Wat betrapte je toen je iemand erop deed?quote:
Nee. Rechten of Medicijnen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:05 schreef MichaelScott het volgende:
Je ziet het ook bij de studiekeuze, vaak kiezen ze voor een beroep als accountant, advocaat of iets dergelijks
Niks, maar als je 10 keer iemand betrapt op het dragen van nep kleding, en ziet dat het vrijwel altijd een Turk of een Marokkaan is dan krijg je wel een bepaald beeld van die mensen.quote:
Rijdt lekker.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:03 schreef BalotelliFan het volgende:
Klassieke turkse auto [ afbeelding ]
Maar dat doen ze ook gewoon hoor. Het is echt niet allemaal nep wat ze dragen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:12 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat het vooral komt omdat ze veel van die kleding gewoon veel tegenkomen wanneer ze op vakantie in Marokko of Turkije zijn, en het heel goedkoop kunnen inslaan.
Daarnaast is de kwaliteit van de kleding gewoon prima, dus waarom niet!?
Ik denk dus dat het minder te maken heeft met het 'patserige', maar voornamelijk gewoon met wat daar normaal is in het straatbeeld, namelijk mensen die 'nep' kopen omdat het goed en goedkoop is, en dus veelgedragen en geaccepteerd.
Ik vind het eerlijk gezegd een heel stuk zieliger wanneer mensen dit soort producten 'echt' kopen, voor 10x zoveel geld.
Dat betreft vooral de oudere generatie. De tweedegeneratie allochtonen hebben meestal een koophuis en die zijn meestal heel mooi ingericht.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:15 schreef daymian het volgende:
Het is zo dat ze de duurste merkkleding hebben, maar dat het in hun huis vaak armoedig is.
Ze geven vaak al hun geld uit aan hun uiterlijk, geen idee waarom.
Zijn vader heeft mij dat ook eens verteld, maar wanneer heb je status? Een BMW of Mercedes van 5K kan een doorsnee persoon in Nederland ook wel kopen, daar heb je geen vermogen voor nodig. Vaak wanneer ik iemand zie rijden in zo'n oude auto heb echt niet zo iets van "Goh, die moet vast rijk zijn!", ik vind het gewoon triest wanneer ze proberen op te scheppen met hun auto terwijl ze waarschijnlijk net zoveel verdienen met werken als Nederlanders. Als ze in Turkije of Marokko zullen pronken met hun Nederlandse bezittingen krijgen ze wel de status die ze willen gezien de standaard daar erg laag ligt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
Heeft te maken met status. In bepaalde culturen - niet alleen in de Turkse en Marokkaanse - is status gewoon belangrijk en daarom worden er ook producten gekocht die een zekere luxestatus hebben.
Nah, lang niet allemaal. Hard werken is ook een optie om makkelijk honderdduizend euro opzij te zetten. Vooral de oudere generatie was dat gewend en kocht in het land van herkomst een huis voor dat bedrag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:15 schreef OmgevallenFlat het volgende:
hun willen laten zien dat ze dikke criminelen zijn
waar betalen ze het anders van?
Ja dat is waar maar tegenwoordig zie ik steeds meer buitelanders die de criminele tijd ingaanquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:18 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nah, lang niet allemaal. Hard werken is ook een optie om makkelijk honderdduizend euro opzij te zetten. Vooral de oudere generatie was dat gewend en kocht in het land van herkomst een huis voor dat bedrag.
Ja, die zijn er ook genoeg. Helaas.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Ja dat is waar maar tegenwoordig zie ik steeds meer buitelanders die de criminele tijd ingaan
heb het voornamelijk over kinderen die dure kleren hebben enz
Criminele tijd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
Ja dat is waar maar tegenwoordig zie ik steeds meer buitelanders die de criminele tijd ingaan
Jong geleerd is oud gedaan. Ik had een paar maanden geleden een Mercedes trapauto op Marktplaats staan, en daar heb ik 9 reacties op gehad. Allemaal Turken en Marokkanen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:00 schreef RuckTape het volgende:
Beide bevolkings groepen zie je vrijwel altijd in een oude Mercedes, BMW of Audi rijden. Wanneer ze een andere auto kopen dan maakt het bijna niet uit wat voor kleur de auto heeft of hoe oud, zolang het maar een Duitse wagen is. Vaak doen deze mensen niet eens een poging om naar een ander merk te kijken.
De zware jongens zijn vaak autochtonen, terwijl Mocro's oude vrouwtjes lastig vallen en nauwelijks er wat aan verdienen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:19 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vaak betreft het gewoon nep kleding.
Antwoord jij dan even jongenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:11 schreef zarGon het volgende:
Duitse auto's zijn gewoon top.
[..]
Rijdt lekker.
Sorry maar vond het grappig.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:22 schreef OmgevallenFlat het volgende:
[..]
ja ik weet het maar ja
criminaliteit
Wat een status hoor, ouders hebben een uitkering in een verpauperd flatje in A'dam West, maar hey, ze hebben wel een dure Woolrich jas en een MBO niveau 2 diplomaquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
de illusie van materialisme = status.
Wat is daar moeilijk aan te begrijpen? Duitse auto's staan gewoon voor kwalitatief goede auto's en hebben een goede naam. Rijden lekker en that's it.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Antwoord jij dan even jongen.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat is daar moeilijk aan te begrijpen? Duitse auto's staan gewoon voor kwalitatief goede auto's en hebben een goede naam. Rijden lekker en that's it.
Wanneer je nep producten koopt en importeert mag je maar maximaal 3 nep producten meenemen naar Nederland, heb je meer als drie dan wordt het hele zooitje ingenomen. Mocht je een redelijke kledingkast vullen moet je toch echt wel 10x naar Turkije vliegen. De kwaliteit is altijd om te janken, wil je echt goede nepkleding dan betaal je meer als bijvoorbeeld een tientje, ik ken genoeg mensen die een poosje in die handel hebben gezeten. Er is een groot kwaliteitsverschil tussen nep producten, wat je daar in die landen op de markt/steegjes kunt kopen is echt dikke troep. Na een paar wasbeurten zijn nep producten waak heel erg lelijk geworden en stug.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:12 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat het vooral komt omdat ze veel van die kleding gewoon veel tegenkomen wanneer ze op vakantie in Marokko of Turkije zijn, en het heel goedkoop kunnen inslaan.
Daarnaast is de kwaliteit van de kleding gewoon prima, dus waarom niet!?
Ik denk dus dat het minder te maken heeft met het 'patserige', maar voornamelijk gewoon met wat daar normaal is in het straatbeeld, namelijk mensen die 'nep' kopen omdat het goed en goedkoop is, en dus veelgedragen en geaccepteerd.
Ik vind het eerlijk gezegd een heel stuk zieliger wanneer mensen dit soort producten 'echt' kopen, voor 10x zoveel geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |