2 pad? Is dat een nieuw speeltje van apple? Het ging erom dat er groeperingen iets voorspelt hadden en dat is niet zo. Zowel de Egyptenaren als de Maya hebben niet voorspeld dat de/onze wereld zou vergaan.quote:Op zondag 4 november 2012 14:34 schreef Outsideparanormal het volgende:
[..]
Klopt, maar als je beter doorspit, zie je duidelijk dat wij mensen op een 2 pad lopen, ik zeg ook niet dat de wereld vergaat want dat is incorrect inderdaad, de zouden meer natuurrampen gaan gebeuren. daar hebben ze het zeker wel over. zelfs Nostradamus had het daar over.
Groetjes
Denk eerder dat men je dan niet begrijpt.quote:Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef Outsideparanormal het volgende:
Ik leerde altijd als men zo hapt, dat je iets goed zegt
Spelfouten? Waar heb je het over.quote:Kom op, als ik de site moet gaan afspitten naar spelfouten...........:P
Zou mooi zijn, want op het moment heb ik geen idee waar je het over hebt,quote:Ik vraag me echt af, wat jullie denken dat er zou gebeuren, ik bedoel de Hopi's hebben dat echt laten zien, op tekeningen
Ik zou wel als ik meer tijd heb vanavond dat fillmpje op zoeken, was toen iets van Discovery dacht ik, was echt een mooi stukkie.
Probleem is echter dat ze zo onduidelijk zijn en zo weinig harde feiten in zich hebben dat ze zeker voor de gebeurtenis op tig andere gebeurtenissen kunnen slaan. Pas achteraf wordt een kwatrijn met een gebeurtenis gelinked, echter als je je kwatrijn maar vaag genoeg maakt, komt er altijd wel iets dat overeenkomt, al moet je soms een jaartje of wat wachten.quote:Nostradamus heeft wel meerderen dingen voorspelt, inderdaad aparte kwartijnen...... Maar die geloof ik wel zijn kwartijnen zijn echt intresant als je weet hoe ze te ontcijferen. Maar ja als we dat niet serius kunnen nemen (wat ik snap) kunnen we dat met niks vindt ik.
niets.quote:Maar wat vermoeden jullie zelf dan ???????
Groetjes
Nee, absoluut niet. Er is geen enkele rationele reden om aan te nemen dat een vrijwel uitgestorven volk of volkeren kennis zouden hebben over de (voor hun) verre toekomst.quote:Op zondag 4 november 2012 15:46 schreef Outsideparanormal het volgende:
The_Stranger, geloof jij helemaal niet in dit soort dingen?
Ten eerste, de Maya kenden het idee van het tijdperk van Waterman niet eens, dat is astrologisch pas opgekomen/populair geworden in de jaren '60 (zie je al een overeenkomst met mijn vorige post?)quote:Op woensdag 7 november 2012 08:39 schreef Jeroen44 het volgende:
weet niet of dit al geplaatst is, maar volgens de Maya's gaat op die dag het tijdperk van de waterman in, en vergaat de wereld dus niet...
En dat toets je dan waaraan precies?quote:Op woensdag 7 november 2012 09:13 schreef The_stranger het volgende:
Geloof niet meteen wat vage YouTube filmpjes je aanpraten, zoek uit of het überhaupt kan kloppen.
Algemene kennis.quote:
Dat meen je niet serieus hoop ik hè?quote:
*proest*quote:Op woensdag 7 november 2012 12:38 schreef lezzer het volgende:
Dat meen je niet serieus hoop ik hè?![]()
Als je nou nog met "wetenschappelijke bronnen" aan zou komen...
Maar, "algemene kennis", dat is bij iedereen anders.
dat komt niet van een of ander vaag youtube filmpje, maar van National Geographic Channel, en alles wat ze daar zeggen geloof ik nou eenmaal meteen...quote:Op woensdag 7 november 2012 09:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ten eerste, de Maya kenden het idee van het tijdperk van Waterman niet eens, dat is astrologisch pas opgekomen/populair geworden in de jaren '60 (zie je al een overeenkomst met mijn vorige post?)
Ten tweede gaat op "die" dag helemaal dat tijdperk niet in, zowel astronomisch als astrologisch niet. Astronomisch is dat pas rond het jaar 2600. Astrologisch ligt het wat anders, vanwege de onduidelijke methodes, maar zelfs kom je daar op een jaartal van 2150 uit. Echter al sinds de opkomst van het idee in de jaren '60 is de start van het tijdperk op verschillende data gelegd. Zo zou de ontdekking van Pluto het tijdperk hebben ingeluid (.Marc Edward Jones 1978). Maar verschillende astrologen leggen de startdatum op verschillende plekken, zowel in het verleden als in de toekomst.
Geloof niet meteen wat vage YouTube filmpjes je aanpraten, zoek uit of het überhaupt kan kloppen.
Zoek een willekeurige astronomiesite op en allemaal zeggen dat dat het tijdperk van de waterman pas veel later ingaat..quote:Op woensdag 7 november 2012 12:38 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat meen je niet serieus hoop ik hè?![]()
Als je nou nog met "wetenschappelijke bronnen" aan zou komen...
Maar, "algemene kennis", dat is bij iedereen anders.
OK, zou ik niet meer doen. Ook al is het op NGC best redelijk te doen, ook daar zijn er programma's met duidelijke fouten. Sowieso moet je nooit klakkeloos geloven wat de media je verteld. Ook na het zien van een docu op TV kun je best nog wat onderzoek doen als je iets op een forum wilt knallen.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:39 schreef Jeroen44 het volgende:
[..]
dat komt niet van een of ander vaag youtube filmpje, maar van National Geographic Channel, en alles wat ze daar zeggen geloof ik nou eenmaal meteen...
Hoeft ook niet. Doe ik ook niet met uitspraken als die van jouquote:Op woensdag 7 november 2012 16:36 schreef lezzer het volgende:
Met dit soort uitingen neem ik je al helemaal niet meer serieus.
Ik vind dat geen teleurstelling hoor, ondanks dat NL een afluisterstaat is geworden, een machteloze vazalstaat van een stille bezetter, steeds corrupter wordt, verhufterd en de moeizaam verworden rechten van de burger op allerlei manieren aantast, zit ik niet op het einde van de wereld te wachten.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef martijnde3de het volgende:
Ik moet iedereen teleurstellen de aarde vergaat voorlopig nog niet.
Ik denk wel dat de aarde ooit vergaat alleen dan zijn de mensen al lang vertrokken.
We spreken wel van 'algemene ontwikkeling' als we het over dat soort feiten hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat we dezelfde algemene kennis hebben, hoewel dat geen recht doet aan de naam.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:48 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Doe ik ook niet met uitspraken als die van jou![]()
Q: Welke kleuren heeft de Nederlandse vlag ? (=algemene kennis)
A: Dat is voor iedereen anders.![]()
edit:
Je hebt me wel aan het lachen gekregen. Daarvoor dank![]()
Geheel volgen doe ik je nietquote:Op woensdag 7 november 2012 20:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We spreken wel van 'algemene ontwikkeling' als we het over dat soort feiten hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat we dezelfde algemene kennis hebben, hoewel dat geen recht doet aan de naam.
Maar is kennis van feiten dan niet altijd hetzelfde?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Geheel volgen doe ik je niet
Maar hoe dan ook, de term "algemene kennis" doet in dusverre zijn naam eer aan als dat het algemeen geldende kennis betreft. Kennis die dus altijd en voor iedereen hetzelfde is.
Het betekend (helaas) niet dat het algemeen aanwezige/verworven kennis betreft.
Het verwerven heeft met ontwikkeling te maken, het bestaan van dergelijke kennis niet.
1+1=2 is voor iedereen hetzelfde.
...maar niet iedereen weet dat.
Ik doelde met mijn uitspraak iig op algemeen geldende kennis. (en ben van mening dat er nauwelijks algemeen aanwezige kennis bestaat in de wereld. In dat opzicht is het per persoon anders, maar totaal niet relevant in dit geval.)
Jawel. De feitelijke kennis is onveranderlijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar is kennis van feiten dan niet altijd hetzelfde?
Dat was ook mijn punt, ja!quote:Op woensdag 7 november 2012 21:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Jawel. De feitelijke kennis is onveranderlijk.
... maar dat niet iedereen die kennis bezit, is evengoed een feit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |