abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117987953
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 00:07 schreef Obama het volgende:
Ben zelf Marokkaan en draag zelf regelmatig merkkleding gecombineerd met 'normale' kleding.
Eerst het waarom?: ik vind vaak 'normale' kleding minder mooi dan merkkleding. Allemaal tussen je oren? Misschien! maar het zij zo, een combinatie van beide is t mooist.
Het vooroordeel van dat het Marokkanen zijn waarvan de ouders uitkering trekken, klopt gewoon niet. Want de meeste Marokkanen die ken werken gewoon, een oudere (50+ jaar) Marokkaan/Turk uitgezonderd.

Voor de rest bezit ik geen Nike schoenen, gucci-riem of glimmende kledingstukken.
Mijn favoriete merken zijn: Dior, Hugo Boss, Diesel en Replay.

Verder bezit ik absoluut niet namaak/neppe kleding.
Verder moet niemand zeuren vind ik, wat een anderman met zijn geld doet moet een ieder zelf weten.

Ik vraag bepaalde Nederlanders toch ook niet waarom er kleding van VenD of CenA wordt gekocht en niet van de Zeeman?
Dan behoor jij tot de weinige normale Marokkanen. :)
pi_117988124
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 08:44 schreef Enchanter het volgende:
Kijk eens op een willekeurige zondag in Beverwijk , al.die mocro's tassen vol kleding.
Zal wel weer rasistisch volgens fok! zijn maar ik heb ook altijd de gedachte dat alles wat ze dragen nep is. Vooral als er megagroot Armani of BOSS opstaat.

Vaak heeft dure merkkleding een patroon of kenmerk om te laten zien dat het van hun merk is met een klein logootje en niet overal zo groot dat de nadruk ligt op: 'Ik draag armani of wat dan ook'
pi_117988302
Moh, zie ze ook regelmatig bij de Ralph Lauren-outlet en de Hugo Boss-store in de buurt, daar zie je ze ook met tassen vol legitieme merkkleding rondlopen.

Het idee dat ze allemaal in nepperdjes van vijf euro van de markt in Turkije rondlopen heb ik niet zo, geen idee hoe het met de randstadturken zit maar hier valt dat iig goed mee.

En tsja, kan er niet van wakker liggen. Ze mogen toch zeker zelf kiezen wat ze dragen? En dat het logo (in dit geval dat polo spelende ventje) overal pontificaal staat is ook hun keuze, toch?

Misschien niet mijn stijl, maar het kan slechter.
pi_117989019
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 00:07 schreef Obama het volgende:
Ben zelf Marokkaan en draag zelf regelmatig merkkleding gecombineerd met 'normale' kleding.
Eerst het waarom?: ik vind vaak 'normale' kleding minder mooi dan merkkleding. Allemaal tussen je oren? Misschien! maar het zij zo, een combinatie van beide is t mooist.
Het vooroordeel van dat het Marokkanen zijn waarvan de ouders uitkering trekken, klopt gewoon niet. Want de meeste Marokkanen die ken werken gewoon, een oudere (50+ jaar) Marokkaan/Turk uitgezonderd.

Voor de rest bezit ik geen Nike schoenen, gucci-riem of glimmende kledingstukken.
Mijn favoriete merken zijn: Dior, Hugo Boss, Diesel en Replay.

Verder bezit ik absoluut niet namaak/neppe kleding.
Verder moet niemand zeuren vind ik, wat een anderman met zijn geld doet moet een ieder zelf weten.

Ik vraag bepaalde Nederlanders toch ook niet waarom er kleding van VenD of CenA wordt gekocht en niet van de Zeeman?
Niets mis met de Zeeman, koop er wel minstens enkele keren per jaar een kledingstuk. :)
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:32:21 #130
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_117989078
Vroeger liepen ze altijd rond in TROOP trainingspakken _O_
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_117989276
Ze moeten toch ergens mee pronken. Verder hebben ze niets van waarde bereikt in hun leven :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_117989808
Vroeger werkte er een turk in het bedrijf en had niet meer dan een minimumloon maar reed dus wel in een mercedes, de status die hij daardoor dacht te hebben was voor hem erg belangrijk ook al moest er zelfs op eten bezuinigd worden en alle kinderbijslag bij elkaar geschraapt worden maakte niet uit, hij moest die status tonen, joegoslaven zijn precies hetzelfde trouwens heb ik gemerkt aan een ongeveer gelijk geval.
pi_117990366
Ik vind de reacties van "ze doen het vanwege kleine piemm0l en omdat ze verder niks hebben in dit topic redelijk triest"....

Als ze in dure merkkleding willen lopen, laat ze dan maar, ik erger mij daar niet aan. Mooie bmw's en audis zie ik verder ook graag op de weg. Ik word juist misselijk van fiat panda's, en toyota aigo's. Dat zijn de auto's die zijdelings de sloot in moeten rijden.
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:37:12 #134
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_117991089
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:58 schreef pinine het volgende:
Vroeger werkte er een turk in het bedrijf en had niet meer dan een minimumloon maar reed dus wel in een mercedes, de status die hij daardoor dacht te hebben was voor hem erg belangrijk ook al moest er zelfs op eten bezuinigd worden en alle kinderbijslag bij elkaar geschraapt worden maakte niet uit, hij moest die status tonen, joegoslaven zijn precies hetzelfde trouwens heb ik gemerkt aan een ongeveer gelijk geval.
Bij ons in de familie niet per se. Passats, kleine Daihatsu's, Mazda's etc. Wat betreft kleding: Ik iig niet, ben een rare studentikoos :P Op een neef na kan ik dat van m'n neven en nichten echter niet zeggen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirel op 15-10-2012 11:42:21 ]
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:06:01 #135
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_117992053
Ik ben Nederlander en loop ook liever met armani boss e.d. dan met zeeman kleren.. ik heb t geld er voor dus broodje care?

Overigens is t niet zo dat als t merklogo er groot op staat t dan nep is. Het betreft hier dan vaker de goedkopere lijn van t merk en is bedoeld ter reclame van t merk.

Ideaal dus voor die lui die niet veel te besteden hebben en bang zijn dat niemand ziet dat ze stoere merkkleding dragen :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_117993597
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:37 schreef Mirel het volgende:

[..]

Bij ons in de familie niet per se. Passats, kleine Daihatsu's, Mazda's etc. Wat betreft kleding: Ik iig niet, ben een rare studentikoos :P Op een neef na kan ik dat van m'n neven en nichten echter niet zeggen :P
o.k. er zijn altijd uitzonderingen, de betreffende joegoslaaf is trouwens macedoniër
pi_117993725
Als draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding....
60 HRC
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:31:41 #138
288172 pokerstars
ja, lastig.....
pi_117995267
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 06:46 schreef OmgevallenFlat het volgende:

[..]

jij discrimineert met bosaap vanwege ik uit een land kom met veel bossen?
gast :') ga weg man :'). uit welk pauper land kom je dan? bosnie zeker :P
"Wanneer de ezel honger heeft, kunnen stokslagen hem niet schelen."
pi_117996122
Omdat ze ontzettend materialistisch zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:15:24 #140
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117997104
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:02 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
onzekerheid
Dat is volgens mij het enige juiste antwoord.

Ik heb me die vraag ook wel eens gesteld want het zijn inderdaad altijd turken en Marokkanen die enorme waarde hechten aan het merk auto wat ze rijden en het merk kleding dat ze aanhebben. Ik denk dat het toch vooral onzekerheid is. Het imago hangt blijkbaar heel erg af van wat ze bezitten in plaats van wie ze zijn.

Ik vind dat altijd in en intriest om je eigenwaarde zo te laten afhangen van je auto of schoenen :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:36:30 #141
207863 Obama
Barack Hussein
pi_117997946
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:48 schreef HardMetal het volgende:
Als draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding....
Wat een trieste reactie...
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:37:23 #142
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117997990
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Wat een status hoor, ouders hebben een uitkering in een verpauperd flatje in A'dam West, maar hey, ze hebben wel een dure Woolrich jas en een MBO niveau 2 diploma _O-. Zij genieten echt zo een status _O_!
Inderdaad, status is iets wat je moet verdienen en wat je niet kunt kopen.

Iemand die iets kan wat anderen niet kunnen (bv enorm goed piano kunnen spelen, eerste worden in een wielerwedstrijd.) heeft voor mij een een heel wat hogere status dan iemand die met zijn creditcard een oude mercedes koopt. Dat laatste kan elke debiel, dat eerste moet je goed voor zijn.

Daarnaast valt het inderdaad vaak op dat dat soort lui soms een dure auto hebben maar in een enorme pauperwoning wonen. Bij mij in de straat ook een gast van dik in de 30. Dure BMW 6 serie voor de deur maar hij woont nog bij papa en mama thuis en werkt in een winkel al verkoopmedewerker. Tja :') keuzes he.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:43:57 #143
207863 Obama
Barack Hussein
pi_117998235
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij het enige juiste antwoord.

Ik heb me die vraag ook wel eens gesteld want het zijn inderdaad altijd turken en Marokkanen die enorme waarde hechten aan het merk auto wat ze rijden en het merk kleding dat ze aanhebben. Ik denk dat het toch vooral onzekerheid is. Het imago hangt blijkbaar heel erg af van wat ze bezitten in plaats van wie ze zijn.

Ik vind dat altijd in en intriest om je eigenwaarde zo te laten afhangen van je auto of schoenen :')
Ipv die vraag aan jezelf stellen, kun je hem ook aan de turken en marokkanen zelf vragen. Nee ik vind een ander zonder dure spullen niet minderwaardig of een lager eigenwaarde hebben indien die gene goedkope spullen heeft. Niemand vraagt zich toch ook niet af waarom iedereen niet kleurloze kleding draagt. Ik wil niet in een dergelijke samenleving leven. Ik vind het mooi als een mooi bmw voorbij zie rijden en dan ben ik jaloers of Achterdochtig (waar heeft ie het van), nee dan heb ik alleeb maar waardering voor het design.
pi_117998284
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:39 schreef TigerXtrm het volgende:
Ze moeten toch ergens mee pronken. Verder hebben ze niets van waarde bereikt in hun leven :')
Zoals 99,9999999% van de wereld, laten we eerlijk zijn. Elke jan doedel die werkt en een huis heeft denkt maar dat z'n leven zin heeft gehad.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:48:03 #145
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117998395
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 02:18 schreef RensAjacied het volgende:
Een goede vriend van mij (Turks) die woont ook heel klein en hebben ook niet veel geld te besteden. Maar hebben voor de deur wel één van de mooiste Audi staan en hij krijgt binnekort een fucking mooie BMW. Ik heb het weleens gevraagd hoe dat nou zit.

Die vader zei dit: "Ik werk al heel mijn leven in een fabriek, verdien niet veel maar werk wel hard. Mijn auto is mijn alles, ik wil iets tastbaars hebben waar ik trots op kan zijn. Dat is mijn auto. Het gaat niet om de status, het gaat om wat je graag wilt hebben en dat je iets hebt waar je blij van word".

Ik snap het opzich wel hoor.
Het is een keuze

Alleen snappen de meeste mensen die keuze niet zo goed :')
Heel je leven klein wonen, nooit eens wat leuks kunnen doen en droog brood eten maar hee, wel een dikke bak voor de deur.

Tja ..
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:58:13 #146
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117998806
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:43 schreef Obama het volgende:

[..]

Ipv die vraag aan jezelf stellen, kun je hem ook aan de turken en marokkanen zelf vragen. Nee ik vind een ander zonder dure spullen niet minderwaardig of een lager eigenwaarde hebben indien die gene goedkope spullen heeft. Niemand vraagt zich toch ook niet af waarom iedereen niet kleurloze kleding draagt. Ik wil niet in een dergelijke samenleving leven. Ik vind het mooi als een mooi bmw voorbij zie rijden en dan ben ik jaloers of Achterdochtig (waar heeft ie het van), nee dan heb ik alleeb maar waardering voor het design.
Als je in een stad woont waar iedereen ongeveer in een BMW of mercedes (oud of nieuw) rijdt dan waardeer je dat toch minder hoor :') (Rotterdam en omstreken)
Verder moet iedereen natuurlijk zelf weten waar hij of zij in rijdt maar als er een turk of marokkaan in zit dat WEET je gewoon dat hij die auto maar om 1 reden gekocht heeft.
pi_117998857
Omdat ze dat in Marokko allemaal niet kunnen betalen.
Ура для россии
  maandag 15 oktober 2012 @ 15:01:01 #148
207863 Obama
Barack Hussein
pi_117998913
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het is een keuze

Alleen snappen de meeste mensen die keuze niet zo goed :')
Heel je leven klein wonen, nooit eens wat leuks kunnen doen en droog brood eten maar hee, wel een dikke bak voor de deur.

Tja ..
Je begrijpt natuurlijk dat dit een individueel voorbeeld. Dit komt heel weinig voor. Er rijden meer Marokkanen en turken in normale auto's Dan in dikke auto's. En de meeste Marokkanen en turken gaan gewoon op vakantie, eten goed en etc.
  maandag 15 oktober 2012 @ 15:01:27 #149
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_117998931
Statussymbolen. ies koeltoer.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 15 oktober 2012 @ 15:06:40 #150
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117999136
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:01 schreef Obama het volgende:

[..]

Je begrijpt natuurlijk dat dit een individueel voorbeeld. Dit komt heel weinig voor. Er rijden meer Marokkanen en turken in normale auto's Dan in dikke auto's. En de meeste Marokkanen en turken gaan gewoon op vakantie, eten goed en etc.
Het probleem is dat de marokkanen die ik ken allemaal net zo zijn.

Negers zie ik bv wel vaak in normale auto's rijden en normale kleding aanhebben. Het is toch wel iets van hun cultuur denk ik zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')