Je vergeet wel dat veel Turken gewoon allemaal eigendommen hebben in Turkije die zorgen voor inkomen. Denk aan huur van een winkel/huis of zelfs hele landbouw gebieden waar het een en ander op wordt gekweekt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:58 schreef pinine het volgende:
Vroeger werkte er een turk in het bedrijf en had niet meer dan een minimumloon maar reed dus wel in een mercedes, de status die hij daardoor dacht te hebben was voor hem erg belangrijk ook al moest er zelfs op eten bezuinigd worden en alle kinderbijslag bij elkaar geschraapt worden maakte niet uit, hij moest die status tonen, joegoslaven zijn precies hetzelfde trouwens heb ik gemerkt aan een ongeveer gelijk geval.
Jij stelt dus dat Turken gaan voor de (vermeende) kwaliteit van spullen en Hollanders voor levenskwaliteit?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:55 schreef KrAlex het volgende:
Is toch niet zo moeilijk om te bedenken.Je hebt de mogelijkheid om wat duurder spul aan te schaffen. Ga je dan als een pauper voor het goedkoopste of voor de stijl, maar wat duurdere spul?
Veel Nederlanders hebben zoiets van, "Als ik maar een auto heb die me van A naar B brengt en als mijn kleding me maar warm houd." Bij veel Turken, die wat meer te besteden hebben gaat het al snel om de kwaliteit en dan kom je simpelweg uit bij Duitse Auto's en de Italiaanse/Amerikaanse kleding merken.
Kijk deze man hosselt je weet gelijk hij is business en succesvol en rolt gewoon met stijl nu nog een bmw erbij of een Audi A3 en mensen denken gelijk je bent helemaal binnen net zo als een zakenman van een jaar of 40 die al 20 jaar keihard werkt op kantoor maar jou lukt het met je fastfoodbijbaan dat is pas hosselen mense!quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:39 schreef 16meter het volgende:
nie hate kk kaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
swag
In de meeste gevallen wel, maar zo'n soort verschil zie je ook tussen de Duitsers en Nederlanders. In Duitsland rijd iedereen in een dikke bak, maar leven allemaal in een klein kut huisje. In Nederland is dat in de meeste gevallen precies andersom. Een groter huis, maar een wat mindere auto.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jij stelt dus dat Turken gaan voor de (vermeende) kwaliteit van spullen en Hollanders voor levenskwaliteit?
Volgens mij zijn de huizen in Duitsland vergeleken NL zeker niet kleiner, wel vaak iets minder goed onderhouden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:06 schreef KrAlex het volgende:
[..]
In de meeste gevallen wel, maar zo'n soort verschil zie je ook tussen de Duitsers en Nederlanders. In Duitsland rijd iedereen in een dikke bak, maar leven allemaal in een klein kut huisje. In Nederland is dat in de meeste gevallen precies andersom. Een groter huis, maar een wat mindere auto.
In Duitsland zijn auto's weer veel goedkoper toch en het onderhoud ervan dacht ik?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:06 schreef KrAlex het volgende:
[..]
In de meeste gevallen wel, maar zo'n soort verschil zie je ook tussen de Duitsers en Nederlanders. In Duitsland rijd iedereen in een dikke bak, maar leven allemaal in een klein kut huisje. In Nederland is dat in de meeste gevallen precies andersom. Een groter huis, maar een wat mindere auto.
Tuurlijk speelt dat ook een grote rol, maar de huizen waar veel Nederlanders niet in willen wonen hebben vaak wel een S-klasse of een andere grote bak voor de deur staan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:11 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
In Duitsland zijn auto's weer veel goedkoper toch en het onderhoud ervan dacht ik?
Ja dat is louter compensatiegedrag. Het valt me idd op dat vaak Turken, Marokkanen, Surinamers altijd met z'n 6en in een portiekwoning wonen in echt een buurt waar je niet dood in gevonden wil worden, Rotterdam of zo. En dan een auto voor de deur hebben staan waarvan de onderhoudskosten hoger liggen dan die van het huis zelfquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:13 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Tuurlijk speelt dat ook een grote rol, maar de huizen waar veel Nederlanders niet in willen wonen hebben vaak wel een S-klasse of een andere grote bak voor de deur staan.
Wij hebben een aantal kenissen wonen in Duitsland en wanneer die bij ons thuis komen voor een bezoek staan ze toch iedere keer versteld over hoe groot ons huis is. Terwijl het eigenlijk een normale woning met 5 slaapkamers is.
Gelukkig ken ik geen Turken die met zn 6en in een klein kut huisje wonen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja dat is louter compensatiegedrag. Het valt me idd op dat vaak Turken, Marokkanen, Surinamers altijd met z'n 6en in een portiekwoning wonen in echt een buurt waar je niet dood in gevonden wil worden, Rotterdam of zo. En dan een auto voor de deur hebben staan waarvan de onderhoudskosten hoger liggen dan die van het huis zelf
Dat vind ik altijd zo triest. Het past gewoon niet. En je ziet dan ook dat ze het doen om te pochen. Een mooie bmw hebben terwijl je in de Schilderswijk woont. Tsja, voor mij is het niet geloofwaardig.
Ik vind de huizen in Duitsland wel altijd veel groter ogen. En ook veel beter verdeeld en niet zo op elkaar. Ze zijn wel wat ouder en ik vind de kleuren afzichtelijk. Altijd dat lelijke wit of beige. Echt wtf kleuren. Maar voor de rest veel vrijstaand en altijd wel een mooie bmw of audi of mercedes maar dat past er ook bij dat is niet zo zoals dat in Nederland dus
Ik zei alleen dat het me opvalt dat het vaak zo is. Niet altijd natuurlijk he.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Gelukkig ken ik geen Turken die met zn 6en in een klein kut huisje wonen.Je hebt hier inderdaad een paar wijken waar dat in voor komt, en daar zijn inderdaad veel mensen aanwezig die een kleurtje hebben en een Afrikaanse afkomst hebben.
Iedereen heeft gewoon op bepaalde gebieden een persoonlijke voorkeur.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het me opvalt dat het vaak zo is. Niet altijd natuurlijk he.
quote:Dress Italian,Drive German,Kiss French,Drink Russian ,Eat Turkish, Love Spanish ,Dream American ,Smoke Cuban ,Dance Latin , ..but in the end - Always be loyal to Yorself..
Dat soort mensen vermijd ik ook liever hoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het me opvalt dat het vaak zo is. Niet altijd natuurlijk he.
Moet je maar eens op letten. Altijd die grote gezinnen in een kutbuurt waar de bontkraagjes massaal voor je deur blowen, maar wel een dikke auto hebben.
Dat doen alleen maar tokkies en henk en ingrids.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand mij dan ook even uitleggen waarom Nederlanders een fortuin uitgeven in de zomer om in een tent op een camping op de Veluwe te gaan staan in de regen, op een paar meter afstand van elkaar zonder een behoorlijk eigen toilet of wasmachine?![]()
Als je arm bent oke maar dit is niet het geval! ook staan zijn niet fijn in de natuur maar tussen de andere burgers, en dat terwijl zij op ieder gebied beter af zijn thuis en van huis uit iedere dag met de auto naar een bos ofzo zouden kunnen gaan
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand mij dan ook even uitleggen waarom Nederlanders een fortuin uitgeven in de zomer om in een tent op een camping op de Veluwe te gaan staan in de regen, op een paar meter afstand van elkaar zonder een behoorlijk eigen toilet of wasmachine?![]()
Als je arm bent oke maar dit is niet het geval! ook staan zij niet fijn in de natuur maar tussen de andere burgers, en dat terwijl zij op ieder gebied beter af zijn thuis en van huis uit iedere dag met de auto naar een bos ofzo zouden kunnen gaan
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:31 schreef HeatWave het volgende:
lekker op de kemping, met de karrafan achter de astra Corsa.
.
Ik betwijfel of je ooit wel eens in Duitsland bent geweest.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:06 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Meer dan genoeg, woon 20Km van de grens af en kom regelmatig in Gelsenkirchen, Dortmund, Dusseldorf en Frankfurt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:49 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je ooit wel eens in Duitsland bent geweest.
Het merendeel van Duitsland woont erg groot, enkel in de door jou genoemde steden wonen ze wat kleiner gezien daar meer hoogbouw aanwezig is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:57 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Meer dan genoeg, woon 20Km van de grens af en kom regelmatig in Gelsenkirchen, Dortmund, Dusseldorf en Frankfurt.En twee keer per jaar, onderweg naar Turkije rijd ik door heel Duitsland heen.
Ga je dan daar pimpen met je bmw?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:57 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Meer dan genoeg, woon 20Km van de grens af en kom regelmatig in Gelsenkirchen, Dortmund, Dusseldorf en Frankfurt.En twee keer per jaar, onderweg naar Turkije rijd ik door heel Duitsland heen.
Denk niet dat het verstandig is om met een 5-serie te pimpen in Duitsland.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:36 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ga je dan daar pimpen met je bmw?
Nee in Turkijequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:37 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Denk niet dat het verstandig is om met een 5-serie te pimpen in Duitsland.
Ooh, mwa het stadje waar ik vandaan kom bestaat 95% uit Europeanen uit Belgie. En die rijden stuk voor stuk dikkere wagens dan ik.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |