mailtje hier, mailtje daar, weet je wat veel beter helpt? Bellenquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:15 schreef automatic_ het volgende:
Ik word een beetje chagrijnig van 1) "je bent te over-gekwalificeerd en we kunnen je geen WO salaris bieden". Nee, dat snap ik en ik solliciteer niet voor niets, dus dan ga ik akkoord met een (veel) lager salaris en 2) als je niets hoort. Tijdje terug had ik dat al gepost dat ik ergens niet van had gehoord. Mailtje gedaan, weer geen reactie. Afgelopen donderdag weer een mail gestuurd. Krijg ik gisteravond het mailtje dat ze afgelopen vrijdag de procedure succesvol afgerond hebben en dat ik er niet bij zat
Elke recruiter/hr persoon krijgt liever mail dan een telefoontje, want je laat gerust een mailtje 6 dagen open staan omdat ie al 'op de stapel van de afwijzingen ligt maar waar je niet aan toe gekomen bent'.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kreeg liever mail van kandidaten dan een telefoontje. Dat verstoorde maar.
Moraal, als je belt weet je 6 dagen eerder dat je het niet ben. Wooptiedee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Elke recruiter/hr persoon krijgt liever mail dan een telefoontje, want je laat gerust een mailtje 6 dagen open staan omdat ie al 'op de stapel van de afwijzingen ligt maar waar je niet aan toe gekomen bent'.
Ik juist andersom dus... Ik heb gemerkt dat die kleine bedrijven er altijd wel blij mee zijn als je even belt, terwijl het bij de grote bedrijven soms al erg moeilijk is om de juiste recruiter aan de lijn te krijgen..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar zonder gein, soms is bellen beter soms niet. Beetje lastig om aan te voelen wanneer een van beide beter is. Bij grote organisaties met interne recruiters/hr zou ik bellen. Wat kleinere bedrijven waar je direct bij de betrokken afdelingsmanager op tafel ligt zou ik eerder mailen, omdat die 'het erbij doen'.
standaard onpersoonlijk berichtjequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:19 schreef From het volgende:
Helaas zullen wij je niet uitnodigen voor een intake, omdat opleiding / ervaring niet voldoende aansluit(en) bij onze vacature(s) of omdat de vacature waarop je reageert niet meer vacant is.
Lekker makkelijke afwijzing
Een andere referentie opgeven misschien?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef deNeger het volgende:
heeft iemand ervaring met de volgende situatie? Ik heb het niet naar m'n zin bij m'n huidige werkgever (waar ik nu >5 jaar werk). Ik heb een vacature gezien waar ik graag op inga, alleen ik wil pas m'n vertrek bij m'n huidige werkgever aankondigen als ik zeker weet dat ik die vacature kan krijgen. Maar als ik eerst solliciteer zonder iets tegen m'n huidige baas te zeggen, bestaat er de kans dat dat nieuwe bedrijf voor referenties m'n huidige bedrijf gaat opbellen, (wat nogal rare situaties geeft). Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is het raar als ik bij de sollicitatie aangeef nog geen overeenstemming met m'n huidige werkgever heb, dus dat ze niet gaan rondbellen? Aan de andere kant zal men wel graag informatie over mij willen inwinnen voordat ze me aannemen..
Leuk om te horen, thuiszitten lijkt me maar niks. Wat voor data moet je entry-en?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:29 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Een andere referentie opgeven misschien?
Lijkt me een lastige situatie.
Ik ben zonet gebeld dat ik ben aangenomen als data entry medewerker! In ieder geval 3 maanden, en kans op meer. Fijn! (uitkering sinds gisteren niet meer). Over twee en halve week beginnen.
Sowieso is het not done om zonder overleg met de kandidaat referenties te gaan bellen of andere referenties dan opgegeven te bellen. Dus dat men zomaar gaat opbellen hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast, ik heb nu in de afgelopen weken 8 sollicitatie gesprekken gehad. Op 4K + functies. Er is me NOG NOOIT naar referenties gevraagd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef deNeger het volgende:
heeft iemand ervaring met de volgende situatie? Ik heb het niet naar m'n zin bij m'n huidige werkgever (waar ik nu >5 jaar werk). Ik heb een vacature gezien waar ik graag op inga, alleen ik wil pas m'n vertrek bij m'n huidige werkgever aankondigen als ik zeker weet dat ik die vacature kan krijgen. Maar als ik eerst solliciteer zonder iets tegen m'n huidige baas te zeggen, bestaat er de kans dat dat nieuwe bedrijf voor referenties m'n huidige bedrijf gaat opbellen, (wat nogal rare situaties geeft). Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is het raar als ik bij de sollicitatie aangeef nog geen overeenstemming met m'n huidige werkgever heb, dus dat ze niet gaan rondbellen? Aan de andere kant zal men wel graag informatie over mij willen inwinnen voordat ze me aannemen..
Ik al 2 weken niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb al 5 dagen geen behoorlijke vacature meer gezien
Ok, 't lijkt me alleen een lelijke situatie als het toch zou gebeuren, maargoed ik weet niet wat gangbaar is..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het not done om zonder overleg met de kandidaat referenties te gaan bellen of andere referenties dan opgegeven te bellen. Dus dat men zomaar gaat opbellen hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast, ik heb nu in de afgelopen weken 8 sollicitatie gesprekken gehad. Op 4K + functies. Er is me NOG NOOIT naar referenties gevraagd.
nota's van zorgverzekerden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:32 schreef deNeger het volgende:
[..]
Leuk om te horen, thuiszitten lijkt me maar niks. Wat voor data moet je entry-en?
voorzichtigequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Er werd me zojuist gevraagd wanneer ik eventueel zou kunnen beginnen. Zou het....?
wat je doet is je schrijft bij je c.v. 'gelieve discreet om te gaan met referenties in verband met mijn huidige werkgever'quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef deNeger het volgende:
Okquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:12 schreef agentstarling het volgende:
[..]
wat je doet is je schrijft bij je c.v. 'gelieve discreet om te gaan met referenties in verband met mijn huidige werkgever'
dan begrijpen zij heus wel dat die het niet weet. En iedereen kent de uitdrukking nooit je oude schoenen wegdoen voor je een nieuw paar hebt dus dan gaan ze er vast normaal mee om.
Huidige werkgever niet met naam en toenaam in je cv zetten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:36 schreef deNeger het volgende:
[..]
Ok, 't lijkt me alleen een lelijke situatie als het toch zou gebeuren, maargoed ik weet niet wat gangbaar is..
Als ze m'n naam googlen zien ze het vrij snel..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:45 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Huidige werkgever niet met naam en toenaam in je cv zetten.
Ik heb het een paar keer meegemaakt met banken/verzekeraars en dat soort serieuze bedrijven, dat ze gingen bellen om referenties zonder dat eerst na te vragen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het not done om zonder overleg met de kandidaat referenties te gaan bellen of andere referenties dan opgegeven te bellen. Dus dat men zomaar gaat opbellen hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast, ik heb nu in de afgelopen weken 8 sollicitatie gesprekken gehad. Op 4K + functies. Er is me NOG NOOIT naar referenties gevraagd.
Heb je wel wat uit te leggen aan je huidige werkgever..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer meegemaakt met banken/verzekeraars en dat soort serieuze bedrijven, dat ze gingen bellen om referenties zonder dat eerst na te vragen.
het ging over een ex-werknemer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:15 schreef deNeger het volgende:
[..]
Heb je wel wat uit te leggen aan je huidige werkgever..
Dan zijn het grote schoften waar je nooit zou moeten willen werken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer meegemaakt met banken/verzekeraars en dat soort serieuze bedrijven, dat ze gingen bellen om referenties zonder dat eerst na te vragen.
Dat zijn alle banken toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zijn het grote schoften waar je nooit zou moeten willen werken.
http://www.carrieretijger(...)ren/sollicitatiecode
quote:
als je geen antwoord geeft komt dat echt heel stom over.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef Balisto het volgende:
Is het verplicht om antwoord te geven op de vraag of je nog andere sollicitaties hebt lopen? Bij mij is dat vrijwel altijd het geval, maar ik antwoord meestal ontkennend omdat ik denk dat het mijn kansen zou verminderen. Het gaat toch eigenlijk niemand wat aan?
Ik denk dat zij naar de beste kandidaat kijken (dat zou ik iig doen) en het zou me minder boeien of iemand andere sollicitaties heeft lopen of werkloos is ofzo. Ik hoopte altijd dat het feit dat ik werkloos was dat m'n kansen zou vergroten, maar iedereen zoekt echt de beste kandidaat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef Balisto het volgende:
Is het verplicht om antwoord te geven op de vraag of je nog andere sollicitaties hebt lopen? Bij mij is dat vrijwel altijd het geval, maar ik antwoord meestal ontkennend omdat ik denk dat het mijn kansen zou verminderen. Het gaat toch eigenlijk niemand wat aan?
Pffffffff. Haal die vacature dan van je site trut. Word wel moe van al die afwijzingen om domme redenen hoor.quote:Hartelijk dank voor uw interesse in de vacature van **********.
De vacature waar u op reageert, is helaas door onze opdrachtgever ingetrokken.
Daarom kunnen wij uw sollicitatie, wat deze vacature betreft, niet verder in behandeling nemen.
Hiermee hopen wij u voldoende te hebben geïnformeerd en willen wij u veel succes wensen met het vinden van een voor u geschikte baan.
Ik ben dan bang dat men denkt dat ik ook wel wat anders kan vinden en daarom niet volledig voor die baan ga. Onderhandelen zit er toch niet in, het uurloon staat gewoon vermeld op de site van het uitzendbureau.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat zij naar de beste kandidaat kijken (dat zou ik iig doen) en het zou me minder boeien of iemand andere sollicitaties heeft lopen of werkloos is ofzo. Ik hoopte altijd dat het feit dat ik werkloos was dat m'n kansen zou vergroten, maar iedereen zoekt echt de beste kandidaat.
Als je wel zegt dat je andere sollicitaties hebt lopen, heb je een betere onderhandelingspositie. Dan weten zij dat er kapers op de kust zijn en dat ze je een goed bod moeten doen als ze je willen hebben. Ze zullen echt niet denken: nou die hoeven we niet, want die heeft al meerdere sollicitaties lopen.
Zou dat zin hebben dan? Het uitzendbureau wordt overstroomd met reacties op zo'n vacature, en de meeste sollicitanten zullen meteen akkoord gaan met het vermelde uurloon omdat ze, net als ik, al blij zijn als ze überhaupt werk hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom zou je dan niet kunnen onderhandelen?
Dit inderdaadquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:36 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zou dat zin hebben dan? Het uitzendbureau wordt overstroomd met reacties op zo'n vacature, en de meeste sollicitanten zullen meteen akkoord gaan met het vermelde uurloon omdat ze, net als ik, al blij zijn als ze überhaupt werk hebben.
Waarschijnlijk wel, maar het uberhaupt niet proberen is niet slim.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:36 schreef Balisto het volgende:
[..]
Zou dat zin hebben dan? Het uitzendbureau wordt overstroomd met reacties op zo'n vacature, en de meeste sollicitanten zullen meteen akkoord gaan met het vermelde uurloon omdat ze, net als ik, al blij zijn als ze überhaupt werk hebben.
Ik zou de banen wel noemen, maar misschien de inhoud ervan iets 'versimpelen'.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef Balisto het volgende:
Weet iemand nog een zeer overtuigende motivatie voor werk in een winkel? Iets waardoor ze ook een oudere jongere zoals ik nog een kans geven? Ik kom zelf niet veel verder dan "vind het leuk om met mensen te werken" en "afwisselende werkzaamheden".
En zou het verstandig zijn om voor zulk werk mijn cv wat te downgraden? Bijvoorbeeld de meer serieuze administratieve banen niet vermelden?
Je vindt het niet erg om op feestdagen te werken, weekenden te werken en je vindt servicegericht zijn heel leuk. Verzin dat een beetje in je verhaaltje en dan heb je wel kans om aangenomen te worden hoor. Zeker in de horeca zal je snel aangenomen worden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef Balisto het volgende:
Weet iemand nog een zeer overtuigende motivatie voor werk in een winkel? Iets waardoor ze ook een oudere jongere zoals ik nog een kans geven? Ik kom zelf niet veel verder dan "vind het leuk om met mensen te werken" en "afwisselende werkzaamheden".
En zou het verstandig zijn om voor zulk werk mijn cv wat te downgraden? Bijvoorbeeld de meer serieuze administratieve banen niet vermelden?
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan toch zelf wel wat positieve buzz woorden verzinnen?
"dynamiek" "geen dag is hetzelfde" "ik ben graag dienstbaar" "Ik ben een <vul producten in die de winkel verkoopt> freak"
etc etc.
Die laatste zou ik overigens niet roepen in een lingeriewinkel.
Vermelden wat je werkervaring in die sector al isquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef Balisto het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |