werk is werkquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:56 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Sandd is echt enorm kut, ze dumpen kratten ongesorteerde post bij je thuis en dan mag je het zelf ook even op de goede volgorde leggen :s
Werkvoorbereider/projectleider in de civiele techniek. Daar is nog lekker veel werkquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja het is gewoon een kuttijd... in elke branche langzamerhand behalve misschien in software ontwikkeling....
Of je nu in pak gaat solliciteren of niet
Dat is iets waar ik denk ik nog het meeste tegenaan loop.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:40 schreef Isabeau het volgende:
Wel knap dat je dat dan kan, maar is natuurlijk niet waar je voor bent opgeleid.
Nee, je moet er representatief uit zien en dat kan van alles zijn zolang je maar niet in je vrijetijdskleding komt aankakken. Ikzelf heb bijv. nooit een pak aan (maar goed ik ben een vrouw dus dan heb je wat meer keuze) en het ligt ook erg aan het bedrijf. Een bedrijf wat heel informeel is, waar de klanten dat ook zijn en wat informaliteit uitstraalt zal vinden dat als je in pak komt, je niet in het bedrijf past. Dus gewoon goed kijken wat voor bedrijf het is en je daar op kleden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Dit zijn functies waarin je koopmanschap moet tonen. Dat het BEDRIJF informeel is zegt niet dat de klanten informeel zijn. In dit soort functies zal je simpelweg regelmatig in pak moeten optreden, dus laat je bij je sollicitatie zien dat je dat begrijpt.
In pak dus.
Ik ben 23 en het is een functie als Marketeer. Vanmiddag nog een gesprek in de planning bij een ander bedrijf voor een marketingfunctie die ik zelf zou mogen indelen. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:50 schreef From het volgende:
@silent_screem gefeliciteerd.. Hoe oud ben je en wat voor functie ?
@Swetsenegger je hebt wel een punt en ik ga nu in iedergeval in pak me gesprek in.
Nee dat is niet waar want OOK als het bedrijf informeel is wil dat nog niet zeggen dat je gesprekspartners waar je mee te maken krijgt in je functie dat zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:27 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Nee, je moet er representatief uit zien en dat kan van alles zijn zolang je maar niet in je vrijetijdskleding komt aankakken. Ikzelf heb bijv. nooit een pak aan (maar goed ik ben een vrouw dus dan heb je wat meer keuze) en het ligt ook erg aan het bedrijf. Een bedrijf wat heel informeel is, waar de klanten dat ook zijn en wat informaliteit uitstraalt zal vinden dat als je in pak komt, je niet in het bedrijf past. Dus gewoon goed kijken wat voor bedrijf het is en je daar op kleden.
Ja okay, maar in ieder geval: beter overdressed dan underdressedquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar want OOK als het bedrijf informeel is wil dat nog niet zeggen dat je gesprekspartners waar je mee te maken krijgt in je functie dat zijn.
En als vrouw is het verhaal natuurlijk compleet anders.
Even een belletje plegen naar het bedrijf met je verhaalquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:38 schreef lavacaloca het volgende:
Ik heb 2 vacatures gezien bij hetzelfde bedrijf , 1 als teamleider en 1 als begeleider.
De functie van teamleider is een functie die ambieer aangezien ik die in een vorige functie heb uitgeoefend. , ik voldoe aan alle gestelde eisen behalve de opleidingseis.
De functie van begeleider is dus ene stapje terug maar het is wel een manier aan het werk te komen .
Dus eigenlijk ben ik in beide geinteresseerd, hoe pak ik dit aan?
Nouja , dat bedacht ik me ook maar dat houdt in dat ik gelijk de directeur te spreken krijg en wat vertel ik dan ' Ik ben geinteresseerd in de functie van teamleider maar als dat niet lukt wil ik wel als begeleider werken'quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even een belletje plegen naar het bedrijf met je verhaal.
ik kwam nog een leuke tegen in een ande topique.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat ik het anders stellen. In bepaalde functies van een bepaald niveau met een mogelijkheid tot een face to face interactie met een van de publieksgroepen van de organisatie is het denkbaar dat je in een situatie terecht kan komen waarbij je je traditioneel netjes moet kleden (ergo, als man een pak). IEDEREEN met een beetje koopmanschap snapt dat, óók als de hele bedrijfscultuur informeel is.
Als je dus solliciteert op bovengenoemde functie moet je je realiseren dat die situatie zich voor zou -kunnen- doen en dat je je daar op moet kunnen aanpassen en kleden. Dus solliciteer je in die traditioneel nette kleding.
IK ben van mening dat wanneer je op bovengenoemde functies solliciteert in iets anders dan genoemde kleding je serieus je kansen verkleind.
En nu hou ik er over op. Verder ga je maar lekker solliciteren in de kleding die jij aan wil.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Sollicitatiegesprek bij Bol.com. Ze zochten iemand die goed was met Excel en databases. Jaren ervaring met beiden. Geen dresscode gehad, dus ik in pak er naartoe. Eerste vraag die ik kreeg tijdens mijn interview: ‘Loop je er altijd zo deftig bij? Want bij Bol.com hebben we een informele houding tegenover elkaar en dat uiten we graag door middel van onze kleding.’ Dus ik zeg dat dat niet het geval was, maar omdat ik geen dresscode had ik mijn pak had aangetrokken. Ok, duidelijk. Daarna gesprek gehad, waar erg enthousiast werd gereageerd op mijn werkervaring, opleiding en hobby’s. Ja, ze zagen het wel zitten met mij. Ze moesten nog wel even het papierwerk in orde maken, maar ik kon er wel alvast van uitgaan dat ik de functie had. Krijg ik de volgende dag een afwijzing per mail (!!) met daarin de reden dat ze de indruk hadden dat ik toch meer een pakkenman ben en dat niet goed samen zou gaan met de rest van de afdeling. :S
Voor de functie van teamleider gaan en wachten tot ze zeggen dat je niet aan de eisen voldoet, maar dat je wellicht ook interesse hebt in een functie als begeleider.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:41 schreef lavacaloca het volgende:
[..]
Nouja , dat bedacht ik me ook maar dat houdt in dat ik gelijk de directeur te spreken krijg en wat vertel ik dan ' Ik ben geinteresseerd in de functie van teamleider maar als dat niet lukt wil ik wel als begeleider werken'
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef Dromer het volgende:
[..]
Voor de functie van teamleider gaan en wachten tot ze zeggen dat je niet aan de eisen voldoet, maar dat je wellicht ook interesse hebt in een functie als begeleider.
Ik heb eens (langgg geleden) de fout gemaakt om in pak te solliciteren voor een functie als systeembeheerder. Het HR persoontje interesseerde dat niet zoveel, maar de techneut die erbij zat uitte bedenkingen en vroeg zich af of ik altijd in een pak zou komen opdagen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik kwam nog een leuke tegen in een ande topique.
[..]
Verklaar je nader. Ik heb geen idee, heb geen relatie. Maakt het wel zo makkelijk, hoef niet met andere rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef agentstarling het volgende:
zijn er hier nog andere mensen die merken dat het ook lastig is met een relatie en deze werkzoekende periode
Ik kan me zo voorstellen dat het moeilijker werk zoeken is in het hele land. Je bent minder flexibel in het verhuizen natuurlijk (als je partner ook een baan heeft, of als er kinderen naar een school gaan). Allemaal keuzes die je dan samen moet gaan maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef agentstarling het volgende:
zijn er hier nog andere mensen die merken dat het ook lastig is met een relatie en deze werkzoekende periode
Ik kon voor 5 maanden naar Oostenrijk vorig jaar. Om te werken. Maar ja dat doe je niet, omdat mijn man dat niet zo leuk vond. Maar aan de andere kant, had het wel weer 5 maanden mijn WW opgeschoven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef agentstarling het volgende:
Solliciteren voor de functie waarin je geïnteresseerd bent. Anders begin je al gelijk met jezelf af te waarderen. Doe maar eerst die poging. En misschien bied het bedrijf je wel de andere functie aan als ze perse iemand met die opleiding willen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:38 schreef lavacaloca het volgende:
Ik heb 2 vacatures gezien bij hetzelfde bedrijf , 1 als teamleider en 1 als begeleider.
De functie van teamleider is een functie die ambieer aangezien ik die in een vorige functie heb uitgeoefend. , ik voldoe aan alle gestelde eisen behalve de opleidingseis.
De functie van begeleider is dus ene stapje terug maar het is wel een manier aan het werk te komen .
Dus eigenlijk ben ik in beide geinteresseerd, hoe pak ik dit aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het moment fel roze, maar ik zou ze sowieso een rustiger kleurtje maken.
Ik denk dat ik het er inderdaad gewoon bij zeg. Heb ze sowieso pas sinds een meidendagje met de familie. Dus als ik dat uitleg en zeg dat ik geen moeite heb met ze eraf te halen dan begrijpen ze het misschien wel. Zeker als ik er zelf gewoon meteen over begin denk ik.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:53 schreef Myraela het volgende:
Je zou eventueel kunnen zeggen dat, als je er achter komt dat het onhandig is, je ze er afhaaltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het moment fel roze, maar ik zou ze sowieso een rustiger kleurtje maken.
Ik denk dat ik het er inderdaad gewoon bij zeg. Heb ze sowieso pas sinds een meidendagje met de familie. Dus als ik dat uitleg en zeg dat ik geen moeite heb met ze eraf te halen dan begrijpen ze het misschien wel. Zeker als ik er zelf gewoon meteen over begin denk ik.![]()
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat je gaat doen. En weet je, er zijn zoveel meiden die het hebben, dus ja... Als ik soms zie dat meiden met langere nagels bij de supermarkt zitten (en amper om kunnen gaan met de kassa), dan denk ik; Tja...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Wat? Hoe? Waar? Als alleenstaande zou ik direct toehappenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik kon voor 5 maanden naar Oostenrijk vorig jaar. Om te werken. Maar ja dat doe je niet, omdat mijn man dat niet zo leuk vond. Maar aan de andere kant, had het wel weer 5 maanden mijn WW opgeschoven.
Als ik alleen was geweest, dan had ik zeker weten 5 maanden naar Oostenrijk gegaan
Ze zoeken nu weer mensen voor het aankomende seizoen. Je bent wel met kerst weg, als ik zo op de laptop zit, zal ik wel even een link pmen ok?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Wat? Hoe? Waar? Als alleenstaande zou ik direct toehappen![]()
---
Als ik minimaal 15 uur p/w kan werken als postbezorger bij PostNL, dan eindig ik de WW-uitkering denk ik.
Ok dank je. Kamermeisje valt alvast af, ben van het andere geslachtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ze zoeken nu weer mensen voor het aankomende seizoen. Je bent wel met kerst weg, als ik zo op de laptop zit, zal ik wel even een link pmen ok?
Kan van alles zijn, bediening, kamermeisje, etc
Het is van het UWV zie ik, maar heb je de info gestuurd. Je kan het in ieder geval proberenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:15 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ok dank je. Kamermeisje valt alvast af, ben van het andere geslacht![]()
Zou je mij ook willen pmen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ze zoeken nu weer mensen voor het aankomende seizoen. Je bent wel met kerst weg, als ik zo op de laptop zit, zal ik wel even een link pmen ok?
Kan van alles zijn, bediening, kamermeisje, etc
Echt belachelijk jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:47 schreef Balisto het volgende:
Een callcenterbaan voor 40 uur per week, commitment van 9 maanden (bij eerder vertrek een maandsalaris boete), tot februari geen vrije dagen mogen opnemen. Tegen het geweldige uurloon van... 8,56 bruto.
Grapje toch?Toch?
OK, zal het eens nader bekijken ... !quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Het is van het UWV zie ik, maar heb je de info gestuurd. Je kan het in ieder geval proberen
Ja ik weet nog dat het verblijf erbij zat.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:51 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zou je mij ook willen pmen?
Voor een paar maanden zou ik het wel willen overwegen, mits vervoer en verblijf geregeld kan worden.
Waarom geloof ik je niet?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:04 schreef silent_scream1 het volgende:
Yes! Net op gesprek geweest voor een baan en direct aangenomen! Wel eerst even het voorstel afwachten maar ze waren zo enthousiast dat ze zeiden dat ik meteen kon beginnen. Ik mag zelfs mijn eigen PC/Laptop uitkiezen voor DTP werkzaamheden etc. Dus als alles goed gaat mag ik mezelf binnenkort Marketing Manager noemen
Geen idee? Het is toch wel zo..quote:
Ik ben benieuwd. Een marketing manager is iemand die medewerkers aanstuurt en marketing strategieën bedenkt en daar verantwoordelijk voor is. Een aardige job voor iemand van 23. Wat voor een salaris ga je verdienen daar? Het startsalaris van een marketingmanager begint ergens rond de 60.000 euro per jaar. Heeft het bedrijf de vacature niet toevallig de verkeerde naam gegeven?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:48 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Geen idee? Het is toch wel zo..
Waarom zou ik hierover liegen? Schiet ik toch niets mee op![]()
Ik stond er ook van te kijken dat ze dat direct zeiden maar goed, daarom gaf ik ook aan dat ik even afwacht wat het voorstel wordt aankomende maandag. En ja, de functie is Marketing Manager..
Ik misschienquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:
Nog mensen die een baan in de sales zoeken? Wij zoeken met spoed een aantal mensen.
Dat strategieën bedenken wordt onderdeel van mijn functie dus het past er wel bij. Daarnaast hoef je niet altijd iemand aan te sturen als Marketing Manager, ik ken genoeg mensen die deze functie bekleden en niemand aansturen maar wel op strategisch vlak bezig zijn etc. Maar om even uit te leggen: de organisatie is nu een paar jaar bezig en wil een professionaliseringsslag maken en daarmee ook professionelere marketing. Dit ga ik opzetten en doorvoeren, dus daar komt het stuk strategie bij kijken. Het DTP stuk is toevallig omdat ik daar al redelijk wat ervaring in heb dus zolang ik daar tijd voor kan maken pak ik dat erbij. Maar goed zij noemen het daar zo, als jij daar van mening van verschilt dan kan datquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:54 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Een marketing manager is iemand die medewerkers aanstuurt en marketing strategieën bedenkt en daar verantwoordelijk voor is. Een aardige job voor iemand van 23. Wat voor een salaris ga je verdienen daar? Het startsalaris van een marketingmanager begint ergens rond de 60.000 euro per jaar. Heeft het bedrijf de vacature niet toevallig de verkeerde naam gegeven?
Ik zeg: gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Dat strategieën bedenken wordt onderdeel van mijn functie dus het past er wel bij. Daarnaast hoef je niet altijd iemand aan te sturen als Marketing Manager, ik ken genoeg mensen die deze functie bekleden en niemand aansturen maar wel op strategisch vlak bezig zijn etc. Maar om even uit te leggen: de organisatie is nu een paar jaar bezig en wil een professionaliseringsslag maken en daarmee ook professionelere marketing. Dit ga ik opzetten en doorvoeren, dus daar komt het stuk strategie bij kijken. Het DTP stuk is toevallig omdat ik daar al redelijk wat ervaring in heb dus zolang ik daar tijd voor kan maken pak ik dat erbij. Maar goed zij noemen het daar zo, als jij daar van mening van verschilt dan kan dat
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:04 schreef silent_scream1 het volgende:
Yes! Net op gesprek geweest voor een baan en direct aangenomen! Wel eerst even het voorstel afwachten maar ze waren zo enthousiast dat ze zeiden dat ik meteen kon beginnen. Ik mag zelfs mijn eigen PC/Laptop uitkiezen voor DTP werkzaamheden etc. Dus als alles goed gaat mag ik mezelf binnenkort Marketing Manager noemen
Bedankt voor je bericht! Het is af en toe lastig, maar ik zal proberen om de moed niet te verliezen. Die baan moet er een keer komen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:12 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Ik ken je gevoel want ik had het zelfde toen ik net van mijn opleiding af kwam. Ook alles in 4 jaar gedaan en een arbeidsmarkt waar je weinig mee kan. Wat ik gedaan heb, was via uitzendbureau's gewoon tijdelijke banen aannemen (al denk ik dat het 2 jaar geleden makkelijker was dan nu) en ondertussen stug verder blijven zoeken in mijn eigen vakgebied. Ik heb zelfs naast een administratieve baan van 36 uur in de week, die ene dag in de 2 weken dat ik vrij kreeg, stage gelopen bij een gemeente om ervaring te krijgen. Na 1 jaar dit volhouden lukte het me en kreeg ik een tijdelijke baan in mijn eigen vakgebied (als vervanger voor een zwangerschapsverlof) en vrij snel daarna kwam mijn vorige baan. Helaas beviel het me niet bij mijn vorige werkgever en zit ik nu ook thuis maar wat ik probeer te zeggen is dat je moet de moed niet moet verliezen en dat het je echt wel gaat lukken als je er je best voor blijft doen!
Thanks, ja dat blijkt haha maar zo snel had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik zeg: gefeliciteerd!![]()
Het kan soms snel gaan, bedrijf waar ik werk doet wel eens zoKlinkt als een toffe functie, lekker divers!
Als ik het zo lees hebben ze gewoon het dure woord "manager" aan de vacature gehangen. Dingen die jij benoemd zijn taken van een marketing medewerker. Niet dat zoiets uitmaakt natuurlijk maar ik vond het een beetje raar staan dat iemand van 23 na 1 gesprek al aangenomen was voor marketing manager.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef silent_scream1 het volgende:
[..]
Dat strategieën bedenken wordt onderdeel van mijn functie dus het past er wel bij. Daarnaast hoef je niet altijd iemand aan te sturen als Marketing Manager, ik ken genoeg mensen die deze functie bekleden en niemand aansturen maar wel op strategisch vlak bezig zijn etc. Maar om even uit te leggen: de organisatie is nu een paar jaar bezig en wil een professionaliseringsslag maken en daarmee ook professionelere marketing. Dit ga ik opzetten en doorvoeren, dus daar komt het stuk strategie bij kijken. Het DTP stuk is toevallig omdat ik daar al redelijk wat ervaring in heb dus zolang ik daar tijd voor kan maken pak ik dat erbij. Maar goed zij noemen het daar zo, als jij daar van mening van verschilt dan kan dat
In welke regio woon je?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik misschien
je mag mij PM'en voor meer informatie als je wilt
De vacature staat in het oosten van het land.quote:
ok jammerquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:19 schreef Guidetti het volgende:
[..]
De vacature staat in het oosten van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |