abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117844496
Misschien leuk om even een opsomming te maken van welke grote overwinning mogelijk gaan sneuvelen.

-Vuelta-winst van Heras in 2003 (en dan Nozal tot winnaar uitroepen? _O-)
-Giro-eindwinst in 2005 van Savoldelli (dan wint Rujano *O*)
-Olympische tijdrit titels van Ekimov in 2000 en 2004 (jeuj, Ullrich and Julich dan als gouden medaillewinnaars _O_)
pi_117844924
En toch gaat ondanks de perikelen de koers gewoon door en vergaap ik me dadelijk aan de Chinese muur.
pi_117845133
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat voor zin heeft het om nu nog achter de nummers 20 tot 50 te gaan in de edities van de tour tussen 95 en 06. Wat valt daarmee te bereiken?
Statement naar renners van nu.
pi_117845165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:06 schreef marcodej het volgende:
In de Italiaanse verklaringen wordt Moreno Moser genoemd als klant van Ferrari en ook Gasparotto wordt veel genoemd.
Welke als ik vragen mag?
pi_117845362
Boogerd blijft ontkennen

quote:
Boogerd ontkent epo-gebruik
HOOFDDORP - Michael Boogerd zegt tegenover NUsport 'nooit epo te hebben gebruikt'.

Woensdag werd een verklaring openbaar van Boogerds voormalige teamgenoot Levi Leipheimer, die onder ede heeft verklaard in zijn drie jaar bij Rabobank epo te hebben gebruikt.

In een eerste reactie op de bekentenis van Leipheimer, die in 2002, 2003 en 2004 voor Rabobank uitkwam, zegt Boogerd: “Ik heb Leipheimer nooit epo zien gebruiken en het hem nooit zien aanschaffen.”

Boogerd reed van 1996 tot en met 2007 voor de Nederlandse wielerformatie. Boogerd ontkent zelf te hebben gebruikt. “Ik heb nooit epo gekocht en nooit epo gebruikt.”

Leipheimer vertelt in het woensdag openbaar geworden 1000 pagina’s tellende dossier met belastend bewijs tegen Lance Armstrong en diens ploeg US Postal dat hij ook na zijn komst bij Rabobank epo bleef gebruiken in de jaren 2002, 2003 en 2004.

“Ik werd daarbij geassisteerd door de teamdokter bij wie ik de epo aanschafte”, vertelt Leipheimer. “Gedurende mijn periode bij Rabobank was ik me er van bewust dat …...epo ook gebruikte en we hebben dat ook verscheidene malen met elkaar besproken.”
Discreet
De naam van de bewuste renner is in het afgedrukte citaat van Leipheimer zwart gemaakt en vervangen door de codenaam: Rider-14.

“Ik heb het epo-gebruik niet onder mijn ogen zien gebeuren bij Rabobank”, zegt Boogerd. “Dus als het is gebeurd, dan is dat heel discreet gegaan. En die renner 14, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ben. Daar geloof ik niets van.”
De Rooij
Als manager van de Raboploeg wist Theo de Rooij niets van het dopinggebruik van renner Levi Leipheimer.
''Een renner maakt zelf zijn keuzes, niet de ploegleider of de ploegarts.'' Dat zei de voormalig algemeen directeur van de Rabobank-wielerploeg donderdagochtend voor de microfoon van Radio 1.
De Rooij ontkende weet te hebben van het epo-gebruik van Leipheimer.
''Ik heb mij daar nooit mee bezig gehouden. Ook als renner niet en dat zou ik onder ede willen verklaren'', liet hij weten. ''We krijgen nu weer van alles uit het verleden dat ons in de wielen rijdt. Je moet je afvragen waar en wanneer het ophoudt. Dat punt lijkt nu gekomen.''
''Onze renners zijn gecontroleerd en vrijuit gegaan. We hebben ons aan de regels gehouden'', bestreed De Rooij de beschuldigingen.
Non-actief
Omega-Pharma QuickStep, de huidige ploeg van Leipheimer, heeft de renner inmiddels op non-actief gezet.
"We nemen de beslissingen van het USADA en Levi's verklaringen bijzonder ernstig. We willen alle informatie grondig bestuderen en eerst persoonlijk met Leipheimer spreken", aldus een verklaring van de ploeg.
"We willen benadrukken dat de strijd tegen doping altijd één van onze belangrijkste richtlijnen is geweest. Leipheimer is door het USADA geschorst voor feiten die hij pleegde voor hij bij ons reed."
Wat een carriere kan hij nog gaan opbouwen met al z'n 2e en 3e plaatsen _O- :')
pi_117845393
Boogerd :')
pi_117845597
Boogerd, doe dit nou niet man. :')

En dit wordt ook zo flauw, want misschien nam hij dan wel geen EPO, maar wel 30 transfusies per jaar en allerlei groeihormonen of andere bagger, 'maar geen EPO!', tsja... :')

Het enige wat hem enigszins geloofwaardig kan maken als hij zegt dat hij geen EPO nam, is om te zeggen wat hij dan wél deed, want op boterhammen pindakaas VDB achterna vliegen gelooft geen hond natuurlijk. :D
Jack does it in real time...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:56:09 #133
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_117845957
Sjonge jonge: "onze renners zijn in tests nooit schuldig bevonden". Hoe kun je dat nou als argument aanvoeren als een van die renners net heeft bekend epo te hebben gebruikt. Die tests zijn niet echt een maatstaaf dan he :')
pi_117846013
Boogerd, geeft toch gewoon toe man, op deze manier maak je je belachelijk.

Het is jammer voor de wielersport :'( :'( :'( :'( :'( , maar leuk leesvoer is het wel. :D :D
pi_117846143
Het blijft toch ook verbazingwekkend hoe makkelijk die gasten blijkbaar de hele wereld kunnen blijven voorliegen. Je moet er dan toch wel zelf in geloven maar hoe je dat doet met een spuit epo in je arm :?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:03:13 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117846221
Het valt niet mee als je met z'n allen in de wielerwereld je leven lang liegt om dan nog te weten wat waar is
pi_117846412
Rider-14 kan natuurlijk ook Marc Lotz zijn, die heeft dit toch ook al toegegeven?

(Op alfabetische volgorde van achternaam was Lotz nummer 14 van Rabobank in 2002);
http://memoire-du-cyclisme.net/pelotons/equipes.php?q=9178
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_117846433
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het blijft toch ook verbazingwekkend hoe makkelijk die gasten blijkbaar de hele wereld kunnen blijven voorliegen. Je moet er dan toch wel zelf in geloven maar hoe je dat doet met een spuit epo in je arm :?
In het achterhoofd houden dat al je collega's ook die spuit in de arm zetten. Als er dan gevraagd wordt aan jou: "speel je vals?" dan kan je eerlijk zeggen dat dit niet het geval is.
Als je hoort dat de beste concurrent niet alleen beschikking heeft op beter spul alswel wat contactjes heeft, wat oneerlijk is, kan je je daar heel boos over maken maar kan je dit tegen niemand zeggen...

En na je carriere, ook dan kan je nog niet alles eerlijk opbiechten. Je verliest er alleen maar mee en je beschadigt vrienden, kennissen en iedereen die dicht bij jou staat.

En er zijn vast en zeker heel veel renners die niet kunnen liegen en niet aan de troep wilden, die hebben wij niet zien koersen op de tv. En dat de rest liegt en kan liegen, ja logisch toch
pi_117846550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef franklop het volgende:
Rider-14 kan natuurlijk ook Marc Lotz zijn, die heeft dit toch ook al toegegeven?

(Op alfabetische volgorde van achternaam was Lotz nummer 14 van Rabobank in 2002);
http://memoire-du-cyclisme.net/pelotons/equipes.php?q=9178
Goede mogelijkheid, scherp!

Al weet ik niet of Lotz nu zo'n prater was toentertijd in het team al, want hij werd toch betrapt op bezit en deed toen z'n verklaring pas? Of vergis ik mij nu? Niet dat hij toen per se er al helemaal open over sprak actief in het team per se...
Jack does it in real time...
pi_117846641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:27 schreef Ericr het volgende:
Goede kans dat van Gennip in de voorbereiding op Calgary de beschikking had over EPO.

Een artikel uit een krant tijdens de OS van Calgary :

[ afbeelding ]
Ik zag je in het vorige deel zeggen dat de pers dikwijls achterloopt qua berichtgeving.

Ik weet niet precies wanneer een voor topsport geschikte variant van EPO op de markt kwam maar het is bijv. bekend dat voetballers in de jaren '70 aan de bloeddoping zaten. Niet de minste spelers als Paul Breitner, Franz Beckenbauer en zelfs Pelé hebben dit bekend. Beckenbauer bekende dit in 1977 al, Breitner kwam ermee op de proppen na Toni Schumacher zijn abpfiff boek en vergoeilijkte het.

Ook leuk is dat tot 1982 in Italië geen dopingtests werden uitgevoerd, in de Bundesliga kwam het pas na 1988.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_117846677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zag je in het vorige deel zeggen dat de pers dikwijls achterloopt qua berichtgeving.

Ik weet niet precies wanneer een voor topsport geschikte variant van EPO op de markt kwam maar het is bijv. bekend dat voetballers in de jaren '70 aan de bloeddoping zaten. Niet de minste spelers als Paul Breitner, Franz Beckenbauer en zelfs Pelé hebben dit bekend.
Was er toch één van Bayern die verklaarde dat hij zijn ploeggenoten in de kleedkamer zichzelf zag injecteren, of zit ik nu in de war?
pi_117847073
Edit: al gepost

[ Bericht 96% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 11-10-2012 11:52:39 ]
pi_117847134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Was er toch één van Bayern die verklaarde dat hij zijn ploeggenoten in de kleedkamer zichzelf zag injecteren, of zit ik nu in de war?
Weet je nog wie dat was? Die team-arts van hen is iig geen frisse gozert
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:31:40 #144
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117847139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wanneer een voor topsport geschikte variant van EPO op de markt kwam
2e helft jaren 80, topsport geschikte variant hahaha, Ik las een artikel waarbij gesteld werd dat er nog steeds klinische tests werden gedaan toen er al de eerste geruchten de ronde deden bij de 'early adopters' onder de sporters. Er begonnen toen ook wat Vlaamse en Nederlandse renners te sterven, waarbij het nooit bewezen is maar er toch wel erg veel rook was qua EPO gebruik.
pi_117847152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Weet je nog wie dat was? Die team-arts van hen is iig geen frisse gozert
Geen idee, ik meen het ooit ergens gelezen te hebben, maar er komt geen naam in me op.
pi_117847497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Geen idee, ik meen het ooit ergens gelezen te hebben, maar er komt geen naam in me op.
OK, misschien weet iemand anders dit.

Weet wel dat Cannavaro dit deed in de kleedkamer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_117847528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

OK, misschien weet iemand anders dit.

Weet wel dat Cannavaro dit deed in de kleedkamer.
Ja, Parma stond er destijds berucht om.
pi_117847694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:43 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, Parma stond er destijds berucht om.
Pharma
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:48:45 #149
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_117847712
Juventus ook. Zidane heeft ook toegegeven dat hij in z'n Juve tijd bloedtransfusies heeft ondergaan.
pi_117847829
Weet iemand of die beschuldigingen aan het adres van LL Sanchez voor of tijdens rabo zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')