Ik vind dat trouwens zo vreemd; mij hebben ze inmiddels 2x op suiker getest, maar gewoon door bloed af te nemen. Alleen hier lees ik dat meerdere mensen een 'echte' glucosetest krijgen. Dat lijkt me veel ingrijpender dan een paar buisjes bloed afnemen (dus vraag ik me af of alleen bloed afnemen wel genoeg is... maar aan de andere kant, het is in t ziekenhuis, dus ik mag hopen dat ze weten wat ze doen).quote:Op donderdag 20 september 2012 07:30 schreef Incantrix het volgende:
En ik moet binnenkort ook een glucosetest doen. Ik heb even het foldertje door zitten lezen, want ik moet drie dagen ervoor een 'dieet' aanhouden. Meer eten mag, minder eten niet. Nu vraag ik me af hoe ik dat in vredesnaam moet gaan doen, de hoeveelheden zijn meer als het dubbele van wat ik normaal eet op het moment, en zelfs wat ik nu normaliter eet is al regelmatig goed voor een potje kotsen
Moest je ook je dieet aanpassen voor het bloed prikken? Ik moet na die 3 dagen dieet om 8.00 uur nuchter een vingerprik halen, is de waarde dan binnen een bepaalde marge mag ik meteen naar huis. Is 'ie dat niet krijg ik van die glucoseprut en mag ik daar 2 uur op een bankje gaan hangenquote:Op donderdag 20 september 2012 07:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vind dat trouwens zo vreemd; mij hebben ze inmiddels 2x op suiker getest, maar gewoon door bloed af te nemen. Alleen hier lees ik dat meerdere mensen een 'echte' glucosetest krijgen. Dat lijkt me veel ingrijpender dan een paar buisjes bloed afnemen (dus vraag ik me af of alleen bloed afnemen wel genoeg is... maar aan de andere kant, het is in t ziekenhuis, dus ik mag hopen dat ze weten wat ze doen).
Mgoed. Blijf het wel raar vinden.
Geen tips wat meer eten betreft, behalve dan maar vaker per dag eten. Maar ja. Weet niet of je daar veel aan hebt...
Enf, welke babyfoon nemen jullie?
Vervelend Inca. Ik weet verder niet hoe het werkt dus sorry als mij advies nergens op slaat, maar is het qua hoeveelheid dat je meer binnen moet krijgen of qua calorieën? Anders kun je misschien selectief op zoek naar etenswaren die aan die eisen voldoen?quote:Op donderdag 20 september 2012 07:58 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Moest je ook je dieet aanpassen voor het bloed prikken? Ik moet na die 3 dagen dieet om 8.00 uur nuchter een vingerprik halen, is de waarde dan binnen een bepaalde marge mag ik meteen naar huis. Is 'ie dat niet krijg ik van die glucoseprut en mag ik daar 2 uur op een bankje gaan hangen![]()
Qua eten is gewoon lastig, ik eet al maanden kleine beetjes, maar ik krijg over all gewoon niet zo veel binnen.
quote:Op donderdag 20 september 2012 08:02 schreef Incantrix het volgende:
En wat andere mensen zeggen: fuck hen.
Het gaat om een dieet van bepaalde hoeveelheden, waarbij ze ook nog zo ongeveer exact opgeven wat je dan moet eten. De uitleg is dat je voldoende suikers binnen moet krijgen om de test te kunnen doen. Ofzo. Dus dat begint dan met ontbijt van minimaal 2 boterhammen, waarvan minimaal 1 met zoet beleg, er moet een glas vruchtensap of frisdrank bij (quote:Op donderdag 20 september 2012 08:06 schreef Gulara het volgende:
[..]
Vervelend Inca. Ik weet verder niet hoe het werkt dus sorry als mij advies nergens op slaat, maar is het qua hoeveelheid dat je meer binnen moet krijgen of qua calorieën? Anders kun je misschien selectief op zoek naar etenswaren die aan die eisen voldoen?
Het is hoe dan ook even doorbijten want dooreten als je misselijk bent is natuurlijk helemaal niks. Succes ermee in ieder geval!
Jeetje wat een 'dieet' zeg! Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Krijg je ook een vergoeding voor de tandartskosten? Wat een hoeveelheid frisdrank!quote:Op donderdag 20 september 2012 08:14 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Het gaat om een dieet van bepaalde hoeveelheden, waarbij ze ook nog zo ongeveer exact opgeven wat je dan moet eten. De uitleg is dat je voldoende suikers binnen moet krijgen om de test te kunnen doen. Ofzo. Dus dat begint dan met ontbijt van minimaal 2 boterhammen, waarvan minimaal 1 met zoet beleg, er moet een glas vruchtensap of frisdrank bij (), tussendoor 2 koekjes en een glas sap/fris, lunch 2 boterhammen met minimaal 1 zoet beleg, glas vruchtensap/fris erbij, tussendoor weer 2 koekjes (ontbijtkoek of liga mag ook) met weer dat glas zoete rommel, dan avondeten met minimaal 2 aardappels ter grootte van een ei, zoveel groente, zoveel vlees, zoveel vla of yoghurt toe (en raad eens wat ik erbij moet drinken?
), dan daarna nog eens twee koekjes met weer een glas sap/troep. Minimaal. Dus. En ik ga juist ook vrij snel overgeven van drinken, ik drink op het moment veel melk, omdat ik daarvan zeker weet dat ik er niet van ga kotsen
Van thee ga ik ook kotsen jaquote:Op donderdag 20 september 2012 08:38 schreef freecell het volgende:
Inca: ik drink bizar veel frisdrank, omdat ik van melk en thee ed ga kotsen
Maar wat onhandig zo'n dieet
Bizar he? Ben allang blij dat sap ook mag (moet nog even nakijken of roosvicee oid ook mag, hoewel ik daar ook van ga overgeven), want als ik zoveel fris moet drinken drie dagen lang vlieg ik weg van de prik manquote:Op donderdag 20 september 2012 08:38 schreef Gulara het volgende:
[..]
Jeetje wat een 'dieet' zeg! Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Krijg je ook een vergoeding voor de tandartskosten? Wat een hoeveelheid frisdrank!
Nogmaals succes! En ik ga voor je duimen dat je het allemaal binnen houdt.
Jah, het ergste is dat ik dat drie dagen achter elkaar moet doenquote:Op donderdag 20 september 2012 08:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Jeutje Incan, kan me voorstellen dat dat lastig is om op 1 dag allemaal naar binnen te werken .. Zou mij niet lukken in ieder geval! En wat je zegt: fuck de rest om je heen. Jullie leven, jullie geluk![]()
Enf vroeg wakker .. Ahh 1 geluk, kun je lekker romantisch met je vent ontbijten![]()
Mijn vent is nu naar de osteopaat. De vorige keer (zijn eerste keer) kwam ie echt helemaal in de kreukels terug
.. Maaaaaaar, hij was wel bijna helemaal van zijn klachten af! Dus die kerel heeft echt wonderen voor hem gedaan. Ben benieuwd hoe hij er vandaag van terug komt, want hij moet daarna nog gaan werken
.. Wist ik veel dat zo''n osteopaat je ook kraakt aan alle kanten. Dacht dat die alleen maar lief voor je zijn
![]()
Ben blij dat die glucosetestjes mij tot nu toe bespaard zijn gebleven!
Gulara ik straal wel even wat nesteldrang naar je toe!
Nummer 2 van de pufclub is vannacht bevallen middels keizersnede. Dus er zijn er nog maar 3 voor me![]()
![]()
![]()
We gaan er weer een mooi dagje van maken met zijn allen
Nou last zijn voeten, kuiten .. Heel veel spierspanning daar op. En daar loopt ie echt al jaaaaren mee. Van alles en nog wat uit geprobeerd, zonder (langdurig) resultaat.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:50 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Jah, het ergste is dat ik dat drie dagen achter elkaar moet doen![]()
En wat heeft je lief dan, dat hij naar de osteopaat moet? Wel fijn dat het werkt!
Ik wacht vol spanning af!quote:Op donderdag 20 september 2012 08:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Gulara ik straal wel even wat nesteldrang naar je toe!
We gaan er weer een mooi dagje van maken met zijn allen
Ja klote. Doet flink zeer.quote:
Mja, hij zei het lacherig maar hem kennende zegt hij zoiets niet zo maarquote:Op donderdag 20 september 2012 10:55 schreef Kwisted het volgende:
Tally, hoe reageerde hij dan? Hij vond het toch niet erg? Lijkt mij heel begrijpelijk dat je het nog even voor je wilde houden.
Hij heeft net mijn collega laten gaan omdat zijn contract aflooptquote:Op donderdag 20 september 2012 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Ik had vorige keer het puntje dat ik mocht gaan vertellen dat ik zwanger was, terwijl mn proeftijd net een dag of 3 om was.
Mnou, op het moment eet ik met pijn en moeite 1 boterham bij ontbijt, 1 tussendoor, 1 voor de lunch, avondeten is dan een klein stukje vlees en een paar happen groente, half bakje vla. Evt. nog een koekje nadat Stef op bed ligt, als ik niet nog misselijk ben van het diner. Erbij ca. 1,5 liter melk per dag, that's it. Soms heb ik een craving en dan eet ik een broodje frikandel of een broodje haring als lunch, die proef ik regelmatig 2x. Dan is dit hele verhaal best wel Heel Veelquote:Op donderdag 20 september 2012 08:50 schreef nytar het volgende:
Qua eten vind ik het eerlijk gezegd wel meevallen! Ik kan me wel voorstellen dat je niet blij wordt van al die sapjes...
Oja en vandaag 29 weken!
Waarom zou je dan een probleem hebben? Heb jij ook geen vast contract?quote:Op donderdag 20 september 2012 10:58 schreef Tally het volgende:
[..]
Mja, hij zei het lacherig maar hem kennende zegt hij zoiets niet zo maar
En of hij het erg vond. Nee volgens mij niet. Mijn collega begon wel meteen van: Nou als dat zo zou zijn heb je een probleem.
[..]
Hij heeft net mijn collega laten gaan omdat zijn contract afloopt
O ik niet. Dat zei mijn collega tegen mijn chef.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:01 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Waarom zou je dan een probleem hebben? Heb jij ook geen vast contract?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |