Zo denk ik er ook over.quote:Op woensdag 26 september 2012 07:29 schreef The_stranger het volgende:
De voorspelling is dat er niets gaat gebeuren en dat we op 22 december nog precies zo doorgaan als een dag/week/maand ervoor, maag dat de strengst gelovigen elke gebeurtenis aangrijpen om wanhopig aan te tonen dat we daadwerkelijk "anders" zijn. Anders is dan natuurlijk geheel afhankelijk van het geloof dat diegene aanhangt en zal variëren An de X-de dimensie tot een extra DNA streng.
Dat roepen ze elk jaar........quote:Op woensdag 26 september 2012 08:26 schreef JoeyDB het volgende:
er is ook al is eerder geroepen ( ik geloof in '86) dat de wereld zou vergaan, dit is ook niet gebeurd.
Ben totaal niet bang en ach, als we gaan, dan gaan we met z'n allen
Precies.quote:Op woensdag 26 september 2012 07:29 schreef The_stranger het volgende:
De voorspelling is dat er niets gaat gebeuren en dat we op 22 december nog precies zo doorgaan als een dag/week/maand ervoor, maag dat de strengst gelovigen elke gebeurtenis aangrijpen om wanhopig aan te tonen dat we daadwerkelijk "anders" zijn. Anders is dan natuurlijk geheel afhankelijk van het geloof dat diegene aanhangt en zal variëren An de X-de dimensie tot een extra DNA streng.
21(of 22 of 23) dec. is het afgelopen. Althans, als de GMT Correlatie juist is. Mocht Andreas Fulls gelijk hebben ... dan duurt het nog tot 2220 voor het afgelopen is.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:02 schreef Natalie het volgende:
Precies.
Kan er ook niet meer van maken. Dat hele Maya-gebeuren moet maar eens afgelopen zijn.
Dat gedoe met die elenin komeet destijds was een stuk spannenderquote:Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:
[..]
21(of 22 of 23) dec. is het afgelopen. Althans, als de GMT Correlatie juist is. Mocht Andreas Fulls gelijk hebben ... dan duurt het nog tot 2220 voor het afgelopen is.
Anyway, een natuurramp (ten gevolge van het kruisen van de "galactische evenaar") sluit ik voorlopig geheel uit. Dan hadden we al laaaaang een toename moeten zien in rampen e.d. met een climax op/rond 21 dec.
Op spiritueel niveau zijn we alleen maar verder aan het afzakken, richting het oeroude barbarisme (zie b.v. het recente "verjaardagsfeestje" + dat de wereld bijna letterlijk op springen staat (& miljoenen het kennelijk normaal vinden om een willekeurige inwoner van een bepaald land te vermoorden omdat totaal iemand anders uit dat land iets laat zien wat men niet wil zien.)), dus "verlichting" ? ... dat gaat 'm ook niet worden.
Plotseling nieuw DNA, andere dimensies, planet X e.d. sluit ik al jaren uit
Kortom, WO3 zou nog kunnen, maar verder ... zie ik niet wat er nog zou kunnen gebeuren, wat met een beetje goede wil en fantasie aan de veronderstelde Maya eindtijd voorspelling kan worden opgehangen.
Edit:
Overigens vindt ik het verdacht stil rond dit onderwerp afgelopen halfjaar. Niet alleen hier, maar ook IRL. Had eigenlijk wel een toename verwacht rond deze tijd ... iedereen 2012 moe ?
Niet alleen in '86quote:Op woensdag 26 september 2012 08:26 schreef JoeyDB het volgende:
er is ook al is eerder geroepen ( ik geloof in '86) dat de wereld zou vergaan, dit is ook niet gebeurd.
Ben totaal niet bang en ach, als we gaan, dan gaan we met z'n allen
Viel mij ook al op, maar er zit wel een grote kans in dat het een stilte voor de storm is. Het heeft immers veel aandacht gehad, dus waarschijnlijk een maand van te voren (21 november) of vanaf 1 december dat het weer gaat beginnen. Wellicht komt dan alles nog een keer aanbod, de angst, het geloof, de vraag (wel/niet?), hoop, enzovoorts.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:
Edit:
Overigens vindt ik het verdacht stil rond dit onderwerp afgelopen halfjaar. Niet alleen hier, maar ook IRL. Had eigenlijk wel een toename verwacht rond deze tijd ... iedereen 2012 moe ?
quote:Op woensdag 26 september 2012 22:35 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Niet alleen in '86
Een jaar of twee geleden nog iemand. Groep mensen had huis allemaal al verkocht en op de dag gebeurde er niks.
Man zei dat ie een foutje had gemaakt duurde nog een paar dagen, maar toen weer niks.
En dat is vast al veel vaker gebeurd.
