abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118079744
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:29 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Je vindt het niet erg om op feestdagen te werken, weekenden te werken en je vindt servicegericht zijn heel leuk. Verzin dat een beetje in je verhaaltje en dan heb je wel kans om aangenomen te worden hoor. Zeker in de horeca zal je snel aangenomen worden. :)

Ik werk ook in de horeca, en vorige week zijn er ook weer 2 aangenomen bij ons. Die hadden geen ervaring, maar als je bereid bent om te leren dan nemen ze je wel aan hoor. :Y
Hoe oud waren die?
pi_118079757
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vermelden wat je werkervaring in die sector al is :)
Dat is nu juist het probleem: geen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:45:10 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118079799
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Balisto het volgende:

[..]

Vertellen hoe je werkervaring in je andere baantjes aansluit bij de winkel! Dat je bij de administratie ook al klanten te woord stond etc ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118079832
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:43 schreef Balisto het volgende:

[..]

Hoe oud waren die?
Van 1 weet ik niet maar die andere was 28 geloof ik :)

Er zijn heus nog wel bedrijven die oudere mensen aannemen. Het ligt er ook denk ik aan wat voor soort bedrijf het is. In een klein café zal je niet zo snel aangenomen worden, maar in een hotel waar ik nu werk zal dat sneller gaan. :Y
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:50:07 #213
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118080003
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Balisto het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt wel klantervaring? Kassa-ervaring? Of andere ervaring die ook maar enigszins relevant is voor het werken in een winkel? Anders gaat het echt heel moeilijk worden en kun je denk ik je pijlen beter op een andere functie richten.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118080232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vertellen hoe je werkervaring in je andere baantjes aansluit bij de winkel! Dat je bij de administratie ook al klanten te woord stond etc ;).
Dit idd! ;)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:03:04 #215
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_118080486
quote:
8s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:05 schreef RadioSlut het volgende:
Godver wat ben ik pissig nu.

Mijn vriend had me een advertentie toegestuurd die dus perfect was weggelegd voor mij. Precies hetzelfde als mijn vorige baan, ook al was het niet echt mijn droombaan. Vorige baas was zeer tevreden over mij en had me constant nodig blabla...

In ieder geval. Wat ik dus moest doen: Webshop bijhouden, teksten schrijven en photoshoppen.
Ik heb photoshoppen en schrijven al jaren als hobby en ik heb dus ook eenzelfde baan gehad met die functies dus aantoonbare ervaring heb ik zeker.

Sturen ze een mailtje dat 'Andere kandidaten bleken beter dan u te voldoen aan deze selectie criteria.'. En dat is dan een baan voor jongeren van 16-18 jaar. Zeg dan gewoon eerlijk dat ik te oud ben ofzo, tfoe.
Nou, update. :) Het ligt niet aan mijn leeftijd, maar ik heb onvoldoende relevante werkervaring en ook geen bijpassende opleiding. (terwijl ze havo/vwo vroegen. hmm) Hoe de neuk wil je dat doen met 16 tot 18-jarigen? :)
Kaleidoscopiklimax
pi_118080841
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik stond klanten te woord middels standaardbrieven. ;) Dus niet 'direct'. Verder moest ik bij de TNT wel eens sporadisch een pakje ergens afgeven, dus in die zin had ik wel contact gehad met 'klanten'. Verder kan ik weinig relevants bedenken.
pi_118080932
Ik ben aangenomen bij de IKEA O+

Wel voor 12 uur in plaats van 24 uur, maar meer uren kunnen meestal wel. 24 uur vast zou te krap worden naast mijn studie.
pi_118081230
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik stond klanten te woord middels standaardbrieven. ;) Dus niet 'direct'. Verder moest ik bij de TNT wel eens sporadisch een pakje ergens afgeven, dus in die zin had ik wel contact gehad met 'klanten'. Verder kan ik weinig relevants bedenken.
Dat is dus heel wat anders dan direct met iemand praten. En wat betreft TNT, je zegt zelf al dat het heel weinig voorkwam. :) Sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je inderdaad heel weinig kans maakt om in een winkel te werken. Je hebt misschien wel ervaring met klantcontact, maar dat was meer op afstand in plaats van direct. :)

Ik zou toch je pijlen ook op andere dingen richten :Y Zeker met je leeftijd wat je zelf al zei. :@
pi_118081262
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:

Wel voor 12 uur in plaats van 24 uur, maar meer uren kunnen meestal wel. 24 uur vast zou te krap worden naast mijn studie.
Leuk zeg! *O*

Hoe oud ben je en had je al ervaring in zo'n functie? Ik had er ook ooit gesolliciteerd maar helaas nooit uitgenodigd. ;(
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:28:59 #220
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_118081399
quote:

Oh wat leuk *O*
Kaleidoscopiklimax
pi_118081458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:24 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Leuk zeg! *O*

Hoe oud ben je en had je al ervaring in zo'n functie? Ik had er ook ooit gesolliciteerd maar helaas nooit uitgenodigd. ;(
Ik ben 20 en heb in verschillende winkels gewerkt. Normaal gewoon in de winkel of kassa, nu ga ik op het buitenterrein werken met hopelijk daarna een interne sollicitatie naar service of kassa. Maar de IKEA lijkt me in ieder geval een hele leuke werkgever.

Was wel verbaasd dat ik werd aangenomen. Ik zat namelijk tussen een groep sollicitanten van alleen maar mannen en ook veel een stuk ouder. Was in het begin even bang dat ik de functie misschien verkeerd gelezen had en het echt een soort stoere mannen baan was. :')
pi_118081553
quote:

goed bezig!
pi_118081592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:23 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dat is dus heel wat anders dan direct met iemand praten. En wat betreft TNT, je zegt zelf al dat het heel weinig voorkwam. :) Sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je inderdaad heel weinig kans maakt om in een winkel te werken. Je hebt misschien wel ervaring met klantcontact, maar dat was meer op afstand in plaats van direct. :)

Ik zou toch je pijlen ook op andere dingen richten :Y Zeker met je leeftijd wat je zelf al zei. :@
Precies wat ik al dacht. In de horeca zal ik hetzelfde probleem hebben: geen ervaring met gastvrijheid.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:34:12 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118081607
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef Balisto het volgende:

[..]

ook geen vrijwilligerswerk gedaan? bardienst bij de sportclub? gastvrouw bij de trouwerij van je zus?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:34:18 #225
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118081612
quote:

Lekker O+
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:46:22 #226
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118082093
PostNL zou 'waarschijnlijk' vandaag iets laten weten, wordt dus later deze werk( :') )week denk ik.

Verder nog gekeken naar mogelijkheden voor instroom in de techniek; DOC Opleidingen & Trainingen valt af, wellicht heeft NCOI iets te bieden.
pi_118082460
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:46 schreef MissionPhailed het volgende:
PostNL zou 'waarschijnlijk' vandaag iets laten weten, wordt dus later deze werk( :') )week denk ik.

Verder nog gekeken naar mogelijkheden voor instroom in de techniek; DOC Opleidingen & Trainingen valt af, wellicht heeft NCOI iets te bieden.
Voor welke functie ging dat dan?
pi_118082608
quote:

Gefeliciteerd *O*
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:05:01 #229
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118082840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:54 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Voor welke functie ging dat dan?
Postbezorger voor de zaterdag, maar met mogelijkheid om doordeweeks in te vallen. Doorgaans hooguit 9 uur p/w maar da's beter dan niets.
pi_118082970
quote:
3s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Postbezorger voor de zaterdag, maar met mogelijkheid om doordeweeks in te vallen. Doorgaans hooguit 9 uur p/w maar da's beter dan niets.
Hmm ik dacht dat je daar zo snel mogelijk kon beginnen joh :{ Meestal is het een klein testje maken, doe je dat goed dan wat gegevens invullen. En aan de hand daarvan kan je zo snel mogelijk ingeroosterd worden. :)
pi_118083532
-foutje!-

[ Bericht 95% gewijzigd door fh101 op 17-10-2012 15:44:23 ]
pi_118085619
Ja...dus. Werkgever belde of ik het al wist. Of ik het aanbod aanneem (geldbedrag) en dus niet meer terugkom na mijn zwangerschapsverlofverlof. Ik was te laat met de telefoon opnemen en kreeg daarna dus een smsje met de vraag of ik kon laten weten wat mn beslissing is.

Ik dacht nog wat tijd te hebben. Maar ik kan gewoon niet beslissen, ik weet niet wat ik tegen elkaar moet laten opwegen. Maar zelf ontslag nemen, in deze tijden? Dat klinkt gewoon idioot! Al is de motivatie om terug te gaan werken bij dit bedrijf sinds dit aanbod wel behoorlijk afwezig... Ben ook behoorlijk ontdaan en pissig dat ze dit 'aanbod' durfden te doen in de zesde week van mijn verlof. Iemand een idee?
pi_118085836
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:11 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja...dus. Werkgever belde of ik het al wist. Of ik het aanbod aanneem (geldbedrag) en dus niet meer terugkom na mijn zwangerschapsverlofverlof. Ik was te laat met de telefoon opnemen en kreeg daarna dus een smsje met de vraag of ik kon laten weten wat mn beslissing is.

Ik dacht nog wat tijd te hebben. Maar ik kan gewoon niet beslissen, ik weet niet wat ik tegen elkaar moet laten opwegen. Maar zelf ontslag nemen, in deze tijden? Dat klinkt gewoon idioot! Al is de motivatie om terug te gaan werken bij dit bedrijf sinds dit aanbod wel behoorlijk afwezig... Ben ook behoorlijk ontdaan en pissig dat ze dit 'aanbod' durfden te doen in de zesde week van mijn verlof. Iemand een idee?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen bij een bedrijf te werken dat mij eigenlijk niet meer wilt. Maar ik weet de situatie niet en weet niet in hoeverre je risico's kunt nemen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:58:19 #234
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118092326
quote:

niet aannemen, dan ben je verwijtbaar werkloos en dus geen WW
Een gedicht over Maanvis
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 19:13:45 #235
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_118092989
Verwijtbaar werkloos, niet doen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 19:15:09 #236
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_118093056
Tenzij je hooguit drie maanden WW krijgt en het bijvoorbeeld 5 maanden dekt. Dan gewoon geen WW accepteren en daarna gelijk met hangende pootjes naar de Bijstand. Let wel: alles wat maar enigszins LIJKT op vermogen (auto, veel centjes, koophuis met overwaarde) is uit den boosche.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_118093740
Niet aannemen, niet akkoord gaan.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:36:28 #238
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118094045
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben 20 en heb in verschillende winkels gewerkt. Normaal gewoon in de winkel of kassa, nu ga ik op het buitenterrein werken met hopelijk daarna een interne sollicitatie naar service of kassa. Maar de IKEA lijkt me in ieder geval een hele leuke werkgever.

Was wel verbaasd dat ik werd aangenomen. Ik zat namelijk tussen een groep sollicitanten van alleen maar mannen en ook veel een stuk ouder. Was in het begin even bang dat ik de functie misschien verkeerd gelezen had en het echt een soort stoere mannen baan was. :')
Oeh mag je karren halen enzo? Want dat heb ik daar ook gedaan. Ook als enige vrouw tussen de mannen.
En de Ikea betaald goed! 150% na 19:00 etc :D
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:58:29 #239
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118095041
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:13 schreef Renesite het volgende:
Verwijtbaar werkloos, niet doen.
Ligt eraan. Ik heb ook getekend voor ontslag met "oprotpremie" en heb WW gehad. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet. Of naja, ben even de naam kwijt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:09:26 #240
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_118095669
quote:

Het bedrijf probeert druk uit te oefenen en voor hen is het gunstig dat het snel geregeld is. Maar jij hoeft niet snel te doen. Je mag alle tijd nemen om er over na te denken. Iemand het voorstel te laten lezen, als je rechtsbijstand hebt die raadplegen, en anders juridisch buro ofzo.
Kortom, dat mag en daar heb je tijd voor nodig. Ik zou dat ook aan hen vertellen. Dat je nog tijd nodig hebt om tot een beslissing te komen. En als ze een termijn willen horen, dan noem je wat en lukt het niet binnen die tijd, dan laat je hen weten dat het nog niet duidelijk is. Ik wil maar even duidelijk maken dat jij je niet in allerlei gekke bochten hoeft te wringen omdat het bedrijf iets wil. Je mag onderzoeken wat voor jou beter is.

Hoe rottig het ook is, stel je gaat accoord, echt het papier eerst door iemand met kennis laten nakijken. Er moet iets in staan van met wederzijdsgoedvinden en dat hun het voortouw hebben genomen. Dat is ongeveer de formule waarmee het uwv accoord gaat. Echt nalaten kijken, anders heb je problemen met het uwv.

O, en navragen bij juristen wat precies heel erg redelijk is als de werkgever jou weg wil hebben. Geld bedrag of misschien is het handiger om een reintergratieburo te krijgen, voor hulp naar een andere baan.
Sterkte, want dit is echt een rotsituatie.
pi_118097399
quote:

Welkom bij het team :-P
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:42:35 #242
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_118097512
quote:

Weigeren, jij hebt geen probleem en hun wel. Als ze echt van je af willen bieden ze veel meer.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_118104312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ook geen vrijwilligerswerk gedaan? bardienst bij de sportclub? gastvrouw bij de trouwerij van je zus?
Niks van dat alles. :{
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:42:50 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118104472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef Balisto het volgende:

[..]

Niks van dat alles. :{
Stel je zou voor me staan en moeten bewijzen dat je die baan kunt, hoe zou je dat dan bewijzen?
Een gedicht over Maanvis
pi_118109336
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ligt eraan. Ik heb ook getekend voor ontslag met "oprotpremie" en heb WW gehad. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet. Of naja, ben even de naam kwijt.
Ontslag met wederzijds goedvinden op initiatief van de werkgever.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 00:49:48 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118110569
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:42 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Weigeren, jij hebt geen probleem en hun wel. Als ze echt van je af willen bieden ze veel meer.
Of ze laten het gewoon voor de rechter komen... Zo'n ontslag regeling heet niet voor niets "kantonrechtersformule".
  donderdag 18 oktober 2012 @ 01:06:12 #247
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_118111153
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:

[..]

vaststellingsovereenkomst

quote:

Ze mogen je toch niet ontslaan tijdens je zwangerschapsverlof ? Heb je een vast contract ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 07:21:19 #248
34974 trigt013
pi_118113856
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of ze laten het gewoon voor de rechter komen... Zo'n ontslag regeling heet niet voor niets "kantonrechtersformule".
Is ook geen probleem, dan weet je zeker dat het goed getoetst is.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 07:22:03 #249
34974 trigt013
pi_118113862
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 01:06 schreef jcdragon het volgende:

[..]

vaststellingsovereenkomst

[..]

Ze mogen je toch niet ontslaan tijdens je zwangerschapsverlof ? Heb je een vast contract ?
Maar je mag wel ontslag nemen, en dat is wat je doet met deze constructie.
pi_118113933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 07:22 schreef trigt013 het volgende:

Maar je mag wel ontslag nemen, en dat is wat je doet met deze constructie.
Vooral niet op ingaan dus. Wat een naaistreek overigens. Zij weten dondersgoed wat ze doen en hopen op jouw naïviteit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 07:58:26 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118114114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 07:21 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Is ook geen probleem, dan weet je zeker dat het goed getoetst is.
Maar krijg je wellicht wel minder. Als ze een aanbod van haar werkgever heeft gehad zal daarin vast ook over het inwinnen van juridische bijstand worden gesproken.

Kortom, gewoon d'r rechtsbijstand bellen op naar een wetswinkel of whatever en het voorstel van de werkgever laten bekijken.

hier kan je berekenen wat de kantonrechter je in de meeste gevallen zou toewijzen. Alles wat een werkgever meer biedt is meegenomen.
pi_118114727
Ik zou er niet op ingaan en gewoon vrolijk na je verlof weer terug komen (contract onbepaalde tijd?)

Later in de ochtend een telefonische kennismaking.. Ben goed voorbereid dus ben benieuwd!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:48:01 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118115972
Collega van mij heeft haar vaststellingsovereenkomst ook pas kunnen / mogen tekenen toen haar zwangerschapsverlof over was. Anders was het niet geldig oid.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 18 oktober 2012 @ 10:39:59 #254
34974 trigt013
pi_118117487
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar krijg je wellicht wel minder. Als ze een aanbod van haar werkgever heeft gehad zal daarin vast ook over het inwinnen van juridische bijstand worden gesproken.

Kortom, gewoon d'r rechtsbijstand bellen op naar een wetswinkel of whatever en het voorstel van de werkgever laten bekijken.

hier kan je berekenen wat de kantonrechter je in de meeste gevallen zou toewijzen. Alles wat een werkgever meer biedt is meegenomen.
Ik durf wel te gokken dat een werkgever in het voorstel zichzelf de gunstigste partij heeft gemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 13:06:28 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118122446
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:39 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik durf wel te gokken dat een werkgever in het voorstel zichzelf de gunstigste partij heeft gemaakt.
In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:22:13 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118123011
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.
of je had gewoon een hoge C factor.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:35:07 #257
34974 trigt013
pi_118123514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Yep werkgevers zijn filantropische instellingen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 13:38:42 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118123673
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

of je had gewoon een hoge C factor.
Nee, gewoon recht op factor 1. Nogmaals ik kreeg meer dan strikt noodzakelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:35 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Yep werkgevers zijn filantropische instellingen.
Nee zijn natuurlijk allemaal klootzakken die niet alleen hun bedrijf financieel gezond willen maken/houden maar mensen die daardoor moeten afvloeien ook nog een poot uit willen draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 18-10-2012 13:45:29 ]
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:48:16 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118124050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, gewoon recht op factor 1. Nogmaals ik kreeg meer dan strikt noodzakelijk.

Dus het was al bij de kantonrechter geweest? Want die bepaalt normaliter de C factor als die hoger of lager uitvalt dan 1.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 13:54:14 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118124271
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus het was al bij de kantonrechter geweest? Want die bepaalt normaliter de C factor als die hoger of lager uitvalt dan 1.
Het is langs de advocaat gegaan en in een pro-forma zaak afgehandeld. Natuurlijk heeft dus de kantonrechter niet de C factor bepaald, want dat is alleen wanneer je het echt op een rechtszaak laat aankomen. De kantonrechtersformule is er echter niet voor niets. De kans dat een kantonrechter er vanaf wijkt is nihil.

Voor mijn situatie staat er dit

quote:
Uitgangspunt is een correctiefactor 1, in dat geval zijn er geen bijzondere omstandigheden die zouden leiden tot een hogere/lagere vergoeding. Dit wordt ook wel een "neutrale" ontbinding genoemd. Bij een ontbindingsgrond die geheel in de risicosfeer van de werkgever ligt, en waarbij geen sprake is van verwijtbaarheid bij één van beide partijen, zal in het algemeen correctiefactor 1 gebruikt worden. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan het vervallen van de arbeidsplaats van de werknemer in verband met een reorganisatie (zonder dat zich verdere bijzondere omstandigheden voordoen).
Een advocaat kijkt zonder de voor jouw bijkomende emoties naar zo'n dossier en zal aangeven of het voorstel wat door je werkgever wordt gedaan gevolgd zal worden door de kantonrechter. Wanneer de werkgever de standaard regeltjes volgt dan zal dat ook gewoon zo uitgesproken worden. Elke euro die je meer krijgt dan volgens de standaard regeltjes is dus meegenomen. En wordt vaak door werkgevers gedaan om een slepende procedure te voorkomen. Maar dan moet je niet denken dat hij je opeens het dubbele biedt ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')