abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2012 @ 05:59:31 #1
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_117261959
Het jaar is 2012. Met nog 3 maanden te gaan komen we steeds dichter bij 21 december 2012. De dag dat:

"December 21 – The Mesoamerican Long Count calendar, notably used by the pre-Columbian Mayan civilization among others, completes a "great cycle" of thirteen b'ak'tuns (periods of 144,000 days each) since the mythical creation date of the calendar's current era." - Bron: wikipedia -

Ik geloof, dat toen ik hier in '00 op het forum kwam er sinds die tijd al zo'n 100 topics over geopend zijn.

Nu vraag ik het mij toch af. Aangezien hier ook wat "meer gevoelige mensen" zitten(om het zo maar te zeggen).

Godsamme! Iedereen zou dit toch juist nu moeten "merken" met nog 3 maanden te gaan. Ik neem dan maar even aan dat de omwenteling, zoals sommige dit noemen niet gebeurd zonder 3 maanden van tevoren al wat "tekens" te geven.

Dus ik vraag mij af: Wat is je gedachte -nu- over 21 december 2012?

Ik begin wel: ik denk dat we nu al in chaos leven en dat alles veel heftiger "overkomt" dan vroeger(bijv. 10 jaar geleden). Dit komt omdat allerlei soorten media ons, als het ware richting al het nieuws sturen wat er in omloop is. Sociale media voor het nieuws in je vriendenkring, het journaal en praatprogramma's voor wat er in de wereld en Nederland gebeurt. Daardoor denk ik dat heel veel mensen "op scherp staan". Wat ik echt denk is dat er ergens een grote oorlog gaat beginnen waar iedereen zich mee gaat bemoeien. Waarom ik dat denk? Omdat de wereld in 144.000 dagen nog geen steek veranderd is. Verder denk ik dat we doorleven, maar dat terzijde.

Nu jij: wat is jouw "voorspelling" met nog 3 maanden te gaan? Misschien dat de mods hier een prijs kunnen uitloven voor degene met de juiste voorspelling?
pi_117262202
heb vakantie geboekt in februari 2013, dus.......
uit een aspergernest
pi_117262291
De voorspelling is dat er niets gaat gebeuren en dat we op 22 december nog precies zo doorgaan als een dag/week/maand ervoor, maag dat de strengst gelovigen elke gebeurtenis aangrijpen om wanhopig aan te tonen dat we daadwerkelijk "anders" zijn. Anders is dan natuurlijk geheel afhankelijk van het geloof dat diegene aanhangt en zal variëren An de X-de dimensie tot een extra DNA streng.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_117262309
We zijn nog steeds bezig met de aanloop, 21-12-2012 is het echte begin van het einde.

De protesten en rellen beginnen te komen met grote rellen rond de kerst (tegen de consumptiemaatschappij), en rond oud en nieuw.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_117262742
Was toch iets van honderd jaar verzet? De mensen die zich hier het meest mee bezig houden zijn de mensen die er stiekem op hopen. De mensen die weinig te bieden hebben in deze wereld. Ik voorspel een grote teleurstelling.
pi_117262749
Een grote hoop stierenpoep.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_117262802
er is ook al is eerder geroepen ( ik geloof in '86) dat de wereld zou vergaan, dit is ook niet gebeurd.

Ben totaal niet bang en ach, als we gaan, dan gaan we met z'n allen
Op vrijdag 24 mei 2013 14:53 schreef Monopoly het volgende:
JoeyDB, een man waar vele vrouwen een natte vagijn van krijgen
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
pi_117280968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:29 schreef The_stranger het volgende:
De voorspelling is dat er niets gaat gebeuren en dat we op 22 december nog precies zo doorgaan als een dag/week/maand ervoor, maag dat de strengst gelovigen elke gebeurtenis aangrijpen om wanhopig aan te tonen dat we daadwerkelijk "anders" zijn. Anders is dan natuurlijk geheel afhankelijk van het geloof dat diegene aanhangt en zal variëren An de X-de dimensie tot een extra DNA streng.
Zo denk ik er ook over. :Y
pi_117282576
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:26 schreef JoeyDB het volgende:
er is ook al is eerder geroepen ( ik geloof in '86) dat de wereld zou vergaan, dit is ook niet gebeurd.

Dat roepen ze elk jaar........
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_117282965
quote:
Precies.
Kan er ook niet meer van maken. Dat hele Maya-gebeuren moet maar eens afgelopen zijn.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 26 september 2012 @ 19:27:13 #11
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117284019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:02 schreef Natalie het volgende:
Precies.
Kan er ook niet meer van maken. Dat hele Maya-gebeuren moet maar eens afgelopen zijn.
21(of 22 of 23) dec. is het afgelopen. Althans, als de GMT Correlatie juist is. Mocht Andreas Fulls gelijk hebben ... dan duurt het nog tot 2220 voor het afgelopen is. :P

Anyway, een natuurramp (ten gevolge van het kruisen van de "galactische evenaar") sluit ik voorlopig geheel uit. Dan hadden we al laaaaang een toename moeten zien in rampen e.d. met een climax op/rond 21 dec.

Op spiritueel niveau zijn we alleen maar verder aan het afzakken, richting het oeroude barbarisme (zie b.v. het recente "verjaardagsfeestje" + dat de wereld bijna letterlijk op springen staat (& miljoenen het kennelijk normaal vinden om een willekeurige inwoner van een bepaald land te vermoorden omdat totaal iemand anders uit dat land iets laat zien wat men niet wil zien.)), dus "verlichting" ? ... dat gaat 'm ook niet worden.

Plotseling nieuw DNA, andere dimensies, planet X e.d. sluit ik al jaren uit :P

Kortom, WO3 zou nog kunnen, maar verder ... zie ik niet wat er nog zou kunnen gebeuren, wat met een beetje goede wil en fantasie aan de veronderstelde Maya eindtijd voorspelling kan worden opgehangen. :P

Edit:
Overigens vindt ik het verdacht stil rond dit onderwerp afgelopen halfjaar. Niet alleen hier, maar ook IRL. Had eigenlijk wel een toename verwacht rond deze tijd ... iedereen 2012 moe ?

[ Bericht 5% gewijzigd door R0N1N op 26-09-2012 19:33:32 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 26 september 2012 @ 21:06:48 #12
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_117289506
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

21(of 22 of 23) dec. is het afgelopen. Althans, als de GMT Correlatie juist is. Mocht Andreas Fulls gelijk hebben ... dan duurt het nog tot 2220 voor het afgelopen is. :P

Anyway, een natuurramp (ten gevolge van het kruisen van de "galactische evenaar") sluit ik voorlopig geheel uit. Dan hadden we al laaaaang een toename moeten zien in rampen e.d. met een climax op/rond 21 dec.

Op spiritueel niveau zijn we alleen maar verder aan het afzakken, richting het oeroude barbarisme (zie b.v. het recente "verjaardagsfeestje" + dat de wereld bijna letterlijk op springen staat (& miljoenen het kennelijk normaal vinden om een willekeurige inwoner van een bepaald land te vermoorden omdat totaal iemand anders uit dat land iets laat zien wat men niet wil zien.)), dus "verlichting" ? ... dat gaat 'm ook niet worden.

Plotseling nieuw DNA, andere dimensies, planet X e.d. sluit ik al jaren uit :P

Kortom, WO3 zou nog kunnen, maar verder ... zie ik niet wat er nog zou kunnen gebeuren, wat met een beetje goede wil en fantasie aan de veronderstelde Maya eindtijd voorspelling kan worden opgehangen. :P

Edit:
Overigens vindt ik het verdacht stil rond dit onderwerp afgelopen halfjaar. Niet alleen hier, maar ook IRL. Had eigenlijk wel een toename verwacht rond deze tijd ... iedereen 2012 moe ?
Dat gedoe met die elenin komeet destijds was een stuk spannender :P

Mensen zijn 2012 inderdaad moe. Die datum komt toch wel, of je nu wilt of niet. Soort van berusting wellicht?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_117290866
Mijn voorspelling is dat t een dag als ieder ander zal zijn.
Alleen wat extra aandacht in de media in aanloop naar 21-12.
Wat malloten aan t woord over dat de aarde zal vergaan.
22-12 staan we gewoon weer op en gaan we gewoon richting kerst en oud en nieuw.
pi_117292566
Van de ene kant denk ik dat de enigste bewustzijnsverandering de 'factcheck' rondom politici is en de nadruk om een stabiele coalitie te vormen en dat er voor de rest niks verandert. Ik word er een beetje down van als ik zie dat mensen elkaar nog steeds afslachten in Syrië en dat zielige jongeren in Hagen de boel op zijn kop zetten om niets. We zijn nog ver verwijderd van een èchte bewustzijnsverandering, nog steeds gebonden aan onze oude geconditioneerde patronen imo.

Van de andere kant denk ik dat er wellicht iets rampzalig gaat gebeuren m.b.t. een grote oorlog. Als je kijkt wat er de afgelopen jaren/maanden gebeurd is. De Amerikaanse dominantie in het Midden Oosten, Irak, en in Afghanistan, ook de omwentelingen van de regimes in Noord-Afrika zijn voor mij een teken dat er mogelijk meer te gebeuren staat. Ook als je kijkt naar de bemoeienis van China en Rusland, m.b.t. Syrië, de crisis die nu ontstaat tussen China en Japan over de bezette eilanden, Syrische aanvallen op de grens van Israel en het atoomprogramma van Iran wat zich doorzet.

Als een van die landen een cruciale fout maakt, dan kan zich dat ontketenen in een grootschalige oorlog, zeker als Amerika weer de politieagent gaat spelen in de wereld.

Misschien eindigt dit jaar nog rampzalig.

Van de andere kant denk ik gewoon (adv. een docu van NGC) dat het einde van de Maya kalender niets meer is dan een cyclus, een draaiende beweging naar iets nieuws, in plaats van absolute vernietiging. We kijken mogelijk met apocalyptische ogen naar een cyclus, iets wat simpelweg overgaat naar een nieuwe vorm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Being op 26-09-2012 23:09:44 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_117295251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:26 schreef JoeyDB het volgende:

Niet alleen in '86
Een jaar of twee geleden nog iemand. Groep mensen had huis allemaal al verkocht en op de dag gebeurde er niks.
Man zei dat ie een foutje had gemaakt duurde nog een paar dagen, maar toen weer niks. :P

En dat is vast al veel vaker gebeurd.
pi_117295687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:
Edit:
Viel mij ook al op, maar er zit wel een grote kans in dat het een stilte voor de storm is. Het heeft immers veel aandacht gehad, dus waarschijnlijk een maand van te voren (21 november) of vanaf 1 december dat het weer gaat beginnen. Wellicht komt dan alles nog een keer aanbod, de angst, het geloof, de vraag (wel/niet?), hoop, enzovoorts.
  donderdag 27 september 2012 @ 13:02:09 #17
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117309426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:35 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Niet alleen in '86
Een jaar of twee geleden nog iemand. Groep mensen had huis allemaal al verkocht en op de dag gebeurde er niks.
Man zei dat ie een foutje had gemaakt duurde nog een paar dagen, maar toen weer niks. :P

En dat is vast al veel vaker gebeurd.
:') Camping

Die mafkees alleen al heeft het meerdere keren mis gehad.
(21 mei 1988 | 7 sept 1994 | 21 mei 2011 & tot slot 21 oktober 2011) Sindsdien heeft ie het voorspellen (op basis van de bijbel) opgegeven.
pi_117314363
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:40 schreef Trippii het volgende:

[..]

Viel mij ook al op, maar er zit wel een grote kans in dat het een stilte voor de storm is. Het heeft immers veel aandacht gehad, dus waarschijnlijk een maand van te voren (21 november) of vanaf 1 december dat het weer gaat beginnen. Wellicht komt dan alles nog een keer aanbod, de angst, het geloof, de vraag (wel/niet?), hoop, enzovoorts.
Ik denk dat dat komt omdat 95%, zo niet meer van de gelovers in het 2012 verhaal zo wanhopig op zoek zijn naar "iets meer" dat ze als een kip zonder kop achter elke hype aanlopen die ze aanspreekt. Van de griepprik tot de zwarte gaten van het CERN, men gaat van "geloof" naar "geloof". Even was 2012 in de picture, wat door die aandacht ook media aandacht genereert, maar dat dooft vanzelf uit na het hoogtepunt. Dan zoekt men massaal weer iets anders.
Tegen 21 december zal er vast weer wat meer media aandacht komen, die moet immers ook de tijd vullen, en dan zullen er ook weer meer "gelovers" zijn. Maar denk dat het aantal wel lager zal zijn dan een tijd geleden, zeker als er een ander/beter "geloof" zich aandient rond die tijd.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_117318381
Ik ben zelf ook druk bezig geweest met de zoektocht naar "iets meer" en ik heb ook altijd de hoop gehad dat dit het jaar was van grote veranderingen. Naar mate de tijd verstreek leek er juist meer rust te komen of waren dingen subtieler. Er werden meer en grotere rampen verwacht, die nagenoeg uit zijn gebleven.

Ik geloof nog steeds in grote verandering die de mensheid "vrij" zouden kunnen maken, maar zie het als een langer lopend proces. Ik heb geen feitelijke grafiekjes waar het uit te lezen valt, maar 2012 in dit verhaal is voor mij vooralsnog het jaar van de omschakeling, zonder dat je dit bewust hoeft te merken. Natuurlijk vind iedereen zijn eigen herkenning hierin en zullen er genoeg verhalen zijn om proberen aan te tonen dat er daadwerkelijk dingen zijn veranderd. Er zijn velen gedachtes, gevoelens, enzovoorts die zich hebben afgespeeld, die pas op en na 21-12 afgerond kunnen worden. Just enjoy the show, het meeste geblaat is allemaal doelloos.
pi_117318757
Ik voorspel dat ik 2 dagen later gewoon jarig ben :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117319079
Niets spiritueels, maar wel rellen en aanslagen omdat het dan 21-12-12 is en mensen besluiten op die dag een statement te maken. Dat kan zijn omdat ze het wel een mooi symbolisch vinden en daardoor de vlam in de pan slaat (zoiets als madrid of athene). Of, in het geval van een aanslag kan het zijn dat iemand zichzelf als uitverkorene ziet om die dat voor de grote omslag te zorgen. Een soort Breivik maar dan met een net iets andere verantwoording naar zichzelf toe.

Oh well. We zullen zien.
pi_117319128
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:29 schreef CafeRoker het volgende:
Niets spiritueels, maar wel rellen en aanslagen omdat het dan 21-12-12 is en mensen besluiten op die dag een statement te maken. Dat kan zijn omdat ze het wel een mooi symbolisch vinden en daardoor de vlam in de pan slaat (zoiets als madrid of athene). Of, in het geval van een aanslag kan het zijn dat iemand zichzelf als uitverkorene ziet om die dat voor de grote omslag te zorgen. Een soort Breivik maar dan met een net iets andere verantwoording naar zichzelf toe.

Oh well. We zullen zien.
Áls we niet blind worden!!!!
vosss is de naam,
pi_117319192
quote:
3s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Áls we niet blind worden!!!!
Relax vosss, als dat gebeurt ben je een paar dagen later nog steeds jarig.
pi_117322183
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:32 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Relax vosss, als dat gebeurt ben je een paar dagen later nog steeds jarig.
Zeker, maar dan zullen we dus niet meer zien zoals jij zegt :+
vosss is de naam,
  donderdag 27 september 2012 @ 19:03:20 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117322445
Wereldrevolutie tot alles is veranderd , over de hele wereld zijn ze het zat .

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 27 september 2012 @ 19:04:39 #26
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117322503
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:36 schreef The_stranger het volgende:
Ik denk dat dat komt omdat 95%, zo niet meer van de gelovers in het 2012 verhaal zo wanhopig op zoek zijn naar "iets meer" dat ze als een kip zonder kop achter elke hype aanlopen die ze aanspreekt. Van de griepprik tot de zwarte gaten van het CERN, men gaat van "geloof" naar "geloof". Even was 2012 in de picture, wat door die aandacht ook media aandacht genereert, maar dat dooft vanzelf uit na het hoogtepunt. Dan zoekt men massaal weer iets anders.
Tegen 21 december zal er vast weer wat meer media aandacht komen, die moet immers ook de tijd vullen, en dan zullen er ook weer meer "gelovers" zijn. Maar denk dat het aantal wel lager zal zijn dan een tijd geleden, zeker als er een ander/beter "geloof" zich aandient rond die tijd.
Precies wat Nostradamus al voorspelde: Een nieuw geloof ! :Y Zie je nou wel ...

})
pi_117323093
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:03 schreef Summers het volgende:

[ afbeelding ]
Deze mensen hebben een boodschap, dat gedoe in Haren steekt daar wel erg schril bij af. Verveelde jongeren, tuk op een rel en gewoon helemaal los gaan. Niet voor een ideaal of uit boosheid, nee uit verveling en balorigheid en zin in rellen en vernielen. Dat vind ik dit jaar eigenlijk het ergste. Dat de jeugd zich zo denkt te kunnen gedragen.
Dan heb ik nog liever de Occupiers, die hebben een ideaal.

Oh en 21 dec? Denk dat er niets gebeurt.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:20:11 #28
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117323184
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:03 schreef Summers het volgende:

[ afbeelding ]
Nederland

:P
pi_117334779
Ik heb teveel plannen voor 2013 dus ik ga er gewoon vanuit dat ik kerst bij mijn ouders vier.
S. 2014
J. 2016
pi_117352312
SBS zal die avond wel '2012' uitzenden
pi_117352571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:31 schreef Resistor het volgende:
We zijn nog steeds bezig met de aanloop, 21-12-2012 is het echte begin van het einde.

De protesten en rellen beginnen te komen met grote rellen rond de kerst (tegen de consumptiemaatschappij), en rond oud en nieuw.
:')
Daar doe jij toch gelukkig niet aan mee hè, die consumptiemaatschappij?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:53:28 #32
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_117376572
Ik zeg Kill Shot
pi_117657641
quote:
U heeft helemaal gelijk!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:03:17 #34
8898 Darklight
pi_117659774
haha spreek jullie de 22e wel weer
ohnee toch niet, want FOK! bestaat dan niet meer :')
pi_117659940
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:03 schreef Darklight het volgende:
haha spreek jullie de 22e wel weer
ohnee toch niet, want FOK! bestaat dan niet meer :')
Wedje maken? :P
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:09:26 #36
8898 Darklight
pi_117660131
Lol, lekker doelloos om te wedden als je kiest voor de wereld vergaat! :D
pi_117660166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:09 schreef Darklight het volgende:
ok, fles wijn
deal!
pi_117660244
Deze kalender houdt geen rekening met schrikkeljaren en daardoor zou '21 december' al een poosje terug geweest zijn.
pi_117660428
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:19 schreef teckna het volgende:
Deze kalender houdt geen rekening met schrikkeljaren en daardoor zou '21 december' al een poosje terug geweest zijn.
Kom maar op met die wijn Darklight _O-
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:30:47 #41
8898 Darklight
pi_117660520
Ja deal, nog ff geduld ;)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:31:28 #42
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117660542
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:19 schreef teckna het volgende:
Dat gaat alleen op als men bij de omzetting naar onze datum, daar geen rekening mee heeft gehouden.
pi_117660566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:31 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat gaat alleen op als men bij de omzetting naar onze datum, daar geen rekening mee heeft gehouden.
Oh, wacht nog maar even met de wijn Darklight :P
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:32:43 #44
8898 Darklight
pi_117660580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:14 schreef Trippii het volgende:
Lol, lekker doelloos om te wedden als je kiest voor de wereld vergaat! :D
Ik zeg niet dat de wereld vergaat ;)
pi_117663915
Hoe vergaat Fok dan?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:39:07 #46
8898 Darklight
pi_117664113
ff geduld tot de 22e
pi_117664192
Not sure if talking with terrorist..

pi_117664457
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:42 schreef Trippii het volgende:
Not sure if talking with terrorist..

[ afbeelding ]
_O-
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:58:33 #49
8898 Darklight
pi_117687453
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:31 schreef Trippii het volgende:
Hoe vergaat Fok dan?
Life After An EMP Attack: No Power, No Food, No Transportation, No Banking And No Internet
http://endoftheamericandr(...)king-and-no-internet
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 13:01:40 #50
249559 crew  Lavenderr
pi_117687562
[quote]12s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Darklight het volgende:

[..]

Life After An EMP Attack: No Power, No Food, No Transportation, No Banking And No Internet
http://endoftheamericandream.com/archives/life-after-an-emp-attack-no-power-no-food-no-transportation-no-banking-and-no-internet
[/quote]
Dat laatste trekt de wereld niet :N .
pi_117687644
Zoiets zou wel kunnen gebeuren ja. Het gaat vaak over het nodig zijn van een 3e wereld oorlog vooraf aan grote verandering, maar dit of een combinatie van beide kan net zo goed.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:08:46 #52
8898 Darklight
pi_117687797
Hopelijk kan Lavenderr mn fles wijn dan nog bezorgen
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:12:42 #53
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_117687967
quote:
12s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Darklight het volgende:

[..]

http://endoftheamericandr(...)king-and-no-internet
Dan zijn de bosjesmannen opeens de rijkste mensen ter wereld.

In 1983 is de wereld het dichtst bij een apocalyps geweest.
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 13:13:19 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_117687985
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Darklight het volgende:
Hopelijk kan Lavenderr mn fles wijn dan nog bezorgen
Per internet bestellen en laten bezorgen zal dan niet meer gaan.
Dat wordt de fiets.

Voor jou :Y)
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:16:13 #55
8898 Darklight
pi_117688109
Ik heb geen fiets
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 13:29:37 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_117688692
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:16 schreef Darklight het volgende:
Ik heb geen fiets
Dan pak je toch gewoon de auto? :P
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:57:32 #57
8898 Darklight
pi_117689770
Waarom zou ik de auto pakken, volgens mij moet jij hem komen bezorgen :P
Rood graag :)
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 14:04:04 #58
249559 crew  Lavenderr
pi_117690038
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:57 schreef Darklight het volgende:
Waarom zou ik de auto pakken, volgens mij moet jij hem komen bezorgen :P
Rood graag :)
We hebben nog bijna drie maanden, dan weten we wie de weddenschap gewonnen heeft.
Tegen die tijd hebben we het logistieke probleempje wel opgelost ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:33:04 #59
8898 Darklight
pi_117691326
Ja dat is waar, heb trouwens ook geen auto, wel een rijbewijs ;)
pi_117706809
Zullen er zoals in 1999 ook weer zelfmoorden worden gepleegd?
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 21:20:32 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_117708815
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef rareziekte het volgende:
Ik mag toch hopen van niet. Dat mensen hun verstand gebruiken en niet luisteren naar gekken zoals Harold Camping.
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2012 @ 22:12:29 #62
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117712411
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef rareziekte het volgende:
Mag van mij. Laten die idioten zichzelf maar om zeep helpen. Scheelt vuile handen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117715117
Nou ja, ten eerste is er geen één Maya die ooit een einde van de wereld voorspeld heeft, dat is er allemaal maar van gemaakt. Dus, dat gaat sowieso niet gebeuren.
De transformatie is in volle gang, dat zie je in grote uitingen als op dat plaatje van Summers bijvoorbeeld, maar als het goed is ook bij jezelf.
Of dat op 21/12/2012 op een hoogtepunt is, geen idee.
Ik ben op die avond in ieder geval op de plek waar ik het allerliefste ben. Toeval, maar het is een mooie bijkomstigheid.
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2012 @ 23:04:12 #64
341203 3-voud
pi_117715314
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:00 schreef lezzer het volgende:
Nou ja, ten eerste is er geen één Maya die ooit een einde van de wereld voorspeld heeft, dat is er allemaal maar van gemaakt. Dus, dat gaat sowieso niet gebeuren.
De transformatie is in volle gang, dat zie je in grote uitingen als op dat plaatje van Summers bijvoorbeeld, maar als het goed is ook bij jezelf.
Ik ben op die avond in ieder geval op de plek waar ik het allerliefste ben. Toeval, maar het is een mooie bijkomstigheid.
Transformatie? Waar heb je het over?
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:34:10 #65
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117716664
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:12 schreef 3-voud het volgende:
Mag van mij. Laten die idioten zichzelf maar om zeep helpen. Scheelt vuile handen.
Probleem daarmee is dat ze geregeld man/vrouw en/of kinderen of totaal onbekenden "meenemen" danwel een levenslang trauma bezorgen.
  † In Memoriam † maandag 8 oktober 2012 @ 00:00:17 #66
341203 3-voud
pi_117717543
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Probleem daarmee is dat ze geregeld man/vrouw en/of kinderen of totaal onbekenden "meenemen" danwel een levenslang trauma bezorgen.
Als ze blijven leven wordt het voor hun omgeving er ook niet beter op.
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:16:12 #67
8898 Darklight
pi_117723477
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:00 schreef lezzer het volgende:
Ze hadden het over de zon, ergens op het einde van dit filmpje praat een Maya Elder, maar de precieze kennis is verloren gegaan
  † In Memoriam † maandag 8 oktober 2012 @ 10:39:57 #68
341203 3-voud
pi_117724056
Mijn voorspelling voor 21 december 2012:

- Fris weertje met de resten van de eerste sneeuw
- Drukte alom voor de feestdagen door het weekend wat er tussen zit
- In de middag licht, tegen de avond wordt het donker.
pi_117731888
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:16 schreef Darklight het volgende:

[..]

maar de precieze kennis is verloren gegaan

En dat is nu net het probleem met deze "voorspelling". Door de grondige vernietiging van de boeken en geschriften van de Maya, door eerst de Spanjaarden en daarna door het uiteenvallen van het rijk, zijn er zowel voor ons als voor de overgebleven Maya praktisch geen schriftelijke bronnen over die periode, laat staan over de "voorspelling".
Als er al Maya zijn die kennis hebben van oude "voorspellingen", dan zijn deze gebaseerd op orale overdracht, een niet echt betrouwbaar gebleken manier.
Wij weten bijvoorbeeld niet eens geheel zeker hoe Napoleon nog geen 200 jaar geleden is overleden, laat staan wat de Maya voor het jaar 1500 "voorspelden". En de Maya die nu nog leven, hebben hetzelfde probleem.
Daarnaast staat vast dat er pas in de jaren '60 iets naar buiten kwam over 2012, door een westerling. Dat er nu Maya zijn die het geloven is niet meer dan logisch, in elk volk zullen er wel mensen geloven in 2012, maar dat is niet gebaseerd op oude feiten, hoogstens slechts overleveringen welke in de laatste 500-600 jaar onherroepelijk veranderd zijn.
C. Sagan
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:15:37 #70
8898 Darklight
pi_117738137
We zien het de 21e wel, of niet ;)
pi_117739649
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef 3-voud het volgende:
Mijn voorspelling voor 21 december 2012:

- Fris weertje met de resten van de eerste sneeuw
- Drukte alom voor de feestdagen door het weekend wat er tussen zit
- In de middag licht, tegen de avond wordt het donker.
Origineel, haha! Lachen ^O^.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117739842
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En dat is nu net het probleem met deze "voorspelling". Door de grondige vernietiging van de boeken en geschriften van de Maya, door eerst de Spanjaarden en daarna door het uiteenvallen van het rijk, zijn er zowel voor ons als voor de overgebleven Maya praktisch geen schriftelijke bronnen over die periode, laat staan over de "voorspelling".
Als er al Maya zijn die kennis hebben van oude "voorspellingen", dan zijn deze gebaseerd op orale overdracht, een niet echt betrouwbaar gebleken manier.
Wij weten bijvoorbeeld niet eens geheel zeker hoe Napoleon nog geen 200 jaar geleden is overleden, laat staan wat de Maya voor het jaar 1500 "voorspelden". En de Maya die nu nog leven, hebben hetzelfde probleem.
Eens. Jammer dat we de waarheid daarachter niet kunnen zien. Een huidige maya is inderdaad op dit moment niet betrouwbaarder dan een ander. Ik vind het dan wel weer interessanter om een uitspraak van een Maya te horen, maar zolang je niet kan achterhalen waar zijn/haar informatie vandaan komt heb je er alsnog vrij weinig aan.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 06:39:14 #73
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_117762208
Ik wil mijn voorspelling een beetje bijstellen. Ik denk en ik voorspel dat geld het eindpunt is waar de Maya's en andere volken het over hadden. Het feit dat geld het "probleem" is zal ons in de volgende dimensie brengen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:44:55 #74
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117762566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 06:39 schreef Spellmeista het volgende:
Ik wil mijn voorspelling een beetje bijstellen. Ik denk en ik voorspel dat geld het eindpunt is waar de Maya's en andere volken het over hadden. Het feit dat geld het "probleem" is zal ons in de volgende dimensie brengen.
Geld is niets meer dan een ruilmiddel. Als we morgen met z'n allen besluiten voortaan in schelpen te betalen, zijn ineens schelpen het probleem ? De mens en z'n hebzucht, dat is het probleem.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 08:03:52 #75
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_117762708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 07:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Geld is niets meer dan een ruilmiddel. Als we morgen met z'n allen besluiten voortaan in schelpen te betalen, zijn ineens schelpen het probleem ? De mens en z'n hebzucht, dat is het probleem.
Geld is natuurlijk ook een ruilmiddel, daar heb je gelijk in. Schelpen of schapen zou niks anders zijn, maar toch voorspel ik dat de "financiële crisis" waar we nu in zitten voor de omwenteling gaat zorgen.

Hopelijk gaan we ons daardoor straks beseffen dat we op een andere manier met geld om moeten gaan.

Daarbij komt ook: wat jij aandraagt klopt helemaal(dat van de hebzucht). Het wordt hoog tijd dat dat verandert.
pi_117764373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:03 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Geld is natuurlijk ook een ruilmiddel, daar heb je gelijk in. Schelpen of schapen zou niks anders zijn, maar toch voorspel ik dat de "financiële crisis" waar we nu in zitten voor de omwenteling gaat zorgen.

Hopelijk gaan we ons daardoor straks beseffen dat we op een andere manier met geld om moeten gaan.

Daarbij komt ook: wat jij aandraagt klopt helemaal(dat van de hebzucht). Het wordt hoog tijd dat dat verandert.
Ik vrees dat je de menselijke natuur (fors) onderschat en te rooskleurig inziet. Hebzucht gaat nooit weg, het is immers een reden dat we niet uitgestorven zijn toen we Afrika uittrokken. Maak alle mensen gelijk en er zal altijd een groep zijn die meer wil dan anderen om de kans op overleven te vergroten.
Het enige wat de crisis kan veranderen is dat we hebzucht in anderen willen beteugelen, niet zozeer hebzucht in onszelf.
C. Sagan
pi_117764993
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik vrees dat je de menselijke natuur (fors) onderschat en te rooskleurig inziet. Hebzucht gaat nooit weg, het is immers een reden dat we niet uitgestorven zijn toen we Afrika uittrokken. Maak alle mensen gelijk en er zal altijd een groep zijn die meer wil dan anderen om de kans op overleven te vergroten.
Het enige wat de crisis kan veranderen is dat we hebzucht in anderen willen beteugelen, niet zozeer hebzucht in onszelf.
Ik weet het niet. Er wordt zo makkelijk gezegd dat we zoveel te danken hebben aan deze nare eigenschap. Het klinkt een beetje als een excuus.
Ik denk zelf dat het maar ten dele waar is. Wij zijn groepswezens en derhalve sociaal. Compassie en attruïsme zijn ook menselijke eigenschappen waaraan we zeker ook onze overleving als soort te danken hebben.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:31:54 #78
249559 crew  Lavenderr
pi_117765546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Er wordt zo makkelijk gezegd dat we zoveel te danken hebben aan deze nare eigenschap. Het klinkt een beetje als een excuus.
Ik denk zelf dat het maar ten dele waar is. Wij zijn groepswezens en derhalve sociaal. Compassie en attruïsme zijn ook menselijke eigenschappen waaraan we zeker ook onze overleving als soort te danken hebben.
Precies, dat klinkt als een excuus. En zo wordt het ook vaak gebruikt .
pi_117765562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je ook gelijk, maar net zoals egoïsme niet het gehele verhaal is, is het ook naief om te denken dat in 2012 alle hebzucht gaat verdwijnen. Keer op keer zie je dat die eigenschap de kop opsteekt, van revoluties tot simpele spelletjes op tv op onbewoonde eilanden.
En het lijkt erop dat in ons land men graag de hebzucht van anderen wil aanpakken, maar het eigen gedrag niet aan wil passen. De bankier is de gebeten hond, maar ondertussen kopen we weer een tv op afbetaling, de nieuwste ipad of een nieuwe auto terwijl we afgunstig zijn naar anderen die precies dezelfde ipad, auto of tv heeft.

90% van de mensen is alleen altruistisch als ze er zelf beter van worden...
C. Sagan
pi_117765682
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je ook gelijk, maar net zoals egoïsme niet het gehele verhaal is, is het ook naief om te denken dat in 2012 alle hebzucht gaat verdwijnen. Keer op keer zie je dat die eigenschap de kop opsteekt, van revoluties tot simpele spelletjes op tv op onbewoonde eilanden.
En het lijkt erop dat in ons land men graag de hebzucht van anderen wil aanpakken, maar het eigen gedrag niet aan wil passen. De bankier is de gebeten hond, maar ondertussen kopen we weer een tv op afbetaling, de nieuwste ipad of een nieuwe auto terwijl we afgunstig zijn naar anderen die precies dezelfde ipad, auto of tv heeft.

Jij vergelijkt het destructieve manipulatieve gedrag van topbankiers met het kopen van een Ipad? Dat is wel lachen. Die ken ik nog niet.
pi_117766000
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:35 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Jij vergelijkt het destructieve manipulatieve gedrag van topbankiers met het kopen van een Ipad? Dat is wel lachen. Die ken ik nog niet.
Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe. Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.

Je kunt ook zonder de ipad en die 600 euro aan een persoon met minder geven, maar ja, hoe moet je dan je facebook checken?
C. Sagan
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:44:29 #82
341203 3-voud
pi_117766005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Correct. Het gras is altijd groener... Altijd.
De afgelopen 4000 jaar, nu in 2012 en de komende 100.000 jaar.
pi_117766121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe.
Nou toch echt niet hoor. Waar die mensen in de starbucks niemand benadelen doen die bankiers dat wel. Een vergelijking van niets.
quote:
Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.

Je kunt ook zonder de ipad en die 600 euro aan een persoon met minder geven, maar ja, hoe moet je dan je facebook checken?
Iemand iets onthouden is iets heel anders dan iemand iets afnemen. Nogmaals, je vergelijking is shit.
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:50:45 #84
341203 3-voud
pi_117766177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe. Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.

Mooi voorbeeld gister in POL.
User die sociaal is, de VVD uitkotst, de bezuinigen hekelt en meent dat alles eerlijker verdeeld moet worden etc.
Opeens werden zijn ziekteonkosten enorm verhoogd waardoor ie er voorlopig maandelijks warmpjes bij zit. Hij wel, anderen niet.

Zoals verwacht: met blije handjes en niks van niet accepteren of de staat vervloeken voor deze oneerlijkheid waar anderen benadeeld worden.
Egoïsme. Iedereen heeft het in welke vorm op welk plateau ook. Enkel diegenen die er succesvol mee worden, ergo rijkdommen vergaren, zijn "fout", "slecht", "bah" en de grootste egoisten. Totdat...
pi_117766394
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Nou toch echt niet hoor. Waar die mensen in de starbucks niemand benadelen doen die bankiers dat wel. Een vergelijking van niets.

[..]

Iemand iets onthouden is iets heel anders dan iemand iets afnemen. Nogmaals, je vergelijking is shit.
Is dat zo? Of je nu mijn pensioen onthoudt of mijn pensioen afneemt, ik zie het verschil niet. En zoals ik al zei, de schaal is anders, het gevolg ook, maar het principe niet. Puur aan jezelf denken om zo je leven te "verbeteren", zij het door meer geld dan wel door meer gadgets.
Het is en blijft hebzucht, alleen met andere gevolgen.
C. Sagan
pi_117766602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Is dat zo? Of je nu mijn pensioen onthoudt of mijn pensioen afneemt
Waar die ipad nooit belooft is aan die afrikanen is die andere mensen wel een pensioen belooft, waar ze zelf voor betaald hebben. Is het nou zó lastig om het verschil te erkennen? Denk eens na.
quote:
, ik zie het verschil niet.
Vreemd, want zo lastig is het niet.
quote:
En zoals ik al zei, de schaal is anders, het gevolg ook, maar het principe niet.
Jawel het principe is ook totaal anders. Het een is beloofd en wordt gestolen, het andere is nooit beloofd en slechts niet geschonken. Een gigantisch verschil.
quote:
Puur aan jezelf denken om zo je leven te "verbeteren", zij het door meer geld dan wel door meer gadgets.
Het is niet puur aan jezelf denken, het is gewoon leven. We leven in een maatschappij waar je geld verdient en dat uit kan geven. Nergens staat dat je de helft aan rijstbuikjes in Afrika moet geven. Daarentegen wordt ons wel wijsgemaakt dat als je geld betaald voor je pensioen dat je dat ook weer terugkrijgt op je oude dag. Het lijkt niet eens op elkaar, niet eens een beetje. Totale nonsens.
quote:
Het is en blijft hebzucht, alleen met andere gevolgen.
Het een is hebzucht het ander dieverij en manipulatie.
pi_117769472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:05 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Waar die ipad nooit belooft is aan die afrikanen is die andere mensen wel een pensioen belooft, waar ze zelf voor betaald hebben. Is het nou zó lastig om het verschil te erkennen? Denk eens na.

[..]

Vreemd, want zo lastig is het niet.

[..]

Jawel het principe is ook totaal anders. Het een is beloofd en wordt gestolen, het andere is nooit beloofd en slechts niet geschonken. Een gigantisch verschil.

[..]

Het is niet puur aan jezelf denken, het is gewoon leven. We leven in een maatschappij waar je geld verdient en dat uit kan geven. Nergens staat dat je de helft aan rijstbuikjes in Afrika moet geven. Daarentegen wordt ons wel wijsgemaakt dat als je geld betaald voor je pensioen dat je dat ook weer terugkrijgt op je oude dag. Het lijkt niet eens op elkaar, niet eens een beetje. Totale nonsens.

[..]

Het een is hebzucht het ander dieverij en manipulatie.
Nogmaals, je verwart principe met gevolgen. Het is en blijft meer willen hebben dan een ander, zij het geld, macht, status of spullen.
Een bank is nog nooit bij mij binnen geweest om mij geld af te nemen. We zijn vrijwillig in aandelen gestapt, pensioenfondsn opgebouwd, levensverzekeringen aangegaan. Het resultaat is dat dat geld in gevallen verkeerd is belegd waardoor het uiteindelijke doel niet gehaald werd. En ja, dat kan je de banken (deels) aanrekenen. Echter de banken zijn niet het gehele verhaal.
Als jij op je werk een bonus kan verdienen door harder/beter te werken, en dus de winst van het bedrijf te verbeteren, dan doe je dat ook, net zoals een bankier dat gedaan heeft. Dat is nu niet anders dan in de jaren '80, echter nu klapt de bubbel die we met zijn allen hebben opgeblazen.
Immers onze eonomie moet groeien, we willen minstens 3% koersstijging op onze aandelen, ons huis moet elk jaar meer waard worden, ons loon moet meer stijgen dan de inflatie, we willen meer, meer, meer.

Hebzucht pur sang.

En ja, de banken deden vrolijk mee, mooie praatjes, speculeren en risico nemen. Echter bankiers zijn ook maar mensen, 95% is zoals jij en ik, even hebzuchtig en dom als iedereen. En onder invloed van "het moet elk jaar beter" en de daaraan gelinkte bonussen zijn excessen ontstaan. Het overgrote deel van "de bankiers" heeft echt niet moedwillig jouw pensioen naar de kloten geholpen, dat is het resultaat van het geheel. Hebben ze (te grote) risico's genomen met andermans geld? Ja, maar dat is het gevolg van hoe we met zijn allen verwachtingen en gewenningen hebben gecreëerd.

De crisis is ontstaan door het systeem dat we zelf gecreëerd hebben, dat gebaseerd is op hebzucht. Van jou, van je ouders, van iedereen. Nu alles echt duidelijk wordt, is het zo makkelijk om "de bankier" erop aan te vallen, maar daarmee vergeten we heel gemakkelijk onze eigen rol in het geheel.

Natuurlijk heb je in het bankwezen de echte graaiers, maar dat is niet exclusief in die wereld. Er zijn zat penningmeesters bij lokale voetbalclubjes die de verenigingspot afromen om de nieuwe TV te betalen voor thuis. Echter in de bank wereld zijn de bedragen groter en vanwege de heksenjacht, is de aandacht groter.

Dus nogmaals, beide dingen, je slechte pensioen en de neigng om alsmaar de nieuwste spullen te kopen is gebaseerd op hetzelfde principe, hebben, hebben, hebben.

En je ontkent je eigen hebzucht. Ja, we leven in een maatschappij waarin je werkt voor een loon en nee, het is geen wet om te geven aan diegene die minder hebben, maar hoe noem je het dan, als het geen hebzucht is, dat je geen geld geeft aan diegenen die minder hebben dan jij? Omdat jij meer recht hebt op dat geld omdat je ervoor werkt? Er zijn zat voorbeelden te bedenken van mensen die veel harder werken dan jij maar, ook eventueel omgerekend naar hun economie, veel minder krijgen. Omdat jouw loon en het uitgeven daarvan goed is voor onze economie? Omdat ze een andere groep zijn?
Waarom zou je je geld niet weggeven aan zo'n persoon zodat deze hetzelfde krijgt als jij (voor meer werk alsnog)?

Lijkt mij een redelijk geval van hebzucht en jezelf, eventueel via de groep een betere positie bezorgen.

Iedereen heeft een mate van hebzucht, dat is integraal met de menselijke geest en zal, niet in de nabije toekomst, en zeker niet in 2012 veranderen.
C. Sagan
pi_117770002
quote:
De einddatum van de huidige kringloop wordt weergegeven als 13.0.0.0.0
Wat er gaat gebeuren is dat we overgaan van '12' naar '13'. Wat dit precies betekent weet ik niet. Wellicht dat het te maken heeft met evolutie. Of dat de 13e stam der mensheid de macht over de aarde krijgt.

In ieder geval zijn ze al dingen aan het aanpassen. Bijvoorbeeld de maximum snelheid van 120 naar 130. Dus van 12 naar 13. Het zal me niet verbazen als ze een extra ster toevoegen aan de EU vlag en later zelfs het aantal maandan naar 13 verhogen met elk 28 dagen.
pi_117770075
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nogmaals, je verwart principe met gevolgen. Het is en blijft meer willen hebben dan een ander, zij het geld, macht, status of spullen.
Nee dat is het dus niet. Het is niet meer dán maar gewoon willen hebben. Allemaal suggestieve bocht wat je nu verkondigt.
quote:
Een bank is nog nooit bij mij binnen geweest om mij geld af te nemen. We zijn vrijwillig in aandelen gestapt, pensioenfondsn opgebouwd, levensverzekeringen aangegaan.
De bank is dus wel bij jou langs geweest om over het speculeren te praten? Slaat weer nergens op wat je nu zegt.
quote:
Het resultaat is dat dat geld in gevallen verkeerd is belegd waardoor het uiteindelijke doel niet gehaald werd. En ja, dat kan je de banken (deels) aanrekenen. Echter de banken zijn niet het gehele verhaal.
Wel het verhaal waar ik nu op doel, die begint en eindigt bij de banken. En de burger mag er voor opdraaien. Totaal niet te vergelijken met hetgeen waar jij het collectief van beschuldigt.
quote:
Als jij op je werk een bonus kan verdienen door harder/beter te werken, en dus de winst van het bedrijf te verbeteren, dan doe je dat ook, net zoals een bankier dat gedaan heeft.
Als mijn baas mij vraagt onethische zaken te doen voor hem heb ik gewoon de keus om nee te zeggen.
quote:
Dat is nu niet anders dan in de jaren '80, echter nu klapt de bubbel die we met zijn allen hebben opgeblazen.
Met zijn allen? Ik zal het je nog sterker vertellen, het is nu niet anders dan 1913. Toen de bankiers de eerste adem in de bubbel bliezen.
quote:
Immers onze eonomie moet groeien, we willen minstens 3% koersstijging op onze aandelen, ons huis moet elk jaar meer waard worden, ons loon moet meer stijgen dan de inflatie, we willen meer, meer, meer.
Nog meer suggestieve bocht. Ik voel mij niet aangesproken.
quote:
Hebzucht pur sang.
Not guilty.
quote:
En ja, de banken deden vrolijk mee, mooie praatjes, speculeren en risico nemen. Echter bankiers zijn ook maar mensen, 95% is zoals jij en ik, even hebzuchtig en dom als iedereen.
Ja ja. Lekker makkelijk. Dit heeft niets met domheid te maken, in tegendeel. Slimme mensen hebben het spel slim gespeeld; over de rug van anderen.

quote:
En onder invloed van "het moet elk jaar beter" en de daaraan gelinkte bonussen zijn excessen ontstaan.
Het overgrote deel van "de bankiers" heeft echt niet moedwillig jouw pensioen naar de kloten geholpen, dat is het resultaat van het geheel.
Als een dronken bestuurder mijn kind doodrijdt doet hij dat ook niet expres. Maar hij wist verdomd goed wat het resultaat kon worden toen hij in de auto stapte.
quote:
Hebben ze (te grote) risico's genomen met andermans geld? Ja, maar dat is het gevolg van hoe we met zijn allen verwachtingen en gewenningen hebben gecreëerd.
Onzin. De meeste mensen hebben de ballen verstand van financiële zaken, die hebben slechts verwachtingen van de dingen die hun beloofd zijn.
quote:
De crisis is ontstaan door het systeem dat we zelf gecreëerd hebben, dat gebaseerd is op hebzucht.
Wij hebben het systeem niet gemaakt. Dat hebben bankiers gedaan, in 1913.
quote:
Van jou, van je ouders, van iedereen. Nu alles echt duidelijk wordt, is het zo makkelijk om "de bankier" erop aan te vallen, maar daarmee vergeten we heel gemakkelijk onze eigen rol in het geheel.
Ik heb geen rol, geen enkele.
quote:
Natuurlijk heb je in het bankwezen de echte graaiers, maar dat is niet exclusief in die wereld. Er zijn zat penningmeesters bij lokale voetbalclubjes die de verenigingspot afromen om de nieuwe TV te betalen voor thuis. Echter in de bank wereld zijn de bedragen groter en vanwege de heksenjacht, is de aandacht groter.
Dit heeft niets met nickel and diming te maken. Dit zijn mensen die het systeem opgezet hebben en met dat systeem de aarde omgetoverd hebben tot een corporatie. Een gevangenis van schuld.
quote:
Dus nogmaals, beide dingen, je slechte pensioen en de neigng om alsmaar de nieuwste spullen te kopen is gebaseerd op hetzelfde principe, hebben, hebben, hebben.
Hou toch eens op met die suggestieve bocht van je. Ik heb die neiging helemaal niet.
quote:
En je ontkent je eigen hebzucht. Ja, we leven in een maatschappij waarin je werkt voor een loon en nee, het is geen wet om te geven aan diegene die minder hebben, maar hoe noem je het dan, als het geen hebzucht is, dat je geen geld geeft aan diegenen die minder hebben dan jij?
Een bewuste keus om in mijzelf te investeren is geen hebzucht. Zeker niet in dit geval waar ik anderen niks ontneem en niet eens weet wat diegene nodig heeft. Wil je die mensen écht helpen zullen we uit de gevangenis van schuld moeten komen zodat landen de middelen hebben om andere landen te helpen. Het is een symptoom van het huidige systeem. Een enkel individu zal daar niets aan kunnen veranderen, derhalve zijn zij niet hebzuchtig als zij het ook niet proberen op de manier die jij voorstelt.
quote:
Omdat jij meer recht hebt op dat geld omdat je ervoor werkt? Er zijn zat voorbeelden te bedenken van mensen die veel harder werken dan jij maar, ook eventueel omgerekend naar hun economie, veel minder krijgen.
En dat verklaart mijn hebzucht? Wat een onzin man.
quote:
Omdat jouw loon en het uitgeven daarvan goed is voor onze economie? Omdat ze een andere groep zijn?
Waarom zou je je geld niet weggeven aan zo'n persoon zodat deze hetzelfde krijgt als jij (voor meer werk alsnog)?
Hoe weet ik dat hij niet hetzelfde krijgt? Ik moet nagaan of iedereen hetzelfde krijgt en daaruit conclusies trekken en levensmiddelen afstaan? Want anders ben ik hebzuchtig? :')
quote:
Lijkt mij een redelijk geval van hebzucht en jezelf, eventueel via de groep een betere positie bezorgen.
Nee totaal niet. Die positie krijg ik namelijk niet over de rug van die arme Afrikanen.
quote:
Iedereen heeft een mate van hebzucht, dat is integraal met de menselijke geest en zal, niet in de nabije toekomst, en zeker niet in 2012 veranderen.
Dat zal best. Maar wat jij zegt slaat nergens op.

[ Bericht 0% gewijzigd door HyperViper op 09-10-2012 13:00:47 ]
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:23:10 #90
341203 3-voud
pi_117771347
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Een bank is nog nooit bij mij binnen geweest om mij geld af te nemen. We zijn vrijwillig in aandelen gestapt, pensioenfondsn opgebouwd, levensverzekeringen aangegaan. Het resultaat is dat dat geld in gevallen verkeerd is belegd waardoor het uiteindelijke doel niet gehaald werd. En ja, dat kan je de banken (deels) aanrekenen. Echter de banken zijn niet het gehele verhaal.
Als jij op je werk een bonus kan verdienen door harder/beter te werken, en dus de winst van het bedrijf te verbeteren, dan doe je dat ook, net zoals een bankier dat gedaan heeft. Dat is nu niet anders dan in de jaren '80, echter nu klapt de bubbel die we met zijn allen hebben opgeblazen.

Hebzucht pur sang.

En ja, de banken deden vrolijk mee, mooie praatjes, speculeren en risico nemen. Echter bankiers zijn ook maar mensen, 95% is zoals jij en ik, even hebzuchtig en dom als iedereen. En onder invloed van "het moet elk jaar beter" en de daaraan gelinkte bonussen zijn excessen ontstaan. Het overgrote deel van "de bankiers" heeft echt niet moedwillig jouw pensioen naar de kloten geholpen, dat is het resultaat van het geheel. Hebben ze (te grote) risico's genomen met andermans geld? Ja, maar dat is het gevolg van hoe we met zijn allen verwachtingen en gewenningen hebben gecreëerd.

De crisis is ontstaan door het systeem dat we zelf gecreëerd hebben, dat gebaseerd is op hebzucht. Van jou, van je ouders, van iedereen. Nu alles echt duidelijk wordt, is het zo makkelijk om "de bankier" erop aan te vallen, maar daarmee vergeten we heel gemakkelijk onze eigen rol in het geheel.

En je ontkent je eigen hebzucht. Ja, we leven in een maatschappij waarin je werkt voor een loon en nee, het is geen wet om te geven aan diegene die minder hebben, maar hoe noem je het dan, als het geen hebzucht is, dat je geen geld geeft aan diegenen die minder hebben dan jij? Omdat jij meer recht hebt op dat geld omdat je ervoor werkt? Er zijn zat voorbeelden te bedenken van mensen die veel harder werken dan jij maar, ook eventueel omgerekend naar hun economie, veel minder krijgen. Omdat jouw loon en het uitgeven daarvan goed is voor onze economie? Omdat ze een andere groep zijn?

En zo zit het.
pi_117772833
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat de een direct de andere benadeelt. The Stranger bedoelt dat beide gedragingen direct te maken hebben met hebzucht en statuslijerij.

quote:
Ja, maar dat is niet wat hij wilde vergelijken, denk ik.
Het gaat erom dat de ongelijkheid in stand blijft door onze ondeugden, zoals hebzucht.
pi_117779454
Geld is niet het probleem, maar de manier waarop het gebruikt wordt, ook wel bekend als ons huidige economische systeem. We kunnen alles, maar doen het niet vanwege geld.

Voorbeeld: Gezondheidszorg. We moeten bezuinigen op bijvoorbeeld dure medicijnen, omdat er niet genoeg geld is. Blijkbaar is de mensheid als geheel te debiel om door te hebben dat de medicijnen gewoon gemaakt kunnen worden en dus oneindig veel levens gewoon gered kunnen worden. Maar we doen het gewoonweg niet omdat er zogenaamd niet (genoeg) betaald kan worden.

De zogenaamde top die alle macht in handen heeft en hier bewust mee handelt zie ik als kankergezwellen voor de maatschappij. Mensen die bewust op deze manier handelen, puur en alleen om winst, ten koste van miljoenen levens en een algemene gezondheid, mogen van mij part direct sterven. Let wel, het gaat altijd om individuen. Als jij een bonus krijgt omdat je harder werkt voor je baas dan is dat mooi voor je. Doe je dit door mensen op te lichten, dan kan je wat terug verwachten.

Nu neem ik de zorg als voorbeeld, maar dit kan je op zoveel takken doorspelen. Punt is dat er genoeg oplossingen zijn, maar dat het tegen wordt gehouden door hebzucht van een bepaalde groep. Veel mensen die dit weten, maar blijkbaar nog niet genoeg om iets anders door te kunnen zetten.

Voor de lui die dagelijks bewust met levens spelen: Karmaaa, we're waiting for you!
pi_117783349
Ik vind het een beetje onzin. De wereld kan toch niet binnen één dag zomaar vergaan? Het heeft er verschrikkelijk lang over gedaan om zichzelf tot een bewoonde wereld te vormen, hoe kan dat nou opeens in één klap over zijn?
Bij alles wat er nu gebeurd hoor ik steeds 'dit is een teken dat de wereld vergaat!'
Nou sorry hoor.. en als de wereld wel vergaat, gaan we tenminste met z'n allen en ik heb alles gedaan wat ik persé wilde doen voor ik dood ging. Verder kan ik er ook niks meer aan doen.
pi_117783555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:37 schreef chassity het volgende:
Ik vind het een beetje onzin. De wereld kan toch niet binnen één dag zomaar vergaan? Het heeft er verschrikkelijk lang over gedaan om zichzelf tot een bewoonde wereld te vormen, hoe kan dat nou opeens in één klap over zijn?
Bij alles wat er nu gebeurd hoor ik steeds 'dit is een teken dat de wereld vergaat!'
Nou sorry hoor.. en als de wereld wel vergaat, gaan we tenminste met z'n allen en ik heb alles gedaan wat ik persé wilde doen voor ik dood ging. Verder kan ik er ook niks meer aan doen.
Op zich kan de wereld prima in één klap vergaan hoor..
pi_117784146
quote:
Waar dan? Ik hoor dat nooit namelijk.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:23:08 #96
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117785496
quote:
Dat kan prima. 1 Meteoriet van enkele tientallen kilometers doorsnee & *Klaboem*

... maar het idee an sich is al onzin. Helemaal niemand die het over "het vergaan van de wereld" heeft bedoelt dat ie werkelijk vergaat, explodeert of wat dan ook.

Men bedoelt de menselijke beschaving en/of de natuur. Dus: Aarde wordt onleefbaar o.i.d. jarenlange zonsverduistering (waar 90% aan dood gaat (dieren & planten)) en dat soort zaken.
[edit: in de meeste gevallen bedoelt men zelfs slechts de ons bekende "beschaving"]

De meesten zullen je beamen dat de planeet er wel weer bovenop komt. (ALS er iets zou gebeuren)

edit:
Een gamma-burst afkomstig van een ander zonnestelsel (een supernova) kan overigens ook AL het leven op aarde vernietigen. Zelfs onze zon kan het leven "nemen" met een stevige uitbarsting.

[ Bericht 1% gewijzigd door R0N1N op 09-10-2012 19:35:13 ]
pi_117793481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:23 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat kan prima. 1 Meteoriet van enkele tientallen kilometers doorsnee & *Klaboem*

... maar het idee an sich is al onzin. Helemaal niemand die het over "het vergaan van de wereld" heeft bedoelt dat ie werkelijk vergaat, explodeert of wat dan ook.

Men bedoelt de menselijke beschaving en/of de natuur. Dus: Aarde wordt onleefbaar o.i.d. jarenlange zonsverduistering (waar 90% aan dood gaat (dieren & planten)) en dat soort zaken.
[edit: in de meeste gevallen bedoelt men zelfs slechts de ons bekende "beschaving"]

De meesten zullen je beamen dat de planeet er wel weer bovenop komt. (ALS er iets zou gebeuren)

edit:
Een gamma-burst afkomstig van een ander zonnestelsel (een supernova) kan overigens ook AL het leven op aarde vernietigen. Zelfs onze zon kan het leven "nemen" met een stevige uitbarsting.
Dat is zo onjuist. Heb je enig idee hoe de maan is ontstaan? Destijds botste een kleine planeet tegen de (nog niet gevormde) aarde aan en uit die brokstukken is de maan ontstaan. Sowieso is dat bewijs dat de natuur in staat is zich te herstellen (wat meerdere malen in de geschiedenis is gebeurd, denk aan snowball earth of de meteoriet die de dino's liet uitsterven).

Het enige is dat de wereld zoals we die kennen ophoudt te bestaan.
pi_117793614
Ja, nogmaals, wie beweert er nou echt concreet ihkv 2012 dat de wereld vergaat?
Hollywood?
pi_117793664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:45 schreef lezzer het volgende:
Ja, nogmaals, wie beweert er nou echt concreet ihkv 2012 dat de wereld vergaat?
Hollywood?
Ik beweer dat de wereld vergaat in 2012.

De wereld vergaat in 2012.
pi_117793953
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:46 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Ik beweer dat de wereld vergaat in 2012.

De wereld vergaat in 2012.
Ok, waarom denk je dat dan?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:01:34 #101
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117794476
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:43 schreef rareziekte het volgende:
Dat is zo onjuist. Heb je enig idee hoe de maan is ontstaan? Destijds botste een kleine planeet tegen de (nog niet gevormde) aarde aan en uit die brokstukken is de maan ontstaan. Sowieso is dat bewijs dat de natuur in staat is zich te herstellen (wat meerdere malen in de geschiedenis is gebeurd, denk aan snowball earth of de meteoriet die de dino's liet uitsterven).

Dat noem ik een stevige *klaboem* :6

... maar geloof niet dat de natuur zich daar van herstelt (mocht zoiets weer gebeuren). Wellicht ontstaat er ooit eens opnieuw een atmosfeer, oceanen & ... leven. Wie weet ...

edit:
maar laten we het er op houden dat je een planetoïde ter grote van mars met zeer hoge snelheid op de aarde moet slingeren, wil je de planeet letterlijk uit elkaar doen spatten.

[ Bericht 7% gewijzigd door R0N1N op 09-10-2012 22:19:49 ]
pi_117820901
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:43 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Volgens mij is de maan onstaan voordat er sprake was van leven..
pi_117822975
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij is de maan onstaan voordat er sprake was van leven..
Correct, de aarde is 4,5 miljard jaar geleden (samen met het overgrote deel van het zonnestelsel) onstaan en een kleine 50 miljoen jaar later is de maan ontstaan.
Leven kwam wel binnen een miljard jaar na het ontstaan van de aarde, maar hoogst waarschijnlijk niet binnen die 50 miljoen jaar.
C. Sagan
pi_117824818
Correct? Het is maar wat je onder leven verstaat he.
pi_117826534
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:21 schreef Trippii het volgende:
Wat versta jij eronder, dan?
pi_117835319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat versta jij eronder, dan?
Leven noem ik bijvoorbeeld ook de geboorte van een ster.
pi_117835406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:51 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ok, waarom denk je dat dan?
Ik heb contact gehad met buitenaardse wezens en ze noemen zichzelf The Anunnaki.
pi_117835655
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:31 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Leven noem ik bijvoorbeeld ook de geboorte van een ster.
Sterren worden ook geboren en ze sterven ook. In die zin heb je gelijk. Maar zijn dergelijke entiteiten dan ook bezield en hebben ze een bewustzijn?
pi_117835808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Sterren worden ook geboren en ze sterven ook. In die zin heb je gelijk. Maar zijn dergelijke entiteiten dan ook bezield en hebben ze een bewustzijn?
Dat kan ik niet zeggen, maar ik denk het niet. Weet jij of een boom beuwstzijn heeft? Maar het leeft wel.
pi_117835995
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:33 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Ik heb contact gehad met buitenaardse wezens en ze noemen zichzelf The Anunnaki.
Dat is het enige dat je onthouden hebt? :o
pi_117836111
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is het enige dat je onthouden hebt? :o
Nee ze zeiden ook dat ik uitverkoren was om een nieuw volk te stichten, na een soort tweede Zondvloed.
pi_117836279
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:44 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Nee ze zeiden ook dat ik uitverkoren was om een nieuw volk te stichten, na een soort tweede Zondvloed.
Dan moet er logischerwijs ook een uitverkoren dame zijn...
pi_117836843
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan moet er logischerwijs ook een uitverkoren dame zijn...
Mijn moeder inderdaad
pi_117838218
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:56 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Mijn moeder inderdaad
Nou veel plezier met het stichten van een nieuw volk dan. :P

Maar ok, genoeg getrolld.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:32:12 #115
8898 Darklight
pi_117845286
Dus toch Planet X, ff doorspoelen naar 44.00 :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Darklight op 11-10-2012 10:39:42 ]
pi_117849880
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:21 schreef Trippii het volgende:
Ja, als jij vloeibare steen van 2500 graden leven noemt, is er inderdaad leven geweest rond die tijd...
C. Sagan
pi_117861114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja, als jij vloeibare steen van 2500 graden leven noemt, is er inderdaad leven geweest rond die tijd...
Er kan ook helemaal niks maar dan ook helemaal niets zijn geweest en dat wij niet eens bestonden, stel je maar eens voor.
pi_117862224
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:48 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Er kan ook helemaal niks maar dan ook helemaal niets zijn geweest en dat wij niet eens bestonden, stel je maar eens voor.
Dat zou ook nog kunnen. Vreemde gedachte als je dat tot je door laat dringen.
Een oneindige leegte.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:10:45 #119
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117864165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
Dat zou ook nog kunnen. Vreemde gedachte als je dat tot je door laat dringen.
Een oneindige leegte.
Vreemde gedachte is het inderdaad. Vooral als reaktie op het ontstaan van de maan ... |:(

Op dat moment was er wel degelijk iets, maar wij waren er toen inderdaad nog (lang) niet.

Mocht er van de hak op de tak gesprongen worden en ineens over de Big-Bang & de vorming van het universum gefilosofeerd worden ... zeg dat dan gewoon.

Wat betreft die oneindige leegte: Die zou nooit 'leeg' zijn. Vóór de big-bang was er niets, ook geen 'lege ruimte'. (& oneindig is die niet.) Daarna zou er minstens een soort 'gas/stof wolk' (van b.v. waterstof (de meest elementaire "bouwsteen")) zijn in de plaats van het ons bekende universum.

Het universum bevind zich niet IN de lege ruimte, de lege ruimte bevind zich IN het universum. (& wat daarbuiten is ... ?, kun je daar komen ? is er een "grens" ? of "niets" ? enz. ;) )

edit:
& het heeft per post minder met 2012 te maken ...
Zullen we het daar weer over hebben ? :P
pi_117864456
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Vreemde gedachte is het inderdaad. Vooral als reaktie op het ontstaan van de maan ... |:(

Op dat moment was er wel degelijk iets, maar wij waren er toen inderdaad nog (lang) niet.

Mocht er van de hak op de tak gesprongen worden en ineens over de Big-Bang & de vorming van het universum gefilosofeerd worden ... zeg dat dan gewoon.

Wat betreft die oneindige leegte: Die zou nooit 'leeg' zijn. Vóór de big-bang was er niets, ook geen 'lege ruimte'. (& oneindig is die niet.) Daarna zou er minstens een soort 'gas/stof wolk' (van b.v. waterstof (de meest elementaire "bouwsteen")) zijn in de plaats van het ons bekende universum.

Het universum bevind zich niet IN de lege ruimte, de lege ruimte bevind zich IN het universum. (& wat daarbuiten is ... ?, kun je daar komen ? is er een "grens" ? of "niets" ? enz. ;) )

edit:
& het heeft per post minder met 2012 te maken ...
Zullen we het daar weer over hebben ? :P
Ja, goed idee, en sorry dat ik even inging op het zijsprongetje :@
Maar dan nogmaals mijn mening over 21 dec aanstaande: denk dat het net zo'n gewone dag wordt als elk jaar 21 dec.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:42:00 #121
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117865898
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, goed idee, en sorry dat ik even inging op het zijsprongetje :@
Maar dan nogmaals mijn mening over 21 dec aanstaande: denk dat het net zo'n gewone dag wordt als elk jaar 21 dec.
Dat is geen excuus waardig. ;)
Was ook meer aan "rareziekte" gericht dan jou, eigenlijk ...

Anyway: voor 21 dec. komt er geen mini-planeet in de buurt om ons de aarde van een 2de maan te voorzien ... dus ... desondanks denk ik wel dat het een aparte dag wordt. Al is het maar omdat hele volksstammen er al sinds de jaren '60 op wachten.

Wat "gebeurtenissen" betreft verwacht ik vooralsnog echter ook een normale dag als alle andere. ;)
pi_117868492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:42 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat is geen excuus waardig. ;)
Was ook meer aan "rareziekte" gericht dan jou, eigenlijk ...

Anyway: voor 21 dec. komt er geen mini-planeet in de buurt om ons de aarde van een 2de maan te voorzien ... dus ... desondanks denk ik wel dat het een aparte dag wordt. Al is het maar omdat hele volksstammen er al sinds de jaren '60 op wachten.

Wat "gebeurtenissen" betreft verwacht ik vooralsnog echter ook een normale dag als alle andere. ;)
Ik denk ook dat de mensen die hier mee bezig zijn die dag anders beleven dan de mensen die er alleen maar vaag iets over gehoord hebben. Ik bedoel dat ze in elk dingetje een teken of aanwijzing zien dat het toch écht een bijzondere dag is.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:39:54 #123
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117869513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:21 schreef Lavenderr het volgende:
Ik denk ook dat de mensen die hier mee bezig zijn die dag anders beleven dan de mensen die er alleen maar vaag iets over gehoord hebben. Ik bedoel dat ze in elk dingetje een teken of aanwijzing zien dat het toch écht een bijzondere dag is.
Dat, of gewoon nieuwsgierig, of twijfelaars die semi-zenuwachtig afwachten wat komen gaat, -of- er wat komen gaat :P

Naast eventuele media aandacht e.d.

edit:
& het mooie is, iedereen fixeert zich op 21 dec., maar dat zou net zo goed de 23e kunnen zijn. Volgens sommigen zit de 584285 (GMT) correlatie (21 dec 2012) er 2 dagen naast en is de 584283 correlatie (23 dec 2012) de juiste. :P

Dacht je net dat het gevaar geweken is de 22ste ... })

[ Bericht 22% gewijzigd door R0N1N op 11-10-2012 20:56:41 ]
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:40:24 #124
8898 Darklight
pi_117886456
We raken ineens vatbaar voor de waarheid en stoten leugens, misleidingen en de eeuwige hebzucht af. Ook hebben we meer inzage in onze herinneringen en wordt ons bewustzijn sterk verbeterd.

Ik vind het al merkbaar. Het proces is al bij de meest sensitieve onder ons in volle gang, omdat die de veranderende trillingsfrequentie vanuit de Aardkern sneller waarnemen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:37:27 #126
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117888309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef Chooselife het volgende:
We raken ineens vatbaar voor de waarheid en stoten leugens, misleidingen en de eeuwige hebzucht af. Ook hebben we meer inzage in onze herinneringen en wordt ons bewustzijn sterk verbeterd.
Die lijkt mij ook het tofst.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:08:19 #127
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117891181
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:37 schreef jogy het volgende:
Die lijkt mij ook het tofst.
Ook het minst realistisch, gezien de stand van zaken wereldwijd. Het zaakje hangt van de leugens, misleiding & hebzucht aan elkaar. Meer dan ooit, in mijn beleving.

Tolerantie & begrip zijn steeds verder te zoeken vandaag de dag.
pi_117894011
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef Chooselife het volgende:

Ik vind het al merkbaar. Het proces is al bij de meest sensitieve onder ons in volle gang, omdat die de veranderende trillingsfrequentie vanuit de Aardkern sneller waarnemen.
De transformatie waar ik het eerder over had.
Lijkt mij overigens nou het meest voor de hand liggend.
Mensen kunnen al die ellende niet meer aan en de snelheid van prikkels niet meer bijbenen, vallen vanzelf terug op het oerprincipe.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:22:09 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117894144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ook het minst realistisch, gezien de stand van zaken wereldwijd. Het zaakje hangt van de leugens, misleiding & hebzucht aan elkaar. Meer dan ooit, in mijn beleving.

Frustratie en onbegrip zijn ook een teken dat men het niet meer pikt.Als het 2012 een (boven)natuurlijk fenomeen is en al duizenden jaren in de boeken staat dan is het wat mij betreft de enige (enigszins) realistische optie.

Het is wel zo dat het her en der aan het rommelen is maar dat kan ook het gevolg zijn van een veranderend inzicht waar de samenleving als geheel nog niet op voorbereid is. En elke verandering gaat gepaard met tegenstand dus kan je het ook als een ongerichte 'woede' zien waar de meerderheid van de mensen niet weten waar het vandaan komt en wat ze ermee moeten.

Als mensen nu langzaamaan de mening/het gevoel hebben dat de politiek en het economische stelsel niet meer hun wensen weerspiegelt dan moet het kapot en dat gaat het dan ook. Je kan een algeheel veranderende bewustwording niet tegenhouden.
Vrijheid
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:02:42 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_117897931
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Frustratie en onbegrip zijn ook een teken dat men het niet meer pikt.Als het 2012 een (boven)natuurlijk fenomeen is en al duizenden jaren in de boeken staat dan is het wat mij betreft de enige (enigszins) realistische optie.

Het is wel zo dat het her en der aan het rommelen is maar dat kan ook het gevolg zijn van een veranderend inzicht waar de samenleving als geheel nog niet op voorbereid is. En elke verandering gaat gepaard met tegenstand dus kan je het ook als een ongerichte 'woede' zien waar de meerderheid van de mensen niet weten waar het vandaan komt en wat ze ermee moeten.

Als mensen nu langzaamaan de mening/het gevoel hebben dat de politiek en het economische stelsel niet meer hun wensen weerspiegelt dan moet het kapot en dat gaat het dan ook. Je kan een algeheel veranderende bewustwording niet tegenhouden.
Al wordt dat wél geprobeerd door bijvoorbeeld de EU de Nobelprijs voor de vrede te geven in de hoop dat mensen gaan denken; oh die EU is blijkbaar niet zo slecht als we dachten.
De gotspe :N
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:13:12 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117898343
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Al wordt dat wél geprobeerd door bijvoorbeeld de EU de Nobelprijs voor de vrede te geven in de hoop dat mensen gaan denken; oh die EU is blijkbaar niet zo slecht als we dachten.
Inderdaad :'). Maarja, sinds die pannekoek van een al gore de nobelprijs kreeg is het laatste greintje geloofwaardigheid van de ooit zo imponerende Nobelprijs wel verdampt.
Vrijheid
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:33:44 #132
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117899049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Tja, zelfs Hitler is er ooit voor genomineerd. Zegt genoeg over de 'waarde', imho.
pi_117899387
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:33 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Tja, zelfs Hitler is er ooit voor genomineerd. Zegt genoeg over de 'waarde', imho.
wil je daarmee zeggen dat hitler de nobelprijs niet zou verdienen?
ik bedoel, als je die vele miljoenen dode mensen wegdenkt, was het best een toffe gast ;)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:05:23 #134
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117900103
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:43 schreef valandil25 het volgende:
wil je daarmee zeggen dat hitler de nobelprijs niet zou verdienen?
ik bedoel, als je die vele miljoenen dode mensen wegdenkt, was het best een toffe gast ;)
Het was in dit geval meer als een 'statement' bedoelt, maar ook Musolini & Stalin zijn ooit genomineerd.

& Ghandi is nooit verder gekomen dan dat. (als iemand 'm verdiende in die tijd ... )

quote:
Op elke winnaar van een Nobelprijs zijn er tientallen verliezers. Mensen en organisaties die zijn voorgedragen, maar niet in de prijzen vielen. De Nobelcomités houden hun namen minstens 50 jaar lang geheim. In de lange rij niet-winnaars die zijn vrijgegeven, zijn enkele bizarre nominaties te vinden.

Adolf Hitler bijvoorbeeld, de wrede dictator van nazi-Duitsland, die miljoenen Joden, zigeuners, homo's en anderen liet vermoorden. In 1939 was hij in de race voor de Nobelprijs voor de Vrede. Dat jaar brak de Tweede Wereldoorlog uit.

Hitler was voorgedragen door de Zweedse politicus Erik Brandt. Die wilde met de bizarre nominatie vooral een statement maken. Hij vond de kandidatuur van de Britse premier Neville Chamberlain ongepast. Die wilde namelijk niet optreden tegen nazi-Duitsland, maar offerde het Tsjechoslowaakse Sudetenland op in een wanhopige en vergeefse poging oorlog te voorkomen.

De houding van Brandt wordt duidelijk in zijn brief aan het Nobelcomité. 'Als de oorlogshitsers zich inhouden, zal Hitler binnenkort vrede brengen over heel Europa en misschien over de hele wereld', schreef hij cynisch. Na enkele dagen ophef trok Brandt de nominatie in. De Nobelprijs voor de Vrede werd dat jaar niet toegekend.

Mussolini en Stalin
Andere verliezers waren de Italiaanse fascistenleider Benito Mussolini en Sovjet-dictator Jozef Stalin, maar ook de meest vreedzame politicus van de 20e eeuw, de Indiase onafhankelijkheidsleider Mahatma Gandhi. Hij was genomineerd voor de vredesprijs in 1937, 1938, 1939, 1947 en 1948, het jaar waarin hij werd vermoord. De jury overwoog Gandhi postuum de Nobelprijs voor de Vrede toe te kennen, maar besloot dat jaar geen winnaar aan te wijzen. Volgens de juryleden was er ' geen geschikte levende kandidaat'. Dat Gandhi nooit een Nobelprijs heeft gekregen, was de grootste misser uit de geschiedenis van de prijzen, erkende juryvoorzitter Geir Lundestad in 2006.
pi_117901794
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:05 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het was in dit geval meer als een 'statement' bedoelt, maar ook Musolini & Stalin zijn ooit genomineerd.

& Ghandi is nooit verder gekomen dan dat. (als iemand 'm verdiende in die tijd ... )

[..]

ik begrijp je, was maar een geintje, van theo maassen als ik me niet vergis.
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:40:43 #136
386684 OpenLife
Beetje blond, Beetje brains.
pi_117956011
Ik ben er over 5 maanden nog steeds.
Meer weten over deze positieve en motiverende kwebbelkont?
Kijk op: www.openlife.nl
  PR en moderator zondag 14 oktober 2012 @ 17:59:04 #137
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_117963326
Wat er op 21 december dit jaar gebeurt is dat een hoop josti's zelfmoord plegen omdat ze het einde van de wereld niet willen mee maken.
Zijn we daar tenminste vanaf. Handig als ze zichzelf uitroeien.

Vanaf 22 december zal de wereld dan toch een stukje slimmer zijn.
Fuck the EBU.
pi_118003053
Mijn voorspelling is dat het een hele gewone dag wordt, waarin minieme media-aandacht aan het gebeuren wordt gegeven. Ik geloof niet dat er massaal zelfmoord gepleegd gaat worden, maar het SBS6-nieuws zal er kort een grappig stukje over hebben.

De believers zullen blijven believen en twee gedachtegangen zullen er populair worden:
1. de datum is verkeerd begrepen/geinterpreteerd en komt nu echt op datum X in de toekomst.
2. het was niet letterlijk het einde van de wereld maar een ding is zeker, het begin van een hele wezenlijke verandering is nu echt gekomen. De verandering is vandaag begonnen en dat gaan we in de toekomst zeker merken!
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:31:39 #139
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118026428
... anders hebben we nog Luuk Buursen: 4/5 november 2040
of de WF (Wells-Fuls) correlatie (660208): 21/22/23 december 2220
als alternatieve datums voor het einde van de wereld maya kalender :P
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:27:43 #140
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_118029910
Ik heb sterk het geloof dat we idd periodiek leven.
In onze evolutie maken we af en toe afslagen.

Als er dan iets groots gaat gebeuren, denk ik dat het economische stelsel en onze consumptie maatschappij een tik gaat krijgen. De bubbel spat eerst even grondig uit elkaar wat natuurlijk veel gevolgen gaat hebben.

Daarna gaan we naar een duurzame levensstijl en duurzame economische balans.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_118044081
Kunnen we niet alvast een volgende datum prikken waar we weer 20 jaar over kunnen ouwehoeren. Ik ga die 21 december shit missen mangz.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_118047442
Om terug te komen op de vraag in de TT:

Ik geloofde het al nooit ondanks alle media publicatie en heb dus gelijk gekregen.
Sowieso als iets teveel aandacht in de media krijgt en men blijft erover doorgaan
alsof het echt belangrijk is dan word ik al wantrouwig en is voor mij de geloofwaardigheid
er vanaf.
pi_118059538
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik ervaar juist het omgekeerde. Heb je een paar kleine voorbeelden van wat jij daar mee bedoelt?

-edit-

Ik doel hier op de omgang met elkaar in de samenleving. Als je naar de politiek kijkt bijvoorbeeld geef ik je gelijk, dat is één grote enge poppenkast.
pi_118064577
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:21 schreef Trippii het volgende:

[..]

Ik ervaar juist het omgekeerde. Heb je een paar kleine voorbeelden van wat jij daar mee bedoelt?

-edit-

Ik doel hier op de omgang met elkaar in de samenleving. Als je naar de politiek kijkt bijvoorbeeld geef ik je gelijk, dat is één grote enge poppenkast.
Je ziet idd. 2 stromingen.
Helaas hebben de politiek en het bedrijfsleven veel te zeggen over hoe het met de burgers en hun rechten gesteld is.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:33:25 #145
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118136297
pi_118136589
quote:
Mooi plaatje, mooie uitspraak :P
pi_118137562
quote:
dat dus :)
pi_118208023
Ik neem 21 december 2012 wel gewoon vrij, verder zie ik wel wat er gebeurd :D
pi_118208152
Dit hele topic geeft mij een beetje het gevoel van "wens is de vader van de gedachte", men denkt dat iets gebeurt omdat men (heel) graag wenst dat het gebeurt...
C. Sagan
pi_118209510
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:56 schreef The_stranger het volgende:
Dit hele topic geeft mij een beetje het gevoel van "wens is de vader van de gedachte", men denkt dat iets gebeurt omdat men (heel) graag wenst dat het gebeurt...
Nou, liever niet eigenlijk :N

Heb wel zin in de Kerst en Oud en Nieuw en ook in 2013 :Y
pi_118210644
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 15:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, liever niet eigenlijk :N

Heb wel zin in de Kerst en Oud en Nieuw en ook in 2013 :Y
Ik lees angst in deze post.

Waarom liever niet? Dat er iets gebeurd wilt helemaal niet zeggen dat het negatief is
pi_118210669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je ziet idd. 2 stromingen.
Helaas hebben de politiek en het bedrijfsleven veel te zeggen over hoe het met de burgers en hun rechten gesteld is.
Inderdaad.. daar ligt het probleem, maar ook de oplossingen
pi_118210729
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:28 schreef Trippii het volgende:

[..]

Ik lees angst in deze post.

Waarom liever niet? Dat er iets gebeurd wilt helemaal niet zeggen dat het negatief is
Nee, geen angst, maar waarom zou ik dat willen?
Het is wel degelijk een negatief iets, we gaan er allemaal aan volgens sommigen, dat kan ik niet als positief bestempelen.
Als het alleen zou gaan om een massale omslag in denken én handelen zou dat geweldig zijn, maar dat zie ik niet zomaar gebeuren.
We kunnen wel zien dat de wereld ontwaakt is en dat op diverse plekken mensen bewuster zijn. Dat is idd positief, maar om daar een datum aan te plakken vind ik een beetje vreemd. Zoiets gaat gelijdelijk lijkt mij.
pi_118213670
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, geen angst, maar waarom zou ik dat willen?
Het is wel degelijk een negatief iets, we gaan er allemaal aan volgens sommigen, dat kan ik niet als positief bestempelen.
Als het alleen zou gaan om een massale omslag in denken én handelen zou dat geweldig zijn, maar dat zie ik niet zomaar gebeuren.
We kunnen wel zien dat de wereld ontwaakt is en dat op diverse plekken mensen bewuster zijn. Dat is idd positief, maar om daar een datum aan te plakken vind ik een beetje vreemd. Zoiets gaat gelijdelijk lijkt mij.
Dat het wel degelijk een negatief is is puur je eigen gedachten en natuurlijk doe van gelijk denkende. Dat we er allemaal aan gaan hoort daar ook bij. Dat er iets gebeurd, als er überhaupt iets gebeurd, is vooralsnog gewoon neutraal. We kunnen er nog geen invulling aan geven, dus zeggen dat het wel degelijk om iets negatiefs gaat is dan ook zinloos en gebaseerd op angst, ook al ervaar jij dit misschien anders.

Ik denk trouwens ook dat het geleidelijk gaat, maar een omslagpunt kan je elk moment hebben, dus ook op 21 tot 23 december.
pi_118221198
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 18:15 schreef Trippii het volgende:

[..]

Dat het wel degelijk een negatief is is puur je eigen gedachten en natuurlijk doe van gelijk denkende. Dat we er allemaal aan gaan hoort daar ook bij. Dat er iets gebeurd, als er überhaupt iets gebeurd, is vooralsnog gewoon neutraal. We kunnen er nog geen invulling aan geven, dus zeggen dat het wel degelijk om iets negatiefs gaat is dan ook zinloos en gebaseerd op angst, ook al ervaar jij dit misschien anders.

Ik denk trouwens ook dat het geleidelijk gaat, maar een omslagpunt kan je elk moment hebben, dus ook op 21 tot 23 december.
Misschien zitten we midden in het omslagpunt, maar ik denk niet dat je een vaste datum aan kunt houden.
pi_118221514
Een omslagpunt is een moment. Een moment kan een dag zijn, maar ook een langere periode en net zo goed een seconde. Zo kan je dus prima een vaste datum aanhouden als omslagpunt. In het verleden gaat dat alleen iets makkelijker dan in de toekomst ;).
pi_118225159
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 21:49 schreef Trippii het volgende:
Een omslagpunt is een moment. Een moment kan een dag zijn, maar ook een langere periode en net zo goed een seconde. Zo kan je dus prima een vaste datum aanhouden als omslagpunt. In het verleden gaat dat alleen iets makkelijker dan in de toekomst ;).
Daar heb je helemaal gelijk in ;)
pi_118235163
Ik geloof dat er niks gebeurd.
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:06:02 #159
387150 Jellevlogs
Fok is te mainstream voor me
pi_118561589
Kweet niet, hoor d'r bar weinig meer over, nog 2 maanden hmm.. Denk niet dat er iets gaat gebeuren en als de wereld vergaat hoop ik dat het gebeurd zoals in bv War Of The Worlds. Zou wel vet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellevlogs op 28-10-2012 23:11:31 ]
Beginnend Youtuber. Youtube.com/Jellevlogs
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 23:10:52 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_118561791
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:06 schreef Jellevlogs het volgende:
Kweet niet, hoor de bar weinig meer over, nog 2 maanden hmm.. Denk niet dat er iets gaat gebeuren en als de wereld vergaat hoop ik dat het gebeurd zoals in bv War Of The Worlds. Zou wel vet zijn.
Ik hoop dat het snel gaat en dat we er weinig van zullen merken.
Maar ik geloof niet dat er iets gaat gebeuren 21 dec as
  maandag 29 oktober 2012 @ 04:07:59 #161
338096 Mxx
the best u ever had
pi_118565565
Mensen gaan inzien dat we op een verkeerde manier leven. Ze worden simpelweg bewuster en nemen niet zomaar alles aan.

Natuurrampen zullen vaker voorkomen, de komende jaren zullen er vele mensen overlijden. Door de media wordt dit breed uit gemeten, waardoor we er meer bewust van zijn, terwijl dit soort rampen altijd al voorkwamen. Nu komt het alleen dichter bij huis. Dit is ook inclusief nieuwe ziektes.

Misschien valt de elektriciteit op een gegeven moment uit door overbelasting en is het onduidelijk wanneer het weer zal werken; dit gebeurt de laatste tijd veel vaker; en dan zitten we pas echt in de shit. Mensen zullen gaan vluchten. We hebben als dat gebeurt 2 dagen de tijd tot alle winkels leeg zijn geplunderd, er zal geen nieuw eten meer aankomen, het verkeer loopt vast, er vallen talloze doden en mensen zullen verhongeren.

Het beste is om niet teveel te vertrouwen op de overheid en ervoor te zorgen dat je voor jezelf kan zorgen mocht elektriciteit ooit voorgoed of voor korte tijd uitvallen. We vertrouwen daar teveel op en kortsluiting is zo gebeurd.
pi_118608538
Waarom niet 20-12-2012?
Waarom 21-12-2012?
En begint het om 21.12 uur, of om 12.21 uur?
En ga zo maar door met die onzin.
In 2000 zou er ook allerlei gebeuren.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_118647010
Er gebeurt geen reet. Althans niets anders dan normaal het geval is.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:46:21 #164
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_118647232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 02:15 schreef zhe-devilll het volgende:
Waarom niet 20-12-2012?
Waarom 21-12-2012?
En begint het om 21.12 uur, of om 12.21 uur?
En ga zo maar door met die onzin.
In 2000 zou er ook allerlei gebeuren.
Volgens mij iets met 11:11
pi_118647370
Dan valt het kabinet (ja dan al) en kom ik aan de macht en zal ik Nederlandse Glorie weer over de wereld laten heersen door gebruik te maken van onze VOC mentaliteit w/

Sommige noemen het doomsday, ik noem het "De herijzing van het Koninkrijk der Nederland" met mij als Koning.

Doomsday voor alle landen, behalve Nederland.
pi_118647444
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 04:07 schreef Mxx het volgende:
Mensen gaan inzien dat we op een verkeerde manier leven. Ze worden simpelweg bewuster en nemen niet zomaar alles aan.

Natuurrampen zullen vaker voorkomen, de komende jaren zullen er vele mensen overlijden. Door de media wordt dit breed uit gemeten, waardoor we er meer bewust van zijn, terwijl dit soort rampen altijd al voorkwamen. Nu komt het alleen dichter bij huis. Dit is ook inclusief nieuwe ziektes.

Misschien valt de elektriciteit op een gegeven moment uit door overbelasting en is het onduidelijk wanneer het weer zal werken; dit gebeurt de laatste tijd veel vaker; en dan zitten we pas echt in de shit. Mensen zullen gaan vluchten. We hebben als dat gebeurt 2 dagen de tijd tot alle winkels leeg zijn geplunderd, er zal geen nieuw eten meer aankomen, het verkeer loopt vast, er vallen talloze doden en mensen zullen verhongeren.

Het beste is om niet teveel te vertrouwen op de overheid en ervoor te zorgen dat je voor jezelf kan zorgen mocht elektriciteit ooit voorgoed of voor korte tijd uitvallen. We vertrouwen daar teveel op en kortsluiting is zo gebeurd.
Teveel doomsday-preppers gekeken?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:50:52 #167
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_118647569
Ik denk dat we in het "midden" zitten en dat alles in balans is. Zo kan het na die datum heel snel gaan. Ik denk ook dat de "waarheid" binnen 50 jaar boven de tafel komt en dat zodra we dit weten het einde is. Geen game over, maar verlichting over de hele wereld waardoor onze zielen kunnen "vertrekken".
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:59:41 #168
338096 Mxx
the best u ever had
pi_118648171
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Teveel doomsday-preppers gekeken?
Ik heb het weleens gezien, en aangezien New York overstroomd wordt op dit moment is het handig als daar ook een Doomsday prepper zit aangezien er stroom van miljoenen mensen uit zal vallen. Dat is alleen nog maar een voorproefje, want er zal vast een keer komen dat stroom gewoon niet meer werkt door bijvoorbeeld overbelasting.
pi_118649370
:') dit topic
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:30:44 #170
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_118660037
"Ja nee het staat nu echt te gebeuren hoor, ik voel een verandering in de trillingsfrequentie aankomen ! Het is niet zoiets dat in 1x gebeurt he, het is een langzame omwenteling !"

:)
zzz
pi_118747090
Het iedereen.

De Maya's zeggen niet dat op 21-12-12 de wereld vergaat, echt jammer dat dat in de wereld te ronde gaat. Als men zich beter zou verdiepen in dit soort zaken zouden ze zien wat de Maya's, Hopi's en de Egyptenaren (net als een tal van anderen oude beschavingen) hebben geschreven en getekent. De aarde vergaat, maar niet op die datum en zoals men soms denkt, enof op manieren die zei te horen hebben gekregen van anderen. De dingen die wij al in de afgelopen 12 jaar mee maken hadden, zou al de begin zijn van de vernietuging van de mens en planeet. Daarbij vergaat de wereld toch een keer, aangezien het een levend iets is wat zelf ook eens op is ;)
De hele verhaal dat de aarde zou vergaan is één en echte Urban Legend ;)
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_118799938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:03 schreef Outsideparanormal het volgende:
Het iedereen.

De Maya's zeggen niet dat op 21-12-12 de wereld vergaat, echt jammer dat dat in de wereld te ronde gaat. Als men zich beter zou verdiepen in dit soort zaken zouden ze zien wat de Maya's, Hopi's en de Egyptenaren (net als een tal van anderen oude beschavingen) hebben geschreven en getekent. De aarde vergaat, maar niet op die datum en zoals men soms denkt, enof op manieren die zei te horen hebben gekregen van anderen. De dingen die wij al in de afgelopen 12 jaar mee maken hadden, zou al de begin zijn van de vernietuging van de mens en planeet. Daarbij vergaat de wereld toch een keer, aangezien het een levend iets is wat zelf ook eens op is ;)
De hele verhaal dat de aarde zou vergaan is één en echte Urban Legend ;)
Als je echt in leest in wat de Maya gezegd hebben, weet je dat ze helemaal niets over het vergaan van de aarde gezegd hebben. Net zoals de Egyptenaren trouwens. Alle "bronnen" die anders beweren zijn interpretaties van onvolledige oude bronnen.
C. Sagan
pi_118801488
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als je echt in leest in wat de Maya gezegd hebben, weet je dat ze helemaal niets over het vergaan van de aarde gezegd hebben. Net zoals de Egyptenaren trouwens. Alle "bronnen" die anders beweren zijn interpretaties van onvolledige oude bronnen.
Klopt, het is gewoon een astrologische nieuwe tijd voor de mensheid waarover ze spraken.
pi_118806504
quote:
Klopt, maar als je beter doorspit, zie je duidelijk dat wij mensen op een 2 pad lopen, ik zeg ook niet dat de wereld vergaat want dat is incorrect inderdaad, de zouden meer natuurrampen gaan gebeuren. daar hebben ze het zeker wel over. zelfs Nostradamus had het daar over ;).

Groetjes
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_118806539
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:42 schreef Cockwhale het volgende:
Er gebeurt geen reet. Althans niets anders dan normaal het geval is.
Haha ja precies..het is ook idioot dat sommige mensen dat zogenaamd kunnen voorspellen.
pi_118806702
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:34 schreef Outsideparanormal het volgende:

[..]

Klopt, maar als je beter doorspit, zie je duidelijk dat wij mensen op een 2 pad lopen, ik zeg ook niet dat de wereld vergaat want dat is incorrect inderdaad, de zouden meer natuurrampen gaan gebeuren. daar hebben ze het zeker wel over. zelfs Nostradamus had het daar over ;).

Groetjes
2 pad? Is dat een nieuw speeltje van apple? Het ging erom dat er groeperingen iets voorspelt hadden en dat is niet zo. Zowel de Egyptenaren als de Maya hebben niet voorspeld dat de/onze wereld zou vergaan.
Ook hebben ze het niet over natuurrampen. En Nostradamus heeft nog nooit iets goeds voorspelt, pas achteraf is het mogelijk om een gebeurtenis bij zijn rijmpjes te voegen.
C. Sagan
pi_118807000
Ik leerde altijd als men zo hapt, dat je iets goed zegt :P

Kom op, als ik de site moet gaan afspitten naar spelfouten...........:P

Ik vraag me echt af, wat jullie denken dat er zou gebeuren, ik bedoel de Hopi's hebben dat echt laten zien, op tekeningen :P

Ik zou wel als ik meer tijd heb vanavond dat fillmpje op zoeken, was toen iets van Discovery dacht ik, was echt een mooi stukkie.

Nostradamus heeft wel meerderen dingen voorspelt, inderdaad aparte kwartijnen...... Maar die geloof ik wel zijn kwartijnen zijn echt intresant als je weet hoe ze te ontcijferen. Maar ja als we dat niet serius kunnen nemen (wat ik snap) kunnen we dat met niks vindt ik.

Maar wat vermoeiden jullie zelf dan ???????

Groetjes
Ephesians 12
pi_118807518
Wat zou er op de ochtend van 22 december met de believers gebeuren? Ik ken een stelletje waar de heer des huizes depressief thuiszit en de hele dag achter niburu en aanverwanten hangt omdat hij denkt dat het toch allemaal geen zin meer heeft. Vrouwlief wordt er echt helemaal knettergek van. Ik denk niet dat het daar een heel leuk kerstontbijt gaat worden.
pi_118808469
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef Outsideparanormal het volgende:
Ik leerde altijd als men zo hapt, dat je iets goed zegt :P
Denk eerder dat men je dan niet begrijpt.
quote:
Kom op, als ik de site moet gaan afspitten naar spelfouten...........:P
Spelfouten? Waar heb je het over.
quote:
Ik vraag me echt af, wat jullie denken dat er zou gebeuren, ik bedoel de Hopi's hebben dat echt laten zien, op tekeningen :P

Ik zou wel als ik meer tijd heb vanavond dat fillmpje op zoeken, was toen iets van Discovery dacht ik, was echt een mooi stukkie.
Zou mooi zijn, want op het moment heb ik geen idee waar je het over hebt,
quote:
Nostradamus heeft wel meerderen dingen voorspelt, inderdaad aparte kwartijnen...... Maar die geloof ik wel zijn kwartijnen zijn echt intresant als je weet hoe ze te ontcijferen. Maar ja als we dat niet serius kunnen nemen (wat ik snap) kunnen we dat met niks vindt ik.
Probleem is echter dat ze zo onduidelijk zijn en zo weinig harde feiten in zich hebben dat ze zeker voor de gebeurtenis op tig andere gebeurtenissen kunnen slaan. Pas achteraf wordt een kwatrijn met een gebeurtenis gelinked, echter als je je kwatrijn maar vaag genoeg maakt, komt er altijd wel iets dat overeenkomt, al moet je soms een jaartje of wat wachten.
quote:
Maar wat vermoeden jullie zelf dan ???????

Groetjes
niets.
C. Sagan
pi_118809691
Whahaha, dat heb je goed en leuk gedaan :P

Jullie hebben zelf geen vermoedens, oke. Jammer :(

The_Stranger, geloof jij helemaal niet in dit soort dingen?

Groetjes
Ephesians 12
pi_118812243
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:46 schreef Outsideparanormal het volgende:
The_Stranger, geloof jij helemaal niet in dit soort dingen?

Nee, absoluut niet. Er is geen enkele rationele reden om aan te nemen dat een vrijwel uitgestorven volk of volkeren kennis zouden hebben over de (voor hun) verre toekomst.
Daarnaast zijn veel feiten die gepresenteerd worden door de aanhangers van deze theorieën veelal onjuist of gebaseerd op letterlijk niets. Veel "bewijsstukken" zijn ofwel totaal verkeerd, ofwel interpretaties van vage, onvolledige bronnen.
Helaas wordt er veel te veel nagepraat zonder kritisch te kijken naar wat men zegt. Vaak heeft men geen flauw idee wat men nu daadwerkelijk zegt, maar het klinkt goed, dus het zal wel waar wezen.

Vergeet niet dat het hele 2012 verhaal pas in de jaren '60 ontstaan is. In de kleine 500/600 jaar ervoor waren er geen verhalen over Maya met doemscenario's, voorspellingen of dat soort dingen. Pas met de opkomst van het new age gedoe kwamen er verhalen in de wereld, allemaal terug te voeren op vrijwel aan handjevol mannen met wat te ruime fantasie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mayanism

Helaas worden er verbanden getrokken die er niet zijn, "wetenschappelijke" feiten gepresenteerd die én geen wetenschap zijn, maar ook niet eens feiten zijn en zoals al gezegd, klakkeloos nagepraat zonder bronnen of feitencheck.
Daarnaast staat dit topic, alsmede praktisch alle topics over dit gebeuren vol met wensen en (onrealistische) utopieën. In het geval van 2012 geloof ik wel in het gezegde, de wens is de vader van de gedachte. Men hoopt dat er iets gaat veranderen omdat men dat heel graag wil en verzint daar aanwijzingen bij om die wens kracht bij de zetten. Net zoals je als kind krampachtig bleef zoeken naar aanwijzingen dat sinterklaas bestond om het (rammelende) verhaal goed te praten.

Dus nee, ik geloof niet dat er in 2012 ook maar iets gebeurt dat pokoyatletanubi in 1033 al voorspelt zou hebben. Wat er wel gebeurd is dat er meteen een nieuwe datum geprikt wordt (al is dat ook elke dag al zo) en dat er random, ongerelateerde gebeurtenissen aan 2012 gekoppeld worden, ongeacht of die gebeurtenis al lang bezig was of pas na 2012 ontstond.
C. Sagan
pi_118924915
weet niet of dit al geplaatst is, maar volgens de Maya's gaat op die dag het tijdperk van de waterman in, en vergaat de wereld dus niet...
pi_118925432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:39 schreef Jeroen44 het volgende:
weet niet of dit al geplaatst is, maar volgens de Maya's gaat op die dag het tijdperk van de waterman in, en vergaat de wereld dus niet...
Ten eerste, de Maya kenden het idee van het tijdperk van Waterman niet eens, dat is astrologisch pas opgekomen/populair geworden in de jaren '60 (zie je al een overeenkomst met mijn vorige post?)

Ten tweede gaat op "die" dag helemaal dat tijdperk niet in, zowel astronomisch als astrologisch niet. Astronomisch is dat pas rond het jaar 2600. Astrologisch ligt het wat anders, vanwege de onduidelijke methodes, maar zelfs kom je daar op een jaartal van 2150 uit. Echter al sinds de opkomst van het idee in de jaren '60 is de start van het tijdperk op verschillende data gelegd. Zo zou de ontdekking van Pluto het tijdperk hebben ingeluid (.Marc Edward Jones 1978). Maar verschillende astrologen leggen de startdatum op verschillende plekken, zowel in het verleden als in de toekomst.

Geloof niet meteen wat vage YouTube filmpjes je aanpraten, zoek uit of het überhaupt kan kloppen.
C. Sagan
pi_118926165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:13 schreef The_stranger het volgende:
Geloof niet meteen wat vage YouTube filmpjes je aanpraten, zoek uit of het überhaupt kan kloppen.
En dat toets je dan waaraan precies?
  woensdag 7 november 2012 @ 10:16:05 #185
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118926812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:50 schreef lezzer het volgende:
En dat toets je dan waaraan precies?
Algemene kennis.

zoals:
Wanneer is/begint het tijdperk waterman ? [zoals al aangeven onduidelijk, maar iig niet 21-12-2012]
Wisten/kenden de Maya deze tijdperken, zover we weten ? [nee]
Wordt er in de teksten, zover bekend, iets over gezegd ? [nee]
pi_118931439
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Algemene kennis.
Dat meen je niet serieus hoop ik hè? :o
Als je nou nog met "wetenschappelijke bronnen" aan zou komen...
Maar, "algemene kennis", dat is bij iedereen anders.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:40:39 #187
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118931503
ik geloof op zich wel dat er nog eens een keer een ramp gebeurt die veel van de bevolking uit roeit
( op zich nix mis mee, aangezien de mensheid alleen maar door fokt)

maar 21 december, zou kunnen maar ik heb voor volgend jaar carnaval al plannen gemaakt,
dus ik ga er maar niet van uit :N
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:58:32 #188
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118932031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:38 schreef lezzer het volgende:
*proest* _O- :') :|W
"algemene kennis", dat is bij iedereen anders.
_O-

Mag toch hopen dat JIJ niet serieus bent met deze contradictie.
pi_118936163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ten eerste, de Maya kenden het idee van het tijdperk van Waterman niet eens, dat is astrologisch pas opgekomen/populair geworden in de jaren '60 (zie je al een overeenkomst met mijn vorige post?)

Ten tweede gaat op "die" dag helemaal dat tijdperk niet in, zowel astronomisch als astrologisch niet. Astronomisch is dat pas rond het jaar 2600. Astrologisch ligt het wat anders, vanwege de onduidelijke methodes, maar zelfs kom je daar op een jaartal van 2150 uit. Echter al sinds de opkomst van het idee in de jaren '60 is de start van het tijdperk op verschillende data gelegd. Zo zou de ontdekking van Pluto het tijdperk hebben ingeluid (.Marc Edward Jones 1978). Maar verschillende astrologen leggen de startdatum op verschillende plekken, zowel in het verleden als in de toekomst.

dat komt niet van een of ander vaag youtube filmpje, maar van National Geographic Channel, en alles wat ze daar zeggen geloof ik nou eenmaal meteen...
  woensdag 7 november 2012 @ 15:49:20 #190
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118938987
IJstijd.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_118939147
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:38 schreef lezzer het volgende:

[..]

Zoek een willekeurige astronomiesite op en allemaal zeggen dat dat het tijdperk van de waterman pas veel later ingaat..
Zoek een niet 2012 gerelateerde astrologiesite op en allemaal zullen ze een andere datum geven.

Daarnaast met wat kennis van astronomie, te halen uit boeken, het internet of via anderen, weet je dat het tijdperk er nog lang niet is.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:39 schreef Jeroen44 het volgende:

[..]

dat komt niet van een of ander vaag youtube filmpje, maar van National Geographic Channel, en alles wat ze daar zeggen geloof ik nou eenmaal meteen...
OK, zou ik niet meer doen. Ook al is het op NGC best redelijk te doen, ook daar zijn er programma's met duidelijke fouten. Sowieso moet je nooit klakkeloos geloven wat de media je verteld. Ook na het zien van een docu op TV kun je best nog wat onderzoek doen als je iets op een forum wilt knallen.
Het is en blijft vrij standaard kennis van de astronomie wat je meteen al had laten zien dat het niet klopt. Een snelle zoektocht op astrologiesites laat je hetzelfde beeld zien.
C. Sagan
pi_118941018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:58 schreef R0N1N het volgende:

[..]

*proest* _O- :')
Met dit soort uitingen neem ik je al helemaal niet meer serieus.
  woensdag 7 november 2012 @ 16:48:54 #193
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118941638
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:36 schreef lezzer het volgende:
Met dit soort uitingen neem ik je al helemaal niet meer serieus.
Hoeft ook niet. Doe ik ook niet met uitspraken als die van jou :*

Q: Welke kleuren heeft de Nederlandse vlag ? (=algemene kennis)
A: Dat is voor iedereen anders. :Y)

:W

edit:
Je hebt me wel aan het lachen gekregen. Daarvoor dank O+

[ Bericht 8% gewijzigd door R0N1N op 07-11-2012 16:56:40 ]
  woensdag 7 november 2012 @ 20:24:15 #194
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_118950608
Ik moet iedereen teleurstellen de aarde vergaat voorlopig nog niet.
Ik denk wel dat de aarde ooit vergaat alleen dan zijn de mensen al lang vertrokken.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_118952497
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef martijnde3de het volgende:
Ik moet iedereen teleurstellen de aarde vergaat voorlopig nog niet.
Ik denk wel dat de aarde ooit vergaat alleen dan zijn de mensen al lang vertrokken.
Ik vind dat geen teleurstelling hoor, ondanks dat NL een afluisterstaat is geworden, een machteloze vazalstaat van een stille bezetter, steeds corrupter wordt, verhufterd en de moeizaam verworden rechten van de burger op allerlei manieren aantast, zit ik niet op het einde van de wereld te wachten. :)
pi_118952713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:48 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Doe ik ook niet met uitspraken als die van jou :*

Q: Welke kleuren heeft de Nederlandse vlag ? (=algemene kennis)
A: Dat is voor iedereen anders. :Y)

:W

edit:
Je hebt me wel aan het lachen gekregen. Daarvoor dank O+
We spreken wel van 'algemene ontwikkeling' als we het over dat soort feiten hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat we dezelfde algemene kennis hebben, hoewel dat geen recht doet aan de naam.
  woensdag 7 november 2012 @ 21:09:29 #197
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118953697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We spreken wel van 'algemene ontwikkeling' als we het over dat soort feiten hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat we dezelfde algemene kennis hebben, hoewel dat geen recht doet aan de naam.
Geheel volgen doe ik je niet ;)

Maar hoe dan ook, de term "algemene kennis" doet in dusverre zijn naam eer aan als dat het algemeen geldende kennis betreft. Kennis die dus altijd en voor iedereen hetzelfde is.
Het betekend (helaas) niet dat het algemeen aanwezige/verworven kennis betreft.

Het verwerven heeft met ontwikkeling te maken, het bestaan van dergelijke kennis niet.
1+1=2 is voor iedereen hetzelfde.
...maar niet iedereen weet dat.

Ik doelde met mijn uitspraak iig op algemeen geldende kennis. (en ben van mening dat er nauwelijks algemeen aanwezige kennis bestaat in de wereld. In dat opzicht is het per persoon anders, maar totaal niet relevant in dit geval.)
pi_118954278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Geheel volgen doe ik je niet ;)

Maar hoe dan ook, de term "algemene kennis" doet in dusverre zijn naam eer aan als dat het algemeen geldende kennis betreft. Kennis die dus altijd en voor iedereen hetzelfde is.
Het betekend (helaas) niet dat het algemeen aanwezige/verworven kennis betreft.

Het verwerven heeft met ontwikkeling te maken, het bestaan van dergelijke kennis niet.
1+1=2 is voor iedereen hetzelfde.
...maar niet iedereen weet dat.

Ik doelde met mijn uitspraak iig op algemeen geldende kennis. (en ben van mening dat er nauwelijks algemeen aanwezige kennis bestaat in de wereld. In dat opzicht is het per persoon anders, maar totaal niet relevant in dit geval.)
Maar is kennis van feiten dan niet altijd hetzelfde?
  woensdag 7 november 2012 @ 21:45:08 #199
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118956115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar is kennis van feiten dan niet altijd hetzelfde?
Jawel. De feitelijke kennis is onveranderlijk. :P
... maar dat niet iedereen die kennis bezit, is evengoed een feit. :o
pi_118956155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:45 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Jawel. De feitelijke kennis is onveranderlijk. :P
... maar dat niet iedereen die kennis bezit, is evengoed een feit. :o
Dat was ook mijn punt, ja! :P
pi_118975908
De vraag was dus wat mijn gedachtes zijn naarmate de bewuste datum dichterbij komt.
Nou mijn gedachtes zijn onveranderd gebleven daar ik vanaf het begin er nooit in heb geloofd en andermaal zie hoe een heleboel mensen zich allerlei onzin laten aanpraten alleen maar omdat zij het willen geloven i.p.v zich er tegen te verzetten en rationeel te blijven denken.
pi_118988534
Zowel mijn scharrel als een goeie vriend zijn die dag jarig.

Ik denk dat ik lekker ga zuipen. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118990346
Mijn gedachte over 21 dec is dat ik gewoon moet werken.
  donderdag 8 november 2012 @ 19:54:28 #204
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118991033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
Mijn gedachte over 21 dec is dat ik gewoon moet werken.
:D Ikke lekker niet :6
"Gewoon" 3 weken vrij genomen *O* (niet speciaal hiervoor overigens, maar als er dan wat gebeurt, zit ik iig bovenop al m'n bug out gear :7 )
pi_118991233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:54 schreef R0N1N het volgende:

[..]

:D Ikke lekker niet :6
"Gewoon" 3 weken vrij genomen *O* (niet speciaal hiervoor overigens, maar als er dan wat gebeurt, zit ik iig bovenop al m'n bug out gear :7 )
Lekker zeg!
3 weken vrij! Als het een beetje meezit met het weer kun je nog lekker toeren met de motor ook w/
  donderdag 8 november 2012 @ 20:31:33 #206
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118992926
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:58 schreef Lavenderr het volgende:
Lekker zeg!
3 weken vrij! Als het een beetje meezit met het weer kun je nog lekker toeren met de motor ook w/
Dat hoop ik wel ;)
Mocht de wereld in elkaar storten, moet ik nog m'n motor achterlaten ook zeker (met slecht weer) :{w
Dat zou pas echt het einde van de wereld zijn :P
pi_118997068
er zijn 5 delen, ook al vind je het hele 21-12 verhaal onzin, toch boeiend om ze te bekijken.
pi_119143296
Ik heb er zo ontzettend veel over gelezen!

Een paar voorbeeldjes

x Aarde stopt met draaien
x Aarde gaat de andere kant op draaien
x Aarde gaat anders draaien
x Aarde vergaat
x Aliens landen op de aarde
x Er gaan mensen dood en de mensen met de juiste energie blijven "wakker"
x We komen in een hoger bewustzijn
x Er gebeurd niets

Dit zijn voorbeelden die ik al sinds 2005 lees en stuk voor stuk zijn ze leuk en interessant om te lezen.
Ondertussen heb ik uiteraard mijn eigen idee erover. Het feit dat we nu de dag van vandaag al bezig zijn met ons bewustzijn er hierin bewuster worden, zal dit uiteraard tot een hoogte punt komen. Dit zal resulteren in een enorme evolutie wat veel met zich mee gaat brengen. Gedachtegang van de mens gaat drastisch veranderen en (ik neem even een stukje van mijn opa mee die overleden is), er zullen grote oorlogen (3e wereldoorlog) aankomen waarin we niet gaan strijden om landen, maar alleen om geloof.

Echter, zal dit niet per direct op of na 21 december zijn. Al zal deze dag genoeg treffend zijn omdat het al jaren te boek staat als de "verandering" ...

Ik ben benieuwd..
Er was eens....
  zondag 18 november 2012 @ 17:43:19 #209
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119349173
'Wereld vergaat niet op 21-12-12'

& de paus kan het weten natuurlijk :Y)
pi_119349469
Ik hoop wel dat er iets gebeurt, maar ik denk het niet.
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 18:20:32 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_119350427
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:43 schreef R0N1N het volgende:

Pffffff....wat een opluchting *O*
pi_119350588
Dit stukje vind ik dan wel weer interessant:

quote:
Volgens de paus wil Jezus dat zijn volgelingen niet nieuwsgierig zijn naar voorspellingen over de dag des oordeels, maar wil hij hen ''de sleutel geven om vandaag de juiste weg te bewandelen en morgen het eeuwige leven in te gaan''.
Vat ik op als de sleutel naar het bewustzijn van het Goddelijke recht in plaats van de zogenaamde politieke correctheid. Het eeuwige leven duidt daarbij naar mijn inziens op het bewustzijn dat je hier in een lichaam leeft, als onderdeel van een geheel en dat het achterlaten van je lichaam of persoonlijkheid niet het einde van 'je' leven is.

Voor de duidelijkheid, zo vat ik het op. Ik verkondig geen waarheid, ieder zijn eigen opvatting. Ik vind het persoonlijk ook niet interessant dat de paus zegt te denken wat Jezus bedoelt, ik vind het alleen wel interessant dat hij de uitspraak die ik vet gedrukt heeft gedaan.
  zondag 18 november 2012 @ 20:41:04 #213
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119357333
Ik vind het wel grappig dat alle alu hoedjes inmiddels van mening zijn veranderd en 2 jaar geleden nog heilig er van overtuigd waren met die kut niburu etc. dat het allemaal zou gaan gebeuren.

Nu geloven ze er niet meer zo in hier in TRU, faalhazen. :')
  zondag 18 november 2012 @ 20:50:41 #214
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119357961
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:41 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het wel grappig dat alle alu hoedjes inmiddels van mening zijn veranderd en 2 jaar geleden nog heilig er van overtuigd waren met die kut niburu etc. dat het allemaal zou gaan gebeuren.

Dan zie je iets anders als ik.

Ik zie namelijk niet dezelfde mensen hier terug als, pak 'm beet, 2 jaar geleden, om te vertellen dat ze er niet meer in geloven.

De 'hype' onder de mensen is wel stukken minder en van planet-x, nibiru, marduk of hoe je 'm ook noemen wilt hoor je nauwelijks nog iets. (terecht, naar mijn mening, maar dat staat er los van ;) )
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:49:17 #215
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_119418500
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:41 schreef RickoKun het volgende:

Wel lachen als er dan wel echt iets gebeurt, lol!
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_119591569
24-11-2012

De Maya’s en het einde van de wereld: een mythe

Velen geloven dat de mensheid nog maar iets minder dan een maand voor de boeg heeft: in december 2012 vergaat de wereld. En vaak wordt daarbij aan de Maya-kalender gerefereerd. Een naar sprookje dat we vandaag de dag een happy end meegeven: er klopt namelijk niets van!

Het houdt heel veel mensen in zijn ban: het einde van de wereld. Volgens velen staat het vergaan van de wereld gepland voor 21 december 2012. Hoe de wereld precies vergaat, daar lopen de meningen over uiteen. Van een verwoestende zonnestorm en de omkering van de magnetische polen van de aarde tot de mysterieuze planeet Niburu die te dicht bij de aarde in de buurt zou komen. Wat deze specifieke doemscenario’s betreft, kunnen we u geruststellen: wetenschappers hebben al uitgebreid aangetoond dat de wereld dit jaar in ieder geval niet op deze drie manieren zal vergaan.

De kalender
De overtuiging dat de aarde dit jaar nog vergaat, ontlenen mensen aan een slecht begrepen oude beschaving: de Maya’s. Of beter gezegd: aan de kalender van de Maya’s. De oude beschaving hield er meerdere kalenders op na, waaronder de kalender van de Lange Telling. Deze kalender bestaat net als de kalenders die wij vandaag de dag gebruiken uit cycli. Wanneer een dag voorbij is, begint een nieuwe dag, wanneer dat zeven keer op rij gebeurd is, begint een nieuwe week en als dat vier keer gebeurd is, start een nieuwe maand. Na twaalf van die ‘nieuwe’ maanden, start een nieuw jaar. De kalender van de Lange Telling telt dagen, maanden, jaren en twintig perioden van 400 jaar. Die twintig perioden van 400 jaar zouden er volgens de berekeningen nu bijna opzitten: in december 2012 hebben we die achter de rug. Het einde van de kalender is aangebroken, zo willen angstaanjagende berichten op dubieuze websites ons doen geloven. Een absurde bewering. Niemand gooit toch zijn verjaardagskalender op 31 december in de prullenbak? In plaats daarvan bladert u druk terug naar januari en laat u de cyclus opnieuw beginnen. En dat is exact wat ook de Maya’s zouden hebben gedaan, schrijft antropoloog David Webster. “De Maya’s zouden natuurlijk gewoon opnieuw een andere cyclus zijn begonnen zoals ze ook daarvoor deden. En hun wereld zou gewoon zijn doorgegaan.”

Over 7000 jaar…
Overtuigend bewijs dat geen enkele weldenkende Maya dacht dat de wereld in 2012 zou vergaan, vonden archeologen in mei van dit jaar. In Guatemala vonden ze op een muur allerlei berekeningen. In die berekeningen troffen onderzoekers een datum aan die zo’n 7000 jaar in de toekomst ligt. Blijkbaar dachten de Maya’s dus al na over tijden na 21 december 2012. “De oude Maya’s voorspelden dat de wereld door zou gaan en dat alles over 7000 jaar nog hetzelfde zou zijn,” vertelde onderzoeker William Saturno van de universiteit van Boston, naar aanleiding van de ontdekking.

De Maya’s bouwden indrukwekkende steden. Hier ziet u de overblijfselen van de stad Uxmal. Foto: Palimp Sesto (via Wikimedia Commons).

Continuïteit
Het moge duidelijk zijn dat we de kalender van de Maya’s volledig verkeerd interpreteren. En dat komt omdat we er vanuit een verkeerde invalshoek naar kijken. We bekijken de kalenders en zoeken naar aanwijzingen die erop zouden kunnen wijzen dat de Maya’s het einde van de wereld voorspelden. De Maya’s waren daar helemaal niet zo mee bezig. Zij maakten hun kalenders niet om het einde van de wereld in kaart te brengen, maar wilden juist continuïteit en stabiliteit promoten. Ook bij de Maya’s gingen dingen wel eens mis. Zo had de beschaving af en toe te maken met politieke onrust. In zo’n periode verwezen de Maya’s graag naar het einde van de kalender van de Lange Telling, niet omdat dan alles voorbij zou zijn, maar omdat alles dan opnieuw zou beginnen. Een schone lei. Een frisse start. Als de Maya’s met hun kalenders al iets voorspellen, dan is het het voortbestaan van onze planeet en de mensheid.

Maar waarom?
Het wetenschappelijk bewijs tegen al die wilde claims omtrent het vergaan van de wereld, stapelt zich op. Maar hoe luider de wetenschap de claims tegenspreekt, hoe luider ook de stem van de angstaanjagende dubieuze websites wordt. Waarom willen mensen zo graag geloven dat de wereld toch vergaat? Onderzoeker Lorenzo DiTommaso heeft zich langdurig in dat vraagstuk vastgebeten. Zijn conclusie is misschien wat verrassend: het idee van een apocalyps geeft mensen hoop. “De wereld wordt vaak gezien als een hele nare plaats, gevuld met onderdrukking, onrechtvaardigheid en de dreiging van de dood,” vertelt hij. “Apocalyptiek vormt een krachtige reactie daarop: de wereld is zo slecht dat deze niet hersteld kan worden, en dus wordt deze weggevaagd.” Het idee dat zo’n apocalyps verlossing brengt, komt uit tal van hoeken. Diverse godsdiensten spreken bijvoorbeeld over het vergaan van de wereld. “Het Jodendom, Christendom en de Islam voorspellen allemaal een apocalyps. Het einde van de wereld, vaak met een dag des oordeels en een Armageddon, reflecteert het verlangen om aan het bestaan te ontsnappen, de vijanden te bestraffen en gelijk gesteld te worden aan een hogere macht of transcendente realiteit.” Dat steeds meer mensen in een apocalyps gaan geloven, is ergens logisch, stelt DiTomasso. “Een reden daarvoor is dat dingen zo onherstelbaar kapot lijken te zijn: het milieu, de economie, het politieke systeem.” Welbeschouwd is het de onzekerheid over onze toekomst die de apocalyptiek een boost geeft.

Kunstwerken van de Maya’s. Links is te zien hoe een belangrijk persoon een ondergeschikte verbiedt om aan de chocolade te komen. Rechts een beeldje. Foto rechts: Shooting Brooklyn (via Wikimedia Commons).

De mensen die zich vastklampen aan het vergaan van de wereld zijn vaak ook niet voor rede vatbaar. Hoe de wetenschap ook haar best doet om de wilde claims te weerleggen: ze blijven geloven dat de wereld zal vergaan. Enerzijds is dat natuurlijk te verklaren door het onderzoek van DiTomasso: mensen hebben die apocalyptiek als het ware nodig. Maar er zijn meer redenen die kunnen verklaren waarom mensen zo overtuigd kunnen raken van iets wat door vele anderen op overtuigende wijze wordt tegengesproken. Mensen die geloven in apocalyptiek lezen er ook graag over. En hoe meer ze erover lezen, hoe vaker hun eigen ideeën bevestigd worden en hoe sterker hun overtuiging wordt. Maar hoe kijken deze mensen straks tegen hun theorie aan als het 22 december wordt en de aarde weigert te vergaan? Waarschijnlijk volgt er dan snel een nieuwe voorspelling, want blijkbaar heeft de mensheid op zijn tijd een apocalyps nodig om naar uit te kijken.

(scientias.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_119591694
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:43 schreef R0N1N het volgende:

Tuurlijk weet de paus dat :)
In de bijbel staat namelijk dat niemand de dag noch het uur zal weten. De paus weet dat ook
Niet dat ik zo'n fan van de paus ben, maar hij weet het wel..want ik neem aan dat de paus de bijbel wel leest :s)
pi_119591904
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:19 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
24-11-2012

De Maya’s en het einde van de wereld: een mythe

[ afbeelding ]

Velen geloven dat de mensheid nog maar iets minder dan een maand voor de boeg heeft: in december 2012 vergaat de wereld. En vaak wordt daarbij aan de Maya-kalender gerefereerd. Een naar sprookje dat we vandaag de dag een happy end meegeven: er klopt namelijk niets van!

Het houdt heel veel mensen in zijn ban: het einde van de wereld. Volgens velen staat het vergaan van de wereld gepland voor 21 december 2012. Hoe de wereld precies vergaat, daar lopen de meningen over uiteen. Van een verwoestende zonnestorm en de omkering van de magnetische polen van de aarde tot de mysterieuze planeet Niburu die te dicht bij de aarde in de buurt zou komen. Wat deze specifieke doemscenario’s betreft, kunnen we u geruststellen: wetenschappers hebben al uitgebreid aangetoond dat de wereld dit jaar in ieder geval niet op deze drie manieren zal vergaan.

De kalender
De overtuiging dat de aarde dit jaar nog vergaat, ontlenen mensen aan een slecht begrepen oude beschaving: de Maya’s. Of beter gezegd: aan de kalender van de Maya’s. De oude beschaving hield er meerdere kalenders op na, waaronder de kalender van de Lange Telling. Deze kalender bestaat net als de kalenders die wij vandaag de dag gebruiken uit cycli. Wanneer een dag voorbij is, begint een nieuwe dag, wanneer dat zeven keer op rij gebeurd is, begint een nieuwe week en als dat vier keer gebeurd is, start een nieuwe maand. Na twaalf van die ‘nieuwe’ maanden, start een nieuw jaar. De kalender van de Lange Telling telt dagen, maanden, jaren en twintig perioden van 400 jaar. Die twintig perioden van 400 jaar zouden er volgens de berekeningen nu bijna opzitten: in december 2012 hebben we die achter de rug. Het einde van de kalender is aangebroken, zo willen angstaanjagende berichten op dubieuze websites ons doen geloven. Een absurde bewering. Niemand gooit toch zijn verjaardagskalender op 31 december in de prullenbak? In plaats daarvan bladert u druk terug naar januari en laat u de cyclus opnieuw beginnen. En dat is exact wat ook de Maya’s zouden hebben gedaan, schrijft antropoloog David Webster. “De Maya’s zouden natuurlijk gewoon opnieuw een andere cyclus zijn begonnen zoals ze ook daarvoor deden. En hun wereld zou gewoon zijn doorgegaan.”

Over 7000 jaar…
Overtuigend bewijs dat geen enkele weldenkende Maya dacht dat de wereld in 2012 zou vergaan, vonden archeologen in mei van dit jaar. In Guatemala vonden ze op een muur allerlei berekeningen. In die berekeningen troffen onderzoekers een datum aan die zo’n 7000 jaar in de toekomst ligt. Blijkbaar dachten de Maya’s dus al na over tijden na 21 december 2012. “De oude Maya’s voorspelden dat de wereld door zou gaan en dat alles over 7000 jaar nog hetzelfde zou zijn,” vertelde onderzoeker William Saturno van de universiteit van Boston, naar aanleiding van de ontdekking.

[ afbeelding ]
De Maya’s bouwden indrukwekkende steden. Hier ziet u de overblijfselen van de stad Uxmal. Foto: Palimp Sesto (via Wikimedia Commons).

Continuïteit
Het moge duidelijk zijn dat we de kalender van de Maya’s volledig verkeerd interpreteren. En dat komt omdat we er vanuit een verkeerde invalshoek naar kijken. We bekijken de kalenders en zoeken naar aanwijzingen die erop zouden kunnen wijzen dat de Maya’s het einde van de wereld voorspelden. De Maya’s waren daar helemaal niet zo mee bezig. Zij maakten hun kalenders niet om het einde van de wereld in kaart te brengen, maar wilden juist continuïteit en stabiliteit promoten. Ook bij de Maya’s gingen dingen wel eens mis. Zo had de beschaving af en toe te maken met politieke onrust. In zo’n periode verwezen de Maya’s graag naar het einde van de kalender van de Lange Telling, niet omdat dan alles voorbij zou zijn, maar omdat alles dan opnieuw zou beginnen. Een schone lei. Een frisse start. Als de Maya’s met hun kalenders al iets voorspellen, dan is het het voortbestaan van onze planeet en de mensheid.

Maar waarom?
Het wetenschappelijk bewijs tegen al die wilde claims omtrent het vergaan van de wereld, stapelt zich op. Maar hoe luider de wetenschap de claims tegenspreekt, hoe luider ook de stem van de angstaanjagende dubieuze websites wordt. Waarom willen mensen zo graag geloven dat de wereld toch vergaat? Onderzoeker Lorenzo DiTommaso heeft zich langdurig in dat vraagstuk vastgebeten. Zijn conclusie is misschien wat verrassend: het idee van een apocalyps geeft mensen hoop. “De wereld wordt vaak gezien als een hele nare plaats, gevuld met onderdrukking, onrechtvaardigheid en de dreiging van de dood,” vertelt hij. “Apocalyptiek vormt een krachtige reactie daarop: de wereld is zo slecht dat deze niet hersteld kan worden, en dus wordt deze weggevaagd.” Het idee dat zo’n apocalyps verlossing brengt, komt uit tal van hoeken. Diverse godsdiensten spreken bijvoorbeeld over het vergaan van de wereld. “Het Jodendom, Christendom en de Islam voorspellen allemaal een apocalyps. Het einde van de wereld, vaak met een dag des oordeels en een Armageddon, reflecteert het verlangen om aan het bestaan te ontsnappen, de vijanden te bestraffen en gelijk gesteld te worden aan een hogere macht of transcendente realiteit.” Dat steeds meer mensen in een apocalyps gaan geloven, is ergens logisch, stelt DiTomasso. “Een reden daarvoor is dat dingen zo onherstelbaar kapot lijken te zijn: het milieu, de economie, het politieke systeem.” Welbeschouwd is het de onzekerheid over onze toekomst die de apocalyptiek een boost geeft.

[ afbeelding ]
Kunstwerken van de Maya’s. Links is te zien hoe een belangrijk persoon een ondergeschikte verbiedt om aan de chocolade te komen. Rechts een beeldje. Foto rechts: Shooting Brooklyn (via Wikimedia Commons).

De mensen die zich vastklampen aan het vergaan van de wereld zijn vaak ook niet voor rede vatbaar. Hoe de wetenschap ook haar best doet om de wilde claims te weerleggen: ze blijven geloven dat de wereld zal vergaan. Enerzijds is dat natuurlijk te verklaren door het onderzoek van DiTomasso: mensen hebben die apocalyptiek als het ware nodig. Maar er zijn meer redenen die kunnen verklaren waarom mensen zo overtuigd kunnen raken van iets wat door vele anderen op overtuigende wijze wordt tegengesproken. Mensen die geloven in apocalyptiek lezen er ook graag over. En hoe meer ze erover lezen, hoe vaker hun eigen ideeën bevestigd worden en hoe sterker hun overtuiging wordt. Maar hoe kijken deze mensen straks tegen hun theorie aan als het 22 december wordt en de aarde weigert te vergaan? Waarschijnlijk volgt er dan snel een nieuwe voorspelling, want blijkbaar heeft de mensheid op zijn tijd een apocalyps nodig om naar uit te kijken.

(scientias.nl)
Dus de Maya's hadden een slimmere manier om de apocalypsbehoefte van mensen op te vangen? :P
pi_119592324
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus de Maya's hadden een slimmere manier om de apocalypsbehoefte van mensen op te vangen? :P
hoe dsn?
pi_119592368
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 10:43 schreef Nestalgie het volgende:

[..]

hoe dsn?
Door te verwijzen naar een periode waarin men een nieuwe start kon maken ten tijde van bv. politieke onrust. De Maya's waren totaal niet met het einde van de wereld bezig, volgens het artikel.
Als je het even leest, weet je het ook. :P
pi_119592392
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Door te verwijzen naar een periode waarin men een nieuwe start kon maken ten tijde van bv. politieke onrust. De Maya's waren totaal niet met het einde van de wereld bezig, volgens het artikel.
Als je het even leest, weet je het ook. :P
Ja, had hetin het topic waar dat stuk tekst vandaan kwam gelezen.
Maar ben net een kwartier wakker dus nog niet heel alert ;)
pi_119592466
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 10:48 schreef Nestalgie het volgende:

[..]

Ja, had hetin het topic waar dat stuk tekst vandaan kwam gelezen.
Maar ben net een kwartier wakker dus nog niet heel alert ;)
Koffie doet wonderen! c_/
  zondag 25 november 2012 @ 11:43:27 #223
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119593427
pi_119593965
quote:
Ha, een oude hippie :P
Dat is een verdomd interessant verhaaltje, Summers :)
Ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben, maar intrigreren doet het.
  zondag 25 november 2012 @ 12:31:33 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119594801
Deze ook interessant , hij heeft het ook over ontwakend bewustzijn en ook over een wetenschappelijk experiment op 21 dec , heb het nog niet opgezocht maar moet nu weg .

pi_119602640
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:31 schreef Summers het volgende:
Deze ook interessant , hij heeft het ook over ontwakend bewustzijn en ook over een wetenschappelijk experiment op 21 dec , heb het nog niet opgezocht maar moet nu weg .

Ik snap er niets van...
  zondag 25 november 2012 @ 17:44:53 #227
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119607310
het is het eind en begin van een cyclus, wat was er destijds gebeurd?
gewoon australie en nieuw zeeland in de gaten houden op 20 december, en als er wat gebeurt "duck and cover".
  zondag 25 november 2012 @ 17:51:33 #228
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119607573
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:31 schreef Summers het volgende:

hij heeft het ook over planetary alignment, maar in welk opzicht?
het is ook makkelijk te checken met een astronomie softwareprogramma, zoals starry night
maar goed, hij verkoopt een boek, dus dit zal wel een verkooppraatje zijn
http://actah2012.com/
  zondag 25 november 2012 @ 22:43:43 #229
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_119622336
Grappig om nog eens een heel oud topic op te graven over 21-12-2012:
TRU / 12 december 2012... (en 9 september 1999)...
(en iemand die dacht dat het 12-12-12 was...)

En nog zo'n oudje:
WFL / Magnetische polen staan op het punt te draaien
  zondag 25 november 2012 @ 23:26:24 #230
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119624592
_O-
Voorgaande 3 users voeren dus al 10 jaar dezelfde discussie ... en nog geen steek verder gekomen ... hmmm ... :') :o

Hoe voelt dat nou, nu die datum dan eindelijk nadert ? (8>
pi_119625137
Lach maar! Het kan allemaal heel snel gaan!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_119752378
Mijn voorspelling is dat ik 21 December 2012 kerstinkopen zal gaan doen.

Ik weet nog niet zeker of dat positief of negatief is. :)
pi_119753617
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:26 schreef R0N1N het volgende:
_O-
Voorgaande 3 users voeren dus al 10 jaar dezelfde discussie ... en nog geen steek verder gekomen ... hmmm ... :') :o

Hoe voelt dat nou, nu die datum dan eindelijk nadert ? (8>
Ik mis Harold Camping nog.
pi_119759121
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 15:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik snap er niets van...
Stiekem deelt hij het recept van het welbekende gekruide Mayaanse braadkippetje.

Waar heeft hij deze kennis vandaan? Bronnen? Moeten we hem geloven puur omdat ie het uiterlijk heeft van een indiaan?
pi_119759804
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Stiekem deelt hij het recept van het welbekende gekruide Mayaanse braadkippetje.

Waar heeft hij deze kennis vandaan? Bronnen? Moeten we hem geloven puur omdat ie het uiterlijk heeft van een indiaan?
Nou ik heb het idee dat hij maar wat roept over frequenties en protonen ed, zonder dat hij er veel vanaf weet.
  zondag 2 december 2012 @ 09:27:01 #236
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_119835221
Hier wordt het allemaal heel goed uitgelegd:

http://www.ancient-world-mysteries.com/2012.html

Het gaat om de "samenkomst" van de aarde (winterzonnewende), de zon en de galactische evenaar.
pi_119839722
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 09:27 schreef Spellmeista het volgende:
Hier wordt het allemaal heel goed uitgelegd:

http://www.ancient-world-mysteries.com/2012.html

Het gaat om de "samenkomst" van de aarde (winterzonnewende), de zon en de galactische evenaar.
Hier wordt het beter uitgelegd:

http://www.2012hoax.org/galactic-equator-vs-plane

Eventueel:
http://earthsky.org/astro(...)lactic-plane-in-2012

De hele 2012 kring praat elkaar na zonder te weten waarover ze nu praten. Zoek eens uit waar je het over hebt als het gaat over de "galactische evenaar" en de stand van de zon en de aarde. Er zal een (rationele) wereld voor je open gaan.

Er gebeurd in 2012 helemaal niets in het heelal dat significant is. Geen bijzondere samenstand, geen "eens in de 26.000 jaar gebeurtenis".
C. Sagan
  zondag 2 december 2012 @ 15:57:13 #238
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_119843784
Hierbij de dooddoener: "We shall see" :-)
pi_119868377
Ik vroeg het mij ook al af, is er toevallig een komeetje gespot onderweg (natuurlijk niet Niburu, een zwervende planeet bestaat niet, Niburu zou allang weggevangen moeten zijn door Jupiter of Saturnus), of aanwijzingen dat The Big One in Californië begint? Gaat Saas Fee, Yellowstone of een andere megavulkaan knallen? Krijgen we een aardbeving met kracht volgens schaal van Richter 12? Hier nog niets over gelezen in de media :)

Of gaan we ten onder aan nucleaire aanvallen in een WO 3?

Waarschijnlijk wordt het niets van dit alles... en kan ik 3 januari gewoon mijn verjaardag vieren.

Zelfs als er een WO3 uitbreekt hoeft dat niet te betekenen dat wij er ernstige last van krijgen. Tijdens WO1 en WO2 was het in de landen die niet rechtstreeks betrokken waren, verder goed toeven. Sommige landen hadden slechts een beroepsleger van 1000 man gestuurd, dus op de economische malaise na was het in die landen verder prima toeven....
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 3 december 2012 @ 04:52:46 #240
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_119868469
Bizar dat mensen die echt 0.0 weten over de Maya's, laat staan de Mayareligie aanhangen, in rep en roer zijn omdat 1 (van de 15000) gevonden Mayateksten iets (inderdaad iets, want wat precies is niet duidelijk) over 2012 rept.
Als diezelfde mensen nou een beetje verstand van de Maya's hadden, zouden ze weten dat we natuurlijk op 01-10-4772 de kroning van K'inich Janaab' Pakal vieren :') Makes you wonder..
It's okay to be white
pi_119869940
Ik laat me verassen, zo'n komeet lijkt me wel vet om mee te maken though.
pi_119884745
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 04:52 schreef Chokeme het volgende:
Bizar dat mensen die echt 0.0 weten over de Maya's, laat staan de Mayareligie aanhangen, in rep en roer zijn omdat 1 (van de 15000) gevonden Mayateksten iets (inderdaad iets, want wat precies is niet duidelijk) over 2012 rept.
Als diezelfde mensen nou een beetje verstand van de Maya's hadden, zouden ze weten dat we natuurlijk op 01-10-4772 de kroning van K'inich Janaab' Pakal vieren :') Makes you wonder..
Dat komt omdat de believers in dit soort zaken elkaar altijd klakkeloos napraten zonder door te hebben dat het je reinste onzin is. Echter keer op keer blijven dezelfde foutieve uitspraken terugkomen.
Voorbeeld is de link een paar posts hierboven over een "samenkomst" van allerlei dingen in het heelal die simpel te ontkrachten zijn. Echter met de dooddoener "we shall see" wordt het toch weer op het forum geknald en door mensen klakkeloos geloofd en verspreid.

Zo blijft deze onzin nog zeker twwe en een halve week in leven.... Gelukkig hebben we dan wel weer even voordat het leger goedgelovige papagaaien blindelings achter wat nieuws aanrennen.
C. Sagan
pi_119896235
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:43 schreef DemonRage het volgende:
(en iemand die dacht dat het 12-12-12 was...)
Dat was ik!
Zal wel een typefout zijn geweest :P

edit:
Haha, what the fuck, zelfs in die TT en openingspost staat het fout, en niemand die het ziet!

[ Bericht 4% gewijzigd door Refragmental op 03-12-2012 21:18:30 ]
pi_119917439
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:10 schreef dada3322 het volgende:
Ik laat me verassen, zo'n komeet lijkt me wel vet om mee te maken though.
Als die op jou terecht komt maak je niet veel mee...
pi_119917737
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als die op jou terecht komt maak je niet veel mee...
Het is natuurlijk wel een spectaculair einde. Zoveel mensen gaan gewoon dood. Een komeet op je hoofd is weer eens iets anders. En het einde van de wereld meemaken ook.. Eigenlijk moet je dat niet willen missen :P
pi_119918002
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een spectaculair einde. Zoveel mensen gaan gewoon dood. Een komeet op je hoofd is weer eens iets anders. En het einde van de wereld meemaken ook.. Eigenlijk moet je dat niet willen missen :P
Toch zou ik dat liever vanaf de top van een hoge berg bekijken, met een fantastisch uitzicht dan op een regenachtige dinsdagmiddag op m'n werk ineens een flits buiten het raam zien :'(
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_119918580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Toch zou ik dat liever vanaf de top van een hoge berg bekijken, met een fantastisch uitzicht dan op een regenachtige dinsdagmiddag op m'n werk ineens een flits buiten het raam zien :'(
Je zou vrij kunnen nemen die dag.. Maar ja, als er dan niks gebeurt, dan heb je voor niks een vrije dag genomen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:59:57 #248
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119918749
Heren, 21-12 is op een vrijdag. :P
& ik ben dan iig lekker vrij :9
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:10:05 #249
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119919017
Ontwakend bewustzijn merk ik al , moet je opletten hoeveel mensen op de wereld zeggen dat ze wakker zijn geworden en de illusie van de wereld waar we in leven inzien en beseffen dat we allemaal 1 zijn en we allemaal verantwoordelijkheid zijn voor de aarde en niet meer geloven in de illusie van afgescheidenheid wat overal in ons leven voorkomt en word gevoed , mensen gaan weer terug naar hun hart en beginnen vanuit hun hart te denken ipv vanuit ego wat ons is aangeleerd . De sluier word opgelicht van de wereld . De verandering is BEZIG , we gaan terug naar onszelf en vandaaruit zal de wereld mee veranderen , een ander bewustzijn brengt ander gedrag . We zijn wijsgemaakt dat de macht altijd buiten ons ligt maar die ligt in onszelf *O* Sorry maar de non believers kunnen nooit meer zeggen dat er niks aan de hand is en steeds meer mensen zullen ontwaken !! wie wakker is uit de illusie van deze wereld gaat NOOIT meer slapen en zal het oude achterlaten !!
pi_119919038
Er gebeurt geen zak dus.
pi_119919058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Summers het volgende:
Ontwakend bewustzijn merk ik al , moet je opletten hoeveel mensen op de wereld zeggen dat ze wakker zijn geworden en de illusie van de wereld waar we in leven inzien en beseffen dat we allemaal 1 zijn en we allemaal verantwoordelijkheid zijn voor de aarde en niet meer geloven in de illusie van afgescheidenheid wat overal in ons leven voorkomt en word gevoed , mensen gaan weer terug naar hun hart en beginnen vanuit hun hart te denken ipv vanuit ego wat ons is aangeleerd . De sluier word opgelicht van de wereld . De verandering is BEZIG , we gaan terug naar onszelf en vandaaruit zal de wereld mee veranderen , een ander bewustzijn brengt ander gedrag . We zijn wijsgemaakt dat de macht altijd buiten ons ligt maar die ligt in onszelf *O* Sorry maar de non believers kunnen nooit meer zeggen dat er niks aan de hand is en steeds meer mensen zullen ontwaken !! wie wakker is uit de illusie van deze wereld gaat NOOIT meer slapen en zal het oude achterlaten !!
De tering, waar heb jij aan gezeten :')
pi_119919199
quote:
Wow! Ik hoop zo dat je gelijk hebt. :P
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:31:52 #253
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_119919716
Een gedeelte heeft die Summers wel gelijk. Alle dicatators gaan langzaam weg :)
Lang leve de democratie.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_119920069
ik vind het behoorlijk pretentieus van iedereen maar vooral van nasa, de paus en weet ik welke gerenommeerde figuren en/of instanties claimen dat er he-le-maal niks gaat gebeuren.

het grootste deel van de maya-geschriften etc is verloren gegaan tijdens de spaanse inquisitie. er is dus helemaal niemand die precies weet wat de inhoud was.

ik ben helemaal geen zwever of iets in die geest, maar wanneer dat soort figuren en instanties zo krampachtig over het voetlicht proberen te brengen dat er niks staat te gebeuren (in de meest brede zin van het woord) ben ik juist eerder geneigd dat te wantrouwen.

maar goed. niemand heeft de waarheid, ik ook niet, dus het wordt afwachten.
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:06:49 #255
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119921131
quote:
Dat hoor ik al 1,5 jaar ... merk er niets van.

Daarentegen is een allesvernietigende oorlog rond het MO dichterbij dan ooit.

Het gedrag van mensen wordt alleen maar intoleranter & gewelddadiger.

Als er al meer mensen vanuit hun hart denken, zijn het vooral degene met een inktzwarte versie.

Het enige positieve is dat mensen beginnen in te zien dat het huidige kapitalistische, monetaire systeem onhoudbaar is geworden. De dictatuur van de corporatie zou wel eens afgelopen kunnen zijn. (maar dan niet dankzij enig Nederlands protest ! )
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:24:31 #256
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_119924347
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:06 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als er al meer mensen vanuit hun hart denken, zijn het vooral degene met een inktzwarte versie.

Het enige positieve is dat mensen beginnen in te zien dat het huidige kapitalistische, monetaire systeem onhoudbaar is geworden. De dictatuur van de corporatie zou wel eens afgelopen kunnen zijn. (maar dan niet dankzij enig Nederlands protest ! )
kapitalistische wereld is juist goed.
Communisme is een hel,
pi_119924983
quote:

[..]

Is dat een feit of een onderbuikgevoel?

Volgens de global peace index is de wereld in 2012 juist vreedzamer geworden...
http://www.visionofhumani(...)x/2012-gpi-findings/
quote:
The world has become more peaceful for the first time since 2009, according to the 2012 Global Peace Index. All regions excluding the Middle East and North Africa saw an improvements in levels of overall peacefulness.
Met andere woorden, ook al zijn er regionen waar het niet beter is, over het algemeen wordt het dus (langzaam) beter.

Waar kijken ze naar?
quote:
In attempting to gauge peacefulness, the GPI investigates the extent to which countries are involved in ongoing domestic and international conflicts. It also seeks to evaluate the level of harmony or discord within a nation; ten indicators broadly assess what might be described as safety and security in society.
The assertion is that low crime rates, minimal incidences of terrorist acts and violent demonstrations,
harmonious relations with neighbouring countries, a stable political scene and a small proportion of the population being internally displaced or refugees can be equated with peacefulness.
Eight further indicators are related to a country’s military build-up
C. Sagan
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:08:12 #258
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119925611
quote:

[..]

Dan is het misschien ook onvermijdelijk dat er een tegenpool moet groeien om daartegen opgewassen te zijn .
quote:
Wat is denken in inktzwarte versie ?
quote:
Op zich is inzien dat het systeem onhoudbaar is al een ontwaken omdat je voor een alternatief buiten het systeem moet gaan denken en dus voorbij je huidig bewustzijn .
pi_119925872
quote:

Mooie dromen heb je. Maar blijf er vooral in geloven, dan leef je langer! *O*
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:27:09 #260
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119926145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Volgens de global peace index is de wereld in 2012 juist vreedzamer geworden...
http://www.visionofhumani(...)x/2012-gpi-findings/

[..]

Met andere woorden, ook al zijn er regionen waar het niet beter is, over het algemeen wordt het dus (langzaam) beter.

Waar kijken ze naar?

[..]

Als ze een war of terror die al 10 jaar duurt en waar ze land na land binnenvallen en de bloederige zoektocht naar massavernietigingswapens uit de lijst laten kan ik me voorstellen dat het nog nooit zo vredig is geweest .
pi_119926275
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:27 schreef Summers het volgende:

[..]

Als ze een war of terror die al 10 jaar duurt en waar ze land na land binnenvallen en de bloederige zoektocht naar massavernietigingswapens uit de lijst laten kan ik me voorstellen dat het nog nooit zo vredig is geweest .
Militaire actie worden wel degelijk meegerekend, maar het is inderdaad makkelijker dingen af te kraken dan eerst even te kijken waar je op spuugt..
C. Sagan
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:34:15 #262
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119926372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:18 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mooie dromen heb je. Maar blijf er vooral in geloven, dan leef je langer! *O*
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:03:30 #263
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119927469
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:22:02 #264
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119928294
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:24 schreef martijnde3de het volgende:
kapitalistische wereld is juist goed.
Communisme is een hel,
Ja, machtig goed he, die absorbitante zelfverrijking & de crisis die daar mede het gevolg van is. :|W

Het is allebei niks.
Daarbij heeft het echte communisme nog nooit een fatsoenlijke kans gehad van het kapitalisme (Lees: Amerika). (& dan hebben we het niet over Stalinisme)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:43 schreef The_stranger het volgende:
Geen van beide :P

Het is een persoonlijke waarneming, waarbij nog de nodige parameters ontbreken uiteraard.
Daarbij kijk ik vooral (alleen) naar individuen, niet naar 'landen'.

& dan valt nauwelijks te ontkennen dat er een zekere 'verhuftering' plaatsvindt, maar goed, ieder z'n 'zienswijze' :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:08 schreef Summers het volgende:
Dan is het misschien ook onvermijdelijk dat er een tegenpool moet groeien om daartegen opgewassen te zijn .
Eerder wenselijk dan onvermijdelijk.

quote:
Wat is denken in inktzwarte versie ?
Denken vanuit een inktzwart hart ;)

quote:
Op zich is inzien dat het systeem onhoudbaar is al een ontwaken omdat je voor een alternatief buiten het systeem moet gaan denken en dus voorbij je huidig bewustzijn .
:') Wel met 2 voeten op aarde blijven he.
Dat het kapitalisme onhoudbaar is op de lange termijn (gaat ten onder aan zelf gecreerde hebzucht) & ons monetaire stelsel alleen maar tot onbetaalbare schulden, werd in beide gevallen al vanaf het begin geroepen.

De één ziet het, de ander niet. Een hoop willen het simpelweg niet zien en weer anderen denken dat 'men' (aan de "top" (politiek, bedrijfsleven e.d.)) het voor iedereen beste verkiest boven korte termijn 'persoonlijk' gewin. (& DIE groep moet nodig wakker worden ! )

Verhoogde bewustwording i.p.v. bewustzijn, zou ik zonder meer toejuichen. ;)
pi_119930479
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Geen van beide :P

Het is een persoonlijke waarneming, waarbij nog de nodige parameters ontbreken uiteraard.
Daarbij kijk ik vooral (alleen) naar individuen, niet naar 'landen'.

& dan valt nauwelijks te ontkennen dat er een zekere 'verhuftering' plaatsvindt, maar goed, ieder z'n 'zienswijze' :P

Probleem is wel dat je beperkte aantal individuen een verkeerd beeld kunnen geven. Zinloos geweld is iets wat al mijn hele leven zo nu en dan opspeelt, van een hit van Frank Boeijen (1984) en de term "kustgeweld" (zelfde periode) tot het befaamde geval in 1997, waar we nu de lieveheersbeestjestegels aan te danken hebben.
In 2004 was er een protest tegen de verloedering van de samenleving.

Met andere woorden, verhuftering is iets van alle tijden (helaas), echter heel veel cijfers spreken je gevoel tegen.
Het CBS laat mooi zien dat allerlei gevoelens van veiligheid en "comfort" juist zijn toegenomen de afgelopen jaren (helaas maar gegevens tot 2011 beschikbaar):

quote:
% (helemaal) eens in 2008 2009 2010 2011

Mensen kennen elkaar nauwelijks 25,2 25,8 24,5 24,6
Mensen gaan prettig met elkaar om 69,7 69,5 71,5 71,0
Gezellige buurt met veel saamhorigheid 45,2 45,0 45,4 46,9
Voel mij thuis bij mensen in deze buurt 63,3 63,8 64,1 64,4
Veel contact met andere buurtbewoners 38,9 39,7 39,4 40,6
Terwijl de overlast/het gevoel van de verloedering juist afneemt.

Al met al strookt dit niet met jouw idee en ik vraag me af of jouw idee dan ook wel juist is of een gevolg van (onbewust) beïnvloed worden door de verhalen via de media, fora en dergelijke.
C. Sagan
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:21:25 #266
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119931126
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:06 schreef The_stranger het volgende:
Probleem is wel dat je beperkte aantal individuen een verkeerd beeld kunnen geven. Zinloos geweld is iets wat al mijn hele leven zo nu en dan opspeelt, van een hit van Frank Boeijen (1984) en de term "kustgeweld" (zelfde periode) tot het befaamde geval in 1997, waar we nu de lieveheersbeestjestegels aan te danken hebben.
In 2004 was er een protest tegen de verloedering van de samenleving.

Met andere woorden, verhuftering is iets van alle tijden (helaas), echter heel veel cijfers spreken je gevoel tegen.
Het CBS laat mooi zien dat allerlei gevoelens van veiligheid en "comfort" juist zijn toegenomen de afgelopen jaren (helaas maar gegevens tot 2011 beschikbaar):

[..]

Terwijl de overlast/het gevoel van de verloedering juist afneemt.

Al met al strookt dit niet met jouw idee en ik vraag me af of jouw idee dan ook wel juist is of een gevolg van (onbewust) beïnvloed worden door de verhalen via de media, fora en dergelijke.
Onbewuste beinvloeding heb je altijd ;)

Ben het verder geheel met je eens, maar niet geheel met dergelijke onderzoeken.
Zo gaan inmiddels m'n nekharen overeind van zoiets als 'veilig gevoel'. ... als ook iets op 'onderbuik' valt terug te voeren ... :P

Ben me volledig bewust van m'n beperkte zicht op de zaken, vandaar ook enig voorbehoud. Meer dan mijn mening is het niet ;)

Edit:
& voor die mening kijk ik naar hoe de verschillende groepen over en met elkaar praten en elkaar (wensen te) behandelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door R0N1N op 04-12-2012 20:32:25 ]
pi_119931538
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:21 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ben het verder geheel met je eens, maar niet geheel met dergelijke onderzoeken.
Over elk onderzoek kun je wel blijven bakkeleien, maar er worden vrij simpele statements gepresenteerd aan mensen waar ze het wel of niet mee eens kunnen zijn. En als het aantal mensen dat vindt dat men prettig met elkaar omgaat elk jaar stijgt, dan kun je daar weinig tegenin brengen, lijkt me.
quote:
Ben me volledig bewust van m'n beperkte zicht op de zaken, vandaar ook enig voorbehoud. Meer dan mijn mening is het niet ;)
Maar je presenteert ze redelijk als feit ;) "Het gedrag van mensen wordt alleen maar intoleranter & gewelddadiger."
C. Sagan
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:41:18 #268
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_119932026
Voor mij persoonlijk is het dat ook :P

De 'afname' kan ook gewoon het gevolg zijn van 'gewenning'. (& daar is absoluut sprake van. De vraag is alleen: 'hoeveel')
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:43:09 #269
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119932118
Werd veiligheid gemeten adhv vertrouwen in de overheid , of financiele zekerheid of in de economie de mate van privacy enz , had je weer een andere uitslag .
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:46:02 #270
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119932255
Je ha ook van die stakkers die zeiden dat we op die dag naar "een hoger bewustzijn" gaan.

:') autisten met asperger zeker die ineens sociaal worden.
Levert t gewauwel toch nog iéts functioneels op
pi_119985114
quote:

[..]

Ik zet op de 21e unsustainable van muse maar op repeat :-P
Kimi for wdc 2012
pi_119987568
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:46 schreef RickoKun het volgende:
Je ha ook van die stakkers die zeiden dat we op die dag naar "een hoger bewustzijn" gaan.

:') autisten met asperger zeker die ineens sociaal worden.
Levert t gewauwel toch nog iéts functioneels op
Daarover gesproken, heb ik onlangs verhalen gelezen waarin werd verteld dat mensen met AD(H)D goed werkende hersens hebben voor de nieuwe wereld die er na 21 december gaat komen.....
Kimi for wdc 2012
  donderdag 6 december 2012 @ 13:43:05 #273
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119994026
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:18 schreef Kimilotus het volgende:

[..]

Daarover gesproken, heb ik onlangs verhalen gelezen waarin werd verteld dat mensen met AD(H)D goed werkende hersens hebben voor de nieuwe wereld die er na 21 december gaat komen.....
The horror......the horror :'(
pi_119994457
Kijk er wel naar uit want dan heb ik een vrije dag :)

Maar dat de wereld vergaat staat vast. Het wordt mijn 10966ste dag op aarde; 10 staat voor met maximaal haalbare dus het eind. Draai de 9 om en je krijgt 666.

Oh nee!!!
I feel kinda Locrian today
  donderdag 6 december 2012 @ 14:30:41 #275
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_119995676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:34 schreef Summers het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zwetsen kon hij wel die Lennon.
pi_119995978
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_119996046
Ik denk dat het wel gaat gebeuren.. Het is me te toevallig allemaal;
pi_120002735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:30 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Zwetsen kon hij wel die Lennon.
Want..
pi_120004930
wie gaat er alvast preventief zelfmoord plegen :7
  donderdag 6 december 2012 @ 18:59:13 #280
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120006126
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
<snip>
Preventief ???

Een oeroud bloed-offer naar mayaans gebruik, om de goden te plezieren en het onheil af te wenden, of wat ?
pi_120006161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:59 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Preventief ???

Een oeroud bloed-offer naar mayaans gebruik, om de goden te plezieren en het onheil af te wenden, of wat ?
nou ja alles beter dan door onheil om het leven komen toch. beter stap je er zelf dan uit, heb je tenminste nog wat keuze opties. of zijn de gekkies niet zo gek als ze doen voorkomen :D
  donderdag 6 december 2012 @ 19:08:10 #282
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120006623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou ja alles beter dan door onheil om het leven komen toch. beter stap je er zelf dan uit, heb je tenminste nog wat keuze opties. of zijn de gekkies niet zo gek als ze doen voorkomen :D
Er zijn helaas genoeg van dat soort 'gekkies' ja. De grote keerzijde van dit soort doom datums. imho.
Snappen doe ik het niet. De grootste happening in de menselijke geschiedenis, als we er toch ineens aan gaan, maar er niet bij willen zijn :N

Dan nog het risico dan de bijbelse god echt bestaat en je voor je daad naar de hel verbannen wordt, waar je anders wel eens in de 5th density of whatever 'halleluja' had kunnen zingen.

Why?
  donderdag 6 december 2012 @ 19:10:11 #283
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120006726
pi_120007335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef Manke het volgende:
[ afbeelding ]
Goeie! :D
  donderdag 6 december 2012 @ 20:27:36 #285
40150 Manke
'tis but a scratch
  donderdag 6 december 2012 @ 23:18:32 #286
338096 Mxx
the best u ever had
pi_120019943
Natuurrampen. Meer dan we ooit hebben gehad. De koudste winters ooit, waardoor ook doden gaan vallen en misschien zelfs stroomuitval als het vriest. In de afgelopen 3 maanden zijn er in meer dan 15 grote steden overstromingen geweest die doden hebben veroorzaakt.

New York waar miljoenen mensen zonder stroom zaten; waardoor ook de productie van voedsel minder wordt.

De meeste overstromingen hebben ze gewoon niet in het nieuws gebracht.

Deze (grote!!) overstromingen hebben plaats gevonden in één jaar:

Lourdes, Frankrijk
Venetië en Midden-Italië, Italië
Noordwest-Friesland, Nederland
Turkije
Nigeria
Groot-Brittannië
Azië
3 x Japan
Limburg
China
Rusland (2 maanden regen in één nacht)
Oostenrijk
Engeland
Fiji-eilanden
3 x Australië
Peru
Fillipijnen (nog honderden vermissingen)
Thailand

En dan hebben we de mega tsunami's uit Indonesië/Thailand, Haïti en Japan niet genoemd. Hierover trouwens een link;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeebeving_Indische_Oceaan_2004
Wat interessant is dat de landen die getroffen zijn vaak overeenkomen met het recente lijstje hierbovenin.

En wat denk je van orkanen die steeds groter en verwoestender lijken te worden. Mensen raken hier ook door in de stress en het heeft grote gevolgen.
New York als voorbeeld:
http://www.telegraaf.nl/b(...)verstromingen__.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Mxx op 06-12-2012 23:23:50 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:57:42 #287
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120027540
Misschien een nieuwe ijstijd? http://www.nu.nl/wetensch(...)toenemend-tempo.html (Dit gaat over oude bomen die in rap tempo uitsterven).
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:09:47 #288
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120034525
- verkeerde draadje :') -

[ Bericht 59% gewijzigd door R0N1N op 07-12-2012 16:39:03 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:13:42 #289
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_120034679
- idem -

[ Bericht 96% gewijzigd door R0N1N op 07-12-2012 16:39:19 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:00:06 #290
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_120036599
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:57 schreef Spellmeista het volgende:
Misschien een nieuwe ijstijd? http://www.nu.nl/wetensch(...)toenemend-tempo.html (Dit gaat over oude bomen die in rap tempo uitsterven).
Zou wel funest zijn voor het Noordelijk Halfrond.
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:06:20 #291
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_120036833
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:18 schreef Kimilotus het volgende:

[..]

Ja iets over het feit dat AD(H)D-ers nu nog niet om kunnen gaan met meerdere prikkels maar na 21 december wel. Soort nieuwe mens. Schijnt ook dat het overheersend is bij voortplanting dus we krijgen steeds meer AD(H)D-ers :-P
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_120089611
Ik word op de 18e geopereerd.. Met een beetje pech lig ik in het ziekenhuis op de 21e.. Geen leuke plek om het einde van de wereld mee te maken..
I see peas of green, red roses too....
pi_120089833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Mxx het volgende:
Natuurrampen. Meer dan we ooit hebben gehad. De koudste winters ooit, waardoor ook doden gaan vallen en misschien zelfs stroomuitval als het vriest. In de afgelopen 3 maanden zijn er in meer dan 15 grote steden overstromingen geweest die doden hebben veroorzaakt.

New York waar miljoenen mensen zonder stroom zaten; waardoor ook de productie van voedsel minder wordt.

De meeste overstromingen hebben ze gewoon niet in het nieuws gebracht.

Deze (grote!!) overstromingen hebben plaats gevonden in één jaar:

Lourdes, Frankrijk
Venetië en Midden-Italië, Italië
Noordwest-Friesland, Nederland
Turkije
Nigeria
Groot-Brittannië
Azië
3 x Japan
Limburg
China
Rusland (2 maanden regen in één nacht)
Oostenrijk
Engeland
Fiji-eilanden
3 x Australië
Peru
Fillipijnen (nog honderden vermissingen)
Thailand

En dan hebben we de mega tsunami's uit Indonesië/Thailand, Haïti en Japan niet genoemd. Hierover trouwens een link;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeebeving_Indische_Oceaan_2004
Wat interessant is dat de landen die getroffen zijn vaak overeenkomen met het recente lijstje hierbovenin.

En wat denk je van orkanen die steeds groter en verwoestender lijken te worden. Mensen raken hier ook door in de stress en het heeft grote gevolgen.
New York als voorbeeld:

Nog wat rampen, tot dusver over het hoofd gezien, in omgekeerd historische volgorde :
Rutte, Wilders, Verhagen, Bos
  zondag 9 december 2012 @ 10:20:56 #294
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120100673
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:57 schreef Spellmeista het volgende:
Volgens sommigen zitten we nog steeds in een ijstijd momenteel.
(Un)masking for the greater good.
pi_120110172
New York als voorbeeld:

[/quote]

En dan nog deze..http://www.ed.nl/algemeen(...)n-portugal-1.3421024
  maandag 10 december 2012 @ 18:38:45 #296
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
  maandag 10 december 2012 @ 19:38:41 #298
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120161413
  maandag 10 december 2012 @ 20:39:31 #299
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_120164887
We are all gonna die, so let's get high!
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_120165662
quote:
Als er ook maar iets van uitkomt, ben ik blij.. Hier lijkt de samenleving steeds grimmiger te worden.
pi_120165819
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als er ook maar iets van uitkomt, ben ik blij.. Hier lijkt de samenleving steeds grimmiger te worden.
Dat zou mooi zijn inderdaad. Ik ben de egoistische en materialistische instelling ook wel beu, en het lijkt steeds erger te worden. Alleen ik kan me niet voorstellen dat dit binnen 2 weken veranderd.

Maar ik help het hopen. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')