Ik denk dat dat komt omdat 95%, zo niet meer van de gelovers in het 2012 verhaal zo wanhopig op zoek zijn naar "iets meer" dat ze als een kip zonder kop achter elke hype aanlopen die ze aanspreekt. Van de griepprik tot de zwarte gaten van het CERN, men gaat van "geloof" naar "geloof". Even was 2012 in de picture, wat door die aandacht ook media aandacht genereert, maar dat dooft vanzelf uit na het hoogtepunt. Dan zoekt men massaal weer iets anders.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:40 schreef Trippii het volgende:
[..]
Viel mij ook al op, maar er zit wel een grote kans in dat het een stilte voor de storm is. Het heeft immers veel aandacht gehad, dus waarschijnlijk een maand van te voren (21 november) of vanaf 1 december dat het weer gaat beginnen. Wellicht komt dan alles nog een keer aanbod, de angst, het geloof, de vraag (wel/niet?), hoop, enzovoorts.
Áls we niet blind worden!!!!quote:Op donderdag 27 september 2012 17:29 schreef CafeRoker het volgende:
Niets spiritueels, maar wel rellen en aanslagen omdat het dan 21-12-12 is en mensen besluiten op die dag een statement te maken. Dat kan zijn omdat ze het wel een mooi symbolisch vinden en daardoor de vlam in de pan slaat (zoiets als madrid of athene). Of, in het geval van een aanslag kan het zijn dat iemand zichzelf als uitverkorene ziet om die dat voor de grote omslag te zorgen. Een soort Breivik maar dan met een net iets andere verantwoording naar zichzelf toe.
Oh well. We zullen zien.
Zeker, maar dan zullen we dus niet meer zien zoals jij zegtquote:Op donderdag 27 september 2012 17:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Relax vosss, als dat gebeurt ben je een paar dagen later nog steeds jarig.
Precies wat Nostradamus al voorspelde: Een nieuw geloof !quote:Op donderdag 27 september 2012 15:36 schreef The_stranger het volgende:
Ik denk dat dat komt omdat 95%, zo niet meer van de gelovers in het 2012 verhaal zo wanhopig op zoek zijn naar "iets meer" dat ze als een kip zonder kop achter elke hype aanlopen die ze aanspreekt. Van de griepprik tot de zwarte gaten van het CERN, men gaat van "geloof" naar "geloof". Even was 2012 in de picture, wat door die aandacht ook media aandacht genereert, maar dat dooft vanzelf uit na het hoogtepunt. Dan zoekt men massaal weer iets anders.
Tegen 21 december zal er vast weer wat meer media aandacht komen, die moet immers ook de tijd vullen, en dan zullen er ook weer meer "gelovers" zijn. Maar denk dat het aantal wel lager zal zijn dan een tijd geleden, zeker als er een ander/beter "geloof" zich aandient rond die tijd.
Deze mensen hebben een boodschap, dat gedoe in Haren steekt daar wel erg schril bij af. Verveelde jongeren, tuk op een rel en gewoon helemaal los gaan. Niet voor een ideaal of uit boosheid, nee uit verveling en balorigheid en zin in rellen en vernielen. Dat vind ik dit jaar eigenlijk het ergste. Dat de jeugd zich zo denkt te kunnen gedragen.quote:Op donderdag 27 september 2012 19:03 schreef Summers het volgende:
Wereldrevolutie tot alles is veranderd , over de hele wereld zijn ze het zat .
[ afbeelding ]
Nederlandquote:Op donderdag 27 september 2012 19:03 schreef Summers het volgende:
Wereldrevolutie tot alles is veranderd , over de hele wereld zijn ze het zat .
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 september 2012 07:31 schreef Resistor het volgende:
We zijn nog steeds bezig met de aanloop, 21-12-2012 is het echte begin van het einde.
De protesten en rellen beginnen te komen met grote rellen rond de kerst (tegen de consumptiemaatschappij), en rond oud en nieuw.
U heeft helemaal gelijk!quote:Op woensdag 26 september 2012 07:29 schreef The_stranger het volgende:
Wedje maken?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:03 schreef Darklight het volgende:
haha spreek jullie de 22e wel weer
ohnee toch niet, want FOK! bestaat dan niet meer
Kom maar op met die wijn Darklightquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:19 schreef teckna het volgende:
Deze kalender houdt geen rekening met schrikkeljaren en daardoor zou '21 december' al een poosje terug geweest zijn.
Dat gaat alleen op als men bij de omzetting naar onze datum, daar geen rekening mee heeft gehouden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:19 schreef teckna het volgende:
Deze kalender houdt geen rekening met schrikkeljaren en daardoor zou '21 december' al een poosje terug geweest zijn.
Oh, wacht nog maar even met de wijn Darklightquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:31 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op als men bij de omzetting naar onze datum, daar geen rekening mee heeft gehouden.
Ik zeg niet dat de wereld vergaatquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:14 schreef Trippii het volgende:
Lol, lekker doelloos om te wedden als je kiest voor de wereld vergaat!
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:42 schreef Trippii het volgende:
Not sure if talking with terrorist..
[ afbeelding ]
Life After An EMP Attack: No Power, No Food, No Transportation, No Banking And No Internetquote:
Dan zijn de bosjesmannen opeens de rijkste mensen ter wereld.quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Darklight het volgende:
[..]
Life After An EMP Attack: No Power, No Food, No Transportation, No Banking And No Internet
http://endoftheamericandr(...)king-and-no-internet
Per internet bestellen en laten bezorgen zal dan niet meer gaan.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Darklight het volgende:
Hopelijk kan Lavenderr mn fles wijn dan nog bezorgen
We hebben nog bijna drie maanden, dan weten we wie de weddenschap gewonnen heeft.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:57 schreef Darklight het volgende:
Waarom zou ik de auto pakken, volgens mij moet jij hem komen bezorgen
Rood graag
Ik mag toch hopen van niet. Dat mensen hun verstand gebruiken en niet luisteren naar gekken zoals Harold Camping.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef rareziekte het volgende:
Zullen er zoals in 1999 ook weer zelfmoorden worden gepleegd?
Mag van mij. Laten die idioten zichzelf maar om zeep helpen. Scheelt vuile handen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef rareziekte het volgende:
Zullen er zoals in 1999 ook weer zelfmoorden worden gepleegd?
Transformatie? Waar heb je het over?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:00 schreef lezzer het volgende:
Nou ja, ten eerste is er geen één Maya die ooit een einde van de wereld voorspeld heeft, dat is er allemaal maar van gemaakt. Dus, dat gaat sowieso niet gebeuren.
De transformatie is in volle gang, dat zie je in grote uitingen als op dat plaatje van Summers bijvoorbeeld, maar als het goed is ook bij jezelf.
Of dat op 21/12/2012 op een hoogtepunt is, geen idee.
Ik ben op die avond in ieder geval op de plek waar ik het allerliefste ben. Toeval, maar het is een mooie bijkomstigheid.
Probleem daarmee is dat ze geregeld man/vrouw en/of kinderen of totaal onbekenden "meenemen" danwel een levenslang trauma bezorgen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:12 schreef 3-voud het volgende:
Mag van mij. Laten die idioten zichzelf maar om zeep helpen. Scheelt vuile handen.
Als ze blijven leven wordt het voor hun omgeving er ook niet beter op.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat ze geregeld man/vrouw en/of kinderen of totaal onbekenden "meenemen" danwel een levenslang trauma bezorgen.
Ze hadden het over de zon, ergens op het einde van dit filmpje praat een Maya Elder, maar de precieze kennis is verloren gegaanquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:00 schreef lezzer het volgende:
Nou ja, ten eerste is er geen één Maya die ooit een einde van de wereld voorspeld heeft, dat is er allemaal maar van gemaakt. Dus, dat gaat sowieso niet gebeuren.
De transformatie is in volle gang, dat zie je in grote uitingen als op dat plaatje van Summers bijvoorbeeld, maar als het goed is ook bij jezelf.
Of dat op 21/12/2012 op een hoogtepunt is, geen idee.
Ik ben op die avond in ieder geval op de plek waar ik het allerliefste ben. Toeval, maar het is een mooie bijkomstigheid.
En dat is nu net het probleem met deze "voorspelling". Door de grondige vernietiging van de boeken en geschriften van de Maya, door eerst de Spanjaarden en daarna door het uiteenvallen van het rijk, zijn er zowel voor ons als voor de overgebleven Maya praktisch geen schriftelijke bronnen over die periode, laat staan over de "voorspelling".quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:16 schreef Darklight het volgende:
[..]
maar de precieze kennis is verloren gegaan
Origineel, haha! Lachenquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef 3-voud het volgende:
Mijn voorspelling voor 21 december 2012:
- Fris weertje met de resten van de eerste sneeuw
- Drukte alom voor de feestdagen door het weekend wat er tussen zit
- In de middag licht, tegen de avond wordt het donker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. Jammer dat we de waarheid daarachter niet kunnen zien. Een huidige maya is inderdaad op dit moment niet betrouwbaarder dan een ander. Ik vind het dan wel weer interessanter om een uitspraak van een Maya te horen, maar zolang je niet kan achterhalen waar zijn/haar informatie vandaan komt heb je er alsnog vrij weinig aan.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En dat is nu net het probleem met deze "voorspelling". Door de grondige vernietiging van de boeken en geschriften van de Maya, door eerst de Spanjaarden en daarna door het uiteenvallen van het rijk, zijn er zowel voor ons als voor de overgebleven Maya praktisch geen schriftelijke bronnen over die periode, laat staan over de "voorspelling".
Als er al Maya zijn die kennis hebben van oude "voorspellingen", dan zijn deze gebaseerd op orale overdracht, een niet echt betrouwbaar gebleken manier.
Wij weten bijvoorbeeld niet eens geheel zeker hoe Napoleon nog geen 200 jaar geleden is overleden, laat staan wat de Maya voor het jaar 1500 "voorspelden". En de Maya die nu nog leven, hebben hetzelfde probleem.
Geld is niets meer dan een ruilmiddel. Als we morgen met z'n allen besluiten voortaan in schelpen te betalen, zijn ineens schelpen het probleem ? De mens en z'n hebzucht, dat is het probleem.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 06:39 schreef Spellmeista het volgende:
Ik wil mijn voorspelling een beetje bijstellen. Ik denk en ik voorspel dat geld het eindpunt is waar de Maya's en andere volken het over hadden. Het feit dat geld het "probleem" is zal ons in de volgende dimensie brengen.
Geld is natuurlijk ook een ruilmiddel, daar heb je gelijk in. Schelpen of schapen zou niks anders zijn, maar toch voorspel ik dat de "financiële crisis" waar we nu in zitten voor de omwenteling gaat zorgen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 07:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Geld is niets meer dan een ruilmiddel. Als we morgen met z'n allen besluiten voortaan in schelpen te betalen, zijn ineens schelpen het probleem ? De mens en z'n hebzucht, dat is het probleem.
Ik vrees dat je de menselijke natuur (fors) onderschat en te rooskleurig inziet. Hebzucht gaat nooit weg, het is immers een reden dat we niet uitgestorven zijn toen we Afrika uittrokken. Maak alle mensen gelijk en er zal altijd een groep zijn die meer wil dan anderen om de kans op overleven te vergroten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:03 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Geld is natuurlijk ook een ruilmiddel, daar heb je gelijk in. Schelpen of schapen zou niks anders zijn, maar toch voorspel ik dat de "financiële crisis" waar we nu in zitten voor de omwenteling gaat zorgen.
Hopelijk gaan we ons daardoor straks beseffen dat we op een andere manier met geld om moeten gaan.
Daarbij komt ook: wat jij aandraagt klopt helemaal(dat van de hebzucht). Het wordt hoog tijd dat dat verandert.
Ik weet het niet. Er wordt zo makkelijk gezegd dat we zoveel te danken hebben aan deze nare eigenschap. Het klinkt een beetje als een excuus.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik vrees dat je de menselijke natuur (fors) onderschat en te rooskleurig inziet. Hebzucht gaat nooit weg, het is immers een reden dat we niet uitgestorven zijn toen we Afrika uittrokken. Maak alle mensen gelijk en er zal altijd een groep zijn die meer wil dan anderen om de kans op overleven te vergroten.
Het enige wat de crisis kan veranderen is dat we hebzucht in anderen willen beteugelen, niet zozeer hebzucht in onszelf.
Precies, dat klinkt als een excuus. En zo wordt het ook vaak gebruikt .quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Er wordt zo makkelijk gezegd dat we zoveel te danken hebben aan deze nare eigenschap. Het klinkt een beetje als een excuus.
Ik denk zelf dat het maar ten dele waar is. Wij zijn groepswezens en derhalve sociaal. Compassie en attruïsme zijn ook menselijke eigenschappen waaraan we zeker ook onze overleving als soort te danken hebben.
Natuurlijk heb je ook gelijk, maar net zoals egoïsme niet het gehele verhaal is, is het ook naief om te denken dat in 2012 alle hebzucht gaat verdwijnen. Keer op keer zie je dat die eigenschap de kop opsteekt, van revoluties tot simpele spelletjes op tv op onbewoonde eilanden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Er wordt zo makkelijk gezegd dat we zoveel te danken hebben aan deze nare eigenschap. Het klinkt een beetje als een excuus.
Ik denk zelf dat het maar ten dele waar is. Wij zijn groepswezens en derhalve sociaal. Compassie en attruïsme zijn ook menselijke eigenschappen waaraan we zeker ook onze overleving als soort te danken hebben.
Jij vergelijkt het destructieve manipulatieve gedrag van topbankiers met het kopen van een Ipad? Dat is wel lachen. Die ken ik nog niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je ook gelijk, maar net zoals egoïsme niet het gehele verhaal is, is het ook naief om te denken dat in 2012 alle hebzucht gaat verdwijnen. Keer op keer zie je dat die eigenschap de kop opsteekt, van revoluties tot simpele spelletjes op tv op onbewoonde eilanden.
En het lijkt erop dat in ons land men graag de hebzucht van anderen wil aanpakken, maar het eigen gedrag niet aan wil passen. De bankier is de gebeten hond, maar ondertussen kopen we weer een tv op afbetaling, de nieuwste ipad of een nieuwe auto terwijl we afgunstig zijn naar anderen die precies dezelfde ipad, auto of tv heeft.
90% van de mensen is alleen altruistisch als ze er zelf beter van worden...
Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe. Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:35 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jij vergelijkt het destructieve manipulatieve gedrag van topbankiers met het kopen van een Ipad? Dat is wel lachen. Die ken ik nog niet.
Correct. Het gras is altijd groener... Altijd.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je ook gelijk, maar net zoals egoïsme niet het gehele verhaal is, is het ook naief om te denken dat in 2012 alle hebzucht gaat verdwijnen. Keer op keer zie je dat die eigenschap de kop opsteekt, van revoluties tot simpele spelletjes op tv op onbewoonde eilanden.
En het lijkt erop dat in ons land men graag de hebzucht van anderen wil aanpakken, maar het eigen gedrag niet aan wil passen. De bankier is de gebeten hond, maar ondertussen kopen we weer een tv op afbetaling, de nieuwste ipad of een nieuwe auto terwijl we afgunstig zijn naar anderen die precies dezelfde ipad, auto of tv heeft.
90% van de mensen is alleen altruistisch als ze er zelf beter van worden...
Nou toch echt niet hoor. Waar die mensen in de starbucks niemand benadelen doen die bankiers dat wel. Een vergelijking van niets.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe.
Iemand iets onthouden is iets heel anders dan iemand iets afnemen. Nogmaals, je vergelijking is shit.quote:Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.
Je kunt ook zonder de ipad en die 600 euro aan een persoon met minder geven, maar ja, hoe moet je dan je facebook checken?
Mooi voorbeeld gister in POL.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe. Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.
Je kunt ook zonder de ipad en die 600 euro aan een persoon met minder geven, maar ja, hoe moet je dan je facebook checken?
Is dat zo? Of je nu mijn pensioen onthoudt of mijn pensioen afneemt, ik zie het verschil niet. En zoals ik al zei, de schaal is anders, het gevolg ook, maar het principe niet. Puur aan jezelf denken om zo je leven te "verbeteren", zij het door meer geld dan wel door meer gadgets.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nou toch echt niet hoor. Waar die mensen in de starbucks niemand benadelen doen die bankiers dat wel. Een vergelijking van niets.
[..]
Iemand iets onthouden is iets heel anders dan iemand iets afnemen. Nogmaals, je vergelijking is shit.
Waar die ipad nooit belooft is aan die afrikanen is die andere mensen wel een pensioen belooft, waar ze zelf voor betaald hebben. Is het nou zó lastig om het verschil te erkennen? Denk eens na.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is dat zo? Of je nu mijn pensioen onthoudt of mijn pensioen afneemt
Vreemd, want zo lastig is het niet.quote:, ik zie het verschil niet.
Jawel het principe is ook totaal anders. Het een is beloofd en wordt gestolen, het andere is nooit beloofd en slechts niet geschonken. Een gigantisch verschil.quote:En zoals ik al zei, de schaal is anders, het gevolg ook, maar het principe niet.
Het is niet puur aan jezelf denken, het is gewoon leven. We leven in een maatschappij waar je geld verdient en dat uit kan geven. Nergens staat dat je de helft aan rijstbuikjes in Afrika moet geven. Daarentegen wordt ons wel wijsgemaakt dat als je geld betaald voor je pensioen dat je dat ook weer terugkrijgt op je oude dag. Het lijkt niet eens op elkaar, niet eens een beetje. Totale nonsens.quote:Puur aan jezelf denken om zo je leven te "verbeteren", zij het door meer geld dan wel door meer gadgets.
Het een is hebzucht het ander dieverij en manipulatie.quote:Het is en blijft hebzucht, alleen met andere gevolgen.
Nogmaals, je verwart principe met gevolgen. Het is en blijft meer willen hebben dan een ander, zij het geld, macht, status of spullen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:05 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Waar die ipad nooit belooft is aan die afrikanen is die andere mensen wel een pensioen belooft, waar ze zelf voor betaald hebben. Is het nou zó lastig om het verschil te erkennen? Denk eens na.
[..]
Vreemd, want zo lastig is het niet.
[..]
Jawel het principe is ook totaal anders. Het een is beloofd en wordt gestolen, het andere is nooit beloofd en slechts niet geschonken. Een gigantisch verschil.
[..]
Het is niet puur aan jezelf denken, het is gewoon leven. We leven in een maatschappij waar je geld verdient en dat uit kan geven. Nergens staat dat je de helft aan rijstbuikjes in Afrika moet geven. Daarentegen wordt ons wel wijsgemaakt dat als je geld betaald voor je pensioen dat je dat ook weer terugkrijgt op je oude dag. Het lijkt niet eens op elkaar, niet eens een beetje. Totale nonsens.
[..]
Het een is hebzucht het ander dieverij en manipulatie.
Wat er gaat gebeuren is dat we overgaan van '12' naar '13'. Wat dit precies betekent weet ik niet. Wellicht dat het te maken heeft met evolutie. Of dat de 13e stam der mensheid de macht over de aarde krijgt.quote:De einddatum van de huidige kringloop wordt weergegeven als 13.0.0.0.0
Nee dat is het dus niet. Het is niet meer dán maar gewoon willen hebben. Allemaal suggestieve bocht wat je nu verkondigt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nogmaals, je verwart principe met gevolgen. Het is en blijft meer willen hebben dan een ander, zij het geld, macht, status of spullen.
De bank is dus wel bij jou langs geweest om over het speculeren te praten? Slaat weer nergens op wat je nu zegt.quote:Een bank is nog nooit bij mij binnen geweest om mij geld af te nemen. We zijn vrijwillig in aandelen gestapt, pensioenfondsn opgebouwd, levensverzekeringen aangegaan.
Wel het verhaal waar ik nu op doel, die begint en eindigt bij de banken. En de burger mag er voor opdraaien. Totaal niet te vergelijken met hetgeen waar jij het collectief van beschuldigt.quote:Het resultaat is dat dat geld in gevallen verkeerd is belegd waardoor het uiteindelijke doel niet gehaald werd. En ja, dat kan je de banken (deels) aanrekenen. Echter de banken zijn niet het gehele verhaal.
Als mijn baas mij vraagt onethische zaken te doen voor hem heb ik gewoon de keus om nee te zeggen.quote:Als jij op je werk een bonus kan verdienen door harder/beter te werken, en dus de winst van het bedrijf te verbeteren, dan doe je dat ook, net zoals een bankier dat gedaan heeft.
Met zijn allen? Ik zal het je nog sterker vertellen, het is nu niet anders dan 1913. Toen de bankiers de eerste adem in de bubbel bliezen.quote:Dat is nu niet anders dan in de jaren '80, echter nu klapt de bubbel die we met zijn allen hebben opgeblazen.
Nog meer suggestieve bocht. Ik voel mij niet aangesproken.quote:Immers onze eonomie moet groeien, we willen minstens 3% koersstijging op onze aandelen, ons huis moet elk jaar meer waard worden, ons loon moet meer stijgen dan de inflatie, we willen meer, meer, meer.
Not guilty.quote:Hebzucht pur sang.
Ja ja. Lekker makkelijk. Dit heeft niets met domheid te maken, in tegendeel. Slimme mensen hebben het spel slim gespeeld; over de rug van anderen.quote:En ja, de banken deden vrolijk mee, mooie praatjes, speculeren en risico nemen. Echter bankiers zijn ook maar mensen, 95% is zoals jij en ik, even hebzuchtig en dom als iedereen.
Als een dronken bestuurder mijn kind doodrijdt doet hij dat ook niet expres. Maar hij wist verdomd goed wat het resultaat kon worden toen hij in de auto stapte.quote:En onder invloed van "het moet elk jaar beter" en de daaraan gelinkte bonussen zijn excessen ontstaan.
Het overgrote deel van "de bankiers" heeft echt niet moedwillig jouw pensioen naar de kloten geholpen, dat is het resultaat van het geheel.
Onzin. De meeste mensen hebben de ballen verstand van financiële zaken, die hebben slechts verwachtingen van de dingen die hun beloofd zijn.quote:Hebben ze (te grote) risico's genomen met andermans geld? Ja, maar dat is het gevolg van hoe we met zijn allen verwachtingen en gewenningen hebben gecreëerd.
Wij hebben het systeem niet gemaakt. Dat hebben bankiers gedaan, in 1913.quote:De crisis is ontstaan door het systeem dat we zelf gecreëerd hebben, dat gebaseerd is op hebzucht.
Ik heb geen rol, geen enkele.quote:Van jou, van je ouders, van iedereen. Nu alles echt duidelijk wordt, is het zo makkelijk om "de bankier" erop aan te vallen, maar daarmee vergeten we heel gemakkelijk onze eigen rol in het geheel.
Dit heeft niets met nickel and diming te maken. Dit zijn mensen die het systeem opgezet hebben en met dat systeem de aarde omgetoverd hebben tot een corporatie. Een gevangenis van schuld.quote:Natuurlijk heb je in het bankwezen de echte graaiers, maar dat is niet exclusief in die wereld. Er zijn zat penningmeesters bij lokale voetbalclubjes die de verenigingspot afromen om de nieuwe TV te betalen voor thuis. Echter in de bank wereld zijn de bedragen groter en vanwege de heksenjacht, is de aandacht groter.
Hou toch eens op met die suggestieve bocht van je. Ik heb die neiging helemaal niet.quote:Dus nogmaals, beide dingen, je slechte pensioen en de neigng om alsmaar de nieuwste spullen te kopen is gebaseerd op hetzelfde principe, hebben, hebben, hebben.
Een bewuste keus om in mijzelf te investeren is geen hebzucht. Zeker niet in dit geval waar ik anderen niks ontneem en niet eens weet wat diegene nodig heeft. Wil je die mensen écht helpen zullen we uit de gevangenis van schuld moeten komen zodat landen de middelen hebben om andere landen te helpen. Het is een symptoom van het huidige systeem. Een enkel individu zal daar niets aan kunnen veranderen, derhalve zijn zij niet hebzuchtig als zij het ook niet proberen op de manier die jij voorstelt.quote:En je ontkent je eigen hebzucht. Ja, we leven in een maatschappij waarin je werkt voor een loon en nee, het is geen wet om te geven aan diegene die minder hebben, maar hoe noem je het dan, als het geen hebzucht is, dat je geen geld geeft aan diegenen die minder hebben dan jij?
En dat verklaart mijn hebzucht? Wat een onzin man.quote:Omdat jij meer recht hebt op dat geld omdat je ervoor werkt? Er zijn zat voorbeelden te bedenken van mensen die veel harder werken dan jij maar, ook eventueel omgerekend naar hun economie, veel minder krijgen.
Hoe weet ik dat hij niet hetzelfde krijgt? Ik moet nagaan of iedereen hetzelfde krijgt en daaruit conclusies trekken en levensmiddelen afstaan? Want anders ben ik hebzuchtig?quote:Omdat jouw loon en het uitgeven daarvan goed is voor onze economie? Omdat ze een andere groep zijn?
Waarom zou je je geld niet weggeven aan zo'n persoon zodat deze hetzelfde krijgt als jij (voor meer werk alsnog)?
Nee totaal niet. Die positie krijg ik namelijk niet over de rug van die arme Afrikanen.quote:Lijkt mij een redelijk geval van hebzucht en jezelf, eventueel via de groep een betere positie bezorgen.
Dat zal best. Maar wat jij zegt slaat nergens op.quote:Iedereen heeft een mate van hebzucht, dat is integraal met de menselijke geest en zal, niet in de nabije toekomst, en zeker niet in 2012 veranderen.
En zo zit het.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nogmaals, je verwart principe met gevolgen. Het is en blijft meer willen hebben dan een ander, zij het geld, macht, status of spullen.
Een bank is nog nooit bij mij binnen geweest om mij geld af te nemen. We zijn vrijwillig in aandelen gestapt, pensioenfondsn opgebouwd, levensverzekeringen aangegaan. Het resultaat is dat dat geld in gevallen verkeerd is belegd waardoor het uiteindelijke doel niet gehaald werd. En ja, dat kan je de banken (deels) aanrekenen. Echter de banken zijn niet het gehele verhaal.
Als jij op je werk een bonus kan verdienen door harder/beter te werken, en dus de winst van het bedrijf te verbeteren, dan doe je dat ook, net zoals een bankier dat gedaan heeft. Dat is nu niet anders dan in de jaren '80, echter nu klapt de bubbel die we met zijn allen hebben opgeblazen.
Immers onze eonomie moet groeien, we willen minstens 3% koersstijging op onze aandelen, ons huis moet elk jaar meer waard worden, ons loon moet meer stijgen dan de inflatie, we willen meer, meer, meer.
Hebzucht pur sang.
En ja, de banken deden vrolijk mee, mooie praatjes, speculeren en risico nemen. Echter bankiers zijn ook maar mensen, 95% is zoals jij en ik, even hebzuchtig en dom als iedereen. En onder invloed van "het moet elk jaar beter" en de daaraan gelinkte bonussen zijn excessen ontstaan. Het overgrote deel van "de bankiers" heeft echt niet moedwillig jouw pensioen naar de kloten geholpen, dat is het resultaat van het geheel. Hebben ze (te grote) risico's genomen met andermans geld? Ja, maar dat is het gevolg van hoe we met zijn allen verwachtingen en gewenningen hebben gecreëerd.
De crisis is ontstaan door het systeem dat we zelf gecreëerd hebben, dat gebaseerd is op hebzucht. Van jou, van je ouders, van iedereen. Nu alles echt duidelijk wordt, is het zo makkelijk om "de bankier" erop aan te vallen, maar daarmee vergeten we heel gemakkelijk onze eigen rol in het geheel.
Natuurlijk heb je in het bankwezen de echte graaiers, maar dat is niet exclusief in die wereld. Er zijn zat penningmeesters bij lokale voetbalclubjes die de verenigingspot afromen om de nieuwe TV te betalen voor thuis. Echter in de bank wereld zijn de bedragen groter en vanwege de heksenjacht, is de aandacht groter.
Dus nogmaals, beide dingen, je slechte pensioen en de neigng om alsmaar de nieuwste spullen te kopen is gebaseerd op hetzelfde principe, hebben, hebben, hebben.
En je ontkent je eigen hebzucht. Ja, we leven in een maatschappij waarin je werkt voor een loon en nee, het is geen wet om te geven aan diegene die minder hebben, maar hoe noem je het dan, als het geen hebzucht is, dat je geen geld geeft aan diegenen die minder hebben dan jij? Omdat jij meer recht hebt op dat geld omdat je ervoor werkt? Er zijn zat voorbeelden te bedenken van mensen die veel harder werken dan jij maar, ook eventueel omgerekend naar hun economie, veel minder krijgen. Omdat jouw loon en het uitgeven daarvan goed is voor onze economie? Omdat ze een andere groep zijn?
Waarom zou je je geld niet weggeven aan zo'n persoon zodat deze hetzelfde krijgt als jij (voor meer werk alsnog)?
Lijkt mij een redelijk geval van hebzucht en jezelf, eventueel via de groep een betere positie bezorgen.
Iedereen heeft een mate van hebzucht, dat is integraal met de menselijke geest en zal, niet in de nabije toekomst, en zeker niet in 2012 veranderen.
Het gaat er niet om dat de een direct de andere benadeelt. The Stranger bedoelt dat beide gedragingen direct te maken hebben met hebzucht en statuslijerij.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:48 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nou toch echt niet hoor. Waar die mensen in de starbucks niemand benadelen doen die bankiers dat wel. Een vergelijking van niets.
Ja, maar dat is niet wat hij wilde vergelijken, denk ik.quote:Iemand iets onthouden is iets heel anders dan iemand iets afnemen. Nogmaals, je vergelijking is shit.
Op zich kan de wereld prima in één klap vergaan hoor..quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:37 schreef chassity het volgende:
Ik vind het een beetje onzin. De wereld kan toch niet binnen één dag zomaar vergaan? Het heeft er verschrikkelijk lang over gedaan om zichzelf tot een bewoonde wereld te vormen, hoe kan dat nou opeens in één klap over zijn?
Bij alles wat er nu gebeurd hoor ik steeds 'dit is een teken dat de wereld vergaat!'
Nou sorry hoor.. en als de wereld wel vergaat, gaan we tenminste met z'n allen en ik heb alles gedaan wat ik persé wilde doen voor ik dood ging. Verder kan ik er ook niks meer aan doen.
Waar dan? Ik hoor dat nooit namelijk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:37 schreef chassity het volgende:
Bij alles wat er nu gebeurd hoor ik steeds 'dit is een teken dat de wereld vergaat!'
Dat kan prima. 1 Meteoriet van enkele tientallen kilometers doorsnee & *Klaboem*quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:37 schreef chassity het volgende:
Ik vind het een beetje onzin. De wereld kan toch niet binnen één dag zomaar vergaan? Het heeft er verschrikkelijk lang over gedaan om zichzelf tot een bewoonde wereld te vormen, hoe kan dat nou opeens in één klap over zijn?
Nou sorry hoor.. en als de wereld wel vergaat, gaan we tenminste met z'n allen en ik heb alles gedaan wat ik persé wilde doen voor ik dood ging. Verder kan ik er ook niks meer aan doen.
Dat is zo onjuist. Heb je enig idee hoe de maan is ontstaan? Destijds botste een kleine planeet tegen de (nog niet gevormde) aarde aan en uit die brokstukken is de maan ontstaan. Sowieso is dat bewijs dat de natuur in staat is zich te herstellen (wat meerdere malen in de geschiedenis is gebeurd, denk aan snowball earth of de meteoriet die de dino's liet uitsterven).quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat kan prima. 1 Meteoriet van enkele tientallen kilometers doorsnee & *Klaboem*
... maar het idee an sich is al onzin. Helemaal niemand die het over "het vergaan van de wereld" heeft bedoelt dat ie werkelijk vergaat, explodeert of wat dan ook.
Men bedoelt de menselijke beschaving en/of de natuur. Dus: Aarde wordt onleefbaar o.i.d. jarenlange zonsverduistering (waar 90% aan dood gaat (dieren & planten)) en dat soort zaken.
[edit: in de meeste gevallen bedoelt men zelfs slechts de ons bekende "beschaving"]
De meesten zullen je beamen dat de planeet er wel weer bovenop komt. (ALS er iets zou gebeuren)
edit:
Een gamma-burst afkomstig van een ander zonnestelsel (een supernova) kan overigens ook AL het leven op aarde vernietigen. Zelfs onze zon kan het leven "nemen" met een stevige uitbarsting.
Ik beweer dat de wereld vergaat in 2012.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:45 schreef lezzer het volgende:
Ja, nogmaals, wie beweert er nou echt concreet ihkv 2012 dat de wereld vergaat?
Hollywood?
Ok, waarom denk je dat dan?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:46 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Ik beweer dat de wereld vergaat in 2012.
De wereld vergaat in 2012.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |