abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117848254
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand of die beschuldigingen aan het adres van LL Sanchez voor of tijdens rabo zijn?
Ik denk voor, aangezien hij ten tijde van de Fuentes zaak bij Liberty reed.
pi_117848322
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:48 schreef Fenomeno het volgende:
Juventus ook. Zidane heeft ook toegegeven dat hij in z'n Juve tijd bloedtransfusies heeft ondergaan.
Mooie UEFA-cup finale in 1995 dan. :D 60+. :')

Speelde destijds Fernando Couto ook niet bij Parma?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:06:45 #153
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_117848377
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mooie UEFA-cup finale in 1995 dan. :D 60+. :')

Speelde destijds Fernando Couto ook niet bij Parma?
:Y
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:08:17 #154
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117848434
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Pharma
:D _O-
pi_117849236
Op Youtube staat nog een schitterend filmpje van Cannavaro die zijn injectie krijgt voor de finale van 1998.

Het was echt een geweldig team, dat wel :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:00:55 #156
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117850179
quote:
Riccardo Ricco: 'Lance Armstrong is een groot kampioen'
Met zulke vrienden...
pi_117850200
Over 5 jaar komt rapport naar voren waarin blijkt dat Sky de titel 'meest geavanceerde dopingprogramma' overneemt van US Postal.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_117850423
Tóch ben ik niet zo cynisch als velen hier en denk ik dat het huidige wielrennen relatief schoon is. Frustrerende is wel dat de winnaars dan wellicht weer wel gebruiken.
pi_117850767
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tóch ben ik niet zo cynisch als velen hier en denk ik dat het huidige wielrennen relatief schoon is. Frustrerende is wel dat de winnaars dan wellicht weer wel gebruiken.
aan de andere kant, het ophemelen van de nieuwe generatie etc is ook zwaar naïef van velen. Dat wordt na 1998 ook al zo vaak geroepen. 'Nee, nu echt!'. tja, tot 2006 werd er massaal doping gebruikt met verschillende programma's.
Alle dopingzondaars zeggen massaal vanaf toen gestopt te zijn. Heel geloofwaardig :') En het gaat ook voorbij aan hun eigen verweer, namelijk dat het systeem ze dwong. Dat betekent dat jongeren minimaal tot 2006 ook door het systeem werden gedwongen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:46:32 #160
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_117851969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:46 schreef ralfseltje het volgende:
Deze al gepost?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef franklop het volgende:
Rider-14 kan natuurlijk ook Marc Lotz zijn, die heeft dit toch ook al toegegeven?

(Op alfabetische volgorde van achternaam was Lotz nummer 14 van Rabobank in 2002);
http://memoire-du-cyclisme.net/pelotons/equipes.php?q=9178
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:56 #162
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_117852012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef franklop het volgende:

[..]

[..]

Maar Marc Lotz past nooit op dat zwarte balkje, zijn naam is net als Boogerd te kort. Is natuurlijk maar een theorie, maar ik vind hem vrij slim gevonden.
pi_117853258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Maar Marc Lotz past nooit op dat zwarte balkje, zijn naam is net als Boogerd te kort. Is natuurlijk maar een theorie, maar ik vind hem vrij slim gevonden.
Dat zat ik ook te denken inderdaad :P. Dat denk je toch eerder aan Michael Rasmussen, was die tegelijk met Leipheimer bij Rabo?

Ach, echt relevant is het niet want iedereen deed wel iets.
pi_117853525
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

aan de andere kant, het ophemelen van de nieuwe generatie etc is ook zwaar naïef van velen. Dat wordt na 1998 ook al zo vaak geroepen. 'Nee, nu echt!'. tja, tot 2006 werd er massaal doping gebruikt met verschillende programma's.
Alle dopingzondaars zeggen massaal vanaf toen gestopt te zijn. Heel geloofwaardig :') En het gaat ook voorbij aan hun eigen verweer, namelijk dat het systeem ze dwong. Dat betekent dat jongeren minimaal tot 2006 ook door het systeem werden gedwongen.
Mja bijvoorbeeld Leipheimer zei dat hij het te risico- en stressvol vond om op eigen gelegenheid te gebruiken. Dat hij ook stopte in 2007 omdat er geen georganiseerd programma meer was, maar toen dat er wel weer was er ook weer mee begon.

Ik denk dat zo'n kantelmoment best kan plaatsvinden. Door Fuentes zag men dat je dopingdokter gepakt kan worden, en dat iedereen dan zou kunnen hangen. Georaniseerd dopinggebruik werd te risicovol, het werd aan individuele renners overgelaten om hun dopingzaakjes te regelen.

Verder baseer ik mijn mening op bijvoorbeeld inspanningsfysioloog die vroeger zei dat de prestaties onmenselijk waren, onmogelijk te behalen zonder hulpmiddelen, en nu zegt dat de huidige prestaties wél geloofwaardig zijn.
pi_117855278
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:28 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Welke als ik vragen mag?
Die van Bertagnolli. Was iets te vlug met Moreno Moser. Alleen "het neefje van Fransesco Moser" wordt genoemd, kan ook Leonardo zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_117855384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:16 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die van Bertagnolli. Was iets te vlug met Moreno Moser. Alleen "het neefje van Fransesco Moser" wordt genoemd, kan ook Leonardo zijn.
Die lijkt me logischer, aangezien hij ploeggenoot was van Bertagnolli bij Diquigiovanni.
pi_117855668
quote:
Bram de Groot was één van de oud-Rabobankrenners die de periode 'Leipheimer' in zijn geheel meemaakte. Net als Boogerd ontkent hij. "Ik heb niet gebruikt. Dat was een keuze. Over anderen heb ik wel vermoedens. Maar ik kan alleen voor mezelf spreken."
"Je denkt echt wel eens: 'als ik er ook voor was gegaan dan had ik dit en dit kunnen kopen'. Maar ik heb bewust deze keuze gemaakt. Ik heb zes keer de Tour gereden. Daar ben ik trots op. Al was ik maar een knecht", aldus De Groot. Hij vindt dat het straffen van dopingzondaars nog zwaarder kan. "Hincapie stopt. Die heeft miljoenen op zijn bankrekening. En zegt nu dat hij heeft gebruikt. Net als die anderen. Maar ze leven vrolijk verder. Pak die miljoenen dan ook af."
Zijn toch wel de trieste reacties. Natuurlijk durf ik voor hem ook niet mijn hand in het vuur te steken, maar zo'n reactie komt op mij wel 100 keer geloofwaardiger over dan die van Boogerd.

De Groot is ook in een bijzonder diep zwart gat gevallen zoals dit jaar tijdens de Avondetappe wel te zien was. Leek me een liefhebber pur sang, die eigenlijk zijn carrière voor jan met de korte achternaam heeft gereden.
pi_117855919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zijn toch wel de trieste reacties. Natuurlijk durf ik voor hem ook niet mijn hand in het vuur te steken, maar zo'n reactie komt op mij wel 100 keer geloofwaardiger over dan die van Boogerd.

De Groot is ook in een bijzonder diep zwart gat gevallen zoals dit jaar tijdens de Avondetappe wel te zien was. Leek me een liefhebber pur sang, die eigenlijk zijn carrière voor jan met de korte achternaam heeft gereden.
Het zwarte gat, met hem zovelen. Maar De Groot was wel een trieste personificatie daarvan.
pi_117855993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Inderdaad erg hard. Had hij in Armstrongs team gezeten, was hij waarschijnlijk dusdanig onder druk gezet dat hij had moeten gebruiken (maar dat had dan misschien weer positief voor hem uitgepakt).
pi_117856140
Even wat interessante passages uit het Bertagnolli onderzoek

Van het Cyclingnews forum

quote:
... is most interesting. I can't translate all of it, of course, but I feel there are some very relevant parts the Clinic would be eager to discuss.

* Bertagnolli started working with Ferrari in 2006, to have his thyroid problems treated.

* In July 2007, he went to St. Moritz to see Ferrari, who provided him with EPO, to be injected intravenously. Bertolini, Chicchi, Gasparotto and Pellizotti were with him in St. Moritz. Bertagnolli also recalls seeing Vinokourov and a group of other cyclists with Ferrari in Livigno, 2006.

* Bertagnolli started taking EPO in 2003, as advised by doctor Manelli, but in a very amateuristic way: Ferrari showed him how to use the product properly, in order not to test positive.

* A lot of Bertagnolli's Liquigas colleagues also went to Ferrari: he names Pellizotti, Chicchi, Gasparotto... and Kreuziger. He recalls seeing Popovych and Bileka at Ferrari's house and also mentions Morris Possoni.

* In 2007 Bertagnolli started with blood transfusions. Ferrari told him which refrigerator to buy to store his blood in the best way (at the right temperature). He stored his blood in plastic bags. He affirms he did not transfuse blood prior to working with Ferrari, and it scared him a lot.

* In 2008 Liquigas forbid its riders to work with Ferrari, so Bertagnolli only performed a single transfusion. In 2009 he did "some", in 2010 the transfusions were three.

* Bertagnolli met Ferrari at the end of 2010. Ferrari told him to "throw away all evidence", because he knew of the ongoing Popovych investigation. Ferrari told him to consider using polypropylene blood bags or "flebi di vetro" (an object in glass used for transfusions).

August 27, 2010: in an intercepted conversation in Ferrari's mobile camper, Ferrari and Bertagnolli talk about a number of riders and doping practices:

* Bertagnolli says "everybody is going a little slower"; Ferrari says it's because the riders don't take EPO anymore

* Bertagnolli says "Pozzovivo hurts us on the climbs"; Ferrari says it's because he weighs about 50 kg; Bertagnolli answers he never ever saw him do things like that, "he's all muscles"

* Ferrari says some riders are using AICAR, but the product can be detected and it has to be imported

* Bertagnolli says the product comes from Slovenia; he names Grega Bole and Spilak as possible users, and also Chiarini

* Ferrari thinks it's madness to use AICAR because the molecule is easily detectable

(some less important parts and an interruption in the registration)

* Bertagnolli thinks "for Scarponi it's important to see how the Petacchi case will pan out"

* Ferrari responds Petacchi is in trouble although Bernucci took all of the blame

* Bertagnolli thinks it's incredible some riders still go to Manelli (the first doping doctor Bertagnolli himself consulted): Astarloa, Bernucci, Celestino and Honchar were some of his clients, and they all tested positive

* Ferrari asserts the Mapei Lab is a joke and the tests there don't prove anything

* Retacrit is another detectable EPO molecule; Maccanti and Biondo have been found positive for NESP after using Retacrit and thus, Ferrari thinks it's a molecule for "suicidal fools"; he wonders why the testers don't always detect it

Another conversation, September 28, 2010 (due to technical problems the Italian police only recorded the first 30 minutes of the conversation):

* Ferrari shows he's better at interpreting blood data than the UCI

* Ferrari is "obsessively monitoring" the blood data of his clients

Some pages seem to be missing here, or I didn't read the document too well.

December 1, 2010, another conversation:

* Ferrari asks Bertagnolli which blood bags he used, Contador might have used bags in PVC, Bertagnolli has been using polypropylene bags which are not detectable, so he's not in trouble

* some stuff about blood transfusions, no details

* riders who want to dope can't go to Teide anymore because the place is "bruciata" - monitored and known by the antidoping authorities

* Ferrari speculates someone in the lab might have spiked Contador's blood with clenbuterol

* Bertagnolli asks if Contador might have used Actovegin, but Ferrari says no; "Actovegin is made of calf's blood, normally they don't use clen for that"
Reply With Quote
Vooral de opmerking van Bertagnolli over Pozzovivo, waar Ferrari hem vervolgens terugfluit, valt op.
pi_117856308
Iemand al wat vernomen van Boonen, die zijn carriére begon bij US Postal?

En de tranen van Max van Heeswijk en zijn (al dan niet) bekentenis komen nu ook in een mooi daglicht te staan. _O_
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:44:56 #172
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117856436
quote:
Bondsprocureur Fransen: 'Bruyneel riskeert levenslange schorsing'
Ferme taal.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:47:18 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117856544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:42 schreef marcodej het volgende:
Uiteraard een vervelende zaak, maar afgezien van de onverwachte derde plaats in P-R heeft hij daar geen grote successen gehaald; hij lijkt me dan ook niet erg hoog op de lijst van potentieel geviseerde renners staan.
pi_117856588
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Ferme taal.
_O_
pi_117856644
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:47 schreef Reya het volgende:

[..]

Uiteraard een vervelende zaak, maar afgezien van de onverwachte derde plaats in P-R heeft hij daar geen grote successen gehaald; hij lijkt me dan ook niet erg hoog op de lijst van potentieel geviseerde renners staan.
In zijn eerste jaren was hij nog stagiair ja, een kleintje. Maar toch. Als het systeem zo allesomvattend was en je alleen bij het team mocht als je hetzelfde programma als Lance volgde, dan is het nogal logisch dat er ook vraagtekens bij alle US Postal-renners van die tijd, en dus ook Boonen, gezet mogen worden.
pi_117856650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mja bijvoorbeeld Leipheimer zei dat hij het te risico- en stressvol vond om op eigen gelegenheid te gebruiken. Dat hij ook stopte in 2007 omdat er geen georganiseerd programma meer was, maar toen dat er wel weer was er ook weer mee begon.

Ik denk dat zo'n kantelmoment best kan plaatsvinden. Door Fuentes zag men dat je dopingdokter gepakt kan worden, en dat iedereen dan zou kunnen hangen. Georaniseerd dopinggebruik werd te risicovol, het werd aan individuele renners overgelaten om hun dopingzaakjes te regelen.

Verder baseer ik mijn mening op bijvoorbeeld inspanningsfysioloog die vroeger zei dat de prestaties onmenselijk waren, onmogelijk te behalen zonder hulpmiddelen, en nu zegt dat de huidige prestaties wél geloofwaardig zijn.
Ik heb nog niet alles over leipheimer gelezen. Helaas ook nog andere dingen te doen.
Wanneer zegt hij weer te zijn gaan gebruiken onder een programma?
And that is the news.''
pi_117856665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:42 schreef marcodej het volgende:

En de tranen van Max van Heeswijk en zijn (al dan niet) bekentenis komen nu ook in een mooi daglicht te staan. _O_
Mooi figuur inderdaad, die Van Heeswijk. stoere taal uitkramen, maar dan janken wanneer het hem te heet onder de voeten wordt.....
pi_117856897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:38 schreef baggerbaas het volgende:
Even wat interessante passages uit het Bertagnolli onderzoek

* riders who want to dope can't go to Teide anymore because the place is "bruciata" - monitored and known by the antidoping authorities
Laten Wiggins en co daar nu constant trainen :P

Verder wordt Bole dus genoemd, maar dat kan ook niet anders als je naar Vacansoleil gaat :+
pi_117856992
Mischien kunnen we beter renners gaan noemen die niet ergens verdacht zijn.

Ik kom zo snel alleen bij Hushovd terecht. Is Samsan al ergens van beschuldigt geweest?
And that is the news.''
pi_117857060
Waarom kan die Ferrari zich maar in de buurt van wielerteams blijven ophouden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')