abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117800800

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:18 schreef Slobeend het volgende:
Steve Houanard van AG2R is op EPO betrapt. :') In een buiten competitie controle.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:31 schreef THEFXR het volgende:
Het wordt eens tijd dat ze die voetballers en tennisers bekend maken ipv het onder de grasmat te vegen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:40 schreef Ericr het volgende:
Leinders er uit bij Sky maar gelukkig hebben ze hun zwemcoach nog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:03 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Uit de oude doos, een artikel uit 1989. EPO werd overigens al genoemd in 1988 tijdens de OS van Calgary. Aangezien de pers meestal achterloopt qua berichtgeving mag duidelijk zijn dat EPO reeds eerder zijn intrede had gedaan in diverse sporten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Werkte goed dan!
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Moest waarschijnlijk toch al weg bij AG2R, en dan proberen ze zich wanhopig zo nog in de kijker te rijden. Zie je wel vaker.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Einde contract, probeerde vast nog wanhopig een contractje te verdienen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik was eerder :6
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Groetjes, Yvonne.
pi_117804748
Goede kans dat van Gennip in de voorbereiding op Calgary de beschikking had over EPO.

Een artikel uit een krant tijdens de OS van Calgary :

pi_117805040
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:27 schreef Ericr het volgende:
Goede kans dat van Gennip in de voorbereiding op Calgary de beschikking had over EPO.

[ afbeelding ]
Jeuj, dat jij die oude kranten bewaart. _O_
pi_117805887
quote:

[ afbeelding ]
Dat dacht ik ook toen ik het vorige artikel las uit het vorige topic. Hoe kun je anders van die gedrogeerde oost duitsers winnen.

Ik heb wel eens een programma gezien dat één van die favoriete hopeloos verliefd was. En dat dat als reden is gegeven dat van Gennip won.
pi_117806005
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Jeuj, dat jij die oude kranten bewaart. _O_
Archief van de KB ;) Altijd handig die oude kranten van de Koninklijke Bibliotheek.
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 18:11:15 #6
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_117822214
Hincapie bekent doping te hebben gebruikt tot 2006. Niet verrassend op zich, maar zijn bekentenis toch wel. Hij wil het rapport-Armstrong voor zijn waarschijnlijk.
http://www.telegraaf.nl/t(...)BEKENT_DOPING__.html
pi_117822822
1000 pagina's aan onweerlegbaar bewijs dat USPostal het meest ontwikkelde dopingsysteem ooit had, komt vandaag/vannacht publiek beschikbaar. Aldus de USADA.

-edit: wat in het artikel hierboven staat dus. -

[ Bericht 16% gewijzigd door marcodej op 10-10-2012 18:38:53 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_117823585
Ik word altijd zo moe van dat 'it's impossible to compete at the highest level without drugs'. Schuif de verantwoordelijkheid maar weer af. Nee, ik wilde het eigenlijk niet maar werd erin gezogen door het zondigen van anderen. Je bent zelf net zo goed een deel van het probleem i.p.v. een slachtoffer van het systeem.
pi_117823862
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:53 schreef Leatherface het volgende:
Ik word altijd zo moe van dat 'it's impossible to compete at the highest level without drugs'. Schuif de verantwoordelijkheid maar weer af. Nee, ik wilde het eigenlijk niet maar werd erin gezogen door het zondigen van anderen. Je bent zelf net zo goed een deel van het probleem i.p.v. een slachtoffer van het systeem.
oftewel, je krijgt geen contract, geen geld, dus kan je weer terug naar de amateurs!
pi_117824047
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oftewel, je krijgt geen contract, geen geld, dus kan je weer terug naar de amateurs!
Ja, dat zal vast. Maar praktisch iedere betrapte renner ziet zichzelf als slachtoffer van het systeem, terwijl ze het probleem natuurlijk in stand houden.
pi_117824088
Laat Bruyneel ook maar eens oprotten. Die heeft de wielersport lang genoeg verpest.
pi_117824108
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Laat Bruyneel ook maar eens oprotten. Die heeft de wielersport lang genoeg verpest.
Riis ook.
pi_117824860
En Hincapie die het zo erg vind :'). Ondertussen wel jaren hoge salarissen en bonussen binnentikken. Vond ie zeker ook zo erg. Hij zorgt er doodleuk voor dat het systeem in stand bleef.
Hij zegt laatste jaren zonder doping te hebben gereden. Ik geloof er weinig van maar als het waar is klopt het niet dat je zonder doping niet kan meerijden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117825055
Dus na 2006 was het wel mogelijk zonder doping op het hoogste niveau te presteren?
pi_117825231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, dat zal vast. Maar praktisch iedere betrapte renner ziet zichzelf als slachtoffer van het systeem, terwijl ze het probleem natuurlijk in stand houden.
nee, het zijn de doktoren die het probleem zijn, dat zijn nl de dealers van de drugs
pi_117825291
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:26 schreef marcodej het volgende:
Dus na 2006 was het wel mogelijk zonder doping op het hoogste niveau te presteren?
nee, dat zegt hij om de actieve renners met wie hij heeft samen gereden te beschermen.
pi_117825402
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, het zijn de doktoren die het probleem zijn, dat zijn nl de dealers van de drugs
Ze kunnen toch ook collectief weigeren?
pi_117825448
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:26 schreef marcodej het volgende:
In 2005 won ie de koninginnerit, het jaar erop zou ie de kopman worden, maar faalde toen. Geen toeval dus.
pi_117825620
quote:
Na George Hincapie heeft ook Michael Barry openlijk het gebruik van doping toegeven. Op zijn eigen site meldt Barry dat ook hij de dope niet kon laten liggen. ''Doping werd een epidemisch probleem in het profpeloton.''

''Recentelijk ben ik in contact gekomen met het Amerikaans Anti-Doping Agentschap, die mij vroegen over mijn tijd bij US Postal Service. Ik ben akkoord gegaan en heb mijn ervaringen gedeeld, welke ik denk dat het de jeugd van nu kan helpen om waardige en eerlijke kampioenen te worden'', vertelt Barry.

''Nadat ik aangemoedigd werd door het team, ik druk kreeg om te presteren en werd gedwongen over mijn fysieke limiet te rijden, overschreed ik een lijn die ik mezelf en anderen had beloofd nooit te doen: ik gebruikte doping'', vervolgt de Canadees. ''Het was een beslissing die ik nu betreur. Ik kreeg slapeloze nachten, en het nam het plezier weg van het fietsen. Het was niet de manier waarop ik wilde leven of koersen.''

''In de zomer van 2006 besloot ik te stoppen met het gebruik van doping en werd ik een voorstander van 'schoon wielrennen'. Vanaf 2006 heb ik alleen maar voor teams gereden die streng tegen dopinggebruik waren'', zegt de man uit Toronto. ''Wielrennen is nu een schonere sport, veel teams hebben anti-dopingbeleid en het belangrijkst is dat ik weet dat een schone renner nu op het hoogste niveau kan winnen.''

''Ik bied mijn excuses aan aan degenen die ik heb bedrogen. Ik aanvaard mijn schorsing en andere gevolgen. Ik ga alles eraan doen om het vertrouwen van mensen terug te winnen. Ik heb een les geleerd, en die ervaringen zijn waardevol. Mijn doel is nu om mensen te helpen om niet naar doping te grijpen, dat ze coaches hebben die ze kunnen vertrouwen, racen bij teams die talenten laten ontwikkelen en dokteren hebben die goed zijn voor hun gezondheid. Het is al aardig op weg, maar het moet overal zo gaan.''
Who's next? Leipheimer? Danielson? Zabriskie? Trouwens: 'ik aanvaard mijn schorsing'. :') Komt het even goed uit dat hij net gestopt is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 19:39:54 ]
pi_117825698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ze kunnen toch ook collectief weigeren?
je leeft niet in de sportwereld, merk ik
pi_117825731
quote:
Six former Armstrong USPS teammates receive bans from USADA

Leipheimer, Vande Velde, Zabriskie, Danielson, Barry and Hincapie suspended

As a result of USADA's investigation into doping practices carried out by Lance Armstrong and the US Postal team, several of the American's former teammates have been suspended by the anti-doping agency.

In their investigation, which found Armstrong guilty of several doping related charges, 11 former teammates testified under oath. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles as a result of the investigation, and chose not fight the charged levelled at him. Six active riders have been suspended.

Frankie Andreu, Michael Barry, Tom Danielson, Tyler Hamilton, George Hincapie, Floyd Landis, Levi Leipheimer, Stephen Swart, Christian Vande Velde, Jonathan Vaughters and David Zabriskie were part of a 26-strong group that gave written testimonies.

According to USADA the evidence gathered includes: "direct documentary evidence including financial payments, emails, scientific data and laboratory test results that further prove the use, possession and distribution of performance enhancing drugs by Lance Armstrong and confirm the disappointing truth about the deceptive activities of the USPS Team, a team that received tens of millions of American taxpayer dollars in funding."

The six active former teammates, Levi Leipheimer (Omega Pharma-QuickStep), Christian Vande Velde (Garmin-Sharp), David Zabriskie (Garmin-Sharp), Tom Danielson (Garmin-Sharp), Michael Barry (Sky) and George Hincapie (BMC) have subsequently been suspended. All actively race but ended their seasons in September. Any ban may be backdated meaning if a suspension of six months is ratified then each rider could return to racing by the time of Paris-Nice, next Spring.

Both Hincapie and Barry announced they would retire this season.

"The riders who participated in the USPS Team doping conspiracy and truthfully assisted have been courageous in making the choice to stop perpetuating the sporting fraud, and they have suffered greatly," USADA said in a written statement.

"In addition to the public revelations, the active riders have been suspended and disqualified appropriately in line with the rules. In some part, it would have been easier for them if it all would just go away; however, they love the sport, and they want to help young athletes have hope that they are not put in the position they were -- to face the reality that in order to climb to the heights of their sport they had to sink to the depths of dangerous cheating."

"I have personally talked with and heard these athletes' stories and firmly believe that, collectively, these athletes, if forgiven and embraced, have a chance to leave a legacy far greater for the good of the sport than anything they ever did on a bike. Lance Armstrong was given the same opportunity to come forward and be part of the solution. He rejected it."
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:45:41 #22
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_117825952
quote:
, a team that received tens of millions of American taxpayer dollars in funding."
Bullshit!
pi_117826131
Nou, nieuws en het is nog lang geen Tour de France, behoorlijk wtf momentje hier
pi_117826181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je leeft niet in de sportwereld, merk ik
Doet niet ter zake.
pi_117826456
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bullshit!
US Postal was destijds een staatsbedrijf misschien?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:55:03 #26
39333 Zelva
pi_117826473
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:54 schreef KatyM het volgende:

[..]

US Postal was destijds een staatsbedrijf misschien?
Nee.

US Postal ontvangt al sinds ergens begin jaren tachtig geen cent meer van de staat.

Is ook een federaal onderzoek geweest tegen Armstrong op dit punt, maar dat heeft dus jammerlijk gefaald en men heeft er met stille trom afscheid van genomen, aka we hebben er nooit meer wat van gehoord.

Maar ach, we gooien het er nu maar weer even bij hè, ook al is het de grootste leugen. Alles ter meerdere eer en glorie van meneer Tygart. Als op dit punt de waarheid al zo wordt verdraaid, dan geloof ik geen enkel woord van wat er in dat rapport staat.

[ Bericht 19% gewijzigd door Zelva op 10-10-2012 20:00:15 ]
pi_117827072
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:38 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Who's next? Leipheimer? Danielson? Zabriskie? Trouwens: 'ik aanvaard mijn schorsing'. :') Komt het even goed uit dat hij net gestopt is.
Idd. Net als Hincapie is het makkelijk sorry zeggen als je financieel binnen bent en een deal hebt gemaakt waardoor je niet de cel in hoeft.
En ook alweer gestopt met doping in 2006. Lijkt mij eerder een nieuw netwerk dat toen van start ging.
Vind dit soort nep spijtopstanten net zo vreselijk als een Virenque.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117827349
Deze renners worden deel van de oplossing genoemd. Dat is natuurlijk onzin. Ze waren en zijn een onderdeel van het probleem.
And that is the news.''
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:14:14 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_117827476
Snap nooit echt wat het probleem is met spijtoptanten. Ik schat die niet hoger of lager in dan degenen die ze aan de galg praten. Ze zijn gewoon wat sneller/slimmer/opportunistischer dan de rest (die hetzelfde hadden gedaan als ze de kans kregen, want dat opportunisme toonden ze al toen ze doping namen)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_117828875
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:11 schreef One_of_the_few het volgende:
Deze renners worden deel van de oplossing genoemd. Dat is natuurlijk onzin. Ze waren en zijn een onderdeel van het probleem.
Het is net als met drugsverslaafden, ze zeggen altijd ik ben clean en ik blijf dat ook. De realiteit is dus anders. ik wil die doktoren in de bajes zien, dan verandert er misschien echt wat.
Zolang alleen de renners dit blijven zeggen verandert er niets!
Ze zitten nu ook erg aan de dope,maar mindere sterke middelen dan EPO!
meer de producten om af te vallen/vrverbranders.
pi_117828929
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Doet niet ter zake.
dan blijf je toch gewoon naïef
pi_117829376
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Snap nooit echt wat het probleem is met spijtoptanten. Ik schat die niet hoger of lager in dan degenen die ze aan de galg praten. Ze zijn gewoon wat sneller/slimmer/opportunistischer dan de rest (die hetzelfde hadden gedaan als ze de kans kregen, want dat opportunisme toonden ze al toen ze doping namen)
Over het algemeen heb ik niks tegen spijtoptanten. In veel gevallen geven ze ook wel een positieve bijdrage aan een probleem. Italiaanse mafia bijvoorbeeld. Maar die betuigen dan tenminste spijt, ook al hebben ze veel crimineler gedrag vertoont van wielrenners.
Deze wielrenners zeggen sorry dat ik in het systeem zat en werd meegezogen. Eerst nemen ze geen verantwoordelijkheid door naar doping te grijpen en als ze na jaren worden gepakt en niks anders kunnen dan sorry zeggen nemen ze nog niet eens echt de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden.
And that is the news.''
pi_117829650
Ik ben net 50 pagina's onderweg in Tyler's boek, krijg je 1000 pagina's voor je kiezen die ook wel lekker weglezen eigenlijk... :')
pi_117829742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:55 schreef marcodej het volgende:
Ik ben net 50 pagina's onderweg in Tyler's boek, krijg je 1000 pagina's voor je kiezen die ook wel lekker weglezen eigenlijk... :')
Niks mooier toch? ^O^ (als je tenminste vrije tijd hebt :( )
pi_117829936
Wat sappige details:

TourDeJose twitterde op woensdag 10-10-2012 om 20:41:26 Tour of Luxembourg: riders on team bus heard police were at the hotel. They stopped and buried doping in the woods reageer retweet
inrng twitterde op woensdag 10-10-2012 om 20:40:11 "Zabriskie began to ask questions. He was fearful of the health implications of using EPO. Would he grow larger ears?" reageer retweet
TourDeJose twitterde op woensdag 10-10-2012 om 20:47:34 Soigneur Emma O’Reilly applied make-up/concealer on Armstrong’s arm in TDF1999 because a bruise caused by a syringe showed reageer retweet
TourDeJose twitterde op woensdag 10-10-2012 om 20:49:17 In 1999 Armstrong had a cortisone injection but no medical authorization. Dr. Del Moral falsified a prescription and predated it reageer retweet
hetiskoers twitterde op woensdag 10-10-2012 om 20:52:36 In 2002 krijgt Christian vande Velde op zijn donder van Lance. Kan alleen bij Postal blijven als-ie Ferrari's programma naar de letter volgt reageer retweet
pi_117830350
Ik blijf Zabriskie een baas vinden.
pi_117830457
Leipie gaat pas op 23 oktober bekennen:

pi_117830659
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Leipie gaat pas op 23 oktober bekennen:

Hier een statement van Leipie:

http://online.wsj.com/art(...)?mod=wsj_share_tweet
pi_117830662
Dan gaat ie ook zijn olympische medaille van Peking moeten inleveren.
pi_117830738
Het zijn allemaal bazen.. Jeweettoch.. Gilbert is voor mij eindbaas, waarom twittert tour de jose over 10 jaar..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_117830886
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:14 schreef kawotski het volgende:
Het zijn allemaal bazen.. Jeweettoch.. Gilbert is voor mij eindbaas, waarom twittert tour de jose over 10 jaar..
Ik snap deze post niet.
pi_117831088
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:17 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik snap deze post niet.
het is een antwoord op de post van letourdefrance. Topic gaat iets sneller dan ik dacht . Had m even moeten quoten
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_117831450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Riis ook.
Heeft Riis de boel net zo systematisch van doping voorzien en alles zo afgekocht als Bruyneel?

Denk dat Riis ook niet zuiver is, maar Bruyneel is een van de grootste smeerlappen van de moderne wielrennerij.
pi_117831553
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:28 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Heeft Riis de boel net zo systematisch van doping voorzien en alles zo afgekocht als Bruyneel?

Denk dat Riis ook niet zuiver is, maar Bruyneel is een van de grootste smeerlappen van de moderne wielrennerij.
Afgekocht denk ik niet, maar hij onderhield toch banden met Fuentes?
pi_117832470
http://cyclinginvestigation.usada.org/

Hier het volledige rapport, met alle appendices etc.
pi_117833102
http://d3epuodzu3wuis.clo(...)+Levi,+Affidavit.pdf

Onder punt 49 zegt Leipie dat de teamarts van Rabo (Leinders) hem EPO toediende, onder 51 zegt ie dat Leinders ook het dopingprogramma van Rabo runde...

http://d3epuodzu3wuis.clo(...)2c+Tom+Affidavit.pdf

Onder punt 25 betrekt Danielson de huidige teamarts van Liquigas erbij...
pi_117833189
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:55 schreef marcodej het volgende:
http://d3epuodzu3wuis.clo(...)+Levi,+Affidavit.pdf

Onder punt 49 zegt Leipie dat de teamarts van Rabo (Leinders) hem EPO toediende...

http://d3epuodzu3wuis.clo(...)2c+Tom+Affidavit.pdf

Onder punt 25 betrekt Danielson de huidige teamarts van Liquigas erbij...
Ben trouwens benieuwd wie 'Rider 14' is onder punt 50 van Leipie's verklaring...
pi_117833699
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:56 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ben trouwens benieuwd wie 'Rider 14' is onder punt 50 van Leipie's verklaring...
Lijkt me het meest logische dat dat Boogerd is. Freire lijkt me volstrekt onlogisch. Dat is al helemaal geen prater, laat staan dat hij hierover in gesprek gaat. Andere goede optie zou Rasmussen zijn, al kunnen er nog een tiental renners in aanmerking komen.
pi_117833764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lijkt me het meest logische dat dat Boogerd is. Freire lijkt me volstrekt onlogisch. Dat is al helemaal geen prater, laat staan dat hij hierover in gesprek gaat. Andere goede optie zou Rasmussen zijn, al kunnen er nog een tiental renners in aanmerking komen.
Boogerd was ook de eerste die in me opkwam ja.
pi_117833928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

Boogerd was ook de eerste die in me opkwam ja.
Lijkt me ook het meest voor de hand liggend. Maar goed, Erik Dekker, Den Bakker, Niermann, De Jongh, Wauters, zelfs fucking Jantje Boven is een mogelijkheid.
pi_117834034
http://www.guardian.co.uk(...)ong-doping-case-live

Guardian heeft er maar een liveticker van gemaakt. :D

Mooi leesvoer dit rapport.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:20:14 #52
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117834572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee.

US Postal ontvangt al sinds ergens begin jaren tachtig geen cent meer van de staat.

Is ook een federaal onderzoek geweest tegen Armstrong op dit punt, maar dat heeft dus jammerlijk gefaald en men heeft er met stille trom afscheid van genomen, aka we hebben er nooit meer wat van gehoord.

Maar ach, we gooien het er nu maar weer even bij hè, ook al is het de grootste leugen. Alles ter meerdere eer en glorie van meneer Tygart. Als op dit punt de waarheid al zo wordt verdraaid, dan geloof ik geen enkel woord van wat er in dat rapport staat.
Steek maar lekker je kop in het zand. Ooit was b.v. Furlan een gewone krabbelaar die ineens bij Gewiss de keien uit de straat reed. Herinner me nog een interview van Smeets met Rookster uit die tijd hoe het mogelijk was dat die Italianen opeens zo hard reden. Conclusie was toen dat het daar altijd mooi weer was om te trainen haha! Begreep het toen nog niet echt maar wist wel dat er iets niet klopte. En van Pharmstrong heb ik altijd gezegd dat hij de boel belazerde met z'n dokters attestjes, waarop ik hier menig keer afgeschoten ben. Wel lachen hoor, dat ik een vooruitziende blik had. Al blijft het natuurlijk triest om een mooie sport zo naar de verdommenis te helpen. Opsluiten die Texaan, en lang ook!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:21:50 #53
39333 Zelva
pi_117834685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Steek maar lekker je kop in het zand. Ooit was b.v. Furlan een gewone krabbelaar die ineens bij Gewiss de keien uit de straat reed. Herinner me nog een interview van Smeets met Rookster uit die tijd hoe het mogelijk was dat die Italianen opeens zo hard reden. Conclusie was toen dat het daar altijd mooi weer was om te trainen haha! Begreep het toen nog niet echt maar wist wel dat er iets niet klopte. En van Pharmstrong heb ik altijd gezegd dat hij de boel belazerde met z'n dokters attestjes, waarop ik hier menig keer afgeschoten ben. Wel lachen hoor, dat ik een vooruitziende blik had. Al blijft het natuurlijk triest om een mooie sport zo naar de verdommenis te helpen. Opsluiten die Texaan, en lang ook!
Ga je ook nog in op mijn bericht? Zo nee, waarom quote je me dan?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:24:25 #54
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117834889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ga je ook nog in op mijn bericht? Zo nee, waarom quote je me dan?
Een quote naar aanleiding van je laatste zin. Hoe dom of volhardend in je eigen waarheid kun je zijn?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:25:11 #55
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_117834944
Wordt tijd dat Boogerd ook eens zijn verhaal gaat doen, het is een beetje zielig om die man steeds krampachtig te zien ontkennen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:25:21 #56
39333 Zelva
pi_117834963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Een quote naar aanleiding van je laatste zin. Hoe dom of volhardend in je eigen waarheid kun je zijn?
En dan nog alleen het laatste deel van die zin. :N

Die zin kun je niet lostrekken van wat er daarvoor staat.
pi_117835011

Waren toch mooie tijden, al die dopingteams met gemiddelden boven de 55 km/uur.
pi_117835429
Zometeen in Nieuwsuur weer een item.
sig verwijderd door FA
pi_117835459
Wat is de functie eigenlijk van 'other-8' en 'rider-14'?
Waarom niet de namen noemen?
And that is the news.''
pi_117835870
Het is me overigens net iets té toevallig dat iedereen beweert opeens vanaf 2006 schoon te zijn. Ofwel heeft de affaire Fuentes zoveel schrik aangejaagd, ofwel liegen ze ook dat ze barsten.
pi_117835907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:40 schreef TheArt het volgende:
Het is me overigens net iets té toevallig dat iedereen beweert opeens vanaf 2006 schoon te zijn. Ofwel heeft de affaire Fuentes zoveel schrik aangejaagd, ofwel liegen ze ook dat ze barsten.
Wat denk je zelf :D?
pi_117836008
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:40 schreef TheArt het volgende:
De scope van het onderzoek gaat natuurlijk voornamelijk over de periode 99-05. Dus gewoon die periode bekennen, en voor de periode erna gewoon weer in de ontkenreflex.
pi_117836144
zo jammer voor de sport he
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_117836200
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:45 schreef densmee het volgende:
zo jammer voor de sport he
Nu wel, maar op de een of andere manier heb ik een idee dat er nu een complete beerput open gaat, en dat we er dan ook maar meteen vanaf zijn.
pi_117836217
In 2006 gebruikte de ene helft bij Fuentes, de andere helft bij een ander programma blijkbaar.

Riis, Bruyneel, Vaughters etc, allemaal een beroepsverbod imo.
Een 2e kans verdient iedereen, maar imo hebben ze hun mogelijkheid verspeelt om die 2e kans in de wielrennerij te grijpen. Die kans pakken ze maar ergens anders. Na jarenlang structureel te hebben gebruikt heb je eigenlijk al lang een 2e kans gehad.
And that is the news.''
pi_117836236
Maakt niks uit voor de sport, de mensen blijven toch wel komen.
pi_117836242
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:46 schreef Sautor het volgende:

[..]

Nu wel, maar op de een of andere manier heb ik een idee dat er nu een complete beerput open gaat, en dat we er dan ook maar meteen vanaf zijn.
we zijn er niet vanaf, doping blijft altijd
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_117836521
Het wordt zo nog een hels karwei om bij te houden welke uitslagen zijn geschrapt.
pi_117836630
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:25 schreef Mani89 het volgende:
Wordt tijd dat Boogerd ook eens zijn verhaal gaat doen, het is een beetje zielig om die man steeds krampachtig te zien ontkennen.
ik denk over 5 jaar, als de renners met wie hij reed ook met pensioen zijn, het gaat nl niet helemaal om hem zelf!
pi_117836640
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:51 schreef Leatherface het volgende:
Het wordt zo nog een hels karwei om bij te houden welke uitslagen zijn geschrapt.
Gewoon alle uitslagen schrappen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:54:45 #71
39333 Zelva
pi_117836749
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:51 schreef Leatherface het volgende:
Alleen die van Armstrong, all part of the deal.
pi_117836755
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gewoon alle uitslagen laten staan.
pi_117836773
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat is juridisch niet haalbaar en het lijkt me ook niet wenselijk.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 oktober 2012 @ 22:55:26 #74
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_117836801
Weet niet of deze ook al bekend is? Hier ook alle "supporting documents" enzo erbij.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_117836820
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Alleen die van Armstrong, all part of the deal.
De uitslagen van Leipheimer van 1999 tot 2006 plus zijn derde plaats in de Tour 2007 worden wel geschrapt.

Zijn bronzen olympische medaille en tweede plaats in de Vuelta 2008 mag ie dan blijkbaar weer wel houden.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:00:18 #76
39333 Zelva
pi_117837125
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:55 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De uitslagen van Leipheimer van 1999 tot 2006 plus zijn derde plaats in de Tour 2007 worden wel geschrapt.
Weer USADA die denkt dat ze zeggenschap hebben over wat er uit het verre verleden geschrapt wordt :')
pi_117837145
En wat is opeens de headline op de NOS-website: Rabo had dopingprogramma :')

No shit sherlocks. En of er niets beters te verzinnen valt.
pi_117837243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:00 schreef TheArt het volgende:
Rabo had dopingprogramma :')

Een nogal eigen interpretatie van de zaken. Leipheimer suggereert nergens dat er gestructureerd dopinggebruik binnen de ploeg was.
pi_117837347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:29 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Afgekocht denk ik niet, maar hij onderhield toch banden met Fuentes?
Ja, net zo'n beerput idd :r
Ik denk dat Schleck daar ook nog wel wat mee te maken heeft.

Over beerputten en afkopen gesproken.. Die hele Wenen-saga rondom Rabobank is toen ook mooi afgekocht.
pi_117837417
Tom Egbers bij Pauw en Witteman over rapprot en doping van US Postal.
Heel slecht :') 8)7
pi_117837510
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:03 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, net zo'n beerput idd :r
Ik denk dat Schleck daar ook nog wel wat mee te maken heeft.

Over beerputten en afkopen gesproken.. Die hele Wenen-saga rondom Rabobank is toen ook mooi afgekocht.
Niet alleen rondom Rabo. Eigenlijk was Rabo maar een klein radertje. Het draaide vooral om talloze wintersporters. De atleten en wielrenners die gelinkt werden aan Matschiner was maar een klein deel.
pi_117837515
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een nogal eigen interpretatie van de zaken. Leipheimer suggereert nergens dat er gestructureerd dopinggebruik binnen de ploeg was.
Onder punt 51 van zijn verklaring wordt dat gesuggereerd.
pi_117837527
Tom Egbers heeft geen verstand van wielrennen. Mart Smeets uitnodigen zou interessant zijn.
pi_117837782
marijnfietst twitterde op woensdag 10-10-2012 om 23:07:04 Ik begrijp nu ineens ook waarom Fränk en Andy zo dol zijn op vissen. In de Luxemburgse natuur. reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 oktober 2012 @ 23:11:16 #85
284411 crew  heywoodu
pi_117837845
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_117838146
pi_117838454
_O-
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 oktober 2012 @ 23:23:00 #88
284411 crew  heywoodu
pi_117838471
Maar die verklaringen zijn dus ook echt nog van de laatste weken...die van Jaksche staat bijvoorbeeld op afgelopen vrijdag.
pi_117838545
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:55 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is juridisch niet haalbaar en het lijkt me ook niet wenselijk.
Eigenlijk bedoelde ik het met een kwinkslag: je moet sport niet meer serieus nemen. Er wordt imo structureel doping gebruikt in vrijwel alle sporten. Het is daardoor meer entertainment en degene met de beste docter wint. Statistieken etc. zijn zinloos. Het is nog wel leuk om naar te kijken, maar eigenlijk moet je meteen maar vergeten wie er gewonnen heeft, het zegt toch niets.
pi_117838587
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

Weer USADA die denkt dat ze zeggenschap hebben over wat er uit het verre verleden geschrapt wordt :')
Heb je het rapport (of het uittreksel ervan van 200 pagina's) gelezen?
pi_117838615
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eigenlijk bedoelde ik het met een kwinkslag: je moet sport niet meer serieus nemen. Er wordt imo structureel doping gebruikt in vrijwel alle sporten. Het is daardoor meer entertainment en degene met de beste docter wint. Statistieken etc. zijn zinloos. Het is nog wel leuk om naar te kijken, maar eigenlijk moet je meteen maar vergeten wie er gewonnen heeft, het zegt toch niets.
Komop hey, je kunt toch wel emotionele waarde hechten aan sport en bewondering hebben voor sporters. Heb je dan niet vol verwondering naar Epke Zonderland gekeken, om maar wat te noemen?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:30:20 #92
39333 Zelva
pi_117838817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heb je het rapport (of het uittreksel ervan van 200 pagina's) gelezen?
Wat heeft dat er mee van te doen?

USADA heeft die bevoegdheid niet, hoeveel pagina's ze ook schrijven.
pi_117838853
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Komop hey, je kunt toch wel emotionele waarde hechten aan sport en bewondering hebben voor sporters. Heb je dan niet vol verwondering naar Epke Zonderland gekeken, om maar wat te noemen?
Nee, turnen vind ik sowieso niet interessant.
Emotie is wel leuk, maar ik neem sport allang niet meer serieus. En bewondering voor sporters...waarom zou ik bewondering moeten hebben voor iemand die valsspeelt?
Dus het moment zelf is leuk, maar al vlot vraag ik me af of het wel zuiver is geweest. En eigenlijk ga ik er vanuit dat het dat niet is. Misschien ben ik te cynisch, maar als je kijkt naar het wielrennen van af de jaren 90, dan kan ik niet anders concluderen dan dat er zeker tot 2005 structureel door bijna iedereen doping is gebruikt. En ik vind het erg moeilijk te geloven dat ze nu niet meer gebruiken. Dat wil er bij mij echt niet in.
pi_117838874
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het laatste woord heeft het IOC of als er nog een proces komt het WADA. Maar het kan natuurlijk goed zijn dat de aanbevelingen van het USADA worden overgenomen.
pi_117838977
Of ze nu doping gebruiken of niet, toch sta ik op de bank te springen als Bolt 9.5 seconden over 100m doet of als Contador Rodriguez op geniale wijze uit de leiderstrui rijdt. Ook kijk ik niet anders tegen Lance en de vuile jaren '90 aan nu ik dit allemaal weet (en wat we eigenlijk altijd al wisten).
pi_117839144
quote:

[..]

In het rapport geven ze aan waarom ze die bevoegdheid wel hebben. Dus misschien moet je het toch maar lezen.
http://www.scribd.com/doc(...)79/Reasoned-Decision

Hun claim is dat de termijn van 8 jaar niet absoluut is. Volgens het CAS panel zijn er argumenten om ervan af te wijken afhankelijk van o,a, het nationaal recht.
quote:
Under U.S. law, the running of a statute of limitation is suspended when a person has fraudulently concealed his conduct: “one who wrongfully conceals material facts and thereby prevents discovery of his wrong . . . is not permitted to assert the statute of limitations as a bar to an action against him, thus taking advantage of his own wrong
Of dit juridisch waterdicht is, kan ik zo niet zeggen, maar ze hebben iig argumenten (want waarom dit volgens hen van toepassing is, onderbouwen ze weer).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 23:40:23 ]
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:46:33 #97
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_117839398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:34 schreef marcodej het volgende:
Of ze nu doping gebruiken of niet, toch sta ik op de bank te springen als Bolt 9.5 seconden over 100m doet of als Contador Rodriguez op geniale wijze uit de leiderstrui rijdt. Ook kijk ik niet anders tegen Lance en de vuile jaren '90 aan nu ik dit allemaal weet (en wat we eigenlijk altijd al wisten).
Uiteraard , maar laten we vooral niet vergeten dat het vooral de hardnekkige ontkenning van Lance is die hem nu de das omdoet.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:50:23 #98
39333 Zelva
pi_117839517
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In het rapport geven ze aan waarom ze die bevoegdheid wel hebben. Dus misschien moet je het toch maar lezen.
http://www.scribd.com/doc(...)79/Reasoned-Decision

Hun claim is dat de termijn van 8 jaar niet absoluut is. Volgens het CAS panel zijn er argumenten om ervan af te wijken afhankelijk van o,a, het nationaal recht.

[..]

Of dit juridisch waterdicht is, kan ik zo niet zeggen, maar ze hebben iig argumenten (want waarom dit volgens hen van toepassing is, onderbouwen ze weer).
Maakt allemaal niet uit, de eindbeslissing ligt nooit bij de nationale antidopingorganisatie. Niet voor niets moeten ze een rapport opsturen naar de UCI. Dat is echt niet voor de goede sier.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:52:23 #99
6941 APK
Factual, I think.
pi_117839594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Uiteraard , maar laten we vooral niet vergeten dat het vooral de hardnekkige ontkenning van Lance is die hem nu de das omdoet.
Mooi koningsdrama ^O^
Sport is tegenwoordig ook soap en dit hoort erbij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_117839689
quote:

[..]

Mooi om te lezen dat je alle argumenten in de topics over deze zaak nog steeds negeert! ^O^

Eerder heb ik (en anderen) in meerdere posts al aangetoond dat ze die bevoegdheid weldegelijk hebben en dat sporter hier zelfs van op de hoogte is, omdat hij die bevoegdheid accepteert als hij een proflicentie wil.

Maar vandaag is het belangrijkste in jouw ogen ook wederom een halve regel die ongelukkig is geformuleerd in het persbericht over de financiele ondersteuning van US Postal, dat zegt genoeg over je positie in deze hele discussie. Dat US Postal vanaf de jaren '80 geen directe ondersteuning kreeg is trouwens een leuk opgezocht Wikipedia-feitje van je, maar daar wordt op Wikipedia niet eens een bron bij genoemd en het lijkt mij verder ook dat jij weinig inzicht hebt in de financien van de US Postal Services in de jaren '90. Er staat ook niet in het persbericht dat ze directe ondersteuning kregen, dat kan alsnog indirect via belastingvoordelen aan US Postal bijv., maar dat is ook helemaal niet het punt...

Maar het is de befaamde tactiek die Lance zelf ook toepast, want als dat het argument is om de hele geloofwaardigheid van het USADA te beschadigen is het natuurlijk te hilarisch voor woorden. Door de focus te leggen op een futiliteit wordt de aandacht van de feiten weggeleid en moeten we die maar negeren, nee tuurlijk. De 1000 pagina's bewijs die vandaag zijn gepresenteerd die wegen niet zwaarder? Nee, die worden volkomen genegeerd, want in het complotdenken is het toch allemaal gefabriceerd om Lance in een kwaad daglicht te stellen. Doen ze toch knap, 25+ mensen onafhankelijk onder ede aan hun conspiracy en persoonlijke vendetta tegen Lance laten meewerken!

Toen een paar maanden terug de discussie er was hierzo, was het tegenargument: 'er is overhaast veroordeeld, ik heb nog geen bewijs gezien!' En nu wordt het bewijs gepresenteerd in al z'n glorie en dan wordt het straal genegeerd door mensen die Lance geloven of steunen... Op die manier valt er toch niet te discussieren?! Prima als je gelooft in de 'mythe' van Lance, maar al dit bewijs negeren en de slachtoffer kaart blijven trekken vind ik een beetje triest worden en er valt op die manier ook amper meer over te discussieren.

In de vorige topics is dat verder ook al gezegd, het staat wat mij betreft ook buiten kijf dat Lance een getalenteerde sporter was, maar wel eentje die het spel hoog en gevaarlijk gespeeld heeft en nu alsnog grandioos op z'n bek is gegaan: hoge pieken, diepe dalen.

Anyway, die verklaringen zijn toch wel heel apart om te lezen ja! Tussen neus en lippen door verklaringen over het gebruik bij Rabo, de bevestiging van al die organisatie binnen teams, de verotte begeleiding en medewerkers... Maar zoals anderen ook al opmerkten, het blijft vals spel zo nu en dan, want al die verklaring '...t/m 2006.' zijn natuurlijk ook wel weer hilarisch. :D Maar het wordt tijd dat nog meer renners uit die periode hun verhaal nu gewoon gaan doen, want niemand gelooft nog dat ze clean rondreden natuurlijk. :)
Jack does it in real time...
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:55:43 #101
pi_117839710
quote:
Lance Armstrong betaalde dopingdokter Ferrari meer dan 1 miljoen dollar

Volgens het Amerikaans Antidopingagentschap USADA was Michele Ferrari een centrale figuur in de opkomst van Lance Armstrong. De organisatie zegt te kunnen bewijzen dat Armstrong tussen 1996 en 2006 intensief samenwerkte met de Italiaanse dopingarts.

Volgens het USADA betaalde Lance Armstrong tussen 1996 en 2006 meer dan 1 miljoen dollar aan de omstreden Italiaanse dokter. Als bewijs hebben de Amerikaanse dopingjagers bankafschriften van een Zwitserse bankrekening die behoren tot een bedrijf van dr. Ferrari.

Deze gegevens ontkrachten Armstrongs claim dat hij zijn samenwerking met de Italiaan in 2004 stopzette. Extra belastend materiaal komt in de vorm van het e-mailverkeer tussen Ferrari, diens zoon en Armstrong.

Die correspondentie bleef ook na 2004 voortduren.
Vlak voordat het document van USADA verscheen, gaf Armstrongs voormalige ploegmaat George Hincapie op zijn persoonlijke website dopinggebruik toe.

De New Yorker verklaarde aan het USADA dat Armstrong hem in 2000 bij dr. Ferrari introduceerde. Volgens Hincapie kon hij van zijn diensten gebruik maken voor 15.000 dollar per jaar. "Dr. Ferrari vertelde me dat de ploegartsen me zouden helpen bij bloeddoping. Dat deden ze ook", aldus Hincapie in zijn getuigenis. Hincapie werkte uiteindelijk van 2000 tot 2006 samen met Ferrari. .
pi_117839806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 23:50 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maakt allemaal niet uit, de eindbeslissing ligt nooit bij de nationale antidopingorganisatie. Niet voor niets moeten ze een rapport opsturen naar de UCI. Dat is echt niet voor de goede sier.
Toch maar het rapport lezen, zou ik zeggen. Ook hierop gaan ze in, op pagina 157 e.v.
quote:
Nothing in the Code grants UCI the unilateral power to adopt anunreasonably broad definition of discovery in order to give itself greater jurisdiction while diminishing the jurisdiction of an athlete’s National Olympic Committee or other anti-dopingorganization.
(...)
If there were any doubt concerning USADA’s responsibility for results management, it is removed by WADA’s interpretation of Article 15.3. In a letter from WADA’s Director General,David Howman, to UCI dated August 7, 2012, WADA explained, “there seems to be no question that the [anti-doping organization] which discovered the violations is USADA.”
pi_117839893
Ik vind niet dat het tijd is dat meer renners hun zondeN opbiechten. Schiet niemand iets mee op plus het grote publiek veroordeelt alleen maar zonder enig gezond verstand noch kennis van zaken. Volgens mij bereiken we ook niks met dit proces, hooguit een minder corrupte UCI
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:03:13 #104
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_117839945
Een minder corrupt UCI zou best wat schelen. :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:05:25 #105
pi_117840002
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:01 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind niet dat het tijd is dat meer renners hun zondeN opbiechten. Schiet niemand iets mee op plus het grote publiek veroordeelt alleen maar zonder enig gezond verstand noch kennis van zaken. Volgens mij bereiken we ook niks met dit proces, hooguit een minder corrupte UCI
Een minder corrupte UCI zou het probleem ook al grotendeels beginnen op te lossen. Wat verzorgers Willy Voet en Jef D'Hont al jaren geleden in hun boeken schreven over hoe de UCI en vooral Hein Verbrugghen te werk gingen was al hallucinant , en wat in dit rapport staat bevestigd dat eigenlijk alleen maar. Willy Voet zei in 1998 al dat de UCI aan Festina meermaals aangeboden had positieve tests te laten vallen 'als er wat in ruil tov stond' en blijkbaar zijn ze zelfs daarna daar gewoon mee verder gegaan. Hallucinant ...
pi_117840030
In de Italiaanse verklaringen wordt Moreno Moser genoemd als klant van Ferrari en ook Gasparotto wordt veel genoemd.
pi_117840286
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een minder corrupte UCI zou het probleem ook al grotendeels beginnen op te lossen. Wat verzorgers Willy Voet en Jef D'Hont al jaren geleden in hun boeken schreven over hoe de UCI en vooral Hein Verbrugghen te werk gingen was al hallucinant , en wat in dit rapport staat bevestigd dat eigenlijk alleen maar. Willy Voet zei in 1998 al dat de UCI aan Festina meermaals aangeboden had positieve tests te laten vallen 'als er wat in ruil tov stond' en blijkbaar zijn ze zelfs daarna daar gewoon mee verder gegaan. Hallucinant ...
McQuaid was nog even te zien in een ouder interview vanavond, maar wat een foute baas is dat ook ja... _O- Wel triest om te zien dat een van de grote sportbonden wederom zo corrupt is als maar zijn kan, na bijv. een Fifa. :)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:20:54 #108
6941 APK
Factual, I think.
pi_117840361
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:01 schreef opgebaarde het volgende:
Iedereen weet dit toch al :D
Wat wil jij dan?
De omerta in stand houden?

'Gezond verstand' :D
pi_117840531
US Postal Services is wat we in Nederland een ZBO (Zelfstandig Bestuurs Orgaan) noemen. In het Engels ook wel Quango of non-departmental public body genoemd. The Postal Reorganization Act van 1970 schrijft voor dat de service zelfvoorzienend moet zijn en geen directe subsidiestromen als primaire inkomsten mag hebben.
Dat is vooral een definitiespelletje. Want waar in een eerdere situatie de inkomsten naar de staat gingen en de kosten door de staat werden gedekt aan de hand van die inkomsten, gaat de inkomsten nu rechtstreeks naar de service. Ook hoeven ze zich aan een heel aantal reguleringsregels van de privatemarkt niet te houden. Sinds 2001 staat het bij het audit orgaan voor publieke uitgaven van het Congress ook op de lijst als high risk program.
Op http://www.gao.gov/search?q=us+postal+services vind je er alles over.
And that is the news.''
pi_117840619
Ook nog wat hoogtepuntjes van mijn kant uit de samenvatting:

quote:
One of the most memorable events that year was the Festina Doping Scandal at the Tour de France. The Festina incident set the typically calm and affable Dr. Celaya on edge, and on the day of the second time trial, in a panic over a possible police raid, Dr. Celaya flushed tens of thousands of dollars of performance enhancing drugs down the toilet of the team’s camper during the race.
quote:
In the Vuelta towards the end of a tough day of riding Armstrong asked Vaughters and Vande Velde to return to the team car and retrieve a cortisone pill for him. The teammates obliged, however,Jonny Weltz told Vaughters he did not have any cortisone in the car. Thinking quickly, Weltzcame up with a placebo, whittling down an aspirin pill and wrapping it in tin foil to give to Armstrong.
quote:
Armstrong, Vande Velde, Vaughters and Celaya stayed at a bed and breakfast for the1998 World Championships. Their bedrooms opened into a common area. One morning a UCI drug tester appeared and started setting up in the common area. This prompted Dr. Celaya to go outside to the car and retrieve a liter of saline which he put under his rain coat and smuggled right past the UCI tester and into Armstrong’s bedroom. Celaya closed the bedroomdoor and administered the saline to Armstrong to lower his hematocrit, without alerting the UCItester to their activities. Vaughters recalled that he and Dr. Celaya later “had a good laughabout how he had been able to smuggle in saline and administer it to Lance essentially under the UCI inspector’s nose.”
quote:
At a race in Spain Hincapie had heard from Armstrong that Armstrong had just taken testosterone. Lance told Hincapie,” that he was feeling good and recovered that he had just taken some ‘oil.’” Hincapie testified, “[w]hen I heard that drug testing officials were at the hotel, I texted Lance to warn him to avoid the place. As a result, Lance dropped out of the race.”
quote:
The adequacy of unannounced, no notice testing taking place in the sport of cycling remains a concern. For instance, at the 2010 Tour de France on two occasions the WADA independent observer (I.O.) team reported surveillance by cycling teams on the lookout for UCI testers. The WADA I.O. team reported they “could clearly see two persons watching the parking[lot] from their room windows half hidden behind the curtain as well as a team member seated infront of the hotel who immediately used his mobile phone when he saw the UCI [drug testing]team.”
quote:
Also, the team staff was good at being able to predict when riders would be tested and seemed to have inside information about the testing. For instance, according to David Zabriskie,“Johan [Bruyneel] always seemed to know when drug testers were coming at races. His warning that ‘they’re coming tomorrow’ came on more than one occasion.”

Jonathan Vaughters said,“[t]he Postal Service staff, including Johan and the soigneurs seemed to have an outstanding early warning system regarding drug tests. We typically seemed to have an hour’s advance notice prior to tests. There was plenty of time in advance of tests to use saline to decrease our hematocrit level.”

At the 2009 Tour de France the AFLD conducted joint testing with UCI testers and recorded in their official report that “the Astana team, of which Lance Armstrong was a member, benefited from privileged information or timing advantages during doping controltests.” For instance, on one testing mission doping control testers were delayed by UCI officials for at least 30 minutes in testing the Astana team. On another occasion, appropriate confidentiality regarding the timing of intended testing was not maintained. These documented instances merely point out that the alleged lack of positive tests pointed to by Mr. Armstrong do not, for these reasons and many others, establish that he did not dope.
quote:
Zabriskie also recalled an occasion when on the team bus during the Tour of Luxembourg the riders were told that police were at the team hotel and a team official advised that if any rider had any drugs in his bag that he should get rid of the drugs. After a rider’s drugs were buried in the woods, a team employee commented that, “those trees will be big in a few years.”
pi_117840631
En deze vind ik vooral triest eigenlijk:
quote:
In early 2003 David Zabriskie was 23 years old, a young man who had postponed a college education to see what he could make of himself in cycling. He must have felt fortunate to be on Lance Armstrong’s U.S. Postal Service Cycling Team. Zabriskie was, no doubt, happy to be walking to a meeting at a café in Girona, Spain with Team Director Johan Bruyneel, Team Doctor Luis del Moral and Zabriskie’s roommate at competitions, and a somewhat older cyclist named Michael Barry.

Zabriskie was away from home, a young man in an unfamiliar environment, he did not know Spanish and frequently felt lonely, one of the younger cyclists on a team of hardened professionals. However, on this day one would not have been surprised to find him expectant, hopeful. Zabriskie had recently shown success in the early season Four Days of Dunkirk, a four day stage race in which he had finished in a surprising fifth place.The result, accomplished from May 7-11, placed him in front of some well known racers at the time, men like Richard Virenque, Nicolas Jalabert and Laurent Brochard. Zabriskie had been warmly congratulated by the assistant team director and perhaps sensed that Bruyneel might have important plans for him.

Bruyneel was respected by Zabriskie whose father had died a few years before, his life shortened by drug addiction. Zabriskie had sought refuge in cycling. Long hard trainingrides were cathartic and provided an escape from the difficult home life associated with a parent with an addiction. He had vowed never to give in to the temptation to use, never to end uplike his father, furtively using drugs to feed his dependency and eroding his physical health. The group met at or near a café, and the conversation proceeded in English. Bruyneel got right to the point. He and del Moral had brought two injectable products for Zabriskie and Barry, something known as “recovery” and the banned oxygen booster, erythropoietin (known as “EPO”).

Zabriskie was shocked. This was the beginning of David’s third year on the team and he had not realized he would be required to dope. He realized, of course, that some cyclists in the peloton and likely some teammates fueled their success with banned substances. However, until now he had been largely shielded from the reality of drug use on the U.S. Postal Service Team. Zabriskie began to ask questions. He was fearful of the health implications of using EPO, and he had a slew of questions: would he be able to have children? Would it cause any physical changes? Would he grow larger ears? The questions continued. Bruyneel responded, “everyone is doing it.” Bruyneel assured that if EPO was dangerous no professional cyclists would be having kids. David was cornered. He had embraced cycling to escape a life seared by drugs and now he felt that he could not say no and stay in his mentor’s good graces. He looked to Barry for support but he did not find it. Barry’s mind was made up. Barry had decided to use EPO, and he reinforced Bruyneel’s opinions that EPO use was required for success in the peloton.

The group retired to Barry’s apartment where both David and Barry were injected with EPO by Dr. del Moral. Thus began a new stage in David Zabriskie’s cycling career – the doping stage. Cycling was no longer David’s refuge from drugs. When he went back to hisroom that night he cried.
pi_117840692
Ook een eye-opener in het rapport is dat ze aangeven dat de eerste EPO-tests alleen EPO konden opsporen die enkele uren voor de test was toegediend. Dus de renners spoten 's avonds EPO in, en konden dan rustig de volgende ochtend getest worden. Het kon dan toch al niet meer opgemerkt worden.
Het nuanceert die 500 tests van Armstrong wel. Waarover in het rapport wordt gezegd (en onderbouwd) dat die 500 schromelijk overdreven is (zoals we al wisten).
pi_117840701
http://nos.nl/artikel/428(...)ers-zelf-doping.html

quote:
"Hij kende de details rondom bloedtransfusies vlak voor de grote rondes en hij wist wanneer renners epo moesten nemen om hun bloedtoevoer te boosten na een transfusie", aldus de aantijgingen van renners als Levi Leipheimer, George Hincapie en Christian Vande Velde tegen hun voormalige ploegleider.

"Hij was aanwezig tijdens transfusies en hij gaf soms zelf doping aan renners."

Ook David Zabriskie legde een verklaring af. In het dossier staat: 'Zabriskie begon vragen te stellen. Hij was bang dat zijn gezondheid in gevaar kwam als hij epo gebruikte. Hij vroeg zich af op hij wel kinderen kon krijgen. Zou het fysieke consequenties hebben? Zou hij grotere oren groeien? (...) Bruyneel antwoordde: "iedereen doet het". Bruyneel stelde hem gerust door te zeggen dat als epo gevaarlijk was, geen enkele professional kinderen zou hebben.'
Grappige is dat niet één Vlaamse krant de naam Bruyneel zelfs maar noemt. _O- _O-
pi_117840774
met flaporen kan je juist harder afdalen >:)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:45:45 #115
pi_117840777
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:40 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Grappige is dat niet één Vlaamse krant de naam Bruyneel zelfs maar noemt. _O- _O-

Dat op zich is nochtans vreemd hoor. Hier in Vlaanderen is iemand ophemelen zilver , maar iemand tot op het bot kunnen afkraken nochtans goud. En daarnaast is Bruyneel hier al langer persona non grata bij de pers ...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 00:47:13 #116
pi_117840802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:40 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

En om meteen even het kopartikel op de pagina van de grootste krant hier aan te halen :

"Johan Bruyneel gaf renners zelf doping"

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rs-zelf-doping.dhtml
pi_117841113
Nast oa Pozzato en Kreuziger wordt ook LL Sanchez als klant van Ferrari genoemd in verklaring Bertagnolli.
pi_117841177
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En om meteen even het kopartikel op de pagina van de grootste krant hier aan te halen :

"Johan Bruyneel gaf renners zelf doping"

http://www.hln.be/hln/nl/(...)rs-zelf-doping.dhtml
Stond er nog niet toen ik keek zie de tijd 00.33 maar 7 minuten voordat ik poste en hln was de eerste krant in mijn rijtje.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 01:19:14 #119
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_117841211
hln leest hier mee?
Radio Soulwax!
pi_117841795
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:09 schreef marcodej het volgende:
Nast oa Pozzato en Kreuziger wordt ook LL Sanchez als klant van Ferrari genoemd in verklaring Bertagnolli.
Is dat het gebrek aan 'karakter' hij andere renners verweet?
And that is the news.''
pi_117841842
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:09 schreef marcodej het volgende:
En Popovych :+

Leipheimer haalde ook nog een trainingskamp aan waar Ferrari-renners aan het trainen waren, waaronder Armstrong, Vino en Kashechkin
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 03:35:43 #123
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_117844301
Ook triest om sommige van die mails van McQuaid te lezen, waarbij ze zelf niet lijken te weten wie er nu wel / niet jurisdictie heeft en hij dezelfde fout maakt als zovelen hier door te gaan beweren dat USADA geen jurisdictie heeft, terwijl dat weldegelijk het geval is als je naar de World Anti-Doping Code kijkt o.a.

Ik snap wel dat de UCI grondig te werk wil gaan, maar het belooft gewoon weinig goeds dat de instanties zelf onduidelijkheid blijven creeëren over hun jurisdictie en vervolgens ook nog zo stroef meewerken in alles. Het blijft gewoon kolderiek dat dopingzaken 'teruggaan' naar het organiserende orgaan, die er geen enkel belang bij hebben hun boegbeelden te schorsen en als gevolg daarvan dus meewerken aan corruptie en verduistering. Er moet gewoon 1 authoriteit komen die de dopingzaken oppakt en afhandelt, alleen op die manier kan die corruptie ook een slag worden toegebracht...
pi_117844342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:20 schreef APK het volgende:

[..]

Iedereen weet dit toch al :D
Wat wil jij dan?
De omerta in stand houden?

'Gezond verstand' :D
Wat voor zin heeft het om nu nog achter de nummers 20 tot 50 te gaan in de edities van de tour tussen 95 en 06. Wat valt daarmee te bereiken?
pi_117844496
Misschien leuk om even een opsomming te maken van welke grote overwinning mogelijk gaan sneuvelen.

-Vuelta-winst van Heras in 2003 (en dan Nozal tot winnaar uitroepen? _O-)
-Giro-eindwinst in 2005 van Savoldelli (dan wint Rujano *O*)
-Olympische tijdrit titels van Ekimov in 2000 en 2004 (jeuj, Ullrich and Julich dan als gouden medaillewinnaars _O_)
pi_117844924
En toch gaat ondanks de perikelen de koers gewoon door en vergaap ik me dadelijk aan de Chinese muur.
pi_117845133
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat voor zin heeft het om nu nog achter de nummers 20 tot 50 te gaan in de edities van de tour tussen 95 en 06. Wat valt daarmee te bereiken?
Statement naar renners van nu.
pi_117845165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:06 schreef marcodej het volgende:
In de Italiaanse verklaringen wordt Moreno Moser genoemd als klant van Ferrari en ook Gasparotto wordt veel genoemd.
Welke als ik vragen mag?
pi_117845362
Boogerd blijft ontkennen

quote:
Boogerd ontkent epo-gebruik
HOOFDDORP - Michael Boogerd zegt tegenover NUsport 'nooit epo te hebben gebruikt'.

Woensdag werd een verklaring openbaar van Boogerds voormalige teamgenoot Levi Leipheimer, die onder ede heeft verklaard in zijn drie jaar bij Rabobank epo te hebben gebruikt.

In een eerste reactie op de bekentenis van Leipheimer, die in 2002, 2003 en 2004 voor Rabobank uitkwam, zegt Boogerd: “Ik heb Leipheimer nooit epo zien gebruiken en het hem nooit zien aanschaffen.”

Boogerd reed van 1996 tot en met 2007 voor de Nederlandse wielerformatie. Boogerd ontkent zelf te hebben gebruikt. “Ik heb nooit epo gekocht en nooit epo gebruikt.”

Leipheimer vertelt in het woensdag openbaar geworden 1000 pagina’s tellende dossier met belastend bewijs tegen Lance Armstrong en diens ploeg US Postal dat hij ook na zijn komst bij Rabobank epo bleef gebruiken in de jaren 2002, 2003 en 2004.

“Ik werd daarbij geassisteerd door de teamdokter bij wie ik de epo aanschafte”, vertelt Leipheimer. “Gedurende mijn periode bij Rabobank was ik me er van bewust dat …...epo ook gebruikte en we hebben dat ook verscheidene malen met elkaar besproken.”
Discreet
De naam van de bewuste renner is in het afgedrukte citaat van Leipheimer zwart gemaakt en vervangen door de codenaam: Rider-14.

“Ik heb het epo-gebruik niet onder mijn ogen zien gebeuren bij Rabobank”, zegt Boogerd. “Dus als het is gebeurd, dan is dat heel discreet gegaan. En die renner 14, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ben. Daar geloof ik niets van.”
De Rooij
Als manager van de Raboploeg wist Theo de Rooij niets van het dopinggebruik van renner Levi Leipheimer.
''Een renner maakt zelf zijn keuzes, niet de ploegleider of de ploegarts.'' Dat zei de voormalig algemeen directeur van de Rabobank-wielerploeg donderdagochtend voor de microfoon van Radio 1.
De Rooij ontkende weet te hebben van het epo-gebruik van Leipheimer.
''Ik heb mij daar nooit mee bezig gehouden. Ook als renner niet en dat zou ik onder ede willen verklaren'', liet hij weten. ''We krijgen nu weer van alles uit het verleden dat ons in de wielen rijdt. Je moet je afvragen waar en wanneer het ophoudt. Dat punt lijkt nu gekomen.''
''Onze renners zijn gecontroleerd en vrijuit gegaan. We hebben ons aan de regels gehouden'', bestreed De Rooij de beschuldigingen.
Non-actief
Omega-Pharma QuickStep, de huidige ploeg van Leipheimer, heeft de renner inmiddels op non-actief gezet.
"We nemen de beslissingen van het USADA en Levi's verklaringen bijzonder ernstig. We willen alle informatie grondig bestuderen en eerst persoonlijk met Leipheimer spreken", aldus een verklaring van de ploeg.
"We willen benadrukken dat de strijd tegen doping altijd één van onze belangrijkste richtlijnen is geweest. Leipheimer is door het USADA geschorst voor feiten die hij pleegde voor hij bij ons reed."
Wat een carriere kan hij nog gaan opbouwen met al z'n 2e en 3e plaatsen _O- :')
pi_117845393
Boogerd :')
pi_117845597
Boogerd, doe dit nou niet man. :')

En dit wordt ook zo flauw, want misschien nam hij dan wel geen EPO, maar wel 30 transfusies per jaar en allerlei groeihormonen of andere bagger, 'maar geen EPO!', tsja... :')

Het enige wat hem enigszins geloofwaardig kan maken als hij zegt dat hij geen EPO nam, is om te zeggen wat hij dan wél deed, want op boterhammen pindakaas VDB achterna vliegen gelooft geen hond natuurlijk. :D
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:56:09 #133
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_117845957
Sjonge jonge: "onze renners zijn in tests nooit schuldig bevonden". Hoe kun je dat nou als argument aanvoeren als een van die renners net heeft bekend epo te hebben gebruikt. Die tests zijn niet echt een maatstaaf dan he :')
pi_117846013
Boogerd, geeft toch gewoon toe man, op deze manier maak je je belachelijk.

Het is jammer voor de wielersport :'( :'( :'( :'( :'( , maar leuk leesvoer is het wel. :D :D
pi_117846143
Het blijft toch ook verbazingwekkend hoe makkelijk die gasten blijkbaar de hele wereld kunnen blijven voorliegen. Je moet er dan toch wel zelf in geloven maar hoe je dat doet met een spuit epo in je arm :?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:03:13 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117846221
Het valt niet mee als je met z'n allen in de wielerwereld je leven lang liegt om dan nog te weten wat waar is
pi_117846412
Rider-14 kan natuurlijk ook Marc Lotz zijn, die heeft dit toch ook al toegegeven?

(Op alfabetische volgorde van achternaam was Lotz nummer 14 van Rabobank in 2002);
http://memoire-du-cyclisme.net/pelotons/equipes.php?q=9178
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_117846433
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het blijft toch ook verbazingwekkend hoe makkelijk die gasten blijkbaar de hele wereld kunnen blijven voorliegen. Je moet er dan toch wel zelf in geloven maar hoe je dat doet met een spuit epo in je arm :?
In het achterhoofd houden dat al je collega's ook die spuit in de arm zetten. Als er dan gevraagd wordt aan jou: "speel je vals?" dan kan je eerlijk zeggen dat dit niet het geval is.
Als je hoort dat de beste concurrent niet alleen beschikking heeft op beter spul alswel wat contactjes heeft, wat oneerlijk is, kan je je daar heel boos over maken maar kan je dit tegen niemand zeggen...

En na je carriere, ook dan kan je nog niet alles eerlijk opbiechten. Je verliest er alleen maar mee en je beschadigt vrienden, kennissen en iedereen die dicht bij jou staat.

En er zijn vast en zeker heel veel renners die niet kunnen liegen en niet aan de troep wilden, die hebben wij niet zien koersen op de tv. En dat de rest liegt en kan liegen, ja logisch toch
pi_117846550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef franklop het volgende:
Rider-14 kan natuurlijk ook Marc Lotz zijn, die heeft dit toch ook al toegegeven?

(Op alfabetische volgorde van achternaam was Lotz nummer 14 van Rabobank in 2002);
Goede mogelijkheid, scherp!

Al weet ik niet of Lotz nu zo'n prater was toentertijd in het team al, want hij werd toch betrapt op bezit en deed toen z'n verklaring pas? Of vergis ik mij nu? Niet dat hij toen per se er al helemaal open over sprak actief in het team per se...
pi_117846641
quote:

[ afbeelding ]
Ik zag je in het vorige deel zeggen dat de pers dikwijls achterloopt qua berichtgeving.

Ik weet niet precies wanneer een voor topsport geschikte variant van EPO op de markt kwam maar het is bijv. bekend dat voetballers in de jaren '70 aan de bloeddoping zaten. Niet de minste spelers als Paul Breitner, Franz Beckenbauer en zelfs Pelé hebben dit bekend. Beckenbauer bekende dit in 1977 al, Breitner kwam ermee op de proppen na Toni Schumacher zijn abpfiff boek en vergoeilijkte het.

Ook leuk is dat tot 1982 in Italië geen dopingtests werden uitgevoerd, in de Bundesliga kwam het pas na 1988.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_117846677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zag je in het vorige deel zeggen dat de pers dikwijls achterloopt qua berichtgeving.

Ik weet niet precies wanneer een voor topsport geschikte variant van EPO op de markt kwam maar het is bijv. bekend dat voetballers in de jaren '70 aan de bloeddoping zaten. Niet de minste spelers als Paul Breitner, Franz Beckenbauer en zelfs Pelé hebben dit bekend.
Was er toch één van Bayern die verklaarde dat hij zijn ploeggenoten in de kleedkamer zichzelf zag injecteren, of zit ik nu in de war?
pi_117847073
Edit: al gepost

[ Bericht 96% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 11-10-2012 11:52:39 ]
pi_117847134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Was er toch één van Bayern die verklaarde dat hij zijn ploeggenoten in de kleedkamer zichzelf zag injecteren, of zit ik nu in de war?
Weet je nog wie dat was? Die team-arts van hen is iig geen frisse gozert
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:31:40 #144
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117847139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wanneer een voor topsport geschikte variant van EPO op de markt kwam
2e helft jaren 80, topsport geschikte variant hahaha, Ik las een artikel waarbij gesteld werd dat er nog steeds klinische tests werden gedaan toen er al de eerste geruchten de ronde deden bij de 'early adopters' onder de sporters. Er begonnen toen ook wat Vlaamse en Nederlandse renners te sterven, waarbij het nooit bewezen is maar er toch wel erg veel rook was qua EPO gebruik.
pi_117847152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Weet je nog wie dat was? Die team-arts van hen is iig geen frisse gozert
Geen idee, ik meen het ooit ergens gelezen te hebben, maar er komt geen naam in me op.
pi_117847497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Geen idee, ik meen het ooit ergens gelezen te hebben, maar er komt geen naam in me op.
OK, misschien weet iemand anders dit.

Weet wel dat Cannavaro dit deed in de kleedkamer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_117847528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

OK, misschien weet iemand anders dit.

Weet wel dat Cannavaro dit deed in de kleedkamer.
Ja, Parma stond er destijds berucht om.
pi_117847694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:43 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, Parma stond er destijds berucht om.
Pharma
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:48:45 #149
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_117847712
Juventus ook. Zidane heeft ook toegegeven dat hij in z'n Juve tijd bloedtransfusies heeft ondergaan.
pi_117847829
Weet iemand of die beschuldigingen aan het adres van LL Sanchez voor of tijdens rabo zijn?
pi_117848254
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand of die beschuldigingen aan het adres van LL Sanchez voor of tijdens rabo zijn?
Ik denk voor, aangezien hij ten tijde van de Fuentes zaak bij Liberty reed.
pi_117848322
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:48 schreef Fenomeno het volgende:
Juventus ook. Zidane heeft ook toegegeven dat hij in z'n Juve tijd bloedtransfusies heeft ondergaan.
Mooie UEFA-cup finale in 1995 dan. :D 60+. :')

Speelde destijds Fernando Couto ook niet bij Parma?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:06:45 #153
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_117848377
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mooie UEFA-cup finale in 1995 dan. :D 60+. :')

Speelde destijds Fernando Couto ook niet bij Parma?
:Y
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:08:17 #154
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117848434
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Pharma
:D _O-
pi_117849236
Op Youtube staat nog een schitterend filmpje van Cannavaro die zijn injectie krijgt voor de finale van 1998.

Het was echt een geweldig team, dat wel :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:00:55 #156
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117850179
quote:
Riccardo Ricco: 'Lance Armstrong is een groot kampioen'
Met zulke vrienden...
pi_117850200
Over 5 jaar komt rapport naar voren waarin blijkt dat Sky de titel 'meest geavanceerde dopingprogramma' overneemt van US Postal.
And that is the news.''
pi_117850423
Tóch ben ik niet zo cynisch als velen hier en denk ik dat het huidige wielrennen relatief schoon is. Frustrerende is wel dat de winnaars dan wellicht weer wel gebruiken.
pi_117850767
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tóch ben ik niet zo cynisch als velen hier en denk ik dat het huidige wielrennen relatief schoon is. Frustrerende is wel dat de winnaars dan wellicht weer wel gebruiken.
aan de andere kant, het ophemelen van de nieuwe generatie etc is ook zwaar naïef van velen. Dat wordt na 1998 ook al zo vaak geroepen. 'Nee, nu echt!'. tja, tot 2006 werd er massaal doping gebruikt met verschillende programma's.
Alle dopingzondaars zeggen massaal vanaf toen gestopt te zijn. Heel geloofwaardig :') En het gaat ook voorbij aan hun eigen verweer, namelijk dat het systeem ze dwong. Dat betekent dat jongeren minimaal tot 2006 ook door het systeem werden gedwongen.
And that is the news.''
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:46:32 #160
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_117851969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:46 schreef ralfseltje het volgende:
Deze al gepost?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef franklop het volgende:

donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:56 #162
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_117852012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef franklop het volgende:

[..]

[..]

Maar Marc Lotz past nooit op dat zwarte balkje, zijn naam is net als Boogerd te kort. Is natuurlijk maar een theorie, maar ik vind hem vrij slim gevonden.
pi_117853258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Maar Marc Lotz past nooit op dat zwarte balkje, zijn naam is net als Boogerd te kort. Is natuurlijk maar een theorie, maar ik vind hem vrij slim gevonden.
Dat zat ik ook te denken inderdaad :P. Dat denk je toch eerder aan Michael Rasmussen, was die tegelijk met Leipheimer bij Rabo?

Ach, echt relevant is het niet want iedereen deed wel iets.
pi_117853525
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

aan de andere kant, het ophemelen van de nieuwe generatie etc is ook zwaar naïef van velen. Dat wordt na 1998 ook al zo vaak geroepen. 'Nee, nu echt!'. tja, tot 2006 werd er massaal doping gebruikt met verschillende programma's.
Alle dopingzondaars zeggen massaal vanaf toen gestopt te zijn. Heel geloofwaardig :') En het gaat ook voorbij aan hun eigen verweer, namelijk dat het systeem ze dwong. Dat betekent dat jongeren minimaal tot 2006 ook door het systeem werden gedwongen.
Mja bijvoorbeeld Leipheimer zei dat hij het te risico- en stressvol vond om op eigen gelegenheid te gebruiken. Dat hij ook stopte in 2007 omdat er geen georganiseerd programma meer was, maar toen dat er wel weer was er ook weer mee begon.

Ik denk dat zo'n kantelmoment best kan plaatsvinden. Door Fuentes zag men dat je dopingdokter gepakt kan worden, en dat iedereen dan zou kunnen hangen. Georaniseerd dopinggebruik werd te risicovol, het werd aan individuele renners overgelaten om hun dopingzaakjes te regelen.

Verder baseer ik mijn mening op bijvoorbeeld inspanningsfysioloog die vroeger zei dat de prestaties onmenselijk waren, onmogelijk te behalen zonder hulpmiddelen, en nu zegt dat de huidige prestaties wél geloofwaardig zijn.
pi_117855278
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:28 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Welke als ik vragen mag?
Die van Bertagnolli. Was iets te vlug met Moreno Moser. Alleen "het neefje van Fransesco Moser" wordt genoemd, kan ook Leonardo zijn.
pi_117855384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:16 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die van Bertagnolli. Was iets te vlug met Moreno Moser. Alleen "het neefje van Fransesco Moser" wordt genoemd, kan ook Leonardo zijn.
Die lijkt me logischer, aangezien hij ploeggenoot was van Bertagnolli bij Diquigiovanni.
pi_117855668
quote:
Bram de Groot was één van de oud-Rabobankrenners die de periode 'Leipheimer' in zijn geheel meemaakte. Net als Boogerd ontkent hij. "Ik heb niet gebruikt. Dat was een keuze. Over anderen heb ik wel vermoedens. Maar ik kan alleen voor mezelf spreken."
"Je denkt echt wel eens: 'als ik er ook voor was gegaan dan had ik dit en dit kunnen kopen'. Maar ik heb bewust deze keuze gemaakt. Ik heb zes keer de Tour gereden. Daar ben ik trots op. Al was ik maar een knecht", aldus De Groot. Hij vindt dat het straffen van dopingzondaars nog zwaarder kan. "Hincapie stopt. Die heeft miljoenen op zijn bankrekening. En zegt nu dat hij heeft gebruikt. Net als die anderen. Maar ze leven vrolijk verder. Pak die miljoenen dan ook af."
Zijn toch wel de trieste reacties. Natuurlijk durf ik voor hem ook niet mijn hand in het vuur te steken, maar zo'n reactie komt op mij wel 100 keer geloofwaardiger over dan die van Boogerd.

De Groot is ook in een bijzonder diep zwart gat gevallen zoals dit jaar tijdens de Avondetappe wel te zien was. Leek me een liefhebber pur sang, die eigenlijk zijn carrière voor jan met de korte achternaam heeft gereden.
pi_117855919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zijn toch wel de trieste reacties. Natuurlijk durf ik voor hem ook niet mijn hand in het vuur te steken, maar zo'n reactie komt op mij wel 100 keer geloofwaardiger over dan die van Boogerd.

De Groot is ook in een bijzonder diep zwart gat gevallen zoals dit jaar tijdens de Avondetappe wel te zien was. Leek me een liefhebber pur sang, die eigenlijk zijn carrière voor jan met de korte achternaam heeft gereden.
Het zwarte gat, met hem zovelen. Maar De Groot was wel een trieste personificatie daarvan.
pi_117855993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Inderdaad erg hard. Had hij in Armstrongs team gezeten, was hij waarschijnlijk dusdanig onder druk gezet dat hij had moeten gebruiken (maar dat had dan misschien weer positief voor hem uitgepakt).
pi_117856140
Even wat interessante passages uit het Bertagnolli onderzoek

Van het Cyclingnews forum

quote:
... is most interesting. I can't translate all of it, of course, but I feel there are some very relevant parts the Clinic would be eager to discuss.

* Bertagnolli started working with Ferrari in 2006, to have his thyroid problems treated.

* In July 2007, he went to St. Moritz to see Ferrari, who provided him with EPO, to be injected intravenously. Bertolini, Chicchi, Gasparotto and Pellizotti were with him in St. Moritz. Bertagnolli also recalls seeing Vinokourov and a group of other cyclists with Ferrari in Livigno, 2006.

* Bertagnolli started taking EPO in 2003, as advised by doctor Manelli, but in a very amateuristic way: Ferrari showed him how to use the product properly, in order not to test positive.

* A lot of Bertagnolli's Liquigas colleagues also went to Ferrari: he names Pellizotti, Chicchi, Gasparotto... and Kreuziger. He recalls seeing Popovych and Bileka at Ferrari's house and also mentions Morris Possoni.

* In 2007 Bertagnolli started with blood transfusions. Ferrari told him which refrigerator to buy to store his blood in the best way (at the right temperature). He stored his blood in plastic bags. He affirms he did not transfuse blood prior to working with Ferrari, and it scared him a lot.

* In 2008 Liquigas forbid its riders to work with Ferrari, so Bertagnolli only performed a single transfusion. In 2009 he did "some", in 2010 the transfusions were three.

* Bertagnolli met Ferrari at the end of 2010. Ferrari told him to "throw away all evidence", because he knew of the ongoing Popovych investigation. Ferrari told him to consider using polypropylene blood bags or "flebi di vetro" (an object in glass used for transfusions).

August 27, 2010: in an intercepted conversation in Ferrari's mobile camper, Ferrari and Bertagnolli talk about a number of riders and doping practices:

* Bertagnolli says "everybody is going a little slower"; Ferrari says it's because the riders don't take EPO anymore

* Bertagnolli says "Pozzovivo hurts us on the climbs"; Ferrari says it's because he weighs about 50 kg; Bertagnolli answers he never ever saw him do things like that, "he's all muscles"

* Ferrari says some riders are using AICAR, but the product can be detected and it has to be imported

* Bertagnolli says the product comes from Slovenia; he names Grega Bole and Spilak as possible users, and also Chiarini

* Ferrari thinks it's madness to use AICAR because the molecule is easily detectable

(some less important parts and an interruption in the registration)

* Bertagnolli thinks "for Scarponi it's important to see how the Petacchi case will pan out"

* Ferrari responds Petacchi is in trouble although Bernucci took all of the blame

* Bertagnolli thinks it's incredible some riders still go to Manelli (the first doping doctor Bertagnolli himself consulted): Astarloa, Bernucci, Celestino and Honchar were some of his clients, and they all tested positive

* Ferrari asserts the Mapei Lab is a joke and the tests there don't prove anything

* Retacrit is another detectable EPO molecule; Maccanti and Biondo have been found positive for NESP after using Retacrit and thus, Ferrari thinks it's a molecule for "suicidal fools"; he wonders why the testers don't always detect it

Another conversation, September 28, 2010 (due to technical problems the Italian police only recorded the first 30 minutes of the conversation):

* Ferrari shows he's better at interpreting blood data than the UCI

* Ferrari is "obsessively monitoring" the blood data of his clients

Some pages seem to be missing here, or I didn't read the document too well.

December 1, 2010, another conversation:

* Ferrari asks Bertagnolli which blood bags he used, Contador might have used bags in PVC, Bertagnolli has been using polypropylene bags which are not detectable, so he's not in trouble

* some stuff about blood transfusions, no details

* riders who want to dope can't go to Teide anymore because the place is "bruciata" - monitored and known by the antidoping authorities

* Ferrari speculates someone in the lab might have spiked Contador's blood with clenbuterol

* Bertagnolli asks if Contador might have used Actovegin, but Ferrari says no; "Actovegin is made of calf's blood, normally they don't use clen for that"
Reply With Quote
Vooral de opmerking van Bertagnolli over Pozzovivo, waar Ferrari hem vervolgens terugfluit, valt op.
pi_117856308
Iemand al wat vernomen van Boonen, die zijn carriére begon bij US Postal?

En de tranen van Max van Heeswijk en zijn (al dan niet) bekentenis komen nu ook in een mooi daglicht te staan. _O_
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:44:56 #172
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117856436
quote:
Bondsprocureur Fransen: 'Bruyneel riskeert levenslange schorsing'
Ferme taal.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:47:18 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117856544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:42 schreef marcodej het volgende:
Uiteraard een vervelende zaak, maar afgezien van de onverwachte derde plaats in P-R heeft hij daar geen grote successen gehaald; hij lijkt me dan ook niet erg hoog op de lijst van potentieel geviseerde renners staan.
pi_117856588
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Ferme taal.
_O_
pi_117856644
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:47 schreef Reya het volgende:

[..]

Uiteraard een vervelende zaak, maar afgezien van de onverwachte derde plaats in P-R heeft hij daar geen grote successen gehaald; hij lijkt me dan ook niet erg hoog op de lijst van potentieel geviseerde renners staan.
In zijn eerste jaren was hij nog stagiair ja, een kleintje. Maar toch. Als het systeem zo allesomvattend was en je alleen bij het team mocht als je hetzelfde programma als Lance volgde, dan is het nogal logisch dat er ook vraagtekens bij alle US Postal-renners van die tijd, en dus ook Boonen, gezet mogen worden.
pi_117856650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mja bijvoorbeeld Leipheimer zei dat hij het te risico- en stressvol vond om op eigen gelegenheid te gebruiken. Dat hij ook stopte in 2007 omdat er geen georganiseerd programma meer was, maar toen dat er wel weer was er ook weer mee begon.

Ik denk dat zo'n kantelmoment best kan plaatsvinden. Door Fuentes zag men dat je dopingdokter gepakt kan worden, en dat iedereen dan zou kunnen hangen. Georaniseerd dopinggebruik werd te risicovol, het werd aan individuele renners overgelaten om hun dopingzaakjes te regelen.

Verder baseer ik mijn mening op bijvoorbeeld inspanningsfysioloog die vroeger zei dat de prestaties onmenselijk waren, onmogelijk te behalen zonder hulpmiddelen, en nu zegt dat de huidige prestaties wél geloofwaardig zijn.
Ik heb nog niet alles over leipheimer gelezen. Helaas ook nog andere dingen te doen.
Wanneer zegt hij weer te zijn gaan gebruiken onder een programma?
And that is the news.''
pi_117856665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:42 schreef marcodej het volgende:

En de tranen van Max van Heeswijk en zijn (al dan niet) bekentenis komen nu ook in een mooi daglicht te staan. _O_
Mooi figuur inderdaad, die Van Heeswijk. stoere taal uitkramen, maar dan janken wanneer het hem te heet onder de voeten wordt.....
pi_117856897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:38 schreef baggerbaas het volgende:

* riders who want to dope can't go to Teide anymore because the place is "bruciata" - monitored and known by the antidoping authorities
Laten Wiggins en co daar nu constant trainen :P

Verder wordt Bole dus genoemd, maar dat kan ook niet anders als je naar Vacansoleil gaat :+
pi_117856992
Mischien kunnen we beter renners gaan noemen die niet ergens verdacht zijn.

Ik kom zo snel alleen bij Hushovd terecht. Is Samsan al ergens van beschuldigt geweest?
And that is the news.''
pi_117857060
Waarom kan die Ferrari zich maar in de buurt van wielerteams blijven ophouden?
pi_117857141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik kom zo snel alleen bij Hushovd terecht. Is Samsan al ergens van beschuldigt geweest?
Evans, maar die reed bij Mapei en Telekom.....

Sastre ooit nooit formeel ergens van verdacht, maar die reed bij ONCE en bij Bjarne Riis.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:01:58 #182
168304 Mani89
pi_117857196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Evans, maar die reed bij Mapei en Telekom.....

En trainde ook met Ferrari.
pi_117857364

:')
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 16:08:02 #184
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_117857414
Mart zal vast huilend in een hoekje zitten nu blijkt dat Armstrong tegen hem gelogen heeft.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:10:08 #185
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117857504
quote:
Ik dacht eerst fotoshop, maar het is nog een echt boek ook! _O-
pi_117857539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:10 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Het is nog een echt boek ook! _O-
Je kan er eigenlijk alleen maar om lachen :')
pi_117857604
quote:
9s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:08 schreef Slobeend het volgende:
Mart zal vast huilend in een hoekje zitten nu blijkt dat Armstrong tegen hem gelogen heeft.
Vanavond is hij in DWDD.
pi_117857780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:12 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Vanavond is hij in DWDD.
Alvast voor de potentiele bingo:

'...jarenlange heksenjacht...'

'...ex-coureurs met wrok dat Lance alles won...'

'...persoonlijke vendetta tegen Lance door Tygart...'

'...nog nooit positief getest, terwijl hij de meeste getestte atleet in de geschiedenis is met meer dan 500+ tests...'

'...hij vertelde mij - mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen - in interviews altijd dat hij niets nam...'

'...iedereen deed het waarschijnlijk, dus hij won alsnog terecht!...'

'...geen bevoegdheid van de USADA in deze, onafhankelijke rechter nodig...'

Dat wordt natuurlijk een aanfluiting dat gesprek. :') Het zou Mart sieren als hij zegt: 'hij heeft hoog spel gespeeld, net als zovelen, maar hij valt nu terecht van zijn voetstuk!' Maar grote kans dat hij op een of andere manier weer de kaart trekt van 'het was niet onze rol om dit te onderzoeken en het is nu te lang terug.'
pi_117857985
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Maar grote kans dat hij op een of andere manier weer de kaart trekt van 'het was niet onze rol om dit te onderzoeken en het is nu te lang terug.'
Het was hun taak wel om te onderzoeken, maar ze hadden toch niet ver gekomen. Renners liegen in hun bek en zullen ook nooit de complete waarheid vertellen.

Tenzij ze onder ede staan, wat nu gebeurd is.

Zoals Jeroen Koster zegt:

kozz201 twitterde op donderdag 11-10-2012 om 08:04:05 Na lezen rapport toch weer de vraag 'heb ik al die jaren bij de teambussen staan slapen?' #Maffia #tourdefrance reageer retweet
Er is overigens al genoeg naar buiten gekomen door journalisten, alleen nooit het grote geheel. En het kom makkelijk weggewoven worden als laster.
pi_117858360
Mart heeft nooit de intentie gehad om ook maar iets te onderzoeken ten aanzien van zijn grote vriend Lance. Ik zie het al voor me: Mart zit met een sigaar in het hoofd, nippend aan een glaasje van de plaatselijke Cabernet Sauvignon aan het voeteneind van het hotelbed waar Lance met een infuus in zijn arm ligt. Dat zou nog eens een leuk Smeets boekje opleveren.

Ben benieuwd of de Mart zijn livestrong bandje om heeft vanavond.

Laat me niet vallen Mart, Godverdomme.
pi_117858549
Een aantal van ons heeft behoorlijk wat van de verklaringen gelezen. Als we nu eens een lijst maken van renners die nu nog rijden die beschuldigt worden. Kan een lang lijstje worden. Ik zal even een opzetje maken:

- Contador
- Pellizotti
- Chicchi
- Kreuziger
- Gasparotto
- Bertolini
- Popovych
- Bole
- Spilak
- Chiarini
- L.L. Sanchez
- Pozzato
- Garzelli
- Andrea Masciarelli
- Possoni
- Gusev
- Petacchi

Wie vult aan!

[ Bericht 3% gewijzigd door TheArt op 11-10-2012 16:43:14 ]
pi_117858757
Wat is er waar van die 500+ tests?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_117858825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:57 schreef One_of_the_few het volgende:
Mischien kunnen we beter renners gaan noemen die niet ergens verdacht zijn.

Samuel Sanchez reed al vroeg voor Euskaltel, ook voor juni 2004. Tot juni 2004 (waarschijnlijk gedurende een jaar of 2) was er georganiseerde ploegdoping bij die ploeg, totdat de dopingarts ontslagen werd. Goed te zien in de resultaten ook.
pi_117858832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:36 schreef TheArt het volgende:
Een aantal van ons heeft behoorlijk wat van de verklaringen gelezen. Als we nu eens een lijst maken van renners die nu nog rijden die beschuldigt worden. Kan een lang lijstje worden. Ik zal even een opzetje maken:

- Contador
- Pellizotti
- Chicchi
- Kreuziger
- Gasparotto
- Bertolini
- Popovych
- Bole
- Spilak
- Chiarini
- L.L. Sanchez
- Pozzato
- Garzelli
- Andrea Masciarelli
- Possoni
- Gusev

Wie vult aan!
Alejet
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:43:31 #195
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_117858887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:40 schreef Klopkoek het volgende:
van armstrong? is waarschijnlijk tussen de 200 en 300
Radio Soulwax!
pi_117858890
Ik snap wel dat mensen zeggen 'iedereen gebruikte' maar dat impliceert nog niet een gelijk strijdveld. Het is een gelijk strijdveld wanneer iedereen met dezelfde methoden getest wordt en resultaten niet onder het tapijt worden geschoven. Dat is m'n grootste probleem, dat de UCI met twee maten heeft gemeten en Armstrong de zaak manipuleerde.

Het is alsof twee Porsches door rood licht rijden en de ene wel wordt gepakt en bij de ander het bonnetje wordt verscheurd. Dan wint dus steeds de Porsche waarvan zijn bekeuring toch wordt verscheurd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_117858959
quote:

- Contador
- Pellizotti
- Chicchi
- Kreuziger
- Gasparotto
- Bertolini
- Popovych
- Bole
- Spilak
- Chiarini
- L.L. Sanchez
- Pozzato
- Garzelli
- Andrea Masciarelli
- Possoni
- Gusev
- Petacchi

Wie vult aan!
ballan?
pi_117858980
Op zich wel een leuke bezigheid is het identificeren van de weggelaten namen van renners en anderen in de appendices :P
pi_117858984
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Riis ook.
Wat heeft Riis als ploegleider misdaan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_117859089
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:38 schreef baggerbaas het volgende:

Van het Cyclingnews forum

[..]

Vooral de opmerking van Bertagnolli over Pozzovivo, waar Ferrari hem vervolgens terugfluit, valt op.
Pozzovivo heeft zich bij mijn weten altijd tegen doping uitgesproken. Heeft pas een jaar geleden zijn studie afgerond (PhD Economie) dus vandaar dat hij nog bij een kleine ploeg rijdt en pas volgend jaar naar de WorldTour gaat.
pi_117859148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:45 schreef wimderon het volgende:
Op zich wel een leuke bezigheid is het identificeren van de weggelaten namen van renners en anderen in de appendices :P
Daar is men al druk mee bezig

http://www.2cycle.be/foru(...)ge=20&pagenumber=110
pi_117859388
quote:

- Contador
- Pellizotti
- Chicchi
- Kreuziger
- Gasparotto
- Bertolini
- Popovych
- Bole
- Spilak
- Chiarini
- L.L. Sanchez
- Pozzato
- Garzelli
- Andrea Masciarelli
- Possoni
- Gusev
- Petacchi

Wie vult aan!
Rogers
pi_117859539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Rogers
Pozzovivo.
pi_117859609
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Pozzovivo.
Voor mijn gevoel wordt Pozzovivo juist minder als verdacht aangewezen.
pi_117859613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:40 schreef Klopkoek het volgende:
Dat het er geen 500+ waren, dat ze makkelijk te omzeilen waren en dat Bruyneel en co. in veel gevallen wist wanneer de controleurs zouden komen.
pi_117859620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Pozzovivo.
Pozzovivo wordt toch alleen besproken omdat Bertagnolli denkt dat ie doping gebruikt en daarover in gesprek gaat met Ferrari, niet omdat hij daadwerkelijk bewijzen heeft dat Pozzo gebruikt heeft?
pi_117859624
pi_117859752
Overigens begint de carrière van Vinokoerov nu toch ook wel riccoiaanse proporties aan te nemen, als je daar voor deze nieuwe beschuldiging nog niet van kon spreken. :')
pi_117859792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat heeft Riis als ploegleider misdaan?
Hij wordt verdacht van het onderhouden van banden met Fuentes.
pi_117859853
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Overigens begint de carrière van Vinokoerov nu toch ook wel riccoiaanse proporties aan te nemen, als je daar voor deze nieuwe beschuldiging nog niet van kon spreken. :')
??
pi_117860254
Ah man, we moeten nog maar 1 iemand betrappen op doping en opperbaas Grisha Niermann rijdt gewoon top 10 in de tour de france van 2003 _O_
pi_117860264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

??
Wat is er?
pi_117860370
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat is er?
Ik bedoel, zijn er dan weer nieuwe feiten van Vino aan het licht gekomen die hier niet vermeld staan?
pi_117860416
Er ontgaat jullie 1 ding, armstrong heeft al die tours gewonnen met maar 1 teelbal, dat betekent mindere testosteron productie!
en testosteron heb je echt wel nodig om te herstellen, vooral als je de tour rijdt.
Renners met 2 teelballen hadden dus al bij aanvang een voorsprong op armstrong!
pi_117860421
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:23 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik bedoel, zijn er dan weer nieuwe feiten van Vino aan het licht gekomen die hier niet vermeld staan?
Nou, nog behoorlijk vaag natuurlijk, maar die bertagnolli zegt Vino met Ferrari te hebben gezien in 2010. Dan gaan bij een persoon als Vino toch weer alle alarmbellen rinkelen.
pi_117860435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:25 schreef THEFXR het volgende:
Er ontgaat jullie 1 ding, armstrong heeft al die tours gewonnen met maar 1 teelbal, dat betekent mindere testosteron productie!
en testosteron heb je echt wel nodig om te herstellen, vooral als je de tour rijdt.
Renners met 2 teelballen hadden dus al bij aanvang een voorsprong op armstrong!
Hihaho lachen op de donderdagmiddag *O*
pi_117860545
straks in eenvandaag hebben ze het ook over het rapport!
pi_117861054
Danny Nelissen zit bij Sport Inside, De Mart bij DWDD.
pi_117861280
quote:
Toch was de Tour van 2003 de leukste die ik tot nu toe heb gezien, ook al was het een tweestrijd tussen Ferrari en Fuentes, i.p.v. Armstrong en Ullrich. :') Ze zijn Mancebo trouwens vergeten op dat plaatje.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 17:56:03 ]
pi_117861336
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Toch was de Tour van 2003 de leukste die ik tot nu toe heb gezien, ook al was het een tweestrijd tussen Ferrari en Fuentes, i.p.v. Armstrong en Ullrich. :')
Die Tour was zeker leuk. Een van de meest boeiende Tours in jaren.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:57:46 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117861380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:46 schreef marcodej het volgende:
De Mart bij DWDD.
Naar het verluidt wordt dit op het scherm tegenover hem vertoond:

pi_117861458
Remmert leeft ook nog. :D

quote:
Wielinga: ''Ploegleiding weet alles, ook bij doping''

Geplaatst op donderdag 11 oktober 2012 om 15:29 door redactie.
Remmert Wielinga heeft ook gereageerd op mogelijke dopingpraktijken bij Rabobank. De geboren Eindhovenaar was duidelijk en spaarde daarbij oud-ploegleider Theo de Rooij en oud-ploegleiders Erik Breukink en Adri van Houwelingen niet: ''Het management van de ploeg wist alles. Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink'', zo zei hij tegen Omroep Brabant.

Wielinga (van 2003-2005 in de kleuren van Rabobank) keek dan ook niet verbaasd op, toen hem de verklaring van Leipheimer ten oren kwam: ''Deze belastende verklaring van Leipheimer komt voor mij niet als een verrassing. Ik begreep toen al dat er bepaalde dingen gebeurden. Ook bij Rabobank. Ik heb er zelf niets van meegekregen en mij is nooit iets opgelegd, maar dat het gebeurde geloof ik best'', zo zei Wielinga.

Dat er mensen in het verleden bij Rabobank zijn ontslagen, kwam bij Wielinga destijds ook al niet als een verrassing. Hij is metname hard voor manager de Rooij: ''Zo'n Theo de Rooij die zegt dat hij niets geweten heeft van dopinggebruik omdat het een zaak was tussen renner en ploegarts, dat is toch totale onzin. Als er binnen de Rabo-ploeg mensen waren die alles wisten, was het wel het management van de ploeg. Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink. Daar ben ik van overtuigd. Dit is gewoon geen eerlijk verhaal vanuit de Raboploeg.''

Of er doping gebruikt is weet Wielinga dus niet zeker, maar door de vanuit de bank opgevoerde druk kan hij het zich best voorstellen: ''Dan werd er gebeld vanuit het management van de bank en werden er prestaties geëist. Een vierde of vijfde plaats in de Vuelta was dan niet genoeg meer. Het moest beter. Ik kan me voorstellen dat er daarom naar doping gegrepen is. Want dat zorgde voor betere prestaties. Alleen deden andere ploegen het ook!''

Hij benadrukte wel dat hij zelf nooit de toevlucht naar doping nam: ''Ik heb nooit opdracht gekregen dat ik iets moest nemen. Ook niet bij Rabobank. In alle eerlijkheid, daarvoor steek ik mijn handen in het vuur. Maar het verbaast me allemaal niet.'' De ex-renner denkt overigens niet dat doping uit de sport is verdwenen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:17:00 #223
pi_117862036
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom kan die Ferrari zich maar in de buurt van wielerteams blijven ophouden?
Omdat de renners die zich met hem inlaten de koersen blijken te winnen ?
pi_117862115
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat de renners die zich met hem inlaten de koersen blijken te winnen ?
Zulke mensen zou je toch moeten kunnen weren uit de wielrennerij, is wat ik bedoel.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:27:30 #225
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_117862457
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Remmert leeft ook nog. :D

[..]

quote:
Dat er mensen in het verleden bij Rabobank zijn ontslagen, kwam bij Wielinga destijds ook al niet als een verrassing. Hij is metname hard voor manager de Rooij: ''Zo'n Theo de Rooij die zegt dat hij niets geweten heeft van dopinggebruik omdat het een zaak was tussen renner en ploegarts, dat is toch totale onzin. Als er binnen de Rabo-ploeg mensen waren die alles wisten, was het wel het management van de ploeg. Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink. Daar ben ik van overtuigd. Dit is gewoon geen eerlijk verhaal vanuit de Raboploeg.
Wel toevallig dat die er uit zijn gewerkt dit jaar. O-)
Radio Soulwax!
pi_117862691
pi_117863584
De Fransen wilden Armstrong jarenlang zo graag pakken. Waarom is een heterdaad nooit gelukt? Zijn t tijdens de tdf ook uci controles? Of doet de tourorganisatie dat?

Kun je doping zo 'plannen' dat je niet gepakt wordt? Is het nog steeds zo makkelijk te maskeren?

Iemand die me dit kan verklaren?
pi_117863673
Directeur Raboploeg twijfelt aan beweringen Leipheimer

AMSTERDAM - Directeur Harold Knebel van de Rabobankploeg plaatst vraagtekens bij de beweringen van oud-Raborenner Levi Leipheimer.

De Amerikaan stelde tegenover USADA bij de Nederlandse ploeg door een teamarts aan doping te zijn geholpen. "Als hij de waarheid spreekt, dan is het een zeer slechte zaak", stelt Knebel.

Leipheimer deed zijn beweringen onder ede voor een Amerikaans onderzoek naar dopinggebruik.

.

Toch kan dat Knebel niet direct overtuigen, omdat hij nooit eerder over dergelijke zaken hoorde. "Hij stelt dat onder ede en het is een mening waar we gisteren mee geconfronteerd zijn."

Knebel pleit verder voor een waarheidscommissie in het wielrennen. Daarmee moet worden voorkomen dat sommige wielrenners die dopinggebruik toegeven wel strafvermindering krijgen en andere niet.

Die commissie moet wel sancties op kunnen leggen, benadrukt hij, maar wel aan iedereen een vergelijkbare sanctie.

Een voorstel voor een waarheidscommissie deed vorige maand al de ronde. Door de UCI werd dat plan tijdens het jaarlijkse congres afgeschoten.
pi_117863747
Waarom zou Leipheimer niet de waarheid spreken over zijn Rabo-tijd?
pi_117863955
Omdat 'ie onder ede stond?
pi_117864017
ik zie gewoon aan de rooij, dat hij liegt!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:08:08 #232
6941 APK
Factual, I think.
pi_117864056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:05 schreef Wombcat het volgende:
Omdat 'ie onder ede stond?
Dan zou het meineed zijn.
pi_117864223
Ik had 't verkeerd gelezen :@ Ik dacht dat FredWielergek bedoelde dat Leipheimer niet de waarheid had gesproken over zijn Rabo-tijd (dus meineed heeft gepleegd). Maar da's dus wat Knebel suggereert.
pi_117864980
Stop je kop maar in het zand Knebel _O-
pi_117865401
DaMart is boos op Armstrong :D
pi_117865636
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:34 schreef TargaFlorio het volgende:
DaMart is boos op Armstrong :D
hij is bedrogen _O-
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:40:46 #237
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117865823
Zo boos dat ie er ook naast zit over Seoul 88
pi_117865836
Ach, nu kan hij weer 24 nieuwe boekjes over het dubbelleven van Lance schrijven *O*
pi_117865866
Mart:
quote:
naïef
naïef bijv.naamw.Uitspraak: [naˈif] als je gemakkelijk iemand vertrouwt en iets gelooft
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:43:36 #240
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117865973
Ow lord, de presidenten zitten mee in het complot :D (hij heeft wel zijn mannetjes maar de president :N )
pi_117866124
Al jaren worden er sporters betrapt die ontkennen en later toch bekennen....en toch gaat Mart het vanaf nu pas anders doen.
pi_117866162
mini opera :r :r :r
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:48:03 #243
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117866237
wacht af misschien is het wel goed :@
pi_117866279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:48 schreef kl1172 het volgende:
wacht af misschien is het wel goed :@
:')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:48:53 #245
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117866296
Niet dus ;(
pi_117866369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Al jaren worden er sporters betrapt die ontkennen en later toch bekennen....en toch gaat Mart het vanaf nu pas anders doen.
Eigenlijk hadden ze moeten vragen hoe hij dan tegen de 8 op de 100 m van London en de winnaar van de Tour dit jaar aankijkt.
pi_117866717
Mart schrijft even de huidige wielersport af. Dit zijn allemaal feiten uit de periode tot 2006, waarin al honderden renners betrapt zijn. Maar dit is een enorme schok voor Mart Smeets omdat het Armstrong betreft en "nu kunnen we gaan schoonmaken"? Volgens mij is de wielersport al jaren op de goede weg. Het vuurtje nog eens opstoken omdat die opa zich bedrogen voelt :N
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:00:05 #248
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_117866976
Ik weet niet of de wielersport op de goede weg is, ik zou het huidige wielrennen eerder omschrijven als de minst slechte situatie die realistisch haalbaar is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_117867728
Dit zouden de "Riders" zijn:

1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 ?

van 2cycle.be
pi_117867798
Ik ben er van overtuigd dat als je over 10-15 jaar een dergelijk onderzoek naar het huidige wielrennen doet, er iets vergelijkbaars uitkomt.
En dat hetzelfde geldt als je het voor andere sporten doet (voor de periode 1998-2005, of over 10 jaar voor nu).
pi_117869097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:09 schreef baggerbaas het volgende:

1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 ?

van 2cycle.be
Dus we kunnen de complete podia van de tijdritten in Sydney en Athene schrappen. _O_

Dan wordt Rogers opgewaardeerd van de nummer vier tot de nummer één van 2004. _O-
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:33:23 #252
168304 Mani89
pi_117869133
Nee want Rogers wordt ook genoemd als klant van Ferrari.
pi_117869196
Wat een puinhoop. :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:49:27 #254
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117870089
Het is een zooitje, maar vandaag hebben ze Lance Pharmstrong dan toch eindelijk bij de ballen... oeps.. gegrepen! Vieze bedrieger. Ik roep al jaren dat die van het ene naar het andere dokters attest rijdt. Niet te bewijzen natuurlijk, maar wel heel zichtbaar als je je ogen er voor open hield.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 oktober 2012 @ 21:12:53 #255
284411 crew  heywoodu
pi_117871404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dus we kunnen de complete podia van de tijdritten in Sydney en Athene schrappen. _O_

Dan wordt Rogers opgewaardeerd van de nummer vier tot de nummer één van 2004. _O-
Is er met Olano en ONCE niet nog een beerputje open te trekken? Dan zou Hushovd ineens naar het brons van Sydney gaan :D
pi_117872477
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is er met Olano en ONCE niet nog een beerputje open te trekken? Dan zou Hushovd ineens naar het brons van Sydney gaan :D
Met Olano individueel misschien niet, maar ONCE is zeker verdacht.
pi_117874062
Wat een slecht gesprek met Mart. Nergens wordt inhoudelijk over dat rapport gepraat, het gaat alleen maar over hoe Mart zich voelt, of Mart het had moeten weten en dat de (wieler)sport smerig. Alleen maar algemene onderbuikmeningen en weinig nuance.
pi_117875088
Iedereen wilde natuurlijk weten hoe Mart zich voelt omdat Mart al jaren tot aan zijn oksels in de kont van Lance zit. Dan moet zo'n verhaal hard aankomen. Hij trok de keutel aardig terug door te zeggen dat hij nauwelijks in de nabijheid van Armstrong was en ik vond dat ie wel wat harder doorgezaagd had mogen worden (door een andere, meer deskundige tafelheer bijv.) maar in de kern vond ik dit wel het belangrijkste
pi_117875142
Is Indurain nooit in verband met doping gebracht eigenlijk?
pi_117875294
Nu weer bij Nieuwsuur.
sig verwijderd door FA
pi_117875301
Knebel over Wielinga: "Die uitspraak laat ik voor hem. Ik ken de heer Wielinga niet en weet niet hoe goed de man is ingevoerd."

Kan iemand die vent eruit trappen daar :')
pi_117875847
Die mevrouw van de Rabobank: "alles was nieuw voor mij" :')
pi_117875920
Eerlijke reactie van Dekker btw.
pi_117875994
De Rooij met zn 'uiteindelijk is alleen de renner verantwoordelijk.' :')
pi_117878665
Samenvatting Bertagnolli-tapes:

http://thegaviafiles.tumb(...)-into-ferraris-world
pi_117879380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:26 schreef marcodej het volgende:
De Rooij met zn 'uiteindelijk is alleen de renner verantwoordelijk.' :')
groottse BS, wat ik ooit heb gehoord.
pi_117879421

Ik weet niet of dit al is langskomen, maar dit is voor mij sluitend. Rider 14 = Rasmussen.

En

Allemaal van 2Cycle.be

[ Bericht 15% gewijzigd door ThePlaneteer op 11-10-2012 23:37:33 ]
pi_117879710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:14 schreef TheArt het volgende:
Knebel over Wielinga: "Die uitspraak laat ik voor hem. Ik ken de heer Wielinga niet en weet niet hoe goed de man is ingevoerd."

Kan iemand die vent eruit trappen daar :')
Moet wel bij gezegd worden dat Wielinga werkelijk niks substantieels zegt. Niet dat ik niet denk dat de Rabobank clean was als team, maar hij roept alleen maar dat hij er niet van zou opkijken.

Overigens, Wiggins zegt in een verklaring onder andere dat hij nooit tegen Armstrong gereden heeft in de Tour http://www.skysports.com/video/inline/0,,16315_8158870,00.html (2:10 tot 2:40)

Ik heb nieuws voor hem, hij krijgt wellicht een podiumplaats in de Tour van 2009. Wiggins :')
pi_117879726
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 23:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet niet of dit al is langskomen, maar dit is voor mij sluitend. Rider 14 = Rasmussen.

En

[ afbeelding ]

Allemaal van 2Cycle.be
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:09 schreef baggerbaas het volgende:

1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 ?

van 2cycle.be
;)
pi_117880237
Dat verhaal over die bijnaam van Michele Ferrari trouwens, Schumi, geniaal. :')

En dat iedereen hem ook gewoon stug zo noemt, prachtig. Net zo geniaal als het gedoe met die hondennamen bij Fuentes...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:11:53 #271
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_117880800
Dat is toch de bijnaam van zijn zoon?
Radio Soulwax!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:22:50 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_117881304
Ben nu in discussie met good old Tonny de Jong ( O+ ) op twitter. :D
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 01:26:19 #274
14505 OProg
A Life in Music
pi_117882192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:31 schreef marcodej het volgende:
Ben nu in discussie met good old Tonny de Jong ( O+ ) op twitter. :D
En en en???? :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_117882788
Die discussie tussen Vaughters en Andreu is ook wel leuk.
http://d3epuodzu3wuis.clo(...)%20IM%20Exchange.pdf

Moreau die met een hematocrietje van 39 de Dauphine wint in 2001.

Armstrong en Bruyneel die voor de ogen van Landis diens bloed voor tijdens de rustdag door het toilet spoelen _O-

Het massale lossen van Discovery Channel tijdens de Weening-etappe was inderdaad omdat ze pas op de rustdag gingen tanken :')
pi_117883721
Vaughters zegt daarin ook dat Ullrich (volgens Kevin Livingstone) na 2000 niet meer boven de 42% zat. Als dat klopt heeft Ullrich kennelijk minder doping gebruikt dan Armstrong. Dat countert dan wel het argument dat ondanks de doping het toch weer een level playing field is. Waarvan ik en een aantal anderen al eerder hebben aangegeven dat niet iedereen hetzelfde neemt en er op dezelfde manier op reageert.

Mbt dat lossen tijdens de Weening-etappe: volgens mij heeft JohnDDD destijds al aangegeven dat 'ie dacht dat het kuurtje pas gepland was op de rustdag en dat ze die etappe wat onderschat hebben.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:48:51 #277
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:02:57 #278
28167 matthijst
pi_117884057
Tom Danielson: "I found this process to be both physically draining and mentally terrifying. To give your blood to a guy who places it in a plastic cooler takes it away and then comes back a few weeks later with a bag of blood that he says is yours I found to be very nerve wrecking. I began to worry that my blood would be mistaken for someone else’s. When I first had blood extracted Pepe asked me to come up with a symbol to put on the blood bag to make sure that it did not get mixed up with someone else’s blood and this seemed very amateurish to me."

Michael Barry: "The Vuelta was an eye-opening experience for me. [..] It was on an entirely different level. My experiences during that first week made me question whether it was even possible to compete in a race like that without doping."

"[..] he told us that we should inject it into the vein because it would clear out systems faster than if injected subcutaneously and that we should use it in the evening so it would be out of our systems by the morning."

EPO en testosteron pleisters vind ik nog niet zo 'eng', maar die bloedtransfusies |:(

[ Bericht 11% gewijzigd door matthijst op 12-10-2012 09:19:37 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_117884316
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

:D :D
LOL!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:34:00 #280
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117884654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:11 schreef KatyM het volgende:
Is Indurain nooit in verband met doping gebracht eigenlijk?
Ik geloof dat ie het al heeft toegegeven. Hij zat blijkbaar niet aan de EPO maar wel aan de andere middelen. Daarom dat ie na zijn 5e toeroverwinning niet meer kon volgen met de andere (EPO gebruikende) toppers.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:34:49 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_117884672
Waar kan men al die appendixen vinden?
Deuger, Woke & Gutmensch
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:37:05 #282
284411 crew  heywoodu
pi_117884712
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
Waar kan men al die appendixen vinden?

Waarom staat Schleck hier eigenlijk op de foto? Of vergis ik me nu omdat het nog vroeg is? :+
http://d3epuodzu3wuis.cloudfront.net/TH+Attachment+A+-+photos.pdf
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:37:19 #283
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117884717
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

:D :D
Zo gaat dat bij die hoge piefen, ze eisen wel prestaties maar als een atleet uit hun stal wordt betrapt dan staat ie in zijn eentje. :r
Nu is Armstrong wel een beetje een uitzondering op zo'n situatie, niet voor niets 'the boss'.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:52:24 #285
28167 matthijst
pi_117885008
Toen Hamilton hoger eindigde in een etappe in de Dauphiné belde Armstrong even met UCI: "You have got to get these guys, Hamilton and Mayo are not normal". Even later kreeg Hamilton een brief dat zijn waardes verdacht waren bevonden :D
pi_117885049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 03:19 schreef wimderon het volgende:
Die discussie tussen Vaughters en Andreu is ook wel leuk.
http://d3epuodzu3wuis.clo(...)%20IM%20Exchange.pdf

Moreau die met een hematocrietje van 39 de Dauphine wint in 2001.

Armstrong en Bruyneel die voor de ogen van Landis diens bloed voor tijdens de rustdag door het toilet spoelen _O-

Het massale lossen van Discovery Channel tijdens de Weening-etappe was inderdaad omdat ze pas op de rustdag gingen tanken :')
Mooie chat, jezus... _O-

http://d3epuodzu3wuis.cloudfront.net/JR+Exhibit+A.pdf is ook wel genieten, E-mails die via de Italianen en Jack Robertson naar boven zijn gekomen:

LA: 'What is Schumi doing in January?'
Stefano Ferrari: 'He doesn't know yet...probably trying to gather riders and dates for Teide camp as usual'

Wel mooi dat Team Sky het trainen in Teide heeft geadopteerd ja, tradities moet je toch in ere houden! :Y

Verderop ook nog, SF: 'Who will win Lombardia tomorrow? Schleck is flying now.' :')

Maar Stefano had wel kijk op het voorbereidend werk van de concurrenten van z'n pa, want Mandy finishte inderdaad aardig kort!

Verder ook interessant om te zien dat Lance bij 75-76 kg, tussen de 380-400 Watt trapte met 160-168 HR op 2400 - 2700 meter, tijdens trainingen. Dat weer wat inzicht in welke idiote Wattages hij wel niet tijdens wedstrijden gehaald moet hebben... :P Worden verder nog genoeg andere nummers genoemd en ook hilarisch om te lezen dat ze de prestaties en VAM's van andere renners doornemen, waarbij het duidelijk is dat ze klanten die niet bij Ferrari zitten (zoals Basso) niet mogen... _O-

Vlak voor de Tour trapt Lance op trainingen al weer bijna 6 Watt / kg en vertrouwen ze er wel op dat alles goed gaat komen en dat alleen Bertje en Menchov z'n concurrenten zullen zijn in 2009. Evans noemt Stefano Ferrari 'dom' en de Schlecks kunnen er natuurlijk geen hout van op een TT-fiets.

Verder sluit hij af met de bizarre zin: 'Cancellara resuscitated at Tour de Suisse?!!!!' (!)

Cancellara won toen de TdS in 2009, maar was hij een keer zo diep gegaan dat hij alleen wat zuurstof nodig had of was hij echt out toen een moment na de finish? :o Dat gerucht heb ik nooit gehoord... Het kan ongelukkig woordkeuze in het Engels zijn, maar anders is het een aardig bizar iets.

[ Bericht 12% gewijzigd door DeeBee op 12-10-2012 10:04:47 ]
pi_117885071
Rabo bevestigd dat LL Sanchez met Ferrari aan het trainen was maar hij zou geen doping of dopingadviezen hebben ontvangen O-)
pi_117885157
Haha, dat is in dezelfde categorie als het Thomas Dekker-verhaal dat de koffie bij Ferrari Cecchini thuis altijd zo lekker was!

Edit: ik vergistte mij inderdaad (met dank aan Ericr).

[ Bericht 14% gewijzigd door DeeBee op 12-10-2012 10:10:05 ]
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:58:13 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117885161
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:47 schreef alpeko het volgende:
Verbruggen heeft ook lef trouwens: Verbruggen: "UCI niets te verwijten"
die verbruggen moesten ze op het dorpsplein vastketenen
pi_117885225
Die chat, jezus :') Waar heb ik in godsnaam naar zitten kijken :')
pi_117885349
Als je de Nederlandse media volgt, lijkt het net of het onderzoek volledig draait rondom Rabo :') Wat een bizarre focus, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht uit dat rapport zijn gekomen.
pi_117885427
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:04 schreef TheArt het volgende:
Als je de Nederlandse media volgt, lijkt het net of het onderzoek volledig draait rondom Rabo :') Wat een bizarre focus, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht uit dat rapport zijn gekomen.
Mee eens.

Vooral headlines als 'Rabo had dopingprogramma.' vind ik ietwat opportuun, want dat wordt echt niet helemaal bewezen in het rapport. Er wordt gezegd dat er weldegelijk gebruikt werd en dat de teamarts evt. er van wist of hielp toedienen, maar nergens dat het initiatief kwam van de ploeg zelf of dat er een breed gestructureerd programma was waarbij het team de spullen inkocht met 'groepskorting' of zo...

En dat is nog steeds geen goede situatie, maar op zich snap ik ook wel weer dat een dokter injecties doet om een renner geen gevaarlijke dingen te laten doen. Niet dat het verder goed te praten valt, maar helaas blijven figuren zoals Leinders nu eenmaal toch bij de sport betrokken, dus het is ook niet realistisch om te verwachten dat die toen aan de bel gingen trekken... Helemaal niet, omdat hij toen ook wel wist waar de concurrentie allemaal mee streed waarschijnlijk.

Er werd dus bij Rabo ook gebruikt, maar het is sensatiezucht om die focus daar ongeveer helemaal te leggen. Want het verhaal over US Postal / Discovery is wel even wat aangrijpender, net zoals de lijst van 30/40 nog actieve renners die overal genoemd worden (die eerder in het topic ook al staat). Maar daar hoor je amper iets over... :') Lekker goedkoop scoren weer, omdat Rabo de hoogste boom is... Ik hoor geen woord over Bole die naar Vacancesoleil gaat, terwijl hij vrolijk als AICAR-leverancier wordt genoemd bijvoorbeed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:07 schreef Ericr het volgende:

[..]

Cecchini, verzamelplek voor outcast uit de wielerwereld.
Je hebt gelijk, ik vergistte mij. Maar wel zo'n zelfde soort verhaal. Right up there met het trainingsadvies van Fuentes aan F. Schleck! ^O^ :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:07:34 #293
40566 Ericr
Livewrong
pi_117885428
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:58 schreef DeeBee het volgende:
Haha, dat is in dezelfde categorie als het Thomas Dekker-verhaal dat de koffie bij Ferrari thuis altijd zo lekker was!
Cecchini, verzamelplek voor outcast uit de wielerwereld.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:12:12 #294
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117885566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:04 schreef TheArt het volgende:
Niet zo slecht is niet goed
pi_117885696
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet zo slecht is niet goed
Er komen op die manier meer dan 10 ploegen niet slecht uit dat rapport omdat ze op de één of andere manier worden genoemd. Het rapport toont alleen aan dat Leinders hielp met toedienen en dat er zeker één ploeggenoot (Rasmussen, wat een nieuws) ook aan dat spul zat. Wat hier nieuw aan is, mag je mij nu vertellen. Dat er een dopingprogramma was bij Rabo is COMPLEET verzonnen door de Nederlandse media, want dat staat nergens in de verklaringen van Leipheimer.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:20:07 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117885795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:17 schreef TheArt het volgende:

[..]

Er komen op die manier meer dan 10 ploegen niet slecht uit dat rapport omdat ze op de één of andere manier worden genoemd. Het rapport toont alleen aan dat Leinders hielp met toedienen en dat er zeker één ploeggenoot (Rasmussen, wat een nieuws) ook aan dat spul zat. Wat hier nieuw aan is, mag je mij nu vertellen. Dat er een dopingprogramma was bij Rabo is COMPLEET verzonnen door de Nederlandse media, want dat staat nergens in de verklaringen van Leipheimer.
Dat zeg ik toch niet, ik vind het wel logisch dat bij de Nederlandse pers de focus op de Nederlandse renners en ploegen ligt
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:20:26 #297
28167 matthijst
pi_117885807
George Hincapie: "In 1995 there appeared to me to be a major change in the peloton. It was becoming very difficult to keep up, and I learned later that the reason was the widespread use of EPO, a banned blood oxygen booster for which there was, at the time, no effective doping test. As the speed of the peloton increased we seemed to be confronted with the choice to use EPO or not performing well in races."
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:21:16 #298
168304 Mani89
pi_117885825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:07 schreef DeeBee het volgende:
[..]

Je hebt gelijk, ik vergistte mij. Maar wel zo'n zelfde soort verhaal. Right up there met het trainingsadvies van Fuentes aan F. Schleck! ^O^ :')
Dekker zegt zelf nog steeds dat Chechini niks met doping te maken heeft en dat hij het van iemand kreeg die je "dichter bij moest zoeken". Ook Hamilton heeft in zijn boek aangegeven dat Cecchini niks met doping te maken heeft en enkel trainingsschema's maakte, hetzelfde geldt voor Jacksche.
pi_117885903
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet, ik vind het wel logisch dat bij de Nederlandse pers de focus op de Nederlandse renners en ploegen ligt
Zo logisch zelfs dat er dingen verzonnen worden om het groter te maken? Dat vind ik dus niet logisch.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:27:34 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117885987
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zo logisch zelfs dat er dingen verzonnen worden om het groter te maken? Dat vind ik dus niet logisch.
Wat jij logisch vindt moet jij weten, over dingen verzinnen heb ik het niet
pi_117886284
Dat email verkeer tussen Armstrong en Stefano Ferrari _O-

"And personal thanks for killing that Garmin" :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')