iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:02 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Klinkt stom, maar dat heb ik niet.
Je netwerk kan alles of iedereen betekenen: je buurvrouw je buurman je facebookvrienden noem maar op. Je moet je niet schamen om tegen iedereen te zeggen dat je op zoek bent naar werk en in welke sector. Ik heb nog geen baan maar merk wel dat dit echt by far het beste werkt. Stage lopen is ook nog een goede tip overigens.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?
hell, zelfs Fok! is een netwerk!quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
iedereen heeft een netwerk. al is het maar je familie of vriendengroep. wat heb jij allemaal?
Nummer 11, Sjoerd Sjoerdsmaquote:
En dat ga ik niet eens doenquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ook nog geen idee. Ik ga in ieder geval morgenavond stemmen tellen.
Jammer, je zou toch denken dat de lat niet heel erg hoog ligt voor zo'n baantje. Ik verwacht dan ook dat het vooral aan overinschrijving (meer inschrijvingen dan plaatsen) ligt.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:59 schreef Kekaa het volgende:
[..]
En dat ga ik niet eens doenIk hoop maar dat ze gewoon genoeg mensen hadden dit jaar, of dat ik me te laat heb aangemeld.
Want als ik ben afgewezen op mijn kunnen is het helemaal erg gesteld met me.
Zodra je er zelf achteraan moet gaan kun je er wel vanuit gaan dat 't niks wordt.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ondertussen precies een week na mijn 2e gesprek... NIets gehoord.
Heb al gebeld met de recruiter, die was er niet dus zijn voicemail ingesproken. En gisteren gemailed.
Positieve insteekquote:Op woensdag 12 september 2012 12:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zodra je er zelf achteraan moet gaan kun je er wel vanuit gaan dat 't niks wordt.
Gewoon eerlijk vertellen en met een knipoog erbij zeggen dat je verwacht dat hij in die tijd ook vast is doorgegroeid.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:02 schreef das_phantom het volgende:
Heb eind deze week een sollicitatiegesprek. Nu zou ik graag jullie mening hebben over het volgende.
Uiteraard zal ik de vraag krijgen: waar zie jezelf in 5 jaar, wat zijn je ambities enz. Ik vraag mij of het dan verstandig is om geheel eerlijk te zijn en te antwoorden dat ik graag teamleider zou worden. Mijn twijfels ontstaan omdat ik met de huidige teamleider een gesprek heb (bedreiging?) en omdat ik solliciteer naar een vrij lage functie binnen het bedrijf en als ik dan vertel teamleider te willen worden er gedacht zal worden dat ik het niet lang zal uithouden in die functie.
Hoeveel kandidaten hadden ze op gesprek?quote:Op woensdag 12 september 2012 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Positieve insteek
Het is pas een week he. Maar goed, ik had wel gehoopt dat er ondertussen meer bekend was.
Hoe dan ook, na de sollicitatie duurde het ook lang tot ik de eerste keer wat hoorde. Groot bedrijf, moeten misschien over een aantal schijven. Alleen na ht eerste gesprek ging het snel. Toen werd ik een dag later al gebeld.
Geen idee zoals eerder gezegd want de personen van het 2e gesprek waren slechts zijdelings bij deze selectie betrokken en alleen voor dit gesprek. Ze wisten dus verder niets van de procedure.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hoeveel kandidaten hadden ze op gesprek?
wel even regelen dat je die reiskosten terugkrijgt dan!quote:Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken
Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)
Terug naar af..
Oh, daar wil ik ook nog eens solliciteren (wel voor een heel andere functie dan jijquote:Op woensdag 12 september 2012 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb maar 1 keer ooit de gelegenheid gehad om bij een sollicitatie mijn reiskosten vergoed te krijgen en dat was bij de consumentenbond.
Ik ben ook wel eens van Groningen naar Rotterdam gereisd en vervolgens afgewezen wegens m'n gebrek aan ervaring (ze vroegen dingen als "heb je ook ervaring met dit en dat?", nee, want dan had ik het wel in m'n cv gezet, nietwaar?quote:Op woensdag 12 september 2012 16:04 schreef Jesse_ het volgende:
De reden van afwijzing hadden ze je natuurlijk niet voor hoeven laten op komen draven.
Ze zijn je niks verplicht, maar het is wel zo netjes.
Informeelquote:Op woensdag 12 september 2012 16:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, daar wil ik ook nog eens solliciteren (wel voor een heel andere functie dan jij), hoe was dat? Formeel/informeel...
Voor de grap een factuurtje naar ze opsturen. Nog een redelijke kans dat je betaald krijgt ookquote:Op woensdag 12 september 2012 16:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens van Groningen naar Rotterdam gereisd en vervolgens afgewezen wegens m'n gebrek aan ervaring (ze vroegen dingen als "heb je ook ervaring met dit en dat?", nee, want dan had ik het wel in m'n cv gezet, nietwaar?). En toen ik vroeg om een reiskostenvergoeding zeiden ze dat ze dat niet deden, want ik had de keus gemaakt om langs te komen
. Toen voelde ik me ook wel een beetje genaaid
.
Het is vier jaar geledenquote:Op woensdag 12 september 2012 16:08 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Voor de grap een factuurtje naar ze opsturen. Nog een redelijke kans dat je betaald krijgt ook
ja maar bij een afwijzing kun je altijd vragen kunnen jullie mijn reiskosten vergoeden. Dat is echt heel erg gangbaar. Doe ik ook iedere keer en krijg het daardoor wel terug.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:57 schreef Thrilled het volgende:
op basis van wat..? ben bij niemand in dienst toch
http://www.legalbylegal.nl/vacatures hier zoeken ze nog wel een starter kandidaat notaris. Heb je stage gelopen? Dat is wel echt belangrijk. Ga eens met mensen praten die ook notarieel recht hebben gestudeerd, waar zijn zij terecht gekomen. Verder misschien eens kijken bij deurwaarderskantoren? Griffier bij de rechtbank? En op Linkedin opzoeken waar mensen terecht zijn gekomen na notarieel recht dat kan helpen voor insipiratie.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.
Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.
Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.
Alle tips zijn van harte welkom.
ik heb je even gePMtquote:Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil zo snel mogelijk een baan, maar ik weet momenteel even helemaal niet hoe ik het aan moet pakken.
Notarieel recht gestudeerd aan de universiteit van Leiden. Ik ben al door zoveel notariskantoren afgewezen, zelfs bij startersfuncties word ik nog niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Ik denk dat ik voorlopig beter eerst mijn heil buiten het notariaat kan zoeken.
Wat zijn manieren om het snelst aan een baan te komen? Hoe heb je de grootste kans? Geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.
Ja, en zo vinden ze elke keer weer iets om je af te wijzen. Ze zouden het moeten bestraffen gewoon...quote:Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:
Net terug van het gesprek van de tweede ronde en er is weer een nieuw mes in mijn motivatie-bal gestoken
Was ik voorheen nog positief over de gang van zaken, ben ik nu al tijdens het gesprek de deur gewezen onder het mom van "je hebt te weinig ervaring voor deze functie" ... no shit sherlock denk ik dan! Het detacheringsbureau wist van mijn onervarenheid af en beval me alsnog aan, tijdens het eerste gesprek is benoemd dat ik weinig ervaring had en pas op het tweede gesprek het als een dealbreaker zien.. rij je even 230 km voor... (ik heb even een vloekje gedaan in de auto..)
Terug naar af..
quote:Op donderdag 13 september 2012 10:21 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, en zo vinden ze elke keer weer iets om je af te wijzen. Ze zouden het moeten bestraffen gewoon...
Wat een flutredenen ik zelf al niet allemaal mogen horen heb.
Veel succes. Een mooie sector.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:28 schreef StephanL het volgende:
Ik ga het definitief proberen in de zorg. Nooit mijn eerste keus maar het beroep is wel mooi. Ik wil in februari beginnen met de opleiding verzorgende. Hopen op een kleine voordeel dat ik een man ben
Jazeker. Heb een keer een dagje meegelopen om er een beeld van te krijgen en het is prachtig werk, veel voldoening gaat het geven en een goede toekomst in de zorg.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Veel succes. Een mooie sector.
Net gebeld met de rechtbank (Rotterdam). Ze hebben geen vacatures voor griffier. Sterker nog, ze hebben bij de rechtbanken een vacaturestop. Er zal het komende halfjaar een reorganisatie plaatsvinden, waarbij ze de 25 rechtbanken gaan samenvoegen tot 10 rechtbanken. Het is überhaupt de vraag wie van het huidige personeel er op 1 januari 2013 nog werkt.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
Dan heb je geluk gehad. Ik wou in een ziekenhuis als vrijwilliger gaan, maar nee, "ze werken daar niet met werkzoekenden"...quote:Op donderdag 13 september 2012 11:36 schreef StephanL het volgende:
[..]
Jazeker. Heb een keer een dagje meegelopen om er een beeld van te krijgen en het is prachtig werk, veel voldoening gaat het geven en een goede toekomst in de zorg.
Vreemd. Ik liep mee via mijn moeder, die werkt in een verpleegtehuis. Was allemaal geen probleem.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:42 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad. Ik wou in een ziekenhuis als vrijwilliger gaan, maar nee, "ze werken daar niet met werkzoekenden"...![]()
![]()
![]()
Dat verklaart al veel.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Vreemd. Ik liep mee via mijn moeder, die werkt in een verpleegtehuis. Was allemaal geen probleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 september 2012 11:45 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat verklaart al veel.Ja iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat ze tussen jouw eerste en tweede gesprek iemand hebben gevonden die voor hen interessanter is (meer ervaring, betere papieren, jonger en daardoor minder duur etc.) en dan is jouw gebrek aan ervaring voor hen een mooie troef om je af te poeieren. Zo gaan werkgevers nu eenmaal te werk, ze zijn keihard. Niet verder over inzitten en met frisse moed en nieuwe energie door blijven gaan.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef Thrilled het volgende:
Terug naar af..
Toemaarquote:Op donderdag 13 september 2012 11:28 schreef StephanL het volgende:
Ik ga het definitief proberen in de zorg. Nooit mijn eerste keus maar het beroep is wel mooi. Ik wil in februari beginnen met de opleiding verzorgende. Hopen op een kleine voordeel dat ik een man ben
Spreek je netwerk aan. Je hebt op de uni van leiden gestudeerd, lijkt me een goede plaats om te beginnen met je netwerk aan te spreken.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:33 schreef Copthorne het volgende:
ik ga vanavond achter de bar staan bij de sportclub waarbij ik zit, is dat ook vrijwilligerswerk? en er zijn mensen die werkloos zijn en die vrijwillig aan FOK! meewerkenquote:Op donderdag 13 september 2012 13:52 schreef FerryNL het volgende:
Doen meer mensen hier eigenlijk ook vrijwilligerswerk om toch een beetje bezig te blijven?
Dat zal je maar op je cv zettenquote:Op donderdag 13 september 2012 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ga vanavond achter de bar staan bij de sportclub waarbij ik zit, is dat ook vrijwilligerswerk? en er zijn mensen die werkloos zijn en die vrijwillig aan FOK! meewerken.
Dat is verplicht 'vrijwilligerswerk', toch?quote:Op donderdag 13 september 2012 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ga vanavond achter de bar staan bij de sportclub waarbij ik zit, is dat ook vrijwilligerswerk? en er zijn mensen die werkloos zijn en die vrijwillig aan FOK! meewerken.
nee ik doe er heul veul extraquote:Op donderdag 13 september 2012 14:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is verplicht 'vrijwilligerswerk', toch?.
Je snapt toch wel wat ik bedoel manquote:Op donderdag 13 september 2012 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat doe jij dan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 13 september 2012 13:57 schreef Bienelientjee het volgende:
Yep, hier ook vrijwilligerswerk. En het staat ook wel goed op mijn CV!
Hoe gaat het met jou, eigenlijk? (qua werk zoeken en toekomstplannen. Ik zie je hier al een eeuwigheid mee posten, dus ben wel benieuwd of er echt iets concreets uit komtquote:Op donderdag 13 september 2012 14:22 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Je snapt toch wel wat ik bedoel man
[..]
Wat doe jij dan als ik vragen mag?
Ach gaat welquote:Op donderdag 13 september 2012 14:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou, eigenlijk? (qua werk zoeken en toekomstplannen. Ik zie je hier al een eeuwigheid mee posten, dus ben wel benieuwd of er echt iets concreets uit komt)
Wat is de div sector?quote:Op donderdag 13 september 2012 14:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Na een korte inhuurperiode zit ik nu opnieuw thuis. In de DIV-sector (sector met veredeld postsorteerwerk zeg maar) is verrassend snel een nieuwe betrekking te scoren maar ze zijn vrijwel uitsluitend tijdelijk. Bovendien heb ik 't wel zo'n beetje gezien in deze hoek van de arbeidsmarkt, dus een radicale omslag qua werk op (korte) termijn lijkt onvermijdelijk.
Een deeltijd HBO-opleiding lijkt me zeker een reëele optie; kan het hendig betalen, en zal de 21+ toets zéker halen. Maar ik moet nog prakkizeren welke richting me écht bevalt.
VAPRO-kant opgaan zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Draaien van nachtdiensten in deze sector zou ik echter niet trekken vrees ik.
Samengevat: ik weet nog niet wat ik wil. Vooralsnog proberen in de DIV-sector nog een tijdelijke betrekking te scoren en ondertussen beslissen welke richting ik nadien opga.
DIV = Documentaire Informatie Voorzieningquote:Op donderdag 13 september 2012 14:48 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat is de div sector?
En in de vapro kant hoef je niet altijd de nachtdienst in, al zijn ploegendiensten wel gebruikelijk. (en best lucratief)
Ah, de postmarkt is inderdaad krimpendequote:Op donderdag 13 september 2012 14:54 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
DIV = Documentaire Informatie Voorziening
Eigenlijk een dure naam voor wat niets anders dan een interne postbode is. Deze sector is tevens krimpende dus tijd om het schip te verlaten![]()
Ja, met die nachttdiensten zijn er voor en tegens. Toeslagen kunnen oplopen tot circa 30% schijnt het ...
Je werkt meestal 2-2-2 en dan 4 dagen vrij, maar wat ik veel van mensen hoor is dat je op die vrije dagen aardig kapot bentquote:Op donderdag 13 september 2012 14:55 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ah, de postmarkt is inderdaad krimpende
Naast de toeslagen ben je ook nog eens redelijk veel vrij. En je doet ook nog eens leuk werk.
quote:Op donderdag 13 september 2012 15:18 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat is dat naar he. Heb je je zolang ingezet op school en kom je gewoon niet aan de slag met je mooie diploma. Kan er over meepraten.
Ja, de banen liggen helaas niet meer voor het oprapen. Zeker hier in het noorden niet!quote:Op donderdag 13 september 2012 15:18 schreef das_phantom het volgende:
Jeetje wat is dat naar he. Heb je je zolang ingezet op school en kom je gewoon niet aan de slag met je mooie diploma. Kan er over meepraten.
Hoeft niet, er zijn enorm veel varianten op het 24/7 rooster. Ik had bijv zelf korte tijd de erg relaxte 343434 variant. Korte werkweekjes van hetzelfde diensttype met elke keer 2 dagen vrij ertussen. Daarnaast zijn er ook nog andere roosters denkbaar, bijv in het weekend vrij en 's nachts werken, of omgekeerd. Of alleen avond en ochtend.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:00 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Je werkt meestal 2-2-2 en dan 4 dagen vrij, maar wat ik veel van mensen hoor is dat je op die vrije dagen aardig kapot bentMaarja de toeslagen maken dat wel weer goed ja, want je kan daardoor best goed verdienen
Victoria schoonmaakbedrijfquote:Op vrijdag 14 september 2012 01:34 schreef BMS-THAD het volgende:
Bewust ontslag genomen van een (goede) baan die naast school te veel tijd in beslag nam.
Nu, een maand later begint het geld op te raken en voel ik me zwaar ellendig.
Iemand nog job-tips voor de weekenden in omgeving Alkmaar?
Bel je ze toch gewoon op?quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:34 schreef BMS-THAD het volgende:
Bewust ontslag genomen van een (goede) baan die naast school te veel tijd in beslag nam.
Nu, een maand later begint het geld op te raken en voel ik me zwaar ellendig.
Iemand nog job-tips voor de weekenden in omgeving Alkmaar?
Zoals gezegd op dinsdag recruiter B gebeld op het nummer vermeld in de mail. Voicemail > ingesproken.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
En er is niemand van HRM die je kunt bereiken? Bij grote bedrijven kan het allemaal wat langer duren, maar anderhalve week is wel erg lang. Niet erg netjes dat ze je niks terugkoppelen.
Ik heb het al vaker gezegd. Werving & selectie en zulke toko's zijn het schuim der natie imho.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:40 schreef Thrilled het volgende:
Hebben mensen ervaring met Experis? Wordt daar heel vreemd behandeld in mijn ogen.. Ik had gereageerd op een vacature en kreeg een geautomatiseerde email dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen (dit was op 3 sept.). Ik bel gisteren voor de eerste keer op, vraag naar de contactpersoon en krijg een wat voorzichtige reactie van de telefoonmiep: 'Mag ik vragen waar het over gaat?'
Dus ik vertellen dat ik gereageerd had op een vacature, dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen en dat we nu twee weken verder zijn en ik nog niks heb gehoord.. "oh ja maar dat is binnen 7 werkdagen hoor".. ik klik snel de windows-agenda open en zeg tegen haar.. "ja en er zijn nu 8 werkdagen verstreken?"
"... oh ehm ik ga even kijken of ik u door kan verbinden"
...
" .. meneer bedankt voor het wachten, ze zit niet op haar plaats maar kan ik een belnotitie voor haar achter laten?"
Vriendelijk vertelt dat ze dat kan doen maar ik het zelf morgen nog wel een keer probeer.. zo gezegd zo gedaan..:
wederom:
telefoonmiep: "mag ik vragen waar het over gaat?"
ik: "vacature blabla"
telefoonmiep: "oh maar die week is 7 werkdagen.."
ik: "ja dat begreep ik maar het zijn er inmiddels bijna 10"
telefoonmiep: "... oh ehm ik ga even kijken of ik u door kan verbinden"
...
telefoonmiep: " .. meneer bedankt voor het wachten, ze zit niet op haar plaats maar kan ik een belnotitie voor haar achter laten?"
Toen wat irritaties door laten sijpelen of dit de normale gang van zaken was.. krijg een beetje té vaak het gevoel bij bureau's of bedrijven dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat gaat me tegen staan.. ze wist er ook niet echt iets op terug te zeggen en nam maar weer mijn nummer aan om de belnotitie achter te laten..
quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:40 schreef Thrilled het volgende:
Hebben mensen ervaring met Experis? Wordt daar heel vreemd behandeld in mijn ogen.. Ik had gereageerd op een vacature en kreeg een geautomatiseerde email dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen (dit was op 3 sept.). Ik bel gisteren voor de eerste keer op, vraag naar de contactpersoon en krijg een wat voorzichtige reactie van de telefoonmiep: 'Mag ik vragen waar het over gaat?'
Dus ik vertellen dat ik gereageerd had op een vacature, dat er binnen een week contact met mij zou worden opgenomen en dat we nu twee weken verder zijn en ik nog niks heb gehoord.. "oh ja maar dat is binnen 7 werkdagen hoor".. ik klik snel de windows-agenda open en zeg tegen haar.. "ja en er zijn nu 8 werkdagen verstreken?"
"... oh ehm ik ga even kijken of ik u door kan verbinden"
...
" .. meneer bedankt voor het wachten, ze zit niet op haar plaats maar kan ik een belnotitie voor haar achter laten?"
Vriendelijk vertelt dat ze dat kan doen maar ik het zelf morgen nog wel een keer probeer.. zo gezegd zo gedaan..:
Vandaag wederom:
telefoonmiep: "mag ik vragen waar het over gaat?"
ik: "vacature blabla"
telefoonmiep: "oh maar die week is 7 werkdagen.."
ik: "ja dat begreep ik maar het zijn er inmiddels bijna 10"
telefoonmiep: "... oh ehm ik ga even kijken of ik u door kan verbinden"
...
telefoonmiep: " .. meneer bedankt voor het wachten, ze zit niet op haar plaats maar kan ik een belnotitie voor haar achter laten?"
Toen wat irritaties door laten sijpelen of dit de normale gang van zaken was.. krijg een beetje té vaak het gevoel bij bureau's of bedrijven dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat gaat me tegen staan.. ze wist er ook niet echt iets op terug te zeggen en nam maar weer mijn nummer aan om de belnotitie achter te laten..
Ik zie juist om me heen dat heel veel oud-klasgenoten ook enorm moeite hebben om aan het werk te komen in het notariaat. Eentje is het gelukt na 7 maanden solliciteren, een ander is een eigen bedrijf begonnen (eenmanszaak, iets met ontwerpen) en twee anderen waar ik nog contact mee heb zijn een tweede master gaan doen (fiscaal recht en strafrecht geloof ik).quote:Op donderdag 13 september 2012 13:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Spreek je netwerk aan. Je hebt op de uni van leiden gestudeerd, lijkt me een goede plaats om te beginnen met je netwerk aan te spreken.
Vaak weten die pipo's niet eens wat ze precies moeten werven of selecteren, dat vind ik nog wel het ergste. Vooral als je merkt dat ze ook geen eens de moeite nemen om zich te verdiepen in datgene waar ze mensen voor zoeken.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd. Werving & selectie en zulke toko's zijn het schuim der natie imho.
Kortgeleden moest ik een recruiter uitleggen dat ik voldoende kennis had van webtechnieken voor de functie waarvoor ze aan het werven was. "Ja ik heb er geen verstand van hoor". Uiteindelijk mocht ik niet op gesprek komen nadat ze mijn cv aan de afdelingsmanagers had voorgelegdquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vaak weten die pipo's niet eens wat ze precies moeten werven of selecteren, dat vind ik nog wel het ergste. Vooral als je merkt dat ze ook geen eens de moeite nemen om zich te verdiepen in datgene waar ze mensen voor zoeken.
Dat vind ik ook het grote probleem met dat soort lui. Zit je daar als net afgestudeerde TU-ingenieur tegenover een recruiter die iets met toerisme of communicatie heeft gedaan. Hoe kan iemand met zo'n vooropleiding jou aanprijzen bij een bedrijf, als hij/zij geen lor verstand heeft van jouw specialiteit?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kortgeleden moest ik een recruiter uitleggen dat ik voldoende kennis had van webtechnieken voor de functie waarvoor ze aan het werven was. "Ja ik heb er geen verstand van hoor". Uiteindelijk mocht ik niet op gesprek komen nadat ze mijn cv aan de afdelingsmanagers had voorgelegd
Tja, maar "ICT sector" vind ik net zoiets als "in de industrie" daar zitten tientallen zo niet honderden vakgebieden in. Sommige gaan eruit, anderen zijn niet aan te slepen. Denk dat je het als senior php of objective C developer niet slecht hoeft te hebben.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:59 schreef Arcee het volgende:
Trouwens: Mogelijk ontslaggolf in ICT-sector.
Zou ik persoonlijk graag doen (ben niet werkzoekend, overigens), lijkt me echt tof. Probleem is dat het zonder werk in die sector niet te doen is. Ik kan nergens een VAPRO-diploma halen door een thuisstudie, bijvoorbeeld... Beetje jammerquote:Op donderdag 13 september 2012 14:44 schreef MissionPhailed het volgende:
VAPRO-kant opgaan zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Draaien van nachtdiensten in deze sector zou ik echter niet trekken vrees ik.
Nog wat gehoord van Deutsche Bank in Berlijn?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:00 schreef Kholdstrike het volgende:
Morgen ga ik naar de banenmarkt in Almere. Heeft iemand ervaring met banenmarkten? Iemand een tip hoe ik me het beste kan kleden?
True, true. Kan per persoon nog erg verschillen idd.quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, maar "ICT sector" vind ik net zoiets als "in de industrie" daar zitten tientallen zo niet honderden vakgebieden in. Sommige gaan eruit, anderen zijn niet aan te slepen. Denk dat je het als senior php of objective C developer niet slecht hoeft te hebben.
Mja, beste manier om in te stromen is een bedrijf vinden die werk + mogelijkheid om alvast VAPRO A te behalen denk ik. Eens even m'n ogen openhouden ...quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zou ik persoonlijk graag doen (ben niet werkzoekend, overigens), lijkt me echt tof. Probleem is dat het zonder werk in die sector niet te doen is. Ik kan nergens een VAPRO-diploma halen door een thuisstudie, bijvoorbeeld... Beetje jammer
Ja, maar het is in mijn geval ZO 180 graden anders dan mijn karakter dat ik me echt afvraag hoe ze tot die conclusie gekomen zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:04 schreef Renesite het volgende:
Die twee punten is mij ook eens voor de voeten gegooid. Is weer een nieuw stokpaardje schijnbaar.
Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin isquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.
Ik ben afgewezen op twee competenties
1. Te veel woorden nodig om tot de kern te komen
2. Te veel meebuigen bij confrontaties
Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
Ja hier word ik wel een beetje moedeloos van. Heb er zelfs nog een mailtje aan gewaagd om nogmaals te zeggen dat hun conclusie zo niet met mijn persoonlijkheid strookt dat ik ze gevraagd heb dat als dit écht de reden voor afwijzing is ze er goed aan doen nog een paar referenties te raadplegen omdat ze anders een goede match op verkeerde gronden afwijzen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin is.
Balen
op nu.nl staat iets over tekortenquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:59 schreef Arcee het volgende:
Trouwens: Mogelijk ontslaggolf in ICT-sector.
kwam dat uit zo'n papi test oid?quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.
Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
kwam dat uit zo'n papi test oid?
Yeah right, dit is toch echt weer om van te kotsen hé...quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.
Ik ga er ook in gelovenquote:Op vrijdag 14 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.
Wat een bullshit zegquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat erom dat de reden die ze geven totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Die anekdote bevestigt dat juist.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, je zult nog wel meer rare afwijzingen krijgen, maar dat zo'n recruiter handenwrijvend achter zijn bureau zit te grinniken dat ie weer zo'n werkloze 'sukkel' heeft afgewezen geloof ik geen snars van. Waarom dan eerst twee gesprekken aangaan? Zoiets kost het bedrijf tijd en geld.
Jij vind jezelf geschikt voor die baan, zij kennelijk niet. De reden die ze geven is een stuk aannemelijker dan wat ik af en toe te horen heb gekregen. Niet te lang bij stilstaan en op naar de volgende sollicitatie.
Een anekdote vertellen dat je iemand de uitkering hebt ingetrapt omdat 'ie vijf minuten te laat was kan ook verkeerd worden opgevat. Misschien strookt dat wel helemaal niet met de mentaliteit op de werkvloer van dat bedrijf. Zou dat soort grappen volgende keer maar achterwege laten.
De reden komt niet overeen met IEDERS werkelijkheid die MIJ kent. Dan doe je dus iets goed fout tijdens recruitment als je die conclusie trekt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
De reden komt niet overeen met jouw werkelijkheid. Zij hebben dat geconstateerd en ja, je mag het er niet mee eens zijn en dan kun je je kop in het zand steken en contact opnemen met het bedrijf, maar die baan krijg je sowieso niet meer. Je bent gewoon geen match, ondanks je competenties. Niks aan te doen, op naar de volgende.
Ja, check de hyperlink in de OP van dat topic.quote:
Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:20 schreef bulbjes het volgende:
Weten jullie hier iets over werken bij de NS? Bij de vacatures 'hoofdconducteur' en 'Medewerker Service&Veiligheid' staat dat je over eigen vervoer moet beschikken om binnen 45 min. op de standplaats te zijn.
Bedoelen ze hier perse een rijbewijs/ eigen auto mee of zou het ook een fiets mogen zijn? Ik kan namelijk met de fiets binnen 45 min. op 4 NS stations zijn...
Maarja ben dan wel gebonden aan die 4 stations (die allemaal binnen 20 km van elkaar liggen).
Ik weet niet of je 1 standplaats krijgt of dat je standplaats wisselt en je dan verschillende standplaatsen krijgt die meer dan 20 km uit elkaar liggen. In dat laatste geval is geen auto hebben natuurlijk wel een probleem....
Weten jullie hoe dat zit? Heb ze al geprobeerd te bellen maar ze zijn niet bereikbaar ivm te grote drukte met vragen.
Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt....quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:48 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.
Bij de ene aanrijding met een persoon waarbij ik helemaal voorin de trein zat zag ik zowel conducteur als machinist buiten lopen. Maar goed, dat hangt misschien ook van de machinist af.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef bulbjes het volgende:
Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt....Lijkt me idd ook niet zo lekker als dit klopt.
Da's vervelend.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter
Wordt de vacature niet door meerdere bureaus of rechtstreeks door het bedrijf aangeboden? Dan kun je die ene recruiter omzeilenquote:Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter
Is dat niet gewoon dezelfde functie die door interpretatie verschillen van de externe werbing net iets anders gepubliceerd wordt?quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Da's vervelend.
Ik zie bij bedrijven waar ik kijk veel "dubbele" vacatures voorbij komen waarbij de functie en functiebeschrijving slechts minimale verschillen laat zien. Heeft het in dat geval zin om op beide te solliciteren?
Het is ook een rottijd om in het notariaat aan de slag te gaan; zeker als beginnend kandidaat omdat je dan nog aan de beroepsopleiding moet beginnen en dus niet meteen 'vol' aan de slag kan (als in dat je gewoon nog heel veel in de praktijk moet leren en niet meteen besprekingen kan gaan doen).quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:01 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik zie juist om me heen dat heel veel oud-klasgenoten ook enorm moeite hebben om aan het werk te komen in het notariaat. Eentje is het gelukt na 7 maanden solliciteren, een ander is een eigen bedrijf begonnen (eenmanszaak, iets met ontwerpen) en twee anderen waar ik nog contact mee heb zijn een tweede master gaan doen (fiscaal recht en strafrecht geloof ik).
Staat op de website van het bedrijf zelf, dus dat zou het niet moeten zijn.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon dezelfde functie die door interpretatie verschillen van de externe werbing net iets anders gepubliceerd wordt?
En jij nog veel succes gewenst verder!quote:Op zondag 16 september 2012 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nu zelfs al gesolliciteerd op een part-time functie van 20 uur. Maar ja, wel bij een zeer comfortable semi-overheid instelling met zeer goede secundaire voorwaarden. Dan ben ik wellicht nog maar half werkloos als het wat wordt
Inderdaad, dit is de slechte ervaring die ik heb met de verkoop, maar dat viel meestal ook op in de vacatures. Jammer genoeg lijken de meeste van de strenge vacatures het verschil niet te kennen tussen een verkoper en een bediende.quote:Op zondag 16 september 2012 14:40 schreef Rhalius het volgende:
Probleem in de verkoop is vaak dat ze een agressieve verkoper willen en niet iemand die oprecht klanten wil helpen. Ze kijken te vaak naar snelle winst in plaats van lange termijn.
Ja, dat weet ik uiteraard zelf ook en ik zou niet graag een opdringerige verkoper spelen. Helaas willen werkgevers dit wel vaak...quote:Op zondag 16 september 2012 15:11 schreef Rhalius het volgende:
Dat klinkt wel als een leuke baan, en dat is ook waar het in de verkoop om hoort te gaan.
Klanten willen geen opdringerige verkopers, zeker met internet winkels zo erg in opkomst is het belangrijk dat je klanten op een vriendelijke en ongedwongen manier kan helpen. Ze beslissen immers zelf over hun portemonee, en goede service brengt klanten terug.
En door een vriendelijk praatje met klanten te maken kom je er vanzelf achter waar ze interesse in hebben, en dan kan je artikelen aanprijzen die daarbij passen.
Geluk dat je in belgië woont, in Nederland mag je zo'n keuze niet maken als je bijstand wilt behouden dan moet je op alles solliciteren.quote:Op zondag 16 september 2012 14:14 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik heb nog maar eens op een winkelbediende-functie gesolliciteerd waar de voorwaarden me niet zo streng leken en ik zag het woord "ervaring" zelfs nergens staan.
Niet geschoten is altijd mis.
Nu ben ik met een andere vacature bezig waar het zelfs nog beter is. Enkel de "normale" verwachtingen: verzorgd uiterlijk, klantvriendelijk zijn, doorwerken en hulpvaardig zijn. Ervaring is zelfs niet van belang. Waren er zo maar meer vacatures!
Voortaan kies ik in de verkoop enkel nog dit soort vacatures uit. Ik heb té veel negatieve ervaring met "strenge" vacatures en de te veel en te onrealistische verwachtingen erbij.
Are you kidding me?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga er ook in geloven
Ik werd een maand geleden bijvoorbeeld afgewezen bij Nationale Nederlanden, maar dat was gewoon een helder inhoudelijk verhaal. De competenties die ze het meest belangrijk zeiden te vinden had ik inderdaad niet. Nou ja... ok.
In DIT geval klopt er gewoon geen ruk van. Ik heb notabene in het gesprek nog een anekdote verteld dat ik ooit iemand ontslagen heb omdat die 5 minuten te laat was en dat ik heel erg hecht aan afspraken... en dan word je afgewezen omdat je 'te snel buigt bij confrontatie'... uhuh.
Ik weet hoe je je voelt; heel triest allemaal. Daarom kun je doen best doen zoals ik en gewoon proberen te solliciteren op minder strenge vacatures.quote:Op zondag 16 september 2012 20:14 schreef FerryNL het volgende:
Ik solliciteer al maanden voor een functie in een winkel, maar telkens wordt ik afgewezen omdat ik geen ervaring heb of te oud ben. Het lijkt mij echt super leuk om in een winkel te werken. Ben al helemaal geen kantoortype en wil juist lekker in een winkel staan en dingen verkopen aan mensen.
Maarja dat lukt helaas niet zonder diploma of ervaring in die sector.
Ok, dat had ik ook nog niet gezien... Ik vind het ook maar een beetje stom eigenlijk. 5 minuten...?quote:
Ik werk op dit moment maar weer in de horeca, omdat ik gewoon nergens anders word aangenomen. Maar het is wel ooit de bedoeling dat ik echt een keer uit de horeca wil en iets anders wil gaan doen.quote:Op zondag 16 september 2012 20:41 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt; heel triest allemaal. Daarom kun je doen best doen zoals ik en gewoon proberen te solliciteren op minder strenge vacatures.
Dat zou heel jammer zijn.quote:Op zondag 16 september 2012 20:51 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik werk op dit moment maar weer in de horeca, omdat ik gewoon nergens anders word aangenomen. Maar het is wel ooit de bedoeling dat ik echt een keer uit de horeca wil en iets anders wil gaan doen.![]()
Ik zou echt in een winkel willen werken als verkoper of misschien bij een bedrijf als inkoper (dat je meer achter de schermen bezig bent met inkopen en bestellingen). Maarja daar heb ik dus geen ervaringen mee, en zou ik toch eerst naar school moeten om een diploma te behalen.![]()
Maar het is inderdaad heel moeilijk en dat zal nog wel een paar jaar blijven
Nee.quote:
quote:Op zondag 16 september 2012 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee.
Situatie: Callcenter. 9 uur gaan de lijnen open. Wanneer mensen te laat zijn betekent dit direct oplopende wachttijden en verneukte SLA. Wanneer je iemand via een uitzendbureau hebt die in zijn eerste week voor de 2e keer te laat is en op mijn vraag "Waarom ben je weer te laat" reageert met "Maar 5 minuten man, relax" die kan direct naar huis.
En eerlijk gezegd vind ik het wel schokkend dat mensen hier verbaast reageren dat te laat komen tot ontslag kan leiden. Ja... ook 5 minuten te laat. Je hebt maar te zorgen dat je op tijd bent. Zegt wat over je arbeidsmoraal.
En midden in de winter wanneer er plotseling een dik pak sneeuw valt of KNMI een weeralarm geeft is het anders.
Wanneer wel kan je beter vragenquote:Op zondag 16 september 2012 22:09 schreef bulbjes het volgende:
Werkt Werk.nl bij jullie op t moment naar behoren? Bij mij is ineens mn sollicitatieperiode verplaatst naar 'verlopen' terwijl de periode nog tot 19/09 loopt (en ik al meer dan 4 sollicitatie-activiteiten verricht heb) :S Ook staat er geen nieuwe sollicitatieperiode voor me klaar bij m'n taken (maarja, oude was ook officieel nog niet verlopen). Kan nu dus niks doorgeven![]()
Ook de vorige sollicitatieperiode staat ineens onder het kopje verlopen, terwijl ik in die periode 4 keer gesolliciteerd heb. De sollicitaties die ik heb verricht van deze en vorige periode zijn overigens nog wel gewoon te zien als je dan bij 'acties' of zoiets kijkt.
Meer mensen dit probleem? Ik hoop maar het dat een foutje in het systeem is.
En niet dat ze die periodes op verlopen hebben gezet omdat ze vinden dat ik te weinig solliciteer. Ik heb namelijk in de vorige periode slechts 4 keer een sollicitatie-activeit gedaan, waarvan geloof ik 3 in de laatste week. Bovendien zat er geen enkele 'echte sollicitatie' bij, maar waren het alleen netwerkgesprekken en inschrijvingen.
Maarja als ze vinden dat ik te weinig solliciteer dan moeten ze er maar duidelijk neerzetten dat je minimaal 1 keer per week moet solliciteren ipv 4 keer in de periode (als dat zo is), en dan moeten ze maar duidelijk neerzetten dat een inschrijving of netwerkgesprek niet onder de sollicitaties valt (als dat zo is). Want nu staat dat onder 'sollicitatie-activiteiten' dus ga ik er vanuit dat alles wat onder dat kopje staat ook daadwerkelijk als 'sollicitatie-activiteit' wordt gezien en meeteld....
Is een doe-het-zelfzaak of telecomwinkel niks? Daar zullen ze toch sneller mannen aannemen lijkt mij.quote:Op zondag 16 september 2012 21:09 schreef Rhalius het volgende:
Ik bel al enige tijd op zoek naar werk in een winkel maar het is er gewoon niet in de buurt van Gorinchem. Af en toe is er een vacature, ik heb ook meerdere malen een rondje open sollicitaties gedaan maar het lijkt niet veel te helpen. Soms wel tweede geworden van de 20 sollicitanten maar daar heb ik nog geen baan mee.
Ik reageer eigenlijk ook wel op vacatures voor vrijwel elk soort winkel omdat er momenteel niet de gelegenheid is om specifiek te zoeken.
Kleding en schoenen worden mannen helaas niet vaak voor aangenomen en daar geef ik ze ergens ook wel gelijk in. Zowel mannen als vrouwen geven de voorkeur aan kledingsadvies van een vrouw.
quote:Op maandag 17 september 2012 11:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar mocht je op zoek zijn naar watvoorwerkdanook en niets kunnen vinden pm mij dan aub. Meerdere locaties en meerdere functies.
Als dit niet mag (riekt toch naar spam, he?) dan zal ik het meteen weghalen.
Vanwege 'budget'quote:Op maandag 17 september 2012 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
En waarom willen ze je niet direct in dienst hebben?
Dat sowieso, ik werk natuurlijk ook gewoon liever. Ik durf eigenlijk op dit moment geen eisen te stellen wat betreft een uiteindelijk vast dienstverband. Ze hebben er al bij gezegd dat ze via de payroll constructie mij in totaal 8 contracten kunnen bieden, zolang de tijdslijn van 3 jaar niet overschreden wordt (want dan moeten ze alsnog een vast contract aanbieden).quote:Op maandag 17 september 2012 14:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ideaal is het niet, maar beter dan helemaal geen baan. Ik zou wel afspraken maken dat wanneer het budget weer wat ruimer wordt je alsnog vast in dienst kan komen.
Ja, maar de vraag is of ze je willen aannemen, want ik heb ook veel telefoontjes gehad van interims met 0 resultaat.quote:Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, bij sommige lijkt het nooit mee te zitten, zelf zit ik in de luxe positie dat ik gestalked word door recruiters, even getelt, 11 concrete aanbiedingen in 3 maanden.
Ehm ja dit zijn hele concreet zoekende recruiters het aantal mensen met mijn aantal jaren ervaring en kennis van pakketten kom je niet zo heel veel tegen. De bedrijven waarvoor ze recruiten zijn ook bijna altijd wel weer bekenden omdat het maar om een bureau of 20 gaat die dit soort zaken implementeren.quote:Op maandag 17 september 2012 18:14 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, maar de vraag is of ze je willen aannemen, want ik heb ook veel telefoontjes gehad van interims met 0 resultaat.
Dat heb ik ook vaak gehad, laat ik jullie een tip geven: Solliciteer altijd binnen 1 of 2 dagen op vacatures die je ergens ziet! Ik liet het wel eens een week liggen en dan waren ze al verder in de rondesquote:Op maandag 17 september 2012 17:25 schreef Little_Dolls het volgende:
Wéér eens op een vacature gesolliciteerd die sinds vorige week ingevuld is.............AAAAAAAAAARGH
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ben je dan zo dringend op zoek dat je zovaak al concrete aanbiedingen krijgt? Ik wimpel ze meestal wel af voordat ze een concrete aanbieding doenquote:Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, bij sommige lijkt het nooit mee te zitten, zelf zit ik in de luxe positie dat ik gestalked word door recruiters, even getelt, 11 concrete aanbiedingen in 3 maanden.
Nee ik ben helemaal niet aan het zoekenquote:Op maandag 17 september 2012 18:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ben je dan zo dringend op zoek dat je zovaak al concrete aanbiedingen krijgt? Ik wimpel ze meestal wel af voordat ze een concrete aanbieding doen.
Ik snap niet waarom ze die vacatures online laten staan... Er zijn wel meer klachten over, maar ja, wat doen ze weer... Erbij staan en ernaar kijken.quote:Op maandag 17 september 2012 18:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaak gehad, laat ik jullie een tip geven: Solliciteer altijd binnen 1 of 2 dagen op vacatures die je ergens ziet! Ik liet het wel eens een week liggen en dan waren ze al verder in de rondes.
ik heb een soortgelijke situatie in 2008 aan de hand gehad, maar toen bleek dat dat niet mocht en dat ik geen recht zou hebben op een uitkering omdat ik dan gewoon nog in vaste dienst was. Dat was van vast contract naar een tijdelijk contract bij een andere BV van de holding.quote:Op maandag 17 september 2012 13:36 schreef pamper het volgende:
Ik wil hier graag even een vraag neerplempenSorry alvast als ik hier fout zit
![]()
Mag een werkgever je via een payroll organisatie in dienst nemen, als zij je eigenlijk een vast contract moeten aanbieden (na 3 tijdelijke contracten)? Kan dit eventuele gevolgen hebben voor een toekomstige uitkering?
Die dingen worden her en der doorgelinkt en doorgeplaatst. Het is aan jou om er op tijd op te reageren, dus dagelijks een rondje doen langs alle vacaturesites en reageren op de vacatures die je denkt te kunnen. Als je te laat bent is dat niet hun schuld hèquote:Op maandag 17 september 2012 18:32 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze die vacatures online laten staan... Er zijn wel meer klachten over, maar ja, wat doen ze weer... Erbij staan en ernaar kijken.
Het is hun taak en verantwoordelijkheid om hun vacatures er op tijd af te halen; punt.quote:Op maandag 17 september 2012 18:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die dingen worden her en der doorgelinkt en doorgeplaatst. Het is aan jou om er op tijd op te reageren, dus dagelijks een rondje doen langs alle vacaturesites en reageren op de vacatures die je denkt te kunnen. Als je te laat bent is dat niet hun schuld hè.
Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houdenquote:Op maandag 17 september 2012 20:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is niet de core business van werkgevers om werkzoekende gelukkig te houden he
Hoezo? En inderdaad is dat ook niet de core-business van een werkgever.quote:Op maandag 17 september 2012 20:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houden.
Dus wat leert dit je?quote:Op maandag 17 september 2012 20:03 schreef lyolyrc het volgende:
Het lijkt me wel in het belang van werkgevers om niet nog lastiggevallen te worden met brieven als je de gesprekkenrondes al hebt gestart.
Als ik kijk bij mijn werkgever (en ik hoor het ook van anderen in mijn omgeving) moeten steeds minder mensen steeds meer werk doen. Uit het oogpunt van kostenbesparingen. Er is minder tijd over voor 'ontplooiingsactiviteiten', je doet alleen nog maar de dingen die écht moeten omdat je aan andere zaken niet meer toekomt. Hierdoor wordt werken minder leuk. En we mogen blij zijn als komend jaar de salarissen net zoveel als de inflatie stijgen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoezo? En inderdaad is dat ook niet de core-business van een werkgever.
Maar niet op tijdquote:Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Werkgevers halen vervulde vacatures gewoon van -hun- website af.
Ik hoop niet dat ik hier nu je 'bubble burst' maar eh... dit is over de gehele arbeidsmarkt het geval.quote:Op maandag 17 september 2012 20:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als ik kijk bij mijn werkgever (en ik hoor het ook van anderen in mijn omgeving) moeten steeds minder mensen steeds meer werk doen. Uit het oogpunt van kostenbesparingen. Er is minder tijd over voor 'ontplooiingsactiviteiten', je doet alleen nog maar de dingen die écht moeten omdat je aan andere zaken niet meer toekomt. Hierdoor wordt werken minder leuk. En we mogen blij zijn als komend jaar de salarissen net zoveel als de inflatie stijgen.
Klinkt stom om hier notabene in een werkzoekendentopic over te klagenmaar het is wel een reden waarom ik wat anders wil gaan doen. De branche waarin ik werk holt een beetje achter de crisis aan, we hebben er vrij laat last van gekregen, maar ik denk dat het ook nog wel een tijd voortduurt voordat het weer beter wordt.
Haha nee hoorquote:Op maandag 17 september 2012 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ik hier nu je 'bubble burst' maar eh... dit is over de gehele arbeidsmarkt het geval.
Het is in ieder geval niet iemand anders verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 17 september 2012 20:11 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Elke keer teleurgesteld worden is niet erg dus?
Dat is ook een van de redenen waarom ik veel minder geneigd ben om te reageren op een (nep)vacature van W&S-bureaus. Een vacature van zo'n bureau waarop ik had gereageerd staat nog op de website, nota bene met de naam van de eigenlijke werkgever erbij.quote:Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus wat leert dit je?
Zijn dus gewoon spookvacatures en die zullen met name bij wervingsbureaus staan om hun database te vullen.
Werkgevers halen vervulde vacatures gewoon van -hun- website af.
Een vacature wordt toch niet uit het niets online gezet? Er is toch iemand verantwoordelijk?quote:Op maandag 17 september 2012 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet iemand anders verantwoordelijkheid.
Ja, maar dat jij je teleurgesteld voelt als hij vervult is is niet hun verantwoordelijkheid of schuld. Als ze hem online willen laten staan laten ze hem online staan.quote:Op maandag 17 september 2012 20:17 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Een vacature wordt toch niet uit het niets online gezet? Er is toch iemand verantwoordelijk?
Een bedrijf heeft ook te maken met het hoog houden van een reputatie en met tijd die door (PZ-)medewerkers gestoken moet worden in het wegwerken van de sollicitaties en vragen naar aanleiding van de vacature. Op marktplaats word jij alleen beoordeeld op hoe een transactie verloopt, niet op die negeeracties van jou.quote:Op maandag 17 september 2012 20:19 schreef Thrilled het volgende:
Voelt iedereen zich hier geroepen om een advertentie van marktplaats te halen als je je product hebt verkocht? ik laat hem ook altijd wegkwijnen en negeer de reactiesben eigenlijk net zo erg..
Nee, het zal hun bedoeling zijn dat we er heel blij van worden zeker!quote:Op maandag 17 september 2012 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar dat jij je teleurgesteld voelt als hij vervult is is niet hun verantwoordelijkheid of schuld. Als ze hem online willen laten staan laten ze hem online staan.
Laat me raden, je bent onder de 25?quote:Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Nee, het zal hun bedoeling zijn dat we er heel blij van worden zeker!
De vraag is wat voor nut het heeft hem online te laten staan...
Het is niet leuk, maar omgaan met deze teleurstelling is onderdeel van je werk als je werkzoekende bent. Anders neem je deze boodschap onbewust mee naar je volgende sollicitatie en straal je het uit. Het is dus helemaal niet vreemd om bijv een baaldag in te lassen waarop je niet zoekt maar gewoon wat leuks gaat doen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Nee, het zal hun bedoeling zijn dat we er heel blij van worden zeker!
De vraag is wat voor nut het heeft hem online te laten staan...
Laat me raden, hoe lang ben jíj werkloos? Minder dan een jaar, laat staan een half jaar, een paar maanden?quote:Op maandag 17 september 2012 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent onder de 25?
Nogmaals, jij lijkt de schuld voor jouw rotgevoel consequent in de schoenen van anderen te willen schuiven. Die zijn niet verantwoordelijk.
En heel vaak staan vacatures niet op de website bij de werkgever zelf, maar bij werving & selectie. En die laten ze vaak simpelweg langer staan om meer cv's in hun database te krijgen.
What the fuck? natuurlijk niet, die vacatures worden allemaal doorgelinkt, dus als een vacature niet meer actueel is kan het soms weken duren voordat ie van alle vacaturesites af is. Het is jouw taak om dezelfde week dat de vacature online komt er op te solliciteren. Je hebt toch genoeg tijd als 'stempelaar' of 'bijstandstrekker' zoals wij dat in Nederland noemen.quote:Op maandag 17 september 2012 19:58 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het is hun taak en verantwoordelijkheid om hun vacatures er op tijd af te halen; punt.
Een vacature die vorige week al is ingevuld moet nu toch niet meer online staan?! Door zo iets stoms worden werkzoekenden weer eens teleurgesteld!
Dit topique is bedoeld om werklozen aan het werk te helpen. En dus moet je soms even een schop onder je kont krijgen, want als je een verwijtende houding aanneemt krigj je nooit een baan en ben je over een jaar nog steeds werkloos. En dan denkt iedereen 'waarom is dat meisje van in de 20 nog steeds werkloos, ze is jong, slim en weinig veeleisend, maar ze heeft de verkeerde instelling. Als je van die verkeerde instelling afkomt heb je zo een baan (en ja misschien is dat in tilburg of eindhoven waar je misschien niet wilt werken maar dan heb je tenminste een baan en hoef je niet meer te stempelen)quote:Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:
Dit topic is bedoelt voor werklozen om vacatures te delen, maar ook om hun hart eens te luchten en elkaar te steunen. Dat staat toch duidelijk in de OP?
Dat ligt dan aan jou denk ik, bij ons zijn werknemers vaak vele tonnen waard alleen al aan kennis die ze hebben, nog afgezien dat een gemiddelde werknemer bij ons zo een 150K omzet maakt per jaar. Ze zouden wel knettergek zijn om het personeel als vuil te behandelen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het lijkt ook niet meer de core business van werkgevers om hun werknemers gelukkig te houden.
Des te meer reden om je houding aan te passen, want daar ligt het blijkbaar aan.quote:Op maandag 17 september 2012 22:30 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Laat me raden, hoe lang ben jíj werkloos? Minder dan een jaar, laat staan een half jaar, een paar maanden?
Krijg jij maar eens constant afwijzingen naar je kop zonder de moed te verliezen in een jaar (ondertussen al meer!) tijd.
Nee ze HEBBEN inderdaad GEEN verantwoordelijkheid naar JOU. Het is niet HUN probleem dat JIJ je eraan stoort. Zolang je blijft denken dat iemand anders verantwoordelijk is voor JOUW geluksgevoel zal je steeds verbitterder raken.quote:Nu weer, een vacature die doodleuk alweer ingevuld was. Maar ja, dat is hún verantwoordelijkheid toch zeker niet hé, als die er niet op tijd afgehaald wordt?!![]()
Het valt mij op dat de huidige generatie jong volwassenen áltijd vind dat er IEMAND verantwoordelijk is voor wat hun overkomt. En dat is simpelweg niet zo.quote:Ja, ik ben onder de 25... en nu?!Bevooroordeel je automatisch personen onder de 25, misschien? Heel triest als dat zo zou zijn.
Ja inderdaad.quote:Nee, andere zijn niet verantwoordelijk... Alleen ikzelf, niet? Ik zal voor mijn eigen ongeluk verantwoordelijk zijn...![]()
Natuurlijk mag je gefrustreerd zijn en natuurlijk mag je daar over klagen. Maar dáárna ga je weer verder met de schouders eronder en probeer je weer een positieve instelling te vinden. Ik heb van jou -geen enkele- postieve post gelezen. Alleen maar frustratie en negativiteit. En continue gescheld op ALLES wat met werk te maken heeft. Als je die attitude niet veranderd ben je over een jaar nog werkloos.quote:Iedereen die langdurig werkloos is kan over deze frustratie meespreken. Vraag maar rond, of kijk maar rond in dit topic. (Waarschijnlijk is een groot deel users al vertrokken aangezien ze gewoon niet meer durven posten hier, en met reden...)
Ja hoor, maar ga je dan ook eens proberen opbouwend te zijn?quote:Waarom ben ik eigenlijk ook weer in dit topic komen posten...Het is toch altijd wat. Eerst Maanvis (die dan zelf nog niet eens werkloos is) en nu jij precies. Kan een mens hier nu niet eens gewoon stoom komen afblazen zonder commentaar te krijgen? Dit is trouwens tegen iedereen bedoelt die zich hieraan schuldig lijkt te maken.
Joh, je HOEFT niets met de tips te doen hoor.quote:Dit topic is bedoelt voor werklozen om vacatures te delen, maar ook om hun hart eens te luchten en elkaar te steunen. Dat staat toch duidelijk in de OP?
Misschien dat een mens hier ook wil komen posten omdat zijn omgeving het "gezeur" over geen werk vinden beu is en denkt hier wél wat frustraties kwijt te kunnen omdat hij veronderstelt hier lotgenoten te vinden? (Frustraties uiten wordt blijkbaar ook vaak niet begrepen hier, wat toch de bedoeling van dit topic zou moeten zijn... maar nee, het ligt toch allemaal aan ons, niet? We zijn negatief en alles is toch zo simpel en vanzelfsprekend om werk te vinden...!)![]()
![]()
iedereen
Het ligt aan het bedrijf, niet aan de werknemer. Het geldt niet alleen voor mij maar voor de hele organisatie. Wij beginnen de crisis nu te voelen en het bedrijf weet nog niet goed hoe het ermee om moet gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan jou denk ik, bij ons zijn werknemers vaak vele tonnen waard alleen al aan kennis die ze hebben, nog afgezien dat een gemiddelde werknemer bij ons zo een 150K omzet maakt per jaar. Ze zouden wel knettergek zijn om het personeel als vuil te behandelen.
Bij ons voelen we crisis ook wel, je kunt het echter ook als bedrijf positief insteken door sowieso open kaart te spelen, bij ons worden cijfers openlijk gepresenteerd en word duiding gegeven wat goed gaat en niet. Bepaalde dingen worden klein beetje teruggeschroeft, dus bijvoorbeeld cursussen en congressen wat behoudender. Iedereen kan daar begrip voor opbrengen omdat duidelijk is waarom dit gedaan word. Overigens ligt de keuze altijd bij de werknemer, niemand is verplicht om voor bedrijf X te gaan werken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het ligt aan het bedrijf, niet aan de werknemer. Het geldt niet alleen voor mij maar voor de hele organisatie. Wij beginnen de crisis nu te voelen en het bedrijf weet nog niet goed hoe het ermee om moet gaan.
Mijn bedrijf moet de positieve insteek nog vindenquote:Op dinsdag 18 september 2012 09:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons voelen we crisis ook wel, je kunt het echter ook als bedrijf positief insteken door sowieso open kaart te spelen, bij ons worden cijfers openlijk gepresenteerd en word duiding gegeven wat goed gaat en niet. Bepaalde dingen worden klein beetje teruggeschroeft, dus bijvoorbeeld cursussen en congressen wat behoudender. Iedereen kan daar begrip voor opbrengen omdat duidelijk is waarom dit gedaan word. Overigens ligt de keuze altijd bij de werknemer, niemand is verplicht om voor bedrijf X te gaan werken.
quote:Naar aanleiding van uw sollicitatie moeten wij u meedelen dat ter vervulling van een functie binnen ons bedrijf de keuze helaas niet op u is gevallen. Reden voor dit besluit is dat <bedrijf> alleen sollicitanten een dienstverband aanbiedt, die in het bezit zijn van een volwaardig HBO of Universitair diploma.
Wat zouden ze verstaan onder een niet volwaardig diploma?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Werkervaring telt niet meer mee tegenwoordig.
Onderscheid wordt vaak als eerste gemaakt op diploma's als je nog wat jonger bent. Ze lopen genoeg goede kandidaten mis op deze manier, maar dat schijnt niet te deren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, diverse vakgerichte cursussen op HBO niveau denk ik.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat zouden ze verstaan onder een niet volwaardig diploma?
En ik ben zelfs 42 met 23 jaar werkervaring.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:23 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Onderscheid wordt vaak als eerste gemaakt op diploma's als je nog wat jonger bent. Ze lopen genoeg goede kandidaten mis op deze manier, maar dat schijnt niet te deren.
Logica?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
het bedrijf logica neemt alleen mensen aan met een HBO of universitair diploma, klonk bekend dusquote:
Ow zo! Nee CIMsolutions.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het bedrijf logica neemt alleen mensen aan met een HBO of universitair diploma, klonk bekend dus
je laat er iig geen gras over groeien. Vanaf oktober was jij toch werkloos?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nog 10 sollicitaties uitstaan nu. De oudste een week geleden verstuurd.
Nee 3 Juli Het Gesprek gehad. Kantonrechtersformule met een pro-forma zitting. Per 1 Augustus geen werk meer. Recht op een uitkering vanaf 1 September.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je laat er iig geen gras over groeien. Vanaf oktober was jij toch werkloos?
Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tot nu toe ben ik altijd op werkervaring ergens binnengekomen, ook waar ik nu werk. Maar mijn overtuigingskracht, inschattingsvermogen en vlotte babbel wanneer het op sollicitatiegesprekken aankomt hebben daar natuurlijk ook aan meegeholpen.
Feit is dat ik tot nu toe altijd binnen 1-3 maanden een nieuwe baan heb weten te vinden en dat heeft voor een groot deel te maken met mijn inzet, inschattingsvermogen en werkervaring.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:30 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jezus wat een eikel ben jij toch. Ik lees hier wel eens mee en je zat maanden te zeuren dat je werkloos was en nu kom je even de gevierde man uithangen.
Word postbezorger!quote:Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.
wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?quote:Geachte heer ....,
Het is nu vier weken later en ik heb nog niets vernomen. Kan ik dit als een afwijzing beschouwen? Omdat mijn achtergrond vrijwel naadloos aansluit bij jullie wensen, zou ik toch graag een orienterend gesprek willen.
Met vriendelijke groet,
hi_flyer
Zeker weten. Komt veel te ruw over. Bijna aanvallend. Maak er iets positievers van (al hoef je dat zelf niet te zijn, het komt wel netter over op die organisatie).quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Hoe vraag ik wat de status is?
Ik heb nu:
[..]
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?
quote:Geachte heer ...,
Op 22 augustus heb ik een ontvangstbevestiging gekregen van mijn sollicitatie. Het is nu vier weken later en ik ben benieuwd naar de status van deze vacature. Gezien mijn achtergrond ben ik ervan overtuigd dat ik een waardevolle aanvulling voor uw organisatie ben. Graag zou ik hierover van gedachten willen wisselen in een gesprek.
Met vriendelijke groet,
hi_flyer
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?quote:Op donderdag 20 september 2012 11:18 schreef Hi_flyer het volgende:
Maar ik vraag toch naar de status?
Dus niet alsnog om een gesprek vragen? Mijn achtergrond is echt een unique selling point, dus dat wil ik graag nog even onder de aandacht brengen.
Ja, maar blijkbaar zijn ze daar nog niet genoeg van doordrongenquote:Op donderdag 20 september 2012 11:48 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat had je dan toch ook in je CV kunnen zetten?
Dram dram dram.quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Vier weken geleden heb ik een ontvangstbevestiging ontvangen van een sollicitatie met de mededeling dat ze binnen twee weken laten weten of ze me willen uitnodigen voor een orienterend gesprek.
Ik heb nu:
[..]
Ik ben nogal direct en snel geirriteerd als men niks van zich laten horen. Laat ik dat nu teveel doorsijpelen?
Dát je informeert naar de status geeft al aan dat je niet van het afwachtende soort bent.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...
Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.
Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten.
voorbereider bij postnl, verdient meer dan bezorgenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:20 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 19 jaar en op zoek naar een bijbaan
ik heb al gesolliciteerd bij de volgende : Etos, Kruidvat, Albert Heijn, Hema. en nog steeds geen antwoord.
wat moet ik doen? weet iemand nog goede plekken voor een 19 jarige?
Dat de functie past is 1 ding. Maar wat belangrijker is, is of je in het team en bij het bedrijf past.quote:Op donderdag 20 september 2012 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Tja, het komt misschien wel wat arrogant over, dat geef ik toe. Maar tijdens het werkbegeleidingstraject dat mijn huidige werkgever aangeboden heeft, werd verteld dat dat prima kan. Een sollicitatiebrief eindigen met "ik vertrouw erop dat ik uitgenodigd word voor een gesprek" werd daar als voorbeeld gegeven. Ikzelf vind dat overigens wel erg ver gaan...
Echter, overkomen als een schuchter konijntje is ook niet de manier om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Je mag best overtuigd zijn van je kunnen. In dit geval (het is een klein wereldje) ben ik ervan overtuigd dat deze functie me past als een Italiaans maatpak.
Enfin, mailtje verstuurd en maar weer afwachten.
Zo herkenbaar en zo niet helpend.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:
- "Er is altijd werk te vinden" (het grootste cliché)
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?
- "Waarom laat je je niet omscholen?"
Een nieuwe opleiding volgen is financieel onhaalbaar momenteel.
- "Waarom verhuis je niet naar de randstad?"
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.
- "Dan wil je het waarschijnlijk niet graag genoeg."
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.
Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Nog een veel gehoorde: "De markt is weer aan het aantrekken, er zijn meer vacatures"quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Mag ik even klagen over al die, soms goedbedoelde, opmerkingen en "adviezen" die ik soms uit mijn omgeving krijg:
Er zijn altijd wel ergens openstaande vacatures inderdaad. Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk geschikt en enigszins realistisch om voor aangenomen te worden?
Verhuizen is financieel volstrekt onhaalbaar, bovendien heb ik hier een heel leven dat ik niet zomaar achter me kan laten.
Nee, natuurlijk niet, ik ben voor mijn lol werkloos. Lekker makkelijk praten voor iemand die nog nooit in deze situatie heeft gezeten en die altijd alles is komen aanwaaien.
Hebben hier meer langdurig werkzoekenden last van een totaal gebrek aan enig begrip uit je omgeving voor je situatie?
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Niet reageren, hij trolt.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:36 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Dan moet dat werk er wel zijn natuurlijk.
Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:29 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Nee geen last van. Sowieso ken ik eigenlijk niemand die werkeloos is. Ik kom dan ook uit een "gat" waar iedereen gewoon de mentaliteit heeft om gewoon altijd aan het werk te zijn en te blijven.
Klopt. Ik heb mijn afstudeeropdracht gedaan bij een gemeentelijke organisatie en daar mogen ze echt flink in hun personeel gaan snijden. Daar is echt te weinig productiviteit.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:03 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Klinkt logisch; een goede werkmentaliteit voorkomt dat organisaties ontslagrondes uitvoeren vanwege mindere financiele tijden.
Ik ging hier normaal gezien niet meer reageren, maar op deze post kon ik het toch niet laten. Ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die tegen deze onzinnige opmerkingen opbotst.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:54 schreef Bleekvoort het volgende:
Als je niets hoort dan willen ze je ook niet. Ik stuur een motivatie en als ik binnen 2 a 3 weken niets hoor dan ga ik er van uit dat het niets wordt. Heel simpel, je niet druk maken en gewoon verder solliciteren...quote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb nu:
[..]
Je bent ook pas 3 weken werkloos. Ik heb sollicitaties gehad waarbij pas na 5 a 6 weken een eerste reactie kwam.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:30 schreef silent_scream1 het volgende:
Ik kom mij trouwens ook hier aansluiten want ik ben sinds 1 september ook helaas werkloos geworden. Ben nu weer hard op zoek naar een nieuwe baan in Marketing en/of Communicatie maar laat dat nou juist een vakgebied zijn waar de banen echt niet voor het oprapen liggen (althans niet in het zuiden van het land en verhuizen is geen optie). Ik heb wel al diverse brieven verstuurd, gebruik gemaakt van mijn netwerk/Linkedin etc. maar echt vlotten wil het helaas niet...
quote:Op vrijdag 21 september 2012 23:36 schreef Bleekvoort het volgende:
Nog meer onbegrip uit mijn omgeving:
Als ik simpele uitzendklusjes doe om het hoofd boven water te houden wordt daar op neergekeken: "WTF, je gaat toch niet schoonmaken?"
Maar als ik me beklaag over het feit dat ik maar geen werk kan vinden krijg ik te horen: "Er is altijd werk te vinden, je moet niet zo veeleisend zijn en ook dingen onder je niveau aannemen."
CNC Is veel werk in, tenminste als ik de vacatures in mijn omgeving nog goed in m'n hoofd heb zitten.quote:Op zondag 23 september 2012 20:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Stel dat ik als persoon zonder enige technische achtergrond één van deze opleidingen doe, is dat gunstig voor banenkans of verspilde moeite en geld ... ?
Kwamen daar wel reacties op?quote:Op maandag 24 september 2012 12:56 schreef agentstarling het volgende:
nee dat is wel een goeie ik heb ook een paar mensen in mijn lijst die dat gedaan hebben. Wel even gericht je ervaring opnoemen en wat je wilt want mensen zijn heus niet altijd even goed op de hoogte van al jou doen en laten. Of misschien verwijzen naar je Linkedin?
Ja daar kwamen wel reacties op. Als je aan het solliciteren bent is Linkedin wel een goeiequote:Op maandag 24 september 2012 13:17 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Kwamen daar wel reacties op?
Linkedin heb ik overigens niet.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:32 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Het is ook een rottijd om in het notariaat aan de slag te gaan; zeker als beginnend kandidaat omdat je dan nog aan de beroepsopleiding moet beginnen en dus niet meteen 'vol' aan de slag kan (als in dat je gewoon nog heel veel in de praktijk moet leren en niet meteen besprekingen kan gaan doen).
Toevalligerwijs wel net gehoord dat er pas weer 2 kandidaten (1 pas afgestudeerd, 1 zeer ervaren) zijn aangenomen in mijn omgeving. Ik moet er wel bij zeggen dat je als beginner echt bereid moet zijn om aan de andere kant van Nederland te gaan wonen.
Veel tips kan ik je niet geven omdat ik al aanneem dat je de vacaturebanken wel in de gaten zult houden. Misschien ken je mensen die wel in het 'wereldje' werken en die kunnen aangeven welke kantoren relatief goed lopen? En dan daar een open sollicitatie naar sturen?
Het kantoor dat dus die 2 heeft aangenomen heeft namelijk die vacatures niet openbaar gemaakt via de normale kanalen.
Anders juridische medewerker bij gemeenten, provincie, waterschap? Is een 2e master doen voor jou geen optie? Ik hoor dat de combi fiscaal echt aangeraden wordt. Heb je geen stages gelopen? Kun je misschien ergens, desnoods onbetaald 1/2 dagen in de week helpen? Wellicht bouw je zo een groter netwerk op om zo misschien ergens binnen te rollen?
Moet je echt bezig zijn met netwerken, best lastigquote:Op maandag 24 september 2012 13:20 schreef agentstarling het volgende:
[..]
Ja daar kwamen wel reacties op. Als je aan het solliciteren bent is Linkedin wel een goeie
Hoe lang heb je nog WW? Hoe is het met ET, btw, heeft zij alweer wat gevonden?quote:Op maandag 24 september 2012 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
En nog maar 9 open sollicitaties over. Eerlijk gezegd zitten er daar misschien 3 tussen waar ik mezelf een redelijke kans geef. de rest is schieten met hagel in de hoop dat je wat raakt.
Dat moet je dan ook niet pas beginnen te doen als je zelf al werkloos bent, maar op het moment dat je zelf nog werkt. Netwerken = tweerichtingsverkeer.quote:Op maandag 24 september 2012 13:42 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Moet je echt bezig zijn met netwerken, best lastig
De eerste 3 weken ww zijn overgemaakt. Ik heb recht op 24 maanden. Wat dat betreft staat de druk er niet vol op.quote:Op maandag 24 september 2012 13:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je nog WW? Hoe is het met ET, btw, heeft zij alweer wat gevonden?
Wtf dat vroeg je eerst ook alquote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmmm, stel dat ik als persoon zonder enige technische achtergrond één van deze opleidingen doe, is dat gunstig voor banenkans of verspilde moeite en geld ... ? CNC-vacatures zijn er volop de vinden merk ik ...
AH okquote:Op maandag 24 september 2012 14:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, maar vooralsnog geen duidelijkheid gekregen.
Ik zie voor mezelf geen meerwaarde in Linkedin. Ik heb geen zakelijke connecties en een profiel zonder "vrienden" komt niet bepaald goed over denk ik.quote:Op maandag 24 september 2012 13:20 schreef agentstarling het volgende:
[..]
Ja daar kwamen wel reacties op. Als je aan het solliciteren bent is Linkedin wel een goeie
Ja, ik heb wel enige interesse in het vakgebied. Al moet ik zeggen dat het relatief grote werkaanbod ook wel 'n drijfveer is in dit geval, omdat het in mijn huidige werksector simpelweg kut met peren is en het werk mij niet echt meer kan bekoren. Een technische achtergrond heb ik niet, en kan me voorstellen dat dat een belangrijke minpunt is. Ben momenteel met enkele technische bedrijven aan het mailen wat nu hun visie is op mijn plannen ... !quote:Op maandag 24 september 2012 14:30 schreef FerryNL het volgende:
[..]
AH ok![]()
Lijkt het je ook echt leuk om zoiets te doen? Wat is verder je achtergrond. Ik denk ook weleens om de techniek in te gaan omdat daar nog zoveel werk is te vinden, en ik ook meer een persoon ben om met m'n handen te werken. Maar ik denk dan meer aan het geld in plaats van of ik het ook echt leuk zal vinden![]()
Merk ook dat veel mensen nu toch weer andere dingen gaan leren om toch meer baangarantie te hebben. En dan zit je wel goed in de techniek als ik soms de verhalen hoor.
Jij hebt zo'n beetje alle branches wel overwogen inmiddelsquote:Op maandag 24 september 2012 14:30 schreef FerryNL het volgende:
[..]
AH ok![]()
Lijkt het je ook echt leuk om zoiets te doen? Wat is verder je achtergrond. Ik denk ook weleens om de techniek in te gaan omdat daar nog zoveel werk is te vinden, en ik ook meer een persoon ben om met m'n handen te werken. Maar ik denk dan meer aan het geld in plaats van of ik het ook echt leuk zal vinden![]()
Merk ook dat veel mensen nu toch weer andere dingen gaan leren om toch meer baangarantie te hebben. En dan zit je wel goed in de techniek als ik soms de verhalen hoor.
Hoezo kan je oude werkgever "dit niet bieden"? Wil je dat je nieuwe werkgever je studie gaat betalen?quote:Op maandag 24 september 2012 14:54 schreef Dimens het volgende:
Is het netjes om in een sollicitatiebrief je oude werk te vernoemen? Als in;
Na twee jaar te hebben gewerkt als [functie], wil ik ook een opleiding ernaast volgen. Mijn oude werkgever kon dit niet bieden en daarom ben ik opzoek naar een werkgever die dit wel kan.
Pffff gaan we weerquote:Op maandag 24 september 2012 14:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n beetje alle branches wel overwogen inmiddels.
Die kon mij niet meer dan 11 uur p/w geven.quote:Op maandag 24 september 2012 15:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoezo kan je oude werkgever "dit niet bieden"? Wil je dat je nieuwe werkgever je studie gaat betalen?
Is dit een pakkende opening van een sollicitatiebrief? Of is het te brutaal / arrogant?quote:Zoals ik u al in ons telefoongesprek duidelijk maakte, ben ik zeer geïnteresseerd in de functie van (willekeurige vacature). In deze sollicitatiebrief zal ik u uitleggen waarom.
Zit jij in de retail (verkoopspecialist) of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op maandag 24 september 2012 15:28 schreef Dimens het volgende:
Na twee jaar te hebben gewerkt als verkoopspecialist, wil ik ook een passende opleiding ernaast volgen. Mijn oude werkgever kon mij niet meer dan 11 uur per week werk bieden en daarom ben ik opzoek naar een werkgever die dit wel kan
Hoe is dit als regel? Kan dit? Is dit netjes om op te noemen?
Zat ja. Was eigenlijk de bedoeling dat dit er niet bij zou staan.quote:Op maandag 24 september 2012 16:00 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zit jij in de retail (verkoopspecialist) of begrijp ik het nu verkeerd?
Ik vind het wel kunnen. Al zou ik persoonlijk in plaats van "zal ik u uitleggen waarom" neerzetten "zal ik mijn motivatie toelichten" o.i.d.quote:Op maandag 24 september 2012 15:57 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Is dit een pakkende opening van een sollicitatiebrief? Of is het te brutaal / arrogant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |