Daar is men al druk mee bezigquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:45 schreef wimderon het volgende:
Op zich wel een leuke bezigheid is het identificeren van de weggelaten namen van renners en anderen in de appendices
Rogersquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:36 schreef TheArt het volgende:
Een aantal van ons heeft behoorlijk wat van de verklaringen gelezen. Als we nu eens een lijst maken van renners die nu nog rijden die beschuldigt worden. Kan een lang lijstje worden. Ik zal even een opzetje maken:
- Contador
- Pellizotti
- Chicchi
- Kreuziger
- Gasparotto
- Bertolini
- Popovych
- Bole
- Spilak
- Chiarini
- L.L. Sanchez
- Pozzato
- Garzelli
- Andrea Masciarelli
- Possoni
- Gusev
- Petacchi
Wie vult aan!
Dat het er geen 500+ waren, dat ze makkelijk te omzeilen waren en dat Bruyneel en co. in veel gevallen wist wanneer de controleurs zouden komen.quote:
Pozzovivo wordt toch alleen besproken omdat Bertagnolli denkt dat ie doping gebruikt en daarover in gesprek gaat met Ferrari, niet omdat hij daadwerkelijk bewijzen heeft dat Pozzo gebruikt heeft?quote:
Hij wordt verdacht van het onderhouden van banden met Fuentes.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat heeft Riis als ploegleider misdaan?
??quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Overigens begint de carrière van Vinokoerov nu toch ook wel riccoiaanse proporties aan te nemen, als je daar voor deze nieuwe beschuldiging nog niet van kon spreken.
Ik bedoel, zijn er dan weer nieuwe feiten van Vino aan het licht gekomen die hier niet vermeld staan?quote:
Nou, nog behoorlijk vaag natuurlijk, maar die bertagnolli zegt Vino met Ferrari te hebben gezien in 2010. Dan gaan bij een persoon als Vino toch weer alle alarmbellen rinkelen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik bedoel, zijn er dan weer nieuwe feiten van Vino aan het licht gekomen die hier niet vermeld staan?
Hihaho lachen op de donderdagmiddagquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:25 schreef THEFXR het volgende:
Er ontgaat jullie 1 ding, armstrong heeft al die tours gewonnen met maar 1 teelbal, dat betekent mindere testosteron productie!
en testosteron heb je echt wel nodig om te herstellen, vooral als je de tour rijdt.
Renners met 2 teelballen hadden dus al bij aanvang een voorsprong op armstrong!
Toch was de Tour van 2003 de leukste die ik tot nu toe heb gezien, ook al was het een tweestrijd tussen Ferrari en Fuentes, i.p.v. Armstrong en Ullrich.quote:
Die Tour was zeker leuk. Een van de meest boeiende Tours in jaren.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Toch was de Tour van 2003 de leukste die ik tot nu toe heb gezien, ook al was het een tweestrijd tussen Ferrari en Fuentes, i.p.v. Armstrong en Ullrich.
quote:Wielinga: ''Ploegleiding weet alles, ook bij doping''
Geplaatst op donderdag 11 oktober 2012 om 15:29 door redactie.
Remmert Wielinga heeft ook gereageerd op mogelijke dopingpraktijken bij Rabobank. De geboren Eindhovenaar was duidelijk en spaarde daarbij oud-ploegleider Theo de Rooij en oud-ploegleiders Erik Breukink en Adri van Houwelingen niet: ''Het management van de ploeg wist alles. Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink'', zo zei hij tegen Omroep Brabant.
Wielinga (van 2003-2005 in de kleuren van Rabobank) keek dan ook niet verbaasd op, toen hem de verklaring van Leipheimer ten oren kwam: ''Deze belastende verklaring van Leipheimer komt voor mij niet als een verrassing. Ik begreep toen al dat er bepaalde dingen gebeurden. Ook bij Rabobank. Ik heb er zelf niets van meegekregen en mij is nooit iets opgelegd, maar dat het gebeurde geloof ik best'', zo zei Wielinga.
Dat er mensen in het verleden bij Rabobank zijn ontslagen, kwam bij Wielinga destijds ook al niet als een verrassing. Hij is metname hard voor manager de Rooij: ''Zo'n Theo de Rooij die zegt dat hij niets geweten heeft van dopinggebruik omdat het een zaak was tussen renner en ploegarts, dat is toch totale onzin. Als er binnen de Rabo-ploeg mensen waren die alles wisten, was het wel het management van de ploeg. Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink. Daar ben ik van overtuigd. Dit is gewoon geen eerlijk verhaal vanuit de Raboploeg.''
Of er doping gebruikt is weet Wielinga dus niet zeker, maar door de vanuit de bank opgevoerde druk kan hij het zich best voorstellen: ''Dan werd er gebeld vanuit het management van de bank en werden er prestaties geëist. Een vierde of vijfde plaats in de Vuelta was dan niet genoeg meer. Het moest beter. Ik kan me voorstellen dat er daarom naar doping gegrepen is. Want dat zorgde voor betere prestaties. Alleen deden andere ploegen het ook!''
Hij benadrukte wel dat hij zelf nooit de toevlucht naar doping nam: ''Ik heb nooit opdracht gekregen dat ik iets moest nemen. Ook niet bij Rabobank. In alle eerlijkheid, daarvoor steek ik mijn handen in het vuur. Maar het verbaast me allemaal niet.'' De ex-renner denkt overigens niet dat doping uit de sport is verdwenen.
Omdat de renners die zich met hem inlaten de koersen blijken te winnen ?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom kan die Ferrari zich maar in de buurt van wielerteams blijven ophouden?
Zulke mensen zou je toch moeten kunnen weren uit de wielrennerij, is wat ik bedoel.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat de renners die zich met hem inlaten de koersen blijken te winnen ?
quote:
Wel toevallig dat die er uit zijn gewerkt dit jaar.quote:Dat er mensen in het verleden bij Rabobank zijn ontslagen, kwam bij Wielinga destijds ook al niet als een verrassing. Hij is metname hard voor manager de Rooij: ''Zo'n Theo de Rooij die zegt dat hij niets geweten heeft van dopinggebruik omdat het een zaak was tussen renner en ploegarts, dat is toch totale onzin. Als er binnen de Rabo-ploeg mensen waren die alles wisten, was het wel het management van de ploeg. Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink. Daar ben ik van overtuigd. Dit is gewoon geen eerlijk verhaal vanuit de Raboploeg.
quote:naïef
naïef bijv.naamw.Uitspraak: [naˈif] als je gemakkelijk iemand vertrouwt en iets gelooft
Eigenlijk hadden ze moeten vragen hoe hij dan tegen de 8 op de 100 m van London en de winnaar van de Tour dit jaar aankijkt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Al jaren worden er sporters betrapt die ontkennen en later toch bekennen....en toch gaat Mart het vanaf nu pas anders doen.
Dus we kunnen de complete podia van de tijdritten in Sydney en Athene schrappen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:09 schreef baggerbaas het volgende:
Dit zouden de "Riders" zijn:
1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 ?
van 2cycle.be
Is er met Olano en ONCE niet nog een beerputje open te trekken? Dan zou Hushovd ineens naar het brons van Sydney gaanquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dus we kunnen de complete podia van de tijdritten in Sydney en Athene schrappen.
Dan wordt Rogers opgewaardeerd van de nummer vier tot de nummer één van 2004.
Met Olano individueel misschien niet, maar ONCE is zeker verdacht.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is er met Olano en ONCE niet nog een beerputje open te trekken? Dan zou Hushovd ineens naar het brons van Sydney gaan
groottse BS, wat ik ooit heb gehoord.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:26 schreef marcodej het volgende:
De Rooij met zn 'uiteindelijk is alleen de renner verantwoordelijk.'
Moet wel bij gezegd worden dat Wielinga werkelijk niks substantieels zegt. Niet dat ik niet denk dat de Rabobank clean was als team, maar hij roept alleen maar dat hij er niet van zou opkijken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:14 schreef TheArt het volgende:
Knebel over Wielinga: "Die uitspraak laat ik voor hem. Ik ken de heer Wielinga niet en weet niet hoe goed de man is ingevoerd."
Kan iemand die vent eruit trappen daar
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of dit al is langskomen, maar dit is voor mij sluitend. Rider 14 = Rasmussen.
En
[ afbeelding ]
Allemaal van 2Cycle.be
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:09 schreef baggerbaas het volgende:
Dit zouden de "Riders" zijn:
1 Paolo Savoldelli
2 Manuel Beltran
3 Adriano Baffi
4 Bobby Julich
5 Jose Luis Rubiera
6 Pavel Padrnos
7 Roberto Heras
8 Victor Hugo Pena
9 Matthew White
10 Jose Azevedo
11 Vyatcheslav Ekimov
12 Benjamin Noval
13 Chann McRae
14 Michael Rasmussen
15 Chris Horner
16 Yaroslav Popovych
17 Marty Jemison?
18 Dylan Casey
19 Steffen Kjaergaard
20 Benoit Joachim
21 Tony Cruz
22 ?
van 2cycle.be
En en en????quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:31 schreef marcodej het volgende:
Ben nu in discussie met good old Tonny de Jong () op twitter.
Ik geloof dat ie het al heeft toegegeven. Hij zat blijkbaar niet aan de EPO maar wel aan de andere middelen. Daarom dat ie na zijn 5e toeroverwinning niet meer kon volgen met de andere (EPO gebruikende) toppers.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:11 schreef KatyM het volgende:
Is Indurain nooit in verband met doping gebracht eigenlijk?
http://cyclinginvestigation.usada.org/quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
Waar kan men al die appendixen vinden?
Zo gaat dat bij die hoge piefen, ze eisen wel prestaties maar als een atleet uit hun stal wordt betrapt dan staat ie in zijn eentje.quote:
Mooie chat, jezus...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 03:19 schreef wimderon het volgende:
Die discussie tussen Vaughters en Andreu is ook wel leuk.
http://d3epuodzu3wuis.clo(...)%20IM%20Exchange.pdf
Moreau die met een hematocrietje van 39 de Dauphine wint in 2001.
Armstrong en Bruyneel die voor de ogen van Landis diens bloed voor tijdens de rustdag door het toilet spoelen![]()
Het massale lossen van Discovery Channel tijdens de Weening-etappe was inderdaad omdat ze pas op de rustdag gingen tanken
die verbruggen moesten ze op het dorpsplein vastketenenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:47 schreef alpeko het volgende:
Verbruggen heeft ook lef trouwens: Verbruggen: "UCI niets te verwijten"
Mee eens.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:04 schreef TheArt het volgende:
Als je de Nederlandse media volgt, lijkt het net of het onderzoek volledig draait rondom RaboWat een bizarre focus, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht uit dat rapport zijn gekomen.
Je hebt gelijk, ik vergistte mij. Maar wel zo'n zelfde soort verhaal. Right up there met het trainingsadvies van Fuentes aan F. Schleck!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Cecchini, verzamelplek voor outcast uit de wielerwereld.
Cecchini, verzamelplek voor outcast uit de wielerwereld.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:58 schreef DeeBee het volgende:
Haha, dat is in dezelfde categorie als het Thomas Dekker-verhaal dat de koffie bij Ferrari thuis altijd zo lekker was!
Niet zo slecht is niet goedquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:04 schreef TheArt het volgende:
Als je de Nederlandse media volgt, lijkt het net of het onderzoek volledig draait rondom RaboWat een bizarre focus, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht uit dat rapport zijn gekomen.
Er komen op die manier meer dan 10 ploegen niet slecht uit dat rapport omdat ze op de één of andere manier worden genoemd. Het rapport toont alleen aan dat Leinders hielp met toedienen en dat er zeker één ploeggenoot (Rasmussen, wat een nieuws) ook aan dat spul zat. Wat hier nieuw aan is, mag je mij nu vertellen. Dat er een dopingprogramma was bij Rabo is COMPLEET verzonnen door de Nederlandse media, want dat staat nergens in de verklaringen van Leipheimer.quote:
Dat zeg ik toch niet, ik vind het wel logisch dat bij de Nederlandse pers de focus op de Nederlandse renners en ploegen ligtquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er komen op die manier meer dan 10 ploegen niet slecht uit dat rapport omdat ze op de één of andere manier worden genoemd. Het rapport toont alleen aan dat Leinders hielp met toedienen en dat er zeker één ploeggenoot (Rasmussen, wat een nieuws) ook aan dat spul zat. Wat hier nieuw aan is, mag je mij nu vertellen. Dat er een dopingprogramma was bij Rabo is COMPLEET verzonnen door de Nederlandse media, want dat staat nergens in de verklaringen van Leipheimer.
Dekker zegt zelf nog steeds dat Chechini niks met doping te maken heeft en dat hij het van iemand kreeg die je "dichter bij moest zoeken". Ook Hamilton heeft in zijn boek aangegeven dat Cecchini niks met doping te maken heeft en enkel trainingsschema's maakte, hetzelfde geldt voor Jacksche.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:07 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik vergistte mij. Maar wel zo'n zelfde soort verhaal. Right up there met het trainingsadvies van Fuentes aan F. Schleck!![]()
Zo logisch zelfs dat er dingen verzonnen worden om het groter te maken? Dat vind ik dus niet logisch.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet, ik vind het wel logisch dat bij de Nederlandse pers de focus op de Nederlandse renners en ploegen ligt
Wat jij logisch vindt moet jij weten, over dingen verzinnen heb ik het nietquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zo logisch zelfs dat er dingen verzonnen worden om het groter te maken? Dat vind ik dus niet logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |