abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117961900
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Al eens bij mediamarkt/dixons/dynabyte of een andere "mannen" winkel geprobeerd?
Wel eens gekeken. Vaak staan er zulke dingen in de vacatures (zoals nu bij Verkoopmedewerker Dixons):
quote:
Het heeft de voorkeur dat je een commerciėle opleiding op MBO-niveau hebt afgerond of hiermee bezig bent. Deze functie is goed te combineren met een BBL-opleiding. Ook ervaring in de detailhandel brengt grote voordelen met zich mee.
Dan weet ik al dat solliciteren voor mij vrij zinloos is.
pi_117961989
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:12 schreef Vault-Boy het volgende:
Vindt je de horeca trouwens niks? Daar kan je ook gewoon een paar dagen werken en toch je kosten betalen. Daar ga je denk ik makkelijker iets vinden dan in de retail.
Horeca lijkt me leuk, maar hetzelfde probleem: geen ervaring. Alleen in de afwas.
pi_117962069
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn neefje heeft een heel leuke baan bij de Praxis gekregen door er gewoon even binnen te lopen :Y
Ook voor naast zijn studie in de avonduren en op zaterdag.
Je neefje is waarschijnlijk wat jonger dan ik. Maar dat zou ik ook nog kunnen proberen natuurlijk, hoewel ik op klusgebied een leek ben :D
pi_117962498
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:28 schreef Balisto het volgende:

[..]

Horeca lijkt me leuk, maar hetzelfde probleem: geen ervaring. Alleen in de afwas.
In de horeca kom je echt wel aan de slag hoor zonder ervaring. ;) Gewoon bij wat zaken binnen lopen of op de site kijken, en dan even solliciteren. Zo ben ik ook destijds binnen gekomen, en ik heb nu een bijbaantje in de horeca.

Het is belangrijk dat je wilt werken en snel alles opneemt, maar als je dat kan dan kan je zo werken in de horeca. :Y
pi_117963247
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:39 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

In de horeca kom je echt wel aan de slag hoor zonder ervaring. ;) Gewoon bij wat zaken binnen lopen of op de site kijken, en dan even solliciteren. Zo ben ik ook destijds binnen gekomen, en ik heb nu een bijbaantje in de horeca.

Het is belangrijk dat je wilt werken en snel alles opneemt, maar als je dat kan dan kan je zo werken in de horeca. :Y
Als je bijna 30 bent wordt dat in de praktijk toch heel moeilijk... al wil je het nog zo graag.
pi_117971195
Maar probeer je het nog wel? Jij kunt namelijk wel op uren werken dat veel goedkopere krachten niet kunnen werken. Zelfs in de supermarkt zitten oudere vrouwtjes nog te werken. En daar hoef je geen ervaring voor te hebben, dat leer je binnen een week.

Wat niet wil zeggen dat je in de supermarkt moet werken, maar ik zou niet alles zo snel afkeuren. Zeker niet als er simpele maar fulltime of overdag vacatures zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 oktober 2012 @ 22:32:20 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117979278
Nou morgen dus een vervolg afspraak met Erasmus en 's middags nog een sollicitatiegesprek. Nieuwe week, nieuwe kansen!
pi_117984879
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2012 20:16 schreef Myraela het volgende:
Maar probeer je het nog wel? Jij kunt namelijk wel op uren werken dat veel goedkopere krachten niet kunnen werken. Zelfs in de supermarkt zitten oudere vrouwtjes nog te werken. En daar hoef je geen ervaring voor te hebben, dat leer je binnen een week.

Wat niet wil zeggen dat je in de supermarkt moet werken, maar ik zou niet alles zo snel afkeuren. Zeker niet als er simpele maar fulltime of overdag vacatures zijn.
Dan nog denk ik dat ik met een verdraaid goede reden zal moeten komen waarom ze juist mij moeten aannemen. Dat houdt me wel tegen om het te proberen. Ik vind het heel moeilijk om een geloofwaardige motivatie te geven en ze te overtuigen waarom juist ik de geschikte persoon ben.

Het is natuurlijk zo dat ik het wel moet blijven proberen. Misschien eens brainstormen over een motivatie en dan op alle mogelijke vacatures van winkels en horeca reageren. :) Wie weet wat dat oplevert.

[ Bericht 12% gewijzigd door Balisto op 15-10-2012 01:32:24 ]
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:51:01 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117988151
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 17:56 schreef Balisto het volgende:

[..]

Als je bijna 30 bent wordt dat in de praktijk toch heel moeilijk... al wil je het nog zo graag.
Hmm, hoe vaak is dat bij jou in de praktijk nou echt voorgekomen? :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117989621
Als je ober of serveerster wilt worden dan heb je een grote kans om als 30-jarige naast de pot te piesen, maar de horeca bestaat gelukkig uit veel meer dan alleen dat soort baantjes.
pi_117989924
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 01:27 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dan nog denk ik dat ik met een verdraaid goede reden zal moeten komen waarom ze juist mij moeten aannemen. Dat houdt me wel tegen om het te proberen. Ik vind het heel moeilijk om een geloofwaardige motivatie te geven en ze te overtuigen waarom juist ik de geschikte persoon ben.

Het is natuurlijk zo dat ik het wel moet blijven proberen. Misschien eens brainstormen over een motivatie en dan op alle mogelijke vacatures van winkels en horeca reageren. :) Wie weet wat dat oplevert.
Die motivatie is voor iedereen lastig.

Zeker als een bedrijf vraagt waarom jij nou bij precies dit bedrijf wil werken. In de simpele functies, zeker als bijbaantje kan het me niet zoveel schelen voor welk bedrijf ik werk, zolang ik maar kan werken. Vraag me dan echt af wat ze willen horen. Dat de Albert Heijn echt mijn droombaan is? :')

Nu heb ik ondertussen genoeg ervaring in verschillende soorten winkels om te weten wat voor soort winkels ik wel of niet wil werken dus benoem ik dat maar.

Ik zou vooral niet teveel nadenken over zulke motivaties. Voordat je op een vacature reageert bedenk je wat je nog een beetje leuk lijkt uit die functie en dat benoem je dan. Veel contact met mensen, afwisselende werkzaamheden of whatever.

Maar misschien werkt een brainstorm wel om al je goede eigenschappen te achterhalen en dan kun je daaruit telkens een paar kiezen die bij de vacature passen.
pi_117990072
Aan de andere kant kun je je natuurlijk wel voorstellen dat bedrijven niet zitten te springen om ongemotiveerde werknemers die totaal geen sjoege hebben in hun baan en ervandoor zijn zodra er zich iets anders aandient. Dat kost het bedrijf een hoop tijd en poen. Door een motivatie te vragen kunnen ze makkelijk het kaf van het koren onderscheiden.
pi_117991359
Heey allemaal,

Ik ben druk op zoek naar werk. In "mijn" sector is op dit moment gewoon geen werk te vinden voor starters. Daarom wil ik graag elders naar werk zoeken.

Wie weet er goede alternatieven, buiten het notariaat, voor iemand met bachelor- en master Notarieel recht?

Ik wil mijn C.V. op 5 verschillende vacaturesites uploaden. Wat zijn de beste vacaturesites?
Copthorne 2.0
pi_117992316
Net een medewerker van een kantoor aan de lijn gehad. Ik heb mijn interesse geuit in een vacature en de medewerker vertelde mij dat ik mijn C.V. kan mailen en dat ik moet benadrukken waarom ik juist in die vacature geļnteresseerd ben.

Nu vraag ik me af of de email zelf mijn motivatiebrief moet zijn of dat ik even een apart word-bestand als bijlage moet meesturen. Wat zouden jullie doen?
Copthorne 2.0
pi_117992431
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:12 schreef Copthorne het volgende:
Net een medewerker van een kantoor aan de lijn gehad. Ik heb mijn interesse geuit in een vacature en de medewerker vertelde mij dat ik mijn C.V. kan mailen en dat ik moet benadrukken waarom ik juist in die vacature geļnteresseerd ben.

Nu vraag ik me af of de email zelf mijn motivatiebrief moet zijn of dat ik even een apart word-bestand als bijlage moet meesturen. Wat zouden jullie doen?
beide doe ik altijd. De soll.brief in de mail en als bijlage.

Wat ik niet snap: waarom uitzendbureaus niet het beestje bij naam noemen?

quote:
Over het bedrijf

De opdrachtgever is een klantgerichte ondernemende organisatie met een open cultuur en een prettige werksfeer.
ja wie? Welke opdrachtgever? Waar zitten ze? Waarom is dat vertrouwelijk? :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2012 @ 12:20:44 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117992625
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:15 schreef Apotheose het volgende:

ja wie? Welke opdrachtgever? Waar zitten ze? Waarom is dat vertrouwelijk? :@
Nou ja in mijn geval omdat ik dan gewoon lekker rechtstreeks zou solliciteren bij het bedrijf en die werving & selectie ertussen uit zou laten (mits de vacature ook op de website van het bedrijf zelf vermeld staat). En ik denk niet dat ik de enige ben.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:26:57 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117992861
Het maakt het solliciteren wel lastiger, want je kunt minder goed een persoonlijke touch aan je brief geven. Normaal spit je de website door en krijg je daaruit wel een indruk.
Niet meer actief op Fok!
pi_117993679
Hey... Kom hier ook maar eens kijken.
Werk nu bij een reclamebureau als dtp'er/pre-press. Ze hebben mij een 'aanbod' gedaan, houdt in dat ik na mijn zwangerschapsverlof niet meer terug kom. Maar kan het aanbod niet aannemen zonder dat ik ander werk heb gevonden. Vanaf januari ben ik dus beschikbaar... Zoek iets part time, west noord brabant.

Heb mn monsterboard en nationale vacaturebank al een paar weken actief, maar heb nog niks geschikts voorbij zien komen. LinkedIn ook geupdatet, maar daar kan ik niet bijzetten dat ik beschikbaar ben omdat ik aan mn huidige werk nog niks wil laten doorschemeren. Ik kan namelijk besluiten om het aanbod niet te nemen... Maar de motivatie om terug te gaan is wel een beetje weg sinds ik weet dat ze me weg willen hebben eigenlijk :( maar alles beter dan geen baan?
pi_117993713
Ik weet niet of het aan mij of aan mijn zoek criteria ligt maar voor mijn gevoel is het aanbod de laatste week flink gedaald.. Ik zie allemaal maar dezelfde vacatures maar dan met een wijziging zodat ze boven in de resultaten komen..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2012 @ 12:50:28 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117993794
Meeste nieuwe vacatures worden op dinsdag geplaatst is mijn ervaring.
pi_117993916
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Het maakt het solliciteren wel lastiger, want je kunt minder goed een persoonlijke touch aan je brief geven. Normaal spit je de website door en krijg je daaruit wel een indruk.
ja daarom. Ik hou ook niet zo van uitzendbureaus...
pi_117993989
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

beide doe ik altijd. De soll.brief in de mail en als bijlage.

Wat ik niet snap: waarom uitzendbureaus niet het beestje bij naam noemen?
Het is geen uitzendbureau, maar een notariskantoor. Als je het echt wilt weten dan kan ik de naam er wel bij zetten, maar het is verder niet heel relevant.
Copthorne 2.0
pi_117994164
manpower is toch een soort uitzendbureau? Als die functie om een notariskantoor gaat - laat dan maar zitten. Boring as hell :o Lijkt mij.

Hoe zeg je op LinkedIn dat je beschikbaar bent? Kan wel een update plaatsen maar er staat niks bij een huidige functie.
pi_117994463
Gewoon zelf bij je functie typen?
pi_117994668
ja en als bedrijfsnaam 'beschikbaar' ofzo? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')