abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2012 @ 05:59:31 #1
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_117261959
Het jaar is 2012. Met nog 3 maanden te gaan komen we steeds dichter bij 21 december 2012. De dag dat:

"December 21 – The Mesoamerican Long Count calendar, notably used by the pre-Columbian Mayan civilization among others, completes a "great cycle" of thirteen b'ak'tuns (periods of 144,000 days each) since the mythical creation date of the calendar's current era." - Bron: wikipedia -

Ik geloof, dat toen ik hier in '00 op het forum kwam er sinds die tijd al zo'n 100 topics over geopend zijn.

Nu vraag ik het mij toch af. Aangezien hier ook wat "meer gevoelige mensen" zitten(om het zo maar te zeggen).

Godsamme! Iedereen zou dit toch juist nu moeten "merken" met nog 3 maanden te gaan. Ik neem dan maar even aan dat de omwenteling, zoals sommige dit noemen niet gebeurd zonder 3 maanden van tevoren al wat "tekens" te geven.

Dus ik vraag mij af: Wat is je gedachte -nu- over 21 december 2012?

Ik begin wel: ik denk dat we nu al in chaos leven en dat alles veel heftiger "overkomt" dan vroeger(bijv. 10 jaar geleden). Dit komt omdat allerlei soorten media ons, als het ware richting al het nieuws sturen wat er in omloop is. Sociale media voor het nieuws in je vriendenkring, het journaal en praatprogramma's voor wat er in de wereld en Nederland gebeurt. Daardoor denk ik dat heel veel mensen "op scherp staan". Wat ik echt denk is dat er ergens een grote oorlog gaat beginnen waar iedereen zich mee gaat bemoeien. Waarom ik dat denk? Omdat de wereld in 144.000 dagen nog geen steek veranderd is. Verder denk ik dat we doorleven, maar dat terzijde.

Nu jij: wat is jouw "voorspelling" met nog 3 maanden te gaan? Misschien dat de mods hier een prijs kunnen uitloven voor degene met de juiste voorspelling?
pi_117262202
heb vakantie geboekt in februari 2013, dus.......
uit een aspergernest
pi_117262291
De voorspelling is dat er niets gaat gebeuren en dat we op 22 december nog precies zo doorgaan als een dag/week/maand ervoor, maag dat de strengst gelovigen elke gebeurtenis aangrijpen om wanhopig aan te tonen dat we daadwerkelijk "anders" zijn. Anders is dan natuurlijk geheel afhankelijk van het geloof dat diegene aanhangt en zal variëren An de X-de dimensie tot een extra DNA streng.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_117262309
We zijn nog steeds bezig met de aanloop, 21-12-2012 is het echte begin van het einde.

De protesten en rellen beginnen te komen met grote rellen rond de kerst (tegen de consumptiemaatschappij), en rond oud en nieuw.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_117262742
Was toch iets van honderd jaar verzet? De mensen die zich hier het meest mee bezig houden zijn de mensen die er stiekem op hopen. De mensen die weinig te bieden hebben in deze wereld. Ik voorspel een grote teleurstelling.
pi_117262749
Een grote hoop stierenpoep.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_117262802
er is ook al is eerder geroepen ( ik geloof in '86) dat de wereld zou vergaan, dit is ook niet gebeurd.

Ben totaal niet bang en ach, als we gaan, dan gaan we met z'n allen
Op vrijdag 24 mei 2013 14:53 schreef Monopoly het volgende:
JoeyDB, een man waar vele vrouwen een natte vagijn van krijgen
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
pi_117280968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:29 schreef The_stranger het volgende:
De voorspelling is dat er niets gaat gebeuren en dat we op 22 december nog precies zo doorgaan als een dag/week/maand ervoor, maag dat de strengst gelovigen elke gebeurtenis aangrijpen om wanhopig aan te tonen dat we daadwerkelijk "anders" zijn. Anders is dan natuurlijk geheel afhankelijk van het geloof dat diegene aanhangt en zal variëren An de X-de dimensie tot een extra DNA streng.
Zo denk ik er ook over. :Y
pi_117282576
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:26 schreef JoeyDB het volgende:
er is ook al is eerder geroepen ( ik geloof in '86) dat de wereld zou vergaan, dit is ook niet gebeurd.

Dat roepen ze elk jaar........
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_117282965
quote:
Precies.
Kan er ook niet meer van maken. Dat hele Maya-gebeuren moet maar eens afgelopen zijn.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 26 september 2012 @ 19:27:13 #11
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117284019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:02 schreef Natalie het volgende:
Precies.
Kan er ook niet meer van maken. Dat hele Maya-gebeuren moet maar eens afgelopen zijn.
21(of 22 of 23) dec. is het afgelopen. Althans, als de GMT Correlatie juist is. Mocht Andreas Fulls gelijk hebben ... dan duurt het nog tot 2220 voor het afgelopen is. :P

Anyway, een natuurramp (ten gevolge van het kruisen van de "galactische evenaar") sluit ik voorlopig geheel uit. Dan hadden we al laaaaang een toename moeten zien in rampen e.d. met een climax op/rond 21 dec.

Op spiritueel niveau zijn we alleen maar verder aan het afzakken, richting het oeroude barbarisme (zie b.v. het recente "verjaardagsfeestje" + dat de wereld bijna letterlijk op springen staat (& miljoenen het kennelijk normaal vinden om een willekeurige inwoner van een bepaald land te vermoorden omdat totaal iemand anders uit dat land iets laat zien wat men niet wil zien.)), dus "verlichting" ? ... dat gaat 'm ook niet worden.

Plotseling nieuw DNA, andere dimensies, planet X e.d. sluit ik al jaren uit :P

Kortom, WO3 zou nog kunnen, maar verder ... zie ik niet wat er nog zou kunnen gebeuren, wat met een beetje goede wil en fantasie aan de veronderstelde Maya eindtijd voorspelling kan worden opgehangen. :P

Edit:
Overigens vindt ik het verdacht stil rond dit onderwerp afgelopen halfjaar. Niet alleen hier, maar ook IRL. Had eigenlijk wel een toename verwacht rond deze tijd ... iedereen 2012 moe ?

[ Bericht 5% gewijzigd door R0N1N op 26-09-2012 19:33:32 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 26 september 2012 @ 21:06:48 #12
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_117289506
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

21(of 22 of 23) dec. is het afgelopen. Althans, als de GMT Correlatie juist is. Mocht Andreas Fulls gelijk hebben ... dan duurt het nog tot 2220 voor het afgelopen is. :P

Anyway, een natuurramp (ten gevolge van het kruisen van de "galactische evenaar") sluit ik voorlopig geheel uit. Dan hadden we al laaaaang een toename moeten zien in rampen e.d. met een climax op/rond 21 dec.

Op spiritueel niveau zijn we alleen maar verder aan het afzakken, richting het oeroude barbarisme (zie b.v. het recente "verjaardagsfeestje" + dat de wereld bijna letterlijk op springen staat (& miljoenen het kennelijk normaal vinden om een willekeurige inwoner van een bepaald land te vermoorden omdat totaal iemand anders uit dat land iets laat zien wat men niet wil zien.)), dus "verlichting" ? ... dat gaat 'm ook niet worden.

Plotseling nieuw DNA, andere dimensies, planet X e.d. sluit ik al jaren uit :P

Kortom, WO3 zou nog kunnen, maar verder ... zie ik niet wat er nog zou kunnen gebeuren, wat met een beetje goede wil en fantasie aan de veronderstelde Maya eindtijd voorspelling kan worden opgehangen. :P

Edit:
Overigens vindt ik het verdacht stil rond dit onderwerp afgelopen halfjaar. Niet alleen hier, maar ook IRL. Had eigenlijk wel een toename verwacht rond deze tijd ... iedereen 2012 moe ?
Dat gedoe met die elenin komeet destijds was een stuk spannender :P

Mensen zijn 2012 inderdaad moe. Die datum komt toch wel, of je nu wilt of niet. Soort van berusting wellicht?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_117290866
Mijn voorspelling is dat t een dag als ieder ander zal zijn.
Alleen wat extra aandacht in de media in aanloop naar 21-12.
Wat malloten aan t woord over dat de aarde zal vergaan.
22-12 staan we gewoon weer op en gaan we gewoon richting kerst en oud en nieuw.
pi_117292566
Van de ene kant denk ik dat de enigste bewustzijnsverandering de 'factcheck' rondom politici is en de nadruk om een stabiele coalitie te vormen en dat er voor de rest niks verandert. Ik word er een beetje down van als ik zie dat mensen elkaar nog steeds afslachten in Syrië en dat zielige jongeren in Hagen de boel op zijn kop zetten om niets. We zijn nog ver verwijderd van een èchte bewustzijnsverandering, nog steeds gebonden aan onze oude geconditioneerde patronen imo.

Van de andere kant denk ik dat er wellicht iets rampzalig gaat gebeuren m.b.t. een grote oorlog. Als je kijkt wat er de afgelopen jaren/maanden gebeurd is. De Amerikaanse dominantie in het Midden Oosten, Irak, en in Afghanistan, ook de omwentelingen van de regimes in Noord-Afrika zijn voor mij een teken dat er mogelijk meer te gebeuren staat. Ook als je kijkt naar de bemoeienis van China en Rusland, m.b.t. Syrië, de crisis die nu ontstaat tussen China en Japan over de bezette eilanden, Syrische aanvallen op de grens van Israel en het atoomprogramma van Iran wat zich doorzet.

Als een van die landen een cruciale fout maakt, dan kan zich dat ontketenen in een grootschalige oorlog, zeker als Amerika weer de politieagent gaat spelen in de wereld.

Misschien eindigt dit jaar nog rampzalig.

Van de andere kant denk ik gewoon (adv. een docu van NGC) dat het einde van de Maya kalender niets meer is dan een cyclus, een draaiende beweging naar iets nieuws, in plaats van absolute vernietiging. We kijken mogelijk met apocalyptische ogen naar een cyclus, iets wat simpelweg overgaat naar een nieuwe vorm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Being op 26-09-2012 23:09:44 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_117295251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:26 schreef JoeyDB het volgende:

Niet alleen in '86
Een jaar of twee geleden nog iemand. Groep mensen had huis allemaal al verkocht en op de dag gebeurde er niks.
Man zei dat ie een foutje had gemaakt duurde nog een paar dagen, maar toen weer niks. :P

En dat is vast al veel vaker gebeurd.
pi_117295687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:
Edit:
Viel mij ook al op, maar er zit wel een grote kans in dat het een stilte voor de storm is. Het heeft immers veel aandacht gehad, dus waarschijnlijk een maand van te voren (21 november) of vanaf 1 december dat het weer gaat beginnen. Wellicht komt dan alles nog een keer aanbod, de angst, het geloof, de vraag (wel/niet?), hoop, enzovoorts.
  donderdag 27 september 2012 @ 13:02:09 #17
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117309426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:35 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Niet alleen in '86
Een jaar of twee geleden nog iemand. Groep mensen had huis allemaal al verkocht en op de dag gebeurde er niks.
Man zei dat ie een foutje had gemaakt duurde nog een paar dagen, maar toen weer niks. :P

En dat is vast al veel vaker gebeurd.
:') Camping

Die mafkees alleen al heeft het meerdere keren mis gehad.
(21 mei 1988 | 7 sept 1994 | 21 mei 2011 & tot slot 21 oktober 2011) Sindsdien heeft ie het voorspellen (op basis van de bijbel) opgegeven.
pi_117314363
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:40 schreef Trippii het volgende:

[..]

Viel mij ook al op, maar er zit wel een grote kans in dat het een stilte voor de storm is. Het heeft immers veel aandacht gehad, dus waarschijnlijk een maand van te voren (21 november) of vanaf 1 december dat het weer gaat beginnen. Wellicht komt dan alles nog een keer aanbod, de angst, het geloof, de vraag (wel/niet?), hoop, enzovoorts.
Ik denk dat dat komt omdat 95%, zo niet meer van de gelovers in het 2012 verhaal zo wanhopig op zoek zijn naar "iets meer" dat ze als een kip zonder kop achter elke hype aanlopen die ze aanspreekt. Van de griepprik tot de zwarte gaten van het CERN, men gaat van "geloof" naar "geloof". Even was 2012 in de picture, wat door die aandacht ook media aandacht genereert, maar dat dooft vanzelf uit na het hoogtepunt. Dan zoekt men massaal weer iets anders.
Tegen 21 december zal er vast weer wat meer media aandacht komen, die moet immers ook de tijd vullen, en dan zullen er ook weer meer "gelovers" zijn. Maar denk dat het aantal wel lager zal zijn dan een tijd geleden, zeker als er een ander/beter "geloof" zich aandient rond die tijd.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_117318381
Ik ben zelf ook druk bezig geweest met de zoektocht naar "iets meer" en ik heb ook altijd de hoop gehad dat dit het jaar was van grote veranderingen. Naar mate de tijd verstreek leek er juist meer rust te komen of waren dingen subtieler. Er werden meer en grotere rampen verwacht, die nagenoeg uit zijn gebleven.

Ik geloof nog steeds in grote verandering die de mensheid "vrij" zouden kunnen maken, maar zie het als een langer lopend proces. Ik heb geen feitelijke grafiekjes waar het uit te lezen valt, maar 2012 in dit verhaal is voor mij vooralsnog het jaar van de omschakeling, zonder dat je dit bewust hoeft te merken. Natuurlijk vind iedereen zijn eigen herkenning hierin en zullen er genoeg verhalen zijn om proberen aan te tonen dat er daadwerkelijk dingen zijn veranderd. Er zijn velen gedachtes, gevoelens, enzovoorts die zich hebben afgespeeld, die pas op en na 21-12 afgerond kunnen worden. Just enjoy the show, het meeste geblaat is allemaal doelloos.
pi_117318757
Ik voorspel dat ik 2 dagen later gewoon jarig ben :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117319079
Niets spiritueels, maar wel rellen en aanslagen omdat het dan 21-12-12 is en mensen besluiten op die dag een statement te maken. Dat kan zijn omdat ze het wel een mooi symbolisch vinden en daardoor de vlam in de pan slaat (zoiets als madrid of athene). Of, in het geval van een aanslag kan het zijn dat iemand zichzelf als uitverkorene ziet om die dat voor de grote omslag te zorgen. Een soort Breivik maar dan met een net iets andere verantwoording naar zichzelf toe.

Oh well. We zullen zien.
pi_117319128
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:29 schreef CafeRoker het volgende:
Niets spiritueels, maar wel rellen en aanslagen omdat het dan 21-12-12 is en mensen besluiten op die dag een statement te maken. Dat kan zijn omdat ze het wel een mooi symbolisch vinden en daardoor de vlam in de pan slaat (zoiets als madrid of athene). Of, in het geval van een aanslag kan het zijn dat iemand zichzelf als uitverkorene ziet om die dat voor de grote omslag te zorgen. Een soort Breivik maar dan met een net iets andere verantwoording naar zichzelf toe.

Oh well. We zullen zien.
Áls we niet blind worden!!!!
vosss is de naam,
pi_117319192
quote:
3s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Áls we niet blind worden!!!!
Relax vosss, als dat gebeurt ben je een paar dagen later nog steeds jarig.
pi_117322183
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:32 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Relax vosss, als dat gebeurt ben je een paar dagen later nog steeds jarig.
Zeker, maar dan zullen we dus niet meer zien zoals jij zegt :+
vosss is de naam,
  donderdag 27 september 2012 @ 19:03:20 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117322445
Wereldrevolutie tot alles is veranderd , over de hele wereld zijn ze het zat .

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 27 september 2012 @ 19:04:39 #26
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117322503
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:36 schreef The_stranger het volgende:
Ik denk dat dat komt omdat 95%, zo niet meer van de gelovers in het 2012 verhaal zo wanhopig op zoek zijn naar "iets meer" dat ze als een kip zonder kop achter elke hype aanlopen die ze aanspreekt. Van de griepprik tot de zwarte gaten van het CERN, men gaat van "geloof" naar "geloof". Even was 2012 in de picture, wat door die aandacht ook media aandacht genereert, maar dat dooft vanzelf uit na het hoogtepunt. Dan zoekt men massaal weer iets anders.
Tegen 21 december zal er vast weer wat meer media aandacht komen, die moet immers ook de tijd vullen, en dan zullen er ook weer meer "gelovers" zijn. Maar denk dat het aantal wel lager zal zijn dan een tijd geleden, zeker als er een ander/beter "geloof" zich aandient rond die tijd.
Precies wat Nostradamus al voorspelde: Een nieuw geloof ! :Y Zie je nou wel ...

})
pi_117323093
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:03 schreef Summers het volgende:

[ afbeelding ]
Deze mensen hebben een boodschap, dat gedoe in Haren steekt daar wel erg schril bij af. Verveelde jongeren, tuk op een rel en gewoon helemaal los gaan. Niet voor een ideaal of uit boosheid, nee uit verveling en balorigheid en zin in rellen en vernielen. Dat vind ik dit jaar eigenlijk het ergste. Dat de jeugd zich zo denkt te kunnen gedragen.
Dan heb ik nog liever de Occupiers, die hebben een ideaal.

Oh en 21 dec? Denk dat er niets gebeurt.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:20:11 #28
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117323184
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:03 schreef Summers het volgende:

[ afbeelding ]
Nederland

:P
pi_117334779
Ik heb teveel plannen voor 2013 dus ik ga er gewoon vanuit dat ik kerst bij mijn ouders vier.
S. 2014
J. 2016
pi_117352312
SBS zal die avond wel '2012' uitzenden
pi_117352571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:31 schreef Resistor het volgende:
We zijn nog steeds bezig met de aanloop, 21-12-2012 is het echte begin van het einde.

De protesten en rellen beginnen te komen met grote rellen rond de kerst (tegen de consumptiemaatschappij), en rond oud en nieuw.
:')
Daar doe jij toch gelukkig niet aan mee hè, die consumptiemaatschappij?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:53:28 #32
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_117376572
Ik zeg Kill Shot
pi_117657641
quote:
U heeft helemaal gelijk!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:03:17 #34
8898 Darklight
pi_117659774
haha spreek jullie de 22e wel weer
ohnee toch niet, want FOK! bestaat dan niet meer :')
pi_117659940
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:03 schreef Darklight het volgende:
haha spreek jullie de 22e wel weer
ohnee toch niet, want FOK! bestaat dan niet meer :')
Wedje maken? :P
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:09:26 #36
8898 Darklight
pi_117660131
Lol, lekker doelloos om te wedden als je kiest voor de wereld vergaat! :D
pi_117660166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:09 schreef Darklight het volgende:
ok, fles wijn
deal!
pi_117660244
Deze kalender houdt geen rekening met schrikkeljaren en daardoor zou '21 december' al een poosje terug geweest zijn.
pi_117660428
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:19 schreef teckna het volgende:
Deze kalender houdt geen rekening met schrikkeljaren en daardoor zou '21 december' al een poosje terug geweest zijn.
Kom maar op met die wijn Darklight _O-
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:30:47 #41
8898 Darklight
pi_117660520
Ja deal, nog ff geduld ;)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:31:28 #42
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117660542
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:19 schreef teckna het volgende:
Dat gaat alleen op als men bij de omzetting naar onze datum, daar geen rekening mee heeft gehouden.
pi_117660566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:31 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat gaat alleen op als men bij de omzetting naar onze datum, daar geen rekening mee heeft gehouden.
Oh, wacht nog maar even met de wijn Darklight :P
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:32:43 #44
8898 Darklight
pi_117660580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:14 schreef Trippii het volgende:
Lol, lekker doelloos om te wedden als je kiest voor de wereld vergaat! :D
Ik zeg niet dat de wereld vergaat ;)
pi_117663915
Hoe vergaat Fok dan?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:39:07 #46
8898 Darklight
pi_117664113
ff geduld tot de 22e
pi_117664192
Not sure if talking with terrorist..

pi_117664457
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:42 schreef Trippii het volgende:
Not sure if talking with terrorist..

[ afbeelding ]
_O-
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:58:33 #49
8898 Darklight
pi_117687453
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:31 schreef Trippii het volgende:
Hoe vergaat Fok dan?
Life After An EMP Attack: No Power, No Food, No Transportation, No Banking And No Internet
http://endoftheamericandr(...)king-and-no-internet
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 13:01:40 #50
249559 crew  Lavenderr
pi_117687562
[quote]12s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Darklight het volgende:

[..]

Life After An EMP Attack: No Power, No Food, No Transportation, No Banking And No Internet
http://endoftheamericandream.com/archives/life-after-an-emp-attack-no-power-no-food-no-transportation-no-banking-and-no-internet
[/quote]
Dat laatste trekt de wereld niet :N .
pi_117687644
Zoiets zou wel kunnen gebeuren ja. Het gaat vaak over het nodig zijn van een 3e wereld oorlog vooraf aan grote verandering, maar dit of een combinatie van beide kan net zo goed.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:08:46 #52
8898 Darklight
pi_117687797
Hopelijk kan Lavenderr mn fles wijn dan nog bezorgen
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:12:42 #53
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_117687967
quote:
12s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Darklight het volgende:

[..]

http://endoftheamericandr(...)king-and-no-internet
Dan zijn de bosjesmannen opeens de rijkste mensen ter wereld.

In 1983 is de wereld het dichtst bij een apocalyps geweest.
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 13:13:19 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_117687985
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Darklight het volgende:
Hopelijk kan Lavenderr mn fles wijn dan nog bezorgen
Per internet bestellen en laten bezorgen zal dan niet meer gaan.
Dat wordt de fiets.

Voor jou :Y)
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:16:13 #55
8898 Darklight
pi_117688109
Ik heb geen fiets
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 13:29:37 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_117688692
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:16 schreef Darklight het volgende:
Ik heb geen fiets
Dan pak je toch gewoon de auto? :P
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:57:32 #57
8898 Darklight
pi_117689770
Waarom zou ik de auto pakken, volgens mij moet jij hem komen bezorgen :P
Rood graag :)
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 14:04:04 #58
249559 crew  Lavenderr
pi_117690038
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:57 schreef Darklight het volgende:
Waarom zou ik de auto pakken, volgens mij moet jij hem komen bezorgen :P
Rood graag :)
We hebben nog bijna drie maanden, dan weten we wie de weddenschap gewonnen heeft.
Tegen die tijd hebben we het logistieke probleempje wel opgelost ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:33:04 #59
8898 Darklight
pi_117691326
Ja dat is waar, heb trouwens ook geen auto, wel een rijbewijs ;)
pi_117706809
Zullen er zoals in 1999 ook weer zelfmoorden worden gepleegd?
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 21:20:32 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_117708815
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef rareziekte het volgende:
Ik mag toch hopen van niet. Dat mensen hun verstand gebruiken en niet luisteren naar gekken zoals Harold Camping.
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2012 @ 22:12:29 #62
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117712411
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:53 schreef rareziekte het volgende:
Mag van mij. Laten die idioten zichzelf maar om zeep helpen. Scheelt vuile handen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117715117
Nou ja, ten eerste is er geen één Maya die ooit een einde van de wereld voorspeld heeft, dat is er allemaal maar van gemaakt. Dus, dat gaat sowieso niet gebeuren.
De transformatie is in volle gang, dat zie je in grote uitingen als op dat plaatje van Summers bijvoorbeeld, maar als het goed is ook bij jezelf.
Of dat op 21/12/2012 op een hoogtepunt is, geen idee.
Ik ben op die avond in ieder geval op de plek waar ik het allerliefste ben. Toeval, maar het is een mooie bijkomstigheid.
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2012 @ 23:04:12 #64
341203 3-voud
pi_117715314
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:00 schreef lezzer het volgende:
Nou ja, ten eerste is er geen één Maya die ooit een einde van de wereld voorspeld heeft, dat is er allemaal maar van gemaakt. Dus, dat gaat sowieso niet gebeuren.
De transformatie is in volle gang, dat zie je in grote uitingen als op dat plaatje van Summers bijvoorbeeld, maar als het goed is ook bij jezelf.
Ik ben op die avond in ieder geval op de plek waar ik het allerliefste ben. Toeval, maar het is een mooie bijkomstigheid.
Transformatie? Waar heb je het over?
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:34:10 #65
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117716664
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:12 schreef 3-voud het volgende:
Mag van mij. Laten die idioten zichzelf maar om zeep helpen. Scheelt vuile handen.
Probleem daarmee is dat ze geregeld man/vrouw en/of kinderen of totaal onbekenden "meenemen" danwel een levenslang trauma bezorgen.
  † In Memoriam † maandag 8 oktober 2012 @ 00:00:17 #66
341203 3-voud
pi_117717543
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Probleem daarmee is dat ze geregeld man/vrouw en/of kinderen of totaal onbekenden "meenemen" danwel een levenslang trauma bezorgen.
Als ze blijven leven wordt het voor hun omgeving er ook niet beter op.
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:16:12 #67
8898 Darklight
pi_117723477
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:00 schreef lezzer het volgende:
Ze hadden het over de zon, ergens op het einde van dit filmpje praat een Maya Elder, maar de precieze kennis is verloren gegaan
  † In Memoriam † maandag 8 oktober 2012 @ 10:39:57 #68
341203 3-voud
pi_117724056
Mijn voorspelling voor 21 december 2012:

- Fris weertje met de resten van de eerste sneeuw
- Drukte alom voor de feestdagen door het weekend wat er tussen zit
- In de middag licht, tegen de avond wordt het donker.
pi_117731888
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:16 schreef Darklight het volgende:

[..]

maar de precieze kennis is verloren gegaan

En dat is nu net het probleem met deze "voorspelling". Door de grondige vernietiging van de boeken en geschriften van de Maya, door eerst de Spanjaarden en daarna door het uiteenvallen van het rijk, zijn er zowel voor ons als voor de overgebleven Maya praktisch geen schriftelijke bronnen over die periode, laat staan over de "voorspelling".
Als er al Maya zijn die kennis hebben van oude "voorspellingen", dan zijn deze gebaseerd op orale overdracht, een niet echt betrouwbaar gebleken manier.
Wij weten bijvoorbeeld niet eens geheel zeker hoe Napoleon nog geen 200 jaar geleden is overleden, laat staan wat de Maya voor het jaar 1500 "voorspelden". En de Maya die nu nog leven, hebben hetzelfde probleem.
Daarnaast staat vast dat er pas in de jaren '60 iets naar buiten kwam over 2012, door een westerling. Dat er nu Maya zijn die het geloven is niet meer dan logisch, in elk volk zullen er wel mensen geloven in 2012, maar dat is niet gebaseerd op oude feiten, hoogstens slechts overleveringen welke in de laatste 500-600 jaar onherroepelijk veranderd zijn.
C. Sagan
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:15:37 #70
8898 Darklight
pi_117738137
We zien het de 21e wel, of niet ;)
pi_117739649
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef 3-voud het volgende:
Mijn voorspelling voor 21 december 2012:

- Fris weertje met de resten van de eerste sneeuw
- Drukte alom voor de feestdagen door het weekend wat er tussen zit
- In de middag licht, tegen de avond wordt het donker.
Origineel, haha! Lachen ^O^.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117739842
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En dat is nu net het probleem met deze "voorspelling". Door de grondige vernietiging van de boeken en geschriften van de Maya, door eerst de Spanjaarden en daarna door het uiteenvallen van het rijk, zijn er zowel voor ons als voor de overgebleven Maya praktisch geen schriftelijke bronnen over die periode, laat staan over de "voorspelling".
Als er al Maya zijn die kennis hebben van oude "voorspellingen", dan zijn deze gebaseerd op orale overdracht, een niet echt betrouwbaar gebleken manier.
Wij weten bijvoorbeeld niet eens geheel zeker hoe Napoleon nog geen 200 jaar geleden is overleden, laat staan wat de Maya voor het jaar 1500 "voorspelden". En de Maya die nu nog leven, hebben hetzelfde probleem.
Eens. Jammer dat we de waarheid daarachter niet kunnen zien. Een huidige maya is inderdaad op dit moment niet betrouwbaarder dan een ander. Ik vind het dan wel weer interessanter om een uitspraak van een Maya te horen, maar zolang je niet kan achterhalen waar zijn/haar informatie vandaan komt heb je er alsnog vrij weinig aan.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 06:39:14 #73
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_117762208
Ik wil mijn voorspelling een beetje bijstellen. Ik denk en ik voorspel dat geld het eindpunt is waar de Maya's en andere volken het over hadden. Het feit dat geld het "probleem" is zal ons in de volgende dimensie brengen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 07:44:55 #74
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117762566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 06:39 schreef Spellmeista het volgende:
Ik wil mijn voorspelling een beetje bijstellen. Ik denk en ik voorspel dat geld het eindpunt is waar de Maya's en andere volken het over hadden. Het feit dat geld het "probleem" is zal ons in de volgende dimensie brengen.
Geld is niets meer dan een ruilmiddel. Als we morgen met z'n allen besluiten voortaan in schelpen te betalen, zijn ineens schelpen het probleem ? De mens en z'n hebzucht, dat is het probleem.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 08:03:52 #75
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_117762708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 07:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Geld is niets meer dan een ruilmiddel. Als we morgen met z'n allen besluiten voortaan in schelpen te betalen, zijn ineens schelpen het probleem ? De mens en z'n hebzucht, dat is het probleem.
Geld is natuurlijk ook een ruilmiddel, daar heb je gelijk in. Schelpen of schapen zou niks anders zijn, maar toch voorspel ik dat de "financiële crisis" waar we nu in zitten voor de omwenteling gaat zorgen.

Hopelijk gaan we ons daardoor straks beseffen dat we op een andere manier met geld om moeten gaan.

Daarbij komt ook: wat jij aandraagt klopt helemaal(dat van de hebzucht). Het wordt hoog tijd dat dat verandert.
pi_117764373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:03 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Geld is natuurlijk ook een ruilmiddel, daar heb je gelijk in. Schelpen of schapen zou niks anders zijn, maar toch voorspel ik dat de "financiële crisis" waar we nu in zitten voor de omwenteling gaat zorgen.

Hopelijk gaan we ons daardoor straks beseffen dat we op een andere manier met geld om moeten gaan.

Daarbij komt ook: wat jij aandraagt klopt helemaal(dat van de hebzucht). Het wordt hoog tijd dat dat verandert.
Ik vrees dat je de menselijke natuur (fors) onderschat en te rooskleurig inziet. Hebzucht gaat nooit weg, het is immers een reden dat we niet uitgestorven zijn toen we Afrika uittrokken. Maak alle mensen gelijk en er zal altijd een groep zijn die meer wil dan anderen om de kans op overleven te vergroten.
Het enige wat de crisis kan veranderen is dat we hebzucht in anderen willen beteugelen, niet zozeer hebzucht in onszelf.
C. Sagan
pi_117764993
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik vrees dat je de menselijke natuur (fors) onderschat en te rooskleurig inziet. Hebzucht gaat nooit weg, het is immers een reden dat we niet uitgestorven zijn toen we Afrika uittrokken. Maak alle mensen gelijk en er zal altijd een groep zijn die meer wil dan anderen om de kans op overleven te vergroten.
Het enige wat de crisis kan veranderen is dat we hebzucht in anderen willen beteugelen, niet zozeer hebzucht in onszelf.
Ik weet het niet. Er wordt zo makkelijk gezegd dat we zoveel te danken hebben aan deze nare eigenschap. Het klinkt een beetje als een excuus.
Ik denk zelf dat het maar ten dele waar is. Wij zijn groepswezens en derhalve sociaal. Compassie en attruïsme zijn ook menselijke eigenschappen waaraan we zeker ook onze overleving als soort te danken hebben.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:31:54 #78
249559 crew  Lavenderr
pi_117765546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Er wordt zo makkelijk gezegd dat we zoveel te danken hebben aan deze nare eigenschap. Het klinkt een beetje als een excuus.
Ik denk zelf dat het maar ten dele waar is. Wij zijn groepswezens en derhalve sociaal. Compassie en attruïsme zijn ook menselijke eigenschappen waaraan we zeker ook onze overleving als soort te danken hebben.
Precies, dat klinkt als een excuus. En zo wordt het ook vaak gebruikt .
pi_117765562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je ook gelijk, maar net zoals egoïsme niet het gehele verhaal is, is het ook naief om te denken dat in 2012 alle hebzucht gaat verdwijnen. Keer op keer zie je dat die eigenschap de kop opsteekt, van revoluties tot simpele spelletjes op tv op onbewoonde eilanden.
En het lijkt erop dat in ons land men graag de hebzucht van anderen wil aanpakken, maar het eigen gedrag niet aan wil passen. De bankier is de gebeten hond, maar ondertussen kopen we weer een tv op afbetaling, de nieuwste ipad of een nieuwe auto terwijl we afgunstig zijn naar anderen die precies dezelfde ipad, auto of tv heeft.

90% van de mensen is alleen altruistisch als ze er zelf beter van worden...
C. Sagan
pi_117765682
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je ook gelijk, maar net zoals egoïsme niet het gehele verhaal is, is het ook naief om te denken dat in 2012 alle hebzucht gaat verdwijnen. Keer op keer zie je dat die eigenschap de kop opsteekt, van revoluties tot simpele spelletjes op tv op onbewoonde eilanden.
En het lijkt erop dat in ons land men graag de hebzucht van anderen wil aanpakken, maar het eigen gedrag niet aan wil passen. De bankier is de gebeten hond, maar ondertussen kopen we weer een tv op afbetaling, de nieuwste ipad of een nieuwe auto terwijl we afgunstig zijn naar anderen die precies dezelfde ipad, auto of tv heeft.

Jij vergelijkt het destructieve manipulatieve gedrag van topbankiers met het kopen van een Ipad? Dat is wel lachen. Die ken ik nog niet.
pi_117766000
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:35 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Jij vergelijkt het destructieve manipulatieve gedrag van topbankiers met het kopen van een Ipad? Dat is wel lachen. Die ken ik nog niet.
Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe. Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.

Je kunt ook zonder de ipad en die 600 euro aan een persoon met minder geven, maar ja, hoe moet je dan je facebook checken?
C. Sagan
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:44:29 #82
341203 3-voud
pi_117766005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Correct. Het gras is altijd groener... Altijd.
De afgelopen 4000 jaar, nu in 2012 en de komende 100.000 jaar.
pi_117766121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe.
Nou toch echt niet hoor. Waar die mensen in de starbucks niemand benadelen doen die bankiers dat wel. Een vergelijking van niets.
quote:
Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.

Je kunt ook zonder de ipad en die 600 euro aan een persoon met minder geven, maar ja, hoe moet je dan je facebook checken?
Iemand iets onthouden is iets heel anders dan iemand iets afnemen. Nogmaals, je vergelijking is shit.
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:50:45 #84
341203 3-voud
pi_117766177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je dat vergelijk ik inderdaad en daarnaast zeg ik dat diegene die het hardst schreeuwen dat de banken rot zijn, hun eigen hebzucht niet inzien/willen erkennen. De schaal is groter, maar het principe is gelijk. Of je nu miljoenen bij elkaar schraapt door risico te nemen met andermans geld om zo "boven" de rest te staan, of met je imac bij de starbucks gast zitten om hip te zijn, het blijft hetzelfde principe. Jezelf beter willen voelen dan de rest. Meer willen dan de rest.

Mooi voorbeeld gister in POL.
User die sociaal is, de VVD uitkotst, de bezuinigen hekelt en meent dat alles eerlijker verdeeld moet worden etc.
Opeens werden zijn ziekteonkosten enorm verhoogd waardoor ie er voorlopig maandelijks warmpjes bij zit. Hij wel, anderen niet.

Zoals verwacht: met blije handjes en niks van niet accepteren of de staat vervloeken voor deze oneerlijkheid waar anderen benadeeld worden.
Egoïsme. Iedereen heeft het in welke vorm op welk plateau ook. Enkel diegenen die er succesvol mee worden, ergo rijkdommen vergaren, zijn "fout", "slecht", "bah" en de grootste egoisten. Totdat...
pi_117766394
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Nou toch echt niet hoor. Waar die mensen in de starbucks niemand benadelen doen die bankiers dat wel. Een vergelijking van niets.

[..]

Iemand iets onthouden is iets heel anders dan iemand iets afnemen. Nogmaals, je vergelijking is shit.
Is dat zo? Of je nu mijn pensioen onthoudt of mijn pensioen afneemt, ik zie het verschil niet. En zoals ik al zei, de schaal is anders, het gevolg ook, maar het principe niet. Puur aan jezelf denken om zo je leven te "verbeteren", zij het door meer geld dan wel door meer gadgets.
Het is en blijft hebzucht, alleen met andere gevolgen.
C. Sagan
pi_117766602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Is dat zo? Of je nu mijn pensioen onthoudt of mijn pensioen afneemt
Waar die ipad nooit belooft is aan die afrikanen is die andere mensen wel een pensioen belooft, waar ze zelf voor betaald hebben. Is het nou zó lastig om het verschil te erkennen? Denk eens na.
quote:
, ik zie het verschil niet.
Vreemd, want zo lastig is het niet.
quote:
En zoals ik al zei, de schaal is anders, het gevolg ook, maar het principe niet.
Jawel het principe is ook totaal anders. Het een is beloofd en wordt gestolen, het andere is nooit beloofd en slechts niet geschonken. Een gigantisch verschil.
quote:
Puur aan jezelf denken om zo je leven te "verbeteren", zij het door meer geld dan wel door meer gadgets.
Het is niet puur aan jezelf denken, het is gewoon leven. We leven in een maatschappij waar je geld verdient en dat uit kan geven. Nergens staat dat je de helft aan rijstbuikjes in Afrika moet geven. Daarentegen wordt ons wel wijsgemaakt dat als je geld betaald voor je pensioen dat je dat ook weer terugkrijgt op je oude dag. Het lijkt niet eens op elkaar, niet eens een beetje. Totale nonsens.
quote:
Het is en blijft hebzucht, alleen met andere gevolgen.
Het een is hebzucht het ander dieverij en manipulatie.
pi_117769472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:05 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Waar die ipad nooit belooft is aan die afrikanen is die andere mensen wel een pensioen belooft, waar ze zelf voor betaald hebben. Is het nou zó lastig om het verschil te erkennen? Denk eens na.

[..]

Vreemd, want zo lastig is het niet.

[..]

Jawel het principe is ook totaal anders. Het een is beloofd en wordt gestolen, het andere is nooit beloofd en slechts niet geschonken. Een gigantisch verschil.

[..]

Het is niet puur aan jezelf denken, het is gewoon leven. We leven in een maatschappij waar je geld verdient en dat uit kan geven. Nergens staat dat je de helft aan rijstbuikjes in Afrika moet geven. Daarentegen wordt ons wel wijsgemaakt dat als je geld betaald voor je pensioen dat je dat ook weer terugkrijgt op je oude dag. Het lijkt niet eens op elkaar, niet eens een beetje. Totale nonsens.

[..]

Het een is hebzucht het ander dieverij en manipulatie.
Nogmaals, je verwart principe met gevolgen. Het is en blijft meer willen hebben dan een ander, zij het geld, macht, status of spullen.
Een bank is nog nooit bij mij binnen geweest om mij geld af te nemen. We zijn vrijwillig in aandelen gestapt, pensioenfondsn opgebouwd, levensverzekeringen aangegaan. Het resultaat is dat dat geld in gevallen verkeerd is belegd waardoor het uiteindelijke doel niet gehaald werd. En ja, dat kan je de banken (deels) aanrekenen. Echter de banken zijn niet het gehele verhaal.
Als jij op je werk een bonus kan verdienen door harder/beter te werken, en dus de winst van het bedrijf te verbeteren, dan doe je dat ook, net zoals een bankier dat gedaan heeft. Dat is nu niet anders dan in de jaren '80, echter nu klapt de bubbel die we met zijn allen hebben opgeblazen.
Immers onze eonomie moet groeien, we willen minstens 3% koersstijging op onze aandelen, ons huis moet elk jaar meer waard worden, ons loon moet meer stijgen dan de inflatie, we willen meer, meer, meer.

Hebzucht pur sang.

En ja, de banken deden vrolijk mee, mooie praatjes, speculeren en risico nemen. Echter bankiers zijn ook maar mensen, 95% is zoals jij en ik, even hebzuchtig en dom als iedereen. En onder invloed van "het moet elk jaar beter" en de daaraan gelinkte bonussen zijn excessen ontstaan. Het overgrote deel van "de bankiers" heeft echt niet moedwillig jouw pensioen naar de kloten geholpen, dat is het resultaat van het geheel. Hebben ze (te grote) risico's genomen met andermans geld? Ja, maar dat is het gevolg van hoe we met zijn allen verwachtingen en gewenningen hebben gecreëerd.

De crisis is ontstaan door het systeem dat we zelf gecreëerd hebben, dat gebaseerd is op hebzucht. Van jou, van je ouders, van iedereen. Nu alles echt duidelijk wordt, is het zo makkelijk om "de bankier" erop aan te vallen, maar daarmee vergeten we heel gemakkelijk onze eigen rol in het geheel.

Natuurlijk heb je in het bankwezen de echte graaiers, maar dat is niet exclusief in die wereld. Er zijn zat penningmeesters bij lokale voetbalclubjes die de verenigingspot afromen om de nieuwe TV te betalen voor thuis. Echter in de bank wereld zijn de bedragen groter en vanwege de heksenjacht, is de aandacht groter.

Dus nogmaals, beide dingen, je slechte pensioen en de neigng om alsmaar de nieuwste spullen te kopen is gebaseerd op hetzelfde principe, hebben, hebben, hebben.

En je ontkent je eigen hebzucht. Ja, we leven in een maatschappij waarin je werkt voor een loon en nee, het is geen wet om te geven aan diegene die minder hebben, maar hoe noem je het dan, als het geen hebzucht is, dat je geen geld geeft aan diegenen die minder hebben dan jij? Omdat jij meer recht hebt op dat geld omdat je ervoor werkt? Er zijn zat voorbeelden te bedenken van mensen die veel harder werken dan jij maar, ook eventueel omgerekend naar hun economie, veel minder krijgen. Omdat jouw loon en het uitgeven daarvan goed is voor onze economie? Omdat ze een andere groep zijn?
Waarom zou je je geld niet weggeven aan zo'n persoon zodat deze hetzelfde krijgt als jij (voor meer werk alsnog)?

Lijkt mij een redelijk geval van hebzucht en jezelf, eventueel via de groep een betere positie bezorgen.

Iedereen heeft een mate van hebzucht, dat is integraal met de menselijke geest en zal, niet in de nabije toekomst, en zeker niet in 2012 veranderen.
C. Sagan
pi_117770002
quote:
De einddatum van de huidige kringloop wordt weergegeven als 13.0.0.0.0
Wat er gaat gebeuren is dat we overgaan van '12' naar '13'. Wat dit precies betekent weet ik niet. Wellicht dat het te maken heeft met evolutie. Of dat de 13e stam der mensheid de macht over de aarde krijgt.

In ieder geval zijn ze al dingen aan het aanpassen. Bijvoorbeeld de maximum snelheid van 120 naar 130. Dus van 12 naar 13. Het zal me niet verbazen als ze een extra ster toevoegen aan de EU vlag en later zelfs het aantal maandan naar 13 verhogen met elk 28 dagen.
pi_117770075
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nogmaals, je verwart principe met gevolgen. Het is en blijft meer willen hebben dan een ander, zij het geld, macht, status of spullen.
Nee dat is het dus niet. Het is niet meer dán maar gewoon willen hebben. Allemaal suggestieve bocht wat je nu verkondigt.
quote:
Een bank is nog nooit bij mij binnen geweest om mij geld af te nemen. We zijn vrijwillig in aandelen gestapt, pensioenfondsn opgebouwd, levensverzekeringen aangegaan.
De bank is dus wel bij jou langs geweest om over het speculeren te praten? Slaat weer nergens op wat je nu zegt.
quote:
Het resultaat is dat dat geld in gevallen verkeerd is belegd waardoor het uiteindelijke doel niet gehaald werd. En ja, dat kan je de banken (deels) aanrekenen. Echter de banken zijn niet het gehele verhaal.
Wel het verhaal waar ik nu op doel, die begint en eindigt bij de banken. En de burger mag er voor opdraaien. Totaal niet te vergelijken met hetgeen waar jij het collectief van beschuldigt.
quote:
Als jij op je werk een bonus kan verdienen door harder/beter te werken, en dus de winst van het bedrijf te verbeteren, dan doe je dat ook, net zoals een bankier dat gedaan heeft.
Als mijn baas mij vraagt onethische zaken te doen voor hem heb ik gewoon de keus om nee te zeggen.
quote:
Dat is nu niet anders dan in de jaren '80, echter nu klapt de bubbel die we met zijn allen hebben opgeblazen.
Met zijn allen? Ik zal het je nog sterker vertellen, het is nu niet anders dan 1913. Toen de bankiers de eerste adem in de bubbel bliezen.
quote:
Immers onze eonomie moet groeien, we willen minstens 3% koersstijging op onze aandelen, ons huis moet elk jaar meer waard worden, ons loon moet meer stijgen dan de inflatie, we willen meer, meer, meer.
Nog meer suggestieve bocht. Ik voel mij niet aangesproken.
quote:
Hebzucht pur sang.
Not guilty.
quote:
En ja, de banken deden vrolijk mee, mooie praatjes, speculeren en risico nemen. Echter bankiers zijn ook maar mensen, 95% is zoals jij en ik, even hebzuchtig en dom als iedereen.
Ja ja. Lekker makkelijk. Dit heeft niets met domheid te maken, in tegendeel. Slimme mensen hebben het spel slim gespeeld; over de rug van anderen.

quote:
En onder invloed van "het moet elk jaar beter" en de daaraan gelinkte bonussen zijn excessen ontstaan.
Het overgrote deel van "de bankiers" heeft echt niet moedwillig jouw pensioen naar de kloten geholpen, dat is het resultaat van het geheel.
Als een dronken bestuurder mijn kind doodrijdt doet hij dat ook niet expres. Maar hij wist verdomd goed wat het resultaat kon worden toen hij in de auto stapte.
quote:
Hebben ze (te grote) risico's genomen met andermans geld? Ja, maar dat is het gevolg van hoe we met zijn allen verwachtingen en gewenningen hebben gecreëerd.
Onzin. De meeste mensen hebben de ballen verstand van financiële zaken, die hebben slechts verwachtingen van de dingen die hun beloofd zijn.
quote:
De crisis is ontstaan door het systeem dat we zelf gecreëerd hebben, dat gebaseerd is op hebzucht.
Wij hebben het systeem niet gemaakt. Dat hebben bankiers gedaan, in 1913.
quote:
Van jou, van je ouders, van iedereen. Nu alles echt duidelijk wordt, is het zo makkelijk om "de bankier" erop aan te vallen, maar daarmee vergeten we heel gemakkelijk onze eigen rol in het geheel.
Ik heb geen rol, geen enkele.
quote:
Natuurlijk heb je in het bankwezen de echte graaiers, maar dat is niet exclusief in die wereld. Er zijn zat penningmeesters bij lokale voetbalclubjes die de verenigingspot afromen om de nieuwe TV te betalen voor thuis. Echter in de bank wereld zijn de bedragen groter en vanwege de heksenjacht, is de aandacht groter.
Dit heeft niets met nickel and diming te maken. Dit zijn mensen die het systeem opgezet hebben en met dat systeem de aarde omgetoverd hebben tot een corporatie. Een gevangenis van schuld.
quote:
Dus nogmaals, beide dingen, je slechte pensioen en de neigng om alsmaar de nieuwste spullen te kopen is gebaseerd op hetzelfde principe, hebben, hebben, hebben.
Hou toch eens op met die suggestieve bocht van je. Ik heb die neiging helemaal niet.
quote:
En je ontkent je eigen hebzucht. Ja, we leven in een maatschappij waarin je werkt voor een loon en nee, het is geen wet om te geven aan diegene die minder hebben, maar hoe noem je het dan, als het geen hebzucht is, dat je geen geld geeft aan diegenen die minder hebben dan jij?
Een bewuste keus om in mijzelf te investeren is geen hebzucht. Zeker niet in dit geval waar ik anderen niks ontneem en niet eens weet wat diegene nodig heeft. Wil je die mensen écht helpen zullen we uit de gevangenis van schuld moeten komen zodat landen de middelen hebben om andere landen te helpen. Het is een symptoom van het huidige systeem. Een enkel individu zal daar niets aan kunnen veranderen, derhalve zijn zij niet hebzuchtig als zij het ook niet proberen op de manier die jij voorstelt.
quote:
Omdat jij meer recht hebt op dat geld omdat je ervoor werkt? Er zijn zat voorbeelden te bedenken van mensen die veel harder werken dan jij maar, ook eventueel omgerekend naar hun economie, veel minder krijgen.
En dat verklaart mijn hebzucht? Wat een onzin man.
quote:
Omdat jouw loon en het uitgeven daarvan goed is voor onze economie? Omdat ze een andere groep zijn?
Waarom zou je je geld niet weggeven aan zo'n persoon zodat deze hetzelfde krijgt als jij (voor meer werk alsnog)?
Hoe weet ik dat hij niet hetzelfde krijgt? Ik moet nagaan of iedereen hetzelfde krijgt en daaruit conclusies trekken en levensmiddelen afstaan? Want anders ben ik hebzuchtig? :')
quote:
Lijkt mij een redelijk geval van hebzucht en jezelf, eventueel via de groep een betere positie bezorgen.
Nee totaal niet. Die positie krijg ik namelijk niet over de rug van die arme Afrikanen.
quote:
Iedereen heeft een mate van hebzucht, dat is integraal met de menselijke geest en zal, niet in de nabije toekomst, en zeker niet in 2012 veranderen.
Dat zal best. Maar wat jij zegt slaat nergens op.

[ Bericht 0% gewijzigd door HyperViper op 09-10-2012 13:00:47 ]
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:23:10 #90
341203 3-voud
pi_117771347
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Een bank is nog nooit bij mij binnen geweest om mij geld af te nemen. We zijn vrijwillig in aandelen gestapt, pensioenfondsn opgebouwd, levensverzekeringen aangegaan. Het resultaat is dat dat geld in gevallen verkeerd is belegd waardoor het uiteindelijke doel niet gehaald werd. En ja, dat kan je de banken (deels) aanrekenen. Echter de banken zijn niet het gehele verhaal.
Als jij op je werk een bonus kan verdienen door harder/beter te werken, en dus de winst van het bedrijf te verbeteren, dan doe je dat ook, net zoals een bankier dat gedaan heeft. Dat is nu niet anders dan in de jaren '80, echter nu klapt de bubbel die we met zijn allen hebben opgeblazen.

Hebzucht pur sang.

En ja, de banken deden vrolijk mee, mooie praatjes, speculeren en risico nemen. Echter bankiers zijn ook maar mensen, 95% is zoals jij en ik, even hebzuchtig en dom als iedereen. En onder invloed van "het moet elk jaar beter" en de daaraan gelinkte bonussen zijn excessen ontstaan. Het overgrote deel van "de bankiers" heeft echt niet moedwillig jouw pensioen naar de kloten geholpen, dat is het resultaat van het geheel. Hebben ze (te grote) risico's genomen met andermans geld? Ja, maar dat is het gevolg van hoe we met zijn allen verwachtingen en gewenningen hebben gecreëerd.

De crisis is ontstaan door het systeem dat we zelf gecreëerd hebben, dat gebaseerd is op hebzucht. Van jou, van je ouders, van iedereen. Nu alles echt duidelijk wordt, is het zo makkelijk om "de bankier" erop aan te vallen, maar daarmee vergeten we heel gemakkelijk onze eigen rol in het geheel.

En je ontkent je eigen hebzucht. Ja, we leven in een maatschappij waarin je werkt voor een loon en nee, het is geen wet om te geven aan diegene die minder hebben, maar hoe noem je het dan, als het geen hebzucht is, dat je geen geld geeft aan diegenen die minder hebben dan jij? Omdat jij meer recht hebt op dat geld omdat je ervoor werkt? Er zijn zat voorbeelden te bedenken van mensen die veel harder werken dan jij maar, ook eventueel omgerekend naar hun economie, veel minder krijgen. Omdat jouw loon en het uitgeven daarvan goed is voor onze economie? Omdat ze een andere groep zijn?

En zo zit het.
pi_117772833
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat de een direct de andere benadeelt. The Stranger bedoelt dat beide gedragingen direct te maken hebben met hebzucht en statuslijerij.

quote:
Ja, maar dat is niet wat hij wilde vergelijken, denk ik.
Het gaat erom dat de ongelijkheid in stand blijft door onze ondeugden, zoals hebzucht.
pi_117779454
Geld is niet het probleem, maar de manier waarop het gebruikt wordt, ook wel bekend als ons huidige economische systeem. We kunnen alles, maar doen het niet vanwege geld.

Voorbeeld: Gezondheidszorg. We moeten bezuinigen op bijvoorbeeld dure medicijnen, omdat er niet genoeg geld is. Blijkbaar is de mensheid als geheel te debiel om door te hebben dat de medicijnen gewoon gemaakt kunnen worden en dus oneindig veel levens gewoon gered kunnen worden. Maar we doen het gewoonweg niet omdat er zogenaamd niet (genoeg) betaald kan worden.

De zogenaamde top die alle macht in handen heeft en hier bewust mee handelt zie ik als kankergezwellen voor de maatschappij. Mensen die bewust op deze manier handelen, puur en alleen om winst, ten koste van miljoenen levens en een algemene gezondheid, mogen van mij part direct sterven. Let wel, het gaat altijd om individuen. Als jij een bonus krijgt omdat je harder werkt voor je baas dan is dat mooi voor je. Doe je dit door mensen op te lichten, dan kan je wat terug verwachten.

Nu neem ik de zorg als voorbeeld, maar dit kan je op zoveel takken doorspelen. Punt is dat er genoeg oplossingen zijn, maar dat het tegen wordt gehouden door hebzucht van een bepaalde groep. Veel mensen die dit weten, maar blijkbaar nog niet genoeg om iets anders door te kunnen zetten.

Voor de lui die dagelijks bewust met levens spelen: Karmaaa, we're waiting for you!
pi_117783349
Ik vind het een beetje onzin. De wereld kan toch niet binnen één dag zomaar vergaan? Het heeft er verschrikkelijk lang over gedaan om zichzelf tot een bewoonde wereld te vormen, hoe kan dat nou opeens in één klap over zijn?
Bij alles wat er nu gebeurd hoor ik steeds 'dit is een teken dat de wereld vergaat!'
Nou sorry hoor.. en als de wereld wel vergaat, gaan we tenminste met z'n allen en ik heb alles gedaan wat ik persé wilde doen voor ik dood ging. Verder kan ik er ook niks meer aan doen.
pi_117783555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:37 schreef chassity het volgende:
Ik vind het een beetje onzin. De wereld kan toch niet binnen één dag zomaar vergaan? Het heeft er verschrikkelijk lang over gedaan om zichzelf tot een bewoonde wereld te vormen, hoe kan dat nou opeens in één klap over zijn?
Bij alles wat er nu gebeurd hoor ik steeds 'dit is een teken dat de wereld vergaat!'
Nou sorry hoor.. en als de wereld wel vergaat, gaan we tenminste met z'n allen en ik heb alles gedaan wat ik persé wilde doen voor ik dood ging. Verder kan ik er ook niks meer aan doen.
Op zich kan de wereld prima in één klap vergaan hoor..
pi_117784146
quote:
Waar dan? Ik hoor dat nooit namelijk.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:23:08 #96
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117785496
quote:
Dat kan prima. 1 Meteoriet van enkele tientallen kilometers doorsnee & *Klaboem*

... maar het idee an sich is al onzin. Helemaal niemand die het over "het vergaan van de wereld" heeft bedoelt dat ie werkelijk vergaat, explodeert of wat dan ook.

Men bedoelt de menselijke beschaving en/of de natuur. Dus: Aarde wordt onleefbaar o.i.d. jarenlange zonsverduistering (waar 90% aan dood gaat (dieren & planten)) en dat soort zaken.
[edit: in de meeste gevallen bedoelt men zelfs slechts de ons bekende "beschaving"]

De meesten zullen je beamen dat de planeet er wel weer bovenop komt. (ALS er iets zou gebeuren)

edit:
Een gamma-burst afkomstig van een ander zonnestelsel (een supernova) kan overigens ook AL het leven op aarde vernietigen. Zelfs onze zon kan het leven "nemen" met een stevige uitbarsting.

[ Bericht 1% gewijzigd door R0N1N op 09-10-2012 19:35:13 ]
pi_117793481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:23 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat kan prima. 1 Meteoriet van enkele tientallen kilometers doorsnee & *Klaboem*

... maar het idee an sich is al onzin. Helemaal niemand die het over "het vergaan van de wereld" heeft bedoelt dat ie werkelijk vergaat, explodeert of wat dan ook.

Men bedoelt de menselijke beschaving en/of de natuur. Dus: Aarde wordt onleefbaar o.i.d. jarenlange zonsverduistering (waar 90% aan dood gaat (dieren & planten)) en dat soort zaken.
[edit: in de meeste gevallen bedoelt men zelfs slechts de ons bekende "beschaving"]

De meesten zullen je beamen dat de planeet er wel weer bovenop komt. (ALS er iets zou gebeuren)

edit:
Een gamma-burst afkomstig van een ander zonnestelsel (een supernova) kan overigens ook AL het leven op aarde vernietigen. Zelfs onze zon kan het leven "nemen" met een stevige uitbarsting.
Dat is zo onjuist. Heb je enig idee hoe de maan is ontstaan? Destijds botste een kleine planeet tegen de (nog niet gevormde) aarde aan en uit die brokstukken is de maan ontstaan. Sowieso is dat bewijs dat de natuur in staat is zich te herstellen (wat meerdere malen in de geschiedenis is gebeurd, denk aan snowball earth of de meteoriet die de dino's liet uitsterven).

Het enige is dat de wereld zoals we die kennen ophoudt te bestaan.
pi_117793614
Ja, nogmaals, wie beweert er nou echt concreet ihkv 2012 dat de wereld vergaat?
Hollywood?
pi_117793664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:45 schreef lezzer het volgende:
Ja, nogmaals, wie beweert er nou echt concreet ihkv 2012 dat de wereld vergaat?
Hollywood?
Ik beweer dat de wereld vergaat in 2012.

De wereld vergaat in 2012.
pi_117793953
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:46 schreef rareziekte het volgende:

[..]

Ik beweer dat de wereld vergaat in 2012.

De wereld vergaat in 2012.
Ok, waarom denk je dat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')