quote:Op donderdag 8 november 2012 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
Mijn gedachte over 21 dec is dat ik gewoon moet werken.
Lekker zeg!quote:Op donderdag 8 november 2012 19:54 schreef R0N1N het volgende:
[..]Ikke lekker niet
![]()
"Gewoon" 3 weken vrij genomen(niet speciaal hiervoor overigens, maar als er dan wat gebeurt, zit ik iig bovenop al m'n bug out gear
)
Dat hoop ik welquote:Op donderdag 8 november 2012 19:58 schreef Lavenderr het volgende:
Lekker zeg!
3 weken vrij! Als het een beetje meezit met het weer kun je nog lekker toeren met de motor ook
Pffffff....wat een opluchtingquote:Op zondag 18 november 2012 17:43 schreef R0N1N het volgende:
'Wereld vergaat niet op 21-12-12'
& de paus kan het weten natuurlijk
Vat ik op als de sleutel naar het bewustzijn van het Goddelijke recht in plaats van de zogenaamde politieke correctheid. Het eeuwige leven duidt daarbij naar mijn inziens op het bewustzijn dat je hier in een lichaam leeft, als onderdeel van een geheel en dat het achterlaten van je lichaam of persoonlijkheid niet het einde van 'je' leven is.quote:Volgens de paus wil Jezus dat zijn volgelingen niet nieuwsgierig zijn naar voorspellingen over de dag des oordeels, maar wil hij hen ''de sleutel geven om vandaag de juiste weg te bewandelen en morgen het eeuwige leven in te gaan''.
Dan zie je iets anders als ik.quote:Op zondag 18 november 2012 20:41 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het wel grappig dat alle alu hoedjes inmiddels van mening zijn veranderd en 2 jaar geleden nog heilig er van overtuigd waren met die kut niburu etc. dat het allemaal zou gaan gebeuren.
Nu geloven ze er niet meer zo in hier in TRU, faalhazen.
Wel lachen als er dan wel echt iets gebeurt, lol!quote:Op zondag 18 november 2012 20:41 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het wel grappig dat alle alu hoedjes inmiddels van mening zijn veranderd en 2 jaar geleden nog heilig er van overtuigd waren met die kut niburu etc. dat het allemaal zou gaan gebeuren.
Nu geloven ze er niet meer zo in hier in TRU, faalhazen.
Tuurlijk weet de paus datquote:Op zondag 18 november 2012 17:43 schreef R0N1N het volgende:
'Wereld vergaat niet op 21-12-12'
& de paus kan het weten natuurlijk
Dus de Maya's hadden een slimmere manier om de apocalypsbehoefte van mensen op te vangen?quote:Op zondag 25 november 2012 09:19 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
24-11-2012
De Maya’s en het einde van de wereld: een mythe
[ afbeelding ]
Velen geloven dat de mensheid nog maar iets minder dan een maand voor de boeg heeft: in december 2012 vergaat de wereld. En vaak wordt daarbij aan de Maya-kalender gerefereerd. Een naar sprookje dat we vandaag de dag een happy end meegeven: er klopt namelijk niets van!
Het houdt heel veel mensen in zijn ban: het einde van de wereld. Volgens velen staat het vergaan van de wereld gepland voor 21 december 2012. Hoe de wereld precies vergaat, daar lopen de meningen over uiteen. Van een verwoestende zonnestorm en de omkering van de magnetische polen van de aarde tot de mysterieuze planeet Niburu die te dicht bij de aarde in de buurt zou komen. Wat deze specifieke doemscenario’s betreft, kunnen we u geruststellen: wetenschappers hebben al uitgebreid aangetoond dat de wereld dit jaar in ieder geval niet op deze drie manieren zal vergaan.
De kalender
De overtuiging dat de aarde dit jaar nog vergaat, ontlenen mensen aan een slecht begrepen oude beschaving: de Maya’s. Of beter gezegd: aan de kalender van de Maya’s. De oude beschaving hield er meerdere kalenders op na, waaronder de kalender van de Lange Telling. Deze kalender bestaat net als de kalenders die wij vandaag de dag gebruiken uit cycli. Wanneer een dag voorbij is, begint een nieuwe dag, wanneer dat zeven keer op rij gebeurd is, begint een nieuwe week en als dat vier keer gebeurd is, start een nieuwe maand. Na twaalf van die ‘nieuwe’ maanden, start een nieuw jaar. De kalender van de Lange Telling telt dagen, maanden, jaren en twintig perioden van 400 jaar. Die twintig perioden van 400 jaar zouden er volgens de berekeningen nu bijna opzitten: in december 2012 hebben we die achter de rug. Het einde van de kalender is aangebroken, zo willen angstaanjagende berichten op dubieuze websites ons doen geloven. Een absurde bewering. Niemand gooit toch zijn verjaardagskalender op 31 december in de prullenbak? In plaats daarvan bladert u druk terug naar januari en laat u de cyclus opnieuw beginnen. En dat is exact wat ook de Maya’s zouden hebben gedaan, schrijft antropoloog David Webster. “De Maya’s zouden natuurlijk gewoon opnieuw een andere cyclus zijn begonnen zoals ze ook daarvoor deden. En hun wereld zou gewoon zijn doorgegaan.”
Over 7000 jaar…
Overtuigend bewijs dat geen enkele weldenkende Maya dacht dat de wereld in 2012 zou vergaan, vonden archeologen in mei van dit jaar. In Guatemala vonden ze op een muur allerlei berekeningen. In die berekeningen troffen onderzoekers een datum aan die zo’n 7000 jaar in de toekomst ligt. Blijkbaar dachten de Maya’s dus al na over tijden na 21 december 2012. “De oude Maya’s voorspelden dat de wereld door zou gaan en dat alles over 7000 jaar nog hetzelfde zou zijn,” vertelde onderzoeker William Saturno van de universiteit van Boston, naar aanleiding van de ontdekking.
[ afbeelding ]
De Maya’s bouwden indrukwekkende steden. Hier ziet u de overblijfselen van de stad Uxmal. Foto: Palimp Sesto (via Wikimedia Commons).
Continuïteit
Het moge duidelijk zijn dat we de kalender van de Maya’s volledig verkeerd interpreteren. En dat komt omdat we er vanuit een verkeerde invalshoek naar kijken. We bekijken de kalenders en zoeken naar aanwijzingen die erop zouden kunnen wijzen dat de Maya’s het einde van de wereld voorspelden. De Maya’s waren daar helemaal niet zo mee bezig. Zij maakten hun kalenders niet om het einde van de wereld in kaart te brengen, maar wilden juist continuïteit en stabiliteit promoten. Ook bij de Maya’s gingen dingen wel eens mis. Zo had de beschaving af en toe te maken met politieke onrust. In zo’n periode verwezen de Maya’s graag naar het einde van de kalender van de Lange Telling, niet omdat dan alles voorbij zou zijn, maar omdat alles dan opnieuw zou beginnen. Een schone lei. Een frisse start. Als de Maya’s met hun kalenders al iets voorspellen, dan is het het voortbestaan van onze planeet en de mensheid.
Maar waarom?
Het wetenschappelijk bewijs tegen al die wilde claims omtrent het vergaan van de wereld, stapelt zich op. Maar hoe luider de wetenschap de claims tegenspreekt, hoe luider ook de stem van de angstaanjagende dubieuze websites wordt. Waarom willen mensen zo graag geloven dat de wereld toch vergaat? Onderzoeker Lorenzo DiTommaso heeft zich langdurig in dat vraagstuk vastgebeten. Zijn conclusie is misschien wat verrassend: het idee van een apocalyps geeft mensen hoop. “De wereld wordt vaak gezien als een hele nare plaats, gevuld met onderdrukking, onrechtvaardigheid en de dreiging van de dood,” vertelt hij. “Apocalyptiek vormt een krachtige reactie daarop: de wereld is zo slecht dat deze niet hersteld kan worden, en dus wordt deze weggevaagd.” Het idee dat zo’n apocalyps verlossing brengt, komt uit tal van hoeken. Diverse godsdiensten spreken bijvoorbeeld over het vergaan van de wereld. “Het Jodendom, Christendom en de Islam voorspellen allemaal een apocalyps. Het einde van de wereld, vaak met een dag des oordeels en een Armageddon, reflecteert het verlangen om aan het bestaan te ontsnappen, de vijanden te bestraffen en gelijk gesteld te worden aan een hogere macht of transcendente realiteit.” Dat steeds meer mensen in een apocalyps gaan geloven, is ergens logisch, stelt DiTomasso. “Een reden daarvoor is dat dingen zo onherstelbaar kapot lijken te zijn: het milieu, de economie, het politieke systeem.” Welbeschouwd is het de onzekerheid over onze toekomst die de apocalyptiek een boost geeft.
[ afbeelding ]
Kunstwerken van de Maya’s. Links is te zien hoe een belangrijk persoon een ondergeschikte verbiedt om aan de chocolade te komen. Rechts een beeldje. Foto rechts: Shooting Brooklyn (via Wikimedia Commons).
De mensen die zich vastklampen aan het vergaan van de wereld zijn vaak ook niet voor rede vatbaar. Hoe de wetenschap ook haar best doet om de wilde claims te weerleggen: ze blijven geloven dat de wereld zal vergaan. Enerzijds is dat natuurlijk te verklaren door het onderzoek van DiTomasso: mensen hebben die apocalyptiek als het ware nodig. Maar er zijn meer redenen die kunnen verklaren waarom mensen zo overtuigd kunnen raken van iets wat door vele anderen op overtuigende wijze wordt tegengesproken. Mensen die geloven in apocalyptiek lezen er ook graag over. En hoe meer ze erover lezen, hoe vaker hun eigen ideeën bevestigd worden en hoe sterker hun overtuiging wordt. Maar hoe kijken deze mensen straks tegen hun theorie aan als het 22 december wordt en de aarde weigert te vergaan? Waarschijnlijk volgt er dan snel een nieuwe voorspelling, want blijkbaar heeft de mensheid op zijn tijd een apocalyps nodig om naar uit te kijken.
(scientias.nl)
hoe dsn?quote:Op zondag 25 november 2012 10:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus de Maya's hadden een slimmere manier om de apocalypsbehoefte van mensen op te vangen?
Door te verwijzen naar een periode waarin men een nieuwe start kon maken ten tijde van bv. politieke onrust. De Maya's waren totaal niet met het einde van de wereld bezig, volgens het artikel.quote:
Ja, had hetin het topic waar dat stuk tekst vandaan kwam gelezen.quote:Op zondag 25 november 2012 10:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Door te verwijzen naar een periode waarin men een nieuwe start kon maken ten tijde van bv. politieke onrust. De Maya's waren totaal niet met het einde van de wereld bezig, volgens het artikel.
Als je het even leest, weet je het ook.
Koffie doet wonderen!quote:Op zondag 25 november 2012 10:48 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Ja, had hetin het topic waar dat stuk tekst vandaan kwam gelezen.
Maar ben net een kwartier wakker dus nog niet heel alert
Ha, een oude hippiequote:
Ik snap er niets van...quote:Op zondag 25 november 2012 12:31 schreef Summers het volgende:
Deze ook interessant , hij heeft het ook over ontwakend bewustzijn en ook over een wetenschappelijk experiment op 21 dec , heb het nog niet opgezocht maar moet nu weg .
hij heeft het ook over planetary alignment, maar in welk opzicht?quote:Op zondag 25 november 2012 12:31 schreef Summers het volgende:
Deze ook interessant , hij heeft het ook over ontwakend bewustzijn en ook over een wetenschappelijk experiment op 21 dec , heb het nog niet opgezocht maar moet nu weg .
Ik mis Harold Camping nog.quote:Op zondag 25 november 2012 23:26 schreef R0N1N het volgende:
![]()
Voorgaande 3 users voeren dus al 10 jaar dezelfde discussie ... en nog geen steek verder gekomen ... hmmm ...![]()
![]()
Hoe voelt dat nou, nu die datum dan eindelijk nadert ?
Stiekem deelt hij het recept van het welbekende gekruide Mayaanse braadkippetje.quote:Op zondag 25 november 2012 15:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik snap er niets van...
Nou ik heb het idee dat hij maar wat roept over frequenties en protonen ed, zonder dat hij er veel vanaf weet.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Stiekem deelt hij het recept van het welbekende gekruide Mayaanse braadkippetje.
Waar heeft hij deze kennis vandaan? Bronnen? Moeten we hem geloven puur omdat ie het uiterlijk heeft van een indiaan?
Hier wordt het beter uitgelegd:quote:Op zondag 2 december 2012 09:27 schreef Spellmeista het volgende:
Hier wordt het allemaal heel goed uitgelegd:
http://www.ancient-world-mysteries.com/2012.html
Het gaat om de "samenkomst" van de aarde (winterzonnewende), de zon en de galactische evenaar.
Dat komt omdat de believers in dit soort zaken elkaar altijd klakkeloos napraten zonder door te hebben dat het je reinste onzin is. Echter keer op keer blijven dezelfde foutieve uitspraken terugkomen.quote:Op maandag 3 december 2012 04:52 schreef Chokeme het volgende:
Bizar dat mensen die echt 0.0 weten over de Maya's, laat staan de Mayareligie aanhangen, in rep en roer zijn omdat 1 (van de 15000) gevonden Mayateksten iets (inderdaad iets, want wat precies is niet duidelijk) over 2012 rept.
Als diezelfde mensen nou een beetje verstand van de Maya's hadden, zouden ze weten dat we natuurlijk op 01-10-4772 de kroning van K'inich Janaab' Pakal vierenMakes you wonder..
Dat was ik!quote:Op zondag 25 november 2012 22:43 schreef DemonRage het volgende:
(en iemand die dacht dat het 12-12-12 was...)
Als die op jou terecht komt maak je niet veel mee...quote:Op maandag 3 december 2012 09:10 schreef dada3322 het volgende:
Ik laat me verassen, zo'n komeet lijkt me wel vet om mee te maken though.
Het is natuurlijk wel een spectaculair einde. Zoveel mensen gaan gewoon dood. Een komeet op je hoofd is weer eens iets anders. En het einde van de wereld meemaken ook.. Eigenlijk moet je dat niet willen missenquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als die op jou terecht komt maak je niet veel mee...
Toch zou ik dat liever vanaf de top van een hoge berg bekijken, met een fantastisch uitzicht dan op een regenachtige dinsdagmiddag op m'n werk ineens een flits buiten het raam zienquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een spectaculair einde. Zoveel mensen gaan gewoon dood. Een komeet op je hoofd is weer eens iets anders. En het einde van de wereld meemaken ook.. Eigenlijk moet je dat niet willen missen
Je zou vrij kunnen nemen die dag.. Maar ja, als er dan niks gebeurt, dan heb je voor niks een vrije dag genomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Toch zou ik dat liever vanaf de top van een hoge berg bekijken, met een fantastisch uitzicht dan op een regenachtige dinsdagmiddag op m'n werk ineens een flits buiten het raam zien
De tering, waar heb jij aan gezetenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Summers het volgende:
Ontwakend bewustzijn merk ik al , moet je opletten hoeveel mensen op de wereld zeggen dat ze wakker zijn geworden en de illusie van de wereld waar we in leven inzien en beseffen dat we allemaal 1 zijn en we allemaal verantwoordelijkheid zijn voor de aarde en niet meer geloven in de illusie van afgescheidenheid wat overal in ons leven voorkomt en word gevoed , mensen gaan weer terug naar hun hart en beginnen vanuit hun hart te denken ipv vanuit ego wat ons is aangeleerd . De sluier word opgelicht van de wereld . De verandering is BEZIG , we gaan terug naar onszelf en vandaaruit zal de wereld mee veranderen , een ander bewustzijn brengt ander gedrag . We zijn wijsgemaakt dat de macht altijd buiten ons ligt maar die ligt in onszelfSorry maar de non believers kunnen nooit meer zeggen dat er niks aan de hand is en steeds meer mensen zullen ontwaken !! wie wakker is uit de illusie van deze wereld gaat NOOIT meer slapen en zal het oude achterlaten !!
Wow! Ik hoop zo dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Summers het volgende:
Ontwakend bewustzijn merk ik al , moet je opletten hoeveel mensen op de wereld zeggen dat ze wakker zijn geworden en de illusie van de wereld waar we in leven inzien en beseffen dat we allemaal 1 zijn en we allemaal verantwoordelijkheid zijn voor de aarde en niet meer geloven in de illusie van afgescheidenheid wat overal in ons leven voorkomt en word gevoed , mensen gaan weer terug naar hun hart en beginnen vanuit hun hart te denken ipv vanuit ego wat ons is aangeleerd . De sluier word opgelicht van de wereld . De verandering is BEZIG , we gaan terug naar onszelf en vandaaruit zal de wereld mee veranderen , een ander bewustzijn brengt ander gedrag . We zijn wijsgemaakt dat de macht altijd buiten ons ligt maar die ligt in onszelfSorry maar de non believers kunnen nooit meer zeggen dat er niks aan de hand is en steeds meer mensen zullen ontwaken !! wie wakker is uit de illusie van deze wereld gaat NOOIT meer slapen en zal het oude achterlaten !!
Dat hoor ik al 1,5 jaar ... merk er niets van.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Summers het volgende:
kapitalistische wereld is juist goed.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:06 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat hoor ik al 1,5 jaar ... merk er niets van.
Daarentegen is een allesvernietigende oorlog rond het MO dichterbij dan ooit.
Het gedrag van mensen wordt alleen maar intoleranter & gewelddadiger.
Als er al meer mensen vanuit hun hart denken, zijn het vooral degene met een inktzwarte versie.
Het enige positieve is dat mensen beginnen in te zien dat het huidige kapitalistische, monetaire systeem onhoudbaar is geworden. De dictatuur van de corporatie zou wel eens afgelopen kunnen zijn. (maar dan niet dankzij enig Nederlands protest ! )
Is dat een feit of een onderbuikgevoel?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:06 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Met andere woorden, ook al zijn er regionen waar het niet beter is, over het algemeen wordt het dus (langzaam) beter.quote:The world has become more peaceful for the first time since 2009, according to the 2012 Global Peace Index. All regions excluding the Middle East and North Africa saw an improvements in levels of overall peacefulness.
quote:In attempting to gauge peacefulness, the GPI investigates the extent to which countries are involved in ongoing domestic and international conflicts. It also seeks to evaluate the level of harmony or discord within a nation; ten indicators broadly assess what might be described as safety and security in society.
The assertion is that low crime rates, minimal incidences of terrorist acts and violent demonstrations,
harmonious relations with neighbouring countries, a stable political scene and a small proportion of the population being internally displaced or refugees can be equated with peacefulness.
Eight further indicators are related to a country’s military build-up
Dan is het misschien ook onvermijdelijk dat er een tegenpool moet groeien om daartegen opgewassen te zijn .quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:06 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Wat is denken in inktzwarte versie ?quote:Als er al meer mensen vanuit hun hart denken, zijn het vooral degene met een inktzwarte versie.
Op zich is inzien dat het systeem onhoudbaar is al een ontwaken omdat je voor een alternatief buiten het systeem moet gaan denken en dus voorbij je huidig bewustzijn .quote:Het enige positieve is dat mensen beginnen in te zien dat het huidige kapitalistische, monetaire systeem onhoudbaar is geworden. De dictatuur van de corporatie zou wel eens afgelopen kunnen zijn. (maar dan niet dankzij enig Nederlands protest ! )
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Summers het volgende:
Als ze een war of terror die al 10 jaar duurt en waar ze land na land binnenvallen en de bloederige zoektocht naar massavernietigingswapens uit de lijst laten kan ik me voorstellen dat het nog nooit zo vredig is geweest .quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is dat een feit of een onderbuikgevoel?
Volgens de global peace index is de wereld in 2012 juist vreedzamer geworden...
http://www.visionofhumani(...)x/2012-gpi-findings/
[..]
Met andere woorden, ook al zijn er regionen waar het niet beter is, over het algemeen wordt het dus (langzaam) beter.
Waar kijken ze naar?
[..]
Militaire actie worden wel degelijk meegerekend, maar het is inderdaad makkelijker dingen af te kraken dan eerst even te kijken waar je op spuugt..quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Als ze een war of terror die al 10 jaar duurt en waar ze land na land binnenvallen en de bloederige zoektocht naar massavernietigingswapens uit de lijst laten kan ik me voorstellen dat het nog nooit zo vredig is geweest .
quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Mooie dromen heb je. Maar blijf er vooral in geloven, dan leef je langer!
Ja, machtig goed he, die absorbitante zelfverrijking & de crisis die daar mede het gevolg van is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:24 schreef martijnde3de het volgende:
kapitalistische wereld is juist goed.
Communisme is een hel,
Geen van beidequote:Op dinsdag 4 december 2012 17:43 schreef The_stranger het volgende:
Is dat een feit of een onderbuikgevoel?
Eerder wenselijk dan onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:08 schreef Summers het volgende:
Dan is het misschien ook onvermijdelijk dat er een tegenpool moet groeien om daartegen opgewassen te zijn .
Denken vanuit een inktzwart hartquote:Wat is denken in inktzwarte versie ?
quote:Op zich is inzien dat het systeem onhoudbaar is al een ontwaken omdat je voor een alternatief buiten het systeem moet gaan denken en dus voorbij je huidig bewustzijn .
Probleem is wel dat je beperkte aantal individuen een verkeerd beeld kunnen geven. Zinloos geweld is iets wat al mijn hele leven zo nu en dan opspeelt, van een hit van Frank Boeijen (1984) en de term "kustgeweld" (zelfde periode) tot het befaamde geval in 1997, waar we nu de lieveheersbeestjestegels aan te danken hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:22 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Geen van beide
Het is een persoonlijke waarneming, waarbij nog de nodige parameters ontbreken uiteraard.
Daarbij kijk ik vooral (alleen) naar individuen, niet naar 'landen'.
& dan valt nauwelijks te ontkennen dat er een zekere 'verhuftering' plaatsvindt, maar goed, ieder z'n 'zienswijze'
Terwijl de overlast/het gevoel van de verloedering juist afneemt.quote:% (helemaal) eens in 2008 2009 2010 2011
Mensen kennen elkaar nauwelijks 25,2 25,8 24,5 24,6
Mensen gaan prettig met elkaar om 69,7 69,5 71,5 71,0
Gezellige buurt met veel saamhorigheid 45,2 45,0 45,4 46,9
Voel mij thuis bij mensen in deze buurt 63,3 63,8 64,1 64,4
Veel contact met andere buurtbewoners 38,9 39,7 39,4 40,6
Onbewuste beinvloeding heb je altijdquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:06 schreef The_stranger het volgende:
Probleem is wel dat je beperkte aantal individuen een verkeerd beeld kunnen geven. Zinloos geweld is iets wat al mijn hele leven zo nu en dan opspeelt, van een hit van Frank Boeijen (1984) en de term "kustgeweld" (zelfde periode) tot het befaamde geval in 1997, waar we nu de lieveheersbeestjestegels aan te danken hebben.
In 2004 was er een protest tegen de verloedering van de samenleving.
Met andere woorden, verhuftering is iets van alle tijden (helaas), echter heel veel cijfers spreken je gevoel tegen.
Het CBS laat mooi zien dat allerlei gevoelens van veiligheid en "comfort" juist zijn toegenomen de afgelopen jaren (helaas maar gegevens tot 2011 beschikbaar):
[..]
Terwijl de overlast/het gevoel van de verloedering juist afneemt.
Al met al strookt dit niet met jouw idee en ik vraag me af of jouw idee dan ook wel juist is of een gevolg van (onbewust) beïnvloed worden door de verhalen via de media, fora en dergelijke.
Over elk onderzoek kun je wel blijven bakkeleien, maar er worden vrij simpele statements gepresenteerd aan mensen waar ze het wel of niet mee eens kunnen zijn. En als het aantal mensen dat vindt dat men prettig met elkaar omgaat elk jaar stijgt, dan kun je daar weinig tegenin brengen, lijkt me.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:21 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ben het verder geheel met je eens, maar niet geheel met dergelijke onderzoeken.
Maar je presenteert ze redelijk als feitquote:Ben me volledig bewust van m'n beperkte zicht op de zaken, vandaar ook enig voorbehoud. Meer dan mijn mening is het niet
Ik zet op de 21e unsustainable van muse maar op repeat :-Pquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:06 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Als er al meer mensen vanuit hun hart denken, zijn het vooral degene met een inktzwarte versie.
Het enige positieve is dat mensen beginnen in te zien dat het huidige kapitalistische, monetaire systeem onhoudbaar is geworden. De dictatuur van de corporatie zou wel eens afgelopen kunnen zijn. (maar dan niet dankzij enig Nederlands protest ! )
Daarover gesproken, heb ik onlangs verhalen gelezen waarin werd verteld dat mensen met AD(H)D goed werkende hersens hebben voor de nieuwe wereld die er na 21 december gaat komen.....quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:46 schreef RickoKun het volgende:
Je ha ook van die stakkers die zeiden dat we op die dag naar "een hoger bewustzijn" gaan.autisten met asperger zeker die ineens sociaal worden.
Levert t gewauwel toch nog iéts functioneels op
The horror......the horrorquote:Op donderdag 6 december 2012 10:18 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Daarover gesproken, heb ik onlangs verhalen gelezen waarin werd verteld dat mensen met AD(H)D goed werkende hersens hebben voor de nieuwe wereld die er na 21 december gaat komen.....
Want..quote:Op donderdag 6 december 2012 14:30 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zwetsen kon hij wel die Lennon.
Preventief ???quote:
nou ja alles beter dan door onheil om het leven komen toch. beter stap je er zelf dan uit, heb je tenminste nog wat keuze opties. of zijn de gekkies niet zo gek als ze doen voorkomenquote:Op donderdag 6 december 2012 18:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Preventief ???
Een oeroud bloed-offer naar mayaans gebruik, om de goden te plezieren en het onheil af te wenden, of wat ?
Er zijn helaas genoeg van dat soort 'gekkies' ja. De grote keerzijde van dit soort doom datums. imho.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nou ja alles beter dan door onheil om het leven komen toch. beter stap je er zelf dan uit, heb je tenminste nog wat keuze opties. of zijn de gekkies niet zo gek als ze doen voorkomen
Zou wel funest zijn voor het Noordelijk Halfrond.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:57 schreef Spellmeista het volgende:
Misschien een nieuwe ijstijd? http://www.nu.nl/wetensch(...)toenemend-tempo.html (Dit gaat over oude bomen die in rap tempo uitsterven).
Ja iets over het feit dat AD(H)D-ers nu nog niet om kunnen gaan met meerdere prikkels maar na 21 december wel. Soort nieuwe mens. Schijnt ook dat het overheersend is bij voortplanting dus we krijgen steeds meer AD(H)D-ers :-Pquote:Op donderdag 6 december 2012 10:18 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Daarover gesproken, heb ik onlangs verhalen gelezen waarin werd verteld dat mensen met AD(H)D goed werkende hersens hebben voor de nieuwe wereld die er na 21 december gaat komen.....
Nog wat rampen, tot dusver over het hoofd gezien, in omgekeerd historische volgorde :quote:Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Mxx het volgende:
Natuurrampen. Meer dan we ooit hebben gehad. De koudste winters ooit, waardoor ook doden gaan vallen en misschien zelfs stroomuitval als het vriest. In de afgelopen 3 maanden zijn er in meer dan 15 grote steden overstromingen geweest die doden hebben veroorzaakt.
New York waar miljoenen mensen zonder stroom zaten; waardoor ook de productie van voedsel minder wordt.
De meeste overstromingen hebben ze gewoon niet in het nieuws gebracht.
Deze (grote!!) overstromingen hebben plaats gevonden in één jaar:
Lourdes, Frankrijk
Venetië en Midden-Italië, Italië
Noordwest-Friesland, Nederland
Turkije
Nigeria
Groot-Brittannië
Azië
3 x Japan
Limburg
China
Rusland (2 maanden regen in één nacht)
Oostenrijk
Engeland
Fiji-eilanden
3 x Australië
Peru
Fillipijnen (nog honderden vermissingen)
Thailand
En dan hebben we de mega tsunami's uit Indonesië/Thailand, Haïti en Japan niet genoemd. Hierover trouwens een link;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeebeving_Indische_Oceaan_2004
Wat interessant is dat de landen die getroffen zijn vaak overeenkomen met het recente lijstje hierbovenin.
En wat denk je van orkanen die steeds groter en verwoestender lijken te worden. Mensen raken hier ook door in de stress en het heeft grote gevolgen.
New York als voorbeeld:
http://www.telegraaf.nl/b(...)verstromingen__.html
Volgens sommigen zitten we nog steeds in een ijstijd momenteel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:57 schreef Spellmeista het volgende:
Misschien een nieuwe ijstijd? http://www.nu.nl/wetensch(...)toenemend-tempo.html (Dit gaat over oude bomen die in rap tempo uitsterven).
Post dan ook de geupdate versiequote:Op maandag 10 december 2012 18:38 schreef Spellmeista het volgende:
hmm.. hoorde hier wel thuis vind ik
Als er ook maar iets van uitkomt, ben ik blij.. Hier lijkt de samenleving steeds grimmiger te worden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |