abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117883721
Vaughters zegt daarin ook dat Ullrich (volgens Kevin Livingstone) na 2000 niet meer boven de 42% zat. Als dat klopt heeft Ullrich kennelijk minder doping gebruikt dan Armstrong. Dat countert dan wel het argument dat ondanks de doping het toch weer een level playing field is. Waarvan ik en een aantal anderen al eerder hebben aangegeven dat niet iedereen hetzelfde neemt en er op dezelfde manier op reageert.

Mbt dat lossen tijdens de Weening-etappe: volgens mij heeft JohnDDD destijds al aangegeven dat 'ie dacht dat het kuurtje pas gepland was op de rustdag en dat ze die etappe wat onderschat hebben.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:48:51 #277
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:02:57 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_117884057
Tom Danielson: "I found this process to be both physically draining and mentally terrifying. To give your blood to a guy who places it in a plastic cooler takes it away and then comes back a few weeks later with a bag of blood that he says is yours I found to be very nerve wrecking. I began to worry that my blood would be mistaken for someone else’s. When I first had blood extracted Pepe asked me to come up with a symbol to put on the blood bag to make sure that it did not get mixed up with someone else’s blood and this seemed very amateurish to me."

Michael Barry: "The Vuelta was an eye-opening experience for me. [..] It was on an entirely different level. My experiences during that first week made me question whether it was even possible to compete in a race like that without doping."

"[..] he told us that we should inject it into the vein because it would clear out systems faster than if injected subcutaneously and that we should use it in the evening so it would be out of our systems by the morning."

EPO en testosteron pleisters vind ik nog niet zo 'eng', maar die bloedtransfusies |:(

[ Bericht 11% gewijzigd door matthijst op 12-10-2012 09:19:37 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_117884316
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

:D :D
LOL!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:34:00 #280
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117884654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:11 schreef KatyM het volgende:
Is Indurain nooit in verband met doping gebracht eigenlijk?
Ik geloof dat ie het al heeft toegegeven. Hij zat blijkbaar niet aan de EPO maar wel aan de andere middelen. Daarom dat ie na zijn 5e toeroverwinning niet meer kon volgen met de andere (EPO gebruikende) toppers.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:34:49 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_117884672
Waar kan men al die appendixen vinden?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:37:05 #282
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_117884712
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
Waar kan men al die appendixen vinden?
http://cyclinginvestigation.usada.org/

Waarom staat Schleck hier eigenlijk op de foto? Of vergis ik me nu omdat het nog vroeg is? :+
http://d3epuodzu3wuis.cloudfront.net/TH+Attachment+A+-+photos.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:37:19 #283
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_117884717
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 08:48 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

:D :D
Zo gaat dat bij die hoge piefen, ze eisen wel prestaties maar als een atleet uit hun stal wordt betrapt dan staat ie in zijn eentje. :r
Nu is Armstrong wel een beetje een uitzondering op zo'n situatie, niet voor niets 'the boss'.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:52:24 #285
28167 matthijst
pi_117885008
Toen Hamilton hoger eindigde in een etappe in de Dauphiné belde Armstrong even met UCI: "You have got to get these guys, Hamilton and Mayo are not normal". Even later kreeg Hamilton een brief dat zijn waardes verdacht waren bevonden :D
pi_117885049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 03:19 schreef wimderon het volgende:
Die discussie tussen Vaughters en Andreu is ook wel leuk.
http://d3epuodzu3wuis.clo(...)%20IM%20Exchange.pdf

Moreau die met een hematocrietje van 39 de Dauphine wint in 2001.

Armstrong en Bruyneel die voor de ogen van Landis diens bloed voor tijdens de rustdag door het toilet spoelen _O-

Het massale lossen van Discovery Channel tijdens de Weening-etappe was inderdaad omdat ze pas op de rustdag gingen tanken :')
Mooie chat, jezus... _O-

http://d3epuodzu3wuis.cloudfront.net/JR+Exhibit+A.pdf is ook wel genieten, E-mails die via de Italianen en Jack Robertson naar boven zijn gekomen:

LA: 'What is Schumi doing in January?'
Stefano Ferrari: 'He doesn't know yet...probably trying to gather riders and dates for Teide camp as usual'

Wel mooi dat Team Sky het trainen in Teide heeft geadopteerd ja, tradities moet je toch in ere houden! :Y

Verderop ook nog, SF: 'Who will win Lombardia tomorrow? Schleck is flying now.' :')

Maar Stefano had wel kijk op het voorbereidend werk van de concurrenten van z'n pa, want Mandy finishte inderdaad aardig kort!

Verder ook interessant om te zien dat Lance bij 75-76 kg, tussen de 380-400 Watt trapte met 160-168 HR op 2400 - 2700 meter, tijdens trainingen. Dat weer wat inzicht in welke idiote Wattages hij wel niet tijdens wedstrijden gehaald moet hebben... :P Worden verder nog genoeg andere nummers genoemd en ook hilarisch om te lezen dat ze de prestaties en VAM's van andere renners doornemen, waarbij het duidelijk is dat ze klanten die niet bij Ferrari zitten (zoals Basso) niet mogen... _O-

Vlak voor de Tour trapt Lance op trainingen al weer bijna 6 Watt / kg en vertrouwen ze er wel op dat alles goed gaat komen en dat alleen Bertje en Menchov z'n concurrenten zullen zijn in 2009. Evans noemt Stefano Ferrari 'dom' en de Schlecks kunnen er natuurlijk geen hout van op een TT-fiets.

Verder sluit hij af met de bizarre zin: 'Cancellara resuscitated at Tour de Suisse?!!!!' (!)

Cancellara won toen de TdS in 2009, maar was hij een keer zo diep gegaan dat hij alleen wat zuurstof nodig had of was hij echt out toen een moment na de finish? :o Dat gerucht heb ik nooit gehoord... Het kan ongelukkig woordkeuze in het Engels zijn, maar anders is het een aardig bizar iets.

[ Bericht 12% gewijzigd door DeeBee op 12-10-2012 10:04:47 ]
Jack does it in real time...
pi_117885071
Rabo bevestigd dat LL Sanchez met Ferrari aan het trainen was maar hij zou geen doping of dopingadviezen hebben ontvangen O-)
pi_117885157
Haha, dat is in dezelfde categorie als het Thomas Dekker-verhaal dat de koffie bij Ferrari Cecchini thuis altijd zo lekker was!

Edit: ik vergistte mij inderdaad (met dank aan Ericr).

[ Bericht 14% gewijzigd door DeeBee op 12-10-2012 10:10:05 ]
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:58:13 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117885161
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:47 schreef alpeko het volgende:
Verbruggen heeft ook lef trouwens: Verbruggen: "UCI niets te verwijten"
die verbruggen moesten ze op het dorpsplein vastketenen
pi_117885225
Die chat, jezus :') Waar heb ik in godsnaam naar zitten kijken :')
pi_117885349
Als je de Nederlandse media volgt, lijkt het net of het onderzoek volledig draait rondom Rabo :') Wat een bizarre focus, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht uit dat rapport zijn gekomen.
pi_117885427
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:04 schreef TheArt het volgende:
Als je de Nederlandse media volgt, lijkt het net of het onderzoek volledig draait rondom Rabo :') Wat een bizarre focus, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht uit dat rapport zijn gekomen.
Mee eens.

Vooral headlines als 'Rabo had dopingprogramma.' vind ik ietwat opportuun, want dat wordt echt niet helemaal bewezen in het rapport. Er wordt gezegd dat er weldegelijk gebruikt werd en dat de teamarts evt. er van wist of hielp toedienen, maar nergens dat het initiatief kwam van de ploeg zelf of dat er een breed gestructureerd programma was waarbij het team de spullen inkocht met 'groepskorting' of zo...

En dat is nog steeds geen goede situatie, maar op zich snap ik ook wel weer dat een dokter injecties doet om een renner geen gevaarlijke dingen te laten doen. Niet dat het verder goed te praten valt, maar helaas blijven figuren zoals Leinders nu eenmaal toch bij de sport betrokken, dus het is ook niet realistisch om te verwachten dat die toen aan de bel gingen trekken... Helemaal niet, omdat hij toen ook wel wist waar de concurrentie allemaal mee streed waarschijnlijk.

Er werd dus bij Rabo ook gebruikt, maar het is sensatiezucht om die focus daar ongeveer helemaal te leggen. Want het verhaal over US Postal / Discovery is wel even wat aangrijpender, net zoals de lijst van 30/40 nog actieve renners die overal genoemd worden (die eerder in het topic ook al staat). Maar daar hoor je amper iets over... :') Lekker goedkoop scoren weer, omdat Rabo de hoogste boom is... Ik hoor geen woord over Bole die naar Vacancesoleil gaat, terwijl hij vrolijk als AICAR-leverancier wordt genoemd bijvoorbeed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:07 schreef Ericr het volgende:

[..]

Cecchini, verzamelplek voor outcast uit de wielerwereld.
Je hebt gelijk, ik vergistte mij. Maar wel zo'n zelfde soort verhaal. Right up there met het trainingsadvies van Fuentes aan F. Schleck! ^O^ :')
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:07:34 #293
40566 Ericr
Livewrong
pi_117885428
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 09:58 schreef DeeBee het volgende:
Haha, dat is in dezelfde categorie als het Thomas Dekker-verhaal dat de koffie bij Ferrari thuis altijd zo lekker was!
Cecchini, verzamelplek voor outcast uit de wielerwereld.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:12:12 #294
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117885566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:04 schreef TheArt het volgende:
Niet zo slecht is niet goed
pi_117885696
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet zo slecht is niet goed
Er komen op die manier meer dan 10 ploegen niet slecht uit dat rapport omdat ze op de één of andere manier worden genoemd. Het rapport toont alleen aan dat Leinders hielp met toedienen en dat er zeker één ploeggenoot (Rasmussen, wat een nieuws) ook aan dat spul zat. Wat hier nieuw aan is, mag je mij nu vertellen. Dat er een dopingprogramma was bij Rabo is COMPLEET verzonnen door de Nederlandse media, want dat staat nergens in de verklaringen van Leipheimer.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:20:07 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117885795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:17 schreef TheArt het volgende:

[..]

Er komen op die manier meer dan 10 ploegen niet slecht uit dat rapport omdat ze op de één of andere manier worden genoemd. Het rapport toont alleen aan dat Leinders hielp met toedienen en dat er zeker één ploeggenoot (Rasmussen, wat een nieuws) ook aan dat spul zat. Wat hier nieuw aan is, mag je mij nu vertellen. Dat er een dopingprogramma was bij Rabo is COMPLEET verzonnen door de Nederlandse media, want dat staat nergens in de verklaringen van Leipheimer.
Dat zeg ik toch niet, ik vind het wel logisch dat bij de Nederlandse pers de focus op de Nederlandse renners en ploegen ligt
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:20:26 #297
28167 matthijst
pi_117885807
George Hincapie: "In 1995 there appeared to me to be a major change in the peloton. It was becoming very difficult to keep up, and I learned later that the reason was the widespread use of EPO, a banned blood oxygen booster for which there was, at the time, no effective doping test. As the speed of the peloton increased we seemed to be confronted with the choice to use EPO or not performing well in races."
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:21:16 #298
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_117885825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:07 schreef DeeBee het volgende:
[..]

Je hebt gelijk, ik vergistte mij. Maar wel zo'n zelfde soort verhaal. Right up there met het trainingsadvies van Fuentes aan F. Schleck! ^O^ :')
Dekker zegt zelf nog steeds dat Chechini niks met doping te maken heeft en dat hij het van iemand kreeg die je "dichter bij moest zoeken". Ook Hamilton heeft in zijn boek aangegeven dat Cecchini niks met doping te maken heeft en enkel trainingsschema's maakte, hetzelfde geldt voor Jacksche.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_117885903
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet, ik vind het wel logisch dat bij de Nederlandse pers de focus op de Nederlandse renners en ploegen ligt
Zo logisch zelfs dat er dingen verzonnen worden om het groter te maken? Dat vind ik dus niet logisch.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:27:34 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117885987
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zo logisch zelfs dat er dingen verzonnen worden om het groter te maken? Dat vind ik dus niet logisch.
Wat jij logisch vindt moet jij weten, over dingen verzinnen heb ik het niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')