abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116647175
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

http://forum.fok.nl/topicchain/prev/1861121

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:23:08 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116647221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:02 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Klinkt stom, maar dat heb ik niet.
iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116647288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?
Je netwerk kan alles of iedereen betekenen: je buurvrouw je buurman je facebookvrienden noem maar op. Je moet je niet schamen om tegen iedereen te zeggen dat je op zoek bent naar werk en in welke sector. Ik heb nog geen baan maar merk wel dat dit echt by far het beste werkt. Stage lopen is ook nog een goede tip overigens.
pi_116647782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hell, zelfs Fok! is een netwerk! :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 11-09-2012 16:44:01 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116648553
Ik ben ook volop bezig met netwerken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_116651379
Wat gaan de werkzoekenden stemmen?
pi_116652158
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:18 schreef Devv het volgende:
Eerlijk gezegd, ik heb geen idee (BE).
pi_116653643
quote:
Ook nog geen idee. Ik ga in ieder geval morgenavond stemmen tellen. :P
pi_116653703
quote:
Nummer 11, Sjoerd Sjoerdsma *O*
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2012 @ 19:32:21 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116655022
Geen idee. Iets liberalerigs denk ik. En of dat dan links of rechts van het midden wordt...
pi_116656796
Wat voor banen stemmen we voor? "Burger Flippers" zoals de Amerikanen zo mooi zeggen of hoogwaardige banen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_116660981
D66 it's a feeling
pi_116672895
Werk zoeken is zwaar klote!
pi_116679212
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ook nog geen idee. Ik ga in ieder geval morgenavond stemmen tellen. :P
En dat ga ik niet eens doen :( Ik hoop maar dat ze gewoon genoeg mensen hadden dit jaar, of dat ik me te laat heb aangemeld.
Want als ik ben afgewezen op mijn kunnen is het helemaal erg gesteld met me.
pi_116679296
Heb eind deze week een sollicitatiegesprek. Nu zou ik graag jullie mening hebben over het volgende.
Uiteraard zal ik de vraag krijgen: waar zie jezelf in 5 jaar, wat zijn je ambities enz. Ik vraag mij of het dan verstandig is om geheel eerlijk te zijn en te antwoorden dat ik graag teamleider zou worden. Mijn twijfels ontstaan omdat ik met de huidige teamleider een gesprek heb (bedreiging?) en omdat ik solliciteer naar een vrij lage functie binnen het bedrijf en als ik dan vertel teamleider te willen worden er gedacht zal worden dat ik het niet lang zal uithouden in die functie.
pi_116679339
Ligt er denk ik aan hoe je het omschrijft?
pi_116679852
Mischien kan je de functie net onder team leider opgeven? als je vrij laag begint binnen het bedrijf zit er waarschijnlijk nog wel wat tussen neem ik aan?
En mischien wordt dat dan ook als een realistischer doel gezien door de huidige teamleider?
Op die manier voelt de huidige team leider zich niet zo bedreigd, en je kan in het gesprek wel laten doorschemeren dat je leiderschapskwaliteiten hebt, zodat dit niet vergeten wordt.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_116679867
De baan waar ik ben aangenomen ben ik gewoon eerlijk geweest, daarnaast heb ik toegelicht hoe die lagere functie een rol speelt in het plan om daar te komen. Dit plan was ook eerlijk en oprecht. Kijk wel uit dat je niet onbewust uitstraalt "ik wil jouw baan", dit was bij mij niet van toepassing. Aangezien het gevoelsmatig is kan je het misschien ook gevoelsmatig weghalen: "maar zover is het nog lang niet!".

Ik loop daardoor wel steeds op tegen het feit dat het eigenlijk niet zo'n lekker passende functie is, maar dat zie ik eerder als uitdaging. Het betekent ook niet per direct dat ik het niet naar m'n zin heb, er zitten ook genoeg positieve dingen in. Het betekent alleen dat ik niet 40 jaar in die functie moet blijven hangen. De afdelingsmanager gaf toen ik al binnen was nog advies: probeer het over 5 jaar eens, je hebt nog 40 jaar om te werken...
pi_116680576
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:59 schreef Kekaa het volgende:

[..]

En dat ga ik niet eens doen :( Ik hoop maar dat ze gewoon genoeg mensen hadden dit jaar, of dat ik me te laat heb aangemeld.
Want als ik ben afgewezen op mijn kunnen is het helemaal erg gesteld met me.
Jammer, je zou toch denken dat de lat niet heel erg hoog ligt voor zo'n baantje. Ik verwacht dan ook dat het vooral aan overinschrijving (meer inschrijvingen dan plaatsen) ligt.

Ik heb in mijn aanmeldingsmailtje geschreven dat ik eerder via het uitzendbureau had gewerkt. En aangezien de opdrachtgevers altijd tevreden waren over mij, zal ik in het systeem van het uitzendbureau ook wel als betrouwbaar te boek staan. :) Overigens zag ik in de krant een lager aantal stemmentellers voor mijn gemeente genoemd staan dan er bij het uitzendbureau werd genoemd. Misschien hadden ze hier zelfs nog plaatsen over... :o

[ Bericht 5% gewijzigd door lyolyrc op 12-09-2012 11:56:10 ]
pi_116681772
Ik vind het wel normaal om aan te geven dat je ambitie hebt om door te groeien. Dat is ook een vraag die je goed kunt stellen: zijn er mogelijkheden om uiteindelijk door te groeien. Toch moet je niet meteen zeggen ik wil jou baan je moet het iets 'zachter' uitdrukken door te zeggen om uiteindelijk teamleider te worden lijkt me ontzettend leuk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 12:15:15 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116681841
Ondertussen precies een week na mijn 2e gesprek... NIets gehoord.

Heb al gebeld met de recruiter, die was er niet dus zijn voicemail ingesproken. En gisteren gemailed.
pi_116682454
Dank voor jullie reacties ^O^
pi_116683143
quote:
9s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondertussen precies een week na mijn 2e gesprek... NIets gehoord.

Heb al gebeld met de recruiter, die was er niet dus zijn voicemail ingesproken. En gisteren gemailed.
Zodra je er zelf achteraan moet gaan kun je er wel vanuit gaan dat 't niks wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 14:15:02 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116686645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:50 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zodra je er zelf achteraan moet gaan kun je er wel vanuit gaan dat 't niks wordt.
Positieve insteek :')

Het is pas een week he. Maar goed, ik had wel gehoopt dat er ondertussen meer bekend was.

Hoe dan ook, na de sollicitatie duurde het ook lang tot ik de eerste keer wat hoorde. Groot bedrijf, moeten misschien over een aantal schijven. Alleen na ht eerste gesprek ging het snel. Toen werd ik een dag later al gebeld.
  woensdag 12 september 2012 @ 14:20:43 #25
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_116686881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:02 schreef das_phantom het volgende:
Heb eind deze week een sollicitatiegesprek. Nu zou ik graag jullie mening hebben over het volgende.
Uiteraard zal ik de vraag krijgen: waar zie jezelf in 5 jaar, wat zijn je ambities enz. Ik vraag mij of het dan verstandig is om geheel eerlijk te zijn en te antwoorden dat ik graag teamleider zou worden. Mijn twijfels ontstaan omdat ik met de huidige teamleider een gesprek heb (bedreiging?) en omdat ik solliciteer naar een vrij lage functie binnen het bedrijf en als ik dan vertel teamleider te willen worden er gedacht zal worden dat ik het niet lang zal uithouden in die functie.
Gewoon eerlijk vertellen en met een knipoog erbij zeggen dat je verwacht dat hij in die tijd ook vast is doorgegroeid. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_116686935
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken :')

Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)

Terug naar af..
pi_116687172
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Positieve insteek :')

Het is pas een week he. Maar goed, ik had wel gehoopt dat er ondertussen meer bekend was.

Hoe dan ook, na de sollicitatie duurde het ook lang tot ik de eerste keer wat hoorde. Groot bedrijf, moeten misschien over een aantal schijven. Alleen na ht eerste gesprek ging het snel. Toen werd ik een dag later al gebeld.
Hoeveel kandidaten hadden ze op gesprek?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 14:29:21 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116687273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:27 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hoeveel kandidaten hadden ze op gesprek?
Geen idee zoals eerder gezegd want de personen van het 2e gesprek waren slechts zijdelings bij deze selectie betrokken en alleen voor dit gesprek. Ze wisten dus verder niets van de procedure.

Ik heb nu ondertussen contact met 3 HR medewerkers, een afdelingsmanager en een manager sales.
pi_116690132
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken :')

Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)

Terug naar af..
wel even regelen dat je die reiskosten terugkrijgt dan!
pi_116690487
op basis van wat..? ben bij niemand in dienst toch :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 15:59:00 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116690561
Ik heb maar 1 keer ooit de gelegenheid gehad om bij een sollicitatie mijn reiskosten vergoed te krijgen en dat was bij de consumentenbond.
pi_116690722
haha daarom.. en ik vind het ook een investering van mijn eigen kant.. als ik was aangenomen had ik het elke dag kunnen rijden dus bij een afwijzing vind ik het niet echt terecht dat ik het ineens terug moet gaan eisen..

Anyway, 2 uitzendbureau's aan de lijn gehad die een vacature voor me hadden en een ander bedrijf gebeld waar ik op gesprek ben geweest 3 weken terug.. Toen hadden ze al aardig wat kandidaten maar ze vertelden mij dat ze iedereen hadden afgewezen, behalve mij en iemand anders. Ze zijn het arbeidsvoorwaarden-plaatje aan het rondmaken wat ze mij (en die ander) kunnen aanbieden op basis van onze cv icm het feit dat het een startersfunctie is (mijns inziens een voorteken dat ze laag gaan zitten) en dan zouden ze snel contact opnemen..

Toch weer wat lichtpuntjes na de afwijzing..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 16:04:19 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116690779
Ik heb via een netwerkcontact weer een vacature gevonden.
pi_116690781
De reden van afwijzing hadden ze je natuurlijk niet voor hoeven laten op komen draven.
Ze zijn je niks verplicht, maar het is wel zo netjes.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:05:32 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116690836
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb maar 1 keer ooit de gelegenheid gehad om bij een sollicitatie mijn reiskosten vergoed te krijgen en dat was bij de consumentenbond.
Oh, daar wil ik ook nog eens solliciteren (wel voor een heel andere functie dan jij ;)), hoe was dat? Formeel/informeel...
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 12 september 2012 @ 16:06:48 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116690882
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:04 schreef Jesse_ het volgende:
De reden van afwijzing hadden ze je natuurlijk niet voor hoeven laten op komen draven.
Ze zijn je niks verplicht, maar het is wel zo netjes.
Ik ben ook wel eens van Groningen naar Rotterdam gereisd en vervolgens afgewezen wegens m'n gebrek aan ervaring (ze vroegen dingen als "heb je ook ervaring met dit en dat?", nee, want dan had ik het wel in m'n cv gezet, nietwaar? 8)7). En toen ik vroeg om een reiskostenvergoeding zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had de keus gemaakt om langs te komen :'). Toen voelde ik me ook wel een beetje genaaid :').
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 16:07:56 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116690928
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, daar wil ik ook nog eens solliciteren (wel voor een heel andere functie dan jij ;)), hoe was dat? Formeel/informeel...
Informeel :) . Was helaas in de tijd dat het er nog niet naar uit zag dat ik mijn baan zou gaan verliezen en was dus met name op zoek naar positieverbetering. Pas toen ik uitgenodigd werd voor het 2e gesprek zag ik dat het genoemde salaris op basis van 40 uur was en de vacature 36 uur betrof. Ik had dus opeens een gat van 10%
pi_116690976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens van Groningen naar Rotterdam gereisd en vervolgens afgewezen wegens m'n gebrek aan ervaring (ze vroegen dingen als "heb je ook ervaring met dit en dat?", nee, want dan had ik het wel in m'n cv gezet, nietwaar? 8)7). En toen ik vroeg om een reiskostenvergoeding zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had de keus gemaakt om langs te komen :'). Toen voelde ik me ook wel een beetje genaaid :').
Voor de grap een factuurtje naar ze opsturen. Nog een redelijke kans dat je betaald krijgt ook :P
  woensdag 12 september 2012 @ 16:10:49 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116691093
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:08 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Voor de grap een factuurtje naar ze opsturen. Nog een redelijke kans dat je betaald krijgt ook :P
Het is vier jaar geleden :P.

Overigens was ik vorige week uitgenodigd op gesprek bij een communicatiebureau hier in DH, tot ze hoorden van mijn hoorprobleem ;(. Bleek voor de functie veel te moeten telefoneren en dat kan dus niet. Echt heel zuur om op zoiets afgewezen te worden, want het leek me echt een fantastische baan, verder ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_116692420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:57 schreef Thrilled het volgende:
op basis van wat..? ben bij niemand in dienst toch :P
ja maar bij een afwijzing kun je altijd vragen kunnen jullie mijn reiskosten vergoeden. Dat is echt heel erg gangbaar. Doe ik ook iedere keer en krijg het daardoor wel terug.
pi_116692434
Joh herkenbaar ik heb het zelf ook, kan dus ook geen callcenter werk doen, begrijpelijk. En of balie werk.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_116731661
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.

Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.

Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.

Alle tips zijn van harte welkom.
Copthorne 2.0
pi_116732561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.

Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.

Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.

http://www.legalbylegal.nl/vacatures hier zoeken ze nog wel een starter kandidaat notaris. Heb je stage gelopen? Dat is wel echt belangrijk. Ga eens met mensen praten die ook notarieel recht hebben gestudeerd, waar zijn zij terecht gekomen. Verder misschien eens kijken bij deurwaarderskantoren? Griffier bij de rechtbank? En op Linkedin opzoeken waar mensen terecht zijn gekomen na notarieel recht dat kan helpen voor insipiratie.
Heb je je brief en c.v. goed door anderen laten nakijken? Misschien maak je daarin een cruciale fout?
pi_116732754
quote:

ik heb je even gePMt
pi_116732910
quote:

Terug naar af..
Ja, en zo vinden ze elke keer weer iets om je af te wijzen. Ze zouden het moeten bestraffen gewoon...
Wat een flutredenen ik zelf al niet allemaal mogen horen heb. ;(
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 september 2012 @ 11:11:03 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116734307
quote:
13s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:21 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, en zo vinden ze elke keer weer iets om je af te wijzen. Ze zouden het moeten bestraffen gewoon...
Wat een flutredenen ik zelf al niet allemaal mogen horen heb. ;(
:')

Tja in plaats van beleefd je voorzichtig afwijzen kunnen ze natuurlijk ook gewoon keihard en eerlijk zijn.

"Het spijt me maar je hebt totaal geen vaardigehden die bij deze functie passen en daarnaast ben je vrouw dus hoogstwaarschijnlijk zwanger zodra je een vaste aanstelling krijg"
"Gozer, wat denk je nou je bent bijna bejaard met je 40+ jaar. Voor jou nemen we er 1 van 30 aan die precies hetzelfde kan en met 500 euro minder genoegen neemt"
"Je hebt MBO niveau 3 en je solliciteert op een HBO functie? Je mag m'n veters nog niet eens strikken"
pi_116734816
Ik ga het definitief proberen in de zorg. Nooit mijn eerste keus maar het beroep is wel mooi. Ik wil in februari beginnen met de opleiding verzorgende. Hopen op een kleine voordeel dat ik een man ben :P
pi_116735047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:28 schreef StephanL het volgende:
Ik ga het definitief proberen in de zorg. Nooit mijn eerste keus maar het beroep is wel mooi. Ik wil in februari beginnen met de opleiding verzorgende. Hopen op een kleine voordeel dat ik een man ben :P
Veel succes. Een mooie sector. :)
pi_116735113
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Veel succes. Een mooie sector. :)
Jazeker. Heb een keer een dagje meegelopen om er een beeld van te krijgen en het is prachtig werk, veel voldoening gaat het geven en een goede toekomst in de zorg.
pi_116735179
quote:

Net gebeld met de rechtbank (Rotterdam). Ze hebben geen vacatures voor griffier. Sterker nog, ze hebben bij de rechtbanken een vacaturestop. Er zal het komende halfjaar een reorganisatie plaatsvinden, waarbij ze de 25 rechtbanken gaan samenvoegen tot 10 rechtbanken. Het is überhaupt de vraag wie van het huidige personeel er op 1 januari 2013 nog werkt.

De rechtbank is geen optie dus.
Copthorne 2.0
pi_116735304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:36 schreef StephanL het volgende:

[..]

Jazeker. Heb een keer een dagje meegelopen om er een beeld van te krijgen en het is prachtig werk, veel voldoening gaat het geven en een goede toekomst in de zorg.
Dan heb je geluk gehad. Ik wou in een ziekenhuis als vrijwilliger gaan, maar nee, "ze werken daar niet met werkzoekenden"... :') 8)7 8)7 |:(
pi_116735375
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:42 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad. Ik wou in een ziekenhuis als vrijwilliger gaan, maar nee, "ze werken daar niet met werkzoekenden"... :') 8)7 8)7 |:(
Vreemd. Ik liep mee via mijn moeder, die werkt in een verpleegtehuis. Was allemaal geen probleem.
pi_116735405
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:44 schreef StephanL het volgende:

[..]

Vreemd. Ik liep mee via mijn moeder, die werkt in een verpleegtehuis. Was allemaal geen probleem.
Dat verklaart al veel. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116735427
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:45 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat verklaart al veel. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja idd ;)
pi_116737776
quote:

Terug naar af..
Ik denk dat ze tussen jouw eerste en tweede gesprek iemand hebben gevonden die voor hen interessanter is (meer ervaring, betere papieren, jonger en daardoor minder duur etc.) en dan is jouw gebrek aan ervaring voor hen een mooie troef om je af te poeieren. Zo gaan werkgevers nu eenmaal te werk, ze zijn keihard. Niet verder over inzitten en met frisse moed en nieuwe energie door blijven gaan.
Copthorne 2.0
pi_116737869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:28 schreef StephanL het volgende:
Toemaar ;) Ik zat er ook weleens aan te denken om misschien een opleiding te doen in de zorg. Het geeft inderdaad veel voldoening om dat werk te doen, en het lijkt me ook echt leuk om te doen. Met oudere mensen werken en ze helpen met dingen die ze niet meer kunnen. En daarbij heeft het inderdaad ook een goede toekomst qua werk. Maar het punt is dat ik niet echt weet of het bij mij past, en eigenlijk zou ik ook 1 dagje moeten meelopen.

Hoe heb jij dat eigenlijk aangepakt? :)

Edit: Zie het al hoe je een dagje heb meegelopen :')
  donderdag 13 september 2012 @ 13:22:27 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116738583
quote:

Spreek je netwerk aan. Je hebt op de uni van leiden gestudeerd, lijkt me een goede plaats om te beginnen met je netwerk aan te spreken.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116739466
Heb toch ook even een mailtje verstuurd voor 1 of 2 dagen vrijwilligerswerk in de zorg. Bij mij zit er 100 meter van m'n huis een verzorgingstehuis die nog zat mensen zoekt. Toch wil ik kijken of er misschien niet meer in zit voor mij, en dan bedoel ik meer om te kijken of ik het toch wel leuk vind. :)

Maar ook meer om toch een beetje bezig te blijven, want nu werk ik ook maar parttime en voor de rest doe ik toch niet zoveel. :{

Doen meer mensen hier eigenlijk ook vrijwilligerswerk om toch een beetje bezig te blijven? :)
  donderdag 13 september 2012 @ 13:57:14 #59
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116739623
Yep, hier ook vrijwilligerswerk. En het staat ook wel goed op mijn CV! :)
  donderdag 13 september 2012 @ 14:00:37 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116739728
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:52 schreef FerryNL het volgende:

Doen meer mensen hier eigenlijk ook vrijwilligerswerk om toch een beetje bezig te blijven? :)
ik ga vanavond achter de bar staan bij de sportclub waarbij ik zit, is dat ook vrijwilligerswerk? en er zijn mensen die werkloos zijn en die vrijwillig aan FOK! meewerken :).
Een gedicht over Maanvis
pi_116739758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ga vanavond achter de bar staan bij de sportclub waarbij ik zit, is dat ook vrijwilligerswerk? en er zijn mensen die werkloos zijn en die vrijwillig aan FOK! meewerken :).
Dat zal je maar op je cv zetten :')
  donderdag 13 september 2012 @ 14:01:38 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116739760
quote:

[..]

Dat is verplicht 'vrijwilligerswerk', toch? :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 13 september 2012 @ 14:02:31 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116739786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is verplicht 'vrijwilligerswerk', toch? :P.
nee ik doe er heul veul extra :)
Een gedicht over Maanvis
pi_116740463
quote:

[..]

Je snapt toch wel wat ik bedoel man :')
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:57 schreef Bienelientjee het volgende:
Yep, hier ook vrijwilligerswerk. En het staat ook wel goed op mijn CV! :)
Wat doe jij dan als ik vragen mag?
  donderdag 13 september 2012 @ 14:27:47 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116740693
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:22 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Je snapt toch wel wat ik bedoel man :')

[..]

Wat doe jij dan als ik vragen mag?
Hoe gaat het met jou, eigenlijk? (qua werk zoeken en toekomstplannen. Ik zie je hier al een eeuwigheid mee posten, dus ben wel benieuwd of er echt iets concreets uit komt :@)
Niet meer actief op Fok!
pi_116741097
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou, eigenlijk? (qua werk zoeken en toekomstplannen. Ik zie je hier al een eeuwigheid mee posten, dus ben wel benieuwd of er echt iets concreets uit komt :@)
Ach gaat wel ;(

Ik werk nu alweer 3 maanden bij een een hotel als hulpkok. En ja ik heb al vaker gezegd dat ik de horeca niet meer in wil, maar ben allang blij dat ik werk heb en niet meer die stress heb van eerst. Kan wel weer stoppen daar, maar dat schiet ook helemaal niet op. En daarbij is het daar gezellig en hoef en wil ik daar niet weg hoor. :)

En tja toekomstplannen; zoals ik al vaker heb gezegd in topics zal ik nooit 100% weten wat ik ECHT wil gaan doen. Daarom zat ik vandaag ook te denken om wellicht een dagje in de week te proberen ergens mee te lopen onbetaald. En dan om te kijken of ik dat leuk vind en ik mezelf dat jaren zie doen. Anders kom ik er nooit achter en zal ik nooit 100% achter een keuze staan. :N

Dus sorry ik heb nog niks concreets voor je ;)
  donderdag 13 september 2012 @ 14:44:06 #67
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116741249
Na een korte inhuurperiode zit ik nu opnieuw thuis. In de DIV-sector (sector met veredeld postsorteerwerk zeg maar) is verrassend snel een nieuwe betrekking te scoren maar ze zijn vrijwel uitsluitend tijdelijk. Bovendien heb ik 't wel zo'n beetje gezien in deze hoek van de arbeidsmarkt, dus een radicale omslag qua werk op (korte) termijn lijkt onvermijdelijk.

Een deeltijd HBO-opleiding lijkt me zeker een reëele optie; kan het hendig betalen, en zal de 21+ toets zéker halen. Maar ik moet nog prakkizeren welke richting me écht bevalt.

VAPRO-kant opgaan zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Draaien van nachtdiensten in deze sector zou ik echter niet trekken vrees ik.

Samengevat: ik weet nog niet wat ik wil. Vooralsnog proberen in de DIV-sector nog een tijdelijke betrekking te scoren en ondertussen beslissen welke richting ik nadien opga. :+
pi_116741388
quote:
5s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Na een korte inhuurperiode zit ik nu opnieuw thuis. In de DIV-sector (sector met veredeld postsorteerwerk zeg maar) is verrassend snel een nieuwe betrekking te scoren maar ze zijn vrijwel uitsluitend tijdelijk. Bovendien heb ik 't wel zo'n beetje gezien in deze hoek van de arbeidsmarkt, dus een radicale omslag qua werk op (korte) termijn lijkt onvermijdelijk.

Een deeltijd HBO-opleiding lijkt me zeker een reëele optie; kan het hendig betalen, en zal de 21+ toets zéker halen. Maar ik moet nog prakkizeren welke richting me écht bevalt.

VAPRO-kant opgaan zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Draaien van nachtdiensten in deze sector zou ik echter niet trekken vrees ik.

Samengevat: ik weet nog niet wat ik wil. Vooralsnog proberen in de DIV-sector nog een tijdelijke betrekking te scoren en ondertussen beslissen welke richting ik nadien opga. :+
Wat is de div sector?
En in de vapro kant hoef je niet altijd de nachtdienst in, al zijn ploegendiensten wel gebruikelijk. (en best lucratief)
  donderdag 13 september 2012 @ 14:54:02 #69
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116741581
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:48 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat is de div sector?
En in de vapro kant hoef je niet altijd de nachtdienst in, al zijn ploegendiensten wel gebruikelijk. (en best lucratief)
DIV = Documentaire Informatie Voorziening
Eigenlijk een dure naam voor wat niets anders dan een interne postbode is. Deze sector is tevens krimpende dus tijd om het schip te verlaten :6

Ja, met die nachttdiensten zijn er voor en tegens. Toeslagen kunnen oplopen tot circa 30% schijnt het ...
pi_116741636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:54 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

DIV = Documentaire Informatie Voorziening
Eigenlijk een dure naam voor wat niets anders dan een interne postbode is. Deze sector is tevens krimpende dus tijd om het schip te verlaten :6

Ja, met die nachttdiensten zijn er voor en tegens. Toeslagen kunnen oplopen tot circa 30% schijnt het ...
Ah, de postmarkt is inderdaad krimpende ;(
Naast de toeslagen ben je ook nog eens redelijk veel vrij. En je doet ook nog eens leuk werk.
pi_116741731
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:55 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ah, de postmarkt is inderdaad krimpende ;(
Naast de toeslagen ben je ook nog eens redelijk veel vrij. En je doet ook nog eens leuk werk.
Je werkt meestal 2-2-2 en dan 4 dagen vrij, maar wat ik veel van mensen hoor is dat je op die vrije dagen aardig kapot bent :{ Maarja de toeslagen maken dat wel weer goed ja, want je kan daardoor best goed verdienen :)
pi_116742386
Jeetje wat is dat naar he. Heb je je zolang ingezet op school en kom je gewoon niet aan de slag met je mooie diploma. Kan er over meepraten :@.
pi_116746245
Morgen ga ik naar de banenmarkt in Almere. Heeft iemand ervaring met banenmarkten? Iemand een tip hoe ik me het beste kan kleden?
pi_116746295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:18 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat is dat naar he. Heb je je zolang ingezet op school en kom je gewoon niet aan de slag met je mooie diploma. Kan er over meepraten :@.
:Y ;(
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_116746518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:18 schreef das_phantom het volgende:
Ja, de banen liggen helaas niet meer voor het oprapen. Zeker hier in het noorden niet!
5 jaar terug werd ik meerdere keren per week gebeld voor werk en nu is er amper wat of vragen ze veel te hoge eisen.

@Kholdstrike: Gewoon er goed verzorgd eruit zien. Niet in kapotte kleding komen bijvoorbeeld, maar dat is logisch.

Ik ben nu meer bezig met open sollicitaties, ik hoop dat dat nu snel wat oplevert. Ik begin het behoorlijk zat te worden!
Music is our universal language
pi_116762223
Vind het wel grappig dat je op LinkedIN kan zien wie je profiel heeft bekeken. Ben alleen geen fan om een foto te plaatsen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_116766352
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:00 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Je werkt meestal 2-2-2 en dan 4 dagen vrij, maar wat ik veel van mensen hoor is dat je op die vrije dagen aardig kapot bent :{ Maarja de toeslagen maken dat wel weer goed ja, want je kan daardoor best goed verdienen :)
Hoeft niet, er zijn enorm veel varianten op het 24/7 rooster. Ik had bijv zelf korte tijd de erg relaxte 343434 variant. Korte werkweekjes van hetzelfde diensttype met elke keer 2 dagen vrij ertussen. Daarnaast zijn er ook nog andere roosters denkbaar, bijv in het weekend vrij en 's nachts werken, of omgekeerd. Of alleen avond en ochtend.

De toeslag is ook leuk ja. Je sociale leven lijdt er ook wel onder, maar verdwijnt niet.
  vrijdag 14 september 2012 @ 01:34:35 #78
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_116767394
Bewust ontslag genomen van een (goede) baan die naast school te veel tijd in beslag nam.
Nu, een maand later begint het geld op te raken en voel ik me zwaar ellendig. ;(
Iemand nog job-tips voor de weekenden in omgeving Alkmaar?
Get this guy a jockstrap and a cookie!
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:53:02 #79
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_116770114
Ben er weer. Baan na paar weken bleek niet te lukken.
Wel weer een en ander geleerd op het vlak van sociale vaardigheden en persoonlijke presentatie. EN dat 40 uur echt geen doen is in mijn situatie. Dus op zoek naar de parttime banen.
Stemmenteller was ik ook niet, waarschijnlijk te laat aangemeld. Dus ging ik woensdag lekker vroeg naar bed met een spannend boek :P
pi_116770245
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2012 01:34 schreef BMS-THAD het volgende:
Bewust ontslag genomen van een (goede) baan die naast school te veel tijd in beslag nam.
Nu, een maand later begint het geld op te raken en voel ik me zwaar ellendig. ;(
Victoria schoonmaakbedrijf :P
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 10:05:51 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116770432
Vorige week woensdag positief 2e gesprek gehad. Grote organisatie. Na die tijd niets meer gehoord.
Afgelopen dinsdag voicemail van een recruiter ingesproken. Afgelopen woensdag de "hoofd" recruiter voor deze functie gemailed. Nu de hoofdrecruiter gebeld en wederom voicemail ingesproken.

Ik ga 'm maar afschrijven denk ik :{

Wel vreemd, dit is echt een AAA werkgever. En tot en met het tweede gesprek verliep alles meer dan correct. Bellen voor een afspraak, vervolgens nog een mail krijgen met de bevestiging van de afspraak. Overal keurig mailadressen en telefoonnummers bij vermeld met de opmerking "Heeft u nog vragen op opmerkingen, bel of mail gerust"

En nu hoor ik al anderhalf week helemaal niets meer.
pi_116770643
En er is niemand van HRM die je kunt bereiken? Bij grote bedrijven kan het allemaal wat langer duren, maar anderhalve week is wel erg lang. Niet erg netjes dat ze je niks terugkoppelen.
pi_116770671
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2012 01:34 schreef BMS-THAD het volgende:
Bel je ze toch gewoon op?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 10:18:23 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116770790
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
En er is niemand van HRM die je kunt bereiken? Bij grote bedrijven kan het allemaal wat langer duren, maar anderhalve week is wel erg lang. Niet erg netjes dat ze je niks terugkoppelen.
Zoals gezegd op dinsdag recruiter B gebeld op het nummer vermeld in de mail. Voicemail > ingesproken.
Woensdag recruiter A gemailed want ik had geen nummer van 'm
Vandaag recruiter A gebeld (mobielnummer via een vacature site bij andere functie gezien). Voicemail > ingesproken.

Ik ga niet nog meer actie ondernemen nu, dan wordt het stalken :P

Ja erg vreemd allemaal. Nu zie ik in mijn lijstje dat tussen sollicitatie en uiteindelijk eerste contact ook ruim 2 weken zat.
pi_116773231
Hebben mensen ervaring met Experis? Wordt daar heel vreemd behandeld in mijn ogen.. Ik had gereageerd op een vacature en kreeg een geautomatiseerde email dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen (dit was op 3 sept.). Ik bel gisteren voor de eerste keer op, vraag naar de contactpersoon en krijg een wat voorzichtige reactie van de telefoonmiep: 'Mag ik vragen waar het over gaat?'

Dus ik vertellen dat ik gereageerd had op een vacature, dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen en dat we nu twee weken verder zijn en ik nog niks heb gehoord.. "oh ja maar dat is binnen 7 werkdagen hoor".. ik klik snel de windows-agenda open en zeg tegen haar.. "ja en er zijn nu 8 werkdagen verstreken?"

"... oh ehm ik ga even kijken of ik u door kan verbinden"
...
" .. meneer bedankt voor het wachten, ze zit niet op haar plaats maar kan ik een belnotitie voor haar achter laten?"

Vriendelijk vertelt dat ze dat kan doen maar ik het zelf morgen nog wel een keer probeer.. zo gezegd zo gedaan..:

Vandaag wederom:
telefoonmiep: "mag ik vragen waar het over gaat?"
ik: "vacature blabla"
telefoonmiep: "oh maar die week is 7 werkdagen.."
ik: "ja dat begreep ik maar het zijn er inmiddels bijna 10"
telefoonmiep: "... oh ehm ik ga even kijken of ik u door kan verbinden"
...
telefoonmiep: " .. meneer bedankt voor het wachten, ze zit niet op haar plaats maar kan ik een belnotitie voor haar achter laten?"

Toen wat irritaties door laten sijpelen of dit de normale gang van zaken was.. krijg een beetje té vaak het gevoel bij bureau's of bedrijven dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat gaat me tegen staan.. ze wist er ook niet echt iets op terug te zeggen en nam maar weer mijn nummer aan om de belnotitie achter te laten..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 11:41:46 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116773282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:40 schreef Thrilled het volgende:
Hebben mensen ervaring met Experis? Wordt daar heel vreemd behandeld in mijn ogen.. Ik had gereageerd op een vacature en kreeg een geautomatiseerde email dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen (dit was op 3 sept.). Ik bel gisteren voor de eerste keer op, vraag naar de contactpersoon en krijg een wat voorzichtige reactie van de telefoonmiep: 'Mag ik vragen waar het over gaat?'

Dus ik vertellen dat ik gereageerd had op een vacature, dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen en dat we nu twee weken verder zijn en ik nog niks heb gehoord.. "oh ja maar dat is binnen 7 werkdagen hoor".. ik klik snel de windows-agenda open en zeg tegen haar.. "ja en er zijn nu 8 werkdagen verstreken?"

...
" .. meneer bedankt voor het wachten, ze zit niet op haar plaats maar kan ik een belnotitie voor haar achter laten?"

Vriendelijk vertelt dat ze dat kan doen maar ik het zelf morgen nog wel een keer probeer.. zo gezegd zo gedaan..:

wederom:
...
telefoonmiep: " .. meneer bedankt voor het wachten, ze zit niet op haar plaats maar kan ik een belnotitie voor haar achter laten?"

Toen wat irritaties door laten sijpelen of dit de normale gang van zaken was.. krijg een beetje té vaak het gevoel bij bureau's of bedrijven dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat gaat me tegen staan.. ze wist er ook niet echt iets op terug te zeggen en nam maar weer mijn nummer aan om de belnotitie achter te laten..
Ik heb het al vaker gezegd. Werving & selectie en zulke toko's zijn het schuim der natie imho.
pi_116773364
Ja dat blijkt wel.. wat een zonde van mijn tijd..
pi_116773633
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:40 schreef Thrilled het volgende:

...

Vandaag wederom:
...

:{.

Wel erg idd.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_116773936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Spreek je netwerk aan. Je hebt op de uni van leiden gestudeerd, lijkt me een goede plaats om te beginnen met je netwerk aan te spreken.
Ik zie juist om me heen dat heel veel oud-klasgenoten ook enorm moeite hebben om aan het werk te komen in het notariaat. Eentje is het gelukt na 7 maanden solliciteren, een ander is een eigen bedrijf begonnen (eenmanszaak, iets met ontwerpen) en twee anderen waar ik nog contact mee heb zijn een tweede master gaan doen (fiscaal recht en strafrecht geloof ik).
Copthorne 2.0
pi_116781351
Weten jullie hier iets over werken bij de NS? Bij de vacatures 'hoofdconducteur' en 'Medewerker Service&Veiligheid' staat dat je over eigen vervoer moet beschikken om binnen 45 min. op de standplaats te zijn.
Bedoelen ze hier perse een rijbewijs/ eigen auto mee of zou het ook een fiets mogen zijn? Ik kan namelijk met de fiets binnen 45 min. op 4 NS stations zijn...

Maarja ben dan wel gebonden aan die 4 stations (die allemaal binnen 20 km van elkaar liggen).
Ik weet niet of je 1 standplaats krijgt of dat je standplaats wisselt en je dan verschillende standplaatsen krijgt die meer dan 20 km uit elkaar liggen. In dat laatste geval is geen auto hebben natuurlijk wel een probleem....
Weten jullie hoe dat zit? Heb ze al geprobeerd te bellen maar ze zijn niet bereikbaar ivm te grote drukte met vragen.
pi_116781494
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker gezegd. Werving & selectie en zulke toko's zijn het schuim der natie imho.
Vaak weten die pipo's niet eens wat ze precies moeten werven of selecteren, dat vind ik nog wel het ergste. Vooral als je merkt dat ze ook geen eens de moeite nemen om zich te verdiepen in datgene waar ze mensen voor zoeken.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 15:25:23 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116781564
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vaak weten die pipo's niet eens wat ze precies moeten werven of selecteren, dat vind ik nog wel het ergste. Vooral als je merkt dat ze ook geen eens de moeite nemen om zich te verdiepen in datgene waar ze mensen voor zoeken.
Kortgeleden moest ik een recruiter uitleggen dat ik voldoende kennis had van webtechnieken voor de functie waarvoor ze aan het werven was. "Ja ik heb er geen verstand van hoor". Uiteindelijk mocht ik niet op gesprek komen nadat ze mijn cv aan de afdelingsmanagers had voorgelegd :{
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:56:59 #93
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116782800
Ik ben aan mijn huidige baan gekomen door een recruiter. Leek een goed bureau, ze hadden een redelijke kennis van zaken en ze kwamen in ieder geval hun afspraken goed na. Persoonlijke kennismaking met de recruiter van het bureau was ook prima, lekker koffie gedronkenin een leuk restaurant :P.

Toen ik eenmaal in dienst was bij mijn werkgever, kwam ik erachter dat ze mijn cv opgeleukt hadden :'). Wat persoonskenmerken van mij erbij gezet, n.a.v. de persoonlijke kennismaking. En ongeveer een jaar later belden ze me, OP MIJN WERK, of ik het wel naar mijn zin had en zo niet, of ze anders nog iets voor mij konden betekenen :{

Bij mijn werkgever maken we nu geen gebruik meer van recruiters maar hebben we een interne recruiter, die het bedrijf goed kent en alleen scant op motivatie, en niet op cv. Dat laat ze over aan de afdelingshoofden.

Ik wil ook nog op zoek naar wat anders, ik ben alleen tegenwoordig zo idioot druk op mijn huidige werk en met vrijwilligersklusjes voor de sportclub dat ik niet aan vacatures zoeken toekom, laat staan aan solliciteren :{
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 15:59:35 #94
862 Arcee
Look closer
pi_116782897
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116782948
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kortgeleden moest ik een recruiter uitleggen dat ik voldoende kennis had van webtechnieken voor de functie waarvoor ze aan het werven was. "Ja ik heb er geen verstand van hoor". Uiteindelijk mocht ik niet op gesprek komen nadat ze mijn cv aan de afdelingsmanagers had voorgelegd :{
Dat vind ik ook het grote probleem met dat soort lui. Zit je daar als net afgestudeerde TU-ingenieur tegenover een recruiter die iets met toerisme of communicatie heeft gedaan. Hoe kan iemand met zo'n vooropleiding jou aanprijzen bij een bedrijf, als hij/zij geen lor verstand heeft van jouw specialiteit? |:(

Om die reden doe ik tegenwoordig standaard googlen op de naam van zo'n persoon en heb ik een gezonde dosis scepsis als het weer een recruiter is met zo'n niet-technische opleiding.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 16:09:02 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116783248
quote:
Tja, maar "ICT sector" vind ik net zoiets als "in de industrie" daar zitten tientallen zo niet honderden vakgebieden in. Sommige gaan eruit, anderen zijn niet aan te slepen. Denk dat je het als senior php of objective C developer niet slecht hoeft te hebben.
pi_116783561
quote:
5s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:44 schreef MissionPhailed het volgende:

Zou ik persoonlijk graag doen (ben niet werkzoekend, overigens), lijkt me echt tof. Probleem is dat het zonder werk in die sector niet te doen is. Ik kan nergens een VAPRO-diploma halen door een thuisstudie, bijvoorbeeld... Beetje jammer :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_116784451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:00 schreef Kholdstrike het volgende:
Morgen ga ik naar de banenmarkt in Almere. Heeft iemand ervaring met banenmarkten? Iemand een tip hoe ik me het beste kan kleden?
Nog wat gehoord van Deutsche Bank in Berlijn?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 16:40:41 #99
862 Arcee
Look closer
pi_116784743
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, maar "ICT sector" vind ik net zoiets als "in de industrie" daar zitten tientallen zo niet honderden vakgebieden in. Sommige gaan eruit, anderen zijn niet aan te slepen. Denk dat je het als senior php of objective C developer niet slecht hoeft te hebben.
True, true. Kan per persoon nog erg verschillen idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 16:44:08 #100
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116784873
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.

Ik ben afgewezen op twee competenties
1. Te veel woorden nodig om tot de kern te komen
2. Te veel meebuigen bij confrontaties

Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 17:04:51 #101
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116785693
Die twee punten is mij ook eens voor de voeten gegooid. Is weer een nieuw stokpaardje schijnbaar.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:07:28 #102
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116785787
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zou ik persoonlijk graag doen (ben niet werkzoekend, overigens), lijkt me echt tof. Probleem is dat het zonder werk in die sector niet te doen is. Ik kan nergens een VAPRO-diploma halen door een thuisstudie, bijvoorbeeld... Beetje jammer :)
Mja, beste manier om in te stromen is een bedrijf vinden die werk + mogelijkheid om alvast VAPRO A te behalen denk ik. Eens even m'n ogen openhouden ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 17:08:33 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116785829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:04 schreef Renesite het volgende:
Die twee punten is mij ook eens voor de voeten gegooid. Is weer een nieuw stokpaardje schijnbaar.
Ja, maar het is in mijn geval ZO 180 graden anders dan mijn karakter dat ik me echt afvraag hoe ze tot die conclusie gekomen zijn.
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:33:14 #104
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116786629
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.

Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin is :D.
Balen :{
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 17:38:22 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116786755
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:33 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin is :D.
Balen :{
Ja hier word ik wel een beetje moedeloos van. Heb er zelfs nog een mailtje aan gewaagd om nogmaals te zeggen dat hun conclusie zo niet met mijn persoonlijkheid strookt dat ik ze gevraagd heb dat als dit écht de reden voor afwijzing is ze er goed aan doen nog een paar referenties te raadplegen omdat ze anders een goede match op verkeerde gronden afwijzen.

Nutteloos natuurlijk, maar ik vond dat ik er toch nog wat over moest zeggen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:46:40 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116786993
quote:
op nu.nl staat iets over tekorten :P
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:55:39 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116789100
quote:

kwam dat uit zo'n papi test oid?
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 19:04:06 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116789396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

kwam dat uit zo'n papi test oid?
Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.
pi_116789431
quote:

Yeah right, dit is toch echt weer om van te kotsen hé...

1. Als je dan te weinig zegt heb je weer niet genoeg interesse zeker
2. Als je je dan niet de les laat lezen bij confrontaties ben je weer arrogant of onbeleefd of weet ik veel wat?...

... en als het dat niet is verzinnen ze wel weer iets anders. :') 8)7 :(

Bende klootzakken toch allemaal. :r
Ik weet dat het moeilijk is en ik kan het zeker weten, maar probeer er niet te zwaar aan te tillen!
Ik ken je gevoel... ;(
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:10:08 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116789553
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.
zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 19:14:35 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116789706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.
Ik ga er ook in geloven :{
Ik werd een maand geleden bijvoorbeeld afgewezen bij Nationale Nederlanden, maar dat was gewoon een helder inhoudelijk verhaal. De competenties die ze het meest belangrijk zeiden te vinden had ik inderdaad niet. Nou ja... ok.

In DIT geval klopt er gewoon geen ruk van. Ik heb notabene in het gesprek nog een anekdote verteld dat ik ooit iemand ontslagen heb omdat die 5 minuten te laat was en dat ik heel erg hecht aan afspraken... en dan word je afgewezen omdat je 'te snel buigt bij confrontatie'... uhuh.
pi_116791063
quote:

Wat een bullshit zeg -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116793744
Tja, je zult nog wel meer rare afwijzingen krijgen, maar dat zo'n recruiter handenwrijvend achter zijn bureau zit te grinniken dat ie weer zo'n werkloze 'sukkel' heeft afgewezen geloof ik geen snars van. Waarom dan eerst twee gesprekken aangaan? Zoiets kost het bedrijf tijd en geld.

Jij vind jezelf geschikt voor die baan, zij kennelijk niet. De reden die ze geven is een stuk aannemelijker dan wat ik af en toe te horen heb gekregen. Niet te lang bij stilstaan en op naar de volgende sollicitatie.

Een anekdote vertellen dat je iemand de uitkering hebt ingetrapt omdat 'ie vijf minuten te laat was kan ook verkeerd worden opgevat. Misschien strookt dat wel helemaal niet met de mentaliteit op de werkvloer van dat bedrijf. Zou dat soort grappen volgende keer maar achterwege laten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 14-09-2012 20:56:43 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:01:38 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, je zult nog wel meer rare afwijzingen krijgen, maar dat zo'n recruiter handenwrijvend achter zijn bureau zit te grinniken dat ie weer zo'n werkloze 'sukkel' heeft afgewezen geloof ik geen snars van. Waarom dan eerst twee gesprekken aangaan? Zoiets kost het bedrijf tijd en geld.

Jij vind jezelf geschikt voor die baan, zij kennelijk niet. De reden die ze geven is een stuk aannemelijker dan wat ik af en toe te horen heb gekregen. Niet te lang bij stilstaan en op naar de volgende sollicitatie.

Een anekdote vertellen dat je iemand de uitkering hebt ingetrapt omdat 'ie vijf minuten te laat was kan ook verkeerd worden opgevat. Misschien strookt dat wel helemaal niet met de mentaliteit op de werkvloer van dat bedrijf. Zou dat soort grappen volgende keer maar achterwege laten.
Het gaat erom dat de reden die ze geven totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Die anekdote bevestigt dat juist.

Als ze me als reden hadden gegeven dat ik wellicht te bót was geweest voor de cultuur binnen de organisatie had ik er wel vrede mee gehad.

Ik heb dus geen probleem met afwijzing. Maar als je afwijzing 180 graden afwijkt van de werkelijkheid dan is er OF iets fout gegaan of je verteld me een leugen. Vertel me gewoon de waarheid over een afwijzing.

En ALLES wat je zegt kan verkeerd vallen. Als je een vraag gesteld wordt of je in staat bent confronterende beslissingen te nemen kan zo'n anekdote juist precies datgene zijn wat je moet vertellen nietwaar...
pi_116794458
De reden komt niet overeen met jouw werkelijkheid. Zij hebben dat geconstateerd en ja, je mag het er niet mee eens zijn en dan kun je je kop in het zand steken en contact opnemen met het bedrijf, maar die baan krijg je sowieso niet meer. Je bent gewoon geen match, ondanks je competenties. Niks aan te doen, op naar de volgende en wellicht hun feedback in je achterhoofd houden, al hebben sommige mensen de gave om andere mensen goed te kunnen peilen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:07:10 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
De reden komt niet overeen met jouw werkelijkheid. Zij hebben dat geconstateerd en ja, je mag het er niet mee eens zijn en dan kun je je kop in het zand steken en contact opnemen met het bedrijf, maar die baan krijg je sowieso niet meer. Je bent gewoon geen match, ondanks je competenties. Niks aan te doen, op naar de volgende.
De reden komt niet overeen met IEDERS werkelijkheid die MIJ kent. Dan doe je dus iets goed fout tijdens recruitment als je die conclusie trekt.

Natuurlijk krijg ik die baan niet. Maar mag ik daar niet verbolgen over zijn ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:10:21 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794636
Welke feedback? Hun feedback die niet klopt met wat verder IEDEREEN die mij kent en met mij gewerkt heeft weet? Wat dan? de volgende keer overcompenseren en juist de meer botte kant laten zien en dan afgewezen worden omdat je te bot bent?

En inderdaad hebben sommige mensen de gave om andere mensen goed te peilen. Deze recruiter duidelijk niet.
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:20:37 #118
384441 Lookyme
Just another day
pi_116795218
In oktober ben ik werkloos, ik zie er nu al tegenop. Ik ben 26 heb Horeca ondernemer/Manager (MBO) gestudeerd.

Mijn contract wordt niet verlengd doordat ze van mening zijn dat mijn ontwikkeling tot manager niet snel genoeg gaat(dat ik in hun ogen niet klaar ben om over een jaar om een managers functie te bekleden, dat ik dan op mijn tenen zou moeten lopen), ben op het moment assistent manager, nog voor een maandje. Daarin tegen hadden ze voor de rest niks op mij persoonlijk aan te merken. Altijd op tijd, maakte overuren mocht dat nodig zijn, kortom aan mijn inzet en enthousiasme lag het niet. Maar mijn ontwikkeling vonden ze niet voldoende. ik heb in mijn bedrijf dan ook wel een roerig jaar achter de rug, In acht maanden tijd 4 verschillende managers, het was nou eindelijk wat rustiger en kon ik me meer op mijn ontwikkeling richten in plaats van alleen maar hard werken zonder dat er tijd over bleef om in extra dingen te steken. Het had niet zo mogen zijn, maak alles wel netjes af. Ik zou het niet kunnen om het halfhartig af te maken al zou ik liever in een hoekje wegkruipen.

Nu zit het me allemaal nog iets wat hoog en heb ik geen idee wat ik nou hierna wil en/of ik wel in de horeca wil blijven.
Mensen die ontslag hebben gehad of waar het contract niet van werd verlengd, Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 22:33:44 #119
862 Arcee
Look closer
pi_116799047
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:46 schreef Viking84 het volgende:
op nu.nl staat iets over tekorten :P
Ja, check de hyperlink in de OP van dat topic. ;)
pi_116799660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:20 schreef bulbjes het volgende:
Weten jullie hier iets over werken bij de NS? Bij de vacatures 'hoofdconducteur' en 'Medewerker Service&Veiligheid' staat dat je over eigen vervoer moet beschikken om binnen 45 min. op de standplaats te zijn.
Bedoelen ze hier perse een rijbewijs/ eigen auto mee of zou het ook een fiets mogen zijn? Ik kan namelijk met de fiets binnen 45 min. op 4 NS stations zijn...

Maarja ben dan wel gebonden aan die 4 stations (die allemaal binnen 20 km van elkaar liggen).
Ik weet niet of je 1 standplaats krijgt of dat je standplaats wisselt en je dan verschillende standplaatsen krijgt die meer dan 20 km uit elkaar liggen. In dat laatste geval is geen auto hebben natuurlijk wel een probleem....
Weten jullie hoe dat zit? Heb ze al geprobeerd te bellen maar ze zijn niet bereikbaar ivm te grote drukte met vragen.
Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.
pi_116804977
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:48 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.
Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt.... :{ Lijkt me idd ook niet zo lekker als dit klopt.
pi_116808283
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef bulbjes het volgende:

Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt.... :{ Lijkt me idd ook niet zo lekker als dit klopt.
Bij de ene aanrijding met een persoon waarbij ik helemaal voorin de trein zat zag ik zowel conducteur als machinist buiten lopen. Maar goed, dat hangt misschien ook van de machinist af.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2012 @ 09:40:46 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116808537
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter -O-
pi_116808962
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter -O-
Da's vervelend.

Ik zie bij bedrijven waar ik kijk veel "dubbele" vacatures voorbij komen waarbij de functie en functiebeschrijving slechts minimale verschillen laat zien. Heeft het in dat geval zin om op beide te solliciteren?
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:28:19 #125
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116808988
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Wordt de vacature niet door meerdere bureaus of rechtstreeks door het bedrijf aangeboden? Dan kun je die ene recruiter omzeilen :P
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2012 @ 10:40:46 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116809174
De vorige keer was de interne recruiter :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2012 @ 10:41:41 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116809190
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Da's vervelend.

Ik zie bij bedrijven waar ik kijk veel "dubbele" vacatures voorbij komen waarbij de functie en functiebeschrijving slechts minimale verschillen laat zien. Heeft het in dat geval zin om op beide te solliciteren?
Is dat niet gewoon dezelfde functie die door interpretatie verschillen van de externe werbing net iets anders gepubliceerd wordt?
pi_116809217
Het vervelende is dat je eerst langs de vaak totaal onkundige recruiter moet voordat je iemand te spreken krijgt die weet welke competenties daadwerkelijk nodig zijn voor de functie en die dat ook goed kunnen beoordelen.

Het zou beter zijn als het andersom zou zijn dus eerst de directe leidinggevende een gesprek met de kandidaten laten aangaan en als dat bevalt dan pas met de dozen van HR gaan praten over halfzachte zaken als bedrijfsfilosofie en andere onzin waar HR zich om kan opwinden maar wat los staat van de match tussen een kandidaat en een vacature.

Helaas is er geen perfecte wereld en zal je door onbekwame mensen worden beoordeeld op zaken die geen ruk! met de vacature te maken hebben.

Zo even een realistische frustratie overgoten mededeling.
  zaterdag 15 september 2012 @ 11:32:12 #129
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_116810053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:01 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik zie juist om me heen dat heel veel oud-klasgenoten ook enorm moeite hebben om aan het werk te komen in het notariaat. Eentje is het gelukt na 7 maanden solliciteren, een ander is een eigen bedrijf begonnen (eenmanszaak, iets met ontwerpen) en twee anderen waar ik nog contact mee heb zijn een tweede master gaan doen (fiscaal recht en strafrecht geloof ik).
Het is ook een rottijd om in het notariaat aan de slag te gaan; zeker als beginnend kandidaat omdat je dan nog aan de beroepsopleiding moet beginnen en dus niet meteen 'vol' aan de slag kan (als in dat je gewoon nog heel veel in de praktijk moet leren en niet meteen besprekingen kan gaan doen).
Toevalligerwijs wel net gehoord dat er pas weer 2 kandidaten (1 pas afgestudeerd, 1 zeer ervaren) zijn aangenomen in mijn omgeving. Ik moet er wel bij zeggen dat je als beginner echt bereid moet zijn om aan de andere kant van Nederland te gaan wonen.

Veel tips kan ik je niet geven omdat ik al aanneem dat je de vacaturebanken wel in de gaten zult houden. Misschien ken je mensen die wel in het 'wereldje' werken en die kunnen aangeven welke kantoren relatief goed lopen? En dan daar een open sollicitatie naar sturen?
Het kantoor dat dus die 2 heeft aangenomen heeft namelijk die vacatures niet openbaar gemaakt via de normale kanalen.

Anders juridische medewerker bij gemeenten, provincie, waterschap? Is een 2e master doen voor jou geen optie? Ik hoor dat de combi fiscaal echt aangeraden wordt. Heb je geen stages gelopen? Kun je misschien ergens, desnoods onbetaald 1/2 dagen in de week helpen? Wellicht bouw je zo een groter netwerk op om zo misschien ergens binnen te rollen?
klerkje
pi_116817865
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon dezelfde functie die door interpretatie verschillen van de externe werbing net iets anders gepubliceerd wordt?
Staat op de website van het bedrijf zelf, dus dat zou het niet moeten zijn.
pi_116830121
Ach het is ook gewoon zo'n willekeurige wereld. Total uber chaos, geen touw aan vast te knopen.

Ik zit nu als laborant het werk te doen van een VAPRO'er. Heb er nooit echt voor gekozen, ik heb niet eens een VAPRO-diploma, maar ik kreeg gewoon geen kans in mijn eigen veld. En ik heb elke truuk uit het boekje wel geprobeerd. Ik ben er eigenlijk een beetje naartoe gegroeid via de kansen die ik wel kreeg. Ach ja het heeft ook zo zijn voordelen.

Het leidt ook nog wel eens tot hilarische situaties, als ik contact heb met andere afdelingen die wat meer in mijn straatje liggen en er dan ineens wel heel veel van blijk te weten.
pi_116841103
Heb een gesprek gehad. Adverteren met twee keer meer uren dan ze in werkelijkheid kunnen bieden }:|
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2012 @ 13:49:05 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116846022
Ik heb nu zelfs al gesolliciteerd op een part-time functie van 20 uur. Maar ja, wel bij een zeer comfortable semi-overheid instelling met zeer goede secundaire voorwaarden. Dan ben ik wellicht nog maar half werkloos als het wat wordt :)
pi_116846986
Ik heb nog maar eens op een winkelbediende-functie gesolliciteerd waar de voorwaarden me niet zo streng leken en ik zag het woord "ervaring" zelfs nergens staan.

Niet geschoten is altijd mis. :)

Nu ben ik met een andere vacature bezig waar het zelfs nog beter is. Enkel de "normale" verwachtingen: verzorgd uiterlijk, klantvriendelijk zijn, doorwerken en hulpvaardig zijn. Ervaring is zelfs niet van belang. Waren er zo maar meer vacatures!

Voortaan kies ik in de verkoop enkel nog dit soort vacatures uit. Ik heb té veel negatieve ervaring met "strenge" vacatures en de te veel en te onrealistische verwachtingen erbij.

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nu zelfs al gesolliciteerd op een part-time functie van 20 uur. Maar ja, wel bij een zeer comfortable semi-overheid instelling met zeer goede secundaire voorwaarden. Dan ben ik wellicht nog maar half werkloos als het wat wordt :)
En jij nog veel succes gewenst verder! *O*
pi_116847822
Probleem in de verkoop is vaak dat ze een agressieve verkoper willen en niet iemand die oprecht klanten wil helpen. Ze kijken te vaak naar snelle winst in plaats van lange termijn.

Vooral winkels van mobiele providers zijn hier vreselijk in, mogelijk ook de oorzaak ervan dat hier vaak vacatures voor zijn.
pi_116848228
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 14:40 schreef Rhalius het volgende:
Probleem in de verkoop is vaak dat ze een agressieve verkoper willen en niet iemand die oprecht klanten wil helpen. Ze kijken te vaak naar snelle winst in plaats van lange termijn.
Inderdaad, dit is de slechte ervaring die ik heb met de verkoop, maar dat viel meestal ook op in de vacatures. Jammer genoeg lijken de meeste van de strenge vacatures het verschil niet te kennen tussen een verkoper en een bediende.

De vacatures waar ik nu over sprak gaven echter niet zo'n indruk. Ik wil niet puur verkopen, maar gewoon helpen met de aanvulling enz. en dat is ook wat ze zoeken lijkt mij.
pi_116848857
Dat klinkt wel als een leuke baan, en dat is ook waar het in de verkoop om hoort te gaan.

Klanten willen geen opdringerige verkopers, zeker met internet winkels zo erg in opkomst is het belangrijk dat je klanten op een vriendelijke en ongedwongen manier kan helpen. Ze beslissen immers zelf over hun portemonee, en goede service brengt klanten terug.

En door een vriendelijk praatje met klanten te maken kom je er vanzelf achter waar ze interesse in hebben, en dan kan je artikelen aanprijzen die daarbij passen.
pi_116858849
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 15:11 schreef Rhalius het volgende:
Dat klinkt wel als een leuke baan, en dat is ook waar het in de verkoop om hoort te gaan.

Klanten willen geen opdringerige verkopers, zeker met internet winkels zo erg in opkomst is het belangrijk dat je klanten op een vriendelijke en ongedwongen manier kan helpen. Ze beslissen immers zelf over hun portemonee, en goede service brengt klanten terug.

En door een vriendelijk praatje met klanten te maken kom je er vanzelf achter waar ze interesse in hebben, en dan kan je artikelen aanprijzen die daarbij passen.
Ja, dat weet ik uiteraard zelf ook en ik zou niet graag een opdringerige verkoper spelen. Helaas willen werkgevers dit wel vaak...
Dat is waarschijnlijk ook vaak de reden dat ik afgewezen werd, omdat ik die capaciteiten gewoon niet in mij heb. Ik wil dat de mensen naar mij komen, niet omgekeerd.
  zondag 16 september 2012 @ 19:23:57 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116859123
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 14:14 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik heb nog maar eens op een winkelbediende-functie gesolliciteerd waar de voorwaarden me niet zo streng leken en ik zag het woord "ervaring" zelfs nergens staan.

Niet geschoten is altijd mis. :)

Nu ben ik met een andere vacature bezig waar het zelfs nog beter is. Enkel de "normale" verwachtingen: verzorgd uiterlijk, klantvriendelijk zijn, doorwerken en hulpvaardig zijn. Ervaring is zelfs niet van belang. Waren er zo maar meer vacatures!

Voortaan kies ik in de verkoop enkel nog dit soort vacatures uit. Ik heb té veel negatieve ervaring met "strenge" vacatures en de te veel en te onrealistische verwachtingen erbij.

Geluk dat je in belgië woont, in Nederland mag je zo'n keuze niet maken als je bijstand wilt behouden dan moet je op alles solliciteren.
Een gedicht over Maanvis
pi_116861385
In winkels is nog best wat te vinden ja, als je voor doordeweeks solliciteert maak je ook als oudere wel kans. Ben zelf ook aangenomen in winkel. Echter met het aantal uren kom ik qua inkomsten uit rond bijstandsniveau :').

Nadeel is wel dat ik net vrijwilligerswerk ben begonnen op de dag dat ik beschikbaar moet zijn. Het werk zou in tegenstelling tot het betaalde werk relevante broodnodige werkervaring opleveren. Heel jammer dat ik dat moet annuleren. Anderzijds zou de gemeente mij ook vragen volledig beschikbaar te zijn toch als ik bijstand zou aanvragen?
pi_116861752
Ik solliciteer al maanden voor een functie in een winkel, maar telkens wordt ik afgewezen omdat ik geen ervaring heb of te oud ben. Het lijkt mij echt super leuk om in een winkel te werken. Ben al helemaal geen kantoortype en wil juist lekker in een winkel staan en dingen verkopen aan mensen.

Maarja dat lukt helaas niet zonder diploma of ervaring in die sector. ;(
pi_116863100
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ga er ook in geloven :{
Ik werd een maand geleden bijvoorbeeld afgewezen bij Nationale Nederlanden, maar dat was gewoon een helder inhoudelijk verhaal. De competenties die ze het meest belangrijk zeiden te vinden had ik inderdaad niet. Nou ja... ok.

In DIT geval klopt er gewoon geen ruk van. Ik heb notabene in het gesprek nog een anekdote verteld dat ik ooit iemand ontslagen heb omdat die 5 minuten te laat was en dat ik heel erg hecht aan afspraken... en dan word je afgewezen omdat je 'te snel buigt bij confrontatie'... uhuh.
Are you kidding me?
pi_116864000
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:14 schreef FerryNL het volgende:
Ik solliciteer al maanden voor een functie in een winkel, maar telkens wordt ik afgewezen omdat ik geen ervaring heb of te oud ben. Het lijkt mij echt super leuk om in een winkel te werken. Ben al helemaal geen kantoortype en wil juist lekker in een winkel staan en dingen verkopen aan mensen.

Maarja dat lukt helaas niet zonder diploma of ervaring in die sector. ;(
Ik weet hoe je je voelt; heel triest allemaal. Daarom kun je doen best doen zoals ik en gewoon proberen te solliciteren op minder strenge vacatures.
pi_116864087
quote:
13s.gif Op zondag 16 september 2012 20:31 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Are you kidding me?
Ok, dat had ik ook nog niet gezien... Ik vind het ook maar een beetje stom eigenlijk. 5 minuten...?
  zondag 16 september 2012 @ 20:49:00 #145
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116864601
quote:
13s.gif Op zondag 16 september 2012 20:31 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Are you kidding me?
Opvallend ja. Misschien een gevalletje druppel + emmer?
pi_116864843
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:41 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik weet hoe je je voelt; heel triest allemaal. Daarom kun je doen best doen zoals ik en gewoon proberen te solliciteren op minder strenge vacatures.
Ik werk op dit moment maar weer in de horeca, omdat ik gewoon nergens anders word aangenomen. Maar het is wel ooit de bedoeling dat ik echt een keer uit de horeca wil en iets anders wil gaan doen. :)

Ik zou echt in een winkel willen werken als verkoper of misschien bij een bedrijf als inkoper (dat je meer achter de schermen bezig bent met inkopen en bestellingen). Maarja daar heb ik dus geen ervaringen mee, en zou ik toch eerst naar school moeten om een diploma te behalen. :')

Maar het is inderdaad heel moeilijk en dat zal nog wel een paar jaar blijven ;(
pi_116865230
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:51 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik werk op dit moment maar weer in de horeca, omdat ik gewoon nergens anders word aangenomen. Maar het is wel ooit de bedoeling dat ik echt een keer uit de horeca wil en iets anders wil gaan doen. :)

Ik zou echt in een winkel willen werken als verkoper of misschien bij een bedrijf als inkoper (dat je meer achter de schermen bezig bent met inkopen en bestellingen). Maarja daar heb ik dus geen ervaringen mee, en zou ik toch eerst naar school moeten om een diploma te behalen. :')

Maar het is inderdaad heel moeilijk en dat zal nog wel een paar jaar blijven ;(
Dat zou heel jammer zijn.

Horeca kan ikzelf jammer genoeg niet aan, zeker niet fysiek; daar ben ik bijna zeker van.
In een winkel zou ik dus ook liever een beetje "achter de schermen" werken. :)

Zovan die "opvallende" functies, dat is niks voor mij. Geef mij maar iets eenvoudigs.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2012 @ 20:57:58 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116865348
quote:

[..]

Are you kidding me?
Nee.

Situatie: Callcenter. 9 uur gaan de lijnen open. Wanneer mensen te laat zijn betekent dit direct oplopende wachttijden en verneukte SLA. Wanneer je iemand via een uitzendbureau hebt die in zijn eerste week voor de 2e keer te laat is en op mijn vraag "Waarom ben je weer te laat" reageert met "Maar 5 minuten man, relax" die kan direct naar huis.

En eerlijk gezegd vind ik het wel schokkend dat mensen hier verbaast reageren dat te laat komen tot ontslag kan leiden. Ja... ook 5 minuten te laat. Je hebt maar te zorgen dat je op tijd bent. Zegt wat over je arbeidsmoraal.

En midden in de winter wanneer er plotseling een dik pak sneeuw valt of KNMI een weeralarm geeft is het anders.
pi_116865901
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee.

Situatie: Callcenter. 9 uur gaan de lijnen open. Wanneer mensen te laat zijn betekent dit direct oplopende wachttijden en verneukte SLA. Wanneer je iemand via een uitzendbureau hebt die in zijn eerste week voor de 2e keer te laat is en op mijn vraag "Waarom ben je weer te laat" reageert met "Maar 5 minuten man, relax" die kan direct naar huis.

En eerlijk gezegd vind ik het wel schokkend dat mensen hier verbaast reageren dat te laat komen tot ontslag kan leiden. Ja... ook 5 minuten te laat. Je hebt maar te zorgen dat je op tijd bent. Zegt wat over je arbeidsmoraal.

En midden in de winter wanneer er plotseling een dik pak sneeuw valt of KNMI een weeralarm geeft is het anders.
_O- _O- Zulke mensen heb ik ook al vaak gehad op de werkvloer. Dan snap ik wel dat de werkgever zoiets heb van hup wegwezen ~O> Als je een goede reden heb of je belt even van te voren, dan vind ik het wel een ander verhaal. :)
pi_116866289
Ik bel al enige tijd op zoek naar werk in een winkel maar het is er gewoon niet in de buurt van Gorinchem. Af en toe is er een vacature, ik heb ook meerdere malen een rondje open sollicitaties gedaan maar het lijkt niet veel te helpen. Soms wel tweede geworden van de 20 sollicitanten maar daar heb ik nog geen baan mee.

Ik reageer eigenlijk ook wel op vacatures voor vrijwel elk soort winkel omdat er momenteel niet de gelegenheid is om specifiek te zoeken.
Kleding en schoenen worden mannen helaas niet vaak voor aangenomen en daar geef ik ze ergens ook wel gelijk in. Zowel mannen als vrouwen geven de voorkeur aan kledingsadvies van een vrouw.
pi_116870735
Werkt Werk.nl bij jullie op t moment naar behoren? Bij mij is ineens mn sollicitatieperiode verplaatst naar 'verlopen' terwijl de periode nog tot 19/09 loopt (en ik al meer dan 4 sollicitatie-activiteiten verricht heb) :S Ook staat er geen nieuwe sollicitatieperiode voor me klaar bij m'n taken (maarja, oude was ook officieel nog niet verlopen). Kan nu dus niks doorgeven :{
Ook de vorige sollicitatieperiode staat ineens onder het kopje verlopen, terwijl ik in die periode 4 keer gesolliciteerd heb. De sollicitaties die ik heb verricht van deze en vorige periode zijn overigens nog wel gewoon te zien als je dan bij 'acties' of zoiets kijkt.

Meer mensen dit probleem? Ik hoop maar het dat een foutje in het systeem is.
En niet dat ze die periodes op verlopen hebben gezet omdat ze vinden dat ik te weinig solliciteer. Ik heb namelijk in de vorige periode slechts 4 keer een sollicitatie-activeit gedaan, waarvan geloof ik 3 in de laatste week. Bovendien zat er geen enkele 'echte sollicitatie' bij, maar waren het alleen netwerkgesprekken en inschrijvingen.

Maarja als ze vinden dat ik te weinig solliciteer dan moeten ze er maar duidelijk neerzetten dat je minimaal 1 keer per week moet solliciteren ipv 4 keer in de periode (als dat zo is), en dan moeten ze maar duidelijk neerzetten dat een inschrijving of netwerkgesprek niet onder de sollicitaties valt (als dat zo is). Want nu staat dat onder 'sollicitatie-activiteiten' dus ga ik er vanuit dat alles wat onder dat kopje staat ook daadwerkelijk als 'sollicitatie-activiteit' wordt gezien en meeteld...

[ Bericht 1% gewijzigd door bulbjes op 16-09-2012 22:22:16 ]
pi_116871560
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:09 schreef bulbjes het volgende:
Werkt Werk.nl bij jullie op t moment naar behoren? Bij mij is ineens mn sollicitatieperiode verplaatst naar 'verlopen' terwijl de periode nog tot 19/09 loopt (en ik al meer dan 4 sollicitatie-activiteiten verricht heb) :S Ook staat er geen nieuwe sollicitatieperiode voor me klaar bij m'n taken (maarja, oude was ook officieel nog niet verlopen). Kan nu dus niks doorgeven :{
Ook de vorige sollicitatieperiode staat ineens onder het kopje verlopen, terwijl ik in die periode 4 keer gesolliciteerd heb. De sollicitaties die ik heb verricht van deze en vorige periode zijn overigens nog wel gewoon te zien als je dan bij 'acties' of zoiets kijkt.

Meer mensen dit probleem? Ik hoop maar het dat een foutje in het systeem is.
En niet dat ze die periodes op verlopen hebben gezet omdat ze vinden dat ik te weinig solliciteer. Ik heb namelijk in de vorige periode slechts 4 keer een sollicitatie-activeit gedaan, waarvan geloof ik 3 in de laatste week. Bovendien zat er geen enkele 'echte sollicitatie' bij, maar waren het alleen netwerkgesprekken en inschrijvingen.

Maarja als ze vinden dat ik te weinig solliciteer dan moeten ze er maar duidelijk neerzetten dat je minimaal 1 keer per week moet solliciteren ipv 4 keer in de periode (als dat zo is), en dan moeten ze maar duidelijk neerzetten dat een inschrijving of netwerkgesprek niet onder de sollicitaties valt (als dat zo is). Want nu staat dat onder 'sollicitatie-activiteiten' dus ga ik er vanuit dat alles wat onder dat kopje staat ook daadwerkelijk als 'sollicitatie-activiteit' wordt gezien en meeteld....
Wanneer wel kan je beter vragen :')
pi_116882583
Werk.nl werkt al sinds dat het er is niet zoals het hoort. Overheid en ICT :')

http://www.jeroenmirck.nl/2012/05/website-uwv-werkt-niet/
pi_116882798
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:09 schreef Rhalius het volgende:
Ik bel al enige tijd op zoek naar werk in een winkel maar het is er gewoon niet in de buurt van Gorinchem. Af en toe is er een vacature, ik heb ook meerdere malen een rondje open sollicitaties gedaan maar het lijkt niet veel te helpen. Soms wel tweede geworden van de 20 sollicitanten maar daar heb ik nog geen baan mee.

Ik reageer eigenlijk ook wel op vacatures voor vrijwel elk soort winkel omdat er momenteel niet de gelegenheid is om specifiek te zoeken.
Kleding en schoenen worden mannen helaas niet vaak voor aangenomen en daar geef ik ze ergens ook wel gelijk in. Zowel mannen als vrouwen geven de voorkeur aan kledingsadvies van een vrouw.
Is een doe-het-zelfzaak of telecomwinkel niks? Daar zullen ze toch sneller mannen aannemen lijkt mij.
  maandag 17 september 2012 @ 11:59:53 #155
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116884669
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar mocht je op zoek zijn naar watvoorwerkdanook en niets kunnen vinden pm mij dan aub. Meerdere locaties en meerdere functies.
Als dit niet mag (riekt toch naar spam, he? :@ ) dan zal ik het meteen weghalen.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_116884685
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar mocht je op zoek zijn naar watvoorwerkdanook en niets kunnen vinden pm mij dan aub. Meerdere locaties en meerdere functies.
Als dit niet mag (riekt toch naar spam, he? :@ ) dan zal ik het meteen weghalen.
:?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 september 2012 @ 12:01:51 #157
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116884726
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:00 schreef Mirjam het volgende:

[..]

:?
Ik ben niet duidelijk, he? :'(
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_116885495
Nee, zeg dan gelijk welk vakgebied, regio, functies etc? Bijna iedereen hier zoekt nog werk ;)

Verder is het weer maandag - afwijzingendag.. Net op intake gesprek bij een Belgisch uitzendbureau, ook die hebben nu niks in de aanbieding en op t moment dat ik daar de deur uit stap belde het bedrijf op waarvan ik vorige week hoorde dat ik tot een van de laatste 2 kandidaten behoorde dat de keuze op de ander is gevallen omdat hij dichterbij woonde..

Dus daar ging de grootste kanshebber, nu heb ik helemaal niks concreets meer ;(
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 12:42:50 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116885938
Ik heb eens zitten turven. Ik heb nu 30 sollicitaties 'afgerond' Ongeveer de helft daarvan bij werving & selectie bureau's.

Einduitslag.

Rechtstreeks bij bedrijf -> 4 gesprekken (3 maal eerste gesprek + eenmaal 2e gesprek)
Via werving -> niks, nada. Niet eens bij wervingsbureau langs mogen komen voor een intake gesprek.
pi_116887808
Ik wil hier graag even een vraag neerplempen :* Sorry alvast als ik hier fout zit :6

Mag een werkgever je via een payroll organisatie in dienst nemen, als zij je eigenlijk een vast contract moeten aanbieden (na 3 tijdelijke contracten)? Kan dit eventuele gevolgen hebben voor een toekomstige uitkering?
pi_116888527
En waarom willen ze je niet direct in dienst hebben?
pi_116888875
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
En waarom willen ze je niet direct in dienst hebben?
Vanwege 'budget' :')

Maarja, omdat ik nu geen andere baan kan vinden, klinkt dit wel aantrekkelijk..
pi_116888910
Ideaal is het niet, maar beter dan helemaal geen baan. Ik zou wel afspraken maken dat wanneer het budget weer wat ruimer wordt je alsnog vast in dienst kan komen.
pi_116889145
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ideaal is het niet, maar beter dan helemaal geen baan. Ik zou wel afspraken maken dat wanneer het budget weer wat ruimer wordt je alsnog vast in dienst kan komen.
Dat sowieso, ik werk natuurlijk ook gewoon liever. Ik durf eigenlijk op dit moment geen eisen te stellen wat betreft een uiteindelijk vast dienstverband. Ze hebben er al bij gezegd dat ze via de payroll constructie mij in totaal 8 contracten kunnen bieden, zolang de tijdslijn van 3 jaar niet overschreden wordt (want dan moeten ze alsnog een vast contract aanbieden).

Maarja, ik wil dus niet dat dit gevolgen kan hebben voor een uitkering, omdat dat nog de enige houvast is op het moment dat ik geen baan meer heb (en geen andere baan kan vinden ;) ).
pi_116896975
Wéér eens op een vacature gesolliciteerd die sinds vorige week ingevuld is............. :X AAAAAAAAAARGH :( :X |:( :'( :'( 8)7
pi_116897248
Jeetje, bij sommige lijkt het nooit mee te zitten, zelf zit ik in de luxe positie dat ik gestalked word door recruiters, even getelt, 11 concrete aanbiedingen in 3 maanden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116898790
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, bij sommige lijkt het nooit mee te zitten, zelf zit ik in de luxe positie dat ik gestalked word door recruiters, even getelt, 11 concrete aanbiedingen in 3 maanden.
Ja, maar de vraag is of ze je willen aannemen, want ik heb ook veel telefoontjes gehad van interims met 0 resultaat.
pi_116899010
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:14 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, maar de vraag is of ze je willen aannemen, want ik heb ook veel telefoontjes gehad van interims met 0 resultaat.
Ehm ja dit zijn hele concreet zoekende recruiters het aantal mensen met mijn aantal jaren ervaring en kennis van pakketten kom je niet zo heel veel tegen. De bedrijven waarvoor ze recruiten zijn ook bijna altijd wel weer bekenden omdat het maar om een bureau of 20 gaat die dit soort zaken implementeren.

Overigens is er in de internet en mobile business nog steeds prima werk te vinden, als je de energie er in wilt steken is je zelf omscholen zeker de moeite waard.
  maandag 17 september 2012 @ 18:23:55 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116899167
quote:
8s.gif Op maandag 17 september 2012 17:25 schreef Little_Dolls het volgende:
Wéér eens op een vacature gesolliciteerd die sinds vorige week ingevuld is............. :X AAAAAAAAAARGH :( :X |:( :'( :'( 8)7
Dat heb ik ook vaak gehad, laat ik jullie een tip geven: Solliciteer altijd binnen 1 of 2 dagen op vacatures die je ergens ziet! Ik liet het wel eens een week liggen en dan waren ze al verder in de rondes ;(.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 17 september 2012 @ 18:27:26 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116899286
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef raptorix het volgende:
ben je dan zo dringend op zoek dat je zovaak al concrete aanbiedingen krijgt? Ik wimpel ze meestal wel af voordat ze een concrete aanbieding doen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_116899428
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ben je dan zo dringend op zoek dat je zovaak al concrete aanbiedingen krijgt? Ik wimpel ze meestal wel af voordat ze een concrete aanbieding doen ;).
Nee ik ben helemaal niet aan het zoeken :)
Ik ben al 11 jaar in dienst :)
pi_116899466
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat heb ik ook vaak gehad, laat ik jullie een tip geven: Solliciteer altijd binnen 1 of 2 dagen op vacatures die je ergens ziet! Ik liet het wel eens een week liggen en dan waren ze al verder in de rondes ;(.
Ik snap niet waarom ze die vacatures online laten staan... Er zijn wel meer klachten over, maar ja, wat doen ze weer... Erbij staan en ernaar kijken. :(
  maandag 17 september 2012 @ 18:34:38 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116899561
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:36 schreef pamper het volgende:
Ik wil hier graag even een vraag neerplempen :* Sorry alvast als ik hier fout zit :6

Mag een werkgever je via een payroll organisatie in dienst nemen, als zij je eigenlijk een vast contract moeten aanbieden (na 3 tijdelijke contracten)? Kan dit eventuele gevolgen hebben voor een toekomstige uitkering?
ik heb een soortgelijke situatie in 2008 aan de hand gehad, maar toen bleek dat dat niet mocht en dat ik geen recht zou hebben op een uitkering omdat ik dan gewoon nog in vaste dienst was. Dat was van vast contract naar een tijdelijk contract bij een andere BV van de holding.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 17 september 2012 @ 18:36:57 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116899638
quote:
9s.gif Op maandag 17 september 2012 18:32 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze die vacatures online laten staan... Er zijn wel meer klachten over, maar ja, wat doen ze weer... Erbij staan en ernaar kijken. :(
Die dingen worden her en der doorgelinkt en doorgeplaatst. Het is aan jou om er op tijd op te reageren, dus dagelijks een rondje doen langs alle vacaturesites en reageren op de vacatures die je denkt te kunnen. Als je te laat bent is dat niet hun schuld hè ;).
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 18:57:21 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116900416
Ja ik doe ook dagelijks een rondje vacature sites.
pi_116903960
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die dingen worden her en der doorgelinkt en doorgeplaatst. Het is aan jou om er op tijd op te reageren, dus dagelijks een rondje doen langs alle vacaturesites en reageren op de vacatures die je denkt te kunnen. Als je te laat bent is dat niet hun schuld hè ;).
Het is hun taak en verantwoordelijkheid om hun vacatures er op tijd af te halen; punt.
Een vacature die vorige week al is ingevuld moet nu toch niet meer online staan?! Door zo iets stoms worden werkzoekenden weer eens teleurgesteld!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 20:00:46 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116904076
Het is niet de core business van werkgevers om werkzoekende gelukkig te houden he :')
  maandag 17 september 2012 @ 20:01:45 #178
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116904132
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2012 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is niet de core business van werkgevers om werkzoekende gelukkig te houden he :')
Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houden :').
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 20:02:24 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116904164
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:01 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houden :').
Hoezo? En inderdaad is dat ook niet de core-business van een werkgever.
pi_116904250
Het lijkt me wel in het belang van werkgevers om niet nog lastiggevallen te worden met brieven als je de gesprekkenrondes al hebt gestart.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 20:05:43 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116904347
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:03 schreef lyolyrc het volgende:
Het lijkt me wel in het belang van werkgevers om niet nog lastiggevallen te worden met brieven als je de gesprekkenrondes al hebt gestart.
Dus wat leert dit je?

Zijn dus gewoon spookvacatures en die zullen met name bij wervingsbureaus staan om hun database te vullen.

Werkgevers halen vervulde vacatures gewoon van -hun- website af.
  maandag 17 september 2012 @ 20:07:42 #182
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116904474
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoezo? En inderdaad is dat ook niet de core-business van een werkgever.
Als ik kijk bij mijn werkgever (en ik hoor het ook van anderen in mijn omgeving) moeten steeds minder mensen steeds meer werk doen. Uit het oogpunt van kostenbesparingen. Er is minder tijd over voor 'ontplooiingsactiviteiten', je doet alleen nog maar de dingen die écht moeten omdat je aan andere zaken niet meer toekomt. Hierdoor wordt werken minder leuk. En we mogen blij zijn als komend jaar de salarissen net zoveel als de inflatie stijgen.

Klinkt stom om hier notabene in een werkzoekendentopic over te klagen :') maar het is wel een reden waarom ik wat anders wil gaan doen. De branche waarin ik werk holt een beetje achter de crisis aan, we hebben er vrij laat last van gekregen, maar ik denk dat het ook nog wel een tijd voortduurt voordat het weer beter wordt.
pi_116904489
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar niet op tijd }:|
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 20:08:46 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116904540
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:07 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als ik kijk bij mijn werkgever (en ik hoor het ook van anderen in mijn omgeving) moeten steeds minder mensen steeds meer werk doen. Uit het oogpunt van kostenbesparingen. Er is minder tijd over voor 'ontplooiingsactiviteiten', je doet alleen nog maar de dingen die écht moeten omdat je aan andere zaken niet meer toekomt. Hierdoor wordt werken minder leuk. En we mogen blij zijn als komend jaar de salarissen net zoveel als de inflatie stijgen.

Klinkt stom om hier notabene in een werkzoekendentopic over te klagen :') maar het is wel een reden waarom ik wat anders wil gaan doen. De branche waarin ik werk holt een beetje achter de crisis aan, we hebben er vrij laat last van gekregen, maar ik denk dat het ook nog wel een tijd voortduurt voordat het weer beter wordt.
Ik hoop niet dat ik hier nu je 'bubble burst' maar eh... dit is over de gehele arbeidsmarkt het geval.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 20:09:36 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116904594
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:07 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Maar niet op tijd }:|
Tja, dan nog.
pi_116904718
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, dan nog.
Elke keer teleurgesteld worden is niet erg dus? :')
  maandag 17 september 2012 @ 20:11:36 #187
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116904724
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ik hier nu je 'bubble burst' maar eh... dit is over de gehele arbeidsmarkt het geval.
Haha nee hoor :D. Ik besef me terdege dat het overal moeilijk is.
pi_116904734
Net een uitzendbureau gevonden wat gespecialiseerd is in mijn branche en 3 passende vacatures had.. hopen dat ze niet nep zijn, dat ze niet afknappen op een starter en dat ik morgen in ieder geval een terugkoppeling krijg..

te veel hoop..?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 20:12:02 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116904753
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:11 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Elke keer teleurgesteld worden is niet erg dus? :')
Het is in ieder geval niet iemand anders verantwoordelijkheid.
pi_116904826
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus wat leert dit je?

Zijn dus gewoon spookvacatures en die zullen met name bij wervingsbureaus staan om hun database te vullen.

Dat is ook een van de redenen waarom ik veel minder geneigd ben om te reageren op een (nep)vacature van W&S-bureaus. Een vacature van zo'n bureau waarop ik had gereageerd staat nog op de website, nota bene met de naam van de eigenlijke werkgever erbij. 8)7
pi_116905084
quote:
4s.gif Op maandag 17 september 2012 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is in ieder geval niet iemand anders verantwoordelijkheid.
Een vacature wordt toch niet uit het niets online gezet? Er is toch iemand verantwoordelijk?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 20:18:24 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116905183
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:17 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Een vacature wordt toch niet uit het niets online gezet? Er is toch iemand verantwoordelijk?
Ja, maar dat jij je teleurgesteld voelt als hij vervult is is niet hun verantwoordelijkheid of schuld. Als ze hem online willen laten staan laten ze hem online staan.
pi_116905248
Voelt iedereen zich hier geroepen om een advertentie van marktplaats te halen als je je product hebt verkocht? ik laat hem ook altijd wegkwijnen en negeer de reacties :') ben eigenlijk net zo erg..
pi_116905647
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:19 schreef Thrilled het volgende:
Voelt iedereen zich hier geroepen om een advertentie van marktplaats te halen als je je product hebt verkocht? ik laat hem ook altijd wegkwijnen en negeer de reacties :') ben eigenlijk net zo erg..
Een bedrijf heeft ook te maken met het hoog houden van een reputatie en met tijd die door (PZ-)medewerkers gestoken moet worden in het wegwerken van de sollicitaties en vragen naar aanleiding van de vacature. Op marktplaats word jij alleen beoordeeld op hoe een transactie verloopt, niet op die negeeracties van jou.
pi_116905918
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar dat jij je teleurgesteld voelt als hij vervult is is niet hun verantwoordelijkheid of schuld. Als ze hem online willen laten staan laten ze hem online staan.
Nee, het zal hun bedoeling zijn dat we er heel blij van worden zeker! :{
De vraag is wat voor nut het heeft hem online te laten staan...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 20:44:54 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116907004
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent onder de 25?

Nogmaals, jij lijkt de schuld voor jouw rotgevoel consequent in de schoenen van anderen te willen schuiven. Die zijn niet verantwoordelijk.

En heel vaak staan vacatures niet op de website bij de werkgever zelf, maar bij werving & selectie. En die laten ze vaak simpelweg langer staan om meer cv's in hun database te krijgen.
pi_116908290
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het is niet leuk, maar omgaan met deze teleurstelling is onderdeel van je werk als je werkzoekende bent. Anders neem je deze boodschap onbewust mee naar je volgende sollicitatie en straal je het uit. Het is dus helemaal niet vreemd om bijv een baaldag in te lassen waarop je niet zoekt maar gewoon wat leuks gaat doen.

Het klinkt misschien raar, maar het af en toe niet zoeken, verhoogt dus je prestaties op sollicitatiegesprekken en dus je kans op een baan. En dat maakt het dus ook belangrijk om ook echt te doen.

Nou, doe hier je voordeel mee zou ik zeggen. Erover klagen mag natuurlijk ook gewoon, sterker nog, ik zou het aanbevelen omdat het een manier is om je gevoelens ook echt kwijt te kunnen.
pi_116913980
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent onder de 25?

Nogmaals, jij lijkt de schuld voor jouw rotgevoel consequent in de schoenen van anderen te willen schuiven. Die zijn niet verantwoordelijk.

En heel vaak staan vacatures niet op de website bij de werkgever zelf, maar bij werving & selectie. En die laten ze vaak simpelweg langer staan om meer cv's in hun database te krijgen.
Laat me raden, hoe lang ben jíj werkloos? Minder dan een jaar, laat staan een half jaar, een paar maanden?
Krijg jij maar eens constant afwijzingen naar je kop zonder de moed te verliezen in een jaar (ondertussen al meer!) tijd.
.
Nu weer, een vacature die doodleuk alweer ingevuld was. Maar ja, dat is hún verantwoordelijkheid toch zeker niet hé, als die er niet op tijd afgehaald wordt?! :o 8)7

Ja, ik ben onder de 25... en nu?! :{ Bevooroordeel je automatisch personen onder de 25, misschien? Heel triest als dat zo zou zijn.

Nee, andere zijn niet verantwoordelijk... Alleen ikzelf, niet? Ik zal voor mijn eigen ongeluk verantwoordelijk zijn... :{ 8)7

Iedereen die langdurig werkloos is kan over deze frustratie meespreken. Vraag maar rond, of kijk maar rond in dit topic. (Waarschijnlijk is een groot deel users al vertrokken aangezien ze gewoon niet meer durven posten hier, en met reden...)

Waarom ben ik eigenlijk ook weer in dit topic komen posten... 8)7 Het is toch altijd wat. Eerst Maanvis (die dan zelf nog niet eens werkloos is) en nu jij precies. Kan een mens hier nu niet eens gewoon stoom komen afblazen zonder commentaar te krijgen? Dit is trouwens tegen iedereen bedoelt die zich hieraan schuldig lijkt te maken.

Dit topic is bedoelt voor werklozen om vacatures te delen, maar ook om hun hart eens te luchten en elkaar te steunen. Dat staat toch duidelijk in de OP?

Misschien dat een mens hier ook wil komen posten omdat zijn omgeving het "gezeur" over geen werk vinden beu is en denkt hier wél wat frustraties kwijt te kunnen omdat hij veronderstelt hier lotgenoten te vinden? (Frustraties uiten wordt blijkbaar ook vaak niet begrepen hier, wat toch de bedoeling van dit topic zou moeten zijn... maar nee, het ligt toch allemaal aan ons, niet? We zijn negatief en alles is toch zo simpel en vanzelfsprekend om werk te vinden...!)

:W :W :W iedereen
  maandag 17 september 2012 @ 22:55:43 #199
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_116915469
Nou nou nou Little_Dolls misschien bedoel je het niet zo, maar je komt heel erg verwijtend over en alles, ja werkelijk alles is iedereens schuld.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat je hier natuurlijk ook even stoom af mag blazen, dat is immers ook gewoon gezond zoals Daboman al zei. Maar ik lees hier nu al een hele poos mee en ik vind de teneur van jouw berichten heel negatief.
Nogmaals, misschien bedoel je dat niet zo, maar het lijkt een soort vicieuze cirkel en dat is echt heel jammer. Je moet op de één of andere manier toch ook iets positiefs en actiefs uitstralen om een baan te kunnen krijgen (nee ik zeg niet dat je dan gegarandeerd een baan vindt).

Nu bijvoorbeeld over die advertenties voor vacatures die eigenlijk al vervuld zijn. Dat is zeker uitermate vervelend en ja, ik denk dat ik dat ook behoorlijk onbeschoft zou vinden en er ook een vloekje of wat over zou kunnen laten, maar het is natuurlijk ook van belang dat je het daarna van je af laat glijden. En dat van je af laten glijden dat zien we niet zo van je.

Ik hoop oprecht dat jij, maar natuurlijk ook alle vaste klanten hier, een fijne baan vind/vinden.
klerkje
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:11:45 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116919335
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:58 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het is hun taak en verantwoordelijkheid om hun vacatures er op tijd af te halen; punt.
Een vacature die vorige week al is ingevuld moet nu toch niet meer online staan?! Door zo iets stoms worden werkzoekenden weer eens teleurgesteld!
What the fuck? natuurlijk niet, die vacatures worden allemaal doorgelinkt, dus als een vacature niet meer actueel is kan het soms weken duren voordat ie van alle vacaturesites af is. Het is jouw taak om dezelfde week dat de vacature online komt er op te solliciteren. Je hebt toch genoeg tijd als 'stempelaar' of 'bijstandstrekker' zoals wij dat in Nederland noemen.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:15:42 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116919466
quote:
9s.gif Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:

Dit topic is bedoelt voor werklozen om vacatures te delen, maar ook om hun hart eens te luchten en elkaar te steunen. Dat staat toch duidelijk in de OP?

Dit topique is bedoeld om werklozen aan het werk te helpen. En dus moet je soms even een schop onder je kont krijgen, want als je een verwijtende houding aanneemt krigj je nooit een baan en ben je over een jaar nog steeds werkloos. En dan denkt iedereen 'waarom is dat meisje van in de 20 nog steeds werkloos, ze is jong, slim en weinig veeleisend, maar ze heeft de verkeerde instelling. Als je van die verkeerde instelling afkomt heb je zo een baan (en ja misschien is dat in tilburg of eindhoven waar je misschien niet wilt werken maar dan heb je tenminste een baan en hoef je niet meer te stempelen)
Een gedicht over Maanvis
pi_116920057
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:01 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan jou denk ik, bij ons zijn werknemers vaak vele tonnen waard alleen al aan kennis die ze hebben, nog afgezien dat een gemiddelde werknemer bij ons zo een 150K omzet maakt per jaar. Ze zouden wel knettergek zijn om het personeel als vuil te behandelen.
pi_116920148
Je herkent de slechte wervingsbureau's meestal aan hun generieke mailtjes, vaak compleet met hotmail adres. Als je ziet dat ze niet eens de moeite nemen om een persoonlijke mail te schrijven zou ik niet eens terug reageren, ik heb afgelopen jaar 2 keer gehad dat een klant van ons mij benaderde, aangezien dat absoluut not done is neem ik aan dat ze niet eens mijn CV gelezen hebben.

Wat helemaal lollig was, dat ik per mail werd benaderd door een recruiter waar ik dagelijks mee liep te roken :D
pi_116922347
Mijn klomp brak gisteravond, werd gewoon terug gebeld een half uur nadat ik had gemailt.. En dat voor een wervingsite, en 9u 's avonds terwijl hij nog naar een afspraak reed.. Zo kan t dus ook!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 08:00:24 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116922728
quote:
9s.gif Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Laat me raden, hoe lang ben jíj werkloos? Minder dan een jaar, laat staan een half jaar, een paar maanden?
Krijg jij maar eens constant afwijzingen naar je kop zonder de moed te verliezen in een jaar (ondertussen al meer!) tijd.
Des te meer reden om je houding aan te passen, want daar ligt het blijkbaar aan.

quote:
Nu weer, een vacature die doodleuk alweer ingevuld was. Maar ja, dat is hún verantwoordelijkheid toch zeker niet hé, als die er niet op tijd afgehaald wordt?! :o 8)7
Nee ze HEBBEN inderdaad GEEN verantwoordelijkheid naar JOU. Het is niet HUN probleem dat JIJ je eraan stoort. Zolang je blijft denken dat iemand anders verantwoordelijk is voor JOUW geluksgevoel zal je steeds verbitterder raken.

quote:
Ja, ik ben onder de 25... en nu?! :{ Bevooroordeel je automatisch personen onder de 25, misschien? Heel triest als dat zo zou zijn.
Het valt mij op dat de huidige generatie jong volwassenen áltijd vind dat er IEMAND verantwoordelijk is voor wat hun overkomt. En dat is simpelweg niet zo.

quote:
Nee, andere zijn niet verantwoordelijk... Alleen ikzelf, niet? Ik zal voor mijn eigen ongeluk verantwoordelijk zijn... :{ 8)7
Ja inderdaad.

quote:
Iedereen die langdurig werkloos is kan over deze frustratie meespreken. Vraag maar rond, of kijk maar rond in dit topic. (Waarschijnlijk is een groot deel users al vertrokken aangezien ze gewoon niet meer durven posten hier, en met reden...)
Natuurlijk mag je gefrustreerd zijn en natuurlijk mag je daar over klagen. Maar dáárna ga je weer verder met de schouders eronder en probeer je weer een positieve instelling te vinden. Ik heb van jou -geen enkele- postieve post gelezen. Alleen maar frustratie en negativiteit. En continue gescheld op ALLES wat met werk te maken heeft. Als je die attitude niet veranderd ben je over een jaar nog werkloos.

quote:
Waarom ben ik eigenlijk ook weer in dit topic komen posten... 8)7 Het is toch altijd wat. Eerst Maanvis (die dan zelf nog niet eens werkloos is) en nu jij precies. Kan een mens hier nu niet eens gewoon stoom komen afblazen zonder commentaar te krijgen? Dit is trouwens tegen iedereen bedoelt die zich hieraan schuldig lijkt te maken.
Ja hoor, maar ga je dan ook eens proberen opbouwend te zijn?

quote:

Misschien dat een mens hier ook wil komen posten omdat zijn omgeving het "gezeur" over geen werk vinden beu is en denkt hier wél wat frustraties kwijt te kunnen omdat hij veronderstelt hier lotgenoten te vinden? (Frustraties uiten wordt blijkbaar ook vaak niet begrepen hier, wat toch de bedoeling van dit topic zou moeten zijn... maar nee, het ligt toch allemaal aan ons, niet? We zijn negatief en alles is toch zo simpel en vanzelfsprekend om werk te vinden...!)

:W :W :W iedereen
Joh, je HOEFT niets met de tips te doen hoor.

Blijf dan lekker alles en iedereen de schuld geven en kijk vooral niet naar jezelf. :W
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 08:52:21 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116923259

_O-

Waar je straks mee samenwerkt weet niemand :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:07:11 #207
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116923440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan jou denk ik, bij ons zijn werknemers vaak vele tonnen waard alleen al aan kennis die ze hebben, nog afgezien dat een gemiddelde werknemer bij ons zo een 150K omzet maakt per jaar. Ze zouden wel knettergek zijn om het personeel als vuil te behandelen.
Het ligt aan het bedrijf, niet aan de werknemer. Het geldt niet alleen voor mij maar voor de hele organisatie. Wij beginnen de crisis nu te voelen en het bedrijf weet nog niet goed hoe het ermee om moet gaan.
pi_116923508
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:07 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het ligt aan het bedrijf, niet aan de werknemer. Het geldt niet alleen voor mij maar voor de hele organisatie. Wij beginnen de crisis nu te voelen en het bedrijf weet nog niet goed hoe het ermee om moet gaan.
Bij ons voelen we crisis ook wel, je kunt het echter ook als bedrijf positief insteken door sowieso open kaart te spelen, bij ons worden cijfers openlijk gepresenteerd en word duiding gegeven wat goed gaat en niet. Bepaalde dingen worden klein beetje teruggeschroeft, dus bijvoorbeeld cursussen en congressen wat behoudender. Iedereen kan daar begrip voor opbrengen omdat duidelijk is waarom dit gedaan word. Overigens ligt de keuze altijd bij de werknemer, niemand is verplicht om voor bedrijf X te gaan werken.
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:24:04 #209
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116925180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij ons voelen we crisis ook wel, je kunt het echter ook als bedrijf positief insteken door sowieso open kaart te spelen, bij ons worden cijfers openlijk gepresenteerd en word duiding gegeven wat goed gaat en niet. Bepaalde dingen worden klein beetje teruggeschroeft, dus bijvoorbeeld cursussen en congressen wat behoudender. Iedereen kan daar begrip voor opbrengen omdat duidelijk is waarom dit gedaan word. Overigens ligt de keuze altijd bij de werknemer, niemand is verplicht om voor bedrijf X te gaan werken.
Mijn bedrijf moet de positieve insteek nog vinden ;). En je onderste zin is waar, en zoals ik ook eerder aangaf, een van de redenen waarom ik om mij heen kijk naar wat anders.
pi_116937707
Hmm denk dat ik mijn klomp maar weer ga lijmen :') Aan de telefoon werd me vandaag duidelijk gemaakt dat de drie vacatures geen van allen nog beschikbaar waren en dat dat nog een keer geupdate moest worden.. maar ze bleven erop staan omdat bedrijven snel mensen nodig hadden en door de reacties op die vacatures er altijd snel mensen konden worden aangeboden.. ik waardeer de eerlijkheid maar toch, in ieder geval even een afspraak gemaakt voor een intake-gesprek. Dit bureau zit specifiek in mijn branche en het kan sowieso geen kwaad..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 16:09:43 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116938065
quote:
Naar aanleiding van uw sollicitatie moeten wij u meedelen dat ter vervulling van een functie binnen ons bedrijf de keuze helaas niet op u is gevallen. Reden voor dit besluit is dat <bedrijf> alleen sollicitanten een dienstverband aanbiedt, die in het bezit zijn van een volwaardig HBO of Universitair diploma.
:D Werkervaring telt niet meer mee tegenwoordig.
pi_116938573
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat zouden ze verstaan onder een niet volwaardig diploma?
pi_116938692
quote:

[..]

Onderscheid wordt vaak als eerste gemaakt op diploma's als je nog wat jonger bent. Ze lopen genoeg goede kandidaten mis op deze manier, maar dat schijnt niet te deren.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 16:32:56 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116939157
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:20 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat zouden ze verstaan onder een niet volwaardig diploma?
Nou ja, diverse vakgerichte cursussen op HBO niveau denk ik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:23 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Onderscheid wordt vaak als eerste gemaakt op diploma's als je nog wat jonger bent. Ze lopen genoeg goede kandidaten mis op deze manier, maar dat schijnt niet te deren.
En ik ben zelfs 42 met 23 jaar werkervaring.

Dit is werkelijk de eerste keer in de afgelopen 10 jaar dat ik op een HBO functie solliciteer en afgewezen wordt omdat ik gaan HBO diploma heb. Nou ja, their loss...
  dinsdag 18 september 2012 @ 16:58:10 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116940503
quote:

[..]

Logica?
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 16:58:45 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116940544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Logica?
Hoe bedoel je?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 17:10:51 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116941050
Mijn vertrouwen in wervend en werkgevend Nederland is weer herstelt. Ik had nav die afwijzing gemailed met een bedankje dat ze uberhaupt wat laten weten maar dat ik de reden voor afwijzing op zijn zachtst gezegd vreemd vond.

En 5 minuten geleden werd ik gebeld door dat bedrijf met een uitgebreide uitleg (detacheerder, contractueel verplicht HBO geschoold personeel te detacheren).

Ik schiet er geen reet mee op natuurlijk, maar wel heel correct en netjes.
pi_116941390
Tot nu toe ben ik altijd op werkervaring ergens binnengekomen, ook waar ik nu werk. Maar mijn overtuigingskracht, inschattingsvermogen en vlotte babbel wanneer het op sollicitatiegesprekken aankomt hebben daar natuurlijk ook aan meegeholpen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:28:51 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116941815
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
het bedrijf logica neemt alleen mensen aan met een HBO of universitair diploma, klonk bekend dus ;)
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 18:13:32 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116943577
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het bedrijf logica neemt alleen mensen aan met een HBO of universitair diploma, klonk bekend dus ;)
Ow zo! Nee CIMsolutions.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 18:59:09 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116945727
Ik heb nog 10 sollicitaties uitstaan nu. De oudste een week geleden verstuurd.
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:10:45 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116946312
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nog 10 sollicitaties uitstaan nu. De oudste een week geleden verstuurd.
je laat er iig geen gras over groeien. Vanaf oktober was jij toch werkloos?
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2012 @ 19:16:41 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116946626
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je laat er iig geen gras over groeien. Vanaf oktober was jij toch werkloos?
Nee 3 Juli Het Gesprek gehad. Kantonrechtersformule met een pro-forma zitting. Per 1 Augustus geen werk meer. Recht op een uitkering vanaf 1 September.
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:18:09 #224
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116962629
Spoedig eens contact opnemen met Pro-Industrie, een organisatie die een opleiding VAPRO aanbiedt met daaropvolgend baangarantie. Nu moet de term 'baangarantie' met een korreltje zout genomen worden, maargoed. In mijn huidige werkgebied blijf ik helaas kampen met werkloosheid en stagnatie qua ontwikkeling, dus het wordt tijd om dit probleempje radicaal de nek om te draaien. :6
pi_116963302
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tot nu toe ben ik altijd op werkervaring ergens binnengekomen, ook waar ik nu werk. Maar mijn overtuigingskracht, inschattingsvermogen en vlotte babbel wanneer het op sollicitatiegesprekken aankomt hebben daar natuurlijk ook aan meegeholpen.
Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen. :')
pi_116971464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:30 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen. :')
Feit is dat ik tot nu toe altijd binnen 1-3 maanden een nieuwe baan heb weten te vinden en dat heeft voor een groot deel te maken met mijn inzet, inschattingsvermogen en werkervaring.

Verder is dit een goed topic om je ei kwijt te kunnen over de perikelen waar je tegenaan loopt tijdens het zoeken naar een nieuwe uitdaging, zoals domme recruiters, vacatures, afwijzingen, sollicitatiegesprekken en andere dingen.

Heb je nog wat nuttigs bij te dragen aan dit topic, behalve eens in de zoveel tijd een reactie van mij eruit te pikken en daar dan kinderachtige reactie op te geven? Of wil je, net zoals toendertijd, weer uit dit topic worden verbannen? Zielig figuur.
pi_116977090
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.

wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
pi_116977816
Het uitzendbureau.
pi_116978516
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.

Word postbezorger!
  donderdag 20 september 2012 @ 10:37:38 #230
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117016021
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Hoe vraag ik wat de status is?

Ik heb nu:
quote:
Geachte heer ....,

Het is nu vier weken later en ik heb nog niets vernomen. Kan ik dit als een afwijzing beschouwen? Omdat mijn achtergrond vrijwel naadloos aansluit bij jullie wensen, zou ik toch graag een orienterend gesprek willen.

Met vriendelijke groet,

hi_flyer
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen? :P
pi_117016244
Als ik dat mailtje zou krijgen, dan zou ik je al helemaaaaaaaaaaaal niet meer uitnodigen / als werknemer willen :D
En ik denk dat meer mensen dat hebben.

Kortom; ik zou a) een andere tekst mailen of b) gewoon niet mailen, want zo'n mailtje heeft ook geen nut.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 20 september 2012 @ 10:57:46 #232
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_117016631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.

Ik heb nu:

[..]

Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen? :P
Zeker weten. Komt veel te ruw over. Bijna aanvallend. Maak er iets positievers van (al hoef je dat zelf niet te zijn, het komt wel netter over op die organisatie).

Dat je op die en die datum een ontvangstbevestiging had gekregen naar aanleiding van je sollicitatie, met de mededeling dat.....blabla die 2 weken. Vermeld dat je ondertussen al 4 weken verder. En of je binnenkort nog een antwoord/ reactie zou kunnen verwachten.
  donderdag 20 september 2012 @ 11:01:16 #233
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117016722
Oke, duidelijk. Ik ga een wat vriendelijker mailtje opstellen. Opbellen kan helaas niet; het is een doorstart van een bedrijf en zulke zaken zijn blijkbaar nog niet geregeld.

Edit: zoiets is wat aardiger he?

quote:
Geachte heer ...,

Op 22 augustus heb ik een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatie. Het is nu vier weken later en ik ben benieuwd naar de status van deze vacature. Gezien mijn achtergrond ben ik ervan overtuigd dat ik een waardevolle aanvulling voor uw organisatie ben. Graag zou ik hierover van gedachten willen wisselen in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

hi_flyer
pi_117017133
Dat achtergrond zou ik ook weglaten denk ik :)
pi_117017165
En ik zou eerder vragen wat nu de status precies is ;)
  donderdag 20 september 2012 @ 11:18:51 #236
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117017214
Maar ik vraag toch naar de status?
Dus niet alsnog om een gesprek vragen? Mijn achtergrond is echt een unique selling point, dus dat wil ik graag nog even onder de aandacht brengen.
pi_117018105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Maar ik vraag toch naar de status?
Dus niet alsnog om een gesprek vragen? Mijn achtergrond is echt een unique selling point, dus dat wil ik graag nog even onder de aandacht brengen.
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 20 september 2012 @ 11:51:27 #238
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117018202
quote:
19s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:48 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?
Ja, maar blijkbaar zijn ze daar nog niet genoeg van doordrongen :P
  donderdag 20 september 2012 @ 11:58:18 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117018430
quote:

Ik heb nu:

[..]

Dram dram dram.

*delete*

Het achtergrondverhaal moet je ook echt weglaten. Zij bepalen of jij geschikt bent, niet jij.
Niet meer actief op Fok!
pi_117018479
Ik vind het vooral arrogant overkomen en daar zou ik niet van gediend zijn :)
  donderdag 20 september 2012 @ 12:01:55 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117018579
Geachte heer ...,

Op 22 augustus heb ik een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatie. Het is nu vier weken later en ik ben benieuwd of er al meer duidelijkheid is over het vervolg.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

<jouw naam>

--------------------------------------------------------------------------

Zo deed ik het altijd. Aan de andere kant: als ze echt enthousiast over je waren geweest, hadden ze je wel uitgenodigd.
Niet meer actief op Fok!
pi_117018779
Ik deed dat ook altijd :)
  donderdag 20 september 2012 @ 12:10:41 #243
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117018874
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...

Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.

Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten. :)
  donderdag 20 september 2012 @ 12:16:41 #244
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117019047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...

Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.

Dát je informeert naar de status geeft al aan dat je niet van het afwachtende soort bent.
Niet meer actief op Fok!
pi_117019609
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:

voorbereider bij postnl, verdient meer dan bezorgen
  donderdag 20 september 2012 @ 13:00:37 #246
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117020360
Of een bouwmarkt. Verdient redelijk, is leuk werk en net wat inhoudelijker dan vakkenvullen bij de AH.
pi_117022352
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:

- "Er is altijd werk te vinden" (het grootste cliché)
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?

- "Waarom laat je je niet omscholen?"
Een nieuwe opleiding volgen is financieel onhaalbaar momenteel.

- "Waarom verhuis je niet naar de randstad?"
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.

- "Dan wil je het waarschijnlijk niet graag genoeg."
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.

Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bleekvoort op 20-09-2012 14:01:13 ]
pi_117022801
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:

Dat de functie past is 1 ding. Maar wat belangrijker is, is of je in het team en bij het bedrijf past.

Ik heb de indruk dat dat een beetje vergeten worden door meerderen hier.
pi_117022921
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:

Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?

Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.

Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.

Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Zo herkenbaar en zo niet helpend.
Naar mijn ervaring zijn het bepaalde types die zooo geen begrip hebben voor je situatie. Enige wat helpt is die lui vermijden. Of vragen of ze mee gaan naar de randstand?
  donderdag 20 september 2012 @ 14:12:22 #250
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_117023026
Vooral dat "dan ga je toch verhuizen" hangt me meters de keel uit. :r
Altijd babyboomers die met dat lumineuze idee komen. Ik vraag dan altijd of ze mijn onderwaarde willen financieren en anders niet met zulke domme ideeen willen aankomen.
pi_117023110
quote:

Nog een veel gehoorde: "De markt is weer aan het aantrekken, er zijn meer vacatures"
Dat kan misschien wel waar zijn (in bepaalde sectoren), maar nog steeds reageren er honderden mensen op 1 vacature, we zijn nog steeds niet uit die economische crisis, er worden nog steeds mensen op straat gezet en ook blijven er uiteraard nieuwe afgestudeerden bij komen.
pi_117023656
quote:

Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_117023889
quote:
19s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.
  donderdag 20 september 2012 @ 14:36:15 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117023895
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:36 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.
Niet reageren, hij trolt.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 20 september 2012 @ 15:03:55 #255
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117024911
quote:
19s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.

:+
pi_117025328
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.

:+
Klopt. Ik heb mijn afstudeeropdracht gedaan bij een gemeentelijke organisatie en daar mogen ze echt flink in hun personeel gaan snijden. Daar is echt te weinig productiviteit.
pi_117027803
quote:

Ik ging hier normaal gezien niet meer reageren, maar op deze post kon ik het toch niet laten. Ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die tegen deze onzinnige opmerkingen opbotst.

Ik weet hoe vervelend het is, en wil je nog alle succes toewensen, want je hebt het echt nodig zo te zien. :{

Als je erover wilt praten via DM/PM... Voel je vrij.
:W
pi_117028624
ze zoeken nog mensen in het museum

http://www.rijksmuseum.nl/organisatie/vacatures?lang=nl

betaald nog redelijk ook
  donderdag 20 september 2012 @ 16:49:52 #259
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117029020
quote:

Ik heb nu:

[..]

Als je niets hoort dan willen ze je ook niet. Ik stuur een motivatie en als ik binnen 2 a 3 weken niets hoor dan ga ik er van uit dat het niets wordt. Heel simpel, je niet druk maken en gewoon verder solliciteren...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 september 2012 @ 16:54:54 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117029221
Ik vraag na 2 weken wat de status en verdere procedure is. Tenzij ik natuurlijk bij de vacature is aangegeven dat de selectie plaats vind na een bepaalde datum. En als die datum is verstreken en ik hoor niets stuur ik dus ook een mail wat de status en verdere procedure is.
pi_117030413
Na twee weken mailen kan geen kwaad imo. Alleen je moet direct en concreet zijn. Gewoon vragen wat de status is, niets meer, niets minder. Geen hele verhalen, gewoon direct in de zin van: is er al iets meer bekend?

Kan prima, sommige vacatures krijgen nou eenmaal veel sollicitanten en dus kan het wat langer duren.

Ik mag mij overigens ook aansluiten. Per 1 sept. afgestudeerd en al wat sollicitaties de deur uit gedaan. Heb een Msc in IT en ben benieuwd of er wat leuks uit komt rollen :)
  donderdag 20 september 2012 @ 23:19:32 #262
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_117049070
Ons bedrijf is overgenomen door een partij aan de andere kant van het land, kom me vrees ik binnenkort weer aanmelden hier.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:30:03 #263
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117062113
Ik kom mij trouwens ook hier aansluiten want ik ben sinds 1 september ook helaas werkloos geworden. Ben nu weer hard op zoek naar een nieuwe baan in Marketing en/of Communicatie maar laat dat nou juist een vakgebied zijn waar de banen echt niet voor het oprapen liggen (althans niet in het zuiden van het land en verhuizen is geen optie). Ik heb wel al diverse brieven verstuurd, gebruik gemaakt van mijn netwerk/Linkedin etc. maar echt vlotten wil het helaas niet... }:|
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2012 @ 14:32:09 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117064558
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:30 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik kom mij trouwens ook hier aansluiten want ik ben sinds 1 september ook helaas werkloos geworden. Ben nu weer hard op zoek naar een nieuwe baan in Marketing en/of Communicatie maar laat dat nou juist een vakgebied zijn waar de banen echt niet voor het oprapen liggen (althans niet in het zuiden van het land en verhuizen is geen optie). Ik heb wel al diverse brieven verstuurd, gebruik gemaakt van mijn netwerk/Linkedin etc. maar echt vlotten wil het helaas niet... }:|
Je bent ook pas 3 weken werkloos. Ik heb sollicitaties gehad waarbij pas na 5 a 6 weken een eerste reactie kwam.
  vrijdag 21 september 2012 @ 17:39:51 #265
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117073374
Klopt maar ik solliciteer nu zo rond de 5 weken...
Het erge is wel dat ik me nu na 3 weken al dood verveel meh... :N
pi_117096912
Nog meer onbegrip uit mijn omgeving:

Als ik simpele uitzendklusjes doe om het hoofd boven water te houden wordt daar op neergekeken: "WTF, je gaat toch niet schoonmaken?"
Maar als ik me beklaag over het feit dat ik maar geen werk kan vinden krijg ik te horen: "Er is altijd werk te vinden, je moet niet zo veeleisend zijn en ook dingen onder je niveau aannemen."
pi_117097789
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 september 2012 23:36 schreef Bleekvoort het volgende:
Nog meer onbegrip uit mijn omgeving:

Als ik simpele uitzendklusjes doe om het hoofd boven water te houden wordt daar op neergekeken: "WTF, je gaat toch niet schoonmaken?"
Maar als ik me beklaag over het feit dat ik maar geen werk kan vinden krijg ik te horen: "Er is altijd werk te vinden, je moet niet zo veeleisend zijn en ook dingen onder je niveau aannemen."
:D

Het is ook nooit goed hè.
  zaterdag 22 september 2012 @ 00:35:30 #268
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_117101258
Zoveel mensen hier werkloos of werkloos geraakt. Hier even de oppepper dat het weldegelijk kan in deze tijd. Vaste aanstelling sinds kort.

Allemaal heel veel succes met het vinden van (geschikt) werk.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2012 @ 09:31:54 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117107112
16 sollicitaties verstuurd in September. Nog 11 'over'.
pi_117112050
Waarom krijgen anderen het toch voor elkaar om met de juiste connecties en/of een vlotte babbel de meest relaxte baantjes te regelen en ik niet?
Ik ben helemaal niet jaloers hoor :(
  zondag 23 september 2012 @ 20:21:17 #271
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117166063
Stel dat ik als persoon zonder enige technische achtergrond één van deze opleidingen doe, is dat gunstig voor banenkans of verspilde moeite en geld ... ?
  zondag 23 september 2012 @ 21:12:30 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117169490
quote:
5s.gif Op zondag 23 september 2012 20:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Stel dat ik als persoon zonder enige technische achtergrond één van deze opleidingen doe, is dat gunstig voor banenkans of verspilde moeite en geld ... ?
CNC Is veel werk in, tenminste als ik de vacatures in mijn omgeving nog goed in m'n hoofd heb zitten.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 23 september 2012 @ 21:50:08 #273
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117172060
Ja, op diverse sites zie ik ook behoorlijke hoeveelheden CNC-vacatures voorbijkomen. Zou mooi zijn als ik degelijk kan instromen met zo'n opleiding/cursus zonder technische achtergrond ... !
pi_117188181
Op welke manier zetten jullie je netwerk in bij het zoeken van werk?

Ik denk er nu over om op Facebook te zetten dat ik werk zoek, met de vraag of iemand iets voor me weet, of misschien anderen kennen die iets voor me weten. Maar ik wil ook weer niet te wanhopig overkomen bij mijn vrienden. Is zoiets done of not done?
pi_117188615
nee dat is wel een goeie ik heb ook een paar mensen in mijn lijst die dat gedaan hebben. Wel even gericht je ervaring opnoemen en wat je wilt want mensen zijn heus niet altijd even goed op de hoogte van al jou doen en laten. Of misschien verwijzen naar je Linkedin?
  Moderator maandag 24 september 2012 @ 12:59:04 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117188677
weer 2 brieven weg
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_117189326
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:56 schreef agentstarling het volgende:
nee dat is wel een goeie ik heb ook een paar mensen in mijn lijst die dat gedaan hebben. Wel even gericht je ervaring opnoemen en wat je wilt want mensen zijn heus niet altijd even goed op de hoogte van al jou doen en laten. Of misschien verwijzen naar je Linkedin?
Kwamen daar wel reacties op?
Linkedin heb ik overigens niet.
pi_117189419
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:17 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Kwamen daar wel reacties op?
Linkedin heb ik overigens niet.
Ja daar kwamen wel reacties op. Als je aan het solliciteren bent is Linkedin wel een goeie
pi_117189933
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:32 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Het is ook een rottijd om in het notariaat aan de slag te gaan; zeker als beginnend kandidaat omdat je dan nog aan de beroepsopleiding moet beginnen en dus niet meteen 'vol' aan de slag kan (als in dat je gewoon nog heel veel in de praktijk moet leren en niet meteen besprekingen kan gaan doen).
Toevalligerwijs wel net gehoord dat er pas weer 2 kandidaten (1 pas afgestudeerd, 1 zeer ervaren) zijn aangenomen in mijn omgeving. Ik moet er wel bij zeggen dat je als beginner echt bereid moet zijn om aan de andere kant van Nederland te gaan wonen.

Veel tips kan ik je niet geven omdat ik al aanneem dat je de vacaturebanken wel in de gaten zult houden. Misschien ken je mensen die wel in het 'wereldje' werken en die kunnen aangeven welke kantoren relatief goed lopen? En dan daar een open sollicitatie naar sturen?
Het kantoor dat dus die 2 heeft aangenomen heeft namelijk die vacatures niet openbaar gemaakt via de normale kanalen.

Anders juridische medewerker bij gemeenten, provincie, waterschap? Is een 2e master doen voor jou geen optie? Ik hoor dat de combi fiscaal echt aangeraden wordt. Heb je geen stages gelopen? Kun je misschien ergens, desnoods onbetaald 1/2 dagen in de week helpen? Wellicht bouw je zo een groter netwerk op om zo misschien ergens binnen te rollen?
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Een tweede master volgen is voor mij helaas geen optie (financieel gaat dat niet lukken).

Ik ga verder kijken bij gemeenten, provincies en waterschappen Ook heb ik een functie op het oog als junior juridisch medewerker bij de rechtbank.

Ben nu mijn CV aan het aanpassen. Hebben jullie trouwens ook altijd zo'n moeite met de profielschets op je CV? Aan de ene kant wil je niet teveel in algemeenheden vervallen als "ik ben zeer gemotiveerd" en "ik ben leergierig en ik kan goed onder tijdsdruk werken", maar aan de andere kant is dat wel wat ze vragen.
Copthorne 2.0
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 september 2012 @ 13:40:35 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117190105
En nog maar 9 open sollicitaties over. Eerlijk gezegd zitten er daar misschien 3 tussen waar ik mezelf een redelijke kans geef. de rest is schieten met hagel in de hoop dat je wat raakt.
pi_117190161
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:20 schreef agentstarling het volgende:

[..]

Ja daar kwamen wel reacties op. Als je aan het solliciteren bent is Linkedin wel een goeie
Moet je echt bezig zijn met netwerken, best lastig
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 24 september 2012 @ 13:42:25 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117190163
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
En nog maar 9 open sollicitaties over. Eerlijk gezegd zitten er daar misschien 3 tussen waar ik mezelf een redelijke kans geef. de rest is schieten met hagel in de hoop dat je wat raakt.
Hoe lang heb je nog WW? Hoe is het met ET, btw, heeft zij alweer wat gevonden?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 september 2012 @ 13:43:03 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117190188
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 13:42 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Moet je echt bezig zijn met netwerken, best lastig
Dat moet je dan ook niet pas beginnen te doen als je zelf al werkloos bent, maar op het moment dat je zelf nog werkt. Netwerken = tweerichtingsverkeer.
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 september 2012 @ 13:46:26 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117190302
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe lang heb je nog WW? Hoe is het met ET, btw, heeft zij alweer wat gevonden?
De eerste 3 weken ww zijn overgemaakt. Ik heb recht op 24 maanden. Wat dat betreft staat de druk er niet vol op.

E.T. is weer aan het werk obv 0-uren contract.
  maandag 24 september 2012 @ 14:08:09 #285
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117191021
Hmmm, stel dat ik als persoon zonder enige technische achtergrond één van deze opleidingen doe, is dat gunstig voor banenkans of verspilde moeite en geld ... ? CNC-vacatures zijn er volop de vinden merk ik ...
pi_117191395
quote:
3s.gif Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, stel dat ik als persoon zonder enige technische achtergrond één van deze opleidingen doe, is dat gunstig voor banenkans of verspilde moeite en geld ... ? CNC-vacatures zijn er volop de vinden merk ik ...
Wtf dat vroeg je eerst ook al :? :?
  maandag 24 september 2012 @ 14:24:42 #287
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117191528
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:19 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Wtf dat vroeg je eerst ook al :? :?
Ja, maar vooralsnog geen duidelijkheid gekregen.
pi_117191712
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:24 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, maar vooralsnog geen duidelijkheid gekregen.
AH ok :)

Lijkt het je ook echt leuk om zoiets te doen? Wat is verder je achtergrond. Ik denk ook weleens om de techniek in te gaan omdat daar nog zoveel werk is te vinden, en ik ook meer een persoon ben om met m'n handen te werken. Maar ik denk dan meer aan het geld in plaats van of ik het ook echt leuk zal vinden :)

Merk ook dat veel mensen nu toch weer andere dingen gaan leren om toch meer baangarantie te hebben. En dan zit je wel goed in de techniek als ik soms de verhalen hoor.
pi_117192012
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:20 schreef agentstarling het volgende:

[..]

Ik zie voor mezelf geen meerwaarde in Linkedin. Ik heb geen zakelijke connecties en een profiel zonder "vrienden" komt niet bepaald goed over denk ik.
  maandag 24 september 2012 @ 14:39:56 #290
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117192019
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:30 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Lijkt het je ook echt leuk om zoiets te doen? Wat is verder je achtergrond. Ik denk ook weleens om de techniek in te gaan omdat daar nog zoveel werk is te vinden, en ik ook meer een persoon ben om met m'n handen te werken. Maar ik denk dan meer aan het geld in plaats van of ik het ook echt leuk zal vinden :)

Merk ook dat veel mensen nu toch weer andere dingen gaan leren om toch meer baangarantie te hebben. En dan zit je wel goed in de techniek als ik soms de verhalen hoor.
Ja, ik heb wel enige interesse in het vakgebied. Al moet ik zeggen dat het relatief grote werkaanbod ook wel 'n drijfveer is in dit geval, omdat het in mijn huidige werksector simpelweg kut met peren is en het werk mij niet echt meer kan bekoren. Een technische achtergrond heb ik niet, en kan me voorstellen dat dat een belangrijke minpunt is. Ben momenteel met enkele technische bedrijven aan het mailen wat nu hun visie is op mijn plannen ... !
pi_117192484
Is het netjes om in een sollicitatiebrief je oude werk te vernoemen? Als in;

Na twee jaar te hebben gewerkt als [functie], wil ik ook een opleiding ernaast volgen. Mijn oude werkgever kon dit niet bieden en daarom ben ik opzoek naar een werkgever die dit wel kan.
  maandag 24 september 2012 @ 14:55:35 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117192536
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:30 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Jij hebt zo'n beetje alle branches wel overwogen inmiddels :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 september 2012 @ 15:00:51 #293
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117192716
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 14:54 schreef Dimens het volgende:
Is het netjes om in een sollicitatiebrief je oude werk te vernoemen? Als in;

Na twee jaar te hebben gewerkt als [functie], wil ik ook een opleiding ernaast volgen. Mijn oude werkgever kon dit niet bieden en daarom ben ik opzoek naar een werkgever die dit wel kan.
Hoezo kan je oude werkgever "dit niet bieden"? Wil je dat je nieuwe werkgever je studie gaat betalen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_117192751
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jij hebt zo'n beetje alle branches wel overwogen inmiddels :P.
Pffff gaan we weer :')

Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik voor het geld en de baangarantie de techniek zou kiezen, maar je moet het natuurlijk ook wel leuk vinden en jezelf dat werk jaren zien doen. Ik wil een hele andere kant op, maar helaas zijn daar de BBL plekken ook heel moeilijk. ;(
pi_117192798
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoezo kan je oude werkgever "dit niet bieden"? Wil je dat je nieuwe werkgever je studie gaat betalen?
Die kon mij niet meer dan 11 uur p/w geven.
pi_117193599
Na twee jaar te hebben gewerkt als verkoopspecialist, wil ik ook een passende opleiding ernaast volgen. Mijn oude werkgever kon mij niet meer dan 11 uur per week werk bieden en daarom ben ik opzoek naar een werkgever die dit wel kan

Hoe is dit als regel? Kan dit? Is dit netjes om op te noemen?
pi_117194671
quote:
Zoals ik u al in ons telefoongesprek duidelijk maakte, ben ik zeer geïnteresseerd in de functie van (willekeurige vacature). In deze sollicitatiebrief zal ik u uitleggen waarom.
Is dit een pakkende opening van een sollicitatiebrief? Of is het te brutaal / arrogant?
Copthorne 2.0
pi_117194774
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:28 schreef Dimens het volgende:
Na twee jaar te hebben gewerkt als verkoopspecialist, wil ik ook een passende opleiding ernaast volgen. Mijn oude werkgever kon mij niet meer dan 11 uur per week werk bieden en daarom ben ik opzoek naar een werkgever die dit wel kan

Hoe is dit als regel? Kan dit? Is dit netjes om op te noemen?
Zit jij in de retail (verkoopspecialist) of begrijp ik het nu verkeerd? :)
pi_117194826
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:00 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Zit jij in de retail (verkoopspecialist) of begrijp ik het nu verkeerd? :)
Zat ja. Was eigenlijk de bedoeling dat dit er niet bij zou staan. :')
pi_117194867
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:57 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Is dit een pakkende opening van een sollicitatiebrief? Of is het te brutaal / arrogant?
Ik vind het wel kunnen. Al zou ik persoonlijk in plaats van "zal ik u uitleggen waarom" neerzetten "zal ik mijn motivatie toelichten" o.i.d.
pi_117194937
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')