Als je een bepaald vakgebied hebt en er een vakblad is dan willen daar ook nog wel eens goede vacatures in staan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:58 schreef lavacaloca het volgende:
Heeft iemand misschien met tips mbt solliciteren?
Ik heb mijn CV op vrijwel alle jobsites geplaatst , heb op jobbird een zgn. karakterprofiel aangemaakt en stuur die vanaf nu mee met mijn sollicitaties , heb mijn netwerk aangesproken , hou dagelijks de jobsites in de gaten.
Wat kan ik nog meer doen?
LinkedIn profiel aanmaken / update posten dat je op zoek bent..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:58 schreef lavacaloca het volgende:
Heeft iemand misschien met tips mbt solliciteren?
Ik heb mijn CV op vrijwel alle jobsites geplaatst , heb op jobbird een zgn. karakterprofiel aangemaakt en stuur die vanaf nu mee met mijn sollicitaties , heb mijn netwerk aangesproken , hou dagelijks de jobsites in de gaten.
Wat kan ik nog meer doen?
Check.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je een bepaald vakgebied hebt en er een vakblad is dan willen daar ook nog wel eens goede vacatures in staan.
Ahh , LinkedIn heb ik nog niet aangemaakt , is het niet zo dat iedereen dan mijn gegevens e.d. kan zien?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:01 schreef From het volgende:
[..]
LinkedIn profiel aanmaken / update posten dat je op zoek bent..
Zelf naar websites van potentiële werkgevers gaan en de vacature pagina's zoeken..
Twee vingers in de neus en gaan met die banaan. Gewoon net als je CV en motivatie maken. Alles invullen wat je ook in je CV hebt staan (zo zag ik het althans, en zo doen de meesten het)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:27 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind LinkedIn tot nu toe niet echt handig ofzo, maar dat komt misschien ook omdat ik niet goed weet waar ik alles weg moet zetten
Het is wel heel handig, zo ben ik al eens aan een baan gekomenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:27 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind LinkedIn tot nu toe niet echt handig ofzo, maar dat komt misschien ook omdat ik niet goed weet waar ik alles weg moet zetten
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:56 schreef Ordos20 het volgende:
Nou,
Ik kan weer uit dit topic weg. Maandag begin ik weer! Aan een nieuwe baan!
Dat ligt echt aan de branche/setting.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef From het volgende:
Ik twijfel soms of ik strak in pak moet gaan voor een gesprek of nette broek / shirt / colbert ..
Doen jullie standaard pak of minder ?
Ja dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef From het volgende:
Ik twijfel soms of ik strak in pak moet gaan voor een gesprek of nette broek / shirt / colbert ..
Doen jullie standaard pak of minder ?
Bij PostNL toevallig? Zoja dan kan je gewoon in je vrije tijds kleding komen hoorquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:26 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook.
Vanmiddag sollicitatiegesprek voor pakketbezorger.Dan ga ik natuurlijk niet in nette broek enzo.
Dus skinny nette jeans, zwarte laarzen, wit shirtje en een groene blazer. Netjes maar toch casual.
Nee bij Sandd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:43 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Daar hoef je toch niet heel netjes voor te zijn mag ik hopenBij PostNL toevallig? Zoja dan kan je gewoon in je vrije tijds kleding komen hoor
Dit zijn toch allemaal pak functies?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:32 schreef From het volgende:
Ik had misschien wat meer informatie moeten geven, ik geef toe..
Marketing functies (coördinator / manager / marketeer) etc..
Accountmanagement functies is duidelijk wel een pak.
Sandd is echt enorm kut, ze dumpen kratten ongesorteerde post bij je thuis en dan mag je het zelf ook even op de goede volgorde leggen :squote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:45 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nee bij Sandd.
Maar ik heb net beschreven hoe ik mij kleed, dus super netjes is dat niet.
En als ik mijn blazer aan heb, en mijn haar zit goed enzo. Dan voel ik mijn zelfverzekerder. Geen idee waarom
Goed dat ik het even van te voren check danquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit zijn toch allemaal pak functies?
Nee hoor, zelf ben ik ook marketeer en loop nooit in pak maar ben gewoon verzorgd en netjes. Pak is heel branche afhankelijk, bij een bank is dat eerder van toepassing.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit zijn toch allemaal pak functies?
Dat begrijp ik, maar dit zijn functies waar je in pak op solliciteert. Punt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:34 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Nee hoor, zelf ben ik ook marketeer en loop nooit in pak maar ben gewoon verzorgd en netjes. Pak is heel branche afhankelijk, bij een bank is dat eerder van toepassing.
Ja had mijn bericht al aangepastquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:45 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nee bij Sandd.
Maar ik heb net beschreven hoe ik mij kleed, dus super netjes is dat niet.
En als ik mijn blazer aan heb, en mijn haar zit goed enzo. Dan voel ik mijn zelfverzekerder. Geen idee waarom
Valt wel mee, ligt ook aan welluk bedrijf je solliciteert.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar dit zijn functies waar je in pak op solliciteert. Punt.
Dat kan zeker. Word je trouwens echt zaterdagbesteller of een postbezorger?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Dinsdag gesprek bij PostNL voor baantje als zaterdagpostbezorger. Zou mooi zijn als je ook doordeweeks geregeld in kunt vallen in tijden van werkloosheid.
Nee, dat vind ik niet. Dit zijn functies waarin je koopmanschap moet tonen. Dat het BEDRIJF informeel is zegt niet dat de klanten informeel zijn. In dit soort functies zal je simpelweg regelmatig in pak moeten optreden, dus laat je bij je sollicitatie zien dat je dat begrijpt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Valt wel mee, ligt ook aan welluk bedrijf je solliciteert.
Zaterdagbesteller. Da's een baantje wat aangehouden kan worden als er doordeweeks weer sprake is van (voltijd) werk, en PostNL hecht waarde aan een wat langer dienstverband lijkt het. In tijden van werkloosheid kan dan ook doordeweeks soms gewerkt worden waardoor totale werkloosheid niet meer aan de orde is (hoewel er géén financiëel voordeel is tijdens WW-uitkering).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Word je trouwens echt zaterdagbesteller of een postbezorger?
Een internetmarketeer ziet zijn klanten niet, en hoeft dus niet in pak hèquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Dit zijn functies waarin je koopmanschap moet tonen. Dat het BEDRIJF informeel is zegt niet dat de klanten informeel zijn. In dit soort functies zal je simpelweg regelmatig in pak moeten optreden, dus laat je bij je sollicitatie zien dat je dat begrijpt.
In pak dus.
Wie zegt dat? Een internetmarketeer bij mijn vorige werkgever moest toch regelmatig praten met ONZE klanten (de retailers) over bijvoorbeeld joined promotions. Punt is dat je het niet weet van te voren. En nogmaals het zijn gewoon functies waar je koopmanschap moet hebben. En daarvoor moet je je zelf kunnen presenteren. Prima als je niet in pak gaat maar IK ben van mening dat je bij dit soort functies in pak gaat solliciteren. Ongeacht de branche.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een internetmarketeer ziet zijn klanten niet, en hoeft dus niet in pak hè.
Ik weet wat een zaterdagbesteller is, ik ben er zelf eenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zaterdagbesteller. Da's een baantje wat aangehouden kan worden als er doordeweeks weer sprake is van (voltijd) werk, en PostNL hecht waarde aan een wat langer dienstverband lijkt het. In tijden van werkloosheid kan dan ook doordeweeks soms gewerkt worden waardoor totale werkloosheid niet meer aan de orde is (hoewel er géén financiëel voordeel is tijdens WW-uitkering).
Ha zoquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:43 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik weet wat een zaterdagbesteller is, ik ben er zelf eenMaar ga je ook in die functiegroep vallen? Iedereen die hier aangenomen wordt wordt aangenomen als postbezorger namelijk. En dan maakt het niet uit dat je enkel op zaterdag werkt.
Het ligt echt aan het bedrijf, in sommige internetbedrijven walgen ze van die gelikte pakkendragers.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Een internetmarketeer bij mijn vorige werkgever moest toch regelmatig praten met ONZE klanten (de retailers) over bijvoorbeeld joined promotions. Punt is dat je het niet weet van te voren. En nogmaals het zijn gewoon functies waar je koopmanschap moet hebben. En daarvoor moet je je zelf kunnen presenteren. Prima als je niet in pak gaat maar IK ben van mening dat je bij dit soort functies in pak gaat solliciteren. Ongeacht de branche.
Noem er eens 1? Want ook DAAR lopen accountmanagers en mensen met een publieke functie gewoon regelmatig in pak. En ik ben er bij behoorlijk wat binnen geweest.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het ligt echt aan het bedrijf, in sommige internetbedrijven walgen ze van die gelikte pakkendragers.
Wat voor baan is dat dat ze 300+ reacties krijgen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef lavacaloca het volgende:
![]()
![]()
![]()
Weer 2 afwijzingen. Nr. 1 : 330 reacties ontvangen (terwijl ze iemand zoeken die in die stad woont) en ze hebben betere kandidaten gevonden.
Nr.2 : Ook weer 300+ reacties en ze schrijven: 'Inmiddels heeft de briefselectie plaatsgevonden. Wij ontvingen een groot aantal reacties op deze vacature. We hebben daarom alleen de kandidaten uitgenodigd met de meest passende ervaring en/of die volledig voldeden aan de door ons gestelde eisen. '
Hoe kan dat?! Ik heb 7+ jaar ervaring in dezelfde functie en voldeed aan alle eisen![]()
![]()
Maargoed , de zoveelste afwijzing met daarin vermeld dat ze 300+ reacties hadden , hoe ga ik ooit nog een baan vinden?!
Is al de derde afwijzing waarbij ze aangeven dat zoveel reacties hebben gehad. Ik zit in het midden van het land en zoek een "sociale" functie , de functies waarbij die hoeveelheid reacties zijn binnengekomen verschillen ook nog eens behoorlijk van elkaar.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat voor baan is dat dat ze 300+ reacties krijgen?
In de richting maatschappelijk werk en zo?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:31 schreef lavacaloca het volgende:
Is al de derde afwijzing waarbij ze aangeven dat zoveel reacties hebben gehad. Ik zit in het midden van het land en zoek een "sociale" functie.
Volgens mij barst het daar inderdaad van de werklozen. Ik ken er persoonlijk ook 2 3 die geen werk kunnen vindenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:32 schreef lavacaloca het volgende:
Maatschappelijk werk , woningbouwverenigingen , buurtwerk en meer.
Jij krijgt tenminste nog antwoordquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef lavacaloca het volgende:
![]()
![]()
![]()
Weer 2 afwijzingen. Nr. 1 : 330 reacties ontvangen (terwijl ze iemand zoeken die in die stad woont) en ze hebben betere kandidaten gevonden.
Nr.2 : Ook weer 300+ reacties en ze schrijven: 'Inmiddels heeft de briefselectie plaatsgevonden. Wij ontvingen een groot aantal reacties op deze vacature. We hebben daarom alleen de kandidaten uitgenodigd met de meest passende ervaring en/of die volledig voldeden aan de door ons gestelde eisen. '
Hoe kan dat?! Ik heb 7+ jaar ervaring in dezelfde functie en voldeed aan alle eisen![]()
![]()
Maargoed , de zoveelste afwijzing met daarin vermeld dat ze 300+ reacties hadden , hoe ga ik ooit nog een baan vinden?!
werk is werkquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:56 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Sandd is echt enorm kut, ze dumpen kratten ongesorteerde post bij je thuis en dan mag je het zelf ook even op de goede volgorde leggen :s
Werkvoorbereider/projectleider in de civiele techniek. Daar is nog lekker veel werkquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja het is gewoon een kuttijd... in elke branche langzamerhand behalve misschien in software ontwikkeling....
Of je nu in pak gaat solliciteren of niet
Dat is iets waar ik denk ik nog het meeste tegenaan loop.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:40 schreef Isabeau het volgende:
Wel knap dat je dat dan kan, maar is natuurlijk niet waar je voor bent opgeleid.
Nee, je moet er representatief uit zien en dat kan van alles zijn zolang je maar niet in je vrijetijdskleding komt aankakken. Ikzelf heb bijv. nooit een pak aan (maar goed ik ben een vrouw dus dan heb je wat meer keuze) en het ligt ook erg aan het bedrijf. Een bedrijf wat heel informeel is, waar de klanten dat ook zijn en wat informaliteit uitstraalt zal vinden dat als je in pak komt, je niet in het bedrijf past. Dus gewoon goed kijken wat voor bedrijf het is en je daar op kleden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Dit zijn functies waarin je koopmanschap moet tonen. Dat het BEDRIJF informeel is zegt niet dat de klanten informeel zijn. In dit soort functies zal je simpelweg regelmatig in pak moeten optreden, dus laat je bij je sollicitatie zien dat je dat begrijpt.
In pak dus.
Ik ben 23 en het is een functie als Marketeer. Vanmiddag nog een gesprek in de planning bij een ander bedrijf voor een marketingfunctie die ik zelf zou mogen indelen. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:50 schreef From het volgende:
@silent_screem gefeliciteerd.. Hoe oud ben je en wat voor functie ?
@Swetsenegger je hebt wel een punt en ik ga nu in iedergeval in pak me gesprek in.
Nee dat is niet waar want OOK als het bedrijf informeel is wil dat nog niet zeggen dat je gesprekspartners waar je mee te maken krijgt in je functie dat zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Nee, je moet er representatief uit zien en dat kan van alles zijn zolang je maar niet in je vrijetijdskleding komt aankakken. Ikzelf heb bijv. nooit een pak aan (maar goed ik ben een vrouw dus dan heb je wat meer keuze) en het ligt ook erg aan het bedrijf. Een bedrijf wat heel informeel is, waar de klanten dat ook zijn en wat informaliteit uitstraalt zal vinden dat als je in pak komt, je niet in het bedrijf past. Dus gewoon goed kijken wat voor bedrijf het is en je daar op kleden.
Ja okay, maar in ieder geval: beter overdressed dan underdressedquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar want OOK als het bedrijf informeel is wil dat nog niet zeggen dat je gesprekspartners waar je mee te maken krijgt in je functie dat zijn.
En als vrouw is het verhaal natuurlijk compleet anders.
Even een belletje plegen naar het bedrijf met je verhaalquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:38 schreef lavacaloca het volgende:
Ik heb 2 vacatures gezien bij hetzelfde bedrijf , 1 als teamleider en 1 als begeleider.
De functie van teamleider is een functie die ambieer aangezien ik die in een vorige functie heb uitgeoefend. , ik voldoe aan alle gestelde eisen behalve de opleidingseis.
De functie van begeleider is dus ene stapje terug maar het is wel een manier aan het werk te komen .
Dus eigenlijk ben ik in beide geinteresseerd, hoe pak ik dit aan?
Nouja , dat bedacht ik me ook maar dat houdt in dat ik gelijk de directeur te spreken krijg en wat vertel ik dan ' Ik ben geinteresseerd in de functie van teamleider maar als dat niet lukt wil ik wel als begeleider werken'quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even een belletje plegen naar het bedrijf met je verhaal.
ik kwam nog een leuke tegen in een ande topique.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat ik het anders stellen. In bepaalde functies van een bepaald niveau met een mogelijkheid tot een face to face interactie met een van de publieksgroepen van de organisatie is het denkbaar dat je in een situatie terecht kan komen waarbij je je traditioneel netjes moet kleden (ergo, als man een pak). IEDEREEN met een beetje koopmanschap snapt dat, óók als de hele bedrijfscultuur informeel is.
Als je dus solliciteert op bovengenoemde functie moet je je realiseren dat die situatie zich voor zou -kunnen- doen en dat je je daar op moet kunnen aanpassen en kleden. Dus solliciteer je in die traditioneel nette kleding.
IK ben van mening dat wanneer je op bovengenoemde functies solliciteert in iets anders dan genoemde kleding je serieus je kansen verkleind.
En nu hou ik er over op. Verder ga je maar lekker solliciteren in de kleding die jij aan wil.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Sollicitatiegesprek bij Bol.com. Ze zochten iemand die goed was met Excel en databases. Jaren ervaring met beiden. Geen dresscode gehad, dus ik in pak er naartoe. Eerste vraag die ik kreeg tijdens mijn interview: ‘Loop je er altijd zo deftig bij? Want bij Bol.com hebben we een informele houding tegenover elkaar en dat uiten we graag door middel van onze kleding.’ Dus ik zeg dat dat niet het geval was, maar omdat ik geen dresscode had ik mijn pak had aangetrokken. Ok, duidelijk. Daarna gesprek gehad, waar erg enthousiast werd gereageerd op mijn werkervaring, opleiding en hobby’s. Ja, ze zagen het wel zitten met mij. Ze moesten nog wel even het papierwerk in orde maken, maar ik kon er wel alvast van uitgaan dat ik de functie had. Krijg ik de volgende dag een afwijzing per mail (!!) met daarin de reden dat ze de indruk hadden dat ik toch meer een pakkenman ben en dat niet goed samen zou gaan met de rest van de afdeling. :S
Voor de functie van teamleider gaan en wachten tot ze zeggen dat je niet aan de eisen voldoet, maar dat je wellicht ook interesse hebt in een functie als begeleider.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:41 schreef lavacaloca het volgende:
[..]
Nouja , dat bedacht ik me ook maar dat houdt in dat ik gelijk de directeur te spreken krijg en wat vertel ik dan ' Ik ben geinteresseerd in de functie van teamleider maar als dat niet lukt wil ik wel als begeleider werken'
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef Dromer het volgende:
[..]
Voor de functie van teamleider gaan en wachten tot ze zeggen dat je niet aan de eisen voldoet, maar dat je wellicht ook interesse hebt in een functie als begeleider.
Ik heb eens (langgg geleden) de fout gemaakt om in pak te solliciteren voor een functie als systeembeheerder. Het HR persoontje interesseerde dat niet zoveel, maar de techneut die erbij zat uitte bedenkingen en vroeg zich af of ik altijd in een pak zou komen opdagen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik kwam nog een leuke tegen in een ande topique.
[..]
Verklaar je nader. Ik heb geen idee, heb geen relatie. Maakt het wel zo makkelijk, hoef niet met andere rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef agentstarling het volgende:
zijn er hier nog andere mensen die merken dat het ook lastig is met een relatie en deze werkzoekende periode
Ik kan me zo voorstellen dat het moeilijker werk zoeken is in het hele land. Je bent minder flexibel in het verhuizen natuurlijk (als je partner ook een baan heeft, of als er kinderen naar een school gaan). Allemaal keuzes die je dan samen moet gaan maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef agentstarling het volgende:
zijn er hier nog andere mensen die merken dat het ook lastig is met een relatie en deze werkzoekende periode
Ik kon voor 5 maanden naar Oostenrijk vorig jaar. Om te werken. Maar ja dat doe je niet, omdat mijn man dat niet zo leuk vond. Maar aan de andere kant, had het wel weer 5 maanden mijn WW opgeschoven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef agentstarling het volgende:
Solliciteren voor de functie waarin je geïnteresseerd bent. Anders begin je al gelijk met jezelf af te waarderen. Doe maar eerst die poging. En misschien bied het bedrijf je wel de andere functie aan als ze perse iemand met die opleiding willen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:38 schreef lavacaloca het volgende:
Ik heb 2 vacatures gezien bij hetzelfde bedrijf , 1 als teamleider en 1 als begeleider.
De functie van teamleider is een functie die ambieer aangezien ik die in een vorige functie heb uitgeoefend. , ik voldoe aan alle gestelde eisen behalve de opleidingseis.
De functie van begeleider is dus ene stapje terug maar het is wel een manier aan het werk te komen .
