Mja, beste manier om in te stromen is een bedrijf vinden die werk + mogelijkheid om alvast VAPRO A te behalen denk ik. Eens even m'n ogen openhouden ...quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zou ik persoonlijk graag doen (ben niet werkzoekend, overigens), lijkt me echt tof. Probleem is dat het zonder werk in die sector niet te doen is. Ik kan nergens een VAPRO-diploma halen door een thuisstudie, bijvoorbeeld... Beetje jammer
Ja, maar het is in mijn geval ZO 180 graden anders dan mijn karakter dat ik me echt afvraag hoe ze tot die conclusie gekomen zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:04 schreef Renesite het volgende:
Die twee punten is mij ook eens voor de voeten gegooid. Is weer een nieuw stokpaardje schijnbaar.
Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin isquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.
Ik ben afgewezen op twee competenties
1. Te veel woorden nodig om tot de kern te komen
2. Te veel meebuigen bij confrontaties
Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
Ja hier word ik wel een beetje moedeloos van. Heb er zelfs nog een mailtje aan gewaagd om nogmaals te zeggen dat hun conclusie zo niet met mijn persoonlijkheid strookt dat ik ze gevraagd heb dat als dit écht de reden voor afwijzing is ze er goed aan doen nog een paar referenties te raadplegen omdat ze anders een goede match op verkeerde gronden afwijzen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik 'ken' je alleen een beetje van fok en weet al dat dit onzin is.
Balen
op nu.nl staat iets over tekortenquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:59 schreef Arcee het volgende:
Trouwens: Mogelijk ontslaggolf in ICT-sector.
kwam dat uit zo'n papi test oid?quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdomme, afwijzing voor die functie waar ik twee keer op gesprek geweest ben. En dan klopt de afwijzing totaal niet bij mijn persoonlijkheid.
Iedereen die me een beetje kent zou direct vertellen dat dit blatante nonsens is.
Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
kwam dat uit zo'n papi test oid?
Yeah right, dit is toch echt weer om van te kotsen hé...quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee geen enkele test. gesprek met HR manager. STAR gesprek. Ik geloof dat ik je nu gelijk moet gaan geven over HR mensen in het algemeen want deze slaan zo de plank mis met betrekking tot mijn competenties waardoor ik WEL afgewezen wordt voor een functie die ik inhoudelijk makkelijk aankan dat ik echt flabbergasted ben.
Ik ga er ook in gelovenquote:Op vrijdag 14 september 2012 19:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zo iemand bewijst zijn waarde door mensen af te wijzen. dus hij/zij zit nu waarschijnlijk in zijn handen te wrijven dat ie toch weer lekker iemand af heeft gewezen.
Wat een bullshit zegquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat erom dat de reden die ze geven totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Die anekdote bevestigt dat juist.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tja, je zult nog wel meer rare afwijzingen krijgen, maar dat zo'n recruiter handenwrijvend achter zijn bureau zit te grinniken dat ie weer zo'n werkloze 'sukkel' heeft afgewezen geloof ik geen snars van. Waarom dan eerst twee gesprekken aangaan? Zoiets kost het bedrijf tijd en geld.
Jij vind jezelf geschikt voor die baan, zij kennelijk niet. De reden die ze geven is een stuk aannemelijker dan wat ik af en toe te horen heb gekregen. Niet te lang bij stilstaan en op naar de volgende sollicitatie.
Een anekdote vertellen dat je iemand de uitkering hebt ingetrapt omdat 'ie vijf minuten te laat was kan ook verkeerd worden opgevat. Misschien strookt dat wel helemaal niet met de mentaliteit op de werkvloer van dat bedrijf. Zou dat soort grappen volgende keer maar achterwege laten.
De reden komt niet overeen met IEDERS werkelijkheid die MIJ kent. Dan doe je dus iets goed fout tijdens recruitment als je die conclusie trekt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
De reden komt niet overeen met jouw werkelijkheid. Zij hebben dat geconstateerd en ja, je mag het er niet mee eens zijn en dan kun je je kop in het zand steken en contact opnemen met het bedrijf, maar die baan krijg je sowieso niet meer. Je bent gewoon geen match, ondanks je competenties. Niks aan te doen, op naar de volgende.
Ja, check de hyperlink in de OP van dat topic.quote:
Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:20 schreef bulbjes het volgende:
Weten jullie hier iets over werken bij de NS? Bij de vacatures 'hoofdconducteur' en 'Medewerker Service&Veiligheid' staat dat je over eigen vervoer moet beschikken om binnen 45 min. op de standplaats te zijn.
Bedoelen ze hier perse een rijbewijs/ eigen auto mee of zou het ook een fiets mogen zijn? Ik kan namelijk met de fiets binnen 45 min. op 4 NS stations zijn...
Maarja ben dan wel gebonden aan die 4 stations (die allemaal binnen 20 km van elkaar liggen).
Ik weet niet of je 1 standplaats krijgt of dat je standplaats wisselt en je dan verschillende standplaatsen krijgt die meer dan 20 km uit elkaar liggen. In dat laatste geval is geen auto hebben natuurlijk wel een probleem....
Weten jullie hoe dat zit? Heb ze al geprobeerd te bellen maar ze zijn niet bereikbaar ivm te grote drukte met vragen.
Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt....quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:48 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, met de fiets mag. En je krijgt een vaste standplaats(maar niet ieder station is een standplaats) en als je ergens anders moet werken mag je daar met de trein naartoe vnaf je standplaats. Mijn man heeft de sollictatie gedaan, maar is toch afgehaakt op de onregelmatige diensten en je rol bij zelfmoorden. Pittige selectie is het.
Bij de ene aanrijding met een persoon waarbij ik helemaal voorin de trein zat zag ik zowel conducteur als machinist buiten lopen. Maar goed, dat hangt misschien ook van de machinist af.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:48 schreef bulbjes het volgende:
Ja ik hoorde van een vriend van mij al dat als er een 'aanrijding met een persoon' plaatsvindt, de machinist blijft zitten (en na het opruimen nog mag doorrijden naar het eerstvolgende grote station of zoiets) en de conducteur met een BHV-tasje naar buiten mag om te kijken of er nog wat te redden valt....Lijkt me idd ook niet zo lekker als dit klopt.
Da's vervelend.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter
Wordt de vacature niet door meerdere bureaus of rechtstreeks door het bedrijf aangeboden? Dan kun je die ene recruiter omzeilenquote:Op zaterdag 15 september 2012 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie zojuist een leuke vacature, goeie match... En toen realiseerde ik me dat ik er al op gesolliciteerd had. En niet verder ben gekomen dan de recruiter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |