abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116870735
Werkt Werk.nl bij jullie op t moment naar behoren? Bij mij is ineens mn sollicitatieperiode verplaatst naar 'verlopen' terwijl de periode nog tot 19/09 loopt (en ik al meer dan 4 sollicitatie-activiteiten verricht heb) :S Ook staat er geen nieuwe sollicitatieperiode voor me klaar bij m'n taken (maarja, oude was ook officieel nog niet verlopen). Kan nu dus niks doorgeven :{
Ook de vorige sollicitatieperiode staat ineens onder het kopje verlopen, terwijl ik in die periode 4 keer gesolliciteerd heb. De sollicitaties die ik heb verricht van deze en vorige periode zijn overigens nog wel gewoon te zien als je dan bij 'acties' of zoiets kijkt.

Meer mensen dit probleem? Ik hoop maar het dat een foutje in het systeem is.
En niet dat ze die periodes op verlopen hebben gezet omdat ze vinden dat ik te weinig solliciteer. Ik heb namelijk in de vorige periode slechts 4 keer een sollicitatie-activeit gedaan, waarvan geloof ik 3 in de laatste week. Bovendien zat er geen enkele 'echte sollicitatie' bij, maar waren het alleen netwerkgesprekken en inschrijvingen.

Maarja als ze vinden dat ik te weinig solliciteer dan moeten ze er maar duidelijk neerzetten dat je minimaal 1 keer per week moet solliciteren ipv 4 keer in de periode (als dat zo is), en dan moeten ze maar duidelijk neerzetten dat een inschrijving of netwerkgesprek niet onder de sollicitaties valt (als dat zo is). Want nu staat dat onder 'sollicitatie-activiteiten' dus ga ik er vanuit dat alles wat onder dat kopje staat ook daadwerkelijk als 'sollicitatie-activiteit' wordt gezien en meeteld...

[ Bericht 1% gewijzigd door bulbjes op 16-09-2012 22:22:16 ]
pi_116871560
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:09 schreef bulbjes het volgende:
Werkt Werk.nl bij jullie op t moment naar behoren? Bij mij is ineens mn sollicitatieperiode verplaatst naar 'verlopen' terwijl de periode nog tot 19/09 loopt (en ik al meer dan 4 sollicitatie-activiteiten verricht heb) :S Ook staat er geen nieuwe sollicitatieperiode voor me klaar bij m'n taken (maarja, oude was ook officieel nog niet verlopen). Kan nu dus niks doorgeven :{
Ook de vorige sollicitatieperiode staat ineens onder het kopje verlopen, terwijl ik in die periode 4 keer gesolliciteerd heb. De sollicitaties die ik heb verricht van deze en vorige periode zijn overigens nog wel gewoon te zien als je dan bij 'acties' of zoiets kijkt.

Meer mensen dit probleem? Ik hoop maar het dat een foutje in het systeem is.
En niet dat ze die periodes op verlopen hebben gezet omdat ze vinden dat ik te weinig solliciteer. Ik heb namelijk in de vorige periode slechts 4 keer een sollicitatie-activeit gedaan, waarvan geloof ik 3 in de laatste week. Bovendien zat er geen enkele 'echte sollicitatie' bij, maar waren het alleen netwerkgesprekken en inschrijvingen.

Maarja als ze vinden dat ik te weinig solliciteer dan moeten ze er maar duidelijk neerzetten dat je minimaal 1 keer per week moet solliciteren ipv 4 keer in de periode (als dat zo is), en dan moeten ze maar duidelijk neerzetten dat een inschrijving of netwerkgesprek niet onder de sollicitaties valt (als dat zo is). Want nu staat dat onder 'sollicitatie-activiteiten' dus ga ik er vanuit dat alles wat onder dat kopje staat ook daadwerkelijk als 'sollicitatie-activiteit' wordt gezien en meeteld....
Wanneer wel kan je beter vragen :')
pi_116882583
Werk.nl werkt al sinds dat het er is niet zoals het hoort. Overheid en ICT :')

http://www.jeroenmirck.nl/2012/05/website-uwv-werkt-niet/
pi_116882798
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:09 schreef Rhalius het volgende:
Ik bel al enige tijd op zoek naar werk in een winkel maar het is er gewoon niet in de buurt van Gorinchem. Af en toe is er een vacature, ik heb ook meerdere malen een rondje open sollicitaties gedaan maar het lijkt niet veel te helpen. Soms wel tweede geworden van de 20 sollicitanten maar daar heb ik nog geen baan mee.

Ik reageer eigenlijk ook wel op vacatures voor vrijwel elk soort winkel omdat er momenteel niet de gelegenheid is om specifiek te zoeken.
Kleding en schoenen worden mannen helaas niet vaak voor aangenomen en daar geef ik ze ergens ook wel gelijk in. Zowel mannen als vrouwen geven de voorkeur aan kledingsadvies van een vrouw.
Is een doe-het-zelfzaak of telecomwinkel niks? Daar zullen ze toch sneller mannen aannemen lijkt mij.
  maandag 17 september 2012 @ 11:59:53 #155
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116884669
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar mocht je op zoek zijn naar watvoorwerkdanook en niets kunnen vinden pm mij dan aub. Meerdere locaties en meerdere functies.
Als dit niet mag (riekt toch naar spam, he? :@ ) dan zal ik het meteen weghalen.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_116884685
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar mocht je op zoek zijn naar watvoorwerkdanook en niets kunnen vinden pm mij dan aub. Meerdere locaties en meerdere functies.
Als dit niet mag (riekt toch naar spam, he? :@ ) dan zal ik het meteen weghalen.
:?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 september 2012 @ 12:01:51 #157
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116884726
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:00 schreef Mirjam het volgende:

[..]

:?
Ik ben niet duidelijk, he? :'(
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_116885495
Nee, zeg dan gelijk welk vakgebied, regio, functies etc? Bijna iedereen hier zoekt nog werk ;)

Verder is het weer maandag - afwijzingendag.. Net op intake gesprek bij een Belgisch uitzendbureau, ook die hebben nu niks in de aanbieding en op t moment dat ik daar de deur uit stap belde het bedrijf op waarvan ik vorige week hoorde dat ik tot een van de laatste 2 kandidaten behoorde dat de keuze op de ander is gevallen omdat hij dichterbij woonde..

Dus daar ging de grootste kanshebber, nu heb ik helemaal niks concreets meer ;(
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 12:42:50 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116885938
Ik heb eens zitten turven. Ik heb nu 30 sollicitaties 'afgerond' Ongeveer de helft daarvan bij werving & selectie bureau's.

Einduitslag.

Rechtstreeks bij bedrijf -> 4 gesprekken (3 maal eerste gesprek + eenmaal 2e gesprek)
Via werving -> niks, nada. Niet eens bij wervingsbureau langs mogen komen voor een intake gesprek.
pi_116887808
Ik wil hier graag even een vraag neerplempen :* Sorry alvast als ik hier fout zit :6

Mag een werkgever je via een payroll organisatie in dienst nemen, als zij je eigenlijk een vast contract moeten aanbieden (na 3 tijdelijke contracten)? Kan dit eventuele gevolgen hebben voor een toekomstige uitkering?
pi_116888527
En waarom willen ze je niet direct in dienst hebben?
pi_116888875
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
En waarom willen ze je niet direct in dienst hebben?
Vanwege 'budget' :')

Maarja, omdat ik nu geen andere baan kan vinden, klinkt dit wel aantrekkelijk..
pi_116888910
Ideaal is het niet, maar beter dan helemaal geen baan. Ik zou wel afspraken maken dat wanneer het budget weer wat ruimer wordt je alsnog vast in dienst kan komen.
pi_116889145
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ideaal is het niet, maar beter dan helemaal geen baan. Ik zou wel afspraken maken dat wanneer het budget weer wat ruimer wordt je alsnog vast in dienst kan komen.
Dat sowieso, ik werk natuurlijk ook gewoon liever. Ik durf eigenlijk op dit moment geen eisen te stellen wat betreft een uiteindelijk vast dienstverband. Ze hebben er al bij gezegd dat ze via de payroll constructie mij in totaal 8 contracten kunnen bieden, zolang de tijdslijn van 3 jaar niet overschreden wordt (want dan moeten ze alsnog een vast contract aanbieden).

Maarja, ik wil dus niet dat dit gevolgen kan hebben voor een uitkering, omdat dat nog de enige houvast is op het moment dat ik geen baan meer heb (en geen andere baan kan vinden ;) ).
pi_116896975
Wéér eens op een vacature gesolliciteerd die sinds vorige week ingevuld is............. :X AAAAAAAAAARGH :( :X |:( :'( :'( 8)7
pi_116897248
Jeetje, bij sommige lijkt het nooit mee te zitten, zelf zit ik in de luxe positie dat ik gestalked word door recruiters, even getelt, 11 concrete aanbiedingen in 3 maanden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116898790
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, bij sommige lijkt het nooit mee te zitten, zelf zit ik in de luxe positie dat ik gestalked word door recruiters, even getelt, 11 concrete aanbiedingen in 3 maanden.
Ja, maar de vraag is of ze je willen aannemen, want ik heb ook veel telefoontjes gehad van interims met 0 resultaat.
pi_116899010
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:14 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, maar de vraag is of ze je willen aannemen, want ik heb ook veel telefoontjes gehad van interims met 0 resultaat.
Ehm ja dit zijn hele concreet zoekende recruiters het aantal mensen met mijn aantal jaren ervaring en kennis van pakketten kom je niet zo heel veel tegen. De bedrijven waarvoor ze recruiten zijn ook bijna altijd wel weer bekenden omdat het maar om een bureau of 20 gaat die dit soort zaken implementeren.

Overigens is er in de internet en mobile business nog steeds prima werk te vinden, als je de energie er in wilt steken is je zelf omscholen zeker de moeite waard.
  maandag 17 september 2012 @ 18:23:55 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116899167
quote:
8s.gif Op maandag 17 september 2012 17:25 schreef Little_Dolls het volgende:
Wéér eens op een vacature gesolliciteerd die sinds vorige week ingevuld is............. :X AAAAAAAAAARGH :( :X |:( :'( :'( 8)7
Dat heb ik ook vaak gehad, laat ik jullie een tip geven: Solliciteer altijd binnen 1 of 2 dagen op vacatures die je ergens ziet! Ik liet het wel eens een week liggen en dan waren ze al verder in de rondes ;(.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 17 september 2012 @ 18:27:26 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116899286
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:31 schreef raptorix het volgende:
ben je dan zo dringend op zoek dat je zovaak al concrete aanbiedingen krijgt? Ik wimpel ze meestal wel af voordat ze een concrete aanbieding doen ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116899428
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ben je dan zo dringend op zoek dat je zovaak al concrete aanbiedingen krijgt? Ik wimpel ze meestal wel af voordat ze een concrete aanbieding doen ;).
Nee ik ben helemaal niet aan het zoeken :)
Ik ben al 11 jaar in dienst :)
pi_116899466
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat heb ik ook vaak gehad, laat ik jullie een tip geven: Solliciteer altijd binnen 1 of 2 dagen op vacatures die je ergens ziet! Ik liet het wel eens een week liggen en dan waren ze al verder in de rondes ;(.
Ik snap niet waarom ze die vacatures online laten staan... Er zijn wel meer klachten over, maar ja, wat doen ze weer... Erbij staan en ernaar kijken. :(
  maandag 17 september 2012 @ 18:34:38 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116899561
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:36 schreef pamper het volgende:
Ik wil hier graag even een vraag neerplempen :* Sorry alvast als ik hier fout zit :6

Mag een werkgever je via een payroll organisatie in dienst nemen, als zij je eigenlijk een vast contract moeten aanbieden (na 3 tijdelijke contracten)? Kan dit eventuele gevolgen hebben voor een toekomstige uitkering?
ik heb een soortgelijke situatie in 2008 aan de hand gehad, maar toen bleek dat dat niet mocht en dat ik geen recht zou hebben op een uitkering omdat ik dan gewoon nog in vaste dienst was. Dat was van vast contract naar een tijdelijk contract bij een andere BV van de holding.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 17 september 2012 @ 18:36:57 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116899638
quote:
9s.gif Op maandag 17 september 2012 18:32 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze die vacatures online laten staan... Er zijn wel meer klachten over, maar ja, wat doen ze weer... Erbij staan en ernaar kijken. :(
Die dingen worden her en der doorgelinkt en doorgeplaatst. Het is aan jou om er op tijd op te reageren, dus dagelijks een rondje doen langs alle vacaturesites en reageren op de vacatures die je denkt te kunnen. Als je te laat bent is dat niet hun schuld hè ;).
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2012 @ 18:57:21 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116900416
Ja ik doe ook dagelijks een rondje vacature sites.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')