abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118806702
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:34 schreef Outsideparanormal het volgende:

[..]

Klopt, maar als je beter doorspit, zie je duidelijk dat wij mensen op een 2 pad lopen, ik zeg ook niet dat de wereld vergaat want dat is incorrect inderdaad, de zouden meer natuurrampen gaan gebeuren. daar hebben ze het zeker wel over. zelfs Nostradamus had het daar over ;).

Groetjes
2 pad? Is dat een nieuw speeltje van apple? Het ging erom dat er groeperingen iets voorspelt hadden en dat is niet zo. Zowel de Egyptenaren als de Maya hebben niet voorspeld dat de/onze wereld zou vergaan.
Ook hebben ze het niet over natuurrampen. En Nostradamus heeft nog nooit iets goeds voorspelt, pas achteraf is het mogelijk om een gebeurtenis bij zijn rijmpjes te voegen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_118807000
Ik leerde altijd als men zo hapt, dat je iets goed zegt :P

Kom op, als ik de site moet gaan afspitten naar spelfouten...........:P

Ik vraag me echt af, wat jullie denken dat er zou gebeuren, ik bedoel de Hopi's hebben dat echt laten zien, op tekeningen :P

Ik zou wel als ik meer tijd heb vanavond dat fillmpje op zoeken, was toen iets van Discovery dacht ik, was echt een mooi stukkie.

Nostradamus heeft wel meerderen dingen voorspelt, inderdaad aparte kwartijnen...... Maar die geloof ik wel zijn kwartijnen zijn echt intresant als je weet hoe ze te ontcijferen. Maar ja als we dat niet serius kunnen nemen (wat ik snap) kunnen we dat met niks vindt ik.

Maar wat vermoeiden jullie zelf dan ???????

Groetjes
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_118807518
Wat zou er op de ochtend van 22 december met de believers gebeuren? Ik ken een stelletje waar de heer des huizes depressief thuiszit en de hele dag achter niburu en aanverwanten hangt omdat hij denkt dat het toch allemaal geen zin meer heeft. Vrouwlief wordt er echt helemaal knettergek van. Ik denk niet dat het daar een heel leuk kerstontbijt gaat worden.
pi_118808469
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef Outsideparanormal het volgende:
Ik leerde altijd als men zo hapt, dat je iets goed zegt :P
Denk eerder dat men je dan niet begrijpt.
quote:
Kom op, als ik de site moet gaan afspitten naar spelfouten...........:P
Spelfouten? Waar heb je het over.
quote:
Ik vraag me echt af, wat jullie denken dat er zou gebeuren, ik bedoel de Hopi's hebben dat echt laten zien, op tekeningen :P

Ik zou wel als ik meer tijd heb vanavond dat fillmpje op zoeken, was toen iets van Discovery dacht ik, was echt een mooi stukkie.
Zou mooi zijn, want op het moment heb ik geen idee waar je het over hebt,
quote:
Nostradamus heeft wel meerderen dingen voorspelt, inderdaad aparte kwartijnen...... Maar die geloof ik wel zijn kwartijnen zijn echt intresant als je weet hoe ze te ontcijferen. Maar ja als we dat niet serius kunnen nemen (wat ik snap) kunnen we dat met niks vindt ik.
Probleem is echter dat ze zo onduidelijk zijn en zo weinig harde feiten in zich hebben dat ze zeker voor de gebeurtenis op tig andere gebeurtenissen kunnen slaan. Pas achteraf wordt een kwatrijn met een gebeurtenis gelinked, echter als je je kwatrijn maar vaag genoeg maakt, komt er altijd wel iets dat overeenkomt, al moet je soms een jaartje of wat wachten.
quote:
Maar wat vermoeden jullie zelf dan ???????

Groetjes
niets.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_118809691
Whahaha, dat heb je goed en leuk gedaan :P

Jullie hebben zelf geen vermoedens, oke. Jammer :(

The_Stranger, geloof jij helemaal niet in dit soort dingen?

Groetjes
For we wrestle not against flesh and blood,but against principalities, against powers against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.
Ephesians 12
pi_118812243
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:46 schreef Outsideparanormal het volgende:
The_Stranger, geloof jij helemaal niet in dit soort dingen?

Nee, absoluut niet. Er is geen enkele rationele reden om aan te nemen dat een vrijwel uitgestorven volk of volkeren kennis zouden hebben over de (voor hun) verre toekomst.
Daarnaast zijn veel feiten die gepresenteerd worden door de aanhangers van deze theorieën veelal onjuist of gebaseerd op letterlijk niets. Veel "bewijsstukken" zijn ofwel totaal verkeerd, ofwel interpretaties van vage, onvolledige bronnen.
Helaas wordt er veel te veel nagepraat zonder kritisch te kijken naar wat men zegt. Vaak heeft men geen flauw idee wat men nu daadwerkelijk zegt, maar het klinkt goed, dus het zal wel waar wezen.

Vergeet niet dat het hele 2012 verhaal pas in de jaren '60 ontstaan is. In de kleine 500/600 jaar ervoor waren er geen verhalen over Maya met doemscenario's, voorspellingen of dat soort dingen. Pas met de opkomst van het new age gedoe kwamen er verhalen in de wereld, allemaal terug te voeren op vrijwel aan handjevol mannen met wat te ruime fantasie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mayanism

Helaas worden er verbanden getrokken die er niet zijn, "wetenschappelijke" feiten gepresenteerd die én geen wetenschap zijn, maar ook niet eens feiten zijn en zoals al gezegd, klakkeloos nagepraat zonder bronnen of feitencheck.
Daarnaast staat dit topic, alsmede praktisch alle topics over dit gebeuren vol met wensen en (onrealistische) utopieën. In het geval van 2012 geloof ik wel in het gezegde, de wens is de vader van de gedachte. Men hoopt dat er iets gaat veranderen omdat men dat heel graag wil en verzint daar aanwijzingen bij om die wens kracht bij de zetten. Net zoals je als kind krampachtig bleef zoeken naar aanwijzingen dat sinterklaas bestond om het (rammelende) verhaal goed te praten.

Dus nee, ik geloof niet dat er in 2012 ook maar iets gebeurt dat pokoyatletanubi in 1033 al voorspelt zou hebben. Wat er wel gebeurd is dat er meteen een nieuwe datum geprikt wordt (al is dat ook elke dag al zo) en dat er random, ongerelateerde gebeurtenissen aan 2012 gekoppeld worden, ongeacht of die gebeurtenis al lang bezig was of pas na 2012 ontstond.
C. Sagan
pi_118924915
weet niet of dit al geplaatst is, maar volgens de Maya's gaat op die dag het tijdperk van de waterman in, en vergaat de wereld dus niet...
pi_118925432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:39 schreef Jeroen44 het volgende:
weet niet of dit al geplaatst is, maar volgens de Maya's gaat op die dag het tijdperk van de waterman in, en vergaat de wereld dus niet...
Ten eerste, de Maya kenden het idee van het tijdperk van Waterman niet eens, dat is astrologisch pas opgekomen/populair geworden in de jaren '60 (zie je al een overeenkomst met mijn vorige post?)

Ten tweede gaat op "die" dag helemaal dat tijdperk niet in, zowel astronomisch als astrologisch niet. Astronomisch is dat pas rond het jaar 2600. Astrologisch ligt het wat anders, vanwege de onduidelijke methodes, maar zelfs kom je daar op een jaartal van 2150 uit. Echter al sinds de opkomst van het idee in de jaren '60 is de start van het tijdperk op verschillende data gelegd. Zo zou de ontdekking van Pluto het tijdperk hebben ingeluid (.Marc Edward Jones 1978). Maar verschillende astrologen leggen de startdatum op verschillende plekken, zowel in het verleden als in de toekomst.

Geloof niet meteen wat vage YouTube filmpjes je aanpraten, zoek uit of het überhaupt kan kloppen.
C. Sagan
pi_118926165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:13 schreef The_stranger het volgende:
Geloof niet meteen wat vage YouTube filmpjes je aanpraten, zoek uit of het überhaupt kan kloppen.
En dat toets je dan waaraan precies?
  woensdag 7 november 2012 @ 10:16:05 #185
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118926812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:50 schreef lezzer het volgende:
En dat toets je dan waaraan precies?
Algemene kennis.

zoals:
Wanneer is/begint het tijdperk waterman ? [zoals al aangeven onduidelijk, maar iig niet 21-12-2012]
Wisten/kenden de Maya deze tijdperken, zover we weten ? [nee]
Wordt er in de teksten, zover bekend, iets over gezegd ? [nee]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_118931439
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Algemene kennis.
Dat meen je niet serieus hoop ik hè? :o
Als je nou nog met "wetenschappelijke bronnen" aan zou komen...
Maar, "algemene kennis", dat is bij iedereen anders.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:40:39 #187
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118931503
ik geloof op zich wel dat er nog eens een keer een ramp gebeurt die veel van de bevolking uit roeit
( op zich nix mis mee, aangezien de mensheid alleen maar door fokt)

maar 21 december, zou kunnen maar ik heb voor volgend jaar carnaval al plannen gemaakt,
dus ik ga er maar niet van uit :N
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:58:32 #188
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118932031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:38 schreef lezzer het volgende:
*proest* _O- :') :|W
"algemene kennis", dat is bij iedereen anders.
_O-

Mag toch hopen dat JIJ niet serieus bent met deze contradictie.
pi_118936163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ten eerste, de Maya kenden het idee van het tijdperk van Waterman niet eens, dat is astrologisch pas opgekomen/populair geworden in de jaren '60 (zie je al een overeenkomst met mijn vorige post?)

Ten tweede gaat op "die" dag helemaal dat tijdperk niet in, zowel astronomisch als astrologisch niet. Astronomisch is dat pas rond het jaar 2600. Astrologisch ligt het wat anders, vanwege de onduidelijke methodes, maar zelfs kom je daar op een jaartal van 2150 uit. Echter al sinds de opkomst van het idee in de jaren '60 is de start van het tijdperk op verschillende data gelegd. Zo zou de ontdekking van Pluto het tijdperk hebben ingeluid (.Marc Edward Jones 1978). Maar verschillende astrologen leggen de startdatum op verschillende plekken, zowel in het verleden als in de toekomst.

dat komt niet van een of ander vaag youtube filmpje, maar van National Geographic Channel, en alles wat ze daar zeggen geloof ik nou eenmaal meteen...
  woensdag 7 november 2012 @ 15:49:20 #190
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118938987
IJstijd.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_118939147
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:38 schreef lezzer het volgende:

[..]

Zoek een willekeurige astronomiesite op en allemaal zeggen dat dat het tijdperk van de waterman pas veel later ingaat..
Zoek een niet 2012 gerelateerde astrologiesite op en allemaal zullen ze een andere datum geven.

Daarnaast met wat kennis van astronomie, te halen uit boeken, het internet of via anderen, weet je dat het tijdperk er nog lang niet is.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:39 schreef Jeroen44 het volgende:

[..]

dat komt niet van een of ander vaag youtube filmpje, maar van National Geographic Channel, en alles wat ze daar zeggen geloof ik nou eenmaal meteen...
OK, zou ik niet meer doen. Ook al is het op NGC best redelijk te doen, ook daar zijn er programma's met duidelijke fouten. Sowieso moet je nooit klakkeloos geloven wat de media je verteld. Ook na het zien van een docu op TV kun je best nog wat onderzoek doen als je iets op een forum wilt knallen.
Het is en blijft vrij standaard kennis van de astronomie wat je meteen al had laten zien dat het niet klopt. Een snelle zoektocht op astrologiesites laat je hetzelfde beeld zien.
C. Sagan
pi_118941018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:58 schreef R0N1N het volgende:

[..]

*proest* _O- :')
Met dit soort uitingen neem ik je al helemaal niet meer serieus.
  woensdag 7 november 2012 @ 16:48:54 #193
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118941638
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:36 schreef lezzer het volgende:
Met dit soort uitingen neem ik je al helemaal niet meer serieus.
Hoeft ook niet. Doe ik ook niet met uitspraken als die van jou :*

Q: Welke kleuren heeft de Nederlandse vlag ? (=algemene kennis)
A: Dat is voor iedereen anders. :Y)

:W

edit:
Je hebt me wel aan het lachen gekregen. Daarvoor dank O+

[ Bericht 8% gewijzigd door R0N1N op 07-11-2012 16:56:40 ]
  woensdag 7 november 2012 @ 20:24:15 #194
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_118950608
Ik moet iedereen teleurstellen de aarde vergaat voorlopig nog niet.
Ik denk wel dat de aarde ooit vergaat alleen dan zijn de mensen al lang vertrokken.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_118952497
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef martijnde3de het volgende:
Ik moet iedereen teleurstellen de aarde vergaat voorlopig nog niet.
Ik denk wel dat de aarde ooit vergaat alleen dan zijn de mensen al lang vertrokken.
Ik vind dat geen teleurstelling hoor, ondanks dat NL een afluisterstaat is geworden, een machteloze vazalstaat van een stille bezetter, steeds corrupter wordt, verhufterd en de moeizaam verworden rechten van de burger op allerlei manieren aantast, zit ik niet op het einde van de wereld te wachten. :)
pi_118952713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:48 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Doe ik ook niet met uitspraken als die van jou :*

Q: Welke kleuren heeft de Nederlandse vlag ? (=algemene kennis)
A: Dat is voor iedereen anders. :Y)

:W

edit:
Je hebt me wel aan het lachen gekregen. Daarvoor dank O+
We spreken wel van 'algemene ontwikkeling' als we het over dat soort feiten hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat we dezelfde algemene kennis hebben, hoewel dat geen recht doet aan de naam.
  woensdag 7 november 2012 @ 21:09:29 #197
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118953697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We spreken wel van 'algemene ontwikkeling' als we het over dat soort feiten hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat we dezelfde algemene kennis hebben, hoewel dat geen recht doet aan de naam.
Geheel volgen doe ik je niet ;)

Maar hoe dan ook, de term "algemene kennis" doet in dusverre zijn naam eer aan als dat het algemeen geldende kennis betreft. Kennis die dus altijd en voor iedereen hetzelfde is.
Het betekend (helaas) niet dat het algemeen aanwezige/verworven kennis betreft.

Het verwerven heeft met ontwikkeling te maken, het bestaan van dergelijke kennis niet.
1+1=2 is voor iedereen hetzelfde.
...maar niet iedereen weet dat.

Ik doelde met mijn uitspraak iig op algemeen geldende kennis. (en ben van mening dat er nauwelijks algemeen aanwezige kennis bestaat in de wereld. In dat opzicht is het per persoon anders, maar totaal niet relevant in dit geval.)
pi_118954278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Geheel volgen doe ik je niet ;)

Maar hoe dan ook, de term "algemene kennis" doet in dusverre zijn naam eer aan als dat het algemeen geldende kennis betreft. Kennis die dus altijd en voor iedereen hetzelfde is.
Het betekend (helaas) niet dat het algemeen aanwezige/verworven kennis betreft.

Het verwerven heeft met ontwikkeling te maken, het bestaan van dergelijke kennis niet.
1+1=2 is voor iedereen hetzelfde.
...maar niet iedereen weet dat.

Ik doelde met mijn uitspraak iig op algemeen geldende kennis. (en ben van mening dat er nauwelijks algemeen aanwezige kennis bestaat in de wereld. In dat opzicht is het per persoon anders, maar totaal niet relevant in dit geval.)
Maar is kennis van feiten dan niet altijd hetzelfde?
  woensdag 7 november 2012 @ 21:45:08 #199
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118956115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar is kennis van feiten dan niet altijd hetzelfde?
Jawel. De feitelijke kennis is onveranderlijk. :P
... maar dat niet iedereen die kennis bezit, is evengoed een feit. :o
pi_118956155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:45 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Jawel. De feitelijke kennis is onveranderlijk. :P
... maar dat niet iedereen die kennis bezit, is evengoed een feit. :o
Dat was ook mijn punt, ja! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')