Dus eigenlijk ben ik in beide geinteresseerd, hoe pak ik dit aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het moment fel roze, maar ik zou ze sowieso een rustiger kleurtje maken.
Ik denk dat ik het er inderdaad gewoon bij zeg. Heb ze sowieso pas sinds een meidendagje met de familie. Dus als ik dat uitleg en zeg dat ik geen moeite heb met ze eraf te halen dan begrijpen ze het misschien wel. Zeker als ik er zelf gewoon meteen over begin denk ik.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:53 schreef Myraela het volgende:
Je zou eventueel kunnen zeggen dat, als je er achter komt dat het onhandig is, je ze er afhaaltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het moment fel roze, maar ik zou ze sowieso een rustiger kleurtje maken.
Ik denk dat ik het er inderdaad gewoon bij zeg. Heb ze sowieso pas sinds een meidendagje met de familie. Dus als ik dat uitleg en zeg dat ik geen moeite heb met ze eraf te halen dan begrijpen ze het misschien wel. Zeker als ik er zelf gewoon meteen over begin denk ik.![]()
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat je gaat doen. En weet je, er zijn zoveel meiden die het hebben, dus ja... Als ik soms zie dat meiden met langere nagels bij de supermarkt zitten (en amper om kunnen gaan met de kassa), dan denk ik; Tja...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Wat? Hoe? Waar? Als alleenstaande zou ik direct toehappenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik kon voor 5 maanden naar Oostenrijk vorig jaar. Om te werken. Maar ja dat doe je niet, omdat mijn man dat niet zo leuk vond. Maar aan de andere kant, had het wel weer 5 maanden mijn WW opgeschoven.
Als ik alleen was geweest, dan had ik zeker weten 5 maanden naar Oostenrijk gegaan
Ze zoeken nu weer mensen voor het aankomende seizoen. Je bent wel met kerst weg, als ik zo op de laptop zit, zal ik wel even een link pmen ok?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Wat? Hoe? Waar? Als alleenstaande zou ik direct toehappen![]()
---
Als ik minimaal 15 uur p/w kan werken als postbezorger bij PostNL, dan eindig ik de WW-uitkering denk ik.
Ok dank je. Kamermeisje valt alvast af, ben van het andere geslachtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ze zoeken nu weer mensen voor het aankomende seizoen. Je bent wel met kerst weg, als ik zo op de laptop zit, zal ik wel even een link pmen ok?
Kan van alles zijn, bediening, kamermeisje, etc
Het is van het UWV zie ik, maar heb je de info gestuurd. Je kan het in ieder geval proberenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:15 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ok dank je. Kamermeisje valt alvast af, ben van het andere geslacht![]()
Zou je mij ook willen pmen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ze zoeken nu weer mensen voor het aankomende seizoen. Je bent wel met kerst weg, als ik zo op de laptop zit, zal ik wel even een link pmen ok?
Kan van alles zijn, bediening, kamermeisje, etc
Echt belachelijk jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:47 schreef Balisto het volgende:
Een callcenterbaan voor 40 uur per week, commitment van 9 maanden (bij eerder vertrek een maandsalaris boete), tot februari geen vrije dagen mogen opnemen. Tegen het geweldige uurloon van... 8,56 bruto.
Grapje toch?Toch?
OK, zal het eens nader bekijken ... !quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Het is van het UWV zie ik, maar heb je de info gestuurd. Je kan het in ieder geval proberen
Ja ik weet nog dat het verblijf erbij zat.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zou je mij ook willen pmen?
Voor een paar maanden zou ik het wel willen overwegen, mits vervoer en verblijf geregeld kan worden.
Waarom geloof ik je niet?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:04 schreef silent_scream1 het volgende:
Yes! Net op gesprek geweest voor een baan en direct aangenomen! Wel eerst even het voorstel afwachten maar ze waren zo enthousiast dat ze zeiden dat ik meteen kon beginnen. Ik mag zelfs mijn eigen PC/Laptop uitkiezen voor DTP werkzaamheden etc. Dus als alles goed gaat mag ik mezelf binnenkort Marketing Manager noemen
Geen idee? Het is toch wel zo..quote:
Ik ben benieuwd. Een marketing manager is iemand die medewerkers aanstuurt en marketing strategieën bedenkt en daar verantwoordelijk voor is. Een aardige job voor iemand van 23. Wat voor een salaris ga je verdienen daar? Het startsalaris van een marketingmanager begint ergens rond de 60.000 euro per jaar. Heeft het bedrijf de vacature niet toevallig de verkeerde naam gegeven?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:48 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Geen idee? Het is toch wel zo..
Waarom zou ik hierover liegen? Schiet ik toch niets mee op![]()
Ik stond er ook van te kijken dat ze dat direct zeiden maar goed, daarom gaf ik ook aan dat ik even afwacht wat het voorstel wordt aankomende maandag. En ja, de functie is Marketing Manager..
Ik misschienquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:
Nog mensen die een baan in de sales zoeken? Wij zoeken met spoed een aantal mensen.
Dat strategieën bedenken wordt onderdeel van mijn functie dus het past er wel bij. Daarnaast hoef je niet altijd iemand aan te sturen als Marketing Manager, ik ken genoeg mensen die deze functie bekleden en niemand aansturen maar wel op strategisch vlak bezig zijn etc. Maar om even uit te leggen: de organisatie is nu een paar jaar bezig en wil een professionaliseringsslag maken en daarmee ook professionelere marketing. Dit ga ik opzetten en doorvoeren, dus daar komt het stuk strategie bij kijken. Het DTP stuk is toevallig omdat ik daar al redelijk wat ervaring in heb dus zolang ik daar tijd voor kan maken pak ik dat erbij. Maar goed zij noemen het daar zo, als jij daar van mening van verschilt dan kan datquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:54 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Een marketing manager is iemand die medewerkers aanstuurt en marketing strategieën bedenkt en daar verantwoordelijk voor is. Een aardige job voor iemand van 23. Wat voor een salaris ga je verdienen daar? Het startsalaris van een marketingmanager begint ergens rond de 60.000 euro per jaar. Heeft het bedrijf de vacature niet toevallig de verkeerde naam gegeven?
Ik zeg: gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Dat strategieën bedenken wordt onderdeel van mijn functie dus het past er wel bij. Daarnaast hoef je niet altijd iemand aan te sturen als Marketing Manager, ik ken genoeg mensen die deze functie bekleden en niemand aansturen maar wel op strategisch vlak bezig zijn etc. Maar om even uit te leggen: de organisatie is nu een paar jaar bezig en wil een professionaliseringsslag maken en daarmee ook professionelere marketing. Dit ga ik opzetten en doorvoeren, dus daar komt het stuk strategie bij kijken. Het DTP stuk is toevallig omdat ik daar al redelijk wat ervaring in heb dus zolang ik daar tijd voor kan maken pak ik dat erbij. Maar goed zij noemen het daar zo, als jij daar van mening van verschilt dan kan dat
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:04 schreef silent_scream1 het volgende:
Yes! Net op gesprek geweest voor een baan en direct aangenomen! Wel eerst even het voorstel afwachten maar ze waren zo enthousiast dat ze zeiden dat ik meteen kon beginnen. Ik mag zelfs mijn eigen PC/Laptop uitkiezen voor DTP werkzaamheden etc. Dus als alles goed gaat mag ik mezelf binnenkort Marketing Manager noemen
Bedankt voor je bericht! Het is af en toe lastig, maar ik zal proberen om de moed niet te verliezen. Die baan moet er een keer komen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:12 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Ik ken je gevoel want ik had het zelfde toen ik net van mijn opleiding af kwam. Ook alles in 4 jaar gedaan en een arbeidsmarkt waar je weinig mee kan. Wat ik gedaan heb, was via uitzendbureau's gewoon tijdelijke banen aannemen (al denk ik dat het 2 jaar geleden makkelijker was dan nu) en ondertussen stug verder blijven zoeken in mijn eigen vakgebied. Ik heb zelfs naast een administratieve baan van 36 uur in de week, die ene dag in de 2 weken dat ik vrij kreeg, stage gelopen bij een gemeente om ervaring te krijgen. Na 1 jaar dit volhouden lukte het me en kreeg ik een tijdelijke baan in mijn eigen vakgebied (als vervanger voor een zwangerschapsverlof) en vrij snel daarna kwam mijn vorige baan. Helaas beviel het me niet bij mijn vorige werkgever en zit ik nu ook thuis maar wat ik probeer te zeggen is dat je moet de moed niet moet verliezen en dat het je echt wel gaat lukken als je er je best voor blijft doen!
Thanks, ja dat blijkt haha maar zo snel had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik zeg: gefeliciteerd!![]()
Het kan soms snel gaan, bedrijf waar ik werk doet wel eens zoKlinkt als een toffe functie, lekker divers!
Als ik het zo lees hebben ze gewoon het dure woord "manager" aan de vacature gehangen. Dingen die jij benoemd zijn taken van een marketing medewerker. Niet dat zoiets uitmaakt natuurlijk maar ik vond het een beetje raar staan dat iemand van 23 na 1 gesprek al aangenomen was voor marketing manager.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Dat strategieën bedenken wordt onderdeel van mijn functie dus het past er wel bij. Daarnaast hoef je niet altijd iemand aan te sturen als Marketing Manager, ik ken genoeg mensen die deze functie bekleden en niemand aansturen maar wel op strategisch vlak bezig zijn etc. Maar om even uit te leggen: de organisatie is nu een paar jaar bezig en wil een professionaliseringsslag maken en daarmee ook professionelere marketing. Dit ga ik opzetten en doorvoeren, dus daar komt het stuk strategie bij kijken. Het DTP stuk is toevallig omdat ik daar al redelijk wat ervaring in heb dus zolang ik daar tijd voor kan maken pak ik dat erbij. Maar goed zij noemen het daar zo, als jij daar van mening van verschilt dan kan dat
In welke regio woon je?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik misschien
je mag mij PM'en voor meer informatie als je wilt
De vacature staat in het oosten van het land.quote:
ok jammerquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:19 schreef Guidetti het volgende:
[..]
De vacature staat in het oosten van het land.
Bedankt voor je pm, ik spreek helaas de taal niet, dus dat zit er niet in.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:32 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja ik weet nog dat het verblijf erbij zat.
Vervoer geloof ik niet
Precies, ik zou eigenlijk een Van-alles-wat-medewerker moeten wezenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:38 schreef caroline88 het volgende:
Boeie wat je job title is want in Nederland zijn ze daar vaak heel onzuiver in. Mijn allereerste job was ik meteen Office Manager.
Gewoon lekker blij zijn met je zo te horen leuke baan, gefeliciteerd!
Ik sprak de taal ook niet, maar wel engels. Dus ik was gewoon aangenomenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:41 schreef Balisto het volgende:
[..]
Bedankt voor je pm, ik spreek helaas de taal niet, dus dat zit er niet in.
Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Ik heb de afgelopen tijd veel door de stad rondgelopen en heb inderdaad ook wel vacatures op ramen zien hangen. Vaak staan er dingen op als:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:44 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Raar. Simpele baantjes zijn er genoeg. Als ik hier door het winkelcentrum loop zie genoeg vacatures op ramen hangen.
Hoe lullig het ook klinktquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:33 schreef Balisto het volgende:
[..]
Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Ik heb de afgelopen tijd veel door de stad rondgelopen en heb inderdaad ook wel vacatures op ramen zien hangen. Vaak staan er dingen op als:
"Gezocht: verkoopmedewerkers (18-22 jaar)" of "Verkoopster gezocht".
Ter info, ik ben een man van 29 en heb geen enkele ervaring in het werken in een winkel.
De rest van de vacatures zijn vrijwel allemaal in (dames)kledingwinkels. Denk je nou serieus dat het enige zin heeft om daar te solliciteren?
Wat ik er maar mee wil zeggen is: je hebt gelijk dat die baantjes er zijn. Maar slechts voor een bepaalde doelgroep heeft het zin om erop te solliciteren, een doelgroep waartoe ik niet behoor.
Daarom erger ik me zo aan die figuren die zeggen: "Je hebt geen werk? Niet zeuren, daar en daar en daar kun je zo aan de slag. Je doet niet genoeg je best." Alsof zij er wat vanaf weten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:55 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Hoe lullig het ook klinktIk denk dat dit voor jou onbegonnen werk is om daar werk in te vinden. Ik ben zelf 24 en merk dat het al super lastig is om werk in de retail te vinden. Ze vragen inderdaad mensen tussen de 18-22 jaar, en als je al ouder bent dan kom je er echt niet meer tussen.
Helemaal als je geen ervaring in die sector heb
![]()
Het is jammer maar helaas de realiteit.
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor de ramen! Heb je zo een baan!quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:04 schreef Balisto het volgende:
Daarom erger ik me zo aan die figuren die zeggen: "Je hebt geen werk? Niet zeuren, daar en daar en daar kun je zo aan de slag. Je doet niet genoeg je best." Alsof zij er wat vanaf weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 14-10-2012 15:44:43 ]"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor het ramen! Heb je zo een baan!Idd, ik krijg die woorden constant naar mijn hoofd toegeworpen. Wordt na een tijd wel irritant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaleidoscopiklimax
[..]
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor het ramen! Heb je zo een baan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
[..]
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor het ramen! Heb je zo een baan!Ja, of de vacature is 'ter inschrijving' of 'voor poolopbouw'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Maar wacht, we hebben nog wel een andere interessante vacature openstaan." En komen ze vervolgens met callcenterwerk aan.![]()
Bij welke doelgroep pas je wel dan? En met welk werk heb je al wel ervaring?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:33 schreef Balisto het volgende:
[..]
Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Ik heb de afgelopen tijd veel door de stad rondgelopen en heb inderdaad ook wel vacatures op ramen zien hangen. Vaak staan er dingen op als:
"Gezocht: verkoopmedewerkers (18-22 jaar)" of "Verkoopster gezocht".
Ter info, ik ben een man van 29 en heb geen enkele ervaring in het werken in een winkel.
De rest van de vacatures zijn vrijwel allemaal in (dames)kledingwinkels. Denk je nou serieus dat het enige zin heeft om daar te solliciteren?
Wat ik er maar mee wil zeggen is: je hebt gelijk dat die baantjes er zijn. Maar slechts voor een bepaalde doelgroep heeft het zin om erop te solliciteren, een doelgroep waartoe ik niet behoor.
Ik heb op administratief gebied wel wat ervaring, verder: afwasser en rottige uitzendklusjes zoals schoonmaker en sjouwer.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij welke doelgroep pas je wel dan? En met welk werk heb je al wel ervaring?
Als man van 29 in een kledingwinkel werken lijkt me sterk ja, maar ik heb bijvoorbeeld in een fotografie speciaal zaak gewerkt en daar was ik juist uniek als jong meisje tussen de volwassen mannen. Dus ik weet niet of je een beetje into fotografie of bijvoorbeeld computers bent, maar in zulke speciaal zaken is je leeftijd in ieder geval minder een probleem.
Ik heb wel meer ervaring met computers en kan ook wel dingen vertellen over die onderdelen. Maar verder dan dat houd het bij mij ook wel op.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:27 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb op administratief gebied wel wat ervaring, verder: afwasser en rottige uitzendklusjes zoals schoonmaker en sjouwer.
Ik vind fotografie wel interessant, vind het prachtig om met mijn telefoon foto's te makenmaar van echte camera's weet ik niets. Ik ben ook wel handig met computers, kan goed overweg met diverse software, maar als je me vraagt naar geheugens, processoren en grafische kaarten weet ik niets te vertellen.
Bij een klein(schalig)e winkel of speciaalzaak heb ik inderdaad gezien mijn leeftijd en (gebrek aan) werkervaring waarschijnlijk meer kans, maar het probleem is dat ik voor zulke zaken niet beschik over de juiste expertise.
Ik wil geen carriere maken in de retail, ik zie werken in een winkel slechts als een van de opties voor een (bij)baan om mijn levensonderhoud te kunnen financieren en wat geld opzij te leggen om eventueel opnieuw te kunnen studeren. Een retailopleiding lijkt me dan niet heel zinvol.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Misschien is dat ook wat voor jou, om een opleiding te volgen binnen de retail. Die opleidingen duren ook weer niet te lang, en dan zou je eventueel meer kansen hebben bij winkels
Al eens bij mediamarkt/dixons/dynabyte of een andere "mannen" winkel geprobeerd?quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik wil geen carriere maken in de retail, ik zie werken in een winkel slechts als een van de opties voor een (bij)baan om mijn levensonderhoud te kunnen financieren en wat geld opzij te leggen om eventueel opnieuw te kunnen studeren. Een retailopleiding lijkt me dan niet heel zinvol.
Ah okquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:55 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik wil geen carriere maken in de retail, ik zie werken in een winkel slechts als een van de opties voor een (bij)baan om mijn levensonderhoud te kunnen financieren en wat geld opzij te leggen om eventueel opnieuw te kunnen studeren. Een retailopleiding lijkt me dan niet heel zinvol.
Mijn neefje heeft een heel leuke baan bij de Praxis gekregen door er gewoon even binnen te lopenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Al eens bij mediamarkt/dixons/dynabyte of een andere "mannen" winkel geprobeerd?
Wel eens gekeken. Vaak staan er zulke dingen in de vacatures (zoals nu bij Verkoopmedewerker Dixons):quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Al eens bij mediamarkt/dixons/dynabyte of een andere "mannen" winkel geprobeerd?
Dan weet ik al dat solliciteren voor mij vrij zinloos is.quote:Het heeft de voorkeur dat je een commerciële opleiding op MBO-niveau hebt afgerond of hiermee bezig bent. Deze functie is goed te combineren met een BBL-opleiding. Ook ervaring in de detailhandel brengt grote voordelen met zich mee.
Horeca lijkt me leuk, maar hetzelfde probleem: geen ervaring. Alleen in de afwas.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:12 schreef Vault-Boy het volgende:
Vindt je de horeca trouwens niks? Daar kan je ook gewoon een paar dagen werken en toch je kosten betalen. Daar ga je denk ik makkelijker iets vinden dan in de retail.
Je neefje is waarschijnlijk wat jonger dan ik. Maar dat zou ik ook nog kunnen proberen natuurlijk, hoewel ik op klusgebied een leek benquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn neefje heeft een heel leuke baan bij de Praxis gekregen door er gewoon even binnen te lopen
Ook voor naast zijn studie in de avonduren en op zaterdag.
In de horeca kom je echt wel aan de slag hoor zonder ervaring.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:28 schreef Balisto het volgende:
[..]
Horeca lijkt me leuk, maar hetzelfde probleem: geen ervaring. Alleen in de afwas.
Als je bijna 30 bent wordt dat in de praktijk toch heel moeilijk... al wil je het nog zo graag.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:39 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
In de horeca kom je echt wel aan de slag hoor zonder ervaring.Gewoon bij wat zaken binnen lopen of op de site kijken, en dan even solliciteren. Zo ben ik ook destijds binnen gekomen, en ik heb nu een bijbaantje in de horeca.
Het is belangrijk dat je wilt werken en snel alles opneemt, maar als je dat kan dan kan je zo werken in de horeca.
Dan nog denk ik dat ik met een verdraaid goede reden zal moeten komen waarom ze juist mij moeten aannemen. Dat houdt me wel tegen om het te proberen. Ik vind het heel moeilijk om een geloofwaardige motivatie te geven en ze te overtuigen waarom juist ik de geschikte persoon ben.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:16 schreef Myraela het volgende:
Maar probeer je het nog wel? Jij kunt namelijk wel op uren werken dat veel goedkopere krachten niet kunnen werken. Zelfs in de supermarkt zitten oudere vrouwtjes nog te werken. En daar hoef je geen ervaring voor te hebben, dat leer je binnen een week.
Wat niet wil zeggen dat je in de supermarkt moet werken, maar ik zou niet alles zo snel afkeuren. Zeker niet als er simpele maar fulltime of overdag vacatures zijn.
Hmm, hoe vaak is dat bij jou in de praktijk nou echt voorgekomen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:56 schreef Balisto het volgende:
[..]
Als je bijna 30 bent wordt dat in de praktijk toch heel moeilijk... al wil je het nog zo graag.
Die motivatie is voor iedereen lastig.quote:Op maandag 15 oktober 2012 01:27 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dan nog denk ik dat ik met een verdraaid goede reden zal moeten komen waarom ze juist mij moeten aannemen. Dat houdt me wel tegen om het te proberen. Ik vind het heel moeilijk om een geloofwaardige motivatie te geven en ze te overtuigen waarom juist ik de geschikte persoon ben.
Het is natuurlijk zo dat ik het wel moet blijven proberen. Misschien eens brainstormen over een motivatie en dan op alle mogelijke vacatures van winkels en horeca reageren.Wie weet wat dat oplevert.
beide doe ik altijd. De soll.brief in de mail en als bijlage.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:12 schreef Copthorne het volgende:
Net een medewerker van een kantoor aan de lijn gehad. Ik heb mijn interesse geuit in een vacature en de medewerker vertelde mij dat ik mijn C.V. kan mailen en dat ik moet benadrukken waarom ik juist in die vacature geïnteresseerd ben.
Nu vraag ik me af of de email zelf mijn motivatiebrief moet zijn of dat ik even een apart word-bestand als bijlage moet meesturen. Wat zouden jullie doen?
ja wie? Welke opdrachtgever? Waar zitten ze? Waarom is dat vertrouwelijk?quote:Over het bedrijf
De opdrachtgever is een klantgerichte ondernemende organisatie met een open cultuur en een prettige werksfeer.
Nou ja in mijn geval omdat ik dan gewoon lekker rechtstreeks zou solliciteren bij het bedrijf en die werving & selectie ertussen uit zou laten (mits de vacature ook op de website van het bedrijf zelf vermeld staat). En ik denk niet dat ik de enige ben.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:15 schreef Apotheose het volgende:
ja wie? Welke opdrachtgever? Waar zitten ze? Waarom is dat vertrouwelijk?
ja daarom. Ik hou ook niet zo van uitzendbureaus...quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Het maakt het solliciteren wel lastiger, want je kunt minder goed een persoonlijke touch aan je brief geven. Normaal spit je de website door en krijg je daaruit wel een indruk.
Het is geen uitzendbureau, maar een notariskantoor. Als je het echt wilt weten dan kan ik de naam er wel bij zetten, maar het is verder niet heel relevant.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:15 schreef Apotheose het volgende:
[..]
beide doe ik altijd. De soll.brief in de mail en als bijlage.
Wat ik niet snap: waarom uitzendbureaus niet het beestje bij naam noemen?
Gewoon in je 'headline' aangeven dat je beschikbaar ben. zie mijn profiel (linkje hieronder)quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:15 schreef Apotheose het volgende:
ja en als bedrijfsnaam 'beschikbaar' ofzo?
mailtje hier, mailtje daar, weet je wat veel beter helpt? Bellenquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:15 schreef automatic_ het volgende:
Ik word een beetje chagrijnig van 1) "je bent te over-gekwalificeerd en we kunnen je geen WO salaris bieden". Nee, dat snap ik en ik solliciteer niet voor niets, dus dan ga ik akkoord met een (veel) lager salaris en 2) als je niets hoort. Tijdje terug had ik dat al gepost dat ik ergens niet van had gehoord. Mailtje gedaan, weer geen reactie. Afgelopen donderdag weer een mail gestuurd. Krijg ik gisteravond het mailtje dat ze afgelopen vrijdag de procedure succesvol afgerond hebben en dat ik er niet bij zat
Elke recruiter/hr persoon krijgt liever mail dan een telefoontje, want je laat gerust een mailtje 6 dagen open staan omdat ie al 'op de stapel van de afwijzingen ligt maar waar je niet aan toe gekomen bent'.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kreeg liever mail van kandidaten dan een telefoontje. Dat verstoorde maar.
Moraal, als je belt weet je 6 dagen eerder dat je het niet ben. Wooptiedee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Elke recruiter/hr persoon krijgt liever mail dan een telefoontje, want je laat gerust een mailtje 6 dagen open staan omdat ie al 'op de stapel van de afwijzingen ligt maar waar je niet aan toe gekomen bent'.
Ik juist andersom dus... Ik heb gemerkt dat die kleine bedrijven er altijd wel blij mee zijn als je even belt, terwijl het bij de grote bedrijven soms al erg moeilijk is om de juiste recruiter aan de lijn te krijgen..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar zonder gein, soms is bellen beter soms niet. Beetje lastig om aan te voelen wanneer een van beide beter is. Bij grote organisaties met interne recruiters/hr zou ik bellen. Wat kleinere bedrijven waar je direct bij de betrokken afdelingsmanager op tafel ligt zou ik eerder mailen, omdat die 'het erbij doen'.
standaard onpersoonlijk berichtjequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef From het volgende:
Helaas zullen wij je niet uitnodigen voor een intake, omdat opleiding / ervaring niet voldoende aansluit(en) bij onze vacature(s) of omdat de vacature waarop je reageert niet meer vacant is.
Lekker makkelijke afwijzing
Een andere referentie opgeven misschien?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef deNeger het volgende:
heeft iemand ervaring met de volgende situatie? Ik heb het niet naar m'n zin bij m'n huidige werkgever (waar ik nu >5 jaar werk). Ik heb een vacature gezien waar ik graag op inga, alleen ik wil pas m'n vertrek bij m'n huidige werkgever aankondigen als ik zeker weet dat ik die vacature kan krijgen. Maar als ik eerst solliciteer zonder iets tegen m'n huidige baas te zeggen, bestaat er de kans dat dat nieuwe bedrijf voor referenties m'n huidige bedrijf gaat opbellen, (wat nogal rare situaties geeft). Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is het raar als ik bij de sollicitatie aangeef nog geen overeenstemming met m'n huidige werkgever heb, dus dat ze niet gaan rondbellen? Aan de andere kant zal men wel graag informatie over mij willen inwinnen voordat ze me aannemen..
Leuk om te horen, thuiszitten lijkt me maar niks. Wat voor data moet je entry-en?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:29 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Een andere referentie opgeven misschien?
Lijkt me een lastige situatie.
Ik ben zonet gebeld dat ik ben aangenomen als data entry medewerker! In ieder geval 3 maanden, en kans op meer. Fijn! (uitkering sinds gisteren niet meer). Over twee en halve week beginnen.
Sowieso is het not done om zonder overleg met de kandidaat referenties te gaan bellen of andere referenties dan opgegeven te bellen. Dus dat men zomaar gaat opbellen hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast, ik heb nu in de afgelopen weken 8 sollicitatie gesprekken gehad. Op 4K + functies. Er is me NOG NOOIT naar referenties gevraagd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef deNeger het volgende:
heeft iemand ervaring met de volgende situatie? Ik heb het niet naar m'n zin bij m'n huidige werkgever (waar ik nu >5 jaar werk). Ik heb een vacature gezien waar ik graag op inga, alleen ik wil pas m'n vertrek bij m'n huidige werkgever aankondigen als ik zeker weet dat ik die vacature kan krijgen. Maar als ik eerst solliciteer zonder iets tegen m'n huidige baas te zeggen, bestaat er de kans dat dat nieuwe bedrijf voor referenties m'n huidige bedrijf gaat opbellen, (wat nogal rare situaties geeft). Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is het raar als ik bij de sollicitatie aangeef nog geen overeenstemming met m'n huidige werkgever heb, dus dat ze niet gaan rondbellen? Aan de andere kant zal men wel graag informatie over mij willen inwinnen voordat ze me aannemen..
Ik al 2 weken niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb al 5 dagen geen behoorlijke vacature meer gezien
Ok, 't lijkt me alleen een lelijke situatie als het toch zou gebeuren, maargoed ik weet niet wat gangbaar is..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het not done om zonder overleg met de kandidaat referenties te gaan bellen of andere referenties dan opgegeven te bellen. Dus dat men zomaar gaat opbellen hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast, ik heb nu in de afgelopen weken 8 sollicitatie gesprekken gehad. Op 4K + functies. Er is me NOG NOOIT naar referenties gevraagd.
nota's van zorgverzekerden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:32 schreef deNeger het volgende:
[..]
Leuk om te horen, thuiszitten lijkt me maar niks. Wat voor data moet je entry-en?
voorzichtigequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Er werd me zojuist gevraagd wanneer ik eventueel zou kunnen beginnen. Zou het....?
wat je doet is je schrijft bij je c.v. 'gelieve discreet om te gaan met referenties in verband met mijn huidige werkgever'quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef deNeger het volgende:
Okquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:12 schreef agentstarling het volgende:
[..]
wat je doet is je schrijft bij je c.v. 'gelieve discreet om te gaan met referenties in verband met mijn huidige werkgever'
dan begrijpen zij heus wel dat die het niet weet. En iedereen kent de uitdrukking nooit je oude schoenen wegdoen voor je een nieuw paar hebt dus dan gaan ze er vast normaal mee om.
Huidige werkgever niet met naam en toenaam in je cv zetten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:36 schreef deNeger het volgende:
[..]
Ok, 't lijkt me alleen een lelijke situatie als het toch zou gebeuren, maargoed ik weet niet wat gangbaar is..
Als ze m'n naam googlen zien ze het vrij snel..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:45 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Huidige werkgever niet met naam en toenaam in je cv zetten.
Ik heb het een paar keer meegemaakt met banken/verzekeraars en dat soort serieuze bedrijven, dat ze gingen bellen om referenties zonder dat eerst na te vragen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het not done om zonder overleg met de kandidaat referenties te gaan bellen of andere referenties dan opgegeven te bellen. Dus dat men zomaar gaat opbellen hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast, ik heb nu in de afgelopen weken 8 sollicitatie gesprekken gehad. Op 4K + functies. Er is me NOG NOOIT naar referenties gevraagd.
Heb je wel wat uit te leggen aan je huidige werkgever..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer meegemaakt met banken/verzekeraars en dat soort serieuze bedrijven, dat ze gingen bellen om referenties zonder dat eerst na te vragen.
het ging over een ex-werknemer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:15 schreef deNeger het volgende:
[..]
Heb je wel wat uit te leggen aan je huidige werkgever..
Dan zijn het grote schoften waar je nooit zou moeten willen werken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer meegemaakt met banken/verzekeraars en dat soort serieuze bedrijven, dat ze gingen bellen om referenties zonder dat eerst na te vragen.
Dat zijn alle banken toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zijn het grote schoften waar je nooit zou moeten willen werken.
http://www.carrieretijger(...)ren/sollicitatiecode
quote:
als je geen antwoord geeft komt dat echt heel stom over.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef Balisto het volgende:
Is het verplicht om antwoord te geven op de vraag of je nog andere sollicitaties hebt lopen? Bij mij is dat vrijwel altijd het geval, maar ik antwoord meestal ontkennend omdat ik denk dat het mijn kansen zou verminderen. Het gaat toch eigenlijk niemand wat aan?
Ik denk dat zij naar de beste kandidaat kijken (dat zou ik iig doen) en het zou me minder boeien of iemand andere sollicitaties heeft lopen of werkloos is ofzo. Ik hoopte altijd dat het feit dat ik werkloos was dat m'n kansen zou vergroten, maar iedereen zoekt echt de beste kandidaat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef Balisto het volgende:
Is het verplicht om antwoord te geven op de vraag of je nog andere sollicitaties hebt lopen? Bij mij is dat vrijwel altijd het geval, maar ik antwoord meestal ontkennend omdat ik denk dat het mijn kansen zou verminderen. Het gaat toch eigenlijk niemand wat aan?
Pffffffff. Haal die vacature dan van je site trut. Word wel moe van al die afwijzingen om domme redenen hoor.quote:Hartelijk dank voor uw interesse in de vacature van **********.
De vacature waar u op reageert, is helaas door onze opdrachtgever ingetrokken.
Daarom kunnen wij uw sollicitatie, wat deze vacature betreft, niet verder in behandeling nemen.
Hiermee hopen wij u voldoende te hebben geïnformeerd en willen wij u veel succes wensen met het vinden van een voor u geschikte baan.
Ik ben dan bang dat men denkt dat ik ook wel wat anders kan vinden en daarom niet volledig voor die baan ga. Onderhandelen zit er toch niet in, het uurloon staat gewoon vermeld op de site van het uitzendbureau.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat zij naar de beste kandidaat kijken (dat zou ik iig doen) en het zou me minder boeien of iemand andere sollicitaties heeft lopen of werkloos is ofzo. Ik hoopte altijd dat het feit dat ik werkloos was dat m'n kansen zou vergroten, maar iedereen zoekt echt de beste kandidaat.
Als je wel zegt dat je andere sollicitaties hebt lopen, heb je een betere onderhandelingspositie. Dan weten zij dat er kapers op de kust zijn en dat ze je een goed bod moeten doen als ze je willen hebben. Ze zullen echt niet denken: nou die hoeven we niet, want die heeft al meerdere sollicitaties lopen.
Zou dat zin hebben dan? Het uitzendbureau wordt overstroomd met reacties op zo'n vacature, en de meeste sollicitanten zullen meteen akkoord gaan met het vermelde uurloon omdat ze, net als ik, al blij zijn als ze überhaupt werk hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom zou je dan niet kunnen onderhandelen?
Dit inderdaadquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:36 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zou dat zin hebben dan? Het uitzendbureau wordt overstroomd met reacties op zo'n vacature, en de meeste sollicitanten zullen meteen akkoord gaan met het vermelde uurloon omdat ze, net als ik, al blij zijn als ze überhaupt werk hebben.
Waarschijnlijk wel, maar het uberhaupt niet proberen is niet slim.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:36 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zou dat zin hebben dan? Het uitzendbureau wordt overstroomd met reacties op zo'n vacature, en de meeste sollicitanten zullen meteen akkoord gaan met het vermelde uurloon omdat ze, net als ik, al blij zijn als ze überhaupt werk hebben.
Ik zou de banen wel noemen, maar misschien de inhoud ervan iets 'versimpelen'.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef Balisto het volgende:
Weet iemand nog een zeer overtuigende motivatie voor werk in een winkel? Iets waardoor ze ook een oudere jongere zoals ik nog een kans geven? Ik kom zelf niet veel verder dan "vind het leuk om met mensen te werken" en "afwisselende werkzaamheden".
En zou het verstandig zijn om voor zulk werk mijn cv wat te downgraden? Bijvoorbeeld de meer serieuze administratieve banen niet vermelden?
Je vindt het niet erg om op feestdagen te werken, weekenden te werken en je vindt servicegericht zijn heel leuk. Verzin dat een beetje in je verhaaltje en dan heb je wel kans om aangenomen te worden hoor. Zeker in de horeca zal je snel aangenomen worden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef Balisto het volgende:
Weet iemand nog een zeer overtuigende motivatie voor werk in een winkel? Iets waardoor ze ook een oudere jongere zoals ik nog een kans geven? Ik kom zelf niet veel verder dan "vind het leuk om met mensen te werken" en "afwisselende werkzaamheden".
En zou het verstandig zijn om voor zulk werk mijn cv wat te downgraden? Bijvoorbeeld de meer serieuze administratieve banen niet vermelden?
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan toch zelf wel wat positieve buzz woorden verzinnen?
"dynamiek" "geen dag is hetzelfde" "ik ben graag dienstbaar" "Ik ben een <vul producten in die de winkel verkoopt> freak"
etc etc.
Die laatste zou ik overigens niet roepen in een lingeriewinkel.
Vermelden wat je werkervaring in die sector al isquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef Balisto het volgende:
Hoe oud waren die?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:29 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Je vindt het niet erg om op feestdagen te werken, weekenden te werken en je vindt servicegericht zijn heel leuk. Verzin dat een beetje in je verhaaltje en dan heb je wel kans om aangenomen te worden hoor. Zeker in de horeca zal je snel aangenomen worden.![]()
Ik werk ook in de horeca, en vorige week zijn er ook weer 2 aangenomen bij ons. Die hadden geen ervaring, maar als je bereid bent om te leren dan nemen ze je wel aan hoor.
Dat is nu juist het probleem: geen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vermelden wat je werkervaring in die sector al is
Vertellen hoe je werkervaring in je andere baantjes aansluit bij de winkel! Dat je bij de administratie ook al klanten te woord stond etcquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat is nu juist het probleem: geen.
Van 1 weet ik niet maar die andere was 28 geloof ikquote:
Heb je uberhaupt wel klantervaring? Kassa-ervaring? Of andere ervaring die ook maar enigszins relevant is voor het werken in een winkel? Anders gaat het echt heel moeilijk worden en kun je denk ik je pijlen beter op een andere functie richten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat is nu juist het probleem: geen.
Dit idd!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vertellen hoe je werkervaring in je andere baantjes aansluit bij de winkel! Dat je bij de administratie ook al klanten te woord stond etc.
Nou, update.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:05 schreef RadioSlut het volgende:
Godver wat ben ik pissig nu.
Mijn vriend had me een advertentie toegestuurd die dus perfect was weggelegd voor mij. Precies hetzelfde als mijn vorige baan, ook al was het niet echt mijn droombaan. Vorige baas was zeer tevreden over mij en had me constant nodig blabla...
In ieder geval. Wat ik dus moest doen: Webshop bijhouden, teksten schrijven en photoshoppen.
Ik heb photoshoppen en schrijven al jaren als hobby en ik heb dus ook eenzelfde baan gehad met die functies dus aantoonbare ervaring heb ik zeker.
Sturen ze een mailtje dat 'Andere kandidaten bleken beter dan u te voldoen aan deze selectie criteria.'. En dat is dan een baan voor jongeren van 16-18 jaar. Zeg dan gewoon eerlijk dat ik te oud ben ofzo, tfoe.
Ik stond klanten te woord middels standaardbrieven.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vertellen hoe je werkervaring in je andere baantjes aansluit bij de winkel! Dat je bij de administratie ook al klanten te woord stond etc.
Dat is dus heel wat anders dan direct met iemand praten. En wat betreft TNT, je zegt zelf al dat het heel weinig voorkwam.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik stond klanten te woord middels standaardbrieven.Dus niet 'direct'. Verder moest ik bij de TNT wel eens sporadisch een pakje ergens afgeven, dus in die zin had ik wel contact gehad met 'klanten'. Verder kan ik weinig relevants bedenken.
Leuk zeg!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:
Ik ben aangenomen bij de IKEA
Wel voor 12 uur in plaats van 24 uur, maar meer uren kunnen meestal wel. 24 uur vast zou te krap worden naast mijn studie.
Oh wat leukquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:
Wel voor 12 uur in plaats van 24 uur, maar meer uren kunnen meestal wel. 24 uur vast zou te krap worden naast mijn studie.
Ik ben 20 en heb in verschillende winkels gewerkt. Normaal gewoon in de winkel of kassa, nu ga ik op het buitenterrein werken met hopelijk daarna een interne sollicitatie naar service of kassa. Maar de IKEA lijkt me in ieder geval een hele leuke werkgever.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:24 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Leuk zeg!![]()
Hoe oud ben je en had je al ervaring in zo'n functie? Ik had er ook ooit gesolliciteerd maar helaas nooit uitgenodigd.
goed bezig!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:
Precies wat ik al dacht. In de horeca zal ik hetzelfde probleem hebben: geen ervaring met gastvrijheid.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:23 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Dat is dus heel wat anders dan direct met iemand praten. En wat betreft TNT, je zegt zelf al dat het heel weinig voorkwam.Sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je inderdaad heel weinig kans maakt om in een winkel te werken. Je hebt misschien wel ervaring met klantcontact, maar dat was meer op afstand in plaats van direct.
![]()
Ik zou toch je pijlen ook op andere dingen richtenZeker met je leeftijd wat je zelf al zei.
ook geen vrijwilligerswerk gedaan? bardienst bij de sportclub? gastvrouw bij de trouwerij van je zus?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik stond klanten te woord middels standaardbrieven.Dus niet 'direct'. Verder moest ik bij de TNT wel eens sporadisch een pakje ergens afgeven, dus in die zin had ik wel contact gehad met 'klanten'. Verder kan ik weinig relevants bedenken.
Lekkerquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:
Voor welke functie ging dat dan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:46 schreef MissionPhailed het volgende:
PostNL zou 'waarschijnlijk' vandaag iets laten weten, wordt dus later deze werk()week denk ik.
Verder nog gekeken naar mogelijkheden voor instroom in de techniek; DOC Opleidingen & Trainingen valt af, wellicht heeft NCOI iets te bieden.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:
Postbezorger voor de zaterdag, maar met mogelijkheid om doordeweeks in te vallen. Doorgaans hooguit 9 uur p/w maar da's beter dan niets.quote:
Hmm ik dacht dat je daar zo snel mogelijk kon beginnen johquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Postbezorger voor de zaterdag, maar met mogelijkheid om doordeweeks in te vallen. Doorgaans hooguit 9 uur p/w maar da's beter dan niets.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen bij een bedrijf te werken dat mij eigenlijk niet meer wilt. Maar ik weet de situatie niet en weet niet in hoeverre je risico's kunt nemen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:11 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja...dus. Werkgever belde of ik het al wist. Of ik het aanbod aanneem (geldbedrag) en dus niet meer terugkom na mijn zwangerschapsverlofverlof. Ik was te laat met de telefoon opnemen en kreeg daarna dus een smsje met de vraag of ik kon laten weten wat mn beslissing is.
Ik dacht nog wat tijd te hebben. Maar ik kan gewoon niet beslissen, ik weet niet wat ik tegen elkaar moet laten opwegen. Maar zelf ontslag nemen, in deze tijden? Dat klinkt gewoon idioot! Al is de motivatie om terug te gaan werken bij dit bedrijf sinds dit aanbod wel behoorlijk afwezig... Ben ook behoorlijk ontdaan en pissig dat ze dit 'aanbod' durfden te doen in de zesde week van mijn verlof. Iemand een idee?
niet aannemen, dan ben je verwijtbaar werkloos en dus geen WWquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:11 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja...dus. Werkgever belde of ik het al wist. Of ik het aanbod aanneem (geldbedrag) en dus niet meer terugkom na mijn zwangerschapsverlofverlof. Ik was te laat met de telefoon opnemen en kreeg daarna dus een smsje met de vraag of ik kon laten weten wat mn beslissing is.
Ik dacht nog wat tijd te hebben. Maar ik kan gewoon niet beslissen, ik weet niet wat ik tegen elkaar moet laten opwegen. Maar zelf ontslag nemen, in deze tijden? Dat klinkt gewoon idioot! Al is de motivatie om terug te gaan werken bij dit bedrijf sinds dit aanbod wel behoorlijk afwezig... Ben ook behoorlijk ontdaan en pissig dat ze dit 'aanbod' durfden te doen in de zesde week van mijn verlof. Iemand een idee?
Oeh mag je karren halen enzo? Want dat heb ik daar ook gedaan. Ook als enige vrouw tussen de mannen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben 20 en heb in verschillende winkels gewerkt. Normaal gewoon in de winkel of kassa, nu ga ik op het buitenterrein werken met hopelijk daarna een interne sollicitatie naar service of kassa. Maar de IKEA lijkt me in ieder geval een hele leuke werkgever.
Was wel verbaasd dat ik werd aangenomen. Ik zat namelijk tussen een groep sollicitanten van alleen maar mannen en ook veel een stuk ouder. Was in het begin even bang dat ik de functie misschien verkeerd gelezen had en het echt een soort stoere mannen baan was.
Ligt eraan. Ik heb ook getekend voor ontslag met "oprotpremie" en heb WW gehad. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet. Of naja, ben even de naam kwijt.quote:
Het bedrijf probeert druk uit te oefenen en voor hen is het gunstig dat het snel geregeld is. Maar jij hoeft niet snel te doen. Je mag alle tijd nemen om er over na te denken. Iemand het voorstel te laten lezen, als je rechtsbijstand hebt die raadplegen, en anders juridisch buro ofzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:11 schreef SupremeEvil het volgende:
Welkom bij het team :-Pquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:
Weigeren, jij hebt geen probleem en hun wel. Als ze echt van je af willen bieden ze veel meer.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:11 schreef SupremeEvil het volgende:
Niks van dat alles.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook geen vrijwilligerswerk gedaan? bardienst bij de sportclub? gastvrouw bij de trouwerij van je zus?
Stel je zou voor me staan en moeten bewijzen dat je die baan kunt, hoe zou je dat dan bewijzen?quote:
Ontslag met wederzijds goedvinden op initiatief van de werkgever.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik heb ook getekend voor ontslag met "oprotpremie" en heb WW gehad. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet. Of naja, ben even de naam kwijt.
Of ze laten het gewoon voor de rechter komen... Zo'n ontslag regeling heet niet voor niets "kantonrechtersformule".quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:42 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Weigeren, jij hebt geen probleem en hun wel. Als ze echt van je af willen bieden ze veel meer.
vaststellingsovereenkomstquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik heb ook getekend voor ontslag met "oprotpremie" en heb WW gehad. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet. Of naja, ben even de naam kwijt.
Ze mogen je toch niet ontslaan tijdens je zwangerschapsverlof ? Heb je een vast contract ?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:11 schreef SupremeEvil het volgende:
Is ook geen probleem, dan weet je zeker dat het goed getoetst is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of ze laten het gewoon voor de rechter komen... Zo'n ontslag regeling heet niet voor niets "kantonrechtersformule".
Maar je mag wel ontslag nemen, en dat is wat je doet met deze constructie.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 01:06 schreef jcdragon het volgende:
[..]
vaststellingsovereenkomst
[..]
Ze mogen je toch niet ontslaan tijdens je zwangerschapsverlof ? Heb je een vast contract ?
Vooral niet op ingaan dus. Wat een naaistreek overigens. Zij weten dondersgoed wat ze doen en hopen op jouw naïviteit.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:22 schreef trigt013 het volgende:
Maar je mag wel ontslag nemen, en dat is wat je doet met deze constructie.
Maar krijg je wellicht wel minder. Als ze een aanbod van haar werkgever heeft gehad zal daarin vast ook over het inwinnen van juridische bijstand worden gesproken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is ook geen probleem, dan weet je zeker dat het goed getoetst is.
Ik durf wel te gokken dat een werkgever in het voorstel zichzelf de gunstigste partij heeft gemaakt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar krijg je wellicht wel minder. Als ze een aanbod van haar werkgever heeft gehad zal daarin vast ook over het inwinnen van juridische bijstand worden gesproken.
Kortom, gewoon d'r rechtsbijstand bellen op naar een wetswinkel of whatever en het voorstel van de werkgever laten bekijken.
hier kan je berekenen wat de kantonrechter je in de meeste gevallen zou toewijzen. Alles wat een werkgever meer biedt is meegenomen.
In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:39 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik durf wel te gokken dat een werkgever in het voorstel zichzelf de gunstigste partij heeft gemaakt.
of je had gewoon een hoge C factor.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.
Yep werkgevers zijn filantropische instellingen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.
Nee, gewoon recht op factor 1. Nogmaals ik kreeg meer dan strikt noodzakelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
of je had gewoon een hoge C factor.
Nee zijn natuurlijk allemaal klootzakken die niet alleen hun bedrijf financieel gezond willen maken/houden maar mensen die daardoor moeten afvloeien ook nog een poot uit willen draaien.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Yep werkgevers zijn filantropische instellingen.
Dus het was al bij de kantonrechter geweest? Want die bepaalt normaliter de C factor als die hoger of lager uitvalt dan 1.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, gewoon recht op factor 1. Nogmaals ik kreeg meer dan strikt noodzakelijk.
Het is langs de advocaat gegaan en in een pro-forma zaak afgehandeld. Natuurlijk heeft dus de kantonrechter niet de C factor bepaald, want dat is alleen wanneer je het echt op een rechtszaak laat aankomen. De kantonrechtersformule is er echter niet voor niets. De kans dat een kantonrechter er vanaf wijkt is nihil.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus het was al bij de kantonrechter geweest? Want die bepaalt normaliter de C factor als die hoger of lager uitvalt dan 1.
Een advocaat kijkt zonder de voor jouw bijkomende emoties naar zo'n dossier en zal aangeven of het voorstel wat door je werkgever wordt gedaan gevolgd zal worden door de kantonrechter. Wanneer de werkgever de standaard regeltjes volgt dan zal dat ook gewoon zo uitgesproken worden. Elke euro die je meer krijgt dan volgens de standaard regeltjes is dus meegenomen. En wordt vaak door werkgevers gedaan om een slepende procedure te voorkomen. Maar dan moet je niet denken dat hij je opeens het dubbele biedt ofzo.quote:Uitgangspunt is een correctiefactor 1, in dat geval zijn er geen bijzondere omstandigheden die zouden leiden tot een hogere/lagere vergoeding. Dit wordt ook wel een "neutrale" ontbinding genoemd. Bij een ontbindingsgrond die geheel in de risicosfeer van de werkgever ligt, en waarbij geen sprake is van verwijtbaarheid bij één van beide partijen, zal in het algemeen correctiefactor 1 gebruikt worden. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan het vervallen van de arbeidsplaats van de werknemer in verband met een reorganisatie (zonder dat zich verdere bijzondere omstandigheden voordoen).
Eh nee, je krijgt gewoon direct ww na je ontslag met in achtneming van de geldende opzegtermijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:15 schreef SupremeEvil het volgende:
Het aanbod is op zich erg redelijk. 6x maandloon over 4 dagen in de week werken, terwijl ik vanaf januari 3 dagen zal/zou gaan werken. Als ik inderdaad zo'n vaststellingsovereenkomst voor elkaar kan krijgen zou ik dus 6 maanden loon krijgen (minus reiskostenvergoeding) en daarna nog bijna een half jaar ww want werk er vijf jaar. Dan heb ik dus bijna een jaar om een andere baan te zoeken... Of dat gaat lukken geen idee... Hoe lang doen mensen hier er gemiddeld over?
Als ze je dit aanbod doen willen ze van je af. Punt.quote:Maar kan ook terug gaan werken om vervolgens bijvoorbeeld in april alsnog ontslagen te worden, dan heb ik niet het geld van het aanbod en ww over maar 3 dagen werken in de week. Ik moet dus inschatten of ik denk dat ze me alsnog gaan ontslaan omdat er geen werk voor me is. Want die garantie kon werkgever me niet geven.
Dat kan, maar laat het aanbod toetsen door een advocaat.quote:Ik neig nu naar aanbod aannemen, mits ww en misschien dat ze me kunnen helpen met het zoeken naar een andere baan...alleen... Geen pensioenopbouw (toch?), vakantiegeld, korting op verzekering, tantieme
Either way, ik ben op zoek naar wat anders. Zie alleen steeds dezelfde vacatures voorbij komen. Of het zijn studentenbaantjes, want ik zoek iets parttime.
Bah.
Oh en correctiefactor 1 geeft mij ongeveer de helft minder geld dan wanneer ik het aanbod aanneem?
Ze willen je gewoon kwijt, daar valt weinig aan in te schatten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:15 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik moet dus inschatten of ik denk dat ze me alsnog gaan ontslaan omdat er geen werk voor me is. Want die garantie kon werkgever me niet geven.
als ze je een halfjaar op de loonlijst laten staan en je daarna ontslag neemt ben je gewoon verwijtbaar werkloos en krijg je geen ww.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Eh nee, je krijgt gewoon direct ww na je ontslag met in achtneming van de geldende opzegtermijn.
[..]
^Ook niet als ze me nog een halfjaar op de loonlijst laten staan?
Mja..dus toch aanbod aannemen dan? Staat overigens nog niks op papier, is mondeling gegaan. Ik ga vanavond bellen naar werkgever dat ik t nog niet weet (hoe ik dat moet brengen weet ik niet). Hij kan me toch nog niet ontslaan tot 6 weken na mn verlof. Maar als hij per se voor eind oktober een antwoord wil ga ik denken dat ze mijn zwangerschapsverlofvervanger graag willen houden ipv mij
Zorgen voor voorstel op papier, dan kun je dat laten nakijken door een advocaat. Die kan je vertellen hoe het zit met ww en wat handiger is om te doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Eh nee, je krijgt gewoon direct ww na je ontslag met in achtneming van de geldende opzegtermijn.
[..]
^Ook niet als ze me nog een halfjaar op de loonlijst laten staan?
Mja..dus toch aanbod aannemen dan? Staat overigens nog niks op papier, is mondeling gegaan. Ik ga vanavond bellen naar werkgever dat ik t nog niet weet (hoe ik dat moet brengen weet ik niet). Hij kan me toch nog niet ontslaan tot 6 weken na mn verlof. Maar als hij per se voor eind oktober een antwoord wil ga ik denken dat ze mijn zwangerschapsverlofvervanger graag willen houden ipv mij
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:31 schreef Dimens het volgende:
"In afwachting van uw reactie verblijf ik,"
Waar verblijf je dan?
Ja. Maar ik vind hem zelf een beetje vreemd. Als ik dat lees, dan vraag ik mij dus af waar hij verblijft.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is toch een hele normale formele afsluiting.
In afwachting dus...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja. Maar ik vind hem zelf een beetje vreemd. Als ik dat lees, dan vraag ik mij dus af waar hij verblijft.
"In mijn C.V. treft u overige relevante werkervaring en opleidingen aan welke ik, samen met deze brief, graag in een persoonlijke gesprek zal verduidelijken."quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:53 schreef Maanvis het volgende:
carriëretijger vindt in afwachting verblijven een cliché. maar hoe sluit je dan op een nette manier je brief af?
Ik schreef altijd: Ik hoop dat deze sollicitatie aanleiding geeft tot een persoonlijk gesprek. oid.
En dan met vriendelijke groet.
Etc etc.
Dat denken de meeste rationeel denkenden daarom zitten daar wss zoveel incompetente mensen XD.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als er één instantie is waar ik nooit meer bij wil werken is het wel bij (dat tuig van) het UWV.
Je weet niet zeker dat je ontslagen gaat worden in april?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:15 schreef SupremeEvil het volgende:
Het aanbod is op zich erg redelijk. 6x maandloon over 4 dagen in de week werken, terwijl ik vanaf januari 3 dagen zal/zou gaan werken. Als ik inderdaad zo'n vaststellingsovereenkomst voor elkaar kan krijgen zou ik dus 6 maanden loon krijgen (minus reiskostenvergoeding) en daarna nog bijna een half jaar ww want werk er vijf jaar. Dan heb ik dus bijna een jaar om een andere baan te zoeken... Of dat gaat lukken geen idee... Hoe lang doen mensen hier er gemiddeld over?
Maar kan ook terug gaan werken om vervolgens bijvoorbeeld in april alsnog ontslagen te worden, dan heb ik niet het geld van het aanbod en ww over maar 3 dagen werken in de week. Ik moet dus inschatten of ik denk dat ze me alsnog gaan ontslaan omdat er geen werk voor me is. Want die garantie kon werkgever me niet geven.
Ik neig nu naar aanbod aannemen, mits ww en misschien dat ze me kunnen helpen met het zoeken naar een andere baan...alleen... Geen pensioenopbouw (toch?), vakantiegeld, korting op verzekering, tantieme
Either way, ik ben op zoek naar wat anders. Zie alleen steeds dezelfde vacatures voorbij komen. Of het zijn studentenbaantjes, want ik zoek iets parttime.
Bah.
Oh en correctiefactor 1 geeft mij ongeveer de helft minder geld dan wanneer ik het aanbod aanneem?
Apart, zeker voor een simpele functie laten ze toch meestal wel snel iets horen. Zelf al nog eens contact gezocht?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Duurt nogal lang voordat PostNL uitkomst v/d sollicitatieprocedure laat weten (dinsdag gesprek gehad, nu nog nada duidelijkheid)![]()
Verder nog een open sollicitatie gestuurd naar het UWV. En volgende week dinsdag bij een organisatie 60 km verderop een sollicitatiegesprek.
Tof.quote:
Zal morgenmiddag nog 'ns bellen als er dan nog geen antwoord is. Kan me niet voorstellen dat ik een afwijziging ontvangquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Apart, zeker voor een simpele functie laten ze toch meestal wel snel iets horen. Zelf al nog eens contact gezocht?
"Hallo met Missionphailed."quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:49 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zal morgenmiddag nog 'ns bellen als er dan nog geen antwoord is. Kan me niet voorstellen dat ik een afwijziging ontvang
Wat !? Komen er nieuwe regels m.b.t de WW-uitkering? Is daar al wat over te lezen ergens?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:08 schreef automatic_ het volgende:
Al zit je misschien wel met de eventuele nieuwe regels rondom ww als die er komen.
Naja, daar zijn / waren ze toch mee bezig?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 23:19 schreef samara het volgende:
[..]
Wat !? Komen er nieuwe regels m.b.t de WW-uitkering? Is daar al wat over te lezen ergens?
Hoeveel kans is er dat die er komen?
( Bah zul je altijd zien, jaren gewerkt en per januari waarschijnlijk werkloos. Gaan ze daar weer mee rommelen, bah, bah)
je zo kleden dat ze weten dat 'ze je om een boodschap kunnen sturen'quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:59 schreef Jesse_ het volgende:
wat is de dresscode voor een gesprek met een recruiter eigenlijk?
Dat sowieso natuurlijk. Meer wel of geen das?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je zo kleden dat ze weten dat 'ze je om een boodschap kunnen sturen'.
hoeft m.i. nietquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:02 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat sowieso natuurlijk. Meer wel of geen das?
Het is ook een cliché. Ik zou afsluiten met zoiets als: "Ik kijk ernaar uit om mijn sollicitatie verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek. Met vriendelijke groet..."quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:53 schreef Maanvis het volgende:
carriëretijger vindt in afwachting verblijven een cliché. maar hoe sluit je dan op een nette manier je brief af?
Ik schreef altijd: Ik hoop dat deze sollicitatie aanleiding geeft tot een persoonlijk gesprek. oid.
En dan met vriendelijke groet.
Etc etc.
hangt er vanaf wat voor bedrijf. Commerciëel en dragen ze daar normaal op de werkvloer een pak dan moet jij ook in pak met das. Ga anders voor 'smart casual' nette broek (bijv. grijs of beige) riem overhemd jasje en nette schoenen (geen sneakers!)quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:59 schreef Jesse_ het volgende:
wat is de dresscode voor een gesprek met een recruiter eigenlijk?
soms heb je een dip maar er komt een moment...!!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:22 schreef Dimens het volgende:
Ik heb het idee dat ik voor jan-lul aan het solliciteren ben. 9 Van de 10 sollicitaties krijg je gewoon geen reactie en als je een reactie krijgt, gaat het over 300 andere sollicitanten waar ze een selectie uit hebben gemaakt voor een gesprek en ik niet een van die mensen ben.
Zelfde hier.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:32 schreef charmed_angel het volgende:
Nou ben benieuwd wanneer dat moment komt na bijna 1 jaar
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:32 schreef charmed_angel het volgende:
Nou ben benieuwd wanneer dat moment komt na bijna 1 jaar
geef je op voor 'een baan in 1 dag' !quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |