Een vriend van me komt oorspronkelijk uit Turkije, een aardige nette jongen. Soms heb ik het idee dat hij en zijn ouders de meest normale Turken zijn ten opzichte van andere Turken. Elke keer wanneer ik door het centrum loop en een Turk of Marokkaan zie dan is het in veel van de gevallen altijd zon patserig figuur die zich voor doet als een italiaan (Turken lijken veel op Italianen en Grieken) door van die dure kleding te dragen, denk aan: Lak schoenen, beige broek, Louis Vuitton riem, Ralph Lauren Polo overhemd/polo en veel te veel gel in zijn haar. Ik moet wel zeggen dat ze er vaak echt netjes bijlopen, al vind ik die Louis Vuitton riem niet zo mooi omdat ik opvallende merk-logo's haat.
Marokkanen hebben er ook een handje van om alleen maar merkkleding te dragen, al moet ik wel zeggen dat Turken er vaak beter en stijlvoller uitzien wat kleren combinatie betreft ten opzichte van Marokkanen. Marokkanen zie je vaak met van die glimmende Hugo Boss of Gucci sneakers rondlopen, dat wordt dan vervolgens weer gecombineerd met een een jas met bontkraag en een hoofddeksel van Ralph Lauren Polo. De combinatie van kleren is soms heel erg vreemd om te zien, het vloekt allemaal heel erg, ik heb soms het idee dat het ze totaal niet interesseert hoe ze het dragen, zolang het maar van een duur merk is. Ik heb al meerdere keren een paar kunnen betrappen op het dragen van neppe merkkleding, als je al zo ver heen bent dat je nep kleding gaat dragen puur omdat er een merk opstaat dan ben je wel heel sneu bezig. Vaak kun je het ook zien doordat het logo er super groot opgedrukt is:

Voorbeelden:
![Armani%20men%20long%20sleeve%20t%20shirts-20.jpg]()
![hugo-boss-polo-shirts-for-men-22018.jpg]()
Beide bevolkings groepen zie je vrijwel altijd in een oude Mercedes, BMW of Audi rijden. Wanneer ze een andere auto kopen dan maakt het bijna niet uit wat voor kleur de auto heeft of hoe oud, zolang het maar een Duitse wagen is. Vaak doen deze mensen niet eens een poging om naar een ander merk te kijken.
Voorbeelden van typische Turken/Marokkanen auto's:
http://img152.imageshack.us/img152/2575/mercedes200d123035cs3.jpg
(copy/paste deze link)![BMW_3-serie_E36_V12.jpg]()
Deze zie je vaak bij gezinnen:
![Mercedes-Benz-A-klasse-Stationwagen-Benzine-Groen-001--28660768-Medium.jpg]()
Wanneer ik aan het gamen ben

in Gran Turismo 5 (racegame) en een Turk of Marokkaan komt de ruimte binnen hebben ze als standaard auto altijd een BMW M5, Audi RS 6 of een Bugatti Veyron. Elke keer, waar dan ook ter wereld of op internet wordt dit stereotype beeld keer op keer opnieuw bevestigd behalve in het land waar ze vandaan komen, dat vind ik dan wel weer vreemd.
Ik heb ooit eens aan die vriend van me gevraagd waarom hun volk zo geobsedeerd is met merk spullen, hij wist hier geen antwoord op te geven en vroeg zich eigenlijk ook af waarom zijn soortgenoten allemaal zulke hoge standaarden hebben. Waarom heerst er zo'n "kijk mij" cultuur bij dat volk?
[ Bericht 0% gewijzigd door RuckTape op 14-10-2012 18:00:05 ]