abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 17:04:51 #101
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116785693
Die twee punten is mij ook eens voor de voeten gegooid. Is weer een nieuw stokpaardje schijnbaar.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:07:28 #102
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116785787
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zou ik persoonlijk graag doen (ben niet werkzoekend, overigens), lijkt me echt tof. Probleem is dat het zonder werk in die sector niet te doen is. Ik kan nergens een VAPRO-diploma halen door een thuisstudie, bijvoorbeeld... Beetje jammer :)
Mja, beste manier om in te stromen is een bedrijf vinden die werk + mogelijkheid om alvast VAPRO A te behalen denk ik. Eens even m'n ogen openhouden ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 17:08:33 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116785829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:04 schreef Renesite het volgende:
Die twee punten is mij ook eens voor de voeten gegooid. Is weer een nieuw stokpaardje schijnbaar.
Ja, maar het is in mijn geval ZO 180 graden anders dan mijn karakter dat ik me echt afvraag hoe ze tot die conclusie gekomen zijn.
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:33:14 #104
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116786629
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.

Ik ben afgewezen op twee competenties
1. Te veel woorden nodig om tot de kern te komen
2. Te veel meebuigen bij confrontaties

Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin is :D.
Balen :{
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 17:38:22 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116786755
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:33 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin is :D.
Balen :{
Ja hier word ik wel een beetje moedeloos van. Heb er zelfs nog een mailtje aan gewaagd om nogmaals te zeggen dat hun conclusie zo niet met mijn persoonlijkheid strookt dat ik ze gevraagd heb dat als dit écht de reden voor afwijzing is ze er goed aan doen nog een paar referenties te raadplegen omdat ze anders een goede match op verkeerde gronden afwijzen.

Nutteloos natuurlijk, maar ik vond dat ik er toch nog wat over moest zeggen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:46:40 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116786993
quote:
op nu.nl staat iets over tekorten :P
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:55:39 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116789100
quote:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.

Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
kwam dat uit zo'n papi test oid?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 19:04:06 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116789396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

kwam dat uit zo'n papi test oid?
Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.
pi_116789431
quote:

Yeah right, dit is toch echt weer om van te kotsen hé...

1. Als je dan te weinig zegt heb je weer niet genoeg interesse zeker
2. Als je je dan niet de les laat lezen bij confrontaties ben je weer arrogant of onbeleefd of weet ik veel wat?...

... en als het dat niet is verzinnen ze wel weer iets anders. :') 8)7 :(

Bende klootzakken toch allemaal. :r
Ik weet dat het moeilijk is en ik kan het zeker weten, maar probeer er niet te zwaar aan te tillen!
Ik ken je gevoel... ;(
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:10:08 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116789553
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.
zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 19:14:35 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116789706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.
Ik ga er ook in geloven :{
Ik werd een maand geleden bijvoorbeeld afgewezen bij Nationale Nederlanden, maar dat was gewoon een helder inhoudelijk verhaal. De competenties die ze het meest belangrijk zeiden te vinden had ik inderdaad niet. Nou ja... ok.

In DIT geval klopt er gewoon geen ruk van. Ik heb notabene in het gesprek nog een anekdote verteld dat ik ooit iemand ontslagen heb omdat die 5 minuten te laat was en dat ik heel erg hecht aan afspraken... en dan word je afgewezen omdat je 'te snel buigt bij confrontatie'... uhuh.
pi_116791063
quote:

Wat een bullshit zeg -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116793744
Tja, je zult nog wel meer rare afwijzingen krijgen, maar dat zo'n recruiter handenwrijvend achter zijn bureau zit te grinniken dat ie weer zo'n werkloze 'sukkel' heeft afgewezen geloof ik geen snars van. Waarom dan eerst twee gesprekken aangaan? Zoiets kost het bedrijf tijd en geld.

Jij vind jezelf geschikt voor die baan, zij kennelijk niet. De reden die ze geven is een stuk aannemelijker dan wat ik af en toe te horen heb gekregen. Niet te lang bij stilstaan en op naar de volgende sollicitatie.

Een anekdote vertellen dat je iemand de uitkering hebt ingetrapt omdat 'ie vijf minuten te laat was kan ook verkeerd worden opgevat. Misschien strookt dat wel helemaal niet met de mentaliteit op de werkvloer van dat bedrijf. Zou dat soort grappen volgende keer maar achterwege laten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 14-09-2012 20:56:43 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:01:38 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, je zult nog wel meer rare afwijzingen krijgen, maar dat zo'n recruiter handenwrijvend achter zijn bureau zit te grinniken dat ie weer zo'n werkloze 'sukkel' heeft afgewezen geloof ik geen snars van. Waarom dan eerst twee gesprekken aangaan? Zoiets kost het bedrijf tijd en geld.

Jij vind jezelf geschikt voor die baan, zij kennelijk niet. De reden die ze geven is een stuk aannemelijker dan wat ik af en toe te horen heb gekregen. Niet te lang bij stilstaan en op naar de volgende sollicitatie.

Een anekdote vertellen dat je iemand de uitkering hebt ingetrapt omdat 'ie vijf minuten te laat was kan ook verkeerd worden opgevat. Misschien strookt dat wel helemaal niet met de mentaliteit op de werkvloer van dat bedrijf. Zou dat soort grappen volgende keer maar achterwege laten.
Het gaat erom dat de reden die ze geven totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Die anekdote bevestigt dat juist.

Als ze me als reden hadden gegeven dat ik wellicht te bót was geweest voor de cultuur binnen de organisatie had ik er wel vrede mee gehad.

Ik heb dus geen probleem met afwijzing. Maar als je afwijzing 180 graden afwijkt van de werkelijkheid dan is er OF iets fout gegaan of je verteld me een leugen. Vertel me gewoon de waarheid over een afwijzing.

En ALLES wat je zegt kan verkeerd vallen. Als je een vraag gesteld wordt of je in staat bent confronterende beslissingen te nemen kan zo'n anekdote juist precies datgene zijn wat je moet vertellen nietwaar...
pi_116794458
De reden komt niet overeen met jouw werkelijkheid. Zij hebben dat geconstateerd en ja, je mag het er niet mee eens zijn en dan kun je je kop in het zand steken en contact opnemen met het bedrijf, maar die baan krijg je sowieso niet meer. Je bent gewoon geen match, ondanks je competenties. Niks aan te doen, op naar de volgende en wellicht hun feedback in je achterhoofd houden, al hebben sommige mensen de gave om andere mensen goed te kunnen peilen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:07:10 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
De reden komt niet overeen met jouw werkelijkheid. Zij hebben dat geconstateerd en ja, je mag het er niet mee eens zijn en dan kun je je kop in het zand steken en contact opnemen met het bedrijf, maar die baan krijg je sowieso niet meer. Je bent gewoon geen match, ondanks je competenties. Niks aan te doen, op naar de volgende.
De reden komt niet overeen met IEDERS werkelijkheid die MIJ kent. Dan doe je dus iets goed fout tijdens recruitment als je die conclusie trekt.

Natuurlijk krijg ik die baan niet. Maar mag ik daar niet verbolgen over zijn ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 21:10:21 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116794636
Welke feedback? Hun feedback die niet klopt met wat verder IEDEREEN die mij kent en met mij gewerkt heeft weet? Wat dan? de volgende keer overcompenseren en juist de meer botte kant laten zien en dan afgewezen worden omdat je te bot bent?

En inderdaad hebben sommige mensen de gave om andere mensen goed te peilen. Deze recruiter duidelijk niet.
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:20:37 #118
384441 Lookyme
Just another day
pi_116795218
In oktober ben ik werkloos, ik zie er nu al tegenop. Ik ben 26 heb Horeca ondernemer/Manager (MBO) gestudeerd.

Mijn contract wordt niet verlengd doordat ze van mening zijn dat mijn ontwikkeling tot manager niet snel genoeg gaat(dat ik in hun ogen niet klaar ben om over een jaar om een managers functie te bekleden, dat ik dan op mijn tenen zou moeten lopen), ben op het moment assistent manager, nog voor een maandje. Daarin tegen hadden ze voor de rest niks op mij persoonlijk aan te merken. Altijd op tijd, maakte overuren mocht dat nodig zijn, kortom aan mijn inzet en enthousiasme lag het niet. Maar mijn ontwikkeling vonden ze niet voldoende. ik heb in mijn bedrijf dan ook wel een roerig jaar achter de rug, In acht maanden tijd 4 verschillende managers, het was nou eindelijk wat rustiger en kon ik me meer op mijn ontwikkeling richten in plaats van alleen maar hard werken zonder dat er tijd over bleef om in extra dingen te steken. Het had niet zo mogen zijn, maak alles wel netjes af. Ik zou het niet kunnen om het halfhartig af te maken al zou ik liever in een hoekje wegkruipen.

Nu zit het me allemaal nog iets wat hoog en heb ik geen idee wat ik nou hierna wil en/of ik wel in de horeca wil blijven.
Mensen die ontslag hebben gehad of waar het contract niet van werd verlengd, Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 22:33:44 #119
862 Arcee
Look closer
pi_116799047
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:46 schreef Viking84 het volgende:
op nu.nl staat iets over tekorten :P
Ja, check de hyperlink in de OP van dat topic. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116799660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:20 schreef bulbjes het volgende:
Weten jullie hier iets over werken bij de NS? Bij de vacatures 'hoofdconducteur' en 'Medewerker Service&Veiligheid' staat dat je over eigen vervoer moet beschikken om binnen 45 min. op de standplaats te zijn.
Bedoelen ze hier perse een rijbewijs/ eigen auto mee of zou het ook een fiets mogen zijn? Ik kan namelijk met de fiets binnen 45 min. op 4 NS stations zijn...

Maarja ben dan wel gebonden aan die 4 stations (die allemaal binnen 20 km van elkaar liggen).
Ik weet niet of je 1 standplaats krijgt of dat je standplaats wisselt en je dan verschillende standplaatsen krijgt die meer dan 20 km uit elkaar liggen. In dat laatste geval is geen auto hebben natuurlijk wel een probleem....
Weten jullie hoe dat zit? Heb ze al geprobeerd te bellen maar ze zijn niet bereikbaar ivm te grote drukte met vragen.
Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.
pi_116804977
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:48 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.
Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt.... :{ Lijkt me idd ook niet zo lekker als dit klopt.
pi_116808283
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef bulbjes het volgende:

Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt.... :{ Lijkt me idd ook niet zo lekker als dit klopt.
Bij de ene aanrijding met een persoon waarbij ik helemaal voorin de trein zat zag ik zowel conducteur als machinist buiten lopen. Maar goed, dat hangt misschien ook van de machinist af.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2012 @ 09:40:46 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116808537
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter -O-
pi_116808962
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter -O-
Da's vervelend.

Ik zie bij bedrijven waar ik kijk veel "dubbele" vacatures voorbij komen waarbij de functie en functiebeschrijving slechts minimale verschillen laat zien. Heeft het in dat geval zin om op beide te solliciteren?
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:28:19 #125
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116808988
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Wordt de vacature niet door meerdere bureaus of rechtstreeks door het bedrijf aangeboden? Dan kun je die ene recruiter omzeilen :P
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')