abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116974579
Zwangerschap & geboorte

15 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap (jongetje)
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
13 november: Freecell
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***(baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981
14 februari: Zillah666
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 (meisje)
22 februari: Fieder
27 februari: Klumsy
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
18 maart: Barbabientje01
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

06 april: *** Knetterkrankjorum & JJH
11 april: bellelena
16 april: L0t
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic

05 mei: Suikertante
06 mei: -mandy-
07 mei: zandsculptuur
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 20-09-2012 21:13:29 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116974847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:14 schreef OooLizaooO het volgende:
L0t, ik vind 't toch geweldig om jou hier te zien meeposten trouwens
O+

Zijn er hier nog mensen die dit herkennen: ik word soms onder de douche misselijk en duizelig, moet er dan echt zo snel mogelijk onder vandaan en even op bed gaan liggen. Dan trekt het op zich ook wel snel weer bij. Net ook weer het gevoel alsof ik onderuit zou gaan maar nu voel ik me weer oké.. :?
pi_116974887
Kan komen door de warmte / benauwdheid onder de douche. Ik heb het wel eens gehad als ik grieperig was en ging douchen..
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116975117
Kwisted je staat eerste!!! *O*

En ik derde... Dit komt wel heel eng dichtbij.
pi_116975146
O+ Liza, wat ben je prachtig zwanger in die mooie jurk! Een plaatje! O+

Twinkle: Ik verwacht wel een niet-zo-blije reactie van mijn schoonouders inderdaad. Eerder zag ik er tegenop, maar dat is nu verandert in het idee dat het hun probleem is als zij er moeilijk over doen en niet het mijne, heck, ik ben super super blij O+ Dat gaan zij niet meer verpesten :)

Vandaag trouwens 11 weken *O*

L0t, ik heb het zelf niet, maar het schijnt wel vaker voor te komen bij zwangerschap! Wat skoap zegt, misschien door de warmte en minder zuurstof in de ruimte door de damp? Zou het helpen als je de deur open laat, zodat alle stoom weg kan?
pi_116975188
Ik heb dat ook bij het douchen en bij yoga dus ook. Even te weinig zuurstof in je hersenen denk ik?

Heb intussen de verloskundige gebeld en mijn echo en intake zijn verschoven naar volgende week vrijdag, dat is een week eerder jeeee! En dat propje was niets bijzonders, toch maar even genoemd ;)
pi_116975309
Belle mijlpaal *O*

En Suiker wat fijn om te horen! :Y
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  woensdag 19 september 2012 @ 12:29:32 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116975342
Fru[s gefeliciteerd met je zoon! *O*

Liza, van harte gefeliciteerd met je huwelijk! *O* ^)

Tico, dat is wel echt zwaar rot! Ik heb het jaar geleden gehad, toen manlief net uit het ziekenhuis was ontslagen wegens blindedarmontsteking+operatie :') . Erg erg pijnlijk en ik kan me goed voorstellen dat je niet blij bent dat je nu die pijnstillers met gele sticker niet mag.
pi_116975377
L0t ik heb dat regelmatig, komt bij mij door een lagebloeddruk die op de momenten dat je wat langer staat op speelt, wat bij mij helpt is mijn benen kruizen en mijn been spieren aanspannen.
pi_116975499
Meld!

Oh jeetje nu sta ik ineens eerste, dat is gek om te zien!
Vanmorgen naar de vk geweest. Alles weer goed, nog steeds +15kg, 110/70, en een goede hartslag vd baby. heb nu vrijdag n afspraak in t ziekenhuis voor extra controle (ctg en echo, is standaard). Ik kan dan voor volgende week n afspraak maken voor in te leiden.
Strippen doet de vk pas als t serieus begint te rommelen, dan mocht ik meteen bellen. De jeuk en pijn aan mijn buik kon ze niks aan doen, gewoon flink smeren..

Liza wat n mooie foto! Zo lief naar elkaar.
Mango, een datum! Wat spannend, en zo echt ineens zeg.
Women, ja jij al 3e meid. Zo snel gaat t ineens. Sowieso vond ik t vanaf 30weken super snel gaan . Jij ook?

Suiker, fijn dat ze niks zoeken achter t propje. Ik zou t snel weer vergeten hoor. Lekker proberen te genieten.

En last but not least.. Frups!! Je mannetje is er!! Lijkt me wel schrikken vam die navelstreng zeg. Gelukkig is t goed gegaan daarna. Gefeliciteerd hoor! Geniet van elkaar.
pi_116975552
Ah oké, het komt vrij vaak voor dus :) Ik heb ook altijd wel een redelijk lage bloeddruk maar nooit echt eerder last van gehad. Snelle douchesessies voortaan dus maar.

Suiker, fijn dat je gerustgesteld bent en leuk dat je de echo nu een week eerder hebt! *O*

Belle 11 weken *O*
pi_116975620
Ik word ook wel eens een beetje naar van de douche. Maar mijn bloeddruk is eerder te hoog dan te laag. Ligt bij mij puur aan de warmte.
pi_116975711
Belle net wat je zegt .. hunprobleem en vooral niet de jouwe. Lekker zwangeren jij!! :*

Kwisted eerste waaaahh .. dat had je je een paar maanden terug toch niet kunnen bedenken?!

Duizelig onder douche check! Lage bloeddruk hier. Ben sowieso al geen warmtemens (niet dat ik blij ben mey het weertype van vandaag). Geen sauna en zomertripjes naar Spanje voor mij!
  woensdag 19 september 2012 @ 13:14:43 #14
258612 nytar
boys boys boys
pi_116976886
gefeliciteerd frups met je zoon!

En Liza getrouwd *O*

mango een datum, spannend zeg!

Verder weer alles vergeten...ik ben een zeef! Vanmorgen oudergesprek op mn werk. Was ik ook vergeten. Ouder begreep het gelukkig wel...
pi_116977046
Frups!! Gefeliciteerd!!!!
*poef* nu is het weg
pi_116977811
Frups na het eerste genieten willen we wel heel graag een foto! O+ *;
pi_116978921
bellelena, waarom verwacht je niet-zo'n-leuke reactie? Fijn dat je het van je af kan zetten in elk geval, inderdaad their loss als zij het niet leuk vinden... Overigens wist ik wel dat alle (schoon)ouders het leuk zouden vinden, maar zag ik er alsnog tegenop het te vertellen.

Herken het flauw worden onder de douche niet, maar speciaal voor FTA erop gelet: ook vanmorgen weer een harde buik inderdaad. Baby houdt misschien niet van warmte op zn hoofd?! Zo heet douche ik overigens niet.
pi_116982120
Frups van harte! *O* O+ Wat een mooie naam. Wel even spannend met die navelstreng!
Liza gefeliciteerd en wat een mooie foto O+
Mango een datum!! :o Wat onwijs spannend!
Klums :* wat fijn dat je er zo instaat.
Omentielvo :D jouw muzikale baby
Suikertante wat vreemd! Gelukkig was het niks om je zorgen over te maken. Fijn dat je eerder terecht kan iig
Lot ik word ook vaak 'naar' onder de douche. Wij hebben gelukkig een zitje dus dan kan ik even bijkomen. Misschien een krukje neerzetten als het echt hinderlijk wordt?
Bellelena 11 weken alweer *O*
  woensdag 19 september 2012 @ 15:22:26 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116982320
Mango wat lastig dat je nu ineens alles op stel en sprong moet doen -O- voor je gevoel dan.. mag ik vragen wat de reden is dat je voor de ks gaat ? Als je het niet wilt zeggen snap ik dat hoor :*
En al een datum :o dat lijkt me gek!

Omentielvo vervelend die steken zeg -O- Hihi een echte rockbaby dus! :D O+
Wij hebben hier ook wat muziek vanaf gehaald: http://www.rockabyebabymusic.com/ :D Zo tof!!

Klums :*

Frups! :o *O* Gefeliciteerd met jullie zoon, wat een enorm mooie naam!! :D O+ Dat zal wel ff schrikken geweest zijn zeg.. fijn dat alles nu goed gaat!

Liza gefeliciteerd!! :D *O*
Wat een ontzettend lieve foto O+

Kwisted :* spannend hoor. Hoop dat de kleine snel wil komen!

Vandaag ben ik met mams heerlijk naar de Ikea geweest O+ lekker wat broodnodige dingen gehaald (lampen voor babykamer + slaapkamer) en wat opbergdoosjes voor in haar kastjes O+ ben echt lekker aan het nestelen zeg, jezes :') Ook bezig met mn vluchttas (en ondertussen natuurlijk van alles opruimen, want enorme troep... not :')
Dus ja, gaat goed hier met de hormonen :7
Ook weer naar de fysio geweest, gaat aardig met mn bekken maar verschilt van dag tot dag.. Gaat niet beter, eerder slechter, magoed. Ze adviseerde me toch ook om mn band gewoon af en toe om te doen, eigenwijze ik had daar natuurlijk nog niet aan gedacht :@ heb 'm net omgedaan en zit lekker! Pfff. Dus ja. :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_116982783
Frups gefeliciteerd!!! Nu heerlijk genieten.

Verder gelezen maar niet onthouden. normaal geen last van mijn hormonen maar vandaag hakte ze er emotioneel in
gelukkig was is op weg naar Danic dus daar even een potje gejankt.
De rest slaan we er vanavond met sporten wel uit.
pi_116983395
Rockabye baby is inderdaad leuk :Y
pi_116984301
Frups Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Klinkt heftig, fijn dat het nu beter gaat.

Liza gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Mango een datum! Spannend, maar ook rustgevend (vond ik iig toen ik de datum voor de inleiding had)

Enfermera lekker wezen shoppen! Ik heb alles van de week weer uit mijn vluchttas gehaald en opnieuw gewassen, het rook niet meer naar wasmiddel :p
pi_116984951
Ik maak elke week foto's van mijn buik (of eigenlijk doet mijn vriend dat) en deze week ziet mijn buik er anders uit! Misschien heb ik gewoon veel gegeten, maar toch leuk ;)
pi_116984997
Posten in het buikentopic Suikertante!
pi_116985052
Het is echt hilarisch onopvallend naast alle bolle buiken daar :')
pi_116985347
Vandaag lichamelijk gezien een goede dag dus daar heb ik flink gebruik van gemaskt door flink te gaan nestelen/poetsen. Alle plekjes gehad die je normasl gesproken twee keer per jaar mee pakt ofzo haha. Heerlijk!

O ja en dood aan de afscheiding! *zucht*
pi_116985479
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:24 schreef Suikertante het volgende:
Het is echt hilarisch onopvallend naast alle bolle buiken daar :')
Nou en? Beginnende minibuikjes zijn ook O+
pi_116985501
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Vandaag lichamelijk gezien een goede dag dus daar heb ik flink gebruik van gemaskt door flink te gaan nestelen/poetsen. Alle plekjes gehad die je normasl gesproken twee keer per jaar mee pakt ofzo haha. Heerlijk!

O ja en dood aan de afscheiding! *zucht*
dat wordt dus morgen een slechte dag :P
pi_116986041
Frups gefeliciteerd!!

As, je mag bij mij altijd janken hè. Gelukkig ging je met rustige hormonen weer naar huis.

Vandaag een mijlpaal, 10 weken, op een kwart haha.
pi_116986150
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:07 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

Enfermera lekker wezen shoppen! Ik heb alles van de week weer uit mijn vluchttas gehaald en opnieuw gewassen, het rook niet meer naar wasmiddel :p
Vluchttas, daar zeg je me wat. Daar zal ik ook maar eens aan beginnen...
pi_116986258
*O* Frups gefeliciteerd met je jongetje, leuke stoere naam! *O*
pi_116986525
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:04 schreef Mineola het volgende:
bellelena, waarom verwacht je niet-zo'n-leuke reactie? Fijn dat je het van je af kan zetten in elk geval, inderdaad their loss als zij het niet leuk vinden... Overigens wist ik wel dat alle (schoon)ouders het leuk zouden vinden, maar zag ik er alsnog tegenop het te vertellen.

Herken het flauw worden onder de douche niet, maar speciaal voor FTA erop gelet: ook vanmorgen weer een harde buik inderdaad. Baby houdt misschien niet van warmte op zn hoofd?! Zo heet douche ik overigens niet.
Een poosje geleden hebben m'n schoonouders (vooral tegen mijn vriend) op vrij nadrukkelijke wijze laten blijken dat ze vinden dat, in hun ogen, ons leven momenteel niet is ingericht op het krijgen van een kindje. Zijn moeder wil volgens mij wel heel graag oma worden, maar vooral zijn vader maakt zich nogal ongerust. Hij staat heel anders in het leven dan wij en is van mening dat wij nu (nog) niet over de juiste middelen beschikken om een kind te gaan krijgen. Het kan twee kanten op, of hij gaat allerlei cynische opmerkingen maken en vervelende vragen stellen, of hij is stiekem toch gewoon blij. Ik hoop op het laatste, het zal ook aan z'n bui liggen.

Dat tegenop zien om te vertellen, ook al verwachtte je goede reacties, dat herken ik ook wel. Het is heel gek om zo'n geheim opeens hardop uit te spreken. Ik kon gisteren ook bijna niet het 'goede' moment vinden, elke keer dacht ik: Mnee, nu is het gek om opeens te zeggen... De reactie was wel echt heel mooi dus van mijn opa en oma O+ Ben er nog een beetje vol van!

Tico: Hoe is het vandaag? Hopelijk knap je snel weer op, klinkt helemaal niet prettig allemaal!

Danic op een kwart *O* Je bent nog maar net zwanger en opeens is het al 25%, zo voelde ik me vorige week! De tijd lijkt ook eindelijk weer een beetje sneller te gaan, de eerste weken kon ik de dagen wel vooruit kijken.

Shoppen klinkt zo leuk. Vandaag vertelde ik nog aan m'n moeder dat ik dat helemaal nog niet durf! Maar dat komt vast wel over een paar weekjes :)
pi_116986662
Kyara ik. ben er idd bang voor :-)

Maar dit MOEST gewoon effe! Zat me er al. weken asn te ergeren. Vent is werken dus die kon me niet op andere ideeen brengen haha.

Vluchttas .. mwoah dat komt met 36 weken wel. een keer heb ik mezelf voorgenomen. Heb al verschillende lijstjes voorbij zien komen en op internet en in de literatuur is er genoeg over te vinden. Dus dat zal wel goed komen tegen die tijd :-)

Enf lekker geshopt en goed geslaagd zo te horen.

Ik denk dat ik eens op ga schrijven welke dingetjes ik nog nodig heb want merk dat hete wel veel bezig houdt. Maar wil het even bundelen zodat ik in 1 klap mijn slag kan slaan.

Owww en gister op de site van h&m zitten kijken voor new born spul. Ik word echt zon mama die der kind kleertjes aan trekt met gekke oortjes aan. de capuchon enzo. Die gaan we echt eentje scoren voor beeb! Zo grappig!

En nu ga ik eens even wat te eten maken. Ik voel me vandaag echt lekker! Heb veel honger.. veel puf.. buik voelt niet zo zwaar. Heerlijk! Zal wel iets in de lucht hangen ofzo?
pi_116986803
Oww Belle das niet leuk. Meid.. als jij en je vent maar vinden dat jullie er klaar voor zijn! (Nou ja .. bij ons is het heel bewust gegaan maar heul soms slaan de twijfels toe en denk ik: waar ben ik in godsnaam aan begonnen?).

De rest volgt vanzelf! :-)
En anders masr niet! Lekker boeie
pi_116986988
Ja, hier ook heel bewust, en gelukkig genoeg mensen die nu al achter ons staan, dat voelt ook wel fijn. En wie weet, wie weet, valt het alles mee met mijn schoonouders en springen ze spontaan gewoon een gat in de lucht. Het is tenslotte ook hun eerste kleinkindje :)

Die twijfels zijn volgens mij verder ook heel normaal, ben dan altijd extra blij met mijn mama en haar peptalk, dan ben ik in 1 keer weer helemaal vrolijk!

Ik heb van de week trouwens een h&m bestelling gedaan en daar ook zo'n mutsje met oortjes bij laten doen, ben zoooo benieuwd! Hopelijk komt het pakketje morgen O+ Maar gekke oortjes enzo dus, check :D
pi_116987183
Twink: volgens de mevrouw van het intakegesprek v/d kraamzorg moet je die tas inderdaad vanaf 36 weken klaar hebben staan.

Ik heb in het begin eens een overzicht gemaakt van alles wat ik nodig heb/wil hebben. En steeds geüpdatet als ik iets kreeg of gekocht had. Staat in Excel, en alles wat ik heb is groen gekleurd. De rest is nog wit.
Normaal ben ik totaal NIET van de lijstjes, maar mijn nesteldrang is hier geloof ik wel erg blij mee :') :+

Belle, niet leuk... Maar goed, wat Twink zegt + waarschijnlijk bedoelen ze het alleen maar goed en komt het voort uit liefde/bezorgdheid? Wat het niet minder vervelend maakt overigens.

Toen het broertje van M. aan kinderen begon, waren zijn ouders ook bezorgd. Relatief jong, woonden net een maand of twee samen (wel al heel lang een relatie overigens), weinig inkomsten... Ook al waren broertje & vriendin er samen wel klaar voor, ik kon me toen voorstellen dat zijn ouders zich toch wel bezorgd maakten (sterker nog, dat hadden wij ook, maar dat had ook weer met andere factoren te maken). Wat gelukkig niet wil zeggen dat ze niet volledig gesteund werden door zijn ouders, en ze waren tegelijkertijd ook heel blij hoor (maar het blijft je eigen kind, hoe volwassen ze ook zijn, en kan me voorstellen dat je je dan toch zorgen kunt maken).

Overigens heb ik geen flauw idee waarom schoonvader jullie er niet klaar voor vindt, ik bedoel alleen aan te geven dat ook irritante bemoeienis voort kan komen uit liefde. Gewoon eens goed over praten en aangeven dat het pijnlijk is, helpt zeker niet?
pi_116987212
Twinkle, zo ben ik ook hoor. Ze heeft nu nog niks met gekke oortjes (ze heeft 1 dag een muts opgehad...heb k zo'n leuk mutsje met dr naam ;()
Maar k wil eigenlijk t hello kitty jasje van h&m :D
pi_116987310
Vandaag was opzich wel te doen. Gewoon gaan werken dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116987336
Over klaar zijn gesproken, wij zijn allebei zelfstandige, hebben geen vast inkomen, zijn elke maand aan het einde van de maand blut, wonen in een mini appartementje, weten nog niet waar we dan wel willen wonen.. maar als ik dan naar vriendinnen van mij kijk die alles ogenschijnlijk beter op orde hebben, maar waarbij de relatie niet lekker loopt, of die ineens zwanger zijn en er maar niet aan kunnen wennen, dan denk ik: liever een berg extra liefde dan een berg extra geld.
Op de een of andere manier is onze omgeving helemaal enthousiast, terwijl ik denk dat de helft in onze situatie NOOIT aan kinderen zou beginnen. Maar ja, ze hadden van ons denk ik niet anders verwacht!

Dus ook de mensen die van te voren hun zorgen uitspraken, zijn nu toch heel blij voor ons. Misschien valt het reuze mee Bellelena! ^O^

Was je cursus interessant Ticootje?
pi_116987397
Ja leuke cursus. Gelukkig kon ik alle oefeningen inhalen en gewoon verder.
pi_116987407
Over pakjes met oortjes, bij ikenmijnkind hebben ze er ook leuke :Y En relatief goedkoop (van ¤16.95 - ¤19.95). Vind het sowieso best een toffe site, lekkere kortingen!
SPOILER: deze pakjes bedoel ik
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116987527
Shoppen voor babies vind ik ook leuk maar ik wil echt eerst het geslacht weten. We hebben namelijk al zoveel.....

Lastig Bellelena, hopelijk reageren ze wel gewoon leuk. Wanneer ga je het vertellen? Ik vond het ook wel lastig hoor, om te vertellen maar op een gegeven moment moet je wel. Het voelt dan ook fout om het niet te vertellen, net alsof je je kindje ontkent of zo.

Tico, fijn dat het weer beter gaat!

Vluchttas met 36 weken lijkt me prima. Ik wilde dat met 37 weken gaan doen maar toen belande ik een weekendje in het ziekenhuis. En als je dan je man naar huis moet sturen met een lijstje met spullen die je wilt hebben: niet handig vraag je om een topje, krijg je een trui en zo
  woensdag 19 september 2012 @ 17:25:29 #43
259886 pessie
pi_116987753
Belle, mijn schoonouders hadden ook al meerdere keren laten weten "Echt Nog Geen Opa En Oma Te Willen Worden Graag!" Schoonvader heeft dus eerst 10 minuten op de bank gezeten "OhOh" mompelend en al met al had hij nog een hele tijd om eraan te wennen. Toen Nathan geboren werd was hij om, dat vond ie toch wel heel mooi. Hij (en wij met/voor hem) keek vooral uit naar de puber leeftijd, dat was iets waar hij wat mee kon als leraar op een VMBO. Erg jammer dat hij er niet is om dat mee te maken en om ons daar doorheen te loodsen.
pi_116987815
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:20 schreef Kyara het volgende:
vraag je om een topje, krijg je een trui en zo
Wat schattig O+ En herkenbaar :D Voor M. is het verschil tussen vesten/hemden/topjes/shirts ook niet altijd even duidelijk :+

Suiker, wat verwoord je dat mooi O+ Ik denk ook dat men het tegenwoordig vaak 'te goed' voor elkaar wil hebben (men vindt het nooit goed genoeg & ziet overal struikelblokken in, dat bedoel ik, en dat terwijl de absoluut 100% perfecte situatie waarschijnlijk niet eens bestaat!). Als je erover hebt nagedacht, je bent er klaar (genoeg) voor, dan heeft zo'n kindje toch een 100000x meer aan ouders die het liefhebben no matter what?! O+
pi_116988001
Belle, hopelijk valt het net als hier mee. Mijn ouders waren direct super enthousiast en van mijn schoonouders kregen we geen felicitatie en was er vooral verbazing. Ook door hun was eerder al uitgesproken dat ze ons er nog niet klaar voor vonden zijn.

Inmiddels zijn ze wel enrom enthousiast, ze maken/maakte zich vooral om een aantal dingen zorgen, maar zien nu wel in dat dat allemaal wel goed komt. Nu denken ze volop enthousiast in alles mee. Ze waren ook de eerste die met 'n cadeautje aan kwamen zetten toen we bv het geslacht wisten.
pi_116988092
Het belangrijkste is dat je er zelf klaar voor bent. Qua leeftijd, relatie, werk en huis zouden wij er al jaaaaren geleden klaar voor zijn geweest. Maar emotioneel gewoon nog niet, in elk geval niet allebei. En toen we dat eindelijk waren, duurde het ook weer even voordat het ook lukte.
pi_116988650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:22 schreef Enfermera het volgende:
Mango wat lastig dat je nu ineens alles op stel en sprong moet doen -O- voor je gevoel dan.. mag ik vragen wat de reden is dat je voor de ks gaat ? Als je het niet wilt zeggen snap ik dat hoor :*
En al een datum :o dat lijkt me gek!
Stuitbevalling zat naar ons idee te veel risico aan, m.n. voor de baby, en gezien het feit dat het de eerste is. Daarnaast wordt een stuitbevalling ook ingeleid, krijg je een ruggenprik, en is er een grote kans dat de ontsluiting niet vordert en je alsnog een ks moet.
pi_116989486
Mango, misschien is het bij andere ziekenhuizen anders. Ik heb 2 stuitbevallingen gehad en ben geen een keer ingeleid. Bij ons zouden zij dat alleen doen als de bevalling niet zelf op gang kwam en er een reden voor was (vanwege moeder en kind of overtijd gaan).
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 19 september 2012 @ 18:00:35 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116989612
quote:
17s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:45 schreef Kyara het volgende:
Rockabye baby is inderdaad leuk :Y
Gaaf he? O+ Wij hebben al oa Nirvana en de Foo Fighters *O* :D

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:07 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Frups Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Klinkt heftig, fijn dat het nu beter gaat.

Liza gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Mango een datum! Spannend, maar ook rustgevend (vond ik iig toen ik de datum voor de inleiding had)

Heerlijk! Whehe :7 Herkenbaar! Nestelennnn *G*

Twink: haha ja ik dacht ook dat ik mn vluchttas pas later klaar wilde hebben maar mijn hormonen willen het nu :@
Fijn dat je een lekkere dag hebt gehad en lekker hebt kunnen rommelen! Fijn is dat he O+

Belle wat vervelend zo'n bericht -O- Fijn dat je iig meer mensen om je heen hebben die wel enthousiast zijn, maar toch. Negatieve berichten zijn gewoon niet leuk dan. Ik hoop idd ook dat het nog omslaat straks!

quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:44 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Stuitbevalling zat naar ons idee te veel risico aan, m.n. voor de baby, en gezien het feit dat het de eerste is. Daarnaast wordt een stuitbevalling ook ingeleid, krijg je een ruggenprik, en is er een grote kans dat de ontsluiting niet vordert en je alsnog een ks moet.
Ja precies.. Oh echt joh -O- Ja, begrijpelijk dat je dan voor een ks kiest :)
Ik heb idd ook wel andere verhalen gelezen op internet, dat het ook goed kan gaan (natuurlijk), maar dat is niet altijd vanzelfsprekend en zeker niet bij een stuit, wat tinuviel ook zegt.. :)
pi_116990147
Wahhaa Kyara nee vluchttas in laten pakken door vent lijkt me ook niet zo''n goed idee :+
Hoewel hij het prima en goed bedoelt, zal ie waarschijnlijk met een heleboel andere zooi aan komen waar ik eigenlijk andere spulletjes bedoel :D
Dus beter regel ik dat zelf :D

Waaah Coco ja dat soort pakjes bedoel ik idd :D
Ja en dat Hello Kitty ding had ik ook gezien Son!! :D ... Scheelt dat we weten dat we een meisje krijgen dus als ie er over een week of 2 nog hangt dan ben ik bang dat ie mooi mee gaat met mij O-)

Ja mijn hormonen zeggen ook al een paar weken dat die tas klaar moet maja. Stop je allemaal fris gewassen spul erin. Staat dat ding dadelijk nog 4 weken te wachten en dan ruikt alles muf naar tas :') .. Dus daarom doe ik het nog even niet maar het gevoel zegt: PAK DAT DING NOU GEWOON IN!

Oww men ik ben echt een nesteldraak vandaag :') .. Heerlijk! Het is serieus lang geleden dat ik zo actief ben geweest als vandaag. Gaf me bijna het gevoel dat ik mijn ouwe ''ik'' weer ben .. Maar, dat zal morgen wel weer heul anders zijn :')
Sowieso .. had me net voorgenomen om een flinke wandeling te maken met hond, maar ik heb toch even de sluiproute moeten nemen helaas. Ach ja het was het proberen waard en de wind door mijn haren en in mijn snufferd was wel even lekker :)

Nou Suiker, wat jij zegt!
Een kind heeft vooral heel veel liefde nodig. En voor de rest komt het echt wel allemaal goed ^O^
Ik moet dan altijd denken aan die Unox reclame die onlangs veel op de buis was. Dat allemaal kindjes op een feestje komen, en het enige wat echt indruk heeft gemaakt zijn ''simpele'' Unox worstjes. Dat is toch waar het om draait uiteindelijk :)

En ga maar eens bij je zelf na! Welke dingen uit jouw jeugd hebben het meeste indruk op jou gemaakt in positieve zin? Dat zijn vaak ervaringen, en geen materialistische dingen ;)

Oww trouwens, ik had nog een vraag die me laatst te binnen schoot, maar die ik weer was vergeten :')
Is er iemand die ervaring heeft met de Aerosleep? Vent is voorstander vanwege kans op wiegendood .. Ik weet het zo net nog niet. Geld is het probleem niet, maar ik wil me eerst bewust worden van het ''nut'' ervan.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:13:56 #51
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116990285
Twink :D :') Whehe. Oh nou ik laat de tas gewoon open staan, rits 'm nog niet dicht, dan zal 't toch niet gaan stinken zeg? En hij staat op onze slaapkamer dus kat kan 'm ook niet beharen :7
Whehe nesteldraak _O-
pi_116991152
Ik zeg alvast sorry baby :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kind gaat me echt haten :+ :D
pi_116991176
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Is er iemand die ervaring heeft met de Aerosleep? Vent is voorstander vanwege kans op wiegendood .. Ik weet het zo net nog niet. Geld is het probleem niet, maar ik wil me eerst bewust worden van het ''nut'' ervan.
Ik heb het gisteren nog gevraagd tijdens mijn intakegesprek voor de kraam. Volgens die mevrouw is dat overbodig en echt niet nodig. Een matrasje van een euro of vijftig bij een babyzaak is meer dan goed genoeg. Aldus de mevrouw.
pi_116991224
Ja stom eigenlijk dat ik dat laatst niet bij de intake heb gevraagd .. Maar gewoon kei vergeten!
We hebben inderdaad een goed matras aangeschaft :)

Nou ja en anders .. ik zal het er tegen de tijd dat kraam er is nog eens vragen als ik eraan denk. En dan is ie nog zo aangeschaft.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:35:21 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_116991438
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:30 schreef papillion het volgende:
Belle, hopelijk valt het net als hier mee. Mijn ouders waren direct super enthousiast en van mijn schoonouders kregen we geen felicitatie en was er vooral verbazing. Ook door hun was eerder al uitgesproken dat ze ons er nog niet klaar voor vonden zijn.

Inmiddels zijn ze wel enrom enthousiast, ze maken/maakte zich vooral om een aantal dingen zorgen, maar zien nu wel in dat dat allemaal wel goed komt. Nu denken ze volop enthousiast in alles mee. Ze waren ook de eerste die met 'n cadeautje aan kwamen zetten toen we bv het geslacht wisten.
Tuurlijk gaat dat goed komen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116991667
Deze hello kitty bedoelde ik twinkle

pi_116991720
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat dat goed komen!
O+
pi_116992092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:58 schreef Tinuviel het volgende:
Mango, misschien is het bij andere ziekenhuizen anders. Ik heb 2 stuitbevallingen gehad en ben geen een keer ingeleid. Bij ons zouden zij dat alleen doen als de bevalling niet zelf op gang kwam en er een reden voor was (vanwege moeder en kind of overtijd gaan).
oh, hier word je ingeleid aldus de gyn. Omdat je dus die ruggenprik krijgt.
pi_116992290
Ahh Son die is ook schattig :D
Ze hebben voortaan toch winkelmandjes bij H&M? O-)
  woensdag 19 september 2012 @ 19:30:18 #60
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116994108
Twink zo liefff die pakjes O+
Whahaha _O- ach joh doen ze toch wel, zeker als ze 14 zijn! :+
pi_116994473
Ik zou me stiekem plaatsvervangend schamen als mijn kind met zo'n oortjespakje zou rondlopen :@
Ben vandaag wel losgegaan op superzachte broekjes en minisokjes voor beeb en comfi broeken en sokken voor mijzelf O+
En! Fröbelspul om een lampenkap te pimpen. Ga ik me morgen op storten.
pi_116994618
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Deze hello kitty bedoelde ik twinkle

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/J01%2003268%2011106%2016%200088%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Die heb ik ook!!
pi_116994679
Ik vind oortjes eigenlijk niet kunnen, maar ik heb één jasje met oortjes gekocht :@ het was het zachtste jasje dat ik kon vinden en die moest en zou ik hebben oO<

(daarnaast heb ik één berenbruin pak met oortjes geërfd van schoonzus, en als het weer er ook maar een beetje naar is krijgt de mini hem wel aan :P )
pi_116994896
Ik zit trouwens na te denken over de vluchttas en ik realiseer me dat ik er twee nodig heb. Eén voor het ziekenhuis en één voor het kraamhotel. Ik zou kleding bij moeten kopen om die beide tassen klaar te hebben staan en ook nu nog iets aan te kunnen trekken :')

(ik maak maar even een héél duidelijk lijstje voor vriendlief denk ik...)
  woensdag 19 september 2012 @ 19:46:53 #65
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116994964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik zit trouwens na te denken over de vluchttas en ik realiseer me dat ik er twee nodig heb. Eén voor het ziekenhuis en één voor het kraamhotel. Ik zou kleding bij moeten kopen om die beide tassen klaar te hebben staan en ook nu nog iets aan te kunnen trekken :')
:D _O- lol! Ja precies, favo onderbroeken erin gooien kan ook niet echt nu he, dan heb je niks meer om aan te doen.. hahaha
pi_116995309
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die heb ik ook!!
Ik wil m hebben!
Eveb h&m kortingscodes opzoeken :+
Vind t nu nog leuk, volgend jaar niet meer ;)
pi_116996508
Ik denk dat de mijne al wel weer weggegeven is ergens heen. Leyla past m natuurlijk al lang niet meer en ex heeft alle kleertjes ook weggedaan.
pi_116997324
En je wou m niet houden voor je nieuwe meisje?
pi_116998203
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:58 schreef bellelena het volgende:

[..]

Een poosje geleden hebben m'n schoonouders (vooral tegen mijn vriend) op vrij nadrukkelijke wijze laten blijken dat ze vinden dat, in hun ogen, ons leven momenteel niet is ingericht op het krijgen van een kindje. Zijn moeder wil volgens mij wel heel graag oma worden, maar vooral zijn vader maakt zich nogal ongerust. Hij staat heel anders in het leven dan wij en is van mening dat wij nu (nog) niet over de juiste middelen beschikken om een kind te gaan krijgen. Het kan twee kanten op, of hij gaat allerlei cynische opmerkingen maken en vervelende vragen stellen, of hij is stiekem toch gewoon blij. Ik hoop op het laatste, het zal ook aan z'n bui liggen.
Muh, wat stom zeg... Wat jammer dat ze het nodig vonden om zo jullie zo stellig laten weten dat zij het geen geschikt moment vinden voor een kind. Jullie zijn volwassen neem ik aan... en het is jullie leven.
Jouw ouders zagen geen beren op de weg toch?

Ik hoop dat je onverwacht toch een positieve reactie krijgt!
pi_116998230
Frups! Gefeliciteerd! Wat goed en snel zeg!

En de excel-sheet van Coco lijkt mij heerlijk. En oortjes... praat me niet van oortjes! Zo schattig :@ Zijn er ook lente-oortjes?
pi_116998277
Paashaasoren bedoel je? ;)
pi_116998362
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:44 schreef Suikertante het volgende:
Paashaasoren bedoel je? ;)
Dat kwam ik van de week ergens tegen, een pakje met konijnenoren :Y
pi_116998429
Och, echt? Dat vind ik zelf dan wel weer érg ver gaan..
pi_116998447
Ohjee, dat lijkt me echt nog schattiger :@
pi_116998588
Ik weet niet meer waar, sorry.
pi_116998629

Maar dan zonder dat rare gezichtje op de muts
pi_116998728
:X das zielig!
pi_116999294
Als je een Aziatische baby krijgt mag het Limone! ;)
pi_116999720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:46 schreef Suikertante het volgende:
Och, echt? Dat vind ik zelf dan wel weer érg ver gaan..
Dat idd!

En Tico jammer :D
  woensdag 19 september 2012 @ 21:14:17 #80
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_117000238
Frups gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!

Oortjes :( heb er helemaal niets mee. Behalve als ze dienst doen als onderdeel van een carnavalspak.
pi_117000711
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zeg alvast sorry baby :D :D

SPOILER
Kind gaat me echt haten :+ :D
Dat witte beertjespakje is echt heel fiijn in de winter. Midas heeft dat heel veel aangehad toen hij 2 weken oud was en er buiten sneeuw lag. Lekker in de kinderwagen onder een dekentje O+

Net uit eten geweest. Uitbuiken heeft weer een andere betekenis. Volgens mij komen er 2 kindjes in het gedrang. Sorry....
pi_117000992
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja, hier!

Wij hadden de Aerosleep voor de wieg en dat was eigenlijk zonde van het geld want in die 10 weken dat ie in de wieg heeft gelegen kon hij echt nog op zijn buik komen. Voor het 2e wiegje komt er dan ook geen aerosleep meer.

Voor het ledikant vind ik het wel een fijn idee. Midas draait nogal veel in zijn bedje. Inmiddels kan hij wel zelf terug van buik naar rug maar er was een tijd dat hij dat niet kon. Ook nu valt hij regelmatig op zijn buik in slaap en soms ook half onder zijn knuffeltje. Vind het dan wel een fijn idee dat hij in elk geval nog kan ademen dan. Er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die het onzin vinden maar hier komt straks in elk geval weer een Aerosleep.
pi_117003013
Onze kraamzorg raadde een aerosleep af, omdat er vocht (bijv spuug of lekkende luier) op blijft liggen. Of zoiets dacht ik, het kwam iig ter sprake en er werd zelfs een opmerking gemaakt dat zij dan niet voor de risico's instonden.
pi_117003428
Wij hebben een grotemensenaerosleep en ik snap niet hoe daar vocht op zou kunnen blijven liggen, het ding is gemaakt om zsm vocht af te voeren en lijkt nog het meest op een honingraat :?
pi_117003551
Ja of het was juist dat het vocht erin ging zitten :@ mijn zwangerschapsdementie is het vergeten
pi_117004870
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:59 schreef Suikertante het volgende:
Als je een Aziatische baby krijgt mag het Limone! ;)
Bij een bepaalde lichtval heb ik wel iets Aziatisch *O*
pi_117005100
Aerosleep geen ervaring mee, nooit in overweging genomen eigenlijk ook.

Wel zag ik laatst bij de vergoedingen van mijn verzekering dat ze een matje voor onde het matras (dacht ik) vergoeden wat de ademhaling zou registreren en een alarm laat afgaan bij geen ademhaling.
Opzich lijkt het me wel wat, maar aan de andere kant denk ik maar je jezelf niet helemaal gek op die manier?
pi_117006104
Hier een airosleep... vooral ideaal voor spugers.. ;) Hop dat ding in de was...
Ik ben er dus erg blij mee omdat ze een enorme spuger was tot wel 14 mnd..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_117007674
Wij hebben er ook een besteld en bij de Joolz zit er standaard eentje in de reiswieg.
pi_117008554
Bah lig in bed maar kan niet slapen heb last van maagzuur maar geen rennies in huis en de hele tijd pijn rechts onder in, het voelt alsof mijn eierstok pijn doet :X zeurt enorm :{
pi_117008881
Logi.. Ontspannen, niet Fok!ken, rustig ademhalen.. En ik hoop snel lekker slapen!
pi_117009606
Ik ben er gewoon helemaal raar van, doet echt pijn :( hopelijk dat een kruik wonderen gaat doen. thx voor de tip :*
pi_117009719
Eigenlijk fluttips van mij, maar lief bedoeld :) sterkte!
pi_117012538
dat met dat vocht in de aerosleep is onzin. Faithz heeft dat vorig jaar helemaal uitgetest en er zijn geen problemen met vocht.
pi_117012573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:29 schreef Mangostine het volgende:
En je wou m niet houden voor je nieuwe meisje?
Nice try. :D
pi_117012581
Viel te proberen :P
pi_117012590
Ik heb een aerosleep voor een ledikant twinkle. Je mag m zo hebben, wat een onzinding.
  donderdag 20 september 2012 @ 07:14:36 #98
258612 nytar
boys boys boys
pi_117012638
hoe gaat het met je rug tico?
pi_117012641
Ik heb berehonger, maar geen zin om op te staan. }:|
Kan iemand even een beschuitje fixen ofzo.
  donderdag 20 september 2012 @ 07:30:04 #100
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117012726
Goedemorgen :)

Geen aerosleep hier, de kraamzorg had het erover dat dat ding zo goed lucht doorliet dat kindjes moeite konden krijgen zich warm te houden. Geloof ik :')

En ik moet binnenkort ook een glucosetest doen. Ik heb even het foldertje door zitten lezen, want ik moet drie dagen ervoor een 'dieet' aanhouden. Meer eten mag, minder eten niet. Nu vraag ik me af hoe ik dat in vredesnaam moet gaan doen, de hoeveelheden zijn meer als het dubbele van wat ik normaal eet op het moment, en zelfs wat ik nu normaliter eet is al regelmatig goed voor een potje kotsen -O-
3!
  donderdag 20 september 2012 @ 07:38:07 #101
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117012806
Moggeh :) Wakker na rare droom, dus maar met manlief eruit gegaan (gezellig O+) en ff ontbeten :P
Hier ook geen aerosleep. Ledikantje + andere meubeltjes van marktplaats plus matras, wiegje geleend van een vriendin van me en daar zit ook een normaal matrasje in. Maak me daar niet zo'n zorgen om eerlijk gezegd.. daarbij nemen we ook een ultrahippe babyfoon met camera, dat scheelt ook voor mn gemoedsrust denk ik :+
pi_117012962
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:30 schreef Incantrix het volgende:
En ik moet binnenkort ook een glucosetest doen. Ik heb even het foldertje door zitten lezen, want ik moet drie dagen ervoor een 'dieet' aanhouden. Meer eten mag, minder eten niet. Nu vraag ik me af hoe ik dat in vredesnaam moet gaan doen, de hoeveelheden zijn meer als het dubbele van wat ik normaal eet op het moment, en zelfs wat ik nu normaliter eet is al regelmatig goed voor een potje kotsen -O-
Ik vind dat trouwens zo vreemd; mij hebben ze inmiddels 2x op suiker getest, maar gewoon door bloed af te nemen. Alleen hier lees ik dat meerdere mensen een 'echte' glucosetest krijgen. Dat lijkt me veel ingrijpender dan een paar buisjes bloed afnemen (dus vraag ik me af of alleen bloed afnemen wel genoeg is... maar aan de andere kant, het is in t ziekenhuis, dus ik mag hopen dat ze weten wat ze doen).

Mgoed. Blijf het wel raar vinden.

Geen tips wat meer eten betreft, behalve dan maar vaker per dag eten. Maar ja. Weet niet of je daar veel aan hebt...

Enf, welke babyfoon nemen jullie?
  donderdag 20 september 2012 @ 07:58:07 #103
381212 Gulara
From the future
pi_117012994
Nee! Heel stuk tekst getypt alles weg! En met mijn hormoongerelateerde vergeetachtigheid ga ik me dat natuurlijk nooit meer allemaal herinneren! ;(

Toch maar een poging:

Frups gefeliciteerd met je zoon! *O* Love the name!

Liza getrouwd! *O* Je klinkt superblij, leuk!

L0t duizeligheid specifiek in de douche heb ik niet (ben overal(l) veel duizelig). Maar misschien de stoom en warmte? Als ik vroeger heet gebadderd had ging ik na afloop ook wel eens onderuit. Misschien deur/ raam open en voor de zekerheid een plastic krukje in de badkamer zetten?

Enferma lekker naar de IKEA, daar heb ook zin zin! Vervelend van je bekkenproblemen. :*

Lekker zo'n poetsbui Twinkle! Kan ik ook wel gebruiken.
De pakjes sla ik denk ik even over. Gevalletje 'leuk voor een ander' en trouwens ook wat warm in dit klimaat.

Tico fijn dat het weer wat beter gaat. Las volgens mij in het vorige topic over nog over je huisarts die je blij maakte met een dooie mus in de vorm van fijne pijnstillers. Wat &@*%}!

Ik zag een datum voor Mango. Heel gek lijkt me dat. Natuurlijk hebben we allemaal een datum, maar dit staat dan wel heel erg vast. Ik hoop dat het rust geeft.

Kyara kreeg een mental image bij je opmerking. Ik zie je tweeling al helemaal klem zitten met van die norse koppies tussen de gebakken aardappeltjes en groentegarnituur. :Y)

Klumsy, ik wil alleen maar even zeggen dat ik je een stoer wijf vind! :* Wat een prachtige manier om zo met de situatie om te gaan. En ik denk ook de fijnste voor jezelf, maar dat moet je ook maar kunnen.
En hoe je de hele situatie omarmt en dat Roan & Senna zo welkom zijn, ook nu ze niet lijfelijk bij je zijn. Ik moet er alweer bijna van huilen, maar dan vooral omdat het naast verdrietig ook zo mooi is.
(ik hoop dat het er een beetje logisch staat :@ )

Bellelena maak je niet te veel zorgen om de mening van anderen. Hoewel het natuurlijk bij familie extra vervelend is. Hopelijk valt het allemaal mee.

En wat betreft klaar zijn voor een baby. Ik wil niet eens weten hoe anderen over onze situatie denken (hoewel ze tegen ons allemaal hysterisch enthousiast waren). Ik ben bang dat we maar aan weinig voorwaarden voldoen die veel mensen stellen aan het hebben/ krijgen van kinderen. Welke gek haalt het ook in d'r hoofd om in een prille zwangerschap naar de andere kant van de wereld te verhuizen. :+
Alles is nieuw, onbekend en onzeker. Maar zo staan wij in het leven. Daarnaast was het 'hebben' van een kind ook niet eens om ons leven compleet te maken -een schande, ik weet het-. Wij hebben een heel leuk leven ook zonder kind, maar nodigen graag iemand uit om daarvan mee te komen genieten. En nee, je krijgt waarschijnlijk niet de duurste kinderwagen en allerlei gekke speeltoestanden. Maar wij houden van avontuur en genieten ons te pletter en daar kan jij vast goed aan meedoen. O+
Dat andere mensen dan vinden dat we misschien dingen verkeerd aanpakken. Dat mag. Ik geloof alleen niet dat ik er een boodschap aan heb. :+

Verder nog een vraagje, ik heb sinds vanacht en gedurende de ochtend last van m'n onderbuik en rug. Ik dacht even dat ik flink ongesteld was. Ben inmiddels 16 weken. Is dit 'normaal'? Het is nu -middag- wel flink afgezwakt.
  donderdag 20 september 2012 @ 07:58:27 #104
95408 Incantrix
pi_117012996
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:54 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vind dat trouwens zo vreemd; mij hebben ze inmiddels 2x op suiker getest, maar gewoon door bloed af te nemen. Alleen hier lees ik dat meerdere mensen een 'echte' glucosetest krijgen. Dat lijkt me veel ingrijpender dan een paar buisjes bloed afnemen (dus vraag ik me af of alleen bloed afnemen wel genoeg is... maar aan de andere kant, het is in t ziekenhuis, dus ik mag hopen dat ze weten wat ze doen).

Geen tips wat meer eten betreft, behalve dan maar vaker per dag eten. Maar ja. Weet niet of je daar veel aan hebt...

Moest je ook je dieet aanpassen voor het bloed prikken? Ik moet na die 3 dagen dieet om 8.00 uur nuchter een vingerprik halen, is de waarde dan binnen een bepaalde marge mag ik meteen naar huis. Is 'ie dat niet krijg ik van die glucoseprut en mag ik daar 2 uur op een bankje gaan hangen :P

Qua eten is gewoon lastig, ik eet al maanden kleine beetjes, maar ik krijg over all gewoon niet zo veel binnen.
3!
  donderdag 20 september 2012 @ 08:02:11 #105
95408 Incantrix
pi_117013028
En wat andere mensen zeggen: fuck hen. Ik weet uit de eerste hand dat er meerdere mensen in ons gezicht heel blij hebben zitten doen over deze zwangerschap, terwijl ze tegen anderen hebben gezegd dat ze het maar raar en dom vinden dat we nóg eens voor een zwangerschap zijn gegaan. En weet je, ik snap het ook nog best eigenlijk, ons verstand zei ook heel hard 'wees blij met wat je hebt!'. Maar hey, zo werkt het gewoon: mensen krijgen een kindje in hun hart en willen dat dan ook graag écht in hun armen houden. Zo gaat dat.
3!
pi_117013049
Hier ook geen glucosetest in het zh hoor.
En ook geen dieet volgen. Ze zeggen als de waarde gewoon midden op de dag oke is, je geen suiker heb. Dus dat nu hier ook weer zo gedaan.
Nu prik ik hem bij mijn ouders altijd zelf en is hij bij mij wat aan de lage kant.

Bij de 20 weken echo maandag liep het buikje wel wat voor wat kan duiden op dus ben benieuwd of het nu anders moet maar dat hoor ik morgen wel bij de controle.

Maar wel vreemd dat ze dat op verschillende manieren doen inderdaad.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:06:58 #107
381212 Gulara
From the future
pi_117013068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:58 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Moest je ook je dieet aanpassen voor het bloed prikken? Ik moet na die 3 dagen dieet om 8.00 uur nuchter een vingerprik halen, is de waarde dan binnen een bepaalde marge mag ik meteen naar huis. Is 'ie dat niet krijg ik van die glucoseprut en mag ik daar 2 uur op een bankje gaan hangen :P

Qua eten is gewoon lastig, ik eet al maanden kleine beetjes, maar ik krijg over all gewoon niet zo veel binnen.
Vervelend Inca. Ik weet verder niet hoe het werkt dus sorry als mij advies nergens op slaat, maar is het qua hoeveelheid dat je meer binnen moet krijgen of qua calorieën? Anders kun je misschien selectief op zoek naar etenswaren die aan die eisen voldoen?
Het is hoe dan ook even doorbijten want dooreten als je misselijk bent is natuurlijk helemaal niks. Succes ermee in ieder geval!
pi_117013095
Incan: nope, niks hoeven aanpassen. Gewoon tijdens mijn routinebezoek bij de gyn (met 20 weken). "Hmm, buik is wel erg groot, laten we voor de zekerheid even testen op suiker" --> en dan kon ik meteen bloed gaan laten prikken. Laatste keer was met 30w echo, omdat de beeb zo voor lijkt te liggen op de groei (volgens de echo dan he, weet niet in hoeverre dat 'echt' helemaal betrouwbaar is). Maar ook gewoon 'spontaan' bloed laten prikken.

As, wat jij dus idd ook zegt. Gewoon midden op de dag: "ga maar even bloed laten prikken". Mkay :+
Oh, en ondanks dat 't bij mij dus ook voorliep/loopt, nog steeds 'gewoon' bloed prikken. Benieuwd of ze bij jou wel iets anders gaan doen.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:10:29 #109
381212 Gulara
From the future
pi_117013102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:02 schreef Incantrix het volgende:
En wat andere mensen zeggen: fuck hen.
_O_ Hear, hear! _O_
  donderdag 20 september 2012 @ 08:14:27 #110
95408 Incantrix
pi_117013141
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:06 schreef Gulara het volgende:

[..]

Vervelend Inca. Ik weet verder niet hoe het werkt dus sorry als mij advies nergens op slaat, maar is het qua hoeveelheid dat je meer binnen moet krijgen of qua calorieën? Anders kun je misschien selectief op zoek naar etenswaren die aan die eisen voldoen?
Het is hoe dan ook even doorbijten want dooreten als je misselijk bent is natuurlijk helemaal niks. Succes ermee in ieder geval!
Het gaat om een dieet van bepaalde hoeveelheden, waarbij ze ook nog zo ongeveer exact opgeven wat je dan moet eten. De uitleg is dat je voldoende suikers binnen moet krijgen om de test te kunnen doen. Ofzo. Dus dat begint dan met ontbijt van minimaal 2 boterhammen, waarvan minimaal 1 met zoet beleg, er moet een glas vruchtensap of frisdrank bij ( :') ), tussendoor 2 koekjes en een glas sap/fris, lunch 2 boterhammen met minimaal 1 zoet beleg, glas vruchtensap/fris erbij, tussendoor weer 2 koekjes (ontbijtkoek of liga mag ook) met weer dat glas zoete rommel, dan avondeten met minimaal 2 aardappels ter grootte van een ei, zoveel groente, zoveel vlees, zoveel vla of yoghurt toe (en raad eens wat ik erbij moet drinken? :')), dan daarna nog eens twee koekjes met weer een glas sap/troep. Minimaal. Dus. En ik ga juist ook vrij snel overgeven van drinken, ik drink op het moment veel melk, omdat ik daarvan zeker weet dat ik er niet van ga kotsen :')
3!
pi_117013430
Inca: ik drink bizar veel frisdrank, omdat ik van melk en thee ed ga kotsen _O-
Maar wat onhandig zo'n dieet :o
  donderdag 20 september 2012 @ 08:38:30 #112
381212 Gulara
From the future
pi_117013433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:14 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Het gaat om een dieet van bepaalde hoeveelheden, waarbij ze ook nog zo ongeveer exact opgeven wat je dan moet eten. De uitleg is dat je voldoende suikers binnen moet krijgen om de test te kunnen doen. Ofzo. Dus dat begint dan met ontbijt van minimaal 2 boterhammen, waarvan minimaal 1 met zoet beleg, er moet een glas vruchtensap of frisdrank bij ( :') ), tussendoor 2 koekjes en een glas sap/fris, lunch 2 boterhammen met minimaal 1 zoet beleg, glas vruchtensap/fris erbij, tussendoor weer 2 koekjes (ontbijtkoek of liga mag ook) met weer dat glas zoete rommel, dan avondeten met minimaal 2 aardappels ter grootte van een ei, zoveel groente, zoveel vlees, zoveel vla of yoghurt toe (en raad eens wat ik erbij moet drinken? :')), dan daarna nog eens twee koekjes met weer een glas sap/troep. Minimaal. Dus. En ik ga juist ook vrij snel overgeven van drinken, ik drink op het moment veel melk, omdat ik daarvan zeker weet dat ik er niet van ga kotsen :')
Jeetje wat een 'dieet' zeg! Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Krijg je ook een vergoeding voor de tandartskosten? Wat een hoeveelheid frisdrank!
Nogmaals succes! En ik ga voor je duimen dat je het allemaal binnen houdt.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:42:32 #113
95408 Incantrix
pi_117013507
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:38 schreef freecell het volgende:
Inca: ik drink bizar veel frisdrank, omdat ik van melk en thee ed ga kotsen _O-
Maar wat onhandig zo'n dieet :o
Van thee ga ik ook kotsen ja :')

quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:38 schreef Gulara het volgende:

[..]

Jeetje wat een 'dieet' zeg! Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Krijg je ook een vergoeding voor de tandartskosten? Wat een hoeveelheid frisdrank!
Nogmaals succes! En ik ga voor je duimen dat je het allemaal binnen houdt.
Bizar he? Ben allang blij dat sap ook mag (moet nog even nakijken of roosvicee oid ook mag, hoewel ik daar ook van ga overgeven), want als ik zoveel fris moet drinken drie dagen lang vlieg ik weg van de prik man :D En thnx :)
3!
pi_117013540
Hier testen ze ook op suiker. Bij een te hoog bmi doen ze met bloedprikken en anders met zo'n vies drankje.

Ik heb sinds vannacht beetje raar gevoel in mijn buik. Beetje bovenin. Heb niet het idee dat het baby gerelateerd is maar vervelend is het wel!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117013601
Jeutje Incan, kan me voorstellen dat dat lastig is om op 1 dag allemaal naar binnen te werken .. Zou mij niet lukken in ieder geval! En wat je zegt: fuck de rest om je heen. Jullie leven, jullie geluk :)

Enf vroeg wakker .. Ahh 1 geluk, kun je lekker romantisch met je vent ontbijten O+

Mijn vent is nu naar de osteopaat. De vorige keer (zijn eerste keer :') ) kwam ie echt helemaal in de kreukels terug :D .. Maaaaaaar, hij was wel bijna helemaal van zijn klachten af! Dus die kerel heeft echt wonderen voor hem gedaan. Ben benieuwd hoe hij er vandaag van terug komt, want hij moet daarna nog gaan werken :') .. Wist ik veel dat zo''n osteopaat je ook kraakt aan alle kanten. Dacht dat die alleen maar lief voor je zijn :')

Ben blij dat die glucosetestjes mij tot nu toe bespaard zijn gebleven!

Gulara ik straal wel even wat nesteldrang naar je toe!

Nummer 2 van de pufclub is vannacht bevallen middels keizersnede. Dus er zijn er nog maar 3 voor me :X :X :X

We gaan er weer een mooi dagje van maken met zijn allen :)
  donderdag 20 september 2012 @ 08:50:40 #116
95408 Incantrix
pi_117013621
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Jeutje Incan, kan me voorstellen dat dat lastig is om op 1 dag allemaal naar binnen te werken .. Zou mij niet lukken in ieder geval! En wat je zegt: fuck de rest om je heen. Jullie leven, jullie geluk :)

Enf vroeg wakker .. Ahh 1 geluk, kun je lekker romantisch met je vent ontbijten O+

Mijn vent is nu naar de osteopaat. De vorige keer (zijn eerste keer :') ) kwam ie echt helemaal in de kreukels terug :D .. Maaaaaaar, hij was wel bijna helemaal van zijn klachten af! Dus die kerel heeft echt wonderen voor hem gedaan. Ben benieuwd hoe hij er vandaag van terug komt, want hij moet daarna nog gaan werken :') .. Wist ik veel dat zo''n osteopaat je ook kraakt aan alle kanten. Dacht dat die alleen maar lief voor je zijn :')

Ben blij dat die glucosetestjes mij tot nu toe bespaard zijn gebleven!

Nummer 2 van de pufclub is vannacht bevallen middels keizersnede. Dus er zijn er nog maar 3 voor me :X :X :X

Jah, het ergste is dat ik dat drie dagen achter elkaar moet doen :')

En wat heeft je lief dan, dat hij naar de osteopaat moet? Wel fijn dat het werkt! *O*
3!
  donderdag 20 september 2012 @ 08:50:48 #117
258612 nytar
boys boys boys
pi_117013624
Qua eten vind ik het eerlijk gezegd wel meevallen! Ik kan me wel voorstellen dat je niet blij wordt van al die sapjes...

Oja en vandaag 29 weken!
pi_117013626
Ik weet niets van suikertesten, maar eh Logi, nog goed in slaap kunnen vallen?
pi_117013788
Goedemorgen allemaal.

Bij mij ook alleen maar bloedprikken in het ziekenhuis wanneer het me uitkwam, en mijn bmi is (correctie was in pre-buikstadium) normaal.
pi_117013875
Gisterenavond geen tijd gehad om te internetten, en nu lees ik alle lieve reacties hier! Dankjulliewel voor het hart onder de riem :)
Het is goed/fijn om te lezen dat sommigen ook wat minder positieve reacties verwachtten en waar het uiteindelijk toch heel erg meeviel en ook waar ze later alsnog bijdraaiden.

Het is vooral de financiële kant waar mijn schoonvader zich zorgen om maakt. Wij zelf staan daar heel anders in. En daarbij vinden wij, net als suikertante, andere aspecten ook heel belangrijk, zo niet belangrijker. Ik hoop eigenlijk vooral voor hemzelf dat hij zich over zijn eigen angst heen kan zetten, volgens mij zou hij zich dan meteen een stuk fijner voelen over een heleboel andere dingen ook!

Op een feestje laatst kon ik me niet meer inhouden en heb ik aan 1 vriendin vertelt van de zwangerschap en die reageerde echt heel leuk en blij en lief. Dus om onze vrienden maak ik me geen zorgen. Mijn ouders, broertjes en zusje, en opa en oma zijn heel erg blij, dus dat is ook heel leuk. Het zijn puur en alleen mijn schoonouders, voornamelijk schoonvader.

Incantrix: Zulke reacties achter je rug om, dat lijkt me heel erg naar om te merken. Ik vind je hier altijd als een hele sterke vrouw overkomen en kan het me gewoonweg bijna niet voorstellen dat iemand zo over je zou denken. :* Ik hoop ook dat je al steeds iets meer kan/durft te genieten van deze zwangerschap en het meisje in je buik O+
Trouwens, wat een maf dieet! Ik drink echt nooit frisdrank en zelden fruitsap, ik zou zo'n dag ook echt niet doorkomen. Kun je het niet bespreken ergens? Dat het dieet meer kan worden afgestemd op wat je normaal ook eet, maar dan een net extra zoete dag bijvoorbeeld? Dat lijkt me ook wel een meer betrouwbare uitslag geven, hiervan krijg je acuut een hyper volgens mij :D
pi_117013935
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:50 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Jah, het ergste is dat ik dat drie dagen achter elkaar moet doen :')

En wat heeft je lief dan, dat hij naar de osteopaat moet? Wel fijn dat het werkt! *O*
Nou last zijn voeten, kuiten .. Heel veel spierspanning daar op. En daar loopt ie echt al jaaaaren mee. Van alles en nog wat uit geprobeerd, zonder (langdurig) resultaat.
Een vriend van ons had ook allemaal vage, pijnlijke klachten en is toen bij die osteopaat terecht gekomen. En binnen no time was ie er vanaf. Achteraf bleek dat die klachten ergens heel anders vandaan komen.

En bij mijn vent heeft het blijkbaar met de scheve stand van zijn bekken te maken. Hij is een maand geleden geweest waar die osteopaat hem goed te pakken heeft gehad, maar daarna vrijwel klachtenvrij gebleven. Na 1 behandeling al! Vandaag zijn tweede behandeling. Als hij hiermee vrijwel klachtenvrij door het leven kan gaan, dan vind ik het niet zo erg als ie er af en toe heen gaat. Want dat was op den duur echt niet leuk meer.

Vond een osteopaat altijd wat zweverigs hebben ofzo.
  donderdag 20 september 2012 @ 09:13:54 #122
381212 Gulara
From the future
pi_117013996
Jeetje wat is er mis met mij? Sms zojuist naar m'n vriend dat ik zo'n buik- en rugpijn had. En dat ik het stom vond omdat ik het herkende als flinke ongesteldheidspijnen. En ik moet me opeens toch even huilen?!?! Ok dertig seconde maar, want ik doe helemaal niet aan huilen en dat soort gekkigheden. :')
Ik zit nu echt een beetje knullig met een whatthefuckwasthat?-gevoel op de bank? :?
  donderdag 20 september 2012 @ 09:18:16 #123
381212 Gulara
From the future
pi_117014068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:49 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik wacht vol spanning af!

Als zwangere uit de toekomst kan ik zeggen dat het een mooie dag was, als het kon straalde ik wat zon terug.
pi_117014095
Hormonen Gulara! Kun je niks aan doen! Lekker laten gaan :)

Overigens heb ik t/m 2e trimester ook veel last gehad van onderrug, m.n. als ik teveel deed op een dag. Niezen was echt de hel, want dat deed echt pijn. Nu ik in het 3e trimester zit lijkt dat te zijn weggetrokken. Voor mijn zwangerschap had ik er ook nooit last van, dus ik geef de schuld aan de zwangerschap.
Maar die buikpijn/ongesteldheidspijnen .. geen ervaring mee. Misschien bandenpijn?
Hee en als je je echt ongerust voelt, gewoon je vk bellen he! Geen bloedverlies verder?
pi_117014115
Heb ik ook soms, van die stomme onverklaarbare huilbuien.

Jeetje, wat een boel sap zeg inca! Ik hoef deze keer helemaal niet op suiker te prikken. Tenzij ik het graag wilde, zei de gyn... nou, liever niet.

Heb me net ziekgemeld op het werk. Heb gister een deur op mijn hoofd gekregen, die kwam naar beneden zetten toen ik langs liep. Ben gisterenavond ook eerder naar huis gegaan. Had flinke koppijn. Vannacht er slecht van geslapen, nu ook last van bekken en buik. Denk dat ik net een verkeerde beweging gemaakt heb.
*poef* nu is het weg
pi_117014200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:14 schreef nytar het volgende:
hoe gaat het met je rug tico?
Ja klote. Doet flink zeer.
pi_117014542
Tico :(

36w vandaag :D
pi_117014729
:* voor iedereen die het nodig heeft.

Even egopost
Hier echt een klote nacht achter de rug, lief brengt nu even urine langs bij de dokter (die komt daar toch langs). Misschien toch blaasontsteking? Ik heb de hele nacht wakker gelegen door zeurende pijn rechts ter hoogte van mijn eierstok en dat straalde steeds meer door naar de rug tot het ook echt in rug zat :( Misschien 2u geslapen dus nu met pijnstiller, kruik en deken op de bank en ik blijf mooi de hele dag in huis.. /egopost
pi_117014789
Ooooh Tico en Logi, sterkte!!
pi_117014820
Arme Logi :* .. is die behulpzame zoon van je in de buurt vandaag? Van blaasontsteking kun je je knap beroerd voelen!

Normaal ben ik best vatbaar voor een blaasontsteking. Gedurende mijn zwangerschap geen last van gehad voor zover ik weet.

Skoap mijlpaal!

Hier ook soort van mijlpaal. Vandaag gaat officieel mijn verlof in.
pi_117014880
Tico en Logi :* Hopelijk knappen jullie allebei gauw een beetje op.

Skoap 36 weken *O*

Twinkle, lekker verlof! Dat is ook wel een mijlpaal ja, je kindje vasthouden komt steeds dichterbij!
pi_117014902
Twinkle gefeliciteerd met je mijlpaal!
pi_117014933
Meld! Nog geen nieuws..

Straks even bijlezen.
pi_117014996
(ook nieuws in het streepjestopic, jee!)

[ Bericht 67% gewijzigd door Suikertante op 20-09-2012 10:27:27 ]
pi_117015131
Oh Logi dat klinkt heel vervelend. Ik hoop eigenlijk voor je dat het een blaasontsteking is, want dan is het met wat antibiotica zo weer te verhelpen en dan ben je tenminste van de klachten af....
  donderdag 20 september 2012 @ 10:23:25 #136
259886 pessie
pi_117015575
KJ auw :X :* lekker even rustig aan doen!

Tico, rot dat je nog zo'n pijn hebt :*

Bele, wanneer willen jullie het gaan vertellen? En wat betreft financiën, wij hebben ook niet heel breed en onze peuter doet het best goed. Een kind kost geld, ja, maar het hoeft niet meteen over 1000 euro per maand oid te gaan.

Logi, rot van die pijn.

Ik heb gisteren mn bekkenband maar even uit het stof laten halen }:| . Te veel gedaan en te weinig rust genomen en moest echt nog melk halen. Vanmorgen dus maar even een bankhang en tv ochtend voor de peuter. Even rustig aan.
pi_117015673
Wat een goed nieuws in het 'wachten op ' topique ... En nu blijft ie gewoon mooi 40 weken zitten hoop ik!!
pi_117015745
Nou, ik ben zelf ook niet zo wijs... De dokter zei dat ik gewoon moest zorgen dat ik paracetamol moest blijven slikken zodat er een level wordt opgebouwd.. En dat ging gister best goed. Zo goed dat ik gisteravond zoiets had, of daar bijt ik wel gewoon doorheen, wat is paracetamol nu helemaal... Dus vannacht moest ik weer aan het bed hangen om te draaien en ik wilde J niet wakker maken om ff wat te halen voor me..

Dus eigen schuld..
pi_117015857
Spiegels for president *O*
pi_117015917
:* voor ieder die het gebruiken kan...

Kwisted; bij mij ging het vanaf 30 weken ook snel inderdaad, weken vliegen voorbij! Hopelijk de laatste weekjes nu ook.
pi_117016249
Vanmorgen had ik een issue met een gebruiker en dat wilde ik gaan vertellen aan mijn chef want ik moest het verhaal kwijt en het was beter als hij de gebruiker antwoordde i.p.v. de hormonenmonster die ik nu ben.
Dus ik zeg: Nog niet weg gaan want ik heb nog wat wat ik kwijt wil. En ik zoek even snel het ticket op met de info van de gebruiker. Zegtie: Hoezo ben je zwanger?
Daar zit je dan met je rode kop te stotteren. Uhm dat wilde ik niet vertellen :{
Maar ik voel me nu echt klote omdat ik het dus niet gewoon verteld heb :')
Mja ben pas 9 en halve week :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117016407
Iedereen snapt het als je dat nog niet vertelt. Mijn baas had het ook geraden en ik heb het ook ontkend. Toen ik later zei dat ik me daar wel lullig bij voelde moest hij er smakelijk om lachen. Niet rot over voelen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 20-09-2012 11:07:15 ]
pi_117016589
Tally, hoe reageerde hij dan? Hij vond het toch niet erg? Lijkt mij heel begrijpelijk dat je het nog even voor je wilde houden.

Logi :* lekker bankhangen vandaag. Misschien straks nog een dutje doen. Wat zag je er weer stralend uit in t buikentopic trouwens. Mooie vrouw ^O^

Tico, toch maar ff trouw aan de paracetamol blijven zo te horen. Lijkt me echt rot om zoveel last te hebben van je rug!

Ik ben denk ik nog nooit zo populair geweest als de afgelopen week. Ik krijg me toch een partij berichtjes en smsjes. 'En.. is ze er al???' 'Ben je al aan de gang' 'Hoe is t???'
Eigenlijk best irritant als je zelf zo zit te wachten.
Elke ochtend denk ik weer van 'kut weer niks gebeurd vanacht'.
*zucht* ik heb ook geen geduld he :{
pi_117016597
Ik had vorige keer het puntje dat ik mocht gaan vertellen dat ik zwanger was, terwijl mn proeftijd net een dag of 3 om was. :')
pi_117016643
Kwis :* kan me voorstellen dat dat irritant is. Af en toe even lekker hormonaal uit de hoek komen.

Maar ik wens je uiteraard toe dat er snel een beginnetje komt. Baby van Kwisted, hoor je me? Het is leuk hier hoor O+
pi_117016661
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:55 schreef Kwisted het volgende:
Tally, hoe reageerde hij dan? Hij vond het toch niet erg? Lijkt mij heel begrijpelijk dat je het nog even voor je wilde houden.
Mja, hij zei het lacherig maar hem kennende zegt hij zoiets niet zo maar :')
En of hij het erg vond. Nee volgens mij niet. Mijn collega begon wel meteen van: Nou als dat zo zou zijn heb je een probleem.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Ik had vorige keer het puntje dat ik mocht gaan vertellen dat ik zwanger was, terwijl mn proeftijd net een dag of 3 om was. :')
Hij heeft net mijn collega laten gaan omdat zijn contract afloopt :')
  donderdag 20 september 2012 @ 10:59:35 #147
95408 Incantrix
pi_117016676
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:50 schreef nytar het volgende:
Qua eten vind ik het eerlijk gezegd wel meevallen! Ik kan me wel voorstellen dat je niet blij wordt van al die sapjes...

Oja en vandaag 29 weken!
Mnou, op het moment eet ik met pijn en moeite 1 boterham bij ontbijt, 1 tussendoor, 1 voor de lunch, avondeten is dan een klein stukje vlees en een paar happen groente, half bakje vla. Evt. nog een koekje nadat Stef op bed ligt, als ik niet nog misselijk ben van het diner. Erbij ca. 1,5 liter melk per dag, that's it. Soms heb ik een craving en dan eet ik een broodje frikandel of een broodje haring als lunch, die proef ik regelmatig 2x. Dan is dit hele verhaal best wel Heel Veel :P

En *O* voor je mijlpaal :)

Belle, lief van je, dankjewel :) O+ genieten gaat niet heel soepel, maar het begint ietsjes te komen. Ik hoop voor jou dat de reactie van je schoonfam meevalt, lastig lijkt me dat hoor :*

Eh, verder weet ik,het niet meer, zo eerst maar eens op pad voor mijn dikkie, hij wil graag een peer bij de lunch.
3!
  donderdag 20 september 2012 @ 11:01:31 #148
95408 Incantrix
pi_117016733
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:58 schreef Tally het volgende:

[..]

Mja, hij zei het lacherig maar hem kennende zegt hij zoiets niet zo maar :')
En of hij het erg vond. Nee volgens mij niet. Mijn collega begon wel meteen van: Nou als dat zo zou zijn heb je een probleem.

[..]

Hij heeft net mijn collega laten gaan omdat zijn contract afloopt :')
Waarom zou je dan een probleem hebben? Heb jij ook geen vast contract?
3!
pi_117016761
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:01 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Waarom zou je dan een probleem hebben? Heb jij ook geen vast contract?
O ik niet. Dat zei mijn collega tegen mijn chef.
Ik heb wel een vast contract. :)
pi_117016971
Tally, echt, dat iemand dat dan precies ook raadt! Hij is over een paar weken als je het wel komt melden jouw reactie van nu vast allang weer vergeten. Als het hem al opviel, het is wel een kerel. Oh edit: misschien ook wel niet?

KJ, een deur op je hoofd?! Jeetje... verstandig inderdaad om vandaag maar even niet te werken. Doe je rustig aan?

En Tico moet wat beter aan de pijnstillers, beterschap! Ben je wel naar de cursus geweest?

Bellelena, toen ik mijn stukje tikte bedacht ik opeens dat ik jullie situatie helemaal niet kende dus dat het best kon dat je schoonouders wel een punt hadden (in het geval dat jullie bv nog op school zaten of zo en geen eigen huis hadden of zoiets). Maar ik tikte mobiel dus nuanceren was een beetje veel moeite. Anyway, ik zag al dat anderen het beter verwoord hadden dan ik dus mooi! Jammer dat je schoonouders het nog niet zien zitten voor jullie, het is al een spannende tijd en dan wil je het liefste de steun van de mensen om je heen en geen kritische opmerkingen. Maar het is wellicht gewoon goed bedoeld omdat ze willen dat jullie je geen zorgen over geld hoeven te maken en je puur op het kindje kunnen richten. Wat ik al zei, hopelijk reageren ze toch gewoon hartstikke positief!

En Inca, dat is helemaal idioot als mensen achter je rug om hun mening over je zwangerschap gaan geven... echt, waar bemoeien mensen zich mee! Succes met je dieet, dat lijkt me lastig hoor.

Wat merk je van blaasontsteking als je zwanger bent? Ik weet wel dat het anders is dan normaal, maar wat zijn de kenmerken nu dan? Ik twijfel een beetje of ik het heb, dus ik leg elk pijntje/dingetje onder een vergrootglas nu.
pi_117017012
Hij is niet de eerste die het raad :') En hij heeft er wel een neusje voor.
Maar we zien wel. Als hij er op terug komt dan vertel ik het. En anders niet :+
Of nou ja in ieder geval voor mijn verlof begint :P
  donderdag 20 september 2012 @ 11:13:43 #152
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117017067
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:54 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wij nemen de Luvion Platinum 2 :) Vrienden van ons hebben de Grand Elite, maar dat hoeft voor mij niet per se, zo'n groot scherm (vriendin van mij is slechthorend dus vandaar). Maar een beeldje vind ik wel tof :9

Gulara :*

Inca :o mijn god.. bizar!

TWink: WHaha ja romantisch man, hij was binnen een kwartier weer weg :') Nee maar was wel ff gezellig. En heb daarna zelfs nog even getukt :9 Heerlijk!
Whihi hoop dat je vent de osteopaat overleeft! ;) Maar wel lekker, uiteindelijk. Idd niet fijn, maar het helpt wel!

Skoap gefeli!! :* *O*

Logi wat kut :* beterschap!

Pessie idd rustig aan hoor :* en zo'n band helpt wel redelijk he? Ik had 'm gister ook om, en dat geeft toch wel wat verlichting.

En even een whohooo *O*-momentje vanochtend; had het koud en wilde een trui aan, en ik pas gewoon nog een (ruime, vrij rekbare ja) trui van voor mn zwangerschap! :D Wiiii!
pi_117017601
Wij hebben een Alecto babyfoon, waren veel jonge ouders in onze omgeving enthousiast over. Met beeld, muziekjes en terugspreekfunctie.
Kunnen we overleggen als de één boven een luier staat te verschonen. "Moest ie nou zó om?" :P
  donderdag 20 september 2012 @ 11:34:41 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_117017653
Vanaf vandaag een babyfoon bij de Blokker in de aanbieding :) 35 euro in plaats van 40 euro :)

zonder beeld, muziekjes en zo, maar wel met terugpraatfunctie :P
bereik 300 meter, dus prima voor de buren :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117017655
Mineola het schijnt dat je tijdens een zwangerschapniet altijd door hebt of je ern blaasontsteking hebt of niet. Bij twijfel gewoon een plas inleveren!

Ahh Kwisted lijkt me ook rete irritant. Alleen daarom al wil ik liever niet over tijd maja .. dat heb je niet voor het uitkiezen idd. Denk dat mijn moeder vanaf 40 weken gaat lopen posten voor mijn huis .. serieus zo gek is die wel ..
pi_117017689
Wij hebben ook een alecto. Zo eentje die een paar maanden terug in de aanbieding was bij blokker :-)
pi_117017816
Ohh Inca, wat stom van die suikertest. Mij is ook al verteld dat ik die over een week of 10 moet gaan doen ivm diabetes van mijn broertje, maar zij had het alleen over even bloedprikken, eten, en twee uur later nog eens.. Zo te lezen gaat dat echt overal totaal anders :?

Belle, fijn dat de reacties tot nu toe alleen maar positief waren :) Het liefst krijg je dat van iedereen natuurlijk en zeker van je schoonouders. Maar zoals de rest al zegt: jammer voor ze dan.
Hoe kijkt je vriend daar tegenaan eigenlijk?

Gulara, heerlijk hè, die hormonen ;) Maar wel vervelend die menstruatiepijn.. Als je je zorgen maakt gewoon even bellen met je vk he! Verder wilde ik nog wel even kwijt dat ik jou altijd zulke leuke postst vind maken, je komt echt over als een tof wijf :D.

KJ, Tico en Logi, sterkte en beterschap :*
  donderdag 20 september 2012 @ 11:43:04 #158
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117017895
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:32 schreef Mangostine het volgende:
Wij hebben een Alecto babyfoon, waren veel jonge ouders in onze omgeving enthousiast over. Met beeld, muziekjes en terugspreekfunctie.
Kunnen we overleggen als de één boven een luier staat te verschonen. "Moest ie nou zó om?" :P
Nice! :) Whahaha _O- Geweldig :7
  donderdag 20 september 2012 @ 11:43:48 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_117017920
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:14 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Met zulke hoeveelheden suiker zou het me verbazen als je niet positief scoort op die priktest hoor :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117018755
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:41 schreef Skoap het volgende:
Tico :(

36w vandaag :D
Hup! Vluchttas in orde maken :)

*O*
pi_117018757
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Mineola het schijnt dat je tijdens een zwangerschapniet altijd door hebt of je ern blaasontsteking hebt of niet. Bij twijfel gewoon een plas inleveren!
Heb je ook gelijk in hoor, maar de dokter is niet in de buurt (zit op werk) en kost meer moeite dan hier even vragen naar symptomen :@ . Ik heb opeens deze week overal last van (opstaan uit mijn stoel, AUAUAUAU; bandenpijn; steken onderin; gevoel dat buik niet meer past in mijn vel) maar of dat gewoon door een grotere/groeiende baby komt of dat ik opeens blaasontsteking heb, geen idee. Ik herken iig niks van eerdere blaasontstekingen.

Babyfoon, goed punt, moet ik ook nog hebben! Ga ik állemaal doen in mn verlof. Zul je zien dat ik dan de bank niet afkom...

quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Met zulke hoeveelheden suiker zou het me verbazen als je niet positief scoort op die priktest hoor :P
Dacht ik ook al :)
pi_117018925
Enf, over die Luvion hebben wij ook na zitten denken. Uiteindelijk gaan we (waarschijnlijk) voor de Motorola MBP 36. Lijkt erg veel op de Luvion.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:06 schreef Mineola het volgende:
Babyfoon, goed punt, moet ik ook nog hebben! Ga ik állemaal doen in mn verlof. Zul je zien dat ik dan de bank niet afkom...
Online bestellen :Y Het merendeel heb ik online besteld. Is het steeds alsof er een cadeautje bij je thuis wordt afgeleverd O+
pi_117018996
Pessie: Waarschijnlijk ergens komend weekend/week, ben nu 11 weken en 1 dag dus op zich een mooie termijn om het te vertellen. Dan kunnen we het ook meteen aan de broer van mijn lief vertellen, die behoort min of meer tot dezelfde vriendengroep, dus zodra hij het weet kunnen we het ook aan vrienden gaan vertellen!
Het is ook goed om te horen dat het bij jullie ook allemaal gewoon goed gaat, qua financiën en met de peuter. Ik weet ook zeker dat dat bij ons ook helemaal goed zal gaan :)

Mineola: Je hebt helemaal gelijk, als ie niks om ons gaf, dan zou ie zich ook geen zorgen maken. Hij wil ook gewoon dat alles goed is/gaat met zijn zoon. Hij maakt zich ook zorgen dat ie dan over een korte tijd dood gaat (hij voelt zichzelf al heel oud, hij is 67). Dankjewel, je stukje helpt wel om dat ook weer even te relativeren, dat hij het niet doet om ons te pesten maar gewoon omdat ie om ons geeft :)
pi_117019008
Ohh, ik kijk er zo naar uit om dat soort dingen ook te gaan uitzoeken! Natuurlijk, dat kan ik al doen, maar het voelt nog steeds een beetje alsof ik mezelf dan voor de gek hou ofzo, 'Ik zwanger? Doe ff normaal mens' :+.
pi_117019013
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hup! Vluchttas in orde maken :)

*O*
:@ ik ben net maar eens begonnen met alle (baby) was die ik nog moet doen...
Nesteldrang wat is dat? Ik zou wel wat kunnen gebruiken :D

Tas van het weekend / begin volgende week idd ook maar eens inpakken. (Heb al wel alles in huis)
Net ook maar ff klossen geregeld, dat moet natuurlijk ook nu.... Hopelijk kunnen we ze binnenkort ophalen.
pi_117019099
L0t: Mijn vriend heeft een vrij moeizame band met zijn ouders, of eigenlijk is die band er niet tot nauwelijks meer. Hij heeft het eigenlijk allang geleden los gelaten dat hij in een hele andere generatie/wereld leeft dan zijn ouders. Maar toch zijn het ergens zijn ouders en hoop je toch dat zij ook trots kunnen zijn :)
pi_117019791
Ik kreeg net mijn h&m bestelling met daarin ook het babymutsje O+ O+ O+ Wat is het klein en schattig, ik ben er helemaal verliefd op O+

Deze is het trouwens:
pi_117019818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:40 schreef bellelena het volgende:
Ik kreeg net mijn h&m bestelling met daarin ook het babymutsje O+ O+ O+ Wat is het klein en schattig, ik ben er helemaal verliefd op O+

Deze is het trouwens:
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/J01%2002548%2016227%2070%201370%204.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Cuuuute O+
pi_117019860
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:41 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Cuuuute O+
Op het labeltje staat een egeltje O+ ohh
pi_117020216
Super grappig Belle :-)
pi_117020396
KJ, eerst dacht ik dat ik het verkeerd las toen je schreef dat je een deur op je hoofd kreeg. Maar dus echt een deur op je hoofd. Sterkte hoor :*

Tico, wat irritant dat je rug nog steeds zo pijn doet. Sterkte hoor

Logican, sterkte en beterschap :*

Skoap, *O* voor je mijlpaal

Pessie, hopelijk dat een rustig dagje bank helpt.

Oh Tally, ik snap dat je dat nog niet wil vertellen hoor. En ik hoop dat je chef het ook snapt. Maar heb je het idee dat hij het zag aan je? Of gewoon een lucky guess?

Bella, wat een schattig mutsje O+
pi_117020791
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Online bestellen :Y Het merendeel heb ik online besteld. Is het steeds alsof er een cadeautje bij je thuis wordt afgeleverd O+
Klopt! Ook al weet je wat er in zit, het blijft een verrassing, haha, ik ben snel blij te maken :)
Maar eigenlijk doe ik al vreselijk veel te goed mijn best online te bestellen... afgelopen week heb ik fotobehang, een H&M pakket en twee MP-dingen opgehaald bij de buurman :@, omdat wij doordeweeks nooit thuis zijn, ten minste niet als de postbode komt.
En morgen komt de kinderwagen (met Babypark-vrachtwagen, omg...)! Gelukkig kan man die wel zelf in ontvangst nemen, ik word bijna er beschaamd van, al vindt de buurman het geen probleem. Binnenkort maar even met een bloemetje erheen...

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:15 schreef L0t.. het volgende:
Ohh, ik kijk er zo naar uit om dat soort dingen ook te gaan uitzoeken! Natuurlijk, dat kan ik al doen, maar het voelt nog steeds een beetje alsof ik mezelf dan voor de gek hou ofzo, 'Ik zwanger? Doe ff normaal mens' :+.
haha, heel bekend! Ik doe dat dus nog steeds, totdat ik me bedacht dat met 32 weken een geboortekaartje uitzoeken niet bepaald overdreven vroeg was. Dus stel het ook weer niet te lang uit!

En ik heb dit pak met oren gekocht, gewoon omdat het kan! _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 20-09-2012 13:16:14 (plaatje deed het niet...) ]
pi_117020912
quote:
Enf, over die Luvion hebben wij ook na zitten denken. Uiteindelijk gaan we (waarschijnlijk) voor de Motorola MBP 36. Lijkt erg veel op de Luvion.

[..]

Ik heb nog geen week verlof en ben nu al goede vriendjes met mijn pakketbezorger :P
pi_117021036
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Klopt! Ook al weet je wat er in zit, het blijft een verrassing, haha, ik ben snel blij te maken :)
Maar eigenlijk doe ik al vreselijk veel te goed mijn best online te bestellen... afgelopen week heb ik fotobehang, een H&M pakket en twee MP-dingen opgehaald bij de buurman :@, omdat wij doordeweeks nooit thuis zijn, ten minste niet als de postbode komt.
En morgen komt de kinderwagen (met Babypark-vrachtwagen, omg...)! Gelukkig kan man die wel zelf in ontvangst nemen, ik word bijna er beschaamd van, al vindt de buurman het geen probleem. Binnenkort maar even met een bloemetje erheen...

[..]

haha, heel bekend! Ik doe dat dus nog steeds, totdat ik me bedacht dat met 32 weken een geboortekaartje uitzoeken niet bepaald overdreven vroeg was. Dus stel het ook weer niet te lang uit!

En ik heb dit pak met oren gekocht, gewoon omdat het kan! _O-
Dat pakje wil ik ook nog halen.
*poef* nu is het weg
pi_117021638
Hihi, dat pakje is ook grappig ja :D
pi_117021752
Ik ben nog steeds op zoek naar "het" eerste pakje. Al heb ik nog wel een setje van Sofie wat ook wel geschikt is.
SPOILER
*poef* nu is het weg
pi_117021820
Wat een bos haar had ze daar al O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_117021999
Ja, ze is geboren met een flinke bos haar. Ik ben ook zo benieuwd of Caspertje haar heeft straks. Ik kan me een kale baby ook echt helemaal niet voorstellen.

SPOILER
*poef* nu is het weg
pi_117022291
Oooh ik ben zo verliefd op deze pakjes O+, maar ik beval in het voorjaar. En ze beginnen pas bij maat 62. Dat biedt wel perspectieven voor de winter van 2013!

SPOILER
De rest van het merk vind ik ook niet verkeerd, maar aan een gewoon effen slaappakje zou ik niet snel 27 euro uitgeven.
  donderdag 20 september 2012 @ 14:00:39 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117022595
quote:

[..]

Ohja, die lijkt er idd veel op. Wat is de reden dat jullie toch voor die Motorola kiezen dan?
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:15 schreef Skoap het volgende:

[..]

:@ ik ben net maar eens begonnen met alle (baby) was die ik nog moet doen...
Nesteldrang wat is dat? Ik zou wel wat kunnen gebruiken :D

Tas van het weekend / begin volgende week idd ook maar eens inpakken. (Heb al wel alles in huis)
Net ook maar ff klossen geregeld, dat moet natuurlijk ook nu.... Hopelijk kunnen we ze binnenkort ophalen.
Nesteldrang is handig :Y Alhoewel manlief het soms wat irritant begint te vinden maar hij blijft heel lief O+ XD

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:53 schreef Suikertante het volgende:
Oooh ik ben zo verliefd op deze pakjes O+, maar ik beval in het voorjaar. En ze beginnen pas bij maat 62. Dat biedt wel perspectieven voor de winter van 2013!

SPOILER
De rest van het merk vind ik ook niet verkeerd, maar aan een gewoon effen slaappakje zou ik niet snel 27 euro uitgeven.

Achgos kieknou... O+ Wat een verschrikkelijk lief pakje!
pi_117022768
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:53 schreef Suikertante het volgende:

SPOILER

Ik heb zo'n pakje gekocht toen ze 8 maanden was. Dus je kan hem ook later kopen hoor ;)
  donderdag 20 september 2012 @ 14:20:34 #182
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117023359
zoooooo daar ben ik weer
gister de pret echo gehad en het is nog steeds hetzelfde geslacht :D
dus net even los gegaan in de koeka shop en ook gelijk in de cottonbaby hoek
ben verslaafd aan wafeltjes stof

2 koeka dekens
boxkleed
zo'n zak voor aan de box
zo'n zak die je in de maxi cosi en in je wagen kan doen

2 dekens van cottonbaby
2 wikkeldekens van cottonbaby
2 kruikzakken

en dat allemaal bij 3 verschillende winkels omdat ze het niet alles in 1 winkel hebben
en we hebben 4 dekens voor 2 verschillende bedjes :P
volgende week even een rondje kleren shoppen *O*

SPOILER
en blij blij blij want 1 november de sleutel van het nieuwe huis *O* w/
W
Z
E
pi_117023485
Oooh die tweede foto is leuk zeg! Dat neusje! O+

Graag een plaatje van je lievelingsaankoop :)

(en Enfermera Tally, dat ga ik zeker doen *; )

[ Bericht 11% gewijzigd door Suikertante op 20-09-2012 15:29:58 ]
  donderdag 20 september 2012 @ 14:36:48 #184
259886 pessie
pi_117023913
Wat een lieve echo's rebel O+

KJ, wat lijkt S nog veel op zichzelf als baby zeg. Vooral bij die eerste zie ik dat heel duidelijk. Heb je zelf dat idee ook?
pi_117024302
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:00 schreef Enfermera het volgende:
Ohja, die lijkt er idd veel op. Wat is de reden dat jullie toch voor die Motorola kiezen dan?
Volgens mij konden we daar uiteindelijk de meeste (zeer) positieve gebruikersbeoordelingen over vinden. Meen niet dat het iets met de functionaliteit van de babyfoon te maken had. Moet ik M. nog eens vragen, de details ben ik alweer kwijt :+
pi_117024310
Rebel, toffe foto's! O+
  donderdag 20 september 2012 @ 15:04:02 #187
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117024913
Rebel wat een ontzettend lieve foto's zeg O+ en lekker geshopt zie ik :D
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:24 schreef Suikertante het volgende:
Oooh die tweede foto is leuk zeg! Dat neusje! O+

(en Enfermera, dat ga ik zeker doen *; )
Denk dat je het tegen Tally had of niet? :P

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij konden we daar uiteindelijk de meeste (zeer) positieve gebruikersbeoordelingen over vinden. Meen niet dat het iets met de functionaliteit van de babyfoon te maken had. Moet ik M. nog eens vragen, de details ben ik alweer kwijt :+
Ah oke.. Whehe :7 Nee omdat het iets van 40 euro scheelt, ik dacht idd misschien verschil in functies oid :)
  donderdag 20 september 2012 @ 15:11:37 #188
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117025201
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:24 schreef Suikertante het volgende:

kan niet kiezen :X

SPOILER
en surprise O+
SPOILER
W
Z
E
pi_117025609
Koeka O+ dat aankleedkussen met lappen hebben wij ook O+

Verder nog niet bijgelezen, geen blaasontsteking de pijn komt door bi blijkbaar -O-
pi_117025641
Die echo O+ O+
pi_117025760
Wat een tof pak Suikertante, maar mèn, die prijs :X

Sowieso, die Koeka dingen O+ Die voetenzak van rebel-angel staat hier op de wishlist voor kraamcadeaus, maar dan de wandelwagenversie. Goed geshopt trouwens, en wat een mooie echo's zeg!

Logi, voelt het bij jou ook alsof je bekken doormidden ligt? Opstaan uit een stoel (dat is dus waarom ik twijfelde aan blaasonsteking) doet echt megapijn.
pi_117025780
He gets Logi, daar ben je mooi klaar mee dan. En nu? fysio?

Leuke echo R.A. O+ en leuke spullen!

KJ, echt al S. daar ja :D Komt denk ik ook door het kuiltje in haar kin. Ik vind Amy helemaal niet meer op haar babyfoto's lijken.

Ik had urine naar de ha gebracht om te checken voor blaasontsteking. Kon bellen tussen 1 en 3. Bedacht me net dat ik nog moest bellen :') Ik had gelukkig niet veel klachten. Alleen vannacht zeurderige pijn waar mijn nieren zich bevinden dus het was meer voor de zekerheid. Morgen maar bellen.

Voor de rest bij de vk geweest. Alles was goed. Bloedgeprikt voor rhesusfactor. Dus allemaal niet echt spannend :P
  donderdag 20 september 2012 @ 15:28:25 #193
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117025825
Logi wat balen zeg -O- Fysio dus of zat je daar al? En zo'n band? Dat laatste helpt bij mij ook wel.. niet te vaak omdoen natuurlijk maar als je wat gaat doen.

Sola fijn dat alles goed was :) Ben jij negatief dan? (rhesus)
pi_117025956
Ik zit al bij de fysio idd, oefeningen doen en massages. Paracetamol en kruik voor spieren.
Ze vind zelf een band niet zo'n goed idee aangezien ik een spierziekte heb en ik vooral mijn spieren sterker moet gaan maken. Normaal heb ik Morfine tabletten, Ibu600 en Valium in huis voor als ik een pijn aanval heb, maar tot nu toe ging het redelijk goed zonder.

Het voelt alsof het scheef zit of tegen elkaar aankomt, het zeurt van mijn rechter lies naar mijn stuitje. Ik dacht door de pijn in mijn zij aan blaasontsteking, zelfs buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging door mijn hoofd :') Als ik soms lig met mijn benen omhoog gevouwen en mijn rug beweeg voel ik het helemaal knakken of als ik verkeerd opsta..
pi_117025988
Sola, wat was de uitslag van je urine dan? Of was je echt precies te laat?

Logi -O- Rustig aan doen jij!

En Enfermera :+ Inderdaad, foutje ;)
  donderdag 20 september 2012 @ 15:34:55 #196
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117026059
oooh logi wat klote zeg :*

ik moet van de week ook maar eens even een potje inleveren bij de huisarts
alleen schiet het er steeds bij in :')

en dat neusje is echt O+ ja
grote broer heeft toch echt een ander neusje, ik ben echt benieuwd of ze op elkaar lijken
W
Z
E
pi_117026085
Enf, ik ben inderdaad negatief. Dus als deze baby positief is moet ik weer een prik bij de volgende afspraak.

Suikertante, precies te laat ja. Echt zo stom om het te vergeten. Geeft wel aan hoe veel klachten ik had vandaag. Dus denk ook niet dat ik blaasontsteking heb.

Ik had het telefoontje van de kraamzorg ook al gemist. Lekkere dag vandaag :P
pi_117026127
Iemand nog een leuke grap oid te vertellen? :+
  donderdag 20 september 2012 @ 15:37:57 #199
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117026186
Een man aan de bar in een café zegt: "Ik ben drie keer met vakantie naar Spanje geweest en alle drie de keren bleek mijn vrouw later zwanger."
De barkeeper zegt: "Dan ga je de volgende keer toch naar een ander land?"
De man schudt zijn hoofd. "Nou nee," zegt hij, "ik denk dat ik haar voortaan meeneem."
W
Z
E
pi_117026327
:D _O-
pi_117026893
_O-
pi_117026987
Ik zit er aan te denken de fysio weer te bellen. Mijn schaambot en stuitje doen weer zoveel zeer. Eerst gun ik het maar even rust, ik gok dat het van de klap van gister komt.
*poef* nu is het weg
pi_117027594
Ik zit nu twee topics terug te lezen maar kan niet vinden wat er gister is gebeurd Kaatjejannie! Ligt vast aan mij :@ Kun je 't nog eens vertellen?

Fysio is nooit een slecht idee natuurlijk.. zelfs als het alleen tijdelijk wat verlichting biedt!
pi_117027725
Ik heb een deur op mijn hoofd gehad. De deur kwam zo naar beneden zetten terwijl ik ervoor stond. Denk dat ik daarbij een verkeerde beweging gemaakt heb.
Ik ben allang blij dat ik een dienblad vast had. Zo was mijn buik nog beschermd.
*poef* nu is het weg
pi_117028149
Jeetje dat was vast schrikken!! Ik zou het heel normaal vinden als je daarbij een onverwachte beweging hebt gemaakt. Misschien toch niet zo'n gek idee om de fysio te bellen.. En voorzichtig aan he! :*
pi_117028381
Een deur op je hoofd :o Autsj :{ Inderdaad begrijpelijk als je dan ergens een verkeerde beweging hebt gemaakt.

Ik wil net aan de babywas beginnen, is het waspoeder op -O-
pi_117028590
Kaatje :* gewoon bellen, sterkte!
pi_117030492
Rebel, wat een mooie foto's O+ En wat lief al die wafelstofjes O+

Logi, Mineola en KJ, ik hoop dat de pijn wat af gaat nemen. KJ, dat lijkt me echt heel erg schrikken! Je zult daar ongetwijfeld ook wel spierpijn van hebben denk ik!
pi_117030548
:X dr phil
pi_117032094
Vanmorgen de eerste echo gehad. Vriend en moeder waren mee. Heel maf om nu echt, echt, echt bewijs te zien! :D Het is er gelukkig maar 1 en het hartje klopt heel duidelijk. We zijn blij en opgelucht dat het nu goed is.
Morgen ben ik precies 8 weken (we hoopten dat ik al verder was) en ik ben 3 mei uitgerekend. :)
pi_117033257
Fijn om te horen vencodark, gefeliciteerd met je knipper!

Een :* voor alle dames met klachten.
pi_117033618
Fijn Venco dat alles er goed uit zag

Ja Logi .. heb net ook dr phil zitten kijken :X :X .. Wat een gestoorde gek :X
pi_117033722
Fijn Venco! O+

Ik heb een stukje dr phil zitten kijken en ben toen maar wat anders gaan kijken.. Wat een gestoorde gek inderdaad :r ;(
  donderdag 20 september 2012 @ 19:23:01 #214
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117035233
hmm morgenochtend maar dr phil kijken dan

en venco gefeliciteerd met je knipper *O*
W
Z
E
  donderdag 20 september 2012 @ 19:27:28 #215
258612 nytar
boys boys boys
pi_117035479
lekker venco!

Ik ga morgen ook maar dr phil checken, jullie maken me nieuwsgierig :) sowieso altijd een lekker bankhang en koffiedrink momentje!
pi_117036308
Hallo dames :W

Ik heb een drukke week, lees en post veel te weinig mee -O- Don't blame me, maar ik heb ook niet de puf om terug te lezen.
Kaatje, dat klinkt wel heel naar! :{ Hoop dat je er niet te lang last van houdt.

Hier is weinig te melden, heb een volle werkweek dus saai... Gelukkig zaterdag een bruiloft, da's tenminste leuk om naar uit te kijken :)
pi_117036463
Ik voel wat rommelen en steken. Duimen dat t doorzet. Zou zo graag vanacht wakker worden met weeen, of gebroken vliezen!

Ben bang aan t worden dat ik volgende week ingeleid moet worden. En ik zou t zo mooi vinden als t vanzelf op gang kwam!
pi_117036490
Ah, ik duim hoor Kwisted! Heb je ook nog zoveel jeuk?
  donderdag 20 september 2012 @ 19:50:09 #219
258612 nytar
boys boys boys
pi_117036606
Ik duim voor je kwisted!
  donderdag 20 september 2012 @ 19:56:33 #220
259886 pessie
pi_117036926
Kwisted, rommelen klinkt goed!

Venco, gefeliciteerd met je knipper!

Rebel, die is leuk :D

KJ en Logi, die pijn is echt zwaar rot ja!
pi_117036927
Net een echo gehad: ik ben niet zwanger. Wel een vruchtzakje gezien, maar die is al weken geleden gestopt met ontwikkelen. ;(
pi_117037116
Ik duim ook mee kwisted!

Daarnet controle bij de vv.
Dat het waarschijnlijk weer een +4kg baby wordt maakt voor haar niks uit qua thuisbevallen (gyn wou vanaf 4kg liever zh). Dus dat was goed nieuws.

De rest niet :(. Loop al een tijdje met (zeer) regelmatige harde buiken, ook tijdens 't onderzoek. Vond ze echt niet ok, zeker niet in combo met de constante pijn die ik heb en de extra pijn die ik tijdens die harde buiken heb. Verplichte rust nu. Zou eigenlijk al een week moeten thuis blijven en stuk vroeger stoppen met werken (hier blijf je in principe aan de slag tot 1 week voor uitgerekende datum). Langs de ene kant ben ik wel opgelucht dat ik me niet aanstelde, langs de andere kant lijkt stilzitten me ook niets. Thuisgekomen en toch 3u huishouden gedaan. Kon het precies toch niet aanvaarden. Maar nu kan je wel raden: KO in de zetel en alles doet pijn. Vind 't gewoon zo k*t, ook naar m'n zoontje toe die zo'n knuffelkind is 'nee, mama kan je nu nog altijd niet oppakken voor een knuffel' :'(
pi_117037172
Limone wat erg... Veel sterkte.
  donderdag 20 september 2012 @ 20:01:57 #224
95408 Incantrix
pi_117037232
quote:
9s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:56 schreef Limone het volgende:
Net een echo gehad: ik ben niet zwanger. Wel een vruchtzakje gezien, maar die is al weken geleden gestopt met ontwikkelen. ;(
:'(

Shit, wat klote joh :* sterkte.. En nu? Gaan ze je helpen 'het' op gang te brengen?
3!
  donderdag 20 september 2012 @ 20:02:54 #225
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117037277
ooh limone ik weet niet wat ik moet zeggen
wat ongelofelijk klote zeg heel veel sterkte
W
Z
E
pi_117037300
quote:
9s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:56 schreef Limone het volgende:
Ohw limone.... ;( wat een vreselijk nieuws om te horen ;(
pi_117037324
Limone, heel veel sterkte. Echt klote.

:* voor de zieke dames en dames met klachten. Klinkt allemaal heel pijnlijk.

Kwisted, hoop dat het doorzet :%

Hier vandaag weer een brakke dag. Ben erg blij dat het nu weekend is. Zo lekker mijn bedje in.
pi_117037574
Och Limone ;(
Sterkte meis. :*

Kwis, ik duim voor je!
pi_117037856
Ohnee limone! Wat erg zeg!! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen..

Gaat t n beetje met je..? Was dit je eerste echo? Heel veel sterkte..
  donderdag 20 september 2012 @ 20:14:59 #230
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117037906
Oh Limone, wat rot.... ;( :*

Kwisted, ik hoop met je mee!

Lig hier met een kruik op de buik in bed sinds 19:00. Men wat een (banden?)pijn... Zal wel een groeispurt zijn ofzo..
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117038523
Limone ;( heel veel sterkte!

oooliza:klinkt als een goede beslissing om dan te stoppen met werken! Succes met rustig aan doen!
pi_117038840
Limone ;( ik heb er geen woorden voor, heeel veel sterkte! :*

Kwisted hopelijk zet het door!

Liza wat vervelend, maar waarschijnlijk wel het beste :*

Isis beterschap, hier ook met kruik en deken op de bank :*
pi_117038909
Ooh Limone wat vreselijk rot :* sterkte ;( Weet je al hoe nu verder?

Logi wat naar dat je zo'n pijn hebt! Hoop dat je je snel beter voelt. Ik had toevallig deze week ook zo'n pijn in mn rug en hele scherpe steken. Getest op blaasontsteking maar niks gevonden. Nu nergens last meer van, het was waarschijnlijk bandenpijn. Maar bij jou klinkt het als je bekken?

Rebel angel die foto's O+

Kwisted :o zou het? Duim duim
  donderdag 20 september 2012 @ 20:32:45 #234
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117038952
Ja jij had ook pijn hè? Beterschap! :*
Ik vind deze zwangerschap sowieso een stuk pittiger :@
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117039267
Aw Isis ook al zo'n last! Rustig aan :*

Liza :* moeilijk als je rust MOET nemen.
pi_117039534
Ohhh Limone wat ontzettend **** voor je .. weet je al hoe nu verder? Rustig aan meis en veel sterkte :*

Kwisted wat maak je het spannend! Ik duim met je mee .. inleiden lijkt mij ook niks. Het heeft lang zat geduurd voor jou he.

Liza ook rustig aan jij!

Kyara fijn dat je weekend hebt. Even bijtanken ..
pi_117041256
Limone, wat erg zeg. Heel veel sterkte :*

Venco, *O* voor het kloppende hartje

Logican, sterkte. Hopelijk helpt de fysio

Kwisted, ik ga duimen voor je
  donderdag 20 september 2012 @ 21:14:04 #238
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_117041482
Limone :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_117041593
Limone :* veel sterkte!
pi_117041802
Limone; wat ontzettend k*t! Heel veel sterkte :*
pi_117041870
Limone :*
*poef* nu is het weg
  donderdag 20 september 2012 @ 21:33:34 #242
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117042698
vLogi: Ah oke.. jeutje, heftig hoor -O-
Nee? Oh das jammer.. Ook niet om de boel wat te ondersteunen dus? Mja, met een spierziekte is dat wel anders idd.
Zo, the heavy stuff.. Fijn dat je het niet nodig hebt gehad nog maar snap dat je er misschien in de toekomst wel wat aan hebt.
Plekken die je aangeeft voel ik idd ook, en het knakken is ook bekend ja..

Suikertante: hihi geeft niet :*

Sola: ja idd :) Ik ben 't ook maar de kleine is ook negatief, dus hoef nu iig geen prik. Ben benieuwd voor je!

Rebel :D _O-

:* voor de zieke dames!

Venco wat gaaf O+ Gefeli met de ene knipper! :D

Limone... dat meen je. -O- ;( He gats, wat een naar nieuws. Sterkte. :*
pi_117043720
Onee Limone, wat erg voor jullie :'(
Veel sterkte :*
Met een meidenkwartet
pi_117043900
Limone wat verschrikkelijk rot! Sterkte :*

Kwisted ik duim voor je, hopen dat het doorzet!!!
pi_117043988
Limone, woorden schieten te kort. Heel veel sterkte :*

ik heb morgen mijn echo en dit is ook wel mijn grootste angst. Ik vertelde het net mijn man voor ik dit topic opende ;(

En laat ik op dezelfde datum uitgerekend zijn als Limone was ;(
pi_117044137
Limone :* sterkte!
pi_117045116
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:52 schreef Tally het volgende:
Limone, woorden schieten te kort. Heel veel sterkte :*

ik heb morgen mijn echo en dit is ook wel mijn grootste angst. Ik vertelde het net mijn man voor ik dit topic opende ;(

En laat ik op dezelfde datum uitgerekend zijn als Limone was ;(
:* ik duim voor je morgen!
pi_117045972
Limone meisje wat onverwacht.. Heel heel veel sterkte gewenst, vond het zo gezellig bijna tegelijk!

En Tally ik duim mee.
pi_117046023
Tally, succes morgen :*
pi_117046940
Limone ;( Sterkte :*
pi_117046972
Lieverds, dankjulliewel! :* Ik voel me iets beter. We moeten nu afwachten of het vanzelf eruit komt (maar als dat in het zelfde tempo gaat als nu met 2 druppels bruinverlies, heb ik er een hard hoofd in) en anderes met pillen of curretage.

Ik blijf jullie volgen hoor en ik hoop snel weer achter in de rij aan te kunnen sluiten!

Ach Tally, statistisch gezien kan het bijna niet anders dan dat je echo goed is morgen! 18 april is een mooie datum :*
pi_117048244
Sterkte vannacht meis :*
pi_117050465
Ohh Limone, ik vind het zo erg voor je, zo onverwacht ook.. ;( Heel erg veel sterkte meis! :*!

Tally, veel succes morgen :*

Kwisted, hoe gaat het nu?

Venco, fijn dat het er goed uitzag! :)
pi_117051429
Limone; sterkte met afwachten, hoop dat je lijf snel actie onderneemt en er geen hulpmiddelen nodig zijn zodat het snel achter de rug is. Ik denk aan je :*

Tally; je hebt al een mooie knipper gezien, dus de kans dat het nog misgaat is heel klein. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent, iig veel succes en ik verwacht hier morgen een mooie echofoto!
pi_117052131
Ik kruip net in bed. Heb verder nog geen nieuws. Ik heb nog steeds kramp en steken. Lijkt op menstruatiepijn.

Morgen om 11u n afspraak in t ziekenhuis voor extra controle. Hopelijk kan ik die afzeggen haha.

Tally, maak je geen zorgen. Probeer uit te gaan van t goede..

Limone, je klinkt sterk meid. Dikke knuffel!
  vrijdag 21 september 2012 @ 00:50:29 #256
381212 Gulara
From the future
pi_117052941
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:40 schreef L0t.. het volgende:

Gulara, heerlijk hè, die hormonen ;) Maar wel vervelend die menstruatiepijn.. Als je je zorgen maakt gewoon even bellen met je vk he! Verder wilde ik nog wel even kwijt dat ik jou altijd zulke leuke postst vind maken, je komt echt over als een tof wijf :D.

Ja blegh! Dat helpt dus niet hè. (snif, snif) :'( ;) Wat superlief van je! Ik vind het soms namelijk best wel heel lastig om hier mee te posten. Doordat ik niet in Nederland woon is het vaak veel bijlezen en op vreemde momenten posten. Soms is het dan best lastig om niet steeds als mosterd na de maaltijd te komen.
Ik heb er even over nagedacht om hierdoor niet meer mee te posten. Maar ik lurk hier al zo lang, dat het eigenlijk wel vertrouwd is. En omdat alles hier nieuw is, merk ik dat dat toch wel heel fijn is. :@
En hé, als iemands vliezen midden in de nacht breken, ben ik er altijd wel als eerste bij. :+

/ einde dagboekpost

Nu even kijken wat jullie allemaal gedaan hebben terwijl ik lag te slapen.
pi_117053057
Als mosterd na de maaltijd voelen is hier geen reden om niet mee te posten. Als ik 'n dag het topic niet kan volgen, of soms maar 'n halve dag, dan heb ik al het idee dat we weer een topic verder zijn. Voordat ik alles bij gelezen heb ben ik het eerste al weer vergeten.

Buiten dat om, gewoon blijven posten, want alle verhalen zijn eigenlijk wel mooi om te lezen. Zo veel verschillende ervaringen vanuit verschillende standpunten met toch allemaal iets moois gemeenschappelijk.
  vrijdag 21 september 2012 @ 02:10:09 #258
381212 Gulara
From the future
pi_117053910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 00:54 schreef papillion het volgende:
Als mosterd na de maaltijd voelen is hier geen reden om niet mee te posten. Als ik 'n dag het topic niet kan volgen, of soms maar 'n halve dag, dan heb ik al het idee dat we weer een topic verder zijn. Voordat ik alles bij gelezen heb ben ik het eerste al weer vergeten.

Buiten dat om, gewoon blijven posten, want alle verhalen zijn eigenlijk wel mooi om te lezen. Zo veel verschillende ervaringen vanuit verschillende standpunten met toch allemaal iets moois gemeenschappelijk.
Dankjewel, en je hebt gelijk. Was sowieso al van plan om gewoon mee te blijven posten.
  vrijdag 21 september 2012 @ 02:27:38 #259
381212 Gulara
From the future
pi_117053974
Zooo ik ben weer bijgelezen.

Allereerst zag ik een heleboel dames in de lappenmand (ik vind dat dus zo'n duf woord maar weet even niet hoe anders te verwoorden :') )
Rustig aan doen, paracetamol blijven slikken, met plasjes naar de dokter en prioriteiten stellen. Wat mij betreft staat knuffelen met je kind véél hoger op die lijst dan het huishouden. Hoe dan ook, sterkte ermee allemaal! :*

Kaatjejannie, een deur op je hoofd? Heb ik gemist hoe dat kwam. Hoe dan ook niet fijn, heb je geen hersenschudding oid? Goed dat je vrij hebt genomen. (Ik moest rammelen van de foto van je dochter O+ )

Een mijlpaal voor skoap. *O*

Twinkle lekker met verlof. *O*

Een goede echo voor Venco. *O*

Hier gaan we vooralsnog niet aan de babyfoon. Dunne wandjes dus zo lang ik m'n buren nog goed kan horen :') moet een baby door twee schuifdeuren heen ook nog wel lukken.

Rebel-angel, je koeka-collectie! Wat gaaf!

Kwisted ik hoop voor je dat ik je vanacht nog zie posten dat het toch doorzet!

Limone, wat verdrietig dat je niet zwanger bent. :'( Ik hoop dat je lijf het zelf kan oplossen en dat je snel weer in de rij aan mag sluiten. :*
pi_117054066
Limone wat verschrikkelijk ***. Heel veel sterkte meis en ik hoop je hier weer snel te zien.

Gulara ik kan me nu helemaal voorstellen hoe jij je voelt heb tijdens deze vakantie ook telkens het idee dat als ik iets post het mosterd na de maaltijd is, en het bijlezen daar ben je idd wel even mee bezig als je een paar uur voorloopt ;). Maar gewoon blijven posten hoor.

En Kwisted ik hoop dat ik je post vanacht als eerste zie :).

Venco gefeliciteerd met je goede echo.
  vrijdag 21 september 2012 @ 03:13:47 #261
381212 Gulara
From the future
pi_117054081
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 03:02 schreef _wolk82_ het volgende:
Limone wat verschrikkelijk ***. Heel veel sterkte meis en ik hoop je hier weer snel te zien.

Gulara ik kan me nu helemaal voorstellen hoe jij je voelt heb tijdens deze vakantie ook telkens het idee dat als ik iets post het mosterd na de maaltijd is, en het bijlezen daar ben je idd wel even mee bezig als je een paar uur voorloopt ;). Maar gewoon blijven posten hoor.

En Kwisted ik hoop dat ik je post vanacht als eerste zie :).

Venco gefeliciteerd met je goede echo.
Wel gezellig dat je even "in de buurt" bent. Ben je aan het genieten van Bali? Ben er -lang geleden- drie weken doorheen gereisd en heb er zulke leuke herinneringen aan. Ik las volgens mij iets over je favoriete ontbijt en bij mij staan de pannenkoeken met banaan nog in m'n geheugen gegrift, wat heerlijk om daar mee te ontbijten in het zonnetje. :Y)
Hoe dan ook geniet ervan!
pi_117054121
Die pannenkoeken met banaan hebben ze hier ook bij het ontbijt en zijn idd erg lekker. Het is alleen jammer dat ik niet zoveel kan eten, er zijn hier zulke lekkere restaurants maar ik kom niet verder dan een hoofdgerecht en dan zit in echt vol.

Maar verder wel lekker aan het genieten van de vakantie. Vandaag gaan we een dagje Kuta doen, hier zijn we 12 jaar geleden samen op vakantie geweest ben benieuwd hoe erg het veranderd is.

Waar zit jij eigenlijk heb dat eventjes niet terug kunnen vinden.
  vrijdag 21 september 2012 @ 04:06:04 #263
381212 Gulara
From the future
pi_117054163
Grappig ik was er ook ongeveer 12 jaar geleden. Jammer dat je niet veel kunt eten inderdaad. Misschien over 12 jaar flink inhalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gulara op 21-09-2012 12:52:22 ]
pi_117054236
G'morgen :O nou de 4 is weer in de klok.

Wolk, ik vind het zo leuk dat jij nu op Bali zit. Ik was er 3,5 maand geleden ook. Toen zat ik echt in de fijnste periode van mijn zwangerschap: energie, honger :+ , topfit, goeie zin. De mensen reageerden daar ook zo lief op mijn buikje.
Geniet ervan!

Ik heb gisteren een lampenkap gefröbeld voor op het kamertje. Ik vind m tof :) zal een plaatje in het kinderkamertopic zetten.
Lekker de hele dag in makkelijke kleding thuis kneuteren. Nu heb ik wel écht een verlof-gevoel.
Alleen vergeet ik de hele tijd om aan de babywasjes te beginnen :@ projectje voor morgen. Evenals de vluchttas, maar daarvoor moet ik ook wassen, de fijne shirts liggen natuurlijk net in de was.

De baby woelt en schuift maar, maar echt draaien blijft toch moeilijk... -O-
pi_117054364
Ik ben nog helemaaaaaal niet bijgelezen en heb daar helaas nu ook geen tijd voor en hoogstwaarschijnlijk is mijn post allang achterhaald, maar wil toch reageren op de suikertest van Inca.

Wat ik me namelijk afvraag: je moet nu 3 dagen dit dieet volgen en dan een test doen. Maar is de uitslag dan realistisch? Gezien het feit dat dit niet je normale voedingspatroon is? Ik bedoel, met dit dieet haal je die test waarschijnlijk wel, maar daar gaat het toch niet om? Het gaat toch om jou, je kindje en hoe je 'normaal' leeft?
Dat begrijp ik niet.
Hopelijk staat het duidelijk uitgelegd.
pi_117054375
Ik denk dat het over de opname van de suiker gaat Danic. net zoals wanneer je dat drankje moet drinken. ze kijken hoe je lichaam daar op reageert.

Limone wat verdrietig. hopelijk komt het snel op gang.

Kwisted hoe gaat het nu met jou?
pi_117054382
En Kwisted, hoe is het vannacht gegaan?

Tally succes vandaag :*

Gisteravond eindelijk de pannenkoeken gegeten waar ik al weeeeeken zin in heb. Ben nu weer genezen ;)
pi_117054490
Tally succes vandaag :*
pi_117054694
Tally veel succes en veel plezier vandaag :* ^O^
pi_117054698
;( Limone... Wat ontzettend verdrietig :*
pi_117054709
Vencodark, gefeliciteerd met het knippertje! Beginnen jullie al een beetje aan het idee gewend te raken?

Tally, heel veel succes en plezier vandaag!
pi_117054718
Meld!

Nog geen baby helaas. Wel veel gerommel, pijnlijke kramp en veel knoer harde buiken. Voorwerk denk ik.

Om 11u naar t zkh voor extra controle. Dan mogen we ook voor volgende week n datum plannen voor t inleiden.

Daarna moest ik de vk bellen. Dan ga ik ook vragen of zij langs wil komen om te kijken of ik gestript kan worden. Spannende dag!!!

Tally veel succes vandaag!

Ik heb zin in pannekoeken met banaan nu!
pi_117054765
Ik krijg ook honger van al dat eten wat voorbij komt :D

Ik had stiekem gehoopt dat er babynieuws zou zijn Kwisted. Nog niet dus .. Maar als ik het zo hoor kan dat nooit lang meer duren :)

Wie weet kom je straks in het ziekenhuis en krijg je zo maar een paar centimeter cadeau! Zou toch mooi zijn :Y .. Succes straks!
pi_117054787
Ohh Kwisted, klinkt toch al best spannend! Succes vandaag!
pi_117054882
Kwis, spannend hoor! Ben benieuwd of het voorwerk al wat doet. Succes :*
  vrijdag 21 september 2012 @ 09:48:00 #276
259886 pessie
pi_117054989
Limone wat naar meid :*

Kwisted, in mijn oren klinkt dit niet alsof jij woensdag nog gaat halen. Als ik kijk naar mn eigen bevalling zou het me niet verbazen als je vanmiddag verstreken blijkt. En gaan voor die pannenkoeken! Je weet et he, staat op hetzelfde lijstje als ananashart en bitter lemon ^O^
pi_117055167
Kwisted wat spannend!!
Ik heb gister ook pannenkoekenspullen gekocht en vandaag gaan we ze eten, om nom nom.

En Kuta,
SPOILER
Heel veel plezier Wolk!
pi_117055207
Gegadigden gevonden :D

[ Bericht 88% gewijzigd door Twinkle20 op 21-09-2012 10:14:36 ]
pi_117055214
Limone wat naar.

Kwisted spannend!

Liza, wat niet gaat, gaat niet, geen huishouden met lekker liggen en rustig aan doen, kan zoontje er lekker bij komen liggen. :)

:* Voor alle andere kwaaltjes.

Tally succes vandaag.
pi_117055358
Mij mij Twinkle! Ik pm je.
pi_117057349
Limone, wat een klotenieuws, heel veel sterkte gewenst... :*

En ik wil dus nu ook naar Bali al zat ik vier maanden geleden zelf nog in Maleisië. En verlof, en in relax-outfit bankhangen en uitslapen en babydingen doen. Maar ik moet nog een dag of acht werken en dat voelt ook niet als moeten eigenlijk.
/dagboekpost

Het goede nieuws is dat na een nachtje goed slapen mijn buik/bekken/banden-gedeelte aanzienlijk is opgeknapt en ik weer goed en pijnloos kan lopen *O*
pi_117057527
spannend kwisted! Ik hoop voor je dat het doorzet.

Mineola, dat is wel fijn na een goede nacht!

Hier ook eindelijk weer eens een redelijk goede nacht gehad (lees: 5 keer wakker ipv. 10 a 15 keer) :) Dat voelt ook direct een stuk fijner aan mijn bekken.
pi_117057863
Ik heb ineens een heel goed gevoel Kwisted, volgens mij gaat het komende nacht gebeuren hoor! *O*
(maar houd je er niet teveel aan vast, want het slaat natuurlijk nergens op ;))
pi_117059026
Ik zit te wachten op de ctg in t ziekenhuis. Ze lopen alweer n uur uit. Dat is wel altijd in het zhk he..
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:12:24 #285
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117059159
Gulara gezellig dat je blijft meekletsen ook al zit je heel ergens anders! :D

Kwisted ik hoop dat vandaag de dag is voor je! :* Ja, wachten wachten... Altijd in een zh he. :* Succes/sterkte!

Ik heb geprobeerd gister ff kijkje te nemen op de verloskamers, 3x gebeld, maar was elke keer druk :P Tja, dat kan je ook niet plannen. Dus maar van het weekend weer proberen :) Heb ook nog wel wat vragen hoe het met beebje gaat over de bloeduitslagen enzo, hoop dat ze daar antwoord op kunnen geven.

Verder is de nesteldrang genadeloos toegeslagen :@ mijn god, wat ben ik de hele dag door aan het opruimen en dingen aan het organiseren enzo. Net weer wat rompers en pakjes in de vluchttas gedaan voor het geval we toch langer moeten blijven in het zh :') En alles, werkelijk ALLES moet opgeruimd in huis. :') zielige meneer van mij. XD
pi_117059296
Kwisted, dat duurt vaak erg lang inderdaad!

Vanmorgen was ik te vroeg (in 1x door vanuit de oudste naar school brengen) en ook gewoon te vroeg aan de beurt :o *O*
Baby stijgt naar voorzichting binnen de curve *O* Nog 2 zulke metingen en ik zou eventueel terug kunnen naar de vlos....

Ware het niet dattie nu dwars ligt :')
pi_117059300
Kwisted ik hoop dat het vandaag door gaat zetten, en wacht is vervelend!
Bij ons in het ziekenhuis lopen ze ook heel vaak uit, heel erg vervelend, maargoed wel begrijpelijk :)

Limone, wat rot :*

Tally succes vandaag, ik hoop dat je mooie plaatjes mee krijgt O+
pi_117059416
Freecell hopelijk gaat ie nog even draaien!

En Tally succes!!
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:55:17 #289
381212 Gulara
From the future
pi_117060632
Even zonder bijgelezen te hebben. Hoeveel controles zitten er normaal tussen de termijnecho 11-12 weken en de 20-weken echo? En wat doet de verloskundige tijdens die controle(s)?
pi_117060993
2 denk ik? Met 12 en met 16 weken. Bloeddruk meten, kijken hoe het gaat. voelen hoe hoog de bm ligt, hartje luisteren, zoiets.

Hier net gebeld door gyn. Bloed, ontstekingswaarden en witte bloedcellen in urine. Ze klonk wat gealarmeerd door de hoeveelheden. Dus nu flinke stootkuur ab. Volgens haar ging ik daar wel last van krijgen, we zullen zien :+
pi_117061025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:55 schreef Gulara het volgende:
Even zonder bijgelezen te hebben. Hoeveel controles zitten er normaal tussen de termijnecho 11-12 weken en de 20-weken echo? En wat doet de verloskundige tijdens die controle(s)?
Hier ongeveer 1 à 2 keer controle gehad tussen 11 en 20 weken (in het begin om de 4 weken controle) Bij mij ging vk alleen naar hartje van de baby luisteren, buik voelen en 'hoe gaat het met jou' praatje houden...
pi_117061030
Hm, da's minder Free, en nu?
Ah, edit: je hebt je post al aangevuld :+

Hier alleen de 16 weken tussen de 12 en 20 inderdaad. Ik kreeg een echo i.p.v. hartje luisteren maar ik loop dan ook bij het ziekenhuis.
pi_117061084
Oei dat klinkt niet zo goed freecell... Wat zou dat kunnen betekenen? Heeft de gyn dat nog gezegd?
pi_117061693
Ow freecell dat klinkt niet goed, ik hoop dat je niet te veel last gaat krijgen.

Vandaag zoveel leuke babykleertjes gezien, was de eerste keer dat ik ook echt zin had om wat te kopen, maar alles voor echt specifiek voor jongen/meisje dus heb me nog maar even ingehouden.
pi_117062106
Freecell dat klinkt niet top, hopelijk valt het mee met de hoeveelheid last die je er van krijgt.

Wolk, ik herken het "probleem" echt zoveel leuke kleertjes overal O+
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:30:26 #296
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117062126
Free wat vervelend.. sterkte ermee en hoop dat de kuur meevalt! :*
pi_117062265
Nou Free, dus toch niet terug naar de gyn voorlopig? Hopelijk slaat het aan en draait hij gauw. Aan de andere kant wel een lekker idee dat je zo goed in de gaten gehouden wordt! :*
pi_117063036
Jaa ik heb nieuws! De krampjes zijn weeen! Ik heb al 3cm ontsluiting, de boel is goed verweeekt en ik ben gestript. T deed geen pijn. Als t goed gaat heb ik vandaag mijn meisje!
Zoniet, n afspraak staan voor inleiden maandag. Nu net thuis en zit op n stapel handdoeken te nestelen op de bank. Voel me nog prima, al doet de kramp ietsje meer zeer. T boelt nu gewoon als ongesteld zijn vind ik.

Jeuj!
pi_117063118
Woei, wat spannend! Succes, zet m op! *O*
pi_117063119
Kwisted wat fijn *O*
pi_117063156
Jaah, actie ^O^ Go Kwisted!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: