abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:37:27 #126
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117888309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef Chooselife het volgende:
We raken ineens vatbaar voor de waarheid en stoten leugens, misleidingen en de eeuwige hebzucht af. Ook hebben we meer inzage in onze herinneringen en wordt ons bewustzijn sterk verbeterd.
Die lijkt mij ook het tofst.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:08:19 #127
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117891181
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:37 schreef jogy het volgende:
Die lijkt mij ook het tofst.
Ook het minst realistisch, gezien de stand van zaken wereldwijd. Het zaakje hangt van de leugens, misleiding & hebzucht aan elkaar. Meer dan ooit, in mijn beleving.

Tolerantie & begrip zijn steeds verder te zoeken vandaag de dag.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_117894011
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:43 schreef Chooselife het volgende:
We raken ineens vatbaar voor de waarheid en stoten leugens, misleidingen en de eeuwige hebzucht af. Ook hebben we meer inzage in onze herinneringen en wordt ons bewustzijn sterk verbeterd.

Ik vind het al merkbaar. Het proces is al bij de meest sensitieve onder ons in volle gang, omdat die de veranderende trillingsfrequentie vanuit de Aardkern sneller waarnemen.
De transformatie waar ik het eerder over had.
Lijkt mij overigens nou het meest voor de hand liggend.
Mensen kunnen al die ellende niet meer aan en de snelheid van prikkels niet meer bijbenen, vallen vanzelf terug op het oerprincipe.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:22:09 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117894144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ook het minst realistisch, gezien de stand van zaken wereldwijd. Het zaakje hangt van de leugens, misleiding & hebzucht aan elkaar. Meer dan ooit, in mijn beleving.

Frustratie en onbegrip zijn ook een teken dat men het niet meer pikt.Als het 2012 een (boven)natuurlijk fenomeen is en al duizenden jaren in de boeken staat dan is het wat mij betreft de enige (enigszins) realistische optie.

Het is wel zo dat het her en der aan het rommelen is maar dat kan ook het gevolg zijn van een veranderend inzicht waar de samenleving als geheel nog niet op voorbereid is. En elke verandering gaat gepaard met tegenstand dus kan je het ook als een ongerichte 'woede' zien waar de meerderheid van de mensen niet weten waar het vandaan komt en wat ze ermee moeten.

Als mensen nu langzaamaan de mening/het gevoel hebben dat de politiek en het economische stelsel niet meer hun wensen weerspiegelt dan moet het kapot en dat gaat het dan ook. Je kan een algeheel veranderende bewustwording niet tegenhouden.
Vrijheid
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:02:42 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_117897931
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Frustratie en onbegrip zijn ook een teken dat men het niet meer pikt.Als het 2012 een (boven)natuurlijk fenomeen is en al duizenden jaren in de boeken staat dan is het wat mij betreft de enige (enigszins) realistische optie.

Het is wel zo dat het her en der aan het rommelen is maar dat kan ook het gevolg zijn van een veranderend inzicht waar de samenleving als geheel nog niet op voorbereid is. En elke verandering gaat gepaard met tegenstand dus kan je het ook als een ongerichte 'woede' zien waar de meerderheid van de mensen niet weten waar het vandaan komt en wat ze ermee moeten.

Als mensen nu langzaamaan de mening/het gevoel hebben dat de politiek en het economische stelsel niet meer hun wensen weerspiegelt dan moet het kapot en dat gaat het dan ook. Je kan een algeheel veranderende bewustwording niet tegenhouden.
Al wordt dat wél geprobeerd door bijvoorbeeld de EU de Nobelprijs voor de vrede te geven in de hoop dat mensen gaan denken; oh die EU is blijkbaar niet zo slecht als we dachten.
De gotspe :N
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:13:12 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117898343
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Al wordt dat wél geprobeerd door bijvoorbeeld de EU de Nobelprijs voor de vrede te geven in de hoop dat mensen gaan denken; oh die EU is blijkbaar niet zo slecht als we dachten.
Inderdaad :'). Maarja, sinds die pannekoek van een al gore de nobelprijs kreeg is het laatste greintje geloofwaardigheid van de ooit zo imponerende Nobelprijs wel verdampt.
Vrijheid
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:33:44 #132
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117899049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
Tja, zelfs Hitler is er ooit voor genomineerd. Zegt genoeg over de 'waarde', imho.
pi_117899387
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:33 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Tja, zelfs Hitler is er ooit voor genomineerd. Zegt genoeg over de 'waarde', imho.
wil je daarmee zeggen dat hitler de nobelprijs niet zou verdienen?
ik bedoel, als je die vele miljoenen dode mensen wegdenkt, was het best een toffe gast ;)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:05:23 #134
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117900103
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:43 schreef valandil25 het volgende:
wil je daarmee zeggen dat hitler de nobelprijs niet zou verdienen?
ik bedoel, als je die vele miljoenen dode mensen wegdenkt, was het best een toffe gast ;)
Het was in dit geval meer als een 'statement' bedoelt, maar ook Musolini & Stalin zijn ooit genomineerd.

& Ghandi is nooit verder gekomen dan dat. (als iemand 'm verdiende in die tijd ... )

quote:
Op elke winnaar van een Nobelprijs zijn er tientallen verliezers. Mensen en organisaties die zijn voorgedragen, maar niet in de prijzen vielen. De Nobelcomités houden hun namen minstens 50 jaar lang geheim. In de lange rij niet-winnaars die zijn vrijgegeven, zijn enkele bizarre nominaties te vinden.

Adolf Hitler bijvoorbeeld, de wrede dictator van nazi-Duitsland, die miljoenen Joden, zigeuners, homo's en anderen liet vermoorden. In 1939 was hij in de race voor de Nobelprijs voor de Vrede. Dat jaar brak de Tweede Wereldoorlog uit.

Hitler was voorgedragen door de Zweedse politicus Erik Brandt. Die wilde met de bizarre nominatie vooral een statement maken. Hij vond de kandidatuur van de Britse premier Neville Chamberlain ongepast. Die wilde namelijk niet optreden tegen nazi-Duitsland, maar offerde het Tsjechoslowaakse Sudetenland op in een wanhopige en vergeefse poging oorlog te voorkomen.

De houding van Brandt wordt duidelijk in zijn brief aan het Nobelcomité. 'Als de oorlogshitsers zich inhouden, zal Hitler binnenkort vrede brengen over heel Europa en misschien over de hele wereld', schreef hij cynisch. Na enkele dagen ophef trok Brandt de nominatie in. De Nobelprijs voor de Vrede werd dat jaar niet toegekend.

Mussolini en Stalin
Andere verliezers waren de Italiaanse fascistenleider Benito Mussolini en Sovjet-dictator Jozef Stalin, maar ook de meest vreedzame politicus van de 20e eeuw, de Indiase onafhankelijkheidsleider Mahatma Gandhi. Hij was genomineerd voor de vredesprijs in 1937, 1938, 1939, 1947 en 1948, het jaar waarin hij werd vermoord. De jury overwoog Gandhi postuum de Nobelprijs voor de Vrede toe te kennen, maar besloot dat jaar geen winnaar aan te wijzen. Volgens de juryleden was er ' geen geschikte levende kandidaat'. Dat Gandhi nooit een Nobelprijs heeft gekregen, was de grootste misser uit de geschiedenis van de prijzen, erkende juryvoorzitter Geir Lundestad in 2006.
pi_117901794
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:05 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het was in dit geval meer als een 'statement' bedoelt, maar ook Musolini & Stalin zijn ooit genomineerd.

& Ghandi is nooit verder gekomen dan dat. (als iemand 'm verdiende in die tijd ... )

[..]

ik begrijp je, was maar een geintje, van theo maassen als ik me niet vergis.
  zondag 14 oktober 2012 @ 14:40:43 #136
386684 OpenLife
Beetje blond, Beetje brains.
pi_117956011
Ik ben er over 5 maanden nog steeds.
Meer weten over deze positieve en motiverende kwebbelkont?
Kijk op: www.openlife.nl
  PR en moderator zondag 14 oktober 2012 @ 17:59:04 #137
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_117963326
Wat er op 21 december dit jaar gebeurt is dat een hoop josti's zelfmoord plegen omdat ze het einde van de wereld niet willen mee maken.
Zijn we daar tenminste vanaf. Handig als ze zichzelf uitroeien.

Vanaf 22 december zal de wereld dan toch een stukje slimmer zijn.
Fuck the EBU.
pi_118003053
Mijn voorspelling is dat het een hele gewone dag wordt, waarin minieme media-aandacht aan het gebeuren wordt gegeven. Ik geloof niet dat er massaal zelfmoord gepleegd gaat worden, maar het SBS6-nieuws zal er kort een grappig stukje over hebben.

De believers zullen blijven believen en twee gedachtegangen zullen er populair worden:
1. de datum is verkeerd begrepen/geinterpreteerd en komt nu echt op datum X in de toekomst.
2. het was niet letterlijk het einde van de wereld maar een ding is zeker, het begin van een hele wezenlijke verandering is nu echt gekomen. De verandering is vandaag begonnen en dat gaan we in de toekomst zeker merken!
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:31:39 #139
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118026428
... anders hebben we nog Luuk Buursen: 4/5 november 2040
of de WF (Wells-Fuls) correlatie (660208): 21/22/23 december 2220
als alternatieve datums voor het einde van de wereld maya kalender :P
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:27:43 #140
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_118029910
Ik heb sterk het geloof dat we idd periodiek leven.
In onze evolutie maken we af en toe afslagen.

Als er dan iets groots gaat gebeuren, denk ik dat het economische stelsel en onze consumptie maatschappij een tik gaat krijgen. De bubbel spat eerst even grondig uit elkaar wat natuurlijk veel gevolgen gaat hebben.

Daarna gaan we naar een duurzame levensstijl en duurzame economische balans.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_118044081
Kunnen we niet alvast een volgende datum prikken waar we weer 20 jaar over kunnen ouwehoeren. Ik ga die 21 december shit missen mangz.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_118047442
Om terug te komen op de vraag in de TT:

Ik geloofde het al nooit ondanks alle media publicatie en heb dus gelijk gekregen.
Sowieso als iets teveel aandacht in de media krijgt en men blijft erover doorgaan
alsof het echt belangrijk is dan word ik al wantrouwig en is voor mij de geloofwaardigheid
er vanaf.
pi_118059538
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik ervaar juist het omgekeerde. Heb je een paar kleine voorbeelden van wat jij daar mee bedoelt?

-edit-

Ik doel hier op de omgang met elkaar in de samenleving. Als je naar de politiek kijkt bijvoorbeeld geef ik je gelijk, dat is één grote enge poppenkast.
pi_118064577
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:21 schreef Trippii het volgende:

[..]

Ik ervaar juist het omgekeerde. Heb je een paar kleine voorbeelden van wat jij daar mee bedoelt?

-edit-

Ik doel hier op de omgang met elkaar in de samenleving. Als je naar de politiek kijkt bijvoorbeeld geef ik je gelijk, dat is één grote enge poppenkast.
Je ziet idd. 2 stromingen.
Helaas hebben de politiek en het bedrijfsleven veel te zeggen over hoe het met de burgers en hun rechten gesteld is.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:33:25 #145
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_118136297
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_118136589
quote:
Mooi plaatje, mooie uitspraak :P
pi_118137562
quote:
dat dus :)
pi_118208023
Ik neem 21 december 2012 wel gewoon vrij, verder zie ik wel wat er gebeurd :D
pi_118208152
Dit hele topic geeft mij een beetje het gevoel van "wens is de vader van de gedachte", men denkt dat iets gebeurt omdat men (heel) graag wenst dat het gebeurt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_118209510
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:56 schreef The_stranger het volgende:
Dit hele topic geeft mij een beetje het gevoel van "wens is de vader van de gedachte", men denkt dat iets gebeurt omdat men (heel) graag wenst dat het gebeurt...
Nou, liever niet eigenlijk :N

Heb wel zin in de Kerst en Oud en Nieuw en ook in 2013 :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')