abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2012 @ 13:16:51 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117994728
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:15 schreef Apotheose het volgende:
ja en als bedrijfsnaam 'beschikbaar' ofzo? :?
Gewoon in je 'headline' aangeven dat je beschikbaar ben. zie mijn profiel (linkje hieronder)
pi_117994909
ah daar! Ok, done :D Thx :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_117996828
Moet gewoon zelf achter me sollici afspraak bevestiging aan mailen :)
  maandag 15 oktober 2012 @ 18:15:12 #154
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118006187
Ik word een beetje chagrijnig van 1) "je bent te over-gekwalificeerd en we kunnen je geen WO salaris bieden". Nee, dat snap ik en ik solliciteer niet voor niets, dus dan ga ik akkoord met een (veel) lager salaris en 2) als je niets hoort. Tijdje terug had ik dat al gepost dat ik ergens niet van had gehoord. Mailtje gedaan, weer geen reactie. Afgelopen donderdag weer een mail gestuurd. Krijg ik gisteravond het mailtje dat ze afgelopen vrijdag de procedure succesvol afgerond hebben en dat ik er niet bij zat :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_118012169
Morgenavond heb ik mijn sollicitatie, uitzendbureau wil voor woensdagmiddag weten of en hoeveel ze mij voor een tijdelijk project tot december kunnen inplannen.

Heb ik in ieder geval een plan B voor de komende maanden, mocht de sollicitatie niet goed gaan.
pi_118024113
Pfff, schiet hier ook lekker op: word regelmatig uitgenodigd voor een gesprek, maar overal is het aan het eind van het gesprek: "tja, je hebt je HBO nog niet afgerond, kom maar weer als je je diploma hebt. Het gesprek was echter wel erg fijn, alleen tja, omdat je dat papiertje nog niet hebt kunnen we je niet aannemen" stelletje ..... Nodig me dan uberhaupt niet uit en stop met het verspillen van mijn tijd!

Oh, en nu ook weer; Kreeg vrijdag een mailtje van een uitzendbureau dat mij had proberen te bellen maar niet kon bereiken n.a.v. een sollicitatie(geen gemiste oproepen, en het correcte telefoonnummer doorgegeven!) dus ik belde vanochtend maar even met hun, word mij verteld dat hij me zo terugbelt.. Niet dus. :( Zal morgen nog een poging wagen..

Maar ik heb wel goed nieuws: Ik heb een stage project gevonden. :) dus er is al een grote last van mijn schouders.. Nu kan ik namelijk in ieder geval weer wat doen en mijn competenties af gaan laten tekenen.

Wat ik laatst trouwens niet snapte, was dat ik bij een bedrijf de vraag kreeg wat voor stageproject ik daar zou willen doen. Ik antwoord dus dat ik me bezig wil houden met Cloud computing(doe een IT opleiding) maar dat vonden zij maar vreemd, want waarom zou ik ergens mee bezig gaan waar ik nog geen ervaring in heb, terwijl ik al Windows gecertificeerd ben en dus veel beter daarmee bezig zou kunnen.. |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:35:56 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118027957
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:15 schreef automatic_ het volgende:
Ik word een beetje chagrijnig van 1) "je bent te over-gekwalificeerd en we kunnen je geen WO salaris bieden". Nee, dat snap ik en ik solliciteer niet voor niets, dus dan ga ik akkoord met een (veel) lager salaris en 2) als je niets hoort. Tijdje terug had ik dat al gepost dat ik ergens niet van had gehoord. Mailtje gedaan, weer geen reactie. Afgelopen donderdag weer een mail gestuurd. Krijg ik gisteravond het mailtje dat ze afgelopen vrijdag de procedure succesvol afgerond hebben en dat ik er niet bij zat :')
mailtje hier, mailtje daar, weet je wat veel beter helpt? Bellen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118028006
Bellen is inderdaad zoveel beter.. Ik hoorde ook 2 weken niets van een sollicitatie, even bellen ' we zijn nog bezig zoveel aanmeldingen etc kan nog even duren'. 2 dagen later bericht plus uitnodiging
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:46:01 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118028089
Ik kreeg liever mail van kandidaten dan een telefoontje. Dat verstoorde maar.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:03:21 #160
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118028341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kreeg liever mail van kandidaten dan een telefoontje. Dat verstoorde maar.
Elke recruiter/hr persoon krijgt liever mail dan een telefoontje, want je laat gerust een mailtje 6 dagen open staan omdat ie al 'op de stapel van de afwijzingen ligt maar waar je niet aan toe gekomen bent'.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118028610
Helaas zullen wij je niet uitnodigen voor een intake, omdat opleiding / ervaring niet voldoende aansluit(en) bij onze vacature(s) of omdat de vacature waarop je reageert niet meer vacant is.

Lekker makkelijke afwijzing :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:22:06 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118028659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Elke recruiter/hr persoon krijgt liever mail dan een telefoontje, want je laat gerust een mailtje 6 dagen open staan omdat ie al 'op de stapel van de afwijzingen ligt maar waar je niet aan toe gekomen bent'.
Moraal, als je belt weet je 6 dagen eerder dat je het niet ben. Wooptiedee.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:31:40 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118028827
Maar zonder gein, soms is bellen beter soms niet. Beetje lastig om aan te voelen wanneer een van beide beter is. Bij grote organisaties met interne recruiters/hr zou ik bellen. Wat kleinere bedrijven waar je direct bij de betrokken afdelingsmanager op tafel ligt zou ik eerder mailen, omdat die 'het erbij doen'.
pi_118028929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar zonder gein, soms is bellen beter soms niet. Beetje lastig om aan te voelen wanneer een van beide beter is. Bij grote organisaties met interne recruiters/hr zou ik bellen. Wat kleinere bedrijven waar je direct bij de betrokken afdelingsmanager op tafel ligt zou ik eerder mailen, omdat die 'het erbij doen'.
Ik juist andersom dus... Ik heb gemerkt dat die kleine bedrijven er altijd wel blij mee zijn als je even belt, terwijl het bij de grote bedrijven soms al erg moeilijk is om de juiste recruiter aan de lijn te krijgen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118030780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef From het volgende:
Helaas zullen wij je niet uitnodigen voor een intake, omdat opleiding / ervaring niet voldoende aansluit(en) bij onze vacature(s) of omdat de vacature waarop je reageert niet meer vacant is.

Lekker makkelijke afwijzing :)
standaard onpersoonlijk berichtje :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_118030998
Die standaard afwijzingen word je af en toe moedeloos van.
pi_118031372
Balen assessment niet gehaald. anders was ik eindelijk onder de pannen voor een goede baan. Nu ga ik stage lopen. Daar heb ik natuurlijk niet voor gestudeerd ik wil liever een 'echte baan' maar ja je moet toch bezig blijven en jezelf blijven ontwikkelen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:49:49 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118032050
Ik heb al 5 dagen geen behoorlijke vacature meer gezien -O-
pi_118034205
heeft iemand ervaring met de volgende situatie? Ik heb het niet naar m'n zin bij m'n huidige werkgever (waar ik nu >5 jaar werk). Ik heb een vacature gezien waar ik graag op inga, alleen ik wil pas m'n vertrek bij m'n huidige werkgever aankondigen als ik zeker weet dat ik die vacature kan krijgen. Maar als ik eerst solliciteer zonder iets tegen m'n huidige baas te zeggen, bestaat er de kans dat dat nieuwe bedrijf voor referenties m'n huidige bedrijf gaat opbellen, (wat nogal rare situaties geeft). Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is het raar als ik bij de sollicitatie aangeef nog geen overeenstemming met m'n huidige werkgever heb, dus dat ze niet gaan rondbellen? Aan de andere kant zal men wel graag informatie over mij willen inwinnen voordat ze me aannemen..
pi_118035515
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef deNeger het volgende:
heeft iemand ervaring met de volgende situatie? Ik heb het niet naar m'n zin bij m'n huidige werkgever (waar ik nu >5 jaar werk). Ik heb een vacature gezien waar ik graag op inga, alleen ik wil pas m'n vertrek bij m'n huidige werkgever aankondigen als ik zeker weet dat ik die vacature kan krijgen. Maar als ik eerst solliciteer zonder iets tegen m'n huidige baas te zeggen, bestaat er de kans dat dat nieuwe bedrijf voor referenties m'n huidige bedrijf gaat opbellen, (wat nogal rare situaties geeft). Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is het raar als ik bij de sollicitatie aangeef nog geen overeenstemming met m'n huidige werkgever heb, dus dat ze niet gaan rondbellen? Aan de andere kant zal men wel graag informatie over mij willen inwinnen voordat ze me aannemen..
Een andere referentie opgeven misschien?
Lijkt me een lastige situatie.

Ik ben zonet gebeld dat ik ben aangenomen als data entry medewerker! In ieder geval 3 maanden, en kans op meer. Fijn! (uitkering sinds gisteren niet meer). Over twee en halve week beginnen.
pi_118035641
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:29 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Een andere referentie opgeven misschien?
Lijkt me een lastige situatie.

Ik ben zonet gebeld dat ik ben aangenomen als data entry medewerker! In ieder geval 3 maanden, en kans op meer. Fijn! (uitkering sinds gisteren niet meer). Over twee en halve week beginnen.
Leuk om te horen, thuiszitten lijkt me maar niks. Wat voor data moet je entry-en?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:34:21 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118035735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef deNeger het volgende:
Sowieso is het not done om zonder overleg met de kandidaat referenties te gaan bellen of andere referenties dan opgegeven te bellen. Dus dat men zomaar gaat opbellen hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast, ik heb nu in de afgelopen weken 8 sollicitatie gesprekken gehad. Op 4K + functies. Er is me NOG NOOIT naar referenties gevraagd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:35:14 #173
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118035777
Er werd me zojuist gevraagd wanneer ik eventueel zou kunnen beginnen. Zou het....?
pi_118035819
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb al 5 dagen geen behoorlijke vacature meer gezien -O-
Ik al 2 weken niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118035829
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sowieso is het not done om zonder overleg met de kandidaat referenties te gaan bellen of andere referenties dan opgegeven te bellen. Dus dat men zomaar gaat opbellen hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast, ik heb nu in de afgelopen weken 8 sollicitatie gesprekken gehad. Op 4K + functies. Er is me NOG NOOIT naar referenties gevraagd.
Ok, 't lijkt me alleen een lelijke situatie als het toch zou gebeuren, maargoed ik weet niet wat gangbaar is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')