abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118097399
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:
Ik ben aangenomen bij de IKEA O+

Wel voor 12 uur in plaats van 24 uur, maar meer uren kunnen meestal wel. 24 uur vast zou te krap worden naast mijn studie.
Welkom bij het team :-P
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:42:35 #242
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_118097512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:11 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja...dus. Werkgever belde of ik het al wist. Of ik het aanbod aanneem (geldbedrag) en dus niet meer terugkom na mijn zwangerschapsverlofverlof. Ik was te laat met de telefoon opnemen en kreeg daarna dus een smsje met de vraag of ik kon laten weten wat mn beslissing is.

Ik dacht nog wat tijd te hebben. Maar ik kan gewoon niet beslissen, ik weet niet wat ik tegen elkaar moet laten opwegen. Maar zelf ontslag nemen, in deze tijden? Dat klinkt gewoon idioot! Al is de motivatie om terug te gaan werken bij dit bedrijf sinds dit aanbod wel behoorlijk afwezig... Ben ook behoorlijk ontdaan en pissig dat ze dit 'aanbod' durfden te doen in de zesde week van mijn verlof. Iemand een idee?
Weigeren, jij hebt geen probleem en hun wel. Als ze echt van je af willen bieden ze veel meer.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_118104312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ook geen vrijwilligerswerk gedaan? bardienst bij de sportclub? gastvrouw bij de trouwerij van je zus?
Niks van dat alles. :{
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:42:50 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118104472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef Balisto het volgende:

[..]

Niks van dat alles. :{
Stel je zou voor me staan en moeten bewijzen dat je die baan kunt, hoe zou je dat dan bewijzen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118109336
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ligt eraan. Ik heb ook getekend voor ontslag met "oprotpremie" en heb WW gehad. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet. Of naja, ben even de naam kwijt.
Ontslag met wederzijds goedvinden op initiatief van de werkgever.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 00:49:48 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118110569
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:42 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Weigeren, jij hebt geen probleem en hun wel. Als ze echt van je af willen bieden ze veel meer.
Of ze laten het gewoon voor de rechter komen... Zo'n ontslag regeling heet niet voor niets "kantonrechtersformule".
  donderdag 18 oktober 2012 @ 01:06:12 #247
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_118111153
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ligt eraan. Ik heb ook getekend voor ontslag met "oprotpremie" en heb WW gehad. Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet. Of naja, ben even de naam kwijt.
vaststellingsovereenkomst

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:11 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja...dus. Werkgever belde of ik het al wist. Of ik het aanbod aanneem (geldbedrag) en dus niet meer terugkom na mijn zwangerschapsverlofverlof. Ik was te laat met de telefoon opnemen en kreeg daarna dus een smsje met de vraag of ik kon laten weten wat mn beslissing is.

Ik dacht nog wat tijd te hebben. Maar ik kan gewoon niet beslissen, ik weet niet wat ik tegen elkaar moet laten opwegen. Maar zelf ontslag nemen, in deze tijden? Dat klinkt gewoon idioot! Al is de motivatie om terug te gaan werken bij dit bedrijf sinds dit aanbod wel behoorlijk afwezig... Ben ook behoorlijk ontdaan en pissig dat ze dit 'aanbod' durfden te doen in de zesde week van mijn verlof. Iemand een idee?
Ze mogen je toch niet ontslaan tijdens je zwangerschapsverlof ? Heb je een vast contract ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 07:21:19 #248
34974 trigt013
pi_118113856
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of ze laten het gewoon voor de rechter komen... Zo'n ontslag regeling heet niet voor niets "kantonrechtersformule".
Is ook geen probleem, dan weet je zeker dat het goed getoetst is.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 07:22:03 #249
34974 trigt013
pi_118113862
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 01:06 schreef jcdragon het volgende:

[..]

vaststellingsovereenkomst

[..]

Ze mogen je toch niet ontslaan tijdens je zwangerschapsverlof ? Heb je een vast contract ?
Maar je mag wel ontslag nemen, en dat is wat je doet met deze constructie.
pi_118113933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 07:22 schreef trigt013 het volgende:

Maar je mag wel ontslag nemen, en dat is wat je doet met deze constructie.
Vooral niet op ingaan dus. Wat een naaistreek overigens. Zij weten dondersgoed wat ze doen en hopen op jouw naīviteit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 07:58:26 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118114114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 07:21 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Is ook geen probleem, dan weet je zeker dat het goed getoetst is.
Maar krijg je wellicht wel minder. Als ze een aanbod van haar werkgever heeft gehad zal daarin vast ook over het inwinnen van juridische bijstand worden gesproken.

Kortom, gewoon d'r rechtsbijstand bellen op naar een wetswinkel of whatever en het voorstel van de werkgever laten bekijken.

hier kan je berekenen wat de kantonrechter je in de meeste gevallen zou toewijzen. Alles wat een werkgever meer biedt is meegenomen.
pi_118114727
Ik zou er niet op ingaan en gewoon vrolijk na je verlof weer terug komen (contract onbepaalde tijd?)

Later in de ochtend een telefonische kennismaking.. Ben goed voorbereid dus ben benieuwd!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:48:01 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118115972
Collega van mij heeft haar vaststellingsovereenkomst ook pas kunnen / mogen tekenen toen haar zwangerschapsverlof over was. Anders was het niet geldig oid.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 18 oktober 2012 @ 10:39:59 #254
34974 trigt013
pi_118117487
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar krijg je wellicht wel minder. Als ze een aanbod van haar werkgever heeft gehad zal daarin vast ook over het inwinnen van juridische bijstand worden gesproken.

Kortom, gewoon d'r rechtsbijstand bellen op naar een wetswinkel of whatever en het voorstel van de werkgever laten bekijken.

hier kan je berekenen wat de kantonrechter je in de meeste gevallen zou toewijzen. Alles wat een werkgever meer biedt is meegenomen.
Ik durf wel te gokken dat een werkgever in het voorstel zichzelf de gunstigste partij heeft gemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 13:06:28 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118122446
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:39 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik durf wel te gokken dat een werkgever in het voorstel zichzelf de gunstigste partij heeft gemaakt.
In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:22:13 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118123011
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In mijn geval kreeg ik toch echt meer dan strikt noodzakelijk volgens de kantonrechtersformule.
of je had gewoon een hoge C factor.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:35:07 #257
34974 trigt013
pi_118123514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Yep werkgevers zijn filantropische instellingen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 13:38:42 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118123673
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

of je had gewoon een hoge C factor.
Nee, gewoon recht op factor 1. Nogmaals ik kreeg meer dan strikt noodzakelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:35 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Yep werkgevers zijn filantropische instellingen.
Nee zijn natuurlijk allemaal klootzakken die niet alleen hun bedrijf financieel gezond willen maken/houden maar mensen die daardoor moeten afvloeien ook nog een poot uit willen draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 18-10-2012 13:45:29 ]
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:48:16 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118124050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, gewoon recht op factor 1. Nogmaals ik kreeg meer dan strikt noodzakelijk.

Dus het was al bij de kantonrechter geweest? Want die bepaalt normaliter de C factor als die hoger of lager uitvalt dan 1.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 13:54:14 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118124271
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus het was al bij de kantonrechter geweest? Want die bepaalt normaliter de C factor als die hoger of lager uitvalt dan 1.
Het is langs de advocaat gegaan en in een pro-forma zaak afgehandeld. Natuurlijk heeft dus de kantonrechter niet de C factor bepaald, want dat is alleen wanneer je het echt op een rechtszaak laat aankomen. De kantonrechtersformule is er echter niet voor niets. De kans dat een kantonrechter er vanaf wijkt is nihil.

Voor mijn situatie staat er dit

quote:
Uitgangspunt is een correctiefactor 1, in dat geval zijn er geen bijzondere omstandigheden die zouden leiden tot een hogere/lagere vergoeding. Dit wordt ook wel een "neutrale" ontbinding genoemd. Bij een ontbindingsgrond die geheel in de risicosfeer van de werkgever ligt, en waarbij geen sprake is van verwijtbaarheid bij één van beide partijen, zal in het algemeen correctiefactor 1 gebruikt worden. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan het vervallen van de arbeidsplaats van de werknemer in verband met een reorganisatie (zonder dat zich verdere bijzondere omstandigheden voordoen).
Een advocaat kijkt zonder de voor jouw bijkomende emoties naar zo'n dossier en zal aangeven of het voorstel wat door je werkgever wordt gedaan gevolgd zal worden door de kantonrechter. Wanneer de werkgever de standaard regeltjes volgt dan zal dat ook gewoon zo uitgesproken worden. Elke euro die je meer krijgt dan volgens de standaard regeltjes is dus meegenomen. En wordt vaak door werkgevers gedaan om een slepende procedure te voorkomen. Maar dan moet je niet denken dat hij je opeens het dubbele biedt ofzo.
pi_118125241
Het aanbod is op zich erg redelijk. 6x maandloon over 4 dagen in de week werken, terwijl ik vanaf januari 3 dagen zal/zou gaan werken. Als ik inderdaad zo'n vaststellingsovereenkomst voor elkaar kan krijgen zou ik dus 6 maanden loon krijgen (minus reiskostenvergoeding) en daarna nog bijna een half jaar ww want werk er vijf jaar. Dan heb ik dus bijna een jaar om een andere baan te zoeken... Of dat gaat lukken geen idee... Hoe lang doen mensen hier er gemiddeld over?

Maar kan ook terug gaan werken om vervolgens bijvoorbeeld in april alsnog ontslagen te worden, dan heb ik niet het geld van het aanbod en ww over maar 3 dagen werken in de week. Ik moet dus inschatten of ik denk dat ze me alsnog gaan ontslaan omdat er geen werk voor me is. Want die garantie kon werkgever me niet geven.

Ik neig nu naar aanbod aannemen, mits ww en misschien dat ze me kunnen helpen met het zoeken naar een andere baan...alleen... Geen pensioenopbouw (toch?), vakantiegeld, korting op verzekering, tantieme

Either way, ik ben op zoek naar wat anders. Zie alleen steeds dezelfde vacatures voorbij komen. Of het zijn studentenbaantjes, want ik zoek iets parttime.

Bah. :(

Oh en correctiefactor 1 geeft mij ongeveer de helft minder geld dan wanneer ik het aanbod aanneem :o ?

[ Bericht 7% gewijzigd door SupremeEvil op 18-10-2012 14:22:20 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 14:34:49 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118125997
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:15 schreef SupremeEvil het volgende:
Het aanbod is op zich erg redelijk. 6x maandloon over 4 dagen in de week werken, terwijl ik vanaf januari 3 dagen zal/zou gaan werken. Als ik inderdaad zo'n vaststellingsovereenkomst voor elkaar kan krijgen zou ik dus 6 maanden loon krijgen (minus reiskostenvergoeding) en daarna nog bijna een half jaar ww want werk er vijf jaar. Dan heb ik dus bijna een jaar om een andere baan te zoeken... Of dat gaat lukken geen idee... Hoe lang doen mensen hier er gemiddeld over?
Eh nee, je krijgt gewoon direct ww na je ontslag met in achtneming van de geldende opzegtermijn.

quote:
Maar kan ook terug gaan werken om vervolgens bijvoorbeeld in april alsnog ontslagen te worden, dan heb ik niet het geld van het aanbod en ww over maar 3 dagen werken in de week. Ik moet dus inschatten of ik denk dat ze me alsnog gaan ontslaan omdat er geen werk voor me is. Want die garantie kon werkgever me niet geven.
Als ze je dit aanbod doen willen ze van je af. Punt.

quote:
Ik neig nu naar aanbod aannemen, mits ww en misschien dat ze me kunnen helpen met het zoeken naar een andere baan...alleen... Geen pensioenopbouw (toch?), vakantiegeld, korting op verzekering, tantieme

Either way, ik ben op zoek naar wat anders. Zie alleen steeds dezelfde vacatures voorbij komen. Of het zijn studentenbaantjes, want ik zoek iets parttime.

Bah. :(

Oh en correctiefactor 1 geeft mij ongeveer de helft minder geld dan wanneer ik het aanbod aanneem :o ?
Dat kan, maar laat het aanbod toetsen door een advocaat.
pi_118126107
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:15 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik moet dus inschatten of ik denk dat ze me alsnog gaan ontslaan omdat er geen werk voor me is. Want die garantie kon werkgever me niet geven.
Ze willen je gewoon kwijt, daar valt weinig aan in te schatten.
pi_118126706
[..]

Eh nee, je krijgt gewoon direct ww na je ontslag met in achtneming van de geldende opzegtermijn.

[..]

^Ook niet als ze me nog een halfjaar op de loonlijst laten staan?

Mja..dus toch aanbod aannemen dan? Staat overigens nog niks op papier, is mondeling gegaan. Ik ga vanavond bellen naar werkgever dat ik t nog niet weet (hoe ik dat moet brengen weet ik niet). Hij kan me toch nog niet ontslaan tot 6 weken na mn verlof. Maar als hij per se voor eind oktober een antwoord wil ga ik denken dat ze mijn zwangerschapsverlofvervanger graag willen houden ipv mij :')
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 14:54:25 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118126784
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]

[..]

Mja..dus toch aanbod aannemen dan? Staat overigens nog niks op papier, is mondeling gegaan. Ik ga vanavond bellen naar werkgever dat ik t nog niet weet (hoe ik dat moet brengen weet ik niet). Hij kan me toch nog niet ontslaan tot 6 weken na mn verlof. Maar als hij per se voor eind oktober een antwoord wil ga ik denken dat ze mijn zwangerschapsverlofvervanger graag willen houden ipv mij :')
als ze je een halfjaar op de loonlijst laten staan en je daarna ontslag neemt ben je gewoon verwijtbaar werkloos en krijg je geen ww.

Nogmaals, laat het voorstel door een advocaat toetsen.
pi_118128393
"In afwachting van uw reactie verblijf ik,"

Waar verblijf je dan?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:40:21 #267
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_118128810
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]

[..]

Zorgen voor voorstel op papier, dan kun je dat laten nakijken door een advocaat. Die kan je vertellen hoe het zit met ww en wat handiger is om te doen.
Mondeling heb je weinig aan. Papier en dan uitzoeken, zodat je weet wat het betekend.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 15:41:52 #268
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118128884
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:31 schreef Dimens het volgende:
"In afwachting van uw reactie verblijf ik,"

Waar verblijf je dan?
:?

Dat is toch een hele normale formele afsluiting.
pi_118128920
quote:
5s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:?

Dat is toch een hele normale formele afsluiting.
Ja. Maar ik vind hem zelf een beetje vreemd. Als ik dat lees, dan vraag ik mij dus af waar hij verblijft.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 oktober 2012 @ 15:47:06 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118129101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:42 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ja. Maar ik vind hem zelf een beetje vreemd. Als ik dat lees, dan vraag ik mij dus af waar hij verblijft.
In afwachting dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')