zitten wel mensen tussen die voor een klein prijsje toch het beeld willen scheppen dat iets van een duur merk is.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:47 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar zijn Nederlanders net zo goed in overigens.
Juist daarom begrijk ik niet waarom ze zoveel in overduidelijke nep met dikke logo's lopen. Dat haalt je eerder omlaag dan omhoog.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Je imago is in die culturen nou eenmaal erg belangrijk
Heb je er zat in DR Congo!quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:03 schreef BalotelliFan het volgende:
Klassieke turkse auto [ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat een status hoor, ouders hebben een uitkering in een verpauperd flatje in A'dam West, maar hey, ze hebben wel een dure Woolrich jas en een MBO niveau 2 diploma. Zij genieten echt zo een status
!
Heb je die bosaap ook weerquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
in een c&a broek is je piemoltje net zo klein hoorquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:24 schreef Michielos het volgende:
Niks mis met er goed uitzien. Je ziet nu eenmaal beter uit in LV, Boss, Burberry, Gucci kleding dan in H&M en C&A kleding.. Dat jullie nu zo arm zijn.. tja daar hebben die lui niet veel mee te maken.
Is verder ook geen reden om jaloers te zijn
nee, maar ik heb een hekel aan mensen die anderen veroordelen terwijl ze het zelf simpelweg niet kunnen betalen. Waarom misgunnen en haten? Ik zeg: vette kleren vriend!quote:
Ik discussieer hier niet over penislengte ofzo?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
in een c&a broek is je piemoltje net zo klein hoor
Wtf ?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:42 schreef Hamerke het volgende:
Turken en Marokkanen proberen idd hun imago op te poetsen door het dragen van foute kleding en door het rijden in oude pooierbakken.
Ze voelen zich helemaal geweldig en hebben niet doordat dat iedereen moet lachen om die oude barrels, ze denken dat iedereen het een geweldige auto vindt.
Maar in het land van oorsprong zijn ze immers een ezel gewend,dus een hele verbetering is het natuurlijk wel.
Ze begrijpen ook nooit dat ze altijd aan de kant moeten bij een verkeerscontrole terwijl ze in zo'n nette mooie auto rijden.
De cultuurverschillen zitten er nog diep ingebakken.
Kort maar krachtig, zo moet het.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:52 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
Wtf ?![]()
So he hoeveel onzin kun je in een berichtje proppen
quote:
Goede vraag, het zal wel zo zijn dat jullie nog altijd denken dat er mensen intrappen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ja, maar wat hebben ze daar nu aan om dat aan te doen als iedereen het toch weet?
Marokkanen en hun haar... ook zo'n dramaquote:Op maandag 15 oktober 2012 01:32 schreef Alborz het volgende:
Heb het zelf ook nooit begrepen. Vind het er maar ordinair uitzien en getuigen van weinig klasse. Zijn genoeg Turken die wel stijl hebben though, Marokkanen daarentegen weten gewoon totaal niet hoe ze zich moeten kleden, hun probleem.
ja idd anders word je gepest tegenwoordigquote:Op maandag 15 oktober 2012 03:05 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
deze net gekocht
wil er toch bij horen
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 oktober 2012 03:10 schreef Meloewa het volgende:
[..]
ja idd anders word je gepest tegenwoordig
Hij had voor dat geld ook een aanbetaling voor een grotere woning kunnen doen, hadden zijn kleinkinderen nog plezier van kunnen hebben, die auto is max 15 jaar nuttigquote:Op maandag 15 oktober 2012 02:18 schreef RensAjacied het volgende:
Een goede vriend van mij (Turks) die woont ook heel klein en hebben ook niet veel geld te besteden. Maar hebben voor de deur wel één van de mooiste Audi staan en hij krijgt binnekort een fucking mooie BMW. Ik heb het weleens gevraagd hoe dat nou zit.
Die vader zei dit: "Ik werk al heel mijn leven in een fabriek, verdien niet veel maar werk wel hard. Mijn auto is mijn alles, ik wil iets tastbaars hebben waar ik trots op kan zijn. Dat is mijn auto. Het gaat niet om de status, het gaat om wat je graag wilt hebben en dat je iets hebt waar je blij van word".
Ik snap het opzich wel hoor.
Waarom las ik dat stukje van die vader in een Turks-Nederlandse accent?quote:Op maandag 15 oktober 2012 02:18 schreef RensAjacied het volgende:
Een goede vriend van mij (Turks) die woont ook heel klein en hebben ook niet veel geld te besteden. Maar hebben voor de deur wel één van de mooiste Audi staan en hij krijgt binnekort een fucking mooie BMW. Ik heb het weleens gevraagd hoe dat nou zit.
Die vader zei dit: "Ik werk al heel mijn leven in een fabriek, verdien niet veel maar werk wel hard. Mijn auto is mijn alles, ik wil iets tastbaars hebben waar ik trots op kan zijn. Dat is mijn auto. Het gaat niet om de status, het gaat om wat je graag wilt hebben en dat je iets hebt waar je blij van word".
quote:Op maandag 15 oktober 2012 03:14 schreef xSouL het volgende:
[..]
Waarom las ik dat stukje van die vader in een Turks-Nederlandse accent?![]()
jij discrimineert met bosaap vanwege ik uit een land kom met veel bossen?quote:Op maandag 15 oktober 2012 01:10 schreef pokerstars het volgende:
[..]racist, kon je echt niks beters verzinnen relnichtje ?
alhoewel ik weet met wie ik converseer natuurlijk![]()
Hee dat had ik ookquote:Op maandag 15 oktober 2012 03:14 schreef xSouL het volgende:
[..]
Waarom las ik dat stukje van die vader in een Turks-Nederlandse accent?![]()
Rode broekenquote:Op maandag 15 oktober 2012 05:23 schreef Mirel het volgende:
Hoi, ik ben Bosnisch en onbewust begin ik me steeds meer te kleden als iemand die bij een creatief bureau werkt. Ik ben dan ook een CMD student dus ik word beïnvloed door m'n mede-studenten, docenten en mensen in het veld.
Naast gewone broeken ook nog rode of blauwe, (niet spijkerbroeken, van die hemelblauwe broekbroeken!) blazers en shirts met prints. Huppekee. Je kan mij verder ook moeilijk in een hokje plaatsen, maar da's alleen maar leuk.
Overigens zie ik dat geneuzel over statuswankers en bijbehorende karakterloze kutkleding hier in Rhenen bij m'n neefjes en hun bijbehorende vriendengroep (voornamelijk Nederlanders) evengoed ook. Typetje top 40 muziek luisteraars zonder smaak of interesse in dingen.
Doei!
Yes I would like to return this margerittaville pleasequote:Op maandag 15 oktober 2012 08:37 schreef ledlamp het volgende:
Door mensen die dingen kopen die ze zich eigenlijk niet kunnen veroorloven is heel die economische crisis begonnen.
wat ik bedoel is dat Turken en Marokkanen niet de enige zijn die boven hun stand leven. We doen het bijna allemaal maar dan op een andere manierquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:39 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Yes I would like to return this margerittaville please
Ja maar Turken en Marokkanen lopen wel altijd de pochen met die standaard dingen die ze allemaal moeten hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:40 schreef ledlamp het volgende:
[..]
wat ik bedoel is dat Turken en Marokkanen niet de enige zijn die boven hun stand leven. We doen het bijna allemaal maar dan op een andere manier
Dan behoor jij tot de weinige normale Marokkanen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:07 schreef Obama het volgende:
Ben zelf Marokkaan en draag zelf regelmatig merkkleding gecombineerd met 'normale' kleding.
Eerst het waarom?: ik vind vaak 'normale' kleding minder mooi dan merkkleding. Allemaal tussen je oren? Misschien! maar het zij zo, een combinatie van beide is t mooist.
Het vooroordeel van dat het Marokkanen zijn waarvan de ouders uitkering trekken, klopt gewoon niet. Want de meeste Marokkanen die ken werken gewoon, een oudere (50+ jaar) Marokkaan/Turk uitgezonderd.
Voor de rest bezit ik geen Nike schoenen, gucci-riem of glimmende kledingstukken.
Mijn favoriete merken zijn: Dior, Hugo Boss, Diesel en Replay.
Verder bezit ik absoluut niet namaak/neppe kleding.
Verder moet niemand zeuren vind ik, wat een anderman met zijn geld doet moet een ieder zelf weten.
Ik vraag bepaalde Nederlanders toch ook niet waarom er kleding van VenD of CenA wordt gekocht en niet van de Zeeman?
Zal wel weer rasistisch volgens fok! zijn maar ik heb ook altijd de gedachte dat alles wat ze dragen nep is. Vooral als er megagroot Armani of BOSS opstaat.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:44 schreef Enchanter het volgende:
Kijk eens op een willekeurige zondag in Beverwijk , al.die mocro's tassen vol kleding.
Niets mis met de Zeeman, koop er wel minstens enkele keren per jaar een kledingstuk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:07 schreef Obama het volgende:
Ben zelf Marokkaan en draag zelf regelmatig merkkleding gecombineerd met 'normale' kleding.
Eerst het waarom?: ik vind vaak 'normale' kleding minder mooi dan merkkleding. Allemaal tussen je oren? Misschien! maar het zij zo, een combinatie van beide is t mooist.
Het vooroordeel van dat het Marokkanen zijn waarvan de ouders uitkering trekken, klopt gewoon niet. Want de meeste Marokkanen die ken werken gewoon, een oudere (50+ jaar) Marokkaan/Turk uitgezonderd.
Voor de rest bezit ik geen Nike schoenen, gucci-riem of glimmende kledingstukken.
Mijn favoriete merken zijn: Dior, Hugo Boss, Diesel en Replay.
Verder bezit ik absoluut niet namaak/neppe kleding.
Verder moet niemand zeuren vind ik, wat een anderman met zijn geld doet moet een ieder zelf weten.
Ik vraag bepaalde Nederlanders toch ook niet waarom er kleding van VenD of CenA wordt gekocht en niet van de Zeeman?
Bij ons in de familie niet per se. Passats, kleine Daihatsu's, Mazda's etc. Wat betreft kleding: Ik iig niet, ben een rare studentikoosquote:Op maandag 15 oktober 2012 10:58 schreef pinine het volgende:
Vroeger werkte er een turk in het bedrijf en had niet meer dan een minimumloon maar reed dus wel in een mercedes, de status die hij daardoor dacht te hebben was voor hem erg belangrijk ook al moest er zelfs op eten bezuinigd worden en alle kinderbijslag bij elkaar geschraapt worden maakte niet uit, hij moest die status tonen, joegoslaven zijn precies hetzelfde trouwens heb ik gemerkt aan een ongeveer gelijk geval.
o.k. er zijn altijd uitzonderingen, de betreffende joegoslaaf is trouwens macedoniërquote:Op maandag 15 oktober 2012 11:37 schreef Mirel het volgende:
[..]
Bij ons in de familie niet per se. Passats, kleine Daihatsu's, Mazda's etc. Wat betreft kleding: Ik iig niet, ben een rare studentikoosOp een neef na kan ik dat van m'n neven en nichten echter niet zeggen
gastquote:Op maandag 15 oktober 2012 06:46 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
jij discrimineert met bosaap vanwege ik uit een land kom met veel bossen?
Dat is volgens mij het enige juiste antwoord.quote:
Wat een trieste reactie...quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:48 schreef HardMetal het volgende:
Als draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding....
Inderdaad, status is iets wat je moet verdienen en wat je niet kunt kopen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
!
Ipv die vraag aan jezelf stellen, kun je hem ook aan de turken en marokkanen zelf vragen. Nee ik vind een ander zonder dure spullen niet minderwaardig of een lager eigenwaarde hebben indien die gene goedkope spullen heeft. Niemand vraagt zich toch ook niet af waarom iedereen niet kleurloze kleding draagt. Ik wil niet in een dergelijke samenleving leven. Ik vind het mooi als een mooi bmw voorbij zie rijden en dan ben ik jaloers of Achterdochtig (waar heeft ie het van), nee dan heb ik alleeb maar waardering voor het design.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het enige juiste antwoord.
Ik heb me die vraag ook wel eens gesteld want het zijn inderdaad altijd turken en Marokkanen die enorme waarde hechten aan het merk auto wat ze rijden en het merk kleding dat ze aanhebben. Ik denk dat het toch vooral onzekerheid is. Het imago hangt blijkbaar heel erg af van wat ze bezitten in plaats van wie ze zijn.
Ik vind dat altijd in en intriest om je eigenwaarde zo te laten afhangen van je auto of schoenen
Zoals 99,9999999% van de wereld, laten we eerlijk zijn. Elke jan doedel die werkt en een huis heeft denkt maar dat z'n leven zin heeft gehad.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:39 schreef TigerXtrm het volgende:
Ze moeten toch ergens mee pronken. Verder hebben ze niets van waarde bereikt in hun leven
Het is een keuzequote:Op maandag 15 oktober 2012 02:18 schreef RensAjacied het volgende:
Als je in een stad woont waar iedereen ongeveer in een BMW of mercedes (oud of nieuw) rijdt dan waardeer je dat toch minder hoorquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:43 schreef Obama het volgende:
[..]
Ipv die vraag aan jezelf stellen, kun je hem ook aan de turken en marokkanen zelf vragen. Nee ik vind een ander zonder dure spullen niet minderwaardig of een lager eigenwaarde hebben indien die gene goedkope spullen heeft. Niemand vraagt zich toch ook niet af waarom iedereen niet kleurloze kleding draagt. Ik wil niet in een dergelijke samenleving leven. Ik vind het mooi als een mooi bmw voorbij zie rijden en dan ben ik jaloers of Achterdochtig (waar heeft ie het van), nee dan heb ik alleeb maar waardering voor het design.
Je begrijpt natuurlijk dat dit een individueel voorbeeld. Dit komt heel weinig voor. Er rijden meer Marokkanen en turken in normale auto's Dan in dikke auto's. En de meeste Marokkanen en turken gaan gewoon op vakantie, eten goed en etc.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is een keuze
Alleen snappen de meeste mensen die keuze niet zo goed![]()
Heel je leven klein wonen, nooit eens wat leuks kunnen doen en droog brood eten maar hee, wel een dikke bak voor de deur.
Tja ..
Het probleem is dat de marokkanen die ik ken allemaal net zo zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:01 schreef Obama het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk dat dit een individueel voorbeeld. Dit komt heel weinig voor. Er rijden meer Marokkanen en turken in normale auto's Dan in dikke auto's. En de meeste Marokkanen en turken gaan gewoon op vakantie, eten goed en etc.
Dat klopt niet marokkanen en turken Hebben nauwelijks schulden omdat rente in het geloof verboden is. Dus boven hun stand Leven slaat nergens op. Verder kun je niet spreken van de marokkaan/turk wij zijn allemaal individuen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:40 schreef ledlamp het volgende:
[..]
wat ik bedoel is dat Turken en Marokkanen niet de enige zijn die boven hun stand leven. We doen het bijna allemaal maar dan op een andere manier
Nee totaal niet ik beweeg me hoogstwaarschijnlijk vaker dan de gemiddelde Nederlander in Marokkaans/turkse kringen (woon in amsterdam-west) en de meeste marokkanen die kleden zich zoals ik. ik denk eerder dat zulke marokkanen eerder opvallen en daardoor jouw aandacht trekken. De Nederlander bestaat niet en dat geldt ook voor de marokkanen. Ik zou het vreselijk vinden als ik wordt beoordeelt vanwege acties/normen/waarden van andere.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:41 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Dan behoor jij tot de weinige normale Marokkanen.
quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:13 schreef Obama het volgende:
[..]
Dat klopt niet marokkanen en turken Hebben nauwelijks schulden omdat rente in het geloof verboden is. Dus boven hun stand Leven slaat nergens op. Verder kun je niet spreken van de marokkaan/turk wij zijn allemaal individuen.
Daarom dragen proleetnegers ook zoveel goud (in hun bek).quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
Heeft te maken met status. In bepaalde culturen - niet alleen in de Turkse en Marokkaanse - is status gewoon belangrijk en daarom worden er ook producten gekocht die een zekere luxestatus hebben.
Ach joh gewoon een gevalletje "doe het zoals ik, anders doe je het fout". Want stel je voor dat je tevreden bent met een huurhuis, maar wel (in jouw ogen) mooie kleren en een leuke auto hebt. Dat kan niet natuurlijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:07 schreef Flow3r het volgende:
Maar wat is er mis mee![]()
Ons wordt hier altijd maar geleerd dat 'eenvoud' het mooiste is en 'less is more '.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg en laat vooral niet blijken dat je goed in de slappe was zit![]()
Calvinistisch gedoe![]()
Andere culturen zitten niet zo vast in die nonsens en kopen wat ze mooi vinden en tonen dat ook.
Wat wij hier 'ordinair en goedkoop 'vinden geldt voor hun helemaal niet.
Het is maar wat je gewend bent, leven en laten leven hoor
Ja want met die abonnementskosten van de iPhone kan je een hypotheek afsluiten voor een vet huisquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:55 schreef Fascination het volgende:
Herkenbaar. In een klein pauperflatje wonen van 1 m2, maar wel een iphone hebben.
Achteraf was dat nog wel een goede investering ookquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:12 schreef Saucerian het volgende:
[..]
Daarom dragen proleetnegers ook zoveel goud (in hun bek).
Dat is pas triest.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:26 schreef Saucerian het volgende:
Jammer dat ook mooie auto`s 'verturkt' worden. Alleen la daarom zou ik er niet in willen rijden ondanks dat ik het model wel mooi vindt.
Swag is afkorting van superwack broertje;-)quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:39 schreef 16meter het volgende:
nie hate kk kaas
[ afbeelding ]
[ [url=http://www.modaitalia.nl/media/catalog/product/cache/
[ [url=http://
swag
Dan wel nep/namaak.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:05 schreef BalotelliFan het volgende:
In het buitenland heb je dat soort kleding voor iets meer dan een euro, geloof me ik spreek uit ervaring
Vind ik anders wel wat voor jouquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:17 schreef Maikuuul het volgende:
Neppe kleding dragen en doen alsof je rijk bent
Royal Sadness
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:10 schreef SchoneZoon het volgende:
Misschien omdat ze zwakbegaafd zijn, geen diploma, geen normaal werk, gewoon niks.
Hoe moeten ze dan showen en status krijgen? Juist, door dure merkkleding, mooie scooter of auto enz. Maar los van dat zijn het achterlijke low-lifes die niks bereikt hebben in hun leven.
Je vergeet wel dat veel Turken gewoon allemaal eigendommen hebben in Turkije die zorgen voor inkomen. Denk aan huur van een winkel/huis of zelfs hele landbouw gebieden waar het een en ander op wordt gekweekt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:58 schreef pinine het volgende:
Vroeger werkte er een turk in het bedrijf en had niet meer dan een minimumloon maar reed dus wel in een mercedes, de status die hij daardoor dacht te hebben was voor hem erg belangrijk ook al moest er zelfs op eten bezuinigd worden en alle kinderbijslag bij elkaar geschraapt worden maakte niet uit, hij moest die status tonen, joegoslaven zijn precies hetzelfde trouwens heb ik gemerkt aan een ongeveer gelijk geval.
Jij stelt dus dat Turken gaan voor de (vermeende) kwaliteit van spullen en Hollanders voor levenskwaliteit?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:55 schreef KrAlex het volgende:
Is toch niet zo moeilijk om te bedenken.Je hebt de mogelijkheid om wat duurder spul aan te schaffen. Ga je dan als een pauper voor het goedkoopste of voor de stijl, maar wat duurdere spul?
Veel Nederlanders hebben zoiets van, "Als ik maar een auto heb die me van A naar B brengt en als mijn kleding me maar warm houd." Bij veel Turken, die wat meer te besteden hebben gaat het al snel om de kwaliteit en dan kom je simpelweg uit bij Duitse Auto's en de Italiaanse/Amerikaanse kleding merken.
Kijk deze man hosselt je weet gelijk hij is business en succesvol en rolt gewoon met stijl nu nog een bmw erbij of een Audi A3 en mensen denken gelijk je bent helemaal binnen net zo als een zakenman van een jaar of 40 die al 20 jaar keihard werkt op kantoor maar jou lukt het met je fastfoodbijbaan dat is pas hosselen mense!quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:39 schreef 16meter het volgende:
nie hate kk kaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
swag
In de meeste gevallen wel, maar zo'n soort verschil zie je ook tussen de Duitsers en Nederlanders. In Duitsland rijd iedereen in een dikke bak, maar leven allemaal in een klein kut huisje. In Nederland is dat in de meeste gevallen precies andersom. Een groter huis, maar een wat mindere auto.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jij stelt dus dat Turken gaan voor de (vermeende) kwaliteit van spullen en Hollanders voor levenskwaliteit?
Volgens mij zijn de huizen in Duitsland vergeleken NL zeker niet kleiner, wel vaak iets minder goed onderhouden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:06 schreef KrAlex het volgende:
[..]
In de meeste gevallen wel, maar zo'n soort verschil zie je ook tussen de Duitsers en Nederlanders. In Duitsland rijd iedereen in een dikke bak, maar leven allemaal in een klein kut huisje. In Nederland is dat in de meeste gevallen precies andersom. Een groter huis, maar een wat mindere auto.
In Duitsland zijn auto's weer veel goedkoper toch en het onderhoud ervan dacht ik?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:06 schreef KrAlex het volgende:
[..]
In de meeste gevallen wel, maar zo'n soort verschil zie je ook tussen de Duitsers en Nederlanders. In Duitsland rijd iedereen in een dikke bak, maar leven allemaal in een klein kut huisje. In Nederland is dat in de meeste gevallen precies andersom. Een groter huis, maar een wat mindere auto.
Tuurlijk speelt dat ook een grote rol, maar de huizen waar veel Nederlanders niet in willen wonen hebben vaak wel een S-klasse of een andere grote bak voor de deur staan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:11 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
In Duitsland zijn auto's weer veel goedkoper toch en het onderhoud ervan dacht ik?
Ja dat is louter compensatiegedrag. Het valt me idd op dat vaak Turken, Marokkanen, Surinamers altijd met z'n 6en in een portiekwoning wonen in echt een buurt waar je niet dood in gevonden wil worden, Rotterdam of zo. En dan een auto voor de deur hebben staan waarvan de onderhoudskosten hoger liggen dan die van het huis zelfquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:13 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Tuurlijk speelt dat ook een grote rol, maar de huizen waar veel Nederlanders niet in willen wonen hebben vaak wel een S-klasse of een andere grote bak voor de deur staan.
Wij hebben een aantal kenissen wonen in Duitsland en wanneer die bij ons thuis komen voor een bezoek staan ze toch iedere keer versteld over hoe groot ons huis is. Terwijl het eigenlijk een normale woning met 5 slaapkamers is.
Gelukkig ken ik geen Turken die met zn 6en in een klein kut huisje wonen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja dat is louter compensatiegedrag. Het valt me idd op dat vaak Turken, Marokkanen, Surinamers altijd met z'n 6en in een portiekwoning wonen in echt een buurt waar je niet dood in gevonden wil worden, Rotterdam of zo. En dan een auto voor de deur hebben staan waarvan de onderhoudskosten hoger liggen dan die van het huis zelf
Dat vind ik altijd zo triest. Het past gewoon niet. En je ziet dan ook dat ze het doen om te pochen. Een mooie bmw hebben terwijl je in de Schilderswijk woont. Tsja, voor mij is het niet geloofwaardig.
Ik vind de huizen in Duitsland wel altijd veel groter ogen. En ook veel beter verdeeld en niet zo op elkaar. Ze zijn wel wat ouder en ik vind de kleuren afzichtelijk. Altijd dat lelijke wit of beige. Echt wtf kleuren. Maar voor de rest veel vrijstaand en altijd wel een mooie bmw of audi of mercedes maar dat past er ook bij dat is niet zo zoals dat in Nederland dus
Ik zei alleen dat het me opvalt dat het vaak zo is. Niet altijd natuurlijk he.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Gelukkig ken ik geen Turken die met zn 6en in een klein kut huisje wonen.Je hebt hier inderdaad een paar wijken waar dat in voor komt, en daar zijn inderdaad veel mensen aanwezig die een kleurtje hebben en een Afrikaanse afkomst hebben.
Iedereen heeft gewoon op bepaalde gebieden een persoonlijke voorkeur.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het me opvalt dat het vaak zo is. Niet altijd natuurlijk he.
quote:Dress Italian,Drive German,Kiss French,Drink Russian ,Eat Turkish, Love Spanish ,Dream American ,Smoke Cuban ,Dance Latin , ..but in the end - Always be loyal to Yorself..
Dat soort mensen vermijd ik ook liever hoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het me opvalt dat het vaak zo is. Niet altijd natuurlijk he.
Moet je maar eens op letten. Altijd die grote gezinnen in een kutbuurt waar de bontkraagjes massaal voor je deur blowen, maar wel een dikke auto hebben.
Dat doen alleen maar tokkies en henk en ingrids.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand mij dan ook even uitleggen waarom Nederlanders een fortuin uitgeven in de zomer om in een tent op een camping op de Veluwe te gaan staan in de regen, op een paar meter afstand van elkaar zonder een behoorlijk eigen toilet of wasmachine?![]()
Als je arm bent oke maar dit is niet het geval! ook staan zijn niet fijn in de natuur maar tussen de andere burgers, en dat terwijl zij op ieder gebied beter af zijn thuis en van huis uit iedere dag met de auto naar een bos ofzo zouden kunnen gaan
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand mij dan ook even uitleggen waarom Nederlanders een fortuin uitgeven in de zomer om in een tent op een camping op de Veluwe te gaan staan in de regen, op een paar meter afstand van elkaar zonder een behoorlijk eigen toilet of wasmachine?![]()
Als je arm bent oke maar dit is niet het geval! ook staan zij niet fijn in de natuur maar tussen de andere burgers, en dat terwijl zij op ieder gebied beter af zijn thuis en van huis uit iedere dag met de auto naar een bos ofzo zouden kunnen gaan
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:31 schreef HeatWave het volgende:
lekker op de kemping, met de karrafan achter de astra Corsa.
.
Ik betwijfel of je ooit wel eens in Duitsland bent geweest.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:06 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Meer dan genoeg, woon 20Km van de grens af en kom regelmatig in Gelsenkirchen, Dortmund, Dusseldorf en Frankfurt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:49 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je ooit wel eens in Duitsland bent geweest.
Het merendeel van Duitsland woont erg groot, enkel in de door jou genoemde steden wonen ze wat kleiner gezien daar meer hoogbouw aanwezig is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:57 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Meer dan genoeg, woon 20Km van de grens af en kom regelmatig in Gelsenkirchen, Dortmund, Dusseldorf en Frankfurt.En twee keer per jaar, onderweg naar Turkije rijd ik door heel Duitsland heen.
Ga je dan daar pimpen met je bmw?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:57 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Meer dan genoeg, woon 20Km van de grens af en kom regelmatig in Gelsenkirchen, Dortmund, Dusseldorf en Frankfurt.En twee keer per jaar, onderweg naar Turkije rijd ik door heel Duitsland heen.
Denk niet dat het verstandig is om met een 5-serie te pimpen in Duitsland.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:36 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ga je dan daar pimpen met je bmw?
Nee in Turkijequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:37 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Denk niet dat het verstandig is om met een 5-serie te pimpen in Duitsland.
Ooh, mwa het stadje waar ik vandaan kom bestaat 95% uit Europeanen uit Belgie. En die rijden stuk voor stuk dikkere wagens dan ik.quote:
Je hebt niet eens een 7-serie? Matig hoor, voor een Turk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:37 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Denk niet dat het verstandig is om met een 5-serie te pimpen in Duitsland.
Al zou ik miljonair zijn, zou ik voor de veel sportievere 5-serie gaan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:40 schreef Saucerian het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een 7-serie? Matig hoor, voor een Turk.
Nog even wat meer Durum/Kebab verkopen dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:41 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Al zou ik miljonair zijn, zou ik voor de veel sportievere 5-serie gaan.
Extra vlees erbij?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:43 schreef Saucerian het volgende:
[..]
Nog even wat meer Durum/Kebab verkopen dus.
Ja, maar soms is dat het dus wel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:25 schreef Notorious het volgende:
Nederlanders begrijpen dat niet omdat ze freaking zuinig zijn en niet van geld uitgeven houden.
Lekker boeiend als iemand in dure kleren of een dure auto rijdt. Is niet jouw geld waar maak je je druk om?
En dan met je wc-rol onder je arm de walk of shame langs alle andere gasten lopen, en dan weer terug met een smile en constant mensen dwangmatig moeten groetenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:31 schreef HeatWave het volgende:
lekker op de kemping, met de karrafan achter de astra.
.
Kun jij überhaupt zien?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:15 schreef OmgevallenFlat het volgende:
hun willen laten zien dat ze dikke criminelen zijn
waar betalen ze het anders van?
Zoveel spelfouten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
ach jij maakt constant denkfoutenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
[..]
Zoveel spelfouten.
Niet. Ik ben een kritische denker, kwaliteitsgebruiker op Fok! en een groot filosoof. Alleen onbegrepen door velen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ach jij maakt constant denkfouten.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niet. Ik ben een kritische denker, kwaliteitsgebruiker op Fok! en een groot filosoof. Alleen onbegrepen door velen.
Een groot ziener, bovenal.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niet. Ik ben een kritische denker, kwaliteitsgebruiker op Fok! en een groot filosoof. Alleen onbegrepen door velen.
Mijn trots, wat doe je?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]![]()
Godver, hier moest ik gewoon even hardop om lachen.
Dit is niet waar.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:31 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Wanneer je nep producten koopt en importeert mag je maar maximaal 3 nep producten meenemen naar Nederland, heb je meer als drie dan wordt het hele zooitje ingenomen. Mocht je een redelijke kledingkast vullen moet je toch echt wel 10x naar Turkije vliegen. De kwaliteit is altijd om te janken, wil je echt goede nepkleding dan betaal je meer als bijvoorbeeld een tientje, ik ken genoeg mensen die een poosje in die handel hebben gezeten. Er is een groot kwaliteitsverschil tussen nep producten, wat je daar in die landen op de markt/steegjes kunt kopen is echt dikke troep. Na een paar wasbeurten zijn nep producten waak heel erg lelijk geworden en stug.
495¤ is niks. Ik heb pattas die waren 3699£.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:27 schreef RickRonaldo het volgende:
[..]
Dit is niet waar.
Ik had een aantal maanden geleden Gucci schoenen gekocht voor ¤495,-
Een vriend van mij had de neppe variant aangeschaft voor ¤80,- ergens op markplaats.
Na 2 weken waren mij schoenen kapot en dat nog wel door de regen........
Conclusie : gucci is fucking troep en ik koop nooit meer wat van gucci
Dit ja.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:09 schreef Gvhdvr het volgende:
Het is simpel, Nederlanders hebben liever een mooi / duur huis en geven wat minder om een dure auto / kleding. Marokkanen hebben liever mooie kleding, een mooie auto en wonen over het algemeen in een minder mooi huis. Het is iets meer een 'show' cultuur (no offence), een auto zien veel meer mensen dan je huis.
Ik kan het weten want ben ik half Nederlands en half Marokkaans en ben met beide culturen opgegroeid.
Daarnaast is het vooral bij auto's zo dat de familie of broers samen een auto koopt, deze is dan duurder dan ieder individueel kan betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |