abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 17:38:22 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116786755
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:33 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin is :D.
Balen :{
Ja hier word ik wel een beetje moedeloos van. Heb er zelfs nog een mailtje aan gewaagd om nogmaals te zeggen dat hun conclusie zo niet met mijn persoonlijkheid strookt dat ik ze gevraagd heb dat als dit écht de reden voor afwijzing is ze er goed aan doen nog een paar referenties te raadplegen omdat ze anders een goede match op verkeerde gronden afwijzen.

Nutteloos natuurlijk, maar ik vond dat ik er toch nog wat over moest zeggen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:46:40 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116786993
quote:
op nu.nl staat iets over tekorten :P
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:55:39 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116789100
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.

Ik ben afgewezen op twee competenties
1. Te veel woorden nodig om tot de kern te komen
2. Te veel meebuigen bij confrontaties

Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
kwam dat uit zo'n papi test oid?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 19:04:06 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116789396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

kwam dat uit zo'n papi test oid?
Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.
pi_116789431
quote:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.

Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
Yeah right, dit is toch echt weer om van te kotsen hé...

1. Als je dan te weinig zegt heb je weer niet genoeg interesse zeker
2. Als je je dan niet de les laat lezen bij confrontaties ben je weer arrogant of onbeleefd of weet ik veel wat?...

... en als het dat niet is verzinnen ze wel weer iets anders. :') 8)7 :(

Bende klootzakken toch allemaal. :r
Ik weet dat het moeilijk is en ik kan het zeker weten, maar probeer er niet te zwaar aan te tillen!
Ik ken je gevoel... ;(
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:10:08 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116789553
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.
zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 19:14:35 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116789706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.
Ik ga er ook in geloven :{
Ik werd een maand geleden bijvoorbeeld afgewezen bij Nationale Nederlanden, maar dat was gewoon een helder inhoudelijk verhaal. De competenties die ze het meest belangrijk zeiden te vinden had ik inderdaad niet. Nou ja... ok.

In DIT geval klopt er gewoon geen ruk van. Ik heb notabene in het gesprek nog een anekdote verteld dat ik ooit iemand ontslagen heb omdat die 5 minuten te laat was en dat ik heel erg hecht aan afspraken... en dan word je afgewezen omdat je 'te snel buigt bij confrontatie'... uhuh.
pi_116791063
quote:

Wat een bullshit zeg -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116793744
Tja, je zult nog wel meer rare afwijzingen krijgen, maar dat zo'n recruiter handenwrijvend achter zijn bureau zit te grinniken dat ie weer zo'n werkloze 'sukkel' heeft afgewezen geloof ik geen snars van. Waarom dan eerst twee gesprekken aangaan? Zoiets kost het bedrijf tijd en geld.

Jij vind jezelf geschikt voor die baan, zij kennelijk niet. De reden die ze geven is een stuk aannemelijker dan wat ik af en toe te horen heb gekregen. Niet te lang bij stilstaan en op naar de volgende sollicitatie.

Een anekdote vertellen dat je iemand de uitkering hebt ingetrapt omdat 'ie vijf minuten te laat was kan ook verkeerd worden opgevat. Misschien strookt dat wel helemaal niet met de mentaliteit op de werkvloer van dat bedrijf. Zou dat soort grappen volgende keer maar achterwege laten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 14-09-2012 20:56:43 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:01:38 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, je zult nog wel meer rare afwijzingen krijgen, maar dat zo'n recruiter handenwrijvend achter zijn bureau zit te grinniken dat ie weer zo'n werkloze 'sukkel' heeft afgewezen geloof ik geen snars van. Waarom dan eerst twee gesprekken aangaan? Zoiets kost het bedrijf tijd en geld.

Jij vind jezelf geschikt voor die baan, zij kennelijk niet. De reden die ze geven is een stuk aannemelijker dan wat ik af en toe te horen heb gekregen. Niet te lang bij stilstaan en op naar de volgende sollicitatie.

Een anekdote vertellen dat je iemand de uitkering hebt ingetrapt omdat 'ie vijf minuten te laat was kan ook verkeerd worden opgevat. Misschien strookt dat wel helemaal niet met de mentaliteit op de werkvloer van dat bedrijf. Zou dat soort grappen volgende keer maar achterwege laten.
Het gaat erom dat de reden die ze geven totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Die anekdote bevestigt dat juist.

Als ze me als reden hadden gegeven dat ik wellicht te bót was geweest voor de cultuur binnen de organisatie had ik er wel vrede mee gehad.

Ik heb dus geen probleem met afwijzing. Maar als je afwijzing 180 graden afwijkt van de werkelijkheid dan is er OF iets fout gegaan of je verteld me een leugen. Vertel me gewoon de waarheid over een afwijzing.

En ALLES wat je zegt kan verkeerd vallen. Als je een vraag gesteld wordt of je in staat bent confronterende beslissingen te nemen kan zo'n anekdote juist precies datgene zijn wat je moet vertellen nietwaar...
pi_116794458
De reden komt niet overeen met jouw werkelijkheid. Zij hebben dat geconstateerd en ja, je mag het er niet mee eens zijn en dan kun je je kop in het zand steken en contact opnemen met het bedrijf, maar die baan krijg je sowieso niet meer. Je bent gewoon geen match, ondanks je competenties. Niks aan te doen, op naar de volgende en wellicht hun feedback in je achterhoofd houden, al hebben sommige mensen de gave om andere mensen goed te kunnen peilen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:07:10 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
De reden komt niet overeen met jouw werkelijkheid. Zij hebben dat geconstateerd en ja, je mag het er niet mee eens zijn en dan kun je je kop in het zand steken en contact opnemen met het bedrijf, maar die baan krijg je sowieso niet meer. Je bent gewoon geen match, ondanks je competenties. Niks aan te doen, op naar de volgende.
De reden komt niet overeen met IEDERS werkelijkheid die MIJ kent. Dan doe je dus iets goed fout tijdens recruitment als je die conclusie trekt.

Natuurlijk krijg ik die baan niet. Maar mag ik daar niet verbolgen over zijn ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:10:21 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794636
Welke feedback? Hun feedback die niet klopt met wat verder IEDEREEN die mij kent en met mij gewerkt heeft weet? Wat dan? de volgende keer overcompenseren en juist de meer botte kant laten zien en dan afgewezen worden omdat je te bot bent?

En inderdaad hebben sommige mensen de gave om andere mensen goed te peilen. Deze recruiter duidelijk niet.
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:20:37 #118
384441 Lookyme
Just another day
pi_116795218
In oktober ben ik werkloos, ik zie er nu al tegenop. Ik ben 26 heb Horeca ondernemer/Manager (MBO) gestudeerd.

Mijn contract wordt niet verlengd doordat ze van mening zijn dat mijn ontwikkeling tot manager niet snel genoeg gaat(dat ik in hun ogen niet klaar ben om over een jaar om een managers functie te bekleden, dat ik dan op mijn tenen zou moeten lopen), ben op het moment assistent manager, nog voor een maandje. Daarin tegen hadden ze voor de rest niks op mij persoonlijk aan te merken. Altijd op tijd, maakte overuren mocht dat nodig zijn, kortom aan mijn inzet en enthousiasme lag het niet. Maar mijn ontwikkeling vonden ze niet voldoende. ik heb in mijn bedrijf dan ook wel een roerig jaar achter de rug, In acht maanden tijd 4 verschillende managers, het was nou eindelijk wat rustiger en kon ik me meer op mijn ontwikkeling richten in plaats van alleen maar hard werken zonder dat er tijd over bleef om in extra dingen te steken. Het had niet zo mogen zijn, maak alles wel netjes af. Ik zou het niet kunnen om het halfhartig af te maken al zou ik liever in een hoekje wegkruipen.

Nu zit het me allemaal nog iets wat hoog en heb ik geen idee wat ik nou hierna wil en/of ik wel in de horeca wil blijven.
Mensen die ontslag hebben gehad of waar het contract niet van werd verlengd, Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 22:33:44 #119
862 Arcee
Look closer
pi_116799047
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:46 schreef Viking84 het volgende:
op nu.nl staat iets over tekorten :P
Ja, check de hyperlink in de OP van dat topic. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116799660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:20 schreef bulbjes het volgende:
Weten jullie hier iets over werken bij de NS? Bij de vacatures 'hoofdconducteur' en 'Medewerker Service&Veiligheid' staat dat je over eigen vervoer moet beschikken om binnen 45 min. op de standplaats te zijn.
Bedoelen ze hier perse een rijbewijs/ eigen auto mee of zou het ook een fiets mogen zijn? Ik kan namelijk met de fiets binnen 45 min. op 4 NS stations zijn...

Maarja ben dan wel gebonden aan die 4 stations (die allemaal binnen 20 km van elkaar liggen).
Ik weet niet of je 1 standplaats krijgt of dat je standplaats wisselt en je dan verschillende standplaatsen krijgt die meer dan 20 km uit elkaar liggen. In dat laatste geval is geen auto hebben natuurlijk wel een probleem....
Weten jullie hoe dat zit? Heb ze al geprobeerd te bellen maar ze zijn niet bereikbaar ivm te grote drukte met vragen.
Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.
pi_116804977
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:48 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.
Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt.... :{ Lijkt me idd ook niet zo lekker als dit klopt.
pi_116808283
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef bulbjes het volgende:

Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt.... :{ Lijkt me idd ook niet zo lekker als dit klopt.
Bij de ene aanrijding met een persoon waarbij ik helemaal voorin de trein zat zag ik zowel conducteur als machinist buiten lopen. Maar goed, dat hangt misschien ook van de machinist af.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2012 @ 09:40:46 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116808537
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter -O-
pi_116808962
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter -O-
Da's vervelend.

Ik zie bij bedrijven waar ik kijk veel "dubbele" vacatures voorbij komen waarbij de functie en functiebeschrijving slechts minimale verschillen laat zien. Heeft het in dat geval zin om op beide te solliciteren?
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:28:19 #125
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116808988
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Wordt de vacature niet door meerdere bureaus of rechtstreeks door het bedrijf aangeboden? Dan kun je die ene recruiter omzeilen :P
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2012 @ 10:40:46 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116809174
De vorige keer was de interne recruiter :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2012 @ 10:41:41 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116809190
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Da's vervelend.

Ik zie bij bedrijven waar ik kijk veel "dubbele" vacatures voorbij komen waarbij de functie en functiebeschrijving slechts minimale verschillen laat zien. Heeft het in dat geval zin om op beide te solliciteren?
Is dat niet gewoon dezelfde functie die door interpretatie verschillen van de externe werbing net iets anders gepubliceerd wordt?
pi_116809217
Het vervelende is dat je eerst langs de vaak totaal onkundige recruiter moet voordat je iemand te spreken krijgt die weet welke competenties daadwerkelijk nodig zijn voor de functie en die dat ook goed kunnen beoordelen.

Het zou beter zijn als het andersom zou zijn dus eerst de directe leidinggevende een gesprek met de kandidaten laten aangaan en als dat bevalt dan pas met de dozen van HR gaan praten over halfzachte zaken als bedrijfsfilosofie en andere onzin waar HR zich om kan opwinden maar wat los staat van de match tussen een kandidaat en een vacature.

Helaas is er geen perfecte wereld en zal je door onbekwame mensen worden beoordeeld op zaken die geen ruk! met de vacature te maken hebben.

Zo even een realistische frustratie overgoten mededeling.
  zaterdag 15 september 2012 @ 11:32:12 #129
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_116810053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:01 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik zie juist om me heen dat heel veel oud-klasgenoten ook enorm moeite hebben om aan het werk te komen in het notariaat. Eentje is het gelukt na 7 maanden solliciteren, een ander is een eigen bedrijf begonnen (eenmanszaak, iets met ontwerpen) en twee anderen waar ik nog contact mee heb zijn een tweede master gaan doen (fiscaal recht en strafrecht geloof ik).
Het is ook een rottijd om in het notariaat aan de slag te gaan; zeker als beginnend kandidaat omdat je dan nog aan de beroepsopleiding moet beginnen en dus niet meteen 'vol' aan de slag kan (als in dat je gewoon nog heel veel in de praktijk moet leren en niet meteen besprekingen kan gaan doen).
Toevalligerwijs wel net gehoord dat er pas weer 2 kandidaten (1 pas afgestudeerd, 1 zeer ervaren) zijn aangenomen in mijn omgeving. Ik moet er wel bij zeggen dat je als beginner echt bereid moet zijn om aan de andere kant van Nederland te gaan wonen.

Veel tips kan ik je niet geven omdat ik al aanneem dat je de vacaturebanken wel in de gaten zult houden. Misschien ken je mensen die wel in het 'wereldje' werken en die kunnen aangeven welke kantoren relatief goed lopen? En dan daar een open sollicitatie naar sturen?
Het kantoor dat dus die 2 heeft aangenomen heeft namelijk die vacatures niet openbaar gemaakt via de normale kanalen.

Anders juridische medewerker bij gemeenten, provincie, waterschap? Is een 2e master doen voor jou geen optie? Ik hoor dat de combi fiscaal echt aangeraden wordt. Heb je geen stages gelopen? Kun je misschien ergens, desnoods onbetaald 1/2 dagen in de week helpen? Wellicht bouw je zo een groter netwerk op om zo misschien ergens binnen te rollen?
klerkje
pi_116817865
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon dezelfde functie die door interpretatie verschillen van de externe werbing net iets anders gepubliceerd wordt?
Staat op de website van het bedrijf zelf, dus dat zou het niet moeten zijn.
pi_116830121
Ach het is ook gewoon zo'n willekeurige wereld. Total uber chaos, geen touw aan vast te knopen.

Ik zit nu als laborant het werk te doen van een VAPRO'er. Heb er nooit echt voor gekozen, ik heb niet eens een VAPRO-diploma, maar ik kreeg gewoon geen kans in mijn eigen veld. En ik heb elke truuk uit het boekje wel geprobeerd. Ik ben er eigenlijk een beetje naartoe gegroeid via de kansen die ik wel kreeg. Ach ja het heeft ook zo zijn voordelen.

Het leidt ook nog wel eens tot hilarische situaties, als ik contact heb met andere afdelingen die wat meer in mijn straatje liggen en er dan ineens wel heel veel van blijk te weten.
pi_116841103
Heb een gesprek gehad. Adverteren met twee keer meer uren dan ze in werkelijkheid kunnen bieden }:|
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2012 @ 13:49:05 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116846022
Ik heb nu zelfs al gesolliciteerd op een part-time functie van 20 uur. Maar ja, wel bij een zeer comfortable semi-overheid instelling met zeer goede secundaire voorwaarden. Dan ben ik wellicht nog maar half werkloos als het wat wordt :)
pi_116846986
Ik heb nog maar eens op een winkelbediende-functie gesolliciteerd waar de voorwaarden me niet zo streng leken en ik zag het woord "ervaring" zelfs nergens staan.

Niet geschoten is altijd mis. :)

Nu ben ik met een andere vacature bezig waar het zelfs nog beter is. Enkel de "normale" verwachtingen: verzorgd uiterlijk, klantvriendelijk zijn, doorwerken en hulpvaardig zijn. Ervaring is zelfs niet van belang. Waren er zo maar meer vacatures!

Voortaan kies ik in de verkoop enkel nog dit soort vacatures uit. Ik heb té veel negatieve ervaring met "strenge" vacatures en de te veel en te onrealistische verwachtingen erbij.

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nu zelfs al gesolliciteerd op een part-time functie van 20 uur. Maar ja, wel bij een zeer comfortable semi-overheid instelling met zeer goede secundaire voorwaarden. Dan ben ik wellicht nog maar half werkloos als het wat wordt :)
En jij nog veel succes gewenst verder! *O*
pi_116847822
Probleem in de verkoop is vaak dat ze een agressieve verkoper willen en niet iemand die oprecht klanten wil helpen. Ze kijken te vaak naar snelle winst in plaats van lange termijn.

Vooral winkels van mobiele providers zijn hier vreselijk in, mogelijk ook de oorzaak ervan dat hier vaak vacatures voor zijn.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_116848228
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 14:40 schreef Rhalius het volgende:
Probleem in de verkoop is vaak dat ze een agressieve verkoper willen en niet iemand die oprecht klanten wil helpen. Ze kijken te vaak naar snelle winst in plaats van lange termijn.
Inderdaad, dit is de slechte ervaring die ik heb met de verkoop, maar dat viel meestal ook op in de vacatures. Jammer genoeg lijken de meeste van de strenge vacatures het verschil niet te kennen tussen een verkoper en een bediende.

De vacatures waar ik nu over sprak gaven echter niet zo'n indruk. Ik wil niet puur verkopen, maar gewoon helpen met de aanvulling enz. en dat is ook wat ze zoeken lijkt mij.
pi_116848857
Dat klinkt wel als een leuke baan, en dat is ook waar het in de verkoop om hoort te gaan.

Klanten willen geen opdringerige verkopers, zeker met internet winkels zo erg in opkomst is het belangrijk dat je klanten op een vriendelijke en ongedwongen manier kan helpen. Ze beslissen immers zelf over hun portemonee, en goede service brengt klanten terug.

En door een vriendelijk praatje met klanten te maken kom je er vanzelf achter waar ze interesse in hebben, en dan kan je artikelen aanprijzen die daarbij passen.
pi_116858849
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 15:11 schreef Rhalius het volgende:
Dat klinkt wel als een leuke baan, en dat is ook waar het in de verkoop om hoort te gaan.

Klanten willen geen opdringerige verkopers, zeker met internet winkels zo erg in opkomst is het belangrijk dat je klanten op een vriendelijke en ongedwongen manier kan helpen. Ze beslissen immers zelf over hun portemonee, en goede service brengt klanten terug.

En door een vriendelijk praatje met klanten te maken kom je er vanzelf achter waar ze interesse in hebben, en dan kan je artikelen aanprijzen die daarbij passen.
Ja, dat weet ik uiteraard zelf ook en ik zou niet graag een opdringerige verkoper spelen. Helaas willen werkgevers dit wel vaak...
Dat is waarschijnlijk ook vaak de reden dat ik afgewezen werd, omdat ik die capaciteiten gewoon niet in mij heb. Ik wil dat de mensen naar mij komen, niet omgekeerd.
  zondag 16 september 2012 @ 19:23:57 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116859123
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 14:14 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik heb nog maar eens op een winkelbediende-functie gesolliciteerd waar de voorwaarden me niet zo streng leken en ik zag het woord "ervaring" zelfs nergens staan.

Niet geschoten is altijd mis. :)

Nu ben ik met een andere vacature bezig waar het zelfs nog beter is. Enkel de "normale" verwachtingen: verzorgd uiterlijk, klantvriendelijk zijn, doorwerken en hulpvaardig zijn. Ervaring is zelfs niet van belang. Waren er zo maar meer vacatures!

Voortaan kies ik in de verkoop enkel nog dit soort vacatures uit. Ik heb té veel negatieve ervaring met "strenge" vacatures en de te veel en te onrealistische verwachtingen erbij.

Geluk dat je in belgië woont, in Nederland mag je zo'n keuze niet maken als je bijstand wilt behouden dan moet je op alles solliciteren.
Een gedicht over Maanvis
pi_116861385
In winkels is nog best wat te vinden ja, als je voor doordeweeks solliciteert maak je ook als oudere wel kans. Ben zelf ook aangenomen in winkel. Echter met het aantal uren kom ik qua inkomsten uit rond bijstandsniveau :').

Nadeel is wel dat ik net vrijwilligerswerk ben begonnen op de dag dat ik beschikbaar moet zijn. Het werk zou in tegenstelling tot het betaalde werk relevante broodnodige werkervaring opleveren. Heel jammer dat ik dat moet annuleren. Anderzijds zou de gemeente mij ook vragen volledig beschikbaar te zijn toch als ik bijstand zou aanvragen?
pi_116861752
Ik solliciteer al maanden voor een functie in een winkel, maar telkens wordt ik afgewezen omdat ik geen ervaring heb of te oud ben. Het lijkt mij echt super leuk om in een winkel te werken. Ben al helemaal geen kantoortype en wil juist lekker in een winkel staan en dingen verkopen aan mensen.

Maarja dat lukt helaas niet zonder diploma of ervaring in die sector. ;(
pi_116863100
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ga er ook in geloven :{
Ik werd een maand geleden bijvoorbeeld afgewezen bij Nationale Nederlanden, maar dat was gewoon een helder inhoudelijk verhaal. De competenties die ze het meest belangrijk zeiden te vinden had ik inderdaad niet. Nou ja... ok.

In DIT geval klopt er gewoon geen ruk van. Ik heb notabene in het gesprek nog een anekdote verteld dat ik ooit iemand ontslagen heb omdat die 5 minuten te laat was en dat ik heel erg hecht aan afspraken... en dan word je afgewezen omdat je 'te snel buigt bij confrontatie'... uhuh.
Are you kidding me?
pi_116864000
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:14 schreef FerryNL het volgende:
Ik solliciteer al maanden voor een functie in een winkel, maar telkens wordt ik afgewezen omdat ik geen ervaring heb of te oud ben. Het lijkt mij echt super leuk om in een winkel te werken. Ben al helemaal geen kantoortype en wil juist lekker in een winkel staan en dingen verkopen aan mensen.

Maarja dat lukt helaas niet zonder diploma of ervaring in die sector. ;(
Ik weet hoe je je voelt; heel triest allemaal. Daarom kun je doen best doen zoals ik en gewoon proberen te solliciteren op minder strenge vacatures.
pi_116864087
quote:
13s.gif Op zondag 16 september 2012 20:31 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Are you kidding me?
Ok, dat had ik ook nog niet gezien... Ik vind het ook maar een beetje stom eigenlijk. 5 minuten...?
  zondag 16 september 2012 @ 20:49:00 #145
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116864601
quote:
13s.gif Op zondag 16 september 2012 20:31 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Are you kidding me?
Opvallend ja. Misschien een gevalletje druppel + emmer?
pi_116864843
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:41 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik weet hoe je je voelt; heel triest allemaal. Daarom kun je doen best doen zoals ik en gewoon proberen te solliciteren op minder strenge vacatures.
Ik werk op dit moment maar weer in de horeca, omdat ik gewoon nergens anders word aangenomen. Maar het is wel ooit de bedoeling dat ik echt een keer uit de horeca wil en iets anders wil gaan doen. :)

Ik zou echt in een winkel willen werken als verkoper of misschien bij een bedrijf als inkoper (dat je meer achter de schermen bezig bent met inkopen en bestellingen). Maarja daar heb ik dus geen ervaringen mee, en zou ik toch eerst naar school moeten om een diploma te behalen. :')

Maar het is inderdaad heel moeilijk en dat zal nog wel een paar jaar blijven ;(
pi_116865230
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:51 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik werk op dit moment maar weer in de horeca, omdat ik gewoon nergens anders word aangenomen. Maar het is wel ooit de bedoeling dat ik echt een keer uit de horeca wil en iets anders wil gaan doen. :)

Ik zou echt in een winkel willen werken als verkoper of misschien bij een bedrijf als inkoper (dat je meer achter de schermen bezig bent met inkopen en bestellingen). Maarja daar heb ik dus geen ervaringen mee, en zou ik toch eerst naar school moeten om een diploma te behalen. :')

Maar het is inderdaad heel moeilijk en dat zal nog wel een paar jaar blijven ;(
Dat zou heel jammer zijn.

Horeca kan ikzelf jammer genoeg niet aan, zeker niet fysiek; daar ben ik bijna zeker van.
In een winkel zou ik dus ook liever een beetje "achter de schermen" werken. :)

Zovan die "opvallende" functies, dat is niks voor mij. Geef mij maar iets eenvoudigs.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 september 2012 @ 20:57:58 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116865348
quote:

[..]

Are you kidding me?
Nee.

Situatie: Callcenter. 9 uur gaan de lijnen open. Wanneer mensen te laat zijn betekent dit direct oplopende wachttijden en verneukte SLA. Wanneer je iemand via een uitzendbureau hebt die in zijn eerste week voor de 2e keer te laat is en op mijn vraag "Waarom ben je weer te laat" reageert met "Maar 5 minuten man, relax" die kan direct naar huis.

En eerlijk gezegd vind ik het wel schokkend dat mensen hier verbaast reageren dat te laat komen tot ontslag kan leiden. Ja... ook 5 minuten te laat. Je hebt maar te zorgen dat je op tijd bent. Zegt wat over je arbeidsmoraal.

En midden in de winter wanneer er plotseling een dik pak sneeuw valt of KNMI een weeralarm geeft is het anders.
pi_116865901
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee.

Situatie: Callcenter. 9 uur gaan de lijnen open. Wanneer mensen te laat zijn betekent dit direct oplopende wachttijden en verneukte SLA. Wanneer je iemand via een uitzendbureau hebt die in zijn eerste week voor de 2e keer te laat is en op mijn vraag "Waarom ben je weer te laat" reageert met "Maar 5 minuten man, relax" die kan direct naar huis.

En eerlijk gezegd vind ik het wel schokkend dat mensen hier verbaast reageren dat te laat komen tot ontslag kan leiden. Ja... ook 5 minuten te laat. Je hebt maar te zorgen dat je op tijd bent. Zegt wat over je arbeidsmoraal.

En midden in de winter wanneer er plotseling een dik pak sneeuw valt of KNMI een weeralarm geeft is het anders.
_O- _O- Zulke mensen heb ik ook al vaak gehad op de werkvloer. Dan snap ik wel dat de werkgever zoiets heb van hup wegwezen ~O> Als je een goede reden heb of je belt even van te voren, dan vind ik het wel een ander verhaal. :)
pi_116866289
Ik bel al enige tijd op zoek naar werk in een winkel maar het is er gewoon niet in de buurt van Gorinchem. Af en toe is er een vacature, ik heb ook meerdere malen een rondje open sollicitaties gedaan maar het lijkt niet veel te helpen. Soms wel tweede geworden van de 20 sollicitanten maar daar heb ik nog geen baan mee.

Ik reageer eigenlijk ook wel op vacatures voor vrijwel elk soort winkel omdat er momenteel niet de gelegenheid is om specifiek te zoeken.
Kleding en schoenen worden mannen helaas niet vaak voor aangenomen en daar geef ik ze ergens ook wel gelijk in. Zowel mannen als vrouwen geven de voorkeur aan kledingsadvies van een vrouw.
pi_116870735
Werkt Werk.nl bij jullie op t moment naar behoren? Bij mij is ineens mn sollicitatieperiode verplaatst naar 'verlopen' terwijl de periode nog tot 19/09 loopt (en ik al meer dan 4 sollicitatie-activiteiten verricht heb) :S Ook staat er geen nieuwe sollicitatieperiode voor me klaar bij m'n taken (maarja, oude was ook officieel nog niet verlopen). Kan nu dus niks doorgeven :{
Ook de vorige sollicitatieperiode staat ineens onder het kopje verlopen, terwijl ik in die periode 4 keer gesolliciteerd heb. De sollicitaties die ik heb verricht van deze en vorige periode zijn overigens nog wel gewoon te zien als je dan bij 'acties' of zoiets kijkt.

Meer mensen dit probleem? Ik hoop maar het dat een foutje in het systeem is.
En niet dat ze die periodes op verlopen hebben gezet omdat ze vinden dat ik te weinig solliciteer. Ik heb namelijk in de vorige periode slechts 4 keer een sollicitatie-activeit gedaan, waarvan geloof ik 3 in de laatste week. Bovendien zat er geen enkele 'echte sollicitatie' bij, maar waren het alleen netwerkgesprekken en inschrijvingen.

Maarja als ze vinden dat ik te weinig solliciteer dan moeten ze er maar duidelijk neerzetten dat je minimaal 1 keer per week moet solliciteren ipv 4 keer in de periode (als dat zo is), en dan moeten ze maar duidelijk neerzetten dat een inschrijving of netwerkgesprek niet onder de sollicitaties valt (als dat zo is). Want nu staat dat onder 'sollicitatie-activiteiten' dus ga ik er vanuit dat alles wat onder dat kopje staat ook daadwerkelijk als 'sollicitatie-activiteit' wordt gezien en meeteld...

[ Bericht 1% gewijzigd door bulbjes op 16-09-2012 22:22:16 ]
pi_116871560
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:09 schreef bulbjes het volgende:
Werkt Werk.nl bij jullie op t moment naar behoren? Bij mij is ineens mn sollicitatieperiode verplaatst naar 'verlopen' terwijl de periode nog tot 19/09 loopt (en ik al meer dan 4 sollicitatie-activiteiten verricht heb) :S Ook staat er geen nieuwe sollicitatieperiode voor me klaar bij m'n taken (maarja, oude was ook officieel nog niet verlopen). Kan nu dus niks doorgeven :{
Ook de vorige sollicitatieperiode staat ineens onder het kopje verlopen, terwijl ik in die periode 4 keer gesolliciteerd heb. De sollicitaties die ik heb verricht van deze en vorige periode zijn overigens nog wel gewoon te zien als je dan bij 'acties' of zoiets kijkt.

Meer mensen dit probleem? Ik hoop maar het dat een foutje in het systeem is.
En niet dat ze die periodes op verlopen hebben gezet omdat ze vinden dat ik te weinig solliciteer. Ik heb namelijk in de vorige periode slechts 4 keer een sollicitatie-activeit gedaan, waarvan geloof ik 3 in de laatste week. Bovendien zat er geen enkele 'echte sollicitatie' bij, maar waren het alleen netwerkgesprekken en inschrijvingen.

Maarja als ze vinden dat ik te weinig solliciteer dan moeten ze er maar duidelijk neerzetten dat je minimaal 1 keer per week moet solliciteren ipv 4 keer in de periode (als dat zo is), en dan moeten ze maar duidelijk neerzetten dat een inschrijving of netwerkgesprek niet onder de sollicitaties valt (als dat zo is). Want nu staat dat onder 'sollicitatie-activiteiten' dus ga ik er vanuit dat alles wat onder dat kopje staat ook daadwerkelijk als 'sollicitatie-activiteit' wordt gezien en meeteld....
Wanneer wel kan je beter vragen :')
pi_116882583
Werk.nl werkt al sinds dat het er is niet zoals het hoort. Overheid en ICT :')

http://www.jeroenmirck.nl/2012/05/website-uwv-werkt-niet/
pi_116882798
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:09 schreef Rhalius het volgende:
Ik bel al enige tijd op zoek naar werk in een winkel maar het is er gewoon niet in de buurt van Gorinchem. Af en toe is er een vacature, ik heb ook meerdere malen een rondje open sollicitaties gedaan maar het lijkt niet veel te helpen. Soms wel tweede geworden van de 20 sollicitanten maar daar heb ik nog geen baan mee.

Ik reageer eigenlijk ook wel op vacatures voor vrijwel elk soort winkel omdat er momenteel niet de gelegenheid is om specifiek te zoeken.
Kleding en schoenen worden mannen helaas niet vaak voor aangenomen en daar geef ik ze ergens ook wel gelijk in. Zowel mannen als vrouwen geven de voorkeur aan kledingsadvies van een vrouw.
Is een doe-het-zelfzaak of telecomwinkel niks? Daar zullen ze toch sneller mannen aannemen lijkt mij.
  maandag 17 september 2012 @ 11:59:53 #155
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116884669
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar mocht je op zoek zijn naar watvoorwerkdanook en niets kunnen vinden pm mij dan aub. Meerdere locaties en meerdere functies.
Als dit niet mag (riekt toch naar spam, he? :@ ) dan zal ik het meteen weghalen.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_116884685
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar mocht je op zoek zijn naar watvoorwerkdanook en niets kunnen vinden pm mij dan aub. Meerdere locaties en meerdere functies.
Als dit niet mag (riekt toch naar spam, he? :@ ) dan zal ik het meteen weghalen.
:?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')