Maar krijg je wellicht wel minder. Als ze een aanbod van haar werkgever heeft gehad zal daarin vast ook over het inwinnen van juridische bijstand worden gesproken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is ook geen probleem, dan weet je zeker dat het goed getoetst is.
Ik durf wel te gokken dat een werkgever in het voorstel zichzelf de gunstigste partij heeft gemaakt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar krijg je wellicht wel minder. Als ze een aanbod van haar werkgever heeft gehad zal daarin vast ook over het inwinnen van juridische bijstand worden gesproken.
Kortom, gewoon d'r rechtsbijstand bellen op naar een wetswinkel of whatever en het voorstel van de werkgever laten bekijken.
hier kan je berekenen wat de kantonrechter je in de meeste gevallen zou toewijzen. Alles wat een werkgever meer biedt is meegenomen.
In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 10:39 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik durf wel te gokken dat een werkgever in het voorstel zichzelf de gunstigste partij heeft gemaakt.
of je had gewoon een hoge C factor.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.
Yep werkgevers zijn filantropische instellingen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.
Nee, gewoon recht op factor 1. Nogmaals ik kreeg meer dan strikt noodzakelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
of je had gewoon een hoge C factor.
Nee zijn natuurlijk allemaal klootzakken die niet alleen hun bedrijf financieel gezond willen maken/houden maar mensen die daardoor moeten afvloeien ook nog een poot uit willen draaien.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Yep werkgevers zijn filantropische instellingen.
Dus het was al bij de kantonrechter geweest? Want die bepaalt normaliter de C factor als die hoger of lager uitvalt dan 1.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, gewoon recht op factor 1. Nogmaals ik kreeg meer dan strikt noodzakelijk.
Het is langs de advocaat gegaan en in een pro-forma zaak afgehandeld. Natuurlijk heeft dus de kantonrechter niet de C factor bepaald, want dat is alleen wanneer je het echt op een rechtszaak laat aankomen. De kantonrechtersformule is er echter niet voor niets. De kans dat een kantonrechter er vanaf wijkt is nihil.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus het was al bij de kantonrechter geweest? Want die bepaalt normaliter de C factor als die hoger of lager uitvalt dan 1.
Een advocaat kijkt zonder de voor jouw bijkomende emoties naar zo'n dossier en zal aangeven of het voorstel wat door je werkgever wordt gedaan gevolgd zal worden door de kantonrechter. Wanneer de werkgever de standaard regeltjes volgt dan zal dat ook gewoon zo uitgesproken worden. Elke euro die je meer krijgt dan volgens de standaard regeltjes is dus meegenomen. En wordt vaak door werkgevers gedaan om een slepende procedure te voorkomen. Maar dan moet je niet denken dat hij je opeens het dubbele biedt ofzo.quote:Uitgangspunt is een correctiefactor 1, in dat geval zijn er geen bijzondere omstandigheden die zouden leiden tot een hogere/lagere vergoeding. Dit wordt ook wel een "neutrale" ontbinding genoemd. Bij een ontbindingsgrond die geheel in de risicosfeer van de werkgever ligt, en waarbij geen sprake is van verwijtbaarheid bij één van beide partijen, zal in het algemeen correctiefactor 1 gebruikt worden. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan het vervallen van de arbeidsplaats van de werknemer in verband met een reorganisatie (zonder dat zich verdere bijzondere omstandigheden voordoen).
Eh nee, je krijgt gewoon direct ww na je ontslag met in achtneming van de geldende opzegtermijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:15 schreef SupremeEvil het volgende:
Het aanbod is op zich erg redelijk. 6x maandloon over 4 dagen in de week werken, terwijl ik vanaf januari 3 dagen zal/zou gaan werken. Als ik inderdaad zo'n vaststellingsovereenkomst voor elkaar kan krijgen zou ik dus 6 maanden loon krijgen (minus reiskostenvergoeding) en daarna nog bijna een half jaar ww want werk er vijf jaar. Dan heb ik dus bijna een jaar om een andere baan te zoeken... Of dat gaat lukken geen idee... Hoe lang doen mensen hier er gemiddeld over?
Als ze je dit aanbod doen willen ze van je af. Punt.quote:Maar kan ook terug gaan werken om vervolgens bijvoorbeeld in april alsnog ontslagen te worden, dan heb ik niet het geld van het aanbod en ww over maar 3 dagen werken in de week. Ik moet dus inschatten of ik denk dat ze me alsnog gaan ontslaan omdat er geen werk voor me is. Want die garantie kon werkgever me niet geven.
Dat kan, maar laat het aanbod toetsen door een advocaat.quote:Ik neig nu naar aanbod aannemen, mits ww en misschien dat ze me kunnen helpen met het zoeken naar een andere baan...alleen... Geen pensioenopbouw (toch?), vakantiegeld, korting op verzekering, tantieme
Either way, ik ben op zoek naar wat anders. Zie alleen steeds dezelfde vacatures voorbij komen. Of het zijn studentenbaantjes, want ik zoek iets parttime.
Bah.
Oh en correctiefactor 1 geeft mij ongeveer de helft minder geld dan wanneer ik het aanbod aanneem?
Ze willen je gewoon kwijt, daar valt weinig aan in te schatten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:15 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik moet dus inschatten of ik denk dat ze me alsnog gaan ontslaan omdat er geen werk voor me is. Want die garantie kon werkgever me niet geven.
als ze je een halfjaar op de loonlijst laten staan en je daarna ontslag neemt ben je gewoon verwijtbaar werkloos en krijg je geen ww.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Eh nee, je krijgt gewoon direct ww na je ontslag met in achtneming van de geldende opzegtermijn.
[..]
^Ook niet als ze me nog een halfjaar op de loonlijst laten staan?
Mja..dus toch aanbod aannemen dan? Staat overigens nog niks op papier, is mondeling gegaan. Ik ga vanavond bellen naar werkgever dat ik t nog niet weet (hoe ik dat moet brengen weet ik niet). Hij kan me toch nog niet ontslaan tot 6 weken na mn verlof. Maar als hij per se voor eind oktober een antwoord wil ga ik denken dat ze mijn zwangerschapsverlofvervanger graag willen houden ipv mij
Zorgen voor voorstel op papier, dan kun je dat laten nakijken door een advocaat. Die kan je vertellen hoe het zit met ww en wat handiger is om te doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Eh nee, je krijgt gewoon direct ww na je ontslag met in achtneming van de geldende opzegtermijn.
[..]
^Ook niet als ze me nog een halfjaar op de loonlijst laten staan?
Mja..dus toch aanbod aannemen dan? Staat overigens nog niks op papier, is mondeling gegaan. Ik ga vanavond bellen naar werkgever dat ik t nog niet weet (hoe ik dat moet brengen weet ik niet). Hij kan me toch nog niet ontslaan tot 6 weken na mn verlof. Maar als hij per se voor eind oktober een antwoord wil ga ik denken dat ze mijn zwangerschapsverlofvervanger graag willen houden ipv mij
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:31 schreef Dimens het volgende:
"In afwachting van uw reactie verblijf ik,"
Waar verblijf je dan?
Ja. Maar ik vind hem zelf een beetje vreemd. Als ik dat lees, dan vraag ik mij dus af waar hij verblijft.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is toch een hele normale formele afsluiting.
In afwachting dus...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja. Maar ik vind hem zelf een beetje vreemd. Als ik dat lees, dan vraag ik mij dus af waar hij verblijft.
"In mijn C.V. treft u overige relevante werkervaring en opleidingen aan welke ik, samen met deze brief, graag in een persoonlijke gesprek zal verduidelijken."quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:53 schreef Maanvis het volgende:
carriëretijger vindt in afwachting verblijven een cliché. maar hoe sluit je dan op een nette manier je brief af?
Ik schreef altijd: Ik hoop dat deze sollicitatie aanleiding geeft tot een persoonlijk gesprek. oid.
En dan met vriendelijke groet.
Etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |