Als je een bepaald vakgebied hebt en er een vakblad is dan willen daar ook nog wel eens goede vacatures in staan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:58 schreef lavacaloca het volgende:
Heeft iemand misschien met tips mbt solliciteren?
Ik heb mijn CV op vrijwel alle jobsites geplaatst , heb op jobbird een zgn. karakterprofiel aangemaakt en stuur die vanaf nu mee met mijn sollicitaties , heb mijn netwerk aangesproken , hou dagelijks de jobsites in de gaten.
Wat kan ik nog meer doen?
LinkedIn profiel aanmaken / update posten dat je op zoek bent..quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:58 schreef lavacaloca het volgende:
Heeft iemand misschien met tips mbt solliciteren?
Ik heb mijn CV op vrijwel alle jobsites geplaatst , heb op jobbird een zgn. karakterprofiel aangemaakt en stuur die vanaf nu mee met mijn sollicitaties , heb mijn netwerk aangesproken , hou dagelijks de jobsites in de gaten.
Wat kan ik nog meer doen?
Check.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je een bepaald vakgebied hebt en er een vakblad is dan willen daar ook nog wel eens goede vacatures in staan.
Ahh , LinkedIn heb ik nog niet aangemaakt , is het niet zo dat iedereen dan mijn gegevens e.d. kan zien?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:01 schreef From het volgende:
[..]
LinkedIn profiel aanmaken / update posten dat je op zoek bent..
Zelf naar websites van potentiële werkgevers gaan en de vacature pagina's zoeken..
Twee vingers in de neus en gaan met die banaan. Gewoon net als je CV en motivatie maken. Alles invullen wat je ook in je CV hebt staan (zo zag ik het althans, en zo doen de meesten het)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:27 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind LinkedIn tot nu toe niet echt handig ofzo, maar dat komt misschien ook omdat ik niet goed weet waar ik alles weg moet zetten
Het is wel heel handig, zo ben ik al eens aan een baan gekomenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:27 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind LinkedIn tot nu toe niet echt handig ofzo, maar dat komt misschien ook omdat ik niet goed weet waar ik alles weg moet zetten
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:56 schreef Ordos20 het volgende:
Nou,
Ik kan weer uit dit topic weg. Maandag begin ik weer! Aan een nieuwe baan!
Dat ligt echt aan de branche/setting.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef From het volgende:
Ik twijfel soms of ik strak in pak moet gaan voor een gesprek of nette broek / shirt / colbert ..
Doen jullie standaard pak of minder ?
Ja dat heb ik dus ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef From het volgende:
Ik twijfel soms of ik strak in pak moet gaan voor een gesprek of nette broek / shirt / colbert ..
Doen jullie standaard pak of minder ?
Bij PostNL toevallig? Zoja dan kan je gewoon in je vrije tijds kleding komen hoorquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:26 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook.
Vanmiddag sollicitatiegesprek voor pakketbezorger.Dan ga ik natuurlijk niet in nette broek enzo.
Dus skinny nette jeans, zwarte laarzen, wit shirtje en een groene blazer. Netjes maar toch casual.
Nee bij Sandd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:43 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Daar hoef je toch niet heel netjes voor te zijn mag ik hopenBij PostNL toevallig? Zoja dan kan je gewoon in je vrije tijds kleding komen hoor
Dit zijn toch allemaal pak functies?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:32 schreef From het volgende:
Ik had misschien wat meer informatie moeten geven, ik geef toe..
Marketing functies (coördinator / manager / marketeer) etc..
Accountmanagement functies is duidelijk wel een pak.
Sandd is echt enorm kut, ze dumpen kratten ongesorteerde post bij je thuis en dan mag je het zelf ook even op de goede volgorde leggen :squote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:45 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nee bij Sandd.
Maar ik heb net beschreven hoe ik mij kleed, dus super netjes is dat niet.
En als ik mijn blazer aan heb, en mijn haar zit goed enzo. Dan voel ik mijn zelfverzekerder. Geen idee waarom
Goed dat ik het even van te voren check danquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit zijn toch allemaal pak functies?
Nee hoor, zelf ben ik ook marketeer en loop nooit in pak maar ben gewoon verzorgd en netjes. Pak is heel branche afhankelijk, bij een bank is dat eerder van toepassing.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit zijn toch allemaal pak functies?
Dat begrijp ik, maar dit zijn functies waar je in pak op solliciteert. Punt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:34 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Nee hoor, zelf ben ik ook marketeer en loop nooit in pak maar ben gewoon verzorgd en netjes. Pak is heel branche afhankelijk, bij een bank is dat eerder van toepassing.
Ja had mijn bericht al aangepastquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:45 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nee bij Sandd.
Maar ik heb net beschreven hoe ik mij kleed, dus super netjes is dat niet.
En als ik mijn blazer aan heb, en mijn haar zit goed enzo. Dan voel ik mijn zelfverzekerder. Geen idee waarom
Valt wel mee, ligt ook aan welluk bedrijf je solliciteert.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar dit zijn functies waar je in pak op solliciteert. Punt.
Dat kan zeker. Word je trouwens echt zaterdagbesteller of een postbezorger?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Dinsdag gesprek bij PostNL voor baantje als zaterdagpostbezorger. Zou mooi zijn als je ook doordeweeks geregeld in kunt vallen in tijden van werkloosheid.
Nee, dat vind ik niet. Dit zijn functies waarin je koopmanschap moet tonen. Dat het BEDRIJF informeel is zegt niet dat de klanten informeel zijn. In dit soort functies zal je simpelweg regelmatig in pak moeten optreden, dus laat je bij je sollicitatie zien dat je dat begrijpt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Valt wel mee, ligt ook aan welluk bedrijf je solliciteert.
Zaterdagbesteller. Da's een baantje wat aangehouden kan worden als er doordeweeks weer sprake is van (voltijd) werk, en PostNL hecht waarde aan een wat langer dienstverband lijkt het. In tijden van werkloosheid kan dan ook doordeweeks soms gewerkt worden waardoor totale werkloosheid niet meer aan de orde is (hoewel er géén financiëel voordeel is tijdens WW-uitkering).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Word je trouwens echt zaterdagbesteller of een postbezorger?
Een internetmarketeer ziet zijn klanten niet, en hoeft dus niet in pak hèquote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Dit zijn functies waarin je koopmanschap moet tonen. Dat het BEDRIJF informeel is zegt niet dat de klanten informeel zijn. In dit soort functies zal je simpelweg regelmatig in pak moeten optreden, dus laat je bij je sollicitatie zien dat je dat begrijpt.
In pak dus.
Wie zegt dat? Een internetmarketeer bij mijn vorige werkgever moest toch regelmatig praten met ONZE klanten (de retailers) over bijvoorbeeld joined promotions. Punt is dat je het niet weet van te voren. En nogmaals het zijn gewoon functies waar je koopmanschap moet hebben. En daarvoor moet je je zelf kunnen presenteren. Prima als je niet in pak gaat maar IK ben van mening dat je bij dit soort functies in pak gaat solliciteren. Ongeacht de branche.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een internetmarketeer ziet zijn klanten niet, en hoeft dus niet in pak hè.
Ik weet wat een zaterdagbesteller is, ik ben er zelf eenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zaterdagbesteller. Da's een baantje wat aangehouden kan worden als er doordeweeks weer sprake is van (voltijd) werk, en PostNL hecht waarde aan een wat langer dienstverband lijkt het. In tijden van werkloosheid kan dan ook doordeweeks soms gewerkt worden waardoor totale werkloosheid niet meer aan de orde is (hoewel er géén financiëel voordeel is tijdens WW-uitkering).
Ha zoquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:43 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik weet wat een zaterdagbesteller is, ik ben er zelf eenMaar ga je ook in die functiegroep vallen? Iedereen die hier aangenomen wordt wordt aangenomen als postbezorger namelijk. En dan maakt het niet uit dat je enkel op zaterdag werkt.
Het ligt echt aan het bedrijf, in sommige internetbedrijven walgen ze van die gelikte pakkendragers.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Een internetmarketeer bij mijn vorige werkgever moest toch regelmatig praten met ONZE klanten (de retailers) over bijvoorbeeld joined promotions. Punt is dat je het niet weet van te voren. En nogmaals het zijn gewoon functies waar je koopmanschap moet hebben. En daarvoor moet je je zelf kunnen presenteren. Prima als je niet in pak gaat maar IK ben van mening dat je bij dit soort functies in pak gaat solliciteren. Ongeacht de branche.
Noem er eens 1? Want ook DAAR lopen accountmanagers en mensen met een publieke functie gewoon regelmatig in pak. En ik ben er bij behoorlijk wat binnen geweest.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het ligt echt aan het bedrijf, in sommige internetbedrijven walgen ze van die gelikte pakkendragers.
Wat voor baan is dat dat ze 300+ reacties krijgen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef lavacaloca het volgende:
![]()
![]()
![]()
Weer 2 afwijzingen. Nr. 1 : 330 reacties ontvangen (terwijl ze iemand zoeken die in die stad woont) en ze hebben betere kandidaten gevonden.
Nr.2 : Ook weer 300+ reacties en ze schrijven: 'Inmiddels heeft de briefselectie plaatsgevonden. Wij ontvingen een groot aantal reacties op deze vacature. We hebben daarom alleen de kandidaten uitgenodigd met de meest passende ervaring en/of die volledig voldeden aan de door ons gestelde eisen. '
Hoe kan dat?! Ik heb 7+ jaar ervaring in dezelfde functie en voldeed aan alle eisen![]()
![]()
Maargoed , de zoveelste afwijzing met daarin vermeld dat ze 300+ reacties hadden , hoe ga ik ooit nog een baan vinden?!
Is al de derde afwijzing waarbij ze aangeven dat zoveel reacties hebben gehad. Ik zit in het midden van het land en zoek een "sociale" functie , de functies waarbij die hoeveelheid reacties zijn binnengekomen verschillen ook nog eens behoorlijk van elkaar.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat voor baan is dat dat ze 300+ reacties krijgen?
In de richting maatschappelijk werk en zo?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:31 schreef lavacaloca het volgende:
Is al de derde afwijzing waarbij ze aangeven dat zoveel reacties hebben gehad. Ik zit in het midden van het land en zoek een "sociale" functie.
Volgens mij barst het daar inderdaad van de werklozen. Ik ken er persoonlijk ook 2 3 die geen werk kunnen vindenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:32 schreef lavacaloca het volgende:
Maatschappelijk werk , woningbouwverenigingen , buurtwerk en meer.
Jij krijgt tenminste nog antwoordquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef lavacaloca het volgende:
![]()
![]()
![]()
Weer 2 afwijzingen. Nr. 1 : 330 reacties ontvangen (terwijl ze iemand zoeken die in die stad woont) en ze hebben betere kandidaten gevonden.
Nr.2 : Ook weer 300+ reacties en ze schrijven: 'Inmiddels heeft de briefselectie plaatsgevonden. Wij ontvingen een groot aantal reacties op deze vacature. We hebben daarom alleen de kandidaten uitgenodigd met de meest passende ervaring en/of die volledig voldeden aan de door ons gestelde eisen. '
Hoe kan dat?! Ik heb 7+ jaar ervaring in dezelfde functie en voldeed aan alle eisen![]()
![]()
Maargoed , de zoveelste afwijzing met daarin vermeld dat ze 300+ reacties hadden , hoe ga ik ooit nog een baan vinden?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |