Die lijkt mij ook het tofst.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef Chooselife het volgende:
We raken ineens vatbaar voor de waarheid en stoten leugens, misleidingen en de eeuwige hebzucht af. Ook hebben we meer inzage in onze herinneringen en wordt ons bewustzijn sterk verbeterd.
Ook het minst realistisch, gezien de stand van zaken wereldwijd. Het zaakje hangt van de leugens, misleiding & hebzucht aan elkaar. Meer dan ooit, in mijn beleving.quote:
De transformatie waar ik het eerder over had.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef Chooselife het volgende:
We raken ineens vatbaar voor de waarheid en stoten leugens, misleidingen en de eeuwige hebzucht af. Ook hebben we meer inzage in onze herinneringen en wordt ons bewustzijn sterk verbeterd.
Ik vind het al merkbaar. Het proces is al bij de meest sensitieve onder ons in volle gang, omdat die de veranderende trillingsfrequentie vanuit de Aardkern sneller waarnemen.
Frustratie en onbegrip zijn ook een teken dat men het niet meer pikt.Als het 2012 een (boven)natuurlijk fenomeen is en al duizenden jaren in de boeken staat dan is het wat mij betreft de enige (enigszins) realistische optie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:08 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ook het minst realistisch, gezien de stand van zaken wereldwijd. Het zaakje hangt van de leugens, misleiding & hebzucht aan elkaar. Meer dan ooit, in mijn beleving.
Tolerantie & begrip zijn steeds verder te zoeken vandaag de dag.
Al wordt dat wél geprobeerd door bijvoorbeeld de EU de Nobelprijs voor de vrede te geven in de hoop dat mensen gaan denken; oh die EU is blijkbaar niet zo slecht als we dachten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Frustratie en onbegrip zijn ook een teken dat men het niet meer pikt.Als het 2012 een (boven)natuurlijk fenomeen is en al duizenden jaren in de boeken staat dan is het wat mij betreft de enige (enigszins) realistische optie.
Het is wel zo dat het her en der aan het rommelen is maar dat kan ook het gevolg zijn van een veranderend inzicht waar de samenleving als geheel nog niet op voorbereid is. En elke verandering gaat gepaard met tegenstand dus kan je het ook als een ongerichte 'woede' zien waar de meerderheid van de mensen niet weten waar het vandaan komt en wat ze ermee moeten.
Als mensen nu langzaamaan de mening/het gevoel hebben dat de politiek en het economische stelsel niet meer hun wensen weerspiegelt dan moet het kapot en dat gaat het dan ook. Je kan een algeheel veranderende bewustwording niet tegenhouden.
Inderdaadquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Al wordt dat wél geprobeerd door bijvoorbeeld de EU de Nobelprijs voor de vrede te geven in de hoop dat mensen gaan denken; oh die EU is blijkbaar niet zo slecht als we dachten.
De gotspe
Tja, zelfs Hitler is er ooit voor genomineerd. Zegt genoeg over de 'waarde', imho.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Al wordt dat wél geprobeerd door bijvoorbeeld de EU de Nobelprijs voor de vrede te geven in de hoop dat mensen gaan denken; oh die EU is blijkbaar niet zo slecht als we dachten.
De gotspe
wil je daarmee zeggen dat hitler de nobelprijs niet zou verdienen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Tja, zelfs Hitler is er ooit voor genomineerd. Zegt genoeg over de 'waarde', imho.
Het was in dit geval meer als een 'statement' bedoelt, maar ook Musolini & Stalin zijn ooit genomineerd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:43 schreef valandil25 het volgende:
wil je daarmee zeggen dat hitler de nobelprijs niet zou verdienen?
ik bedoel, als je die vele miljoenen dode mensen wegdenkt, was het best een toffe gast
quote:Op elke winnaar van een Nobelprijs zijn er tientallen verliezers. Mensen en organisaties die zijn voorgedragen, maar niet in de prijzen vielen. De Nobelcomités houden hun namen minstens 50 jaar lang geheim. In de lange rij niet-winnaars die zijn vrijgegeven, zijn enkele bizarre nominaties te vinden.
Adolf Hitler bijvoorbeeld, de wrede dictator van nazi-Duitsland, die miljoenen Joden, zigeuners, homo's en anderen liet vermoorden. In 1939 was hij in de race voor de Nobelprijs voor de Vrede. Dat jaar brak de Tweede Wereldoorlog uit.
Hitler was voorgedragen door de Zweedse politicus Erik Brandt. Die wilde met de bizarre nominatie vooral een statement maken. Hij vond de kandidatuur van de Britse premier Neville Chamberlain ongepast. Die wilde namelijk niet optreden tegen nazi-Duitsland, maar offerde het Tsjechoslowaakse Sudetenland op in een wanhopige en vergeefse poging oorlog te voorkomen.
De houding van Brandt wordt duidelijk in zijn brief aan het Nobelcomité. 'Als de oorlogshitsers zich inhouden, zal Hitler binnenkort vrede brengen over heel Europa en misschien over de hele wereld', schreef hij cynisch. Na enkele dagen ophef trok Brandt de nominatie in. De Nobelprijs voor de Vrede werd dat jaar niet toegekend.
Mussolini en Stalin
Andere verliezers waren de Italiaanse fascistenleider Benito Mussolini en Sovjet-dictator Jozef Stalin, maar ook de meest vreedzame politicus van de 20e eeuw, de Indiase onafhankelijkheidsleider Mahatma Gandhi. Hij was genomineerd voor de vredesprijs in 1937, 1938, 1939, 1947 en 1948, het jaar waarin hij werd vermoord. De jury overwoog Gandhi postuum de Nobelprijs voor de Vrede toe te kennen, maar besloot dat jaar geen winnaar aan te wijzen. Volgens de juryleden was er ' geen geschikte levende kandidaat'. Dat Gandhi nooit een Nobelprijs heeft gekregen, was de grootste misser uit de geschiedenis van de prijzen, erkende juryvoorzitter Geir Lundestad in 2006.
ik begrijp je, was maar een geintje, van theo maassen als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het was in dit geval meer als een 'statement' bedoelt, maar ook Musolini & Stalin zijn ooit genomineerd.
& Ghandi is nooit verder gekomen dan dat. (als iemand 'm verdiende in die tijd ... )
[..]
Ik ervaar juist het omgekeerde. Heb je een paar kleine voorbeelden van wat jij daar mee bedoelt?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:08 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ook het minst realistisch, gezien de stand van zaken wereldwijd. Het zaakje hangt van de leugens, misleiding & hebzucht aan elkaar. Meer dan ooit, in mijn beleving.
Tolerantie & begrip zijn steeds verder te zoeken vandaag de dag.
Je ziet idd. 2 stromingen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:21 schreef Trippii het volgende:
[..]
Ik ervaar juist het omgekeerde. Heb je een paar kleine voorbeelden van wat jij daar mee bedoelt?
-edit-
Ik doel hier op de omgang met elkaar in de samenleving. Als je naar de politiek kijkt bijvoorbeeld geef ik je gelijk, dat is één grote enge poppenkast.
Nou, liever niet eigenlijkquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:56 schreef The_stranger het volgende:
Dit hele topic geeft mij een beetje het gevoel van "wens is de vader van de gedachte", men denkt dat iets gebeurt omdat men (heel) graag wenst dat het gebeurt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |